Heb je toevallig de Live Lockscreen app geïnstalleerd en verwijderd? Dit kan dan traagheid geven bij het unlocken van je scherm. Je kan dit oplossen door Kids Corner in schakelen (en daarna weer uit te zetten natuurlijk), dan is het probleem weg. PS: Was het nog gezellig bij de Pano Bar in L2A?MTDjassen schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:20:
Ik heb de laatste tijd toch wel veel issues met m'n Lumia 930. Veel last van random reboots en (nog erger vind ik) dat mijn homescreen niet meer geladen wordt. Dwz na unlocken en op homekey drukken komt er eindeloos 'resuming' in beeld zonder dat er iets gebeurt. Een reset (8s uitknop inhouden) is dan onvermijdelijk en daarna werkt het weer als een zonnetje. Dit gebeurde me de afgelopen week zeker 1 keer per dag. Iemand die dit herkent?
wireless: Beste telefoon 2014; nabespreking!!
Erg leuk dat de 930 de winnaar geworden is! Ik ben zelf ook erg blij met het toestel. WP is echt heerlijk na jaren flagship Androids gebruikt te hebben die gewoon traag te noemen waren.
Erg leuk dat de 930 de winnaar geworden is! Ik ben zelf ook erg blij met het toestel. WP is echt heerlijk na jaren flagship Androids gebruikt te hebben die gewoon traag te noemen waren.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Voor de mensen die zijn geïnteresseerd in wat foto voorbeelden:
Lichtelijk bewerkte DNG (opgeslagen als JPG in photoshop):
http://i.imgur.com/GwkyBEG.jpg
Onbewerkte JPEGS (gecomprimeerd door camera):
http://i.imgur.com/n6mrSnJ.jpg
http://i.imgur.com/ENmcOJ1.jpg
http://i.imgur.com/RStArYF.jpg
Ik schiet trouwens altijd in DNG + JPEG, als de JPEG me niet bevalt (of als ik een hogere resolutie wil) dan pak ik de DNG.
Lichtelijk bewerkte DNG (opgeslagen als JPG in photoshop):
http://i.imgur.com/GwkyBEG.jpg
Onbewerkte JPEGS (gecomprimeerd door camera):
http://i.imgur.com/n6mrSnJ.jpg
http://i.imgur.com/ENmcOJ1.jpg
http://i.imgur.com/RStArYF.jpg
Ik schiet trouwens altijd in DNG + JPEG, als de JPEG me niet bevalt (of als ik een hogere resolutie wil) dan pak ik de DNG.
[ Voor 17% gewijzigd door Annihilism op 22-12-2014 19:56 ]
Dit is Cyan en geen Denim neem ik aan (er worden verbeteringen gemeld bij Denim gebruikers)?Annihilism schreef op maandag 22 december 2014 @ 19:54:
Voor de mensen die zijn geïnteresseerd in wat foto voorbeelden:
Ik ben de snel leeg lopende batterij met Internet Explorer echt beu. Meer dan 10% per uur. Erg triest. Meer mensen last van?
Ik ga Maxthon uitproberen. Iemand ervaring mee? Eerste indruk is goed, duidelijk en snel
Ik ga Maxthon uitproberen. Iemand ervaring mee? Eerste indruk is goed, duidelijk en snel
Nooit op gelet hoe snel dat gaat met IE eigenlijk. Zit nu nog op 55% sinds 7:30 met 2 uur bellen, exchange push en whatsapp/apps. Ik schat zo'n 30 minuten IE. Voor mij maakt het dus niet uit om batterij te besparen.
Heb wel UC browser voor sommige websites maar vind IE toch fijner. Denk omdat ik die gewend ben. En IE scrollt erg vloeiend.
Heb wel UC browser voor sommige websites maar vind IE toch fijner. Denk omdat ik die gewend ben. En IE scrollt erg vloeiend.
[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 22-12-2014 23:10 ]
Dit is inderdaad CyanWekkel schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:22:
[...]
Dit is Cyan en geen Denim neem ik aan (er worden verbeteringen gemeld bij Denim gebruikers)?
Hmmmm, als ik tegenwoordig een foto neem met de hardware button, dan start hij zoals gebruikelijk de lumia camera. Tot zo ver gaat get goed.
Maar normaal gesproken hoort hij vervolgens bij half indrukken scherp te stellen, dat doet hij al niet. Geen ramp.
Maar maak ik nu een foto, met behulp van die hardware buttun dan blijft hij achter elkaar foto's maken... Stopt niet meer...
Maar normaal gesproken hoort hij vervolgens bij half indrukken scherp te stellen, dat doet hij al niet. Geen ramp.
Maar maak ik nu een foto, met behulp van die hardware buttun dan blijft hij achter elkaar foto's maken... Stopt niet meer...
Ik ga er van uit dat Maxthon 'gewoon' de render engine van IE gebruikt. Dan zou ik geen schrikbarende verschillen in batterijgebruik verwachten.StealthyPeanut schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:41:
Ik ben de snel leeg lopende batterij met Internet Explorer echt beu. Meer dan 10% per uur. Erg triest. Meer mensen last van?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Nee, nooit geïnstalleerd. Voor de zekerheid wel even kids corner in/uitgeschakeld. Bood geen soelaas. Het is ook niet zozeer traagheid bij het unlocken van het scherm. Het is een all around falen om welke app dan ook op te starten na het unlocken van het screen. Ik kan wel naar het app-wissel scherm gaan, maar ongeacht welke app ik kies, ze blijven allemaal op loading staan. Als ik ze allemaal sluit en terug wil naar hoofdmenu blijft deze op loading staan.RoccoS schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:51:
[...]
Heb je toevallig de Live Lockscreen app geïnstalleerd en verwijderd? Dit kan dan traagheid geven bij het unlocken van je scherm. Je kan dit oplossen door Kids Corner in schakelen (en daarna weer uit te zetten natuurlijk), dan is het probleem weg. PS: Was het nog gezellig bij de Pano Bar in L2A?
Pano bar was uiteraard genieton!
IE is bij mij ook de grote drain.. 15,1% afgelopen 24 uur, 21,9% afgelopen 48 uur en 9,5% afgelopen week.StealthyPeanut schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:41:
Nu heb ik 'm nog geen week, dus dat verklaart de lage (eigenlijk nog steeds hoge) percentage van 9,5%
18,5% afgelopen week...... (Waarvan 18,4% op de voorgrond)
[ Voor 38% gewijzigd door jorisjan op 29-12-2014 13:54 ]
Ook Maxthon is hetzelfde verhaal inderdaad. Hopelijk komt hier nog een update voor van MS. Niet normaal dat de batterij zo snel leegloopt (tussen de -15 en -20%) als je gewoon op internet op fora aan het lezen bent.
Er komt 'soon' een update voor het scherm van de 930, aldus Windows Central.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ben er behoorlijk klaar mee inmiddels. Naast de random restarts en stalls ook enorme battery drain. Zit in t buitenland, roaming uit (dus hele dag geen data), Wifi hele dag uit, behalve misschien 15m in een cafe en gebruik m'n telefoon heel sporadisch om een locatie op te zoeken op Here Maps of de metrokaart in adobe reader. Verder staat battery saver vanaf 's ochtends meteen aan. Ik haal niet eens de 8 uur terwijl dit echt superminimaal gebruik is waarbij ik verwacht er gewoon een goeie dag gebruik van te kunnen maken op deze manier maar daar kom ik niet eens in de buurt. Ook dus als ik IE helemaal niet gebruik.

Klinkt eerder als een kapotte batterij. Je zou als laatste redmiddel nog een hard reset kunnen doen maar zoals je het nu beschrijft lijkt er hardware matig iets niet in orde te zijn.
Ja was ik wel van plan, maar kan hier m'n foto's niet goed backuppen dus zal het er de rest van de vakantie nog even mee moeten doen.
- trouwens: Doel je met kapotte batterij ook op de random restarts/stalls? Want dat is softwarematig denk ik.
- trouwens: Doel je met kapotte batterij ook op de random restarts/stalls? Want dat is softwarematig denk ik.
[ Voor 29% gewijzigd door MTDjassen op 29-12-2014 23:29 ]
Das echt niet gezond en ik herken er eerlijk gezegd ook helemaal niks van...MTDjassen schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:14:
Ben er behoorlijk klaar mee inmiddels. Naast de random restarts en stalls ook enorme battery drain. Zit in t buitenland, roaming uit (dus hele dag geen data), Wifi hele dag uit, behalve misschien 15m in een cafe en gebruik m'n telefoon heel sporadisch om een locatie op te zoeken op Here Maps of de metrokaart in adobe reader. Verder staat battery saver vanaf 's ochtends meteen aan. Ik haal niet eens de 8 uur terwijl dit echt superminimaal gebruik is waarbij ik verwacht er gewoon een goeie dag gebruik van te kunnen maken op deze manier maar daar kom ik niet eens in de buurt. Ook dus als ik IE helemaal niet gebruik.
Heb je al een harde reset geprobeert?
Met met vorige telefoon had ik met enige regelmaat herstarts als ik geen of zeer slecht nereik had (schijnt een "feature" te zijn om de telefoon niet te katen over-verhitten

Maar random reboots zijn verder vaak een software-probleem, en daardoor ook goed te verhelpen met een harde reset.
En anders eens met hierboven :^ kapotte batterij of een ander hardware probleem...
[ Voor 14% gewijzigd door jorisjan op 30-12-2014 00:05 ]
Ok, duidelijk. Thuis de hard reset maar proberen en dan kijken of het wat beter gaat. Tijdens normale werkweken heb ik er minder last van want dan ligtie vaak gewoon aan de lader, maar nu is t wel heel duidelijk opeens. Zeker voor een telefoon die 3 maanden oud is.
Garantie?MTDjassen schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 01:08:
Zeker voor een telefoon die 3 maanden oud is.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik zou hem aanmelden bij http://www.nokia.com/nl-nl/support/care-online-repair/
Snelle afhandeling, duidelijke en heldere afspraken. Zeker binnen garantie en bij defecten waar je zelf overduidelijk niks aan kunt doen.
Snelle afhandeling, duidelijke en heldere afspraken. Zeker binnen garantie en bij defecten waar je zelf overduidelijk niks aan kunt doen.
Precies, gewoon nokia contacten of eventueel je verkooppunt als dat sneller gaat (sommige verkopers ruilen gelijk voor een nieuwe). Dit is overduidelijk niet hoe het hoort te zijn.
Mijn Lumia gebruik ik constant met 4G/3G netwerk, ik krijg hele dag whatsapp en mail binnen, check apps zoals instagram/facebook, bel een paar keer per dag... als ik dan thuiskom na een hele dag heb ik vrijwel altijd nog een halve batterij over. Tenzij ik internet tether met mijn tablet, dan gaat het hard(er), wat vrij logisch is (zeker in de trein!).
Mijn Lumia gebruik ik constant met 4G/3G netwerk, ik krijg hele dag whatsapp en mail binnen, check apps zoals instagram/facebook, bel een paar keer per dag... als ik dan thuiskom na een hele dag heb ik vrijwel altijd nog een halve batterij over. Tenzij ik internet tether met mijn tablet, dan gaat het hard(er), wat vrij logisch is (zeker in de trein!).
Iemand al de Denim update binnen ?
Ik had gehoopt hem inmiddels te kunnen ontvangen..
Zeker na alle reviews van mensen die niet in Nederland of Belgie wonen
.
Kan de update niet ergens handmatig gedownload worden ?
Ik had gehoopt hem inmiddels te kunnen ontvangen..
Zeker na alle reviews van mensen die niet in Nederland of Belgie wonen
Kan de update niet ergens handmatig gedownload worden ?
[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 30-12-2014 14:56 ]
[LTS][MTS][HTS]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Hou het maar op begin 2015.
GerCor zit stiekem elke dag even in de instellingen op telefoonupdates te klikken.
GerCor zit stiekem elke dag even in de instellingen op telefoonupdates te klikken.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
ik zit ook te "F5"en... tot nog toe geen resultaat.
volgens microsoft zelf begin januari
http://www.windowscentral...date-scheduled-early-2015 (en icon is vrijwel dezelfde als onze 930)
volgens microsoft zelf begin januari
http://www.windowscentral...date-scheduled-early-2015 (en icon is vrijwel dezelfde als onze 930)
[ Voor 38% gewijzigd door jorisjan op 30-12-2014 18:52 ]
Elke dag? Minstens 4x per dag!GerCor schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:18:
Hou het maar op begin 2015.
Heb je wel de Preview for Developers uitstaan? Volgens mij pakt hij anders de Denim update niet, al weet ik dat niet zeker...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
jorisjan. Je haalt even een paar zaken door elkaar. De Icon van Verizon heeft de Cyan update nog niet eens. Die komt dus voor de Icon in Amerika gelijktijdig met de Denim update. Dat heeft Microsoft bevestigd.
Heeft nulkommanul met de 930 van welke andere provider in welk land te maken. Denim is in verschillende landen al beschikbaar voor de 930.
@Swerfer. Nee, ik had de DP op mijn HTC 8X maar op mijn 930 heb ik geen developers preview. Denim is voor mij ook niet echt superbelangrijk. Het is alleen wel zo dat ik 'updates' verslaafde ben en altijd het nieuwste van het nieuwste MOET hebben.
En dat soort updates zijn vaak op dinsdag te verwachten, t/m vrijdag. In het weekend naar updates zoeken heeft geen enkele zin.
Heeft nulkommanul met de 930 van welke andere provider in welk land te maken. Denim is in verschillende landen al beschikbaar voor de 930.
@Swerfer. Nee, ik had de DP op mijn HTC 8X maar op mijn 930 heb ik geen developers preview. Denim is voor mij ook niet echt superbelangrijk. Het is alleen wel zo dat ik 'updates' verslaafde ben en altijd het nieuwste van het nieuwste MOET hebben.
En dat soort updates zijn vaak op dinsdag te verwachten, t/m vrijdag. In het weekend naar updates zoeken heeft geen enkele zin.
[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 30-12-2014 19:18 ]
Verwijderd
I have been waiting for really long to post this becaue I hoped Nokia would be reasonable with there service.
Here is the story.
I bought the new Phone on it's release date in the color Green for my girlfriend, her favourite colour being green and such, she used the Phone for 2 months when it died.
The reason was overheating that made the display snap, the inside and the outside, this not beeing my issue until they answered my repair request.
They told me it was my fault that both inner display as the inner and the outer display was broken thanks to impact on the metal casing that is connected to both displays.
This shocked me to the core, they know that metal casing, that they liberatly attached to both displays making it to sensitive apperently to them to impact, making it known to Nokia/Microsoft that this happens. But not supplying you with a cassing for for this for in the package when buying your Phone you do not even get a headset with it.
I am also very sorry to report that Nokia won't fix it within the garanty even thought this is there job since they provided me with a faulty Phone that had no working protection against overheating and sending me the bill of an major amount of money, a grand total of 280 Euro's after complaining they were gracious ennough to lower it till still an redicoules amount 230 euro, still i do not have the Phone since i cannot even pay the bill!!
I hope no one else get caught in there web of bad phones, or at least with this message get a better service.
Sorry for it being in english but since this will be a international issue I prefered everyone to be able to read this. Apoligies for bad pernouncuation
Here is the story.
I bought the new Phone on it's release date in the color Green for my girlfriend, her favourite colour being green and such, she used the Phone for 2 months when it died.
The reason was overheating that made the display snap, the inside and the outside, this not beeing my issue until they answered my repair request.
They told me it was my fault that both inner display as the inner and the outer display was broken thanks to impact on the metal casing that is connected to both displays.
This shocked me to the core, they know that metal casing, that they liberatly attached to both displays making it to sensitive apperently to them to impact, making it known to Nokia/Microsoft that this happens. But not supplying you with a cassing for for this for in the package when buying your Phone you do not even get a headset with it.
I am also very sorry to report that Nokia won't fix it within the garanty even thought this is there job since they provided me with a faulty Phone that had no working protection against overheating and sending me the bill of an major amount of money, a grand total of 280 Euro's after complaining they were gracious ennough to lower it till still an redicoules amount 230 euro, still i do not have the Phone since i cannot even pay the bill!!
I hope no one else get caught in there web of bad phones, or at least with this message get a better service.
Sorry for it being in english but since this will be a international issue I prefered everyone to be able to read this. Apoligies for bad pernouncuation
@Dimefest Nou ik antwoord gewoon in het Nederlands:
Als je dit topic doorleest en de andere topics over andere Lumia's, dan zie je bijna alleen maar positieve ervaringen met de reparatieservice van Nokia. Of je heb gewoon pech gehad of er moet iets anders gespeeld hebben, maar om nou iedereen te waarschuwen is een beetje overbodig. Dat je je ervaring wilt vertellen prima, maar je maakt er een wereld probleem van wat er niet is, hoeveel pech jij misschien ook hebt...
Als je dit topic doorleest en de andere topics over andere Lumia's, dan zie je bijna alleen maar positieve ervaringen met de reparatieservice van Nokia. Of je heb gewoon pech gehad of er moet iets anders gespeeld hebben, maar om nou iedereen te waarschuwen is een beetje overbodig. Dat je je ervaring wilt vertellen prima, maar je maakt er een wereld probleem van wat er niet is, hoeveel pech jij misschien ook hebt...
Ik betwijfel of je die ene verdwaalde internationale GoT gast verder helpt met dit krakkemikkige verhaal. Ik snap er niks van: Je display is gebroken door oververhitting (???). Daar heb ik nog nooit van gehoord. Als je display is gebroken komt dat inderdaad, meestal, door valschade en dat valt logischerwijs niet onder je garantie. Als dit een fout van Nokia is dan zou het aandeel gebroken schermen bij deze telefoons veel hoger moeten zijn en zou je er ook meer over moeten lezen.
Ik heb zelf ook een slechte ervaring gehad met nokia's reparatie service (arvato). Eerst kreeg ik bericht dat het economisch niet rendabel was om te repareren dus pech. Maar dat was natuurlijk niet mijn probleem want binnen garantie. Ik heb dus laten weten. Toen zeiden ze 'dan valt het buiten garantie, is valschade'. Ik zeg: Ik heb vastlopers, hoezo valschade?.... En toen stuurden ze een foto van een afgebroken batterij connector. Dit was absoluut niet zo bij opsturen en een goedkope manier om onder reparatie uit te komen.Swerfer schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:39:
@Dimefest Nou ik antwoord gewoon in het Nederlands:
Misschien toch even je verhaaltje door een spellchecker halen? Echt, wat een ellende; zo gaat niemand het vinden via google in elk geval.Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:45:
Sorry for it being in english
Voor mij ook een eerste reactie op dit forum. Mijn 2 maanden oude 930 is ook net overleden. Vastgelopen en niet meer te resetten (ook niet via de nokia recovery tool). Coolblue heeft de telefoon opgestuurd en ik ga er maar vanuit dat ze het oplossen. Daarnaast heb ik ze direct maar even gewezen op nog een ergernisje die ik heb met deze telefoon. Wanneer ik gebruik maak van het G-netwerk flikkerd namelijk mijn scherm. Alsof er een of andere storing plaatsvindt.. Zie op een buitenlands forum dit euvel wel voorbij komen. Herkent iemand dit?
Dat laatste hebben heel veel 930's. De mijne heeft het ook, maar ik zit maar zelden op het 2G, dus stoor me er verder niet echt aan. Hoop dat je straks langer plezier van het toestel kunt hebben.PP25 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 22:55:
Voor mij ook een eerste reactie op dit forum. Mijn 2 maanden oude 930 is ook net overleden. Vastgelopen en niet meer te resetten (ook niet via de nokia recovery tool). Coolblue heeft de telefoon opgestuurd en ik ga er maar vanuit dat ze het oplossen. Daarnaast heb ik ze direct maar even gewezen op nog een ergernisje die ik heb met deze telefoon. Wanneer ik gebruik maak van het G-netwerk flikkerd namelijk mijn scherm. Alsof er een of andere storing plaatsvindt.. Zie op een buitenlands forum dit euvel wel voorbij komen. Herkent iemand dit?
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Hier hetzelfde probleem, sinds gisteren werkt het scherpstellen bij half indrukken niet meer, maar het vervelendste is dat hij inderdaad foto's blijft maken.dfrenner schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 08:35:
Hmmmm, als ik tegenwoordig een foto neem met de hardware button, dan start hij zoals gebruikelijk de lumia camera. Tot zo ver gaat get goed.
Andere "lenzen" selecteren helpt niet, ik heb geen apps of updates geïnstalleerd de laatste dagen dus daar lijkt het probleem ook niet in te zitten.
He ik ben dus niet de enige!Laank schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:47:
Hier hetzelfde probleem, sinds gisteren werkt het scherpstellen bij half indrukken niet meer, maar het vervelendste is dat hij inderdaad foto's blijft maken.
Andere "lenzen" selecteren helpt niet, ik heb geen apps of updates geïnstalleerd de laatste dagen dus daar lijkt het probleem ook niet in te zitten.
Maar ik hoop dat hier een oplosing voor is...
Ik hoop een factory reset te vermijden...
Beste,
Deze maand wil ik overstappen van Iphone naar een Windows Phone. Afgelopen weken een 920 geleend en is me uitstekend bevallen. Behalve het feit dat ik een issue had met een koptelefoon geluid en gewone geluid [schijnt een universeel probleem te zijn].
Nu mijn vraag, de 930 is volgens mij het model van Microsoft op dit moment dus deze wil ik dan ook aanschaffen. Of komt er binnen een korte tijd een nieuwe model uit?
Kan iemand mij adviseren?
Deze maand wil ik overstappen van Iphone naar een Windows Phone. Afgelopen weken een 920 geleend en is me uitstekend bevallen. Behalve het feit dat ik een issue had met een koptelefoon geluid en gewone geluid [schijnt een universeel probleem te zijn].
Nu mijn vraag, de 930 is volgens mij het model van Microsoft op dit moment dus deze wil ik dan ook aanschaffen. Of komt er binnen een korte tijd een nieuwe model uit?
Gaaf dat je de overstap maakt vanaf het Apple platform, heb dit zelf 2 jaar geleden gedaan. Tot nu toe nog geen spijt gehad. Echter is de kans klein dat er op korte termijn een opvolger van de 930 of überhaupt een high-end device uit de Microsoft stal komt. De 830/930 (of de 1520 mits qua formaat wenselijk) zijn erg mooie toestellenMaduth schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:04:
Beste,
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Ik heb van het weekend mijn telefoon met een finse rom naar Demin geflashed. Holymoly, wat is die camera snel geworden.
Overigens fijn om te zien dat alle Whatsappen nu ook in de backup zitten. Ze werden allemaal netjes terug gezet.
Overigens fijn om te zien dat alle Whatsappen nu ook in de backup zitten. Ze werden allemaal netjes terug gezet.
Ach gaaf... bij mij in de vriendengroep is meer common dat je een apple hebt dus wordt ik opstandig en wil een windows phonedreameater schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:13:
[...]
Gaaf dat je de overstap maakt vanaf het Apple platform, heb dit zelf 2 jaar geleden gedaan. Tot nu toe nog geen spijt gehad. Echter is de kans klein dat er op korte termijn een opvolger van de 930 of überhaupt een high-end device uit de Microsoft stal komt. De 830/930 (of de 1520 mits qua formaat wenselijk) zijn erg mooie toestellen

Ik zou een back-up maken (Onedrive) en toch die reset doen ...dfrenner schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:17:
[...]
He ik ben dus niet de enige!
Maar ik hoop dat hier een oplosing voor is...
Ik hoop een factory reset te vermijden...
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Ik ben op zoek naar een kleinere telefoon.
Op mijn shortlist staan momenteel nog de Lumia 930 en de Xperia Z3compact.
Ik heb enkel een goede batterij en een goede camera nodig, ik had ook wel graag gehad dat er een goede kwaliteit is van het geluid als je muziek afspeelt via een koptelefoon.
Kunnen jullie me hierbij de Lumia aanraden en wat zijn bv de voordelen tov de Xperia in jullie ogen?
Op mijn shortlist staan momenteel nog de Lumia 930 en de Xperia Z3compact.
Ik heb enkel een goede batterij en een goede camera nodig, ik had ook wel graag gehad dat er een goede kwaliteit is van het geluid als je muziek afspeelt via een koptelefoon.
Kunnen jullie me hierbij de Lumia aanraden en wat zijn bv de voordelen tov de Xperia in jullie ogen?
Verwijderd
Is het mogelijk dat je me laat zien hoe je dat doet, want dat lijkt mij ook wel wat, en zoeken op het net geeft mij veels te veel verschillende informatie en je kan het maar 1 x verprutsen dus hoop dat je wat info kanb geven hoe je dat doet, alvast bedanktImpaileR schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:16:
Ik heb van het weekend mijn telefoon met een finse rom naar Demin geflashed. Holymoly, wat is die camera snel geworden.
Hoi allemaal, heb nu een lumia 920 en kan een ander toestel kiezen.
nu ben ik gemend tevreden met de 920 (sinds update 8.1 meer) maar is de 930 veel beter dan de 920?(snelheid etc) ik zit namelijk ook te twijfelen tussen de galaxy s5
nu ben ik gemend tevreden met de 920 (sinds update 8.1 meer) maar is de 930 veel beter dan de 920?(snelheid etc) ik zit namelijk ook te twijfelen tussen de galaxy s5
Hahaha, ik vind de 930 al velen malen beter dan mijn oude 925...mrcosmo schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:13:
En dan wil jij overstappen op een trage S5, met kilo's aan bloatware... Succes
[ Voor 9% gewijzigd door BlakHawk op 05-01-2015 15:18 ]
ja:mrcosmo schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:13:
bijna 3x sneller, hogere schermresolutie (full HD), veel betere camera, iets lichter.. moet ik nog doorgaan?
als ik hem dan vergelijk met de samsung galaxy s5?DeCo schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:17:
[...]
ja:
bijna 3x sneller, hogere schermresolutie (full HD), veel betere camera, iets lichter.. moet ik nog doorgaan?
Aankoopadviezen horen thuis in Mobile Aankoopadviesforum en niet hier. Reacties die aankoopadvies betreffen zullen verwijderd worden
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Niet vergelijken.mrcosmo schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:24:
[...]
als ik hem dan vergelijk met de samsung galaxy s5?
Je gaat voor WP of Android, anders ga je appels met peren vergelijken.
Batterij duur....DeCo schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:17:
[...]
ja:
S5 met de matige camera, ding wat snel traag wordt, veel samsung bloatware, voelt plastic aan. Die S5 bedoel je?mrcosmo schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:24:
als ik hem dan vergelijk met de samsung galaxy s5?
Ik heb deze handleiding gevolgd.Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:53:
[...]
Is het mogelijk dat je me laat zien hoe je dat doet, want dat lijkt mij ook wel wat, en zoeken op het net geeft mij veels te veel verschillende informatie en je kan het maar 1 x verprutsen dus hoop dat je wat info kanb geven hoe je dat doet, alvast bedankt
Ik ben best wel blij met mijn Lumia 930, ook met de kwaliteit van de camera, maar ik heb er toch ook een probleem mee. Ik heb best veel last van lensvervorming aan de randen van de foto. Ik heb een (licht geanonimiseerd) voorbeeldje:
https://www.dropbox.com/s...812nt/WP_yka_Pro.jpg?dl=0
Heeft iemand ideeën hoe ik dit kan verbeteren, want ik vind het toch echt niet mooi...
Heeft iemand ideeën hoe ik dit kan verbeteren, want ik vind het toch echt niet mooi...
[ Voor 30% gewijzigd door YvoK op 06-01-2015 10:21 ]
Ik zie wat je bedoeld maar ik denk dat je iets te kritisch bent op een telefooncamera met een lensje van 2mm. Dit is waar een telefoon qua fotografie aan zn grens/limiet zit en iedere compactcamera het beter zal gaan doen.YvoK schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:13:
Ik ben best wel blij met mijn Lumia 930, ook met de kwaliteit van de camera, maar ik heb er toch ook een probleem mee. Ik heb best veel last van lensvervorming aan de randen van de foto. Ik heb een (licht geanonimiseerd) voorbeeldje:
Edit: mijn telefoon is voor "kiekjes" mn DSLR heb ik voor "echte" foto's. Maar zoals soms wel gezegd wordt, de beste camera is de camera die je bij je hebt
[ Voor 10% gewijzigd door jorisjan op 06-01-2015 14:37 ]
Zojuist een lumia 930 aangeschaft
morgen krijg ik hem , was even naar een hoesje aan het googlen maar wil er een die je neer kan zetten. iemand tips? bij de 920 had nokia zelf een goede maar nu alleen een flip cover.
zag deze bij bol weet niet of het wat is:
http://www.bol.com/nl/p/m...0-black/9200000030135889/
zag deze bij bol weet niet of het wat is:
http://www.bol.com/nl/p/m...0-black/9200000030135889/
Ik heb die betreffende flipcover en ik vind em wel prima. Kleur (oranje) wordt bij mij wel snel vies, maar dat komt ook door mn werk. Volgende keer zou ik denk ik de zwarte variant aanschaffen.
http://www.clove.co.uk/product-images/fullsize/nokia-lumia-930-cp-637-flip-case-group-nok-cp637g-d1.jpg
http://www.belsimpel.nl/p...true&height=450&width=692
Als geheel wordt het wel een dik pakket, de 930 is al niet de dunste en de flipcover maakt m bijna 2x zo dik 14mm om precies te zijn
http://www.clove.co.uk/product-images/fullsize/nokia-lumia-930-cp-637-flip-case-group-nok-cp637g-d1.jpg
http://www.belsimpel.nl/p...true&height=450&width=692
Als geheel wordt het wel een dik pakket, de 930 is al niet de dunste en de flipcover maakt m bijna 2x zo dik 14mm om precies te zijn
[ Voor 34% gewijzigd door jorisjan op 06-01-2015 14:45 ]
Nee, meer batterij goedkoop in plaats van batterij duur. En aangezien het de originele is, is de batterijduur hetzelfde.
(en nu hou ik er over op...)
Ik probeer mijne ook te flashen, echter kent Nokia Care Suite 5.0 de RM-1045 niet. Nou zag ik een filmpje waarin ze de Care Suite updaten (vanaf 1 minuut): https://www.youtube.com/watch?v=-W2vBps6qng maar bij mij wil hij niet updaten. Hij zegt dat hij up to date is terwijl in het filmpje een nieuwere versie geïnstalleerd wordt...ImpaileR schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:16:
Hoe heb jij je 930 van een andere firmware voorzien?
Verwijderd
ik heb die van mij nu ook geflashed en ImpaileR had deze guide gevolgd http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2515453 en ik dus ook, werkte wel, je moet ook nog die landcode erbij zetten voor de scandinavische versie dat was product code: 059W0X5 icm met de rm-1045 bij product type zou die dan die rom moeten zien en kan je hem downloaden
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2015 13:28 ]
net mijn 930 black binnen
misschien een domme vraag maar:
--onder en boven zitten 2 plastic strepen hoe krijg ik die eraf?
zeg maar langs de microfoon uitgang en oplaadingang
Met de link zoals wulff beschreven heeft.Swerfer schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:47:
[...]
Hoe heb jij je 930 van een andere firmware voorzien?
Mocht het alleen om de camera app gaan, kan je dit proberen.
Niet. Die zijn er om de antennes van elkaar te scheiden.mrcosmo schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:46:
net mijn 930 black binnenmisschien een domme vraag maar:
Volgens mij hoort dat zo, weet niet waarom eigenlijk. Ik vind het wel hip.mrcosmo schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:46:
net mijn 930 black binnenmisschien een domme vraag maar:
Edit: Haha, ImpaileR, dank voor je bijdrage.
[ Voor 6% gewijzigd door Krasloos op 07-01-2015 16:54 ]
ze ogen doorzichtig.. het zou wel vet zijn geweest als ze daar een eenvoudig ledje achter geplaatst hadden. Gewoon, omdat het kan :-)ImpaileR schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:53:
[...]
Met de link zoals wulff beschreven heeft.
Mocht het alleen om de camera app gaan, kan je dit proberen.
[...]
Niet. Die zijn er om de antennes van elkaar te scheiden.
Dat zou denk ik te kort doen aan het strakke uiterlijk en imo beetje schreeuwerig overkomenDeCo schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:14:
[...]
ze ogen doorzichtig.. het zou wel vet zijn geweest als ze daar een eenvoudig ledje achter geplaatst hadden. Gewoon, omdat het kan :-)
Gister telefoon laten vallen in de badkamer, één hoekje lelijk gebutst. Zoveel impacts overleefd en dan nu toch echt een beschadiging. Vindt het wel jammer want dat aluminium was zó mooi glad ..
heel subtiel.. maar dan ook héél subtiel. Dan begint de foon ook aan de buitenkant echt te levenWorsteneter schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 18:53:
[...]
Dat zou denk ik te kort doen aan het strakke uiterlijk en imo beetje schreeuwerig overkomen
Gister telefoon laten vallen in de badkamer, één hoekje lelijk gebutst. Zoveel impacts overleefd en dan nu toch echt een beschadiging. Vindt het wel jammer want dat aluminium was zó mooi glad ..
na 2 dagen "spelen"valt me het volgende op (vergelijking lumia 920)
--scherm is veeeeeeeel mooier
--foto's zijn veeeeeeeel mooier
---apps op startscherm zijn meer maar kan ik niet minder maken?
kon bij 920 wel via thema.
---geluid is super goed!
zoek alleen nog een cover om de telefoon te beschermen ook een om de tv neer te zetten(bookcase)
--scherm is veeeeeeeel mooier
--foto's zijn veeeeeeeel mooier
---apps op startscherm zijn meer maar kan ik niet minder maken?
---geluid is super goed!
zoek alleen nog een cover om de telefoon te beschermen ook een om de tv neer te zetten(bookcase)
Ik zou even willen vragen aan de Lumia 930 gebruikers die van Android komen hoe hun overstap is geweest?
Was het even zoeken in het begin of viel het best nog allemaal mee?
Wat zijn zo de voordelen van Windows op je smartphone? Wat missen jullie wel nog van Android?
Wat zijn zo de voordelen van Windows op je smartphone? Wat missen jullie wel nog van Android?
Je bedoeld dat je 2 ipv 3 'grote' tiles naast elkaar kunt hebben? Dat is voor HD schermen standaard 3, bij <HD schermen is het standaard 2, met een optie voor 3. Volgens mij weinig aan te doen.mrcosmo schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:02:---apps op startscherm zijn meer maar kan ik niet minder maken?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Mijn ervaring is nog steeds wat gemengd. Op mijn Android telefoons heb ik altijd flink zitten tweaken met custom roms, terwijl ik het tegelijkertijd zat was om, als het flashen misging, tot 's nachts 2 uur te rommelen met mijn phone. Bij mijn Lumia wil ik wel wat customizen, maar tegelijkertijd hoeft het niet.Cronimet schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:33:
Ik zou even willen vragen aan de Lumia 930 gebruikers die van Android komen hoe hun overstap is geweest?
WP heeft een prettige interface, maar Android, zeker 5, zou me ook heel goed bevallen. Wat ik wel mis is het veel beter doorontwikkelde notification center en Google Now. Ik heb geen zin om alles op UK te zetten om Cortana te gebruiken (heb het wel even geprobeerd, maar is nog niet te vergelijken met Google Now).
Verder baal ik wel eens van apps die er altijd lijken te zijn voor IOS en Android, maar niet voor WP (hoewel dat steeds minder wordt).
Mijn telefoon is wel heerlijk stabiel en snel en het werkt allemaal verder wel goed. Ik ben nog niet 100% overtuigd van dat mijn volgende telefoon geen Android wordt, maar ik sluit niet uit dat ik blijf hangen op WP. Regelmatig ben ik positief verrast door het fijne apparaat.
Grotendeels akkoord met YvoK. Echt wennen aan WP moet je niet, alles werkt intuïtief. Buiten wat L930-problemen die niet gelinkt zijn aan overstap Android-WP stoort me wel het gebrek aan apps en de kwaliteit van de apps. Ze zijn in vele gevallen veel minder doorontwikkeld (FB is wel aan het beteren maar wordt niet ontwikkeld door Facebook zelf).YvoK schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:27:
[...]
Mijn ervaring is nog steeds wat gemengd. Op mijn Android telefoons heb ik altijd flink zitten tweaken met custom roms, terwijl ik het tegelijkertijd zat was om, als het flashen misging, tot 's nachts 2 uur te rommelen met mijn phone. Bij mijn Lumia wil ik wel wat customizen, maar tegelijkertijd hoeft het niet.
WP heeft een prettige interface, maar Android, zeker 5, zou me ook heel goed bevallen. Wat ik wel mis is het veel beter doorontwikkelde notification center en Google Now. Ik heb geen zin om alles op UK te zetten om Cortana te gebruiken (heb het wel even geprobeerd, maar is nog niet te vergelijken met Google Now).
Verder baal ik wel eens van apps die er altijd lijken te zijn voor IOS en Android, maar niet voor WP (hoewel dat steeds minder wordt).
Mijn telefoon is wel heerlijk stabiel en snel en het werkt allemaal verder wel goed. Ik ben nog niet 100% overtuigd van dat mijn volgende telefoon geen Android wordt, maar ik sluit niet uit dat ik blijf hangen op WP. Regelmatig ben ik positief verrast door het fijne apparaat.
Toch maar wat voorbeelden want anders krijg je weer reacties dat dat perceptie is:
* apps werken niet samen, zo opent Instagram-link in een tweet in de browser ipv in de Instagram-app zelf (en op website staat dan 'Installeer de app!')
* je moet een tweet openen voor je de link(s) in een tweet kunt aanklikken, niet mogelijk in TL zelf
* geen deftige app voor Ski/Snowboard tracking zoals die op Android wel beschikbaar zijn
* vriend (die ik Lumia 930 heb aangeraden) klaagt over cycling apps die niet beschikbaar zijn voor WP (waar hij zijn trainingen kan bijhouden)
* geen WP-app van mijn bank (die komt er wel aan na 'klacht' van mijnentwege)
* Insider Pro is mooie batterij app met zaklamp maar batterij% ververst niet altijd op startscherm
Met Android switchte ik intensief tussen custom ROMs. Ik was dat wat beu, is ook veel tijdverlies. Met WP verlies ik daar geen tijd mee, het OS werkt goed, snel en aangenaam, zonder veel snufjes.
iPhone XR
Welke bank is dat? Rabo, ABN, SNS, ASN, ING is er ... welke banken hebben we nog meer? Of kom je uit België?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Idd, Belg met een groot respect voor het Nederlandse Tweakers dat in Belgische handen iskenneth schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:49:
Welke bank is dat? Rabo, ABN, SNS, ASN, ING is er ... welke banken hebben we nog meer? Of kom je uit België?
Ter info: ik heb het over Belfius app.
[ Voor 6% gewijzigd door dEX2340 op 09-01-2015 11:00 ]
iPhone XR
Ah, okay, dat is dan jammer ja. Ik heb de eerste maanden (december 2011 overgestapt) nog de mobiele site van mijn bank gebruikt maar bankzaken is wel echt het eerste waar je een app voor wilt.
Ik ben +/- 2.5 jaar geleden overgestapt van een SGS2 naar een Lumia 820. Was destijds het eeuwige geflash bij Android zat en dat de ene ROM iets fixte, maar weer 6 andere dingen sloopte. Batterijduur was zo onbetrouwbaar als ik weet niet wat en de interface is inderdaad heel aanpasbaar, maar ook heel rommelig. Ik wilde graag een consequente interface, een responsieve telefoon en minder gedoe. De combinatie half-open vond ik een mooie gulden middenweg tussen het gesloten iOS en het open Android.
Redelijk wat plezier gehad van m'n 820, maar laat soms wel een traantje als ik er een iPhone of iOS device naast hou vanwege het schrijnende gebrek aan (vooral) doorontwikkelde apps. Getwijfeld om terug te gaan naar Android, maar toch maar een 930 gehaald omdat ik nog steeds de stille hoop heb dat de onderkenning van het platform eraan zit te komen en dat met Windows 10 ook de app developers snel volgens omdat goed ontwikkelde universal apps een hele grote afzetmarkt (zullen) krijgen. Android 5 ziet er nu toch ook wel weer heel gelikt uit en ik weet niet wat ik over een jaar zou doen. Ik ben niet ontevreden, maar ook niet mega super dolenthousiast.
Redelijk wat plezier gehad van m'n 820, maar laat soms wel een traantje als ik er een iPhone of iOS device naast hou vanwege het schrijnende gebrek aan (vooral) doorontwikkelde apps. Getwijfeld om terug te gaan naar Android, maar toch maar een 930 gehaald omdat ik nog steeds de stille hoop heb dat de onderkenning van het platform eraan zit te komen en dat met Windows 10 ook de app developers snel volgens omdat goed ontwikkelde universal apps een hele grote afzetmarkt (zullen) krijgen. Android 5 ziet er nu toch ook wel weer heel gelikt uit en ik weet niet wat ik over een jaar zou doen. Ik ben niet ontevreden, maar ook niet mega super dolenthousiast.
nog een gek ding:
--OneDrive is op de lumia930 veel trager dan de 920 bv met foto's openen
iemand enig idee?
iemand enig idee?
Een jaar geleden van een S3 overgestapt naar de Lumia 925 en nu naar de 930.Cronimet schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:33:
Ik vond het zoeken wel meevallen.
Er valt minder te Tweaken, maar te opzichte van Samsung veel minder van die extra rommel. De grootste ergenis op de S3 cvond ik "S-planner"... Noem het gewoon agenda! Maar goed.
Daarnaast werd mijn S3 uit de doos al redelijk snel trager, veel meer lag bij het gebruik.
En ja, je mist nog wel eens wat apps. Marktplaats mis ik echt nog... Verder is er al heel veel beschikbaar.
Maar het blijft soepel en simpel werken, daarnaast is die camera gewoon heel goed...
Ik heb laatst de app markzoeker gedownload (1 euro oid). Kan ik erg aanraden, werkt perfect. Je kan ook zoekopdrachten pinnen, en de livetile geeft aan of er nieuwe zijndfrenner schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:34:
[...]
Een jaar geleden van een S3 overgestapt naar de Lumia 925 en nu naar de 930.
Ik vond het zoeken wel meevallen.
Er valt minder te Tweaken, maar te opzichte van Samsung veel minder van die extra rommel. De grootste ergenis op de S3 cvond ik "S-planner"... Noem het gewoon agenda! Maar goed.
Daarnaast werd mijn S3 uit de doos al redelijk snel trager, veel meer lag bij het gebruik.
En ja, je mist nog wel eens wat apps. Marktplaats mis ik echt nog... Verder is er al heel veel beschikbaar.
Maar het blijft soepel en simpel werken, daarnaast is die camera gewoon heel goed...
Hmm bedankt allemaal voor jullie ervaringen. Zo te horen zijn er heel wat positieve punten, maar ook wat mindere natuurlijk. Maar waar heb je het niet he.
Ik heb onlangs een tablet van 8 inch gekregen die ik momenteel overal meeneem en mijn telefoon gebruik ik dan echt een pak minder tegenwoordig. Dus apps vind ik eigenlijk niet meer zo belangrijk op mijn telefoon.
Na de customs roms ben ik eerder op zoek naar wat stabiliteit en een goede camera, dat zijn de 2 grootste punten die ik momenteel zoek in een telefoon.
En dan denk ik dat ik op de juiste plek ben bij een Lumia 930.
Ik heb onlangs een tablet van 8 inch gekregen die ik momenteel overal meeneem en mijn telefoon gebruik ik dan echt een pak minder tegenwoordig. Dus apps vind ik eigenlijk niet meer zo belangrijk op mijn telefoon.
Na de customs roms ben ik eerder op zoek naar wat stabiliteit en een goede camera, dat zijn de 2 grootste punten die ik momenteel zoek in een telefoon.
En dan denk ik dat ik op de juiste plek ben bij een Lumia 930.
Mhmm,hier net zo, heb het idee dat dit na de laatst update van OneDrive zelf is gekomen, is soms niet vooruit te branden of ik moet hem herstarten om foto's te kunnen bekijken... Was eerder niet zo namelijk.mrcosmo schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:30:
nog een gek ding:
iemand enig idee?
Het viel allemaal best mee. Ik ben van een Galaxy S3 naar een Lumia 930 gegaan. Hoewel de S3 goede hardware heeft/had liep Android gewoon niet lekker. Dat probleem is in ieder geval opgelost met de 930, de Snapdragon 800 in combinatie met WP 8.1 is hele goede. Voorbeeld is het openen van de gallerij, dat duurde eeuwen op mijn S3, bij de 930 is het gewoon openen en klaar. WP is heel snel en stabiel.Cronimet schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:33:
Het startscherm van 8.1 werkt naar mijn mening ook beter dan die van Android, alle informatie die je wilt hebben kun je direct laten zien. Om een WhatsApp berichtje te bekijken hoef je de telefoon alleen maar te unlocken.(Mits je een grote WhatsApp tile hebt.) Het notificatiescherm is wat mij betreft zelfs overbodig in WP8.1, ik gebruik het zeer weinig. Daarnaast wordt er bij WP geprobeerd overal dezelfde stijl aan te houden, bij mijn S3 ergerde ik me aan de vele verschillende interfaces van de apps en het OS.
Ik had het geluk dat alle apps die ik gebruikte op Android ook voor WP beschikbaar zijn. Desondanks zou ik niet snel een Windows Phone aanraden. Als dan blijkt dat de GTST app er niet is voor WP is het gelijk een waardeloze telefoon.
Andere pluspunten (maar 930 specifiek) zijn de camera en het scherm.
Ik kan me goed vinden in je ervaringen, alleen kwam ik van een S3. Het WP os en de camera zijn echt top van de Lumia maar ik begin toch een klein beetje moedeloos te worden dat er zo weinig verandering komt in het gehele app gebeuren. Hier en daar een lichtpuntje maar over het algemeen wordt WP gewoon keihard genegeerd of verwaarloosd. Soms twijfel ik echt of ik wel de goede keuze heb gemaakt. Afhankelijk van hoe Windows 10 voor phones gaat uitpakken geef ik mezelf tot de zomer de tijd en anders verdwijnt mijn 930 in de la als backup toestel.MTDjassen schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:17:
Ik ben +/- 2.5 jaar geleden overgestapt van een SGS2 naar een Lumia 820. Was destijds het eeuwige geflash bij Android zat en dat de ene ROM iets fixte, maar weer 6 andere dingen sloopte. Batterijduur was zo onbetrouwbaar als ik weet niet wat en de interface is inderdaad heel aanpasbaar, maar ook heel rommelig. Ik wilde graag een consequente interface, een responsieve telefoon en minder gedoe. De combinatie half-open vond ik een mooie gulden middenweg tussen het gesloten iOS en het open Android.
Wat voor apps mis je dan? Ik heb nu enkel nog de strava app (fietsen) die ik mis. Voor de zijn er voor veel toch wel de juiste apps? Het is inderdaad zo dat apps soms / vaak later uitkomen voor WP maar ik heb niet het idee dat ik er veel mis. Nu hoor ik dan ook niet meer bij de echte jeugd maar tochMiki schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:42:
[...]
Ik kan me goed vinden in je ervaringen, alleen kwam ik van een S3. Het WP os en de camera zijn echt top van de Lumia maar ik begin toch een klein beetje moedeloos te worden dat er zo weinig verandering komt in het gehele app gebeuren. Hier en daar een lichtpuntje maar over het algemeen wordt WP gewoon keihard genegeerd of verwaarloosd. Soms twijfel ik echt of ik wel de goede keuze heb gemaakt. Afhankelijk van hoe Windows 10 voor phones gaat uitpakken geef ik mezelf tot de zomer de tijd en anders verdwijnt mijn 930 in de la als backup toestel.
Ik kom uit '80 en dus ook niet meer de jongste en hoef ook niet de nieuwste social media apps te hebben en je kunt voor veel zaken ook de mobiele web versie gebruiken maar om je een voorbeeld te geven waar ik toch kriebels van krijg:soskes schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:19:
[...]
Wat voor apps mis je dan? Ik heb nu enkel nog de strava app (fietsen) die ik mis. Voor de zijn er voor veel toch wel de juiste apps? Het is inderdaad zo dat apps soms / vaak later uitkomen voor WP maar ik heb niet het idee dat ik er veel mis. Nu hoor ik dan ook niet meer bij de echte jeugd maar toch.
Simpele apps zoals die van je audio apparatuur, tv provider, thermostaat, belstatus app van je provider om maar eens wat te noemen. Maar wat ook speelt is bijvoorbeeld een WhatsApp of een Rabobank app die niet eens de helft kunnen van wat hun equivalenten op iOS en Android.
Als je uit '80 komt, ben je nog jong hoor.Miki schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:30:
[...]
Ik kom uit '80 en dus ook niet meer de jongste en hoef ook niet de nieuwste social media apps te hebben
Maar wat ook speelt is bijvoorbeeld een WhatsApp of een Rabobank app die niet eens de helft kunnen van wat hun equivalenten op iOS en Android.
Wat betreft de rabo app geef ik je gelijk. Maar Whatsapp komt redelijk goed mee hoor.
Persoonlijk is de Whatsapp app voor mij een van de redenen geweest waarom ik niet naar WP over wilde stappen. Ik vind de app echt verschrikkelijk. Tegenwoordig komen berichten wel beter direct aan maar ik begrijp echt niet waarom er zo weinig regels/tekst op het scherm kunnen. De hoeveelheid 'kleur' (dus de kleur van je thema die je gekozen hebt) rondom je tekst is echt buiten verhouding met de hoeveelheid tekst. De update voor hoge resoluties heeft dit iets verbeterd, maar vergeleken met iOS en Android is de tekstgrootte nog steeds veel te groot.
Het ook versturen van filmpjes is ruk, compressie is er niet zoals je die wel hebt op iOS of Android. Ontvangen is trouwens ook een "hit or a mis", sommige kan ik niet inlezen of zijn corrupt geraakt bij het ontvangen. Gewoon ontzettend jammer als je net een leuk filmpje krijgt van je zoon bijvoorbeeld en dan niet kunt bekijken.
Een beetje een dooddoener niet? Dat jij die problemen niet ervaart wil niet zeggen dat het probleem minder erg is. Feit blijft dat Whatsapp op WP half bakken is. Ik heb ook een iPhone van de zaak dus ik kan moeiteloos de vergelijkingen maken tussen de diverse apps.Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:19:
Zowel met Whatsapp als met Telegram geen problemen zoals jullie die beschrijven.
Ik kijk met dat betreft meer uit naar Windows 10 dan de aankomende Denim update.
[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 09-01-2015 21:44 ]
Ja. De discussie is inmiddels verschoven van 'apps die er niet zijn' naar 'apps die er wel zijn, maar kwalitatief enorm achterblijven'. Instagram is een voorbeeld, dat al meer dan ene jaar in bèta is en véél minder opties heeft dan zijn iOS of Android vriendjes. Het steekt dat de OneNote app voor iOS (mijn vriendin) er véél gelikter en uitgewerkter uit ziet dan die voor mijn windows device. LinkedIn app werkt voor geen meter. Whatsapp werkt tegenwoordig redelijk, maar dat is een hele lange tijd anders geweest. Tot voor kort konden we niet eens foto's croppen. NOS: toast notificaties werken niet. Rabo: helft van de functionaliteit van z'n android/iOS vriendjes. Geen fatsoenlijk werkende uitzending gemist app. Over spelletjes hoeven we helemaal niet te beginnen en de store kan ook wel een likje verf gebruiken. Maandenlang dezelfde 'advised apps' die geen reet te maken hebben met wat je aan het doen ben en voor een groot deel simpele website wrappers waar je geen reet aan hebt (bv pinterest).
Grappige discussie met Rabobank op Twitter over gehad. App is eergisteren net geupdate. Dus had ik een sarcastische tweet geplaatst in de trant van " wow geupdate, echt waar? zozo" Daar reageerde men op. Ja we hebben de app geupdate! en toen kwamen de nieuwe features en wijzigingen langs.........MTDjassen schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:45:
Rabo: helft van de functionaliteit van z'n android/iOS vriendjes.
De tekst...
In de algemene voorwaarden....
is gewijzigd...
naar Random Reader & RABO SCANNER... ipv alleen Random Reader.
EN DAAROM IS DE APP GEUPDATE!!....waar ik dus weer op reageerde: Ik lees het al, flinke wijzigingen.. Maar functies als het bestellen van een nieuwe pas zitten er nog steeds niet in..
Jawel, die zit onder " Service" bij de button "Zelf regelen" .. Uhu.. Jup.. Kreeg hem niet aan het verstand dat in Windows Phone die button niet zit.. Dus ik moest Helpdesk maar bellen. Toen heb ik het maar opgegeven. Maar echt.. zucht.. hele diepe zucht.. Prima app verder hoor.. maar beetje jammer dit.
Je kunt je ook afvragen of een functie als een pas aanvragen in een app moet komen. Dit is een feature die je eigenlijk nooit gebruikt, althans ik hoef nooit een nieuwe pas aan te vragen. Ik snap dat ze zoiets niet in een app gaan stoppen.
Zo kan ik met de ABN en ING app 2 dingen prima doen, mijn saldo en bij-/afschrijvingen controleren en geld overmaken. Dat zijn voor mij de primaire features die ik nodig heb bij een app van mijn bank.
Na een half jaar ben ik nog erg tevreden met mijn 930. Het enige dat ik jammer vind is toch wel de vorm en dan specifiek de scherpe randen van het toestel. Ik heb niet zo'n grote handen, waardoor het toestel best wat druk zet als ik hem vasthoud. Die scherpe randen voelen dan niet zo lekker. Dan is bijvoorbeeld een rondere iPhone een stuk prettiger om vast te houden.
Zo kan ik met de ABN en ING app 2 dingen prima doen, mijn saldo en bij-/afschrijvingen controleren en geld overmaken. Dat zijn voor mij de primaire features die ik nodig heb bij een app van mijn bank.
Na een half jaar ben ik nog erg tevreden met mijn 930. Het enige dat ik jammer vind is toch wel de vorm en dan specifiek de scherpe randen van het toestel. Ik heb niet zo'n grote handen, waardoor het toestel best wat druk zet als ik hem vasthoud. Die scherpe randen voelen dan niet zo lekker. Dan is bijvoorbeeld een rondere iPhone een stuk prettiger om vast te houden.
Verwijderd
Ik heb ook last van die hele kleine krasjes op mijn scherm dat is inderdaad wel zonde. Zou je op den duur daarvoor alleen een nieuwe glasplaat voor kunnen krijgen ipv een heel nieuw scherm? en zo ja wat kost zoiets dan?
Dat is dan ook het enige minpuntje van deze telefoon vind ik. Als je die fabrikant mag geloven met die mooie filmpjes van ze waar ze notabene die telefoon in een pot met sleutels en al gooien en dan schudden enzo haha. hmmm waren waarschijnlijk sleutels van winegums zeker?
Dat is dan ook het enige minpuntje van deze telefoon vind ik. Als je die fabrikant mag geloven met die mooie filmpjes van ze waar ze notabene die telefoon in een pot met sleutels en al gooien en dan schudden enzo haha. hmmm waren waarschijnlijk sleutels van winegums zeker?
Nu jullie het zeggen heb ik ook eens gekeken en ik heb ook krasjes. Dat is raar want ik doe mijn toestel nooit samen met sleutels of andere objecten die krassen veroorzaken en ik dacht dat het glas van de 930 krasvrij was.
Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.