Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.221.825 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:07
JohanNL schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:39:
[...]
De theorie van rente pariteit klinkt logisch...
Meer dan dat maar ik weet inmiddels uit vorige discussies dat jij je er niets van aan aantrekt. Dat is oké natuurlijk. Dan heb ik nog een leuke tip voor je: Bij Wise krijg je 4.64% op GBP met een gratis rekening :P

Edit: nog 2 redenen voor mij om niet in dollars te sparen; hoge VRH (wordt gezien als belegging) en mijn aandelen portefeuille heeft al meer dan genoeg blootstelling aan de dollar.

[ Voor 19% gewijzigd door Pistachenootje op 29-08-2023 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:25
Pistachenootje schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:15:
[...]

Ik denk het. Ik dacht dat updates dagelijks werden bijgeschreven maar dat klopt misschien helemaal niet. Ik had teveel activiteit om echt te weten wat er gebeurt. Ik ga er nu beter op letten.

Overigens kun je bij 'statements' je order historie zien, dan kun je zien wat er is aangekocht en wanneer.
Maar word er wel met TWK gekeken? niet als ik nu alles eraf haal, omdat er op het moment dat wel rente zou komen, er geen saldo is, en weer resulteert, in "geen' rente.

En waar vind ik de statements, ik heb het eens gezien, maar krijg het niet meer gevonden.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Heb de statement gevonden.. echter hebben ze maar 34 EUR omgezet naar " stocks" terwijl er toch echt 1200 EUR op de rekening stond..

Wat is dit voor vaag iets?

Al met al kost Wise mij geld..

[ Voor 9% gewijzigd door Juan op 29-08-2023 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Juan schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:17:
[...]

Maar word er wel met TWK gekeken? niet als ik nu alles eraf haal, omdat er op het moment dat wel rente zou komen, er geen saldo is, en weer resulteert, in "geen' rente.

En waar vind ik de statements, ik heb het eens gezien, maar krijg het niet meer gevonden.
Bij More...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9v1D02OMbD764DejiKpbXmRf6g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j8AWFX04toemf79sBLdruYxi.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe de rente werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Had mijn post bijgewerkt met

Heb de statement gevonden.. echter hebben ze maar 34 EUR omgezet naar " stocks" terwijl er toch echt 1200 EUR op de rekening stond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_V2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-08 09:20
Shorteh schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:32:
[...]

Het feit dat ze überhaupt je wachtwoord vragen is al een red flag. Dat ze hem daarna ook nog kunnen matchen wat daar op hun scherm staat is de 2e red flag wat mij betreft. Absoluut geen security best practice.
wachtwoord vragen is not done inderdaad, maar matchen of het wachtwoord klopt is natuurlijk gewoon iets normaals wat een bank elke keer doet als je inlogt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:26
Juan schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:29:
Had mijn post bijgewerkt met

Ik zou toch zeggen, wacht het even een paar weken af.
Ga zo ook een rekening bij Wise openen en dan zal ik het meemaken...

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Een paar weken wachten.. ik had begrepen dat de rente dagelijks gemuteerd zou worden..
En dan straks concluderen dat er geen of te weinig rente uitgekeerd is.. :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pistachenootje
Juan schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:29:
Dat weet je helemaal niet. Wat we wel weten is dat jij behoorlijk ongeduldig bent :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:24
Pistachenootje schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:15:
[...]

Dat weet je helemaal niet. Wat we wel weten is dat jij behoorlijk ongeduldig bent :P
Als je dat nog niet door had lees je nog niet zo lang mee :+

En eerlijk is eerlijk - met die € 1.200 zou het verlies wel kunnen oplopen naar € 0,10 per dag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:20
Wise was een belegging in monetair fonds toch? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
RobertMe schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:24:
Wise was een belegging in monetair fonds toch? O-)
Ja, dus na die paar weken kan het geld er sowieso weer af om de VRH te ontwijken :p

Andere discussie, maar ik vraag me oprecht af of je hier tzt niet succesvol bezwaar tegen kunt aantekenen.
Maar dat kan een dure gok worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
JohanNL schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:35:
[...]
Ja, dus na die paar weken kan het geld er sowieso weer af om de VRH te ontwijken :p
Nog 4 maanden, tot 1 januari. En dan op 1 januari overmaken naar je betaalrekening. En dan op 2 januari overmaken naar Advanzia die dan 4% betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Ja, dus na die paar weken kan het geld er sowieso weer af om de VRH te ontwijken
Ik doelde voornamelijk op het feit dat het hier toch echt offtopic is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
RobertMe schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:52:
[...]

Ik doelde voornamelijk op het feit dat het hier toch echt offtopic is.
Inhoudelijk past het juist heel goed bij sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je kan ook tijdelijk whisky flessen kopen en later verkopen met winst. Ook een manier om de VRH te ontwijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:We zijn in overleg over Wise en of dat in dit topic past. In de tussentijd: belastingontduiking bespreken is NIET toegestaan. Niet in dit topic, niet op Tweakers. Je hebt nog even de kans om je posts van de afgelopen tijd te heroverwegen in het kader van dit licht.

Tevens ook een aanwijzing: dien liever een TR in, en reageer dan zelf niet meer op de gewraakte post. En geef ons even de tijd om het aan te pakken.

[ Voor 21% gewijzigd door Ardana op 29-08-2023 20:58 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Is er iemand die een topic start wil maken voor Wise? Dan kunnen we het daar verder bespreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:52

sanook

_/-\o_

Pistachenootje schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:04:
Is er iemand die een topic start wil maken voor Wise? Dan kunnen we het daar verder bespreken.
Als je er behoefte aan hebt kun je het ook zelf doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:50
Ardana schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:58:
[modbreak] We zijn in overleg over Wise en of dat in dit topic past. In de tussentijd: belastingontduiking bespreken is NIET toegestaan. Niet in dit topic, niet op Tweakers. Je hebt nog even de kans om je posts van de afgelopen tijd te heroverwegen in het kader van dit licht.

Tevens ook een aanwijzing: dien liever een TR in, en reageer dan zelf niet meer op de gewraakte post. En geef ons even de tijd om het aan te pakken.[/]
Overigens nog de vraag of dit echt belastingontduiking is. Aangezien dit een legaal product is zou je kunnen stellen dat het belastingontwijking is en daarmee legaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:52

JBX

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:24:
[...]

Van de Advanzia website (FAQ):

[...]

Met je eens dat dit niet een professionele oplossing is.
Dit gaat over het telebanking wachtwoord, bedoeld om over de telefoon te kunnen gebruiken.
Dit staat los van het wachtwoord voor de online omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Vipertje schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:02:
[...]

Overigens nog de vraag of dit echt belastingontduiking is. Aangezien dit een legaal product is zou je kunnen stellen dat het belastingontwijking is en daarmee legaal.
Zelfs dat niet.
Je legt in een geldmarktfonds en een Wise of Revolut zorgt voor de vormgeving dat het in feite werkt als een spaarrekening die dagelijks de rente uitbetaald.
Alleen wordt een geldmarktfonds op dit moment hoger belast door de fiscus dan - letterlijk - spaargeld op een bankrekening, dus wil je het voor de peil en arbitrage datum/periode in de meeste gevallen weer als geld op die bankrekening hebben staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:05
Is Wise fiscaal-juridisch wel echt een belegging? Het geld staat 100% direct als betaalmiddel tot je beschikking via een "authorised payment institution supervised by the National Bank of Belgium". Dat zij op de achtergrond een mmf gebruiken is misschien helemaal niet relevant voor VRH?
Edit : je ziet letterlijk je geld bij een Iban staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Bulldock op 29-08-2023 22:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het probleem is dat de Nederlandse wet een strikte definitie hanteert: alleen een deposito volgens de Wft (waar bankrekeningen onder vallen) en contant geld geldt als spaargeld. Alle andere financiële bezittingen vallen onder de categorie overige bezitting, ook als het rendement vergelijkbaar is met sparen, of nihil of zelfs negatief is. De rekening van Wise is wettelijk geen bankrekening maar valt onder de noemer 'elektronisch geld'. Daarmee is het (helaas) een overige bezitting. Daar houdt het eigenlijk wel mee op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
sanook schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:39:
[...]
Als je er behoefte aan hebt kun je het ook zelf doen?
Ik heb er niet direct behoefte aan, anderen hebben dat. Verder heb ik geen zin om werk te steken in de topic start. Vandaar dat ik vraag of er iemand is die dat wel heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Bulldock schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:21:
Is Wise fiscaal-juridisch wel echt een belegging? Het geld staat 100% direct als betaalmiddel tot je beschikking via een "authorised payment institution supervised by the National Bank of Belgium". Dat zij op de achtergrond een mmf gebruiken is misschien helemaal niet relevant voor VRH?
Edit : je ziet letterlijk je geld bij een Iban staan.
Een persoonlijke iban is een goede start. Maar is DSG van toepassing voor deze rekening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldock
@Zr40 goede info. dan valt het tegoed dus altijd in de hoge vrh categorie. Ongeacht gebruik van de mmf? Dat is ook wel raar. Maar je hebt ongetwijfeld gelijk.

@pdukers Wise niet, maar revolut bijvoorbeeld wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Bulldock op 29-08-2023 22:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Bulldock schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:37:
@pdukers Wise niet, maar revolut bijvoorbeeld wel.
DGS is helemaal niet van toepassing op deze (spaar)rekening bij Revolut. De gewone (betaal)rekening bij Revolut valt uiteraard wel onder het DGS.

Maarja, dat mijn Rabo betaal-, spaar- beleggers-rekening onder het DGS vallen betekend niet dat mijn NT participaties ineens onder het DGS vallen. En als ik zelf participaties koop in een MMF vallen die natuurlijk ook niet onder het DGS.

Hoogstens dat het beleggerscompensatiestelsel iets dekt. Maar dat gaat dan over het verlies van aandelen/participaties. En uiteraard niet over "is minder waard geworden". En dat stelsel dekt ook maar tot €20k en niet tot 100k zoals het DGS doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldock
@RobertMe ter verduidelijking, ik bedoel inderdaad revolut als standaard betaalrekening, die valt idd onder DGS. de mmf optie ken ik verder niet. Bij Wise zie je dus niet eens een andere rekening voor je tegoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Bulldock schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 23:05:
@RobertMe ter verduidelijking, ik bedoel inderdaad revolut als standaard betaalrekening, die valt idd onder DGS. de mmf optie ken ik verder niet. Bij Wise zie je dus niet eens een andere rekening voor je tegoed.
Revolut bied dus sinds ~1 week een "spaarrekening" aan met tot 3,x% rente (hogere rente bij duurder pakket, laagste is denk ik 2,85% of iets dergelijks). Maar dat is dus geen echte spaarrekening maar ook middels een MMF.

Note: zelf geen Revolut klant. Dit is puur wat ik langs de zijlijn heb meegekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Wise heeft mij een belgisch IBAN gegeven. Dus mocht daar op 1 januari geld op staan. Geef ik dit als bankrekening op, en niet als belegging.

Dit is letterlijk gewoon een rekening net als bij een andere bank en kan ik als dusdanig gebruiken. Zou het raar vinden als een IBAN als belegging gezien word

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
pdukers schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 22:34:
[...]
Een persoonlijke iban is een goede start. Maar is DSG van toepassing voor deze rekening?
Zodra je de 'interest' optie aanzet wordt je tegoed belegd in een geldmarktfonds van BlackRock. Het valt onder het Estse beleggers compensatiestelsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Punt dat ik wilde maken is dat als het wel een IBAN heeft maar niet onder DSG valt, dat het dan voor de belastingaangifte onder "overige" valt en dus hogere fictief rendement.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik had niet door dat de banken in BE nog erger zijn dan de banken in NL :o
Belgen steken hun spaargeld massaal in staatsbon: 'Gaat om het principe'

De rente op vrij opneembare spaarrekeningen is in België gemiddeld iets meer dan een schamele half procent.
https://nos.nl/artikel/24...sbon-gaat-om-het-principe

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 20:03
Maakt het bij Advanzia uit als je vandaag een test overboeking doet van €1 en pas 1 september de €5000 zodat de actierente gaat lopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-09 20:39
Crasheeee schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:00:
Maakt het bij Advanzia uit als je vandaag een test overboeking doet van €1 en pas 1 september de €5000 zodat de actierente gaat lopen?
Dat mag. Je 6+ maanden gaan dan begin september van start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlat52
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 00:29
Ik wil, ondanks dat het waarschijnlijk niet erg rendabel is, een groen spaardeposito afsluiten. Het Groen Spaar Deposito van ABN Amro heeft met 1,55% de hoogste rente t.o.v. van Ing en Rabo.

Heeft iemand misschien inzichten over eventuele rentestijgingen wbt dit soort deposito's in de nabije toekomst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Frankenstein schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:12:
[...]

Dat mag. Je 6+ maanden gaan dan begin september van start.
Zou jij aub aan de hand van een voorbeeld eens kunnen uitleggen hoe jij bij 6+ maanden komt? Ik kom op precies 6 maanden uit (1 Mei t/m 31 Oktober - die laatste datum is door Advanzia bevestigd). Hoor hier heel vaak mensen zeggen dat je 7 maanden rente kan vangen, maar iemand die dit uit kan leggen met een voorbeeld? Want ik krijg 6x rente uitgekeerd en geen 7x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:01:
[...]

Zou jij aub aan de hand van een voorbeeld eens kunnen uitleggen hoe jij bij 6+ maanden komt? Ik kom op precies 6 maanden uit (1 Mei t/m 31 Oktober - die laatste datum is door Advanzia bevestigd). Hoor hier heel vaak mensen zeggen dat je 7 maanden rente kan vangen, maar iemand die dit uit kan leggen met een voorbeeld? Want ik krijg 6x rente uitgekeerd en geen 7x.
De actierente geldt tot het eind van de 6e maand. Dus als je op 1-1 stort geldt de actierente tot 31-7 (januari + 6 maanden = juli, laatste dag juli is de 31e). Stort je op 31-1 blijft hetzelfde gelden. + 6 maanden is juli, juli heeft 31 dagen, dus t/m 31-7.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:24
RobertMe schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:29:
[...]

De actierente geldt tot het eind van de 6e maand. Dus als je op 1-1 stort geldt de actierente tot 31-7 (januari + 6 maanden = juli, laatste dag juli is de 31e). Stort je op 31-1 blijft hetzelfde gelden. + 6 maanden is juli, juli heeft 31 dagen, dus t/m 31-7.
Is in dit voorbeeld januari niet gewoon maand 1? En dus 30 juni het eind van de 6de maand? En dus dat als je stort op 31 januari eigenlijk 30 dagen rente mist?

[ Voor 6% gewijzigd door Blackouts op 30-08-2023 11:35 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:29:
[...]

Maand 1: Januari
Maand 2: Februari
Maand 3: Maart
Maand 4: April
Maand 5: Mei
Maand 6: Juni

Hoe kom jij dan bij 31-7 en niet bij 30-07?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:50

Mickey77

Allround ICT-er

@RobertMe Bedankt voor je voorbeeld, net als @Verwijderd was ik ook nieuwsgierig naar hoe mensen op 7 maanden komen. Maar waar heb je de info vandaan dat de eerste maand niet mee telt, waarom zou Advanzia in jouw voorbeeld pads eind januari beginnen te tellen? Dan is het eerste rente moment dus min of meer de maand nul, in plaats van de maand één. Ik respecteer je waardevolle input in dit topic, maar twijfel toch. Weet je dit uit eigen ervaring of heb je een bron?

Ik denk dat velen met mij gewoon verwachten dat je 6x een hoge rente bijschrijving krijgt en daarna terug valt in het lage percentage. Als dat zo zou zijn, dan heb je dus alleen invloed op hoe lang de eerste maand is. Start je begin van de maand te starten en dan dus net een tikkie minder dan zes hele maanden rente, start je eind van de maand zou ik denken dat je de een beetje meer dan 5 maanden de volle rente krijgt.

Dus ik zou het vreemd vinden als het eerste rente moment dan als 'nul' wordt geteld... tevens rijst dan de vraag dat ALS eind januari dan het 'nul' moment is, waarom zou Advanzia dan rente uitkeren over januari, dus VOOR dat 'nul moment?

[ Voor 9% gewijzigd door Mickey77 op 30-08-2023 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:24
Is het niet gewoo zo dat als je op 15 januari stort, je t/m 15 juni het hoge rente percentage krijgt en daarna het lagere?

Dus je krijgt op 1 februari de helft van het rentebedrag ivm een halve maand sparen
Dan in maart, april, mei en juni het volledige bedrag
en als laatste op 1 juli weer het halve bedrag, als je het op 15 juni weggehaald zou hebben of het halve bedrag + 15 dagen lagere rente als je het laat staan.

Ik heb zelf nu 2 weken geld op mijn advanzia rekening staan en ik ga er toch van uit dat ik overmorgen gewoon 14 dagen uitbetaald krijg á 3.66%

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Wise blijft ook bijzonder. Ik had er gisteren 2500,45 op staan. De update van vandaag geeft +1.68 aan. Het saldo is vandaag 2500,69. Dan is er dus maar 24 cent bijgeschreven. Ik verwacht dat de rest aan het einde of begin van de maand komt (over morgen misschien?).

Edit: 3.19% over 2500,45 /365 zou ongeveer 22 cent zijn. Wellicht is dat het antwoord.

[ Voor 19% gewijzigd door Pistachenootje op 30-08-2023 12:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15:06
rlat52 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:40:
Ik wil, ondanks dat het waarschijnlijk niet erg rendabel is, een groen spaardeposito afsluiten. Het Groen Spaar Deposito van ABN Amro heeft met 1,55% de hoogste rente t.o.v. van Ing en Rabo.

Heeft iemand misschien inzichten over eventuele rentestijgingen wbt dit soort deposito's in de nabije toekomst?
Heel misschien wordt de heffingskorting verhoogd van 0,7% naar 1,1%.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Blackouts schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:43:
Is het niet gewoo zo dat als je op 15 januari stort, je t/m 15 juni het hoge rente percentage krijgt en daarna het lagere?

Dus je krijgt op 1 februari de helft van het rentebedrag ivm een halve maand sparen
en als laatste op 1 juli weer het halve bedrag, als je het op 15 juni weggehaald zou hebben of het halve bedrag + 15 dagen lagere rente als je het laat staan.

Ik heb zelf nu 2 weken geld op mijn advanzia rekening staan en ik ga er toch van uit dat ik overmorgen gewoon 14 dagen uitbetaald krijg á 3.66%
Mijn ervaring bij Advanzia is dat ze voor die 6 maanden pas gaan tellen bij de 1e van de volgende maand. Dus op 15 januari minimaal 5k storten betekent vanaf dat moment 3,66% rente over de helft van januari en dan over de 6 maanden van februari tot en met juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Blackouts schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:43:

Ik heb op 9 augustus een aanbieding gekregen voor 3,66% als ik 5k stort. t/m 31 dec, terwijl ze zeggen voor 4 maanden, maar ook "vanaf" het moment van storten t/m 31 dec.

"Transfer at least an additional 5,000 € into your Advanzia Deposit account today, and we will also grant you our special interest rate of 3.66% p.a. on your entire balance from the day of your deposit until December 31, 2023."

Op 11 augustus heb ik dat gedaan.

Dus 4 maanden en een beetje, en zo kan je met slim timen op bijna 7 maanden komen als "nieuwe" klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bar_en_boos schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:30:
[...]

Mijn ervaring bij Advanzia is dat ze voor die 6 maanden pas gaan tellen bij de 1e van de volgende maand. Dus op 15 januari minimaal 5k storten betekent vanaf dat moment 3,66% rente over de helft van januari en dan over de 6 maanden van februari tot en met juli.
Jij hebt al 6 maanden bij Advanzia gezeten en de actierente gekregen?

Ik heb de bevestiging vanuit Advanzia dat ik de actierente ontvang t/m eind Oktober, en dat is echt precies 6 maanden bij mij (heb begin Mei de eerste storting gedaan). Dus vind het raar dat sommigen zeggen dat ze bijna 7 maanden rente krijgen / hebben gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Juan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:30:
[...]

Ik heb op 9 augustus een aanbieding gekregen voor 3,66% als ik 5k stort. t/m 31 dec, terwijl ze zeggen voor 4 maanden, maar ook "vanaf" het moment van storten t/m 31 dec.

"Transfer at least an additional 5,000 € into your Advanzia Deposit account today, and we will also grant you our special interest rate of 3.66% p.a. on your entire balance from the day of your deposit until December 31, 2023."

Op 11 augustus heb ik dat gedaan.

Dus 4 maanden en een beetje, en zo kan je met slim timen op bijna 7 maanden komen als "nieuwe" klant.
Dat komt waarschijnlijk omdat er onder die tekst nog iets staat van: deze aanbieding is geldig t/m einde van de maand. Dat is wat anders dan de standaard actierente die je krijgt als je voor het eerst klant bent.

Ik ga er maar vanuit dat het niet klopt wat sommigen hier zeggen, want Advanzia bevestigt zelf dat mijn actierente eind Oktober afloopt. Wat precies 6 maanden is.

Volgens mij halen sommigen hier bepaalde acties door elkaar. Als nieuwe klant krijg je gewoon 6 maanden aan rente (eerder nog minder vanwege dat je vrijwel nooit precies op de 1ste stort) en geen 7 maanden. En bij een extra actie, bijvoorbeeld "Stort 5000 extra voor einde van de maand", dan krijg je de hogere rente vanaf dat je stort en pak je die dagen dus soort van extra mee. Laten we dit dus duidelijk communiceren naar anderen hier op het forum. Want straks denken sommigen dat ze daadwerkelijk 7 maanden aan rente krijgen - wat niet zo is.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2023 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Ik heb iig bij een nieuw account altijd 6 maanden en een beetje gekregen. ik moet wel zeggen in theorie.

in 2013, ja tien jaar geleden, Advanzia afgesloten.. in de afgelopen 10 jaar diverse acties gehad, variërend van 2 tot aan 5 maanden, en was altijd berekend, t/m einde van de maand, en vanaf het storten.. dus het is altijd langer dan de periode die communiceren.

In 2022 geloof ik, voor de vrouw een rekening geopend, 6 maanden en "vanaf storten".. t/m het einde van een volle maand, bv 16 April afgesloten, en aanbieding liep t/m 31 okt.. dus 6 maanden en een beetje..

Zij het niet, dat ik steeds in de tussentijd, de niet gebruikte rekening leegtrok, en daar steeds een aanbieding op kwam..

Dus heb nooit een volle periode uitgezeten, omdat 2e advanzia rekening een nieuwe actie bood.. waarom zou mijn partner 6 maanden uitzitten met 3%, als ik 3,4% kan krijgen op mijn account..
Maar zover ik op de evt. "lege" statements zie, heb ik echt die actie rente gekregen t/m einde van de beloofde maand.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pistachenootje
Nieuw op Raisin: A&G Banco 1 jaar 4.3%. Bronbelasting terug te brengen naar 0%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Zag ik gisteren al.. wel weer bronbelasting.. maar met een foto zo opgelost las ik.
En minimaal 20k...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Hoe was de rente update vandaag bij Wise @Juan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Ik kijk ff

Zie PM.

[ Voor 48% gewijzigd door Ardana op 31-08-2023 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
9 ct.. dat kan nooit voor 2 dagen 1200 EUR... maar een deel komt later blijkbaar?
Maar die rente stortingen zouden toch allemaal netto moeten zijn, niet?
Het is toch 3,19% na FEE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Misschien is die 9 cent voor 1 dag. Alhoewel ik met 1200 op ~10 cent per dag uitkom.

Ik weet het ook niet precies. Ik wacht het nog even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlat52
rechtsherstel schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:55:
[...]
Goeie tip, daar ga ik eens naar zoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
rechtsherstel schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:55:
[...]
Is het dan interessant in vergelijking met bijvoorbeeld ~4% via Raisin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:21

Barrycade

Through the...

Pistachenootje schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:23:
[...]

Is het dan interessant in vergelijking met bijvoorbeeld ~4% via Raisin?
Zo'n groen rekening telt toch niet mee met de VRH? Dus als je onder de vrijstelling blijft lijkt het me financieel niet zo interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Je kunt bij Raisin niet zien wat de opgebouwde rente is bij vrij opneembare spaarrekeningen? Ik kan het niet vinden iig. Renault Bank keert 1 keer per kwartaal uit dus je krijgt niet vaak updates, en het saldo veranderd in mijn geval regelmatig omdat ik wat bijstort. Dus moeilijk zelf te berekenen wat ik kan verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Barrycade schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:04:
[...]

Zo'n groen rekening telt toch niet mee met de VRH? Dus als je onder de vrijstelling blijft lijkt het me financieel niet zo interessant.
Ja het is sowieso alleen interessant als je VRH moet betalen. Maar ik vraag me af of die 1.55% bij ABN dan kan concurreren met ~4% bij Raisin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-09 20:39
Pistachenootje schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:14:
[...]

Ja het is sowieso alleen interessant als je VRH moet betalen. Maar ik vraag me af of die 1.55% bij ABN dan kan concurreren met ~4% bij Raisin.
Raisin heeft bij 4% 1 jaar een ander (hoger) risicoprofiel.

Als groensparen geheel vrh belast is en niet hoger is dan de extra vrijstelling voor groen sparen, dan is 1,55% groen na vrh gelijk aan 2,37% grijs sparen. Als het tegoed geheel niet door de vrh belast wordt, dan is 1,55% groen na vrh gelijk aan 2,25% grijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

R4NCOR schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:11:
Je kunt bij Raisin niet zien wat de opgebouwde rente is bij vrij opneembare spaarrekeningen? Ik kan het niet vinden iig. Renault Bank keert 1 keer per kwartaal uit dus je krijgt niet vaak updates, en het saldo veranderd in mijn geval regelmatig omdat ik wat bijstort. Dus moeilijk zelf te berekenen wat ik kan verwachten.
Het is toch niet echt een verrassing? Als je het wil bijhouden kan je het in een Excel sheet doen.

En ja rentes zijn iets beter geworden maar het het is niet gelijk aan beleggingen ofzo met wisselende koersen en rendementen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JBX

JBX

Advanzia homepage is geüpdatet, actierente blijft in september 3,66%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Barrycade schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:04:
[...]

Omdat iets "groen" wordt genoemd betekent niet dat dit ook telt voor het belastingvoordeel. Dat geldt alleen voor spaar- of beleggingsproducten op de volgende lijst: https://www.belastingdien...gen_met_belastingvoordeel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Pistachenootje schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:03:
Oh da’s mooi, weer een extra partij erbij in NL!
Mooi tarief ook, meteen op pole position.

Complimenten voor Raisin. Nog volop ruimte in de NL markt volgens mij ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Dacht LPB dat ook maar..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Consorsbank is ook een drama.

Het openen van een rekening is niet gelukt. De medewerking van deze mensen is zo goed als niet bestaand. Ik stel een vraag, verplicht in het Duits, en krijg steeds opnieuw geen of een ontwijkend antwoord. Ze sturen standaard antwoorden. Ze klikken 1 keer en klaar is hun werk.

De app sluit zonder iets te melden vanzelf af. De app heeft een slechte beoordeling op Google Play store. Ze hadden een alternatief door voor 19,95 (!) een calculator aan te schaffen. Blijkt dat ze daarnaast ook nog meer dan 35 euro verzendkosten willen. Total verblödet.

Ze melden overigens ook pas achteraf dat een app nodig is, nadat je met veel moeite en kosten documenten hebt opgestuurd en de rekening geopend is, maar verder niet bruikbaar is. Ze hebben geen sms alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Sinds een paar weken een deposito voor 1 jaar via Raisin afgesloten, alles ging vrij soepel.

Als het jaar straks voorbij is hoe gat het dan in zn werk, geld wordt dan automatisch terug naar de Raisin reken terug gestort of moet je zelf iets ondernemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:54
Frankenstein schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:05:
[...]

Raisin heeft bij 4% 1 jaar een ander (hoger) risicoprofiel.

Als groensparen geheel vrh belast is en niet hoger is dan de extra vrijstelling voor groen sparen, dan is 1,55% groen na vrh gelijk aan 2,37% grijs sparen. Als het tegoed geheel niet door de vrh belast wordt, dan is 1,55% groen na vrh gelijk aan 2,25% grijs.
Begrijp ik nu goed dat je uitgaat van 0,70% heffingskorting + 0,12% belasting Box3?
Dat laatste staat dan wel in de VA van 2023 als rekenpercentage (eigenlijk 32% van 0,36%), maar zal in werkelijkheid eerder 0,32%-0,35% worden (32% van 1,00%-1,10%). En van die 0,70% zal op Prinsjesdag misschien aangekondigd worden dat het tijdelijk 1,1% wordt. Anyway percentages van 2023 spelen geen rol bij beslissingen die je in de loop van 2023 neemt. Het Box3 percentage van 2024 is dan geldend en die wordt was in 2025 bekend gemaakt. Maar ik schat dat het 33% van 2,25% of zo gaat worden. Dat is dan 0,75%. Plus die 1,10% is samen 1,85% extra. In totaal met die 1,55% dan te vergelijken met 3,40% op een gewone deposito. Maar dat is ABN nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:47
ramrodwillem schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:20:
Sinds een paar weken een deposito voor 1 jaar via Raisin afgesloten, alles ging vrij soepel.

Als het jaar straks voorbij is hoe gat het dan in zn werk, geld wordt dan automatisch terug naar de Raisin reken terug gestort of moet je zelf iets ondernemen?
Dit soort vragen stel ik mijzelf altijd voordat ik een deposito neem ... :)

In de documentatie van Raisin staat precies wat er gebeurt en wanneer het geld op jouw Raisin rekening wordt gestort. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat er de mogelijkheid tot verlenging wordt geboden. Dit is afhankelijk van de partnerbank.
Zie het informatie blad bij jouw deposito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:24
mpandroid schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:34:
[...]
In de documentatie van Raisin staat precies wat er gebeurt ...
In dit forum staat ....

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Grote Nederlandse banken syndroom: genoeg geld aangetrokken en weinig mensen die vertrekken. LPB zit ook in de hoek waar als de recessie doorgaat ze het als een van de eersten gaan voelen. Denk dat ze daar wat op voorsorteren. Maar dat is leunbank analyse.

Wel jammer dat ze niet volgen in de rentes want ze hebben hun zaakjes vergeleken met anderen wel goed op orde. Ze hebben zeker wel pluspunten.

Maar ja toch maar wat geld via Raisin voor betere rentes weggezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:20
ramrodwillem schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:20:

je hoeft zelf niks te doen.
Je krijgt een paar weken voordat hij afloopt wel de vraag of je 'm wil verlengen of niet (tegen de dan geldende rente bij de betreffende bank)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:47
Ook nog ja. Het is (bijna) niet te missen! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlat52
Barrycade schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:53:
[...]

Grote Nederlandse banken syndroom: genoeg geld aangetrokken en weinig mensen die vertrekken. LPB zit ook in de hoek waar als de recessie doorgaat ze het als een van de eersten gaan voelen. Denk dat ze daar wat op voorsorteren. Maar dat is leunbank analyse.

Wel jammer dat ze niet volgen in de rentes want ze hebben hun zaakjes vergeleken met anderen wel goed op orde. Ze hebben zeker wel pluspunten.

Maar ja toch maar wat geld via Raisin voor betere rentes weggezet.
Wellicht dat er door de overname een ander beleid ingevoerd is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JJ1984
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:47
Pistachenootje schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:03:
Erg jammer dat die minimale inleg 20k is. Ik leg doorgaans telkens 10k in om te kunnen spreiden, zowel qua duur als qua bank en wil daar eigenlijk nu niet van afwijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

mrmrmr schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:09:

Het openen van een rekening is niet gelukt. De medewerking van deze mensen is zo goed als niet bestaand. Ik stel een vraag, verplicht in het Duits, en krijg steeds opnieuw geen of een ontwijkend antwoord. Ze sturen standaard antwoorden. Ze klikken 1 keer en klaar is hun werk.

De app sluit zonder iets te melden vanzelf af. De app heeft een slechte beoordeling op Google Play store. Ze hadden een alternatief door voor 19,95 (!) een calculator aan te schaffen. Blijkt dat ze daarnaast ook nog meer dan 35 euro verzendkosten willen. Total verblödet.

Ze melden overigens ook pas achteraf dat een app nodig is, nadat je met veel moeite en kosten documenten hebt opgestuurd en de rekening geopend is, maar verder niet bruikbaar is. Ze hebben geen sms alternatief.
Bedankt voor het melden! Dan ga ik toch op zoek naar een andere bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Pistachenootje schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:19:
Misschien is die 9 cent voor 1 dag. Alhoewel ik met 1200 op ~10 cent per dag uitkom.

Ik weet het ook niet precies. Ik wacht het nog even af.
@Pistachenootje Hi, heb jij enige idee hoelaat de werkelijke update van de rente is?
Dat is volgensmij veel eerder dan 4:00 pm.. dat is volgensmij 16:00 hier..

Maar voor die tijd stond het al op 9ct.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mrmrmr schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:09:

Hier werken de apps prima (op iOS), support ook altijd prima geweest. Maar het openen van een rekening is een zeer traditioneel process daar.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:43:
[...]

Hier werken de apps prima (op iOS), support ook altijd prima geweest. Maar het openen van een rekening is een zeer traditioneel process daar.
Is de support desk ook in het Engels bereikbaar? Of enkel in het Duits?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Juan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:42:
[...]
@Pistachenootje Hi, heb jij enige idee hoelaat de werkelijke update van de rente is?
Dat is volgensmij veel eerder dan 4:00 pm.. dat is volgensmij 16:00 hier..

Maar voor die tijd stond het al op 9ct.
Heb ik ook ja. Ik denk dat het rond 11 uur plaats vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• indica
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 11:08
Even twee vragen:

Heeft iemand al ervaring met het terugvragen van bronbelasting (Advanzia) en is dit een gehele of gedeeltelijke teruggave?

Consorsbank keert rente per kwartaal uit. Krijg je wel je opgebouwde rente uitgekeerd als je vroegtijdig je rekening beëindigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indica
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 11:08
fsfikke schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:43:
[...]

Ik heb net de videoverificatie gedaan. Hoe lang duurde het bij jou voordat je de inloggegevens per post kreeg en is het daarna makkelijk om een account te openen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:46:
[...]

Is de support desk ook in het Engels bereikbaar? Of enkel in het Duits?
Ik heb Engels nooit geprobeerd bij hun supportdesk.
indica schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:48:
[...]

Ik heb net de videoverificatie gedaan. Hoe lang duurde het bij jou voordat je de inloggegevens per post kreeg en is het daarna makkelijk om een account te openen?
Gaat niet supper snel, maar moeilijk is het niet. Het helpt wel als je een beetje bekend bent met Duitse bureaucratie :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:15
Wow, ik heb zojuist een overboeking gedaan van spaargeld naar BigBank en het staat letterlijk bijna direct op de rekening. Ik wist niet dat het zo snel ging! :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Laatst online: 13-09 10:26
LuPo schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:58:
Wow, ik heb zojuist een overboeking gedaan van spaargeld naar BigBank en het staat letterlijk bijna direct op de rekening. Ik wist niet dat het zo snel ging! :)
Nice. Vanaf welke bank?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:43:
[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat er onder die tekst nog iets staat van: deze aanbieding is geldig t/m einde van de maand. Dat is wat anders dan de standaard actierente die je krijgt als je voor het eerst klant bent.

Ik ga er maar vanuit dat het niet klopt wat sommigen hier zeggen, want Advanzia bevestigt zelf dat mijn actierente eind Oktober afloopt. Wat precies 6 maanden is.

Volgens mij halen sommigen hier bepaalde acties door elkaar. Als nieuwe klant krijg je gewoon 6 maanden aan rente (eerder nog minder vanwege dat je vrijwel nooit precies op de 1ste stort) en geen 7 maanden. En bij een extra actie, bijvoorbeeld "Stort 5000 extra voor einde van de maand", dan krijg je de hogere rente vanaf dat je stort en pak je die dagen dus soort van extra mee. Laten we dit dus duidelijk communiceren naar anderen hier op het forum. Want straks denken sommigen dat ze daadwerkelijk 7 maanden aan rente krijgen - wat niet zo is.
Ik heb mijn Advanziarekening nog even gecheckt. Op 12 juni is ie actief geworden bij het vereiste saldo. Vervolgens via de email gevraagd hoe hoog mijn rente is en tot wanneer het actietarief geldig is. Antwoord: 'You will receive an interest rate of 3.25% until 31/12/2023. On your statement which you will receive beginning of July, you will find your current interest rate.'

In mijn geval geldt de actierente dus ruim 6,5 maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-09 10:19
GroteVoet459 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:46:
De overboeking die ik gisteren vanuit KNAB direct naar de MeDirect spaarekening gedaan heb (eigen IBAN) is zojuist aangekomen - lijkt op de standaard 1 werkdag vertraging voor een niet-Instant Pay internationale overboeking.

Het geldende rentepercentage (2,75%) en de opgebouwde rente (al één hele cent :+ ) worden netjes in de app en op de website getoond.

Op de website kun je tussentijdse afschriften downloaden in Excel & PDF formaat.

De eerste email in relatie tot beleggen is ook al binnen; maar dit is wel over de voucher waarmee ik een jaar lang de verschillende sessies kan benaderen die zij hebben staan om meer over beleggen te leren, dus nog(?) niet echte spam.
hoe vaak wordt de rente uitbetaald bij MeDirect? (rente uitkering): wekelijks/maandelijks/jaarlijks, ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JBX

JBX

pastafan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:56:
[...]

hoe vaak wordt de rente uitbetaald bij MeDirect? (rente uitkering): wekelijks/maandelijks/jaarlijks, ?
https://www.medirect.nl/veelgestelde-vragen/#mesave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
indica schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:45:
Even twee vragen:

Heeft iemand al ervaring met het terugvragen van bronbelasting (Advanzia) en is dit een gehele of gedeeltelijke teruggave?
Je hebt niet het fiscaal residency formulier ingevuld? Op basis waarvan wordt er bij jou bronbelasting ingehouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Bar_en_boos schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:37:
[...]

Ik heb mijn Advanziarekening nog even gecheckt. Op 12 juni is ie actief geworden bij het vereiste saldo. Vervolgens via de email gevraagd hoe hoog mijn rente is en tot wanneer het actietarief geldig is. Antwoord: 'You will receive an interest rate of 3.25% until 31/12/2023. On your statement which you will receive beginning of July, you will find your current interest rate.'

In mijn geval geldt de actierente dus ruim 6,5 maand.
3,25% klopt dat wel? Dat is nog een heel oud tarief, en 2 verhogingen geleden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Juan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:02:
[...]

3,25% klopt dat wel? Dat is nog een heel oud tarief, en 2 verhogingen geleden
Volgens mij was dat toch het actietarief van 1 juni voor nieuwe klanten? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Ok… ik heb 3,66% tm 31 dec… vandaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:15
SNS bank

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 20:03
indica schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:45:
Even twee vragen:

Consorsbank keert rente per kwartaal uit. Krijg je wel je opgebouwde rente uitgekeerd als je vroegtijdig je rekening beëindigd?
Als ik mij niet vergis hanteert Advanzia alleen bronbelasting als je woonachtig bent in Zwitserland. Op basis waarvan denk je dat ze het wel doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
@Juan vandaag bij Wise van 2500,69 naar 2500,94 dat is 25 cent bijgeschreven.

Bij 3.19% jaarlijkse rente en 365 dagen zou het ~22 cent per dag moeten zijn. Bij 250 dagen ~32 cent.

Werd volgens mij al voor 11 uur bijgeschreven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansi55
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13:41
Crasheeee schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 07:49:
[...]

Als ik mij niet vergis hanteert Advanzia alleen bronbelasting als je woonachtig bent in Zwitserland. Op basis waarvan denk je dat ze het wel doen?
Dit staat in het Belastinverdrag tussen Luxemburg en Nederland
Link: https://www.innovativetax...verdragen/luxemburg.html:

Artikel 11. Interest

Interest afkomstig uit een van de Staten en betaald aan een inwoner van de andere Staat, is slechts in die andere Staat belastbaar.
De bevoegde autoriteiten van de Staten treffen in onderlinge overeenstemming een regeling voor de wijze waarop de Staat waaruit de interest afkomstig is van zijn belastingheffing afziet.

En dit bij Advanzia onder Productinformatie:

4 BESTEUERUNG ZINSERTRAG
Der Zinsertrag wird Ihrem Advanziakonto monatlich ohne Abzug von Steuern gutgeschrieben (Ausnahme:
Kunden mit Wohnsitz in Luxemburg). Im Rahmen des automatischen Informationsaustausches erfolgt
seitens der Advanzia Bank jährlich die Meldung über die Höhe Ihres Zinsertrages an die zuständigen
Finanzbehörden. Dieser Informationsaustausch entbindet Sie jedoch nicht von der eigenständigen Meldung
Ihres Zinsertrages in Ihrer jährlichen Steuererklärung.
Für Luxemburger Einwohner fällt generell eine Quellensteuer von 20% an.
Einen Freistellungsauftrag können wir leider NICHT bearbeiten.

Lijkt erop dat geen bronbelasting wordt geheven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Pistachenootje schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:15:
@Juan vandaag bij Wise van 2500,69 naar 2500,94 dat is 25 cent bijgeschreven.

Bij 3.19% jaarlijkse rente en 365 dagen zou het ~22 cent per dag moeten zijn. Bij 250 dagen ~32 cent.

Werd volgens mij al voor 11 uur bijgeschreven.
Nu totaal 13ct

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Bedoel je vandaag bijgeschreven 13 cent? Op welk saldo?

Ps. Ik probeer te ontdekken welke logica erin zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Pistachenootje op 31-08-2023 13:03 ]

Pagina: 1 ... 129 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling