'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Hier precies hetzelfde (alleen heb ik nog niet zó lang een smart phoneNMe schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:42:
Ik heb die cases nooit begrepen.Ik heb al smartphones sinds voordat ze smartphones heetten (mijn eerste was een Sony Ericsson P910i) maar ik heb nooit een case gebruikt en zelfs nooit een screenprotector, ook niet in de tijd van responsieve touchscreens. Gewoon een kwestie van voorzichtig aan doen met een apparaat dat toch een paar maanden sparen heeft gekost.
De enige keren dat ik er onvoorzichtig mee ben is als ik hem op bed/bank gooi en hooguit een paar keer dat mijn telefoon van mijn bureau af valt als ik aan het oplaad snoer trek, maar dat gebeurt zelden.
[ Voor 5% gewijzigd door Ereaser op 09-10-2014 15:39 ]
Ik doe al die dingen ook wel, eigenlijk.MTDjassen schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:51:
Naja, ieder z'n meug natuurlijk. Ik zie die dingen als gebruiksvoorwerpen en gooi ze wel eens van een afstandje op bed/bank, en wil 'm graag met t scherm naar beneden neerleggen als ik in bed lig zodat ik geen last heb van 't licht. Om maar niet te spreken over hoe ik ermee omga als ik dronken ben, dus ja: een hoesje is voor mij wel behoorlijk welkom.
Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik de 930 toch niet echt lekker in de hand vind liggen, dus als een hoesje dat op zou lossen....
Geldt trouwens dat lage aantal wifi streepjes ook voor het gsm bereik? Ik heb nog steeds het gevoel dat het bereik minder goed is dan met mijn iPhone maar dat zou dus ook optisch bedrog kunnen zijn.
De reden dat hij bij mij niet lekker in de hand ligt is domweg de grootte. Een hoesje zou dat voor mij alleen maar erger maken.Aghanim schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:55:
Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik de 930 toch niet echt lekker in de hand vind liggen, dus als een hoesje dat op zou lossen....
Ik snap ook niet dat alle fabrikanten zo nodig over moeten naar absurd grote telefoons. 4,3" is IMO groot genoeg, desnoods de 4,7" van de nieuwe iPhone. 5" is eigenlijk gewoon net te veel.
Ik stel ook al langere tijd mijn vragen bij de betrouwbaarheid van de weergave van de iPhone. Zo heb ik met mijn telefoon met 3 streepjes wifi een betere verbinding dan mijn vriendin met volle bak op haar iPhone. Ik denk dat Apple heel goed in staat is om een logaritmische schaal te gebruiken onder het mom van "increased user experience". Want een gebruiker voelt zich beter met het product als deze de illusie wekt goed te werken.Aghanim schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:55:
[...] Geldt trouwens dat lage aantal wifi streepjes ook voor het gsm bereik? Ik heb nog steeds het gevoel dat het bereik minder goed is dan met mijn iPhone maar dat zou dus ook optisch bedrog kunnen zijn.
Eens. Ik wilde eigenlijk maximaal een 4.7" toestel en dan niet de iPhone 6. Daarom vond ik de Lumia 735 erg interessant, maar twijfelde een beetje over de performance. Toestellen met dezelfde CPU vond ik namelijk niet super snel apps opstarten. De 930 vond ik echter te duur. Toen kreeg ik ineens de kans een nieuwe 930 voor €335 te kopen en daarmee was de keuze snel gemaakt. Voor mij is deze eigenlijk ook net te groot, maar ook de randen vind ik niet fijn aanvoelen, daarom zou een hoesje mogelijk helpen.NMe schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 20:18:
[...]
De reden dat hij bij mij niet lekker in de hand ligt is domweg de grootte. Een hoesje zou dat voor mij alleen maar erger maken.
Ik snap ook niet dat alle fabrikanten zo nodig over moeten naar absurd grote telefoons. 4,3" is IMO groot genoeg, desnoods de 4,7" van de nieuwe iPhone. 5" is eigenlijk gewoon net te veel.
Dat zou inderdaad ook kunnen, al heb ik in 10 dagen zo'n 4x 'geen bereik' gehad op de 930, dat had ik op de Nexus 5 ook een aantal keren, maar op de iPhone nooit. Dus ik denk dat die schaal van Apple mogelijk optimistischer is, maar geen bereik lijkt me ook echt geen bereik. Heb ook vaker Edge ipv 3G dan met de iPhone (al zou dat wel een UX truc kunnen zijn).Caelorum schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 20:21:
[...]
Ik stel ook al langere tijd mijn vragen bij de betrouwbaarheid van de weergave van de iPhone. Zo heb ik met mijn telefoon met 3 streepjes wifi een betere verbinding dan mijn vriendin met volle bak op haar iPhone. Ik denk dat Apple heel goed in staat is om een logaritmische schaal te gebruiken onder het mom van "increased user experience". Want een gebruiker voelt zich beter met het product als deze de illusie wekt goed te werken.
Edit: GDR1
firmware versie is nu .14353.31003
[ Voor 16% gewijzigd door msmilde op 09-10-2014 22:04 ]
Welke country variant heb je?msmilde schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 21:46:
ik kreeg zojuist een update aangeboden, weet nog niet precies wat het is, maar download en voorbereiding duurde redelijk lang....
Edit: GDR1
firmware versie is nu .14353.31003
Laat aub weten of je echte verbeteringen opmerkt.Nachtaapje schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 23:11:
Hier ook een update!!! Ben benieuwd!
iPhone XR
Verwijderd
Hoop echt dat ik die update snel krijg, vind het namelijk best wel grote issues die er spelen. Op mn lumia 820 had ik nooit ergens last van
wanneer ik button op scherm gebruik is alles prima. Echter wanneer ik de dedicated camerabutton gebruik blijft de telefoon ontstopbaar foto's maken (niet burstmodus). ik moet op terug drukken om het te stoppen en daarna alle nutteloze extra foto's verwijderen.
Iemand een idee dit op te lossen:
draadje: http://forums.wpcentral.c...-countinous-pictures.html
hier zelfde probleem....
Nice, daar was ik me ook al aan aan 't ergeren.Nachtaapje schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:49:
ik had ook last van mijn toetsenbord dat verandere van kleur voor enkele sec en dat is nu weg...
Welke variant heb jij, vast geen CV-NL..?Nachtaapje schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 23:11:
Hier ook een update!!! Ben benieuwd!
Volgens mij zijn er nog niet veel over... Verwacht eigenlijk wel tussen nu en twee week dat de update in NL vrijgegeven wordt. Alle omliggende landen hebben hem al.. Vandaag nog even gekeken maar helaas nog niet. Hoop wel dat ik idd ook van de vlekken af ben dan, keyboard andere kleur, scherm wat soms trilt (valt het meeste op bij een wit scherm, lijkt ook te gebeuren als ik bijvoorbeeld aan het bellen ben..), een soort tikje in de speaker als je niets aan het doen bent... EtcCR35 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:03:
Ondanks dat ik nooit echt problemen had met paarse gloed(dacht wel op grijs iets te zien) heb ik wel het idee dat de kleurweergave sinds de laatste update toch is verbeterd. Iemand anders die dezelfde ervaring deelt?
http://wmpoweruser.com/ti...-device-by-disabling-lte/
Krijgen jullie die 2/3/4G keuze of kun je alle bands selecteren als je dit doet (LTE GSM WCDMA etc.)? Netwerk moet je dan op manual zetten.
Heb hier alleen 2/3/4G opties (vodafone) , heb de stappen gevolgd zoals in de link beschreven worden.Aghanim schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 11:03:
Zou iemand iets voor mij willen controleren?
Krijgen jullie die 2/3/4G keuze of kun je alle bands selecteren als je dit doet (LTE GSM WCDMA etc.)? Netwerk moet je dan op manual zetten.
Ik kan ze niet op 2G only/3Gonly/4G only selecteren. Ik kan alleen kiezen voor Automatisch of Handmatig.Aghanim schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 11:03:
Zou iemand iets voor mij willen controleren?

[ Voor 17% gewijzigd door Tjesus op 12-10-2014 12:54 ]
[ Voor 47% gewijzigd door Aghanim op 12-10-2014 13:00 ]

Toch verraderlijk is. Heeft mijn halve bundel leeg getrokken tijdens het syncen van Xbox Music omdat ik dacht dat ik op WiFi zat, maar mijn telefoon vond dat ik limited connectivity had. Opletten geblazen dus
"ik heb sinds vandaag een ontzettend irritant probleem ontdekt. mijn standaard launchcamera is nokia camera.
wanneer ik button op scherm gebruik is alles prima. Echter wanneer ik de dedicated camerabutton gebruik blijft de telefoon ontstopbaar foto's maken (niet burstmodus). ik moet op terug drukken om het te stoppen en daarna alle nutteloze extra foto's verwijderen.
hier zelfde probleem....
[ Voor 5% gewijzigd door playah007 op 12-10-2014 18:21 ]
Heb hier net even geprobeerd en het probleem gelukkig niet. Nu las ik dat de TS op de link van alles al had geprobeerd, reinstall, soft reset etc. Wat heb jij eventueel al gedaan? En welke hardware revisie heb jij? Misschien zit hier nog verschil in... Ik heb bijvoorbeeld hardware revisie nummer 2.0.0.1 en heb je DP er ook op?playah007 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 18:20:
iemand al een oplossing gevonden voor dit probleem:
"ik heb sinds vandaag een ontzettend irritant probleem ontdekt. mijn standaard launchcamera is nokia camera.
hier zelfde probleem....
soft en hard reset gedaan,Magure schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 19:00:
[...]
Heb hier net even geprobeerd en het probleem gelukkig niet. Nu las ik dat de TS op de link van alles al had geprobeerd, reinstall, soft reset etc. Wat heb jij eventueel al gedaan? En welke hardware revisie heb jij? Misschien zit hier nog verschil in... Ik heb bijvoorbeeld hardware revisie nummer 2.0.0.1 en heb je DP er ook op?
CV-NL country variant
8.10.12397.895
hardware revisie:2.0.0.2
maar ik had het eerste paar dagen niet. ga wel even met nokia contact opnemen
Edit:
ik zou het wel raar vinden als het een hardware probleem is zoals sonny aangeeft, want het is alleen bij de nokia camera app, dus het is neit dat de button blijft 'hangen' (zo lijkt het) want bij de standaard camera is er nisk aan de hand.
[ Voor 29% gewijzigd door playah007 op 13-10-2014 18:59 ]
Jij hebt dus 2.0.0.2 , benieuwd of het alleen in die serie zit. En of het nu hardware matig of softwarematig probleem is.. Zijn er meer met 2.0.0.2 met dit probleem hier?playah007 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:48:
[...]
soft en hard reset gedaan,
CV-NL country variant
8.10.12397.895
hardware revisie:2.0.0.2
maar ik had het eerste paar dagen niet. ga wel even met nokia contact opnemen
Edit:
ik zou het wel raar vinden als het een hardware probleem is zoals sonny aangeeft, want het is alleen bij de nokia camera app, dus het is neit dat de button blijft 'hangen' (zo lijkt het) want bij de standaard camera is er nisk aan de hand.
[ Voor 9% gewijzigd door janchtw op 14-10-2014 00:02 ]
2. Tijdens browsen met IE verlies ik ook tot 15% batterijpower op een half uur tijd.
Is dit normaal, of moet ik voor reden 1 of 2 of beiden mijn toestel onder garantie laten controleren/repareren/omruilen?
[ Voor 34% gewijzigd door coninckske op 14-10-2014 11:40 ]
1. Als je hem met kabeltje oplaad gaat hij dan wel tot 100%? En heeft de Qi wel genoeg oplaad capaciteit om de Lumia op de laden?coninckske schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:37:
1. Ik heb sinds kort een Qi draadloos power pad voor mijn Lumia 930. Als ik in de ochtend of na een andere lange laadperiode het toestel van de draadloze lader neem is de batterij telkens maar tot 93% opgeladen.
2. Tijdens browsen met IE verlies ik ook tot 15% batterijpower op een half uur tijd.
Is dit normaal, of moet ik voor reden 1 of 2 of beiden mijn toestel onder garantie laten controleren/repareren/omruilen?
2. 15% is best veel, maar op wat voor een site zit je dan? (veel banners, filmpjes etc etc) of draait er op de achtergrond ook nog wat mee?
1. ja, 100%, Onderaan de power pad staat Input 1500mA en hij hangt aan de standaard Nokia lader die bij de telefoon zat en die heeft output 1200mA. Ik heb een keer gekeken op de website van Nokia en Microsoft. De power plates hebben daar 750mA (DT-900) en 2500mA (DT-903) output, dus dat varieert ook erg. Uiteindelijk zou het geen verschil mogen zijn. De ene duurt gewoon wat langer dan de andere. Maar zelfs met wat lagere mA's en daarbovenop verliezen bij draadloos laden zou er toch 100% op de teller moeten komen staan net als bij het laden via de normale oplader.Magure schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:49:
[...]
1. Als je hem met kabeltje oplaad gaat hij dan wel tot 100%? En heeft de Qi wel genoeg oplaad capaciteit om de Lumia op de laden?
2. 15% is best veel, maar op wat voor een site zit je dan? (veel banners, filmpjes etc etc) of draait er op de achtergrond ook nog wat mee?
2. mobiele nieuwssites, tweakers.net
[ Voor 17% gewijzigd door coninckske op 14-10-2014 12:32 ]
Ik heb er zelf zo een en deze doet hetzelfde. Ligt niet aan je 930 dus. Het lijkt dat ie gewoon stopt met laden bij de 100%. Telefoon loopt weer langzaam leeg, maar de lader begint niet opnieuw met laden
[ Voor 28% gewijzigd door Blackouts op 14-10-2014 12:38 ]
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Ja, haha, Klopt zo een cheap-ass chinees ding (misschien zijn die originele laders wel gewoon hideous overpriced). En nee ik heb al getest, hij komt gewoon niet voorbij de 93%, dus jouw theorie klopt in mijn geval niet echt, ik haal de 100% gewoon niet.bramv82 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:37:
Je hebt dus geen originele Nokia wireless charger? Heb je zo'n cheap-ass Chinees ding van Ebay?
Ik heb er zelf zo een en deze doet hetzelfde. Ligt niet aan je 930 dus. Het lijkt dat ie gewoon stopt met laden bij de 100%. Telefoon loopt weer langzaam leeg, maar de lader begint niet opnieuw met laden
Sinds juli een 930 met 2.0.0.2, geen problemen.Magure schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:00:
[...]
Jij hebt dus 2.0.0.2 , benieuwd of het alleen in die serie zit. En of het nu hardware matig of softwarematig probleem is.. Zijn er meer met 2.0.0.2 met dit probleem hier?
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Ik heb me wel altijd afgevraagd of dit met een originele Nokia lader wel goed werkt? Dus dat ie 's ochtends ook echt 100% geladen is.coninckske schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:14:
[...]
Ja, haha, Klopt zo een cheap-ass chinees ding (misschien zijn die originele laders wel gewoon hideous overpriced). En nee ik heb al getest, hij komt gewoon niet voorbij de 93%, dus jouw theorie klopt in mijn geval niet echt, ik haal de 100% gewoon niet.
Iemand ervaring met een originele Nokia Qi lader?
Nu al 2 doen geen problemen hebben, mogelijk gewoon random probleem dus.Tom. C schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:23:
[...]
Sinds juli een 930 met 2.0.0.2, geen problemen.
Ja, dagelijks 100%. hiervoor met de Chinees ook problemen, hoewel de Chinees mijn 820 wel van voldoende prik voorzag.bramv82 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:27:
[...]
Ik heb me wel altijd afgevraagd of dit met een originele Nokia lader wel goed werkt? Dus dat ie 's ochtends ook echt 100% geladen is.
Iemand ervaring met een originele Nokia Qi lader?
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Verwijderd
Heeft iemand in Nederland de nieuwe update al? :-D
Edit: oja, vinden jullie de lumia 930 ook niet achterlijk dik? Na twee maanden gebruik merk ik dat dat echt een groot punt is waar ik me aan stoor. De randen zijn prima, maar de achterkant bolt gewoon teveel op en hij is best zwaar. Had misschien toch liever de 830 gehaald, dan maar geen fullhd scherm maar tenminste wel betere kleurweergave en glimp.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 14:44 ]
Dank voor je reactie!!CR35 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:34:
Ik weet denk ik wat het probleem bij jou is, als ik een foto neem met de knop en laat hem daarna iets los(dat hij in de focus stand zit), dan blijft hij foto's nemen. Dus bij jou zit de focus knop dus constant aan. Hij dient alleen getriggerd te worden door de foto neem knop. Ik neem dus aan dit een hardwarematige fout is.
Wat ik altijd liefste doe (ook met 800) is eerst rustig focussen en daarna volledig indrukken en weer loslaten. maar dus ook als ik dit niet doe en gelijk volledig indruk deed het probleem zich voor. Maar vond het meest frappant dat dit zich alleen voordeed bij nokia camera en niet bij standaard camera app.
Echter op het moment (gisteren) heb ik het weer geprobeerd en toen geen last meer van gehad(eenmalig maar)...
Misschien heeft het een soort van te maken ook met communiceermethode van de 2 camera apps. dat de gewone camera niet blijft schieten in 'focus' stand en de nokia app wel.
edit: geprobeerd expres foto te maken en daarna in focusstand te houden, echter dan stopt hij nu ook gelijk met foto maken (na laatste x probleem geen update gehad of gereset)
[ Voor 7% gewijzigd door playah007 op 14-10-2014 15:01 ]
Klopt, heb ik ook last van. Opnieuw op de 'Play' knop drukken helpt, maar het is wel irritant. Misschien dat het opgelost wordt met de update die maar niet naar Nederland lijkt te komen.MTDjassen schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:35:
Iemand die geregeld FM luistert met de 930? Ik heb last van regelmatig wegvallend geluid bij luisteren naar FM. Geen ruis, geen storing, geen slecht signaal, maar gewoon geregeld soms een paar seconden stilte. Herken dit niet van mijn L820 die ik hiervoor had. Iemand vergelijkbare problematiek?
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Zojuist heeft een update zich gemeld, nu al een tijdje aan het downloaden... Ben benieuwd!Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:39:
...
Heeft iemand in Nederland de nieuwe update al? :-D
Heb 930 met met cv-nl.
Mijn kleuren zijn anders... Btw, ik zit op de dev preview, versie Proximus België.
[ Voor 10% gewijzigd door shizoframia op 14-10-2014 20:11 ]
Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)
Ik heb pas een iPad geupdate om er later achter te komen dat deze update niet so vlekkeloos werkte.
Iemand zich all verdiept in enige reviews die er zijn gemaakt over de ervaring van deze update?
[ Voor 30% gewijzigd door Emiel1984 op 14-10-2014 21:04 ]
[LTS][MTS][HTS]
Vaag.. Had om half acht nog geprobeerd en niets.. Zit toevallig hier ff te kijken en ja hoor ben hem hier ook aan het binnen halen... Ben benieuwd..vriesman876 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:47:
[...]
Zojuist heeft een update zich gemeld, nu al een tijdje aan het downloaden... Ben benieuwd!
Heb 930 met met cv-nl.
Verbeteringen :
Latest software release for Nokia Lumia 930 is Lumia Cyan (02061.00066.14353.31xxx)
The availability of this update may depend on your network service provider. To check for updates, on your phone, tap Settings -> phone update.
◦Improved stability and performance
◦Imaging enhancements
◦Enriched screen performance
◦Cortana support added for the United Kingdom and China
◦Start screen folders, customisable snooze for the alarm clock, and other usability improvements
*edit : Ik heb bij instellingen nu ook "Apphoek" gekregen volgens mij was dit er nog niet..
[ Voor 6% gewijzigd door Magure op 14-10-2014 22:31 ]
Hopelijk is het inzoomen op foto's (Whatsapp, Facebook) nu ook wat vloeiender. Dat is momenteel echt zwaar bagger.
[ Voor 57% gewijzigd door Aghanim op 14-10-2014 22:43 ]
Magure schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:26:
Heb hem er ook opzitten, nu alleen ff zoeken wat er veranderd is, wat ik wel al ff snel heb gedaan ; mappen op homescreen is wel erg handig.
Verbeteringen :
Latest software release for Nokia Lumia 930 is Lumia Cyan (02061.00066.14353.31xxx)
The availability of this update may depend on your network service provider. To check for updates, on your phone, tap Settings -> phone update.
◦Imaging enhancements
◦Start screen folders, customisable snooze for the alarm clock, and other usability improvements
*edit : Ik heb bij instellingen nu ook "Apphoek" gekregen volgens mij was dit er nog niet..

Ik heb eindelijk mijn subscriptions op Nokia MixRadio kunnen sorteren.
Maar verder is mijn homescreen vrij leeg.
Add me op Stadia: Gloogle
Het zou kunnen doordat de instellingen van je display zijn gereset.Pukson schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:45:
Hier ook de update! Lijkt wel of de kleuren zijn aangepast
Mijn Color Profile stond na de update weer op standaard ipv fix voor paars scherm.
Niet dat ik het weet. Ik kan het zelf ook niet testen, omdat ik niet de tools daarvoor heb.Aghanim schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:52:
is er een optimaal color profile? dus wat het meest natuurgetrouw is? heb hier wel eens op gezocht maar kreeg, door de paarse gloed problemen, alleen maar instellingen die de gloed wegkrijgen.
In de review van Tweakers worden ook alleen de waarden gemeten/genoemd en niet gecalibreerd.
Ik moet zeggen dat ik de verbeteringen van de performance de telefoon wel merk. Ik heb nog nooit zo'n snel gevoel gehad bij het openen/scrollen/verwijderen van mail of bij het openen van apps.
[ Voor 20% gewijzigd door Tjesus op 14-10-2014 23:09 ]
Morgen maar eens wifi opzoeken dan, terwijl de 930 al mijn andere apparaten momenteel van wifi voorziet ivm m'n verhuizing..
Met helderheid op automatisch wordt grijs nog steeds paars bij lage settings en de scherm uniformiteit is ook niet beter geworden. Tevens wordt het toestel nog net zo warm bij redelijk middelmatig gebruik.
Die mappen functionaliteit mis ik volgens mij nog steeds. En ik heb gecontroleerd - vanmorgen werd waarempel 14353 geïnstalleerd.Magure schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:26:
Heb hem er ook opzitten, nu alleen ff zoeken wat er veranderd is, wat ik wel al ff snel heb gedaan ; mappen op homescreen is wel erg handig.
Verbeteringen :
◦Imaging enhancements
Ik heb de app maar los gedownload en geïnstalleerd.
Overigens is de camera nog steeds Nokia camera en niet Lumia camera. Of is dit nog niet de lang verwachte Denim update?
sleep een live little op een andere en dan maak je een groep aan.janchtw schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:55:
Ik heb de update ook maar zie niets wat betrekking kan hebben op die "mappen functionaliteit". Hoe start ik dat op?
Overigens is de camera nog steeds Nokia camera en niet Lumia camera. Of is dit nog niet de lang verwachte Denim update?
Sleep de tile bovenop een andere tile.
Beide tiles zitten nu in een map.
Denim komt ergens in q4, ze willen dat eerst de 830/730/735 profiteren van de update.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 15-10-2014 09:06 ]
Er is alleen een ander probleem met mijn L930
Ook maar 2 touchscreen tests (Hardware Tests en Diagnostics Toolset) gedownload en daar blijkt dat er een horizontale lijn gewoon niet meer werkt.
Diagnostics toolset heeft een test met de cirkel die geeft de coördinaten aan van het aanraak punt. De strook van Y:119 t/m Y:136 werkt gewoon niet
(Hardware Tests is wat vakjes waar je op kan drukken en dan veranderen ze van kleur, maar het werkt in deze app dus ook niet)
Mooi balen dus! Ik heb verder geen ervaring met het terug sturen. Kan dit gewoon waar ik hem besteld heb (belsimpel.nl) of is het handiger als ik het via Nokia zelf doe?
Ik zal zodra ik thuis ben nog een hard reset proberen, maar ik denk dat het niet veel zal helpen..
Over de update: deze heeft het FM-probleem in ieder geval niet opgelost. Nog steeds random stiltes.
Oude string: Mozilla/5.0 (Windows Phone 8.1; ARM; Trident/7.0; Touch; rv:11.0; IEMobile/11.0; NOKIA; Lumia 930) like Gecko
Nieuw: Mozilla/5.0 (Mobile; Windows Phone 8.1; Android 4.0; ARM; Trident/7.0; Touch; rv:11.0; IEMobile/11.0; NOKIA; Lumia 930) like iPhone OS 7_0_3 Mac OS X AppleWebKit/537 (KHTML, like Gecko) Mobile Safari/537
Een aantal sites zoekt specifiek naar Android of iPhone in de string

[ Voor 6% gewijzigd door HansvDr op 15-10-2014 10:17 ]
Bedankt voor je reactie!MTDjassen schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:05:
Lijkt me een fault in je digitizer. Als je hem niet uitgebreid in het rond hebt gesmeten lijkt me dat gewoon garantie. Ik zou zelf garantie altijd proberen te regelen via de fabrikant zelf (in dit geval nokia) dan heb je in ieder geval één vertragende factor uit het proces gehaald, maar het kan dat Nokia wil dat je het via de retailer doet. Dan zit je vast aan belcompany.
Gisteren zelfs amper wat met mijn telefoon gedaan, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.
Ik zag net dat het vrij gemakkelijk via de website kan, vanavond maar doen als de hard reset niks uithaalt.
Voor de mensen die nieuwsgierig zijn :
http://www.nokiapoweruser...ia-denim-update-roll-out/
http://www.nokiapoweruser.com/windows-phone-8-1-gdr1-update/
Offtopic : Whatsapp komt ook met een grote update, waarschijnlijk wordt die dan ook uit gerold:)
[ Voor 20% gewijzigd door Magure op 15-10-2014 10:37 ]
Waar lees je dat Whatsapp met een grote update komt? Dat zou echt fantastisch zijn! Is momenteel het enige dat ik echt waardeloos vind aan WP/Lumia. Onoverzichtelijke en onduidelijke GUI met te weinig configuratie-mogelijkheden per groep/chat.Magure schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:34:
Het schijnt dat de Lumia Denim update eind deze maand wordt uitgerold.. Gezien hoe het nu is gegaan zou dat voor Nederland wel half november / eind november zijn.
Voor de mensen die nieuwsgierig zijn :
http://www.nokiapoweruser...ia-denim-update-roll-out/
http://www.nokiapoweruser.com/windows-phone-8-1-gdr1-update/
Offtopic : Whatsapp komt ook met een grote update, waarschijnlijk wordt die dan ook uit gerold:)
HierAghanim schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:23:
[...]
Waar lees je dat Whatsapp met een grote update komt? Dat zou echt fantastisch zijn! Is momenteel het enige dat ik echt waardeloos vind aan WP/Lumia. Onoverzichtelijke en onduidelijke GUI met te weinig configuratie-mogelijkheden per groep/chat.
http://www.nokiapoweruser...phone-leaked-coming-soon/
Vindt whatsapp ook best drama in vergelijking met iPhone/android, maar hopelijk wordt dat straks opgelost.
Maar nu weer ontopic over de 930

[ Voor 14% gewijzigd door Magure op 15-10-2014 11:28 ]
Om dit nu als een major update te bestempelen is ook weer wat te veel van het goede denk ik.. Een nieuwe GUI zou inderdaad niet verkeerd zijn..
[ Voor 6% gewijzigd door Sonny7 op 15-10-2014 11:29 ]
Mja groot is idd misschien te grootSonny7 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:28:
[...]
Om dit nu als een major update te bestempelen is ook weer wat te veel van het goede denk ik.. Een nieuwe GUI zou inderdaad niet verkeerd zijn..

[ Voor 25% gewijzigd door kenneth op 15-10-2014 11:37 ]
Ik kan wel verbinding maken met mijn laptop en mn telefoon ziet ook dat ik verbonden ben maar op mn laptop heb ik geen internet verbinding. Als ik gedeeld netwerk uitzet heb ik wel gewoon 4g en kan ik er gebruik van maken (op dezelfde locatie dus, dus ligt er niet aan dat ik geen internet verbinding heb).
Had het probleem ook voor de update naar GDR1 BTW
[ Voor 7% gewijzigd door frankyboy707 op 15-10-2014 12:03 ]
Vaagjes.. Geen firewall / internet security programma die hem blokt? Heb je eventueel op je laptop de draadloze verbinding er helemaal uit gegooid en opnieuw toegevoegd? En welke SP heb je?frankyboy707 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:56:
Iemand hier ervaring met "gedeeld internet"?
Ik kan wel verbinding maken met mijn laptop en mn telefoon ziet ook dat ik verbonden ben maar op mn laptop heb ik geen internet verbinding. Als ik gedeeld netwerk uitzet heb ik wel gewoon 4g en kan ik er gebruik van maken (op dezelfde locatie dus, dus ligt er niet aan dat ik geen internet verbinding heb).
Ik heb het laatst nog gebruikt om de ipad van mijn oma van internet te voorzien en dat verliep prima. Zou ff kijken of het bij een ander device wel werkt.frankyboy707 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:56:
Hmmm even kijken voor de firewall lijkt me vreemd maar kan evt.Magure schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:30:
[...]
Vaagjes.. Geen firewall / internet security programma die hem blokt? Heb je eventueel op je laptop de draadloze verbinding er helemaal uit gegooid en opnieuw toegevoegd? En welke SP heb je?
De verbinding heb ik er inderdaad helemaal uitgegooid en opnieuw verbonden (waardoor hij hem weer automatisch toevoegd, of moet ik hem manual toevoegen?).
Bedoel je met SP serviceprovider? Vodafone
Ander device doet het ook niet... Die blijft zelfs op het gele driehoekje staanvali schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:28:
[...]
Ik heb het laatst nog gebruikt om de ipad van mijn oma van internet te voorzien en dat verliep prima. Zou ff kijken of het bij een ander device wel werkt.
Zijn er nog andere settings die ik open moet zetten buiten het gedeeld netwerk deel?
[ Voor 6% gewijzigd door frankyboy707 op 15-10-2014 14:20 ]
Vertel! Ik wil het graag weten. Hoe kan ik een groep langdurig muten?kenneth schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:37:
Daar zijn al minstens vijftien jaar andere mogelijkheden voor
Ik had het over zomaar midden in de nacht kansloos wakker worden (door notificaties)bramv82 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:26:
[...]
Vertel! Ik wil het graag weten. Hoe kan ik een groep langdurig muten?
Ik vond trouwens op Youtube wel een filmpje waarin dit wel lukt . Je moet je datum op 2015 zetten en dan een groep muten voor een week. Daarna je datum weer terug zetten en als het goed is, is die groep nu gemute tot volgend jaar...
Nog niet zelf getest...
Mhmm heb hier ook vodafone en werkt prima hier. Je verder geen APN settings aangepast o.i.d. Heb bij mezelf nog even lopen zoeken maar heb alles op de standaard settings staan, verder valt er niet zoveel aan te passen. Zou haast denken dat het misschien in de APN zou moeten zitten, welke hardware versie heb je en heb je CV-NL ?frankyboy707 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:17:
[...]
Hmmm even kijken voor de firewall lijkt me vreemd maar kan evt.
De verbinding heb ik er inderdaad helemaal uitgegooid en opnieuw verbonden (waardoor hij hem weer automatisch toevoegd, of moet ik hem manual toevoegen?).
Bedoel je met SP serviceprovider? Vodafone
[...]
Ander device doet het ook niet... Die blijft zelfs op het gele driehoekje staan
Zijn er nog andere settings die ik open moet zetten buiten het gedeeld netwerk deel?
*kan je vinden onder instellingen en dan info
Heb je geprobeerd om eens handmatig de dns servers van bijvoorbeeld google in te stellen op je laptop? Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn lumia en surface rt en met handmatige dns instellingen op mijn surface lukt het internetten wel...frankyboy707 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:56:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.