Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.222.003 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb het een tijdje aangezien maar nu toch maar de stap genomen om een deel van ons spaargeld in te zetten voor aflossing van de hypotheek. Natuurlijk nog wel wat overhouden voor onvoorziene zaken, maar het is inmiddels echt nuttiger om op die manier wat hypotheekrente te besparen vind ik.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
RamonK schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:00:
Of de ECB er goed aan doet om zoveel liquide middelen beschikbaar te stellen is erg discutabel. Naar mijn mening schieten ze heel erg door en financieren ze nu geen fundamentele economische groei meer, maar zijn ze bezig met het creëren van een bubbel. Zoals ik al eerder aangaf zijn de meningen hierover verdeeld en is dit dus mijn mening en (gelukkig) geen keiharde waarheid.
De ECB zou een Duitser of Nederlander als directeur moeten hebben, oftewel iemand die een harde munt nastreeft i.p.v. een Italiaan die blij was met 1000 lire voor een gulden en met de euro ook die kant op wil.

Het hele idee dat geld printen waarde oplevert is zo enorm fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
RamonK schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:00:
Of de ECB er goed aan doet om zoveel liquide middelen beschikbaar te stellen is erg discutabel. Naar mijn mening schieten ze heel erg door en financieren ze nu geen fundamentele economische groei meer, maar zijn ze bezig met het creëren van een bubbel. Zoals ik al eerder aangaf zijn de meningen hierover verdeeld en is dit dus mijn mening en (gelukkig) geen keiharde waarheid.
De ECB zou een Duitser of Nederlander als directeur moeten hebben, oftewel iemand die een harde munt nastreeft i.p.v. een Italiaan die blij was met 1000 lire voor een gulden en met de euro ook die kant op wil.
mgizmo schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:17:
Vond ik wel een nette uitleg waarom de banken je geld niet meer "willen": https://www.knab.nl/live/...len-banken-geen-spaargeld
"Met het huidige rentebeleid proberen ze de Europese economie weer aan te zwengelen. We hebben al lange tijd met een lage inflatie te maken, waardoor de economie trager groeit dan gehoopt. Doordat de consument een lage spaarrente ontvangt, hopen ze dat diezelfde consument daardoor meer gaat uitgeven."
Het hele idee dat geld printen waarde oplevert is zo enorm fout. En het idee dat we perse groei moeten hebben is ook niet oneindig houdbaar.

"Het is duidelijk dat de ECB wil dat consumenten meer geld gaan uitgeven."
Dit past ook niet in het duurzaamheidsbeleid: meer uitgeven betekent meer vervuiling. Er is helemaal niets mis met minder uitgeven.
De enige manier waarop consumenten meer gaan uitgeven, is als ze zekerheid hebben over hun inkomen in de toekomst, en juist die zekerheid is de laatste jaren alleen maar achteruitgegaan. Dus houd je meer spaargeld aan, voor-het-geval-dat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Dat sparen om er rendement te halen niet zo zinvol meer is, is denk wel duidelijk voor iedereen.
Waar ik mij meer zorgen om maak is als de hele euro instort, en het echt helemaal misgaat. Dit lijkt me niet ondenkbaar met het huidige beleid. Als dit begint bij banken in landen als Griekenland en Italie, daarna overerslaat naar Spanje, Frankrijk enz dan is er geen houden meer aan. Dan kun je een garantiestelsel hebben, maar of dit dan nog houdbaar is, is een 2e. Wat gebeurt er dan met je spaargeld.

Daar maak ik me best zorgen om, zeker omdat het niet ondenkbaar is en het beleid keer op keer faalt. Zijn er anderen die zich hier ook zorgen om maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 21:48
Op dat moment maak ik me helemaal geen zorgen meer over mijn spaargeld.

Als dat gebeurd, maak je dan maar bezorgd over je vege lijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:23
Is het niet een idee om je geld dan digitaal op te slaan? En niet in een valuta dat aan een continent of land gebonden is. Zonder bank of overheid (of bedrijf) die zich er mee kan bemoeien. Je krijgt er dan weleens waar geen rente over maar je kan er dan altijd bij (instantly), in welk land je dan ook bent. Het aantal bedrijven dat Bitcoin accepteert groeit enorm! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dcl! schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:49:
Op dat moment maak ik me helemaal geen zorgen meer over mijn spaargeld.

Als dat gebeurd, maak je dan maar bezorgd over je vege lijf!
Daar heb je absoluut een punt mee, dan zal er vanalles misgaan. Dat ga je overigens ook hebben als internet er voor langere tijd uitklapt aangezien alles er afhankelijk van is, maar goed dat is offtopic.

Mijn insteek was ook meer hoe handig is het om uberhaubt nog een flink spaarbedrag te hebben, gewoon wat reserve (paar duizend euro) zou toch voldoende moeten zijn en niet te veel risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:05:
[...]
Mijn insteek was ook meer hoe handig is het om uberhaubt nog een flink spaarbedrag te hebben, gewoon wat reserve (paar duizend euro) zou toch voldoende moeten zijn en niet te veel risico.
Dat hangt ook van je leeftijd af.
Als je 65+ bent en 100K als je 'pensioen' ga je daar niet mee naar de beurs. Dan wil je gewoon dat het min of meer hetzelfde blijft. Dan wil je kunnen zeggen ik neem de komende 15 jaar ieder jaar 7000 euro extra op om 'leuke' dingen te doen
Je kan op de beurs wel meer rendement halen zodat je bv 10000 kan opnemen, maar als er bv volgend jaar een 'dip' komt van 30%, dan heb je niet 20 jaar de tijd om te wachten/hopen dat het wel weer goed komt. Bovendien gaat het dubbel hard dan. Want je moet gewoon door blijven leven. dus je vermogen neemt hoe dan ook af. En dan heb je daarna nog minder vermogen om het weer te kunnen laten groeien.
Als je 30 of 40 bent kijk je daar heel anders naar

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:31:
Daar maak ik me best zorgen om, zeker omdat het niet ondenkbaar is en het beleid keer op keer faalt. Zijn er anderen die zich hier ook zorgen om maken?
Ik maak daar zeker zorgen over. Sinds kort heb ik wat fysiek goud/zilver gekocht, een kwestie van het vermogen te diversifiëren. Nee niet die papieren EFT's. Als de banken gaan vallen dan heb je ook niets aan het papiertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook goud kan niks waard worden, die is ook flink gezakt door de jaren heen, is nu weer langzaam beetje aan het opkrabbelen.

Maar om dat nu een veilige investering te noemen, wat doe je daarmee als de wereld economie instort zoals in de jaren 30? Helemaal niks, kun je opeten als je daar behoefte aan hebt. Verder nada noppes. Men is gewoon met zn alle de sjaak als het goed mis gaat, op een klein groep elite die zich zelf zo veilig hebben ingepakt dat ze ook weinig kan gebeuren. Maar niet bij het klootjesvolk. Ja daar vallen we helaaas onder.

Bekijk deze grafiek eens. Enige goede goud tijdperk waren de jaren 50 tot aan 1975 toen de grootste na oorlogse crisis plaats vond die tot in de jaren 80 te voelen was. En daarna eind jaren 90 toen we in een droomwereld leefde en waar we helaas in 2009 weer uit geholpen zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.marketoracle.co.uk/images/2012/Jun/goldcore_bloomberg_chart3_19-06-12.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LPB laat zijn rente voor mei onveranderd op 0.9 procent staan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:13:
Ook goud kan niks waard worden, die is ook flink gezakt door de jaren heen, is nu weer langzaam beetje aan het opkrabbelen.
Het kan zelfs nog erger ;) Als iemand het trucje uit de Great Depression van de Amerikanen herhaalt, dan zou je zelfs verplicht kunnen worden het te verkopen.

Overigens hielp het trucje schijnbaar wel om Amerika uit die aanhoudende depressie te halen. Maar het lijkt me dat de ogenschijnlijk veilige beleggingen - zoals zeldzame goederen die 'in geval van nood' ook voor ruilhandel kunnen worden gebruikt - ook weer eigen risico's hebben.
Bij goud zit 'm dat o.a. in een diefstalrisico, de kans dat het bij zo'n noodgeval niet wordt geaccepteerd (want wie kan nou de waarde van een klomp goud schatten?) en overheidstrucjes als hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Je hoeft niet eens te linken naar een voorbeeld uit de VS, Nederland kent de Noodwet Financieel Verkeer uit 1978. Daarin staat letterlijk dat de overheid indien nodig diverse bezittingen van de burger (o.a. goud) mag confisqueren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
Henk007 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 14:09:
Je hoeft niet eens te linken naar een voorbeeld uit de VS, Nederland kent de Noodwet Financieel Verkeer uit 1978. Daarin staat letterlijk dat de overheid indien nodig diverse bezittingen van de burger (o.a. goud) mag confisqueren.
En als je het elk jaar braaf opgeeft in box3, en elk jaar braaf 1,2% van je goud inlevert, weten ze je inderdaad precies te vinden.
Doe je dat niet, dan kan je het prima in een gat in je tuin onder een jong boompje bewaren. Risico van diefstal is 0, zolang niemand weet dat je het hebt gaat er echt niemand random onder boompjes zoeken. Het verrot niet, het lost niet op, en op lange termijn kan je die overheidsgeintjes gewoon uitzitten.
Voor de duidelijkheid: ik moedig geen belastingontduiking aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 21:48
En op het moment dat je je goud opgraaft en gaat gebruiken (ruilen/handelen) vinden ze je alsnog. Of je krijgt meteen een hete strijkbout op je bil van een paar gezellige lui natuurlijk. Weg goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Aan wie zou je je goud kunnen verkopen in bijvoorbeeld oorlog? Aan boeren in ruil voor eten? Misschien voor een entreeticket naar een bunker. Andere voorbeelden heb ik niet echt. Wat moet de normale burger met goud in oorlogstijd, niks. Ik heb dan liever eten en een veilig onderkomen. Aan de overheid verkoop je het niet wegens die noodwet financieel verkeer.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:47

Onbekend

...

Voor een klomp goud zijn er dan vast wel mensen bereidt om voor je een reis naar de Bahama's te regelen. ;)

Ik denk dat die wetgeving voornamelijk bedoeld is als er een tekort aan bepaalde producten zelf zijn, zoals auto's, brandstoffen, metalen (voor maken van wapens en verdediging) en voedsel.
Aan geld zelf heb je niks terwijl er tijdens de oorlog de wet van de sterkste geldt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:37
Hierbij willen we u informeren dat de variabele spaarrente op jaarbasis gaat wijzigen. Per 6 mei 2016 verandert de spaarrente van uw Zwitserleven spaarrekening.

• Zwitserleven InternetSparen verandert van 0,90% naar 0,80%
• Zwitserleven MaandSparen verandert van 1,00% naar 0,90%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:53
Leaseplan is nog gelijk gebleven deze maand (0,9).
ASN wel gedaald: Van 0,7 --> 0,6

Opvallend, had eigenlijk verwacht dat ook LeasePlan wel weer zou dalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:21
Eerste vakantiegeldactie?

Spaart u nu € 500 of meer? Dan krijgt u een heerlijk verzorgingspakket van Rituals cadeau. Zo betekent iets extra’s op uw spaarrekening, ook direct iets extra’s voor uzelf. Liever geen Rituals-pakket? Dan kunt u ook kiezen voor 2.500 extra Rentepunten.

Deelnemende spaarrekeningen: Oranje Spaarrekening, Spaarrekening voor UNICEF,
Profijtrekening, Toprekening, Bonusrenterekening en Comfortspaarrekening.

https://www.ing.nl/partic...p_GSA_Spa_Vga2016_Rituals

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:27
De ABN Amro heeft de actie ook net live: https://www.abnamro.nl/nl/prive/sparen/zomersparen.html
Stort € 1.000,- en maak kans op € 1.000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:02
MoneYou heeft ook weer een RenteExtraatje.

https://www.moneyou.nl/lp...-renteextraatje-2016.aspx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:25
Tja, dan kom ik bij Moneyou inclusief het extraatje op 1%, waar ik bij NN standaard 1% krijg. Niet echt een goede deal, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LPB verlaagt vanaf a.s. zaterdag haar deposito-rentes:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YpVKaJtGrv2Ikwbay4cGFJcc/full.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kan het tegenwoordig beter in stenen steken. Krijg je tenminste nog 5% rendement,

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
wildhagen schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:12:
LPB verlaagt vanaf a.s. zaterdag haar deposito-rentes:

[afbeelding]
Ook alweer zo bijzonder, rente op een 6 maands deposito is 0.95% volgens de tabel. Vrij opneembaar krijg ik bij NN (nog, *knocks on wood*) 1%. Waarom zou ik het dan voor minder rente, 6 maanden vast willen zetten? Zelfs 9 maanden vast zetten levert evenveel op als bij NN vrij opneembaar? Dit kan maar 1 ding betekenen: NN gooit op zeer korte termijn de rente ook omlaag :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
Daarnaast: de extra rente geldt enkel over de saldotoename, dus trouwe vaste klanten worden weer lekker benadeeld. Iemand die vanaf een andere (internet)spaarbank het saldo tijdelijk overboekt, pakt over t volle saldo de extra rente.
koksie schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:51:
Tja, dan kom ik bij Moneyou inclusief het extraatje op 1%, waar ik bij NN standaard 1% krijg. Niet echt een goede deal, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:54
Ik heb via Facebook even nagevraagd of Zwitserleven dit jaar nog een vakantiegeldactie heeft. Vorig jaar kreeg je een cadeaubon van 25 euro van de Bijenkorf, als je 2,5k (of meer) op je rekening stortte. Dit jaar is er helaas geen actie. Het lijkt er op dat het over is met de pret, en er was al zo weinig pret meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Mailtje van CentraalBeheerAchmea:
Rente van de RentePlús Rekening gaat op 20 mei
omlaag van 0,80% naar 0,70%

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

oohh schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:13:
Ik heb via Facebook even nagevraagd of Zwitserleven dit jaar nog een vakantiegeldactie heeft. Vorig jaar kreeg je een cadeaubon van 25 euro van de Bijenkorf, als je 2,5k (of meer) op je rekening stortte. Dit jaar is er helaas geen actie. Het lijkt er op dat het over is met de pret, en er was al zo weinig pret meer :+
De rabo heeft dit jaar wel een aktie, een accu lader of handdoek.
Niets spannends.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:05

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Heb je daar meer info over? Volgens Nu.nl zou de rabo juist géén actie houden. (als ik er zo snel op google, vind ik ook niets trouwens)

Aangezien ik het geld toch niet direct op maak, wil ik het bijbehorende presentje dan ook hebben. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ING heeft een actie waarbij je ofwel een Rituals Dao pakketje krijgt of 2500 rentepunten zodra je ervoor zorgt dat je minimaal €500 spaart na aanmelding.

https://www.ing.nl/partic...-pakket-cadeau/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

DrivinUCrazy schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:22:
Heb je daar meer info over? Volgens Nu.nl zou de rabo juist géén actie houden. (als ik er zo snel op google, vind ik ook niets trouwens)

Aangezien ik het geld toch niet direct op maak, wil ik het bijbehorende presentje dan ook hebben. :+
https://www.rabobank.nl/p...9&li=16051203305501242844

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bijzonder. Als je op de Rabo-site op de zoekterm "vakantiegeld" zoekt, komt er niets bovendrijven.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

DrivinUCrazy schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:29:
Bijzonder. Als je op de Rabo-site op de zoekterm "vakantiegeld" zoekt, komt er niets bovendrijven.
Staat in hun nieuwsbrief: https://www.rabobank.nl/p...urce=particulieren.nieuws

Edit: laat maar, jouw opmerking was anders bedoelt dan ik 'm interpreteerde. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Bastien op 18-05-2016 16:55 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 23:14
icecreamfarmer schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:21:
[...]

De rabo heeft dit jaar wel een aktie, een accu lader of handdoek.
Niets spannends.
Maar wel interessanter dan 0,2% oid extra rente. Op 750 euro bij 2 maanden is dat, tromgeroffel, € 0,125. Ik heb zelf spaarrekeningen bij Regiobank, Rabobank en Knab. Denk dat ik dan maar wat geld naar de Rabobank ga schuiven voor die aktie. Heb sowieso altijd wat geld op alle spaarrekeningen staan voor het geval ik problemen heb met een bepaalde pinpas, een bank in de problemen komt of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bastien schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:53:
[...]

GH45T schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:42:
[...]

Maar wel interessanter dan 0,2% oid extra rente. Op 750 euro bij 2 maanden is dat, tromgeroffel, € 0,125. Ik heb zelf spaarrekeningen bij Regiobank, Rabobank en Knab. Denk dat ik dan maar wat geld naar de Rabobank ga schuiven voor die aktie. Heb sowieso altijd wat geld op alle spaarrekeningen staan voor het geval ik problemen heb met een bepaalde pinpas, een bank in de problemen komt of iets dergelijks.
Hebben jullie de link naar die actie? Ik kan dit op de site verder nergens terugvinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:49
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:06:

Hebben jullie de link naar die actie? Ik kan dit op de site verder nergens terugvinden :)
Een paar posts boven je...: icecreamfarmer in "Het spaartopic - Deel 3"

Voorwaarde: op 2 juli moet er 750€ meer op de spaarrekening staan dan op 16 mei. Dan krijg je de powerbank (4000mah) of hammamdoek ergens in augustus

[ Voor 12% gewijzigd door DutX op 19-05-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Def1ant schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:11:
[...]

Voorwaarde: op 2 juli moet er 750€ meer op de spaarrekening staan als op 16 mei. Dan krijg je de powerbank (4000mah) of hammamdoek ergens in augustus
Handig voor op het strand, die handdoek.
* Sport_Life gaat maar eens wat geld langer laten staan bij de Rabo ipv gelijk overboeken naar Zwitserleven :P

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 19-05-2016 10:26 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Voorwaarde: op 2 juli moet er 750€ meer op de spaarrekening staan dan op 16 mei. Dan krijg je de powerbank (4000mah) of hammamdoek ergens in augustus
Oops, overheen gekeken. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:57
GH45T schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:42:
Maar wel interessanter dan 0,2% oid extra rente. Op 750 euro bij 2 maanden is dat, tromgeroffel, € 0,125.
De grap is dat het er nog geen dag op hoeft te staan; dus dan wordt het < €1 cent aan misgelopen rente. :P
(1 juli erop, 2 juli eraf)

@ hieronder:
Hm, overheen gelezen. :+

[ Voor 34% gewijzigd door SmiGueL op 19-05-2016 11:14 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

In de voorwaarden staat wel dat het er tot september op moet blijven staan. Officieel dan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:09:
In de voorwaarden staat wel dat het er tot september op moet blijven staan. Officieel dan. ;)
Net zo officieel als deze:
14. Om het cadeau te ontvangen, dient de Deelnemer te voldoen aan deze Actievoorwaarden. Wanneer niet aan deze Actievoorwaarden voldaan is maar er door de Deelnemer wel een cadeau is ontvangen, houdt Rabobank zich het recht voor om de waarde van het cadeau achteraf in mindering van de rekening van de Deelnemer te brengen.
Trouwens,
Ik heb de MailMoment-nieuwsbrief wel gekregen, maar daar stond dit helemaal niet in. Blijkbaar willen ze dit niet iedereen vertellen.

[ Voor 27% gewijzigd door asmi2 op 19-05-2016 18:22 . Reden: nieuwsbrief nog eens goed bekeken ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkjobse
U spaart bij LeasePlan Bank. Daarom krijgt u iedere maand informatie over de hoogte van onze rente. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Internetsparen
De variabele spaarrente voor juni 2016 wordt verlaagd van 0,90% naar 0,80% nominaal op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Na die mail van LPB ga ik toch op zoek naar een alternatief met meer rendement en relatief weinig risico. Het aflossen van de hypotheek wordt toch interessanter op deze manier. Dat levert me met 4.7% rente in elk geval nog ruim 2% rendement op. Staat me wel tegen dat het geld daarna 'weg' is terwijl je dat met sparen niet hebt. Maar ik vind het zonde om grote bedragen te laten staan tegen 0.8%.

Hoe groot is jullie spaarbuffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:03
Bij ons slechts 15.000, omdat we een half jaar geleden een huis hebben gekocht. Hoop met hetzelfde bedrag het jaar te eindigen, er staat nog één nieuwe auto en andere uitgaven op de planning.

Zelf zit ik Ma te denken over het aanleggen van een buffer voor 25.000 voor een koophuis en twee kinderen. Maar als ik om mij heen kijk hebben mensen soms maar een buffer van tegrk de 5.000... dat betekent 20k aflossen op de hypotheek wat een hoop rente zou besparen.

Nibud geeft een basis bedrag aan, exclusief reserveringskosten voor vervangen auto, apparatuur, structureel onderhoud, etc.daarfoor vind ik het lastig inte schatten wat wijsheid is; aflossen bespaart rente kosten, maar in nood heb je spaargeld nodig want met een hypotheek koop je niet even snel een nieuwe auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:48
Tja het ligt er helemaal aan wat je wilt kunnen bufferen. Ik heb 3 maanden netto maand salaris als buffer. Als je perse een auto wilt kunnen coveren kan je daar wat bij doen (je kan ook tijdelijk in een auto van 2k rijden natuurlijk) en met kinderen zou ik daar nog meer bij doen. Bij mij speelt ook nog wel mee dat mocht er iets gebeuren wat tot werkloosheid/niet kunnen werken leidt dat ik ook nog 3 maanden aan diverse uren potjes bij m'n werk heb staan, dus die zitten ook nog in de buffer als de shit echt de ventilator raakt.

Ik zou zeggen dat 15k prima is en de rest idd gaan aflossen op je hypotheek, dat is financieel nu gewoon het gunstigste. Mocht je buffer iets afnemen dan wel eerst weer aanvullen natuurlijk.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Aghanim schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:58:
Hoe groot is jullie spaarbuffer?
Hier is daar een mooi topic voor :)

Hoeveel buffer heeft de gemiddelde GoT'er?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bij geen enkele Nederlandse bank krijgen spaarders nog een rente van 1 procent of meer op vrij opneembare tegoeden.

Dat meldt de vergelijkingssite Spaarrente.nl vrijdag op basis van zelf verzamelde gegevens.

Nationale-Nederlanden verlaagt de rentevergoeding op zijn vrij opneembare spaarrekening per 10 juni naar 0,9 procent. Dat was volgens Spaarrente.nl de laatste aanbieder die nog een rente van 1 procent hanteerde.

De spaarrentes dalen al sinds 2012, maar de laatste tijd gaan ze erg hard omlaag. Dat heeft vooral te maken met het ruime monetaire beleid van de Europese Centrale Bank (ECB). Die verlaagde de beleidsrente eerder dit jaar naar 0 procent in een poging de inflatie en economische groei te stimuleren.
Bron: http://www.nu.nl/economie...nte-overal-1-procent.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
Ik las het ook. Ik heb van NN nog geen officiële communicatie hierover gezien, maar dat verbaast me niks. NN blinkt uit in omslachtige procedures, trage online diensten (duurt meer dan een week om een spaarrekening actief te krijgen), beperkte mogelijkheden (niet meerdere rekeningen zelf kunnen openen etc) en vooral ook gebrek aan communicatie (rekening bleek zonder bericht opeens geactiveerd, is nu een week geleden en ook daarover geen bericht gehad).
Het is dat ze qua rente de hoogste waren, anders was ik er niet aan begonnen:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

* RaZ heeft vorige week ook maar een NN rekening geopend. Dat duurt inderdaad een friggin week. Je kan niet eens je eigen login kiezen. Je hebt altijd een emailadres nodig, dus waarom je daarmee niet kan inloggen is mij ook een raadsel.

Goed en wel, na een week dan de 2 mails met in de ene je loginnaam, en in de andere het wachtwoord. Ik inloggen, zie ik bij m'n gegevens het telefoonnummer van m'n moeder staan 8)7 Niet handig. Maar dat kan je dus niet weghalen. Veld leeg houden wordt niet als wijziging gezien |:( Dus je krijgt het voor geen meter aangepast. Denk je, nou, omdat ik geen vaste lijn meer heb, dan vul ik daar toch ook m'n 06 nummer in. Nou forget it. Die begint te piepen dat het een mobiel nummer is, die daar niet ingevuld moet worden.

Dus ik heb er over moeten bellen. Dan leg je uit dat je je eigen gegevens niet eens kan aanpassen. Dus zegt de man van NN aan de telefoon: Oh, dan vul je gewoon niks in. Been there, done that, didn't work. Oh, meneer, dan vult u nog nog een keer uw mobiele nummer in.. Uh.. waarom denk je dat ik bel?

Goed, om fouten te voorkomen dat men mijn moeder gaat bellen (wat overigens bizar is waar ze die vandaan hebben), heb ik maar het nummer van hun eigen helpdesk als vast nummer ingevuld :P

Maar dat ging in eerste instantie ook niet geheel makkelijk. Want je krijgt wel een bevestigingscherm dat de gegevens zijn aangepast, maar die zijn bij het kijken naar de pagina met die gegevens nog niet bijgewerkt. Die pagina wordt later pas met een ajax-request aangepast.

Maargoed, de NN kiest er dus voor om niet met hun klanten te communiceren over de rente, die moet je zelf dus in de gaten houden, want het staat wel op hun website gemeld: https://www.nn.nl/Particu...g/Actuele-spaarrentes.htm

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:29
Waarom uberhaubt de keuze voor NN? Voor tweakers lijkt me KNAB veel geschikter, makkelijk alles (snel) online regelen. KNAB heeft ook nu nog een iets hogere rente als NN alhoewel het niet veel uitmaakt (0.05%). KNAB basis is ook gewoon gratis.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

IceM schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 10:38:
Waarom uberhaubt de keuze voor NN? Voor tweakers lijkt me KNAB veel geschikter, makkelijk alles (snel) online regelen. KNAB heeft ook nu nog een iets hogere rente als NN alhoewel het niet veel uitmaakt (0.05%). KNAB basis is ook gewoon gratis.
Knab basis bestaat niet meer voor nieuwe klanten. Kijkend naar de website:
Kan ik ook alleen een spaarrekening openen?

Je opent bij Knab eerst een pakket: Knab Plus of Knab Premium. Je krijgt dan niet alleen een spaarrekening, maar ook een betaalrekening met rente, bankpas en cardreader. Binnen je pakket kun je zoveel spaarrekeningen openen als je wilt.
Knab Plus kost 5 euro per maand. 60 euro per jaar. Dan ben je verplicht om geld via een dubbele trap heen en weer te sluizen, want je kan alleen van en naar een Knab betaalrekening geld overmaken.

Waar andere spaarrekeningen gewoon een eigen gekozen betaalrekening als tegenrekening kan koppelen.

Mijn ING rekening kost mij 5 euro per kwartaal. 20 euro per jaar.

Dus nee, meer kosten maken en dat wegstrepen tegen een verschil van 0,05 procentpunt kost je meer dan het oplevert.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:29
RaZ schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 10:59:
[...]

Knab basis bestaat niet meer voor nieuwe klanten. Kijkend naar de website:
Volgens mij klopt dat niet, je neemt een knab plus/premium voor 3 maand (gratis) en daarna doe je een downgrade naar knab basis (zie https://www.knab.nl/rente-tarieven). Ik neem aan dat je dan gewoon een betaalrekening naar keuze kunt koppelen, anders wordt het lastig geld van je spaarrekening af te halen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Probeer Aegon eens! Die zijn nog veel erger.
NN heb ik alleen omdat ze WestlandUtrechtBank hebben overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

IceM schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:07:
[...]

Volgens mij klopt dat niet, je neemt een knab plus/premium voor 3 maand (gratis) en daarna doe je een downgrade naar knab basis (zie https://www.knab.nl/rente-tarieven).
Aha, dat stond niet op de pagina waar ik van quote ;)
Ik neem aan dat je dan gewoon een betaalrekening naar keuze kunt koppelen, anders wordt het lastig geld van je spaarrekening af te halen.
Dat is meestal niet het geval bij een betaalrekening waar je bij de zelfde bank een spaarrekening kan koppelen. Goed en wel, dan moet je 2x geld overboeken, en dan staat het er ook wel op. Goed en wel, ik heb echt een broertje dood aan extra hardware te moeten hebben om te internetbankieren. En met de ING met hun TAN-codes per sms werkt uitermate perfect :Y

En zonder smartphone heb ik toch niks aan apps die wel kunnen overboeken zonder extra hardware :P
RemcoDelft schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:09:
[...]

Probeer Aegon eens! Die zijn nog veel erger.
NN heb ik alleen omdat ze WestlandUtrechtBank hebben overgenomen.
Ik heb 2 dagen een WUB spaarrekening gehad. Maarja, als een bank alleen Internet Exploder ondersteund heb je daar als Firefox gebruiker geen reet aan. Dus 2 dagen later maar gebeld en gevraagd wanneer men andere browsers ging ondersteunen en dat was toen nog niet bekend. Naja, hef maar op dan :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Geachte KoningL,

U spaart bij LeasePlan Bank. In deze e-mail brengen wij u op de hoogte van onze aankomende rentewijzigingen. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Verlaging van de rente op Depositosparen
Met ingang van woensdag 15 juni 2016 verlagen wij de rente van alle Termijndeposito’s. In onderstaand overzicht vindt u de nieuwe rente per looptijd.

Termijndeposito 3 mnd 6 mnd 9 mnd 1 jaar 2 jaar 3 jaar 4 jaar 5 jaar
Huidige rente 0,90% 0,95% 1,00% 1,05% 1,15% 1,20% 1,30% 1,40%
Verlaging 0,15% 0,15% 0,15% 0,15% 0,15% 0,10% 0,10% 0,10%
Nieuwe rente* 0,75% 0,80% 0,85% 0,90% 1,00% 1,10% 1,20% 1,30%

* De gewijzigde rentetarieven gelden voor Termijndeposito's die u vanaf woensdag 15 juni opent. Niet voor Termijndeposito’s die u voor deze datum geopend hebt. Alle genoemde tarieven zijn nominaal op jaarbasis.
fikse verlagingen imo. 0.15% op 1,05... natuurlijk alvast anticiperend op de nog meer dalende rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

ING naar 0,4%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 16-09 12:37
Gisteren op het werk met verzekerings/pensioen adviseur gesproken. Het gesprek kwam uiteindelijk op het feit dat er met ons pensioen belegt wordt voor een hoger rendement. Vervolgens kwam het, op beleg sparen. Dit is redelijk onbekend terrein voor mij maar als ik het geld naar de bank breng, als ik zie wat daar voor rente op komt, om te janken... 'Vroeger' had ik 6% op mijn spaarrekening, nu werd me een 6% rendement voorgesteld bij beleg sparen.

Het plan is om het volgende te doen:

Vriendin eigen betaalrekening + spaarrekening*
Ikzelf eigen betaalrekening +spaarrekening*
Gezamelijke spaarrekening
Beleggings rekening

*worden leeggetrokken als de gezamelijke rekening gestart wordt en dat zal dan de 'hoofd' spaarrekening worden. Persoonlijke spaarrekeningen zullen enkel kleine bedragen gestort worden, omdat het kan :P

Ik moet nog de informatie van de adviseur krijgen om me eens goed in te lezen. Maar, ik heb eens gekeken naar het rendement als ik van 6% uitga over een periode van 5 jaar tijd. Als ik dan 100 euro per maand in leg, heb ik na 5 jaar slechts 360 euro verdient.. (inflatie niet meegerekend). Zijn dat bedragen qua divident het uberhaupt waard om voor te gaan beleggen? Ok het is meer dan de rente, maar het is niet echt een gouden ei, aan de andere kant, als je een lagere inleg hebt, wat verwacht je.

Veel vragen en twijfel, voornamelijk door onwetendheid. Benieuwd naar ervaring van mensen die al langer sparen door te beleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jaar geleden mee begonnen, zit nu op de -10%. Dus dat rendement van 6% is leuk maar echt niet te garanderen. Komt er een Brexit langs kan je in een paar dagen tijd heel veel geld verliezen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 16-09 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat zijn volgens mij meer de langetermijn rendementen. Die opbrengsten kun je halen, maar je moet naar 20 jaar + kijken denk ik. En hoe hoog je rendement is, zal ook bepaald worden door de momenten waarop je bijstort. Doe je dat op een laag moment, en gaat het daarna stijgen als een malle, dan is je rendement op dat stukje bijgestort spaargeld natuurlijk heel groot. Andersom kan natuurlijk ook.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zo zeg dat is een beste binnenkomer als eerste reactie :X Dat was dus mijn ding, is zelfs die, in het beste geval(?) 6%, het risico waard om in je eerste jaar op -10% uit te komen?

Als ik kijk naar 20 jaar met mijn zelfde rekenvoorbeeld, dan kom ik op een bedrag uit wat nog geen maandloon is. Verwacht ik er misschien teveel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Schuey schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:52:
Zo zeg dat is een beste binnenkomer als eerste reactie :X Dat was dus mijn ding, is zelfs die, in het beste geval(?) 6%, het risico waard om in je eerste jaar op -10% uit te komen?

Als ik kijk naar 20 jaar met mijn zelfde rekenvoorbeeld, dan kom ik op een bedrag uit wat nog geen maandloon is. Verwacht ik er misschien teveel van?
Als ik op geld-gids reken met 20 jaar 100 euro per maand met 6% rente dan kom ik op een eindbedrag van 45.564 euro (waarbij de inleg slechts 24.000 euro was). Dat lijkt me toch iets meer dan een maandloon? Of begrijp ik je verkeerd. Gaat wel nog 4K belasting af, maar dan nog is het uiteindelijk een mooi rendement voor een lange termijn lijkt mij...

http://berekenen.geld-gid...en-eindbedrag-sparen.html

NB: En 'het beste geval' is natuurlijk veel hoger dan 6% toch? Of is het zo dat de max begrenst is op 6% terwijl een eventueel verlies van -10% niet beperkt wordt?

NB2: Ik zie nu ook wat je verkeerd gedaan hebt, je bent de rente-op-rente vergeten. Zoals jij het berekent hebt (360 euro over 5 jaar) is het alsof je aan het einde van je periode één keer 6% krijgt over het hele bedrag.

[ Voor 17% gewijzigd door Valorian op 30-06-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Leaseplan gaat naar 0.7.....
Internetsparen
De variabele spaarrente voor juli 2016 wordt verlaagd van 0,80% naar 0,70% nominaal op jaarbasis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 16-09 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik hang hier al 16 jaar rond, ik dacht, laat ik eens reageren :p zonder dollen, maar dit topic volg ik een tijdje. Er zit alleen weinig beweging in dat sparen tegenwoordig, maar dit is toevallig een onderwerp waar ik me onlangs zelf ook even in verdiept heb.

Je moet inderdaad wel de juiste berekening maken. Rendement mag je ook steeds weer berekenen over je bestaande saldo, dus niet steeds alleen maar over die 100 euro per maand. En je moet niet teveel naar absolute bedragen kijken, maar procentueel. Hoger uitkomen dan de inflatie en je verdient er al meer aan dan wanneer je het thuis in de sokkenla laat liggen. Of het actievere sparen je ligt, is persoonlijk. Je zult wel een beetje actief met die rendementjes 'van het moment' moeten omgaan om het maximale eruit te halen denk ik.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Valorian schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:06:
[...]

Als ik op geld-gids reken met 20 jaar 100 euro per maand met 6% rente dan kom ik op een eindbedrag van 45.564 euro (waarbij de inleg slechts 24.000 euro was). Dat lijkt me toch iets meer dan een maandloon? Of begrijp ik je verkeerd. Gaat wel nog 4K belasting af, maar dan nog is het uiteindelijk een mooi rendement voor een lange termijn lijkt mij...

http://berekenen.geld-gid...en-eindbedrag-sparen.html

NB: En 'het beste geval' is natuurlijk veel hoger dan 6% toch? Of is het zo dat de max begrenst is op 6% terwijl een eventueel verlies van -10% niet beperkt wordt?

NB2: Ik zie nu ook wat je verkeerd gedaan hebt, je bent de rente-op-rente vergeten. Zoals jij het berekent hebt (360 euro over 5 jaar) is het alsof je aan het einde van je periode één keer 6% krijgt over het hele bedrag.
Ah kijk dit veranderd de zaak wel, bedankt!
Ik hanteer maar even 6% gemiddeld over de looptijd, dat het af en toe hoger of lager kan vallen dat begrijp ik idd, maar het gaat om de langere looptijden, ik wil mezelf ook niet te rijk rekenen, al moet ik zeggen dat het ronduit verkeerd uitrekenen ook niet echt handig is..

Ik heb al over begrezen gesproken, en er zou idd een grens gehanteerd kunnen worden aan de onderkant van de schaal. Dat wil zeggen dat er een mogelijk scenario optreed waar er ingegrepen wordt wanneer we aan de -10% gaan komen bijvoorbeeld. De invulling hiervan heb ik nog niet, eerst de documentatie afwachten.

Als je het verkeerd berekend is het idd niet erg rooskleurig, maar als ik jouw voorbeeld idd met rente-op-rente bekijk dan lijkt dat wel degelijk positief te noemen!
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:12:
Ik hang hier al 16 jaar rond, ik dacht, laat ik eens reageren :p zonder dollen, maar dit topic volg ik een tijdje. Er zit alleen weinig beweging in dat sparen tegenwoordig, maar dit is toevallig een onderwerp waar ik me onlangs zelf ook even in verdiept heb.

Je moet inderdaad wel de juiste berekening maken. Rendement mag je ook steeds weer berekenen over je bestaande saldo, dus niet steeds alleen maar over die 100 euro per maand. En je moet niet teveel naar absolute bedragen kijken, maar procentueel. Hoger uitkomen dan de inflatie en je verdient er al meer aan dan wanneer je het thuis in de sokkenla laat liggen. Of het actievere sparen je ligt, is persoonlijk. Je zult wel een beetje actief met die rendementjes 'van het moment' moeten omgaan om het maximale eruit te halen denk ik.
Idd dat rente-op-rente had ik volledig genegeerd. Dat is ook gelijk de reden dat ik me aan het informeren ben, ik weet er veel te weinig van om een voor mezelf juiste keuze in te kunnen maken op het moment.

[ Voor 24% gewijzigd door Schuey op 30-06-2016 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Schuey schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:21:
[...]

Ah kijk dit veranderd de zaak wel, bedankt!
Ik hanteer maar even 6% gemiddeld over de looptijd, dat het af en toe hoger of lager kan vallen dat begrijp ik idd, maar het gaat om de langere looptijden, ik wil mezelf ook niet te rijk rekenen, al moet ik zeggen dat het ronduit verkeerd uitrekenen ook niet echt handig is..

Ik heb al over begrezen gesproken, en er zou idd een grens gehanteerd kunnen worden aan de onderkant van de schaal. Dat wil zeggen dat er een mogelijk scenario optreed waar er ingegrepen wordt wanneer we aan de -10% gaan komen bijvoorbeeld. De invulling hiervan heb ik nog niet, eerst de documentatie afwachten.

Als je het verkeerd berekend is het idd niet erg rooskleurig, maar als ik jouw voorbeeld idd met rente-op-rente bekijk dan lijkt dat wel degelijk positief te noemen!
Ach, fouten maakt iedereen wel eens he. Ik ben ook niet altijd even handig hoor. Zo stuntel ik al tijden over hoe mijn spaargeld te verdelen over buffer / hypotheek-aflossen / starterslening aflossen. Inmiddels betaal ik 6% rente over de starterslening (gaat nog wel hypotheekrenteaftrek af) terwijl mijn spaargeld tegelijkertijd nog geen 1% oplevert. Kapitaalvernietiging dus, aangezien de starterslening boetevrij afgelost mag worden. Toch voelt het 'eng' om ineens 2/3 van mijn spaarsaldo over te maken naar de gemeente. Weg is weg.

PS: Die rekenmodules zoals op geld-gids werken sowieso erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Moneyou deposito verviel, meteen maar idem bedrag weer voor een jaar vastgezet voor 1,05%. Beter dan niks, blijf er tenminste ook met de pootjes vanaf.. Probeer wel als ik een meevallertje oid heb dat 50/50 te verdelen over moneyou en zo'n lame ass ING toprekening (met 0,4% rente :X), zodat ik altijd een paar honderd zo bij de hand heb. Maar besparen op zaken levert me meer op, van spotify family (eigen account) naar familielid spelen van vriend van me gegaan> 14,99 naar 5 euro per maand. Dat tientje zet ik dan weer bovenop het spaarbedrag dat ik elke maand wegsluis. Dit probeer ik ook vol te houden bij loonsverhogingen, lagere premies e.d., wel rekening houdend met of de uitgaven niet ook zijn gestegen :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 12:13

Milmoor

Footsteps and pictures.

Schuey schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:21:
[...]

Ik heb al over begrezen gesproken, en er zou idd een grens gehanteerd kunnen worden aan de onderkant van de schaal. Dat wil zeggen dat er een mogelijk scenario optreed waar er ingegrepen wordt wanneer we aan de -10% gaan komen bijvoorbeeld. De invulling hiervan heb ik nog niet, eerst de documentatie
Let op: als je bij -10% automatisch gaat verkopen, dan is de kans groot dat je samen met de lemmingen uitstapt op het meest ongunstige moment. Je weet dan een ding zeker: je hebt je verlies vast geklikt. beleggen is iets voor de lange termijn: je moet er geen geld in doen wat je niet minstens 15 jaar kan missen. Het is het inleggen en niets met doen: buy and hold.

Een alternatief zijn klik-fondsen, dan wordt een minimale koers gegarandeerd, maar dat betaal je voor. Of in rendement of echt in geld.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Valorian schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:26:
[...]

Kapitaalvernietiging dus, aangezien de starterslening boetevrij afgelost mag worden. Toch voelt het 'eng' om ineens 2/3 van mijn spaarsaldo over te maken naar de gemeente. Weg is weg.
Dat klinkt idd als gestuntel ;)
Maak anders eerst 1/3 of 1/2 van je spaargeld over als gelijk helemaal aflossen te eng voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Milmoor schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:52:
[...]

Let op: als je bij -10% automatisch gaat verkopen, dan is de kans groot dat je samen met de lemmingen uitstapt op het meest ongunstige moment. Je weet dan een ding zeker: je hebt je verlies vast geklikt. beleggen is iets voor de lange termijn: je moet er geen geld in doen wat je niet minstens 15 jaar kan missen. Het is het inleggen en niets met doen: buy and hold.

Een alternatief zijn klik-fondsen, dan wordt een minimale koers gegarandeerd, maar dat betaal je voor. Of in rendement of echt in geld.
Thx voor de tip, begrijp ik dan ook goed dat een looptijd van 5 jaar onder het minimum ligt dat je zou willen aanhouden?

Zit er ook nog een minimum aan de inleg die je per maand zou hanteren? Een bedrag wat je makkelijk kunt missen dan kijk je naar 50 euro bijvoorbeeld per maand, dat is dan zakgeld. Over 20 jaar bouwt dat dan wel op, maar is zo'n bedrag dan minder dan doorgaans wordt ingelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:04

Sandyman538

SandstorM [148839]

Schuey schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:04:
[...]

Thx voor de tip, begrijp ik dan ook goed dat een looptijd van 5 jaar onder het minimum ligt dat je zou willen aanhouden?

Zit er ook nog een minimum aan de inleg die je per maand zou hanteren? Een bedrag wat je makkelijk kunt missen dan kijk je naar 50 euro bijvoorbeeld per maand, dat is dan zakgeld. Over 20 jaar bouwt dat dan wel op, maar is zo'n bedrag dan minder dan doorgaans wordt ingelegd?
Misschien moet je hier Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 7 even een kijkje gaan nemen. Er is niet 1 strategie goed/beter/best aangezien iedereen dat dan zou doen. Maar als ik moet gokken denk ik dat het merendeel van de mensen wat aan het beleggen is, dat doet voor 20/30+ jaar ipv 5+ jaar. Een vrij conservatief rendement waar mee gerekend wordt is vaak een procent of 4. 2 rekenvoorbeelden (bij inleg 100 euro per maand, startkapitaal 0, rendement 4%).

5 jaar inleggen (totale inleg 6.000), waarde portefeuille 6.640.
30 jaar inleggen (totale inleg 36.000), waarde portefeuille 68.751.

En als je hetzelfde zou rekenen voor jouw vrij ambitieuze rendement van 6% kom je op respectievelijk 6.982 en 97.926 als waarde van je portefeuille.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Schuey schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:04:
[...]

Zelf heb ik het volgende gedaan:
  1. Een financiele buffer van een maandloon opbouwen. Maak een begroting, en boek automatisch de rest naar de spaarrekening. Verhoog dit bedrag zodra mogelijk.
  2. Alle eventuele schulden aflossen, geld lenen kost geld.
  3. De financiële buffers opgebouwd: genoeg geld op de bank sparen om alle normale risico's op te kunnen vangen, zo'n drie maandsalarissen.
  4. Je bent nu "veilig", vanaf nu het geld naar smaak verdelen over onderstaande posten:
  5. [list]
  6. de buffers uitbouwen tot een jaarloon
  7. geld in een indexfonds zoals Meesman stoppen
  8. groen sparen ivm de vermogensbelasting
  9. [/list]
Stap 4 komt pas nadat je 1, 2 en 3 af hebt. Er is geen magische "geef mij veilig meer geld" knop, anders dan een baan. Iedereen die anders beweerd is zelf ook aan het gokken of wil een deel van jouw geld hebben. Waar zit jij nu qua stappen?

[ Voor 10% gewijzigd door Milmoor op 30-06-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Sandyman538 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:14:
[...]

Misschien moet je hier Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 7 even een kijkje gaan nemen. Er is niet 1 strategie goed/beter/best aangezien iedereen dat dan zou doen. Maar als ik moet gokken denk ik dat het merendeel van de mensen wat aan het beleggen is, dat doet voor 20/30+ jaar ipv 5+ jaar. Een vrij conservatief rendement waar mee gerekend wordt is vaak een procent of 4. 2 rekenvoorbeelden (bij inleg 100 euro per maand, startkapitaal 0, rendement 4%).

5 jaar inleggen (totale inleg 6.000), waarde portefeuille 6.640.
30 jaar inleggen (totale inleg 36.000), waarde portefeuille 68.751.

En als je hetzelfde zou rekenen voor jouw vrij ambitieuze rendement van 6% kom je op respectievelijk 6.982 en 97.926 als waarde van je portefeuille.
Het is niet verkeerd me aardig in te lezen idd, dat maakt waarschijnlijk dat ik straks de info van de agent wat beter op waarde kan schatten, hoop ik.

Als ik zelf weer iets wil berekenen zal ik even meenemen dat 6% als ambitieus beschouwd word ;)
Milmoor schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:19:
[...]

1. Een financiele buffer van een maandloon opbouwen. Maak een begroting, en boek automatisch de rest naar de spaarrekening. Verhoog dit bedrag zodra mogelijk.
  3. De financiële buffers opgebouwd: genoeg geld op de bank sparen om alle normale risico's op te kunnen vangen, zo'n drie maandsalarissen.
  4. Je bent nu "veilig", vanaf nu het geld naar smaak verdelen over onderstaande posten:
  5. [list]
  9. [/list]
Stap 4 komt pas nadat je 1, 2 en 3 af hebt. Er is geen magische "geef mij veilig meer geld" knop, anders dan een baan. Iedereen die anders beweerd is zelf ook aan het gokken of wil een deel van jouw geld hebben. Waar zit jij nu qua stappen?
Dankzij studieschuld en huurtoeslag gezeur (ik ging teveel verdienen) moet ik nog wat dingetjes terugbetalen helaas. De realiteit hiervan is dat ik op dit moment, tegen mijn zijn, vast zit in stap 1 :(
Ik zou hier natuurlijk al conclusies aan verbinden als ik jouw stappenplan bekijk, dan vind ik wel dat ik die 100 euro inleg kan missen, maar volgens je stappenplan, dus niet, interessant gegeven.

[ Voor 38% gewijzigd door Schuey op 30-06-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
MrAngry schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:59:
[...]

Dat klinkt idd als gestuntel ;)
Maak anders eerst 1/3 of 1/2 van je spaargeld over als gelijk helemaal aflossen te eng voelt.
Haha ja. Gelukkig was de starterslening praktisch rente-vrij t/m eind mei, dus ik ben nu pas 1 maand aan het stuntelen. Maar dit topic is weer even een reminder dat ik geld aan het verbranden ben, dus ga dit weekend maar eens even actie ondernemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

KingKoning schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:09:
Leaseplan gaat naar 0.7.....

[...]
Zie het inderdaad ook, dan zal NN waarschijnlijk ook snel naar 0.8% gaan.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Schuey schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:33:
Dankzij studieschuld en huurtoeslag gezeur (ik ging teveel verdienen) moet ik nog wat dingetjes terugbetalen helaas. De realiteit hiervan is dat ik op dit moment, tegen mijn zijn, vast zit in stap 1 :(
Ik zou hier natuurlijk al conclusies aan verbinden als ik jouw stappenplan bekijk, dan vind ik wel dat ik die 100 euro inleg kan missen, maar volgens je stappenplan, dus niet, interessant gegeven.
In stap 1 beleggen is te vroeg. Er hoeft maar iets te gebeuren en je kan het financieel niet opvangen. Dus dan kom je rood te staan of je moet geforceerd beleggingen verkopen. De kosten daarvan zijn te hoog t.o.v. de verwachte opbrengsten. Lees je in, kijk je uitgaven na, stop met het kopen van mobieltjes met een hoog maandbedrag ;), en spaar rustig door. In stap 3 kan je overwegen te beginnen met beleggen. Mijn route is conservatief, maar we zitten dan ook in het spaartopic.

[ Voor 3% gewijzigd door Milmoor op 30-06-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
[...]

5. [list]
  9. [/list]
Op zich een mooi plan zo. Ik mis alleen nog het deel aflossen/bijstorten in hypotheek. Dit valt theoretisch natuurlijk onder stap 2 (schulden aflossen) maar je hele hypotheek aflossen voor je gaat beleggen is ook weer niet realistisch. Zou het dan ook toevoegen aan stap 4. Immers kun je vaak meer geld besparen door extra aflossingen of bijstortingen dan je met een indexfonds of groen sparen kunt verdienen. Wel met de nodige kanttekeningen natuurlijk, want geld in steen zit toch een stuk vaster dan op een spaarrekening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

1. 1x maandloon is done
2. studieschuld laat ik nog ff zo: als ik boven de 20k zit los ik dit pas af: bovendien als ik dood neerklap niet te verhalen op mijn vrouw.
3. 3x maandsalaris is done

Imho ben je dan nog niet veilig, ik zou pas "veilig" gaan roepen als je per persoon op zeg 20k+ zit, voor mij een jaarsalaris ongeveer. Natuurlijk is voor iedereen de term 'veilig' weer anders, imho zou het ''fuck you" money moeten zijn waarbij je je baan opzegt en een jaartje verder kunt leven zonder zorgen.
Groen sparen of beleggen is een handige tip die veel mensen vergeten, niet alleen om de minder geld naar de BD te laten gaan, maar sowieso omdat duurzaam imho altijd goed is om in te investeren :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Milmoor schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:53:
[...]

In stap 1 beleggen is te vroeg. Er hoeft maar iets te gebeuren en je kan het financieel niet opvangen. Dus dan kom je rood te staan of je moet geforceerd beleggingen verkopen. De kosten daarvan zijn te hoog t.o.v. de verwachte opbrengsten. Lees je in, kijk je uitgaven na, stop met het kopen van mobieltjes met een hoog maandbedrag ;), en spaar rustig door. In stap 3 kan je overwegen te beginnen met beleggen. Mijn route is conservatief, maar we zitten dan ook in het spaartopic.
Dit kan idd gewoon de realiteit zijn, we zijn best bezig met de financien en op de kleintjes letten, maar het gaat gewoon niet zo hard als we zouden willen. We zijn wel sinds kort 2 verdieners aangezien mijn vriendin (wordt vrouw) een contract krijgt voor 32 uur :)

Maar als in beleggen dan veel risico verbonden zit wat je er niet bij kan gebruiken is dat misschien niet zo productief als ik hoop dat het is in onze situatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hazelnoot
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Als je een ING rekening hebt kun je, als je nog niet een Oranje spaarrekening of Unicef spaarrekening hebt er eentje openen met een tijdelijke rente (helaas maar 3 maanden) van 1% :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:57

Bijna vergeten, het kan vandaag (en morgen evt.) nog net! :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En net een berichtje dat er weer een rentewijziging aan gaat komen bij de rabobank. Het daadwerkelijke bericht met de actuele rentes kan ik niet zien zonder in te loggen, maar het zal wel weer allemaal 0,1% zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:17
Jup 0,4.....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Voor de volledigheid dan:
Rabo InternetSparen
Hieronder ziet u voor de 3 saldoklassen het nieuwe rentepercentage. Over het hele tegoed op de spaarrekening ontvangt u het rentepercentage dat hoort bij de saldoklasse waarin uw spaartegoed valt.
Saldoklasse 1. € 0 tot € 20.000
0,40 % (was 0,50 %)*
Saldoklasse 2. Vanaf € 20.000 tot € 100.000
0,40 % (was 0,50 %)*
Saldoklasse 3. Vanaf € 100.000
0,40 % (was 0,50 %)*
Over het gedeelte van het tegoed boven € 5.000.000 wordt 0,00 % vergoed (ongewijzigd).*

* Rentewijzigingen voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hazelnoot schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:05:
Als je een ING rekening hebt kun je, als je nog niet een Oranje spaarrekening of Unicef spaarrekening hebt er eentje openen met een tijdelijke rente (helaas maar 3 maanden) van 1% :+
Oe, thanks for heads up

Had nog een oranje spaarrekening, maar die rente is gedaald tot 0,65%
Zojuist Unicef rekening aangemaakt en alles overgezet.

Alleen had ik volgens mij vorig jaar ook al een unicef rekening, toen hadden ze een zelfde soort actie.

Bij rente zegt hij wel 1%, we gaan het zien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Hazelnoot schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:05:
Eeej Thanks!
Die hebben ze wel erg goed verstopt dat ik hem als hardcore ING klant (mwah) niet heb gezien :+
Snel even geprofiteerd en een Oranje rekening geopend (voor 3 maanden...), ik had alleen een Toprekening met een whopping 0,40% op dit moment.
Tevens een Rituals pakketje gescoord tuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rituals had ik een maand geleden ook in de bus gekregen. Klein pakketje, maar toch leuk om aan een vriendin te slijten ofzo.

Inmiddels trouwens meer dan 318k rentepunten :X
niks leuks voor te halen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16-09 09:41
De ING actie ben ik ook aangegaan.
Van Oranje spaarrekening naar Unicef. 3 maanden 1% rente ipv 0,4%
Rituals pakketje al eerder aangevraagd. Idd handig voor de vrouw :D.

Vrouw zit bij rabo en heeft powerbank aangevraagd..

Je moet toch wat met al die lage rente ;)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

mark de man schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:46:
[...]

Zie het inderdaad ook, dan zal NN waarschijnlijk ook snel naar 0.8% gaan.
U heeft een internetspaarrekening bij Nationale-Nederlanden met variabele rente. Als gevolg van de huidige marktomstandigheden verlagen wij het rentepercentage van de internetspaarrekening per 15 juli 2016 van 0,9% naar 0,8%.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Knab naar 0,8% per 21 juli:
Op donderdag 21 juli verlagen we de rentetarieven. Hieronder vind je de nieuwe tarieven die voor jou van belang zijn.

De particuliere rentewijzigingen op een rij:

Betaalrekening:
Over je saldo tot € 250.000*: 0,40% (was 0,50%)
Over je saldo vanaf € 250.000*: 0,00% (ongewijzigd)
Flexibele Spaarrekening:
Over je saldo tot € 1.000.000*: 0,80% (was 0,95%)
Over je saldo vanaf € 1.000.000*: 0,00% (ongewijzigd)
Kwartaal Spaarrekening:
Basisrente over je saldo tot € 1.000.000*: 0,45% (was 0,60%)
Bonusrente over je saldo tot € 1.000.000*: 0,50% (ongewijzigd)
Rente over je saldo vanaf € 1.000.000*: 0,00% (ongewijzigd)
Vermogensbeheerrekening:
Over je liquide saldo tot € 1.000.000*: 0,80% (was 0,95%)
Over je liquide saldo vanaf € 1.000.000*: 0,00% (ongewijzigd)
Gemaksbeleggenrekening:
Over je liquide saldo tot € 1.000.000*: 0,80% (was 0,95%)
Over je liquide saldo vanaf € 1.000.000*: 0,00% (ongewijzigd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En Moneyou gaat mee:
Rentewijziging
Dalende marktrentes in Europa hebben invloed op de spaarrente. Hierdoor is MoneYou genoodzaakt om de spaarrente te verlagen. De rente voor de variabele spaarproducten wordt per 22 juli 2016 verlaagd:
MoneYou Sparen - Vrij opneembaar
0,70%* variabele rente (was 0,80%)
MoneYou Sparen - Kwartaal Spaarrekening
0,70%* variabele rente (was 0,80%)
Bonusrente van 0,30% bovenop 0,40% basisrente
De rente voor de deposito spaarproducten wordt per 25 juli 2016 verlaagd:

MoneYou Sparen - 6 maanden Vast
0,80%** vaste rente (was 1,00%)
(0,20% basisrente)
MoneYou Sparen - 1 jaar Vast
0,85%*** vaste rente (was 1,05%)
(0,20% basisrente)
MoneYou Sparen - 2 jaar Vast
0,45%*** vaste rente (was 0,50%)
(0,05% basisrente)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:28
Potver ben net te laat met die ING 1% actie zie ik...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:12
Bastien schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:53:
[...]

Vorige week 2x de powerbank mogen ontvangen. Leuk dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 14:48
Ryan_ schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:30:
[...]

Vorige week 2x de powerbank mogen ontvangen. Leuk dingetje :)
Fijn dat Rabo zijn bestaande klanten ook informeert, o wacht... :(

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
coelho schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:52:
[...]

Fijn dat Rabo zijn bestaande klanten ook informeert, o wacht... :(
Volgens mij heb ik het keurig in een bankbericht teruggezien, weet niet meer of het een email of een internetbankieren ding was, maar als je die niet leest moet je niet zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 14:48
MrAngry schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:58:
Volgens mij heb ik het keurig in een bankbericht teruggezien, weet niet meer of het een email of een internetbankieren ding was, maar als je die niet leest moet je niet zeuren.
Ik krijg ook regelmatig mailings vanuit Private Banking, maar heb hier niks over ontvangen. Net mijn mailhistorie er nog eens op nagekeken.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nou, die berichten lees ik ook wel meestal, maar die actie moest ik ook hier in dit topic lezen. Nog leuker, als je op de site van de Rabo zocht op die actie, zelfs dán vond je er niets over. (heb ik zelfs nog in dit topic gepost).

In dit geval ben ik het toch echt eens met coelho; deze actie hebben ze echt niet van de daken geschreeuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MrAngry schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:58:
Het heeft in de nieuwsbrief gestaan, maar de regionale Rabobanken stellen die nieuwsbrieven zelf samen, en daardoor is het in sommige regio's wel en in andere niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Centraal Beheer is sloom bij het verwerken van spaarrekeningen.
Ik had het al eerder gemerkt, maar nu weer. Een deposito die is vrijgevallen op 6-8 is vandaag (8-8) nog steeds niet beschikbaar. Ik vermoed morgen, maar dan boek ik het bedrag over naar mijn tegenrekening, en ik gok dat het daar pas 11-8 op staat. Ik heb ze eens gebeld heirover en ze antwoorden dan dat ze een verzekeringsbedrijf zijn en geen bank en daarom geen realtime verwerking hebben.
Ik ben geneigd daar helemaal te vertrekken, zeker nu de rentes zo ver zijn gezakt dat het nauwelijks nog de moeite waard is.
Pagina: 1 ... 15 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling