een paar nette verhogingen:
CKV +2,47 = 2,47
BP +0,25 = 2,75
Klarna +0,20 = 2,57
bron
CKV +2,47 = 2,47
BP +0,25 = 2,75
Klarna +0,20 = 2,57
bron
[ Voor 26% gewijzigd door Jirure1984 op 30-06-2023 13:29 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 26% gewijzigd door Jirure1984 op 30-06-2023 13:29 ]
Ook voor deposito's maakt Klarna een flinke inhaalslag.Xepos schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:35:
Wow! Klarna komt een grote sprong.
[...]
Ben benieuwd of de anderen nog volgen voor vrijdag
Misschien handig om erbij te zetten waar de informatie vandaan komt en per wanneer die veranderingen gaan gelden (NL-banken melden het al weken vooruit ...).Jirure1984 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:55:
een paar nette verhogingen:
CKV +2,47 = 2,47
BP +0,25 = 2,75
Klarna +0,20 = 2,57
[ Voor 4% gewijzigd door GroteVoet459 op 30-06-2023 13:20 ]
bron toegevoegd.GroteVoet459 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:16:
[...]
Misschien handig om erbij te zetten waar de informatie vandaan komt en per wanneer die veranderingen gaan gelden (NL-banken melden het al weken vooruit ...).
En dat je de effectieve rentes noemt (met rente-op-rente) terwijl we meestal over nominale rente praten..
CVK is deze week net als nieuw product op de NL markt gekomen met 2,45% nominaal.
De verhoging van Klarna per vandaag was hier al eerder gemeld, maar ook daar als 2,55% nominaal (dus dit is geen extra verhoging t.o.v die melding).
Banco Progetto is net afgelopen week van 2,25% naar 2,50% gegaan (effectief 2,52%); zo staat die ook (nog?) op https://www.raisin.nl/spa...tto-spaarrekening-bpl751/
PS: let op dat je hier een 4 dagen termijn hebt en alleen het geheel in één keer kunt storten/opnemen.
UPDATE: Als ik ingelogd ben krijg ik 2,75% (eff: 2,78%) op dezelfde rekening ... ?!?!?
[ Voor 6% gewijzigd door kareltjekat op 30-06-2023 14:06 . Reden: Huidige rente toegevoegd ]
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Plus 0,05% bonusrente voor het minimumbedrag wat er in een kwartaal op de rekening staatkareltjekat schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:04:
NIBC gaat per dinsdag 4 juli van 1,4% naar 1,6% (zojuist mail over ontvangen).
12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live
Die 2,78% klopt mogelijk ook niet? Op product informatie blad staat dat de rente in de eerste week van januari wordt bijgeschreven met als datum 31 december. Dus de "rente op rente" is dan op jaarbasis. Waarmee naar mijn idee de effectieve rente toch gelijk is aan de nominale rente? (Immers wordt er gedurende het jaar geen rente bijgeschreven dat opnieuw rente oplevert, dat gebeurt alleen jaar op jaar).GroteVoet459 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:16:
PS: let op dat je hier een 4 dagen termijn hebt en alleen het geheel in één keer kunt storten/opnemen.
UPDATE: Als ik ingelogd ben krijg ik 2,75% (eff: 2,78%) op dezelfde rekening ... ?!?!?
Dat geldt natuurlijk alleen bij de kwartaalspaarrekening. Maarja, waarom zou je die niet nemen? Gezien dezelfde basisrente. Vroeger was de bonus hoger, maar de basisrente op de kwartaalspaarrekening iets lager. Daardoor kon het dus lonen om een deel van het spaargeld, dat je meent aan te moeten spreken op de gewone spaarrekening te zetten (en bij bijstorten op de kwartaalspaarrekening dat dus aan het eind van het kwartaal te doen).MieJuul schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:12:
[...]
Plus 0,05% bonusrente voor het minimumbedrag wat er in een kwartaal op de rekening staat
(detail, maar toch....) 😉
Raisin heeft bij alle producten een nominale en een effectieve jaarrente staan.RobertMe schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:20:
Die 2,78% klopt mogelijk ook niet? Op product informatie blad staat dat de rente in de eerste week van januari wordt bijgeschreven met als datum 31 december. Dus de "rente op rente" is dan op jaarbasis..
Anoniem: 1943460
Lekker bezig daar 🙏Juan schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:38:
3,4% nu voor iedereen
https://www.advanziakonto.com/Home
Juan schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:38:
3,4% nu voor iedereen
Dat deed Advanzia vroeger wel (bestaande "nieuwe" klanten binnen de actieperiode de nieuwe actierente geven), maar zijn ze eind vorig jaar/begin dit jaar mee gestopt. Zelf geen klant en Duits totaal niet machtig, kan dus zijn dat ze het (toevallig) nu weer hebben aangepast.Crazy1977 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:58:
Die 3,4 % geldt vast niet als je nu een actie rente krijgt tot later dit jaar, of wel?
[...]
Vooralsnog slechts geldig t/m 31/7/2023Juan schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:38:
3,4% nu voor iedereen
Nee, zie extra toelichting:
* The special effective interest rate of 3.40% p.a. (nominal interest rate 3.35% p.a.) is valid as of the first payment into the deposit account and for a period of six months.
Aanmelden voor de actie kan t/m deze datum.
Dat was tot 1 juli - dus iets meer tijd om in te stappen (als verlies je het effect omdat de "hoge" rente van 2,0% maar tot 31 december is.*De rente van 2,00% p.j. geldt tot eind 2023, voor nieuwe klanten die vanaf 04.05.23 tot 30.08.23 hun eerste spaarrekening openen bij Credit Europe Bank.
dirk_mec schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:20:
Ik heb me aangemeld bij Advanzia maar geen bevestigingsmail ontvangen. Hebben anderen hier ook last van?
Is dat zo? Sommigen krijgen het basistarief en een deel blijft lijkt mij op 3,25%?Juan schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:38:
3,4% nu voor iedereen
Ben ook benieuwd. Ik heb me in de tussentijd niet kunnen beheersen en heb Advanzia toch gevraagd hoe hoog mijn rente is nadat ik me na een maand weer als ‘nieuwe’ klant heb aangemeld. Totaal geen reactie ontvangen.Pistachenootje schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:41:
@Bar_en_boos ben erg benieuwd hoeveel rente jij nu krijgt bij Advanzia (nadat je eerder je rekening had opgezegd). Zal komende week binnen komen denk ik?
Wat mij betreft zo: het percentage dat gold voor nieuwe (lees: terugkerende) klanten op het moment dat het saldo op de rekening minimaal 5000 euro bedroeg. Als dat 3,25% was kon je later gebruik maken van een aanbod om te verhogen naar 3,40%. Etc.Bar_en_boos schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:56:
[...]
Ben ook benieuwd. Ik heb me in de tussentijd niet kunnen beheersen en heb Advanzia toch gevraagd hoe hoog mijn rente is nadat ik me na een maand weer als ‘nieuwe’ klant heb aangemeld. Totaal geen reactie ontvangen.![]()
Ik post wel even zodra ik meer weet.
[ Voor 19% gewijzigd door Frankenstein op 30-06-2023 18:34 ]
Slapende honden ...Bar_en_boos schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:56:
[...]
Ben ook benieuwd. Ik heb me in de tussentijd niet kunnen beheersen en heb Advanzia toch gevraagd hoe hoog mijn rente is nadat ik me na een maand weer als ‘nieuwe’ klant heb aangemeld. Totaal geen reactie ontvangen.![]()
Ik post wel even zodra ik meer weet.
[ Voor 10% gewijzigd door Pistachenootje op 30-06-2023 18:34 ]
Zie mijn vorige reactie: een verhoging geldt m.i. voor alle nieuwe klanten, ook voor jou. Hoewel, nou ja.sanook schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:33:
Sjongejonge, veel moeite gedaan om voor vandaag de Advanzia up en running te hebben voor 3,25%, komen ze hiermee..., ga er toch maar een mailtje aan wagen of ik mee kan met de 3,4%, scheelt toch weer 75 euro over 6 maanden.
[ Voor 12% gewijzigd door Frankenstein op 30-06-2023 18:36 ]
in mei 2013 geopend, toen kreeg ik 2,5%Frankenstein schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:35:
[...]
Zie mijn vorige reactie: een verhoging geldt m.i. voor alle nieuwe klanten, ook voor jou. Hoewel, nou ja.
He @Juan, dat Advanzia is wel erg populair tegenwoordig. Weet je nog, 10 jaar geleden, wat een rust
Even gecheckt. Op 8 mei de bevestiging van sluiting ontvangen, op 2 juni opnieuw aangevraagd, documenten gemaild en op 7 juni de bevestiging van opening. Zat dus niet zoveel tijd tussen.Pistachenootje schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:33:
[...]
Edit: ah ik zie nu pas je nieuwe post! geweldig. Ik ga het ook proberen komende week. Hoeveel tijd had jij tussen sluiten en heropenen?
Ik was om die reden begonnen aan een soort "bewaar-post" met een soort FAQ.Knakenpoetser schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:43:
Het allereerste bericht in dit “spaartopic deel 3” bevat een rubriek genaamd “handige websites”. Daaronder staat zegge en schrijve één (wel handige) website.
...
Bestaat de mogelijkheid om links naar allerlei gerelateerde websites in het openingsbericht van het spaartopic deel 3 op te nemen? Lijkt mij heel handig.
[ Voor 14% gewijzigd door Frankenstein op 30-06-2023 19:11 ]
Ziet er nu al fantastisch uitGroteVoet459 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 19:07:
[...]
Ik was om die reden begonnen aan een soort "bewaar-post" met een soort FAQ.
https://www.spaarrente.nl/
https://www.sparen.nl/
https://www.vanspaarbankveranderen.nl/ (let op: gebruikt effectieve rente (incl. rente-op-rente) !)
https://www.homefinance.nl/sparen/ - heeft een leuke grafiek met de ontwikkeling van de rente over de afgelopen 10 jaar.
https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
https://www.tagesgeldvergleich.net/tagesgeldvergleich/ - Niet alles is voor NL/BE beschikbaar
Ik denk dat deze met stijgende rentes veel minder interessant zijn geworden voor de bank om aan te bieden, aangezien de rente een reden kan zijn waarom je het flexibele deposito tussentijds zou willen beëindigen. Ik verwacht dat dit type deposito weer interessant wordt zodra de rente stabiliseert.Rogier.V schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 20:38:
Weet iemand wat er gebeurd is met de flexibele depositos op Raisin, die voortijdig (maar dan zonder rente) op te zeggen waren?
Vond het altijd wel een goede optie voor geld dat ik voor 99% kon missen tenzij net dat ene droomhuis om de hoek kwam kijken.
Rentes daarop gingen richting de 3 procent echter nu staat alles vrijwel op 0.
Begin jaren '90 had ik een zogenaamde 'spaarhypotheek' met 9,6% rente, het spaar deel had 9,4% rente als ik me goed herinner.Bar_en_boos schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:43:
Ik ben de laatste 30 jaar toch ook redelijk actief met sparen bezig. In eerste instantie bij Nederlandse banken en sinds 10 jaar ook bij buitenlandse. In mijn beleving bood Advanzia tot enige tijd geleden geen concurrerende rentes. Wel kan ik me herinneren dat Spaarbeleg in de jaren 80 ruim over de 7% heenging.
Vreemd genoeg geen mailtje of melding gehad dat het rond is. Terwijl ik in de app wel zie dat de deposito sinds gisteren actief is. In totaal iets van 3 of 4 werkdagen geduurd.René90 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:50:
[...]
Je kan het andersom doen, deposito aanvragen voordat je bedrag erop staat. Dan krijg je een mailtje als het rond is maar dat het bedrag nog gestort moet worden.
Bij CKV zo te zien geen Belgische erfbelasting voor Nederlandse erfgenamen van Nederlandse erflaters:rechtsherstel schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 19:58:
CKV (België) variabel 2,45%
https://www.raisin.nl/
Kijk, zo kan het dus ook. Gewoon duidelijk, geen twijfel mogelijkbt0 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:21:
[...]
Bij CKV zo te zien geen Belgische erfbelasting voor Nederlandse erfgenamen van Nederlandse erflaters:
[ Voor 16% gewijzigd door Juan op 30-06-2023 23:51 ]
Dit gaat over Advanzia; bij mij ook 3%, maar de extra inleg is bij mij pas 29/06 bijgeschreven, dus niet (echt) meer verwacht.Juan schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:41:
Nou, het is dus niet goed gegaan, ik heb maar rente gehad voor 3%... weer mailen met die gasten om het te laten corrigeren.
Gelukkig zwart op wit, dat ik er recht op heb
Goed gezien inderdaad maar dan blijkt bij mij dat de beloofde 3,4% rente niet is aangehouden maar de 1,1%.Juan schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:13:
Als je kijkt naar je saldo, dan zie dat er een bedrag is bijgeschreven. Adv dit bedrag weet ik het verschil tussen nu en gisteren. En op basis daarvan weet ik weer dat het laag is met het saldo dat erop staat.
Daarom houd ik de rente in excel bij. Want dit is helaas niet de eerste keer dat dit gebeurt. Als ik mijn staatje aanpas naar 2,96% kom ik, op enkele centen verschil na op het bedrag dat uitgekeerd is
[ Voor 9% gewijzigd door Juan op 01-07-2023 09:56 ]
Je houdt in je bestand wel rekening met het feit dat de 3,25%/3,4% op jaarbasis is, dus dat je per maand niet 1/12 hiervan krijgt maar iets minder (vanwege rente op rente).Juan schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:13:
Als je kijkt naar je saldo, dan zie dat er een bedrag is bijgeschreven. Adv dit bedrag weet ik het verschil tussen nu en gisteren. En op basis daarvan weet ik weer dat het laag is met het saldo dat erop staat.
Daarom houd ik de rente in excel bij. Want dit is helaas niet de eerste keer dat dit gebeurt. Als ik mijn staatje aanpas naar 2,96% kom ik, op enkele centen verschil na op het bedrag dat uitgekeerd is
[ Voor 4% gewijzigd door sanook op 01-07-2023 10:34 ]
Generale Bank had rond die tijd de HogerOp rekening. Voor elke jaar dat je een bedrag liet staan kreeg je daar 0,50% bonusrente over, met een max van 5 jaar/2,50%. Dat was lekker op de basis van 4 á 5 %Bar_en_boos schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 21:43:
Ik ben de laatste 30 jaar toch ook redelijk actief met sparen bezig. In eerste instantie bij Nederlandse banken en sinds 10 jaar ook bij buitenlandse. In mijn beleving bood Advanzia tot enige tijd geleden geen concurrerende rentes. Wel kan ik me herinneren dat Spaarbeleg in de jaren 80 ruim over de 7% heenging.
Zo één had ik ook. Effectief 10,1% ...sanook schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:01:
[...]
Begin jaren '90 had ik een zogenaamde 'spaarhypotheek' met 9,6% rente, het spaar deel had 9,4% rente als ik me goed herinner.
Mooi die online tools, dat helpt om dingen te begrijpen. Maar als je toch in Excel werkt, dan kun je net zo goed gewoon een formule van Excel gebruiken. Hoef je niet bij elke verandering die tool weer op te zoeken.Juan schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:13:
Ik gebruik altijd https://www.berekenhet.nl/berekenen/nominale-rente.html
Komt precies overeen, voor Advanzia
3% = 2,96% in excel aanhouden
3,25% = 3,2% in excel aanhouden
3,4% = 3,35% in excel aanhouden
[ Voor 6% gewijzigd door Juan op 01-07-2023 14:48 ]
Heb je te weinig rente uitgekeerd gekregen bij Advanzia? Hoeveel procent had je verwacht en wat kreeg je?Juan schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:56:
Nou lekker, en vervolgens weer weken moeten wachten op antwoord en correctie
Spaar BV is toch niet meer interessant meer de huidige VRH regels? Immers zeer lage belasting voor spaarrekeningen.Bashy schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:17:
Weet iemand of je bij Raisin ook een zakelijke rekening kunt openen (spaar BV)?
Klopt, mogelijk wikkelen we 'm nu af. Maar for the time being toch wat interest pakken, vandaar de vraag.Pistachenootje schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:29:
[...]
Spaar BV is toch niet meer interessant meer de huidige VRH regels? Immers zeer lage belasting voor spaarrekeningen.
Er is een bedrag op basis van 3% uitgekeerd ipv de beloofde 3,4%Anoniem: 1943460 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:44:
[...]
Heb je te weinig rente uitgekeerd gekregen bij Advanzia? Hoeveel procent had je verwacht en wat kreeg je?
Weird op de website staat ook:rechtsherstel schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:35:
Kan ik zakelijk sparen bij Raisin?
Helaas is het niet mogelijk zakelijk te sparen bij Raisin. Zowel de Raisin-rekening als deposito- en spaarrekeningen bij Raisin's partnerbanken moeten op je persoonlijke naam staan.
[ Voor 4% gewijzigd door Bashy op 01-07-2023 18:39 ]
Gezien alle crypto staking ervaringen reken ik het het liefst helemaal zelf door.Mickey77 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:12:
[...]
Mooi die online tools, dat helpt om dingen te begrijpen. Maar als je toch in Excel werkt, dan kun je net zo goed gewoon een formule van Excel gebruiken. Hoef je niet bij elke verandering die tool weer op te zoeken.
=NOMINALE.RENTE(3%;12)
Dit maakt 2,9595... (bij 3,25% kom je op 3,2025... en bij 3,4% op 3,3481... Dezelfde waarden dus de formule werkt net zo goed als de tool)
Helaas is dat overzicht er niet (toch wel gek voor een bankEvtK schreef op zondag 2 juli 2023 @ 08:53:
Ik heb al een paar keer zitten rond klikken in meinkonto van advanzia. Ik mis een volledig overzicht van alle transacties (bij/af). Is dat er gewoon echt niet of zie ik iets over het hoofd?
superB
Nee je stalt er in Euro's. Maar mocht je een beroep moeten doen op het Zweedse depositio garantie stelsel dan krijg je uitbetaald in Zweedse kronen.inXs schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:28:
Als ik dit zo lees dan is een depositoladder wellicht een betere optie dan al mijn geld in EFT’s houden, ik heb alleen weinig trek die te verkopen….
Ik las ook iets over klarna, die heeft ook nette rentes inmiddels, maar begrijp ik goed dat je daar je geld in SEK moet stallen? Is het dan alleen puur een spaarrekening of ook deels betaalrekening? Voor mij zou SEK geen probleem zijn namelijk
Ah op die fiets, dat zou ook geen probleem zijn overigens, bedankt!Knakenpoetser schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:32:
[...]
Nee je stalt er in Euro's. Maar mocht je een beroep moeten op het Zweedse depositio garantie stelsel dan krijg je uitbetaald in Zweedse kronen.
superB
Ik vermoed dat je op een spaarrekening in SEK hogere rente kan krijgen dan in euro's maar heb het niet gecontroleerd.inXs schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:28:
SEK geen probleem...
[ Voor 70% gewijzigd door dirk_mec op 02-07-2023 11:56 ]
Dat je "saldo + opgebouwde rente" beneden de ton moet laten zijn geldt niet alleen bij Raisin. Dat is de regel van het DGS. (in ieder geval dat van Nederland).dwdd schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:39:
Voor sommigen nog wel een aandachtspunt:
Raisin: "De beschermingslimiet tot € 100.000 geldt voor de som van uw saldo + tot dan toe opgebouwde
rente"
Dus met 100.000 euro inleg loop je dus het risico dat je de opgebouwde rente kwijt bent wanneer het DGS in werking wordt gesteld.
Dan is het veiliger om 95.000 euro in te leggen bij een deposito van 1 jaar tegen 4%, dan is totaal na 1 jaar 98.800 euro en valt dus binnen de maximale vergoeding van het DGS.
Wanneer de rente niet jaarlijks wordt uitgekeerd geldt bijvoorbeeld bij een 10 jaar deposito van CKV (3,5% rente op rente, einde looptijd) dat je 70.000 euro veilig kunt inleggen (betekent 98.742 euro eindsaldo).
Dus alle bedragen die je stort in die 6 maanden krijgen de 3,4%?Juan schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:58:
6 maanden vanaf het moment dat er miniaal 5k gestort is.
Er zijn (vrijwel) geen depositos op Raisin die tussentijds de rente uitkeren. Een zeer klein aantal doet wel rente-op-rente waarbij jaarlijks de rente op het deposito wordt bijgeschreven, maar zelfs dat is een zeldzaamheid. Tussentijdse rente uitkering, naar de Raisin rekening, doet bij mijn weten geen enkele aangesloten bank.W1ck1e schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:09:
Bij meerjarige deposito's kan je beter kiezen voor jaarlijkse uitkering van de rente, zodat je meer kan inleggen. Als je die ruimte hebt
Jadirk_mec schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:12:
[...]
Dus alle bedragen die je stort in die 6 maanden krijgen de 3,4%?
Jip. Het komt voornamelijk neer op dat de actieperiode in gaat vanaf de eerste storting. Daarnaast geldt de actieperiode ook tot het einde van de 6e maand. Idealiter wacht je dus tot de eerste van de maand voordat je de eerste storting doet, dan krijg je effectief bijna 7 maanden de actierente.dirk_mec schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:12:
[...]
Dus alle bedragen die je stort in die 6 maanden krijgen de 3,4%?
@inXs Hoezo weinig trekinXs schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:28:
Als ik dit zo lees dan is een depositoladder wellicht een betere optie dan al mijn geld in EFT’s houden, ik heb alleen weinig trek die te verkopen….
Ik spaar niet via Raisin, dus dat weet ik niet. Ik bedoelde het in het algemeen.RobertMe schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:13:
[...]
Er zijn (vrijwel) geen depositos op Raisin die tussentijds de rente uitkeren. Een zeer klein aantal doet wel rente-op-rente waarbij jaarlijks de rente op het deposito wordt bijgeschreven, maar zelfs dat is een zeldzaamheid. Tussentijdse rente uitkering, naar de Raisin rekening, doet bij mijn weten geen enkele aangesloten bank.
Als je gisteren pas de rekening hebt aangevraagd lijkt het mij sterk dat nu (~24 uur later, in een weekend) de aanvraag ook al is goedgekeurd. Gewoon even wachten dus totdat de boel rond is en dan krijg je vanzelf de IBAN.Rixos schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:12:
Ik heb gisteren een account bij Raisin aangemaakt, en heb vandaag de opdracht voor mijn deposito aangemaakt.
Alleen er staat dat ik geld moet overboeken naar de Raisin rekening, maar vervolgens is de IBAN leeg.
Het lijkt er op alsof mijn Raisin rekening nog niet is geopend.
Maken ze automatisch zo'n rekening voor je aan? Of moet je dat apart aanvragen?
Ik heb er een rekening gehad en ben om dezelfde redenen weg gegaan. Inmiddels bij raisin tevreden met CKV uit België_Calvin_ schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:27:
Ik wilde bijna overstappen naar Bunq. Hoogste rente bij een Nederlandse bank. Ik had al een account aangemaakt maar na het lezen van het NRC artikel over CEO Ali Niknam doe ik dat toch maar niet. Ik vind het moraal van deze man niet bij mijn spaargeld passen.
Voor wie het wil lezen: https://www.nrc.nl/nieuws...-maar-beter-gaan-a4168629_Calvin_ schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:27:
Ik wilde bijna overstappen naar Bunq. Hoogste rente bij een Nederlandse bank. Ik had al een account aangemaakt maar na het lezen van het NRC artikel over CEO Ali Niknam doe ik dat toch maar niet. Ik vind het moraal van deze man niet bij mijn spaargeld passen.
In vino veritas, in aqua sanitas
In combinatie met dit artikel https://www.rtlnieuws.nl/...aandeelhouders-leggen-bij vind ik wel genoeg red flags als er genoeg alternatieven zijn.JohanNL schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:45:
Uiteindelijk valt over alles en iedereen wel wat op te merken.
En zoniet, dan houdt men informatie achter.
Wat een CEO zijn loopbaan is en wat voor beleid hij loslaat op zijn werknemers lijkt mij overigens ook niet echt relevant voor je spaargeld.
En dan komt het artikel ook nog van NRC
Prima, maar wat mij betreft totaal niet constructief, want tot 100K zit je gewoon veilig achter het DGS.feddesman schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:55:
[...]
In combinatie met dit artikel https://www.rtlnieuws.nl/...aandeelhouders-leggen-bij vind ik wel genoeg red flags als er genoeg alternatieven zijn.
Ik zag toevallig dat ze niet meer de hoogste zijn._Calvin_ schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:27:
Dat klopt, beide vallen onder het nederlandse DGS.xileS schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:13:
[...]
Ik zag toevallig dat ze niet meer de hoogste zijn.
Anadolubank 2,05 / 2,10%
Yapi Kredi Bank 2,08%
Alsnog buitenlandse banken, maar volgens mij wel Nederlandse DGS.
[ Voor 61% gewijzigd door Ardana op 02-07-2023 22:58 ]
Zeg maar gerust Nederlandse banken; ze zitten gewoon met een kantoor hier en staan onder Nederlands toezicht.xileS schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:13:
[...]
Ik zag toevallig dat ze niet meer de hoogste zijn.
Anadolubank 2,05 / 2,10%
Yapi Kredi Bank 2,08%
Alsnog buitenlandse banken, maar volgens mij wel Nederlandse DGS.
Zo positief staat het NL DGS er ook niet voor.dirk_mec schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:33:
Wat maakt het uit? Zolang ze maar een DGS hebben. Waarom moet het per sé een NL DGS zijn?
Heb je een bron ?feddesman schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:35:
[...]
Zo positief staat het NL DGS er ook niet voor.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq