Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Plaats het dan ook niet hier
OT: sinds een week heb ik een probleem met bellen. Zodra ik iemand bel, wordt mijn scherm zwart. Ik moet dan hopen dat persoon opneemt. Als die op voice mail terechtkomt, begin ik op vanalles te duwen om toch maar het scherm aan te krijgen, zodat ik kan opleggen.

Tijdje geleden de app 'Scherm' verwijderd, heeft dit ermee te maken?

[ Voor 31% gewijzigd door PaT op 09-09-2014 16:55 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Lijkt eerder op een proximity sensor die niet meer (goed) functioneert. Je kan eens flink blazen in de luidsprekeropening naast de frontcamera wat bij de L920 in ieder geval wel eens hielp. Daar zat nogal eens stof in de weg zodat de proximity sensor niet goed functioneerde...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Een goede 2 maanden gebruiken het toestel gebruikt en ik vind het eigenlijk tegenvallen. Let wel, ik kom van een Lumia 800, een single-core notabene. De Lumia 930 houdt het minder lang met de batterij vol dan de Lumia 520 (budgetmodel!) van mijn vriendin. Daar zou ik nog wel mee kunnen leven, ware het niet dat de Lumia 930 ook nog eens trager aanvoelt en volgens mij ook is! Bijvoorbeeld Skype, Facebook, WhatsApp, Bing Nieuws, überhaupt de People Hub.. het duurt allemaal langer om te 'hervatten' of te starten. In het bijzonder is de Facebook app ook nog eens onstabiel, zelfs na opnieuw installeren.

Meer mensen deze ervaring of een oplossing hiervoor?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Sebazzz schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:15:
Een goede 2 maanden gebruiken het toestel gebruikt en ik vind het eigenlijk tegenvallen. Let wel, ik kom van een Lumia 800, een single-core notabene. De Lumia 930 houdt het minder lang met de batterij vol dan de Lumia 520 (budgetmodel!) van mijn vriendin. Daar zou ik nog wel mee kunnen leven, ware het niet dat de Lumia 930 ook nog eens trager aanvoelt en volgens mij ook is! Bijvoorbeeld Skype, Facebook, WhatsApp, Bing Nieuws, überhaupt de People Hub.. het duurt allemaal langer om te 'hervatten' of te starten. In het bijzonder is de Facebook app ook nog eens onstabiel, zelfs na opnieuw installeren.

Ik heb juist het idee dat mijn 930 erover heen vliegt in vergelijking met mijn 920. Mogelijk dat op de andere telefoon de home knop wordt gebruikt in plaats van de back knop(dat ze suspended staan ipv afgesloten). Welke achtergrondtaken zijn toegestaan? Ik heb daar in ieder geval bij mijn 930 nog niets aan veranderd.

edit: Van alle genoemde problemen heb ik ook het audio probleem. Ik moet dan de muziek uitzetten en de muziek app opnieuw opstarten. Ik verwacht dat daar wel een software fix voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Sebazzz schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:15:
Zoek eens iemand op die ook een 930 heeft en ga eens vergelijken. Ik vind de 930 juist vliegensvlug! Je zou ook eens youtube filmpjes kunnen bekijken van de 930 en daarmee de snelheid van het openen en gebruik van de apps vergelijken met de jouwe.

Misschien hangt er een proces in Windows continu vast wat de snelheid beperkt. Heb je al een harde reset gedaan?

[ Voor 12% gewijzigd door Swerfer op 09-09-2014 18:18 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik die in principe nooit iets afsluiten maar ik heb niet het idee dat het veel verschil maakt. Tien seconden op de Facebook app moeten wachten is gewoon belachelijk.

Resetten doe ik liever niet, Ik wil zo mijn mogelijk kwijt raken. Dat lost het probleem natuurlijk niet op. Enkel de symptomen.

Ook bijvoorbeeld de telefoon aanzetten, of dat nou met dubbel tikken is of met de aanknop, is ook trager dan op de Lumia 520.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Sebazzz schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:27:
Ik die in principe nooit iets afsluiten maar ik heb niet het idee dat het veel verschil maakt. Tien seconden op de Facebook app moeten wachten is gewoon belachelijk.

Resetten doe ik liever niet, Ik wil zo mijn mogelijk kwijt raken. Dat lost het probleem natuurlijk niet op. Enkel de symptomen.

Ook bijvoorbeeld de telefoon aanzetten, of dat nou met dubbel tikken is of met de aanknop, is ook trager dan op de Lumia 520.
Dan heb je toch duidelijk een probleem met jou 930 die alle anderen hier niet hebben. Bestanden en foto's kan je backuppen op je pc, en je meeste instellingen in de cloud. Dan hoef je bijvoorbeeld alleen opnieuw het wachtwoord van je mailaccounts opnieuw in te voeren na een factory reset. Zolang je een factory reset niet doet om te checken of dit je problemen verhelpt zit je volgens mij je eigen tevredenheid in de weg. Is het daarmee niet verholpen dan zou ik hem omruilen of laten fixen, natuurlijk balen als je hem even kwijt bent maar blijven rondlopen met zo'n 930 lijkt me op lange termijn de minste optie.

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
dEX2340 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:51:
[mbr]Plaats het dan ook niet hier[/mbr]
OT: sinds een week heb ik een probleem met bellen. Zodra ik iemand bel, wordt mijn scherm zwart. Ik moet dan hopen dat persoon opneemt. Als die op voice mail terechtkomt, begin ik op vanalles te duwen om toch maar het scherm aan te krijgen, zodat ik kan opleggen.

Tijdje geleden de app 'Scherm' verwijderd, heeft dit ermee te maken?
Heb ik ook, bij mij helpt het om even met m'n vinger te wrijven gelijk rechts naast de front camera (links van NOKIA logo), dan komt het scherm weer te voorschijn.

Anders schijnt dubbelklikken op de powerknop te helpen.

Verwijderd

Mijn scherm ging al 2 weken op zwart tijdens het bellen, collega heeft er ook last van. Andere collega heeft probleem met knoppen onder het scherm, de 3 touch knoppen werken oppeens niet meer.. Toestellen gaan naar nokia voor repair.. Slechte batch? Was een van de eerste leveringen van coolblue, zowel groen als oranje.

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Waar kan ik een reparatie aanvragen? Kom er namelijk niet uit heb erg veel last van de paarse gloed. Is dit allemaal kosteloos?

Add me op Stadia: Gloogle

• Chris.nl
  • Niet online
Reparatie kan via de winkel waar je hem gekocht hebt. Of je regelt dit zelf, direct met Nokia via http://www.nokia.com/nl-nl/support/care-online-repair/

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:21:
Mijn scherm ging al 2 weken op zwart tijdens het bellen, collega heeft er ook last van. Andere collega heeft probleem met knoppen onder het scherm, de 3 touch knoppen werken oppeens niet meer.. Toestellen gaan naar nokia voor repair.. Slechte batch? Was een van de eerste leveringen van coolblue, zowel groen als oranje.
Heb je misschien niet een screenprotectie erop zitten die precies over de sensor zit? Ik had dat ook namelijk met mijn vorige protector.

• Paul01
  • Laatst online: 12-09 10:05
Is het bij de 930 niet normaal dat het scherm zwart wordt tijdens het bellen? Mijn 925 doet het ook als je het toestel tegen het oor houdt door de lichtsensor die dan door het oor afgedekt wordt.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• vali
Telfordia schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:03:
Is het bij de 930 niet normaal dat het scherm zwart wordt tijdens het bellen? Mijn 925 doet het ook als je het toestel tegen het oor houdt door de lichtsensor die dan door het oor afgedekt wordt.
Tegen je oor natuurlijk wel, maar ik had het als ik het niet had.

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:17
vali schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:53:
[...]

maar ik had het als ik het niet had.
?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Ik had dat ook in het begin, maar dat heeft zich inmiddels netjes spontaan(?) opgelost. Het helpt om je vinger op de sensor te plaatsen (naast de frontcam) en dan te verwijderen. Dan schiet je scherm weer aan. Zo heb ik het de eerste week gedaan.

• vali
Lol zie nu mijn zin terug... Moet ook niet op tweakers zitten als ik het druk met mijn werk heb.

Bedoelde te zeggen, dat ik had het als ik hem niet tegen mijn oor had.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Daar heb je gelijk in inderdaad. Helaas faalt de back up bij 99% met dat er een probleem is ontstaan bij het maken van de back up, zelfs na rebooten. Kent iemand dit probleem?

Edit: Ik ben erachter. Dit schijnt vaker voor te komen met developer previews. Oplossing is: naar manage backups gaan, de backup(s) verwijderen. Vervolgens rebooten en proberen te backuppen. Als je ziet dat hij héél lang bij 2% blijft hangen: opnieuw proberen.

Edit: Lekkere wassen neus die backup :( Blijft lekker hangen bij 93% met restoren, tot twee keer toe! Uiteindelijk deed hij het wel maar nu blijft ie hangen bij 30% apps met downloaden.

[ Voor 53% gewijzigd door Sebazzz op 11-09-2014 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ai balen. Wat mij een keer geholpen had was het grootsts programma (spel) te verwijderen voor het maken van de backup. Dit omdat ie anders eeuwig bezig was met het herstellen.

Hopelijk heb je er niet al te veel werk mee gehad om je 930 opnieuw in te stellen, en loopt ie nu wel fijn...

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
beefunit41 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:30:
[...]

[...]

Ik heb het omgekeerde, namelijk een NL toestel en woon in BE.

Wat ik nu graag zou willen is dan ook de BE firmware ipv de NL, aangezien mijn toestel nu constant denkt dat hij aant het roamen is en ook het symbool (driehoekje) permanent toont, ook al is dit niet het geval.

Ik heb ook de indruk dat hierdoor mijn VPN niet wil lukken en geeft hij steeds één of andere bizarre foutmelding dat hij geen cellular network of wifi connectie heeft, hoewel deze gewoon buiten de VPN perfect werkt.

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Ik moet zeggen dat ik daar "nog" geen last van heb

Verwijderd

Ik kom er nu pas achter dat er gewoon een FM radio op zit.

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:07
Heb net via facebook van pdashop m'n klachten over het toestel gedaan. Scherm flikker op 2g ziet er niet uit en moet niet kunnen vind ik. Zit nu ff op een camping met slecht bereik en m'n scherm flipt af en toe de pan uit. Misschien pietluttig maar ik irriteer me eraan dat het scherm onder een stuk lichter is als boven. Je gaat er op letten uiteindelijk. M'n 820 heeft ook een kleur afwijking maar is wel egaal.
Krijg maandag meer te horen over de afhandeling maar al wel een mailtje dat het ook via Nokia zelf kan. Zou dat nog uitmaken voor de afhandeling coolblue vs Nokia zelf?

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
conodihno1 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 17:25:
Heb net via facebook van pdashop m'n klachten over het toestel gedaan. Scherm flikker op 2g ziet er niet uit en moet niet kunnen vind ik. Zit nu ff op een camping met slecht bereik en m'n scherm flipt af en toe de pan uit. Misschien pietluttig maar ik irriteer me eraan dat het scherm onder een stuk lichter is als boven. Je gaat er op letten uiteindelijk. M'n 820 heeft ook een kleur afwijking maar is wel egaal.
Krijg maandag meer te horen over de afhandeling maar al wel een mailtje dat het ook via Nokia zelf kan. Zou dat nog uitmaken voor de afhandeling coolblue vs Nokia zelf?
Ik denk dat het via Nokia sneller gaat, aangezien Coolblue hem ook neem ik aan gewoon doorstuurd naar Nokia.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 17:23:
Ik kom er nu pas achter dat er gewoon een FM radio op zit.
Mooi op tijd. :+

Dat zat er volgens mijn herinnering al op sinds Windows Phone 8 GDR2. Iedereen zat er toen om te zeuren maar volgens mij gebruikt 'geen hond' het. :N

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 13-09-2014 20:54 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:39
conodihno1 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 17:25:
Ik heb precies dezelfde problemen met het scherm, ook flikkeringen wanneer 2G gebruikt wordt en de slechte uniformiteit van het scherm, samen met de paarse tint en de rode gloed in het donker maakt dat ik nogal teleurgesteld ben in het scherm. Gisteren was ik toevallig in de MediaMarkt waar je met een demo-930 kon spelen, ook deze vertoonde deze problemen enigzins, vooral de slechte uniformiteit. Windows Phone overtreft overigens al mijn verwachtingen.
GerCor schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 20:53:
[...]

Dat zat er volgens mijn herinnering al op sinds Windows Phone 8 GDR2. Iedereen zat er toen om te zeuren maar volgens mij gebruikt 'geen hond' het. :N
Een FM-radio is ook hardwarematig. Dus het kan zijn dat sommige Lumia's het niet hebben. Samsung is er bijvoorbeeld sinds de S3 mee opgehouden. Ik gebruik m overigens elke dag.

[ Voor 55% gewijzigd door Tom. C op 13-09-2014 22:09 ]

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:52
De 930 staat nu toch wel erg hoog op de shortlist om mn iPhone 4s te vervangen. Niet dat die zo slecht is, maar begint wel op leeftijd te komen en dadelijk met iOS8 zie ik hem nog wel iets trager worden dan deze al is...

Nieuwe iPhone is erg tof, maar als ik zo een beetje marktplaats ed afloop kan je voor de helft van het geld van een iphone een nieuwe 930 kopen, heb je gelijk nog wat meer opslagruimte ook (wil geen 16gb meer).
Android is het hem niet voor mij nu.

Enige nadeel is dat ik toch wat Apple spul in huis heb en eea aan elkaar geknoopt is, mn wekker een 30 pins connector heeft die niet meer past en ik het een Powerup 3.0 binnen heb, een bluetooth ding waar nog geen WP app voor is.

Heb verder m'n moeder en schoonmoeder al aan een 520 geholpen en mn vriendin aan een 630... en die zijn allemaal wel heel tevreden...

Blijft alleen nog een belangrijke vraag, welke kleur :p
En ik lees hier wel een hoop issues, maar hoeveel tevreden gebruikers zonder issues staan daartegenover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Chris.nl schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 08:02:

Hopelijk heb je er niet al te veel werk mee gehad om je 930 opnieuw in te stellen, en loopt ie nu wel fijn...
Ja, hij doet het nu stukken beter. Thanks :)

edit: Ik heb en had overigens helemaal geen last van paars.

[ Voor 10% gewijzigd door Sebazzz op 14-09-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Laatst online: 18-08 13:34
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 22:40:
En ik lees hier wel een hoop issues, maar hoeveel tevreden gebruikers zonder issues staan daartegenover...
Ik ben een zeer tevreden gebruiker. Heb geen last van de genoemde issues. Zwart is bij mij ook echt zwart zonder zweempje ofzo. Misschien af en toe een heel lichte paarse kleurzweem bij een wit scherm. Is niet altijd aanwezig maar het stoort mij absoluut niet. Integendeel, ik heb bv op mijn desktop witte tekst-achtergronden in programma's wat grijzer gemaakt omdat het prettiger kijkt, vind ik. Overigens wordt het wel tijd dat die update waarin dit wordt opgelost eens eindelijk afkomt. Dit dan voor de mensen die er wel last van ondervinden.

Ik heb vooral voor de 930 gekozen omdat ik veel vogels fotografeer maar dan met een teletoeter. Voor landschappen en dergelijke zou ik dan mijn 2e camera moeten meenemen maar dat wordt een heel gesjouw bij elkaar. Bovendien heb je zo'n camera niet altijd bij je. De 930 wel dus en hij maakt verbluffend goede foto's. Vooral het HD formaat vind ik fijn want dat draai je zo op je TV af.

Ik heb een serie landschapfoto's online gezet voor geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
janchtw, nette foto's van het landschap. Gebruik je de gewone app of de Nokia app? Hoe heb jij de instellingen staan van de camera app? Ik heb af en toe nog wel vage foto's.. Volgens mij moet je aan de instellingen zitten als je iets moois wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Krasloos schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:50:
janchtw, nette foto's van het landschap. Gebruik je de gewone app of de Nokia app? Hoe heb jij de instellingen staan van de camera app? Ik heb af en toe nog wel vage foto's.. Volgens mij moet je aan de instellingen zitten als je iets moois wilt hebben.
Om echt goede foto's te maken moet je bijna wel aan de instellingen zitten. Automatisch is handig om even snel een foto te schieten.

Om een goede foto te maken moet je tijd nemen en rekening houden met de volgende zaken:
  • Welk onderwerp wil je op de foto zetten?
  • Waar wil je het onderwerp op de foto hebben (links, recht, enzv.)
  • Zorg dat je scherp stelt op het gewenste onderwerp, eventueel in manuele stand.
  • Zorg dat je de juiste belichting heb eventueel met manuele instelling.
  • Speel wat met de sluitertijd als je weinig licht hebt. Houd bij langere sluitertijden de telefoon zo stil mogelijk.
  • Maak meer foto's met verschillende instellingen en kies de beste uit (op een groot beeldscherm, niet op je telefoon)
  • Bewerk de foto's achteraf, het liefst vanuit een RAW bestand in bijvoorbeeld Photoshop.
Dit is even gauw hoe je al wat betere foto's kunt maken met de L930, maar zoek eens een goede uitleg op op internet. Veel zaken die gelden voor een 'normaal' fototoestel gelden ook voor de L930.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:07
Merk nu wel dat het flikkeren een stuk minder/stopt als je je vinger op de onderste antennes doet. Afscherming probleem moet toch niet meer kunnen anno nu?. Een kleur afwijking in zijn geheel vind ik ook niet zo erg, als het maar egaal is. Egaal een beetje paars no problem. Maar niet een beetje hier en daar. Maar goed, even afwachten wat coolblue voor me gaat betekenen. Enig min puntje vind ik wel dat ik net een complete skinomi set erop heb zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
En toen had ik een 930 voor mn neus liggen... zsm een nano-sim regelen... tot die tijd alvast eens kijken wat ie allemaal kan via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:34:
En toen had ik een 930 voor mn neus liggen... zsm een nano-sim regelen... tot die tijd alvast eens kijken wat ie allemaal kan via wifi.
Of zelf het simmetje knippen. Er zijn handleidingen zat te vinden op internet hoe je dat kan doen. Ik heb mijn sim op het oog geknipt zonder gebruik te maken van een uitgeprinte template (ik was ongeduldig) en het werkt prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Liever nieuwe sim, tot die tijd kan ik nog gewoon mn iphone gebruiken... grote kans alleen dat ik dat scherm morgen erg klein, wat minder zwart en minder scherp ga vinden :p
En het hele ding een stuk trager...

Trok et niet langer, mes gepakt en template... en nu verder op de Nokia ipv iPhone :-)

[ Voor 26% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 15-09-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Laatst online: 18-08 13:34
Krasloos schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:50:
Ze zijn gemaakt met de Nokia app. Alles op automatisch. Dus geen instellingen veranderd, alleen wel het output formaat op DNG gezet omdat ik normaal altijd in RAW fotografeer en dan achteraf eventueel correcties toepas in Photoshop CS6. Deze foto's hadden echter nauwelijks correctie nodig. Ietsje lichter gemaakt en een vleugje verscherpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:03
Ik heb sinds vanmorgen een vreemd probleem met mijn Lumia 930:

Ik heb 4g internetverbinding en krijg Whatsappjes gewoon door, andere apps als WPCentral, de nieuwsapps en zelfs de internet explorer (deze pagina kan niet worden weergegeven) hebben echter geen verbinding..

Hebben meer mensen dit probleem of, wellicht nog belangrijker, een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 10:49
azazel1983 schreef op maandag 15 september 2014 @ 09:50:
Ik heb sinds vanmorgen een vreemd probleem met mijn Lumia 930:

Ik heb 4g internetverbinding en krijg Whatsappjes gewoon door, andere apps als WPCentral, de nieuwsapps en zelfs de internet explorer (deze pagina kan niet worden weergegeven) hebben echter geen verbinding..

Hebben meer mensen dit probleem of, wellicht nog belangrijker, een oplossing?
Ik heb het probleem ook.
Heb het tijdelijk opgelost door verbinding te maken met een draadloos netwerk.

Abonnement is van Vodafone met 4g.
Hopelijk is op het eind van de dag opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
Tjesus schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:07:
[...]

Ik heb het probleem ook.
Heb het tijdelijk opgelost door verbinding te maken met een draadloos netwerk.

Abonnement is van Vodafone met 4g.
Hopelijk is op het eind van de dag opgelost.
Vervelend om te horen dat jij ook een probleem hebt maar het is wel enigszins geruststellend! :)

Ik heb overigens ook een Vodafone 4g abonnement, daar zal het probleem dus wel zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 19:43
Hier hetzelfde, VF 4G, omgeving Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
Kleine update van mijn kant:

Na het uit- en aanzetten van de mobiele dataverbinding in de instellingen werkt bij alles (voorlopig) weer naar behoren.
Dit had ik vanmorgen ook al geprobeerd, toen zonder succes, maar bij mij werkt het nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Zal wel aan Vodafone hebben gelegen. Ik had (en heb) prima 4G van KPN op mijn 930

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zo'n zuignap, ik vind het spuuglelijk, zou ik niet eens durven gebruiken. Bang dat het loslaat en mijn telefoon naar de haaien gaat. Zo wil ik niet in de auto zitten.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Grrrr, nu al de tweede spontane reboot na filmpjes kijken in HTML5 op Internet Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees, de Lumia 930 heel erg oranje is binnen en reeds geïnstalleerd. Wat een prachtig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
GerCor schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:14:
Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees, de Lumia 930 heel erg oranje is binnen en reeds geïnstalleerd. Wat een prachtig toestel.
Prachtig is hij zeker, al ging mijn voorkeur naar groen uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Bah, net m'n telefoon laten vallen. Gelijk een deuk in het metalen randje. Dat ging een stuk makkelijker dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Had m'n iPhone 4s ook weleens laten vallen en dan komt er ook wel iets, maar niet gelijk een deukje... rand van de 930 voelt ook net wat anders aan, lichter misschien.

Ben wel blij met m'n telefoon, nog een paar accessoires besteld dankzij het topic waar ik niet van wist... alleen het formaat is nog erg wennen.
Toetsenbord/swypen is ook erg fijn, wel even wennen... blij dat ik niet voor een Android telefoon ben gegaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hmmm, nog niet echt wild van de wifi. Dat deed mijn HTC 8X stukken beter.

Wel leuk is de samenwerking met mijn PTV3000. En omdat ik de oranje kleur echt top vind voorlopig heel voorzichtig zijn. Zal uiteindelijk toch wel een bescherming omheen komen. Mijn dochter heeft nu de HTC 8X. Dus 2 Windows Phone gebruikers in de 'familie'. Nu de rest nog. :+

[ Voor 65% gewijzigd door GerCor op 16-09-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:52

Priet

To boldly do what no one has..

Werkt Netflix ook icm die PTV3000? Hier wordt de verbinding verbroken of blijft het beeld hangen zodra ik een film start :(

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Priet schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:58:
Werkt Netflix ook icm die PTV3000? Hier wordt de verbinding verbroken of blijft het beeld hangen zodra ik een film start :(
Als je het aan mij vraagt, geen idee. Ik heb geen Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ik lees in dit topic erg veel "kwaaltjes" terug. Heeft de Nokia Lumia 930 hier in het algemeen veel last van, of zijn dit maar een select aantal gebruikers? Ik ben mijn huidige HTC 8X ontzettend beu, juist omdat deze ook ontzettend veel kwaaltjes heeft (telefoon valt sporadisch uit, soms wel 5x in een half uur. Sim kaart wordt soms niet meer herkend, etc.)

Over Windows Phone heb ik echter niks te klagen, ik vind het (voor een telefoon) een prachtig OS. De 930 heeft daarnaast een vernieuwd OS, wat het toestel nog aantrekkelijker maakt. Doe ik een "miskoop" met de 930? De HTC 8X is namelijk één van de slechtste telefoons die ik in jaren heb gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ach ja, ik probeer er nog wel eens een aardig berichtje tussendoor te gooien maar over het algemeen posten mensen niet als iets prima werkt. Zit ik ook geen vraag aan verbonden. Ik ben vandaag overgestapt van een HTC 8X die soms, inderdaad, een paar keer per dag 'tot ziens' liet zien om onverklaarbare reden(en). Maar ik heb wel gemerkt dat de HTC niet bijzonder veel afwijkt van de Nokia Lumia. HTC 8X heeft beats maar ook dat mis ik niet merkbaar bij de 930. Ja, het scherm is beter maar went erg snel. Ik zag wel op de Lumia de pijltjes bij netwerkverbindingen (3G en WiFi) verschijnen, je hebt nu dus scherm projecteren (in combinatie met PTV3000), en extra Nokia apps. Maar per saldo vind ik het geen wereldschok aan verbeteringen. De HTC 8X beviel mij ook prima op wat kleine ergernissen na.

WiFi, althans zo lijkt het, vind ik van de HTC 8X toch stukken beter. Ik kon met de HTC een heel eind de tuin in lopen zonder veel verlies. Bij de Nokia ben ik bij mijn huisdeur de verbinding al kwijt.

En inderdaad, Windows Phone 8.1 is een prachtig OS. Ik zou de Nokia 930, maar heb de Nokia nog niet eens een dag, geen miskoop durven noemen.

ps. Kreeg trouwens van T-Mobile de nanosim er bij geleverd. _/-\o_

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:13

TheVMaster

Moderator WOS
GerCor schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:01:
Zo'n zuignap, ik vind het spuuglelijk, zou ik niet eens durven gebruiken. Bang dat het loslaat en mijn telefoon naar de haaien gaat. Zo wil ik niet in de auto zitten.
Hoezo niet? Ik heb de officiele Nokia zuignap (met NFC en QI lader)....echt super ding. Heb hem overigens niet aan het raam geplakt, maar (met de bijgeleverde eh....ronde eh..plakker) op het dashboard geplakt.

• GerCor

GerCor

Ik wil niet met die angst dat het loslaat in de auto zitten, naast dat ik het ook spuuglelijk vind.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:13

TheVMaster

Moderator WOS
GerCor schreef op woensdag 17 september 2014 @ 01:34:
Ik wil niet met die angst dat het loslaat in de auto zitten, naast dat ik het ook spuuglelijk vind.
Loslaat...? Neem toch aan dat Nokia in ieder geval A kwaliteit levert en als het los zou laten, tja...dan gaat er een garantie-claim hun kant op :)

Lelijk.....ach wat is lelijk, zo'n ding aan het raam is idd erg lelijk. Op het dashboard valt het allemaal best wel mee :)

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik heb eergisteren het bijbehorende officiële Nokia flipcase gekregen in de bijbehorende kleur oranje. Super blij mee, maar hij wordt zo snel vies! Nu al donkere randjes :'(
Verder een heel mooi en strak design van het hoesje, alles past precies!

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
GerCor schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 23:31:
WiFi, althans zo lijkt het, vind ik van de HTC 8X toch stukken beter. Ik kon met de HTC een heel eind de tuin in lopen zonder veel verlies. Bij de Nokia ben ik bij mijn huisdeur de verbinding al kwijt.
Ik krijg soms het idee dat de weergave van het wifi signaal niet helemaal klopt. Soms heb ik 0 wifi streepjes maar kan wel gewoon leuk alles doen. Gister avond had ik ook "geen" bereik, maar het pijltje stond er wel en ik kon gewoon whatsapp berichten ontvangen en youtube kijken :p

• GerCor

GerCor

Dat denk ik ook want als ik kijk naar Data-inzicht dan komt Mobiel netwerk nauwelijks voor. Gisteren 1 MB, Wi-Fi 812 MB

• CokeZero
ReCreator schreef op woensdag 17 september 2014 @ 09:49:
Ik heb eergisteren het bijbehorende officiële Nokia flipcase gekregen in de bijbehorende kleur oranje. Super blij mee, maar hij wordt zo snel vies! Nu al donkere randjes :'(
Verder een heel mooi en strak design van het hoesje, alles past precies!
Herkenbaar me groene hoesje ziet er ook totaal niet meer uit. Maar zo lang me 930 maar mooi blijft vind ik alles best.

Kon ik toch maar beter voor de zwarte kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door CokeZero op 17-09-2014 11:07 ]

• Krasloos
Swerfer schreef op zondag 14 september 2014 @ 13:16:
[...]

Om echt goede foto's te maken moet je bijna wel aan de instellingen zitten. Automatisch is handig om even snel een foto te schieten.

Om een goede foto te maken moet je tijd nemen en rekening houden met de volgende zaken:
  • Welk onderwerp wil je op de foto zetten?
  • Waar wil je het onderwerp op de foto hebben (links, recht, enzv.)
  • Zorg dat je scherp stelt op het gewenste onderwerp, eventueel in manuele stand.
  • Zorg dat je de juiste belichting heb eventueel met manuele instelling.
  • Speel wat met de sluitertijd als je weinig licht hebt. Houd bij langere sluitertijden de telefoon zo stil mogelijk.
  • Maak meer foto's met verschillende instellingen en kies de beste uit (op een groot beeldscherm, niet op je telefoon)
  • Bewerk de foto's achteraf, het liefst vanuit een RAW bestand in bijvoorbeeld Photoshop.
Dit is even gauw hoe je al wat betere foto's kunt maken met de L930, maar zoek eens een goede uitleg op op internet. Veel zaken die gelden voor een 'normaal' fototoestel gelden ook voor de L930.
Dat is een mooie lijst van aandachtspunten. Ik heb een experiment gedaan met verschillende instellingen en je ziet wel verschillende resultaten. Bewerken in Photoshop, ben ik geen held in en nooit gedaan. Vanuit de telefoon moet het goed zijn. Het moet in een fotoboek kunnen van een A4-formaat.
janchtw schreef op zondag 14 september 2014 @ 23:26:
[...]

Ze zijn gemaakt met de Nokia app. Alles op automatisch. Dus geen instellingen veranderd, alleen wel het output formaat op DNG gezet omdat ik normaal altijd in RAW fotografeer en dan achteraf eventueel correcties toepas in Photoshop CS6. Deze foto's hadden echter nauwelijks correctie nodig. Ietsje lichter gemaakt en een vleugje verscherpt.
Dat is wel fijn. Ik heb ook met automatisch zitten spelen, maar krijg wel wazige foto. Wel op RAW/DNG zetten, dat maakt misschien wel verschil. Moet ik deze foto's wel later omzetten in JPEG, als ik ze wil gebruiken voor bijvoorbeeld een fotoboek.

• GerCor

GerCor

Jaja, eergisteren een PV laten aanbrengen op/in mijn huis. PV=zonnepanelen en omvormer. Volgens de monteur moet je - heel moeilijk doen met SMA portal blabla- een bluetoothverbinding kunnen opzetten met de omvormer zodat je op je PC alles mooi kunt uitlezen.

'Ik heb een Windows Phone, kan dat dan ook?' Volgens de monteur niet maar zojuist de app PV Monitor op de Lumia 930 geïnstalleerd en hoppa .... bluetoothverbinding wordt gemaakt en mijn gegevens netjes op mijn scherm.

Vandaag weer blijer met mijn 930 oranje. En euh ... net viel de oranje flipcase in de brievenbus. Wat een mooie dag.

• Chris.nl
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:21:
Jaja, eergisteren een PV laten aanbrengen op/in mijn huis. PV=zonnepanelen en omvormer. Volgens de monteur moet je - heel moeilijk doen met SMA portal blabla- een bluetoothverbinding kunnen opzetten met de omvormer zodat je op je PC alles mooi kunt uitlezen.

'Ik heb een Windows Phone, kan dat dan ook?' Volgens de monteur niet maar zojuist de app PV Monitor op de Lumia 930 geïnstalleerd en hoppa .... bluetoothverbinding wordt gemaakt en mijn gegevens netjes op mijn scherm.

Vandaag weer blijer met mijn 930 oranje. En euh ... net viel de oranje flipcase in de brievenbus. Wat een mooie dag.
Ik kan genieten van je enthousiasme! Eerst al je voorpret, en nu kom je helemaal los 👊👍

• Pmleader
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-08 15:40
Snel een vraagje:
Zijn er hier mensen die ook "last" hebben van het random openen van de camera app?
Ik weet vrij zeker dat ik die button niet helemaal indruk of heel zacht(niet voorbij het halverwege punt voor de focus)
en toch gebeurd het vrij vaak dat ik de telefoon neerleg en ineens of na een aantal seconden komt de camera app tevoorschijn.
Ik heb zo ook al meerdere malen broekzakfoto's gemaakt, zijn mooi als je een zwarte achtergrond wilt maar verder niet heel nuttig.

• vali
Pmleader schreef op donderdag 18 september 2014 @ 15:29:
Snel een vraagje:
Zijn er hier mensen die ook "last" hebben van het random openen van de camera app?
Ik weet vrij zeker dat ik die button niet helemaal indruk of heel zacht(niet voorbij het halverwege punt voor de focus)
en toch gebeurd het vrij vaak dat ik de telefoon neerleg en ineens of na een aantal seconden komt de camera app tevoorschijn.
Ik heb zo ook al meerdere malen broekzakfoto's gemaakt, zijn mooi als je een zwarte achtergrond wilt maar verder niet heel nuttig.
Dat heb ik nog nooit ervaren. Gebeurd dat echt als hij alleen op tafel ligt?

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

GerCor schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:21:

Haha, mooi is die oranje he ? Ik heb zelf de zwarte lumia 930 maar heb wel de oranje achterkant. Dat zwarte aluminium randje met oranje cover staat echt meer dan prima.

XBL: MRE Inc

• Blackouts
Snel een vraagje:
Ja ik heb er regelmatig last van. En elke keer denk ik toch vrij zeker te weten dat ik die knop niet indruk...

Heb ook vaak last van dat de knoppen onderin niet meer werken, of dat ineens het zoek scherm naar voren komt alsof de zoek knop blijft hangen of zo. Of dat de zoekknop het helemaal niet meer doet. Hier gaat ie binnenkort voor weg voor reparatie denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Snel een vraagje:
Gisteren jouw bericht gelezen, dacht gelukkig heb ik daar geen last van.

Kom thuis en hield mijn telefoon een beetje raar vast waardoor ik niet eens in de buurt wat van de camera knop en opeens opent de camera app! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

TheVMaster schreef op woensdag 17 september 2014 @ 01:00:
[...]

Hoezo niet? Ik heb de officiele Nokia zuignap (met NFC en QI lader)....echt super ding. Heb hem overigens niet aan het raam geplakt, maar (met de bijgeleverde eh....ronde eh..plakker) op het dashboard geplakt.
Werkt bij jou NFC en QI tegelijkertijd? Als ik het toestel op één manier erin zet detecteert hij de houder niet via NFC en werkt QI enkel, en als ik het toestel op de andere manier erin zet werkt NFC wel maar dan laad hij niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 10:26
Sebazzz schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:58:
[...]

Werkt bij jou NFC en QI tegelijkertijd? Als ik het toestel op één manier erin zet detecteert hij de houder niet via NFC en werkt QI enkel, en als ik het toestel op de andere manier erin zet werkt NFC wel maar dan laad hij niet op.
Bij mij werken het beide perfect. De NFC chip zit alleen onder op de houder (NFC logo). Als je daar je telefoon overheen haalt dan registreert je telefoon pas de NFC chip en kun je de telefoon in de houder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald-Jan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 11:49
Beste allemaal,

Ik heb deze week een support topic geopend bij Microsoft omdat bij mij de volumeknoppen vaak niet reageren als het scherm uit is. Dit is een bug en soms doet hij het gewoon wel. Ik heb even dit topic doorzocht en zag dat er wel meer mensen zijn die dit probleem hebben. Zelf heb ik het probleem al met 3 telefoons gehad, dus dit issue komt vaker voor.

Bij het support forum leken ze nog nooit van dit issue gehoord te hebben en denken ze aan een hardware probleem. Zouden de mensen die ook last van deze bug hebben, even een melding kunnen maken in dit topic: Microsoft Answers

Wie weet kunnen we met elkaar de oorzaak van het probleem vinden :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Ronald-Jan schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:41:
Beste allemaal,

Ik heb deze week een support topic geopend bij Microsoft omdat bij mij de volumeknoppen vaak niet reageren als het scherm uit is. Dit is een bug en soms doet hij het gewoon wel. Ik heb even dit topic doorzocht en zag dat er wel meer mensen zijn die dit probleem hebben. Zelf heb ik het probleem al met 3 telefoons gehad, dus dit issue komt vaker voor.

Bij het support forum leken ze nog nooit van dit issue gehoord te hebben en denken ze aan een hardware probleem. Zouden de mensen die ook last van deze bug hebben, even een melding kunnen maken in dit topic: Microsoft Answers

Wie weet kunnen we met elkaar de oorzaak van het probleem vinden :)

Alvast bedankt!
Zouden ze dat dan wel moeten doen dan ? Volgens mij heeft mijn Lumia 920 dat ook nooit gedaan en nu bij mijn Lumia 930 ook niet, maar ik weet niet beter ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald-Jan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 11:49
bhorvers schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:48:
Zouden ze dat dan wel moeten doen dan ? Volgens mij heeft mijn Lumia 920 dat ook nooit gedaan en nu bij mijn Lumia 930 ook niet, maar ik weet niet beter ... :?
Jazeker! Bij mij heeft hij het vroeger altijd gedaan. Zou ook vreemd zijn als deze feature zou ontbreken. Plaats anders ook even een reactie in het topic van Microsoft Answers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Ronald-Jan schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:17:
[...]

Jazeker! Bij mij heeft hij het vroeger altijd gedaan. Zou ook vreemd zijn als deze feature zou ontbreken. Plaats anders ook even een reactie in het topic van Microsoft Answers!
Mijn l1020 heeft ook werkende volumeknoppen als het scherm geblokkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 10:26
liffey schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:29:
[...]

Mijn l1020 heeft ook werkende volumeknoppen als het scherm geblokkeerd is.
Mijn 920 ook, nooit problemen gehad, werken altijd onder lockscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ronald-Jan schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:17:
[...]

Ik ervaar het ook wel eens al mijn toestellen(l520, mijn oude l920 en nu ook op mijn l930).

Als ik het volume wil aanpassen doet hij het af en toe dus niet. Deze bug gaat weg als ik naar het lockscreen ga en dan opnieuw probeer. Moet zeggen dat ik er nu geen last meer van heb met mijn draadloos bluetooth headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ronald-Jan schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:41:
Ik heb deze week een support topic geopend bij Microsoft omdat bij mij de volumeknoppen vaak niet reageren als het scherm uit is.
[...]
Sonny7 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:33:
[...]

Mijn 920 ook, nooit problemen gehad, werken altijd onder lockscreen
Er zit een groot verschil tussen werkende volume knoppen als het scherm uit is en als het scherm aan staat met lockscreen.

Zoals Ronald-Jan het beschrijft, heeft het volgens mij nog nooit gewerkt. Als je scherm UIT staat, werken de volume knoppen NIET. Ze werken wel als je scherm AAN staat en je scherm gelocked is.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
MRE-Inc schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:41:
[...]

Zoals Ronald-Jan het beschrijft, heeft het volgens mij nog nooit gewerkt. Als je scherm UIT staat, werken de volume knoppen NIET.
Zo werkt het juist wel... De manier waarop jij het beschrijft zou nogal onhandig zijn denk je niet? Geen volume kunnen veranderen met de telefoon in je broekzak of iets dergelijks. En ik kan je 100% verzekeren dat dat prima kan.

Wat NIET werkt, is je ringtone volume wijzigen met het scherm uit. Muziek volume is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpardaSpeed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 15:13
Hebben jullie ook veel last van dat met Internet Explorer veel sites slecht worden weergegeven?
Ook de functie "desktop weergaven" werkt heel slecht bij mij.
Je krijgt dan gewoon de zelfde pagina te zien maar werkt de site dan nog slechter.
Is er misschien een alternatieve Browser app?

RuudBoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
MRE-Inc schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:41:
[...]

[...]

Er zit een groot verschil tussen werkende volume knoppen als het scherm uit is en als het scherm aan staat met lockscreen.

Zoals Ronald-Jan het beschrijft, heeft het volgens mij nog nooit gewerkt. Als je scherm UIT staat, werken de volume knoppen NIET. Ze werken wel als je scherm AAN staat en je scherm gelocked is.
Jij kan nooit als je muziek luistert de volume aanpassen als je telefoon gelocked is? Dat zou echt super vreemd zijn.. :S .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:09
Sinds ik Lumia 930 heb gaat data echt veels te snel.. klopt helemaal niks van.
Tijdens werk doe ik altijd data uit, behalve als ik pauze heb. Hoe kan dat ik zo snel door me data heen gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kijk eens naar je achtergrond taken. Wie weet staat er flink wat te synchroniseren?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
PaT schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:36:
Kijk eens naar je achtergrond taken. Wie weet staat er flink wat te synchroniseren?
Hoe kan je dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Sonny7 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:32:
[...]

Bij mij werken het beide perfect. De NFC chip zit alleen onder op de houder (NFC logo). Als je daar je telefoon overheen haalt dan registreert je telefoon pas de NFC chip en kun je de telefoon in de houder zetten.
Ja, maar dus niet tegelijkertijd? Je moet eraan denken om je telefoon op een bepaalde manier in de houder te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Batterijgebruik in instellingen en dan opzij swipen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
E-mail en accounts
Batterij besparing

In de instellingen dus.

• hotymoty
Krasloos schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:20:
[...]

E-mail en accounts
Batterij besparing

In de instellingen dus.
Daar heb ik echt alles uitgevinkt behalve whatsapp.. Heel vreemd allemaal. Op me mobiel zelf bij Datainzicht zegt hij dat ik 90 mb heb opgemaakt, wat me onwaarschijnlijk lijkt als ik alleen whatsapp gebruikt bijna. En bij My T-Mobile zegt hij dat ik 125 MB heb verbruikt. Terwijl ik dat bij me iPhone 4 niet had, dat ging allemaal goed en soepel.

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

hotymoty schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 01:54:
[...]

Daar heb ik echt alles uitgevinkt behalve whatsapp.. Heel vreemd allemaal. Op me mobiel zelf bij Datainzicht zegt hij dat ik 90 mb heb opgemaakt, wat me onwaarschijnlijk lijkt als ik alleen whatsapp gebruikt bijna. En bij My T-Mobile zegt hij dat ik 125 MB heb verbruikt. Terwijl ik dat bij me iPhone 4 niet had, dat ging allemaal goed en soepel.
Als je bij data sense naar links swipet kan je zien welke apps hoeveel data verbruiken. Wat geeft dat als resultaat? Bij mij verbruikt whatsapp inderdaad alleen maar een paar MB. Toevallig automatische app updates?

Tevens kan het zo zijn dat je in data sense de 'resetdatum' nog hebt ingesteld op de eerste dag van de maand, terwijl dat bij jouw abonnement misschien een andere dag is. Dat zou het verschil in dataverbruik kunnen verklaren tussen data sense en de t-mobile gegevens.

[ Voor 16% gewijzigd door Woembah op 20-09-2014 05:51 ]

Check out my photography on Instagram

• hotymoty
Hoe kan je aan die app Data Sense komen? Ik kan um niet vinden in de Store en staat ook niet op de Lumia.
En ik heb alles bekeken wat aan staat met automatisch ophalen. Bijv mail, updates, notificaties van apps. Dat heb ik allemaal uit staan. Ik kan maar niet vinden wat er zoveel MB's slurpt

• Blackouts
Data inzicht in het Nederlands

Als internet explorer daar hoog staat moet je ook eens kijken of data besparing voor browser uitgeschakeld staat. Die moet ingeschakeld zijn. Op standaard is goed

[ Voor 73% gewijzigd door Blackouts op 20-09-2014 10:14 ]

• hotymoty
Ja die staat op databesparing, zelfs op hoog. Whatsapp staat wel heel hoog in de lijst. Die lijst met verbruik staat trouwens bij Batterijbesparing, niet bij Datainzicht.

[ Voor 32% gewijzigd door hotymoty op 20-09-2014 10:33 ]

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

hotymoty schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:31:
Ja die staat op databesparing, zelfs op hoog. Whatsapp staat wel heel hoog in de lijst. Die lijst met verbruik staat trouwens bij Batterijbesparing, niet bij Datainzicht.
Bij Batterijbesparing staat het accugebruik en bij Datainzicht staat het datagebruik...

Verwijderd

Een vraag .

Ik heb de L930 als vervanger van een L920.
Hij bevalt prima maar op één punt wijkt hij echt af van mijn L920.

Bij gebruik in de auto krijg ik vaak melding "kan tijdelijk geen verbinding maken met site" (in de browser natuurlijk). Tevens zie ik vaak dat mijn FlitsNav langer dan 5 minuten geen berichten binnen krijgt. Het gebeurd in de omgeving met slechte netwerkdekking maar ook als ik langs stedelijk omgeving rijdt en hij veel WIFI netwerken ziet.
'Slechte dekking' omdat de G va GPRS in beeld staat ipv 4G. Ik kan echter altijd wel bellen. Er is dus dekking!
Ik vindt dat vreemd en had er met de L920 geen last van.
Alle instellingen zijn diverse keren gecheckt. Zoals "mobiel data verbinding via mobielnetwerk als er geen WIFI is" en "Roamen toestaan"
Ik heb zelf de indruk dat als hij geen 4G heeft hij gewoon niet op dataverbinding wil en dat als er een alternatief WIFI in de buurt is (dus willekeurig welke WIFI) hij daar eerst gaat proberen., ook al ben ik niet ingelogd op dit WIFI netwerk.

Ik heb een Vodafone Red Business

Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Oplossingen?? suggesties??

Anders gaat hij terug naar Nokia ..............

• Paul01
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik zie dat je internet Explorer ook op de achtergrond taken kan laten uitvoeren. Wat doet dit en mis ik iets als ik het uit zet?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Telfordia schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 12:14:
Ik zie dat je internet Explorer ook op de achtergrond taken kan laten uitvoeren. Wat doet dit en mis ik iets als ik het uit zet?
Dit heeft hoogstwaarschijnlijk ermee te maken dat dan als je een tile van een website maakt deze niet update.

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:09:
Een vraag .

Ik heb de L930 als vervanger van een L920.
Hij bevalt prima maar op één punt wijkt hij echt af van mijn L920.

Bij gebruik in de auto krijg ik vaak melding "kan tijdelijk geen verbinding maken met site" (in de browser natuurlijk). Tevens zie ik vaak dat mijn FlitsNav langer dan 5 minuten geen berichten binnen krijgt. Het gebeurd in de omgeving met slechte netwerkdekking maar ook als ik langs stedelijk omgeving rijdt en hij veel WIFI netwerken ziet.
'Slechte dekking' omdat de G va GPRS in beeld staat ipv 4G. Ik kan echter altijd wel bellen. Er is dus dekking!
Ik vindt dat vreemd en had er met de L920 geen last van.
Alle instellingen zijn diverse keren gecheckt. Zoals "mobiel data verbinding via mobielnetwerk als er geen WIFI is" en "Roamen toestaan"
Ik heb zelf de indruk dat als hij geen 4G heeft hij gewoon niet op dataverbinding wil en dat als er een alternatief WIFI in de buurt is (dus willekeurig welke WIFI) hij daar eerst gaat proberen., ook al ben ik niet ingelogd op dit WIFI netwerk.

Ik heb een Vodafone Red Business

Staat bij 'Settings -> mobile+SIM -> SIM settings' alles goed? Staat daar bijvoorbeeld bij 'Highest connection speed' 4G?

(Ik weet de juiste benamingen niet in het Nederlands, maar daar moet je wel uitkomen...)

Verwijderd

Swerfer schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 12:58:
[...]

Staat bij 'Settings -> mobile+SIM -> SIM settings' alles goed? Staat daar bijvoorbeeld bij 'Highest connection speed' 4G?

(Ik weet de juiste benamingen niet in het Nederlands, maar daar moet je wel uitkomen...)
Ja Die staan goed gewoon op 4G !
Dat is echt niet het probleem.

• KeRsTmAnNeKe
Is het met een setting mogelijk om bij het kijken van een fullscreen video de achtergrondverlichting van die 3 knoppen onderin uit te zetten?

Die blijven in het donker namelijk heel hinderlijk branden :p

Verder nog steeds happy met de 930, eigenlijk nog niks tegengekomen wat er niet/niet fijn werkt of wat ik mis ten opzichte van mn iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
In batterij besparingstand zetten, is de enige oplossing denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 11:09:

Volgens mij zou ie gewoon moeten werken, maar heb je al gespeeld met de wifi instellingen? Zo heb ik bijvoorbeeld onder 'wifi inzicht' beide opties uitgeschakeld staan, omdat ik die niet nodig vind (maar ik heb dan ook een 11gb abonnement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 20:53:
[...]

Ik gebruikt het nu af en toe. Vind het best handig voor als ik mijn spotify favorieten zat wordt.
Pagina: 1 ... 19 ... 43 Laatste

Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.