Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
hotymoty schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:00:
Sinds ik Lumia 930 heb gaat data echt veels te snel.. klopt helemaal niks van.
Tijdens werk doe ik altijd data uit, behalve als ik pauze heb. Hoe kan dat ik zo snel door me data heen gaat..
Ik denk dat ik het weet: kijk eens bij Foto's - instellingen (3 puntjes). Als je dit niet wijzigt, worden foto's ook geupload naar OneDrive via 3G/4G. Verander bij [Automatisch uploaden] - [Foto's] instelling van "Goede kwaliteit" naar "Beste kwaliteit (Wi-Fi nodig)".

Kan je geld kosten als je in het buitenland bent en standaardinstelling niet wijzigt!

iPhone XR

• azazel1983
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-11 15:42
Even een vraag over de scherminstellingen:

Hoe hebben jullie het scherm ingesteld? Staat alles nog op standaard of hebben jullie veranderingen aangebracht in het helderheid- of kleurprofiel?
Ik twijfel zelf nog erg tussen het standaard kleirprofiel en de levendige instelling...

Ik ben benieuwd hoe jullie instellingen staan!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
azazel1983 schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:23:

Hoe hebben jullie het scherm ingesteld? Staat alles nog op standaard of hebben jullie veranderingen aangebracht in het helderheid- of kleurprofiel?
Ik twijfel zelf nog erg tussen het standaard kleirprofiel en de levendige instelling...

Standaard

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11 15:42
azazel1983 schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:23:

Standaard met de fix voor de paarse gloed.

• dEX2340
Toch meer en meer zaken waar ik mij aan erger:

* dubbele tap werkt bijna nooit
* als ik muziek luister en ik krijg telefoon, krijg ik geen enkele geluidsmelding. Moet dan snel zijn als ik 'toevallig' naar mijn scherm kijk
* apps don't talk to each other. Links op Twitter naar Instagram openen in IE. Is dat algemeen bij WP of ligt aan app developers?
* als ik bel wordt scherm meteen zwart. 2x kort drukken op power button activeert scherm maar is niet handig (werkt niet goed)
* automatische helderheid werkt niet goed (meer). Als ik 's morgens in donkere kamer scherm activeer, krijg ik me daar een lichtstraal.

[ Voor 12% gewijzigd door dEX2340 op 22-09-2014 11:28 . Reden: extra punt ]

iPhone XR

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:49

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Dan ligt dat waarschijnlijk aan jouw toestel. Links op Twitter naar Instagram zegt me even niks maar de rest herken ik niet. Werkt bij mij probleemloos.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 101% gewijzigd door Brazos op 31-12-2021 12:10 ]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:07
dEX2340 schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:23:
Toch meer en meer zaken waar ik mij aan erger:

* dubbele tap werkt bijna nooit
* als ik muziek luister en ik krijg telefoon, krijg ik geen enkele geluidsmelding. Moet dan snel zijn als ik 'toevallig' naar mijn scherm kijk
* apps don't talk to each other. Links op Twitter naar Instagram openen in IE. Is dat algemeen bij WP of ligt aan app developers?
* als ik bel wordt scherm meteen zwart. 2x kort drukken op power button activeert scherm maar is niet handig (werkt niet goed)
* automatische helderheid werkt niet goed (meer). Als ik 's morgens in donkere kamer scherm activeer, krijg ik me daar een lichtstraal.
Heb ik ook gehad. Nabijheidssensor is dan defect. Omruilen dus.

https://wren.co/join/Devian

• dEX2340
Devian schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:13:
[...]

Heb ik ook gehad. Nabijheidssensor is dan defect. Omruilen dus.
Heb mijn L930 al sinds eind juli (via Bol.com). Kan omruilen dan nog (heb valschade aan hoeken)?

iPhone XR

• Chris.nl
  • Niet online
dEX2340 schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:47:
[...]

Heb mijn L930 al sinds eind juli (via Bol.com). Kan omruilen dan nog (heb valschade aan hoeken)?
Nee, dan wordt het ws een garantieverhaal..

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
dEX2340 schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:47:
[...]

En sowieso kans dat ze vanwege die valschade zullen zeggen dat het gebruikerschade is en niet onder fabrieksgarantie valt...

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Na defect van mijn 820 tijdelijk een 520 gebruikt. Nu een 930. Wat een verademing! Nooit meer leuke fotomomenten met mijn dochter missen omdat het maken van een foto 10 seconden duurt, kunnen switchen tussen apps zonder Resuming ..., ook bij zonlicht kunnen lezen wat er op het scherm staat, super!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik heb sinds enkele weken de groene Lumia 930.
Ben er erg tevreden over. Ik had hiervoor een HTC 8X.
Ik heb helaas ook het probleem dat wanneer ik bel het scherm direct op zwart spingt terwijl ik hem niet aan mijn oor heb. Ik kan daardoor ook niet meer ophangen. Zojuist een mail gestuurd naar Coolblue hoe dit op te lossen.

• Pmleader
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-11 12:47
Pmleader schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:29:
Snel een vraagje:
Zijn er hier mensen die ook "last" hebben van het random openen van de camera app?
Ik weet vrij zeker dat ik die button niet helemaal indruk of heel zacht(niet voorbij het halverwege punt voor de focus)
en toch gebeurd het vrij vaak dat ik de telefoon neerleg en ineens of na een aantal seconden komt de camera app tevoorschijn.
Ik heb zo ook al meerdere malen broekzakfoto's gemaakt, zijn mooi als je een zwarte achtergrond wilt maar verder niet heel nuttig.
Na dit bericht zijn er nog 2 pijnpunten bijgekomen(wellicht gerelateerd aan elkaar)

De 930 is al 2 keer ergens in de nacht vastgelopen(waardoor de wekker niet afging!!), hij reageerde in de ochtend nergens meer op. Ik kon het toestel alleen nog herstarten door de powerknop 10-15 seconden vast te houden.

Bij de app van WhatsApp krijg ik elke keer de melding dat er een connectivity error is, met het verzoek om het toestel opnieuw op te starten(wat ik meerdere malen gedaan heb, het gaat alleen niet over).

Ik heb zeer zeker geen nieuwe apps geinstalleerd, wel heb ik van het weekend een aantal apps laten updaten vanuit de store. Ik weet alleen niet of whatsapp hierbij zat.

Daarnaast heb ik ook meerdere keren ondervonden dat het toestel bijzonder heet word in de rechteronderhoek(ik neem aan dat hier een chip cpu/gpu zit.)
Tot nu toe heb ik daar niet echt aandacht aan besteed omdat mijn vorige lumia 920 vrij snel erg heet werd.

Iemand enig idee wat dit allemaal kan veroorzaken?

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Pmleader schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:07:
[...]

Na dit bericht zijn er nog 2 pijnpunten bijgekomen(wellicht gerelateerd aan elkaar)

De 930 is al 2 keer ergens in de nacht vastgelopen(waardoor de wekker niet afging!!), hij reageerde in de ochtend nergens meer op. Ik kon het toestel alleen nog herstarten door de powerknop 10-15 seconden vast te houden.

Bij de app van WhatsApp krijg ik elke keer de melding dat er een connectivity error is, met het verzoek om het toestel opnieuw op te starten(wat ik meerdere malen gedaan heb, het gaat alleen niet over).

Ik heb zeer zeker geen nieuwe apps geinstalleerd, wel heb ik van het weekend een aantal apps laten updaten vanuit de store. Ik weet alleen niet of whatsapp hierbij zat.

Daarnaast heb ik ook meerdere keren ondervonden dat het toestel bijzonder heet word in de rechteronderhoek(ik neem aan dat hier een chip cpu/gpu zit.)
Tot nu toe heb ik daar niet echt aandacht aan besteed omdat mijn vorige lumia 920 vrij snel erg heet werd.

Iemand enig idee wat dit allemaal kan veroorzaken?
Die van mij wordt ook erg heet in de rechter onderhoek. Ben daarom erg benieuwd of daar nog meer mensen last van hebben.

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Ik heb daar eigenlijk geen last van ten zij ik voor langere tijd grafisch zwaardere spelletjes speel :p

[ Voor 10% gewijzigd door Ereaser op 22-09-2014 16:19 ]

• GerCor

GerCor

@Pmleader Waarom weet je niet of WhatsApp daar bij zit?

Ten eerste is er geen update van WhatsApp en ten tweede kun je dat heel eenvoudig controleren:

Ga naar store >> ... >> downloads >> geschiedenis

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Pmleader
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-11 12:47
GerCor schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:42:
@Pmleader Waarom weet je niet of WhatsApp daar bij zit?

Ten eerste is er geen update van WhatsApp en ten tweede kun je dat heel eenvoudig controleren:

Ga naar store >> ... >> downloads >> geschiedenis
Omdat ik hem zelf niet zo snel ertussen zag staan, maar niet de mogelijkheid van een faulthy update wilde uitsluiten.
Daarnaast lijkt het mij niet dat ik geacht word om van alle apps bij te houden welke bedrijven er een update uitbrengen en welke niet en wanneer dit gebeurde.
Ik wil graag een oplossing voor mijn problemen en probeer in de zoektocht naar een eventuele oplossing zo veel mogelijk open-minded te blijven.

En aangezien 1 van de problemen met de app van whatsapp is lijkt het mij niet meer als redelijk om aan te nemen dat een update van die app in kwestie daar verantwoordelijk voor is...

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Geen last van dat de nabijheidssensor het niet doet.. Tijdens bellen doet hij het prima, bij het oor zwart scherm, bij het oor af gaat de scherm weer aan. Is bij mij geen probleem, dus geen algemeen probleem bij de L930..

[ Voor 18% gewijzigd door Krasloos op 22-09-2014 16:54 ]

• GerCor

GerCor

Pmleader schreef op maandag 22 september 2014 @ 16:48:
[...]

Omdat ik hem zelf niet zo snel ertussen zag staan, maar niet de mogelijkheid van een faulthy update wilde uitsluiten.
Daarnaast lijkt het mij niet dat ik geacht word om van alle apps bij te houden welke bedrijven er een update uitbrengen en welke niet en wanneer dit gebeurde.
Ik wil graag een oplossing voor mijn problemen en probeer in de zoektocht naar een eventuele oplossing zo veel mogelijk open-minded te blijven.

En aangezien 1 van de problemen met de app van whatsapp is lijkt het mij niet meer als redelijk om aan te nemen dat een update van die app in kwestie daar verantwoordelijk voor is...
Jaja. De logica ontgaat mij volledig...... LetBut.

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Kleine firmware update voor de 930 + Windows Phone 8.1 Update 1. Geen Lumia Denim, wel Windows Phone 8.1.1.

•Improved stability & performance.
•Imaging enhancements.
•Enriched display performance.
•Cortana support added for UK and China.
•Start screen folders, customizable snooze for alarm clock and other usability improvements

Ik zie alleen nog geen update. :|

[ Voor 4% gewijzigd door CokeZero op 22-09-2014 21:55 ]

• GerCor

GerCor

Ik ook niet, Meh ... wachten dan maar.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:50

TheVMaster

Moderator WOS
Ook hier nog geen update....ach, we wachten het wel af..., die komt vanzelf wel...

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
TheVMaster schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:47:
Ook hier nog geen update....ach, we wachten het wel af..., die komt vanzelf wel...
Die zou pas aan het einde van deze week komen (Microsoft kennende) :). Ben erg benieuwd, hij zou ook wat problemen van andere toestellen oplossen.
In a post on his Twitter account, Belfiore stated, "Everyone asking-- we're hoping to push some updates to Dev Preview this week, addressing storage install probs, HTC support, Cyan ramp-up."

• GerCor

GerCor

De paarse gloed die sommigen ervaren zou met de 8.1.1 weg zijn. Dus dat scheelt. Wat ik er van op WPCentral over heb gelezen hebben Brazilië, Noorwegen, Denemarken en Zweden de update ontvangen.

• vali
GerCor schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:02:
De paarse gloed die sommigen ervaren zou met de 8.1.1 weg zijn. Dus dat scheelt. Wat ik er van op WPCentral over heb gelezen hebben Brazilië, Noorwegen, Denemarken en Zweden de update ontvangen.
Dat is mooi. Waarom noemen we het niet wp8.1 GDR1? Dat maakt het wat overzichterlijker. (zoveel cijfers gebruiken doet mij denken aan de Windows mobile tijd, ala wm 6.5.5.3)

• GerCor

GerCor

Ja, ik vind het ook vreemd maar het schijnt een toevoeging aan Cyan te zijn en GDR1 lijkt mij voor alle merken te zijn, terwijl Cyan alleen Lumia is.

• vali
GerCor schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:34:
Ja, ik vind het ook vreemd maar het schijnt een toevoeging aan Cyan te zijn en GDR1 lijkt mij voor alle merken te zijn, terwijl Cyan alleen Lumia is.
Zover ik lees is het een update voor iedereen die DP draait. Het lost namelijk ook problemen met HTC toestellen op en ook toestellen met te weinig opslag. Of het straks mogelijk is om na deze update, een toestel te updaten met je sd-kaart, is nog niet duidelijk. Die optie zou er wel komen.

• GerCor

GerCor

Dan lees jij iets anders dan ik. Het is de officiële (of hoe je het maar noemen wilt) update 8.1.1 voor de Lumia 930. Mocht je een DP geïnstalleerd hebben om de 8.1.1 versie al eerder te kunnen draaien, dan even uitzetten en zoeken naar de update.

Dan is er een tweede en derde bericht van Microsoft

2. Ook de 8.1.1. DP voor andere merken
3. Nog meer updates in het verschiet, dus 8.1.2 enz, en die komen snel beschikbaar voor DP

Verwijderd

heb hem (witte) nu 2 weken in bezit.
tot nu toe weinig te klagen.
heb inderdaad een paarse gloed over het scherm (verwacht dat dit wel opgelost word met een update)
en een soort van lag in het scherm als ik snel naar beneden scrol, is nu wel minder na wat instellingen te hebben aangepast.
denk er over om toch maar weer de DP versie te gaan draaien, deze had ik op mijn 920 ook draaien en dat beviel prima.
mis wel wat apps die niet meer op de 930 werken.
-here city lens
-nokia smart cam
-smart shoot

verder zeer tevreden
scherm mooi helder
geen problemen met het geluid waar veel mensen over klagen.
batterij gaat makkelijk 2 dagen mee. (battery save instellingen ,alleen de noodzakelijke apps op de achtergrond laten draaien)
double knock werkt ook gewoon, lees een paar berichten van mensen dat het niet werkt (je moet het wel aanzetten bij je instellingen)

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-11 13:52
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:54:
heb hem (witte) nu 2 weken in bezit.
tot nu toe weinig te klagen.
heb inderdaad een paarse gloed over het scherm (verwacht dat dit wel opgelost word met een update)
en een soort van lag in het scherm als ik snel naar beneden scrol, is nu wel minder na wat instellingen te hebben aangepast.
denk er over om toch maar weer de DP versie te gaan draaien, deze had ik op mijn 920 ook draaien en dat beviel prima.
mis wel wat apps die niet meer op de 930 werken.
-here city lens
-nokia smart cam
-smart shoot
- here city lens is nu geintegreerd in HERE Maps en heet nu Livesight

- smart cam is nu geintegreerd in Nokia Camera

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:45
City lens ?

Verwijderd

ja is erg handig, zoek maar ff op .

Verwijderd

Sonny7 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:51:
[...]

- here city lens is nu geintegreerd in HERE Maps en heet nu Livesight
thanx heb het gevonden, zit trouwens ook in HERE drive bij de optie vind mijn auto.

• Nachtaapje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-08 11:17
Na 20 androids prijsklasse 450-650€ toch een de stap genomen naar het onbekende en waauw!
Super tevreden! De camera is zeer goed! Bij weinig licht zeer acceptabel !
De apps zien er mooi uit! Ik mis er wel enkele maar daar struikel ik niet over.
Dankzij jullie ontdek,ik hier nog heel wat leuke functies (city lens) leuk
De navigatie is ook top! Ik ben een zeer tevreden nieuwe win gebruiker!
Knock functie is voor mij een ++!

• GerCor

GerCor

O, nou welkom Nachtaapje. :Y

• vali
Nachtaapje schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:34:
Na 20 androids prijsklasse 450-650€ toch een de stap genomen naar het onbekende en waauw!
Super tevreden! De camera is zeer goed! Bij weinig licht zeer acceptabel !
De apps zien er mooi uit! Ik mis er wel enkele maar daar struikel ik niet over.
Dankzij jullie ontdek,ik hier nog heel wat leuke functies (city lens) leuk
De navigatie is ook top! Ik ben een zeer tevreden nieuwe win gebruiker!
Knock functie is voor mij een ++!
haha, als je eenmaal gewent bent aan wp, dan wil je niet meer terug ;)

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:21
Vandaag wordt mijn 930 opgehaald door UPS. Gaat naar Nokia ter reparatie omdat de zoekknop niks meer doet en er regelmatig onterechte touches worden geregistreerd. Hoop dat het niet te lang gaat duren...

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:49
Heb mijn 930 toch weer van de hand gedaan...

Vind WP erg fijn maar het is het nog steeds net niet voorr me. Qua apps, qua customizing. Een fijne ervaring en een prima/prachtig toestel, maar toch weer terug naar android (zeer waarschijnlijk icm de Z3 wanneer deze uit is).

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:13
Ik ben me al een kleine maand aan het oriënteren voor een nieuw toestel. Ik heb op dit moment een Nexus 5 en ben daar erg tevreden mee. Maar hé, weer eens iets nieuws is altijd leuk :).

Anyway, ik ben open-minded en niet merk gebonden. iOS, Android of WP is voor mij prima, zolang het aan mijn wensen/eisen kan voldoen. Windows Phone spreekt mij erg aan en lees dan ook regelmatig dit en het WP8.1 topic.

Elke keer sta ik bijna op het punt om de Lumia 930 te kopen, maar elke keer doe ik het toch maar niet. Waarom toch niet de stap zetten?
- WP8.1 animaties op iig de Lumia 520 van mijn moeder gaan me denk ik storen (te langzaam)
- Blijkbaar kan je geen video's en/of andere attachments in je mail opslaan?
- Auto-correctie woorden kan je niet een voor een verwijderen
- IE lijkt mee een draak van een browser en ik zie in Youtube filmpjes regelmatig dat screen-draw achterloopt op het scrollen (witte stukken in beeld)
- Ik wil openVPN gebruiken voor veilig internetten via open wifi-spots, voor ziggoTV/Netflix in het buitenland, voor het accessen van mijn network op andere locaties, etc. Niet mogelijk met WP8.1?
- Lumia 930 is OMOLED. Helaas heb ik ervaring met het inbranden ervan (Galaxy S4; twee weken na aanschaf. Kwam door navigeren naar Spanje). Ik ben dus bang dat de Lumia ook inbrand.
- Nog wat quirks die gelezen hier in dit topic.

Wat is jullie mening? Hoe ervaren jullie het bovenstaande? Hoe gaan julie daarmee om?

• Devian
BEn zelf een tijd terug ook van Android op WP overgestapt, en het is mij niet tegengevallen.
Paar puntjes die je noemt zijn wel valide, oa:

Autocorrectie woorden verwijderen, ja hier loop ik ook wel eens tegenaan en is soms vervelend.
Videos opslaanpunt is soms ook wel vervelend
VPN is tegenwoordig toegevoegd, zou moeten werken? Gebruik het zelf niet.

IE valt heel erg mee, het werkt snel, en hij synct met je IE op je desktop/tablet. Volgende/Vorige pagina door te swipen, is allemaal erg verbeterd sinds de begintijd!

Animaties zullen op de 930 snel verlopen, daar zul je je niet aan gaan storen, het inbranden gaat ook niet gebeuren.

Maar het allerbelangrijkste, zoals het bij mij gegaan is, ja, er zijn echt dingen die minder goed werken dan op Android, maar er is zoveel dat beter fijner en sneller werkt dat dat die kleine minpunten erg snel doet vergeten.

Oja:

Allemaal hier natuurlijk even stemmen voor de Lumia 930!:
http://www.metronieuws.nl...one/SrZnil!05CDZayIuenUU/

[ Voor 8% gewijzigd door Devian op 24-09-2014 12:58 ]

• Anteros
Devian schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:56:
...
Animaties zullen op de 930 snel verlopen, daar zul je je niet aan gaan storen, het inbranden gaat ook niet gebeuren.
...
Is dit niet gewoon een fixed time? Zeg 250ms animatie, ongeacht toestel?

En inbranden.. sorry, maar dat geloof ik niet. Elk AMOLED scherm kan inbranden. Ik heb het gezien op oudere Lumia's, op de S4/S5 en ik lees ook klachten over de Note 3. Het is gewoon inherent aan de gekozen display-technologie.

Btw, het klopt dat WP8.1 VPN ondersteund. Alleen ondersteunt het niet native OpenVPN en zover ik weet, is er geen 3rd party OpenVPN applicatie (zoals op Android en iOS).

• Devian
Als ik het zelf vergelijk met een Lumia 620 dan voelt de 930 soepeler aan. De animatie lijkt sneller te lopen.

Ik gebruik mijn 930 veel met navigatie, en daarvoor een 925 gehad, beiden hebben nooit inbrand verschijnselen vertoont.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Anteros schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:46:
- WP8.1 animaties op iig de Lumia 520 van mijn moeder gaan me denk ik storen (te langzaam)
Ik kom van een 520 en deze telefoon is niets minder dan een verademing als het aankomt op snelheid en soepelheid. Nooit meer stotterende animaties en de duur ervan vind ik als notoir ongeduldig UI-gebruiker niet storend, in tegenstelling tot op de 520 :)
Nog wat quirks die gelezen hier in dit topic.
Altijd, bij elk product en elk merk ;)

[ Voor 9% gewijzigd door kenneth op 24-09-2014 13:55 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:52
Devian schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:53:
Als ik het zelf vergelijk met een Lumia 620 dan voelt de 930 soepeler aan. De animatie lijkt sneller te lopen.

Ik gebruik mijn 930 veel met navigatie, en daarvoor een 925 gehad, beiden hebben nooit inbrand verschijnselen vertoont.
Als ik Internet Explorer lang heb gebruikt, zie ik de URL balk nog een tijdje vaag onderin de grijze balk van WP staan.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

• vali
kenneth schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:55:
[...]
Ik kom van een 520 en deze telefoon is niets minder dan een verademing als het aankomt op snelheid en soepelheid. Nooit meer stotterende animaties en de duur ervan vind ik als notoir ongeduldig UI-gebruiker niet storend, in tegenstelling tot op de 520 :)

[...]
Altijd, bij elk product en elk merk ;)
Vind hetpersoonlijk wel meevallen. Had de l520 gekocht om de tijd te overbruggen van mijn doa 920 tot de release van de l930. Als je alleen een l520 gewent bent en niet constant snellere toestellen in je handen hebt, valt het echt wel mee hoe traag hij aanvoelt.

Het toestel is eigenlijk ook voor een bepaalde doelgroep gemaakt. Mensendie met weinig te vreden zijn en/of niet het allersnelste willen. Zo gebruikt mijn moeder en tante het toestelmet plezier en willen gaven zelfs aan dat ze niet eens een sneller toestel willen, zolang hij het maar doet.

Gebruik het toestel nu als mp3 speler en ben er eigenlijk nog steeds tevreden mee (zeker voor de 50 euro die ik ervoor betaald had :+ ).

Natuurlijk merk ik ook dat de l930 aanziendelijk stukken sneller is, maar wat will je, zit een factor 5 verschil in prijs :P

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 24-09-2014 14:23 ]

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik had hem ook tijdelijk na het overlijden 820. Vooral het switchen tussen apps vond ik hemeltergend. Continu Resuming ... in beeld, ik werd er gek van.

Maar. Inderdaad, hij is zijn geld wel waard en mijn moeder gaat er komende jaren nog veel plezier aan beleven. Zolang ze hem niet in vol zonlicht gebruikt en tevreden is met een matige en flitsloze camera :P

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Anteros schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:46:
Ik ben me al een kleine maand aan het oriënteren voor een nieuw toestel. Ik heb op dit moment een Nexus 5 en ben daar erg tevreden mee. Maar hé, weer eens iets nieuws is altijd leuk :).

Anyway, ik ben open-minded en niet merk gebonden. iOS, Android of WP is voor mij prima, zolang het aan mijn wensen/eisen kan voldoen. Windows Phone spreekt mij erg aan en lees dan ook regelmatig dit en het WP8.1 topic.

Elke keer sta ik bijna op het punt om de Lumia 930 te kopen, maar elke keer doe ik het toch maar niet. Waarom toch niet de stap zetten?
- WP8.1 animaties op iig de Lumia 520 van mijn moeder gaan me denk ik storen (te langzaam) zal je geen last van hebben met de 930. Is verschrikkelijk snel. Dat is mijn 920 al.
- Blijkbaar kan je geen video's en/of andere attachments in je mail opslaan?Kan wel. Video/Foto/Office documenten. Dit kan vanuit de foto/video app, of vanuit het office pakket via Share.
- Auto-correctie woorden kan je niet een voor een verwijderenKlopt.
- IE lijkt mee een draak van een browser en ik zie in Youtube filmpjes regelmatig dat screen-draw achterloopt op het scrollen (witte stukken in beeld)Zelf met de 920 geen last van, zal met de 930 al helemaal niet voorkomen ivm quadcore processor.
- Ik wil openVPN gebruiken voor veilig internetten via open wifi-spots, voor ziggoTV/Netflix in het buitenland, voor het accessen van mijn network op andere locaties, etc. Niet mogelijk met WP8.1? Ik kan met WP 8.1 op mijn L920 gewoon een VPN opzetten.
- Lumia 930 is OMOLED. Helaas heb ik ervaring met het inbranden ervan (Galaxy S4; twee weken na aanschaf. Kwam door navigeren naar Spanje). Ik ben dus bang dat de Lumia ook inbrand.Geen ervaring mee, vermoed dat dit wel mee zal vallen ?
- Nog wat quirks die gelezen hier in dit topic.

Wat is jullie mening? Hoe ervaren jullie het bovenstaande? Hoe gaan julie daarmee om?
Lumia 520 en 930 verschillen overigens gigantisch. 520 is een telefoon van 90 euro, 930 een high-end toestel met bijbehorende ervaring.

• Anteros
Tom. C schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:01:
[...]

Als ik Internet Explorer lang heb gebruikt, zie ik de URL balk nog een tijdje vaag onderin de grijze balk van WP staan.
Dit baart me dus wat zorgen. Ik weet dat dit image retention is en dat het langzaam vervaagd. Echter had de S4 hier ook wel wat problemen mee, evenals mijn oude plasma-scherm. Dat laatste is uiteraard een andere technologie, maar effecten en oorzaken zijn vergelijkbaar (degradatie van het emissie gedeelte van een pixel).

Ik ben blij om te lezen dat 'Devian' geen blijvende effecten ziet op het scherm, al ben ik benieuwd hoe dit na een jaar is.

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:43
van 900 -> naar 520 -> en nu sinds een week de 930.

Fijn toestel. Vindt 'm misschien net iets te groot. Of te kleine handjes :)

ik deed eerst veel met m'n duim. ik klemde de 520 dan tussen m'n handpalm en m'n vingers. Dat gaat nu iets minder goed. luxeprobleem imo :)

maar ik voel de trilfunctie helemaal niet goed, al staat deze wel aan. Kun je deze nog apart instellen ergens?

• Tom. C
Anteros schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:47:
[...]

Dit baart me dus wat zorgen. Ik weet dat dit image retention is en dat het langzaam vervaagd. Echter had de S4 hier ook wel wat problemen mee, evenals mijn oude plasma-scherm. Dat laatste is uiteraard een andere technologie, maar effecten en oorzaken zijn vergelijkbaar (degradatie van het emissie gedeelte van een pixel).

Ik ben blij om te lezen dat 'Devian' geen blijvende effecten ziet op het scherm, al ben ik benieuwd hoe dit na een jaar is.
Ik heb op WPcentral ergens gelezen dat de 930 hetzelfde scherm heeft als de S4, wat de problemen dus ook deels zou verklaren. De S4 van mijn broer heeft een dramatisch scherm. Paarse tinten, ghosting, noem het maar op. Ik heb echter nog geen bron gezien wat dit ook bevestigt.

Afgezien van deze problemen ben ik wel heel erg blij met het toestel, de camera is mooi, het scherm geeft ondanks de problemen wel een mooi beeld en Windows Phone werkt gewoon goed. Na mijn S1, S2 en S3 voelt dit zoveel sneller aan, daarnaast vind ik het home-screen het mooist van alle populaire mobiele besturingssystemen.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik twijfel zelf nog of de 930 wel de opvolger van mijn 920 wordt. Ik vind de specs het net-niet. Geen SD kaart ondersteuning. Problemen met een paarse gloed, geen glimp ondersteuning.
Ik hoop dat Nokia begin volgend jaar met een beter toestel komt. Bijvoorbeeld de opvolger van de 1020 of de 1520.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Tom. C
CAP-Team schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:38:
Ik twijfel zelf nog of de 930 wel de opvolger van mijn 920 wordt. Ik vind de specs het net-niet. Geen SD kaart ondersteuning. Problemen met een paarse gloed, geen glimp ondersteuning.
Ik hoop dat Nokia begin volgend jaar met een beter toestel komt. Bijvoorbeeld de opvolger van de 1020 of de 1520.
De paarse gloed is opgelost met de 8.1.1 update. De andere twee punten zijn persoonlijke zaken.
Voor mij is 32GB genoeg aangezien ik veel gebruik maak van OneDrive genoeg en Glimp mis ik niet aangezien dit mijn eerste WP toestel is. Kan me wel voorstellen dat je het gaat missen als je het niet meer hebt.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik moet nog tot 1 november wachten!!!!
Dan pas kan ik mijn abbo verlengen (overstappen)...

Het wordt zeker de 930!

Ik word zo moe van dat iPhone geneuzel in de familie... Ik kan mijjn abbo en toestel gewoon declareren bij mijn baas, dus het kost me niets. Of ik nu een iphone kies of een lumia. Maar ik wil gewoon geen iphone, iedere keer weer dat commentaar daarop... Vermoeiend...

Youtube: DashcamNL

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:49

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

CAP-Team schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:38:
Ik heb hetzelfde dilemma, maar denk toch niet dat Nokia nog met een nieuw toestel komt... :P

Persoonlijk denk ik dat de 830 wel een goed alternatief is voor de 930 als je het HD scherm en de 20 MP camera niet zo belangrijk vindt.

Verwijderd

Ikzelf zit een beetje naar een 735 te hikken.
Net iets kleiner, hoef niet perse een 5 inch scherm te hebben en aangezien de 735 verder dezelfde processor heeft gaat mijn keuze daar naar uit

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Tom. C schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:46:
[...]

De paarse gloed is opgelost met de 8.1.1 update. De andere twee punten zijn persoonlijke zaken.
Voor mij is 32GB genoeg aangezien ik veel gebruik maak van OneDrive genoeg en Glimp mis ik niet aangezien dit mijn eerste WP toestel is. Kan me wel voorstellen dat je het gaat missen als je het niet meer hebt.
Kun je deze update als een vis binnenhalen of is deze update nog niet uitgerold? Ik krijg geen melding voor een update.

Verwijderd

Ik twijfel ook tussen de 735 en de 930. Heb nu nog een iPhone 5 en wil als vervanging WP gaan proberen. Een groot scherm spreekt me aan, maar de prijs voor de iPhone 6 vind ik belachelijk. Android vind ik helemaal niks.

Op het eerste oog zijn de apps die ik gebruik allen beschikbaar en het home screen van WP spreekt me heel erg aan. Het voordeel van de 735 is de prijs, waardoor ik voor relatief weinig eens kan proberen hoe het bevalt. De 930 daarentegen heeft goede specs waardoor de ervaring vast een stuk beter wordt en, als WP bevalt, vind ik het geen probleem de €450 van de 930 te rechtvaardigen. Voor mijn gevoel is de 930 een gewild toestel dus als het niet bevalt zou ik deze denk ik prima kunnen verkopen.

• Tom. C
Krasloos schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:46:
[...]

Kun je deze update als een vis binnenhalen of is deze update nog niet uitgerold? Ik krijg geen melding voor een update.
Hij wordt momenteel uitgerold. Onder andere Engeland, Denemarken en Brazilië hebben m al. Geen idee wanneer Nederland m krijgt. Je moet je wel afmelden voor de Developer Preview voordat hij binnengehaald kan worden.

• Nachtaapje
Heeft er iemand een idee hoe je video's (divx of mkv )kan afspelen.. tips voor een goede app?
Kan je een otg kabel gebruiken? Ik dacht dat gelezen te hebben maar... Er start niks op?hmm

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@nachtaapje: MoliPlayer Pro. Speelt alles af incl subs!

• Anteros
Is dat ook middels hw decoding van bv mkv? Er zijn namelijk zat apps voor iOS bv, die ook beweren alles af te kunnen spelen. En idd, .mkv werkt dan ook prima. Echter vermelden ze er niet bij dat ze dit doen middels software decoding waardoor de 1080p .mkv's erg schokkerig gedecodeerd worden. Maw, het is praktisch onmogelijk om 1080p .mkv af te spelen op iOS. Met Android kunnen deze .mkv's wel middels hw decoding afgespeeld worden waardoor dit erg vloeiend gaat.

Wat doet WP? HW decoding of SW decoding voor .mkv?

• vali
krijgen andere ook een update binnen?

• Nachtaapje
vali schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:19:
krijgen andere ook een update binnen?
ook? heb jij hem dan a? 8)7

• vali
Ja krijg hem net binnen Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/122kxon.png

edit:

geen idee waarom het plaatje zo huge is :/

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 24-09-2014 20:27 ]

• Nachtaapje
Bart_GR schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:43:
@nachtaapje: MoliPlayer Pro. Speelt alles af incl subs!
oké heb ik gevonden maar hoe krijg ik die nu op mijn telefoon?
:?
sorry
lol ik kom van knippen en plakken en ik zie het direct maar... hier zijn nog enkele zaken een mysterie... :$

Gevonden!!! 8)

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:59

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Update rolt hier ook binnen op een 920 en 930. Kan wel merken dat de 930 stukken sneller is dan de 920. Beide tegelijk laten checken op updates. De 930 is nu op het scherm met de ronddraaiende tandwielen. De 920 staat nog op: Installatie voorbereiden 60%. Die loopt dus echt ver achter.

XBL: MRE Inc

• CokeZero
Grrr, die firmware update hier graag. Maar deze update natuurlijk ook aan het binnen halen.

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11 14:00
Zo, mijn 930 inmiddels terug van zijn reparatie tour.
Faulty component 201, refurbished cosmetic renewal 350 en een waslijst aan kleine onderdeeltjes die zijn vervangen.
Geen flauw idee wat het allemaal is maar het resultaat is dat mijn scherm niet meer flipt bij een 2g signaal en het scherm meer uniform van kleur/helderheid is. Tevens kraakt m'n backcover een stuk minder nu.
Momenteel een tevreden 930 gebruiker. Nokia repair service werkt lekker vlotjes trouwens. Niet eerst een medewerker zien te overtuigen maar gewoon opsturen en afwachten.

• Chris.nl
  • Niet online
vali schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:26:
[...]

Ja krijg hem net binnen [afbeelding]

edit:

geen idee waarom het plaatje zo huge is :/
Uh, dat is een preview for Developers update. Dus ik verwacht dat de reguliere gasten die niet binnenkrijgen.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:49
conodihno1 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 07:48:
Faulty component 201, refurbished cosmetic renewal 350 en een waslijst aan kleine onderdeeltjes die zijn vervangen.
Geen flauw idee wat het allemaal is maar het resultaat is dat mijn scherm niet meer flipt bij een 2g signaal en het scherm meer uniform van kleur/helderheid is. Tevens kraakt m'n backcover een stuk minder nu.
Momenteel een tevreden 930 gebruiker. Nokia repair service werkt lekker vlotjes trouwens. Niet eerst een medewerker zien te overtuigen maar gewoon opsturen en afwachten.
Dat is een interessante oplossing vóór het 2g/edge scherm rimpel probleem. Ik wist niet dat Nokia blijkbaar als defect ziet en ook nog kan verhelpen. Thanks voor meedelen, binnenkort maar eens bellen :)

Er beginnen nu wel enige kleine problemen op te spelen met mijn 930. De backcover lijkt niet goed aan te sluiten aan de linkerzijde en kraakt. Ook de power button lijkt ogenschijnlijk veel dieper te liggen dan voorheen het geval was.

[ Voor 11% gewijzigd door Miki op 25-09-2014 08:25 ]

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:21
conodihno1 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 07:48:
Die van mij is gisteren opgestuurd. Hoe lang ben jij 'm kwijt geweest? En wat was je probleemomschrijving? Hebben ze dus meer gefixed dan alleen het probleem van flippen op 2G?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• conodihno1
Een goede week was ie wel weg. Probleem was scherm flikkeren bij data overdracht op 2g/edge en klacht 2 was scherm uniformiteit. Eerste probleem is opgelost, tweede probleem is niet opgelost maar anders/minder aanwezig. Ja ik zie nog steeds dat het scherm niet egaal is maar ik stoor me er niet meer zo erg aan. Toestel kraakt ook een stuk minder. Wellicht heeft er iets niet goed vastgezeten in eerste instantie.

• CokeZero
conodihno1 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:54:
Een goede week was ie wel weg. Probleem was scherm flikkeren bij data overdracht op 2g/edge en klacht 2 was scherm uniformiteit. Eerste probleem is opgelost, tweede probleem is niet opgelost maar anders/minder aanwezig. Ja ik zie nog steeds dat het scherm niet egaal is maar ik stoor me er niet meer zo erg aan. Toestel kraakt ook een stuk minder. Wellicht heeft er iets niet goed vastgezeten in eerste instantie.
Oh dus het was wel een defect dat 2G/edge probleem, niet dat ik er vaak last van heb zit toch op H+/3G. Maar als ik iemand bel dan zie ik zeker wel de rimpels in beeld. Toch maar eens over na denken om hem op te sturen. Maar eerst die firmware update maar eens krijgen.... :(

• EPICOSAURUS
  • Laatst online: 18-11 08:55
Iemand inmiddels al de 8.1.1 update binnen? Zag 4 dagen geleden het artikel erover en heb hem nog steeds niet in mijn update scherm.

Ik wil zo graag folders :'(

• GerCor

GerCor

Ik niet maar gebruik de DP ook niet meer op mijn nieuwe 930. Ik zit zelf helemaal niet te wachten op folders/mappen.

• Ereaser
CokeZero schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:23:
[...]

Oh dus het was wel een defect dat 2G/edge probleem, niet dat ik er vaak last van heb zit toch op H+/3G. Maar als ik iemand bel dan zie ik zeker wel de rimpels in beeld. Toch maar eens over na denken om hem op te sturen. Maar eerst die firmware update maar eens krijgen.... :(
Ik heb er alleen last van als ik op het werk ben (echt een beroerde verbinding), ook zie ik het maar heel licht en alleen op een witte achtergrond. Kan ik mee leven :P
GerCor schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:51:
Ik zit zelf helemaal niet te wachten op folders/mappen.
Je hoeft ze niet te gebruiken toch? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Ereaser op 26-09-2014 10:24 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 06:32

Swerfer

Hmm...

EPICOSAURUS schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:45:
Iemand inmiddels al de 8.1.1 update binnen? Zag 4 dagen geleden het artikel erover en heb hem nog steeds niet in mijn update scherm.

Ik wil zo graag folders :'(
Als je de developer preview installeert, dan krijg je de update zeker binnen. Een developer account aanmaken kost niets. Hoe? http://www.wpcentral.com/...one-81-preview-developers

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Vanmiddag de 930 ophalen, lang getwijfeld maar uiteindelijk toch de 930 ipv de 735. Vind het iets grotere forrmaat wat minder, maar het scherm en specs zijn wel echt een meerwaarde. Mooie is dat ik hem nieuw in doos bij iemand kan kopen voor €335,- Dat gaf zeker de doorslag :)

Heb echt zin om WP te gaan proberen!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:56
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:17:
Vanmiddag de 930 ophalen, lang getwijfeld maar uiteindelijk toch de 930 ipv de 735. Vind het iets grotere forrmaat wat minder, maar het scherm en specs zijn wel echt een meerwaarde. Mooie is dat ik hem nieuw in doos bij iemand kan kopen voor €335,- Dat gaf zeker de doorslag :)

Heb echt zin om WP te gaan proberen!
Goede keuze! Ik heb de 930 sinds Juli en ben erg tevreden! Krijg van iedereen ook erg goede reacties dat het een mooi toestel is!

Ontdekte wel dat ik een kleine kras in het scherm heb :( Snap ook niet hoe dat kan, heb de telefoon altijd in een hoesje en alleen in mijn broekzak. De kras is erg klein en bijna niet zichtbaar, maar toch...

What a fine day for Science! | Specs

• Tom. C
Swerfer schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:11:
[...]

Als je de developer preview installeert, dan krijg je de update zeker binnen. Een developer account aanmaken kost niets. Hoe? http://www.wpcentral.com/...one-81-preview-developers
Dan krijg je echter niet de firmware update voor de 930, deze verhelpt een aantal irritante zaken zoals de paarse gloed en het warm worden van het toestel. Die update heb ik echter nog steeds niet, duurt wel lang.

• GerCor

GerCor

Harmsen schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:20:
[...]

Goede keuze! Ik heb de 930 sinds Juli en ben erg tevreden! Krijg van iedereen ook erg goede reacties dat het een mooi toestel is!
Inderdaad, uitstekende keuze. Ik krijg van niemand goede reacties maar dat boeit me totaal niet. Ik koop geen telefoon om in de smaak te vallen bij wie dan ook. Ik ben er superblij mee en alleen dat telt. 8)

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Tom. C schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:30:
[...]

Dan krijg je echter niet de firmware update voor de 930, deze verhelpt een aantal irritante zaken zoals de paarse gloed en het warm worden van het toestel. Die update heb ik echter nog steeds niet, duurt wel lang.
Epicosaurus wil de mogelijkheid tot gebruik van folders. Deze kan je krijgen door de updates die beschikbaar zijn met de developer preview te installeren...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

GerCor schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:35:
[...]

Inderdaad, uitstekende keuze. Ik krijg van niemand goede reacties maar dat boeit me totaal niet. Ik koop geen telefoon om in de smaak te vallen bij wie dan ook. Ik ben er superblij mee en alleen dat telt. 8)
Ja ik ben heel benieuwd! Heb jarenlang iPhones gehad en ben er op uitgekeken, vind de 6 daarnaast veel te duur om los te kopen. Android vind ik qua interface rommelig en niet strak genoeg. Dat heeft WP juist weer wel en de live tiles vind ik fantastisch. Er is slechts 1 app die ik gebruik op iOS die er niet is (Strava) maar dat kan ik op een andere manier oplossen.

• vali
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 13:00:
[...]

Ja ik ben heel benieuwd! Heb jarenlang iPhones gehad en ben er op uitgekeken, vind de 6 daarnaast veel te duur om los te kopen. Android vind ik qua interface rommelig en niet strak genoeg. Dat heeft WP juist weer wel en de live tiles vind ik fantastisch. Er is slechts 1 app die ik gebruik op iOS die er niet is (Strava) maar dat kan ik op een andere manier oplossen.
Bedoel jij deze app? Ook mooi om te lezen dat het platform je bevalt!

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 26-09-2014 13:07 ]

Verwijderd

Zo op het eerste oog te zien wel ja! Vreemd dat ik die niet had gevonden. Thx!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-11 13:52
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:40:
Zo op het eerste oog te zien wel ja! Vreemd dat ik die niet had gevonden. Thx!
Het is niet de officiële app, Strava wil WP niet ondersteunen, maar er zijn gelukkig 3rd party apps! :)

Dit is ook een hele goede:

http://www.mywindows.nl/2...ver-strava-windows-phone/

[ Voor 13% gewijzigd door Sonny7 op 26-09-2014 15:41 ]

• Tom. C
Swerfer schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:44:
[...]

Epicosaurus wil de mogelijkheid tot gebruik van folders. Deze kan je krijgen door de updates die beschikbaar zijn met de developer preview te installeren...
Klopt, maar DE 8.1.1 update voor de 930 (met folders) waar hij het over heeft is degene met de firmware update die inderdaad een aantal dagen geleden is uitgebracht. Deze krijg je niet als je de DP draait.

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Hmm. Apart - de 930 wordt niet meer getoond op de overzichtspagina van de Nederlandse versie van de Nokia Lumia pagina's. En ook niet op die van de windowsphone site? Overigens kun je er wel naar zoeken op de Nokia site. En op de support pagina staat dat er nog geen update is voor de 930. Ik heb tevergeefs geprobeerd te controleren op een update. Mijn 930 is overigens gekocht via T-Mobile.

Dus als ik het goed begrijp krijg je met de developer preview de nieuwe 930 8.1.1 update niet krijgen? Dus het heeft geen zin om die daarvoor te installeren? Bummer :(.

[ Voor 70% gewijzigd door Perenor op 26-09-2014 15:55 ]

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Perenor schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 15:48:
Hmm. Apart - de 930 wordt niet meer getoond op de overzichtspagina van de Nederlandse versie van de Nokia Lumia pagina's. En ook niet op die van de windowsphone site?
Hmm... vreemd ja.

De pagina bestaat nog wel: http://www.nokia.com/nl-nl/toestellen/toestel/lumia930/

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ja, die had ik al gevonden, inderdaad, via een search. Was eigenlijk tevergeefs op de Nokia site op zoek naar informatie over de update voor de 930, zoals ik hierboven al aangaf in een wijziging van mijn bericht.

Ik heb overigens zeker nog de oude versie: 02061.00066.14252.51001. De 8.1.1 update betreft 02061.00066.14353.31xxx.

Ach ja, dan maar afwachten. We hebben in ieder geval gelukkig geen "flex" versie van de 930 >:) .

[ Voor 22% gewijzigd door Perenor op 26-09-2014 15:59 ]

• GerCor

GerCor

Ik heb net een week de Nokia 930 en die stond er toen ook niet op. Te nieuw gok ik.

• Ereaser
Ze mogen van mij trouwens de update phone functie wel onder het about scherm stoppen, heb nu al een paar keer gehad dat ik naar about ben gegaan :p

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:52
Ereaser schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 16:58:
Ze mogen van mij trouwens de update phone functie wel onder het about scherm stoppen, heb nu al een paar keer gehad dat ik naar about ben gegaan :p
En dan naast het vakje 'reset your phone' .... ?

Verwijderd

Een paar uur geleden de 930 nieuw opgehaald en zojuist alles afgerond met instellen. Nog even wat dingen proberen over hoe ik het homescreen ga inrichten. Vind de kleinste maat tegels eigenlijk wel prima, maar dan heb ik een half leeg scherm, terwijl erg grote tegels ook veel 'loze' ruimte meebrengen. Dus daar nog even de optimale combinatie in vinden. Tot nu toe ben ik erg positief, toestel is erg snel en Nokia heeft best veel leuke apps meegeleverd.

Enige dat ik tot nu toe minder prettig vind is Whatsapp, de kleinste tekstgrootte is imo nog steeds veel te groot, waardoor je weinig tekst op je scherm hebt. Ook is de spellingcontrole trager dan mijn typesnelheid en dat gaat nog niet erg lekker samen. Dat was op de iPhone echt ontzettend goed geregeld. Maar zal even wennen zijn en dan komt het wel goed :)

Is overigens het zwarte thema een betere keuze voor de batterij, gezien het feit dat het om een AMOLED scherm gaat? En als je niet de paarse gloed hebt, is het dan aan te raden om je kleurinstellingen te wijzigen? Als ik op internet zoek vind ik alleen maar mensen met de paarse gloed, voor mij zijn de instellingen ongetwijfeld anders.

Gefeliciteerd met het nieuwe toestel, topapparaat! Maar de discussie over WatsApp vindt plaats in een eigen topic, namelijk WhatsApp voor Windows Phone

[ Voor 7% gewijzigd door PaT op 26-09-2014 21:37 ]

• GerCor

GerCor

Doe eens niet. Juist dit enthousiasme brengt discussies over het toestel op gang

[ Voor 89% gewijzigd door PaT op 26-09-2014 21:35 ]

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

GerCor schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:12:
Wij, of in ieder geval ik, hoef echt niet elk detail dat jou opvalt te weten. De WA app of de grootte van de tegels hebben niks met de Lumia 930 te maken.
De grootte van de tegels en de tekstgrootte in whatsapp hebben wel degelijk te maken met de L930. De L930 heeft een full-hd scherm waardoor de tegels en de tekstgrootte wel degelijk anders over kunnen komen dan een andere WP telefoon met een ander schermformaat en resolutie.

Al zou juist door de hogere resolutie van de L930 de tegels en tekst kleiner uitvallen in verhouding met bijvoorbeeld de L920 (lagere resolutie) of de L1520 (groter beeldscherm).

Nu gaat dit niet helemaal op, omdat de tegels meeschalen, maar toch, er zijn verschillen zichtbaar...

[ Voor 6% gewijzigd door Swerfer op 26-09-2014 21:28 ]

• GerCor

GerCor

Als we in dit topic alleen maar ervaringen van mensen toelieten die Windows Phone vanaf de Eerste HTC Trophy gebruiken, dan zou het wel een beetje saaie boel worden he?

[ Voor 77% gewijzigd door PaT op 26-09-2014 21:38 ]

• conodihno1
CokeZero schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:23:
[...]

Bij mij was het flikkeren niet te missen. Thuis heb ik goed bereik en viel het alleen op tijdens het bellen. Later vast op 2g gezet en getest en flipte m'n scherm behoorlijk. Vond dat niet kunnen daar ik regelmatig op plaatsen kom zonder 3/4g. Nu het verholpen is ga ik er vanuit dat het een hardware issue is. Dan heb je de scherm uniformiteit nog maar daar heb ik vrede mee. Pakte m'n 820 er nog even bij en die is ook niet perfect.

Voor de rest ben ik tevreden met m'n Nokia. Netjes en strak Os, prima camera, meeste appjes die ik dagelijks nodig heb zijn er en wacht rustig af wat future updates ons gaat brengen.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:50

TheVMaster

Moderator WOS
Heel bijzonder.....heb sinds vanmorgen ineens dat het scherm van mijn Lumia 930 uit gaat zodra ik ga bellen...(wat normaal alleen gebeurt als je hem aan je oor houdt)... heel irritant.

Er lijkt geen stof te zitten voor de proximity sensor en een herstart lost ook niets op......iemand bekend met dit issue?
Pagina: 1 ... 20 ... 43 Laatste

Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.