Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.222.164 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:43

Reinier

\o/

gielie schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:27:
Ik kreeg gister een update van de app en die werkt nu niet meer, na de Face ID inlog crasht de app.
Bedoel je Raisin? Dat probleem heb ik ook, maar dan op Android.

Ik heb de aanvraag voor een deposito bij Orange (3,7%) geannuleerd en heb in plaats daarvan voor Nordax gekozen (4% bij een looptijd van één jaar). Scheelt toch weer iets, met vergelijkbare voorwaarden v.z.i.w.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Vandaag maar even een mailtje naar de klantenservice sturen.
Raisin is vaak erg langzaam via mail. Als je er doorheen komt met bellen is dat meestal sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:43

Reinier

\o/

is nu een week terug dat ik alles heb aangeleverd en alleen het adres, wat ik middels een belastingsbrief heb gedaan, moet nog goed gekeurd worden.
Bij mij duurde het ook ongeveer een week (ik had een nota van mijn energieleverancier gebruikt).
In de tussentijd kreeg ik af en toe reminders dat ik de identiteitscheck nog moest doen, terwijl die juist al wél succesvol was afgerond :?

Overigens wist ik niet dat er een referral-ding bestaat wat je €50 kan opleveren ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• acbi1986
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 05-09 16:20
Reageert Advanzia bij jullie op mailtjes? Ik heb meer dan een week geleden een mail gestuurd maar krijg geen reactie. Daarna nog een keer gestuurd maar helaas nog steeds niet….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 11:26
Ik kreeg gister een update van de raisin app en die werkt nu niet meer, na de Face ID inlog crashed de app. Zit op iOS 16.4 op een iPhone 13 Pro. Herstarten/opnieuw installeren haalt niks uit.

Meer mensen hier last van?
Hier ook maar met android. Vanmorgen update geïnstalleerd. Na inlog met fingerprint sluit de app af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
acbi1986 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:40:
Reageert Advanzia bij jullie op mailtjes? Ik heb meer dan een week geleden een mail gestuurd maar krijg geen reactie. Daarna nog een keer gestuurd maar helaas nog steeds niet….
Duurt lang. Een beller is sneller.
+352 263 8 75 75

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

martijn1p schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 07:05:
[...]

Overigens; 228,11 opgebouwde rente op een 6maand 2.3% deposito (inleg 20K op 18Jan). Ik zou zeggen 230eur opbrengst. Wat mis ik?
Dit komt overeen met 181 dagen. Dat kan dus best kloppen, als je je bedenkt dat bijv. februari maar 28 dagen telt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansi55
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:21
acbi1986 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:40:
Ik heb een paar weken geleden een aantal mails gestuurd met vragen over de renteverhoging.
Kreeg soms deelfde dag nog antwoord. En soms 1 dag later.
Niet slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Villager
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 16:25
Klopt het trouwens dat je de BIC code niet nodig hebt om geld naar je Raisin rekening over te schrijven?
Dat dus je naam en IBAN voldoende zijn? Kan er niks over terugvinden op de Raisin site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Villager schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:02:
Klopt het trouwens dat je de BIC code niet nodig hebt om geld naar je Raisin rekening over te schrijven?
Dat dus je naam en IBAN voldoende zijn? Kan er niks over terugvinden op de Raisin site.
Ja. Als je geld overboekt in euro’s en de betaling binnen de SEPA-zone plaatsvindt, is de IBAN en de naam van de ontvanger voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

De BIC is inderdaad nog een restant uit het pre-IBAN tijdperk. Je hebt het nog nodig als je een overboeking zou doen bij een bank die zelf niet deelneemt aan IBAN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Raisin app werkt prima met Faceid, na laatste update, iOS 17

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wpm
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 09:03

wpm

Villager schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:02:
Er zijn nog heel wat landen die geen IBAN hebben. Het is voornamelijk binnen de EER een standaard.
Landen die deelnemen aan IBAN:
 Albanië
 Andorra
 België
 Bosnië en Herzegovina
 Bulgarije
 Cyprus
 Denemarken
 Duitsland
 Estland
 Faeröer
 Finland
 Frankrijk
 Georgië
 Gibraltar
 Griekenland
 Groenland
 Hongarije
 Ierland
 IJsland
 Israël
 Italië
 Jordanië
 Kroatië
 Letland
 Libanon
 Liechtenstein
 Litouwen
 Luxemburg
 Malta
 Mauritius
 Monaco
 Montenegro
 Nederland
 Noord-Macedonië
 Noorwegen
 Oostenrijk
 Polen
 Portugal
 Roemenië
 San Marino
 Saoedi-Arabië
 Servië
 Slowakije
 Slovenië
 Spanje
 Tsjechië
 Turkije
 Tunesië
 Verenigd Koninkrijk
 Verenigde Arabische Emiraten
 Zweden
 Zwitserland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 18:48
Ik kreeg gister een update van de raisin app en die werkt nu niet meer, na de Face ID inlog crashed de app. Zit op iOS 16.4 op een iPhone 13 Pro. Herstarten/opnieuw installeren haalt niks uit.

Meer mensen hier last van?
Same here, op iOS 17 beta. Zondag deed hij het nog prima, inmiddels crasht hij na de login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MikeN schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:06:
[...]

Same here, op iOS 17 beta. Zondag deed hij het nog prima, inmiddels crasht hij na de login.
Ook voor @gielie iOS 16 idd hier ook. Re-install van de app verhielp het probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 18-07-2023 14:31 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:46
Gunner schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:30:
[...]

Ook voor @gielie iOS 16 idd hier ook. Re-install van de app verhielp het probleem.
Zit inmiddels op ios17 pb en heb de app opnieuw geïnstalleerd en het werkt weer. Heb ook al antwoord op mijn vraag aan de klantenservice van deze ochtend en mijn account is actief, het eerste bedrag is onderweg naar mijn raisin account.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoopXXX
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-09 23:49
Nog een vraag / invalshoek over erfbelasting en Raisin:

Over Duitsland en erfbelasting heb ik tot nu toe gelezen dat daar geen risico bestaat aangezien de tarieven lager zijn dan in Nederland en je de betaalde belasting in minder kan brengen op de in Nederland te betalen belasting .
De bewering dat de tarieven lager zijn blijkt bij nader uitzoeken maar gedeeltelijk waar te zijn. Geregistreerd partnerschap en / of een samenlevingscontract bestaan niet in Duits erfrecht. Daarmee komen de tarieven voor deze categorieën hoger uit dan in Nederland.

Bronnen:
https://vwdknotarissen.nl...-naar-duitsland-verhuizen
https://www.droomhuisduit...%20tot%20maximaal%2043%25.

Alles wat je via Raisin doet gaat via een Duits IBAN (dus als je een Zweedse deposito aankoop gaat je geld eerst naar een Duits IBAN en vice versa).

=>Betekent dit dan ook dat Raisin qua erfbelasting voor iedereen met een geregistreerd partnerschap en / of een samenlevingscontract een no go is, ongeacht in welk land je een deposito aankoopt? Je geld komt namelijk eerst op een Duitse rekening terecht..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Onder Android in de generieke app instellingen gegevens wissen lost het op. Maar dan ben je ook alles kwijt, inclusief inlog, dus veel maakt het niet uit tov opnieuw installeren. Alleen cache wissen lost het niet op.

Goed, dus ik kan de status weer bekijken van mijn aanvraag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NX4wWCYV3TZGdje32jq1DGYl7a4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/arC9Ke0H3CfjnoZMExtwS0C7.jpg?f=fotoalbum_large

Dankje Raisin. Duidelijk.

En op de website is er helemaal niks van zichtbaar. Hij doet alsof ik alles kan aanvragen (en als je erop klikt heb je sommige , maar nog geen enkele mail gehad van ze dat er iets gelukt is. En bijvoorbeeld bij IBAN invullen bij een aanvraag staat eronder: tax_id_number.hint. Lijkt mij dat dat nog gekoppeld moet worden door hun.)

En dat dat even duurt is prima, maar ik hoop wel een beetje dat mijn eerste ervaringen met Raisin niet voorspellend voor de toekomst zijn, want dit is een puinhoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
gielie schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:58:
[...]

Zit inmiddels op ios17 pb en heb de app opnieuw geïnstalleerd en het werkt weer. Heb ook al antwoord op mijn vraag aan de klantenservice van deze ochtend en mijn account is actief, het eerste bedrag is onderweg naar mijn raisin account.
Was het antwoord nodig om je account actief te krijgen, of kruiste dat elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:46
Sissors schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:36:
[...]

Was het antwoord nodig om je account actief te krijgen, of kruiste dat elkaar?
Daar zal ik nooit achter komen, zeg maar “toeval bestaat niet”

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acbi1986
Kan je ergens zien hoeveel procent rente je krijgt bij Advanzia? Ik heb er nu 1 euro op gezet en neem aan dat ik geen 3,4% krijg, maar hoe weet ik dat zeker? Krijg ik dan helemaal geen rente? Ik wil tot 1 aug wachten met het overmaken van een groot bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:23

sanook

_/-\o_

acbi1986 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:00:
Kan je ergens zien hoeveel procent rente je krijgt bij Advanzia? Ik heb er nu 1 euro op gezet en neem aan dat ik geen 3,4% krijg, maar hoe weet ik dat zeker? Krijg ik dan helemaal geen rente? Ik wil tot 1 aug wachten met het overmaken van een groot bedrag.
Je krijgt pas rente als je saldo 5000 of meer is, dus 1 euro overmaken heeft geen zin. Sowieso krijg je pas in de volgende maand je overzicht te zien met het rentepercentage. En voor zover ik weet loopt de aktie t/m 31 juli dus als je 1 augustus pas geld op je rekening gaat zetten ben je te laat.
Beter om zsm te beginnen want de actierente duurt tot 31 januari, hoe eerder je begint hoe langer je profiteert.

[ Voor 7% gewijzigd door sanook op 18-07-2023 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acbi1986
sanook schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:14:
[...]

Je krijgt pas rente als je saldo 5000 of meer is, dus 1 euro overmaken heeft geen zin. Sowieso krijg je pas in de volgende maand je overzicht te zien met het rentepercentage. En voor zover ik weet loopt de aktie t/m 31 juli dus als je 1 augustus pas geld op je rekening gaat zetten ben je te laat.
Beter om zsm te beginnen want de actierente duurt tot 31 januari, hoe eerder je begint hoe langer je profiteert.
Verwacht je niet dat er een nieuwe actierente komt per 1 aug? Zal deze niet hoger zijn aangezien de meeste rentes nu omhoog gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

acbi1986 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:41:
[...]

Verwacht je niet dat er een nieuwe actierente komt per 1 aug? Zal deze niet hoger zijn aangezien de meeste rentes nu omhoog gaan?
wachten is of/wanneer de ECB weer omhoog gaat met de rente. Ik verwacht nog wel 1 stijging maar die zou ook pas in augustus kunnen komen. Maar het is allemaal glazen bol werk...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:57
Kan je ergens zien hoeveel procent rente je krijgt bij Advanzia?
Op het account statement dat je in de eerste week van de maand via email ontvangt. Het rentepercentage bij saldo onder 5000 euro is 0,00%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
sanook schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:43:
[...]

wachten is of/wanneer de ECB weer omhoog gaat met de rente. Ik verwacht nog wel 1 stijging maar die zou ook pas in augustus kunnen komen. Maar het is allemaal glazen bol werk...
In ieder geval kun je er vanuit gaan dat Advanzia per 1 augustus ook een actierente zal bieden, en ik verwacht dat de rente voor nieuwe klanten dan tenminste 3,40% zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

Barrycade

Through the...

Wispe schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 07:32:
[...]

Ik ben achtergekomen dat ik mijn spaarrekening als tegenrekening heb opgegeven ipv mijn betaalrekening. 8)7
Stomme fout van mij. Komt omdat ik in een excel-bestandje al mijn spaarrekeningen heb staan en zonder te nadenken vanuit daar een rekening heb gekopieerd en geplakt.
Heb al gemaild naar LPB met de vraag of ze het kunnen aanpassen.
Mooi dus dat het tegenrekening deel getest hebt en het werkt dus. :P

Dus meteen even de klantenservice uitproberen, jij doet een vrij intensieve due diligence hè.

Ga je dit met al je nieuwe bankrekeningen zo doen :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Wijziging bij Bunq: verdiende rente wordt nu wekelijks betaald. (Was: maandelijks).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:58

Theo

moederbord

Sinds gisteren lijken de meeste spaarrekeningen bij Raisin niet meer beschikbaar te zijn :? Enkel onderstaande vier spaarrekeningen lijken nog via Raisin geopend te kunnen worden.. Iemand een idee wat hier aan de hand is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aECpqMCcqRarFKQRpUIOCDPQXMY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VBrt1Yoxp7QpNyTlWOiu7FOV.png?f=fotoalbum_large

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 08:28
Theo schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:00:
Sinds gisteren lijken de meeste spaarrekeningen bij Raisin niet meer beschikbaar te zijn :? Enkel onderstaande vier spaarrekeningen lijken nog via Raisin geopend te kunnen worden.. Iemand een idee wat hier aan de hand is?

[Afbeelding]
Als je bovenaan kiest voor deposito sparen krijg je meer te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madailei
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-09 06:28
Een spaarrekening is uiteraard niet hetzelfde als een deposito. Zelf heb ik in de afgelopen maand geen andere spaarrekeningen gezien dan de 4 in je screenshot @Theo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:58

Theo

moederbord

madailei schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:27:
Een spaarrekening is uiteraard niet hetzelfde als een deposito. Zelf heb ik in de afgelopen maand geen andere spaarrekeningen gezien dan de 4 in je screenshot @Theo
Ik juist wel, en heb naast een 5 jaar deposito bij RCI, ook recentelijk een CKV spaarrekening bij hun geopend. Tot vorige week hadden ze veel meer spaarrekeningen als opties staan.
Bijv die CKV met 2.45% rente, en rentebetaling per maand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DT5mQRqtpgy9urFF0z4ovt514QI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aTckhuhnoJH1nrBZKDPwiA08.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Theo op 19-07-2023 07:44 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Theo schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:40:
[...]

Ik juist wel, en heb naast een 5 jaar deposito bij RCI, ook recentelijk een CKV spaarrekening bij hun geopend. Tot vorige week hadden ze veel meer spaarrekeningen als opties staan.
Bijv die CKV met 2.45% rente, en rentebetaling per maand.

[Afbeelding]
De overige spaarrekeningen zijn er nog maar worden niet meteen getoond. Zijn te vinden via:

https://www.raisin.nl/spaarrekening/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSUm7HmFlKa_kZqd1oMFBeJHXlM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HtuKDh9LYIFIIod75EfkJCYq.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan wachten, maar in hun voorwaarden staat (vertaald naar het Nederlands):
* De effectieve speciale rentevoet van momenteel 3,40% per jaar (nominale rentevoet 3,35% per jaar) geldt gedurende 6 maanden vanaf het moment van de eerste storting.
Geen idee waarom je de eerste euro hebt overgemaakt en vervolgens gaat wachten, maar op deze manier loop je rente mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Theo schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:00:

[Afbeelding]
CKV lijkt inderdaad verdwenen te zijn (ook bij mij in de app). Heb er, in tegenstelling tot jou, ook geen (spaar)rekening dus het is ook niet dat ze hem om die reden weg laten (+ Renault, waar ik wel een rekening heb) staat in de app ook in het lijstje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 19:11
[...]

https://www.bnr.nl/nieuws...enteverhoging-ecb-na-juli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Mijn vermoeden is dat dit dan voorlopig de laatste wijziging zal zijn en dat dit percentage voor langere tijd zal blijven staan, dus niet weer in korte tijd omlaag (of omhoog). Maar je weet het nooit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien interessant voor iemand:
Als je bij Bunq in andere valuta gaat sparen (dollar of pond) krijg je 3,71% rente.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
anandus schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:33:
Misschien interessant voor iemand:
Als je bij Bunq in andere valuta gaat sparen (dollar of pond) krijg je 3,71% rente.
Pas op: geen DGS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:54
En extra gratis valuata risico op je saldo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 08:28
RobertMe schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:52:
[...]

CKV lijkt inderdaad verdwenen te zijn (ook bij mij in de app). Heb er, in tegenstelling tot jou, ook geen (spaar)rekening dus het is ook niet dat ze hem om die reden weg laten (+ Renault, waar ik wel een rekening heb) staat in de app ook in het lijstje).
zie deze tekst staan:

✓ ⓘ Opmerking: vanwege technische werkzaamheden, kan tijdelijk geen spaarrekening worden aangevraagd bij CKV. Bekijk hier vrij opneembare spaarrekeningen van onze andere partnerbanken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddie_V2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 10:52
[...]

in augustus komt de ECB niet bij elkaar om te praten over de rente.

27 juli en 14 september zijn de datums, dan kun je een wijziging in de rente verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 21:08
helloitsme schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:48:
[...]

zie deze tekst staan:

✓ ⓘ Opmerking: vanwege technische werkzaamheden, kan tijdelijk geen spaarrekening worden aangevraagd bij CKV. Bekijk hier vrij opneembare spaarrekeningen van onze andere partnerbanken.
Het is een technische storing, 12 juli betaling naar ckv gedaan en nog steeds niet verwerkt. Het is wel afgeschreven van m’n Raisin maar ze zijn er druk mee bezig volgens de klantenservice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
sanook schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:30:
Mijn vermoeden is dat dit dan voorlopig de laatste wijziging zal zijn en dat dit percentage voor langere tijd zal blijven staan, dus niet weer in korte tijd omlaag (of omhoog). Maar je weet het nooit.
Meneer Knot heeft er belang bij dat de rente niet veel verder omhoog gaat, daarom dit proefballonetje (kost te veel)
Enkele dagen geleden, gaf ECB nog aan, dat de piek nog niet bereikt was, en nog wel wat doorstijgt.
https://www.bnr.nl/nieuws...-rentestijging-aanstaande

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Juan schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:31:
[...]

Meneer Knot heeft er belang bij dat de rente niet veel verder omhoog gaat, daarom dit proefballonetje (kost te veel)
Enkele dagen geleden, gaf ECB nog aan, dat de piek nog niet bereikt was, en nog wel wat doorstijgt.
https://www.bnr.nl/nieuws...-rentestijging-aanstaande
Naja dat hebben bijna alle regeringen momenteel.
Ik voorzie ook geen grote stappen meer want je merkt dat de inflatie vooral energiegedreven is en daar gaat de rentestand weinig aan veranderen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Toch verwacht ik niet veel verhogingen meer. Inflatie daalt alweer en gok dat ze nog 1 of 2 keer verhogen met 0,25 procentpunt en dat het dat een tijd ( 1 a 2 jaar) op hetzelfde niveau blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:27
Sinds vandaag wordt bij mij de rente bij Bunq niet juist getoond in de app (Android). Kan iemand dit toevallig checken? Gisteren had ik een paar tientjes staan, nu is het opeens 7 euro.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Uniciteit schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 23:03:
Wijziging bij Bunq: verdiende rente wordt nu wekelijks betaald. (Was: maandelijks).
Waarom zou dat zijn? Zie bij mij nog staan dat het maandelijks is.

[ Voor 9% gewijzigd door init6 op 19-07-2023 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RobinNL schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:05:
Sinds vandaag wordt bij mij de rente bij Bunq niet juist getoond in de app (Android). Kan iemand dit toevallig checken? Gisteren had ik een paar tientjes staan, nu is het opeens 7 euro.
Waarschijnlijk omdat de rente nu wekelijks wordt betaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:44:
[...]

Klopt, na update van de app is het ineens wekelijks.
Al ga ik wel van €40 naar €7. Lijkt me wel dat ze de rest van de rente ook uitkeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:44:
[...]

Ik had even contact met Bunq via sociale media en ze gaven aan (ja, vrij snelle reactie ;)) dat het een bug in de app was. Is inmiddels opgelost als ik het zo zie.

Maar dat het per week wordt uitbetaald is misschien wat onnodig :P

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Hmm, lekker dan. Vorige week een deposito bij Nordax aangevraagd, 9 maanden met 3,8% rente. Morgen valt deposito bij Banca Progetto vrij dus geld zou dan in een keer "door schuiven".
Krijg ik om half 5 een mail van Raisin. Per 21-7 wordt de rente verlaagd naar 3,70%. En dat ik mijn aanvraag voor de 21e afgerond moet hebben (voldoen aan voorwaarden + saldo beschikbaar).

Nu dus maar even "paniekvoetbal" geld opnemen van Renault. Want ik heb natuurlijk ook geen idee wanneer het geld van Banca Progetto gestort wordt, morgen? Overmorgen? Dag daarna Maandag?

IMO wel een beetje kort dag dus om het nog te regelen. En vandaar ook maar direct van Renault opgenomen i.p.v. een andere bank buiten Raisin. Dan moet ik het allemaal zonder instant payments gaan doen en nu geld ergens opnemen naar huisbank en dan morgen weer naar Raisin en hopen dat het ook bij Raisin tijdig aan komt.
Maar zul je natuurlijk zien dat Renault ook pas de transactie aan het eind van de dag uitvoert. En daarmee "te laat".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 22:00
RobinNL schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:05:
Viel me ook op, maar dat geldt ook bij IOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
RobertMe schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:25:
Hmm, lekker dan. Vorige week een deposito bij Nordax aangevraagd, 9 maanden met 3,8% rente. Morgen valt deposito bij Banca Progetto vrij dus geld zou dan in een keer "door schuiven".
Krijg ik om half 5 een mail van Raisin. Per 21-7 wordt de rente verlaagd naar 3,70%. En dat ik mijn aanvraag voor de 21e afgerond moet hebben (voldoen aan voorwaarden + saldo beschikbaar).

Nu dus maar even "paniekvoetbal" geld opnemen van Renault. Want ik heb natuurlijk ook geen idee wanneer het geld van Banca Progetto gestort wordt, morgen? Overmorgen? Dag daarna Maandag?

IMO wel een beetje kort dag dus om het nog te regelen. En vandaar ook maar direct van Renault opgenomen i.p.v. een andere bank buiten Raisin. Dan moet ik het allemaal zonder instant payments gaan doen en nu geld ergens opnemen naar huisbank en dan morgen weer naar Raisin en hopen dat het ook bij Raisin tijdig aan komt.
Maar zul je natuurlijk zien dat Renault ook pas de transactie aan het eind van de dag uitvoert. En daarmee "te laat".
hier valt morgen ook een bedrag vrij bij Progetto, wilde een deel hiervan voor 1 jaar vast zetten tegen 4%..(daalt nog niet)
Als je goed timed, kan je het nog voor het weekend iig weg hebben vrijdag rond 11:00 NL tijd zal het geld op de raisin rekening staan. Dat was iig bij de vorige deposito van deze bank.
Dus de dag na het vrijvallen zou je het geld al moeten hebben op de Raisin rekening, als je dit gelijk overboekt naar je betaalrekening, heb je aan het einde van de dag je geld (voor het geen wat je niet vast zet)
Anders heb je met een beetje pech 4 dagen geen rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:32
RobertMe schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:25:

Ik kreeg hem ook en heb net ook de bevestigings email gekregen dat de Raisin rekening geopend is (daar zat ik op te wachten, kon nog geen geld overmaken). Maar goed, als het je niet lukt op tijd scheelt het je 0.05% rente, ook niet de wereld denk ik zo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
@RobertMe ik las op een Duitse review site wel wat klachten over hoe snel (langzaam dus) Progretto geld overmaakt na deposito einde. Vanaf Renault gaat het bij ook weleens langzaam. Wel een nadeel van Raisin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Ik heb wel ergens (hier) of Spaarinformatie gelezen dat iemand bij Orange bank, al 3 weken zit te wachten op zijn/haar geld...

Echt belachelijk dat het al 3 weken vastgehouden word door Orange
Dus daar niet afsluiten!

Progetto, was echt snel vorige maand (13 juni viel het vrij, op de 14e kon het al overmaken naar mijn eigen rekening)

[ Voor 27% gewijzigd door Juan op 19-07-2023 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Pistachenootje schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:03:
@RobertMe ik las op een Duitse review site wel wat klachten over hoe snel (langzaam dus) Progretto geld overmaakt na deposito einde. Vanaf Renault gaat het bij ook weleens langzaam. Wel een nadeel van Raisin.
Was intussen inderdaad ook al aan het kijken om het geld op een andere manier te regelen. Ik dacht dat ik bij LPB te min had staan, maar is (net) voldoende.

Morgenvroeg dus even in de gaten houden en evt rond 9 uur LPB =(IP)> huisbank =(SEPA)> Raisin doen. Volgens mij moet dat toch sowieso voor het eind van de dag dan bij Raisin staan.

Dat het bij Renault ook wel eens even kan duren stond mij intussen ook iets van bij ja (vandaar even verder gekeken). Maar gezien ik die transactie niet meer kan intrekken dus maar even morgenvroeg afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Juan schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:05:
Progetto, was echt snel vorige maand (13 juni viel het vrij, op de 14e kon het al overmaken naar mijn eigen rekening)
Ook die ene dag zou voor mij te lang zijn :p. Einddatum 20e, voor Nordax moet het vóór de 21e akkoord / geregeld zijn (dus op zijn laatst 20e) Maar gezien het mijn eersye deposito (bij Raisin) is weet/wist ik dus niet of het op dag van einddatum wordt geboekt of een dag later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
rube schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:03:
Maar goed, als het je niet lukt op tijd scheelt het je 0.05% rente, ook niet de wereld denk ik zo ;)
0,075%, 9 maanden deposito ;) Nog los van dat rente altijd op jaarbasis wordt uitgedrukt en dus 0,1%.

En eigenlijk ook procentpunt en niet procent :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:12:
[...]

0,075%, 9 maanden deposito ;) Nog los van dat rente altijd op jaarbasis wordt uitgedrukt en dus 0,1%.

En eigenlijk ook procentpunt en niet procent :p
9 maanden 0.075% minder rente is op jaarbasis 0.056% minder rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Sissors schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:24:
[...]

9 maanden 0.075% minder rente is op jaarbasis 0.056% minder rente.
9 maanden 0,1-procentpunt minder. Op jaarbasis 3,8% vs 3,7%. Dus naar mijn idee dan 0,075-procentpunt minder (9 maanden is 3/4e jaar, dus ook 3/4e van 0,1 = 0,75).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:26:
[...]

9 maanden 0,1-procentpunt minder. Op jaarbasis 3,8% vs 3,7%. Dus naar mijn idee dan 0,075-procentpunt minder (9 maanden is 3/4e jaar, dus ook 3/4e van 0,1 = 0,75).
Ah oké, had niet goed gelezen, eens inderdaad als je begint met 0.1% minder. Blijft natuurlijk dat zomaar kan dat je overmorgen 0.2% meer had kunnen krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Sissors schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:28:
[...]

Ah oké, had niet goed gelezen, eens inderdaad als je begint met 0.1% minder. Blijft natuurlijk dat zomaar kan dat je overmorgen 0.2% meer had kunnen krijgen ;)
Zoals bij Banca Progetto. Die ging kort na afsluiten omhoog. Daar krijg ik nu (/tot morgen) 2,50%. Intussen krijg ik dat ook bij Renault en ook al een aantal maanden bij OpenBank (daar nu 3,00%).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bt0
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 27-07 23:10

bt0

JoopXXX schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:28:
Nog een vraag / invalshoek over erfbelasting en Raisin:

Over Duitsland en erfbelasting heb ik tot nu toe gelezen dat daar geen risico bestaat aangezien de tarieven lager zijn dan in Nederland en je de betaalde belasting in minder kan brengen op de in Nederland te betalen belasting .
De bewering dat de tarieven lager zijn blijkt bij nader uitzoeken maar gedeeltelijk waar te zijn. Geregistreerd partnerschap en / of een samenlevingscontract bestaan niet in Duits erfrecht. Daarmee komen de tarieven voor deze categorieën hoger uit dan in Nederland.

Bronnen:
https://vwdknotarissen.nl...-naar-duitsland-verhuizen
https://www.droomhuisduit...%20tot%20maximaal%2043%25.

Alles wat je via Raisin doet gaat via een Duits IBAN (dus als je een Zweedse deposito aankoop gaat je geld eerst naar een Duits IBAN en vice versa).

=>Betekent dit dan ook dat Raisin qua erfbelasting voor iedereen met een geregistreerd partnerschap en / of een samenlevingscontract een no go is, ongeacht in welk land je een deposito aankoopt? Je geld komt namelijk eerst op een Duitse rekening terecht..
Het gaat er volgens mij om in welk land het spaargeld zich bevindt op het moment van overlijden van de erflater. Normaliter staat het geld niet op de Duitse Raisin-rekening, maar bevindt het zich in een ander land (afhankelijk van de partnerbank/spaarconstructie).

Dus ik denk dat je de erfbelastingtarieven van een buitenland alleen hoeft uit te zoeken voor die landen waar je spaargeld staat én die het situsbeginsel hanteren voor het bepalen of erfbelasting verschuldigd is.

En ja, veel buitenlanden (zoals Duitsland, Spanje en Frankrijk) stellen partnerschap en samenwonen niet gelijk aan het huwelijk, met soms grote gevolgen voor de erfbelasting die de partner/erfgenaam van de erflater moet betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Nou maar snel ff 25k in gang gezet bij progretto voor 1 jaar 4%..
Hopelijk zijn ze snel met vrijgeven van die 50k, en kan het vrijdag hun kant weer op
Wilde eerst wachten maar nu met die verlagingen toch maar ff in gang zetten..

Loop wel rente mis (eurootje of 7), omdat het net voor het weekend is. (had bij LPB kunnen staan)
En ook alleen als ze vrijdag het geld hebben (niet dat het over het weekend heen getild word)

Er gaan toch een aantal banken omlaag op de 21e
inbank 1 jaar van 4% naar 3,8%
Nordax 1 jaar van 4% naar 3,95%

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Mijn spaardeposito bij LPB kwam vrij, dus eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en het plan opgevat om nu toch echt geld via Raisin over te boeken naar Renault bank.

Eerst de app een beetje goed bekeken. Daar stond die ene euro op van het afsluiten. Dus nog een euro er naar toe geboekt en een euro teruggestort als test. 50k van LPB naar mijn tegenrekening en daarna overgeheveld naar Raisin. Nu dus overboeken naar Renault bank waar het dan met 2.5% rendeert.

Spannend, al dat digitale heen-en-weer geschuif van grote bedragen. Ik snap wel waarom Nederlanders gewoon hun geld bij RABO/AMRO/ING enzo stallen. Dat is vertrouwd. Nu hevel ik geld over via een wazige app naar een wazige buitenlandse bank. Het voelt spannend allemaal.
Denk dat dit soort dingen de drempel is die veruit de meeste Nederlanders ervan weerhoudt.

Zelfs het storten naar Renault bank eerst getest met 1k voor ik de rest er op zet :')
Dit schuiven zal wel makkelijker worden naarmate je het vaker doet.

[ Voor 8% gewijzigd door FunkyTrip op 19-07-2023 23:19 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Juan schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:58:
Nou maar snel ff 25k in gang gezet bij progretto voor 1 jaar 4%..
Hopelijk zijn ze snel met vrijgeven van die 50k, en kan het vrijdag hun kant weer op
Wilde eerst wachten maar nu met die verlagingen toch maar ff in gang zetten..

Loop wel rente mis (eurootje of 7), omdat het net voor het weekend is. (had bij LPB kunnen staan)
En ook alleen als ze vrijdag het geld hebben (niet dat het over het weekend heen getild word)

Er gaan toch een aantal banken omlaag op de 21e
inbank 1 jaar van 4% naar 3,8%
Nordax 1 jaar van 4% naar 3,95%
Heb niks van verlagingen meegekregen, zat nog te wachten op verhogingen ;p.

Ben ik nog op tijd om wat vast te zetten tegen 4% voor 1 jaar vanaf ING?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
Beide gaan morgen omlaag, ik zou het risico niet lopen.

Opmerking: Vanaf 21-07-23 geldt een nieuw rentetarief van 3.95% p.j. in plaats van 4% p.j
Om het huidig geldende rentetarief van 4% p.j. te ontvangen, dient uiterlijk de werkdag vóór 21-07-23 te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag tijdig te kunnen doorsturen naar de bank. Vanaf 21-07-23 wordt uw termijndeposito geopend met het nieuwe rentetarief van 3.95% p.j. Indien u dit niet wilt, kunt u uw aanvraag intrekken onder ‘Mijn Raisin’ > ‘Mijn producten’ > ‘Deposito sparen’ > ‘Details’ van het betreffende termijndeposito > ‘Aanvraag intrekken’.

Want wat is precies "aan alle voorwaarden voldaan" ?
Heb je aan alle voorwaarden voldaan, als je hem niet meer kan intrekken?
Heb je aan alle voorwaarden voldaan, als het geld afgeschreven is van de Raisin rekening?
Heb je aan alle voorwaarden voldaan als de bank (Nordax bv) het geld ontvangen heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Juan schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 05:54:
Beide gaan morgen omlaag, ik zou het risico niet lopen.

Opmerking: Vanaf 21-07-23 geldt een nieuw rentetarief van 3.95% p.j. in plaats van 4% p.j
Om het huidig geldende rentetarief van 4% p.j. te ontvangen, dient uiterlijk de werkdag vóór 21-07-23 te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag tijdig te kunnen doorsturen naar de bank. Vanaf 21-07-23 wordt uw termijndeposito geopend met het nieuwe rentetarief van 3.95% p.j. Indien u dit niet wilt, kunt u uw aanvraag intrekken onder ‘Mijn Raisin’ > ‘Mijn producten’ > ‘Deposito sparen’ > ‘Details’ van het betreffende termijndeposito > ‘Aanvraag intrekken’.

Want wat is precies "aan alle voorwaarden voldaan" ?
Heb je aan alle voorwaarden voldaan, als je hem niet meer kan intrekken?
Heb je aan alle voorwaarden voldaan, als het geld afgeschreven is van de Raisin rekening?
Heb je aan alle voorwaarden voldaan als de bank (Nordax bv) het geld ontvangen heeft?
Ah voor 21e gaat sowieso niet meer lukken. Alleen aanvraag duurt al vaak paar werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

FunkyTrip schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 23:05:
Mijn spaardeposito bij LPB kwam vrij, dus eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en het plan opgevat om nu toch echt geld via Raisin over te boeken naar Renault bank.

Eerst de app een beetje goed bekeken. Daar stond die ene euro op van het afsluiten. Dus nog een euro er naar toe geboekt en een euro teruggestort als test. 50k van LPB naar mijn tegenrekening en daarna overgeheveld naar Raisin. Nu dus overboeken naar Renault bank waar het dan met 2.5% rendeert.

Spannend, al dat digitale heen-en-weer geschuif van grote bedragen. Ik snap wel waarom Nederlanders gewoon hun geld bij RABO/AMRO/ING enzo stallen. Dat is vertrouwd. Nu hevel ik geld over via een wazige app naar een wazige buitenlandse bank. Het voelt spannend allemaal.
Denk dat dit soort dingen de drempel is die veruit de meeste Nederlanders ervan weerhoudt.

Zelfs het storten naar Renault bank eerst getest met 1k voor ik de rest er op zet :')
Dit schuiven zal wel makkelijker worden naarmate je het vaker doet.
Verwacht je komende jaar een stijging of heb je het geld binnen een jaar nodig?
Aangezien lpb ook 2,5% heeft op 1 jarige depositos.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
xileS schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 05:49:Ben ik nog op tijd om wat vast te zetten tegen 4% voor 1 jaar vanaf ING?
Ja. Er zijn vier aanbieders die geen verlaging aankondigen. Minimale inleg bij die vier is 10k. De verlagingen lijken me incidenteel.

[ Voor 6% gewijzigd door Frankenstein op 20-07-2023 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Sport_Life schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 07:48:
[...]

Verwacht je komende jaar een stijging of heb je het geld binnen een jaar nodig?
Aangezien lpb ook 2,5% heeft op 1 jarige depositos.
Ik zie regelmatig mailtjes langskomen dat RCI weer omhoog gaat met hun rente dus ik denk dat dit nog wel een paar keer gaat gebeuren binnen een jaar. Maar als LPB met hun 1jr bij blijft en die verhogingen stoppen, dan kan ik weer terug. Garantie stelsel geldt toch per rekening? Deposito is een andere rekening?

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:08:
[...]

Ik zie regelmatig mailtjes langskomen dat RCI weer omhoog gaat met hun rente dus ik denk dat dit nog wel een paar keer gaat gebeuren binnen een jaar. Maar als LPB met hun 1jr bij blijft en die verhogingen stoppen, dan kan ik weer terug. Garantie stelsel geldt toch per rekening? Deposito is een andere rekening?
Waarom geen Advanzia voor 3,4 % rente 6 maanden lang (waarbij het vaak ook nog wordt verlengd)? Kan je nu al krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2023 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

[...]

Garantiestelsel is per BANK, niet per rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Oke dan snap ik je overweging. Ik sta er iets anders in.

Garantie stelsel geldt per bank(vergunning).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

sanook schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:20:
[...]

Garantiestelsel is per BANK, niet per rekening.
Per bank vergunning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Opende dinsdag deposito's bij InBank op 4% voor een jaar en Nordax op 3,8% voor 9 maanden. Gisteren mail dat het geld er uiterlijk morgen moet zijn omdat beiden 0,2% gaan zakken deze week.

Doe er je voordeel mee :)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wpm
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 09:03

wpm

[...]

Zoals andere al vermelde is DGS per banklicentie.
Het is mogelijk, in zeer uitzonderlijke gevallen dat een bank in meerdere DGS-en zit.

Zie voor meer informatie het DGS topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:08
RobertMe schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:26:
[...]

9 maanden is 3/4e jaar, dus ook 3/4e van 0,1 = 0,075

en bij een ton aan inleg is het maar 75 euro rente. dus waarschijnlijk valt de schade in absolute zin nog wel mee.
relatief: rente is 3,7% ipv 3,8%, dus [je] loopt 1/37 = 2,7027027027....% van de rente mis.

[ Voor 24% gewijzigd door W1ck1e op 20-07-2023 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 23:00
Zouden jullie een student aan raden om z'n zeer bescheiden spaarpotje (helft van de Nibud buffer die me wordt aangeraden :'( ) van de grootbank spaarrekening af te halen en in een rekening van Raisin te stoppen?

Nu regel ik al mijn bankzaken bij ING. Maar zag dat de rente bijna minder dan de helft van andere banken. Maar omdat ik weinig vermogen heb ben ik een beetje bang voor het effect van de kosten van een nieuwe rekening bij een andere bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:29
scherp! er zijn banken bij die samen een vergunning delen (ik weet dat ze er zijn, namen ff niet zo paraat) daar moet je dus scherp op letten!

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Zijn er al meer mensen die de Update 23 van Bunq hebben ontvangen?

Zit nu bij de Easy Savings, dus 0 euro per maand kosten voor 2,46% rente.
Zie nu dat Bunq ook aanbiedt om in andere currencies te sparen, voor 3,71% rente (USD en GBP).

Klinkt goed, maar addertje is natuurlijk dat die meer of minder waard kunnen worden tegenover de euro. Lijkt me echter sterk dat de USD of GBP opeens dermate zwaar zakken dat je dit verschil in rente niet rendabel krijgt.

Blijft alleen nog de 8,99 euro per maand over die je moet betalen om die functionaliteit te kunnen gebruiken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:49
En valt niet onder het DGS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:08
TTMJ! schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:09:
Zouden jullie een student aan raden om z'n zeer bescheiden spaarpotje (helft van de Nibud buffer die me wordt aangeraden :'( ) van de grootbank spaarrekening af te halen en in een rekening van Raisin te stoppen?

Nu regel ik al mijn bankzaken bij ING. Maar zag dat de rente bijna minder dan de helft van andere banken. Maar omdat ik weinig vermogen heb ben ik een beetje bang voor het effect van de kosten van een nieuwe rekening bij een andere bank
De meeste spaarrekeningen die hier genoemd worden zijn gratis. Je moet er alleen wat tijd in steken. Dus ja, haal je geld (op een klein deel na) weg bij de grootbank. Houdt wel de betaalrekening aan. Het kan dan de tegenrekening zijn voor je spaarrekening. Zoek een bank waar je snel aan je geld kan (raisin valt volgens mij dan snel af). Spreid je geld over verschillende banken. Binnen het nederlandse dgs is nu garanti met 2,5% de top. binnen 1 dag heb je daar een rekening. Doe het vandaag !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online

Een rekening bij Raisin is gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online

De meeste spaarrekeningen zijn gratis (banken verdienen immers aan het uitlenen van jouw geld en maken verder geen kosten op de incidentele transacties, i.t.t. betaalrekeningen waarvan het geld "niet" uitgeleend kan worden en er kosten zitten in bankpas, betaalverkeer, ...). Met een rekening bij LeasePlan Bank heb je IIRC 1,85% rente en instant payments waardoor je het geld "altijd" (instant) beschikbaar hebt mocht de beschikbaarheid een "issue" in de overweging zijn.
Maar uiteraard zijn er hogere rentes te krijgen in binnen en buitenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Jeroenneman schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:17:
Lijkt me echter sterk dat de USD of GBP opeens dermate zwaar zakken dat je dit verschil in rente niet rendabel krijgt.
Mij niet. Het hoeft niet opeens te gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:28

Ik kan me voorstellen dat je als student wat vaker gebruik moet maken van je spaarpotje (moest ik wel iig). Ik zou dus vooral ook een bank kiezen waar je er vlot / zonder problemen bij kunt als je het nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17:17

Het is zeker wel aan te raden. Ik heb geen idee welke buffer geadviseerd wordt door het NIBUD, maar als ik uitga van 5.000 euro hebben we het dus over 2.500 euro.

Dan vallen er al een aantal mogelijkheden af vanwege voorwaarden zoals minimale inleg enz.
Zelf zou ik geen deposito adviseren omdat je de beschikking wilt houden over je spaarpot.

Er zijn voldoende mogelijkheden voor spaarrekeningen die een hogere rente geven dan ING. Je kunt voor Advanzia, Openbank, Lloyds, LPB enz. gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:37

Misschien een rekening openen bij Bunq? Instant payment naar je ING rekening (wel max. 2x per maand). En nu 2,46% rente.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Sport_Life schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:21:
[...]

Oke dan snap ik je overweging. Ik sta er iets anders in.

Garantie stelsel geldt per bank(vergunning).
Dan is het helemaal goed dat ik niet meer bij LPB stal, want op de spaarrekening aldaar staat een nog hoger bedrag ondertussen.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
  • Nu online
De 50k is “verdwenen” in de Raisin app bij Progetto. Dus verwacht morgen rond deze tijd de gelden op Raisin

Zelfde patroon als laatste keer

[ Voor 3% gewijzigd door Juan op 20-07-2023 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Goed om te horen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Orange bank gaat omhoog naar 4,00 % voor een 1 en 2 jaarsdeposito

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankenstein
xileS schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 05:49:
[...]

Heb niks van verlagingen meegekregen, zat nog te wachten op verhogingen ;p.

Ben ik nog op tijd om wat vast te zetten tegen 4% voor 1 jaar vanaf ING?
Orange Bank per vandaag 4% voor 1 of 2 jaar vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Sissors schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:26:
[...]

Thanks, kan de huidige niet meer aanpassen, maar als die problemen geeft probeer ik dat.
Voor als iemand het zich afvraagt, is net goedgekeurd. Zondag aangevraagd, donderdag gereed. Dus dat viel mee uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1989
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-09 20:55
Ik heb gister een deposito bij Nordax Bank aangevraagd, maar om de 4% te krijgen moet hij voor morgen volledig zijn verwerkt. Iemand ervaring mee dat dat zo snel kan gaan? En als je opzegt binnen 14 dagen, hoe snel heb je dan je geld weer terug?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TonyMontana
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-01 17:19
Centraal Beheer verhoogt de rente van de RentePlus rekening met ingang van morgen naar 1,75%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:37
Ik zie bij Orange Bank per vandaag 4% voor 1 of 2 jaar vast.

Geen ervaring met depositosparen maar je kan dan gedurende de geheel loop tijd niet bij je geld?
Pagina: 1 ... 111 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling