Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.221.995 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:18
Wat een slecht verhaal van Centraal Beheer. Als je geen bankvergunning hebt mag je ook geen bankproducten verkopen. Ergo: ze zijn wel een bank, of ze liften mee op de bankvergunning van een ander. En als je geen bank wilt zijn, moet je ook geen bank producten aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 23:14
Regiobank gaat ook weer verlagen per 17 augustus.

Spaar-op-Maat Vrij (saldo tot € 5.000) huidig: 0,50% nieuw: 0,40%
Spaar-op-Maat Vrij (saldo € 5.000 tot € 10.000) huidig: 0,60% nieuw: 0,50%
Spaar-op-Maat Vrij (saldo € 10.000 of meer) huidig: 0,70% nieuw: 0,60%

Nu heb ik daar een betaalrekening en een spaarrekening waar hooguit een paar duizend euro op staan, om snel over te kunnen boeken naar mijn betaalrekening. Rest van mijn spaargeld staat bij Knab op een gratis rekening.

De vraag is niet meer of we negatieve rentes gaan krijgen maar meer wanneer. Ik ben thuis alvast telkens al mijn muntgeld in een pot aan het gooien, als het bedrag wat vorm aan begint te nemen maar een kluis plaatsen. Muntgeld omdat beter bestand tegen water en brand en best zwaar als het gestolen wordt dus minder interessant. Voor een beetje buffer heb je niet eens zo enorm veel plaats nodig om op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:27
GH45T schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:23:
Regiobank gaat ook weer verlagen per 17 augustus.

Spaar-op-Maat Vrij (saldo tot € 5.000) huidig: 0,50% nieuw: 0,40%
Spaar-op-Maat Vrij (saldo € 5.000 tot € 10.000) huidig: 0,60% nieuw: 0,50%
Spaar-op-Maat Vrij (saldo € 10.000 of meer) huidig: 0,70% nieuw: 0,60%

Nu heb ik daar een betaalrekening en een spaarrekening waar hooguit een paar duizend euro op staan, om snel over te kunnen boeken naar mijn betaalrekening. Rest van mijn spaargeld staat bij Knab op een gratis rekening.

De vraag is niet meer of we negatieve rentes gaan krijgen maar meer wanneer. Ik ben thuis alvast telkens al mijn muntgeld in een pot aan het gooien, als het bedrag wat vorm aan begint te nemen maar een kluis plaatsen. Muntgeld omdat beter bestand tegen water en brand en best zwaar als het gestolen wordt dus minder interessant. Voor een beetje buffer heb je niet eens zo enorm veel plaats nodig om op te slaan.
Ik weet nu niet of dat munt geld echt de beste oplossing is hoor.
20k in munten is enkele tientallen kilo's maar neemt een flinke berg ruimte in. (lees een behoorlijke kluis) .
Ik zit er zelf over na te denken om een kluis te gaan huren bij een bank als de negatieve rentes echt een feit worden. Kosten vallen relatief mee (zeker ten aanzien van het zelf moeten kopen van een goede kluis) plus het feit dat je gewoon verzekerd bent en je ook gewoon briefgeld kan gebruiken. (kleine stapels maar veel geld :P )

Een echte goede brandwerende kluis die dan ook nog eens verankerd moet worden in je woning heb je niet voor 150 euro en dan ben je ook nog eens in principe onverzekerd.

* GeeMoney gaat in ieder geval een kluis huren, al kost me dat veel meer als de negatieve rente betalen. Principe kwestie..

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 10-08-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 23:14
Ruimte valt op zich best mee. 2 Euro muntstuk is 2,2mm dik en 25,75mm doornsee. Maak je stapels van 100 munten dan zijn die dus 22cm lang. 10 stapels langs elkaar in beide richtingen = 25,75cm, nog niet eens meegerekend dat je door de ronde vorm alles dichter bij elkaar kunt zetten. Heb je dus 22cmx25,75x25,75cm nodig mocht je echt 20k op willen slaan. In mijn geval (helaas :P) momenteel minder

Gewicht zo'n 85kg overigens bij 20k. En nee, niet verzekerd maar ook geen stijgende kosten voor kluisjes, als meer mensen een kluisje gaan huren bij de bank zal dat waarschijnlijk gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
1000 kg voor 220k :P
Als je 10.000 muntjes gaat opslaan neem ik aan dat dat voor de lange termijn is. Het is niet iets wat je snel uitgeeft tenslotte. Ben je in dat geval niet beter af met goud? Op lange termijn blijf je dan bij met de inflatie, het is veel compacter, en i.t.t. geld houdt het altijd waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:47
Plus: wat doe je met je kluis vol 2 euro-munten als de euro over een paar jaar valt? :+

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Toch grappig te zien hoe creatief mensen worden bij negatieve rente. Of het verstandig is weet ik niet, zit je straks met €20.000 in muntjes..
Persoonlijk denk ik dat het zover niet komt, psychologisch is het risico van bankrun veel te groot, zoals we hierboven eigenlijk al lezen. Het gaat pas echt werken als cashgeld helemaal verboden/ afgeschaft is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:47
Indien de spaarrente echt negatief gaat, zal ik nog steeds een deel van mijn spaargeld aanhouden, maar wel extra geld steken in het extra aflossen van mijn hypotheek en studieschuld. Contant geld aanhouden zie ik het nut niet van in.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:19

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik denk niet dat banken het laten komen tot negatieve rentes; ze weten dat dit ze klanten gaat kosten. We betalen immers al voor een betaalrekening, als je dan extra moet betalen om ook nog te sparen zal de consument dit niet pikken. Dan gaan ze massaal weg (buitenland? geld thuis bewaren?), en dat kan een bank nog steeds opbreken, ook al kunnen ze goedkoop/gratis lenen van de ECB.

Geen rente gaat helaas wel gebeuren...

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Negatieve rente boven 100.000 een feit bij Duitse bank: http://daskapital.nl/2016...te_serieuze_bank_met.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 15:11
Nou hèhè, eindelijk! Lijkt me een logische ontwikkeling. En boven de 100k had je sowieso al geen garanties
Wat een schijtirritante website overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verlaging bij ASN van 0,1%..
De ASN Bank wijzigt de rente van onderstaande rekening(en) per donderdag 18 augustus 2016. U ziet de nieuwe rentepercentages hieronder. Voor deze rekening(en) geldt dat de rente op jaarbasis is en variabel.

Nieuwe rente Oude rente
ASN Ideaalsparen 0,5% 0,6%
ASN Bankrekening 0,4% 0,5%

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:12
Minimale inleg is 50 euro per maand en je krijgt de 50 euro al na 3 maanden. Dat is een rendement van 33%. Makkelijk verdient zou ik zeggen.
Start nu met beleggen en ontvang € 50,-*

Uw beleggingen uitbesteden aan onze experts
Al starten vanaf € 50,- per maand of € 1.000,- eenmalig

Aantrekkelijk rendement
De beheerskosten zijn 1 procent van het belegd vermogen op jaarbasis. Opzeggen is dagelijks mogelijk

https://www.nn.nl/Particulier/Beleggen/Beheerd-Beleggen.htm
Actievoorwaarden: https://www.nn.nl/nn/file...1b332bb2b&contentid=17318

[ Voor 12% gewijzigd door Ryan_ op 29-08-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:54
En bij ING gaat de rente ook weer omlaag...

code:
1
2
3
4
Oranje Spaarrekening
Over saldi tot € 25.000                     0,30%   (was 0,40%)
Over saldi van € 25.000 tot € 75.000        0,40%   (was 0,50%)
Over saldi van € 75.000 t/m € 1.000.000     0,50%   (was 0,65%)

[ Voor 3% gewijzigd door oohh op 29-08-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De Unicef actie geeft nog steeds 1% rente.

Als die voorbij is ga ik denk ik al mijn geld maar pinnen en in een oude schoen stoppen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:44

Onbekend

...

Ryan_ schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:25:
Minimale inleg is 50 euro per maand en je krijgt de 50 euro al na 3 maanden. Dat is een rendement van 33%. Makkelijk verdient zou ik zeggen.

[...]

De beheerskosten zijn 1 procent van het belegd vermogen op jaarbasis. Opzeggen is dagelijks mogelijk

Actievoorwaarden: https://www.nn.nl/nn/file...1b332bb2b&contentid=17318
Ziet er interessant uit, maar de kosten zijn relatief hoog. In de voorwaarden staat o.a. het volgende:
- De actieperiode loopt tot 1 oktober.
- Uitbetaling na 3 maanden na aflopen actieperiode, en de rekening moet dan nog actief zijn.
- U betaalt ons per jaar minimaal € 15,-.

Je moet dus tot minimaal 2 januari de rekening aanhouden, en dat betekent dat je dus in twee verschillende jaren de rekening hebt en dus 2x € 15,-- = € 30,-- al kwijt bent aan de rekening. En je moet in september (vóór 1 oktober dus), oktober, november én december € 50,-- storten, is € 200,-- totaal.
Je moet dus veel moeite doen om die resterende 20 euro te krijgen, en dan maar hopen dat ze in die korte tijd een positief rendement hebben behaald....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:30
Viper® schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:23:

Als die voorbij is ga ik denk ik al mijn geld maar pinnen en in een oude schoen stoppen >:)
Welk unicef 1% actie ? Heb je linkje?

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Brainsz schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:34:
[...]

Welk unicef 1% actie ? Heb je linkje?
Actie liep tot juli :>
https://www.ing.nl/partic...ht-spaaracties/index.html

1% rente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:30
Aww😐 jammer..dankje voor de link

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Viper® schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:23:

Of op de betaalrekening stallen. Dan hef ik mijn spaarrekening wel op als het de kant opgaat van 0,01% rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Onbekend schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:20:
[...]

Ziet er interessant uit, maar de kosten zijn relatief hoog. In de voorwaarden staat o.a. het volgende:
Waar haal je dit vandaan? Staat niet in de actievoorwaarden. Daar wordt gesproken over kosten/kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Joosie200 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 07:46:
[...]

Of op de betaalrekening stallen. Dan hef ik mijn spaarrekening wel op als het de kant opgaat van 0,01% rente.
Ik denk tegen die tijd ze gewoon weer rente op je doorlopende betaalrekening gaan heffen.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Onbekend schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:20:
[...]

- De actieperiode loopt tot 1 oktober.
- Uitbetaling na 3 maanden na aflopen actieperiode, en de rekening moet dan nog actief zijn.
Waar staat dat vam minimaal 15 euro per jaar? Ik kan het niet terugvinden behalve 3,75 per maand,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 06:06
Viper® schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:49:
[...]

Ik denk tegen die tijd ze gewoon weer rente op je doorlopende betaalrekening gaan heffen.

:+
Ik kan mij niet voorstellen dat dit gepikt gaat worden door het grote publiek en dat dit volgens de voorwaarden zomaar kan. Er zijn op dit moment ook genoeg plekken waar je je spaargeld weg kan stoppen en er niet voor hoeft te betalen. Wat dacht je van een gratis beleggersrekening waar je het gewoon als cash laat staan. Valt ook gewoon onder DGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:18
bvbal79 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:58:
[...]

Waar staat dat vam minimaal 15 euro per jaar? Ik kan het niet terugvinden behalve 3,75 per maand,
Het is 3,75 per kwartaal, dus totaal 15e per jaar. Als je per 30 september inlegt en per 2 januari weer uitstapt, dan betaal je waarschijnlijk 3 kwartalen, dus 11.25. De resterende 38.75 is dan je winst, behalve dan dat je risico loopt op koersdaling. Maximaal rendement is dan 38.75/200= ruim 19%. Lijkt me nog steeds niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:44

Onbekend

...

bvbal79 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:58:
[...]

Aikon schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:38:
[...]

Waar haal je dit vandaan? Staat niet in de actievoorwaarden. Daar wordt gesproken over kosten/kwartaal.
In de actievoorwaarden wordt helemaal geen bedrag genoemd.

Ik haal het hier vandaan:
Ga dan naar het kopje "Lage inleg en lage kosten" en klik dan op de link "Lees meer" en dan ga je naar de pagina https://www.nn.nl/Particu...heerd-Beleggen/Kosten.htm
Scroll dan helemaal naar beneden naar het kopje "Andere downloads" en klik op de link "Wat u moet weten over Beheerd Beleggen (0,1 mb) " en dan krijg je dit document.
Op pagina 3 in paragraaf "Wat betaalt u voor onze dienstverlening?" zie je de tekst staan: "U betaalt
ons per jaar minimaal € 15,-".
Modbreak:Dit is beleggen, en daarom off-topic. Hier hebben we alleen een gesprek over sparen.

[ Voor 3% gewijzigd door Krisp op 31-08-2016 15:58 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Onbekend schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:04:
[...]

[...]

In de actievoorwaarden wordt helemaal geen bedrag genoemd.

Ik haal het hier vandaan:
Ga dan naar het kopje "Lage inleg en lage kosten" en klik dan op de link "Lees meer" en dan ga je naar de pagina https://www.nn.nl/Particu...heerd-Beleggen/Kosten.htm
Scroll dan helemaal naar beneden naar het kopje "Andere downloads" en klik op de link "Wat u moet weten over Beheerd Beleggen (0,1 mb) " en dan krijg je dit document.
Op pagina 3 in paragraaf "Wat betaalt u voor onze dienstverlening?" zie je de tekst staan: "U betaalt
ons per jaar minimaal € 15,-".
ja, dat zijn de kwartaal kosten x 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LeasePlan Bank laat de rente ongewijzigd in september, op 0.7 procent.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reteppd
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-05 17:44
Ik zag bij het inloggen op internetbankieren van ABN AMRO dat ze een "loyaliteitsprogramma" gestart zijn, waaraan "geselecteerde klanten" mee kunnen doen.
Aangezien ze zeggen dat het om "geselecteerde klanten" gaat, weet ik niet zeker of dit inderdaad niet voor iedereen geldt. Daarnaast weet ik niet of onderstaande aanbiedingen "persoonlijk" zijn of niet.

Het programma lijkt wat leuke voordeeltjes te hebben, maar aangezien dit een spaartopic is:

Eenmalig 7,50€* als je automatisch (100€ of meer) per maand gaat sparen (of dit al automatisch spaart). Ik ga de komende 2 maanden dus automatisch 100€ sparen...

Elk kwartaal een vaste bonus* op je spaarrekening (0,50€ bij saldo tussen de 500-5000. 1€ bij saldo 5k-10k, 2€ bij saldo >10K.
50 cent per kwartaal extra op 500€ is nog redelijk gezien de huidige rentes, daarmee komen ze in de buurt van de prijsvechters, echter voor meer geld heeft het nauwelijks zin...

*deze bedragen hangen af van het aantal producten dat je afneemt bij ABN AMRO. Indien het "te weinig" (minder dan 5) is, gaat het om 5€ voor automatisch sparen en de helft van de vaste bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
reteppd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:32:
Ik zag bij het inloggen op internetbankieren van ABN AMRO dat ze een "loyaliteitsprogramma" gestart zijn, waaraan "geselecteerde klanten" mee kunnen doen.
Aangezien ze zeggen dat het om "geselecteerde klanten" gaat, weet ik niet zeker of dit inderdaad niet voor iedereen geldt. Daarnaast weet ik niet of onderstaande aanbiedingen "persoonlijk" zijn of niet.

Het programma lijkt wat leuke voordeeltjes te hebben, maar aangezien dit een spaartopic is:

Eenmalig 7,50€* als je automatisch (100€ of meer) per maand gaat sparen (of dit al automatisch spaart). Ik ga de komende 2 maanden dus automatisch 100€ sparen...

Elk kwartaal een vaste bonus* op je spaarrekening (0,50€ bij saldo tussen de 500-5000. 1€ bij saldo 5k-10k, 2€ bij saldo >10K.
50 cent per kwartaal extra op 500€ is nog redelijk gezien de huidige rentes, daarmee komen ze in de buurt van de prijsvechters, echter voor meer geld heeft het nauwelijks zin...

*deze bedragen hangen af van het aantal producten dat je afneemt bij ABN AMRO. Indien het "te weinig" (minder dan 5) is, gaat het om 5€ voor automatisch sparen en de helft van de vaste bonus.
Ik zie die melding in elk geval niet, dus zou goed kunnen dat het inderdaad om een selectie gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
ABN gaat omlaag;
Renteopbouw Rentepercentage
basisrente 0,20% (was 0,30%)
bonusrente 0,15% (was 0,15%)
maximale rente 0,35% (was 0,45%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik meende dat ik laatst ook al een seintje van Rabo kreeg dat er een rentewijziging aan zat te komen. Ik ben al een tijdje niet meer ingelogd op de site dus heb het daadwerkelijke bericht nog niet gezien, maar hier staat 'ie nog niet vermeld.

Anyway, de 0 komt in zicht. (en icm kosten zitten velen daar al onder)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:55:
Ik meende dat ik laatst ook al een seintje van Rabo kreeg dat er een rentewijziging aan zat te komen. Ik ben al een tijdje niet meer ingelogd op de site dus heb het daadwerkelijke bericht nog niet gezien, maar hier staat 'ie nog niet vermeld.

Vanaf 22 september is het inderdaad 0,30% geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:55:
Ik begin me daar nu wel 'zorgen' om te maken dat we moeten gaan betalen om te mogen sparen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Rabobank
Het is weer tijd voor de digitale spaarweken! Is uw kind tussen de 4 en 11 jaar? Spaar dan nu minimaal € 10 op zijn of haar rekening. Uw kind ontvangt dan twee bioscoopkaartjes of een tijdelijk tijdschriftabonnement naar keuze. Zo wordt sparen bij de Rabobank nog leuker. De digitale spaarweken zijn in oktober.

Spaar € 10 en ontvang een cadeau
Maak in oktober minimaal € 10 over op de spaarrekening van uw zoon of dochter en vul het online formulier in. Uw dochter of zoon ontvangt dan twee bioscoopkaartjes of een tijdelijk tijdschriftabonnement!* Vul de spaarrekening aan en wie weet geniet hij of zij binnenkort van een bezoek aan een leuke film. Of leest zijn of haar favoriete tijdschrift 3 tot 4x gratis. Kinderen maken een keuze uit de tijdschriften Know How, Zo zit dat, Donald Duck Extra, Donald Duck, Katrien, Fashionista, Tina, Panna, Sevendays, Bobo, National Geographic Junior of Okki. Vergeet het formulier niet in te vullen en laat zo aan ons weten dat er geld op de spaarrekening is gezet. U ontvangt alleen een e-mail van ons wanneer u het cadeau ontvangt.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

En dan ook nog maar ter aanvulling:
6. Om kans te kunnen maken op een prijs moet de Deelnemer het volgende doen: tijdens de digitale spaarweken van 1 oktober t/m 31 oktober minimaal €10,- storten (fysiek of digitaal) op Rabo TopKidrekening of een andere jeugdspaarrekening en het deelnameformulier invullen op rabobank.nl/digitalespaarweken.
Dus niet nu meteen geld overmaken (zoals ik gedaan heb) O-)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:05
Ik begin nu ook mijn oren richting NN te laten hangen, die 0,8% is in vergelijking met de rest van het spul niet verkeerd. Vroeg me af of de ervaringen (langzaam/technisch problematisch) die een twee / drie maand geleden genoemd werden nog steeds van toepassing waren... en hoe makkelijk het is om de boel weer op te heffen en terug te sluizen naar een ander uitwijkhaven.

Mijn geld staat momenteel met 0,3% bij een simpele bank een beetje te verpieteren, dus ben enigszins genegen om dan toch dat extra rente inkomen ergens anders vandaan te gaan halen. Heb mijn centjes nog noooooit bij een andere bank gestald, dus enigszins afhoudend met deze stap.

Gedachte hier was dat er vast tweakers die al vaker met dat bijlte gehakt hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

CombatHermit schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:37:

Mijn geld staat momenteel met 0,3% bij een simpele bank een beetje te verpieteren, dus ben enigszins genegen om dan toch dat extra rente inkomen ergens anders vandaan te gaan halen. Heb mijn centjes nog noooooit bij een andere bank gestald, dus enigszins afhoudend met deze stap.

Gedachte hier was dat er vast tweakers die al vaker met dat bijlte gehakt hebben. :)
Je kan bij een aantal banken wel to 3 maal meer krijgen. Zelf zit ik bij KNAB. dat heeft standaard 0.8% en als je er 3 maanden af kan blijven kan dat zelfs 0.95% worden.
Ik had eerst ook eens tal van die extra spaarrekeningen bij NN en bij Leaseplan en moneyou. Maar dat werd me te veel werk.

Ik ben gewoon van bank veranderd van de ING naar de KNAB. Gewoon een formuliertje invullen en alles gaan vanzelf. Doodsimpel. Het hele operatie duurt 13 maanden, maar daar merk je zelf weinig van. Vanaf dag één kan je de nieuwe rekening gebruiken. Er was een automatische overschrijving die de mist in ging. Maar dat lag aan het bedrijf zelf die niet hadden gereageerd op de opdracht die ze hadden gekregen. Maar daar was de een telefoontje genoeg voor.

[ Voor 15% gewijzigd door Ortep op 26-09-2016 18:57 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik begin nu ook mijn oren richting NN te laten hangen, die 0,8% is in vergelijking met de rest van het spul niet verkeerd. Vroeg me af of de ervaringen (langzaam/technisch problematisch) die een twee / drie maand geleden genoemd werden nog steeds van toepassing waren...
Ik weet niet wat de ervaringen toen waren, maar bij mij werkt het goed genoeg. Het is tenslotte geld waar je - als het goed is - verder geen haast mee hebt, maar ik merk geen noemenswaardige vertragingen of andere problemen.
en hoe makkelijk het is om de boel weer op te heffen en terug te sluizen naar een ander uitwijkhaven.
Hoe makkelijk het is om de rekening daadwerkelijk op te heffen weet ik niet, daar moet je vast schriftelijk melding van maken. Maar je geld terugstorten naar je tegenrekening (waar je er maar 1 van mag hebben en geld van/naar andere rekeningen accepteren ze niet) duurt normaal gesproken een of twee werkdagen. Vervolgens kan je er voor kiezen de rekening op te heffen of om 'm een sluimerend bestaan te laten leiden, het kost je tenslotte toch niks ;)
Als je dat geld (daarna) op een andere rekening wilt storten, moet dat wel altijd via je vaste tegenrekening (maar dat is vziw niet per se iets dat alleen NN doet).

Ja, zo spannend is het allemaal niet. Rekening openen, eerste storting doen om je identiteit te bewijzen, etc. En maak je (een deel van) je spaargeld over en krijg je vanaf dan meer rente :P

Dat is trouwens niet alleen bij NN zo, ze werken allemaal min of meer op die manier.

[ Voor 4% gewijzigd door ACM op 27-09-2016 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:08
Ik begin nu ook mijn oren richting NN te laten hangen, die 0,8% is in vergelijking met de rest van het spul niet verkeerd. Vroeg me af of de ervaringen (langzaam/technisch problematisch) die een twee / drie maand geleden genoemd werden nog steeds van toepassing waren... en hoe makkelijk het is om de boel weer op te heffen en terug te sluizen naar een ander uitwijkhaven.

Hier ook NN, werkt prima :) alleen zakken ze stiekem ook mee hoor, maar voorlopig zitten ze nog "hoog".

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:53
Ik zit zelf bij LeasePlan voor ongeveer dezelfde redenen. Die doen nu geloof ik 0,7 voor de de normale spaarrekening. Dus ga niet helemaal wisselen naar NN voor die 0,1 procent.Werkt verder goed en snel en je kan makkelijk deposito's openen.

Waarom mensen hun spaargeld nog bij ING, Rabo, ABN etc. hebben staan is mij echt een raadsel. ING is meen ik zelfs de grootste spaarbank van Nederland. 8)7 Heb zelf alleen wat geld op de grootbank spaarrekening staan om een buffertje te hebben waar je snel bij kan (van Leaseplan naar "normale" bank duurt toch vaak een paar uurtjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Oh, maar dat heb ik ook. Een paar maandsalarissen (wat al relatief veel is) op de spaarrekening van mijn huisbank, maar de rest staat bij een spaarbank.

Ik had gisteren eens nagekeken wat ik bij Moneyou aan RenteExtraatje had gekregen ivm de vakantiegeld actie. 48 cent extra gekregen vergeleken met normaal. *O* Ok, ik heb mijn daadwerkelijke vakantiegeld dit jaar bij Rabo laten staan voor die powerbank, maar even om aan te geven hoeveel geld je krijgt met die vakantiegeld acties. Nou, daar ga ik komend weekend eens goed van op stap. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Heb je bij NN eindelijk een eigen iban nummer of niet?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
icecreamfarmer schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:50:
Ja natuurlijk :) het is gewoon een rekeningnummer zoals alle anderen.
Overigens werkt de APP van NN ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Laatst online: 16:07
martinusz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:54:
[...]

Behalve op Android N, om een of andere reden is die niet compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
KingKoning schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 08:34:
Ik zit zelf bij LeasePlan voor ongeveer dezelfde redenen. Die doen nu geloof ik 0,7 voor de de normale spaarrekening. Dus ga niet helemaal wisselen naar NN voor die 0,1 procent.Werkt verder goed en snel en je kan makkelijk deposito's openen.

Waarom mensen hun spaargeld nog bij ING, Rabo, ABN etc. hebben staan is mij echt een raadsel. ING is meen ik zelfs de grootste spaarbank van Nederland. 8)7 Heb zelf alleen wat geld op de grootbank spaarrekening staan om een buffertje te hebben waar je snel bij kan (van Leaseplan naar "normale" bank duurt toch vaak een paar uurtjes).
Ik krijg nu nog steeds 1% bij ING ivm de unicef actie.
Verder is het ook irritant om 10 verschillende banken en accounts te hebben. Dat voor 0,1% rente verschil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Ik snap dat je dat denkt maar met het minimale verschil in rente zijn er weinig redenen om alles bij één bank te stallen. Ik noem het zelf 'risicospreiding' voor zover je daarvan kan spreken met het garantiestelsel van de DNB.

Snelle rekensom als ik 10K zou overmaken bovenop wat er al staat naar een internetbank zou me dat 'slechts' 7 euro extra rente per maand opleveren.

[ Voor 9% gewijzigd door RodeStabilo op 27-09-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

martinusz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:54:
[...]

Dat was vroeger niet, toen moest je overmaken naar een centraalnummer.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
icecreamfarmer schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:09:
[...]

Dat was vroeger niet, toen moest je overmaken naar een centraalnummer.
Ik zie dat ik je vraag niet helemaal goed had gelezen, geen idee of het een centraal rekeningnummer is.
Wellicht doen ze dat wel inderdaad en op basis van jouw tegenrekening de boel bijhouden.
Al lijkt het mij praktischer als je iedereen gewoon een eigen rekeningnr geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:54
Richard schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:33:
[...]

En dan ook nog maar ter aanvulling:

[...]

Dus niet nu meteen geld overmaken (zoals ik gedaan heb) O-)
en de eis is een rabo top kid rekening anders is het niet geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

icecreamfarmer schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:50:
Ja, je hebt een eigen IBAN voor je NN rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 14:48
Ik kreeg vandaag de volgende mailing van Rabo.
Heeft u een flink spaarbedrag dat u niet direct nodig heeft? Maar wilt u het ook niet te lang vastzetten en zo uw opties open houden? Mogelijk is Rabo PeriodeSparen 90 dan interessant voor u. Op deze spaarrekening ontvangt u een hogere rente dan op een dagelijks opneembare spaarrekening.

Rabo PeriodeSparen 90
Bij Rabo PeriodeSparen 90 geeft u vooraf aan wanneer u over uw geld wilt beschikken. Als u ons een aankondiging geeft, dan wordt uw geld na 90 dagen overgeboekt naar de door u gekozen tegenrekening. U ontvangt op Rabo PeriodeSparen een hogere rente dan bijvoorbeeld op Rabo InternetSparen. Kies voor Rabo PeriodeSparen en spaar slimmer.
Rabo 90 biedt 0,5% rente
Rabo 30 biedt 0,4% rente

Stel dat je 10k een maand vast zet aan 0,4% rente, dan ontvang je €3,25. Datzelfde bedrag 90 dagen vastzetten levert je €12,50 op. Zit je daar op te wachten als je 10k ter beschikking hebt?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:56

Tsja, ieder zijn persoonlijke afwegingen. Ik heb alles bij ING staan, dat geeft bij mijn normale spaarrekening 0,4% rente. Ga ik een extra rekening openen en zitten schuiven naar bijvoorbeeld de door jou genoemde Leaseplan dan win ik daar per 10K dus 3 tientjes per jaar mee. Met alle respect, maar waar jij het 'een raadsel' vindt dat mensen hun geld bij ING hebben staan vind ik het een raadsel waarom mensen voor dat soort tientjeswerk uberhaupt extra administratie gaan voeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Viper® schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:51:
[...]

Ik krijg nu nog steeds 1% bij ING ivm de unicef actie.
Verder is het ook irritant om 10 verschillende banken en accounts te hebben. Dat voor 0,1% rente verschil :+
Dit :D Daarbij vind ik het fijn om snel geld van spaar naar betaalrekening te kunnen loodsen. Bij een Leaseplan, NN of aanverwanten duurt dat toch echt langer dan spaar + betaalrekening bij een grootbank als rabo, ing of abn aanhouden. Voor het verschil in rente hoef ik het niet te doen met mijn 1% percentage atm. En ik zet het ook meer weg als buffer, dan dat ik er nu echt verwacht schatrijk te worden met deze lage, irrelevante percentages.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Joosie200 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:42:
[...]

Dit :D Daarbij vind ik het fijn om snel geld van spaar naar betaalrekening te kunnen loodsen. Bij een Leaseplan, NN of aanverwanten duurt dat toch echt langer dan spaar + betaalrekening bij een grootbank als rabo, ing of abn aanhouden. Voor het verschil in rente hoef ik het niet te doen met mijn 1% percentage atm. En ik zet het ook meer weg als buffer, dan dat ik er nu echt verwacht schatrijk te worden met deze lage, irrelevante percentages.
Enige tijd geleden waren de verschillen relatief gelijk aan nu, maar absoluut gezien veel groter ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Wceend schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:15:
[...]

en de eis is een rabo top kid rekening anders is het niet geld.
Neen:
Om kans te kunnen maken op een prijs moet de Deelnemer het volgende doen: tijdens de digitale spaarweken van 1 oktober t/m 31 oktober minimaal €10,- storten (fysiek of digitaal) op Rabo TopKidrekening of een andere jeugdspaarrekening en het deelnameformulier invullen op rabobank.nl/digitalespaarweken.

20*350ZO45°

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:05
Het geld wat ik niet aanraak zet ik ook bij de NN. Bij de ING hou ik altijd ook nog wel een deel op de 'spaarrekening' mocht ik het direct nodig hebben. Daar zit ik eigenlijk in te schuiven omdat ze geen rente op de betaalrekening geven, kinderachtig gedoe, dus dan doe ik kinderachtig terug om de betaalrekening altijd zo leeg mogelijk te houden :P

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ries schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:58:
Het geld wat ik niet aanraak zet ik ook bij de NN. Bij de ING hou ik altijd ook nog wel een deel op de 'spaarrekening' mocht ik het direct nodig hebben. Daar zit ik eigenlijk in te schuiven omdat ze geen rente op de betaalrekening geven, kinderachtig gedoe, dus dan doe ik kinderachtig terug om de betaalrekening altijd zo leeg mogelijk te houden :P
Dat is idd een naaistreek, wel 9,x% rente bij roodstand, maar om rente te krijgen moet je weer overboeken..

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Valorian
Sport_Life schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:21:
[...]
Dat is idd een naaistreek, wel 9,x% rente bij roodstand, maar om rente te krijgen moet je weer overboeken..
Bij ING worden toevallig net de voorwaarden aangepast (op verzoek van de AFM, ING zelf kan hier waarschijnlijk ook niet zoveel aan doen): de 'kwartaallimiet' optie die de meeste mensen hebben, waarbij je tot 500 euro rood mag staan wordt per 1 december aangemeld bij het BKR. Voor mij een reden om de rood staan optie maar helemaal op te zeggen en gewoon iets meer buffer op mijn betaalrekening te houden.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

De rente voor de variabele spaarproducten wordt per 30 september 2016 verlaagd:
MoneYou Sparen - Vrij opneembaar 0,60%* variabele rente (was 0,70%)
MoneYou Sparen - Kwartaal Spaarrekening 0,60%* variabele rente (was 0,70%)
Bonusrente van 0,30% bovenop 0,30% basisrente

De rente voor de deposito spaarproducten wordt per 3 oktober 2016 verlaagd:

MoneYou Sparen - 6 maanden Vast 0,65%** vaste rente (was 0,80%) (0,20% basisrente)
MoneYou Sparen - 1 jaar Vast 0,70%*** vaste rente (was 0,85%) (0,20% basisrente)
MoneYou Sparen - 2 jaar Vast 0,15%*** vaste rente (was 0,30%) (0,05% basisrente)
Heb d'r nog een deposito lopen (jaar, 9mnd nog) met 1,05% :P
Moet maar even kijken wat ik met dit nieuws moet verder..mijn spaarsaldo is ook niet zo hoog dat je denkt: lekker een stukkie risicovoller wegzetten en lekker beleggen :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• koentjuh1987
  • Laatst online: 16-09 21:49
met de berichten die je elke 2-3 maanden krijgt wordt je iig niet veel vrolijker. blijft maar dalen en dalen.
hopelijk komt er ook weer een ommekeer al zal dat zolang de europese bank extra geld bij blijft drukken ook moeilijker worden.

...

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:47
Het voelt al tijden meer alsof ze die rente zo langzaam laten dalen om de pijn te verzachten, maar dat we op ten duur toch echt voor ons spaargeld gaan betalen. De banken betalen immers al om geld te stallen, dus uiteindelijk komt die rekening bij de consument te liggen. Bij de ABN AMRO krijg ik nu (inclusief "bonus"rente) 0,35%... dat maakt ook eigenlijk totaal geen verschil meer met 0% natuurlijk :)

... niet dat ik bij de ABN nog spaargeld neerzet, laat staan bij de andere grootbanken. Je krijgt bijna 2x zoveel spaarrente bij de kleinere banken namelijk. Niet dat dat nu een vetpot is, maar ten minste nog íets.

Ik denk ook dat banken aan de andere kant bang zijn om negatieve rente in te voeren, zowel vanwege de angst dat klanten nóg meer overstappen naar een ander, als dat mensen dan hun geld letterlijk in een oude sok gaan stoppen. Die extra veiligheid doet dan gevoelsmatig ook niet veel meer als je spaarrekening toch langzaam leeg druppelt.

[ Voor 12% gewijzigd door Kapotlood op 29-09-2016 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Valorian schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:29:
[...]

Bij ING worden toevallig net de voorwaarden aangepast (op verzoek van de AFM, ING zelf kan hier waarschijnlijk ook niet zoveel aan doen): de 'kwartaallimiet' optie die de meeste mensen hebben, waarbij je tot 500 euro rood mag staan wordt per 1 december aangemeld bij het BKR. Voor mij een reden om de rood staan optie maar helemaal op te zeggen en gewoon iets meer buffer op mijn betaalrekening te houden.
Vanaf 1 december 2016 moeten wij Kwartaallimieten met een limietbedrag van meer dan € 250 aanmelden bij Bureau Krediet Registratie (BKR).
Je kan alleen kiezen tussen 500, 1000 en 1500 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Zo... beetje off topic misschien, maar éven mijn frustraties kwijt rond het 'even iets overmaken'.

Ik wil een bedrag overmaken en graag dat het vandaag nog bij de begunstigde op de rekening staat. Het gaat om een groot bedrag dus van tevoren even gecheckt en zie dat ik dat alles wat vóór 14.00 uur wordt overgemaakt dezelfde dag op de rekening van de ander staat.

Vervolgens ligt vanaf einde ochtend ING plat en kan ik niets overmaken.. Uiteindelijk om 13.45 eindelijk weer toegang tot mijn spaargeld. 2 min later staat het bedrag op mijn betaalrekening, maar als ik het vervolgens wil overschrijven blijkt mijn 'daglimiet' bereikt. Die dus eerst aanpassen, dat lukt gelukkig, maar 'kan maximaal 15 minuten duren ivm veiligheid'. 14:02 kan ik overmaken .. Geld staat nu 3 dagen later pas op de rekening van de begunstigde :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Welkom bij de wondere wereld van internetbankieren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Valorian schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:56:
Zo... beetje off topic misschien, maar éven mijn frustraties kwijt rond het 'even iets overmaken'.

Ik wil een bedrag overmaken en graag dat het vandaag nog bij de begunstigde op de rekening staat. Het gaat om een groot bedrag dus van tevoren even gecheckt en zie dat ik dat alles wat vóór 14.00 uur wordt overgemaakt dezelfde dag op de rekening van de ander staat.

Vervolgens ligt vanaf einde ochtend ING plat en kan ik niets overmaken.. Uiteindelijk om 13.45 eindelijk weer toegang tot mijn spaargeld. 2 min later staat het bedrag op mijn betaalrekening, maar als ik het vervolgens wil overschrijven blijkt mijn 'daglimiet' bereikt. Die dus eerst aanpassen, dat lukt gelukkig, maar 'kan maximaal 15 minuten duren ivm veiligheid'. 14:02 kan ik overmaken .. Geld staat nu 3 dagen later pas op de rekening van de begunstigde :(
Je kunt ook spoed betaling doen, dan is het binnen een uur overgeschreven, zijn wel kosten aan verbonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:19

Robtimus

me Robtimus no like you

Het is sowieso achterlijk dat met de huidige techniek geld niet wereldwijd binnen een paar seconden van de ene naar de andere rekening kan worden overgemaakt. De banksector is hierin nogal achtergesteld.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
Robtimus schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 17:48:
Het is sowieso achterlijk dat met de huidige techniek geld niet wereldwijd binnen een paar seconden van de ene naar de andere rekening kan worden overgemaakt. De banksector is hierin nogal achtergesteld.
De bankensector heeft er alle belang bij dit zo te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 21:41
Robtimus schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 17:48:
Vreemde is dat bij overmaken het geld wel direct van je rekening af kan ;)

En bij intern overboeken van spaar naar betaalrekening kan het ook direct.

Oftewel, dit zit gewoon bewust ingebakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
RemcoDelft schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 18:24:
[...]

De bankensector heeft er alle belang bij dit zo te houden.
Welk belang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ybos schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 19:27:
[...]

Vreemde is dat bij overmaken het geld wel direct van je rekening af kan ;)

En bij intern overboeken van spaar naar betaalrekening kan het ook direct.

Oftewel, dit zit gewoon bewust ingebakken :P
Er is natuurlijk een enorm verschil tussen geld van je spaar naar je betaalrekening overmaken, wat bij dezelfde bank is en waar de bank ook altijd voor de klant kan doen alsof het is overgemaakt terwijl het nog niets echt is gebeurd. Maar tussen verschillende banken is het een heel ander verhaal natuurlijk. Daar kan jouw bank doen wat ze willen doen, maar het moet nou eenmaal samenwerken. En een betrouwbaar veilig systeem is belangrijker dan dat het binnen een minuut overgemaakt is.

Overigens zie ik dit ook nog wel redelijk spoedig veranderen, want het is natuurlijk ook niet van de tijd dat het zo lang duurt. Maar ik zie ook niet in wat de banken hierbij te winnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Valorian schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:56:
Ik wil een bedrag overmaken en graag dat het vandaag nog bij de begunstigde op de rekening staat.
(...)
Geld staat nu 3 dagen later pas op de rekening van de begunstigde :(
Vroegâh, toen je nog de Postbank had, en geen internetbankieren bestond, had je spoedbetalingen. Voor 10.00 naar het postkantoor, paar gulden bijbetalen en om 13.00 stond het op de rekening van de begunstigde. Rond '99 nog gebruikt om een auto te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:19
-

[ Voor 114% gewijzigd door GioStyle op 15-12-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Bestaat dat nog? Dan heeft Valorian geen verhaal. Hij had alles kunnen voorkomen door een spoedbetaling uit te voeren, maar koos voor een gewone betaling inclusief het risico op complicaties en frustraties. En dat scenario kwam vervolgens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
GioStyle schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 10:44:
[...]

[...]

Geld, het draait altijd om geld.
Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:19
-

[ Voor 99% gewijzigd door GioStyle op 15-12-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Free rider schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 11:26:
Bestaat dat nog? Dan heeft Valorian geen verhaal. Hij had alles kunnen voorkomen door een spoedbetaling uit te voeren, maar koos voor een gewone betaling inclusief het risico op complicaties en frustraties. En dat scenario kwam vervolgens uit.
Bestaat nog ja. En ik moest overigens vooral mijn frustraties kwijt hoor, echte grote gevolgen heeft mijn overschrijvings-fail niet gehad. Behalve dan dat het me zo'n 5 euro aan rente kost omdat de begunstigde het geld nu 3 dagen later ontvangt. Maar een spoedbetaling had me 8 euro gekost dus dat was ook niet de moeite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Triodos heeft de rente al laten zakken naar 0,1% zie ik net op nu.nl
http://www.nu.nl/economie...paarrente-01-procent.html

Ik kan me echt niet voorstellen dat je je geld op een bank laat staan (buiten de nodige middelen voor het betalen van je rekening) als je dalijk inderdaad moet gaan betalen om geld te stallen op je (spaar)rekening.

De veiligheid dat het dan niet gejat wordt vind ik een beetje dubbel in dat geval: je rekening wordt letterlijk langzaam minder waard namelijk. Wat doen jullie in dat geval als je echt moet betalen voor geld stallen bij de bank? Nog steeds doorsparen, of gaan jullie het dan beleggen, in een oude sok/kluis stoppen, crowdfunden o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
joramoudenaarde schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:03:
Triodos heeft de rente al laten zakken naar 0,1% zie ik net op nu.nl
http://www.nu.nl/economie...paarrente-01-procent.html

Ik kan me echt niet voorstellen dat je je geld op een bank laat staan (buiten de nodige middelen voor het betalen van je rekening) als je dalijk inderdaad moet gaan betalen om geld te stallen op je (spaar)rekening.

De veiligheid dat het dan niet gejat wordt vind ik een beetje dubbel in dat geval: je rekening wordt letterlijk langzaam minder waard namelijk. Wat doen jullie in dat geval als je echt moet betalen voor geld stallen bij de bank? Nog steeds doorsparen, of gaan jullie het dan beleggen, in een oude sok/kluis stoppen, crowdfunden o.i.d.?
Ik pin nu dagelijks het maximale limiet (500 euro) en stop dat in een oude onderbroek 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik ben zelf van plan om, op 't moment dat ik moet gaan betalen voor m'n gestalde geld, de helft van dat spaargeld te investeren, en de andere helft in een verankerde kluis(je) in huis te stoppen. Als de rente nu al lager is dan de inflatie en je geld dus al minder waard wordt, dan gaat het helemaal snel als je ook nog eens een negatieve spaarrente hebt.

Zouden ze de term "spaar"rekening nog wel mogen gebruiken in dat geval eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

joramoudenaarde schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:17:
Zouden ze de term "spaar"rekening nog wel mogen gebruiken in dat geval eigenlijk?
spaar·re·ke·ning (de; v; meervoud: spaarrekeningen)
1
bank- of girorekening die onder bep. voorwaarden een hogere rente oplevert dan een gewone rekening :o

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Grappig dat veel mensen zo principieel zijn dat ze het omslagpunt van geld ontvangen naar geld betalen zien als punt waarop ze hun geld thuis in een spreekwoordelijke sok gaan stoppen, ook al gaat het vaak letterlijk om tientjeswerk. Koop daar maar eens een goede kluis voor.. Nog maar niet hebbende over het gedoe bijv eventuele ontvreeming (aantonen wat je daadwerkelijk in huis had voor de verzekering, etc.).
Viper® schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:10:
[...]

Ik pin nu dagelijks het maximale limiet (500 euro) en stop dat in een oude onderbroek 8)
Ik neem aan dat niet alleen de oude onderbroek een grapje is maar ook het dagelijks pinnen? Lijkt me een beetje omslachtig, aangezien je ook gewoon naar de bank kan en in een keer de boel kan leegtrekken waar wenselijk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Valorian op 03-10-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Valorian schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:30:
Grappig dat veel mensen zo principieel zijn dat ze het omslagpunt van geld ontvangen naar geld betalen zien als punt waarop ze hun geld thuis in een spreekwoordelijke sok gaan stoppen, ook al gaat het vaak letterlijk om tientjeswerk. Koop daar maar eens een goede kluis voor.. Nog maar niet hebbende over het gedoe bijv eventuele ontvreeming (aantonen wat je daadwerkelijk in huis had voor de verzekering, etc.).

[...]

Ik neem aan dat niet alleen de oude onderbroek een grapje is maar ook het dagelijks pinnen? Lijkt me een beetje omslachtig, aangezien je ook gewoon naar de bank kan en in een keer de boel kan leegtrekken waar wenselijk ;)
In 1 keer alles opnemen trekt aandacht. Als je elke dag pint kan je zeggen dat je levensstijl is gewijzigd, dure vriendin :P
Maar ik ben een Nederlander, ik ben te lui om elke dag te pinnen :+

Overigens zijn er nog maar weinig bank filialen waar je volgens mij zo naar binnen kan en 'even' 5000 euro opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Grappig dat veel mensen zo principieel zijn dat ze het omslagpunt van geld ontvangen naar geld betalen zien als punt waarop ze hun geld thuis in een spreekwoordelijke sok gaan stoppen,
Precies daarom gaat de spaarrente voor particulieren echt niet negatief worden, banken vinden bovenstaande namelijk niet grappig en zijn als de dood voor een bank run.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Banken zullen eerder hun kwartaalkosten verhogen dan de rente negatief maken.

Maar zelfs wanneer ik moet betalen voor het stallen van mijn spaargeld ga ik geen grote sommen cash in mijn huis halen. Meer dan een paar tientjes heb ik nooit in huis en uit veiligheidsoogpunt (brand, diefstal, overval) zal ik dat ook niet doen.

Overigens gaat het om de reële rente, dus rente min inflatie (of plus deflatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 17:13
Net dit topic maar even doorzocht op sparen in het buitenland, maar dat zijn de posts alweer van meer dan een jaar terug. Ik wil dit toch maar eens even gaan quickscannen.

Je loopt natuurlijk tegen het volgende aan:
ID verificatie op afstand;
Wisselkoersen;
Niet snel over je geld kunnen beschikken;
Wat is er gedekt bij verlies (ICE Save bebakel nog in het achterhoofd).

Heeft iemand hier eigenlijk al eens naar gekeken toevallig?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Een kluis is inderdaad even een investering, maar zie jij de rente de komende jaren stijgen? Als ik de inflatie meereken (die hoger is dan de spaarrente) en de kosten van negatieve spaarrente, dan heb je dat bij enkele duizenden euro's spaargeld er binnen een paar jaar toch weer uit lijkt me. Zo groot hoeft het kluisje niet te zijn voor een stapeltje geld, zolang je 'm goed kunt verankeren misschien.

Zeg dat een goede kleine en verankerbare kluis ca. €175 kost en je hebt €7000 op je spaarrekening staan. Als de inflatie 1,5% is en je spaarrente -0,15% (gemiddeld), dan heb je dat binnen een paar jaar weer terug verdient lijkt me, toch? :)

En mocht er brand/inbraak zijn, dan is contant geld iets wat onder je verzekering valt geloof ik (of je kunt het erbij verzekeren).

[ Voor 5% gewijzigd door Kapotlood op 03-10-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
joramoudenaarde schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:59:
[...]

Een kluis is inderdaad even een investering, maar zie jij de rente de komende jaren stijgen? Als ik de inflatie meereken (die hoger is dan de spaarrente) en de kosten van negatieve spaarrente, dan heb je dat bij enkele duizenden euro's spaargeld er binnen een paar jaar toch weer uit lijkt me. Zo groot hoeft het kluisje niet te zijn voor een stapeltje geld, zolang je 'm goed kunt verankeren misschien.

Zeg dat een goede kleine en verankerbare kluis ca. €175 kost en je hebt €7000 op je spaarrekening staan. Als de inflatie 1,5% is en je spaarrente -0,15% (gemiddeld), dan heb je dat binnen een paar jaar weer terug verdient lijkt me, toch? :)
Misschien ben ik achterdochtig, maar stel je hebt € 50.000,- thuis liggen (je draagt dan dus al zelf het risico op verlies) en geeft dit netjes op, min de € 520,- die je belastingvrij thuis mag hebben. Welke belastingdienst medewerkers kunnen dit dan zien? Het is voor het boevengilde interessant om een 'inside man' dan bij de belastingdienst te hebben, zo kunnen ze dan effectief particulieren overvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Als je 't gewoon netjes op geeft, dan betaal je net zoals wanneer 't op je bankrekening staat gewoon VRH over die €50.000 (minus de ca. €25.000 die VRH-vrij is). Ik heb 't natuurlijk ook niet over de mogelijkheid om het dan niet op te geven, maar alleen over 't voordeel wat 't op kan leveren tegenover de inflatie+negatieve rente :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
Muntgeld! Goed tegen zowel brand als inbraak. 1 miljoen euromunten weegt 7,5 ton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
RemcoDelft schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:14:
[...]

Muntgeld! Goed tegen zowel brand als inbraak. 1 miljoen euromunten weegt 7,5 ton.
Haha, dat is een goede ja. Kruipruimte vol storten met € 0,05, kan je ook nog Dagobert Duck spelen. De kans op een sinkhole onder je huis is zeer klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
joramoudenaarde schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:59:
[...]

En mocht er brand/inbraak zijn, dan is contant geld iets wat onder je verzekering valt geloof ik (of je kunt het erbij verzekeren).
Van inflatie an zich heb je bij geld op de bank toch net zoveel last als bij contant geld thuis? Het enige voordeel van thuis is beperking van negatieve rente en eventueel belastingontduiking als je het niet opgeeft.

En verzekering dekt ongetwijfeld bij brand of diefstal, maar wil vaak wel bonnetjes zien of een 'bewijs' dat jij echt 20.000 euro cash in huis had liggen. Dan moet je daar weer foto's van maken ofzo, of op een andere omslachtige manier administratie over bijhouden.

[ Voor 10% gewijzigd door Valorian op 03-10-2016 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Heb je helemaal gelijk in. Het ging me ook meer om het idee: als je linksom en rechtsom (inflatie en negatieve rente) je geld minder waard ziet worden, dan zou ik dat persoonlijk toch tot een minimum willen beperken.

Inderdaad even daargelaten of je die contanten dan zou opgeven aan de belastingdienst, maar ik heb 't hier over de legale manieren om aan de negatieve rente te ontkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Je kan het natuurlijk ook in je auto bewaren ;)

Afbeeldingslocatie: https://at5.s3-eu-west-1.amazonaws.com/data/cache/2/basedata/pf_image/2292064701-9d5c37ee.jpg

http://www.ad.nl/dossier-...gen-ruimte-saab~ad838b9a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Valorian schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:30:
En verzekering dekt ongetwijfeld bij brand of diefstal
Ik zou de kleine lettertjes nog maar eens nalezen :)

Dit is een van de dingen waar Google op faalt. Ze zijn zo druk bezig met typefouten corrigeren dat ze bij zoeken naar "contant geld" links met "contact" laten zien.

http://financieel.infonu....king-bij-een-inbraak.html :
De verzekeraars met de meest minimale dekking wat betreft contant geld, vergoeden maximaal €250 aan contant geld. De verzekeraars met de hoogste bedrag aan contant geld , zijn onder andere ASR, Interpolis en FBTO. Zij vergoeden tot een bedrag van € 1.250.
Als mensen serieus veel contant geld thuis gaan bewaren, kunnen ze nog wel wat gaan bijprinten. Er is namelijjk amper contant geld in omloop. Vergelijk wat er in je portemonnee zit maar eens met wat er op je spaarrekening staat. En het verschil daartussen ligt echt niet bij een bank in de kluis.

http://info.dnb.nl/vragen...ljetten_zijn_er_in_omloop :
In 2011 waren er 14 miljard eurobankbiljetten in omloop. De totale waarde van al die biljetten is ongeveer EUR 850 miljard.
Dat is nog geen 2000 euro per persoon.

[ Voor 71% gewijzigd door RemcoDelft op 03-10-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat zijn ook de "normen" van nu natuurlijk. Maar ik wil wel eens weten hoe snel dat gaat veranderen als er daadwerkelijk een negatieve spaarrente is. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat een hoop mensen zich ineens héél druk gaan maken en contant geld gaan aanhouden. En zich daar ook waar mogelijk (extra?) voor gaan verzekeren. Liever zo, dan nog meer geld aan banken geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
De ING Unicef 1% spaaractie is afgelopen zie ik. Rente is nu nog maar 0,5% ;(
De actierente geldt voor 3 maanden en gaat in op het moment dat u de spaarrekening
opent.
 U ontvangt de actierente op een nieuw geopende Oranje Spaarrekening of Spaarrekening
voor UNICEF als deze geopend is in de periode van 9 mei 2016 tot en met 10 juli 2016.

[ Voor 64% gewijzigd door Viper® op 05-10-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Viper® schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:28:
De ING Unicef 1% spaaractie is afgelopen zie ik. Rente is nu nog maar 0,5% ;(

[...]
0,3% zelfs :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
0,3% tot 0,5% inderdaad, ik had er iets meer op staan :+

Alles weer teruggeboekt naar me oude oranje spaarrekening.
Die unicef rekening heeft nu geen meerwaarde meer :P

Ik snap sowieso de hele verschillende spaarrekeningen constructie niet. Die oranje is nagenoeg identiek aan die unicef, daarvoor had ING er zelfs nog een type bij.

Geen wonder dat er mensen uit moeten bij die toko >:)

[ Voor 26% gewijzigd door Viper® op 05-10-2016 11:41 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling