Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 139 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.221.779 views

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:21
GroteVoet459 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:02:
[...]

Tja, praten met een bank doe je via je geld.
Dus als je meer rente wil moet je het er weghalen.
Max 250 EUR voor het “snelle” geld (Instant Payments)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:39

sanook

_/-\o_

[...]

Hetzelfde nu bij OpenBank - de basis rente ging omhoog maar die onder voorwaarden (nog) niet.
Op 30 september loopt de SPAREN23 actie daar af en gaat het spaargeld dat ik nu nog bij OB heb staan richting MeDirect die net gisteren verhoogd hebben (naar 3,0%)..
Uit nieuwsgierigheid: waarom niet naar Advanzia of Consors? Consors zit nu op 3,75.

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:41
sanook schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:07:
[...]
Uit nieuwsgierigheid: waarom niet naar Advanzia of Consors? Consors zit nu op 3,75.
Misschien staat het daar ook al ... ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:22

fjs

PSN: ftltc

Centraal Beheer vanaf 22 september naar 2,00%

To boldly go where no man has gone before...

• sanook

sanook

_/-\o_

GroteVoet459 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:09:
[...]

Misschien staat het daar ook al ... ?
Dat weet ik niet, vandaar mijn vraag ;)

• GroteVoet459
Juan schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:06:
[...]
Max 250 EUR voor het “snelle” geld (Instant Payments)
€ 252,23 - op het warmhoudplaatje ... :+

Maar bij een dergelijk klein bedrag zet zelfs 1% meer rente geen zoden a/d dijk en mag het als IP geld gewoon bij de thuisbank staan (die trouwens over 6 dagen LPB gaat inhalen).

• Juan
Reactie LPB

Goedemiddag Juan, Bedankt voor je bericht. LeasePlan Bank doelt niet om de grootste te worden of de hoogste rente aan te bieden. Mochten wij een rentewijziging gaan doorvoeren, dan maken wij dit zo snel mogelijk kenbaar
😳

Toch nog een paar centen met 1,85% over 250 euro
Wie het kleine niet ….

[ Voor 13% gewijzigd door Juan op 21-09-2023 14:20 ]

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14-09 19:13
LPB = SocGen

• sanook

sanook

_/-\o_

DGS gerelateerde vraag: Krijg je via het DGS in geval van een deposito eventueel opgeboude rente ook uitgekeerd of krijg je alleen je inleg terug? Gaat dan om een deposito die aan het eind het volledige rente bedrag uit zou betalen.
Maw: kan ik gewoon 4x25.000 aan deposito bij 1 bank stallen of moet ik uitgaan van max 100.000 aan het eind van de deposito + rente?
Voor de volledigheid, zou gaan om Banca Progretto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
sanook schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:33:
DGS gerelateerde vraag: Krijg je via het DGS in geval van een deposito eventueel opgeboude rente ook uitgekeerd of krijg je alleen je inleg terug? Gaat dan om een deposito die aan het eind het volledige rente bedrag uit zou betalen.
Maw: kan ik gewoon 4x25.000 aan deposito bij 1 bank stallen of moet ik uitgaan van max 100.000 aan het eind van de deposito + rente?
Voor de volledigheid, zou gaan om Banca Progretto.
Rente vergoeding valt ook onder het DGS met een totaalbedrag van €100.000 per persoon per rekening per bank licentie.

The best is yet to come

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:41
[...]

Hetzelfde nu bij OpenBank - de basis rente ging omhoog maar die onder voorwaarden (nog) niet.
Op 30 september loopt de SPAREN23 actie daar af en gaat het spaargeld dat ik nu nog bij OB heb staan richting MeDirect die net gisteren verhoogd hebben (naar 3,0%)..
Als op 30 september de Welkom actie bij OpenBank afloopt had je wellicht even met ze moeten praten (* wink wink *), via de telefoon. Toen ze de Welkom actie verhoogd hebben naar 3,00% kon je als bestaande "Welkom klant" bellen voor de hogere rente. Vervolgens deden ze de Welkom spaarrekening opheffen (en spaargeld uiteraard over boeken, naar de betaalrekening) en een volledig nieuwe aanmaken met 3,00% rente en 6 maanden looptijd. Zo heb ik mijn rekening van half februari en had die half augustus dus afgelopen moeten zijn. Maar i.p.v. daarvan loopt die nu tot december of januari, en met een veel hogere rente (initieel 2,00 of 2,25).
Of ze dat nu ook nog doen durf ik echter niet te zeggen.

• sanook

sanook

_/-\o_

Dean Martin schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:47:
[...]

Rente vergoeding valt ook onder het DGS met een totaalbedrag van €100.000 per persoon per rekening per bank licentie.
Laar ik het anders formuleren: Ik heb een deposito van 25.000 waarvan ik aan het eind van de looptijd de rente uitgekeerd krijg van de bank. Maar halverwege de looptijd klapt de bank, krijg ik dan via het DGS alleen mijn inleg of kriijg ik ook de (min of meer) opgebouwde rente over de tijd van de deposito?

• Dean Martin
  • Niet online
sanook schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:35:
[...]

Laar ik het anders formuleren: Ik heb een deposito van 25.000 waarvan ik aan het eind van de looptijd de rente uitgekeerd krijg van de bank. Maar halverwege de looptijd klapt de bank, krijg ik dan via het DGS alleen mijn inleg of kriijg ik ook de (min of meer) opgebouwde rente over de tijd van de deposito?
Dat staat toch in mijn eerdere antwoord ;)
Rentevergoeding is ook deel van het DGS.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
RobertMe schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:09:
[...]
Als op 30 september de Welkom actie bij OpenBank afloopt
Gaat niet om de Welkom-spaarrekening (die is bij mijn al meer dan 2 jaar niet meer actief) maar om de SPAREN23 actie waarbij je een bonus kreeg als je bijstortte en dan de helft een X tijd liet staan. Na de actieperiode kun je nu alles er weer straffeloos afhalen.

De rekening levert nu 2,75% op (met de voorwaarden).

Bij de vorige overboeking hoefde ik ook niet telefonisch te bevestigen, maar ze mogen me altijd een aanbieding doen. Ga er alleen niet voor bedelen, zeker niet voor een gelijke rente.

• sanook

sanook

_/-\o_

Dean Martin schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:36:
[...]

Dat staat toch in mijn eerdere antwoord ;)
Rentevergoeding is ook deel van het DGS.
Ook als dat nog niet uitgekeerd is/was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
sanook schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:38:
[...]

Ook als dat nog niet uitgekeerd is/was?
Ja.

The best is yet to come

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14-09 19:13
Bij ATB heb ik vorig jaar mijn tegoed + de opgebouwde rente teruggekregen.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
sanook schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:35:
[...]

Als je met inleg aangevuld met opgebouwde maar niet uitgekeerde rente over de 100.000 euro uitkomt krijg krijg je maar 100.000 terug. Dus altijd rekening houden met de rente die opgebouwd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indica
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 11:08
Vanwaar hier die obsessie met LPB? Talloze banken die een betere rente geven..

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:20
Ik kan het antwoord bij Wise niet vinden, weet een van de Wise gebruikers hier dit?:
De eerste keer dat ik geld overmaakte, duurde het een werkdag voordat het geld in het monetair fonds ingelegd was en ik er rente over kreeg. Geldt dat ook voor elk bedrag dat ik nu additioneel overmaak? Of krijg ik er dan wel direct rente over? Lijkt me niet, maar kan het dus nergens vinden.

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 19:58
indica schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:11:
CE naar 3,75% voor 1jaars bijvoorbeeld...ook NL Dgs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01:18
Raymon89 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:41:
Ik kan het antwoord bij Wise niet vinden, weet een van de Wise gebruikers hier dit?:
De eerste keer dat ik geld overmaakte, duurde het een werkdag voordat het geld in het monetair fonds ingelegd was en ik er rente over kreeg. Geldt dat ook voor elk bedrag dat ik nu additioneel overmaak?
Ja. Als je inlogt via de desktop kun je bij "Assets — trade order report" een overzicht downloaden om te zien wat er achter de schermen gebeurt.

• RobertMe
GroteVoet459 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:37:
[...]

Gaat niet om de Welkom-spaarrekening (die is bij mijn al meer dan 2 jaar niet meer actief) maar om de SPAREN23 actie waarbij je een bonus kreeg als je bijstortte en dan de helft een X tijd liet staan. Na de actieperiode kun je nu alles er weer straffeloos afhalen.

De rekening levert nu 2,75% op (met de voorwaarden).

Bij de vorige overboeking hoefde ik ook niet telefonisch te bevestigen, maar ze mogen me altijd een aanbieding doen. Ga er alleen niet voor bedelen, zeker niet voor een gelijke rente.
Ah woeps. Andere actie. Ze hebben er ook zoveel (want ze hebben toen ook nog een valentijn actie gehad meen ik waarbij je op basis van "iets met betaalrekening" een bonus kreeg. Dat zijn er al 3 in 1 jaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Juan schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:22:
Nu een consorsbank aan het aanvragen (alternatief voor Advanzia 3,66% loopt 31 dec af)

Wat bedoelen ze met?
Haben Sie eine nationale Passnummer
...
Raymon89 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:41:
...
De meeste vast bezoekers hier hebben dergelijke vragen al vaker gezien.
Net als dat er al vaker of de topic start / topic-FAQ geklaagd is.

Mijn post hierna is een voorstel om dit proberen op te lossen - een Bewaarpost.
De meest gangbare punten op één rij, en voor iedereen snel vindbaar / aanwijsbaar.
Enige nadeel is dat de starter/poster 'm ook bij zal moeten houden 8)

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:48
Ik moet ook maar eens wat met onze 50k gaan doen, in plaats van de ABN spaarrekening... ik vind het alleen 'spannend' om naar een onbekende of buitenlandse bank te gaan. Is dat vreemd?

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07:17
President schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:56:
Ik moet ook maar eens wat met onze 50k gaan doen, in plaats van de ABN spaarrekening... ik vind het alleen 'spannend' om naar een onbekende of buitenlandse bank te gaan. Is dat vreemd?
Dan ga je toch naar Bunq? Die valt gewoon onder het Nederlandse depositogarantiestelsel.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• GroteVoet459
Bewaarpost: MeDirect NL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEungGt4auArW5aarJBl59tKxTw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8SCqPzFCsuxDc9ym3AcoHmPn.jpg?f=user_large

Actuele rente: 3,06%
Rentebetaling: Halfjaarlijks
Kosten: Geen (voor sparen)
Type: Vrij opneembaar
Website: https://www.medirect.nl/mesave/

DGS: Malta, tot € 100.000
Erfbelasting: Nee. Maar bank rekent wel € 150 indien een officiële akte nodig is.

En/Of: Nee
App: Ja (Android & iOS)
Wordt opgebouwde rente getoond: Ja
Snelheid van overboeken: Vanuit Knab naar MeDirect lijkt binnen een paar uur gedaan te zijn,
Vanuit OpenBank duurt het een werkdag - maar daar lijkt de vertraging hoofdzakelijk bij OB te zitten.
Moment van jaaropgaaf (voor IB): n.n.b.
Andere diensten: Beleggen (auto & handmatig)
Bijzonderheden: Maltese IBAN nummers zijn lang (31 karakters !)
Op de website kun je tussentijdse afschriften downloaden in Excel & PDF formaat.

Doorlooptijd openen rekening: 1 (werk)dag [per 24-Aug]. Na openen heb je alleen een Current account en moet je nog zelfstandig de MeSave spaarrekening openen via de site of app. Die krijgt dan een eigen IBAN.
Identificatie: Realtime. Foto identificatie, selfie-filmpje. Je kunt schakelen tussen aanmelden op PC en selfie via mobiel.
  • Postcode invoeren zonder spatie
  • Datum-selectie popups, e moet vanaf 2005 naar je geboortejaar terugscrollen ...
  • Geboorteplaats-selectie hangt als je meer dan 3 karakters invoert
  • Scan ID en selfie timen vrij snel uit. Moeten in de app, dus geen KopieID.
  • Reden waarom je klant wilt worden - Sparen - staat er niet bij :+
Gerelateerd nieuws:
01-Jun-2023: https://www.independent.c...tive-correctly-6736252338 (over Malta DGS, niett MeDirect specifiek)
20-Jun-2023: YouTube: NEWS: MeDirect Enters Dutch Market. Interview with Job Mantz, Countr...

Rentewijzigingen (effektieve rente):
24-Aug-2023: 2,75% - Nieuw in Nederland
20-Sep-2023: 3,00% (+0,25%)
24-Oct-2023: 3,06% (+0,06%)

[ Voor 6% gewijzigd door GroteVoet459 op 27-10-2023 22:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
indica schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:11:
Omdat LPB zowel pre stijging als aan het begin van de stijging best prima was. Toen de grootbanken "geen" rente hadden had LPB die wel en toen de rente omhoog begon te gaan liep LPB weer redelijk voorop. Daarnaast is/was het een Nederlands bedrijf (i.p.v. CEB, Yapi, DHB, ... die allemaal van Turkse afkomst zijn) dus "dat schept vertrouwen" (ook al is het allemaal NL DGS). En daarnaast ondersteunen ze Instant Payments dus ook voor de buffer lekker makkelijk om bij de grootbank echt maar een paar honderd euro aan te houden.

Het is pas een half jaar of zo dat LPB niet meer (flink) verhoogd en daardoor eerst ver achter begon te lopen op buitenlandse banken. Vervolgens ingehaald werd door de kleine Turkse Nederlandse banken, en intussen al bijna wordt ingehaald door de grootbanken (die 0,15% verschil tussen LPB & Rabo is "niks". Zeker niet nu andere "echt Nederlandse" banken naar 2% gaan (NIBC & CB) en de Turks Nederlandse banken ook al de 2% gepasseerd zijn).

Vreemde een in de byte is Bunq, wel Nederlands incl Nederlands DGS, die met IIRC 2 klappers naar 2,01%? en daarna 2,49% zijn gegaan en daarmee echt concurreerde met de Buitenlandse banken (of in ieder geval Renault, BigBank, OpenBank toen die stappen maakte). En zelfs daarover lees je nu gemor dat ze "moeten" verhogen, "want anders".

• RobertMe
Buitenlands of buitenlands klinkend / afkomst? Naast de al genoemde Bunq (Nederlands) zijn er ook nog Central Europe Bank, Yapi Kredi, DHB Bank, en nog een aantal Nederlandse banken met "Turkse afkomst". Maar allemaal met hoofdkantoor in Nederland, officiële bankinstelling in Nederland*, onder toezicht van de AFM, onder het Nederlandse DGS, .... En je zou ook "een beetje" over de grens kunnen shoppen. Duitse Lloyds bv die sinds deze maand 2,50% rente uitkeren. Richten zich op de Nederlanders met een Nederlandse website, Nederlands IBAN for what that matters, etc. Maar dus wel onder Duits toezicht en Duits DGS. En in het Nederlands kun je ook terecht bij in ieder geval BigBank (Estland) en nu "nieuw"(?) Medirect (Malta). En middels tussenpartij Raisin kun je bv ook in Frankrijk, België en Noorwegen terecht met vrij opneembaar spaargeld en zo ongeveer heel Europa met depisitos. En daarnaast heb je dan nog de buitenlandse banken die wel Nederlanders accepteren maar zich er niet op richten (dus ook niet in het Nederlands communiceren) zoals Advanzia of Consors.

Er zijn dus heel wat smaakjes beschikbaar. Van in Nederland vanaf 2,00% tot in het buitenland 4,00%.
En wat wellicht al het beste helpt is eerst een klein stapje zetten. Als je nu alles bij één grootbank heb neem dan eens een bank erbij met een (iets) hogere rente. Puur voor de koudwatervrees. Zo denk ik dat velen in dit topic echt niet begonnen zijn bij bv nu een Advanzia of Consors of Tradd Republic. Maar daarvoor ook al "gespeeld" hebben met een Nederlandse spaarbank (LPB / NIBC / Centraal Beheer / ...). Ook om te wennen aan het idee dat dus niet alles op één plek staat.

* ook echt buitenlandse banken die in Nederland opereren moeten bij DNB geregistreerd zijn. Maar dat is dan met banklicentie en daardoor ook een andere vorm van toezicht door de AFM.

• Pistachenootje
Nee dat is niet vreemd. Ik denk dat veel mensen dat de eerste keer hebben. Het is echter niet helemaal rationeel. Duitsland bijvoorbeeld heeft een net zo goede rating als Nederland en biedt hogere rentes. Consorsbank bijvoorbeeld biedt 3.75% voor 6 maanden.

Als je liever in Nederland blijft is YapiKredi de hoogste met een rente van 2.75% op vrij opneembaar.

Als je die 50k langer niet nodig hebt zou ik overwegen om het langere tijd vast te zetten. De rente staat nu relatief hoog.

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04:25
Nee, want ik begin er ook niet aan. Als je niet het onderste uit de kan wilt halen en geen zin hebt in al dat gedoe met buitenlandse banken zijn er t.o.v. de ABN ook bij betrouwbare Nederlandse banken nog wel wat mogelijkheden. Zo spaar ik maximaal bij Rabo Groensparen (maar dat is voor 50k niet interessant), heb ik een flink bedrag op de Rabo TijdslotSparen rekening voor drie maanden vastgezet (en onmiddellijk de overboeking terug gedaan na drie maanden voor het geval dat er op dat moment interessantere aanbiedingen zijn) en bij NN diverse deposito’s geopend.

• Juan
Wise vermeld nu 3,24% op hun site.

Dat lijkt mij niet te kloppen.
Zover ik bereken krijg ik gewoon 3,81% bruto.
Die 3,19% zou toch 0,25% hoger moeten zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MarcelNH schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:05:
[...]

Nee, want ik begin er ook niet aan. Als je niet het onderste uit de kan wilt halen en geen zin hebt in al dat gedoe met buitenlandse banken zijn er t.o.v. de ABN ook bij betrouwbare Nederlandse banken nog wel wat mogelijkheden. Zo spaar ik maximaal bij Rabo Groensparen (maar dat is voor 50k niet interessant), heb ik een flink bedrag op de Rabo TijdslotSparen rekening voor drie maanden vastgezet (en onmiddellijk de overboeking terug gedaan na drie maanden voor het geval dat er op dat moment interessantere aanbiedingen zijn) en bij NN diverse deposito’s geopend.
Zo dacht ik er ook lange tijd over. Ik heb inmiddels via Raisin een aantal deposito's lopen om zo te spreiden. Het is in ieder géén gedoe om het te starten.

Achteraf had ik het veel eerder moeten doen want zo behoorlijk wat rente (en dus Euro's) misgelopen.

The best is yet to come

• Pistachenootje
Juan schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:20:

Wise berekent op basis van de laatste 7 dagen, zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8l1U0xdxnWdiYnZiFRUuOdgV9dg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K07mZCSfya8aAS6b3KJLlUcc.jpg?f=fotoalbum_large

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 15:54
Juan schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:20:

Bij Revolut vandaag ook maar 0,13% omhoog gegaan, terwijl zij wel dagelijks het rendement berekenen volgens mij.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:37

Barrycade

Through the...

Toen het 0,01% was en je de keuze had voor 0,02% ging ik voor het centenwerk niet aan de slag. Nu met 1,7% of 4% wil ik wel even uit mijn luie stoel komen. In mijn geval gaat het dan niet meer om centen.

Om het voorbeeldd van @President te nemen met 50k is 1,3% bij ABN of 4% bij een andere aanbieder 1350 euro verschil per jaar.

Ik had ook wat koudwatervrees, dus eerst toen het nog de moeite was naar LPB. Helpt dat het instant is dus geen zorgen of het wel aankomt. Ook hun aanmelding ging echt soepel. Dus dat gaf vertrouwen.

Maar die werden rap ingehaald. En nu zelfs mijn huisbank ook al op 1,7% zit voor de eerste 20k toch maar eens gekeken hoeveel we echt bij de hand nodig kunnen hebben bij de grootbank en wat we met een maandelijkse deposito ladder kunnen parkeren.

Dus toch besloten dat de en/of rekeningen niet heilig zijn en met de vele aanbieders van >4% toch maar aan het bouwen aan een >4% deposito ladder via Raisin. Wel met onze e.o. rekening als tegen rekening, dus een beetje e.o. is het wel, mijn vrouw kan zien wat er gebeurd.

Werk er aan om ruim boven de 3 procent gemiddeld uit te komen.

Raisin heeft als voordeel 1 ingangspunt voor vele aanbieders, dus maar 1x door de legitimatie hoepels. En 1 app. Dus niet meerdere apps meerdere keren legitimeren. Geld heen en weer ook via hun rekening.

• Juan
JohanNL schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:36:
[...]

Bij Revolut vandaag ook maar 0,13% omhoog gegaan, terwijl zij wel dagelijks het rendement berekenen volgens mij.
Hebben zij ook een rente rekening net als Wise?
En wat is de rente hiervan?

Ik vind niets hiervan op de Revolut site

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:54
Tja, ik zit nog met deposito's van 0,55% en 1,00% die in 2024 en 2025 aflopen. De rente is waarschijnlijk. minder dan de belasting daarop.... Gelukkig maar een klein deel van mijn spaargeld, maar toch zonde.

[ Voor 18% gewijzigd door TanteBeth op 21-09-2023 19:59 ]

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:39
TanteBeth schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:58:
Tja, ik zit nog met deposito's van 0,55% en 1,00% die in 2024 en 2025 aflopen. De rente is waarschijnlijk. minder dan de belasting daarop.... Gelukkig maar een klein deel van mijn spaargeld, maar toch zonde.
Gelukkig is de rentevoet positief. Always look on the bright side of life :)

• JohanNL
Juan schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:53:
[...]

Hebben zij ook een rente rekening net als Wise?
En wat is de rente hiervan?

Ik vind niets hiervan op de Revolut site
Ja, maar ze zijn hier een beetje ' geheimzinnig ' over inderdaad.
Maar de rente is afhankelijk van welk pakket je neemt.
Ik heb het metal pakket ( €185 per jaar ) en de rente was daarmee 3,63% voor een lange tijd en sinds vandaag 3,76%

• MarcelNH
  • Laatst online: 04:25
Dean Martin schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:29:
[...]

Zo dacht ik er ook lange tijd over. Ik heb inmiddels via Raisin een aantal deposito's lopen om zo te spreiden.
Ik begrijp wat je doet, maar toch: Waarom zou je je spaargeld moeten spreiden? (Behalve natuurlijk om binnen het DGS te blijven)

• Dean Martin
  • Niet online
MarcelNH schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:26:
[...]

Ik begrijp wat je doet, maar toch: Waarom zou je je spaargeld moeten spreiden? (Behalve natuurlijk om binnen het DGS te blijven)
Juist om die DGS ;)

The best is yet to come

• Pistachenootje
JohanNL schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:36:
[...]
Dagelijks berekenen maakt niet uit, dat doet Wise wellicht ook. Het gaat erom of ze de prestaties per 7 of 1 dag weergeven.

Wat is het onderliggende geldmarktfonds dat Revolut gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
MarcelNH schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:26:
[...]

"Aantal depositos" kan ook een ladder zijn. En dan "spreiden" zodat het wat geleidelijk vrij komt met nieuwe keuze voor op spaarrekening zetten of opnieuw inleggen

En spreiden over banken is natuurlijk ook niks mis mee. En bij een ladder zelfs (mogelijk) logisch. Per looptijd de aanbieder met hoogste rente (& waar je je prettig bij voelt) pakken. Of gewoon spreiden omdat je niet veel geld bij een bank wilt zetten, onafhankelijk van DGS. Het bedrag dat ik bij OpenBank heb staan (dus rechtstreeks te besteden als een kwaadwillende account weet ovee te nemen) voel ik mij ook niet perse prettig bij. Ondanks dat het "gewoon" binnen DGS valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Pistachenootje schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:28:
[...]

Dagelijks berekenen maakt niet uit, dat doet Wise wellicht ook. Het gaat erom of ze de prestaties per 7 of 1 dag weergeven.

Wat is het onderliggende geldmarktfonds dat Revolut gebruikt?
Fidelity, IE000AZVL3K0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
Volkswagen vrij opneembaar gaat per 26-09 voor nieuwe klanten naar 3,80%.

https://www.vwfs.de/geldanlage-sparen/tagesgeldkonto.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Voor degene die VW gaan aanvragen, hou er rekening mee dat het tot 3 maanden kan duren. Tenminste dat was bij mij zo en bij iemand anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

VWFS moet je niet aan beginnen. Zoek erop in dit topic en lees hoe lang alles duurt. Duurt maanden voordat je een account hebt.

Zelf heb ik de ervaring dat ze echt nergens op reageren. Kon niet inloggen en heb ze wel 10x gemaild, gevraagd de code opnieuw te sturen per post, etc. Via de website gevraagd of ze contact willen opnemen. Echt 0 response.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pistachenootje schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:19:
Voor degene die VW gaan aanvragen, hou er rekening mee dat het tot 3 maanden kan duren. Tenminste dat was bij mij zo en bij iemand anders.
Precies dit! Laat staan als je ooit problemen hebt. Succes met contact zoeken. Ze negeren alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:21:
[...]

VWFS moet je niet aan beginnen. Zoek erop in dit topic en lees hoe lang alles duurt. Duurt maanden voordat je een account hebt.

Zelf heb ik de ervaring dat ze echt nergens op reageren. Kon niet inloggen en heb ze wel 10x gemaild, gevraagd de code opnieuw te sturen per post, etc. Via de website gevraagd of ze contact willen opnemen. Echt 0 response.
In mijn tijd - begin 2023 - was het anders. Rekening openen duurde enige weken, 1 maand maximaal. Weet ik zo niet meer.

Nu ga ik een rekening openen bij Consorsbank 3,75%, naast Citibank Europe plc (via Trade Republic) 4%. Laatst werd erop gewezen dat bij een bankroet het Ierse dgs uitbetaald in een cheque. Dat is niet zo handig, maar Citibank Europe plc is als een van de grote banken van Ierland naar mijn mening too big to fail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Ben wel benieuwd wat Advanzia gaat doen. Maar mijn 3,40% rente bij Advanzia eindigt 31-10, dus ik stap althans tijdelijk over op een paar andere aanbieders met concurrerende rente. Dus niet in Nederland...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Frankenstein schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:24:
[...]

In mijn tijd - begin 2023 - was het anders. Rekening openen duurde enige weken, 1 maand maximaal. Weet ik zo niet meer.
Weet ik, maar tegenwoordig is dit niet meer zo. Dus ik wil graag de anderen waarschuwen voor de ellende met betrekking tot VWFS.
Zie ook de anderen met dezelfde slechte ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Vwbank heeft 4 maanden geduurd
Nov 2022 aangevraagd
Feb 2023 geopend (had het opgegeven) was toen 2%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Juan schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:31:
Vwbank heeft 4 maanden geduurd
Nov 2022 aangevraagd
Feb 2023 geopend (had het opgegeven) was toen 2%
Ik spreek in het vervolg dan wel van de Fopbank.

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-09 14:58
GroteVoet459 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 18:00:
Bewaarpost: MeDirect NL

[Afbeelding]

Actuele rente: 3,00%
Rentebetaling: Halfjaarlijks
Kosten: Geen (voor sparen)
Type: Vrij opneembaar
Website: https://www.medirect.nl/mesave/

DGS: Malta, tot € 100.000
Erfbelasting: Nee. Maar bank rekent wel € 150 indien een officiële akte nodig is.

En/Of: Nee
App: Ja (Android & iOS)
Wordt opgebouwde rente getoond: Ja
Moment van jaaropgaaf (voor IB): n.n.b.
Andere diensten: Beleggen (auto & handmatig)
Bijzonderheden: Maltese IBAN nummers zijn lang (31 karakters !)
Op de website kun je tussentijdse afschriften downloaden in Excel & PDF formaat.

Doorlooptijd openen rekening: 1 (werk)dag [per 24-Aug]. Na openen heb je alleen een Current account en moet je nog zelfstandig de MeSave spaarrekening openen via de site of app. Die krijgt dan een eigen IBAN.
Identificatie: Realtime. Foto identificatie, selfie-filmpje. Je kunt schakelen tussen aanmelden op PC en selfie via mobiel.
  • Postcode invoeren zonder spatie
  • Datum-selectie popups, e moet vanaf 2005 naar je geboortejaar terugscrollen ...
  • Geboorteplaats-selectie hangt als je meer dan 3 karakters invoert
  • Scan ID en selfie timen vrij snel uit. Moeten in de app, dus geen KopieID.
  • Reden waarom je klant wilt worden - Sparen - staat er niet bij :+
Gerelateerd nieuws:
01-Jun-2023: https://www.independent.c...tive-correctly-6736252338 (over Malta DGS, niett MeDirect specifiek)
20-Jun-2023: YouTube: NEWS: MeDirect Enters Dutch Market. Interview with Job Mantz, Countr...

Rentewijzigingen:
24-Aug-2023: 2,75% - Nieuw in Nederland
20-Sep-2023: 3,00% - Verhoging 0,25%
Complimenten, duidelijk overzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaPlanning
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 12:18
RobertMe schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:05:
[...]

Heb je het topic ook teruggelezen? ;) Ondanks dat het geen sparen is komt Wise de laatste dagen toch heel vaak langs in dit topic.
Brak internet in Grand Teeton national park :*)

2 x Panasonic warmtepomp 5kW, 800 liter boiler, 48 heatpipes, 18 kWp PV, Zero DSR, E-ProAce, bezig met 48V 45 kWh Victron 3 fase, VETUS E-line 22 kWh in 11m zeilboot.te weinig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Een nieuwe bank, dat is groot nieuws ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indica
TanteBeth schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:58:
Waarom niet openbreken en vastzetten voor 4%? Kosten/ baten moet toch positief uitpakken in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
indica schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:27:
[...]

Waarom niet openbreken en vastzetten voor 4%? Kosten/ baten moet toch positief uitpakken in deze.
Dat kan je niet weten, want je kent de getallen en voorwaarden niet. Wellicht is uitzitten en vervolgens een nog hogere rente krijgen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indica
W1ck1e schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:31:
[...]
Dat kan je niet weten, want je kent de getallen en voorwaarden niet. Wellicht is uitzitten en vervolgens een nog hogere rente krijgen beter.
Ja en dan wachten tot de rente weer op 0,01 zit. Denk dat het uitrekenen wel even waard is in ieder geval. Denk niet dat de boeterente 4% is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:10
Ik sta op het punt een deposito van 1 jaar te openen bij Banca Progetto (4,20%) via Raisin.
Ik heb daarvoor alle stappen doorlopen en moet slechts nog het spaarbedrag overmaken naar mijn Raisin rekening.
Ik heb voor Banca Progetto gekozen omdat ik hierbij niet te maken krijg met bronbelasting.
Zijn er zaken waar ik nog rekening mee moet houden vanwege de keus voor Banca Progetto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Matadores schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:58:
Ik sta op het punt een deposito van 1 jaar te openen bij Banca Progetto (4,20%) via Raisin.
Ik heb daarvoor alle stappen doorlopen en moet slechts nog het spaarbedrag overmaken naar mijn Raisin rekening.
Ik heb voor Banca Progetto gekozen omdat ik hierbij niet te maken krijg met bronbelasting.
Zijn er zaken waar ik nog rekening mee moet houden vanwege de keus voor Banca Progetto?
Ik heb ook deposito bij banca progetto voor 4,2%.Er zijn geen zaken om rekening mee te houden, behalve dat het 1 jaar vast is. Banca heeft nu ook deposito voor 6 maanden aan 4 %. DSG is uitbetalen in euro en inderdaad geen bronbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ran-dy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 13:45
Die 4% bij Traderepublic klinkt best interressant. Is dit dezelfde partij als Goldrepublic?

Weet iemand trouwens met welke frequentie de rente wordt uitbetaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_V2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-08 09:20
ran-dy schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:11:
Die 4% bij Traderepublic klinkt best interressant. Is dit dezelfde partij als Goldrepublic?

Weet iemand trouwens met welke frequentie de rente wordt uitbetaald?
maandelijks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Matadores schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:58:
Er zijn mensen die Italie op zich een risicoland vinden in het geval dat er een bank omvalt. Ik heb zelf ook enkele deposito's bij Banca Progretto staan en zal er nog 1 openen binnenkort want ze zijn inderdaad de beste optie zonder bronbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
sanook schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:16:
[...]

Er zijn mensen die Italie op zich een risicoland vinden in het geval dat er een bank omvalt. Ik heb zelf ook enkele deposito's bij Banca Progretto staan en zal er nog 1 openen binnenkort want ze zijn inderdaad de beste optie zonder bronbelasting.
Klopt..kredietstatus is triple B, maar mocht Banca omvallen hoop ik dat Italie toch kapitaalkrachtig genoeg is om de dsg uit te kunnen voeren..

[ Voor 16% gewijzigd door tiesvts op 22-09-2023 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
ran-dy schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:11:
,,.
Google op goldrepublic geeft dat het een goud/edelmetalen toko is. TradeRepublic is een aandelentoko. Lijkt mij niet dezelfde partij

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

LPB met een flinke stijging naar 2,2! Was 1,85.
Flexibel Sparen
De variabele spaarrente wordt vanaf maandag 25 september 2023 2,20% nominaal op jaarbasis. De spaarrente stijgt daarmee met 0,35%.

[ Voor 71% gewijzigd door Gunner op 22-09-2023 09:27 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
tiesvts schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:23:
[...]
Klopt..kredietstatus is triple B, maar zolang je onder de 100.000 per bank blijft loop je door de dsg niet heel veel risico lijkt me.
Het risico zit het hem o.a. hier in: Pistachenootje in "Het spaartopic - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
Je hebt gelijk en ik was mijn reactie al aan het wijzigen..bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
Gunner schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:24:
[...]
Ook nieuws over de deposito's?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist paspoortverificatie afgerond voor nieuwe rekening bij Consorsbank (3,75% rente). Kon allemaal prima in het Engels en ging super vlot (wel kreeg ik gisteren te zien dat er wachtrij was van 15 min, maar vandaag kwam ik direct in contact met iemand van Deutsche Post) . Nu wachten tot de rekening is geopend. Zal de uiteindelijke doorlooptijd hier communiceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Elandenmelk schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:28:
[...]

Ook nieuws over de deposito's?
Excuus. Die ook. Heb zelf geen deposito's vandaar ik die niet direct meenam.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
3 mnd
    1,05%   + 0,25% 1,30%

6 mnd
    1,15%   + 0,25% 1,40%

9 mnd
    1,35%   + 0,25% 1,60%

1 jaar
    2,50%   + 0,25% 2,75%

2 jaar
    2,55%   + 0,25% 2,80%

3 jaar
    2,60%   + 0,25% 2,85%

4 jaar
    2,65%   + 0,25% 2,90%

5 jaar
    2,70%   + 0,25% 2,95%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:28:
Zojuist paspoortverificatie afgerond voor nieuwe rekening bij Consorsbank (3,75% rente). Kon allemaal prima in het Engels en ging super vlot (wel kreeg ik gisteren te zien dat er wachtrij was van 15 min, maar vandaag kwam ik direct in contact met iemand van Deutsche Post) . Nu wachten tot de rekening is geopend. Zal de uiteindelijke doorlooptijd hier communiceren.
Hier ook geopend, gisteren
Ze geven aan dat je per mail een bevestiging krijgt, heb jij die gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ran-dy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 13:45
W1ck1e schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:23:
[...]
Google op goldrepublic geeft dat het een goud/edelmetalen toko is. TradeRepublic is een aandelentoko. Lijkt mij niet dezelfde partij
Klopt, ik heb zelf ook wat staat bij Goldrepublic dus ik ben er mee bekend, maar kon er zo gauw niks over vinden. Dacht gezien de naam, wellicht is er een verband :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:10
tiesvts schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:06:
[...]

Ik heb ook deposito bij banca progetto voor 4,2%.Er zijn geen zaken om rekening mee te houden, behalve dat het 1 jaar vast is. Banca heeft nu ook deposito voor 6 maanden aan 4 %. DSG is uitbetalen in euro en inderdaad geen bronbelasting.
Bedankt.
Omdat het renteverschil tussen 6mnd en 1jr “maar” 0,2% is heb ik de aanvraag voor deposito zojuist gewijzigd van 1jr naar 6 mnd.
Waarom? Omdat dit de eerste keer is dat ik een deposito open en voor mij allemaal nog nieuw is én omdat het voor mij wat geruststellender aanvoelt dat ik over 6 mnd weer bij m’n geld kan incl de uitbetaalde rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juan schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:31:
[...]

Hier ook geopend, gisteren
Ze geven aan dat je per mail een bevestiging krijgt, heb jij die gehad?
Ja die kreeg ik een paar minuten nadat ik alles had ingevuld op de website. Daarin zit ook de link voor de video verificatie. Diezelfde link krijg je als het goed is ook te zien nadat je alles hebt ingevuld op de site (daar had ik hem voor de zekerheid ook al gekopieerd). Bij jou niet het geval? Ook niks in je spam folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online

[...]
Heb je een linkje ?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobertMe

[...]
Volgens mij kunnen ze bij LPB niet rekenen? Is een stijging van 18,92%, niet van 0,35%. Wel een stijging van 0,35-procentpunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Matadores schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:34:
[...]

Bedankt.
Omdat het renteverschil tussen 6mnd en 1jr “maar” 0,2% is heb ik de aanvraag voor deposito zojuist gewijzigd van 1jr naar 6 mnd.
Waarom? Omdat dit de eerste keer is dat ik een deposito open en voor mij allemaal nog nieuw is én omdat het voor mij wat geruststellender aanvoelt dat ik over 6 mnd weer bij m’n geld kan incl de uitbetaalde rente.
Alleen de vraag of na die 6 maanden de rente nog steeds op dit niveau zal zijn. Dus als je dan weer een deposito neemt van bv 3,8% voor 6 maanden dan loop je al met al toch 0,3% mis over een jaar. Keuze's....
Ik weet niet of de rente over 6 maanden omlaag gegaan zal zijn maar de kans dat ie nog omhoog gaat lijkt me iig fors kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06:19
RobertMe schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:39:
[...]

Volgens mij kunnen ze bij LPB niet rekenen? Is een stijging van 18,92%, niet van 0,35%. Wel een stijging van 0,35-procentpunt.
1000x thumbs-up
Je verwacht dat een bank beter weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Nee, het staat in de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Internet stuk? :+
Staat gewoon op de website in "Nieuws" blok. Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:14

Saninl

Net via mega vage IDNOW apps en videocalls een Raisin account aangemaakt, komt LPB met een prima stijging waardoor de combi LPB en Openbank eigenlijk wel prima was voor mij. Maarach, nu maar een derde bankapp erbij op de telefoon…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07:17
Saninl schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:44:
Net via mega vage IDNOW apps en videocalls een Raisin account aangemaakt, komt LPB met een prima stijging waardoor de combi LPB en Openbank eigenlijk wel prima was voor mij. Maarach, nu maar een derde bankapp erbij op de telefoon…
Met de mogelijkheid tot hogere rente niet te vergeten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RobertMe schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:39:
[...]

Ach ja iedereen weet wat ze ermee bedoelen, maar technisch gezien is het wel slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:43:
[...]

Internet stuk? :+
Staat gewoon op de website in "Nieuws" blok. Klik
Ah site is aangepast zie ik nu....was vroeg op 🥱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Verwijderd schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:34:
[...]

Ja die kreeg ik een paar minuten nadat ik alles had ingevuld op de website. Daarin zit ook de link voor de video verificatie. Diezelfde link krijg je als het goed is ook te zien nadat je alles hebt ingevuld op de site (daar had ik hem voor de zekerheid ook al gekopieerd). Bij jou niet het geval? Ook niks in je spam folder?
@Verwijderd
Na video identificatie krijg je deze website
https://www.consorsbank.d...=760282862&leId=684821458

Met oa deze tekst “Ihre Auftragsbestätigung erhalten Sie in Kürze per E-Mai”
Die mail heb ik niet gehad, jij wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Juan schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:55:
[...]

@Verwijderd
Na video identificatie krijg je deze website
https://www.consorsbank.d...=760282862&leId=684821458

Met oa deze tekst “Ihre Auftragsbestätigung erhalten Sie in Kürze per E-Mai”
Die mail heb ik niet gehad, jij wel?
Oh sorry, ik heb je niet goed begrepen. Dacht dat je de mail bedoelde die je kreeg nadat je alles had ingevuld op de site. Heb na de video verificatie niets ontvangen, ook geen e-mail. Komt vast nog wel de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:49
Interessant, VWFS liep al een tijd achter op de rest van de club. Heeft er iemand nog gebruik weten te maken van dat 'Fresh Money' aanbod dat in Duitsland naar bestaande klanten werd verstuurd? Mijn actierente is al even voorbij, maar ik heb nog een slapende rekening. Voor 3,80% wil ik die wel weer wakker schudden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samurai
  • Laatst online: 08-01 09:51
Hi all,

Mijn spaargeld staat al een te lange tijd stil bij een van de grote NL banken.

Nu wil ik graag een spaardeposito voor 1 jaar nemen bij twee verschillende banken.

Verder wil ik geen geen bronbelasting, valuta omrekening of andere kosten op mijn bord hebben.

De keuze is gevallen op:
1. Yapi Kredi
2. Klarna

Zijn deze een goede keus of zijn er betere op de markt, heb ik iets over het hoofd gezien?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samurai
  • Laatst online: 08-01 09:51
Klarna moet zijn: Credit Europe Bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:55
Net een spaarrekening geopend bij de Credit Europe Bank. Ging vlekkeloos en snel. Net een voor proef €1 overgemaakt, als dit goed gaat kan ik meteen een deposito openen. Helaas geen instant payment.
Ben benieuwd of het goed gaat omdat de tegenrekening een en/of rekening is. En ik heb hem alleen op mijn naam geopend. Was bij Raisin geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
@Samurai ja er zijn diverse betere aanbiedingen op de markt via Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Catanan schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:43:
Net een spaarrekening geopend bij de Credit Europe Bank. Ging vlekkeloos en snel. Net een voor proef €1 overgemaakt, als dit goed gaat kan ik meteen een deposito openen. Helaas geen instant payment.
Ben benieuwd of het goed gaat omdat de tegenrekening een en/of rekening is. En ik heb hem alleen op mijn naam geopend. Was bij Raisin geen probleem.
Gaat gewoon goed. Als je bij CE al en/of wilt doen kan dat ook pas naderhand, dus initieel staat de rekening altijd op de enkele naam. Daarnaast staan, bij de meeste banken toch, beide namen in de naam. Dus als het geld afkomstig is van "Catanan e/o Katrien" zal ook wel duidelijk zijn dat het van jou afkomstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Samurai schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:20:
Hi all,

Mijn spaargeld staat al een te lange tijd stil bij een van de grote NL banken.

Nu wil ik graag een spaardeposito voor 1 jaar nemen bij twee verschillende banken.

Verder wil ik geen geen bronbelasting, valuta omrekening of andere kosten op mijn bord hebben.

De keuze is gevallen op:
1. Yapi Kredi
2. Credit Europe Bank

Zijn deze een goede keus of zijn er betere op de markt, heb ik iets over het hoofd gezien?

Alvast bedankt :)
Als je in NL wilt blijven prima keuzes. Evt kan DHB Bank ook, maar die hebben een vage constructie met een basis rente (minimale rente) en daadwerkelijke rente die gekoppeld is aan de Euribor (rente die banken onderling rekenen). Wat dan dus al een vage constructie is en daarnaast een variabele rente is en geen garantie voor de rente van de hele looptijd (de "basis rente" is de garantie, maar die komt nog niet aan 2% meen ik).

Daarnaast zijn er evt ook opties in het buitenland via bv Raisin. Dan kun je voor 1 jaar tot 4,2% krijgen (Banca Progetto), in Italië dus Euroland, en geen bronbelasting. Maar de Zweedsr banken op Raisin zijn in principe ook veilig tegen koersrisicos, ook als het DGS in werking zou treden.

Edit:
Ook kinda @Pistachenootje, nu CEB naar 3,75% is gegaan op 1 jaar is het verschil met Progetto natuurlijk wel relatief klein. €45 per €10k. Sure, het is nog steeds €45. Maar het verschil is niet zo groot als het was en als dat het verschil maakt tussen een goede nachtrust...

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 22-09-2023 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Dit gebeurt wel vaker bij LPB? https://www.leaseplanbank.nl/flexibel-sparen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMRB4qKRozreAnsCxwbX0657EHk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/b5HY2KXwYEOJlAmF5vUCaUvp.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door sanook op 22-09-2023 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Eerste keer dat ik er van lees. Vanmorgen ook (meermaals) de website geopend, en ook nu laad die gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 19:54

DvE

ORA-00000

Waarschijnlijk direct na versturen van mailtje. Iedereen gaat gelijk naar de website.
Creeer je eigen ddos als je niet genoeg schaalt. (of accepteert dat sommige even een storingspagina te zien krijgt)
Pagina: 1 ... 139 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling