Hij was krasvrij toen hij geleverd werd. Nu is hij alleen nog krasvast.Aghanim schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 10:13:
en ik dacht dat het glas van de 930 krasvrij was.
Kleine krasjes kunnen altijd ontstaan door zand oid in je broekzak.
Hij was krasvrij toen hij geleverd werd. Nu is hij alleen nog krasvast.Aghanim schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 10:13:
en ik dacht dat het glas van de 930 krasvrij was.
Begrijp me niet verkeerd, bovengenoemde ING/ABNfuncties zijn voldoende. Meer hoeft een app niet te kunnen voor mij. Het ging mij om het verschil in functie tussen Android/iOS en WPAghanim schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 09:58:
Je kunt je ook afvragen of een functie als een pas aanvragen in een app moet komen. Dit is een feature die je eigenlijk nooit gebruikt, althans ik hoef nooit een nieuwe pas aan te vragen. Ik snap dat ze zoiets niet in een app gaan stoppen.
Zo kan ik met de ABN en ING app 2 dingen prima doen, mijn saldo en bij-/afschrijvingen controleren en geld overmaken. Dat zijn voor mij de primaire features die ik nodig heb bij een app van mijn bank.
Behoorlijk goed. In de Cyan firmware staat de bass filter standaard op High geloof ik. In Denim is de optie niet zichtbaar in Lumia Camera momenteel, maar hij staat wel gewoon aan. Dus geen krakende bass:Cronimet schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:46:
Hoe valt het filmen mee met dit toestel que beeld en geluid?
Heeft er iemand al eens geprobeerd te filmen in een club of op een feestje?
Met mijn vorige telefoon filmde ik regelmatig en dan hoorde ik enkel het gekraak van de bass, dat was echt balen
Hmm dat klinkt wel uitstekend eigenlijk.Propane schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:13:
[...]
Behoorlijk goed. In de Cyan firmware staat de bass filter standaard op High geloof ik. In Denim is de optie niet zichtbaar in Lumia Camera momenteel, maar hij staat wel gewoon aan. Dus geen krakende bass:
http://1drv.ms/1BZUzTd
http://1drv.ms/1BMqnfX
http://1drv.ms/1BZVHWK
[ Voor 12% gewijzigd door Cronimet op 10-01-2015 19:30 ]
Mbt de Z3, lees dit maar eens door. Is een maat van mij die dat topic geopend heeft en hij is niet de enige met het probleem. Ik zou voor de lumia gaan als ik jou was.Cronimet schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:54:
[...]
Hmm dat klinkt wel uitstekend eigenlijk.
Ik neig meer en meer naar de Lumia 930 stilletjes aan, ik denk dat ik eind deze maand eens ga kijken bij Mediamarkt ivm de bmw actie.
Aan de ene kant heb ik ook interesse in de Xperia Z3compact vanwege de hoge specs en het ideale formaat, plus de samenwerking met mijn Xperia tablet.
Maar de camera voor de foto's en het filmen vind ik eigenlijk het belangrijkste en dan heeft de Lumia toch een streepje voor.
Zou wel fijn zijn als ik foto's zou kunnen zien op mijn tablet die ik met de Lumia zou maken, ik denk dat dit wel zou moeten lukken met de onedrive app van Android.
XBL: MRE Inc
Formaat is inderdaad een reden om voor de Z3 te gaan. Qua specs zie ik weinig reden, te meer omdat WP veel sneller draait dan Android en qua specs ook minder veeleisend is. Het scherm van de Z3 is qua resolutie ook een stuk minder. Denk dat je sowieso een OS moet kiezen en daarna pas een toestel.Cronimet schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:54:
Aan de ene kant heb ik ook interesse in de Xperia Z3compact vanwege de hoge specs en het ideale formaat, plus de samenwerking met mijn Xperia tablet.
[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 10-01-2015 21:22 ]
Formaat en battery life zijn pluspunten van de Z3C. Maar ik ben vooral op zoek naar een smartphone met goede camera en video functie. En dan kom ik op de lumia 930 uit. Zeker als je ziet dat er veel problemen zijn met de Z3cAghanim schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 21:20:
[...]
Formaat is inderdaad een reden om voor de Z3 te gaan. Qua specs zie ik weinig reden, te meer omdat WP veel sneller draait dan Android en qua specs ook minder veeleisend is. Het scherm van de Z3 is qua resolutie ook een stuk minder. Denk dat je sowieso een OS moet kiezen en daarna pas een toestel.
http://www.youtube.com/watch?v=YJ_1VUPcr7sCronimet schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:21:
Hier enkele voorbeelden van mijn vorig toestel:
http://youtu.be/G7tF5DuwCWM
http://youtu.be/x2TxiLjpexo
Best wel balen als je thuis dan nog eens wilt luisteren haha
https://wren.co/join/Devian
Damn wat een verhaal zeg... Ik had gelijk mijn rechtsbijstand erop af gestuurd. Ze kunnen onmogelijk aantonen dat hij de schade heeft gemaakt. Echt belachelijk hoe hi daarmee om gaat. Je hebt als klant niks te maken met de fabrikant of een of ander gare reparatiebedrijf.MRE-Inc schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 20:47:
[...]
Mbt de Z3, lees dit maar eens door. Is een maat van mij die dat topic geopend heeft en hij is niet de enige met het probleem. Ik zou voor de lumia gaan als ik jou was.
https://forum.flitsservic...ntie-telefoon-t87352.html
[ Voor 3% gewijzigd door vali op 11-01-2015 03:18 ]
Best indrukwekkend als je het mij vraagt, dit ben ik nog nooit op een mobiel tegengekomenDevian schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 22:09:
[...]
http://www.youtube.com/watch?v=YJ_1VUPcr7s
Op mijn kanaal staan er nog een paar meer.
Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)
Nog niet aan een Windows systeem, misschien moet ik dat idd eens proberen.StealthyPeanut schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:55:
Heb je de mogelijkheid om hem aan een laptop of pc te hangen? Ik heb nog nooit een code in moeten voeren als ik hem via USB aan de pc hing.
Heb je wel een code op je lockscreen staan dan? Als dat zo is, moet je altijd een code invoeren als je hem aan een PC hangt. Dat is een van de beveiligingen.StealthyPeanut schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:55:
Heb je de mogelijkheid om hem aan een laptop of pc te hangen? Ik heb nog nooit een code in moeten voeren als ik hem via USB aan de pc hing.
Er is hier toch vast wel een Tweaker die dit weet te omzeilenImpaileR schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 12:02:
[...]
Heb je wel een code op je lockscreen staan dan? Als dat zo is, moet je altijd een code invoeren als je hem aan een PC hangt. Dat is een van de beveiligingen.
Ik heb al twee keer een bericht gepost op facebook. Kreeg telkens het antwoord dat ze er niks over kunnen roepen. Probleem is gewoon, vermoed ik, dat de dekkingsgraad van Windows Phone in Nederland gewoon veel te laag is, helaas.shizoframia schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:09:
disappointed: "denim availability in early january 2015..."
het zal waarschijnlijk de chinese kalender zijn dat ze volgen
we gaan nog eerder windows 10 mobile op ons toestel hebben dan de denim update
wat mij betreft mogen ze de vlagschepen toch voor nemen. Zij die er niet in geïnteresseerd zijn hebben de update waarschijnlijk al, terwijl zij die er naar uit kijken mogen blijven wachten...
Staan al wat meer toestellen in het lijstje van Microsoft met Denim update's... dus hopen dat we er idd snel bij zitten... en anders ga ik ook maar eens proberen naar een Zweedse of Noorse ROM te flashenAghanim schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:14:
Duurt inderdaad erg lang. Las wel dat iemand op een 635 zondag de update heeft ontvangen. Hopelijk betekent dit dat de 930 ook snel gaat komen. Als Win10 op developer preview gaat komen op 21 januari dan ga ik deze week over naar DP. Geen idee hoe dat werkt enzo maar is in elk geval de moeite waard.
Ja, doe maar. Zal je zien. Heb je dat net gedaan, komt de update binnenSeaofregrets schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:16:
Ik heb mijn hele pc nu wel dusdanig ingericht, op basis van eerder geposte handleidingen dat ik hem naar een scandinavische versie kan omzetten. Deze heb ik al gedownload, alleen nog feitelijk uitvoeren. Ik denk dat ik dat binnenkort toch maar ga doen...
Laat hem gelijk maar die Scandinavische versie erop zettencoenox schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:29:
[...]
Ja, doe maar. Zal je zien. Heb je dat net gedaan, komt de update binnen
Je bent je garantie niet kwijt. Ik heb ook mijn Lumia 520 keer opgestuurd met een provider loze rom (CV NL) erop, terwijl ik heb met een KPN rom gekocht had. Hij werd gewoon netjes gemaakt.
[ Voor 64% gewijzigd door vali op 13-01-2015 21:35 ]
Ja dat is ook de reden dat ik het nog niet gedaan heb, ik heb nog even geduld, maar als het februari is en nog niets dan ga ik waarschijnlijk wel updaten via de scandinavische versie. Garantie kwestie of niet...coenox schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:29:
[...]
Ja, doe maar. Zal je zien. Heb je dat net gedaan, komt de update binnen
Microsoft geeft je dan dezelfde garantie als ze in Nederland doen en dat is twee jaar. Duitsland hanteert namelijk wel de Europese garantie van twee jaar (in tegenstelling tot Nederland waar het heerlijk wazig is). Als je hem aanmeld dan wordt hij gewoon netjes gemaakt (mits het onder de garantie valt natuurlijk).apellikaan schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:43:
misschien al eerder op dit forum geweest.Maar hoe zit het met garatie als toestel gekocht is in het buitenland(Duitsland).
[ Voor 10% gewijzigd door vali op 15-01-2015 11:25 ]
Eigenlijk helemaal niks. Maar moet ook zeggen dat ik allebei de besturingssystemen wel goed vind. Heb mijn Lumia nu sinds begin December en ik zie eigenlijk nog geen enkele reden om terug te gaan naar Android. Het grote voordeel aan WP8.1 vind ik eigenlijk dat het gewoon altijd snel werkt, ook heb ik het idee dat het OS veel efficienter met de batterij omgaat. Bij Android had ik heel vaak dat ik de éne dag al binnen een paar uur mijn batterij leeghad en vervolgens bij vrijwel dezelfde handeling ineens 1,5 dag kon doen met een batterij (met meerdere telefoons last van gehad, vooral mijn Desire Z en Galaxy S3). Net alsof er wat achterbleef in het geheugen wat toch steeds accutijd vrat (een reboot lostte meestal ook op). Ook vind ik de A -Z lijst in WP8.1 veel fijner werken dan het eindeloze gescrol of zoekfunctie in Android. Alles valt gewoon net even wat beter op zijn plek in WP8.1 en werkt gewoon soepel.Cronimet schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:33:
Ik zou even willen vragen aan de Lumia 930 gebruikers die van Android komen hoe hun overstap is geweest?
Was het even zoeken in het begin of viel het best nog allemaal mee?
Wat zijn zo de voordelen van Windows op je smartphone? Wat missen jullie wel nog van Android?
Thanks voor je ervaring te delen. Ik heb mede dankzij de goede ervaringen van hier op het forum een 930 besteld, ik zal de komende weken ergens mij ervaringen hier ook neerpennenAnnihilism schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:54:
[...]
Eigenlijk helemaal niks. Maar moet ook zeggen dat ik allebei de besturingssystemen wel goed vind. Heb mijn Lumia nu sinds begin December en ik zie eigenlijk nog geen enkele reden om terug te gaan naar Android. Het grote voordeel aan WP8.1 vind ik eigenlijk dat het gewoon altijd snel werkt, ook heb ik het idee dat het OS veel efficienter met de batterij omgaat. Bij Android had ik heel vaak dat ik de éne dag al binnen een paar uur mijn batterij leeghad en vervolgens bij vrijwel dezelfde handeling ineens 1,5 dag kon doen met een batterij (met meerdere telefoons last van gehad, vooral mijn Desire Z en Galaxy S3). Net alsof er wat achterbleef in het geheugen wat toch steeds accutijd vrat (een reboot lostte meestal ook op). Ook vind ik de A -Z lijst in WP8.1 veel fijner werken dan het eindeloze gescrol of zoekfunctie in Android. Alles valt gewoon net even wat beter op zijn plek in WP8.1 en werkt gewoon soepel.
Het nadeel van WP8.1 vind ik met name het gebrek aan netwerkfunctionaliteit. Met ES File explorer op android kon ik heel gemakkelijk mijn netwerkshares benaderen en had ik dus ook geen behoefte aan DLNA apps. Bij WP ben je aangewezen op een paar halfgebakken apps (Smartplayer) die ik niet zo fijn vind werken. Xbox Music vind ik dan wel echt heel goed werken en is veel responsiever dan bijvoorbeeld Poweramp of de standaard music player in Android. Camerafunctionaliteit is echt lichtjaren vooruit op Android (waar de meeste toestellen zelfs met Lollipop nog steeds geen DNG kunnen schieten). De integratie in WP vind ik ook echt super maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik over het algemeen meer MS producten gebruik (chrome vond ik niet fijn werken op Android, dus daar gebruiktte ik altijd Firefox of Dolphin). Vooral als je Windows 8 hebt op de PC (zoals ik) dan wordt vrijwel alles gesynced (mail, bookmarks, onedrive etc.).
Tja, ik vind het allebei wel goed werken eigenlijk. Tenzij je echt de laatste games of exotische apps wilt gebruiken zie ik geen enkele reden om niet voor een Windows telefoon te gaan. Het is voor mij eigenlijk meer Apple waar ik klaar mee ben, overal moet je voor betalen en onlangs hebben ze zelfs nog de prijzen in de appstore verhoogd (staat wel artikel in het tweakers archief). Heb zelf bij mijn keuze kort lopen twijfelen tussen de Sony Xperia Z3, BB Passport en Lumia 930. De passport heb ik niet gedaan omdat ik BB een beetje als een aflopende zaak zie en de Xperia Z3 ben ik echt heel blij van dat ik hem niet gekozen heb gezien de problemen die het toestel heeft.
Ik ben altijd van het uitproberen en ben niet echt trouw aan merk of systeem (alleen bij zaken zoals mail, maar dat is ook gewoon zeer onhandig om steeds van de switchen).
What a fine day for Science! | Specs
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Moet inderdaad op US staan.siempie76 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:28:
Heb de Denim update erop gezet, maar geen Hey Cortona. Moet hij op US staan? Hij staat nu op UK
Ja, maar toen kreeg ik hem niet binnen. Heb ff DP gedisabled, toen kwam ie wel binnenvali schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:58:
Krijg gek genoeg nog geen update... Wordt dus nog ff wachten. De mensen die hem wel krijgen, hebben jullie DP er opstaan?
thanks! Dacht exact hetzelfde en heb dat net ook gedaan. Krijg de update nu ook binnenmsmilde schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:01:
[...]
Ja, maar toen kreeg ik hem niet binnen. Heb ff DP gedisabled, toen kwam ie wel binnen
[ Voor 5% gewijzigd door vali op 15-01-2015 22:04 ]
Check out my photography on Instagram
4 mnd vind ik een beetje te veel van het 'goede'...
[ Voor 18% gewijzigd door shizoframia op 15-01-2015 22:46 ]
Bij mij staat regio op UK en werkt de 'Hey Cortana' functionaliteit ook. Wel eerst even aanzetten onder 'Settings(System) | Hey Cortana' welke je helemaal onderin kan vinden.siempie76 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:28:
Heb de Denim update erop gezet, maar geen Hey Cortona. Moet hij op US staan? Hij staat nu op UK
Bij mij lukt het wel perfect. Het is hier wel vrij rustig (weinig achtergrond lawaai).MTDjassen schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:17:
Het lukte mij na zon 50 keer proberen denk ik, tot hilariteit van mijn vriendin. Cortana vervolgens ook daadwerkelijk aanzwengelen met "Hey, Cortana!" Wil nog niet echt. Kost ook een keer of vijf. Defeats the purpose een beetje
Hij Zij hoorde mij 1 keer niet. Merk al gelijk dat "hey cortana" stuk langer duurt dat dan ff een knopje indrukken. Kan alleen bedenken dat het handig is in de auto ofzoMTDjassen schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:17:
Het lukte mij na zon 50 keer proberen denk ik, tot hilariteit van mijn vriendin. Cortana vervolgens ook daadwerkelijk aanzwengelen met "Hey, Cortana!" Wil nog niet echt. Kost ook een keer of vijf. Defeats the purpose een beetje
[ Voor 19% gewijzigd door vali op 15-01-2015 23:38 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Valt mij ook op, terwijl ik dacht dat het niet veel sneller kon.Gé Brander schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 01:13:
Hij lijkt wel een heel stuk betere response te hebben na de upgrade.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Alleen Tweakers bezoeken via IE gaat niet helemaal lekker. Daar duurt het even voordat je op links kan klikken.Tom. C schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 07:14:
[...]
Valt mij ook op, terwijl ik dacht dat het niet veel sneller kon.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ok als ik je alvast een paar tips mag geven voor apps:Cronimet schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:53:
[...]
Thanks voor je ervaring te delen. Ik heb mede dankzij de goede ervaringen van hier op het forum een 930 besteld, ik zal de komende weken ergens mij ervaringen hier ook neerpennen
[ Voor 6% gewijzigd door Annihilism op 16-01-2015 09:17 ]
Hoeft niet op US te staan. UK werkt ook prima. Hey Cortana staat in de settings, helemaal onderaan. Je moet natuurlijk wel Cortana hebben aanstaan.CokeZero schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:42:
[...]
Moet inderdaad op US staan.
En zoals velen hier Lumia Denim aan het binnenhalen. Morgen maar eens spelen met Lumia Camera en Rich Capture in daglicht.
Voor nu Hey Cortana natuurlijk.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik moest net even switchen naar de regio Nederland om een app te downloaden en zowel Cortana als Quiet Hours waren verdwenen.vriesman876 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 08:30:
En heeft iemand toevallig gezien of quiet hours ook werkt als de phone op Nederlands staat?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Bij mij zijn er geen 'ongewenste' apps geïnstalleerd. Line had ik al staan en fitness heb ik niet. In de download history staan ook geen apps die zijn 'mee geïnstalleerd'...GerCor schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:21:
NB: Het is wel jammer dat deze update apps installeert die ik niet wil zoals Line en Fitness. Maar goed, die zijn snel te verwijderen.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
[ Voor 13% gewijzigd door Minneyar op 16-01-2015 11:18 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Misschien er eerst mee gaan spelen, en dan pas zeggen of actie shot er nog wel of niet inzitMinneyar schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:15:
Denim is hier ook binnen, en het eerste wat mij opviel is dat de actie shot optie uit Lumia camera weg is, dat vind ik dan weer jammer.
Voor de rest nog geen tijd gehad om er echt mee te spelen.
https://wren.co/join/Devian
Devian schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:12:
[...]
Misschien er eerst mee gaan spelen, en dan pas zeggen of actie shot er nog wel of niet inzit
Heb ik geen problemen mee, vind IE zelfs sneller aanvoelen na de update.Gé Brander schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 07:37:
[...]
Alleen Tweakers bezoeken via IE gaat niet helemaal lekker. Daar duurt het even voordat je op links kan klikken.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Thanks voor deze uitvoerige uitleg, echt super.Annihilism schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 09:13:
[...]
Ok als ik je alvast een paar tips mag geven voor apps:
Metrotube is geweldig en zelfs beter als youtube zijn eigen app, je kunt in standby ook videos afspelen en hem dus als mp3 speler gebruiken. Je moet de probeerversie downloaden, deze is fully functional en als je de developer wilt ondersteunen kun je hem natuurlijk kopen.
Smartplayer is handig als je netwerkshares hebt en je MP3's wilt afspelen die op je server staan.
Metro File Explorer is een goed alternatief als je ES gewend bent van android, het enige wat mist t.o.v. ES is de netwerkfunctionaliteit (in mijn geval heb ik dit met DLNA smartplayer opgelost). Ook Google Drive kun je hiermee openen en het is dus een perfect alternatief voor de browserversie van google drive!
Als agenda functionaliteit zou ik outlook gebruiken, mocht je al google agenda gebruiken dan is dit heel simpel te exporteren en importeren in outlook. Je kunt ook Google agenda blijven gebruiken maar deze vind ik niet zo fijn werken t.o.v. Outlook.
Freda is ideal als e-reader en ondersteund alle populaire ebook formaten. Je kunt de achtergrond en tekst ook naar wens instellen (ik heb grijze tekst op zwarte achtergrond omdat dit fijner aan de ogen is).
Facebook en FB Messenger hebben gewoon een officiele app, maar ik gebruik de browserversie omdat facebook anders je internetgeschiedenis kan inzien. Als je met een inprivate tab in IE fb opent en je search history verwijdert niet. Op Android en iPhone is dit overigens hetzelfde verhaal.
Als navigatiesoftware zou ik gewoon Here Drive+ gebruiken en Here maps als alternatief voor google maps, deze werken even goed (persoonlijk vind ik zelfs beter). De navigatie heb ik al uitvoerig getest en zelfs de meest vage gehuchten in Oostenrijk (op wintersport) kon ik er mee vinden. Daarnaast geeft hij ook tankstations etc. aan. Bing maps werkt ook prima maar ik vind HERE fijner werken.
Lumia creative studio is ideaal om je fotos nog een klein beetje na te bewerken, als alternatief is er Photoshop Express van Adobe. Persoonlijk vind ik Lumia creative studio beter (het echte bewerken doe ik op de PC).
TuneIn Radio is een alternatief voor XiaLive (welke ik op andriod gebruik) en kan exact dezelfde stations ontvangen (maakt gebruik van de shoutcast lijst).
Ook imageboards zoals IMGUR kun je gewoon met een app browsen, Grin is hier perfect voor!
Gebruik altijd de Lumia Camerasoftware, deze is veel beter als de standaard windows camera! En je kunt hiermee in DNG (raw) schieten dus zonder kwaliteitsverlies. Als extra tip zou ik je willen aanraden om de camera in 4:3 stand te zetten en niet 16:9. In 4:3 stand schiet je in 19MP en maak je volledig gebruik van de Sensor. Mocht je liever 16:9 hebben dan kun je alsnog achteraf met Lumia Creative Studio of op de PC er een 16:9 verhouding van maken. Als je in optimale kwaliteit wil schieten zou ik hem op JPG5MP + 19MP DNG zetten. Mocht je geen belang hebben bij bewerking en gebruik je de camera puur voor wat facebookkliekjes dan kun je hem altijd nog weer in 19MP JPG zetten (of de 5MP gebruiken, facebook comprimeerd hem toch).
Veel van de standaard meegeleverde apps zijn echt heel er goed en hier maak ik dan ook dankbaar gebruik van. Zo kun je MSN Nieuws als RSS reader gebruiken (tweakers staat er ook in). Skype werkt ook geweldig omdat het geïntegreerd is met het OS (verbruikt weinig batterij). MixRadio is een soort van gratis spotify/last.fm die muziek aanraad op basis van jou smaak. Ik kon zelfs de meest underground bands er nog in vinden dus de app werkt echt geweldig. Office werkt zo goed daar zou je geen alternatief voor nodig moeten zijn. Remote Desktop zit ook standaard ingebouwd. Internet Explorer synced favorieten en tabbladen als je een windows 8 pc hebt, hier maak ik dan ook dankbaar gebruik van (sinds IE op desktop adblock heeft is het echt een goede browser!). Xbox music is even wennen en ondersteund geen FLAC bestanden (dit komt in de toekomst wel met Windows 10) maar ik vind hem wel vlot en plezant werken. Als alternatief voor Xbox Music zou je Listen kunnen downloaden welke heel minimalistisch is.
Voor sommige apps is het een beetje zoeken maar ze zijn er vaak wel. Zo kon ik ook gewoon een gratis Smart TV app vinden voor mijn Panasonic TV welke echt prima werkt. Mocht je nog wat meer willen weten dan kan ik je vast wel wat aanraden, ik heb al heel wat apps getest.
Toeval. De update is gisteren uitgekomen...Hotdog schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:53:
Omdat ik vandaag ook mijn telefoon voorzien heb van simkaart kwam het op mij over dat de provider een groen signaal gaf voor deze update. Kan dat?
No production networks were harmed during this posting
Bij mij was de Twitterapp naar helemaal beneden verdwenen.Hotdog schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:53:
Kritische update net ook geïnstalleerd.
Omdat ik vandaag ook mijn telefoon voorzien heb van simkaart kwam het op mij over dat de provider een groen signaal gaf voor deze update. Kan dat?
In ieder geval was de bel-app na de update ineens verdwenen, die bleek onderaan in het startscherm te staan
Mappen maken kon toch al op deze manier? Of heb ik iets gemist? Meende dat dat in 8.1 Update 1 zat.paella schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:57:
Denim update gedaan: snelheid van de camera erg fijn! En de mappen makken met livetiles is ook erg welkome verbetering. Oude manier was lelijker.
Is inderdaad een 8.1 update feature. Maar niet iedereen draait DP, dus voor sommigen is dit de eerste keer dat men 8.1 update draaitTom. C schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:59:
[...]
Mappen maken kon toch al op deze manier? Of heb ik iets gemist? Meende dat dat in 8.1 Update 1 zat.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Hoe dan ... ik zie die functie niet !Hotdog schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:35:
Wow! In IE heb je nu de optie om in 1 klap naar de onder- of bovenkant van de pagina te gaan! Blij mee!
Het zit er ook niet meer in, je moet tegenwoordig een aparte app genaamd Lumia moments installeren. Ik kwam er ook toevallig achter toen ik langer de camera knop inhield, soort van filmpje maakte en daarna de app installeerde.Devian schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:12:
[...]
Misschien er eerst mee gaan spelen, en dan pas zeggen of actie shot er nog wel of niet inzit
Alleen tweakers.net zeker?Hotdog schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:35:
Wow! In IE heb je nu de optie om in 1 klap naar de onder- of bovenkant van de pagina te gaan! Blij mee!
Die optie zou ik wel willen maar bij mij alleen:HansvDr schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 11:32:
Verder heb ik nu een mogelijkheid om mijn mobiele data uit de zetten via de knoppen bovenin. (Of was dat al zo?)
iPhone XR
Ga naar Alle instellingen, dan meldingen & geluiden openen en zo kun je de snelle acties kiezen. Succes.dEX2340 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:52:
[...]
Die optie zou ik wel willen maar bij mij alleen:
Wifi
Draaivergrendeling
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq