Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Erg vreemd.
Ik hoop het. De telefoon is voor mij een werkapparaat dus het enige losbandige is RAW foto's schieten en bewerken. De camera is vooral sterk in low light situaties vergeleken met mijn privé LG G2.Magure schreef op woensdag 26 november 2014 @ 22:14:
Uitrol Denim, mogelijk in december...?
http://m.techzine.nl/nieu...binnenkort-van-start.html
De nieuwe functies van de camera in de Denim update zijn een welkome toevoeging, zeker als je dingen fotografeert die veel bewegen (lees: kinderen). Even een paar seconden capturen en dan de beste foto daaruit pikken is dan ideaal. Ik had laatst een foto (laten) nemen met flitser in een restaurant. De ideale omstandigheden om de nieuwe Rich Capture uit te buiten. Nu moest ik het doen met het _redelijke_ resultaat wat ik kreeg.
Cortana voor Nederlands (of Engels wat mij betreft) kan best handig blijken voor handelingen die nu best veel stapjes vergen (even je vrouw bellen bijv). Laat die update maar komen
[ Voor 4% gewijzigd door Wekkel op 26-11-2014 22:48 ]
Mag ik vragen wat voor instellingen jij gebruikt? Mijn foto's in het donker hebben altijd een blauwe gloed/waas. Aangezien ik ook absoluut geen pro ben ga ik ook maar niet aan de instellingen zittenWekkel schreef op woensdag 26 november 2014 @ 22:47:
[...]
Ik hoop het. De telefoon is voor mij een werkapparaat dus het enige losbandige is RAW foto's schieten en bewerken. De camera is vooral sterk in low light situaties vergeleken met mijn privé LG G2.
Referentie materiaal:
Vorige telefoon: Samsung Galaxy S3
Huidige telefoon van de zaak: iPhone 5
Anders dan bij mijn S3 heb ben ik niet de hele tijd bezig om mijn telefoon te tweaken, lees installeren van roms en/of launchers. Windows Phone werkt prettig, is erg intuïtief en uitermate stabiel. Je telefoon is echt een gebruiksvoorwerp is en geen hobby ict project. Verder is de camera van uitstekende kwaliteit, daar ben ik echt heel gelukkig mee. Het is echt heel fijn om mooie scherpe foto's te kunnen maken van je zoon ipv vage wazige vlekken die mijn S3 wist te produceren.
De kwaliteit van de meegeleverde apps van Windows Phone vind ik ook het het vermelden waard. De Here suite, MSN apps en de Lumia apps zijn van hoge kwaliteit en doen wat ik er van verwacht. De integratie met Onedrive is ook zeer fijn, het maken van backups en delen van bestanden is echt super.
Toch is het niet louter en alleen positieve verhalen:
De bouwkwaliteit is ondanks het solide aanvoelende design toch ondermaats. De achterkant van het toestel kraakt en ergens zit er iets los wat vage zachte metaal botsende geluiden maakt. De power-knop lijkt in de afgelopen maanden te zijn weggezakt en ook het scherm ligt niet in alle hoeken vast in de behuizing. Het zijn allemaal geen show-stoppers om het toestel weg te brengen maar van een "Nokia" verwacht je dit niet.
Over de app-gap zullen we het maar niet hebben maar het is wel sneu dat bepaalde apps toch niet zo fijn werken als je gewend bent op de andere platformen. Whatsapp en notificationcenter(pull downmenu) gaan niet zo goed samen, dat ligt niet aan Microsoft zelf maar aan de Whatsapp. Voorbeeld: als ik in 1 conversatie meerdere berichten binnen krijg dan verdwijnen deze niet als ik er eentje aantik, de rest van de notificaties van diezelfde conversatie blijven dan nog steeds achter. Dit voelt en oogt knullig.
Het feit dat zowel iOS als Android sneller en betere Microsoft apps krijgen steekt ook. Office en Skype bijvoorbeeld hebben meer features en zien er veel gelikter uit op beide platformen in tegenstelling tot WP. Ik begrijp dat die markt veel groter is, maar zoveel meer moeite moet het toch niet kosten om WP kort erna op gelijke hoogte te krijgen.
Gelukkig zie ik wel steeds meer bekende apps en apps van nederlandse bodem dus het lijkt erop dat Windows Phone voet aan de grond begint te krijgen.
Alles overwegend ben ik tevreden over mijn Lumia 930, het is een toestel waar je weinig omkijken naar hebt met wat kleine beperkingen in apps. Zeker als je de prijs meeweegt zijn er weinig alternatieven.
Voorlopig wil ik na 4 jaar Android mijn vingers er niet meer aan branden. Toestellen staan bol van de bloatware wat je niet zonder meer kan verwijderen, niet stabiel en daarboven op belabberde update support. Als je dan beziet dat een iPhone je een paar honderd euro meer kost dan is een WP en in dit geval een 930 een goed alternatief
Ik zit nog erg in dubio welke ik ga halen, de 830 past beter in het budget maar de 930 is eigenlijk meer bang-for-buck... eerste wereld probleem, ik weet het. Verwachten jullie dat de 930 nog gaat zakken in prijs rond de feestdagen?
Stond het wel aan? standaard staat het uit namelijk. Werkt bij mij prima eigenlijk (zelfs met folie eroverheen). De telefoon wordt bij mij eigen totaal niet warm, alleen als ik een non-stop een zware game speel kan hij iets warmer worden.mathelicious schreef op donderdag 27 november 2014 @ 22:05:
Gisteren stond ik in de MM met zowel de 930 als 830 in mijn handen, het leek er echter op dat de double-tap-to-wake niet werkt op de 930? Tevens was de 930 behoorlijk warm/bijna heet te noemen, is dit normaal ook?
Dan is Cortana menselijker dan ik dacht. Soms heb ik het idee dat je een vrouw ook wel eens moet resettenvali schreef op donderdag 27 november 2014 @ 22:25:
Oke, toch maar wel hardreset gedaan. Exact dezelfde settings ingevoerd en nu doet cortana het wel
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Al onthoudt een vrouw wel alles gek genoegSwerfer schreef op donderdag 27 november 2014 @ 22:29:
[...]
Dan is Cortana menselijker dan ik dacht. Soms heb ik het idee dat je een vrouw ook wel eens moet resetten
Kinderlijk simpel en het ziet er ook nog eens stoer uit.
Details hier: Alpha89's blog: Lumia 930 "Dark Hulk Edition" ;-)
Wat een ontzettend gave kleur groen is dat toch.Alpha89 schreef op zondag 30 november 2014 @ 19:04:
Afgelopen woensdag de achter cover van mijn zwarte 930 vervangen door een groene.
https://opensea.io/seaart
Even wat gezocht maar er zijn weinig mensen die ook dit probleem hebben, maar weinig tot geen mensen die het ook hebben. Ik denk niet dat ik dit op een probleem aan de telefoon zou kunnen gooien, dus moet er maar mee leren leven.
Gaaf! Ik denk dat ik die oranje cover ga halen, is wel wat beter dan dat zwart! Ziet er met jouw uitleg prima uit om zelf te doen.Alpha89 schreef op zondag 30 november 2014 @ 19:04:
Afgelopen woensdag de achter cover van mijn zwarte 930 vervangen door een groene.
Met oranje ziet er mooi uit. Ook met die zilveren rand. Zelfs wel chique vond ik. Doet echt niet goedkoop aan wat je in eerste instantie zou denken.Aghanim schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:08:
[...]
Gaaf! Ik denk dat ik die oranje cover ga halen, is wel wat beter dan dat zwart! Ziet er met jouw uitleg prima uit om zelf te doen.
Die groen kleur lijkt trouwens een mix tussen turquoise en groen.
En in alle kleuren zit er volgens mij wat neon.
[ Voor 8% gewijzigd door enomiss op 01-12-2014 16:25 ]
https://opensea.io/seaart
Ja, ook ontvangen (KPN).Magure schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:11:
Btw... Vandaag was test van NL alert, heb niets gehad, maar kwam mogelijk door dat 4G (Vodafone in mijn geval) niet ondersteund wordt.. Hoe is dit bij jullie gegaan, wel of ook niets ontvangen?
Netwerk op die plek (werk): 4G
Heb je wel de laatste update ? Bij de windows versie out-of-the-box is de ondersteuning niet ingeschakeld.Magure schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:11:
Btw... Vandaag was test van NL alert, heb niets gehad, maar kwam mogelijk door dat 4G (Vodafone in mijn geval) niet ondersteund wordt.. Hoe is dit bij jullie gegaan, wel of ook niets ontvangen?
Ik heb hem ontvangen (KPN) op moment van ontvangst in Eindhoven.
Heb geen internet-abonnement op mijn mobiel. 4G wordt volgens de NL-Alerd site idd nog niet ondersteunt zover ik heb gelezen.
[LTS][MTS][HTS]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Nog hartelijk dank voor deze tip! Ik heb een bericht geplaatst op de Microsoft Lumia facebook pagina. Zelf een foto van de betreffende beschadiging opgestuurd, en hun reactie is 'formeel heeft Arvato gelijk maar we laten het onder coulance repareren'PaT schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:11:
Gewoon Nokia op Facebook benaderen. Die lossen het vast voor je op!
Ben echt superblij
Misschien is het trilmotortje iets van zijn plek geschoten?Ereaser schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:58:
Ouch, van het weekend mijn l930 van de bank laten vallen. Dacht dat er niks aan de hand was, maar nu blijkt dat de tril functie een ongelofelijke herrie maakt :l
Even wat gezocht maar er zijn weinig mensen die ook dit probleem hebben, maar weinig tot geen mensen die het ook hebben. Ik denk niet dat ik dit op een probleem aan de telefoon zou kunnen gooien, dus moet er maar mee leren leven.
Ik heb bij gebrek aan een gratis variant MoliPlayer Pro aangeschaft. Helaas is de hoeveelheid appz nog niet dusdanig volwassen dat een gratis alleskunner onder de video players beschikbaar is.
De eerste week had ik gene tijd om de nano sim in gebruik te nemen, maar goed, zonder SIM werkt het ook prima voor een aantal zaken en kon ik de telefoon voorbereiden voor mijn dagelijkse gebruik. Komende vanaf een Samsung Salaxy S4, is de 930 wel een wat "lomper" toestel, maar softwarematig rete snel, soepel en met de programma's die ik gebruik, voldeed het toestel prima. Maar.... Toen kwam het geneuzel met de "losse knopjes". Zowel de volume, aan/uit en camera knopjes maakte een rammelend geluid. Zelfs bij bellen hinderlijk te horen. Ik heb toestel, dankzij een hele goede service, om mogen ruilen voor een Lumia 830. weliswaar iets mindere specs, maar wat een heerlijk toestel.
Mijn mening.. Als je niet voor de 20MP camera en de snellere processor gaat, is de 830 een alternatief.
Houd je van een super mooi en strak toestel en kan je leven met minder vaste knopjes, dan is de 930 zeker de moeite waard.
Weet t soms wel beter
Denk het wel ja, maar om daar nu mijn telefoon voor op te sturen en dan nog eens de kans lopen dat ik moet betalen is het mij niet waard.Wekkel schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:48:
[...]
Misschien is het trilmotortje iets van zijn plek geschoten?
Ik verwacht ook niet dat dit makkelijk zelf op te lossen is.
Heb je toevallig al de achterkant los gehad, weet niet zo of het motortje zichtbaar is, misschien kan je hem hier eventueel "vastzetten"....Ereaser schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:43:
[...]
Denk het wel ja, maar om daar nu mijn telefoon voor op te sturen en dan nog eens de kans lopen dat ik moet betalen is het mij niet waard.
Ik verwacht ook niet dat dit makkelijk zelf op te lossen is.
Ik heb de achterkant nog niet los gehaald, maar van wat ik op videos heb gezien is hij niet zichtbaar.Magure schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:36:
[...]
Heb je toevallig al de achterkant los gehad, weet niet zo of het motortje zichtbaar is, misschien kan je hem hier eventueel "vastzetten"....
Hoe de vibration motor eruit ziet.
Achterkant eruit ziet zonder cover.
Maar zoals ik al zei er valt mee te leven, het is gewoon af en toe een beetje een gemis (vooral de feedback van de knoppen onder het scherm) en in whatsapp vervelend (omdat die altijd trilt wanneer je in de app zit en een bericht ontvangt in een niet geopend gesprek).
Als je een goed beeld wilt hebben van de achterkant dan kan je op de blog van Alpha89 kijken.Ereaser schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:34:
[...]
Ik heb de achterkant nog niet los gehaald, maar van wat ik op videos heb gezien is hij niet zichtbaar.
Hoe de vibration motor eruit ziet.
Achterkant eruit ziet zonder cover.
Maar zoals ik al zei er valt mee te leven, het is gewoon af en toe een beetje een gemis (vooral de feedback van de knoppen onder het scherm) en in whatsapp vervelend (omdat die altijd trilt wanneer je in de app zit en een bericht ontvangt in een niet geopend gesprek).
Hij (neem aan dat Alpha89 een man is) heeft enkele dagen terug nog zijn backcover verwisseld.
Alpha89's blog: Lumia 930 "Dark Hulk Edition" ;-)
Hieronder een aantal foto's. Het grootste deel is in RAW geschoten (DNG) en door Photoshop gehaald. Als je manual en een nawerk work flow niet schuwt, is het leuk speelgoed.

Ik ben voor de snelle kiekjes nog steeds enorm blij met de phone
De tap-to-focus kan nog steeds. Maar dan moet je niet met de fysieke knop werken. Gewoon aantikken op het scherm en foto makenJaguar645 schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:30:
He Das de andere kant van het spoor!(Zuidas zwaait)
Ik ben voor de snelle kiekjes nog steeds enorm blij met de phoneWat ik wel een beetje mis wat de 925 had is een tap to focus en shoot mode. Hier blijft hij continue focussen en soms zou ik hem juist ergens anders op willen laten focussen
[ Voor 23% gewijzigd door vali op 08-12-2014 15:21 ]
Heb ik ook wel gemerkt, zeker als het een beetje donker is gaat ie echt op zoek naar focuspunt. Het is in dat specifieke geval een nadeel, terwijl ik het normaal gesproken een voordeel vind dat ie autofocust tijdens het filmen.vali schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:21:
Hebben meer mensen hier af entoe last van de autofocus bij filmen? Soms zie ik dat hij blurt en dan weer goed is... Merk dat het vaker voorkomt als er teveel voorwerken in de buurt zijn.
Misschien valt het uit te zetten?
Je kan handmatig scherpstellen met filmen, dat werkt sowieso. Wat ik niet heb geprobeerd is spelen met de opties hoe er gefocussed moet worden, wellicht dat dat ook werkt.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Dit terwijl hij op m'n bureau ligt. Ik krijg wel Whattapps binnen, maar niet meer dan anders. De verbruik app geeft ook aan dat Whattsapp de boosdoener is.
Op dag A met meer berichten heb ik na mijn werkdag (18:00 uur) nog 60 - 70% over. Nu (11:52u) zit ik al op 62% bijvoorbeeld.
Iemand enig idee? Ik kan gaan backuppen enzo, maar wellicht is het iets wat meerdere hebben meegemaakt?
Mooi.
[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 09-12-2014 16:08 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Bij mij maakt hij dan ook direct de foto. Ik herken de situatie wel, op mijn 920 kon ik ook tap-to-focus, maar dan werd hij niet direct gemaakt, dat kon ik alsnog doen met de knop. De 930 heeft dit niet volgens mij?StealthyPeanut schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:04:
[...]
De tap-to-focus kan nog steeds. Maar dan moet je niet met de fysieke knop werken. Gewoon aantikken op het scherm en foto maken.
Jawel hoorMegalodon86 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:02:
[...]
Bij mij maakt hij dan ook direct de foto. Ik herken de situatie wel, op mijn 920 kon ik ook tap-to-focus, maar dan werd hij niet direct gemaakt, dat kon ik alsnog doen met de knop. De 930 heeft dit niet volgens mij?
Om data te besparen download hij maar een klein deel. Je hebt bovenin het mailtje als het goed is een tekst staan als 'Download de hele mail' (of iets dergelijks)...bhorvers schreef op zondag 14 december 2014 @ 17:48:
Heb een Lumia 930, dus daarom hier mijn post ... hopelijk herkennen medegebruikers dit: Mailtjes van bijvoorbeeld LinkedIn staan maar 'deels' op mijn scherm ... Krijg gewoon niet het gehele mailtje te zien. Vreemd ... met bijvoorbeeld Metromail en Maestro zie ik wel het gehele mailtje. Deze mailclients wil ik niet gebruiken ... wie herkent dit en heeft wellicht een oplossing voor mij ?
Vreemde is dat dit alleen bij mijn Outlook account het geval is. Bij Exchange en pop speelt dit niet ... ik begrijp er niets van !
Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan met mijn HTC 8X. Dus het doet mij vermoeden dat het aan de software ligt en niet aan jouw 930.MTDjassen schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:20:
Ik heb de laatste tijd toch wel veel issues met m'n Lumia 930. Veel last van random reboots en (nog erger vind ik) dat mijn homescreen niet meer geladen wordt. Dwz na unlocken en op homekey drukken komt er eindeloos 'resuming' in beeld zonder dat er iets gebeurt. Een reset (8s uitknop inhouden) is dan onvermijdelijk en daarna werkt het weer als een zonnetje. Dit gebeurde me de afgelopen week zeker 1 keer per dag. Iemand die dit herkent?
Ja, aangezien HTC nogal achterloopt met updates van WP..MTDjassen schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:46:
Zit je op de developers preview?

Ik heb ervaring met de 920 en de 1520 (zelfde camera als de 930) de 1520 maakt veel scherpere foto's dan de 920. Alleen als het binnen donker is met lampen aan heeft de 1520 moeite met het licht.Atila schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:06:
Ik vind de kwaliteit van de foto's van mijn Lumia 930 ondermaats. Het lijkt wel of het steeds slechter wordt. Meer grain en lang niet zo scherp als mijn 920. Wat is er gaande? Heeft iemand anders hier last van ?
Wat is overigens grain, bedoel je hier ruis mee?
Same here, collega en ik hebben L930, even opsomming van problemen momenteel :Aghanim schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:47:
Ik heb ook wat meer problemen gehad met het toestel de afgelopen maand. Vergelijkbare zaken zoals jij aangeeft ,bijvoorbeeld dat als ik op het 'telefoon' icoontje drukte om te bellen dat het scherm zwart werd en ik daarna weer op homescreen kwam. Ook af en toe een spontane reboot. Laatste 2 weken echter geen problemen ondervonden. Ik zit op de normale release.
* spontane reboots
* double tap ontgrendelen werkt vaker niet dan wel
* ontgrendelen dmv aan/uit knop reageert soms ook niet, of heel traag
* groene waas bij ontgrendel scherm
* tikje / kraakje te horen uit speaker terwijl er niets mee wordt gedaan
* soms reageert toestel erg traag
* bij scrollen op homescreen verspringt scherm regelmatig heel snel omhoog/omlaag
* soms bij het terug gaan naar home screen (na een app te hebben afgesloten) en je wil een nieuwe app openen, werkt eerst tik niet, tik je hem voor 2de keer aan dan opent de app wel (erg irri..)
Meeste klachten had ik niet en lijkt sinds de laatst 8.1 update voor te komen.
[ Voor 17% gewijzigd door Magure op 15-12-2014 19:25 ]
Ik heb maar even dik gedrukt wat ik ook ervaar. Lijkt dus niet aan mijn/jouw toestel te liggen, maar algemenere problemen te zijn.Magure schreef op maandag 15 december 2014 @ 19:20:
[...]
Same here, collega en ik hebben L930, even opsomming van problemen momenteel :
* spontane reboots
* double tap ontgrendelen werkt vaker niet dan wel
* groene waas bij ontgrendel scherm
* tikje / kraakje te horen uit speaker terwijl er niets mee wordt gedaan
* soms reageert toestel erg traag
* bij scrollen op homescreen verspringt scherm regelmatig heel snel omhoog/omlaag
* soms bij het terug gaan naar home screen (na een app te hebben afgesloten) en je wil een nieuwe app openen, werkt eerst tik niet, tik je hem voor 2de keer aan dan opent de app wel (erg irri..)
Meeste klachten had ik niet en lijkt sinds de laatst 8.1 update voor te komen.
Ik heb dit ook, toestel doet het verder perfect maar ik het lukt me gewoon niet om echt mooie foto's te maken, frustrerend als je weet dat het toestel dit wel kan. Ik weet dat de 'auto' settings niet het beste zijn maar ik heb niet genoeg verstand van fotografie om zelf goede settings voor verschillende situaties te maken.Atila schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:06:
Ik vind de kwaliteit van de foto's van mijn Lumia 930 ondermaats. Het lijkt wel of het steeds slechter wordt. Meer grain en lang niet zo scherp als mijn 920. Wat is er gaande? Heeft iemand anders hier last van ?
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Zo algemeen ook weer niet. Ik heb alleen 1x een spontane reboot gehad, verder herken ik de problemen niet...Aghanim schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:07:
[...]
Ik heb maar even dik gedrukt wat ik ook ervaar. Lijkt dus niet aan mijn/jouw toestel te liggen, maar algemenere problemen te zijn.
Gebeurt dit wanneer je net een notificatie binnen krijgt?Magure schreef op maandag 15 december 2014 @ 19:20:
Ik heb het zelf ook wel eens als ik net een notificatie binnen krijg. Het scherm hoort dan automatisch aan te gaan, maar omdat ik dan op de aan/uit knop klik gaat het scherm juist weer uit.
Nee gewoon standaard als ik geen zin heb om double tap te doen..Ereaser schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:40:
[...]
Gebeurt dit wanneer je net een notificatie binnen krijgt?
Ik heb het zelf ook wel eens als ik net een notificatie binnen krijg. Het scherm hoort dan automatisch aan te gaan, maar omdat ik dan op de aan/uit knop klik gaat het scherm juist weer uit.
Haha, dat overkomt mij ook 'te' vaak.Ereaser schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:40:
[...]
Gebeurt dit wanneer je net een notificatie binnen krijgt?
Nee, tot nu toe geen enkel probleem gehad met BT icm carkit (Bury CC9060), heb BT altijd aanstaan op telefoon en tot nu altijd keurig verbinding gemaakt, alleen in het begin keer wel probleem gehad met streamen van muziek en importeren telefoonboek maar dit was opgelost na een update van mijn carkit.Aghanim schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 23:12:
Is bij jullie ook wel eens het geval dat bluetooth niet werkt? Mijn 930 maakt zo'n 1x per week geen verbinding met mijn auto. Als ik dan via de toggle of het settings menu bluetooth aan/uit wil zetten dan kan dat niet, er gebeurt niks. Ik moet dan rebooten. Daarna werkt het weer prima.
wireless: Beste Smartphone 2014, halve finales!!
Voor de lezers van dit topic is de keuze denk ik snel gemaakt!
https://wren.co/join/Devian
Net ff gedaanDevian schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:02:
Misschien leuk om hier nog even aan mee te doen:
wireless: Beste Smartphone 2014, halve finales!!
Voor de lezers van dit topic is de keuze denk ik snel gemaakt!
Overigens gaan de Oneplus die stemronde winnen denk ik. Er zijn per definitie veel meer Android fans dan WP fans en de Oneplus zou (gezien de bang for buck) ook van een S5 moeten winnen.
[ Voor 18% gewijzigd door Aghanim op 17-12-2014 15:34 ]
Met de automatische stand kun je ook geweldige foto's maken, ik heb wel een paar tips voor je:Tom. C schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:39:
[...]
Ik heb dit ook, toestel doet het verder perfect maar ik het lukt me gewoon niet om echt mooie foto's te maken, frustrerend als je weet dat het toestel dit wel kan. Ik weet dat de 'auto' settings niet het beste zijn maar ik heb niet genoeg verstand van fotografie om zelf goede settings voor verschillende situaties te maken.
Gebruik hulplijnen:
Settings --> Instellingen --> Kaderrasters --> Regel van derden
Zorg er voor dat rechte muren en landschapslijnen zo veel mogelijk recht zijn met de hulplijnen zodat de foto niet scheef lijkt (dit is vooral bij landschapfoto's en gebouwen mooi).
Schiet in RAW:
Settings --> Instellingen --> Opnamemodus --> Jpeg + RAW DNG
Stel je schiet een foto met compleet verkeerd licht, hij is overbelicht of juist veel te donker. Een RAW kun je heel gemakkelijk met Photoshop (of gratis alternatieven zoals Pixlr en GIMP) bewerken zodat je alsnog de juiste waardes kunt krijgen (kleur, belichting, contrast noem maar op).
Gebruik de timerfunctie en objecten:
Het overkomt iedereen wel, je maakt een foto en hij is helemaal wazig omdat je net toen je de fotoknop indrukte aan het bewegen was. Wanneer je de timerfunctie bijvoorbeeld op 2 seconden zet dan maakt hij de foto nadat je de knop hebt ingedrukt en kun je het toestel zo veel mogelijk stabiliseren. Ook door je toestel op objecten (zoals een railing) te laten leunen elimineer je de kans op wazige foto's en kun je in het donker de isowaarde lager zetten en de sluitertijd hoger (max 4 seconden) zodat je geen vals licht krijgt van de flitser
Gebruik handmatige iso settings en sluitertijd:
Wanneer je graag onder donkere omstandigheden fotos maakt is het heel fijn als je geen flitser hoeft te gebruiken vanwege het kunstmatige lichteffect (andersom kan het soms fijn zijn om een flitser te gebruiken overdags in goede lichtomstandigheden maar dat even terzijde). Je kunt dan de ISO waarde hoger of lager zetten (ik heb persoonlijk een zo laag mogelijk iso waarde ivm artifacts) en de sluitertijd hoger. Wanneer je dit laatste doet moet je wel zorgen dat je het toestel stabiel houd, gebruik dus de tip van hierboven in combinatie met een langere sluitertijd!
Zorg ervoor dat je een gevoel van diepte creeërd:
Door gebruik te maken van takken/bomen kun je zorgen dat er diepte in een foto komt. Probeer wel om zo veel mogelijk de nadruk te leggen op hetgeen wat je wilt vastleggen.
Het komt vast wel goed

Ik heb toch maar een zwarte backcover en benodigde componenten gekocht om mijn witte om te toveren in zo'n mooie zwarte met zilveren rand
Aghanim schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:58:
Je kunt ook in het menu waar je settings kiest voor tutorial kiezen. Hier krijg je uitleg en voorbeeld foto's over instellingen.
Bedankt voor de tips! Had de tutorials al eens doorgenomen maar fotograferen is nog niet zo makkelijk als er weleens wordt gedacht.Annihilism schreef op woensdag 17 december 2014 @ 15:36:
[...]
Met de automatische stand kun je ook geweldige foto's maken, ik heb wel een paar tips voor je:
Gebruik hulplijnen:
Settings --> Instellingen --> Kaderrasters --> Regel van derden
Zorg er voor dat rechte muren en landschapslijnen zo veel mogelijk recht zijn met de hulplijnen zodat de foto niet scheef lijkt (dit is vooral bij landschapfoto's en gebouwen mooi).
Schiet in RAW:
Settings --> Instellingen --> Opnamemodus --> Jpeg + RAW DNG
Stel je schiet een foto met compleet verkeerd licht, hij is overbelicht of juist veel te donker. Een RAW kun je heel gemakkelijk met Photoshop (of gratis alternatieven zoals Pixlr en GIMP) bewerken zodat je alsnog de juiste waardes kunt krijgen.......
Zal snel eens testen met deze aanwijzingen!
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
1 woord; prachtig!!Propane schreef op woensdag 17 december 2014 @ 21:30:
Pfff, ik snap nog steeds niet waarom Nokia niet een 930 heeft uitgebracht met zwarte backcover en kale aluminium rand... Kijk eens wat een mooie match (plaatje gejat van ene sketchedout op Windows Central):
[afbeelding]
Ik heb toch maar een zwarte backcover en benodigde componenten gekocht om mijn witte om te toveren in zo'n mooie zwarte met zilveren rand.
Ik kocht een paar jaar terug een DSLR omdat ik fotograferen leuk vind en een hobby zocht. Eerst de handleiding doorgenomen, aantal keren op pad gegaan om te oefenen en uiteindelijk een foto cursus gedaan. Ik ben er nooit goed in geworden helaas. Het lukt me wel om met 1 instelling wat te proberen, maar zodra je 3 of meer instellingen handmatig gaat maken dan is bij mij de balans weg. Ik kan me dus helemaal vinden in wat je zegtTom. C schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:44:
Bedankt voor de tips! Had de tutorials al eens doorgenomen maar fotograferen is nog niet zo makkelijk als er weleens wordt gedacht.![]()
Zal snel eens testen met deze aanwijzingen!
De fout die veel mensen ook maken is denken dat je met handmatige settings altijd betere foto's maakt dan met automatisch. De camerasoftware is tegenwoordig zo "slim" dat deze zelf meestal het beste weet welke waardes er moeten worden gebruikt.Aghanim schreef op donderdag 18 december 2014 @ 08:24:
[...]
Ik kocht een paar jaar terug een DSLR omdat ik fotograferen leuk vind en een hobby zocht. Eerst de handleiding doorgenomen, aantal keren op pad gegaan om te oefenen en uiteindelijk een foto cursus gedaan. Ik ben er nooit goed in geworden helaas. Het lukt me wel om met 1 instelling wat te proberen, maar zodra je 3 of meer instellingen handmatig gaat maken dan is bij mij de balans weg. Ik kan me dus helemaal vinden in wat je zegt
Persoonlijk gebruik ik handmatig alleen als ik een bepaald effect wel bereiken (long exposure shot, focus op een bepaald voorwerp). Sluitertijd, focus (macro stand) en iso waarde/belichting zijn eigenlijk de enige functies die ik af en toe nog handmatig afstel. Witbalans, kleurentemperatuur en dat soort zaken die fix ik later in photoshop wel als ik vind dat de automatische stand deze niet juist heeft ingeschat. Ook scheve muren kun je vaak nog prima achteraf wegwerken zonder de foto er onnatuurlijk uit te laten zien. Nabewerking is echt geen schande en ik durf te beweren dat 90% van de fotografen dit ook gewoon doet (pure speculatie natuurlijk).
én natuurlijk moet je ook niet té kritisch zijn op je eigen foto's
edit: excuses als ik te veel van het topic afdrijf, zal binnenkort eens wat ervaringen met mijn lumia posten
[ Voor 3% gewijzigd door Annihilism op 18-12-2014 09:05 ]
Eerlijk gewonnen
Nu iedereen weer stemmen op de Lumia 930 !
[ Voor 32% gewijzigd door vali op 18-12-2014 14:31 ]
Waarschijnlijk door stemmers die dit forum lezenvali schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:29:
[...]
Eerlijk gewonnen
Nu iedereen weer stemmen op de Lumia 930 !
Toch nog even terugkomen op een vorige post ... de 'streepjes' lijken erger te worden. Na wat speurwerk kom ik nog meer 'slachtoffers' tegen ... zie link:bhorvers schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:32:
Ik zie al een tijdje zo'n 3 a 4 'streepjes' op mijn scherm ... Ze zitten ongeveer 3cm boven de Windows button ... Met een doekje wrijf ik ze er moeizaam van af ... maar ik krijg het scherm wel schoon. Het lijkt wel het resultaat van het lockscreen naar boven 'sliden' ...
Vreemd verhaal ... maar toch benieuwd of anderen Lumia 930 eigenaren dat ook hebben ?
http://discussions.nokia....ting-problem/td-p/2865270
Vreemd fenomeen, met een doekje veeg je ze eraf, maar na enige tijd gebruiken zijn ze er weer. Je ziet ze alleen als het scherm uitstaat en merkt er niets van als het scherm aan is. Ik merk ook niet iets aan de aanraakgevoeligheid van het scherm. Lijkt me toch een typisch gevalletje voor Nokia repair ?!
Herkennen jullie dit ?
Dit had ik met mijn Galaxy S3 net zo, bij mijn S3 was een leren hoesje de schuldige. Elke keer als ik het lipje omhoog trok dan liet dit een waas achter in de vorm van strepen boven de home button. Lijkt wel wat op "swirls" bij een auto van een wasstraat (althans dat is mijn theorie). Ik kreeg ze wel weg iigbhorvers schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:08:
[...]
Toch nog even terugkomen op een vorige post ... de 'streepjes' lijken erger te worden. Na wat speurwerk kom ik nog meer 'slachtoffers' tegen ... zie link:
http://discussions.nokia....ting-problem/td-p/2865270
Vreemd fenomeen, met een doekje veeg je ze eraf, maar na enige tijd gebruiken zijn ze er weer. Je ziet ze alleen als het scherm uitstaat en merkt er niets van als het scherm aan is. Ik merk ook niet iets aan de aanraakgevoeligheid van het scherm. Lijkt me toch een typisch gevalletje voor Nokia repair ?!
Herkennen jullie dit ?
[ Voor 6% gewijzigd door Annihilism op 18-12-2014 17:05 ]
Eindelijk....? Zal vast geen kerstcadeau worden voor onze phones...
De update komt met Cortana en die zal vast nog niet klaar zijn voor Nederlands....Magure schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:55:
nieuws: Microsoft begint met uitrol Denim-update voor Lumia's
Eindelijk....? Zal vast geen kerstcadeau worden voor onze phones...
Nee hoor, Cortana heeft niets met de firmware update (Denim dus) te maken. Cortana zit in het OS en was er tijdens de 8.1 update (ten tijde van de Cyan uitrol) al in het Engels. Dat NL niet meteen aan de beurt is is een kwestie van geleidelijke uitrol - land voor land om niet direct iedereen met eventuele bugs op te zadelen. Waarom we hier in de latere zones zitten weet ik de precieze reden niet van. Wellicht omdat we hier wat kritischer zijn dan in andere landenWekkel schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 18:42:
[...]
De update komt met Cortana en die zal vast nog niet klaar zijn voor Nederlands....
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Hmm... Ik wil graag stemmen, maar kan op de één of andere manier niet inloggen...Devian schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 22:27:
We hebben het gered tot de finale!
wireless: Beste telefoon 2014; Finale!
Hoef je niet voor ingelogd te zijn volgens mij.Swerfer schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 23:28:
[...]
Hmm... Ik wil graag stemmen, maar kan op de één of andere manier niet inloggen...
https://wren.co/join/Devian
Hmm, dan vind ik het vreemd dat ik Cortana niet aan de gang krijg op mijn NL toestel. Maar dat zal tzt wel goed komen als Cortana ook in NL beschikbaar komt.Migrator schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 18:52:
[...]
Nee hoor, Cortana heeft niets met de firmware update (Denim dus) te maken. Cortana zit in het OS en was er tijdens de 8.1 update (ten tijde van de Cyan uitrol) al in het Engels.
Ik had denk automatisch al gestemd op de één of andere manier.Devian schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 00:13:
[...]
Hoef je niet voor ingelogd te zijn volgens mij.
Bij mij staat onderaan 'Bedankt voor het stemmen' en dat ik de link in dit topic op mijn telefoon ook gebruikte, ging de teller voor de stemmen bij de L930 ook omhoog. Of het moet toeval geweest zijn...
[ Voor 19% gewijzigd door Swerfer op 20-12-2014 11:43 ]
Voor de mensen die niet precies weten hoe ze moeten stemmen (is beetje onduidelijk..) op de site zie je een tussenstand hier boven staan de 2 toestellen waarop je kan stemmen, klik wel gelijk goed want dit toestel krijgt dan de stem en kan je niet aanpassen!
wireless: Beste telefoon 2014; Finale!
[ Voor 66% gewijzigd door Magure op 20-12-2014 15:32 ]
op ebay zie ik er genoeg maar weet niet of er verschillende versies zijnofzo
hij is zo vaak gevallen en nu net wanneer hij 1 verdieping naar beneden is gevallen op de stenen. is er een deukje op de hoek van de telefoon gekomen en is er een klein barstje Rechtsboven in het scherm gekomen.
niet echt hinderlijk, maar ik ga mij er wel aan ergeren.
Tip voor mij koop een hoesje:P
Hmm....en dat werkt?Propane schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:07:
Wegens teveel vrije tijd heb ik mijn L930 maar eens naar de Scandinavische CV geflashed om Lumia Denim nu alvast te bekijken, ben benieuwd.
Even een blik werpen op XDA voor de benodigde software
[ Voor 9% gewijzigd door Propane op 21-12-2014 00:21 ]
Dat is minder. Want alleen mijn digitizer is een beetje kapot.MTDjassen schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 22:36:
Digitizer en scherm zijn verlijmd, dus die zul je tegelijk moeten aanschaffen. Goed letten op Chinese meuk! Ik heb destijds met m'n Lumia 820 4 a 5 verschillende aanbieder geprobeerd voordat ik een genuine te pakken had.
En het prijs verschil is best groot 10 vs bijna 200 euro.
Neem er gelijk eentje met een touwtje wat je aan je pols vast maakt... Hoe kan je een apparaat zo vaak laten vallen?pruimman schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 21:13:
iemand hier nog een tip waar ik een goed (replacemant) scherm kan halen voor de lumia 930? alleen de voorkant, want het touch gedeelte werkt nog perfect.
op ebay zie ik er genoeg maar weet niet of er verschillende versies zijnofzo
hij is zo vaak gevallen en nu net wanneer hij 1 verdieping naar beneden is gevallen op de stenen. is er een deukje op de hoek van de telefoon gekomen en is er een klein barstje Rechtsboven in het scherm gekomen.
niet echt hinderlijk, maar ik ga mij er wel aan ergeren.
Tip voor mij koop een hoesje:P
Maar als ik eerlijk ben ben ik er niet altijd even zuinig mee.
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.