Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.214.712 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 08:49
een paar nette verhogingen:

CKV +2,47 = 2,47
BP +0,25 = 2,75
Klarna +0,20 = 2,57

bron

[ Voor 26% gewijzigd door Jirure1984 op 30-06-2023 13:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TonyMontana
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-01 17:19
Xepos schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:35:
Wow! Klarna komt een grote sprong.

[...]

Ben benieuwd of de anderen nog volgen voor vrijdag
Ook voor deposito's maakt Klarna een flinke inhaalslag.
1 jaar vast voor 3.95% is verleidelijk.
De "uitdaging" van DGS in SEK houdt me vooralsnog tegen, maar toch jeukt het... :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IkUkxHYbkbsMwp3iAxtDgc77zzU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yce2WH9szSWPWsvaBX5O06lp.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:57
Jirure1984 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:55:
een paar nette verhogingen:

CKV +2,47 = 2,47
BP +0,25 = 2,75
Klarna +0,20 = 2,57
Misschien handig om erbij te zetten waar de informatie vandaan komt en per wanneer die veranderingen gaan gelden (NL-banken melden het al weken vooruit ...).
En dat je de effectieve rentes noemt (met rente-op-rente) terwijl we meestal over nominale rente praten..

CVK is deze week net als nieuw product op de NL markt gekomen met 2,45% nominaal.
De verhoging van Klarna per vandaag was hier al eerder gemeld, maar ook daar als 2,55% nominaal (dus dit is geen extra verhoging t.o.v die melding).

Banco Progetto is net afgelopen week van 2,25% naar 2,50% gegaan (effectief 2,52%); zo staat die ook (nog?) op https://www.raisin.nl/spa...tto-spaarrekening-bpl751/
PS: let op dat je hier een 4 dagen termijn hebt en alleen het geheel in één keer kunt storten/opnemen.
UPDATE: Als ik ingelogd ben krijg ik 2,75% (eff: 2,78%) op dezelfde rekening ... ?!?!?

[ Voor 4% gewijzigd door GroteVoet459 op 30-06-2023 13:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 08:49
GroteVoet459 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:16:
[...]

Misschien handig om erbij te zetten waar de informatie vandaan komt en per wanneer die veranderingen gaan gelden (NL-banken melden het al weken vooruit ...).
En dat je de effectieve rentes noemt (met rente-op-rente) terwijl we meestal over nominale rente praten..

CVK is deze week net als nieuw product op de NL markt gekomen met 2,45% nominaal.
De verhoging van Klarna per vandaag was hier al eerder gemeld, maar ook daar als 2,55% nominaal (dus dit is geen extra verhoging t.o.v die melding).

Banco Progetto is net afgelopen week van 2,25% naar 2,50% gegaan (effectief 2,52%); zo staat die ook (nog?) op https://www.raisin.nl/spa...tto-spaarrekening-bpl751/
PS: let op dat je hier een 4 dagen termijn hebt en alleen het geheel in één keer kunt storten/opnemen.
UPDATE: Als ik ingelogd ben krijg ik 2,75% (eff: 2,78%) op dezelfde rekening ... ?!?!?
bron toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kareltjekat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 15:33
NIBC gaat per dinsdag 4 juli van 1,4% naar 1,6% (zojuist mail over ontvangen).

[ Voor 6% gewijzigd door kareltjekat op 30-06-2023 14:06 . Reden: Huidige rente toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 21:12
Na 3 weken antwoord

Dear Mr…

Thank you for your message.

The 3.25% is only valid for new customers. As you are already customer, you will benefit of our special offer of 3.40% for 4 months.

You can deposit up to 1 Million EUR on your account.

Your deposits are protected by the Luxembourg Deposit Protection Fund FGDL (Fonds de garantie des dépots Luxembourg) up to the amount of €100,000.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 23:12

MieJuul

3970Wp

kareltjekat schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:04:
NIBC gaat per dinsdag 4 juli van 1,4% naar 1,6% (zojuist mail over ontvangen).
Plus 0,05% bonusrente voor het minimumbedrag wat er in een kwartaal op de rekening staat
(detail, maar toch....) 😉

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Wel raar dat bij Raisin in de app alleen depisitos & spaarrekeningen te zien zijn. Terwijl ze op de website ook "Flexibele depisitos" en "Spaarrekening met voorwaarden" hebben. Zo kom ik dus nu pas achter die spaarrekening van Banca Progetto. Wat naar mijn idee voor mijn situatie ook interessakan zijn (geld op spaarrekening om "ooit" een woning te kopen). Vastzetten in deposito betekent dus dat het mogelijk niet beschikbaar is "als het zo ver is", en echt vrij opneembaar levert dan weer iets minder rente op. En die 4 werkdagen " vertraging" bij opname is natuurlijk geen issue in die situatie.
GroteVoet459 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:16:
Die 2,78% klopt mogelijk ook niet? Op product informatie blad staat dat de rente in de eerste week van januari wordt bijgeschreven met als datum 31 december. Dus de "rente op rente" is dan op jaarbasis. Waarmee naar mijn idee de effectieve rente toch gelijk is aan de nominale rente? (Immers wordt er gedurende het jaar geen rente bijgeschreven dat opnieuw rente oplevert, dat gebeurt alleen jaar op jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
MieJuul schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:12:
[...]

Plus 0,05% bonusrente voor het minimumbedrag wat er in een kwartaal op de rekening staat
(detail, maar toch....) 😉
Dat geldt natuurlijk alleen bij de kwartaalspaarrekening. Maarja, waarom zou je die niet nemen? Gezien dezelfde basisrente. Vroeger was de bonus hoger, maar de basisrente op de kwartaalspaarrekening iets lager. Daardoor kon het dus lonen om een deel van het spaargeld, dat je meent aan te moeten spreken op de gewone spaarrekening te zetten (en bij bijstorten op de kwartaalspaarrekening dat dus aan het eind van het kwartaal te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
RobertMe schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:20:
Die 2,78% klopt mogelijk ook niet? Op product informatie blad staat dat de rente in de eerste week van januari wordt bijgeschreven met als datum 31 december. Dus de "rente op rente" is dan op jaarbasis..
Raisin heeft bij alle producten een nominale en een effectieve jaarrente staan.
Denk dat het goed is om zo eerlijk te kunnen vergelijken - ben mijn persoonlijke overzicht hierop aan het aanpassen 9al zal het voor mij weinig uitmaken).

Het afgelopen jaar waren we hier elk verschil tot 2 cijfers achter de komma toejuigen ... :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juan
3,4% nu voor iedereen

https://www.advanziakonto.com/Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1943460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Basis is ook verhoogd naar 1,6% (oude bestaande klanten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy1977
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-01 00:40
Die 3,4 % geldt vast niet als je nu een actie rente krijgt tot later dit jaar, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Crazy1977 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:58:
Die 3,4 % geldt vast niet als je nu een actie rente krijgt tot later dit jaar, of wel?

[...]
Dat deed Advanzia vroeger wel (bestaande "nieuwe" klanten binnen de actieperiode de nieuwe actierente geven), maar zijn ze eind vorig jaar/begin dit jaar mee gestopt. Zelf geen klant en Duits totaal niet machtig, kan dus zijn dat ze het (toevallig) nu weer hebben aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Vooralsnog slechts geldig t/m 31/7/2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dwdd schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:11:
[...]

Nee, zie extra toelichting:
* The special effective interest rate of 3.40% p.a. (nominal interest rate 3.35% p.a.) is valid as of the first payment into the deposit account and for a period of six months.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-05 20:42
dwdd schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:11:
[...]

Aanmelden voor de actie kan t/m deze datum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
Anoniem: 1943460 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:12:
[...]

Nee, zie extra toelichting:

[...]
Klopt, zou handig zijn als ze dat meteen op de 1e pagina vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
https://www.crediteurope....dit-europe-spaarrekening/
*De rente van 2,00% p.j. geldt tot eind 2023, voor nieuwe klanten die vanaf 04.05.23 tot 30.08.23 hun eerste spaarrekening openen bij Credit Europe Bank.
Dat was tot 1 juli - dus iets meer tijd om in te stappen (als verlies je het effect omdat de "hoge" rente van 2,0% maar tot 31 december is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
Ik heb me aangemeld bij Advanzia maar geen bevestigingsmail ontvangen. Hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy1977
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-01 00:40
Die komt niet gelijk, duurt eventjes
dirk_mec schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:20:
Ik heb me aangemeld bij Advanzia maar geen bevestigingsmail ontvangen. Hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• michael346
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-01 22:16
Nordax Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 2,38% p.j. naar 2,57% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op maandag 3 juli om 12 uur 's middags.

Met vriendelijke groet,
Uw Raisin team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23:38
Is dat zo? Sommigen krijgen het basistarief en een deel blijft lijkt mij op 3,25%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Ik bedoelde ermee dat 3,4% nu voor elke "nieuwe" klant geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:09
@Bar_en_boos ben erg benieuwd hoeveel rente jij nu krijgt bij Advanzia (nadat je eerder je rekening had opgezegd). Zal komende week binnen komen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Pistachenootje schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:41:
@Bar_en_boos ben erg benieuwd hoeveel rente jij nu krijgt bij Advanzia (nadat je eerder je rekening had opgezegd). Zal komende week binnen komen denk ik?
Ben ook benieuwd. Ik heb me in de tussentijd niet kunnen beheersen en heb Advanzia toch gevraagd hoe hoog mijn rente is nadat ik me na een maand weer als ‘nieuwe’ klant heb aangemeld. Totaal geen reactie ontvangen. :/
Ik post wel even zodra ik meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Bar_en_boos schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:56:
[...]

Ben ook benieuwd. Ik heb me in de tussentijd niet kunnen beheersen en heb Advanzia toch gevraagd hoe hoog mijn rente is nadat ik me na een maand weer als ‘nieuwe’ klant heb aangemeld. Totaal geen reactie ontvangen. :/
Wat mij betreft zo: het percentage dat gold voor nieuwe (lees: terugkerende) klanten op het moment dat het saldo op de rekening minimaal 5000 euro bedroeg. Als dat 3,25% was kon je later gebruik maken van een aanbod om te verhogen naar 3,40%. Etc.

Geen 1,1% of nu 1,6% voor bestaande klanten. Ik denk niet dat Advanzia een termijn hanteert om opnieuw voor de nieuwe nieuwe-klantenrente in aanmerking te komen. Bij mij was zes of was het acht weken tussen sluiten en heropenen voldoende.

(En soms denk ik: schrijf dit soort dingen nu niet. Want Jan en Alleman gaat met die kennis op pad, en dan is het feest sneller voorbij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Nou, net nu dit onderwerp weer wordt aangesneden ontvang ik toch een reactie op mijn email van 3 weken geleden.

‘ You will receive an interest rate of 3.25% until 31/12/2023. On your statement which you will receive beginning of July, you will find your current interest rate.’

Dus gewoon 3,25 %, maar geen aanbod om min. 5.000 extra te storten. Ik vind het best. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
@Bar_en_boos Wees niet boos als er op je statement staat dat je actuele rente 3,40% is. Volgens Advanzia ben jij nieuwe klant en per gisteren krijgen (m.i.) alle nieuwe klanten 3,40% rente. En jij dus twee maanden langer dan degenen die van de 5000-extra inleg actie gebruik maakten.

[ Voor 19% gewijzigd door Frankenstein op 30-06-2023 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Bar_en_boos schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:56:
[...]

Slapende honden ... :P Had ik niet gedaan maar goed. Ben benieuwd.

Hopelijk komt de rentebetaling eerder dan dat zij de email zien.

Edit: ah ik zie nu pas je nieuwe post! geweldig. Ik ga het ook proberen komende week. Hoeveel tijd had jij tussen sluiten en heropenen?

[ Voor 10% gewijzigd door Pistachenootje op 30-06-2023 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 20:07

sanook

_/-\o_

Sjongejonge, veel moeite gedaan om voor vandaag de Advanzia up en running te hebben voor 3,25%, komen ze hiermee..., ga er toch maar een mailtje aan wagen of ik mee kan met de 3,4%, scheelt toch weer 75 euro over 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
sanook schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:33:
Sjongejonge, veel moeite gedaan om voor vandaag de Advanzia up en running te hebben voor 3,25%, komen ze hiermee..., ga er toch maar een mailtje aan wagen of ik mee kan met de 3,4%, scheelt toch weer 75 euro over 6 maanden.
Zie mijn vorige reactie: een verhoging geldt m.i. voor alle nieuwe klanten, ook voor jou. Hoewel, nou ja.

He @Juan, dat Advanzia is wel erg populair tegenwoordig. Weet je nog, 10 jaar geleden, wat een rust ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Frankenstein op 30-06-2023 18:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knakenpoetser
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 02:25
Het allereerste bericht in dit “spaartopic deel 3” bevat een rubriek genaamd “handige websites”. Daaronder staat zegge en schrijve één (wel handige) website.

Nu zie ik hier heel vaak heel handige links naar websites voorbij komen die ik soms opsla in mijn favorieten maar vaak ook niet. En dan denk ik later waar en wanneer had ik zo’n handige website ook al weer voorbij zien komen? En wie postte hem?

Bestaat de mogelijkheid om links naar allerlei gerelateerde websites in het openingsbericht van het spaartopic deel 3 op te nemen? Lijkt mij heel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Frankenstein schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:35:
[...]

Zie mijn vorige reactie: een verhoging geldt m.i. voor alle nieuwe klanten, ook voor jou. Hoewel, nou ja.

He @Juan, dat Advanzia is wel erg populair tegenwoordig. Weet je nog, 10 jaar geleden, wat een rust ;)
in mei 2013 geopend, toen kreeg ik 2,5%
Dus heel slecht was het niet.. hopelijk weer 6% uit 2008

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9I73QEt7hjkREJMYHh2bONpELqQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xKZtmqboLshiqaqnr2wzNcrg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Pistachenootje schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:33:
[...]

Edit: ah ik zie nu pas je nieuwe post! geweldig. Ik ga het ook proberen komende week. Hoeveel tijd had jij tussen sluiten en heropenen?
Even gecheckt. Op 8 mei de bevestiging van sluiting ontvangen, op 2 juni opnieuw aangevraagd, documenten gemaild en op 7 juni de bevestiging van opening. Zat dus niet zoveel tijd tussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Knakenpoetser schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:43:
Het allereerste bericht in dit “spaartopic deel 3” bevat een rubriek genaamd “handige websites”. Daaronder staat zegge en schrijve één (wel handige) website.
...
Bestaat de mogelijkheid om links naar allerlei gerelateerde websites in het openingsbericht van het spaartopic deel 3 op te nemen? Lijkt mij heel handig.
Ik was om die reden begonnen aan een soort "bewaar-post" met een soort FAQ.

https://www.spaarrente.nl/
https://www.sparen.nl/
https://www.vanspaarbankveranderen.nl/ (let op: gebruikt effectieve rente (incl. rente-op-rente) !)
https://www.homefinance.nl/sparen/ - heeft een leuke grafiek met de ontwikkeling van de rente over de afgelopen 10 jaar.

https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html

https://www.tagesgeldvergleich.net/tagesgeldvergleich/ - Niet alles is voor NL/BE beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
@Juan Ik ben eens gaan kijken. Dankzij alle mails is alles nog prima terug te vinden. Mijn 1e Advanzia rekening werd geopend najaar 2013. ("De actuele rentevergoeding op uw Advanzia Spaarrekening bedraagt 1,33 % eff. per jaar (1,3220 % nom.)."). Ik deed er niks mee tot najaar 2016. Van mijn eerste statement: "De actuele rentevergoeding op uw Advanzia Spaarrekening bedraagt 0,70 % eff. per jaar (0,70 % nom.).". Later ging dat steeds verder omlaag, maar Advanzia bleef mijn spaargeld minder slecht belonen dan Nederlandse banken. Alleen toen de rentes weer gingen stijgen reageerde Advanzia soms wat langzaam.

Kennelijk is 3,4% van nu de hoogste rente die ik bij Advanzia heb gekend. En had ik eerder vermoedelijk meer in deposito's zitten bij Akbank en CE (5-6%).

[ Voor 14% gewijzigd door Frankenstein op 30-06-2023 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 23:33
Weet iemand wat er gebeurd is met de flexibele depositos op Raisin, die voortijdig (maar dan zonder rente) op te zeggen waren?
Vond het altijd wel een goede optie voor geld dat ik voor 99% kon missen tenzij net dat ene droomhuis om de hoek kwam kijken.
Rentes daarop gingen richting de 3 procent echter nu staat alles vrijwel op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
GroteVoet459 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 19:07:
[...]

Ik was om die reden begonnen aan een soort "bewaar-post" met een soort FAQ.

https://www.spaarrente.nl/
https://www.sparen.nl/
https://www.vanspaarbankveranderen.nl/ (let op: gebruikt effectieve rente (incl. rente-op-rente) !)
https://www.homefinance.nl/sparen/ - heeft een leuke grafiek met de ontwikkeling van de rente over de afgelopen 10 jaar.

https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html

https://www.tagesgeldvergleich.net/tagesgeldvergleich/ - Niet alles is voor NL/BE beschikbaar
Ziet er nu al fantastisch uit _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Rogier.V schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:38:
Weet iemand wat er gebeurd is met de flexibele depositos op Raisin, die voortijdig (maar dan zonder rente) op te zeggen waren?
Vond het altijd wel een goede optie voor geld dat ik voor 99% kon missen tenzij net dat ene droomhuis om de hoek kwam kijken.
Rentes daarop gingen richting de 3 procent echter nu staat alles vrijwel op 0.
Ik denk dat deze met stijgende rentes veel minder interessant zijn geworden voor de bank om aan te bieden, aangezien de rente een reden kan zijn waarom je het flexibele deposito tussentijds zou willen beëindigen. Ik verwacht dat dit type deposito weer interessant wordt zodra de rente stabiliseert.

Voor het doel dat je noemt is in de tussentijd een spaarrekening met voorwaarden (of een reguliere spaarrekening) waarschijnlijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Ik ben de laatste 30 jaar toch ook redelijk actief met sparen bezig. In eerste instantie bij Nederlandse banken en sinds 10 jaar ook bij buitenlandse. In mijn beleving bood Advanzia tot enige tijd geleden geen concurrerende rentes. Wel kan ik me herinneren dat Spaarbeleg in de jaren 80 ruim over de 7% heenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Bar_en_boos schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:43:
Ik ben de laatste 30 jaar toch ook redelijk actief met sparen bezig. In eerste instantie bij Nederlandse banken en sinds 10 jaar ook bij buitenlandse. In mijn beleving bood Advanzia tot enige tijd geleden geen concurrerende rentes. Wel kan ik me herinneren dat Spaarbeleg in de jaren 80 ruim over de 7% heenging.
Begin jaren '90 had ik een zogenaamde 'spaarhypotheek' met 9,6% rente, het spaar deel had 9,4% rente als ik me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
René90 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:50:
[...]

Je kan het andersom doen, deposito aanvragen voordat je bedrag erop staat. Dan krijg je een mailtje als het rond is maar dat het bedrag nog gestort moet worden.
Vreemd genoeg geen mailtje of melding gehad dat het rond is. Terwijl ik in de app wel zie dat de deposito sinds gisteren actief is. In totaal iets van 3 of 4 werkdagen geduurd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bt0
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-01 23:00

bt0

Bij CKV zo te zien geen Belgische erfbelasting voor Nederlandse erfgenamen van Nederlandse erflaters:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

bt0 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:21:
[...]
Bij CKV zo te zien geen Belgische erfbelasting voor Nederlandse erfgenamen van Nederlandse erflaters:
Kijk, zo kan het dus ook. Gewoon duidelijk, geen twijfel mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Nou, het is dus niet goed gegaan, ik heb maar rente gehad voor 3%... weer mailen met die gasten om het te laten corrigeren. :(

Gelukkig zwart op wit, dat ik er recht op heb

[ Voor 16% gewijzigd door Juan op 30-06-2023 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Juan schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:41:
Nou, het is dus niet goed gegaan, ik heb maar rente gehad voor 3%... weer mailen met die gasten om het te laten corrigeren. :(

Gelukkig zwart op wit, dat ik er recht op heb
Dit gaat over Advanzia; bij mij ook 3%, maar de extra inleg is bij mij pas 29/06 bijgeschreven, dus niet (echt) meer verwacht.

(Alles beter dan die #%#)(*&%# 1,4% die pas over drie jaar vrijkomt...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Advanzia vandaag:

Monatliche Kontoauszugsinformationen

Juni 2023 Daten nicht einsehbar/vorhanden

De maandelijkse batch is misschien niet (geheel) gedraaid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Als je kijkt naar je saldo, dan zie dat er een bedrag is bijgeschreven. Adv dit bedrag weet ik het verschil tussen nu en gisteren. En op basis daarvan weet ik weer dat het laag is met het saldo dat erop staat.

Daarom houd ik de rente in excel bij. Want dit is helaas niet de eerste keer dat dit gebeurt. Als ik mijn staatje aanpas naar 2,96% kom ik, op enkele centen verschil na op het bedrag dat uitgekeerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:18
Juan schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:13:
Als je kijkt naar je saldo, dan zie dat er een bedrag is bijgeschreven. Adv dit bedrag weet ik het verschil tussen nu en gisteren. En op basis daarvan weet ik weer dat het laag is met het saldo dat erop staat.

Daarom houd ik de rente in excel bij. Want dit is helaas niet de eerste keer dat dit gebeurt. Als ik mijn staatje aanpas naar 2,96% kom ik, op enkele centen verschil na op het bedrag dat uitgekeerd is
Goed gezien inderdaad maar dan blijkt bij mij dat de beloofde 3,4% rente niet is aangehouden maar de 1,1%.

Ik had 15juni al een bedrag (>5000) overgemaakt om voor de vernieuwde actierente van 3,4% in aanmerking te komen. Ik had ook de mail gekregen met dat aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Nou lekker, en vervolgens weer weken moeten wachten op antwoord en correctie

[ Voor 9% gewijzigd door Juan op 01-07-2023 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Juan schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:13:

Je houdt in je bestand wel rekening met het feit dat de 3,25%/3,4% op jaarbasis is, dus dat je per maand niet 1/12 hiervan krijgt maar iets minder (vanwege rente op rente).
Ik gebruik vaak dit tooltje: http://tomleppens.brinkster.net/sparen/maandjaarrente.asp
Met 3,4% jaarrente kom per maand uit op ca 0,27901%.

[ Voor 4% gewijzigd door sanook op 01-07-2023 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Ik gebruik altijd https://www.berekenhet.nl/berekenen/nominale-rente.html
Komt precies overeen, voor Advanzia

3% = 2,96% in excel aanhouden
3,25% = 3,2% in excel aanhouden
3,4% = 3,35% in excel aanhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Bar_en_boos schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:43:
Generale Bank had rond die tijd de HogerOp rekening. Voor elke jaar dat je een bedrag liet staan kreeg je daar 0,50% bonusrente over, met een max van 5 jaar/2,50%. Dat was lekker op de basis van 4 á 5 %

Toen de basisrentes onder de 2% zakten was er volgens hun ineens geen vraag meer naar dergelijke regelingen en stopten ze ermee (ook voor bestaande klanten). Was er al klant vanaf mijn zilvervloot, maar door die K-smoes er direct weggegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
sanook schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:01:
[...]

Begin jaren '90 had ik een zogenaamde 'spaarhypotheek' met 9,6% rente, het spaar deel had 9,4% rente als ik me goed herinner.
Zo één had ik ook. Effectief 10,1% ... 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:28

Mickey77

Allround ICT-er

Juan schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:13:
Ik gebruik altijd https://www.berekenhet.nl/berekenen/nominale-rente.html
Komt precies overeen, voor Advanzia

3% = 2,96% in excel aanhouden
3,25% = 3,2% in excel aanhouden
3,4% = 3,35% in excel aanhouden
Mooi die online tools, dat helpt om dingen te begrijpen. Maar als je toch in Excel werkt, dan kun je net zo goed gewoon een formule van Excel gebruiken. Hoef je niet bij elke verandering die tool weer op te zoeken.

=NOMINALE.RENTE(3%;12)
Dit maakt 2,9595... (bij 3,25% kom je op 3,2025... en bij 3,4% op 3,3481... Dezelfde waarden dus de formule werkt net zo goed als de tool)

Je kunt in Excel overigens afronden op een vast aantal decimalen met de AFRONDEN functie, maar de vraag is of dat slim is. Er valt ook wat voor te zeggen dat je dat pas doet als je het rentebedrag hebt berekend (dat je voor dat je dat getal toont even afrond op eurocenten).

(Uiteraard kun je in plaats van die 3% een celverwijzing gebruiken, als je een tabel wilt maken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Hi Mickey77,

Dankje, daar had ik nog niet aan gedacht, daarmee voorkom ik denk ik ook die paar centen verschil steeds.

[ Voor 6% gewijzigd door Juan op 01-07-2023 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juan schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:56:
Nou lekker, en vervolgens weer weken moeten wachten op antwoord en correctie
Heb je te weinig rente uitgekeerd gekregen bij Advanzia? Hoeveel procent had je verwacht en wat kreeg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 23:55
Weet iemand of je bij Raisin ook een zakelijke rekening kunt openen (spaar BV)? Het staat op hun website maar ik kan het niet spotten in het aanvraagproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Bashy schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:17:
Weet iemand of je bij Raisin ook een zakelijke rekening kunt openen (spaar BV)?
Spaar BV is toch niet meer interessant meer de huidige VRH regels? Immers zeer lage belasting voor spaarrekeningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bashy
Pistachenootje schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:29:
[...]

Spaar BV is toch niet meer interessant meer de huidige VRH regels? Immers zeer lage belasting voor spaarrekeningen.
Klopt, mogelijk wikkelen we 'm nu af. Maar for the time being toch wat interest pakken, vandaar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09:28
Kan ik zakelijk sparen bij Raisin?

Helaas is het niet mogelijk zakelijk te sparen bij Raisin. Zowel de Raisin-rekening als deposito- en spaarrekeningen bij Raisin's partnerbanken moeten op je persoonlijke naam staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Anoniem: 1943460 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:44:
[...]

Heb je te weinig rente uitgekeerd gekregen bij Advanzia? Hoeveel procent had je verwacht en wat kreeg je?
Er is een bedrag op basis van 3% uitgekeerd ipv de beloofde 3,4%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bashy
rechtsherstel schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:35:
Kan ik zakelijk sparen bij Raisin?

Helaas is het niet mogelijk zakelijk te sparen bij Raisin. Zowel de Raisin-rekening als deposito- en spaarrekeningen bij Raisin's partnerbanken moeten op je persoonlijke naam staan.
Weird op de website staat ook:
Of is dit gewoon generieke info over spaarrekeningen?

Speciale spaarvormen

Naast de bovenstaande spaarvormen zijn er nog speciale spaarrekeningen die je kunt openen.
  • Kinderspaarrekeningen staan op naam van je kind. Soms kan het kind zelf en de ouders en/of voogden niet bij het spaargeld, of alleen voor speciale uitgaven zoals een studie. Het geld op de rekening komt dan vrij zodra het kind 18 wordt.
  • Zakelijke spaarrekeningen zijn bedoeld voor bedrijven. Zulke spaarrekeningen zijn vooral bedoeld voor het mkb en zzp’ers.
  • Klimspaarrekeningen hebben een rentevoet die ieder jaar stijgt. Je kunt het geld vrij opnemen, maar je profiteert pas na een langere looptijd van een hogere rente.
  • Zilvervloot spaarrekeningen zijn wederom een speciale spaarvorm voor kinderen. Zilvervloot sparen lijkt op klimsparen. Een bonus (1% per jaar, tot 10%) wordt alleen uitgekeerd zodra het kind 18 wordt.
Edit: het lijkt er wel op, gewoon generieke info

[ Voor 4% gewijzigd door Bashy op 01-07-2023 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat is inderdaad generieke info. Ze hebben wat content op de site staan in de hoop dat ze voor zijdelings gerelateerde onderwerpen door zoekmachines gevonden kunnen worden. Informatie die specifiek over Raisin gaat staat hier: https://klantenservice.raisin.nl/hc/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 01:49

Malarky

Wils voor wat ieder

Mickey77 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:12:
[...]

Mooi die online tools, dat helpt om dingen te begrijpen. Maar als je toch in Excel werkt, dan kun je net zo goed gewoon een formule van Excel gebruiken. Hoef je niet bij elke verandering die tool weer op te zoeken.

=NOMINALE.RENTE(3%;12)
Dit maakt 2,9595... (bij 3,25% kom je op 3,2025... en bij 3,4% op 3,3481... Dezelfde waarden dus de formule werkt net zo goed als de tool)
Gezien alle crypto staking ervaringen reken ik het het liefst helemaal zelf door.

Voor als je zelfstandig APR (geen cumulatie/compounding) <-> APY (wel cumulatie/compounding) wilt omrekenen:
- Stel rente per jaar (APR) is 3%, dan APY bij wekelijks compounding: (1+0,03/(365/7))^(365/7)-1 = 3,04%
- Stel rente per jaar (APR) is 10%, dan APY bij continue componding: =EXP(1)^(0,1)-1 = 10,52%
- Stel rente per jaar (APY) is 5%, dan APR (jaarlijks): =LOG(0,05+1)/LOG(EXP(1)) = 4,88%
- Inleg €1000, rente p/m €3, dan APY (maandelijks compounden): = =(1+(3/1000)*1)^(12)-1 = 3,66%

Financiele instellingen adverteren liever met APY dan met APR uiteraard, maar wellicht is APR verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:16
Ik heb al een paar keer zitten rond klikken in meinkonto van advanzia. Ik mis een volledig overzicht van alle transacties (bij/af). Is dat er gewoon echt niet of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:30
EvtK schreef op zondag 2 juli 2023 @ 08:53:
Ik heb al een paar keer zitten rond klikken in meinkonto van advanzia. Ik mis een volledig overzicht van alle transacties (bij/af). Is dat er gewoon echt niet of zie ik iets over het hoofd?
Helaas is dat overzicht er niet (toch wel gek voor een bank :+)

Wel kun je de laatste transactie zien op het hoofdscherm en krijg je elke maand een overzicht van je transacties en rente in de mail. Deze overzichten zijn ook terug te vinden onder "Meine Kontoauszüge" in meinkonto.

V&A advertenties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inXs
  • Laatst online: 10:24

inXs

known as inXs

Als ik dit zo lees dan is een depositoladder wellicht een betere optie dan al mijn geld in EFT’s houden, ik heb alleen weinig trek die te verkopen….

Ik las ook iets over klarna, die heeft ook nette rentes inmiddels, maar begrijp ik goed dat je daar je geld in SEK moet stallen? Is het dan alleen puur een spaarrekening of ook deels betaalrekening? Voor mij zou SEK geen probleem zijn namelijk ;)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
inXs schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:28:
Als ik dit zo lees dan is een depositoladder wellicht een betere optie dan al mijn geld in EFT’s houden, ik heb alleen weinig trek die te verkopen….

Ik las ook iets over klarna, die heeft ook nette rentes inmiddels, maar begrijp ik goed dat je daar je geld in SEK moet stallen? Is het dan alleen puur een spaarrekening of ook deels betaalrekening? Voor mij zou SEK geen probleem zijn namelijk ;)
Nee je stalt er in Euro's. Maar mocht je een beroep moeten doen op het Zweedse depositio garantie stelsel dan krijg je uitbetaald in Zweedse kronen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Laatst online: 10:24

inXs

known as inXs

Knakenpoetser schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:32:
[...]

Nee je stalt er in Euro's. Maar mocht je een beroep moeten op het Zweedse depositio garantie stelsel dan krijg je uitbetaald in Zweedse kronen.
Ah op die fiets, dat zou ook geen probleem zijn overigens, bedankt!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
Het lijkt mij een vrij opneembare spaarrekening trouwens. Niet echt een betaalrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
Voor sommigen nog wel een aandachtspunt:
Raisin: "De beschermingslimiet tot € 100.000 geldt voor de som van uw saldo + tot dan toe opgebouwde
rente"

Dus met 100.000 euro inleg loop je dus het risico dat je de opgebouwde rente kwijt bent wanneer het DGS in werking wordt gesteld.

Dan is het veiliger om 95.000 euro in te leggen bij een deposito van 1 jaar tegen 4%, dan is totaal na 1 jaar 98.800 euro en valt dus binnen de maximale vergoeding van het DGS.

Wanneer de rente niet jaarlijks wordt uitgekeerd geldt bijvoorbeeld bij een 10 jaar deposito van CKV (3,5% rente op rente, einde looptijd) dat je 70.000 euro veilig kunt inleggen (betekent 98.742 euro eindsaldo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik vermoed dat je op een spaarrekening in SEK hogere rente kan krijgen dan in euro's maar heb het niet gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
Ik zie op de Advanziawebsite dat de 3,4% alleen geldt voor de eerste storting? Dus stortingen die na de eerste storting plaatsvinden krijgen een lager rentetarief?

Ik snap deze zin niet: "The special effective interest rate of 3.40% p.a. (nominal interest rate 3.35% p.a.) is valid as of the first payment into the deposit account and for a period of six months".

Bedoelen ze vanaf de eerste storting of enkel de eerste storting?

Verderop staat:" The standard effective rate, which is currently at 1.61% p.a., will apply for existing customers and for all other customers after the campaign ends".

Dus hieruit maak ik op dat stortingen gedurende de actieperiode de 3,4% rente krijgen, klopt dat?

[ Voor 70% gewijzigd door dirk_mec op 02-07-2023 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
6 maanden vanaf het moment dat er miniaal 5k gestort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
dwdd schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:39:
Voor sommigen nog wel een aandachtspunt:
Raisin: "De beschermingslimiet tot € 100.000 geldt voor de som van uw saldo + tot dan toe opgebouwde
rente"

Dus met 100.000 euro inleg loop je dus het risico dat je de opgebouwde rente kwijt bent wanneer het DGS in werking wordt gesteld.

Dan is het veiliger om 95.000 euro in te leggen bij een deposito van 1 jaar tegen 4%, dan is totaal na 1 jaar 98.800 euro en valt dus binnen de maximale vergoeding van het DGS.

Wanneer de rente niet jaarlijks wordt uitgekeerd geldt bijvoorbeeld bij een 10 jaar deposito van CKV (3,5% rente op rente, einde looptijd) dat je 70.000 euro veilig kunt inleggen (betekent 98.742 euro eindsaldo).
Dat je "saldo + opgebouwde rente" beneden de ton moet laten zijn geldt niet alleen bij Raisin. Dat is de regel van het DGS. (in ieder geval dat van Nederland).

Bij meerjarige deposito's kan je beter kiezen voor jaarlijkse uitkering van de rente, zodat je meer kan inleggen. Als je die ruimte hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
Juan schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:58:
6 maanden vanaf het moment dat er miniaal 5k gestort is.
Dus alle bedragen die je stort in die 6 maanden krijgen de 3,4%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
W1ck1e schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:09:
Bij meerjarige deposito's kan je beter kiezen voor jaarlijkse uitkering van de rente, zodat je meer kan inleggen. Als je die ruimte hebt ;)
Er zijn (vrijwel) geen depositos op Raisin die tussentijds de rente uitkeren. Een zeer klein aantal doet wel rente-op-rente waarbij jaarlijks de rente op het deposito wordt bijgeschreven, maar zelfs dat is een zeldzaamheid. Tussentijdse rente uitkering, naar de Raisin rekening, doet bij mijn weten geen enkele aangesloten bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
dirk_mec schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:12:
[...]

Ja

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
dirk_mec schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:12:
[...]

Jip. Het komt voornamelijk neer op dat de actieperiode in gaat vanaf de eerste storting. Daarnaast geldt de actieperiode ook tot het einde van de 6e maand. Idealiter wacht je dus tot de eerste van de maand voordat je de eerste storting doet, dan krijg je effectief bijna 7 maanden de actierente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:41

JAN-B

525 Wp op mijn dak

inXs schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:28:
@inXs Hoezo weinig trek :?
het hangt er vanaf of je op winst of verlies staat, natuurlijk,
maar als je op winst staat, kun je toch gewoon verkopen, pak je de winst ook nog mee en verhuis je het naar een spaarrekening, of in jouw geval een deposito(ladder);
ik betaal 12€ transactiekosten, dus alles daarboven is in principe winst;
(of zie ik iets over het hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RobertMe schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:13:
[...]

Er zijn (vrijwel) geen depositos op Raisin die tussentijds de rente uitkeren. Een zeer klein aantal doet wel rente-op-rente waarbij jaarlijks de rente op het deposito wordt bijgeschreven, maar zelfs dat is een zeldzaamheid. Tussentijdse rente uitkering, naar de Raisin rekening, doet bij mijn weten geen enkele aangesloten bank.
Ik spaar niet via Raisin, dus dat weet ik niet. Ik bedoelde het in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-05 19:56
Bij big bank krijg je jaarlijks de rente uitkering op je tegenrekening.

Op zich wel handig, niet alleen voor rente op rente maar geeft gewoon iets extra flexibiliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Laatst online: 03-03 22:16
Ik heb gisteren een account bij Raisin aangemaakt, en heb vandaag de opdracht voor mijn deposito aangemaakt.

Alleen er staat dat ik geld moet overboeken naar de Raisin rekening, maar vervolgens is de IBAN leeg.

Het lijkt er op alsof mijn Raisin rekening nog niet is geopend.

Maken ze automatisch zo'n rekening voor je aan? Of moet je dat apart aanvragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Rixos schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:12:
Ik heb gisteren een account bij Raisin aangemaakt, en heb vandaag de opdracht voor mijn deposito aangemaakt.

Alleen er staat dat ik geld moet overboeken naar de Raisin rekening, maar vervolgens is de IBAN leeg.

Het lijkt er op alsof mijn Raisin rekening nog niet is geopend.

Maken ze automatisch zo'n rekening voor je aan? Of moet je dat apart aanvragen?
Als je gisteren pas de rekening hebt aangevraagd lijkt het mij sterk dat nu (~24 uur later, in een weekend) de aanvraag ook al is goedgekeurd. Gewoon even wachten dus totdat de boel rond is en dan krijg je vanzelf de IBAN.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Calvin_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 10:57
Ik wilde bijna overstappen naar Bunq. Hoogste rente bij een Nederlandse bank. Ik had al een account aangemaakt maar na het lezen van het NRC artikel over CEO Ali Niknam doe ik dat toch maar niet. Ik vind het moraal van deze man niet bij mijn spaargeld passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-05 20:53
_Calvin_ schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:27:
Ik wilde bijna overstappen naar Bunq. Hoogste rente bij een Nederlandse bank. Ik had al een account aangemaakt maar na het lezen van het NRC artikel over CEO Ali Niknam doe ik dat toch maar niet. Ik vind het moraal van deze man niet bij mijn spaargeld passen.
Ik heb er een rekening gehad en ben om dezelfde redenen weg gegaan. Inmiddels bij raisin tevreden met CKV uit België

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
Voor wie het wil lezen: https://www.nrc.nl/nieuws...-maar-beter-gaan-a4168629

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:19
Uiteindelijk valt over alles en iedereen wel wat op te merken.
En zoniet, dan houdt men informatie achter.

Wat een CEO zijn loopbaan is en wat voor beleid hij loslaat op zijn werknemers lijkt mij overigens ook niet echt relevant voor je spaargeld.
En dan komt het artikel ook nog van NRC :z

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• feddesman
JohanNL schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:45:
Uiteindelijk valt over alles en iedereen wel wat op te merken.
En zoniet, dan houdt men informatie achter.

Wat een CEO zijn loopbaan is en wat voor beleid hij loslaat op zijn werknemers lijkt mij overigens ook niet echt relevant voor je spaargeld.
En dan komt het artikel ook nog van NRC :z
In combinatie met dit artikel https://www.rtlnieuws.nl/...aandeelhouders-leggen-bij vind ik wel genoeg red flags als er genoeg alternatieven zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
feddesman schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:55:
[...]

In combinatie met dit artikel https://www.rtlnieuws.nl/...aandeelhouders-leggen-bij vind ik wel genoeg red flags als er genoeg alternatieven zijn.
Prima, maar wat mij betreft totaal niet constructief, want tot 100K zit je gewoon veilig achter het DGS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zag toevallig dat ze niet meer de hoogste zijn.

Anadolubank 2,05 / 2,10%
Yapi Kredi Bank 2,08%

Alsnog buitenlandse banken, maar volgens mij wel Nederlandse DGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
xileS schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:13:
[...]

Anadolubank 2,05 / 2,10%
Yapi Kredi Bank 2,08%

Dat klopt, beide vallen onder het nederlandse DGS.

Als je weet dat iets off-topic is, weet je ook dat je 't niet moet posten ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Ardana op 02-07-2023 22:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
xileS schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:13:
[...]

Anadolubank 2,05 / 2,10%
Yapi Kredi Bank 2,08%

Zeg maar gerust Nederlandse banken; ze zitten gewoon met een kantoor hier en staan onder Nederlands toezicht.
Anders dan bijvoorbeeld een Openbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
Wat maakt het uit? Zolang ze maar een DGS hebben. Waarom moet het per sé een NL DGS zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
dirk_mec schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:33:
Wat maakt het uit? Zolang ze maar een DGS hebben. Waarom moet het per sé een NL DGS zijn?
Zo positief staat het NL DGS er ook niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
feddesman schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:35:
[...]

Zo positief staat het NL DGS er ook niet voor.
Heb je een bron ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Kan de DGS discussie niet gevoerd worden in het nieuw aangemaakte topic daarvoor? Schijnt dat die discussie hier ongewenst is O-)
Pagina: 1 ... 103 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling