Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:58
Ik weet niet wat die update heeft geïnstalleerd, maar ieder keer wanneer ik nu de 930 uit de slaapstand haal zegt hij "Hervatten...". Dat deed hij daarvoor niet. Dan had ik gelijk beeld.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:29

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Welke update?

Ik heb een splinternieuwe 930 met Cyan, geen DP meer en doet dat ook. Hervatten trouwens alleen als de telefoon in slaapstand ging terwijl een app geopend was op het scherm. Bij homescreen niet. (valt ook niks te hervatten)

[ Voor 47% gewijzigd door GerCor op 29-09-2014 10:53 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:58
De developers preview update.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Kijk eens aan, heeft daar dus niets mee te maken.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
TheVMaster schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:25:
Heel bijzonder.....heb sinds vanmorgen ineens dat het scherm van mijn Lumia 930 uit gaat zodra ik ga bellen...(wat normaal alleen gebeurt als je hem aan je oor houdt)... heel irritant.

Er lijkt geen stof te zitten voor de proximity sensor en een herstart lost ook niets op......iemand bekend met dit issue?
Ook een brakke proximity sensor, zoals zoveel mensen hebben (ik ook). Bij mij ontstond het probleem ook ineens na een paar weken. Ga 'm denk ik binnenkort naar Nokia sturen.

Workaround tijdens het bellen is: met een vinger over de sensor wrijven (daarna komt het scherm soms weer tevoorschijn) en anders dubbelklikken op de power button

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Of rechtsboven in de hoek van de telefoon drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:59

TheVMaster

Moderator WOS
vharten schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:23:
[...]

Ook een brakke proximity sensor, zoals zoveel mensen hebben (ik ook). Bij mij ontstond het probleem ook ineens na een paar weken. Ga 'm denk ik binnenkort naar Nokia sturen.

Workaround tijdens het bellen is: met een vinger over de sensor wrijven (daarna komt het scherm soms weer tevoorschijn) en anders dubbelklikken op de power button
Hmm......dan moet hij toch maar eens terug naar Nokia....grmbl...wel weer jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

rimave schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:44:
Ik weet niet wat die update heeft geïnstalleerd, maar ieder keer wanneer ik nu de 930 uit de slaapstand haal zegt hij "Hervatten...". Dat deed hij daarvoor niet. Dan had ik gelijk beeld.
Heb je het live lockscreen geïnstalleerd gehad en daarna weer verwijderd?

Er zit een bug in het verwijderen die voor problemen zorgt.

Ga naar settings -> kids corner en enable die en daarna weer disabelen en het probleem moet weg zijn.

http://www.wpcentral.com/...ock-screen-beta-uninstall

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrittany
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 23:42

LittleBrittany

Britta Weijers

Heb overmorgen ook een Lumia 930 in hius na mijn 7 jaar oude iPhone.
Hoop dat MS Lumia Denim sneller pusht dan Cyan.
QHD en 4K is waar ik zeker na uit kijk.

(Heb overigens de Lumia via Carpware Phonehouse besteld met wirreless charger + dat ik nog een WRC krijg met NFC bleutooth speaker.)

BrittaWeij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:32
Ik heb ineens last van dat als ik muziek luister dat het geluid vanzelf zachter en harder gaat, heel irritant.. En ik heb al in opties gekeken en alles geprobeerd maar lukt niet. Is het bij iemand anders ook al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleBrittany
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 23:42

LittleBrittany

Britta Weijers

Misschien even langs een retailer gaan? heb dat ook met me iPhone omdat de geluids-kaart niet volledig functioneert.

Ik heb ineens last van dat als ik muziek luister dat het geluid vanzelf zachter en harder gaat, heel irritant.. En ik heb al in opties gekeken en alles geprobeerd maar lukt niet. Is het bij iemand anders ook al bekend?
[/quote]

BrittaWeij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:54
hotymoty schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:27:
Al eens gekeken onder instellingen > audio :?

Daar zit namelijk onder andere een optie waarmee je grote volume verschillen kunt voorkomen, wellicht dat die roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De 930 nu 3 dagen in gebruik en ben erg tevreden. Nog wel even wennen qua grootte vergeleken met mijn iPhone 5. Het scherm en de werking van WP vind ik erg prettig, de live tiles ogen strak en verzorgd. Wel heb ik een paar puntjes die me opvallen:
1. bereik is soms slecht: heb zo'n 3x per dag (ben veel onderweg) geen bereik, dit had ik met mijn iPhone nooit. Laatst een Nexus 5 als tijdelijk toestel en ook daar last dat het bereik wegvalt.
2. bluetooth audio player (carkit) problemen met afspelen sommige tracks: track hapert dan en automatisch wordt het volgende nummer gekozen. Bij iPhone had ik dit nooit.
3. Whatsapp is niet gebruiksvriendelijk: de tekstgrootte is veel te groot (op kleinste stand) waardoor je erg weinig tekst ziet op het scherm. Hierdoor verlies ik het overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Aghanim schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:54:
De 930 nu 3 dagen in gebruik en ben erg tevreden. Nog wel even wennen qua grootte vergeleken met mijn iPhone 5. Het scherm en de werking van WP vind ik erg prettig, de live tiles ogen strak en verzorgd. Wel heb ik een paar puntjes die me opvallen:
1. bereik is soms slecht: heb zo'n 3x per dag (ben veel onderweg) geen bereik, dit had ik met mijn iPhone nooit. Laatst een Nexus 5 als tijdelijk toestel en ook daar last dat het bereik wegvalt.
2. bluetooth audio player (carkit) problemen met afspelen sommige tracks: track hapert dan en automatisch wordt het volgende nummer gekozen. Bij iPhone had ik dit nooit.
3. Whatsapp is niet gebruiksvriendelijk: de tekstgrootte is veel te groot (op kleinste stand) waardoor je erg weinig tekst ziet op het scherm. Hierdoor verlies ik het overzicht.
1 Niet normaal, telefoon ter reparatie aanbieden
2 Er zijn meer mensen die problemen hebben met sommige combi's van bluetooth apparatuur
3 Niets aan te doen behalve klagen bij de ontwikkelaar.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:32
Miki schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:45:
[...]

Al eens gekeken onder instellingen > audio :?

Daar zit namelijk onder andere een optie waarmee je grote volume verschillen kunt voorkomen, wellicht dat die roet in het eten gooit.
nee dat helpt niet.. heb alles geprobeert. Ik snap het ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 20:33
De tekstgrootte kun je bij de instellingen van je telefoon aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:50
Iridium schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:29:
[...]

De tekstgrootte kun je bij de instellingen van je telefoon aanpassen.
Dat gaat niet, als de de grootte al op de kleinste stand staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Tjesus op 30-09-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Inderdaad. iOS en Android hebben nog zo'n 2-3 instellingen die qua grootte kleiner zijn dan de minimale grootte op WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:39
Ik heb daar dus nooit last van. Ik heb de boel juist wat groter staan. Oplossing: wacht tot je wat ouder bent, dan zet je vanzelf fontgrootte en contrast weer wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

coenox schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:11:
Ik heb daar dus nooit last van. Ik heb de boel juist wat groter staan. Oplossing: wacht tot je wat ouder bent, dan zet je vanzelf fontgrootte en contrast weer wat hoger.
:P

Maar dit is een probleem van Whatsapp. Op mijn 1520 heb ik de tekstgrootte ook op het kleinst staan. Bij de sms app zie ik 7-9 berichten staan, bij WA 5-6 en dat terwijl berichten van één regel bij de eerste meer loze ruimte boven en onder de tekst van een teksttile hebben dan bij WA. Het is jammer dat de WA devs niet zo'n grote focus op WP hebben. Een tekstgrootte-slider a la NOS-app lijkt me niet het lastigst om te bouwen maar het zou zo verrekte handig zijn
[/offtopic][/halve rant over Whatsapp]

[ Voor 0% gewijzigd door Migrator op 01-10-2014 10:23 . Reden: Tikfoutjes ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Als dat beter zou zijn dan is de WP ervaring voor mij echt zeer goed. Dan alleen nog minder fouten typen, dat ging op de iPhone een stuk beter. Op android maakte ik ook veel type fouten dus het zal wel aan mezelf liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandd
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-04 14:09
Heeft iemand de 14353 update al binnen gekregen op de Lumia 930?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 13:13
Na een iPhone 3G, 3GS en 4S na bijna 5 jaar de overstap gemaakt naar de Lumia 930, ben heel benieuwd wat te verwachten. Morgen komt hij binnen. :)

Ik maak me alleen nog een beetje zorgen over mijn aangeschafte muziek uit iTunes. Maar daar zal vast een goede oplossing voor zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door 911GT2 op 01-10-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:36
911GT2 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:26:
Na een iPhone 3G, 3GS en 4S na bijna 5 jaar de overstap gemaakt naar de Lumia 930, ben heel benieuwd wat te verwachten. Morgen komt hij binnen. :)

Ik maak me alleen nog een beetje zorgen over mijn aangeschafte muziek uit iTunes. Maar daar zal vast een goede oplossing voor zijn.
Gefeliciteerd! Ik ben na 4 jaar Android overgestapt en heb nog geen spijt :-)
ITunes kun je "gewoon" synchroniseren met de Windows Phone app voor je desktop: http://www.windowsphone.c...c-to-my-phone?signin=true

Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
911GT2 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:26:

Ikzelf loop 5 dagen voor op jou, met dezelfde achtergrond. Bevalt tot heden prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wat mij betreft: Lumia 930, mooiste en beste telefoon ooit. oOo :)F d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:29
GerCor schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:26:
Wat mij betreft: Lumia 930, mooiste en beste telefoon ooit. oOo :)F d:)b
Helemaal mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Heeft iemand in NL (zonder Preview for developers) al de nieuwste WP8.1.1 update gekregen met firmware versie 14353?

Meer info: http://www.wpcentral.com/...-81-gdr1-update-lumia-930

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ben sinds maandag ook over op dit toestel. Nou ben ik sowieso nooit twee keer op rij bij hetzelfde OS gebleven, dus na mijn iPhone 3GS en daarna mijn HTC EVO 3D was het weer eens tijd voor een Windowstelefoontje. Vooralsnog ben ik blij verrast met WP, al ontbreken er natuurlijk wel wat apps (vooral de Steam-app mis ik) en zijn andere apps duidelijk minderwaardig aan dezelfde apps voor iOS en Android. Hierboven werd de veel te grote tekstgrootte in Whatsapp al aangehaald, maar daar wil ik graag aan toevoegen dat het vervelend is dat je in de WP-versie wel aparte geluiden kan instellen voor notificaties van groepsgesprekken, maar niet de notificatie stil kan maken of uit kan zetten. Later maar even een "leeg" MP3-tje regelen als notificatietoon, als dat tenminste mogelijk is.

Verder had ik mijn weg vrij snel gevonden in WP, prima mobiel OS.

Wat betreft design is de 930 niet heel bijzonder. Hij had IMO iets kleiner gemogen, 4,7" ofzo in plaats van 5, en de hoekjes hadden iets ronder gemogen zodat hij wat makkelijker vast te houden is, maar ik kan hier prima mee leven. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:49
Later maar even een "leeg" MP3-tje regelen als notificatietoon, als dat tenminste mogelijk is.
Had ik al geprobeerd, maar het is helaas niet mogelijk deze in te stellen als geluid :(

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:12
supersatan schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:24:
Heeft iemand in NL (zonder Preview for developers) al de nieuwste WP8.1.1 update gekregen met firmware versie 14353?

Nee wordt wat mij betreft wel tijd. Heb Nokia Nederland via Facebook gevraagd wanneer hij uitkomt.
Volgens hen zijn 'er vele varianten van de update' en wordt deze nog getest. Heb dit antwoord overigens afgelopen maandag gekregen. Afwachten dan maar.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024

Met de Developer Preview heb ik die versie ook niet gekregen b.t.w. Afwachten geblazen dus :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

bramv82 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:50:
[...]

Had ik al geprobeerd, maar het is helaas niet mogelijk deze in te stellen als geluid :(
:(

Ik heb WhatsApp maar eens gepord op Twitter. Eens zien of het wat uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nadat deze beschikbaar werd in Brazilië, Zweden en Denemarken geloof ik, de eerste dagen steeds maar weer gezocht. Inmiddels maar opgegeven. Ik lees het wel op WPCentral als het beschikbaar is voor T-Mobile Nederland. Maar ik zit er niet om te springen. Ik las vanmiddag weer een aantal reacties dat de paarse gloed die sommige ervaren vervangen is door groen. Schiet lekker op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
NMe schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:16:
.... in Whatsapp al aangehaald, maar daar wil ik graag aan toevoegen dat het vervelend is dat je in de WP-versie wel aparte geluiden kan instellen voor notificaties van groepsgesprekken, maar niet de notificatie stil kan maken of uit kan zetten. Later maar even een "leeg" MP3-tje regelen als notificatietoon, als dat tenminste mogelijk is.
Inderdaad jammer dat groepsgesprek niet apart op stil kan. Ik heb inmiddels alles op stil staan in Whatsapp, is ook prima wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dit topic is voor de Lumia 930 met specifieke zaken voor DAT toestel. WhatsApp heeft zijn eigen topic en wel WhatsApp voor Windows Phone. Iedere verdere discussie hier over WhatsApp zal linea recta richting vuilnisbak verdwijnen

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 11:52
Ik heb de 930 nu 2 weken en heb een aantal nadelen ondervonden:

* als ik gebeld wordt trilt de telefoon maar 1x daarna niet meer. Kan nergens vinden waar ik de trilfunctie kan aanpassen, kan deze alleen maar aan of uit zetten. Ik mis dus een hoop telefoontjes omdat ik ze gewoon niet voel. Super fijn als ZZP'er! :(

* Telefoon wordt warm. Als deze gewoon in op sluimerstand in mijn broekzak zit wordt deze al warm.

* Batterijduur: deze is echt veel te kort. ik doe nu krap aan 14 uur met een volle batterij. Dus elke nacht aan (op) de lader. Heb ik bluetooth nog niet eens aan staan de hele dag. En het scherm op de zuinigste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 10:48
Rudolf schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:45:
Ik heb de 930 nu 2 weken en heb een aantal nadelen ondervonden:

* als ik gebeld wordt trilt de telefoon maar 1x daarna niet meer. Kan nergens vinden waar ik de trilfunctie kan aanpassen, kan deze alleen maar aan of uit zetten. Ik mis dus een hoop telefoontjes omdat ik ze gewoon niet voel. Super fijn als ZZP'er! :(

* Telefoon wordt warm. Als deze gewoon in op sluimerstand in mijn broekzak zit wordt deze al warm.

* Batterijduur: deze is echt veel te kort. ik doe nu krap aan 14 uur met een volle batterij. Dus elke nacht aan (op) de lader. Heb ik bluetooth nog niet eens aan staan de hele dag. En het scherm op de zuinigste stand.
Dattie warm wordt in standby suggereert dat je telefoon inderdaad veel energie verbruikt in idle.. dat verklaart dan ook je accuduur..!
Kijk eens welke apps allemaal op de achtergrond draaien via batterijbesparing en zorg dat er zo min mogelijk apps in de achtergrond draaien.

Hoe is het verder met je bereik? Slecht 3G/4G bereik kan killing zijn voor je accu..

Wat betreft de trilfunctie kan ik je helaas niet helpen, ik heb zelf een 920, maar die trilt gewoon langer en vaker dan 1 keer wanneer ik gebeld word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rudolf schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:45:
Er zijn meer instellingen om je batterij te besparen dan alleen het scherm. Daarbij gebruik je je telefoon als ZZP-er blijkbaar veel op een dag, dus dat zal effect hebben op je accuduur. Ik heb gisteren eigenlijk de hele dag door zitten klooien met mijn telefoon en 's avonds uren aan één stuk zitten Whatsappen, en toen ik naar bed ging stond de telefoon net zo'n 17 uur aan zonder opladen, zonder enige energiebesparende settings. Vind ik best netjes eigenlijk. Het zal tegenwoordig best beter kunnen maar elke avond aan de lader vind ik niet zo'n probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
NMe schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:34:
[...]

Er zijn meer instellingen om je batterij te besparen dan alleen het scherm. Daarbij gebruik je je telefoon als ZZP-er blijkbaar veel op een dag, dus dat zal effect hebben op je accuduur. Ik heb gisteren eigenlijk de hele dag door zitten klooien met mijn telefoon en 's avonds uren aan één stuk zitten Whatsappen, en toen ik naar bed ging stond de telefoon net zo'n 17 uur aan zonder opladen, zonder enige energiebesparende settings. Vind ik best netjes eigenlijk. Het zal tegenwoordig best beter kunnen maar elke avond aan de lader vind ik niet zo'n probleem. :)
Gisteren onderweg kwam ik er achter dat mijn telefoon nog maar 42% batterij had. Even battery saving aangezet omdat ik er nog de hele dag mee moest doen en normaal gebruikt verder (af en toe what's appen en mail) s'avonds tikte hij net de 20% aan :)

De eerste paar dagen was die van mij binnen 15-20 uur wel leeg, maar nu houd hij het makkelijk 25-30 uur vol (laatste 20% battery saving). S'middags af en toe what's appen en mail en s'avonds staat bijna 50% van de tijd Viber of What's app open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
vharten schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:23:
[...]

Ik ga hem terugsturen ter reparatie. Teveel mankementen. Enthousiasme rond L930 is toch serieus gedaald. Enkel mooi scherm en batterijduur vind ik nog echt een voordeel.

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Ik ben ook erg te spreken over de accu. Heb na 22 uur nog 46% over en er is nog 14 uur geschat dat hij mee gaat. Zit sochtends en savonds naar en van mijn werk veel te internetten en te appen.

Mijn oude l920 is nog nooit zo lang mee gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Accuduur is bij mij ook prima. Heb het toestel sinds vrijdag en heb, om alles van WP te leren kennen, de hele kermis aan staan (dus automatisch verversen, live tiles, locatie services etc.). Ook heb ik Exchange op push, bel ik zo'n 1.5 uur per dag en ontvang ik zo'n 50 e-mails en 100 whatsapps. Als ik om 7:00 het toestel van de lader haal en 's avonds om 23:30 naar bed ga heb ik zo'n 40% batterij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Heb sinds 2 dagen iets vreemds. De 930 connect alleen nog maar naar Edge en niet meer naar 3G of H+ (4G heb ik niet in mijn abonnement). Het toestel staat op instelling 4G. Als ik dan via Instellingen handmatig switch naar 3G dan kan ik weer gewoon 3G en H+ gebruiken. Maar nadat ik in standby ben geweest of even via wifi geconnect heb is het weer Edge. Ik moet dus continu handmatig switchen om een snelle internet verbinding te krijgen.

Heb geen updates gehad voor zover ik weet en het toestel heeft het altijd perfect gedaan op de snellere netwerken. Betreft hier een KPN Zakelijk netwerk. Restart van telefoon heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Aghanim schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:26:
Heb sinds 2 dagen iets vreemds. De 930 connect alleen nog maar naar Edge en niet meer naar 3G of H+ (4G heb ik niet in mijn abonnement). Het toestel staat op instelling 4G. Als ik dan via Instellingen handmatig switch naar 3G dan kan ik weer gewoon 3G en H+ gebruiken. Maar nadat ik in standby ben geweest of even via wifi geconnect heb is het weer Edge. Ik moet dus continu handmatig switchen om een snelle internet verbinding te krijgen.

Heb geen updates gehad voor zover ik weet en het toestel heeft het altijd perfect gedaan op de snellere netwerken. Betreft hier een KPN Zakelijk netwerk. Restart van telefoon heeft niet geholpen.
Back-up maken, hard reset doen, back-up terug zetten. Als dat het niet oplost, opsturen voor reparatie.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Alle APN settings verwijderd en lijkt weer te werken. Wel vreemd want had zelf daar niks aangepast. Bedenk me nu wel dat ik gisteren een carrier update kreeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Aghanim schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:26:

Ben dus niet de enigste die daar last van gehad, bij mij gebeurt het altijd als ik me mobiel uitzet en dan weer aan. :/ Ff de instelling veranderen en het is ook weer opgelost daar niet van maar is wel soms nogal irritant. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mogelijk te vroeg geklaagd heb, nu werkt het weer redelijk.Wel is het zo dat op locaties waar ik normaal 3G heb (thuis en in het centrum), ik vrijdag en zaterdag de hele dag Edge had. Sinds gisteren avond laat ontvang ik hier weer wel 3G. Was eerlijk gezegd te lui om de simkaart in mijn iPhone te stoppen en kijken of ik daar wel 3G zou hebben.

Wel heb ik af een toe 'geen bereik', dat had ik met mijn Nexus 5 ook, met de iPhone nooit. Ik ga er dus van uit dat de antenne/radio in de iPhone beter is dan in de Nexus 5 en 930.

Verder bevalt het toestel me, na een week prima. Wel ligt hij niet super fijn in de hand vanwege de grootte icm de scherpe randen maar daar heb ik niet heel veel last van. Sinds gisteren combineer ik typen met swipen (bij lange woorden) omdat ik toch regelmatig fouten type en daar bij Swipe geen last van heb.

Naast bovenstaande vind ik 2 dingen wel jammer:
- toestel licht steeds op bij een Whatsapp bericht, ik wil wel meldingen maar geen oplichtend scherm
- het 'op stil' zetten duurt me te lang omdat het handmatig moet. ga nu zoeken naar een app/tile

Had het toestel overigens bijna niet gekocht vanwege de batterijduur, die in reviews erg slecht bleek. Houd momenteel zo'n 35-40% over als ik weer naar bed ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Aghanim schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:35:
Naast bovenstaande vind ik 2 dingen wel jammer:
- toestel licht steeds op bij een Whatsapp bericht, ik wil wel meldingen maar geen oplichtend scherm
- het 'op stil' zetten duurt me te lang omdat het handmatig moet. ga nu zoeken naar een app/tile
-Als je in het actiecentrum meldingsbannersweergeven uitzet bij de betreffende app, gaat je scherm niet meer aan bij een bericht.
-Geen snelle hardwarematige knop zoals op de iPhone, maar als je op volume hoger of lager drukt, pijltje naar beneden en op het bel symbool drukken, dan staat je geluid helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ImpaileR schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 09:47:
[...]

-Als je in het actiecentrum meldingsbannersweergeven uitzet bij de betreffende app, gaat je scherm niet meer aan bij een bericht.
-Geen snelle hardwarematige knop zoals op de iPhone, maar als je op volume hoger of lager drukt, pijltje naar beneden en op het bel symbool drukken, dan staat je geluid helemaal uit.
Thx! Die eerste wist ik zo niet, had dit wel voor alle meldingen overall gedaan (in het hoofdmenu van meldingsbanners, maar blijkbaar overruled door Whatsapp zelf. Die tweede wist ik wel, maar dat vind ik juist omslachtig, zou handig zijn om een silent/unmute toggle te hebben in het actiecentrum. Wie weet komt dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playah007
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 11:41

playah007

live life and be proud!

beste medebezitters van deze prachtige telefoon!
ik heb net de felfelfelfelfelgroene versie aangeschaft incluus bijpassende nokia cover.
Ben vooralsnog erg tevreden met responsiveness van telefoon op 1 aspect na wat mij al gelijk opviel.
Ik heb hiervoor 3.5 jaar de lumia 800 gehad en als ik beide telefoons naast elkaar leg en wil ontgrendelen (niet doubletap want dat heeft 800 niet) dan is de lumia 800 vele malen sneller dan de 930 (geen live tile app geinstalleerd, probleem heb ik met zowel statische achtergrond als met bing achtergrond (die heb ik standaard op 800).
het kan niet zo zeer aan het scherm liggen want ze hebben allebei amoled, dus tragere/langere opwarmtijd van amoled kan het hier niet aan liggen.

Iemand idee/oplossing/suggestie?? zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
playah007 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:19:
ik heb net de felfelfelfelfelgroene versie aangeschaft incluus bijpassende nokia cover.
Ben vooralsnog erg tevreden met responsiveness van telefoon op 1 aspect na wat mij al gelijk opviel.
Ik heb hiervoor 3.5 jaar de lumia 800 gehad en als ik beide telefoons naast elkaar leg en wil ontgrendelen (niet doubletap want dat heeft 800 niet) dan is de lumia 800 vele malen sneller dan de 930 (geen live tile app geinstalleerd, probleem heb ik met zowel statische achtergrond als met bing achtergrond (die heb ik standaard op 800).
het kan niet zo zeer aan het scherm liggen want ze hebben allebei amoled, dus tragere/langere opwarmtijd van amoled kan het hier niet aan liggen.

probeer eens een soft reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:50

Sebazzz

3dp

Dat probleem is vaker gemeld en dat heeft iedereen volgens mij wel.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Sebazzz schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:49:
Dat probleem is vaker gemeld en dat heeft iedereen volgens mij wel.
inderdaad, ligt aan de senlehid van het scherm. Kan mij herinneren dat de galasy s4 ook iets trager was dan de s3. Ligt dus niet aan het os of firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Define "veel trager"? Ik heb in minder dan een seconde beeld als ik het scherm ontgrendel. Zelfs als de Lumia 800 4x sneller is lijkt dat me niet merkbaar genoeg om je echt aan te storen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

playah007 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:19:

:N . Scherm staat direct in beeld. Geen milliseconde vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Had de lumia 920 van mijn neef in mijn handen om daar dp op te zetten en het viel mij gelijk op hoeveel zwaarder is maar ook iets logger in gebruik is. Wel jammer om te zien dat een quadcore nodig is om een toestel sneller te maken. Vraag mij af Qualcome niet meer onderzoek doen naar dualcores zoals Apple dat wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Waarom zouden ze? Behalve sneller zijn de quadcores uit de 800 reeks ook nog eens zuiniger! Dat en dat het marketing technisch beter klinkt zal Qualcomm niet snel doen besluiten om vol in te zetten op dualcores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playah007

playah007

live life and be proud!

bedankt voor reacties allemaal!
maar ehm tja het is niet echt storend, vind het alleen apart dat mijn singlecore 800 met aanzetten sneller aanvoelt dan quadcore 930;)

maar idd bij indrukken ongeveer seconde vertraging. bij lumia 800 eigenlijk per direct, misschie kwart seconde vertraging?? het is ook meer gevoelsdingetje, maar hoopte dat het herkenbaar was en er een fix voor was:)

soort van idee: bij lumia 930 indrukken en je kan (op normale snelheid) net met beide armen over elkaar gaan leunen op bureaublad voor hij aangaat:)
Beetje precies dit: YouTube: Sometimes the Nokia Lumia 930 feels slower than the Nokia Lumia 920
echt duidelijk verschil, niet wereldschokkend maar duidelijk merkbaar.

[ Voor 32% gewijzigd door playah007 op 06-10-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmrichard
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:20
Beste mede eigenaren :) Ben ik de enige bij wie update 1 nog beschikbaar is , terwijl deze al wel uit is (en niet alleen in het preview programma). Of kan dit aan de provider liggen (vodafone), ook al heb ik het toestel wel los gekocht.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playah007

playah007

live life and be proud!

beste WMrichard,

ik heb mijn telefoon speciaal via nederlandse shop gekocht (want vorige lumia 800 was een duitse t-mobile variant en heel laat met updates) en unbranded. (dus hoop dat deze echt up to date is:P
mijne geeft aan:
lumia cyan
best. syst:8.10.12397.895

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellinglennon
  • Laatst online: 30-06-2022
Hallo, is het mogelijk om de wijze waarop je vanuit bijvoorbeeld een app, naar het startscherm gaat. De geanimeerde wijze waarop dit gaat, kan worden uitgeschakeld middels een secret code ofzo? Ik vind de 930 lekker snel in gebruik, maar dat geanimeerde hoeft voor mij niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellinglennon
Nog iets anders. Wat is jullie ervaring met de leesbaarheid in daglicht/zonlicht. Ik vind dit echt niet te doen. De optie om de leesbaarheid te vergroten lijkt niets te doen? Aan of uit, ik merk absoluut geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
De leesbaarheid van het scherm in het zonlicht vind ik echt goed te doen, maar dan doet de software iets geks met de fonts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:17
sellinglennon schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:47:
[...] De geanimeerde wijze waarop dit gaat, kan worden uitgeschakeld middels een secret code ofzo? Ik vind de 930 lekker snel in gebruik, maar dat geanimeerde hoeft voor mij niet..
Nee, die animatie wordt bepaald door MS en verbergt dat de apps niet zo snel 'laden'. Zie het als een soort laadbalkje voor de app (nog even los van het resuming gedoe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 07:52
Vanaf gisteren ook in het bezit van dit toestel, was wel even wennen na jaren IOS gebruiker.
Maar had echt schoon genoeg van Apple/ IOS om persoonlijke redenen.
Nu heb ik af en toe dat het toestel spontaan internet afsluit of een andere applicatie waar ik net in bezig ben, hij gaat dan terug naar het Home screen en vervolgens ga ik weer verder waarna hij weer spontaan afsluit ...
Soms gaat het een tijdje goed maar soms heeft hij dus ook kuren.

Is dit iets bekends met dit toestel of kan ik hier iets aan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellinglennon
Caelorum schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:38:
[...]

Nee, die animatie wordt bepaald door MS en verbergt dat de apps niet zo snel 'laden'. Zie het als een soort laadbalkje voor de app (nog even los van het resuming gedoe).
Bedankt voor je antwoord.. Jammer dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Brabso schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:38:
Vanaf gisteren ook in het bezit van dit toestel, was wel even wennen na jaren IOS gebruiker.
Nu heb ik af en toe dat het toestel spontaan internet afsluit of een andere applicatie waar ik net in bezig ben, hij gaat dan terug naar het Home screen en vervolgens ga ik weer verder waarna hij weer spontaan afsluit ...

Als het verschillende apps zijn die spontaan afsluiten, dan is het niet normaal. Sommige apps zijn slecht geprogrammeerd en kunnen door een fout meteen crashen waardoor de app afsluit.

Als jouw internet verbinding regelmatig wegvalt, dan is dat niet normaal. Dat kan overigens ook zijn dat apps spontaan afsluiten. Valt het internet weg terwijl de app dat nodig heeft, en de programmeur heeft daar geen controle op gemaakt (op het wegvallen van internet), dan kan de app daarom crashen.

Valt je internet alleen thuis weg of ook op andere wifi netwerken en misschien ook op het gsm netwerk?

Als het eigenlijk alleen thuis voorkomt (of op je werk of zo), dan kan het zijn dat je wifi router niet helemaal lekker met de L930 omgaat.

Probeer ons wat meer informatie te geven over wanneer en onder welke omstandigheden het één en ander fout gaat en we kunnen je misschien gerichter helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 13:33

Magure

Bla....

Kak... nog steeds geen 14.353 update, heb al geprobeerd om toestel in te stellen op regio "brazilie" of Verenigd Koninkrijk" maar hij haalt niets binnen, benieuwd wanneer ze hem in Nederland gaan uit brengen... en waardoor bepaald wordt welk toestel een update krijgt.. :/

mijn Lumia 930 ;

Besturingssysteem ; 8.10.12397.895
Revisienummer firmware : 02061.00066.14252.51001
Revisienummer hardware : 2.0.0.1

Voor de mensen die het nog niet weten ;

http://www.wpcentral.com/...-81-gdr1-update-lumia-930

Lumia 930 14353 and 8.1.1 changes :

•Improved stability & performance.
•Imaging enhancements.
•Enriched display performance.
•Cortana support added for UK and China.
•Start screen folders, customizable snooze for alarm clock and other usability improvements

Edit ;

* Lees net dat iemand van T-Mobile de update al binnen heeft... _/-\o_

[ Voor 59% gewijzigd door Magure op 06-10-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 10:48
Magure schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:47:
Kak... nog steeds geen 14.353 update, heb al geprobeerd om toestel in te stellen op regio "brazilie" of Verenigd Koninkrijk" maar hij haalt niets binnen, benieuwd wanneer ze hem in Nederland gaan uit brengen... en waardoor bepaald wordt welk toestel een update krijgt.. :/

mijn Lumia 930 ;

Updates worden gepushed niet gepushed naar aanleiding van welke taal geinstalleerd is op het toestel.. Er wordt gekeken welke ROM er geinstalleerd is.. Zo heb je bijvoorbeeld CV_NL (Country variant NL) en KPN_NL (branded KPN versie).. Afhankelijk hiervan worden de updates gepushed.. Gewoon geduld hebben.. (of de developer preview installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hoewel veel wat de laatste tijd gepost wordt bitter weinig met de Nokia 930 te maken heeft. Ik heb ook T-Mobile en nog niks ontvangen op mijn 930.

Voor de rest: er is ook een topic die over het OS gaat: \[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen

En om die reden zijn er net een heel aantal reacties naar dat topic verhuisd

[ Voor 14% gewijzigd door PaT op 07-10-2014 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dit topic is bedoeld om over de 930 specifiek te babbelen. Vragen die echt OS specifiek zijn en dus voor alle Windows Phones gelden horen thuis in \[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen. Probeer daar rekening mee te houden als je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15
Ik liet gisteren thuis mijn lumia 930 vallen op het laminaat :X Resultaat: een deukje in het laminaat en de Lumia heeft niks... :P

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Harmsen schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 07:18:
Ik liet gisteren thuis mijn lumia 930 vallen op het laminaat :X Resultaat: een deukje in het laminaat en de Lumia heeft niks... :P
haha geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playah007

playah007

live life and be proud!

ik heb hier totaal geen last van moet ik zeggen!
ik denk inderdaad dat er of iets met je telefoon is, of iets met je internetconnectie naar telefoon.

Wat mij wel zeer positief opvalt op het moment is de accuduur van het beestje. Ik ben altijd een umia 800 gewend die het net 1.5 dag volhield en na 3.5 jaar met 3g vanaf ochten om 20-21 uur weer aan het stroom moest (accu werd minder). en nu heb ik telefoon al bijna 2 dagen aanstaan en nog steeds 45%....
ik ben geen grootverbruiker ofzo met gamen en ultraintensief gebruik, maar niks mee doen is het ook weer niet^^
dus ik ben positief verrast, komt bijna weer in de buurt van mijn samsung s8300 accuduur:). (mijn nokia 3310 zal hij niet inhalen:P)
Magure schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:47:

mijn Lumia 930 ;

Voor de mensen die het nog niet weten ;

http://www.wpcentral.com/...-81-gdr1-update-lumia-930

Lumia 930 14353 and 8.1.1 changes :

•Improved stability & performance.
•Imaging enhancements.
•Enriched display performance.
•Cortana support added for UK and China.
•Start screen folders, customizable snooze for alarm clock and other usability improvements

Edit ;

* Lees net dat iemand van T-Mobile de update al binnen heeft... _/-\o_
was mij nog niet eens opgevallen dat ik die update ook nog niet heb, mijn moeder heeft hem al wel (maar heeft dan ook developers preview)

[ Voor 34% gewijzigd door PaT op 08-10-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playah007

playah007

live life and be proud!

Gebruik de wijzig knop als je als laatste heb gereageerd

[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 08-10-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb nog nooit langer dan een uur of 18 kunnen doen met mijn accu. Niet met de 800, niet met de 820, niet met de 520 (*proest*) en ook met de 930 haal ik alleen met redelijk zuinig gebruik (ongeveer vijf minuten per twee uur) de avond.

Bijna alle achtergrondapplicaties staan uit, behalve Whatsapp, Facebook Messenger, Regenmeter en de meegeleverde apps (Calendar, Battery Saver, enzovoort).

Wat doe ik verkeerd? Heb ik supergeleidende handen die de accu leegtrekken? Is het iets met mijn account (het is natuurlijk een restore van de backup van de 520 die een restore is van de backup van mijn 820)? Heb ik vier keer op rij een maandagochtendmodel gekocht?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
kenneth schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:32:
Ik heb nog nooit langer dan een uur of 18 kunnen doen met mijn accu. Niet met de 800, niet met de 820, niet met de 520 (*proest*) en ook met de 930 haal ik alleen met redelijk zuinig gebruik (ongeveer vijf minuten per twee uur) de avond.

Bijna alle achtergrondapplicaties staan uit, behalve Whatsapp, Facebook Messenger, Regenmeter en de meegeleverde apps (Calendar, Battery Saver, enzovoort).

Wat doe ik verkeerd? Heb ik supergeleidende handen die de accu leegtrekken? Is het iets met mijn account (het is natuurlijk een restore van de backup van de 520 die een restore is van de backup van mijn 820)? Heb ik vier keer op rij een maandagochtendmodel gekocht?
Er zijn paar punten die een toestel zeer snel kan leegtrekken (maakt niet uit welk model/OS en accugrote)

-Slecht bereik
-Roaming. Als je in de trein/auto veel gebruikt maakt van internet, gaat het hard
-Veel muziek luisteren (bluetooth headset verbruikt meer merk ik)
-Gamen
-Volop whatsappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playah007

playah007

live life and be proud!

kenneth schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:32:

Dammmnn....
en ik dacht dat ik het erg had met mijn elke dag opladen (op gegeven moment)xD
ik denk echter dat er dan iets anders aan de hand is. facebook messenger zou ik dan sowieso al never nooit installeren alleen al als je kijkt wat die allemaal voor toegang wilt (daarom verplichten ze je ook in de facebook app de messenger app te downloaden om te kunnen chatten aangezien anders niemand het wilt gebruiken door de toegangsrechten die het wilt...)
ik vertik dat, dus bij mij heb ik mooie snelkoppeling naar facebook web daarvoor:) wel jammer, want mijn lumia 800 was ideaal met gewoon in de berichtenapp switchen tussen sms en facebook:)

EDIT: wat btw sowieso handig kan zijn om je accuduur te verlengen is wanneer je telefoon krijgt eerste 3-4 keer helemaal volladen en dan volledig leeg laten lopen tot hij zelf uitvalt en daarna dus weer vol opladen.
Wat ik hele leven met 800 heb gedaan is altijd leeg latenlopen tot procent of 5-10% en dan weer helemaal tot max laten opladen. heeft bij mij ervoor gezorgt dat accu in vrij goede conditie is na 3.5 jaar als ik kijk naar de accu van kennissen (weliswaar andere telefoons).

[ Voor 14% gewijzigd door playah007 op 07-10-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hmm, geen van alle van toepassing. Bereik is vrijwel altijd goed, meestal 4G. Soms gebruik ik mijn telefoon voor de internetverbinding van mijn laptop en dan vind ik het wel logisch dat mijn accu sneller leegloopt, dat doe ik alleen niet dagelijks. Meest verbruikende apps volgens Battery Saver zijn WhatsApp, Mehdoh, Internet Explorer. Die gebruik ik ook het meest maar ik zit zeker niet als een tienermeisje continu berichtjes te tikken.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts

Klinkt een beetje als het probleem wat ik had. Het lijkt er namelijk op dat er onterechte aanrakingen worden geregistreerd op je windows toets. Dus geen software fout, maar een hardware fout.
Ik had dit bij de zoekknop en later ook wel eens bij de terug knop.Hierdoor kwam continu het bing zoek scherm naar voren (wat je krijgt als je de zoekknop inhoudt) of het multitask scherm (wat je krijgt als je de terugknop inhoudt). Een paar weken later deed de zoekknop helemaal niks meer. Ik heb 'm toen opgestuurd ter reparatie en heb gisteren bericht gekregen dat ie gerepareerd is.

[ Voor 4% gewijzigd door Blackouts op 07-10-2014 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Swerfer schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:34:
[...]

Als het verschillende apps zijn die spontaan afsluiten, dan is het niet normaal. Sommige apps zijn slecht geprogrammeerd en kunnen door een fout meteen crashen waardoor de app afsluit.

Als jouw internet verbinding regelmatig wegvalt, dan is dat niet normaal. Dat kan overigens ook zijn dat apps spontaan afsluiten. Valt het internet weg terwijl de app dat nodig heeft, en de programmeur heeft daar geen controle op gemaakt (op het wegvallen van internet), dan kan de app daarom crashen.

Valt je internet alleen thuis weg of ook op andere wifi netwerken en misschien ook op het gsm netwerk?

Als het eigenlijk alleen thuis voorkomt (of op je werk of zo), dan kan het zijn dat je wifi router niet helemaal lekker met de L930 omgaat.

Probeer ons wat meer informatie te geven over wanneer en onder welke omstandigheden het één en ander fout gaat en we kunnen je misschien gerichter helpen...
Vandaag viel me inderdaad wel op dat het wifi signaal op de telefoon niet zo heel sterk is ...
Er zit dan wel een hoesje omheen, maar als ik die eraf haal brengt dat geen verbetering.
Verder heb ik een netgear wndr3700V2 router.

De router heb ik gereset en ook de modem (ziggo) dus dat moet nu allemaal in orde zijn.
De laptop van mij geeft vol bereik aan waar de nokia 930 dus1 streepje bereik aangeeft (liggen even ver van de router verwijderd).
Loop ik met de telefoon naar de router toe geeft hij wel vol bereik aan, maar alleen als ik er tot 2 meter vanaf sta. Op dit moment zit ik er zo'n 5 meter vandaag en dus maar 1 streepje, dat zakt wel heel erg snel ...

Is dit dan een bekend issue met de nokia 930, het wifi-bereik ?
Of opsturen maar naar Nokia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Het is wel bekend dat de 930 een lage wifi ontvangst aangeeft, maar zelfs "zonder bereik" kun je nog steeds prima internetten over wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
bramv82 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:03:
Het is wel bekend dat de 930 een lage wifi ontvangst aangeeft, maar zelfs "zonder bereik" kun je nog steeds prima internetten over wifi
Inderdaad, heb vaak dat ik geen balkjes zie maar wel gewoon een pijltje en alles doet het ook nog prima.
Vraag me toch af wat er dan mis is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Brabso schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:49:
[...]

Vandaag viel me inderdaad wel op dat het wifi signaal op de telefoon niet zo heel sterk is ...
Er zit dan wel een hoesje omheen, maar als ik die eraf haal brengt dat geen verbetering.
Verder heb ik een netgear wndr3700V2 router.

De router heb ik gereset en ook de modem (ziggo) dus dat moet nu allemaal in orde zijn.
De laptop van mij geeft vol bereik aan waar de nokia 930 dus1 streepje bereik aangeeft (liggen even ver van de router verwijderd).
Loop ik met de telefoon naar de router toe geeft hij wel vol bereik aan, maar alleen als ik er tot 2 meter vanaf sta. Op dit moment zit ik er zo'n 5 meter vandaag en dus maar 1 streepje, dat zakt wel heel erg snel ...

Is dit dan een bekend issue met de nokia 930, het wifi-bereik ?
Of opsturen maar naar Nokia...
Het lijkt erop dat er iets mis is met je wifi antenne. Zie je nog meer netwerken in je buurt en hebben die meer streepjes? Zo niet, dan denk ik dat je de L930 aan moet bieden bij Nokia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dat met die streepjes van Wi-Fi. Als ik in mijn stoel zit op mijn eigen netwerk dan kan het zo maar zijn dat de 930 geen streepjes laat zien en een minuut later volop streepjes. Wel is het zo dat wanneer ik 1 stap buiten mijn woning zet ik helemaal geen streepjes heb maar ook geen 3G in beeld krijg. Met mijn HTC 8X had ik daar geen last van. Je weet natuurlijk pas zeker dat je geen Wi-Fi hebt als 3G in beeld komt. Maar ik vind het inderdaad erg vreemd. Beetje jojo idee met de 930.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Is bij jullie de camera knop ook anders qua geluid als je deze indrukt? Waar de andere fysieke knoppen niet opvallend klinken bij indrukken hoor ik bij de camera knop veel meer een 'klik' als ik deze indruk.

Als dit hoort omdat de camera zo kan focussen (een halve klik en dan doorklikken) net als een echte camera dan is dat wel top :D

[ Voor 24% gewijzigd door Aghanim op 08-10-2014 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 13:13
Is er een manier om het trillen van de terug knop uit te zetten? Dat trillen van die knop hoeft echt niet wat mij betreft. Overige trillen wil ik wel aan laten.

Ook zou ik graag alleen het toetsenvolume willen regelen, maar ook dat heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
De optie om het trillen uit te zetten heb ik geloof ik wel ergens gezien. Kan zo ook niet meer vinden waar precies maar volgens mij kan het wel. Wellicht even via Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
911GT2 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 07:33:
Is er een manier om het trillen van de terug knop uit te zetten? Dat trillen van die knop hoeft echt niet wat mij betreft. Overige trillen wil ik wel aan laten.

Ook zou ik graag alleen het toetsenvolume willen regelen, maar ook dat heb ik nog niet gevonden.
instellingen -> aanraken.

Toetsenvolume kan je alleen aan- of uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:54
Aghanim schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 07:33:
Is bij jullie de camera knop ook anders qua geluid als je deze indrukt? Waar de andere fysieke knoppen niet opvallend klinken bij indrukken hoor ik bij de camera knop veel meer een 'klik' als ik deze indruk.

Als dit hoort omdat de camera zo kan focussen (een halve klik en dan doorklikken) net als een echte camera dan is dat wel top :D
Het is een Nokia dus het klopt dat je met half indrukken kunt scherpstellen en met doorklikken de foto neemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
vali schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:35:
[...]

Er zijn paar punten die een toestel zeer snel kan leegtrekken (maakt niet uit welk model/OS en accugrote)

-Slecht bereik
-Roaming. Als je in de trein/auto veel gebruikt maakt van internet, gaat het hard
-Veel muziek luisteren (bluetooth headset verbruikt meer merk ik)
-Gamen
-Volop whatsappen
Ter info: roaming refereert normaal naar gebruik van gsm terwijl je in het buitenland bent, niet gewoon wanneer je onderweg bent.

Slecht bereik heb ik op trein ook last van en dat trekt inderdaad de batterij snel leeg.

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Laatst online: 08-09 10:28
Krijg net een update binnen op mijn NL telefoon :D. Geen dev preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Sneezydevil schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:16:
Krijg net een update binnen op mijn NL telefoon :D. Geen dev preview.
wat is de update? Ik krijg niks binnen en heb DP al paar weken uit staan.

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 08-10-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Laatst online: 08-09 10:28
Ik ging ervan uit / hoop natuurlijk op de 14.353, maar hij is nog aan het reboten duurd redelijk lang.

//Edit

Hmm geen idee wat hij geupdate heeft, maar ben al dagen elke dag op die update zoeken knop aan het klikken, en telkens vond hij niks en nu opeens een update. Maar helaas geen versie 14.353. Was iets te enthousiast blijkbaar :(.

[ Voor 54% gewijzigd door Sneezydevil op 08-10-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 13:33

Magure

Bla....

Sneezydevil schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:29:
Ik ging ervan uit / hoop natuurlijk op de 14.353, maar hij is nog aan het reboten duurd redelijk lang.

//Edit

Hmm geen idee wat hij geupdate heeft, maar ben al dagen elke dag op die update zoeken knop aan het klikken, en telkens vond hij niks en nu opeens een update. Maar helaas geen versie 14.353. Was iets te enthousiast blijkbaar :(.
Heb je hem wel in het Nederlands staan of eventueel een andere taal? Ik heb hem namelijk ivm "quiet nights" op Verenigde Staten staan en had opeens ook een update, dacht eerst ook de 14.353,maar het was alleen een taal update... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mijne staat ook op US maar geen update hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Swerfer schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:22:
[...]

Het lijkt erop dat er iets mis is met je wifi antenne. Zie je nog meer netwerken in je buurt en hebben die meer streepjes? Zo niet, dan denk ik dat je de L930 aan moet bieden bij Nokia...
Zoals meerdere hier al aangaven schommelt het nogal eens met de wifi balkjes.
Maar als ik dan 3G data uitzet kan ik inderdaad gewoon internetten over mijn wifi.
Het is alleen maf dat de ene keer het signaal 1 stipje aangeeft en de andere keer 3 streepjes terwijl het toestel op exact dezelfde plek ligt.
Ik hou het gewoon even in de gaten...
In het begin had ik ook af en toe dat hij spontaan apps afsloot wat ik al eerder aangaf maar na een reset is dat tot nu niet meer gebeurd...ook afwachten dus en misschien had dit inderdaad wat met de wifi te maken.
Voor de rest ben ik positief over het toestel en het gebruik van windows 8,1 na jaren met iphone en ios gehad te hebben.
Ik kan nu tenminste normaal bellen zodat mensen mij helder verstaan, dat was bij de iphone wel anders.
En de klantenservice van apple is toch ook echter met de tijd achteruitgegaan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Laatst online: 09-09 15:25
Gisteren mijn Lumia 930 laten vallen op straat.. Resultaat is dat het aluminium frame beschadigd is en ik het scherm aan de rechterkant niet meer terug kan drukken. Ik had namelijk al het probleem dat het scherm aan de rechterkant niet volledig gezonken was.

Nu het scherm zo uitsteekt werkt de proximity sensor niet meer naar behoren. Dadelijk maar eens contact opnemen met Nokia voor een reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 20:14
Wow wat zuur. Denk dat je wel flink moet bijlappen, lijkt me dat Nokia natuurlijk niet kan bevestigen dat je scherm voor de val niet volledig gezonken was...

Hopelijk kan ik mijn 930 nog even heel houden tot mijn Incipio case komt :).
Pagina: 1 ... 21 ... 43 Laatste

Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.