Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 144 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.221.777 views

• VanBreukelen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12-09 20:58
W1ck1e schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:29:
[...]

Als je opnieuw klant wordt is het niet de eerste spaarrekening die je er hebt.
Dus ik geef je weinig kans.

Van de website:

[...]
Ja dat denk ik ook. Ik ben hier nog wat verder aan het zoeken en kom ook Wise en Resolut tegen. Nu zie ik dat registreren op Wise gratis is, maar bij sending money staat vanaf 0,43% kosten.

Weet iemand hoe die constructie in elkaar zit? Moet je bij een normale sepa betaling terug naar prive rekening van ING 0,43% inleveren over het te verzenden bedrag?

En geldt de geadverteerde 3,24% ook bij het gratis account? Zie ook staan dat er maar tot 20k beschermt is en dit valt dan niet onder Deposito garantie stelsel?

Weet iemand of dit bij Revolut ook van toepassing is? Daar zie ik een rente van 3,43% staan, geldt dat ook bij het standaard gratis account? En zijn daar nog (hoge) kosten als je terug wil boeken naar je prive ING rekening?

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01:18
helloitsme schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:25:
[...]
Zou je zo vriendelijkheid willen zijn om eens in je 2022 belasting aangifte te kijken bij het onderdeel voor ingevulde informatie.
Daar kun je helaas niets aan ontlenen. Dat het van tevoren is ingevuld zegt niet dat het juist is. Het blijft je eigen verantwoordelijkheid.

• Pistachenootje
@VanBreukelen je kunt gewoon gratis geld overmaken naar je Belgische IBAN. Instant. (Wise)

[ Voor 3% gewijzigd door Pistachenootje op 28-09-2023 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max_72
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:13
VanBreukelen schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:42:
[...]Weet iemand hoe die constructie in elkaar zit? Moet je bij een normale sepa betaling terug naar prive rekening van ING 0,43% inleveren over het te verzenden bedrag?

En geldt de geadverteerde 3,24% ook bij het gratis account? Zie ook staan dat er maar tot 20k beschermt is en dit valt dan niet onder Deposito garantie stelsel?
Die 0,43% geldt (in elk geval bij mij) niet als ik van Wise overmaak naar mijn eigen rekening.
VanBreukelen schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:42:
[...]Weet iemand of dit bij Revolut ook van toepassing is? Daar zie ik een rente van 3,43% staan, geldt dat ook bij het standaard gratis account? En zijn daar nog (hoge) kosten als je terug wil boeken naar je prive ING rekening?
Revolut hanteert voor zover ik weet (en zelf heb ervaren) geen kosten voor een overboeking naar je eigen rekening. En de rente bij een gratis account is 'slechts' 3,05%.

• VanBreukelen
Pistachenootje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:53:
@VanBreukelen je kunt gewoon gratis geld overmaken naar je Belgische IBAN. Instant. (Wise)
Met Wise of Revolut? Of allebei?

• Pistachenootje
Specialsta schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:38:
[...]
Ik meen hier toch eerder hebben gelezen dat als je paspoort is verlopen je je opnieuw moest identificeren bij een bepaalde bank?
Daar heb ik niets over gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
VanBreukelen schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:54:
[...]
Met Wise of Revolut? Of allebei?
Lees de quote nog eens ;)

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Klantnummer en rekeningnummer van Credit Europe Bank ontvangen en kan de rekening benaderen.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik nergens de instructie heb gekregen dat ik minimaal 1 eurocent moest overmaken ter verificatie .
Voor de zekerheid maar 1 euro overgemaakt. Iemand een idee hoelang het duurt tot de bijschrijving ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max_72
  • Registratie: November 2022
TvanW schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:56:
Klantnummer en rekeningnummer van Credit Europe Bank ontvangen en kan de rekening benaderen.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik nergens de instructie heb gekregen dat ik minimaal 1 eurocent moest overmaken ter verificatie .
Voor de zekerheid maar 1 euro overgemaakt. Iemand een idee hoelang het duurt tot de bijschrijving ?
Voor zover ik kon vinden ondersteunt CEB alleen normale betalingen en geen instant payments, dus zal wel ergens vanmiddag worden denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
@VanBreukelen rente bij Wise is op dit moment zo'n 3.4%. Gratis rekening. Website loopt achter.

• VanBreukelen
Pistachenootje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:03:
@VanBreukelen rente bij Wise is op dit moment zo'n 3.4%. Gratis rekening. Website loopt achter.
Thanks.

All of this means that your investment will be returned to you in the event of Wise (or TINV Europe AS) going bankrupt. In addition to the protection offered through the strict segregation of our customers’ assets, the Estonian Investor Protection Sectoral Fund will cover your assets for up to 20,000 EUR.

Als ik het goed begrijp is elke euro boven de 20k kwijt als ze failliet gaan?

• Pistachenootje
VanBreukelen schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:06:
[...]
Als ik het goed begrijp is elke euro boven de 20k kwijt als ze failliet gaan?
Worst case*. Zou ook kunnen dat je meer geld terugkrijgt.

Edit: * tenminste, ik ga er dan vanuit dat de BCS goed werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Pistachenootje op 28-09-2023 12:13 ]

• VanBreukelen
Pistachenootje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:12:
[...]

Worst case. Zou ook kunnen dat je meer geld terugkrijgt.
Oke goed om te weten. Het deposito stelsel is dus iig niet van toepassing daar. Weet jij of dit bij Revolut ook zo is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
VanBreukelen schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:13:
[...]
Oke goed om te weten. Het deposito stelsel is dus iig niet van toepassing daar. Weet jij of dit bij Revolut ook zo is?
Zelfde constructie. Zie ook mijn edit.

Zoeken op Wise in dit topic is ook een goed idee. Heel veel besproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Vandaag een hypotheekaanvraag ingediend bij Lloyds met rente van 4,19%. _O_
Na de verhuizing/verkoop nog best wat op de spaar staan. Kom maar op. :9

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
Wispe schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:53:
[...]
Vandaag een hypotheekaanvraag ingediend bij Lloyds met rente van 4,19%. _O_
Na de verhuizing/verkoop nog best wat op de spaar staan. Kom maar op. :9
Ben ooit gestart met 9,6% hypotheekrente (en geeindigd met 4,9%). Maar toen waren er ook nog bankrekeningen waar je een bonus van 2,5% kon krijgen (bijv. Generale/Fortis HogerOp) - meer dan momenteel de basisrente bij de meeste NL-banken.

• GroteVoet459
Datisraar schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:51:
[...]
Gemiddeld 2 werkdagen overboeken van TR naar je eigen(!) bankrekening vind ik te lang duren. Van Bunq naar Consorsbank is door de weeks binnen een aantal uren op de rekening, over en weer. Vooral als je ochtends vroeg boekt.
Zoals al vaker gemeld: je hoeft toch ook niet *al* je spaargeld bij één bank te plaatsen?
GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 3"

Zet een buffertje bij je huisbank / een spaarbank met Instant Payment. Op een lager bedrag is het rentebedrag sowieso laag, dus je "verlies" beperkt.
Zet de rest dan bij een bank/broker met de hogere rente, waar je alleen geld vandaan hoeft te halen voor "geplande" grote uitgaven. Dan is de ouderwetse 2 dagen moeten wachten geen enkel probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door GroteVoet459 op 28-09-2023 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuf.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 15:29
Zie op Raisin dat Nordax de rente verhoogd heeft:
- 4,02% voor 1 jaar
- 3,75% voor 9 maanden
- 3,65% voor 6 maanden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:29
Snuf. schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:25:
Zie op Raisin dat Nordax de rente verhoogd heeft:
- 4,02% voor 1 jaar
- 3,75% voor 9 maanden
- 3,65% voor 6 maanden
Tsja, in juli heb ik 9 maanden nog geopend met 3,80% rente. Als ze eerst verlagen is een verhoging daarna dus ook niet zo "interessant".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:25
VanBreukelen schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:16:
Ik heb afgelopen jaar een account aangemaakt bij Credit Europe en daar een 6 maanden deposito gehad die in Augustus is afgelopen.

Nu zie ik de actie voor nieuwe klanten van 3,55% voor 6maanden.

Weet iemand hoelang je moet wachten bij Credit Europe voordat je als nieuwe klant gezien word als ik vandaag mijn account opzeg?
Credit Europe had afgelopen juni mijn spaarrekening gesloten.

Nu heb ik weer een nieuw account aangemaakt en krijg ik gewoon 3,55% rente.

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
SME Bank verlaagt als nieuwe binnenkomer bij Raisin na een week de rente met 0,10% naar 4,30% voor 1 jaar deposito.

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-09 14:58
GroteVoet459 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:15:
[...]

Zoals al vaker gemeld: je hoeft toch ook niet *al* je spaargeld bij één bank te plaatsen?
GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 3"

Zet een buffertje bij je huisbank / een spaarbank met Instant Payment. Op een lager bedrag is het rentebedrag sowieso laag, dus je "verlies" beperkt.
Zet de rest dan bij een bank/broker met de hogere rente, waar je alleen geld vandaan hoeft te halen voor "geplande" grote uitgaven. Dan is de ouderwetse 2 dagen moeten wachten geen enkel probleem.
Geen zorgen, als tweakers lezer heb ik al het nodige spaargeld gespreid bij een aantal Europese banken. Het is voor mij het principe van trust rekeningen en het langere overboeken van TR waar ik moeite mee heb. Maar ieder moet uiteraard zijn keuzes maken, alleen voor mij geen TR als spaarbank.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:16
jomas schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:01:
[...]

Credit Europe had afgelopen juni mijn spaarrekening gesloten.

Nu heb ik weer een nieuw account aangemaakt en krijg ik gewoon 3,55% rente.
Netjes, maar dat is misschien omdat de bank de rekening heeft gesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:23

aawe mwan

Wat ook leuk is:

RobertMe schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:23:
[...]
Zie bv ook Amsterdam Trade Bank die ineens ophielden te bestaan. Allemaal netjes afgehandeld binnen DGS.
Dat kon alleen omdat ATB per direct een lijstje opleverde van alle klanten met BSN-nummer, saldo en rente.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• RobertMe
aawe mwan schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:55:
[...]

Dat kon alleen omdat ATB per direct een lijstje opleverde van alle klanten met BSN-nummer, saldo en rente.
En uit alles van alle mailwisselingen die verschillende Tweakers met verschillende DGS instanties hebben gehad blijkt dan ook dat dit een verplichting is ;). Als bank lijk je daar gewoon een verplichting toe te hebben en/of moeten deze gegevens periodiek worden aangeleverd (moeten ze uiteraard wel actuele saldo informatie aanleveren).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
CKV naar 2,80%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:54
Je bedoelt de vrije spaarrekening? Momenteel nog met 2,75% gelijk aan de hoogste in NL.

[ Voor 6% gewijzigd door TanteBeth op 28-09-2023 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
TanteBeth schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:53:
[...]

Je bedoelt de vrije spaarrekening? Momenteel nog met 2,75% gelijk aan de hoogste in NL.
2,76% bij Nordax is toch echt hoger ;)

En als CKV nu omhoog gaat zal Nordax ook wel weer verhogen naar 2,81%.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
V.w.b. CEB met een en/of rekening en een en/of tegenrekening waarbij maar "een naam doorkomt". Mijn ouders hebben vandaag (eindelijk, vrijdag contact opgenomen) reactie. In de plaats moet een rekeningafschrift van de (tegen)rekening worden aangelever, met uiteraard de (beide) namen er op. Verificatie van mijn vader is dan in principe wel gedaan, van moeder nog niet (Rabo maakte bij de boeking dus "<vader> e.o." ervan waardoor CEB niet kan verifiëren dat het de verificatie van mijn moeder is. Afschrift kan zowel per post als per mail worden opgestuurd. Per mail moet het (uiteraard) vanaf het bij hen bekende mailadres. @Hendriks1 meen ik (dat jij hetzelfde probleem had).

En v.w.b. de 3,55% actierente had ik dezelfde mail ook naar geïnformeerd (rekening geopend 1 week voordat de actie van start ging) en dat is doorgezet naar de juiste afdeling en zou normaliter geregeld kunnen worden. Volgens mij had @W1ck1e gevraagd om antwoord daarop mede te delen.
Misschien dus ook zelf / voor mijzelf eens informeren :p. Naast mijn deposito heb ik toch nooit wat gedaan met mijn rekening aldaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:54
@RoberMe. Met "in NL" bedoel ik niet in het buitenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:39

sanook

_/-\o_

TanteBeth schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:16:
@RoberMe. Met "in NL" bedoel ik niet in het buitenland.
CKV is toch Belgisch? Of refereer je naar Yapi Kredi?

[ Voor 7% gewijzigd door sanook op 28-09-2023 18:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

TWKterry

Master Mariner

Ook BigBank heeft de flexibel sparen rente 0.1 verhoogd, nu de deposito's nog want die zijn laag met 3.2% / jaar.

<quote>
Met ingang van vandaag (27 september 2023) is de rente op de "Flexibel Sparen" rekening verhoogd van 2,70% naar 2,80%. Deze renteverhoging geldt voor alle bestaande en nieuwe "Flexibel Sparen" rekeningen bij Bigbank, en is automatisch doorgevoerd.
<unquote>

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LuckyStriker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-09 16:59
Ik heb ook de Belastingdienst gebeld en de constructie uitgelegd zoals die bij Trade Republic wordt gehanteerd.

De medewerkster overlegde met haar collega's en gaf vervolgens aan dat zij dit zien als een direct opeisbare vordering en dus als overige bezitting in box 3.

Ik heb haar gewezen op het arrest van de Hoge Raad over een derdengeldrekening bij de notaris. Echter, zij gaf aan dat als ik 100 procent ''zekerheid'' wil dat ik dan een vooroverleg (ruling) moet indienen via de website van de belastingdienst. Termijn 8 weken. Krijg dan een reactie van de belastinginspecteur. Ze gaf me alleen weinig kans van slagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:42
Wellicht een NOOB vraag

Waarom zou ik via Raisin een rekening willen openen als dat ook via independer.nl kan?

Ik denk er over na om bij Banca Progetto een vrij opneembare spaarrekening te openen.
Dit kan zowel via independer.nl als via Raisin, ik vraag me af of er nog voor- of nadelen aan zitten als je de rekening via de ene partij of de andere zou openen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Supershiva schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:07:
Wellicht een NOOB vraag

Waarom zou ik via Raisin een rekening willen openen als dat ook via independer.nl kan?

Ik denk er over na om bij Banca Progetto een vrij opneembare spaarrekening te openen.
Dit kan zowel via independer.nl als via Raisin, ik vraag me af of er nog voor- of nadelen aan zitten als je de rekening via de ene partij of de andere zou openen.
Independer stuurt mij voor banca progetto door naar raisin (en krijgt daar van raisin waarschijnlijk een vergoeding voor?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:07
Wellicht een NOOB vraag

Ik word via Independer direct doorgestuurd naar Raisin.

Daarnaast ervaar ik meerdere voordelen van Raisin. Het overzicht van meerdere deposito's in één omgeving en de informatievoorziening vanuit Raisin vind ik meestal erg goed en duidelijk.

Overigens maak ik er nog niet heel lang gebruik van, maar als je dit topic een beetje doorleest (zoekoptie bovenin), dan kom je voldoende informatie tegen. Succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Wellicht een NOOB vraag

Ik zou het om willen draaien: Waarom via Independer als het ook via Raisin kan?
Wat is er volgens jou niet ok met Raisin? Mijn ervaring met Raisin is prima. Heb er een spaarrekening bij Renault en enkele deposito's bij Banca Progretto

[ Voor 8% gewijzigd door sanook op 28-09-2023 20:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Wellicht een NOOB vraag

Independer? Die komen niet voor in het register van financiële instellingen bij DNB. En letterlijk elke financiële dienstverlener die zich op de Nederlandse markt begeeft moet bij DNB geregistreerd zijn. Dat is dus inclusief, bv, Banca Progetto. Ondanks dat bv Progetto dus niet eens rechtstreeks diensten verleend aan Nederlanders.

Wat dus ook aansluit op de voorgaande reacties. Independer doet helemaal niks in dezen. Ze zijn puur een vergelijkingssite, die hiervoor een provisie opstrijken. Maar ze zijn geen partij tussen jou en Progetto, en dat mogen ze ook niet zijn zonder bij DNB geregistreerd te zijn.

En uiteraard staat Raisin, onder Raisin Bank, ook geregistreerd bij DNB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Supershiva
sanook schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:30:
[...]

Ik zou het om willen draaien: Waarom via Independer als het ook via Raisin kan?
Wat is er volgens jou niet ok met Raisin? Mijn ervaring met Raisin is prima. Heb er een spaarrekening bij Renault en enkele deposito's bij Banca Progretto
Geen idee of er wat mis is met Raisin, dat heb ik nooit gezegd toch?
Ik vroeg alleen af of er voor of nadelen aan kleven om het via de ene of de andere partij te doen.

Maar het is me duidelijk, beter via Raisin dan via Independer die weer doorverwijst naar Raisin 😎. Zo ver was ik er nog niet ingedoken om daar achter te komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:09:
V.w.b. CEB met een en/of rekening en een en/of tegenrekening waarbij maar "een naam doorkomt". Mijn ouders hebben vandaag (eindelijk, vrijdag contact opgenomen) reactie. In de plaats moet een ... Volgens mij had @W1ck1e gevraagd om antwoord daarop mede te delen....
Dank je voor de update.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
LuckyStriker schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:00:
Ik heb ook de Belastingdienst gebeld en de constructie uitgelegd zoals die bij Trade Republic wordt gehanteerd.

De medewerkster overlegde met haar collega's en gaf vervolgens aan dat zij dit zien als een direct opeisbare vordering en dus als overige bezitting in box 3.

Ik heb haar gewezen op het arrest van de Hoge Raad over een derdengeldrekening bij de notaris. Echter, zij gaf aan dat als ik 100 procent ''zekerheid'' wil dat ik dan een vooroverleg (ruling) moet indienen via de website van de belastingdienst. Termijn 8 weken. Krijg dan een reactie van de belastinginspecteur. Ze gaf me alleen weinig kans van slagen.
https://wetten.overheid.n...01/0/Titeldeel1/afdrukken

De definitie van een deposito is wat in box 3 als een spaarrekening geldt. Als ik zo kijk dan valt de overeenkomst met TR
hier wel onder.

Je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor de aangifte, dus je kan het altijd als spaargeld opgeven. Een controle zal pas precedent scheppen of het wel of niet onder spaargeld valt.

• Pistachenootje
Z___Z schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:12:
[...]
https://wetten.overheid.n...01/0/Titeldeel1/afdrukken

De definitie van een deposito is wat in box 3 als een spaarrekening geldt. Als ik zo kijk dan valt de overeenkomst met TR
hier wel onder.
De TR bankrekening staat niet op je eigen naam. Volgens mij valt ie daardoor onder bepaling c in de definitie. Als dat klopt is het geen spaargeld.

Zie ook: Pistachenootje in "Het spaartopic - Deel 3"

• helloitsme
  • Nu online
Pistachenootje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:26:
[...]

De TR bankrekening staat niet op je eigen naam. Volgens mij valt ie daardoor onder bepaling c in de definitie. Als dat klopt is het geen spaargeld.

Zie ook: Pistachenootje in "Het spaartopic - Deel 3"
Hoe kijk jij dan aan tegen het feit dat je wel een eigen iban nummer hebt bij TR?

• Pistachenootje
helloitsme schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:32:
[...]
Hoe kijk jij dan aan tegen het feit dat je wel een eigen iban nummer hebt bij TR?
Is dat een IBAN nummer van de bank waar het geld uiteindelijk staat? Staat deze rekening op jouw naam?

Ik heb helaas zelf geen TR rekening maar was van plan te openen.

• helloitsme
  • Nu online
Pistachenootje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:34:
[...]

Is dat een IBAN nummer van de bank waar het geld uiteindelijk staat? Staat deze rekening op jouw naam?

Ik heb helaas zelf geen TR rekening maar was van plan te openen.
Ik heb een iban van Citibank Europe Germany Branch

• Pistachenootje
helloitsme schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:37:
[...]
Ik heb een iban van Citibank Europe Germany Branch
Staat die op jouw naam?

• helloitsme
  • Nu online
Hoe kan ik dat controleren?
In de app staat mijn naam met daar onder de iban.

Edit: de laatste 4 cijfers van mijn iban zijn anders dan deze:
https://gathering.tweaker...message/76655682#76655682

[ Voor 23% gewijzigd door helloitsme op 28-09-2023 21:51 ]

• ABCstabiel
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-09 10:10
Als ik op mijn recent aangemaakt account kijk zie ik mijn naam met IBAN staan. Ik heb het via mijn direct rekening ook 100€ overgemaakt (mijn naam + opgegeven IBAN). Wel kreeg ik 0,01€ terug van de 'algemene rekening' van TR terug met de PUK-code.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ1984
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22:34
Ik snap op zich de twijfels over Trade Republic, maar vergeet niet dat het heffingsvrij vermogen in 2024 (gezamenlijk) € 114.000,- is. Mijn inschatting is dat voor velen die hele discussie over de belasting van ‘spaargeld’ bij Trade Republic helemaal niet relevant is. Voor een aantal onder ons uiteraard wel.

• Pistachenootje
ABCstabiel schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:43:
[...]
Ik heb het via mijn direct rekening ook 100€ overgemaakt (mijn naam + opgegeven IBAN). Wel kreeg ik 0,01€ terug van de 'algemene rekening' van TR terug met de PUK-code.
Ik volg dit niet. Wat bedoel je met direct rekening? En kwam dat aan?

Kun je ook 1 euro overmaken van je NL bank naar die Citibank IBAN met gebruik van je eigen naam?

[ Voor 4% gewijzigd door Pistachenootje op 28-09-2023 21:49 ]

• LuckyStriker
Pistachenootje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:48:
[...]

Kun je ook 1 euro overmaken van je NL bank naar die Citibank IBAN met gebruik van je eigen naam?
Ik heb dus ook zo'n rekening. Je kunt van je NLse bankrekening geld overmaken naar de Duitse rekening die als kasrekening onder je profiel verschijnt. Dat wil niet zeggen dat die rekening op je naam staat. Zoals eerder is gezegd is het een omnibus trust-rekening.

• helloitsme
  • Nu online
[...]

Ja dat kan, sterker nog, het is de normale procedure

[ Voor 6% gewijzigd door helloitsme op 28-09-2023 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
LuckyStriker schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:50:
[...]
Ik heb dus ook zo'n rekening. Je kunt van je NLse bankrekening geld overmaken naar de Duitse rekening die als kasrekening onder je profiel verschijnt. Dat wil niet zeggen dat die rekening op je naam staat. Zoals eerder is gezegd is het een omnibus trust-rekening.
Duidelijk. Volgens mij valt het onder deze bepaling:

c. de hoofdsom alleen a pari terugbetaalbaar is uit hoofde van een door de bank of door een derde verstrekte garantie of overeenkomst;

Als dat klopt is het dus geen spaargeld. Lijkt erop dat de BD dit jou heeft verteld aan de telefoon.

[ Voor 4% gewijzigd door Pistachenootje op 28-09-2023 21:54 ]

• ABCstabiel
[...]

Wat @helloitsme zegt inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Duidelijk. Zie mijn antwoord hier boven aan Luckystriker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuckyStriker
Pistachenootje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:55:
[...]

Dank voor je reactie. Ik denk dat je gelijk hebt. Ik ga op zoek naar een alternatief. Genoeg opties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• helloitsme
  • Nu online
Pistachenootje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:55:
[...]

Ik heb zojuist een bedrag terug gestort naar mijn nl rekening. Duurt 1-3 dagen waarschijnlijk. Ben benieuwd wie de afzender is als ik het bedrag ontvang. Stel dat het van de iban komt waar ik ook geld op stort met mijn naam er bij dan lijkt me dat een duidelijk bewijs voor een eigen rekening.
Stel dat het van een ander nummer komt met als afzender Trade republic, dan is het wat ingewikkelder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
helloitsme schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:02:
[...]
Ik heb zojuist een bedrag terug gestort naar mijn nl rekening. Duurt 1-3 dagen waarschijnlijk. Ben benieuwd wie de afzender is als ik het bedrag ontvang. Stel dat het van de iban komt waar ik ook geld op stort met mijn naam er bij dan lijkt me dat een duidelijk bewijs voor een eigen rekening.
Stel dat het van een ander nummer komt met als afzender Trade republic, dan is het wat ingewikkelder.
Sowieso interessant. Maar zelfs als de rekening op jouw naam staat is het volgens mij complex, omdat jij geen overeenkomst hebt met Citibank maar alleen met TR. Je hebt een overeenkomst met een derde. Maar goed, ben benieuwd wat er zal staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ABCstabiel
'Gelukkig' val ik nog onder het heffingsvrije vermogen, waardoor ik nog geen last het van de rendementsheffingen. Hierdoor durf ik mijn spaargeld voor nu bij TR te zetten, zeker gezien het extensief uitzoeken wat betreft het DGS. Ik vind het wel een beetje fishy, maar wel veilig genoeg. Ik moet zeggen wel rete interessant allemaal. Nieuw op dit forum, maar ik blijf wel plakken denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuckyStriker
[...]

Ik kan je het antwoord wel geven. Het geld ontvang je van een ander IBAN dan die waar je het op stort.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TMgouda
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-01 22:09
[...]

Bij terugstorten vanaf TR komt het vanaf een andere IBAN dan hetgeen je je geld naartoe over moet maken. Staat ook duidelijk in de omschrijving:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vXst9xhBqZ1-oRbcK43Z0T_85g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MEvFBzcSpvpbvYy1N7apKVrl.jpg?f=fotoalbum_large

• ABCstabiel
TMgouda schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:22:
[...]

Bij terugstorten vanaf TR komt het vanaf een andere IBAN dan hetgeen je je geld naartoe over moet maken. Staat ook duidelijk in de omschrijving:
[Afbeelding]
Dan lijkt mij het vrij duidelijk. Wel een snelle transfer van TR naar je eigen rekening als ik de reacties van anderen teruglees :)

Edit: excuus, ik dacht dat dit een reactie van @helloitsme was

[ Voor 5% gewijzigd door ABCstabiel op 28-09-2023 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMgouda
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-01 22:09
ABCstabiel schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:26:
[...]

Dan lijkt mij het vrij duidelijk. Wel een snelle transfer van TR naar je eigen rekening als ik de reacties van anderen teruglees :)

Edit: excuus, ik dacht dat dit een reactie van @helloitsme was
:)

Mocht iemand dat ook nog willen weten. Eerste terugboeking. 18e overgeschreven. 20e ontvangen op ING rekening.

• Frankenstein
  • Laatst online: 20:39
22 september (vrijdagavond) een boeking van 1 cent van Rabo naar Trade Republic ingegeven, op de IBAN in de app, dezelfde waar ik in februari een paar overboekingen deed (waaronder ook een van 1 cent).

Nog niet bijgeschreven vandaag, vier hele werkdagen later...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Laatst online: 20:39
dwdd schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:52:
[...]

Op dit moment nog niet, maar ik overweeg het wel, want 10 jaar vast tegen 4,2% met jaarlijkse renteuitbetaling (die ik vervolgens weer rentedragend kan wegzetten) is wel interessant. Ik vermoed dat de rente over 2 jaar een stuk lager is dan die 4,2% en dan profiteer ik daana nog 8 jaar van.
Helaas kennen we niemand die al bij BKM vermogen heeft ondergebracht. Dat maakt de stap best groot.

Je kunt proberen bij BKM een vrij opneembare rekening te openen. Niet om de rente, om te zien hoe dat gaat, zonder direct minimaal 2,5k in te leggen. Lukt niet. Bij de online aanvraag voor vrij opneembaar vraagt men om een postcode volgens Duits format, hoewel je als woonland wel een ander land kan kiezen. Ook het veld telefoonnummer is ontworpen om Duitse telefoonnummers in te voeren.

[ Voor 30% gewijzigd door Frankenstein op 28-09-2023 23:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

JJ1984 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:44:
Ik snap op zich de twijfels over Trade Republic, maar vergeet niet dat het heffingsvrij vermogen in 2024 (gezamenlijk) € 114.000,- is. Mijn inschatting is dat voor velen die hele discussie over de belasting van ‘spaargeld’ bij Trade Republic helemaal niet relevant is. Voor een aantal onder ons uiteraard wel.
Vreemde inschatting. Niet iedereen doet gezamenlijk aangifte en juist voor degenen die wel boven de grens zitten is dit een belangrijk punt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dwdd
Advanzia biedt nu 3,87% rente voor nieuwe klanten (minimaal 5.000 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

dwdd schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:03:
Die rente is (helaas) maar geldig voor 3 maanden en gaat pas in op 1 oktober dus mocht je net een rekening aangevraagd hebben dan moet je nog even wachten met de 5000 euro (of meer) storting.
De 'conditions' pagina staat nog op 3,66% en 6 maanden: https://www.advanziakonto.com/AccountManagement/Conditions

[ Voor 5% gewijzigd door sanook op 29-09-2023 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilletto
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08-04-2024
dwdd schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:03:
Wel maar voor 3 maanden (ipv 6 voorheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
Frankenstein schreef op donderdag 28 september 2023 @ 23:23:
[...]

Helaas kennen we niemand die al bij BKM vermogen heeft ondergebracht. Dat maakt de stap best groot.

Je kunt proberen bij BKM een vrij opneembare rekening te openen. Niet om de rente, om te zien hoe dat gaat, zonder direct minimaal 2,5k in te leggen. Lukt niet. Bij de online aanvraag voor vrij opneembaar vraagt men om een postcode volgens Duits format, hoewel je als woonland wel een ander land kan kiezen. Ook het veld telefoonnummer is ontworpen om Duitse telefoonnummers in te voeren.
Ik had over het online formulier al contact opgenomen met BKM, aanmelden kan door het PDF formulier in te vullen en op te sturen (en nog langs postkantoor voor identificatie). Ik zou ook eerst een vrij opneembare spaarrekening openen, ik vermoed dat je daarna wel online een deposito kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
sanook schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:07:
[...]

Die rente is (helaas) maar geldig voor 3 maanden engaat pas in op 1 oktober dus mocht je net een rekening angevraagd hebben dan moet je nog even wachten met de 5000 euro (of meer) storting.
De 'conditions' pagina staat nog op 3,66% en 6 maanden: https://www.advanziakonto.com/AccountManagement/Conditions
Ik zie overigens niet dat de rente per 1 oktober ingaat, maar goed dat maakt amper iets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

dwdd schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:16:
[...]

Ik zie overigens niet dat de rente per 1 oktober ingaat, maar goed dat maakt amper iets uit.
Ik had een soortgelijk iets toen ze van 3,4 naar 3,5 gingen en toen was mijn storting eind juni. Nieuwe percentage was al vermeld maar ik kreeg toch het oude percentage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
Bij BKM heb je 2 varianten als het gaat om deposito's:

- MaxSparbrief: rente wordt aan het eind van de looptijd uitbetaald (rente op rente).
- MaxFestgeld: rente wordt jaarlijks op 31 december uitbetaald.

Voor beide gelden dezelfde rentepercentages vanaf een looptijd van 1 jaar.
- MaxSparbrief looptijd vanaf 1 jaar.
- Maxfestgeld heeft tevens deposito's van 3 maanden en 6 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:35

Theo

moederbord

CKV verhoogt hun spaarrente vandaag naar 2.8% voor hun gewone spaarrekening. Langzaam beginnen we dus naar de 3% te gaan voor een gewone spaarrekening, en 5% voor een depositorekening.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrjb
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-10-2024
sanook schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:36:
[...]

Vreemde inschatting. Niet iedereen doet gezamenlijk aangifte en juist voor degenen die wel boven de grens zitten is dit een belangrijk punt.
TR biedt volgens mij geen gezamenlijke rekening aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
chrjb schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:51:
[...]
TR biedt volgens mij geen gezamenlijke rekening aan
Dat boeit niet. Voor de belastingaangifte kan je virtueel schuiven met het vermogen tussen 2 partners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brief van Consorsbank gekregen dat ze bewijs van woonadres willen zien. Uitdraai van RDW gemaakt + Rabobank. Wordt weer per post terugsturen en hopelijk wordt dan de rekening aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrjb
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-10-2024
W1ck1e schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:56:
[...]
Dat boeit niet. Voor de belastingaangifte kan je virtueel schuiven met het vermogen tussen 2 partners.
Je hebt gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 08:35
Hinderlijk die €50000,00 overboek grens bij de Rabobank Waarom kan je niet je vertrouwde rekeningen gewoon toestemming geven voor vrij verkeer door bijvoorbeeld een halfjaarlijkse toestemming met de Rabobank scanner.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Jumpman schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:25:
Hinderlijk die €50000,00 overboek grens bij de Rabobank Waarom kan je niet je vertrouwde rekeningen gewoon toestemming geven voor vrij verkeer door bijvoorbeeld een halfjaarlijkse toestemming met de Rabobank scanner.
Dit is een limiet per betaling, niet per dag. Dus als je 100k over wilt maken kun je gewoon 2 keer achter elkaar 50k overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sanook schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:28:
[...]

Dit is een limiet per betaling, niet per dag. Dus als je 100k over wilt maken kun je gewoon 2 keer achter elkaar 50k overmaken.
De limiet is alleen 5k. Dus 100k moet je 20 overboekingen voor doen. En dat wordt misschien wat veel van het goede (alhoewel nog steeds sneller dan 4 uur wachten).

En het is ook niet perse een Rabo probleem? Volgens mij hebben alle grootbanken een limiet van 5k met 4 uur wachten na aanpassen, en ook niet een genoemd systeem zoals "vertrouwde rekeningen" met onbeperkt verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:55:
[...]

De limiet is alleen 5k. Dus 100k moet je 20 overboekingen voor doen. En dat wordt misschien wat veel van het goede (alhoewel nog steeds sneller dan 4 uur wachten).

En het is ook niet perse een Rabo probleem? Volgens mij hebben alle grootbanken een limiet van 5k met 4 uur wachten na aanpassen, en ook niet een genoemd systeem zoals "vertrouwde rekeningen" met onbeperkt verkeer.
20x 5k overmaken kom je alleen weer mogelijk in de 'smurfing' watchlist. :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Dit topic is voor mij wel een gevalletje "down the rabbit hole" :P

Kom er achter dat als ik een vrij opneembare rekening bij Banco Progetto 3.25% wil openen, dan is de minimale storting 10k en je kan gaandeweg niet meer bijstorten of deels opnemen (dat moet dan volledig)

Vervolgens zie ik Nordax bank 2.76 vrij opneembaar, Zweedse DGS en lees ik hier in het topic Yapi Kredi 2.75 vrij opneembaar Nederlands DGS.

Met het geld wat ik wil sparen is het verschil in rente op jaarbasis verwaarloosbaar.

Waarom zou ik dan voor Nordax bank kiezen ipv Yapi Kredi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

RobertMe schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:55:
[...]

Dan heb jij je eigen limiet op 5k ingesteld, als je deze instelt op 50k (dit is de max) dan kun je 50k per keer overmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sanook schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:59:
[...]

Dan heb jij je eigen limiet op 5k ingesteld, als je deze instelt op 50k (dit is de max) dan kun je 50k per keer overmaken!
Nouja, beide hebben gelijk dan. Toen de limiet is ingevoerd is deze voor alle klanten op 5k gezet. En ik heb (nog) niet de behoefte gehad om deze aan te passen. En stiekem ging ik er dan ook vanuit dat jullie deze, standaard, 5k limiet bedoelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Supershiva schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:58:
CKV biedt 2.8%, dat is een betere deal.

(Staat nog niet op de Raisin site)

[ Voor 8% gewijzigd door Pistachenootje op 29-09-2023 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:57:
[...]

20x 5k overmaken kom je alleen weer mogelijk in de 'smurfing' watchlist. :P
Nooit van gehoord, maar... Lijkt mij niet heel anders dan dat je 100k in een keer over maakt. Beide lijken mij verdacht, alleen om een kinda andere reden. En daarnaast kun je je natuurlijk afvragen of je nog van smurfing kunt spreken als het niet meer gaat om een ("zachte") limiet voor detecteren van verdachte transacties maar een harde limiet die de bank zelf heeft ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

RobertMe schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:01:
[...]

Nouja, beide hebben gelijk dan. Toen de limiet is ingevoerd is deze voor alle klanten op 5k gezet. En ik heb (nog) niet de behoefte gehad om deze aan te passen. En stiekem ging ik er dan ook vanuit dat jullie deze, standaard, 5k limiet bedoelde.
Ik heb de limiet bewust op 50k gezet want gebruik Rabo alleen als hub. Niets vervelender dan een bedrag over moeten maken en dan 4u te moeten wachten vanwege je limiet. Normaal gesproken staat er geen geld op deze hub.
@Jumpman heeft de limiet blijkbaar ook op 50k staan, anders had ie dat bedrag niet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Pistachenootje schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:03:
[...]

En als je onder de VRH drempel blijft is Trade Republic (4%) ook geen probleem lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Dit topic is voor mij wel een gevalletje "down the rabbit hole" :P
Het is net Hotel California hier ...
Vervolgens zie ik Nordax bank 2.76 vrij opneembaar,
...
Met het geld wat ik wil sparen is het verschil in rente op jaarbasis verwaarloosbaar.

Nordax doet dashboard-management - die gaan steeds 0,01% boven de eerstvolgende zitten en komen zo bovenaan de verschillende lijstjes.
Voorspelling: CVK gaat per vandaag naar 2,80% (nog niet zichtbaar bij Raisin), dus Nordax volgende week naar 2,81%.

Nordax open je via Raisin. Dat is een voordeel en een nadeel:
Voordeel: met je Raisin-account kun je direct bij meerdere banken/producten terecht.
Nadeel: er zit iemand tussen en daarmee deel je je ID met een extra partner en verlies je iets in tijd (1 a 2 werkdagen) bij schuiven met je geld.

[ Voor 6% gewijzigd door GroteVoet459 op 29-09-2023 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Pistachenootje schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:03:
[...]

Als 3,25% vs 2,75% niet uitmaakt (zo las ik het althans) zal 2,80% het verschil ook niet maken? :p

Voordeel van Yapi is dat het een Nederlandse bank onder Nederlands DGS is, mocht je daar een voorkeur voor hebben.
Gezien de verhalen die hier de ronde doen over "terugboeken" (bellen of mailen, of optie bij internetbankieren aanzetten maar dan wordt het nog steeds alleen tijdens kantooruren verwerkt) verwacht ik dat geld opnemen bij Yapi in ieder geval niet perse veel sneller gaat (Raisin zal vast 1 á 2 dagen duren).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Kom er achter dat als ik een vrij opneembare rekening bij Banco Progetto 3.25% wil openen,
* RobertMe logt in bij Raisin: inderdaad, 3,25%. Volgens mij ben ik daar helemaal niet over geïnformeerd (als klant van dit product). Vond het verschil al klein worden (afgesloten toen het 3,00%, nu de rest op ~2,75% zit was 0,25-procentpunt wel minimaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:04:
[...]
Nooit van gehoord, maar... Lijkt mij niet heel anders dan dat je 100k in een keer over maakt. Beide lijken mij verdacht, alleen om een kinda andere reden. En daarnaast kun je je natuurlijk afvragen of je nog van smurfing kunt spreken als het niet meer gaat om een ("zachte") limiet voor detecteren van verdachte transacties maar een harde limiet die de bank zelf heeft ingevoerd.
Smurfing is als er excessief veel transacties onder de verplichte registratie limiet van 10k worden uitgevoerd.
Je valt dan in de ‘smurfing’ check, of je niet expres door te splitten die 10k transactie registratie probeert te ontduiken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:07:
[...]

...Gezien de verhalen die hier de ronde doen over "terugboeken" (bellen of mailen, of optie bij internetbankieren aanzetten maar dan wordt het nog steeds alleen tijdens kantooruren verwerkt) verwacht ik dat geld opnemen bij Yapi in ieder geval niet perse veel sneller gaat (Raisin zal vast 1 á 2 dagen duren).
Mijn ervaring is dat het van Yapi vaak dezelfde dag nog aankomt op mijn ing rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:16:
[...]

Smurfing is als er excessief veel transacties onder de verplichte registratie limiet van 10k worden uitgevoerd.
Je valt dan in de ‘smurfing’ check, of je niet expres door te splitten die 10k transactie registratie probeert te ontduiken.
Dat had ik intussen begrepen ja ;) Maar als je meerdere transacties doet op de harde transactielimiet (standaard dan 5k) is het natuurlijk de vraag of je het doet om die transactie registratie te voorkomen (bewust omzeilen witwassen en anti-terrorisme) of dat je het gewoon doet om die door de bank opgelegde transactielimiet te "omzeilen".

Als in: meerdere transacties van 5k (de harde limiet) lijkt mij onschuldiger dan meerdere transacties van 9k (met een registratie grens op 10k) terwijl je ook 100k in een keer kunt doen. De eerste is een opgelegde beperking door de bank. De tweede is een bewuste actie om de transactie(s) niet geregistreerd te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
sanook schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:04:
[...]

Ik heb de limiet bewust op 50k gezet want gebruik Rabo alleen als hub. Niets vervelender dan een bedrag over moeten maken en dan 4u te moeten wachten vanwege je limiet. Normaal gesproken staat er geen geld op deze hub ....
Als ik zo'n bedrag overmaak dan weet ik dat meer dan 4 uur van te voren. Dus dan kan ik dan al de limiet verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik kom bij TradeRepublic niet door de paspoort check. Hij keurt het kantelen van het document niet goed. Iemand een idee waar daar aan kan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Europese inflatie neemt ook af, maar is wel veel hoger dan in Nederland
De inflatie van eurolanden is in september flink afgenomen. Consumentenprijzen stegen met 4,3 procent ten opzichte van september vorig jaar. Dat is het laagste niveau sinds oktober 2021. Net als in Nederland komt de afname vooral doordat energie goedkoper werd.
ECB kan renteverhogingen mogelijk pauzeren door lagere inflatie
Economen hadden een kleinere daling van het Europese inflatiecijfer verwacht, dus is het huidige inflatiecijfer een meevaller. Zeker ook in het licht van mogelijke renteverhogingen van de ECB (Europese Centrale Bank). Die probeert al een jaar de inflatie te temperen door renteverhogingen.
https://www.nu.nl/economi...ger-dan-in-nederland.html

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2023 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 15:54
Pistachenootje schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:24:
Ik kom bij TradeRepublic niet door de paspoort check. Hij keurt het kantelen van het document niet goed. Iemand een idee waar daar aan kan liggen?
Volgens mij had ik ook zoiets en moet je dan gewoon op die opname knop drukken, voordat hij hem afkeurt.
Beetje vreemd inderdaad.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:41
doordat energie goedkoper werd.. nou kom over 2 maand maar terug dan zijn de prijzen weer sky-high en lopen de kosten wel weer op voor productie van brood en andere etenswaren.

volatile wereld leven we in, wordt er niet altijd even gelukkig van

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1 ... 144 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling