Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.222.215 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:54
Dat dus! _/-\o_

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:53
Hier de onderbouwing waarom ABN geen rente verhogingen meer verwacht.
https://www.abnamro.com/r...n-fed-mogelijk-al-bereikt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
marshallq schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:00:
En ivm garantiestelsel loop ik zelf eigenlijk geen risico of wel?
Deze 2 artikelen zijn imo. goed om na te lezen wat dat betreft: Pistachenootje in "Het Deposito Garantie Stelsel Topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
marshallq schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:00:
Ik lees al een tijdje mee en denk erover om de helft van mijn spaargeld (25K) voor een jaar in een deposito te stoppen.

Reden is dat ik wellicht na dit jaar zonder werk zit en een tijdje ga reizen, dus dan is het prettig om over een jaar weer beschikking te hebben over het geld.

Nu kijk ik naar de volgende opties:
https://www.raisin.nl/deposito/

En daarvan specifiek de volgende (ivm euro en geen werk aan belastingteruggave etc.):
https://www.raisin.nl/sav...L_TD6-12.pdf?locale=nl_NL
https://www.raisin.nl/sav...8872/PIB_LHV?locale=nl_NL

Iemand nog een advies of dit goede keuzes zijn of kan ik toch beter voor wat anders kiezen?
En ivm garantiestelsel loop ik zelf eigenlijk geen risico of wel?
Als je niet kan kiezen kan je ook beide helft helft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik weet niet helemaal of dit thuishoort in het "spaartopic" of eigenlijk bij "beleggen" of een van de andere financieel-achtige topics, maar gooi hem er toch even in, kijken wat jullie denken.

Ik heb naast mijn spaargeld (nu bij bank in NL, weinig rente) een voor mij best aanzienlijke som geld naar een 'geautomatiseerd beleggen' rekening van Openbank geschoven. Eerst mee geëxperimenteerd in 2020-2021 en aan het eind van 2021 een serieuze som geld daar geplaatst met het idee "dat ik het prima 10 jaar kan missen". Ik wist dat meer zelf doen waarschijnlijk meer zou opleveren (want minder kosten) maar had daar geen zin in. Echter binnen een jaar na mijn inleg storte de markt een beetje in n.a.v. de oorlog in Oekraïne en ging de inleg zo'n 10% omlaag. Geen ramp dacht ik, want ik zit er met 'een lange adem' in dus gewoon laten staan.

Nu is mijn frustratie niet dat ik denk dat het niet weer gaat 'bijtrekken' en uiteindelijk gaat renderen, maar vooral dat de afgelopen 12 maanden het bedrag nagenoeg gelijk is gebleven, terwijl ik om mij heen natuurlijk makkelijk 3% per jaar (zonder kosten) kan pakken met een spaardeposito. De geautomatiseerd beleggingsrekening kost 0,7% per jaar geloof ik. Dus dat is best een groot verschil.

Concreet mijn vraag: zouden jullie adviseren om het geld weg te halen en naar een deposito te zetten? Of juist laten staan, met in het achterhoofd dat het stom is om uit te stappen in de 'dip'?

Misschien ook een beetje een koffie-dik-kijken vraag dit hoor realiseer ik mij....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik zou persoonlijk ook Zweden overwegen. In tegenstelling tot wat Raisin beweert betaalt het Zweedse DGS gewoon in euros uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
@Valorian de kosten voor beleggen bij OpenBank zijn imo veel te hoog. Naast die 0.7% mis je ook nog het dividendlek. Totale kosten komen dan rond de 1%. Als je goedkoper wil beleggen kijk dan hier: Passief beleggen met indexfondsen - Deel 1

Als jij je geld prima kan missen voor 10 jaar zou je imo moeten beleggen. Als je risico tolerantie wat lager is kun je ook een gedeelte sparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Valorian schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:44:
Ik weet niet helemaal of dit thuishoort in het "spaartopic" of eigenlijk bij "beleggen" of een van de andere financieel-achtige topics, maar gooi hem er toch even in, kijken wat jullie denken.

Ik heb naast mijn spaargeld (nu bij bank in NL, weinig rente) een voor mij best aanzienlijke som geld naar een 'geautomatiseerd beleggen' rekening van Openbank geschoven. Eerst mee geëxperimenteerd in 2020-2021 en aan het eind van 2021 een serieuze som geld daar geplaatst met het idee "dat ik het prima 10 jaar kan missen". Ik wist dat meer zelf doen waarschijnlijk meer zou opleveren (want minder kosten) maar had daar geen zin in. Echter binnen een jaar na mijn inleg storte de markt een beetje in n.a.v. de oorlog in Oekraïne en ging de inleg zo'n 10% omlaag. Geen ramp dacht ik, want ik zit er met 'een lange adem' in dus gewoon laten staan.

Nu is mijn frustratie niet dat ik denk dat het niet weer gaat 'bijtrekken' en uiteindelijk gaat renderen, maar vooral dat de afgelopen 12 maanden het bedrag nagenoeg gelijk is gebleven, terwijl ik om mij heen natuurlijk makkelijk 3% per jaar (zonder kosten) kan pakken met een spaardeposito. De geautomatiseerd beleggingsrekening kost 0,7% per jaar geloof ik. Dus dat is best een groot verschil.

Concreet mijn vraag: zouden jullie adviseren om het geld weg te halen en naar een deposito te zetten? Of juist laten staan, met in het achterhoofd dat het stom is om uit te stappen in de 'dip'?

Misschien ook een beetje een koffie-dik-kijken vraag dit hoor realiseer ik mij....
Spreiden vind ik altijd een goed idee. Een deel sparen en een deel beleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
@Pistachenootje @xileS
Dank voor de tips. Spreiding had ik overigens al ingebouwd, ik heb naast die deel bij Openbank dus ook een aanzienlijke 'spaarpot' op de grootbank staan. Die laatste wil ik op zijn minst weer splitten naar een deel deposito. Dat vond ik afgelopen jaren niet zo interessant, maar nu die rentes flink zijn opgelopen wel een no-brainer zo lijkt het.

Wat ik doe met die beleggingsrekening denk ik nog even over na. Maar dat het weg gaat bij Openbank lijkt onvermijdelijk, het is nu een beetje vlees noch vis: wel de kosten van 'geautomatiseerd beleggen' maar nauwelijks rendement. Het lijkt verstandiger om dan voor de index beleggen of zelf beleggen te gaan (zoals jullie aangeven) óf naar spaarproducten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Valorian schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:02:
@Pistachenootje @xileS
Dank voor de tips. Spreiding had ik overigens al ingebouwd, ik heb naast die deel bij Openbank dus ook een aanzienlijke 'spaarpot' op de grootbank staan. Die laatste wil ik op zijn minst weer splitten naar een deel deposito. Dat vond ik afgelopen jaren niet zo interessant, maar nu die rentes flink zijn opgelopen wel een no-brainer zo lijkt het.

Wat ik doe met die beleggingsrekening denk ik nog even over na. Maar dat het weg gaat bij Openbank lijkt onvermijdelijk, het is nu een beetje vlees noch vis: wel de kosten van 'geautomatiseerd beleggen' maar nauwelijks rendement. Het lijkt verstandiger om dan voor de index beleggen of zelf beleggen te gaan (zoals jullie aangeven) óf naar spaarproducten.
Als voorbeeld, de aex momenteel al +10% sinds 1 Jan.
De vraag is dus idd hoe het komt dat je niet daarmee omhoog bent gelift met je beleggingsdeel :)

Maar verder idd wel verstandig om het gespreid te houden tussen beleggen en sparen.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 06-08-2023 13:09 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
YakuzA schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:08:
[...]

Als voorbeeld, de aex momenteel al +10% sinds 1 Jan.
De vraag is dus idd hoe het komt dat je niet daarmee omhoog bent gelift met je beleggingsdeel :)
Ja, dat is dus wat ik ook niet begrijp. Dat die 10% in eerste instantie verdampt is (van 29K naar 26K) kan ik mee leven, risico van het beleggen, pech met het uitbreken van de oorlog, etc. Maar dat het bedrag tussen juli 2022 en juli 2023 eigenlijk nagenoeg niet veranderd is is toch wel teleurstellend. Ik heb het binnen de 'roboadvisor' ook nog verdeeld over twee profielen, een offensief (meer aandelen) en een gemiddeld, maar beiden presteren ronduit slecht.

Dit zijn de prestaties van Openbank.
https://www.openbank.nl/a...matie_Robo-Advisor_NL.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door Valorian op 06-08-2023 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Valorian schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 13:18:
[...]

Ja, dat is dus wat ik ook niet begrijp. Dat die 10% in eerste instantie verdampt is (van 29K naar 26K) kan ik mee leven, risico van het beleggen, pech met het uitbreken van de oorlog, etc. Maar dat het bedrag tussen juli 2022 en juli 2023 eigenlijk nagenoeg niet veranderd is is toch wel teleurstellend. Ik heb het binnen de 'roboadvisor' ook nog verdeeld over twee profielen, een offensief (meer aandelen) en een gemiddeld, maar beiden presteren ronduit slecht.
Een gedeelte valt te verklaren door de obligatie fondsen. Midden lange Europese staatsobligaties hebben het afgelopen jaar zo'n 8-10% verloren door de stijgende rentes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:34
Juan schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:12:
Zorg gewoon dat je niet boven de 100k komt, mocht het fout gaan, heb je na 2 weken je geld alsnog terug.
Van het "inschakelen" van het DGS. Die 10 werkdagen (7 vanaf 2024) wordt vanaf dan pas geteld. Maar het kan dus wel zijn dat er al dagen / weken zijn dat je niet of maar moeizaam bij het geld kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:18
Juan schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:12:
Ik ben dik tevreden met Progetto.

Snelle opening, snelle uitkering, en hoge rente.
Ja, waarom ook niet. DGS keert snel uit met rente. En relatief hoge rente bij vroegtijdige uitbetaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
[b]Juan schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:12:
Zorg gewoon dat je niet boven de 100k komt, mocht het fout gaan, heb je na 2 weken je geld alsnog terug.
Oeps dat gaat niet lukken, meer dan 100k 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
[b]Juan schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:12
Of nog een raisin account openen, op naam van de vrouw, dan ben je voor 200k gedekt.
Aj, ik heb geen vrouw 😉 (wel een LAT).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Feralz
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-04 02:00
Nou, mijn spaargeld is eindelijk van Openbank bij Advanzia terechtgekomen. Kostte maar 4 dagen. :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:09
Feralz schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:38:
Nou, mijn spaargeld is eindelijk van Openbank bij Advanzia terechtgekomen. Kostte maar 4 dagen. :/
Als dat inclusief weekend is valt dat best mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feralz
GroteVoet459 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:41:
[...]

Als dat inclusief weekend is valt dat best mee.
Idd inclusief weekend. Maar had gehoopt dat het nog daarvoor aan zou komen gezien het renteverlies.

Then again, ik dacht dat ik het woensdag al had overgemaakt, maar ik zie nu dat het donderdag was. Dan zou ik het inderdaad ook niet voor het weekend verwacht hebben. :)

(Daarentegen wel jammer dat mijn euro die ik op maandag als testbetaling gedaan heb, pas op donderdag aan is gekomen... Maar goed, liever zekerheid.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 16:52

JBX

xileS schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 09:04:
[...]

Bij mij is het inmiddels bijna al 2 weken.
Bel ze even vriendelijk op, dan wordt (mits je documenten kloppen) je account binnen een uurtje of twee geactiveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online

Ik zou nadenken over een split die voor jou past. Wat is je risico-tolerantie en over welke termijn wil je plannen? Als je de verdeling opzet op een manier die voor jou past krijg je misschien de rust om zowel korte als lange termijn beslissingen te nemen.

Ik heb zelf op dit moment wat meer vastgezet in spaardepositos aangezien ~4% rendement best aardig is tov het (beperkte) risico. Maar ik investeer ook nog steeds op de beurs, alleen de verdeling is nu wat meer richting depositos t.o.v. beursinvesteringen gezien de schommelingen op de markt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:23
Rekening bij Raisin geopend en zit nu rond te kijken op hun site.

Waarom zou je bij een deposito kiezen voor wel of geen bron belasting , wat is zijn de voordelen of nadelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flextrip
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
ramrodwillem schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:03:

Waarom zou je bij een deposito kiezen voor wel of geen bron belasting , wat is zijn de voordelen of nadelen?
Bronbelasting kost je wat rendement (i.e. je betaalt belasting). Kun je rekening mee houden als je een deposito kiest. Vaak valt het wel te verlagen, soms zelfs tot 0, maar dan moet je daar weer een formulier voor invullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Frankenstein schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:51:
[...]

Ja, waarom ook niet. DGS keert snel uit met rente. En relatief hoge rente bij vroegtijdige uitbetaling.
[...]

Oeps dat gaat niet lukken, meer dan 100k 😅

[...]

Aj, ik heb geen vrouw 😉 (wel een LAT).
Cool allemaal, maar je weet dat het mogelijk is om tot op de cent te bepalen hoeveel geld je overmaakt op een spaarrekening? Of stop je je spaargeld allemaal in een oude matras totdat je een spaarrekening tegenkomt met een DGS ter hoogte van je volledige vermogen :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459

ff zoeken in dit forum had je waarschijnlijk minder tijd gekost dan die vraag intypen ....

GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe

Huh, kun jij kiezen voor wel of geen bronbelasting? Ik kan alleen kiezen voor een deposito / bank, en wel/geen bronbelasting is een eigenschap van dat deposito (of ja, behorende bij het land waaruit de bank opereert / het deposito aanbied bij Raisin).

Verder is de vraag al beantwoordt, o.a. door @GroteVoet459 met zijn link naar een eerdere post waar de nadelen al in staan. Want voordelen kan het nooit geven. Tenzij je graag de staatskas in een ander land dan Nederland wilt spekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
fsfikke schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:09:
[...]

Cool allemaal, maar je weet dat het mogelijk is om tot op de cent te bepalen hoeveel geld je overmaakt op een spaarrekening? Of stop je je spaargeld allemaal in een oude matras totdat je een spaarrekening tegenkomt met een DGS ter hoogte van je volledige vermogen :p
Ik begrijp je niet, kun je het wat duidelijker uitleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:21
Frankenstein schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:38:
[...]

Ik begrijp je niet, kun je het wat duidelijker uitleggen?
Je kan tijdens het afsluiten/overmaken een 1 met 5 nullen intypen en dan lukt het prima om niet boven de 100.000 uit te komen. Verdeel je vermogen over een paar verschillende banken. Klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
RobertMe schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:35:
[...]
Want voordelen kan het nooit geven. Tenzij je graag de staatskas in een ander land dan Nederland wilt spekken.
Rietmu biedt momenteel 4,25% voor een éénjaarsdeposito. Dat levert op € 50K en met 100% verrekening van de bronbelasting (dus formulier + aangifte) een whopping € 25 extra op tegenover bijvoorbeeld Progetto met 4,20%.

Dat kun je zien als een voordeel, maar of het nog een efficient uurloon is lijkt me twijfelachtig....

UPDATE: zoals aangehaald - je kunt maar de helft van de 20% bronbelasting verrekenen, dus verlies je altijd (iig bij Rietmu vs Progetto).

[ Voor 16% gewijzigd door GroteVoet459 op 07-08-2023 15:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
Rietimu kan je niet 100% verrekenen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
GroteVoet459 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:05:
[...]

Rietmu biedt momenteel 4,25% voor een éénjaarsdeposito. Dat levert op € 50K en met 100% verrekening van de bronbelasting (dus formulier + aangifte) een whopping € 25 extra op tegenover bijvoorbeeld Progetto met 4,20%.

Dat kun je zien als een voordeel, maar of het nog een efficient uurloon is lijkt me twijfelachtig....
Het was een voortzetting van de "grap" m.b.t. "kiezen voor bronbelasting". Het door jou aangehaalde voordeel is een voordeel van de bank / deposito, niet van het feit dat je "kiest" voor bronbelasting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:32

JT

VETAK y0

Ik wil een depositorekening gaan openen en op storten met zo hoog mogelijk rendement natuurlijk, maar duurzaamheid en dergelijke vind ik ook belangrijk. Nu heb ik wat tijd gestoken in dit onderzoeken. Binnen Nederland is het vrij makkelijk, Volksbank & co of Triodos. Maar die rentes zijn schrijnend laag. Nu snap ik dat ik met duurzaam beleggen waarschijnlijk minder rendement heb, maar aangezien de rente van niet-duurzame banken hier ook laag is verwacht ik dat ook in het geval van duurzame keuzes de rente in het buitenland hoger is dan hier. Maar ik kan er zo weinig over vinden...Ik heb gezocht middels zoekmachines, dit topic een beetje doorgespit, websites bekeken van bijvoorbeeld Banca Progetto maar ik kan nérgens wat vinden. Iemand een idee hoe ik dit verder kan onderzoeken?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pistachenootje
@JT misschien is CiviBank wat voor je. De bank richt zich mede op de duurzame ontwikkeling en bevordering van milieuprojecten in de regio.

https://www.raisin.nl/banken/civibank/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:32

JT

VETAK y0

Pistachenootje schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:01:
@JT misschien is CiviBank wat voor je. De bank richt zich mede op de duurzame ontwikkeling en bevordering van milieuprojecten in de regio.

https://www.raisin.nl/banken/civibank/
Bedankt voor je tip. Helaas is de hoogste rente bij 1 jaar, ik zie liever 3 jaar maar het is zeker een optie.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogerrrr
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 25-10-2023
Even een vraag aan mede Consors gebruikers. Wat hanteren ze daar als rente storting datum? Ik heb de rekening 20 juni geopend en gestort. Vervolgens zie ik in mijn rekening overzicht dat alleen op 30 juni een bedrag erbij is gekomen ( Abschluss ). Daarna niks meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Rogerrrr schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:55:
Even een vraag aan mede Consors gebruikers. Wat hanteren ze daar als rente storting datum? Ik heb de rekening 20 juni geopend en gestort. Vervolgens zie ik in mijn rekening overzicht dat alleen op 30 juni een bedrag erbij is gekomen ( Abschluss ). Daarna niks meer..
Gokje: per kwartaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Rogerrrr schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 17:55:
Staat toch gewoon op de site?
Zinsgutschrift: vierteljährlich zum 31.03., 30.06., 30.09. und 31.12.; die Gutschrift erfolgt auf das Tagesgeldkonto

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Juan schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:54:
Rietimu kan je niet 100% verrekenen
Dat is wel mogelijk als je in box 3 belasting betaalt:

Letland heft een standaard bronbelasting op spaarrente van 20%. Als belastingplichtige in Nederland kunt u deze belasting eenvoudig verminderen naar 10%. Hiertoe overlegt u uiterlijk 8 weken voor de vervaldatum een Letse woonplaatsverklaring (aangeleverd door Raisin met instructies). De resterende 10% bronbelasting kunt u in beginsel verrekenen met uw in Nederland verschuldigde inkomstenbelasting sparen en beleggen (box 3) , waardoor u per saldo geen (dubbele) belasting betaalt over spaarrente uit Letland. N.B.: om de buitenlandse bronbelasting te kunnen verrekenen, dient u in eerste instantie voldoende belasting te betalen in box 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 10:44
Ik probeer zojuist een account aan te maken bij Advanzia (3,66 vrij opneembaar spreekt mij wel aan),

maar ik krijg een vage foutmelding tijdens de aanmeldingsprocedure.
Ik vul bij TIN mijn BSN nummer in, maar toch blijft op dat zelfde scherm staan "Please complete marked fields".

anderen hier ook last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XtJbOf09X1u7Pw9G1q43NTvtOKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHSnKTH0iWPESVk8PxlytIbT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankenstein
pastafan schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:22:
Ik probeer zojuist een account aan te maken bij Advanzia (3,66 vrij opneembaar spreekt mij wel aan),

maar ik krijg een vage foutmelding tijdens de aanmeldingsprocedure.
Ik vul bij TIN mijn BSN nummer in, maar toch blijft op dat zelfde scherm staan "Please complete marked fields".

anderen hier ook last van?

[Afbeelding]
Dit is op te lossen door geen bijzondere tekens in het wachtwoord te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
Frankenstein schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:23:
[...]

Dit is op te lossen door geen bijzondere tekens in het wachtwoord te gebruiken.
Echt? Dat wordt toch juist geadviseerd :/ :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
pastafan schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:28:
[...]

Echt? Dat wordt toch juist geadviseerd :/ :/
Ik ben dik 10 jaar af en aan klant bij Advanzia. En het is al vaker in deze draad besproken.

PS. in jouw screenshot word door Advanzia niet geadviseerd bijzondere tekens te gebruiken... al wordt in het algemeen wel geadviseerd dat te doen. Maar bij Advanzia is het een no-go, in ieder geval in de aanmelding.

[ Voor 29% gewijzigd door Frankenstein op 07-08-2023 20:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 16:34
Vanochtend in het FD: de ontwikkelingen op de geldmarkt maken het voor Nationale Nederlanden mogelijk om de spaarrente te verhogen naar 1,6%, zo maakte NN maandagavond bekend. Met ingang van 1 september ontvangen spaarders met een direct opvraagbare internetspaarrekening het nieuwe tarief. Tot die tijd vergoedt NN 1,35% op jaarbasis.

https://www.nn.nl/Particulier/Sparen/Actuele-spaarrentes.htm

Ik ben benieuwd wat LPB gaat doen. Daar is het inmiddels al even stil (ondanks verhogingen bij enkele concurrenten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
LPB Heeft vorige week verhoogd in Duitsland, nu 3,1%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:55:
[...]

Ik had alleen een foto liggen, waarvan de hele onderkant niet zichtbaar is (rest wel). Dit dus maar eerst gestuurd.
Thank you for providing us with the documents.

We kindly ask you to send us a new copy of your passport as it is not completely visible (the 2 machine readable lines are missing)
Moet er dus toch op ;p. En ik had niet goed gekeken, blijkbaar heb ik daar wel een foto van. Nu even naam van Advanzia erop photoshoppen, dat mag weer wel begreep ik uit een andere comment hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:45
xileS schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:43:
[...]

[...]

Moet er dus toch op ;p. En ik had niet goed gekeken, blijkbaar heb ik daar wel een foto van. Nu even naam van Advanzia erop photoshoppen, dat mag weer wel begreep ik uit een andere comment hier.
Kan via de Kopie-ID app toch of mag dat ook niet?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 15:09

fjs

PSN: ftltc

Juan schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:13:
LPB Heeft vorige week verhoogd in Duitsland, nu 3,1%
Dit is toch bizar als je het afzet tegenover de Nederlandse LPB of andere banken.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Crasheeee schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:31:
[...]

Ja daar kun je een watermerk toevoegen, dat mag wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Crasheeee schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:31:
[...]

Je mag niks onleesbaar maken iig, maar je kan de app idd gebruiken voor een watermerk. Alleen werkt die app helaas alleen als je paspoort bij je hebt om een foto van te maken. Je kan geen bestaande foto erin uploaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubenjanse
  • Laatst online: 18-09 16:00
sanook schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:43:
[...]

Op het moment dat je saldo 5000 of meer is gaat je account meetellen voor de rente die op dat moment geldt. Dus als dat in juli was heb je 3,4%, was dat in augustus dan heb je 3,66%.
Wat gebeurt er in de situatie dat je per 31 juli per ongeluk 1000 euro hebt gestort (eerste storting) en je nu in augustus er 4000 bij inlegt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankenstein
fjs schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:35:
[...]

Dit is toch bizar als je het afzet tegenover de Nederlandse LPB of andere banken.
ING Extra Konto: 3,50% voor 6 maanden gegarandeerd. :)F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 15:12

Cis

Frankenstein schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 00:14:
[...]

ING Extra Konto: 3,50% voor 6 maanden gegarandeerd. :)F
Apart he? Zo dichtbij (vooral als je in het oosten woont. Soms zelfs op 2 km afstand). En dezelfde munt. De euro is daar evenveel waard. En toch totaal andere condities.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:42
Cis schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 00:28:
[...]

Apart he? Zo dichtbij (vooral als je in het oosten woont. Soms zelfs op 2 km afstand). En dezelfde munt. De euro is daar evenveel waard. En toch totaal andere condities.
Bijna vreemd dat er geen Duitse banken zijn die NL klanten accepteren. Daar zou denk ik wel belangstelling voor zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
helloitsme schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 06:35:
[...]
Bijna vreemd dat er geen Duitse banken zijn die NL klanten accepteren. Daar zou denk ik wel belangstelling voor zijn.
Consorsbank.de
Vwfs.de
Accepteren Nederlandse klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
Pistachenootje schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 07:08:
[...]

Consorsbank.de
Vwfs.de
Accepteren Nederlandse klanten.
Heb je ervaring met deze banken?
Consorsbank lijkt zich meer te richten op beleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
helloitsme schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 07:36:
[...]

Ik denk dat er weinig zijn met ervaring met Volkswagen :p Of beter gezegd, weinig met ervaring buiten het openen van de rekening. Afgelopen weken kwam hier namelijk sporadisch een bericht voorbij dat/als iemand post had van VW dat de rekening geopend was, en dan met een aangevraag van april of zo. Daar gaat dus letterlijk 3 maanden of zo er overheen om de rekening te openen.

Overigens was @Pistachenootje IIRC wel iemand die de rekening had aangevraagd en nu zoveel maanden later bericht had ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
RobertMe schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 07:45:
[...]

Ik denk dat er weinig zijn met ervaring met Volkswagen :p Of beter gezegd, weinig met ervaring buiten het openen van de rekening. Afgelopen weken kwam hier namelijk sporadisch een bericht voorbij dat/als iemand post had van VW dat de rekening geopend was, en dan met een aangevraag van april of zo. Daar gaat dus letterlijk 3 maanden of zo er overheen om de rekening te openen.

Overigens was @Pistachenootje IIRC wel iemand die de rekening had aangevraagd en nu zoveel maanden later bericht had ontvangen.
Dat geeft niet heel veel vertrouwen (en vertrouwen is wel belangrijk voor een bank)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:09

sanook

_/-\o_

[...]

Misschien even de zoekfunctie gebruiken over de ConsorsBank?
Ik ben zelf sinds vorige week bezig om daar een account te openen maar na de verify is het wachten op ouderwetse post. Geen idee hoe lang dit proces nog gaat duren .
Alternatief voor je kan de Advanzia Bank in Luxemburg zijn met 3,66% op dit moment (voor 6 maanden)

edit: vandaag brief ontvangen van Consors om adresgegevens/bewijs op te sturen. Uittreksel van gemeente, rijbewijs en brief Belastingdienst opgestuurd. Documenten zijn in het Nederlands, hoop dat ze het accepteren.

[ Voor 16% gewijzigd door sanook op 09-08-2023 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
[...]
Genoeg mensen hier met een positieve ervaring bij Consors. Vreemd genoeg heb ik geen reactie gekregen op het openen van een rekening. Ik lijk de enige te zijn. VWFS werkt prima. Moest wel 3 maanden wachten op het openen.

Maar je kan beter naar Advanzia (Luxemburg) gaan. Dat gaat sneller en die bieden 3.66% voor de eerste 6 maanden. Daarna lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 16:34
https://fd.nl/financiele-...nstige-rente-ontwikkeling

https://www.nrc.nl/nieuws...de-kwartaal-2023-a4171560

ABN Amro heeft een nettowinst van 870 miljoen euro behaald in het tweede kwartaal van 2023. Dat meldt de bank woensdag. Het is bijna een verdubbeling van de winst over dezelfde periode vorig jaar. ABN Amro en andere Nederlandse banken profiteren van de fors gestegen rente.

[ Voor 7% gewijzigd door Woodsy op 09-08-2023 08:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 15:09

fjs

PSN: ftltc

Woodsy schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:26:
https://fd.nl/financiele-...nstige-rente-ontwikkeling

https://www.nrc.nl/nieuws...de-kwartaal-2023-a4171560

ABN Amro heeft een nettowinst van 870 miljoen euro behaald in het tweede kwartaal van 2023. Dat meldt de bank woensdag. Het is bijna een verdubbeling van de winst over dezelfde periode vorig jaar. ABN Amro en andere Nederlandse banken profiteren van de fors gestegen rente.
Zou de overheid niet moeten ingrijpen met zo'n lage spaarrente en zulke hoge winsten over de ruggen van de spaarders, dit is toch niet meer serieus te nemen?

[ Voor 3% gewijzigd door fjs op 09-08-2023 08:34 ]

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

[...]

Ik ben januari / februari ingestapt bij Volkswagen. Duurde bij mij toen ongeveer 3 weken. Ik heb er slechts korte tijd gebruik van gemaakt omdat de toenmalige 2% (meen ik) als snel voorbij werd gestreefd door Openbank en Advanzia.

Volkswagen heeft daarna een verhogen doorgevoerd van de rente maar op mijn verzoek om in aanmerking te komen voor de hogere rente heb ik nooit een reactie ontvangen. Mijn actieperiode is sinds vorige week ook formeel voorbij dus voor mij nu geen meerwaarde meer om te blijven bij Volkswagen. Het sluiten van de rekening moet ik me nog even uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

fjs schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:34:
[...]

Zou de overheid niet moeten ingrijpen met zo'n lage spaarrente en zulke hoge winsten over de ruggen van de spaarders, dit is toch niet meer serieus te nemen?
Ja je zou extra VRH moeten betalen als je je geld bij een grootbank te laat staan.

Of sneller HRA afbouwen, denk je dat al die rente aftrek kost voor de belastingbetaler van die hoge hypotheekrente.

Of jouw plan uitvoeren, dan gaan de banken vanzelf naar Duitsland of ander buitenland, hoop ik wel voor je dat je er dan een rekening mag openen als Nederlander.

Blijkbaar is de prikkel niet groot genoeg, zowel niet voor de banken als voor de spaarders.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pistachenootje
[...]
Vind ik niet. Banken mogen dat zelf bepalen. Het is aan de klant om over te stappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dwdd
  • Laatst online: 22-06-2024
Pistachenootje schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:56:
[...]

Vind ik niet. Banken mogen dat zelf bepalen. Het is aan de klant om over te stappen.
In Italië doen ze het gelukkig wel:

https://www.nu.nl/economi...-met-extra-belasting.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
[...]

Het is eerder de 'domme' consument die dit in stand houd.
Als men massaal bij buitenlandse banken ging sparen waren de Nederlandse banken wel genoodzaakt om mee te gaan.
Dan is het marktwerking, daar is geen ingrijpen van de overheid voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
rubenjanse schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 00:11:
[...]

Wat gebeurt er in de situatie dat je per 31 juli per ongeluk 1000 euro hebt gestort (eerste storting) en je nu in augustus er 4000 bij inlegt?
Zie:
https://www.advanziakonto.com/AccountManagement/Conditions

De rente telt vanaf de eerste storting, maar wel vanaf 5000.
Eerst 1000 overmaken is dus niet handig, dan zou je een lagere rente kunnen krijgen die pas in gaat vanaf dat je er 5000 op hebt staan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:09

sanook

_/-\o_

[...]

Ik vind het prima zo. Als er veel mensen bij een grootbank in NL blijven sparen zal dit ervoor zorgen dat de VRH op spaargeld (redelijk) laag blijft, dus meer voordeel voor de mensen die wel hogere rente ontvangen in het buitenland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

[...]
Nettowinst bestaat uit meer dan alleen het verschil tussen spaarrente en de opbrengst van waar de bank het geld in investeert of uitleent. Je kan niet zeggen dat de gehele winst over de rug van spaarders gemaakt wordt.

Daarnaast moet er ook een marge bestaan, ook bij slechtere tijden. Anders valt een bank direct om bij de meest kleine tegenslag.

[ Voor 17% gewijzigd door Zr40 op 09-08-2023 09:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

En hoe denk jij dat dit de banken moet prikkelen tot beleidsverandering? Ze worden gepakt op de winst, niet op de rente vergoedingen of de rente van uitlenen.
Hoe meer je ze uitknijpt des te minder prikkel om daar wat aan te doen.

Edit; uitknijpt was wat anders geworden door autocorrect

[ Voor 6% gewijzigd door Barrycade op 09-08-2023 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Dat staat niet in het artikel dat je linkt. Daar staat dat ze de overwinsten gaan aanpakken. Niet dat de banken de rente niet meer mogen bepalen.

Edit: ah ik begrijp wat je bedoelde. Ik denk dat je mijn opmerking anders interpreteerde dan ik bedoelde. Met 'ze mogen het zelf bepalen' had ik het over de rente die ze bieden.

[ Voor 17% gewijzigd door Pistachenootje op 09-08-2023 10:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:17
[...]

Ik denk dan eerder aan een onderzoek naar verboden prijsafspraken als daar een vermoeden van is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:04
dwdd schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:59:
[...]In Italië doen ze het gelukkig wel:
Het is een voornemen om de grote winsten tussen de te betalen en de te ontvangen rente af te romen. Het is hier wel Italië. Nog meer dan in Nederland moeten we maar afwachten wat er uiteindelijk van het voorgenomen beleid geëffectueerd gaat worden.

Vergeleken met de Italiaanse grootbanken betalen de Nederlandse grootbanken echt vorstelijke percentages. Geloof me! De Google vertaling:

Zelfs als de investering veilig is, biedt het depositoboek een zeer laag rendement. Het nominale jaarlijkse rentepercentage bedraagt ​​circa 0,10%, waarop belastingen ter hoogte van 26% van de opgebouwde rente in mindering dienen te worden gebracht.

OT: Vanwege aankoop en verbouwing van onze woning in Italië hebben we sinds een jaartje een standaard betaalrekening bij de IntesaSanPaolo. De kosten zijn hoog en de uitvoering is traag. Daar staat tegenover dat er nog wel een uitgebreid kantoornetwerk is waar je zonder afspraak binnen kunt lopen, een persoonlijke accountmanager hebt, en met veel egards behandeld wordt. Dat wel. Maar voor de betalingsefficiency gaan we onze Raborekening nog zo lang mogelijk aanhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoopXXX
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-09 23:49
Vandaag 2 keer Yapi Kredi geprobeerd te bellen om klant te worden. 2 keer wordt de telefoon niet opgenomen..

De site ziet er al gammel uit maar als ze ook lastig bereikbaar zijn ben ik er nu al klaar mee.

Wat zijn de ervaringen hier met Yapi Kredi?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:15
...

...
Ik zou ook nadenken waarom je bij Openbank ging beleggen en niet bij andere grootbanken oid.

In het boek: de schitterende eenvoud van indexbeleggen van Jacques Wintermans komt naar voren dat je naar koopkrachtrendement moet kijken en waarom fondskosten van 0.7% echt te hoog zijn en wat voor implicaties dat heeft op lange termijn.

Daarnaast is het voor mij niet geheel duidelijk waarvoor je spaart c.q. vermogen opbouwt. Als het voor je pensioen is. Ga passief indexbeleggen.

[ Voor 5% gewijzigd door goodfella op 09-08-2023 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
JoopXXX schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:23:
Met de zoekfunctie kun je ervaringen vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

JoopXXX schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:23:
Vandaag 2 keer Yapi Kredi geprobeerd te bellen om klant te worden. 2 keer wordt de telefoon niet opgenomen..

De site ziet er al gammel uit maar als ze ook lastig bereikbaar zijn ben ik er nu al klaar mee.

Bellen om een rekening te openen, okay. Maar als je dat dus belangrijk vindt heb je meteen ook een idee hoe dat is bij deze bank.

Meeste prijsvechters hebben niet een sterk uitgeruste telefonische helpdesk/service verlening. De hogere rente moet ergens vandaan komen zonder de winst te veel in de weg te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:44

Veritas

concedo nulli

fjs schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:35:
[...]

LPB blijft idd erg achter nu in NL. Zullen wel genoeg geld in kas hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoopXXX
Pistachenootje schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:18:
[...]

Met de zoekfunctie kun je ervaringen vinden.
Die heb ik gebruikt maar daar kon ik weinig terugvinden over de klantenservice. Meer over hoe de site werkte etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoopXXX
Barrycade schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:23:
[...]

Bellen om een rekening te openen, okay. Maar als je dat dus belangrijk vindt heb je meteen ook een idee hoe dat is bij deze bank.

Meeste prijsvechters hebben niet een sterk uitgeruste telefonische helpdesk/service verlening. De hogere rente moet ergens vandaan komen zonder de winst te veel in de weg te zitten.
Dat zou je denken maar in de praktijk heb ik juist andere ervaringen.

Ik zit ook bij Garantibank en Crediteurope en die hebben beide juist een geweldige klantenservice. Als je die belt wordt of direct de telefoon opgenomen of er is een zeer korte wachttijd waarover je netjes geïnformeerd wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41
JT schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:49:
Ik wil een depositorekening gaan openen en op storten met zo hoog mogelijk rendement natuurlijk, maar duurzaamheid en dergelijke vind ik ook belangrijk. Nu heb ik wat tijd gestoken in dit onderzoeken. Binnen Nederland is het vrij makkelijk, Volksbank & co of Triodos. Maar die rentes zijn schrijnend laag. Nu snap ik dat ik met duurzaam beleggen waarschijnlijk minder rendement heb, maar aangezien de rente van niet-duurzame banken hier ook laag is verwacht ik dat ook in het geval van duurzame keuzes de rente in het buitenland hoger is dan hier. Maar ik kan er zo weinig over vinden...Ik heb gezocht middels zoekmachines, dit topic een beetje doorgespit, websites bekeken van bijvoorbeeld Banca Progetto maar ik kan nérgens wat vinden. Iemand een idee hoe ik dit verder kan onderzoeken?
Ik heb even gezocht in dit topic op deze bank en zie goede berichten.

Zojuist een rekening geopend (voor 1jr vast) en vanavond even wat centjes overmaken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
*knip* Ook dit gaan we niet doen

[ Voor 77% gewijzigd door ZieMaar! op 09-08-2023 19:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:45
Even uit nieuwsgierigheid.

Als jullie bij Advanzia voor 6 maanden een hogere rente krijgen, wat doen jullie dan na 6 maanden? Rekening opzeggen en 1 maand tijdelijk het geld ergens anders stallen en dan weer terug? Ben zelf een beetje op zoek naar een plan de campagne als ik toch de stap wil maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

JoopXXX schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:15:
[...]

Dat zou je denken maar in de praktijk heb ik juist andere ervaringen.

Ik zit ook bij Garantibank en Crediteurope en die hebben beide juist een geweldige klantenservice. Als je die belt wordt of direct de telefoon opgenomen of er is een zeer korte wachttijd waarover je netjes geïnformeerd wordt.
Ik heb voor spaargeld zaken nog nooit het gevoel gehad dat ik moest bellen. Maar aangezien jij zelfs belt voor het openen van een rekening zitten we in andere doelgroepen.

Ik heb laatste tijd wel eens gebeld met mijn banken, maar een paar keer moeten bellen voor het voortijdig aflossen van een hypotheek en wat zaken daaromheen.

En bij de meest brakke bank app implementatie die ik ken, die van de ASN waar ze een rekening van mijn kind niet juist hadden omgezet toen ze 12 werd en ik dus met geen mogelijkheid de betaalapp geïnstalleerd kreeg. (En dan krijg je dus 2 brieven met activatie codes...wat een houtje touwtje bank)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankenstein
Crasheeee schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:57:

Als jullie bij Advanzia voor 6 maanden een hogere rente krijgen, wat doen jullie dan na 6 maanden? Rekening opzeggen en 1 maand tijdelijk het geld ergens anders stallen en dan weer terug? Ben zelf een beetje op zoek naar een plan de campagne als ik toch de stap wil maken.
Een paar mogelijkheden om het tegoed tijdelijk elders onder te brengen:
- ruim voor afloop (1 maand denk ik) een rekening aanvragen bij Consorsbank, thans 3.5% vrij opneembaar.
- een deposito van 3 of 6 maanden als je het zo lang kan missen (tot 3.1% en tot 3.85%).
Advanzia sluiten. Als je heropent krijg je weer de hoge rente.

Anderen halen hun Advanzia leeg en wachten dan tot Advanzia zelf met een aanbieding komt. Kennelijk zijn ze daar gevoelig voor. Op het spaarinformatieforum las ik vanmorgen dat iemand zo na ongeveer 1 week een bericht van Advanzia kreeg met aanbieding om terug te komen met 3.66% tot eind 2023. Wat overigens nog maar minder dan 5 maanden is.

Mij spreekt Consors als alternatief aan. Je kan Consors al snel weer verlaten. Daarna kan je er 6 maanden niet terecht; na sluiten rekening Consors mag je 6 maanden geen gebruik maken van actierente.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
Crasheeee schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:57:

Meest voor de hand liggende optie is op en neer hoppen tussen Advanzia en Consors. Wel zorgen dat je Consors op tijd aanvraagt. Duurt een tijdje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Pistachenootje schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:15:
[...]

Meest voor de hand liggende optie is op en neer hoppen tussen Advanzia en Consors. Wel zorgen dat je Consors op tijd aanvraagt. Duurt een tijdje.
Waren we maar Duitsers, dan konden we kiezen uit 12 rekeningen met al dan niet tijdelijk 3,5 tot 3,7% vrij opneembaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Santander met 3.7% voor 6 maanden. Blijkbaar geen limiet en bij het openen kan ik een +31 nummer opgeven. Ik heb niet de hele procedure doorgenomen/doorlopen of NL klanten ook worden geaccepteerd:

https://www.santander.de/...sparen-anlegen/tagesgeld/

Edit; helaas alleen voor inwoners vam Duitsland.

[ Voor 8% gewijzigd door Taigu op 09-08-2023 23:13 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rolfjes
  • Nu online
Tijdlijn voor aanvragen Advanzia (eigen ervaring)

Op 31 juli spaarrekening aangevraagd op de website
Op 1 augustus ID-documenten opgestuurd
Op 8 augustus gebeld voor de status
Op 8 augustus goedkeuring ontvangen (werd vriendelijk geholpen)
Op 8 augustus 1 euro overgemaakt van ASN rekening (ter referentie ende vemeak)

Op 9 augustus kan ik nog niet inloggen (zowel via registratie als inloggen) het kan een paar dagen duren volgens een aantal reacties in dit topic. :z

Op 10 augustus kan ik mij via registratie inloggen > die ene euro is aangekomen (email bevestiging van ontvangst)

edit: toevoeging één euro + ontvangst
edit: inlog gelukt

[ Voor 25% gewijzigd door Rolfjes op 10-08-2023 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Rolfjes schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:10:

Op 9 augustus kan ik nog niet inloggen (zowel via registratie als inloggen) het kan een paar dagen duren volgens een aantal reacties in dit topic. :z
Ach, je kunt beter toch pas 1 sept de eerste 5k over maken. Dan profiteer je bijna een hele maand extra van de actierente, gezien je die krijgt tot het einde van de 6e maand nadat je de eerste 5k hebt gestort.
En ja, de huidige actie is 3,66% tot 1 sept. Dus je moet wel beetje gokken dat 1. Er in september weer een actie is en 2. De actierente niet lager wordt. Maar deze periodes volgen zich al maanden (/meer dan een jaar?) en plotsklaps stoppen zullen ze wel niet doen (zou verwachten dat ze eerst ee rente verlagen om de instroom te beperken en evt. daarna stoppen). Of ze de rente niet verlagen blijft uiteraard wel een gokje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frankenstein
Taigu schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:09:
Santander met 3.7% voor 6 maanden. Blijkbaar geen limiet en bij het openen kan ik een +31 nummer opgeven. Ik heb niet de hele procedure doorgenomen/doorlopen of NL klanten ook worden geaccepteerd:

https://www.santander.de/...sparen-anlegen/tagesgeld/
Nope. Tenzij je in Duitsland woont dan.
Welche Voraussetzungen gelten für die Eröffnung des Tagesgeldkontos?
Das Geld-Management-Konto ist ein Tagesgeldkonto für Privatkunden mit Wohnsitz in Deutschland.

Wat zijn de vereisten voor het openen van een daggeldrekening?
De geldbeheerrekening is een daggeldrekening voor particuliere klanten die in Duitsland wonen.
Het eerste moment waarop het aanvraagformulier spaak loopt is postcode. Een postcode anders dan vijf cijfers wordt niet geaccepteerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Frankenstein op 09-08-2023 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rolfjes schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:10:

Op 8 augustus 1 euro overgemaakt van ASN rekening (ter referentie ende vemeak)

edit: toevoeging één euro
Mijn vriendin kan na een week nog steeds niet registreren en ook niet inloggen. Ben benieuwd hoe lang het bij jou duurt. Bij mij duurde het vroeger 2 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoopXXX
Vraagjes over het openen van een deposit bij Raisin:

(gezocht via de zoekfunctie maar geen eenduidig antwoord kunnen vinden)

-wordt de aanvraag van een deposito al in behandeling genomen zonder dat het volledige depositobedrag al op de Raisin-rekening staat?
-zo ja, hoe lang van te voren (dus voordat je het bedrag overmaakt) kan je de deposito-aanvraag indienen?

Doel: het aantal dagen zonder rente zo klein mogelijk houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
JoopXXX schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:47:
-wordt de aanvraag van een deposito al in behandeling genomen zonder dat het volledige depositobedrag al op de Raisin-rekening staat?
Volgens mij is het soms nodig voor Raisin om iets te doen voordat het uberhaupt in behandeling wordt genomen. Maar voordat de aanvraag naar de bank wordt gestuurd moet het geld wel op de rekening staan. Na de aanvraag heb ik alle keren (Progetto en Nordax) ook direct een melding "gekregen" (/zichtbaar in app & website) om het bedrag over te maken.
-zo ja, hoe lang van te voren (dus voordat je het bedrag overmaakt) kan je de deposito-aanvraag indienen?
Paar weken meen ik dat hier laatst voorbij is gekomen. Weekje heb ik zelf ook ervaring mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
JoopXXX schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:47:
Ja. Vervolgens krijg je bericht van Raisin dat je het bedrag moet overmaken.
Weet ik niet zeker maar ik zou het zeker een week van tevoren aanvragen.
Doel: het aantal dagen zonder rente zo klein mogelijk houden.
Komt het geld uit een andere deposito?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
Pistachenootje schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:17:
[...]

Maar je kan beter naar Advanzia (Luxemburg) gaan. Dat gaat sneller en die bieden 3.66% voor de eerste 6 maanden. Daarna lager.
Hoe lang duurt het voordat je reactie krijgt na insturen van je ID bij Advanzia? Ik heb 2 dagen geleden ID gestuurd (via email), nog geen reactie ontvangen. Weet iemand iets over de reactietijden bij Advanzia?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
Road-runner83 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:32:
[...]

Ik heb even gezocht in dit topic op deze bank en zie goede berichten.

Zojuist een rekening geopend (voor 1jr vast) en vanavond even wat centjes overmaken :)
Bij welke bank?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
pastafan schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:09:
[...]
Hoe lang duurt het voordat je reactie krijgt na insturen van je ID bij Advanzia? Ik heb 2 dagen geleden ID gestuurd (via email), nog geen reactie ontvangen. Weet iemand iets over de reactietijden bij Advanzia?
Meestal rond een week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Feralz
RobertMe schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:15:
[...]

Ach, je kunt beter toch pas 1 sept de eerste 5k over maken. Dan profiteer je bijna een hele maand extra van de actierente, gezien je die krijgt tot het einde van de 6e maand nadat je de eerste 5k hebt gestort.
En ja, de huidige actie is 3,66% tot 1 sept. Dus je moet wel beetje gokken dat 1. Er in september weer een actie is en 2. De actierente niet lager wordt. Maar deze periodes volgen zich al maanden (/meer dan een jaar?) en plotsklaps stoppen zullen ze wel niet doen (zou verwachten dat ze eerst ee rente verlagen om de instroom te beperken en evt. daarna stoppen). Of ze de rente niet verlagen blijft uiteraard wel een gokje.
Bericht van de poster is inmiddels aangepast: er is al een euro overgemaakt naar de rekening. Dus met die aanvullende informatie is het nu helaas nadelig om tot 1 september te wachten, want de eerste storting die de rente bepaalt is inmiddels geweest. :'(
pastafan schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:09:
[...]

Net als hierboven duurde het bij mij ook een week. Heb volgens mij wel hier gelezen dat als je belt dat ze het dan ter plekke in orde maken voor je.
Pagina: 1 ... 120 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling