Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellinglennon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-06-2022
Meer mensen last van het feit dat je volume niet harder of zachter kunt zetten als je scherm in stand-by staat, tijdens muziek luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Aghanim schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:23:
[...]

Waar lees je dat Whatsapp met een grote update komt? Dat zou echt fantastisch zijn! Is momenteel het enige dat ik echt waardeloos vind aan WP/Lumia. Onoverzichtelijke en onduidelijke GUI met te weinig configuratie-mogelijkheden per groep/chat.
Vergeet Facebook niet. Die mag ook wel eens grondig op de schop gegooid worden. Of nog beter, een officiele app van Facebook zelf. Maar dat is waarschijnlijk te veel gevraagd. Misschien volgend jaar bij de introductie van Windows 10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Merk dat de l939 stukken sneller is sinds de laatste update. Games geven meer fps en apps reageren ook wat snappier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 21:07
Magure schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 15:47:
[...]

Mhmm heb hier ook vodafone en werkt prima hier. Je verder geen APN settings aangepast o.i.d. Heb bij mezelf nog even lopen zoeken maar heb alles op de standaard settings staan, verder valt er niet zoveel aan te passen. Zou haast denken dat het misschien in de APN zou moeten zitten, welke hardware versie heb je en heb je CV-NL ?

*kan je vinden onder instellingen en dan info
Heb verder niets aangepast in APN settings vziw,
edit: ik kan mn apn settings niet eens zien, hij heeft ze default van Vodafone NL.
Heb zelf geen handmatige APN settings ingevuld

Heb hardware versie 2.0.0.1 en idd een CV-NL
semitweakert schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:00:
[...]

Heb je geprobeerd om eens handmatig de dns servers van bijvoorbeeld google in te stellen op je laptop? Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn lumia en surface rt en met handmatige dns instellingen op mijn surface lukt het internetten wel...
Hmmm heb het niet geprobeerd maar wil dit vooral gebruiken voor mn werklaptop en daar mag ik helaas de DNS instellingen niet aanpassen.

(andere testlaptop was wel mn privelaptop)

[ Voor 5% gewijzigd door frankyboy707 op 15-10-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08 09:26
CokeZero schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:17:
Update hier ook ontvangen alles leunt nu best wel naar de groene kant valt vooral op bij witte achtergronden. Maar geen last meer van het paarse probleem
Hier heb ik ook last van. Eerst had ik in bepaalde omstandigheden erg veel last van de paarse gloed. Nu oogt het scherm wat groeniger, al is dit minder storend. Wel is het wit veel minder helder wit dan hiervoor.

Mijn telefoon had er vaak last van dat wanneer het scherm aanging hij wat moeite had de eerste paar tienden om de juiste kleurtoon/helderheid te vinden zeker bij die grijstint met paarsige gloed. Dat is nu ernstig verminderd. Het zit er nog steeds en is nu wat meer groenig, maar in plaats van een paar tienden is het nu een paar honderdsten zeg maar, acceptabel, ook al hoort het niet.

Ik heb hem zelf nu op geavanceerd gezet en de onderste balk wat naar links verschoven. Ik moet nu rustig eens een juiste instelling vinden. De nieuwe standaard vind ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
sellinglennon schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 18:18:
Meer mensen last van het feit dat je volume niet harder of zachter kunt zetten als je scherm in stand-by staat, tijdens muziek luisteren?
Yep heb ik ook last van. Ik had er al last van voor voor de update van vandaag, maar het zit er nog steeds in. Soms werkt het ook wel, maar over het algemeen niet. In het begin werkte het gewoon naar behoren. Geen idee wat het is. Iemand een oplossing?

De telefoon op zich werkt prima, lekker snel etc. De bugjes zijn niet dusdanig storend om hem als miskoop te zien, wel jammer voor een telefoon van 500 euro. Ik hoef er gelukkig maar een 8 tot 9 maanden nog mee te doen :)

Ik heb trouwens hardware revisie 2.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 13:33

Magure

Bla....

frankyboy707 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 19:28:
[...]

Heb verder niets aangepast in APN settings vziw,
edit: ik kan mn apn settings niet eens zien, hij heeft ze default van Vodafone NL.
Heb zelf geen handmatige APN settings ingevuld

Heb hardware versie 2.0.0.1 en idd een CV-
Mhmm dan heb je precies het zelfde als mij, heb er nooit problemen mee gehad. Heb je trouwens een officiële nano sim of geknipt? Weet dat hier soms wat vage problemen mee zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Laatst online: 20-09 21:07
Magure schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:02:
[...]

Mhmm dan heb je precies het zelfde als mij, heb er nooit problemen mee gehad. Heb je trouwens een officiële nano sim of geknipt? Weet dat hier soms wat vage problemen mee zijn...
Een hele echte officiele dus dat daar ligt het probleem ook niet.

Wellicht toch maar eens nokia contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:49
Mijn telefoon is laatst gerepareerd. Zoekknop deed niks meer.
Ze hebben volgens mij het volledige scherm vervangen want:
- krasjes zijn weg
- paarse zweem is weg
- en de zoekknop doet het ook weer.

Me happy. :)

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
Ik heb scherm instellingen aangepast:

Kleurtemperatuur op neutraal
Tint volledig naar rechts naar paars
Kleurverzadiging op dat kleine zwarte streepje naar de natuurlijk kant, halverwege linker deel.

Wit is weer helder wit, zwart blijft zwart en de kleur is mooi neutraal, lijkt een beetje lcd ips scherm achtig van mijn vorige mobiel. Ondanks helemaal naar paars, geen paarse gloed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 20:14
bramv82 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:19:
Mijn telefoon is laatst gerepareerd. Zoekknop deed niks meer.
Ze hebben volgens mij het volledige scherm vervangen want:
- krasjes zijn weg
- paarse zweem is weg
- en de zoekknop doet het ook weer.

Me happy. :)
waarschijnlijk was je digitizer stuk, die zit verlijmd met lcd en glasplaat, dus hebben ze weinig keus ;) chill dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Seaofregrets schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:36:

Kleurverzadiging op dat kleine zwarte streepje naar de natuurlijk kant, halverwege linker deel.

Wit is weer helder wit, zwart blijft zwart en de kleur is mooi neutraal, lijkt een beetje lcd ips scherm achtig van mijn vorige mobiel. Ondanks helemaal naar paars, geen paarse gloed te zien.
Ik zal wel slechte ogen hebben maar zie echt amper verschil tussen al die instellingen. Alleen als ik alles naar links zet of alles naar rechts zie ik echt verschil haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
sellinglennon schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 18:18:
Heb ik ook (te regelmatig). Deze morgen zelfs na het unlocken, het volume was niet te regelen. Volledig op 0 gezet maar muziek bleef hard spelen ... Nu update geïnstalleerd maar blijkbaar nog niet opgelost.

Update niet zo heel bijzonder, mappen niet echt nodig want te weinig goede apps. Apphoek (verschrikkelijke benaming, rechtstreeks uit het Engels, klinkt veel te Hollands als Belg) ook niet nuttig voor mij.

Wat ik nog altijd niet begrijp aan Windows Store (die na update precies wel sneller opent): als je op 'mijn apps' klikt, krijg je de niet-geïnstalleerde apps te zien (wat eigenlijk de apps zijn die je ondertussen verwijderd hebt) 8)7
Seaofregrets schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:36:

Bedankt, voor mij ook beter. Mooi zwart, mooi blauw (bijv. Twitter)

[ Voor 18% gewijzigd door dEX2340 op 16-10-2014 10:15 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
dEX2340 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:00:
[...]
Update niet zo heel bijzonder, mappen niet echt nodig want te weinig goede apps. Apphoek (verschrikkelijke benaming, rechtstreeks uit het Engels, klinkt veel te Hollands als Belg) ook niet nuttig voor mij.

Wat ik nog altijd niet begrijp aan Windows Store (die na update precies wel sneller opent): als je op 'mijn apps' klikt, krijg je de niet-geïnstalleerde apps te zien (wat eigenlijk de apps zijn die je ondertussen verwijderd hebt) 8)7

[...]

Bedankt, voor mij ook beter. Mooi zwart, mooi blauw (bijv. Twitter)
Ik gebruik het zelf ook niet, maar denk eerder dat Microsoft het heeft geïmplementeerd voor gebruikers die kinderen hebben. Die kunnen dan zonder problemen hun toestel aan hun kind geven zonder dat ze op de verkeerde dingen drukken.

Als je bij je Windows store je reeks geïnstalleerde apps wilt zien moet je op download klikken en dan geschiedenis. Al snap ik niet waarom je de geïnstalleerde apps wilt zien, die staan toch allemaal op je start screen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Laatst online: 27-08 13:26
vali schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:42:
[...]

Ik gebruik het zelf ook niet, maar denk eerder dat Microsoft het heeft geïmplementeerd voor gebruikers die kinderen hebben. Die kunnen dan zonder problemen hun toestel aan hun kind geven zonder dat ze op de verkeerde dingen drukken.

Als je bij je Windows store je reeks geïnstalleerde apps wilt zien moet je op download klikken en dan geschiedenis. Al snap ik niet waarom je de geïnstalleerde apps wilt zien, die staan toch allemaal op je start screen?
Met Android kijk ik naar "Mijn apps" om te checken of er updates zijn, kan je release notes zien, recensies, vergelijkbare apps, apps van dezelfde ontwikkelaar, info over ontwikkelaar, ... Op WP zie je dat idd bij geschiedenis maar toch logisch dat je al die info ook bij "Mijn apps" ziet?

[ Voor 6% gewijzigd door dEX2340 op 16-10-2014 10:57 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:34
dEX2340 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:56:
[...]

Met Android kijk ik naar "Mijn apps" om te checken of er updates zijn, kan je release notes zien, recensies, vergelijkbare apps, apps van dezelfde ontwikkelaar, info over ontwikkelaar, ... Op WP zie je dat idd bij geschiedenis maar toch logisch dat je al die info ook bij "Mijn apps" ziet?
Bij windows heb je vensterbedieningsknopjes zitten in de rechter bovenhoek, in OSX in de linker bovenhoek. In Microsoft DOS kun je de directory structuur bekijken met commando DIR, in UNIX systemen met bijv.. LS.

Wellicht helpt het om oude gewoontes los te laten en nieuwe te omarmen. Ieder besturingssysteem heeft zo plusjes en minnetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
Ik wil m'n Lumia 930 laten repareren via Nokia Care, heeft iemand ervaringen mee hoe het proces normaal zou moeten verlopen?

Ik had namelijk alles netjes ingevuld, maar kreeg toen een time-out bij het versturen. Nu staat mijn serviceaanvraag wel bij het overzicht als je inlogt, maar er is afgelopen 3 dagen niks verandert... Heb verder ook geen e-mail gehad :'( En er staat geen enkele contactinfo op die site.
Moet ik nog even afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
vharten schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:56:
Ik wil m'n Lumia 930 laten repareren via Nokia Care, heeft iemand ervaringen mee hoe het proces normaal zou moeten verlopen?

Ik had namelijk alles netjes ingevuld, maar kreeg toen een time-out bij het versturen. Nu staat mijn serviceaanvraag wel bij het overzicht als je inlogt, maar er is afgelopen 3 dagen niks verandert... Heb verder ook geen e-mail gehad :'( En er staat geen enkele contactinfo op die site.
Moet ik nog even afwachten?
Ik heb het gisteren ook aangevraagd en kreeg bijna direct een mail met shipping label en instructies.
Als het goed is staan die 2 documenten ook onder document history.

Als dat niet zo is kan je proberen te annuleren en een nieuwe aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Miki schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:46:
[...]

Bij windows heb je vensterbedieningsknopjes zitten in de rechter bovenhoek, in OSX in de linker bovenhoek. In Microsoft DOS kun je de directory structuur bekijken met commando DIR, in UNIX systemen met bijv.. LS.

Wellicht helpt het om oude gewoontes los te laten en nieuwe te omarmen. Ieder besturingssysteem heeft zo plusjes en minnetjes :)
Mooier kan ik het niet verwoorden 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
Ereaser schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:20:
[...]

Ik heb het gisteren ook aangevraagd en kreeg bijna direct een mail met shipping label en instructies.
Als het goed is staan die 2 documenten ook onder document history.

Als dat niet zo is kan je proberen te annuleren en een nieuwe aan te maken.
OK thanks, ga ik het opnieuwe proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrieke
  • Laatst online: 28-01 18:24
Ik merk regelmatig dat bij het scrollen m'n scherm verspringt. Dus het gedeelte dat eerst onder m'n duim zat zit dan ineens een stuk hoger. Zijn er nog mensen die dit al hebben gemerkt met hun toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:23
Hoi hoi, ik kom mij hier even melden nadat ik net de Lumia 930 heb besteld! :) Ben al 2 jaar blij met mijn 920 maar de microfoon begon gaar te worden en mijn abo was aan verlenging toe dus het was een no-brainer om naar de 930 te gaan. Heb 8.1 al de hele tijd gedraaid op mijn 920 dus daar ben ik wel mee bekend. Zijn er nog andere tips waar ik in het begin meteen even aan moet denken? :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
chrieke schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:33:
Ik merk regelmatig dat bij het scrollen m'n scherm verspringt. Dus het gedeelte dat eerst onder m'n duim zat zit dan ineens een stuk hoger. Zijn er nog mensen die dit al hebben gemerkt met hun toestel?
Ik, dat is omdat een gedeelte van het scherm niet meer reageert op touch. (Inmiddels aangemeld bij Nokia)
Misschien even diagnostic toolset downloaden en dan de touch test uitvoeren. Daardoor kwam ik er achter dat een bepaalde strook op het scherm niet reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrieke
  • Laatst online: 28-01 18:24
Die had ik al gedownload maar ik zie bij die test niet echt een probleem.
Mijn toestel komt van Coolblue. Best daar melden zeker of gelijk naar Nokia? (linkje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
chrieke schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:33:
Ja, dit heb ik ook! Stoort me best wel. Heb al verschillende scherm-diagnosetooltjes gebruikt, maar daar lijkt het niet aan te liggen. Toch softwarematig?

Daarnaast heb ik een ander probleem: Soms valt mijn dataverbinding weg, zonder terug te komen. Het enige wat dan helpt is een herstart (zelfs vliegtuigmodus helpt niet). Mijn APN instellingen staan goed en ik heb een echte nano-sim (dus niet geknipt). Mijn provider is Tele2. Ik zag dat mensen in de UK met Three als provider hier ook last van hebben, maar met Tele2 zie ik tot nu toe geen verband..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Pindasmeer schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:55:
[...]

Ja, dit heb ik ook! Stoort me best wel. Heb al verschillende scherm-diagnosetooltjes gebruikt, maar daar lijkt het niet aan te liggen. Toch softwarematig?

Daarnaast heb ik een ander probleem: Soms valt mijn dataverbinding weg, zonder terug te komen. Het enige wat dan helpt is een herstart (zelfs vliegtuigmodus helpt niet). Mijn APN instellingen staan goed en ik heb een echte nano-sim (dus niet geknipt). Mijn provider is Tele2. Ik zag dat mensen in de UK met Three als provider hier ook last van hebben, maar met Tele2 zie ik tot nu toe geen verband..
Vraag Tele2 eens om een nieuwe sim, heb in het verleden dit gehad met HTC ivm Vodafone, sim kaart vervangen en probleem was verholpen, was een bepaalde serie waar dus problemen mee waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
Magure schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:52:
[...]

Vraag Tele2 eens om een nieuwe sim, heb in het verleden dit gehad met HTC ivm Vodafone, sim kaart vervangen en probleem was verholpen, was een bepaalde serie waar dus problemen mee waren.
Dank voor de tip, ik zal het eens bij Tele2 aankaarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit ook soms, maar het lijkt bij mij alleen voor te komen als ik in Amsterdam ben. Mijn data verbinding valt weg en alleen een herstart helpt. Ik heb op het moment Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bij mij viel data heel vaak terug naar Edge en kwam dan ook niet meer op 3G of hoger. Wat ik toen heb gedaan is via ##3282# alle data verbindingen uit gezet behalve 3G. Sindsdien heb ik continu perfect bereik. Waarschijnlijk hebben jullie een ander probleem, maar wie weet helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hmm, great. Eergisteren had ik 's nachts mijn telefoon aan de lader liggen maar toen ik wakker werd had 'ie helemaal niet opgeladen. Vannacht hetzelfde riedeltje. Gek genoeg kon ik gisteremiddag op kantoor en gisternacht nergens last van, opladen ging prima. Andere oplader geprobeerd, andere kabel, geprobeerd op te laden via de pc, allemaal geen verschil: ik plug de kabel in, de telefoon maakt zijn oplaadgeluidje en de batterij-indicator begint te knipperen met een interval van 2 seconden, afwisselen tussen het oplaadicoon en het batterij-icoon dat aangeeft dat ik nog 30% over heb.

Reboot geprobeerd, niks. Soft reset geprobeerd (aanknop en volume omlaag vasthouden) maar daarna kwam mijn 930 in een reboot loop. Eerst het Nokia-logo, daarna de bekende bluescreensmiley en daarna weer een reboot, ad infinitum. Dus maar een factory reset gedaan via de Nokia Recovery Tool... Dat ging dan wel weer goed, maar nu ben ik dus én al mijn data kwijt, en mijn telefoon wil nog steeds niet chargen. Fijn. :/

edit:
Hmm, te vroeg gesproken, in de tijd dat ik dit getikt heb is er 2% bij gekomen...

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 18-10-2014 09:04 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sonneman
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 19:21
NMe schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 09:03:
Hmm, great. Eergisteren had ik 's nachts mijn telefoon aan de lader liggen maar toen ik wakker werd had 'ie helemaal niet opgeladen. Vannacht hetzelfde riedeltje. Gek genoeg kon ik gisteremiddag op kantoor en gisternacht nergens last van, opladen ging prima. Andere oplader geprobeerd, andere kabel, geprobeerd op te laden via de pc, allemaal geen verschil: ik plug de kabel in, de telefoon maakt zijn oplaadgeluidje en de batterij-indicator begint te knipperen met een interval van 2 seconden, afwisselen tussen het oplaadicoon en het batterij-icoon dat aangeeft dat ik nog 30% over heb.

Reboot geprobeerd, niks. Soft reset geprobeerd (aanknop en volume omlaag vasthouden) maar daarna kwam mijn 930 in een reboot loop. Eerst het Nokia-logo, daarna de bekende bluescreensmiley en daarna weer een reboot, ad infinitum. Dus maar een factory reset gedaan via de Nokia Recovery Tool... Dat ging dan wel weer goed, maar nu ben ik dus én al mijn data kwijt, en mijn telefoon wil nog steeds niet chargen. Fijn. :/

edit:
Hmm, te vroeg gesproken, in de tijd dat ik dit getikt heb is er 2% bij gekomen...
Ik heb niet hetzelfde probleem, maar ook geregeld problemen met laden. Vooral als ik de accu tot onder de 20% lading laat komen. De 930 laad dan niet, en na een soft reset start ie niet meer op. Alsof de accu dan compleet leeg is. Na vijf of zes keer opnieuw opstarten als hij aan de originele lader hangt gaat hij weer fatsoenlijk laden.

www.vvijsselmeervogels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Had je daar voor de update van deze week ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Mhmm... Valt me opeens op dat de toetsen niet meer verlicht zijn onder het scherm.. :/ groene waas begint ook steeds meer te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:34
Ik mag me gelukkig prijzen dat ik nog geen echte problemen heb. Het enige wat ik een klein beetje storend vind is dat de back cover kraakt en niet zo'n beetje ook. Doet een beetje afbreuk aan de degelijkheid.

[ Voor 12% gewijzigd door Miki op 19-10-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bij mij is de backlight van de toetsen ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sonneman
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 19:21
NMe schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 02:21:
Had je daar voor de update van deze week ook last van?
Ja, twee keer voor de update en afgelopen gisteren.

www.vvijsselmeervogels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik dacht dat alle kinderziektes in de software er intussen wel uit zouden zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Aghanim schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 16:44:
Bij mij is de backlight van de toetsen ook uit.
Lijkt wel of hij op licht reageerd... Zet je scherm eens uit en weer aan als je je vinger links van de speaker legt aan de voorkant van het scherm. Dan springt hij wel aan,als je dat niet doet blijft backlight uit... Dit was voor de update niet zo volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ook geprobeerd maar hier met geen mogelijkheid verlichting. Ook niet in een hele donkere kamer. Vind het niet zo erg want die toetsverlichting leidt toch maar af, maar wel slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Laatst online: 21-09 21:35
Die toetsverlichting houdt rekening met het omgevingslicht en of batterijbesparing is ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:00
Ja staat gewoon een toggle op de scherm / display pagina te vinden in de lijst van instellingen. Heb ik ook al eerder vermeld.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
Pindasmeer schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:55:
[...]

Ik heb dit ook met Tele2, althans van het weekend voor het eerst. Ik heb wél een geknipte SIM (zou overigens niet weten waarom het daarvan af zou kunnen hangen), eens kijken of dit vaker voorkomt. Vind het geen groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

MTDjassen schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:59:
[...]

Ik heb dit ook met Tele2, althans van het weekend voor het eerst. Ik heb wél een geknipte SIM (zou overigens niet weten waarom het daarvan af zou kunnen hangen), eens kijken of dit vaker voorkomt. Vind het geen groot probleem.
Heeft meer te maken dat het mogelijk een verouderd simkaartje is een hierdoor mogelijk problemen kan opleveren... Had laatst een klant met een sinkaartje van kpn die al 12 jaar oud was een geen 4g aan kon... Goh 😊 nu zal dit bij jou niet zo snel het geval zijn, maar het is iig om dingen uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Magure schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:45:
[...]

Lijkt wel of hij op licht reageerd... Zet je scherm eens uit en weer aan als je je vinger links van de speaker legt aan de voorkant van het scherm. Dan springt hij wel aan,als je dat niet doet blijft backlight uit... Dit was voor de update niet zo volgens mij...
Ik heb sinds mijn factory reset die update nog niet geïnstalleerd en ik heb ook geen backlight achter die knoppen als het licht is. In het donker wel. Dat is dus niks nieuws. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:33
MTDjassen schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:59:
[...]

Probeer eens onder de siminstellingen de max snelheid op 3G te zetten ipv op 4G.
Het lijkt dat dit het bij mij opgelost heeft, ik ben wel benieuwd of dat bij anderen het ook oplost.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
Magure schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:34:
[...]

Heeft meer te maken dat het mogelijk een verouderd simkaartje is een hierdoor mogelijk problemen kan opleveren... Had laatst een klant met een sinkaartje van kpn die al 12 jaar oud was een geen 4g aan kon... Goh 😊 nu zal dit bij jou niet zo snel het geval zijn, maar het is iig om dingen uit te sluiten.
'Gelukkig' heeft Tele2 geen 4G (nee jongens dat komt echt binnenkort!1!1!1!) :P
Devian schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:07:
[...]

Probeer eens onder de siminstellingen de max snelheid op 3G te zetten ipv op 4G.
Het lijkt dat dit het bij mij opgelost heeft, ik ben wel benieuwd of dat bij anderen het ook oplost.
Dat heb ik sowieso al :) heeft niet kunnen voorkomen dat ik hier eenmalig last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Twee wijzigingen in mijn 'configuratie' ... de laatste update voor WP8.1 geïnstalleerd en de update van Weatherflow geïnstalleerd. En nu al twee keer een battery drain ... :( ... nog niet eerder gebeurd !

Even bij de battery 'slurpers' in settings gekeken, maar daar zie ik niets vreemds. Herkent iemand dit ook bij zijn/haar Lumia 930 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:23
Heb hem binnen en het is echt wel een stukkie sneller dan mijn 920 hoor! Kan uiteraard ook komen dat er nu geen zooi meer opstaat. :+ Backup terugzetten ging verassend snel en als een ware autist mijn bureaublad exact hetzelfde gemaakt als dat het was. :P

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Laatst online: 01-10-2024
Bij mij doet de backup het nog steeds niet b.t.w. Ook niet met de nieuwe update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:42
bhorvers schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 07:54:
Twee wijzigingen in mijn 'configuratie' ... de laatste update voor WP8.1 geïnstalleerd en de update van Weatherflow geïnstalleerd. En nu al twee keer een battery drain ... :( ... nog niet eerder gebeurd !

Even bij de battery 'slurpers' in settings gekeken, maar daar zie ik niets vreemds. Herkent iemand dit ook bij zijn/haar Lumia 930 ?
Ik had precies het zelfde op willekeurige momenten in eens naar meer dan 30% battery drain springen en daar rustig een half uur a een uur op blijven zonder duidelijke reden, alleen had ik dit ook al voor de update. Helaas wilde mijn 2 weken oude mooie groene L930 ineens niet meer aan afgelopen zaterdag, dus hij is nu naar het Nokia repair centrum. Ik zal kijken of hij het nog steeds doet als hij weer terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sellinglennon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-06-2022
Hoe is jullie ervaring met het geluid op (meerdere) hoofdtelefoons? Ik vind het geluid erg matig. Vrij hoge tonen, weinig bas. Ook de equalizer en Dolby functie bieden niet het gewenste geluid.

Als ik het bijvoorbeeld vergelijk met mijn telefoon van mijn werk, Xperia Z, dan is het verschil heel erg groot.. De Xperia heeft een voller geluid, met meer bas en minder overheersende hoge tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
sellinglennon schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 15:04:
Hoe is jullie ervaring met het geluid op (meerdere) hoofdtelefoons? Ik vind het geluid erg matig. Vrij hoge tonen, weinig bas. Ook de equalizer en Dolby functie bieden niet het gewenste geluid.

Als ik het bijvoorbeeld vergelijk met mijn telefoon van mijn werk, Xperia Z, dan is het verschil heel erg groot.. De Xperia heeft een voller geluid, met meer bas en minder overheersende hoge tonen.
Opzich niet verkeerd, maar wel slechter dan op me 8S met Beats Audio nooit geweten dat dat zo'n verschil maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali

Vind het erg goed geluid om eerlijk te zijn. Het kan zijn dat de equalizer van de z2 zwaarder qua bass staat ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hebben jullie ook problemen met bellen via een (Apple) headset? Ik heb regelmatig dat mensen mij niet horen zodra ze opnemen en alleen een piep horen. Als ik dan terugbel dan horen ze me wel en kan ik prima bellen. De headset werkt op mijn iPhone 5 prima en soms op de 930 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Aghanim schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 22:01:
Hebben jullie ook problemen met bellen via een (Apple) headset? Ik heb regelmatig dat mensen mij niet horen zodra ze opnemen en alleen een piep horen. Als ik dan terugbel dan horen ze me wel en kan ik prima bellen. De headset werkt op mijn iPhone 5 prima en soms op de 930 ook.
Zijn dat die standaard apple oortjes ? Want daar hanteert apple een eigen standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:33
Hebben hier mensen ervaring met het overstappen van een L920 naar een L930? Wat zijn de voornaamste verschillen en is het in jullie ogen 'waard' om over te stappen?

Ik wil graag op korte termijn een L930 kopen, maar aan de andere kant; wanneer zal een nieuwe generatie uitkomen? Is het dan verstandig daarop te wachten? Gaat de L930 een update krijgen naar Windows 10? Maar aan de andere kant is Windows 10 nog een jaar ver weg..

Hierboven las ik iets over headsets. Is de output van de l930 vergelijkbaar met de l920 en wat bedoelen jullie met slecht geluid?
Ik heb zelf een Bose QC15, en zou het jammer vinden als ik hier niet het beste uit kan halen.

Alvast bedankt voor reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar

Ik kan het alleen vergelijken met mijn werklaptop (sorry, weet niet of je er wat aan hebt) met het zelfde paar cheap ass Sony oordopjes die ik hier op mijn werk heb liggen. Qua geluid vindt ik de l930 beter klinken dan de laptop (HP EliteBook). ik heb daarbij nog niet eens lopen spelen met de equalizer o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Hmm... Ik hoorde net wat rare geluiden in mijn wasmachine... Shit mijn L930!

Gauw eruit gehaald en ligt nu in de oven op 50 graden te drogen. Ik zag in de laatste draaiing van de wasmachine nog een licht ronddraaien in mijn broekzak, dus toen deed het scherm nog wel iets. Hopen dat alles zo nog werkt...

Edit:

Backcover verwijderd, meeste vocht was er uit, ligt nu nog zonder backcover in de oven...

[ Voor 14% gewijzigd door Swerfer op 23-10-2014 15:54 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:48
Swerfer schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:50:
Hmm... Ik hoorde net wat rare geluiden in mijn wasmachine... Shit mijn L930!

Gauw eruit gehaald en ligt nu in de oven op 50 graden te drogen. Ik zag in de laatste draaiing van de wasmachine nog een licht ronddraaien in mijn broekzak, dus toen deed het scherm nog wel iets. Hopen dat alles zo nog werkt...

Edit:

Backcover verwijderd, meeste vocht was er uit, ligt nu nog zonder backcover in de oven...
Aiiii niet best..

Probeer daarna even een bak met rijst om alle vocht er uit te krijgen (24-48 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 21:11
De oven?! Je kunt veel beter rijst gebruiken! Als je het water verdampt blijft er nog residu achter. Als je de telefoon in rijst legt dan trekt die al het vocht eruit en heb je de grootste kans dat hij het later nog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Inderdaad. 50°C lijkt me ook niet al te best voor zo'n telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
8)7 De oven op 50 graden , nog nooit van gehoord. En dan maar hopen dat de 50 graden ook echt 50 graden is, want zeker op lage temperaturen is die meting vaak behoorlijk grof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

bramv82 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:20:
Inderdaad. 50°C lijkt me ook niet al te best voor zo'n telefoon
50 graden is echt niet te heet. Laat hem in de zomer per ongeluk eens in de zon leggen en hij wordt misschien wel 70 graden...

Hij hangt inmiddels aan de lader, want aan ging hij niet, evenals soft- en hard reset niet. De accu wordt warm (cover is er nog steeds af) dus de accu laadt. Nu maar hopen...
Pyramiden schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:07:
Als je het water verdampt blijft er nog residu achter.
Wat denk je dat rijst doet? Ook het water verdampen, dus de residu blijft toch wel achter. Maar mijn wasmiddel heeft een ontharder erin en ik moet zeggen dat hij blinkend schoon is van binnen :X

Een simpel samsungetje van vroeger heeft een volledige was-/droogbeurt doorstaan, maar ja, of de huidige techniek er tegen kan???

[ Voor 34% gewijzigd door Swerfer op 23-10-2014 17:04 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
Waarom zou je hem zo snel al aan de lader hangen? Ik zou hem echt minimaal 2 dagen in rijst leggen en dan huiverig eens kijken. Dat hij nu niet aan gaat en wel heel warm wordt zegt denk ik wel genoeg, dit wil uiteraard niet zeggen dat de accu laadt. Kan ook ergens korstsluiting maken / hoge weerstand tegenkomen en daardoor opwarmen. En natuurlijk verdampt rijst het water niet, het absorbeert het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Uberhaupt proberen aan te zetten binnen 24 uur is niet slim... Daardoor verklein je de kans heel erg dat hij weer gaat werken. Tuurlijk, er is altijd een kans dat hij het nog doet, maar "In de oven->Proberen aan te zetten->Aan de lader" is over het algemeen niet de manier die je de grootste overlevingskans geeft. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
Lijkt mij ook niet nee, stel dat er ergens nog wat water zit en je zet hem aan?
Ik zou altijd het zekere voor het onzekere nemen, zeker met zo'n dure telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Droog is droog. En rijst absorbeert inderdaad het vocht. Daarvoor moet het eerst verdampen om naar de rijst te kunnen verplaatsen. Hoe eerder elektronica droog is hoe beter, dus een oven op 50 graden is zeker een goede snelle optie...

Als je rijst gebruikt kan het zo zijn dat het inderdaad 24-48 uur duurt voordat alle water eruit is. Hoe langer water in de telefoon zit, hoe groter de kans op meer schade.

Op mijn werk verdwijnt alle elektronica in de oven die nat is geworden, dus ervaring daarmee heb ik wel. Daar is de temperatuur meestal nog een graadje of 10 hoger...

Elektronica kan best tegen temperaturen van 100 graden, echter alleenl als geen stroom wordt verbruikt. 100 graden is alleen te hoog voor een hoop kunststoffen. Dan krijg je het iPhone 6 verhaal, maar dan door smelten ipv buigen...

Elektronica kan in principe ook prima tegen water, zolang er maar geen zuren of zouten in zitten. Zuiver water geleidt geen stroom en kan daarmee geen kortsluiting veroorzaken. Roest kan wel verschijnen op de scheiding van water en lucht (zuurstof). Maar ja, kraanwater bevat wel 'vervuilingen' en het wasmiddel is ook geen verbetering...

Edit:

Hmm... Mijn computer begint te zeuren dat er een usb device gevonden is maar deze niet herkent:

[jWPCI][(Ŝţãņδàŗδ ÚЅΒ Ήŏśτ Ĉοⁿτřőℓĺėґ) !!! !!! ]

Er komt dus langzaam wat leven in de L930. Ik blijf hoopvol...

[ Voor 30% gewijzigd door Swerfer op 23-10-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Het is eerder het idee dat je het water zo "clean" en netjes mogelijk uit je telefoon krijgt. Zo is het ook aan te bevelen om je telefoon uit te zetten en hem tegen je gevoel in "na te spoelen" met kraanwater om de zeepresten eruit te krijgen (als je wasmachine dat al door het water heeft gedaan). Dit geld ook als je hem in een "gebruikte" WC laat vallen. Het hoeft niet snel te gaan als hij maar zo ver mogelijk terug komt in de staat komt hoe hij voor het incident was. Hij is toch wel helemaal nat aan de binnenkant, dus tijd zou niet een al te grote factor moeten zijn. Hem aanzetten werkt compleet averechts want dan kun je hem juist ergens kortsluiten. Hem op stroom en computers aansluiten zou helemaal een "no-go" voor mij zijn. Maar als jij daar positieve ervaring mee hebt dan zou het mooi zijn als het inderdaad blijkt te werken.

Ik ben ook van mening dat de elektronica de hitte best aankan. Toen ik met mijn zwarte N8 tegen de voorruit door Death Valley navigeerde was de aluminium behuizing zo heet dat hij niet meer vastgehouden kon worden. Ik denk dan ook niet dat de hitte maar het residu wat achterblijft/eventuele kortsluiting die optreed door hem aan te zetten je de das om doet.

[ Voor 12% gewijzigd door Pyramiden op 23-10-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Hij stond aan in de wasmachine, ik zag door mijn broekzak heen dat het scherm aanstond. Het duurde natuurlijk een paar minuten voordat de wasmachine leeggepomt was en van slot af. Ik zag dat het scherm toen niet meer aanstond en ben hem meteen gaan drogen met de cover verwijderd.

Hij is nu waarschijnlijk opgeladen omdat de telefoon weer afgekoeld is na het laden. Aangaan doet hij helaas niet. Diverse reset opties geprobeerd (voor als hij toch nog aan stond maar was vastgelopen.

Ik ga eens proberen of ik met Nocia Care software contact krijg en een nieuwe rom kan plaatsen. Anders wordt het waarschijnlijk een nieuwe telefoon en heb ik wat reserve onderdelen in een duur doosje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Je kunt proberen om hem nieuw leven in te blazen via de Nokia Recovery Tool.
Die kan ook gebrickte telefoons weer aan de praat krijgen, dus misschien lukt het deze keer ook wel.
Ook kan dit programma de ROM's downloaden om te flashen.
Je zou de recovery tool hier moeten kunnen downloaden na ingelogd te zijn:
https://expertcentre.noki...ftware-Recovery-Tool.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Nieuwe ROM flashen???

Het is toch geen software fout? Het ding is zeiknat en moet drogen. Zonder stroom erop...

Zo snel proberen aan te zetten en zelfs proberen op te laden is het domste wat je kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Laatst online: 12-09 10:05
Het is echt zo dat het wel een dag of wat kan duren voor er leven in komt. Ontspan en doe niets overhaast. Maakt misschien meer kapot.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Dat lijkt mij ook duidelijk...Hem aanzetten en stroom erop moet je minstens 24 uur mee wachten, als hij in rijst heeft gelegen.

Droog is hij ondertussen wel na een tijdje in de oven... Ook is aanzetten al gepoogd en is er al geprobeerd om hem op te laden. Het kwaad is dus waarschijnlijk al geschied. Daarom probeer ik maar gewoon te helpen zodat hij in ieder geval geen contact op heeft te nemen met Nokia Care. Nu zeggen dat hij had moeten wachten met aanzetten en opladen is het al te laat voor en is nergens meer goed voor.

Verder kan gewoon even wachten inderdaad ook wonderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Minneyar schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:05:
[...]

Ik kan het alleen vergelijken met mijn werklaptop (sorry, weet niet of je er wat aan hebt) met het zelfde paar cheap ass Sony oordopjes die ik hier op mijn werk heb liggen. Qua geluid vindt ik de l930 beter klinken dan de laptop (HP EliteBook). ik heb daarbij nog niet eens lopen spelen met de equalizer o.i.d.
Ok ok, dankjewel! cheapass oordopjes zijn natuurlijk geen goede vergelijking met mijn koptelefoon maar het is in elk geval geruststellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Swerfer schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:26:
Hij stond aan in de wasmachine, ik zag door mijn broekzak heen dat het scherm aanstond. Het duurde natuurlijk een paar minuten voordat de wasmachine leeggepomt was en van slot af. Ik zag dat het scherm toen niet meer aanstond en ben hem meteen gaan drogen met de cover verwijderd.

Hij is nu waarschijnlijk opgeladen omdat de telefoon weer afgekoeld is na het laden. Aangaan doet hij helaas niet. Diverse reset opties geprobeerd (voor als hij toch nog aan stond maar was vastgelopen.

Ik ga eens proberen of ik met Nocia Care software contact krijg en een nieuwe rom kan plaatsen. Anders wordt het waarschijnlijk een nieuwe telefoon en heb ik wat reserve onderdelen in een duur doosje...
Benieuwd of er inmiddels al wat meer leven in zit... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
Hahahaha ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Magure schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:53:
[...]

Benieuwd of er inmiddels al wat meer leven in zit... :+
Nope, hij is dood :(

Heb inmiddels weer een nieuwe :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Swerfer schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:32:
[...]

Nope, hij is dood :(

Heb inmiddels weer een nieuwe :o
Nu wel een waterdicht hoesje gekocht just in case...?? :Y) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Potver, nieuw gekocht of omgewisseld voor een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTDjassen
Omwisselen? "Hallo, ik heb mij Lumia 930 eerst in de wasmachine gegooid, toen een halfuurtje op 50 graden laten sudderen in de oven en toen direct maar even weer aangezet, hij doet het niet meer. Valt dit onder de garantie?" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:39
Magure schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:08:
[...]

Nu wel een waterdicht hoesje gekocht just in case...?? :Y) *O*
Welke hoes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Voor het geval hij hem weer in de wasmachine gooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Worsteneter schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:16:
[...]

Ok ok, dankjewel! cheapass oordopjes zijn natuurlijk geen goede vergelijking met mijn koptelefoon maar het is in elk geval geruststellend.
Tja, als je er tegen die tijd nog wat aan hebt, (hij is nu bij Nokia care) wil ik hem wel vergelijken met een iPod suffle en/of een of andere creative mp3 speler d.m.v. mijn senheizer koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:39
Magure schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:42:
[...]

Voor het geval hij hem weer in de wasmachine gooit...
Ja, dûh. Dat snap ik. Ik ben benieuwd welk merk en type hoes hiertegen beschermt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt weer een update binnen :) moet echter wachten tot de telefoon voldoende lading heeft:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

coenox schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:38:
[...]

Ja, dûh. Dat snap ik. Ik ben benieuwd welk merk en type hoes hiertegen beschermt.
Mogelijkheden zat :

http://www.pdashop.nl/pro...nder-nokia-lumia-930.html

http://www.mobilefun.nl/38970/nokia/lumia-930/cases.htm
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:01:
Er komt weer een update binnen :) moet echter wachten tot de telefoon voldoende lading heeft:(
Mhmm... Had jij de 14.353 update nog niet dan? Heb hier nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure

Magure

Bla....

Ja de eerste is niet officieel waterdicht maar kan wel tegen een stootje, op de andere site staan er wel een aantal...

http://www.mobilefun.nl/4...e-case-5-7-inch-blauw.htm

Maar ziet er misschien niet echt uit... Misschien dat Griffin nog met iets komt wat ook nog een beetje lijkt, ze hebben momenteel ook cases voor iPhone 5 en Samsung S4 en nieuwer om het water/stof dicht en stootvast te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Minneyar schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:04:
[...]

Tja, als je er tegen die tijd nog wat aan hebt, (hij is nu bij Nokia care) wil ik hem wel vergelijken met een iPod suffle en/of een of andere creative mp3 speler d.m.v. mijn senheizer koptelefoon.
Ja super! Ik denk echter niet dat mijn beslissing om hem te kopen daarvan afhangt.

Ik twijfel nog wel een beetje. Zal ik hem aankomende week gewoon kopen of is het waard te wachten op een eventuele opvolger waar op WPcentral geruchten van stond deze week.

Ik vraag mij ook af of de l930 een update naar windows 10 gaat krijgen.. en aan de andere kant zit hier al een verouderde snapdragon 800 in..

Maar vergeleken met mijn l920 moet het wel een goede stap naar voren zijn en ook een upgrade waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Ik kan me niet voorstellen dat ie geen update gaat krijgen. Hij is ruim bemeten in geheugen en de Snapdragon 800 is nog steeds een van de snelste processors die er zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
bramv82 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 12:48:
Ik kan me niet voorstellen dat ie geen update gaat krijgen. Hij is ruim bemeten in geheugen en de Snapdragon 800 is nog steeds een van de snelste processors die er zijn...
Natuurlijk krijgen de meeste Lumia's vooral de nieuwe met de x30 nu de update naar Windows 10. Het is niet het hele verhaal van een kernel verschil, zoals van 7.x naar 8.x. Microsoft heeft al duidelijk gezegd dat je 36 maanden lang updates zult krijgen nadat hij in de winkel ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
CokeZero schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:51:
[...]

Natuurlijk krijgen de meeste Lumia's vooral de nieuwe met de x30 nu de update naar Windows 10. Het is niet het hele verhaal van een kernel verschil, zoals van 7.x naar 8.x. Microsoft heeft al duidelijk gezegd dat je 36 maanden lang updates zult krijgen nadat hij in de winkel ligt. :)
Ja dat dacht ik ook, maar je ziet dat de vrij recente toestellen zoals de 830/735 vanwege hardware verschillen niet de 'hey cortana' feature krijgen en ik wil graag 100% gebruik kunnen maken van de mogelijkheden die Microsoft biedt.

Maar dat kan natuurlijk niemand voorzien. Hij is bij coolblue weer in prijs gedaald naar 399, ik denk dat ik hem binnenkort ga aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Worsteneter schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:16:
[...]

Ja dat dacht ik ook, maar je ziet dat de vrij recente toestellen zoals de 830/735 vanwege hardware verschillen niet de 'hey cortana' feature krijgen en ik wil graag 100% gebruik kunnen maken van de mogelijkheden die Microsoft biedt.

Maar dat kan natuurlijk niemand voorzien. Hij is bij coolblue weer in prijs gedaald naar 399, ik denk dat ik hem binnenkort ga aanschaffen.
tja dat zal je toch altijd blijven houden? Ik zou ook graag de snelle charge mogelijkheid willen hebben die mijn l930 heeft, maar dat wordt pas vanaf een SD 800 ondersteund. Waar ik wel op hoop is dat Microsoft goed kijkt naar alle modellen en niet zoals Apple het doet gewoon pushen. Niemand zit op een trage phone te wachten zoals een Iphone 4s bijvoorbeeld nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
heb deze week ook maar een 930 besteld. ik kom van de allereerste lumia 800, dus wordt wel een flinke stap. Een notification center is wel echt iets wat ik nu mis met de 800 plus de vele bugs die nog in 7.8 zitten.
Ik hoop wel dat microsoft wat langer support blijft leveren voor zijn telefoons, want het niet kunnen updaten van de lumia 800 was wel echt een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
wingsofgold schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:00:
heb deze week ook maar een 930 besteld. ik kom van de allereerste lumia 800, dus wordt wel een flinke stap. Een notification center is wel echt iets wat ik nu mis met de 800 plus de vele bugs die nog in 7.8 zitten.
Ik hoop wel dat microsoft wat langer support blijft leveren voor zijn telefoons, want het niet kunnen updaten van de lumia 800 was wel echt een nadeel.
daarentegen kom ik van een l920 (daarvoor van een l800) en die is nu nog helemaal bij qua updates en toch alweer 2 jaar oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
Ik heb sinds enkele dagen ook een tweedehands 930 aangeschaft, tegelijk met een tweedehands 1520. Ik ben op dit moment voor mezelf de toestellen aan het vergelijken en het valt me op dat het wit erg geel aandoet in vergelijking met de 1520 (en mijn oude 920). Is dit een verschil tussen Amoled en IPS? Of is er iets mis met mijn 930. Overigens is het zwart écht zwart en heb ik geen last van een paarse gloed.

Ik heb geprobeerd er een foto van te maken, maar op de foto is de gele gloed niet meer te zien. Hebben meer mensen hier ervaring mee (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Worsteneter schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:16:
[...]

'Hey Cortana' betekend dat er constant in de achtergrond geluid wordt opgenomen en dat geluid moet herkend worden als 'hey cortana'. Dit kost veel energie, maar de duurdere nieuwe telefoons gebruiken daar de sensor core voor zover ik weet. Deze core is een speciale extra cpu kern, maar dan één die op een heel laag pitje draait en daarbij maar heel weinig energie vraagt. Een gewone core kan niet zo energiezuinig werken en omdat zo'n extra core geld kost, vind je die niet terug in het goedkope segment...

(Nu moet nog snel de Denim update uitgerold worden voor de L930...)

[ Voor 3% gewijzigd door Swerfer op 29-10-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swerfer schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:53:
[...]
maar de duurdere nieuwe telefoons gebruiken daar de sensor core voor zover ik weet.
De Snapdragon 400 (Lumia 630/730/735/830) heeft net als de Snapdragon 800 (Lumia 930/1520) een sensor core. Dus dat kan de reden niet zijn.
Ik hoop niet dat het een dom marketing verhaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Mijn ervaringen over de klantenservice van Microsoft;

2 weken geleden een Nokia Repair formulier ingevuld op de website. Hier en daar wat puntjes (vaak vastlopen en daardoor teruglopende batterijduur, kleurverschil na 7 seconde gebruik, paarse gloed, volumeknop deed het niet goed bij vergrendeling, slechte double tap herkenning, speakertje nu al overbelast, soms springt camera automatisch aan) en meteen een nummer van UPC ontvangen om te bellen dat hij opgehaald kon worden. Door UPC opgehaald diezelfde dag nog.

Gisteren terug in de bus (maximaal 7 werkdagen kwijt geweest) en een hele lijst aan reparaties. En, ook meteen alles vervangen behalve de achterkant. Dus nieuw glas, omhulsing en knoppen. Helemaal top, want er zaten hier en daar al wat gebruikssporen op.

Hij werkt nu weer als een trein en batterijverloop is ook top nu. Vanmorgen om 7 uur van de oplader gehaald en nu nog 83% over. Niet slecht!

Al met al erg te spreken over MS en hoe zij met klachten omgaan. TOP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
StealthyPeanut schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:46:
Mijn ervaringen over de klantenservice van Microsoft;

[knip]

Al met al erg te spreken over MS en hoe zij met klachten omgaan. TOP!
Goed om te horen :)
Bij ons is er nooit de hele dag iemand thuis en je kan alleen een hele dag aangeven, toen nog een keer gebeld en blijkt dat je het ook via een kiala punt kan versturen. Dat dus maar gedaan, ben benieuwd wanneer ik hem terug heb.

Kiala track en trace is overigens super brak. Heb het al een keer eerder gebruikt (omruilen van oranje naar wit) en zelfs dat oude pakketje staat nog bij het sorteer centrum volgens Kiala 8)7
Gelukkig krijg je een UPS label en kan je via track-trace.com het tracking nummer invoeren, daarop staat dat het pakketje al is afgeleverd en bij Kiala staat nog niks behalve dat het pakketje is ingeleverd :p
Pagina: 1 ... 23 ... 43 Laatste

Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.