Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.218.753 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

feddesman schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:13:
Zijn bij mij ook gewoon de directe links van app en website.
Moet zeggen centraal beheer geeft in dit geval 0.5% minder maar wel zekerheid met rente op rente en stuk flexibeler.
Volgende week even aan de bel trekken maar raisin is niet echt flexibel als ik ook wat zwart op wit hebben wat niet duidelijk op de site vermeld staat.
Wat vind je er onduidelijk aan?

Zoals ik het lees:
- Ze keren gedurende de looptijd niet tussentijds rente uit en storten het ook niet op het deposito.
- Ze keren alle rente tegelijk met de hoofdsom uit aan het eind van de looptijd.
- Ze bereken die uit te keren rente alsof er wel tussentijds rente op het deposito was gestort, oftewel met 'rente op rente' wat daar omschreven staat als "samengestelde rente".

Die berekening is dan verder hetzelfde als wanneer je zelf de totale opbrengsten wilt berekenen van zo'n rente-op-rente constructie. Voor 5 jaar lang 3,5% rente is dat dan (1,035 ^ 5) - 1) en niet (0,035 * 5) en zou je dus in totaal 18,77% aan rente uitgekeerd moeten krijgen van de hoofdsom en niet 17,5%.

Doordat je alles pas aan het eind van de looptijd levert dit hetzelfde op als wanneer die rente wel tussentijds zou worden bijgestort (en je ieder jaar op een stijgende hoofdsom 3,5% rente krijgt). Je ziet alleen tussentijds niet je deposito in waarde stijgen met de opgebouwde rente.
Wellicht is dit rekenmodel voor de Belgische klanten gunstiger omdat die dan maar over een ipv vijf renteuitkering(en) belasting hoeven te betalen. Of is het voor henzelf simpeler, ze hoeven tenslotte niet 5 rente-stortingen te administreren maar slechts eentje.

Overigens zou 5x 3,5% zonder rente-op-rente alsnog gunstiger zijn dan 5x 3% met. Die eerste zou dan 17,5% geven en die tweede 15,9%. Zelfs over 10 jaar is het minder (35% vs 34,3%).

[ Voor 6% gewijzigd door ACM op 03-08-2023 09:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:45
Pistachenootje schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 09:28:
[...]

Bij deze staat Openbank er gewoon tussen met de normale rente: https://www.spaarrente.nl/spaarrekening.aspx
https://www.rente.nl/spaarrente

Advanzia en Consors ontbreken.
Openbank staat wel in de lijstjes, want die richt zich specifiek op Nederland. .nl-domein.
Echter, niet met de actierente.

In Duitsland hebben veel banken actierentes. Kritische Anleger presenteert het lijstje dan ook op een andere manier, die ik heel overzichtelijk vind. Zie:
https://www.kritische-anleger.de/tagesgeld/vergleich/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40
Frankenstein schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:50:
[...]
De onzinnige reden waar ze dan steeds mee komen is "richt zich niet op Nederland", waarmee dan bedoeld wordt dat de communicatie met de bank niet Nederlandstalig is.
Onzinnig is wel erg kort door de bocht. Mogelijk dat er wel iets meer achter zit dan alleen het ondersteunen van een bepaalde taal op de website.

Juridische (contract) documenten even door Google halen is niet genoeg.

Moeten banken die zich specifiek om de Nederlandse markt richten geven ook de fiscale gegevens door sturen naar de nederlandse belastingdienst? Doet Advanzia dat of moet je hun rekening zelf toevoegen in je aangifte IB?

Moet er misschien aan regels van de DNB gehouden worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:29
De rente is bij andere banken blijkbaar nog niet hoog genoeg als zoveel mensen blijven zitten:
https://www.nu.nl/economi...vanwege-hogere-rente.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
GroteVoet459 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:05:
[...]

Onzinnig is wel erg kort door de bocht. Mogelijk dat er wel iets meer achter zit dan alleen het ondersteunen van een bepaalde taal op de website.

Juridische (contract) documenten even door Google halen is niet genoeg.

Moeten banken die zich specifiek om de Nederlandse markt richten geven ook de fiscale gegevens door sturen naar de nederlandse belastingdienst? Doet Advanzia dat of moet je hun rekening zelf toevoegen in je aangifte IB?

Moet er misschien aan regels van de DNB gehouden worden?
Ja, mijn taalgebruik loog er niet om ;)

Ik onthoud niet of Advanzia vooringevuld staat. Zo niet, vul ik het namelijk zelf in. Ik ben namelijk klant, dus als Advanzia gewoon voor bank speelt dan heeft ieder zijn taak. We hebben bijna dezelfde landsvlag en ooit hadden wij veel over Luxemburg te zeggen, dus ik reken erop dat Advanzia doet wat het moet doen van de wet- en regelgeving.

Tot een jaar of tien geleden had Advanzia ook een Nederlandstalige website en klantenservice. Of alles Nederlandstalig was durf ik niet te zeggen.

En heel soms wordt Advanzia wel genoemd in Nederlandse sites, bvb:
https://weblog.independer...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

[ Voor 10% gewijzigd door Frankenstein op 03-08-2023 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
noslen schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:06:
De rente is bij andere banken blijkbaar nog niet hoog genoeg als zoveel mensen blijven zitten:
Ook als de kleintjes hun rente nu verdubbelen blijven vele klanten gewoon bij ING...
En dat is gunstig voor de vermogensheffing over spaargeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Frankenstein op 03-08-2023 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:32
Frankenstein schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:05:
[...]
Openbank staat wel in de lijstjes, want die richt zich specifiek op Nederland. .nl-domein.
Echter, niet met de actierente.
Dat zei ik ook: "met de normale rente". Maar Advanzia en Consors staan er niet tussen, ook niet met de normale rente. Ik reageerde op @sanook die stelde dat ze er niet tussen stonden omdat het actierentes zijn. Dat klopt dus niet, ze staan er niet tussen omdat ze zich niet richten op NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:50

sanook

_/-\o_

Pistachenootje schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:17:
[...]

Dat zei ik ook: "met de normale rente". Maar Advanzia en Consors staan er niet tussen, ook niet met de normale rente. Ik reageerde op @sanook die stelde dat ze er niet tussen stonden omdat het actierentes zijn. Dat klopt dus niet, ze staan er niet tussen omdat ze zich niet richten op NL.
Ik zei dat dat kán zijn: "Reden hiervoor kan ook zijn dat Advanzia (en ook OpenBank, Consors) akties hebben met hun rente's"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ja en mijn reactie is dus dat argument niet klopt, Openbank staat er immers wel tussen met de normale rente, Advanzia en Consors niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Pistachenootje op 03-08-2023 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
Pistachenootje schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:25:
Ja en mijn reactie is dus dat dat niet klopt, Openbank staat er immers wel tussen met de normale rente, Advanzia en Consors niet.
En VWfs.de ook niet.

Garantibank staat wel op de lijstjes die je zojuist deelde met 2,5%. Dat is vreemd, want dat is een actierente. Openbank heeft ook actierente, maar staat erop met de standaardrente.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
noslen schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:06:
vermoedelijk omdat veel mensen zo weinig spaargeld hebben dat overstappen amper loont omdat je dan maar 3 euro per jaar extra krijgt :P

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:11
Nu ik toch aan het zoeken was, ook maar een antwoord op het erfbelasting vraagstuk voor Duitsland gezocht en gevonden.

Een geregistreerd partnerschap is ook in Duitsland geldig zoals ik het lees.
Derhalve geldt volgens het bron artikel een vrijstelling van 500.000 euro. Daarboven zal betaald moeten worden.

Voor Raisin spaarders betreft dit dan alleen het tegoed op de Raisin rekening en niet de via Raisin afgesloten deposito's en rekeningen.

Bron: https://www.weltsparen.de...azit-zur-erbschaftssteuer

Let op : dit zijn de regels in Duitsland. Het kan zijn dat voor buitenlanders vrijstelling verleend wordt. Hier heb ik nog geen eenduidig antwoord gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 26-07 19:44
Voor diegene die twijfelen over Bunq voor wat voor reden dan ook: Lloyds geeft nu 2,5% vrij opneembaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Zwelgje schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:30:
[...]
vermoedelijk omdat veel mensen zo weinig spaargeld hebben dat overstappen amper loont omdat je dan maar 3 euro per jaar extra krijgt :P
Als je gewoon de minimale NIBUD buffers aan houdt gaat het echt wel om meer dan € 3 / jaar.
Samen zonder kinderen met een auto is al € 25-30K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

.
.

[ Voor 115% gewijzigd door sanook op 03-08-2023 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwelgje
GroteVoet459 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:28:
[...]

Als je gewoon de minimale NIBUD buffers aan houdt gaat het echt wel om meer dan € 3 / jaar.
Samen zonder kinderen met een auto is al € 25-30K
andere discussie maar ik ken genoeg mensen voor wie 10.000 euro een hele hoop geld is, die willen best die 30k aanhouden als buffer maar dat gaat gewoon niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-07 11:18
In plaats van vele vragen, hierbij een inkijkje in onze aanpak
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

1 jaar Nordax 3,85%
3 jaar Renault 3,9%

Vriendin gaat twee andere banken uitkiezen en zet ongeveer dezelfde bedragen en looptijd vast.
Zo komt er volgend jaar wat vrij, mochten we wat nodig hebben.

Nordax ivm liquiditeit, Renault vanwege het land Frankrijk (ipv Italië).

Oh, en een spaarrekening bij Bunq om meer dan 1,25% rente te krijgen op m'n Nederlandse spaarrekening.

[ Voor 3% gewijzigd door Tomino op 03-08-2023 12:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GroteVoet459
Zwelgje schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:53:
[...]
andere discussie maar ik ken genoeg mensen voor wie 10.000 euro een hele hoop geld is, die willen best die 30k aanhouden als buffer maar dat gaat gewoon niet
Zelfs bij € 10K win je meer dan € 100,- / jaar door je spaargeld van de grootbanken naar Yapi Kredi of beter te verhuizen. Juist voor die groepen is € 100,- extra een boel geld.

Denk zelf dat voor die groep het feit dat ze *iets* aan financiële verbeteren het begin van een proces is ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ1984
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:43
ColeJ schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:19:
Voor diegene die twijfelen over Bunq voor wat voor reden dan ook: Lloyds geeft nu 2,5% vrij opneembaar.
Waar kan ik dit vinden? Op hun website staat 2% namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
JJ1984 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:04:
[...]
DV837 in "Het spaartopic - Deel 3"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:35
Gisteravond aangemeld bij Advanzia. Vergeleken met Nederlandse banken is het aanmelden toch even wennen. Bij de tweede stap in het aanmeldproces had ik een foutmelding, maar was niet duidelijk wat de fout precies was. Uiteindelijk erachter gekomen dat m'n wachtwoord te lang was en geen speciale tekens mag bevatten. Het viel me ook op dat ze heel veel loggen en tonen in de Webconsole 8)7

Vanochtend de documenten opgestuurd via e-mail en nu is het afwachten.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
GroteVoet459 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:04:
[...]

Zelfs bij € 10K win je meer dan € 100,- / jaar door je spaargeld van de grootbanken naar Yapi Kredi of beter te verhuizen. Juist voor die groepen is € 100,- extra een boel geld.

Denk zelf dat voor die groep het feit dat ze *iets* aan financiële verbeteren het begin van een proces is ...
ok ok die 3 euro was wat 'kort door de bocht' dat is wat meer op 10.000 euro :>

blijkbaar is dat voor weinigen een reden om over te stappen, we blijven lekker zitten bij de huisbank. Als je weinig geld hebt dan maak je ook niet de meeste slimme financiële beslissingen zoals overstappen naar een andere bank. (daar is onderzoek naar gedaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
JJ1984 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:04:
[...]

Ik heb een mail gekregen:

Beste klant,

Goed nieuws voor u als spaarder bij Lloyds Bank. Wij verhogen opnieuw de rente op uw Internet Spaarrekening.

Spaarrente gaat omhoog naar 2,50%

Op 22 augustus 2023 stijgt de rente van 2,00% naar 2,50%: één van de hoogste spaarrentes die u op dit moment in Nederland kunt krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:36
Zwelgje schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:40:
[...]

ok ok die 3 euro was wat 'kort door de bocht' dat is wat meer op 10.000 euro :>

blijkbaar is dat voor weinigen een reden om over te stappen, we blijven lekker zitten bij de huisbank. Als je weinig geld hebt dan maak je ook niet de meeste slimme financiële beslissingen zoals overstappen naar een andere bank. (daar is onderzoek naar gedaan)
https://www.cbs.nl/nl-nl/...tegoeden-sterk-toegenomen
Een gemiddelde is een wat lastige waarde maar spaargeld is er over het algemeen zeker wel. 1% bij je grootbank of 2,5% bij een kleinere bank maakt echt wel verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:29
ColeJ schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:27:
[...]

Ik heb een mail gekregen:

Beste klant,

Goed nieuws voor u als spaarder bij Lloyds Bank. Wij verhogen opnieuw de rente op uw Internet Spaarrekening.

Spaarrente gaat omhoog naar 2,50%

Op 22 augustus 2023 stijgt de rente van 2,00% naar 2,50%: één van de hoogste spaarrentes die u op dit moment in Nederland kunt krijgen.
En ook in de mail die jij gekregen hebt staat "Op 22 augustus". Dus nu krijg je bij Lloyds helemaal niet meer dan bij Bunq. En tegen de 22e wellicht ook al niet meer aangezien dit Bunq drie weken de tijd geeft om te reageren.

* RobertMe heeft wel Lloyds en geen Bunq

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
https://www.metronieuws.n...ders-gemiddeld-per-maand/
...
Kijken we naar deze gemiddelden – en toegegeven: dat is ietwat kort door de bocht – dan sparen Nederlanders gemiddeld 152,64 euro per maand
...
In dit forum halen meerderen dat alleen al aan de ontvangen rente ...

En we kijken al zo jaloers over de Noordzee richting het westen ...
https://www.msn.com/nl-nl...16c8221db1b4ea95079&ei=58

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:19
Uk Raisin 6% of meer😛

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:49
mpandroid schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:09:
Nu ik toch aan het zoeken was, ook maar een antwoord op het erfbelasting vraagstuk voor Duitsland gezocht en gevonden.
Voor een Duitse bank als Lloyds bank bijvoorbeeld geldt dat ze geen erfbelasting inhouden maar het tegoed overboeken naar een rekening van de wettelijke erfgenamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
bumble_bee schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:03:
[...]

Ook ZZP'er, vroeger hield ik het IB geld op de balans van de zaak, maar ik doe sinds de rentes gestegen zijn precies dit wat je hier omschrijft. Heb nu 3 depositos lopen bij Raisin met alleen belastinggeld, alledrie met een jaar looptijd, laatste is vorige week geopend. Die loopt dus begin Juli 2024 af en ik ga er van uit dat ik eind die maand ook moet betalen. Betalingstermijn voor de IB van 2022 is nu eind juli 2023, als je zo laat mogelijk je aangifte doet, komt de aanslag ook later binnen ;)

Er is overigens nog wel een verschil met of je vanuit eenmanszaak of BV ZZP't. Ik doe het vanuit EMZ en ik onttrek gewoon geld aan de balans van m'n zaak en stort het prive bij Raisin. Dit blijft interessant zolang de box3 belasting op spaargeld (en deposito's) laag blijft, of zolang je onder de vrijstelling zit.

Overigens moet je wel rekenrente betalen als je uitstel aanvraagt voor je IB, dat kan ook voordelig zijn, maar dat vind ik teveel gedoe om dit te bedenken, of deze rente meer is dan je op deposito's vangt, etc etc heb het er niet voor over.

De BTW gelden zijn er ook nog, die zitten wel op een zakelijke spaarrekening, maar dit hou je max 3 maanden vast, en levert daarom veel minder op.
De komende paar maanden open ik overigens geen depositos met belastinggeld, ga nu de door het nieuwe pensioenstelsel verruimde lijfrente ruimte eerst volstorten. Daarna komt er waarschinlijk wel een 9mnd deposito zoals jij dat ook bedacht hebt.

Al met al wel een paar duizend euro per jaar voor "niks". Het e.e.a. is mogelijk wel offtopic hier trouwens. Maar ja: het kan :)
Ik doe precies hetzelfde als jij (vrij opneembaar bij Bunq) maar ik zit wel boven de VRH vrijstelling.

Misschien dat ik alles in november/december terug de EMZ in boek zodat het ondernemersvermogen is - peildatum voor box3 is op 1 januari dus zou ik daarna weer naar Bunq kunnen,

Of heb ik in de EMZ helemaal "ondernemingsvermogen" en is alles gewoon prive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:11
jack2 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:17:
[...]

Voor een Duitse bank als Lloyds bank bijvoorbeeld geldt dat ze geen erfbelasting inhouden maar het tegoed overboeken naar een rekening van de wettelijke erfgenamen.
Het erfbelasting vraagstuk gaat niet over wat een specifieke bank doet, maar of je in het land waar je spaartegoeden hebt erfbelasting moet betalen voor het geval je gaat hemelen en of geregistreerd partnerschap gelijke behandeling heeft als een huwelijk.

Persoonlijk denk ik ook niet dat een bank dit zou kunnen doen aangezien zij niet het totaalbeeld van alle bezittingen heeft.
Dus wat dat betreft doet Lloyds dat goed.

Andere banken in andere landen zullen dit misschien vanwege wetgeving wel moeten.

Denk hierbij bijvoorbeeld ook aan bronbelasting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
mpandroid schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:51:
[...]

Het erfbelasting vraagstuk gaat niet over wat een specifieke bank doet, maar of je in het land waar je spaartegoeden hebt erfbelasting moet betalen voor het geval je gaat hemelen en of geregistreerd partnerschap gelijke behandeling heeft als een huwelijk.

Persoonlijk denk ik ook niet dat een bank dit zou kunnen doen aangezien zij niet het totaalbeeld van alle bezittingen heeft.
Dus wat dat betreft doet Lloyds dat goed.

Andere banken in andere landen zullen dit misschien vanwege wetgeving wel moeten.

Denk hierbij bijvoorbeeld ook aan bronbelasting.
Bij OpenBank schijnt dat dus te spelen. Je moet eerst alles afwikkelen met de Spaanse belastingdienst, daar bewijs van overleggen, en pas daarna wordt het geld vanaf de rekening(en) over gemaakt. Zij schijnen daar ook echt wettelijk verplicht toe te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dat is ook enige reden dat ik bij Openbank geen rekening geopend heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:02
Ik kan het wat lastig terug vinden bij de voorwaarden, maar heeft iemand ervaring met de Raisin spaarrekening zonder voorwaarden en dan met name hoe snel je het geld op de tegenrekening hebt als je terugstort?
Ik zit nu bij Bunq en een beetje Leaseplanbank en het nadeel van Bunq is de max 2x per maand opnemen en nadeel van LPB is de relatief lage rente.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:13
BvZwolle schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:18:
Ik kan het wat lastig terug vinden bij de voorwaarden, maar heeft iemand ervaring met de Raisin spaarrekening zonder voorwaarden en dan met name hoe snel je het geld op de tegenrekening hebt als je terugstort?
Ik zit nu bij Bunq en een beetje Leaseplanbank en het nadeel van Bunq is de max 2x per maand opnemen en nadeel van LPB is de relatief lage rente.
Ik zou daarvoor even zoeken in dit topic. Er zijn vele posts te vinden over dat onderwerp.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GroteVoet459

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
Ik kon het op de website van Lloyds niet terugvinden, maar met welke frequentie keren zij rente uit? Is dat maandelijks, per kwartaal of jaarlijks?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:10
Trishul schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:25:
Ik kon het op de website van Lloyds niet terugvinden, maar met welke frequentie keren zij rente uit? Is dat maandelijks, per kwartaal of jaarlijks?
Jaarlijks, zie voorwaarden onderaan deze pagina: https://www.lloydsbank.nl/sparen en dan in de PDF artikel 23 (pagina 14)

V&A advertenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:35
Even dubbel check of ik niks gemist heb...
Ik heb op dit moment de overwaarde van mijn huis op rekening. Dat wil voor 1 jaar zeggen dat ik
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
op mijn rekeningen heb.
De ene helft staat bij Bunq. De andere helft bij Lloyds.

Dit geld heb ik in april 24 nodig om de aankoop van een woning te betalen.
Kan ik in april gewoon het benodigde bedrag overboeken naar mijn ING rekening?of moet ik rekening houden met een maximaal over te maken bedrag?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:25
Blackouts schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:54:
Ik heb op dit moment de overwaarde van mijn huis op rekening. Dat wil voor 1 jaar zeggen dat ik
***members only***
op mijn rekeningen heb.

Kan ik in april gewoon het benodigde bedrag overboeken naar mijn ING rekening?of moet ik rekening houden met een maximaal over te maken bedrag?
Bij het verkopen van je huis wordt het DGS tijdelijk verruimd naar volgens mij 500k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:48

Sport_Life

Solvitur ambulando

***members only***
op mijn rekeningen heb.

Max 50k waarschijnlijk, soms moet je de limiet even ophogen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 22:17
Bij advanzia zit ik op 3.25 maar nu bieden ze 3.66 aan. Ik heb gemaild maar ze willen het niet aanpassen wat me wat gek lijkt want dan moet ik gewoon een nieuwe rekening openen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje

Zou imo zonde zijn om geen hogere rente te pakken. Bijvoorbeeld Advanzia 3.66%, Consors 3.5% of Progretto 3.8% voor een 6 maanden deposito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
***members only***
op mijn rekeningen heb.

Begin dit jaar heb ik nog de helft van wat jij er zo om en nabij zult hebben staan in een transactie afgeschreven bij Lloyds. Echter zou ik wel rekening houden met KYC en zo. Dus niet tot het laatste moment wachten maar de transactie minimaal een week van tevoren doen zodat op het moment dat het niet kan of de transactie helemaal wordt tegen gehouden je nog wat marge hebt om het te herstellen.

En zoals @Pistachenootje ook aangeeft. Als je zeker weet dat je het geld niet nodig hebt tot april kun je het ook in een 6 maanden deposito zetten waarbij je ruim 3% aan rente kunt krijgen. Of als je toch wat flexibeler wilt zijn kun je naast de genoemde spaarrekeningen ook een spaarrekening bij Banca Progetto overwegen, 3% rente maar wel een opname-/opzegtermijn van 4 dagen (en het bedrag bepaal je aan het begin en kun je alleen in zijn geheel opnemen). Maar de genoemde banken zijn dan wel echt vrij onneembare spaarrekeningen en hebben een hogere (actie) rente (voor 6 maanden). Alleen heb je dan direct te maken met een buitenlandse bank, daar waar Banca Progetto dan via Nederlandstalige Raisin verloopt.,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ1984
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:43
Het is al weer even rustig wat betreft de verhoging van de depositorente bij Raisin. Ik kijk met name naar de deposito’s van een jaar. Zouden we zo langzaam aan richting het einde gaan de stijgingen gaan of al zijn vraag ik me af.

[ Voor 3% gewijzigd door JJ1984 op 03-08-2023 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

René90 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:07:
Bij advanzia zit ik op 3.25 maar nu bieden ze 3.66 aan. Ik heb gemaild maar ze willen het niet aanpassen wat me wat gek lijkt want dan moet ik gewoon een nieuwe rekening openen?
Advanzia is niet flexibel hiermee, je zult dus idd op moeten zeggen en een nieuwe rekening openen.
Ik ben met hetzelfde bezig, gisteren rekening bij Consors aangevraagd (3,5%) maar geen idee hoe lang het gaat duren voordat deze rekening aktief is. Dan geld van Advanzia naar Consors en Advanzia opzeggen en weer een nieuwe rekening openen. Ik hoop dat dit allemaal gaat lukken in augustus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
René90 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:07:
... ze willen het niet aanpassen wat me wat gek lijkt ...
Wat is er gek aan dat een bestaande klant niet voldoet aan de eis dat je een nieuwe klant moet zijn voor een aanbieding voor nieuwe klanten?
Der Sonderzinssatz gilt nur für Neukunden sowie für Kunden, die noch keine Einzahlung getätigt haben
Als je mee wilt kunnen groeien met nieuwe aanbieding moet je een Welkomspaarrekening openen bij OpenBank. Daar schijnt een belletje wel te helpen. En dan hopen dat ze binnen 6 maanden de aanbiedingsrente verhogen.

Anders inderdaad je geld weghalen, je account opzeggen, de wachttijd uitzingen (bij Advanzia lijkt een week al genoeg) en dan als nieuwe klant de aanbieding pakken. Bij Consors is die wachttijd 6 maanden, bij VWfs zelf 3 jaar ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:12
... Kan ik in april gewoon het benodigde bedrag overboeken naar mijn ING rekening?of moet ik rekening houden met een maximaal over te maken bedrag?
ING zelf heeft een limiet van 50k (voor uitgaande overschrijvingen) per dag. Daar moet je dan ook even rekening mee houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• René90
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 22:17
GroteVoet459 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:44:
[...]

Wat is er gek aan dat een bestaande klant niet voldoet aan de eis dat je een nieuwe klant moet zijn voor een aanbieding voor nieuwe klanten?
Het is mijn inziens vooral wat klantonvriendelijk want je geld er weg trekken en een nieuw account maken werkt blijkbaar wel. Dan kunnen ze iedereen een hoop gedoe besparen lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

W1ck1e schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:50:
[...]
ING zelf heeft een limiet van 50k (voor uitgaande overschrijvingen) per dag. Daar moet je dan ook even rekening mee houden.
Meer dan 50k is mogelijk als je langs een kantoor gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
sanook schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:09:
[...]

Dat is een voorbeeld van "rekening mee houden" ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
sanook schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:09:
[...]

Als je daar geen zin in hebt, dan kan je dus alsnog meerdere transacties van 50k inplannen voor in de toekomst op 1 datum. 50k is bij ING limiet per dag om goed te keuren, niet om per dag af te laten schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
René90 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:01:
[...]

Het is mijn inziens vooral wat klantonvriendelijk want je geld er weg trekken en een nieuw account maken werkt blijkbaar wel. Dan kunnen ze iedereen een hoop gedoe besparen lijkt me.
Vogens mij niets met klantonvriendelijkheid te maken. Geen nieuwe-klanten-aanbieding voor bestaande klanten is volgens mij heel normaal. Mis juist bij alle niet-Belgische banken die Getrouwheidsbonus :+

Ik denk dat het probleem in een achterstallige automatiserin bij Advanzia zit. Ze hebben blijkbaar helemaal niet de mogelijkheid om (tijdig) te controleren of je al (recent) klant bent geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
René90 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:01:
[...]

Maar dat is toch normaal? Het gaat om een actierente, om nieuwe klanten te werven. Dus waarom zouden ze dan voor bestaande klanten de rente aanpassen? Het staat vrij letterlijk in de voorwaarden waar je akkoord mee bent gegaan "de eerste 6 maanden krijg je de actierente X%. Daarna de gewone variabele spaarrente die momenteel 1,61% is". Nergens staat dat je mee profiteert van een renteverhoging op de actierente.

En dit gebeurt echt zo vaak. 20 jaar klant bij Ziggo? Mag je jaarlijks bedelen voor korting. Nieuwe klant? 9 maanden? 12 maanden? 50% korting. Ook dat is toch niet eerlijk voor de bestaande klant.

* RobertMe is tevreden OpenBank klant, begonnen met Welkom Spaarrekening met 2,25%, toen dat 2,50% werd na tip(s) op het forum belletje gedaan en is het aangepast naar 2,50%, toen het 3,00% werd wederom belletje gedaan en een compleet nieuwe Welkom Spaarrekening gekregen met 3,00% rente voor de eerste 6 maanden. Ben ik daar blij mee? Jazeker! Vind ik dat ik er recht op heb? Ja! :+ Nee. Ben akkoord gegaan met 6 maanden 2,25%. Dat het nu en langer en 3,00% is is een leuke bijverdienste.

Overigens vraag ik me ook af of jullie massaal Advanzia gaan bellen/mailen als ze de actierente voor nieuwe klanten verlagen, dat jullie dan ook de lagere rente eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
xileS schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:17:
[...]

Als je daar geen zin in hebt, dan kan je dus alsnog meerdere transacties van 50k inplannen voor in de toekomst op 1 datum. 50k is bij ING limiet per dag om goed te keuren, niet om per dag af te laten schrijven.
Dat merkte ik laatst ook toen het inplannen meetelde voor de dag dat ik dat deed. Eigenlijk wel logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knakenpoetser
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-07 00:26
JJ1984 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:22:
Het is al weer even rustig wat betreft de verhoging van de depositorente bij Raisin. Ik kijk met name naar de deposito’s van een jaar. Zouden we zo langzaam aan richting het einde gaan de stijgingen gaan of al zijn vraag ik me af.
Dat vind ik een goede en legitieme vraag. Voorgaande rentebesluiten waren er tot 2 weken nadien volop deposito renteverhogingen. Die zijn tot dusver uitgebleven.

Voorafgaand aan het rentebesluit van de ECB van 28 juli waren er nog wat veranderingen in de depositorentes (ook verlagingen!). Sindsdien zijn er uitsluitend verhogingen geweest van de vrij opneembare rekeningen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankenstein
@Knakenpoetser Daarna is er nog 1 wijziging geweest, Fjord Bank heeft depositorente verlaagd.

Gisteren deelde ik 'm ook al, hier kun je zien dat er in Duitsland nog geen sprake is van daling. De grafiek toont het gemiddelde van de top 10 hoogste rentes per looptijd. Het staartje van de grafiek gaat nog flink omhoog.

https://www.kritische-anleger.de/festgeld/vergleich/

Maar ik zie ook dat de 12- en 6-maands euribor eigenlijk niet meer stijgen:
https://www.euribor-rates.eu/nl/actuele-euribor-tarieven/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
Als je naar de langjarige grafiek kijkt, dan is vaker een dip bij 12 maanden. Daarna ging de stijging verder . Dus zegt nog niets.

Hoop ook dat we nog verder stijgen. Tegen de 5% zou mooi zijn, en de moeite om lang vast te zetten

Bij Raisin is alleen Frankrijk lager…

[ Voor 9% gewijzigd door Juan op 04-08-2023 07:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knakenpoetser
Frankenstein schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 01:45:
@Knakenpoetser Daarna is er nog 1 wijziging geweest, Fjord Bank heeft depositorente verlaagd.
Klopt. Ik geloof dat ze 1 jaar deposito verlaagden van 4.04% naar 3.97%.
Gisteren deelde ik 'm ook al, hier kun je zien dat er in Duitsland nog geen sprake is van daling. De grafiek toont het gemiddelde van de top 10 hoogste rentes per looptijd. Het staartje van de grafiek gaat nog flink omhoog.

https://www.kritische-anleger.de/festgeld/vergleich/
Mooie website inderdaad!
Maar ik zie ook dat de 12- en 6-maands euribor eigenlijk niet meer stijgen:
https://www.euribor-rates.eu/nl/actuele-euribor-tarieven/
Duidelijk...maar wel jammer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knakenpoetser
Juan schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:08:
Als je naar de langjarige grafiek kijkt, dan is vaker een dip bij 12 maanden. Daarna ging de stijging verder . Dus zegt nog niets.

Hoop ook dat we nog verder stijgen. Tegen de 5% zou mooi zijn, en de moeite om lang vast te zetten

Bij Raisin is alleen Frankrijk lager…
Ik hoop met je mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:35
xileS schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:17:
[...]

Hoe werkt dit dan?
Als ik bijvoorbeeld vandaag het limiet verhoog naar €50.000 op de datum 11-8 t/m 11-8 en ik doe dat de komende dagen steeds weer kan je dan op 11-8 bijvoorbeeld €300.000 in 1 keer overmaken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Zwelgje schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:40:
[...]
Als je weinig geld hebt dan maak je ook niet de meeste slimme financiële beslissingen ...
Mooi voorbeeld:
https://www.nu.nl/economi...ndanks-herinneringen.html
Sommige verzuimers hebben geen aangifte gedaan omdat ze financieel krap bij kas zaten, zeiden ze aan de telefoon tegen de Belastingdienst. "Ze zagen in het aangifteprogramma dat ze extra belasting zouden moeten betalen en besloten daarom de aangifte niet in te dienen"
En dan een verzuimboete van € 385 of meer er overheen krijgen ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-07 20:20
W1ck1e schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:50:
[...]
Niet niet helemaal, de ING heeft een limiet voor het aanmaken van overschrijvingen van 50k.
Je kan bijvoorbeeld de limiet op 50k zetten en van maandag t/m donderdag, dan elke dag een overschrijving aanmaken van 50k uit te voeren op de vrijdag.

Dan boek je over / betaal je op vrijdag welliswaar in 4 delen in een dag 200k

Anders moet je naar een kantoor van de ING om het hoger te laten zetten dan die 50k

Ow, excuus, eerst verder lezen dan antwoorden.... zie dat dit inmiddels al beschreven was.

[ Voor 6% gewijzigd door namliam_eht op 04-08-2023 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:28

Theo

moederbord

Theo schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:39:
[...]

IK zit te twijfelen over deze spaarrekening. Mogelijk dat iemand hierbij kan helpen?

Ik heb wat vermogen dat ik in verschillende depositos heb zitten, maar wil ook wat spaargeld hebben waar ik snel bij kan (bijv binnen een week). Nu is die Banca Proggetto een mooie rekening met 3% rente, en vrij opneembaar (mits in 1 keer, en mits je 4 dagen kan wachten). Het enige waar ik meer zit is de renteopbouw en uitbetaling. Banca betaald per jaar de rente uit in januari, en de enige manier om geld van de rekening te halen is door deze op te heffen (wat 4 dagen kost).
Krijg je met het opheffen van de rekening rente pro rato uitbetaald over het lopende jaar?
Uiteindelijk heb ik Raisin maar gebeld en aan hun de vraag voorgelegd. Zij geven aan dat wanneer de rekening wordt beëindigd de rente van het lopende jaar pro rato wordt uitgekeerd. Hiertoe is re rentebetaling dus niet enkel in januari, maar is er ook een rentebetaling bij beëindigen van de rekening.

Daarmee is die spaarrekening nog best interessant voor de standaard buffer (voor het geval de wasmachine/auto/anders stuk gaat); wel 3% rente vangen, en gewoon bij het geld kunnen wanneer nodig.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Theo schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:12:
[...]

Uiteindelijk heb ik Raisin maar gebeld en aan hun de vraag voorgelegd. Zij geven aan dat wanneer de rekening wordt beëindigd de rente van het lopende jaar pro rato wordt uitgekeerd. Hiertoe is re rentebetaling dus niet enkel in januari, maar is er ook een rentebetaling bij beëindigen van de rekening.

Daarmee is die spaarrekening nog best interessant voor de standaard buffer (voor het geval de wasmachine/auto/anders stuk gaat); wel 3% rente vangen, en gewoon bij het geld kunnen wanneer nodig.
Het is natuurlijk geen echte spaarrekening en ook niet praktisch als buffer. Je moet de rekening namelijk altijd in zijn geheel opzeggen én vervolgens is er een opzegtermijn van 4 dagen. Dus als je bv rekeningen van 10k maakt (ja, meervoud, dat zou moeten kunnen) zit je bij de aanschaf van een wasmachine nog steeds met 9000+ die je verplicht moet opnemen. Het is dus alleen interessant voor auto, grote verbouwing, of andere grote uitgaven waarbij je bij opname ook echt (vrijwel) het hele bedrag nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
RobertMe schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:16:
[...]

Het is natuurlijk geen echte spaarrekening en ook niet praktisch als buffer. Je moet de rekening namelijk altijd in zijn geheel opzeggen én vervolgens is er een opzegtermijn van 4 dagen. Dus als je bv rekeningen van 10k maakt (ja, meervoud, dat zou moeten kunnen) zit je bij de aanschaf van een wasmachine nog steeds met 9000+ die je verplicht moet opnemen. Het is dus alleen interessant voor auto, grote verbouwing, of andere grote uitgaven waarbij je bij opname ook echt (vrijwel) het hele bedrag nodig hebt.
Ligt eraan. Niet iedereen heeft er moeite mee om 10k op te nemen als je 1k nodig hebt en de 9k opnieuw in te leggen. Wat ook kan, m.i., is 10 tranches van 1k aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Frankenstein schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:21:
[...]
Ligt eraan. Niet iedereen heeft er moeite mee om 10k op te nemen als je 1k nodig hebt en de 9k opnieuw in te leggen. Wat ook kan, m.i., is 10 tranches van 1k aanmaken.
Helaas is het minimum van de 'spaarrekening' van Progretto 10k.
https://www.raisin.nl/spa...tto-spaarrekening-bpl751/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik vraag me weleens af, wie gaat dit soort producten afsluiten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rylSAIZF65his7v7lHUEpbFjanA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/06GDfsTZySbHtgEYKXSXZ3HE.png?f=fotoalbum_large
Je kan hem ook voor 2,3,4,5,7,8 of 10 jaar afsluiten oOo

Edit: waarschijnlijk is het een fout op de site. Hier staan hogere percentages: https://www.raisin.nl/banken/civibank/

[ Voor 12% gewijzigd door Pistachenootje op 04-08-2023 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Pistachenootje schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:49:
[Afbeelding]

Edit: waarschijnlijk is het een fout op de site. Hier staan hogere percentages: https://www.raisin.nl/banken/civibank/
Dan kan je nog altijd voor 3 maanden 0% gaan... en ik zie nog vijf aanbieders op Raisin met rentes van maximaal 0,5%... kadzjing!

Edit. Lage rente, laag risico, zo was het toch _/-\o_

Edit 2. Alle deposito's met max 0,5% rente hebben minimum inleg van 10k. Jammer, als er geen minimum was zou ik er misschien eentje openen 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Frankenstein op 04-08-2023 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:09
[Afbeelding]

Nog niet zo lang geleden was 0% al meer dan je bij veel anderen banken had als je 100k wilde stallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
chielsen schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:01:
[...]
Nog niet zo lang geleden was 0% al meer dan je bij veel anderen banken had als je 100k wilde stallen.
Het ging om een fout, de werkelijke percentages liggen hoger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
Pistachenootje schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:17:
[...]

Het ging om een fout, de werkelijke percentages liggen hoger.
Hm, dat is wel jammer. Wil je nu perse een lage rente, kijk dan eens bij Euram bank.
0,01 % p.j.6 maanden EUR
0,01 % p.j.1 jaar EUR
0,10 % p.j.2 jaar EUR
https://www.raisin.nl/banken/euram-bank/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Catanan schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:51:
[...]

Hoe werkt dit dan?
Als ik bijvoorbeeld vandaag het limiet verhoog naar €50.000 op de datum 11-8 t/m 11-8 en ik doe dat de komende dagen steeds weer kan je dan op 11-8 bijvoorbeeld €300.000 in 1 keer overmaken?
xileS in "Het spaartopic - Deel 3"

In jouw voorbeeld voor 300k zou je dus op 6 verschillende dagen (of 5 en dan op de dag zelf nog een 50k overboeking) al moeten inplannen voor 11-8. Je hebt dan wel 6 transacties van 50k, maar wel op 1 dag.

Voor 6 transacties, moet je dus wel op 6 dagen een overschrijving inplannen. In dat geval kan je zelf afwegen of je dan niet liever langs de bank gaat. Voor een bedrag van t/m 100k, zou ik wel lkr gewoon in 2 transacties doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:12
Theo schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:12:
[...]

Dan vind ik een dag of 4-6 moeten wachten tot je een nieuwe wasmachine, of nog erger je vaatwasser kunt vervangen veel te lang. Als de vaatwasser vandaag stuk gaat, moet er bij wijze van spreken morgen al een nieuwe staan ;)
Wij komen er meestal pas laat in de avond achter als ie het niet meer zou doen. Hoe graag ik dan ook dezelfde avond nog zou willen, dat kan ik op mijn buik schrijven ;)

[ Voor 22% gewijzigd door sverzijl op 04-08-2023 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

sverzijl schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

Dan vind ik een dag of 4-6 moeten wachten tot je een nieuwe wasmachine, of nog erger je vaatwasser kunt vervangen veel te lang. Als de vaatwasser vandaag stuk gaat, moet er bij wijze van spreken morgen al een nieuwe staan ;)
Morgen? Vandaag! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

xileS schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:30:
[...]

xileS in "Het spaartopic - Deel 3"

In jouw voorbeeld voor 300k zou je dus op 6 verschillende dagen (of 5 en dan op de dag zelf nog een 50k overboeking) al moeten inplannen voor 11-8. Je hebt dan wel 6 transacties van 50k, maar wel op 1 dag.

Voor 6 transacties, moet je dus wel op 6 dagen een overschrijving inplannen. In dat geval kan je zelf afwegen of je dan niet liever langs de bank gaat. Voor een bedrag van t/m 100k, zou ik wel lkr gewoon in 2 transacties doen.
Voor de volledigheid: Dat langs het kantoor gaan is alleen nodig om de toestemming te verkrijgen om die dag (alléén dié dag) een bedrag hoger dan 50k over te kunnen maken vanaf jouw rekening. Je hoeft dus niet op het kantoor de betaling te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
sverzijl schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

Bol.com accepteert bij mijn weten gewoon creditcards, dus zelfs met 0 EUR direct aanspreekbaar geld is dit geen probleem (niet dat ik dat aanraad).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-07 08:04

Richard

Kuru Kuru Kururin

De rente die u maandelijks op uw spaarrekening bij Brand New Day ontvangt, wordt vanaf 15 augustus verhoogd. De rente van die rekening stijgt van 1,35% naar 1,50% per jaar.
Nou Nou; vetpot hoor!

20*350ZO45°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:12
Ik beleg al zo'n 14 jaar via BND, maar nooit geweten dat ze ook een spaarrekening hadden. Maar ik mis zo te lezen nog niet veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-07 08:04

Richard

Kuru Kuru Kururin

20*350ZO45°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Ja die moeten natuurlijk die Sander Schimmeldinges nog betalen voor zijn medewerking in de reclamespotjes ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
[Afbeelding]

Da's grappig, weken lang stond het verkeerd op de website en nu is het ineens veranderd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVYyOCXKyPyedoYW3MutpKnE5rc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vy7YYmbtZFgD9qVjIlkt85LX.png?f=fotoalbum_large

PS. het is daarmee de hoogste flexibele deposito.

[ Voor 11% gewijzigd door Pistachenootje op 04-08-2023 15:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Pistachenootje schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:38:
[...]

Da's grappig, weken lang stond het verkeerd op de website en nu is het ineens veranderd.
[Afbeelding]

PS. het is daarmee de hoogste flexibele deposito.
Kijk, nu wordt het interessant. Alleen snap ik deze niet:
De toepasselijke basisrente bij vroegtijdige beëindiging vindt u op de Raisin website
"rente bij vroegtijdige beëindiging" leest alsof er dan een andere rente geld dan die 3,60%?

Overigens wordt het deposito bij vroegtijdige beëindiging ook pas na 31 dagen uitgekeerd (waarna er nog een aantal dagen over de transactie gedaan kan worden). Dus dat is ook redelijk lang. Dan is die 4 dagen van de spaarrekening onder voorwaarden bij Progetto in veel gevallen fijner (de categorie "auto kopen" en zo, dat is iets wat je wel binnen 31 dagen kunt doen, maar van "geen nieuwe auto nodig" naar "betalen" in 4 dagen is wel rap).

* RobertMe heeft vanmorgen tweede spaarrekening bij Progetto aangevraagd. Maar als dit flexibele deposito dan 3,6% uitkeert bij vroegtijdige beëindiging is dat zeer netjes, en ga ik Progetto aanvraag cancellen (kan ook nog, geld wilde ik maandag pas overboeken).

Edit:
Overigens is die 3,60% sowieso heel netjes. Coop heeft ook wat ruimere opzeg voorwaarden bij hun standaard deposito. Bv dan ook bij aankoop woning, maar zij keren geen rente uit bij vroegtijdige beëindiging. En Coop heeft "maar" 3,85% rente. Dus voor 0,25% "verlies" wel volledige vrijheid en als je (zeker) weet vroegtijdig te willen cancellen is Civi dus sowieso beter (3,6% tot beëindiging vs 0% tot beëindiging).

Edit2:
Ik ben scheel. Staat gewoon op de aanvraag pagina: "Rentetarief bij vroegtijdige beëindiging: 0,00%".

[ Voor 14% gewijzigd door RobertMe op 04-08-2023 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Advanzia doet de goedkkeuringen willekeurig denk ik? Op dezelfde dag als mijn vrouw een rekening aangevraagd en zij heeft paar dagen geleden al een mailtje gehad dat het gelukt is. Ik nog niks :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 00:18
xileS schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:42:
Advanzia doet de goedkkeuringen willekeurig denk ik? Op dezelfde dag als mijn vrouw een rekening aangevraagd en zij heeft paar dagen geleden al een mailtje gehad dat het gelukt is. Ik nog niks :-(
Ik heb afgelopen maandag 31 juli een aanvraag ingediend en de documenten opgestuurd, maar ook nog niets gehoord. Er zullen wel veel aanvragen binnenkomen.

Ik ga mijn flexibele deposito bij CiviBank a 2.75% per jaar nu omzetten naar de Advanzia rekening, kwam toch weer stuk voordeliger uit zelfs met de 'weggegooide' rente van de afgelopen maanden, dus het is toch nog even wachten op het deposito geld. Naar blijkt, bij het lezen van bericht hierboven, pas na 31 dagen.
Hopelijk nog op tijd voor de actierente bij Advanzia, of hopen dat er na 1 september een nog betere of gelijkwaardige deal is.

[ Voor 12% gewijzigd door Rogier.V op 05-08-2023 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansi55
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:42
Ook ik heb maandag een aanvraag ingediend voor mijn vrouw. Nog geen reactie.
Komt wel een keer, denk ik. Ook in Luxemburg is het vakantie..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• indica
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-07 16:24
Geldt die nieuwe rente van 3,66 van Advanzia nou ook bij bestaande klanten? Ik heb in juli een rekening geopend,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

indica schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:57:
Geldt die nieuwe rente van 3,66 van Advanzia nou ook bij bestaande klanten? Ik heb in juli een rekening geopend,
Op het moment dat je saldo 5000 of meer is gaat je account meetellen voor de rente die op dat moment geldt. Dus als dat in juli was heb je 3,4%, was dat in augustus dan heb je 3,66%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:35
xileS schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:42:
Idem hier, 2 augustus geregistreerd en op 3 augustus documenten opgestuurd. Nog geen mail ontvangen. Is wel even wennen vergeleken met het aanmelden bij Nederlandse banken :+

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Severijn
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-06-2024
De rente bij een spaarrekening van Nordax (via Raisin) wordt per kwartaal betaald. Stel dat je het geld wilt verplaatsen naar een depositorekening, maar het eerste kwartaal is nog niet geweest. Krijg je dan wel de tot dan toe opgebouwde rente uitgekeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Severijn schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:50:
De rente bij een spaarrekening van Nordax (via Raisin) wordt per kwartaal betaald. Stel dat je het geld wilt verplaatsen naar een depositorekening, maar het eerste kwartaal is nog niet geweest. Krijg je dan wel de tot dan toe opgebouwde rente uitgekeerd?
Dat staat allicht in de productinformatie of algemene voorwaarden. Maar dat is wel hoe het normaal werkt. De rente wordt per dag berekend. Op het moment dat je dus halverwege de periode alle geld er af haalt krijg je op de rentedatum nog steeds die rente uitbelating die je tot toen hebt opgebouwd. Als je de rekening helemaal op zegt is de kans aanwezig (/groot, maar kijk het na) dat je dan nog de laatste rente krijgt uitgekeerd.

* RobertMe heeft bij NIBC een wopping €0,14 op de kwartaalspaarrekening staan. Ergens vorig jaar de rekening helemaal leeg gehaald maar op 1 januari natuurlijk nog netjes de rente bijgeschreven gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Severijn
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08-06-2024
Dank je. Leek me gevoelsmatig ook wel correct. In je Rabobank app zie je gewoon wat je opbouwt op je spaarrekening, maar met 1,25% schiet dat niet op (over 1.5 week 1.5% overigens). Wel een goede service natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy1977
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-01 00:40
Bij Advanzia duurt dat wel een 4/5 werkdagen voordat je bericht krijgt.
RobinNL schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:33:
[...]

Idem hier, 2 augustus geregistreerd en op 3 augustus documenten opgestuurd. Nog geen mail ontvangen. Is wel even wennen vergeleken met het aanmelden bij Nederlandse banken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Crazy1977 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 01:34:
Bij Advanzia duurt dat wel een 4/5 werkdagen voordat je bericht krijgt.

[...]
Bij mij is het inmiddels bijna al 2 weken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
De Europese Centrale Bank zal de rest van het jaar afzien van het verhogen van de rente. Dat verwacht ABN Amro, dat ervan uitgaat dat de ECB in maart volgend jaar zal beginnen met verlagen. De depositorente, het tarief dat banken krijgen als ze hun geld bij de centrale bank stallen, moet daardoor eind 2024 uitkomen op 2 procent.

Daarmee wijkt de visie van ABN Amro af van wat economen in doorsnee denken. Zij gaan er namelijk van uit dat de ECB de rente nogmaals zal verhogen. Al hoeft dat niet per se volgende maand zal zijn. De centrale bank verhoogde de depositorente vorige week nog met een kwart procentpunt tot 3,75 procent. Daarmee staat deze op het hoogste niveau ooit in het bestaan van de ECB.
https://www.bnr.nl/nieuws...an-verdere-renteverhoging

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:45
Dat is een slap excuus om de spaarrente niet verder te verhogen, zou ik ook zeggen als ik een bank zou zijn. :7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juan
Dan moeten ze nu gelijk de hypotheekrentes gaan verlagen.. die hebben veel harder en sneller verhoogd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-07 16:13

Cis

Juan schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:40:
Dan moeten ze nu gelijk de hypotheekrentes gaan verlagen.. die hebben veel harder en sneller verhoogd
Ze moeten helemaal niks. 8) :w

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik lees al een tijdje mee en denk erover om de helft van mijn spaargeld (25K) voor een jaar in een deposito te stoppen.

Reden is dat ik wellicht na dit jaar zonder werk zit en een tijdje ga reizen, dus dan is het prettig om over een jaar weer beschikking te hebben over het geld.

Nu kijk ik naar de volgende opties:
https://www.raisin.nl/deposito/

En daarvan specifiek de volgende (ivm euro en geen werk aan belastingteruggave etc.):
https://www.raisin.nl/sav...L_TD6-12.pdf?locale=nl_NL
https://www.raisin.nl/sav...8872/PIB_LHV?locale=nl_NL

Iemand nog een advies of dit goede keuzes zijn of kan ik toch beter voor wat anders kiezen?
En ivm garantiestelsel loop ik zelf eigenlijk geen risico of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Ik ben dik tevreden met Progetto.

Snelle opening, snelle uitkering, en hoge rente.

Zorg gewoon dat je niet boven de 100k komt, mocht het fout gaan, heb je na 2 weken je geld alsnog terug.
Of nog een raisin account openen, op naam van de vrouw, dan ben je voor 200k gedekt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• W1ck1e
De Europese Centrale Bank zal de rest van het jaar afzien van het verhogen van de rente. Dat verwacht ABN Amro, dat ervan uitgaat dat de ECB in maart volgend jaar zal beginnen met verlagen. De depositorente, het tarief dat banken krijgen als ze hun geld bij de centrale bank stallen, moet daardoor eind 2024 uitkomen op 2 procent.

Daarmee wijkt de visie van ABN Amro af van wat economen in doorsnee denken. Zij gaan er namelijk van uit dat de ECB de rente nogmaals zal verhogen. Al hoeft dat niet per se volgende maand zal zijn. De centrale bank verhoogde de depositorente vorige week nog met een kwart procentpunt tot 3,75 procent. Daarmee staat deze op het hoogste niveau ooit in het bestaan van de ECB.
Even gekopieerd van @Pistachenootje.

Ik denk dat dat als volgt gaat.

ABN Amro zit in een vergadering

Vraag : "Die stijgende spaarrentes die worden een probleem, wat zouden we daar aan kunnen doen ?"

Antwoord : "Als we nu de mensen doen geloven dat de rentes voorlopig niet meer zullen stijgen dan gaat de gemiddelde klant nu een deposito openen in plaats van wachten tot de rente verder stijgt"

Aktie : Stuurt een persbericht dat de bank verwacht dat de rente voorlopig niet meer stijgt.

Reaktie van de gemiddelde klant : Zet geld vast tegen de huidige rente

Reaktie van de bank : He, er is genoeg spaargeld bij ons gestald, we hoeven de rente niet te verhogen.

Reaktie van de markt : De rente wordt niet verhoogd.

Reaktie van de bank : Zie je wel, onze verwachting komt uit

Koffie ! ;)
Pagina: 1 ... 119 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling