In vino veritas, in aqua sanitas
Zij geven de "past performance" aan, en die was tot voor kort 3.19%. De past performance wordt bepaald door het BlackRock fonds min kosten. Check die link van het fonds die ik je net gaf voor de juiste informatie. Je zal zien dat die vandaag wordt geüpdate. De informatie die er nu staat is van gisteren.Juan schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:22:
Wat wil dit zeggen dan?
[Afbeelding]
Was dat niet rond de laatste verhoging van de ECB? 11 augustus?
Edit: ik had een verkeerde versie van het fonds gepost. Dit is de juiste: https://www.blackrock.com...idity-premier-acc-t0-fund
[ Voor 25% gewijzigd door Pistachenootje op 20-09-2023 07:43 ]
Ze zouden dan wijzigen zodra de 7 days op 3,81% of zo staat?
Maw wanneer kan je verwachten dat je het verhoogde tarief gast krijgen?
Vertrouwen is goed, controle nog beter
:fill(white):strip_exif()/f/image/zXWeryQmsl6G5yFzmEat9J7f.png?f=user_large)
PS. Het gaat om obligaties van een week dus ik verwacht dat de 0.25% verhoging stapsgewijs zal plaats vinden in de komende 7 dagen.
[ Voor 15% gewijzigd door Pistachenootje op 20-09-2023 08:23 ]
Niet helemaal mijn ervaring. Mijn laatste rente-uitkering(en) klopte met met m'n excel-sheet a 2 procent. Op 2,65 procent is het beduidend hoger. Maar goed, OB is wel vaker vreemd met dat soort dingen.JohanNL schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:26:
[...]
Niet doorvertellen, maar... het was eigenlijk al maandenlang 2,75%
(ik deed die maandelijkse 600 euro overboeking niet trouwens, dat is misschien een verschil)
[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 20-09-2023 09:00 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Tnx, hier voor de geïnteresseerden hun FAQ inzake de spaarrekening: https://www.medirect.nl/veelgestelde-vragen/#mesaveBar_en_boos schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:18:
Ik zie dat Medirect vandaag omhoog is gegaan naar 3%. Flinke verhoging ten opzichte van de rest.
Enkele highlights: Maltese DGS, 2x per jaar renteuitkering, onbeperkt opnemen en storten, app.
[ Voor 12% gewijzigd door Trishul op 20-09-2023 10:38 ]
Weet iemand of dat ook voor bestaande rekeningen gaat gelden. (Bij details bij mijn rekening staat nu nog 3,5%.)
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Tot € 250K van 1,75% naar 2,00%
Daarboven van 1,50% naar 1,75%
Dus van niet interessant, naar niet interessant.GroteVoet459 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:16:
KNAB verhoogt per 27 september haar rente.
Tot € 250K van 1,75% naar 2,00%
Daarboven van 1,50% naar 1,75%
Waarom zou je nog bij zo'n bank willen blijven plakken?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
In ieder geval al hoger aan LPBJeroenneman schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:19:
[...]
Dus van niet interessant, naar niet interessant.
Omdat bankieren niet alleen om sparen gaat.Jeroenneman schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:19:
[...]
En er genoeg mensen zijn die persé bij één en dan een "echte" nederlandse bank blijven.
Dat de meesten hier hun spaargeld ergens anders stallen veranderd niets aan het feit dat deze wijziging is aangekondigt.
[ Voor 32% gewijzigd door GroteVoet459 op 20-09-2023 11:23 ]
Instant over kunnen maken naar een betaalrekening, makkelijk qua overzicht, NL DGS, nederlandse taal / support.. Zomaar wat redenen. Ik houd een beetje aan op Knab een beetje op Advanzia, maar dus niet alles vanwege de vertragingen.Jeroenneman schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:19:
[...]
Dus Bunq, maar dan met lagere rente?chielsen schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:26:
[...]
Instant over kunnen maken naar een betaalrekening, makkelijk qua overzicht, NL DGS, nederlandse taal / support.. Zomaar wat redenen. Ik houd een beetje aan op Knab een beetje op Advanzia, maar dus niet alles vanwege de vertragingen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ze hebben een van de betere zakelijke rekeningen (goedkoop per maand, zonder kosten per transactie, goedkoop integreren met boekhoudpakket etc.).Jeroenneman schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:19:
Ik parkeer er op dit moment alleen m'n af te dragen BTW (zal zo'n 10k op zitten gemiddeld o.i.d.).
Dus op zich leuk dat ze een beetje meegaan met de stijgende rente.
Voor de rest totaal niet interessant inderdaad.
Zat daar niet een beperking op? Iets van 2x per maand overmaken?Jeroenneman schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:28:
[...]
Dus Bunq, maar dan met lagere rente?
Zakelijk bij Bunq krijg je maar 1.05% en is de rekening ook nog duurder. Plus die Ali Niknam is maar een mafkees.Jeroenneman schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:28:
[...]
Dus Bunq, maar dan met lagere rente?
Hmm, bij de aanbieding staat: "exklusiv für Neukunden"sipjohn schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:12:
Ik zie zojuist dat Consorsbank voor nieuwe rekeningen naar 3,75% is gegaan.
Weet iemand of dat ook voor bestaande rekeningen gaat gelden. (Bij details bij mijn rekening staat nu nog 3,5%.)
Ik zit te wachten op een nieuwe Advanzia aanbieding eigenlijk. Zit nu bij Consors voor 3,5 maar vind het gat naar 3,66 van Advanzia net te klein om over te gaan.
Wel op de website, maar nog niet in de MeDirect app.Bar_en_boos schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:18:
Ik zie dat Medirect vandaag omhoog is gegaan naar 3%. Flinke verhoging ten opzichte van de rest.
UPDATE 21-SEP: Nu ook in de app
Ook geen enkele melding vanuit de app of per email
[ Voor 6% gewijzigd door GroteVoet459 op 21-09-2023 10:34 ]
Velen gebruiken Knab als ' huisbank ', dus dan is zo'n verhoging altijd wel welkom opzich.Jeroenneman schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:19:
[...]
Maar om al je spaargeld er te deponeren ( of tenminste een groot deel ) is dan niet echt interessant nee.
Maarja mensen blijven het toch doen en dat weten ze, anders zaten ze al lang op 3%+
Verwijderd
Hier ben ik blij mee! Volgende maand stopt mijn aanbieding bij Advanzia en stap ik over naar Consors. Hopelijk stijgt de rente bij Advanzia nog een keer en kan ik mijn account opzeggen en opnieuw aanmakensipjohn schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:12:
Ik zie zojuist dat Consorsbank voor nieuwe rekeningen naar 3,75% is gegaan.
Ja juist, in de beschrijving van een betaling naar je tegenrekening
Tip: vraag nu alvast je rekening aan bij Consors want het kan best lang duren.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:43:
[...]
Hier ben ik blij mee! Volgende maand stopt mijn aanbieding bij Advanzia en stap ik over naar Consors. Hopelijk stijgt de rente bij Advanzia nog een keer en kan ik mijn account opzeggen en opnieuw aanmaken.
Ah, ik zag al iets staan over een PUK code wat ik niet begreep. Wanneer heb je de PUK code nodig, grotere overboekingen?JohanNL schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:59:
TR stuurt blijkbaar de 'PUK code' per bankoverschrijving.
Ja juist, in de beschrijving van een betaling naar je tegenrekening
Bij Trading Republic loop ik een beetje vast bij de identificatie. Nog meer mensen last van gehad?
Dat is me ook wat onduidelijk, maar mogelijk bij het opnieuw activeren van de app.Olifant123 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:53:
[...]
Ah, ik zag al iets staan over een PUK code wat ik niet begreep. Wanneer heb je de PUK code nodig, grotere overboekingen?
Als voorbeeld: 1 jaar vast is nu 3,45%.
https://garantibank.nl/actuele-rentes
Yep. Ook gehad. Na 17 uur geopend. En bleef vervolgens hangen op een scherm dat er iets mis was gegaan en dat ik het opnieuw moest proberen. Vanochtend gelijk gemaild en het was binnen een uur opgelost. Nu een werkend accountindica schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:18:
Dan ben ik mooi op tijd bij Consorsbank dan. Al een maand mee bezig, eergisteren geaccepteerd, vandaag een renteverhoging in mijn mail.
Bij Trading Republic loop ik een beetje vast bij de identificatie. Nog meer mensen last van gehad?
Verwijderd
Thanks! Dit is hem toch? https://www.consorsbank.d...-Anlegen/Sparen/Tagesgeld?Pistachenootje schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:22:
[...]
Tip: vraag nu alvast je rekening aan bij Consors want het kan best lang duren.
Dit is eigenlijk niets meer dan een rekening die je normaal gesproken gebruikt om te beleggen en waar je nu dus tijdelijk geld stalt? Moet ik nog op bepaalde zaken letten?
Ik ben hier nog lerende in dus waarschijnlijk denk ik hier te simpel over. Ik zou denken dat dit altijd lager moet zijn omdat je anders geld verliest. Of wordt het geld dat je parkeert ergens voor gebruikt dat meer oplevert dan 4%?
Puk staat in omschrijving terugboeking 0,01 Eur controletransactie. Heb deze nog niet nodig gehad.Olifant123 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:53:
[...]
Ah, ik zag al iets staan over een PUK code wat ik niet begreep. Wanneer heb je de PUK code nodig, grotere overboekingen?
Ja dat is hem. Bij mijn weten is het gewoon een bank waar je ook kan beleggen.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:24:
[...]
Thanks! Dit is hem toch? https://www.consorsbank.d...-Anlegen/Sparen/Tagesgeld?
Dit is eigenlijk niets meer dan een rekening die je normaal gesproken gebruikt om te beleggen en waar je nu dus tijdelijk geld stalt? Moet ik nog op bepaalde zaken letten?
Je krijgt bij acceptatie twee ibans. Een spaarrekening iban en ook een iban om desgewenst mee te beleggen. Je spaargeld moet niet op de verrechnungs konto staan, maar op de ‘gewone’ tagesgeld konto. Als je minimaal 100€ per maand een belegplan, 1 jaarlang ernaast doet krijg je 12 maanden 3,50/3,75 % rente ipv 6 maanden die vermelde rente.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:24:
[...]
Thanks! Dit is hem toch? https://www.consorsbank.d...-Anlegen/Sparen/Tagesgeld?
Ja, omdat banken ook kunnen uitlenen aan andere partijen. Tegen een hogere rente dan die 4% van de ecb. En banken mogen geld ook vaker uitlenen dan 1 keer. En dan is er ruimte om tegen een lagere rente geld uit te lenen dan die 4%t00r schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:40:
Hoe kunnen sommige banken een hogere rente aanbieden dan dat zij krijgen van de ECB (momenteel 4% "Deposit facility")? https://www.ecb.europa.eu..._rates/html/index.nl.html
Ik ben hier nog lerende in dus waarschijnlijk denk ik hier te simpel over. Ik zou denken dat dit altijd lager moet zijn omdat je anders geld verliest. Of wordt het geld dat je parkeert ergens voor gebruikt dat meer oplevert dan 4%?
Verwijderd
Thanks! Zojuist aangevraagd. Morgen even de video verificatie doorlopen en dan hopelijk wordt het nog binnen een maand geopend.Datisraar schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:47:
[...]
Je krijgt bij acceptatie twee ibans. Een spaarrekening iban en ook een iban om desgewenst mee te beleggen. Je spaargeld moet niet op de verrechnungs konto staan, maar op de ‘gewone’ tagesgeld konto. Als je minimaal 100€ per maand een belegplan, 1 jaarlang ernaast doet krijg je 12 maanden 3,50/3,75 % rente ipv 6 maanden die vermelde rente.
Moet sneller gaan, bij mij 2 weken voordat alles rond was.Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:04:
[...]
Thanks! Zojuist aangevraagd. Morgen even de video verificatie doorlopen en dan hopelijk wordt het nog binnen een maand geopend.
1. Let op: straks Twee apps installeren! De bank app en een beveiligingsapp om opdrachten te verifiëren.
2. Overboeken van/naar Consors, door de weeks in de ochtend vroeg gedaan, staat het in de loop van de middag op de rekening.
Dat stallen kunnen ze /moeten ze alleen met geld dat ze hebben. Als ze meer geld nodig hebben moeten ze naar de markt. Als ze geen geld op de markt kunnen aantrekken (of veel voor moeten betalen) zullen ze particulieren moeten lokken.W1ck1e schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:49:
[...]
Ja, omdat banken ook kunnen uitlenen aan andere partijen. Tegen een hogere rente dan die 4% van de ecb. En banken mogen geld ook vaker uitlenen dan 1 keer. En dan is er ruimte om tegen een lagere rente geld uit te lenen dan die 4%
Vandaar de hogere prijzen in Duitsland, die hebben veel meer banken en dus geen 4 grootbanken waar het hele land hun spaargeld dumpt ondanks lage rentes.
En omgekeerd ook de hogere rentes bij de kleinere banken in NL. Hoewel LPB blijkbaar voldoende heeft aangetrokken want die blijven nogal hangen qua rente.
Zit net even op credit ratings te zoeken en LPB heeft ook een A1 rating gekregen dus dat zal ook de achterblijvende rentes kunnen verklaren. Waarom moeilijk doen met particuliere klanten als je het ook op de markt kan halen.
Als ze een lagere rating hebben moeten ze ook meer op de markt betalen. Advanzia heeft een Ba2 rating. Das niet slecht maar ze moeten meer betalen dan een A+ rated bank zoals Rabo.
Alles in EU hangt achter DGS systemen dus risico valt mee, maar opzich zou je bij een hogere rente iets verder kunnen verdiepen waarom ze meer bieden dan het gemiddelde.
Zijn er aanbieders van pensioensparen die het jou mogelijk maken om je inleg tijdelijk in zulke relatief goed renderende deposito’s te steken? Brand New Day biedt bijvoorbeeld wel pensioensparen, maar dan alleen in een spaarrekening met flexibele rente (momenteel 1.5%). Aangezien je geld bij pensioensparen (of pensioen beleggen) toch ‘vast’ staat tot je pensioen, zou een deposito binnen pensioensparen misschien helemaal niet gek zijn nu…
Inderdaad! Maar dan met iets concurrerender rente percentages… voor 1 jaar vastzetten tegen 2.05% is wel wat mager voor Raisin kenners :-)
Dit is erg aantrekkelijk met 3,45%. Ik heb vandaag een enorme grote teruggave gehad van Budget Energie en ik krijg nog de eindafrekening van de maand september €600 min verbruik kosten van september (jaarnota liep tot eind augustus) Per 1 oktober Vattenfall hier.Franciesco schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:36:
Zeker niet het hoogste tarief, maar Garantibank (met Nederlands DGS) heeft sinds kort de rente op bepaalde deposito's verhoogd.
Als voorbeeld: 1 jaar vast is nu 3,45%.
https://garantibank.nl/actuele-rentes
Ik ga erover denken met Nederlandse dekking. Nu heb ik het geld bij mijn andere spaargeld gezet op ABN AMRO Direct Sparen en geeft mij momenteel 1.25% rente
[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 20-09-2023 19:34 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Ik ben sinds Juni klant bij Consors en heb nog de 3% actie voor 6 maanden lopen. Eerlijk gezegd nooit geweten dat ze die actie hebben van 100eu pmnd belegplan.Datisraar schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:47:
[...]
Je krijgt bij acceptatie twee ibans. Een spaarrekening iban en ook een iban om desgewenst mee te beleggen. Je spaargeld moet niet op de verrechnungs konto staan, maar op de ‘gewone’ tagesgeld konto. Als je minimaal 100€ per maand een belegplan, 1 jaarlang ernaast doet krijg je 12 maanden 3,50/3,75 % rente ipv 6 maanden die vermelde rente.
Kan ik dat nu ook nog activeren dat jij weet?
Bij 2 jaar zelfs 3.75% is dat waard tegenover 1 jaar 3.60%?
:strip_exif()/f/image/I89CHBUdgKhiDleWrJSSJme2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 47% gewijzigd door Van der Berg op 20-09-2023 19:52 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Is het verschil klein tussen 1 jaar of 2 jaar? Met 6KW1ck1e schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:57:
@Van der Berg Geen idee. Ik ken de toekomst niet.
https://derekenmachine.nl/Van der Berg schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:58:
[...]
Is het verschil klein tussen 1 jaar of 2 jaar? Met 6K
Erg handig inderdaad
Bij 1 jaar €225
Bij 2 jaar €216
Je zou gewoon obligaties kunnen doen op bijv. een pensioenrekening van de giroOmayyad schreef op woensdag 20 september 2023 @ 17:07:
Kortlopende deposito’s via Raisin geven momenteel een (relatief) mooi rendement.
Zijn er aanbieders van pensioensparen die het jou mogelijk maken om je inleg tijdelijk in zulke relatief goed renderende deposito’s te steken? Brand New Day biedt bijvoorbeeld wel pensioensparen, maar dan alleen in een spaarrekening met flexibele rente (momenteel 1.5%). Aangezien je geld bij pensioensparen (of pensioen beleggen) toch ‘vast’ staat tot je pensioen, zou een deposito binnen pensioensparen misschien helemaal niet gek zijn nu…
Klopt bij 2 jaar €225 en bij 1 jaar €216. 1 jaar is dus in dit geval beter
Goeie vraag! Ik zit zelf op 3,5%. Ik denk dat wij in onze beste Duits dat aan de klantenservice moeten vragen, ‘Darf ich euch etwas fragen….’.VanBreukelen schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:45:
[...]
Ik ben sinds Juni klant bij Consors en heb nog de 3% actie voor 6 maanden lopen. Eerlijk gezegd nooit geweten dat ze die actie hebben van 100eu pmnd belegplan.
Kan ik dat nu ook nog activeren dat jij weet?
Wel meer dan bij Budget Energie.Van der Berg schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:13:
Ik zie het. Het verschil is niet groot
Maar je weet wat een termijn deposito is mag ik hopen, je kan er dus een jaar minimaal niet bij* wat wel weer hetzelfde is als bij Budget.
* zoek zelf even of er mogelijkheden zijn om de deposito's open te breken.
Advies: vervang euch door Sie. Klinkt wat beleefderDatisraar schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:10:
[...]
Goeie vraag! Ik zit zelf op 3,5%. Ik denk dat wij in onze beste Duits dat aan de klantenservice moeten vragen, ‘Darf ich euch etwas fragen….’.
Gewoon Google Translate gebruiken!LuckyStriker schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:17:
[...]
Advies: vervang euch door Sie. Klinkt wat beleefder
Krijg je een standaard antwoord terug dat de aanbieding alleen voor nieuwe klanten is.
Pistachenootje schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:47:
Ik verwacht dat de rente vandaag omhoog zal gaan. Dan zal je morgen iets meer rente krijgen.
:strip_exif()/f/image/EOLbMjJ5obTucymov3ZdcuD4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4784b54639WtaNrRYSUgqsIL.jpg?f=fotoalbum_large)

(Gaat over Wise.)
Het verschil is dus bij 1000 euro: (bij 6000 alles met 6 vermenigvuldigen)Van der Berg schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:13:
Ik zie het. Het verschil is niet groot
Bij 2x1 jaar, met gelijkblijvende rentetarieven:
36 euro na 1 jaar en 36 euro na het 2e jaar = 72 euro + rente over die eerste 36 euro, misschien 1 euro =73
Bij 1x2 jaar 75 euro aan het einde. Dus 2 jaar is iets gunstiger.
Tenzij de rente stijgt en je volgend jaar de vrijgekomen deposito van 1 jaar weg kunt zetten tegen 3,9% of meer. Dan heb je 36 + 39 = ook 75 euro of meer...(of minder...)
[ Voor 13% gewijzigd door TanteBeth op 21-09-2023 10:15 ]
Weet je zeker dat ik geen aanspraak maak op die actie, dat scheelt me weer een mailtje 😂sanook schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:34:
[...]
Gewoon Google Translate gebruiken!
Krijg je een standaard antwoord terug dat de aanbieding alleen voor nieuwe klanten is.
Verwijderd
https://www.iex.nl/Nieuws...erhoogt-rente-verder.aspxNoorse centrale bank verhoogt rente verder
Mij niet. (en ik vind het moeilijk te geloven)TanteBeth schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:12:
Is het trouwens niemand opgevallen dat YapiKredi 1 dag rente inpikt? Bijvoorbeeld een deposito van 2022-2023 (1 jaar) wordt 365/366e betaald en 1 dag niet. Kan ook 364/365e zijn, dat verschil zie je niet.
aan het einde van de begin datum van het deposito staat het geld in het deposito, dus telt mee
aan het einde van de verval datum van het deposito staat het geld NIET in het deposito, dus telt NIET mee
Er is volgens mij wel iets met schrikkeljaren, maar dat speelt niet bij 2022 & 2023.
normaal jaar : saldo * rentepercentage * aantal dagen saldo / 365
schrikkel jaar : saldo * rentepercentage * aantal dagen saldo / 366
optellen
btw: schrikkeljaar speelt wel bij 2023-2024
[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 21-09-2023 11:40 ]
Spaarrekening 1,90%
Kwartaalspaarrekening 2,05%
(1,65% + 0,40%)
Word er zo ontroerend van.
Door het openen van een Sparplan (beleggen voor 100 euro per maand) wordt de "Neukunden" rente op je spaarrekening met 6 maanden verlengd (van 6 naar 12 maanden dus).Datisraar schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:10:
[...]
Goeie vraag! Ik zit zelf op 3,5%. Ik denk dat wij in onze beste Duits dat aan de klantenservice moeten vragen, ‘Darf ich euch etwas fragen….’.
Voorwaarde is dat je daarmee binnen de eerste 4 maanden na het openen van je spaarrekening begint.
Als je de rekening in juni hebt geopend. dan moet dat dus nog lukken.
Ter herinnering kreeg ik trouwens vrijwel maandelijks een mail van Consors.
[ Voor 5% gewijzigd door TonyMontana op 21-09-2023 10:51 ]
Hopelijk volgen ze nog een keer...
In duitsland geven ze 3,1% op precies dezelfde rekening.
[ Voor 65% gewijzigd door Juan op 21-09-2023 10:53 ]
Dit was het standaard antwoord dat ik kreeg, kun je zelf bepalen of je nog een bericht wilt sturen:VanBreukelen schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:35:
[...]
Weet je zeker dat ik geen aanspraak maak op die actie, dat scheelt me weer een mailtje 😂
vielen Dank für Ihre E-Mail an die Consorsbank.
Sie möchten für Ihre Geldanlage die beste Kondition. Das verstehen wir.
Das aktuelle Eröffnungs-Angebot „Tagesgeldkonto mit Wertpapierdepot“ ist eine Aktion mit einem erhöhten Zinssatz als Willkommensgeschenk. Diese Aktion gilt ausschließlich für Neukunden.
Was wichtig ist: Sie gelten als Neukunde, wenn Sie in den letzten 6 Monaten keine Konten und/oder Depots bei der Consorsbank hatten. Welche Konditionen für Sie gelten, hängt vom genauen Datum Ihres Kontoeröffnungsantrages ab. Weitere Details zu den Neukundenkonditionen finden Sie weiter unten.
Auch als Bestandskunde können Sie sich einen attraktiven Zinssatz sichern. Diesen bekommen Sie zum Beispiel bei unserem Festgeld, bei „Festgeld & Fonds“ oder unserem Angebot „Tagesgeld Topzins“.
An der Aktion „Tagesgeld Topzins“ können Sie als Privatkunde teilnehmen, wenn Sie zum 7. August 2023 bereits ein Tagesgeldkonto mit Standardkonditionen (0,80 % p. a.) bei der Consorsbank hatten. Voraussetzung ist auch, dass Sie zu diesem Zeitpunkt keine andere Zinsaktion für Ihr Tagesgeldkonto genutzt haben. Viele weitere Fragen zu dieser Aktion beantworten wir auf der Website und in den FAQ.
Details zu den Neukundenkonditionen:
o Sie haben nach dem 05.12.2022 Ihr Tagesgeldkonto über eine Neukundenaktion eröffnet?
- Ihr Zinssatz bleibt während des gesamten Aktionszeitraumes gleich.
Sie möchten sich den Zinssatz sogar für 12 Monate sichern?
Dann erfüllen Sie in den ersten 4 Monaten nach Start Ihres Tagesgeldkontos eine der beiden Bedingungen:
- Sparplan anlegen und aktiv besparen – ab einer Sparrate von 10 Euro.
- für mindestens 1.000 Euro Wertpapiere kaufen – beispielsweise ETFs, Aktien, Anleihen oder Fonds
o Sie haben ab dem 16.05.2023 Ihr Tagesgeldkonto über eine Neukundenaktion eröffnet?
- Ihr Zinssatz bleibt in den ersten 6 Monaten gleich.
- Ab dem 7. Monat ist Ihr Aktionszinssatz von der sogenannten Einlagefazilität der EZB abhängig. Weitere Informationen
Sie wollen den Aktionszinssatz für 12 Monate nutzen?
Dann erfüllen Sie in den ersten 4 Monaten nach Start Ihres Tagesgeldkontos eine der beiden Bedingungen:
- Sparplan anlegen und aktiv besparen – ab einer Sparrate von 100 Euro.
- für mindestens 1.000 Euro Wertpapiere kaufen – beispielsweise ETFs, Aktien, Anleihen oder Fonds
PS: Ihre Nachricht wurde von unserem System automatisch beantwortet. Ist noch etwas offen? Dann senden Sie uns diese E-Mail bitte mit einem kurzen Hinweis zurück. Nutzen Sie dazu bitte die Antwort-Funktion.
Freundliche Grüße
Kunden-Service
We moeten allemaal meer auto's gaan leasen bij LPB!!Juan schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:52:
Blijft stil bij LPB....
Hopelijk volgen ze nog een keer...
In duitsland geven ze 3,1% op precies dezelfde rekening.
Zonder gekkigheid, hun naaste concurrenten (NIBC) heeft nu verhoogd, Centraal Beheer zal ook wel wat gaan doen en dan verwacht ik dat LPB op 2% gaat zitten. Heel misschien 2,1% voor de ranking. Bekendmaking waarschijnlijk morgen en anders volgende week.
De klanten zeuren wellicht wat op een forum hier op Tweakers, maar laten hun geld toch staan.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
In Duitsland (weltsparen) is deze bank ook koploper maar dan met 4,55%Gilletto schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:21:
Nieuwe bank bij Raisin, smeBank in Litouwen. O.a. 4,40% voor 1-jaars deposito (wel met bronbelasting die verlaagd kan worden tot 10% en later verrekend kan worden in box 3).
Heb je al een rentebetaling gehad? Ik wel, na het eerste van 2 jaar en dat was 1 dag minder. maar ik wacht af of die op het einde er nog bijkomt.W1ck1e schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:45:
[...]
Mij niet. (en ik vind het moeilijk te geloven)
Er is volgens mij wel iets met schrikkeljaren, maar dat speelt niet bij 2022 & 2023.
normaal jaar : saldo * rentepercentage * aantal dagen saldo / 365
optellen
2 stuks, maar alleen korter dan 1 jaar. Ik heb nog een stukje toegevoegd aan mijn bericht. Misschien is het dat.TanteBeth schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:41:
[...]
Heb je al een rentebetaling gehad? Ik wel, na het eerste van 2 jaar en dat was 1 dag minder. maar ik wacht af of die op het einde er nog bijkomt.
aan het einde van de begin datum van het deposito staat het geld in het deposito, dus telt mee
aan het einde van de verval datum van het deposito staat het geld NIET in het deposito, dus telt NIET mee
[ Voor 22% gewijzigd door W1ck1e op 21-09-2023 11:46 ]
Wat is hier dan het voordeel van?Trishul schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:29:
Wel geinig dat ze elke week rente uitkeren.
Dan kan je daar aan zien hoe het gaat met de bank:
geen rente: bank in problemen
lagere rente / hogere rente : aktie
say what?W1ck1e schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:48:
[...]
Dan kan je daar aan zien hoe het gaat met de bank:
geen rente: bank in problemen
lagere rente / hogere rente : aktie
- Anders wordt de rente uitgekeerd op 1-1 en mag je daar belasting over betalen (als je boven de vrijstelling uitkomt)
- Je kan het meteen uitgeven
Niet besteed kasgeld is niet uitgesloten van belasting.Wispe schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:51:
[...]
- Anders wordt de rente uitgekeerd op 1-1 en mag je daar belasting over betalen (als je boven de vrijstelling uitkomt)
TanteBeth schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:52:
@W1ck1e Het betreft dus een 2-jarig deposito (meerdere trouwens) die in 2024 aflopen, en dat is een schrikkeljaar. Er staat in zo'n renteoverzicht dat de rentebasis 366 dagen is. Daarom klopt mijn berekening 365/366 over het eerste schrikkeljaar precies. Maar dat eerste jaar is dus geen schrikkeljaar en zou 365 als rentebasis moeten hebben. Maar ik wacht af of die gemiste dag op het einde er nog bijkomt, want automatische renteberekening is zo te zien een zooitje daar.
2022 geen schrikkeljaar, slechts een deel dagen saldo, delen door 365normaal jaar : saldo * rentepercentage * aantal dagen saldo / 365
2023 geen schrikkeljaar, hele jaar saldo, delen door 365
2024 wel een schrikkeljaar, slechts een deel dagen saldo, delen door 366
ik kan het niet voor jou narekenen, en mijn rente uitkeringen zijn te laag om relevant te zijn.
Toch eigen rente nagerekend
Mijn beschrijving klopt niet, 25 cent ernaast (minder dan 1 dag rente)
[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 21-09-2023 12:09 ]
Nu al 52ct per dag.. klopt met 3,81% brutoPistachenootje schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:16:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(Gaat over Wise.)
Website moet nog aangepast worden.
Nog meer dan Advanzia... toch binnenkort maar 15k bij hun wegzetten dan.. (wel jammer van beperkte dekking van maar 20k)
Na kosten zal er volgens mij 3.44% overblijven, immers 3.19% + verhoging van 0.25%. Iets minder dan Advanzia.Juan schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:02:
[...]
Nu al 52ct per dag.. klopt met 3,81% bruto
Website moet nog aangepast worden.
Nog meer dan Advanzia... toch binnenkort maar 15k bij hun wegzetten dan.. (wel jammer van beperkte dekking van maar 20k)
VRH (box 3) wordt vaak als voorlopig aanslag al geheven afhankelijk van de hoogte van de opbrengst in box 3. Dus betalen over iets dat je nog niet hebt ontvangen.....Wispe schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:51:
[...]
Wat bedoelen ze met?
Haben Sie eine nationale Passnummer
Haben Sie eine nationale Personalausweisnummer
BSN pikt hij niet, bedoelen ze paspoortnummer of?
Na wat puzzel, paspoort nr dus.. kreeg ik met google niet gevonden, wel met translate...
Ga er verder mee.
[ Voor 19% gewijzigd door Juan op 21-09-2023 12:28 ]
Rente-op-rente waardoor het effectief iets hoger is dan de 2,46% op jaarbasis, je hoeft niet een jaar te wachten op rente maar krijgt deze 52x per jaar uitgekeerd, etc. Maar goed, ik haalde het verder niet aan als voordeel.
[ Voor 7% gewijzigd door Trishul op 21-09-2023 12:48 ]
https://www.crediteurope....t-europe-termijndeposito/
Verwijderd
Ja klopt, je documentnummer (rechtsboven van je paspoort).Juan schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:22:
Nu een consorsbank aan het aanvragen (alternatief voor Advanzia 3,66% loopt 31 dec af)
Wat bedoelen ze met?
Haben Sie eine nationale Passnummer
Haben Sie eine nationale Personalausweisnummer
BSN pikt hij niet, bedoelen ze paspoortnummer of?
Na wat puzzel, paspoort nr dus.. kreeg ik met google niet gevonden, wel met translate...![]()
Ga er verder mee.
En twee weken terug nog naar 3,40%? Die zijn dan lekker bezig.TanteBeth schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:02:
Nederlandse Credit Europe rente tot 3,95% op deposito.
https://www.crediteurope....t-europe-termijndeposito/
Gelukkig is de aanvraag incl. en/of van mijn ouders nog niet klaar (lees: initieel openen van vader was binnen 2 uurtjes gedaan. Vervolgens het formulier etc voor "en/of" gemaild, maar daarop weer reactie dat dat echt alleen per post kan. Brief is vrijdagmorgen op de post gegaan maar bij mijn weten nog geen "reactie"). Dus die kunnen tzt meteen van de hogere rente profiteren.
Maar verschil met mijn eigen 10 jaar deposito met 0,90% wordt nu wel erg groot
10 jaar voor 0,90%RobertMe schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:29:
[...]
En twee weken terug nog naar 3,40%? Die zijn dan lekker bezig.
Gelukkig is de aanvraag incl. en/of van mijn ouders nog niet klaar (lees: initieel openen van vader was binnen 2 uurtjes gedaan. Vervolgens het formulier etc voor "en/of" gemaild, maar daarop weer reactie dat dat echt alleen per post kan. Brief is vrijdagmorgen op de post gegaan maar bij mijn weten nog geen "reactie"). Dus die kunnen tzt meteen van de hogere rente profiteren.
Maar verschil met mijn eigen 10 jaar deposito met 0,90% wordt nu wel erg groot

Dat ik ruim binnen die 10 jaar een woning ga kopen en dan gratis kan open breken. Anders had ik natuurlijk al lang open gebroken incl. boete van 0,25% per kwartaal. Zelfs met een flexibele spaarrekening had ik dan binnen 4, 5 jaar (met de huidige rentes) weer break even gemaakt ("misgelopen" rente + boete).KoudeAardbei schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:31:
[...]
10 jaar voor 0,90%Wat dacht je op dat moment, zo hoog wordt het nooit meer?
Daarnaast heb ik niks aangegeven v.w.b. hoe lang van die 10 jaar er al op zitten. Dus wellicht was het toch wel lucratief voordat de huidige verhogingen (zo hard) kwamen.
Goed bezig Raisin!Gilletto schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:21:
Nieuwe bank bij Raisin, smeBank in Litouwen. O.a. 4,40% voor 1-jaars deposito (wel met bronbelasting die verlaagd kan worden tot 10% en later verrekend kan worden in box 3).
En Bunq blijft maar hangen op 2,46%. Ali heeft blijkbaar al genoeg spaargeld binnen de laatste tijd……Trishul schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:47:
[...]
Rente-op-rente waardoor het effectief iets hoger is dan de 2,46% op jaarbasis, je hoeft niet een jaar te wachten op rente maar krijgt deze 52x per jaar uitgekeerd, etc. Maar goed, ik haalde het verder niet aan als voordeel.
Tja, praten met een bank doe je via je geld.Datisraar schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:52:
[...]
En Bunq blijft maar hangen op 2,46%. Ali heeft blijkbaar al genoeg spaargeld binnen de laatste tijd……
Dus als je meer rente wil moet je het er weghalen.
Hetzelfde nu bij OpenBank - de basis rente ging omhoog maar die onder voorwaarden (nog) niet.
Op 30 september loopt de SPAREN23 actie daar af en gaat het spaargeld dat ik nu nog bij OB heb staan richting MeDirect die net gisteren verhoogd hebben (naar 3,0%)..
[ Voor 28% gewijzigd door GroteVoet459 op 21-09-2023 14:05 ]
Genoeg alternatieven toch? Trade Republic, Advanzia, Consors, Openbank... Weliswaar geen NLs dsg. Nederlanders doen het zelf. Klagen over de lage rente, maar wel spaargeld aanhouden bij de NLse grootbanken. Wat voor stimulans is er dan om de rente te verhogen?Datisraar schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:52:
[...]
En Bunq blijft maar hangen op 2,46%. Ali heeft blijkbaar al genoeg spaargeld binnen de laatste tijd……
Dit topic is gesloten.
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling