'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Enige wat ik wel jammer vind (maar dat wist ik opzich al wel) is dat Glance er niet in zit. Dat vond ik wel een fijne functie maar echt missen ga ik het nu ook weer niet want een horloge zit gewoon om mijn arm en de mails/apps kijk ik toch altijd gelijk naar.
Nu zou ik het liefst nog iets zoals een backplate willen hebben zoals mijn 925 die kent. Zie op de site alleen een compleet hoesje met voorkant klepje erop staan... Dat laatste is toch wel jammer maargoed. Eens even opzoeken in de winkel hoe het er echt uit ziet....
Gefeliciteerd met je aanwinst! Zulke prijzen win ik nooit jammer genoegJaguar645 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:42:
ik mag me ook melden hier met het mooie toestel! Gewonnen op een Twitter actie hier op de TechEd. Wat een mooi toestel is het zeg. Vind hem ook lekker in de hand liggen. Nui druk bezig met een backup terug te zetten en alle apps weer te installeren/updaten dus gebruik nog even mijn 925
Enige wat ik wel jammer vind (maar dat wist ik opzich al wel) is dat Glance er niet in zit. Dat vond ik wel een fijne functie maar echt missen ga ik het nu ook weer niet want een horloge zit gewoon om mijn arm en de mails/apps kijk ik toch altijd gelijk naar.
Nu zou ik het liefst nog iets zoals een backplate willen hebben zoals mijn 925 die kent. Zie op de site alleen een compleet hoesje met voorkant klepje erop staan... Dat laatste is toch wel jammer maargoed. Eens even opzoeken in de winkel hoe het er echt uit ziet....

Volgens dit nieuwsbericht presenteert microsoft namelijk binnenkort z'n eerste phone:
http://tweakers.net/nieuw...p-smartphones-zetten.html
Het is nog helemaal niet bekend wat er voor telefoon zal komen onder de eigen naam. Al lijken de 1020 en de 1520 de meest waarschijnlijke telefoons vooreen opvolger met als merk Microsoft in plaats van Nokia. Als dat je voorkeur heeft zou ik wachten, anders is het alleen maar een label, de telefoon (en de ondersteuning) is nu feitelijk al MS.Watchmano schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:34:
Ik zit dus echt te twijfelen of ik nog even moet wachten op de telefoon van microsoft of dat ik de lumia 930 moet halen.
Volgens dit nieuwsbericht presenteert microsoft namelijk binnenkort z'n eerste phone:
http://tweakers.net/nieuw...p-smartphones-zetten.html
Ik meen ergens gelezen te hebben dat alle wp 8.1 toestellen een update krijgen naar w10 dus daar zit het hem ook niet in.
Wel ben ik zeer benieuwd met wat microsoft gaat komen. Iemand enig idee wanneer microsoft het presentatie houd?
Sinds gisteren in het bezit van de Lumia 930 groen. Kom van Android.
Eerste wat mij opvalt is de super degelijke bouw van de Lumia en het geweldige OS.
De manier van personaliseren is geweldig en het OS is overzichtelijk en simpel.
Ben er erg blij mee.
De echt laatste Nokia Lumia's zijn natuurlijk de 730/735 en 830Stanevo6 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:07:
Misschien hebben wij allen zonder het te weten straks wel een collectors item in handen. De laatste Lumia met Nokia erop vermeld.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Weet niet precies wat ze daarmee bedoelen, dus daar ga ik nog even achteraan...
Reparatie van het scherm kost € 229
Laatst ook al slechte ervaringen gehad met arvato. Toen ik met mijn proximitysensor had L920, geen problemen. Laatst een l620 opgestuurd met vastlopers.. kreeg ik bericht 'economisch niet rendabel om te repareren'. Toen ik zei dat dat niet mijn probleem was en ik onder garantie graag een nieuw exemplaar kreeg als ze niet wouden repareren viel het in een keer niet onder garantie en hebben ze de batterijconnector gesloopt en een foto van gestuurd. Maar met die symptomen had ik hem helemaal niet opgestuurd!vharten schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:48:
Hmpff.. ik had ineens een grote groene vlek op m'n scherm. Via Nokia Care opgestuurd (wilde ik toch al doen i.v.m. proximity sensor), krijg ik nu een standaardmailtje dat het niet binnen de garantie valt omdat het 'schade veroorzaakt door derden' is..
Reparatie van het scherm kost € 229of ik kan 'm gratis terug laten sturen...
Waarschijnlijk hebben zij dan sporen gevonden van schade (kras, beschadiging of buts) en koppelen zij dit aan de groene vlek.vharten schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:48:
Hmpff.. ik had ineens een grote groene vlek op m'n scherm. Via Nokia Care opgestuurd (wilde ik toch al doen i.v.m. proximity sensor), krijg ik nu een standaardmailtje dat het niet binnen de garantie valt omdat het 'schade veroorzaakt door derden' is..
Wel klote inderdaad, omdat het misschien niks met elkaar te maken heeft.
Heb je het toestel in de winkel gekocht of online? Zover ik weet maakt het niet uit voor het eerste half jaar waar je hem gekocht hebt.vharten schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:48:
De verkoper moet aantonen dat jij de schade hebt gemaakt, niet jij. Ik zou contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt en claimen dat zij hem gewoon kosteloos moeten maken. Mits de schade niet door jou is toegebracht natuurlijk.
Maar denk dat ik 'm misschien beter direct naar Coolblue had kunnen sturen, hun service is volgens mij ook altijd prima.
Het verschil is dat de garantie van een fabrikant anders is dan bij een winkel (in ieder geval in Nederland). Ik zou hem inderdaad bij dit soort schades eerder naar de winkel sturen waar je hem gekocht hebt, dan naar de fabrikant.vharten schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:31:
Hij is bij Coolblue gekocht.. Ik had goede verhalen gelezen over Nokia Care, dus ik dacht 'ik stuur 'm direct daarheen, dat scheelt weer tijd'.
Maar denk dat ik 'm misschien beter direct naar Coolblue had kunnen sturen, hun service is volgens mij ook altijd prima.
Zijn er nog steeds problemen omtrent het scherm van de Lumia 930? Rare kleuren etc.
Ik had hem aangeschaft toen hij net uit kwam, en toen vielen me deze problemen al snel op, dus bracht hem terug. Hoe zit dit nu?
Alvast bedankt
Bij mijn vorige scherm zat er binnen 1 week al een kras op en uiteindelijk nog veel meer. Daarom wil ik een hoesje sowieso voor OP mijn scherm en zo dun mogelijk.
Welke gebruiken jullie allemaal? Of juist geen hoesje maar iets anders?
Dit is meer een vraag voor in de[Nokia Lumia 930] AccessoiressStealthyPeanut schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:34:
Net bij mij een nieuw hoesje binnen gekregen. Leuk, maar toch niet helemaal naar mijn smaak. Maar ik kan hem gewoon terugsturen naar Bol.com dus dat komt wel goed. Ik kan er echter heel erg weinig vinden. Coolblue heeft wel iets, maar niet naar m'n zin eigenlijk. Hetzelfde als Bol.
Bij mijn vorige scherm zat er binnen 1 week al een kras op en uiteindelijk nog veel meer. Daarom wil ik een hoesje sowieso voor OP mijn scherm en zo dun mogelijk.
Welke gebruiken jullie allemaal? Of juist geen hoesje maar iets anders?
Geen rare kleuren (paars). Wel een neiging naar groen, maar dat zie ik op alle andere amoleds ook altijd. Ligt volgens mij aan het filter wat erop ligt. Als het scherm uit staat is de gloed ook groenig tov de L920.
Verder blijk ik glance toch vaker gebruikt te hebben dan ik dacht, maar het went vast wel weer :-)
@worsteneter, ik zal binnenkort een vergelijkend waren onderzoek doen betreffende het geluid.
Super!Minneyar schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:58:
Mijn 930 (nou ja mijn, ik heb een nieuwe gekregen) is ook weer terug van Arvato, geen probleem gehad en prima service, op een hikje bij bij het terug bezorgen na, maar dat was de schuld van UPS, die hem bezorgden bij de buren maar geen briefje achterlieten.
@worsteneter, ik zal binnenkort een vergelijkend waren onderzoek doen betreffende het geluid.
Ik heb vandaag mijn L620 terug van arvato, ga die even zo lang gebruiken zo lang ik mijn L920 laat repareren onder Vodafone garant aangezien die toevallig net gestorven is.. en als dat klaar is bestel ik de l930 als vervanging, enkel dit keer zonder verzekering. Dat garant is echt uitmelkerij! Ik heb 240 euro betaald + er komt nog 45 euro eigen risico bij, voor dat geld had ik liever een nieuw toestel gekocht dan deze oude te repareren. Helaas.. nu ga ik hem gewoon repareren om hem als back-up achter de hand te hebben, heb nu toch als 240 betaald.. kan die 45 ook wel bij.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen
Op de 930 zit er standaard een app om je contacten van je oude telefoon over te zetten naar een nieuwe telefoon: Transfer My Data.Timoth schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:54:
Ik wil van mijn lumia 920 naar mijn lumia 930 overgaan. Ik heb inmiddels een vervangende nanosimkaart binnen en wil deze graag activeren. Ik weet alleen niet hoe ik mijn gegevens van mijn 920 naar mijn 930 kan overzetten.Het gaat om telefoonnummers, apps, achtergrond, vergrendelscherm, foto's e.d. Hoe is dit het makkelijkst over te zetten?
http://www.windowsphone.c...3d-4ee5-aa3c-30f1a826af02
Voor Apps zou, achtergrond, vergrendelscherm, foto's. etc zou ik het niet weten.
Maar volgens deze tutorial zou het standaard via je Microsoft moeten gaan.
http://www.7tutorials.com...s-phone-new-windows-phone
Contacten heb ik al in de cloud opgeslagen (in mijn geval Google account, maar live.com account werkt hetzelfde).
[ Voor 26% gewijzigd door jorisjan op 31-10-2014 20:35 ]
Ik ben overgestapt van de iPhone 5 naar de 930 en de iPhone 5 ligt heel anders in de hand. Het grote verschil is dat de iPhone minder breed is en je daardoor minder de randen in je hand moet klemmen om het toestel vast te houden. Persoonlijk vind ik de 930 niet zo fijn in de hand liggen omdat ik niet zo'n grote handen heb.Megalodon86 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:14:
Ik heb deze week mn L930 binnen gehad! Ik heb bijna twee jaar de L920 gebruikt. Wat me opvalt is dat hij prima in de hand ligt, in tegenstelling tot wat er in reviews gezegd wordt. Ik vond het ook al een raar argument, aangezien hij dezelfde vorm als een iphone 5 heeft, en daar hoor je nooit iemand over de hoekige rand....
Kreeg jij nog een track and trace nummer voor de retour?Minneyar schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:58:
Mijn 930 (nou ja mijn, ik heb een nieuwe gekregen) is ook weer terug van Arvato, geen probleem gehad en prima service, op een hikje bij bij het terug bezorgen na, maar dat was de schuld van UPS, die hem bezorgden bij de buren maar geen briefje achterlieten.
Heb wel een mailtje gehad dat m'n device naar de shipping department is gestuurd maar verder nog niks.
Bedankt! Het overzetten is gelukt. Eigenlijk bij het aanmelden via Microsoft en Nokia werd alles direct overgenomen. De foto's niet, maar die heb ik even later via NFC overgezet. Ging perfect!
Dit is juist overstappen, ik kom van tele2 af, maar de Vodafone RED is op één of andere manier best goedkoop.Telfordia schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 16:23:
En als je overstapt is hij dan niet ergens gratis?
- Onbeperkt bellen
- Onbeperkt SMSen
- 2GB data
Bij T-mobile kwam ik op 54 euro per maand uit....
Ja dat dacht ik ook, maar het Vodafone abo met onbepertk bellen is ook weer niet super veel duurder dan sim only volgens mij...Insert12 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 16:16:
1 jaar is verreweg het goedkoopst. Kun je daarna een goedkope sim only nemen
Kan niet wachten iig, vanavond bestellen en maandag op werk laten afleveren!
[ Voor 34% gewijzigd door BlakHawk op 01-11-2014 16:27 ]
Dat je je telefoon zo duur verzekerd kan ik niet begrijpen. Wat zijn dat voor een prijzen? 5-10 euro per maand voor een apparaat van 450 euro????Worsteneter schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:44:
[...]
Super!
Ik heb vandaag mijn L620 terug van arvato, ga die even zo lang gebruiken zo lang ik mijn L920 laat repareren onder Vodafone garant aangezien die toevallig net gestorven is.. en als dat klaar is bestel ik de l930 als vervanging, enkel dit keer zonder verzekering. Dat garant is echt uitmelkerij! Ik heb 240 euro betaald + er komt nog 45 euro eigen risico bij, voor dat geld had ik liever een nieuw toestel gekocht dan deze oude te repareren. Helaas.. nu ga ik hem gewoon repareren om hem als back-up achter de hand te hebben, heb nu toch als 240 betaald.. kan die 45 ook wel bij.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen

Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Kidscorner aan en uit zettenKrasloos schreef op zondag 02 november 2014 @ 09:55:
Gisteren heb ik Tetra Lockscreen gebruikt van Microsoft Corporation. Voldeed niet aan mijn verwachtingen. Ik heb de app van mijn Lumia gehaald. Elke keer als ik mijn telefoon wil aandoen met dubbel tik of de aan/uit-knop komt er ''Hervatten'' in beeld. Erg vervelend. Voorheen was dit niet zo. Heb mijn telefoon opnieuw opgestart etc, dat werkte niet. Wat nu?
Aghanim schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:54:
Volgens mij moet je dan bij lockscreen weer even instellen dat je Bing of iets dergelijks wil. Dat lost het probleem geloof ik op.
Eerst de Kidscorner geprobeerd. Helaas geen verandering. Daarna Bing ingesteld en dat werkte. Bedankt voor de oplossing.
Nee niet rechtstreeks, maar als je bij je aanvraag kijkt (de link heb je als het goed is ooit in je mail gehad) en op details klikt staat er een linkje "treceren", als je die volgt dan kom je op een pagina waar ook een T&T nummer staat, die je weer bij UPS kan invoeren.Ereaser schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 10:30:
[...]
Kreeg jij nog een track and trace nummer voor de retour?
Heb wel een mailtje gehad dat m'n device naar de shipping department is gestuurd maar verder nog niks.
Is een bekend probleem volgens mij. Terugsturen en garantie vragen, zou ik doen. Zelf geen last van, gelukkig.Worsteneter schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:51:
Mijn vriendin heeft nu ook een 930 (net eerder dan ik hem krijg) maar bij haar is het toetsenbord, zeker in het donker, echt hartstikke paars. Is dit een defect? Hoe kan dit opgelost worden? Ze zit er volgens mij niet zo erg mee, was dit mijn toestel geweest dan had ik hem gelijk teruggestuurd. Wat is wijsheid?
Ah bedanktMinneyar schreef op zondag 02 november 2014 @ 14:18:
[...]
Nee niet rechtstreeks, maar als je bij je aanvraag kijkt (de link heb je als het goed is ooit in je mail gehad) en op details klikt staat er een linkje "treceren", als je die volgt dan kom je op een pagina waar ook een T&T nummer staat, die je weer bij UPS kan invoeren.
Edit: Gisteren m'n telefoon terug gekregen. Hij is in totaal 9 dagen weg geweest, waarvan 6 werkdagen (had hem op zaterdag zelf weggebracht). Hij werkt ook weer helemaal naar behoren, dus ik ben tevreden
[ Voor 20% gewijzigd door Ereaser op 04-11-2014 09:41 ]
Hoezo knopje om te ontwaken..........dubbeltap op het scherm en hij ontwaakt. Indien je de app TurnOffScreen installeerd, kun je hem daarmee weer laten slapen. Dus dat knopje blijft dan langer levensoskes schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:46:
Ik merk wel dat het aan / uit knopje wat verder in het frame ligt. Is dit standaard? Want ik vind het lastiger om zo het toestel te laten ontwaken.
Verwijderd
Als ik de telefoon meer dan een paar minuten niet heb gebruikt werkt de dubbel tikken niet. Ik moet dan eerst 1x een tik op het scherm geven en dan iets van 1 seconde later de dubbel tik, op deze manier vind ik het fysiekje knopje toch sneller werken.
Oke, dat ga ik nu proberen. Maar dan blijft mijn vraag over het knopje bestaan. Ligt dat bij jullie dieper in het toestel dan de andere?msinnige schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:26:
[...]
Hoezo knopje om te ontwaken..........dubbeltap op het scherm en hij ontwaakt. Indien je de app TurnOffScreen installeerd, kun je hem daarmee weer laten slapen. Dus dat knopje blijft dan langer leven
Net zo diep als de volume knoppen. Alleen de camera knop steekt uit, maar dat is denk ik omdat je die licht kan indrukken om te focussen en helemaal om een foto te maken.soskes schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:34:
[...]
Oke, dat ga ik nu proberen. Maar dan blijft mijn vraag over het knopje bestaan. Ligt dat bij jullie dieper in het toestel dan de andere?
Bij mij werkt het helemaal niet meer en wel degelijk geactiveerd.Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:39:
Werkt bij jullie dubbel tappen dan wel goed?
Als ik de telefoon meer dan een paar minuten niet heb gebruikt werkt de dubbel tikken niet. Ik moet dan eerst 1x een tik op het scherm geven en dan iets van 1 seconde later de dubbel tik, op deze manier vind ik het fysiekje knopje toch sneller werken.
iPhone XR
Werkt hier prima en heb zelfs een screenprotectie erop zitten. Je moet wel dubbel tappen op dezelfde plek.Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:39:
Werkt bij jullie dubbel tappen dan wel goed?
Als ik de telefoon meer dan een paar minuten niet heb gebruikt werkt de dubbel tikken niet. Ik moet dan eerst 1x een tik op het scherm geven en dan iets van 1 seconde later de dubbel tik, op deze manier vind ik het fysieke knopje toch sneller werken.
Heb vandaag een oranje 930 met oranje flipcase gekocht, ter vervanging van mn Ativ S plastic fantastic samsung. Giga barsten in mn scherm, belfunctie die kapot is gegaan recent en camera idem dito (eigen schuld overigens). Hopelijk houdt de 930 het in mijn handen wat langer uit
MuziekLiefhebbert
Mailtje gestuurd naar coolblue, ik verwacht gewoon een omruiling. Wel vervelendsoskes schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:25:
Hier geen last van. Ik zou daarmee dan ook direct terug gaan.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Dat is echt balen. Sinds Nokia mee is gegaan met steeds grotere schermen, zijn ook die - helaas - niet meer onverwoestbaar. Sterkte.Gé Brander schreef op maandag 10 november 2014 @ 03:00:
Nondeju... Valt mijn Lumia 930 (met rubber beschermhoes) ruim een meter naar beneden is het scherm kapot. Glas is nog heel maar het scherm is kapot... Ging er altijd van uit dat Nokia onverwoestbaar was maar ik weet het voor elkaar te krijgen dat hij zo valt dat het alsnog kapot kan...
Er zit een kleine beschadiging op de buitenrand van het toestel (vermoedelijk ergens een keer gestoten), niet in de buurt van het scherm en ook niet in de buurt van het vlek op het scherm.. Maar vanwege die beschadiging is volgens Nokia de hele garantie vervallen, en wordt geen van de 3 issues opgelost, ook al zijn de laatste 2 problemen bekende issues die bij veel meer 930's spelen
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Voor de rest is het een erg prettig toestel, vooral de snelheid, stabiliteit en de livetiles van Windows Phone 8.1 zijn een verademing. Ik heb veel ervaring met Android, weinig met iOS maar wat mij betreft is het startscherm van Windows Phone het beste van deze drie.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Inderdaad benaderen via Facebook. Mijn case werd geëscaleerd en uiteindelijk nog steeds geen oplossing naar tevredenheid. Gelukkig kwam ik via de escalatie uit bij de goede persoon (van Microsoft). Deze heb ik benaderd voor een second opinion (op kosten MS) en uiteindelijk is het toestel toch gerepareerd.vharten schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:58:
Hier helaas slechte ervaringen met Nokia Care / Arvato.. Ik had m'n Lumia 930 opgestuurd vanwege een groene vlek in het scherm, slecht werkende proximity sensor en het flikkeren van het scherm bij GPRS/Edge verkeer...
Er zit een kleine beschadiging op de buitenrand van het toestel (vermoedelijk ergens een keer gestoten), niet in de buurt van het scherm en ook niet in de buurt van het vlek op het scherm.. Maar vanwege die beschadiging is volgens Nokia de hele garantie vervallen, en wordt geen van de 3 issues opgelost, ook al zijn de laatste 2 problemen bekende issues die bij veel meer 930's spelen
IE slurpt wel wat ja, wellicht handig om te zoeken naar een alternatief? Is Chrome wat op de Lumia?Tom. C schreef op maandag 10 november 2014 @ 23:17:
Ik ben niet echt tevreden over de batterijduur van mijn 930. Internet Explorer slurpt enorm veel stroom bij mij. Ik zit dagelijks ongeveer 2 uur in de trein en het toestel wisselt af en toe tussen 2G,3G en 4G omdat de verbinding in de trein niet optimaal is. Hier zal het wel misgaan. Ik heb battery saver ingeschakeld, het scherm staat nooit op een hoge helderheid maar toch vind ik het niet prettig dat het toestel niet een dag meegaat. Mijn vorige telefoons hadden hier minder last van. (Galaxy S2,S3)
Voor de rest is het een erg prettig toestel, vooral de snelheid, stabiliteit en de livetiles van Windows Phone 8.1 zijn een verademing. Ik heb veel ervaring met Android, weinig met iOS maar wat mij betreft is het startscherm van Windows Phone het beste van deze drie.
Dit heeft weinig met het toestel te maken en het is niet OS afhankelijk. Als je in de trein aan het internetten bent, vraagt dat nou eenmaal flink wat meer accuduur.Tom. C schreef op maandag 10 november 2014 @ 23:17:
Ik ben niet echt tevreden over de batterijduur van mijn 930. Internet Explorer slurpt enorm veel stroom bij mij. Ik zit dagelijks ongeveer 2 uur in de trein en het toestel wisselt af en toe tussen 2G,3G en 4G omdat de verbinding in de trein niet optimaal is. Hier zal het wel misgaan. Ik heb battery saver ingeschakeld, het scherm staat nooit op een hoge helderheid maar toch vind ik het niet prettig dat het toestel niet een dag meegaat. Mijn vorige telefoons hadden hier minder last van. (Galaxy S2,S3)
Als het toestel constant naar verbinding moet zoeken en wisseld tussen 2g,3g en 4g, is het misschien verstandig om gebruik te maken van het wifi of je toestel locken op 2g/3g. Het switchen van verbinding kost namelijk accuduur en als je daarbij flink aan het browsen bent dan gaat het inderdaad hard met je accu. Het heeft dus niks met ie te maken, met android zal je dit ook hebben als je flink aan het browsen bent op een toestel met gelijkwaarde specs.
[ Voor 3% gewijzigd door vali op 12-11-2014 10:05 ]
Afsluiten heeft ook geen zin voor apps die op de achtergrond draaien. Die blijven toch draaien of je moet het op de achtergrond draaien uitschakelen...Aghanim schreef op woensdag 12 november 2014 @ 19:05:
Nee dat lijkt me niet veel uitmaken, tenzij het allemaal apps zijn die op de achtergrond draaien en batterij slurpen zoals Flitsmeister. Mijn batterij gaat overigens 2 dagen mee met medium gebruik, dat is voor mij meer dan voldoende.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
[ Voor 82% gewijzigd door PaT op 13-11-2014 19:38 ]
https://mobile.twitter.com/lumia/status/532128314467823616
Oeh das zeker mooi nieuws, alleen Lumia Denim laat ook wel op zich wachten zeg. Ook al is het nog lang niet zo erg als de Cyan update voor de ICON.Magure schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:17:
Leuk nieuws... Windows 10 update voor Lumia 930
Fijn dat er inderdaad een bevestiging is van het gerucht dat er al tijden was; dat alle WP8 toestellen W10 gingen krijgenMagure schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:17:
Leuk nieuws... Windows 10 update voor Lumia 930
En wat CokeZero ook zegt, Denim duurt wel lang. Maar ik gok dat MS al aan de F of G (Roept u maar een naam!) toe is met W10
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Zou idd mooi zijn als we de Denim update voor de kerst zouden krijgenMigrator schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:47:
[...]
Fijn dat er inderdaad een bevestiging is van het gerucht dat er al tijden was; dat alle WP8 toestellen W10 gingen krijgen
En wat CokeZero ook zegt, Denim duurt wel lang. Maar ik gok dat MS al aan de F of G (Roept u maar een naam!) toe is met W10

Als ik een foto wil versturen via de mail verkleint hij de foto. Is het mogelijk om dat te veranderen? Ik zoek me rot en vindt er niks over. [ of ik lees er overheen ] Cool blue weet het ook niet. Voor de rest een toppertje en mooie foto's. Alvast bedankt voor de reacties.
Coolblue weet sowieso vrij weinig. Als je daar een half uur in de winkel gaat staan, is de helft van het advies onwaar. Er is zeker iets mis met de scholing daar.lexie_nl schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:37:
Hallo,
Als ik een foto wil versturen via de mail verkleint hij de foto. Is het mogelijk om dat te veranderen? Ik zoek me rot en vindt er niks over. [ of ik lees er overheen ] Cool blue weet het ook niet. Voor de rest een toppertje en mooie foto's. Alvast bedankt voor de reacties.
Inderdaad. Link sturen via OneDrive. Alleen moet de foto dan wel eerst via Wifi geupload zijn voor volledig kwaliteit.MTDjassen schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 02:16:
Sharen met onedrive?
Als je 'photos' start en settings, daar zit 'Auto upload'. Als je dan op OneDrive klikt kun je de kwaliteit instellen. Of dat ook de kwaliteit bij mailen instelt weet ik niet.mcetweaker schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 21:33:
[...]
Inderdaad. Link sturen via OneDrive. Alleen moet de foto dan wel eerst via Wifi geupload zijn voor volledig kwaliteit.
Ja die is er. Ik heb ook Metromail geprobeerd. Die laat je kiezen in welk formaat je de foto wil sturen.lexie_nl schreef op zondag 16 november 2014 @ 10:10:
Had ik ook al bekeken, maar bij het mailen werkt dat jammer genoeg niet. Misschien is er een app. die het wel mogelijk maakt.
[ Voor 6% gewijzigd door lexie_nl op 17-11-2014 10:18 ]
Twee punten die ik wat minder vind zijn de verkleuring die soms optreedt als het toetsenbord zichtbaar is. Hij gaat dan van lichtgrijs via geel / paars naar het donkergrijs.
Daarnaast krijg ik bij het filmen met de camera soms maar geen scherp beeld. Lijkt wel of de autofocus niet helemaal lekker loopt.
Verder er een topper en zeker het prijsverschil met de 830 waard voor mij persoonlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door soskes op 18-11-2014 07:43 ]
Dat probleem heb ik ook al ondervonden, ja. Iemand een idee hoe je dit oplost?soskes schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 07:42:
Daarnaast krijg ik bij het filmen met de camera soms maar geen scherp beeld. Lijkt wel of de autofocus niet helemaal lekker loopt.
Wat ik nog steeds mis trouwens is een goeie facebook app, en de mogelijkheid om file shares op het network te kunnen benaderen. Zoals dat bijv. in ES Explorer op Android kan.
[ Voor 14% gewijzigd door Perenor op 18-11-2014 09:24 ]
Ik gebruik zelf BLACK for Facebook en voor file shares ShareFolder Explorer. Als file maneger is Files&Folders Pro een fijne appPerenor schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:24:
[...]
Dat probleem heb ik ook al ondervonden, ja. Iemand een idee hoe je dit oplost?
Wat ik nog steeds mis trouwens is een goeie facebook app, en de mogelijkheid om file shares op het network te kunnen benaderen. Zoals dat bijv. in ES Explorer op Android kan.
Als de telefoon op USB aan de PC wordt geplugged, wordt deze herkend als MTP device (in Windows 8.1). Ik ging naar mijn foto's op de telefoon in de standaard Windows Explorer. Mijn camera is ingesteld op 5MP + 16 MP bewaren; er zaten dus foto's in die folder die dubbel waren (5MP en 16MP). Ik wilde de 16 MP foto's op mijn PC bewaren dus selecteerde de lagere resolutie foto's in file explorer en heb op delete gedrukt.
Groot was mijn verbazing dat ik vervolgens niet de high res foto's kon openen op de PC (foutmelding). Wat bleek: bij het verwijderen van de lage resolutie foto's via de PC gooit de telefoon zelf - zonder waarschuwing, ook de high res foto's weg. Mijn eerste week aan foto's foetsie
Ontzetten niet-intiuatief en geen mogelijkheid om de foto's terug te halen (undelete werkt niet met MTP). Dat was een lelijke verrassing....
Ik kan hem niet meer terugvinden tussen "Lenzen" in lumia camera
Gevonden, gewoon reeks foto's nemen en niet bij aditieve lenzen
[ Voor 25% gewijzigd door BlakHawk op 20-11-2014 15:38 ]
Misschien handig om dit bij Microsoft te melden?Stanevo6 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:41:
Das ook toevallig, vandaag ook voor het eerst de Lumia aan de PC gehangen. Klopt, dubbele foto's. Door tijdgebrek besloot ik in een later stadium de lagere resoluties te gaan verwijderen. Achteraf dus een geluk, gezien jou ervaring. Een mega "Bug" in mijn opinie.
Het vreemde is dat mijn oude, niet meer bereikbare foto's nog wel in de live tile langs blijven komenvali schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:36:
[...]
Misschien handig om dit bij Microsoft te melden?
Vreemd verhaal ... maar toch benieuwd of anderen Lumia 930 eigenaren dat ook hebben ?
Lijkt me dattie een set thumbnails opslaat en niet continu 5mp foto's inlaadt?Wekkel schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:19:
[...]
Het vreemde is dat mijn oude, niet meer bereikbare foto's nog wel in de live tile langs blijven komen
uhh oke?? Misschien iets vuils in je bescherming van je l930? Of misschien iets in je broekzakbhorvers schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:32:
Ik zie al een tijdje zo'n 3 a 4 'streepjes' op mijn scherm ... Ze zitten ongeveer 3cm boven de Windows button ... Met een doekje wrijf ik ze er moeizaam van af ... maar ik krijg het scherm wel schoon. Het lijkt wel het resultaat van het lockscreen naar boven 'sliden' ...
Vreemd verhaal ... maar toch benieuwd of anderen Lumia 930 eigenaren dat ook hebben ?
Neuspeuteren en sliden..vali schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:03:
[...]
uhh oke?? Misschien iets vuils in je bescherming van je l930? Of misschien iets in je broekzak
[ Voor 18% gewijzigd door Krasloos op 22-11-2014 11:37 ]
Lijkt op een hardware probleem. Heb je een waterpas app (bv Level van Microsoft)? Kijk eens of die goed werkt. Die gebruikt waarschijnlijk dezelfde sensoren die ook 'Landscape/Portret' detecteren...Krasloos schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:36:
Sinds kan mijn telefoon niet meer in landscape staan.. Ik heb de draaivergrendeling uit staan.. In filmpjes, in websites, mails e.d. gaat ie niet in landscape. Hoe fix ik dit? Telefoon opnieuw opgestart.. instellingen doorgespit.. helaas niets geholpen.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.