Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:08
rimave schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:29:
Maar die knopjes onder het scherm gaven altijd licht en nu ineens niet meer.
Is dat misschien met de Cyan update verandert?
Zet de batterij besparings schakelaar uit onder het kopje display welke zich bevindt in de lijst van instellingen.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
HansvDr schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:38:
[...]

Je hebt gelijk, de sim is nog niet binnen maar dit weekend toch maar druk geweest met mijn toestel.

Eerste indrukken:

- Batterij gaat veel langer mee als op mijn Android toestel.
Als ik geen sim in mijn toestel heb zitten gaat mijn android toestel weer langer mee dan de 930 ;-)
Beetje te snel een conclusie getrokken lijkt me.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
renzo4000 schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:43:
[...]

Als ik geen sim in mijn toestel heb zitten gaat mijn android toestel weer langer mee dan de 930 ;-)
Beetje te snel een conclusie getrokken lijkt me.
Geen conclusie maar eerste indruk zoals gezegd.

Ik kom er nog op terug.

Maar op http://bgr.com/2014/08/25...windows-phone-htc-one-m8/ hebben ze het getest met een HTC One (M8) en trekken ze wel die conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:32
Goh.. 2 probleempjes met mij Lumia 930..

1. Muziek stopt opeens tijdens afspelen, gelukkig verhielp headset eruit en er weer in en vervolgens play klikken het wel. Dus niet compleet vast oid.. Even in de gaten houden of dit issue blijft..

2.Backup is al 3 weken niet gelukt (Ik kreeg opeens popupmelding) .. en wil ook niet lukken. Anderen problemen mee? Ik had het ingesteld om alles (apps, instellingen, sms en foto's/video's) te backuppen, willekeurig welke combi van deze aan/uit zetten biedt geen soelaas.. Iemand dit al gehad en opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuOnline
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 14:02
M.b.t. het maken van back-up heb ik hetzelfde gehad.

Bij mij hielp het om eerst de gemaakte back-up's te verwijderen via de optie 'manage back up'.

Daarna lukte het wel om back-up's te maken.

Zie ook: http://www.wpcentral.com/fix-windows-phone-os-backups-error

[ Voor 26% gewijzigd door DuOnline op 02-09-2014 09:52 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vannacht lag mijn 920 niet aan de lader en werd vanmorgen wakker met 26% minder batterij, vind het echt bizar veel. (de iphone van m'n vriendin 2%)

Is dit nou de schuld van de waardeloze batterij of van de cyan update?
Dit ivm eventuele aanschaf van 930. Maar als Cyan het veroorzaakt en het bij de 930 dus net zo is zie ik er maar vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Klein vraagje. Al geprobeerd te googleen maar krijg het niet gevonden.
Ik kan van iemand een Lumia 930 BE overnemen. Weet iemand wat het verschil is met de "normale" versie? Ik woon zelf in Nederland dus weet niet of een Belgisch model problemen gaat geven?
Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Gisteren pas de 1e keer een groene L930 in de winkel gezien. Als ik opnieuw zou moeten kiezen, zou ik zeker de groene kiezen. Mijn zwarte is wat saai en bijna niemand is benieuwd welk toestel ik heb :)

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:46
Davy1982 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:49:
Ik kan van iemand een Lumia 930 BE overnemen. Weet iemand wat het verschil is met de "normale" versie? Ik woon zelf in Nederland dus weet niet of een Belgisch model problemen gaat geven?
Alvast bedankt _/-\o_
Volgens mij maakt dit niet uit. Mijn vrouw heeft een Franse 635 en er is geen verschil te merken. Er stond een Franse app op, maar die is te verwijderen. Misschien dat het hooguit uit maakt bij updates, die je misschien iets eerder of iets later krijgt dan de Nederlandse versie. Ik zie op marktplaats bij de 'tweedekansjes' van Coolblue ook regelmatig de BE versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:48
Wietsee. schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:33:
[...]

Zet de batterij besparings schakelaar uit onder het kopje display welke zich bevindt in de lijst van instellingen.
En de lampjes doen het weer. :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:32
MvanDrunen schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:11:
M.b.t. het maken van back-up heb ik hetzelfde gehad.

Bij mij hielp het om eerst de gemaakte back-up's te verwijderen via de optie 'manage back up'.

Daarna lukte het wel om back-up's te maken.

Zie ook: http://www.wpcentral.com/fix-windows-phone-os-backups-error
Dit heeft het inderdaad opgelost.. Zit me net te bedenken dat ik daardoor waarschijnlijk de oorzaak ook wel kan schatten.

De oude backup was van een 820 met DP8.1. Die heb ik toen overgezet op deze stock 930. Vervolgens die weer proberen te backuppen, wat van begin af aan dus niet gelukt is. Het probleem zal dus ongetwijfeld in compatibiliteit tussen 8.1 en DP8.1 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Heb de volgende vreemde situatie nu twee keer gehad.
Wanneer ik gebeld wordt, houdt de beltoon na een paar seconden op. Hierdoor al twee oproepen gemist.

Hebben meer mensen deze ervaring? En wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Wellicht een beltoon kiezen die langer duurt dan een paar seconden?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

weid1374 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:07:
Heb de volgende vreemde situatie nu twee keer gehad.
Wanneer ik gebeld wordt, houdt de beltoon na een paar seconden op. Hierdoor al twee oproepen gemist.

Hebben meer mensen deze ervaring? En wellicht een oplossing?
Bij Vodafone kan je de "rinkeltijd" (ja serieus, zo noemen ze dat) instellen in de self-service menu's (1200 of 1233, weet even niet zeker welke). Heb je misschien een nieuwe sim gekregen bij de toestel?

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 03-09-2014 11:16 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weid1374

weid1374

Levensgenieter

PaT schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:15:
[...]

Bij Vodafone kan je de "rinkeltijd" (ja serieus, zo noemen ze dat) instellen in de self-service menu's (1200 of 1233, weet even niet zeker welke). Heb je misschien een nieuwe sim gekregen bij de toestel?
Dank voor je reactie!
Heb inderdaad een nieuwe nano-sim gekregen.
Zit bij KPN, niet bij Vodafone. Ga eens de menu's van KPN doorlopen.

Edit:
Bij KPN is de "rinkeltijd" niet aanpasbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door weid1374 op 03-09-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Heb m'n CR-201 carkit binnen, maar nu staat er op de zijkant van de doos "CR201", maar achter bij de details CR200.

Op de houder staat CR200. Heeft een van jullie dat ook gezien? En kan een van jullie een foto maken van de rubbers van een CR201?

Heb geen zin om belazerd te worden met een CR200 terwijl ik de CR201 wil ;) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:40:
Vannacht lag mijn 920 niet aan de lader en werd vanmorgen wakker met 26% minder batterij, vind het echt bizar veel. (de iphone van m'n vriendin 2%)

Dit ivm eventuele aanschaf van 930. Maar als Cyan het veroorzaakt en het bij de 930 dus net zo is zie ik er maar vanaf.
In vliegtuigstand gaat er bij mij 2 procent af, in 8/9 uur tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:40:

Ik herken deze drains bij de lumia 920, maar bij mijn l930 heb ik deze nog nooit gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 17:45
Ik ben nu ook trotse bezitter van een Lumia 930 nu merk alleen dit. Als ik met de camera in het donker gebruik zie ik paars achtig gloed en dat trek weg na het focussen. Meer mensen last van? Heb al geprobeerd met die fix met slider naar groen maar dat werkte niet.

Add me op Stadia: Gloogle

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Als die gloed wegtrekt na 't focussen, wat maakt 't dan verder nog uit?

• beefunit41
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 23:31
Davy1982 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:49:
Alvast bedankt _/-\o_
coenox schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 10:12:
[...]

Volgens mij maakt dit niet uit. Mijn vrouw heeft een Franse 635 en er is geen verschil te merken. Er stond een Franse app op, maar die is te verwijderen. Misschien dat het hooguit uit maakt bij updates, die je misschien iets eerder of iets later krijgt dan de Nederlandse versie. Ik zie op marktplaats bij de 'tweedekansjes' van Coolblue ook regelmatig de BE versie.
Ik heb het omgekeerde, namelijk een NL toestel en woon in BE.

Wat ik nu graag zou willen is dan ook de BE firmware ipv de NL, aangezien mijn toestel nu constant denkt dat hij aant het roamen is en ook het symbool (driehoekje) permanent toont, ook al is dit niet het geval.

Ik heb ook de indruk dat hierdoor mijn VPN niet wil lukken en geeft hij steeds één of andere bizarre foutmelding dat hij geen cellular network of wifi connectie heeft, hoewel deze gewoon buiten de VPN perfect werkt.

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

[ Voor 16% gewijzigd door beefunit41 op 04-09-2014 12:31 ]

• GerCor

GerCor

Tsjonge tsjonge. Ik kan vanaf vandaag verlengen. Ik helemaal naar T-Mobile Zwolle. Geen Lumia 930 Oranje. Alleen via web te bestellen. Wel een zwarte. Hoef ik niet. Zegt die verkoper: 'we hebben, omdat we 10 jaar bestaan, mooie aanbiedingen zoals een Samsung Galaxy'. Ik zeg: die wil ik niet eens gratis hebben. Maar goed, niet dus. Ik naar MM Zwolle. Niet op voorraad en wanneer we bestellen zijn we niet sneller dan welke andere winkel. Laat maar en bedankt voor de uitleg. Coolblue heeft ze op voorraad maar dan moet ik helemaal naar Groningen. In mijn woonplaats geprobeerd bij Phone House. Niet op voorraad, wel te bestellen maar € 40 duurder.

Valt nog niet mee om een Nokia Lumia 930 oranje te bemachtigen.

Ja, en dan schiet 't natuurlijk ook niet op met 't marktaandeel van Windows Phone. Wat een armoede zeg.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:01

TheVMaster

Moderator WOS
GerCor schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:32:
Tsjonge tsjonge. Ik kan vanaf vandaag verlengen. Ik helemaal naar T-Mobile Zwolle. Geen Lumia 930 Oranje. Alleen via web te bestellen. Wel een zwarte. Hoef ik niet. Zegt die verkoper: 'we hebben, omdat we 10 jaar bestaan, mooie aanbiedingen zoals een Samsung Galaxy'. Ik zeg: die wil ik niet eens gratis hebben. Maar goed, niet dus. Ik naar MM Zwolle. Niet op voorraad en wanneer we bestellen zijn we niet sneller dan welke andere winkel. Laat maar en bedankt voor de uitleg. Coolblue heeft ze op voorraad maar dan moet ik helemaal naar Groningen. In mijn woonplaats geprobeerd bij Phone House. Niet op voorraad, wel te bestellen maar € 40 duurder.

Ja, en dan schiet 't natuurlijk ook niet op met 't marktaandeel van Windows Phone. Wat een armoede zeg.
HOezo moet je naar Groningen? Coolblue doet ook aan bezorgen he? Zelfs op zondag...

• Tom. C
  • Laatst online: 00:39
Wat mij betreft is het hoog tijd dat de update voor de Display app uitkomt. Schermproblemen duren wat te lang.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

• GerCor

GerCor

TheVMaster schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:35:
[...]

HOezo moet je naar Groningen? Coolblue doet ook aan bezorgen he? Zelfs op zondag...
Ja, ik zag het. Ik keek op mijn telefoon in de auto. Daar stond dat de Lumia op voorraad is. Maar alleen online, bleek toen ik thuis kwam en alles even heb nagekeken op de site.

Dus, wat te doen? Nu direct maar in de webshop besteld bij T-Mobile. 90 belminuten, 1 Gig data, 2 jaar voor 30 euro per maand. Wel € 96 bijbetalen (pfff. incl. thuisheffing) en nu maar wachten op het mailtje van AMP logistics. Ik zou zeggen: morgen gelijk maar. _/-\o_

ps. Maar dit had ik wellicht beter in het topic: prijzen en levertijden kunnen plaatsen. Ach ja, enthousiast hè. Ik kan niet wachten. Mijn vriendin en dochter balen er van dat ik een oranje heb besteld. Mooi zo. Blijven ze er tenminste met hun tengels van af. :9

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 04-09-2014 14:12 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
GerCor schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:07:
[...]

Ja, ik zag het. Ik keek op mijn telefoon in de auto. Daar stond dat de Lumia op voorraad is. Maar alleen online, bleek toen ik thuis kwam en alles even heb nagekeken op de site.

Dus, wat te doen? Nu direct maar in de webshop besteld bij T-Mobile. 90 belminuten, 1 Gig data, 2 jaar voor 30 euro per maand. Wel € 96 bijbetalen (pfff. incl. thuisheffing) en nu maar wachten op het mailtje van AMP logistics. Ik zou zeggen: morgen gelijk maar. _/-\o_

ps. Maar dit had ik wellicht beter in het topic: prijzen en levertijden kunnen plaatsen. Ach ja, enthousiast hè. Ik kan niet wachten. Mijn vriendin en dochter balen er van dat ik een oranje heb besteld. Mooi zo. Blijven ze er tenminste met hun tengels van af. :9
Heb je ook de Oranje besteld....die is wel populair zeg....'t gros van de mensen die ik ken hebben de Oranje variant...

• GerCor

GerCor

Zeker, de oranje. Nergens op voorraad. Alleen zwarte. Meh.... hoef ik niet. Als ik WPCentral zo lees is daar in de VS vooral de groene populair.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 12:48

Emiel1984

Made in NL

GerCor schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:32:

Toen ik hem kocht was de oranje en zwarte variant redelijk beschikbaar. Wilde in eerste instantie een groene omdat zoveel mensen al de oranje hadden of wilden. Uiteindelijk maar gewoon een oranje gekocht.

Koop voor dit soort bedragen liever in een winkel in de buurt ivm garantie afhandelingen. Hier geen abonnement erbij genomen, gewoon los toestel. Was goedkoper in mijn geval.

Zelf de sim-kaart verknipt want daar durfden ze zelf met aanschaf van de telefoon nog 30 euro voor te vragen. Zelf een nieuwe nano-sim aanvragen was 10 euro via de provider zelf. Toen dus maar zelf geknipt met het idee dat ik altijd nog voor 10 euro een nieuw kon bestellen. Knippen voorzichtig maar zonder malletje gedaan, enkel op basis van foto's.

[LTS][MTS][HTS]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Emiel1984 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:26:
[...]

Koop voor dit soort bedragen liever in een winkel in de buurt ivm garantie afhandelingen. Hier geen abonnement erbij genomen, gewoon los toestel. Was goedkoper in mijn geval.
Ohw...? En als er dan wat is, dat je hem dan 4+ wkn kwijt bent..? Dan stuur ik hem liever zelf op naar Nokia (dat gaat kosteloos via UPS) en dan heb ik hem met een week weer retour.
Zelf de sim-kaart verknipt want daar durfden ze zelf met aanschaf van de telefoon nog 30 euro voor te vragen. Zelf een nieuwe nano-sim aanvragen was 10 euro via de provider zelf. Toen dus maar zelf geknipt met het idee dat ik altijd nog voor 10 euro een nieuw kon bestellen. Knippen voorzichtig maar zonder malletje gedaan, enkel op basis van foto's.
10 euro voor een nieuwe SIM? Bij KPN kreeg ik er (bij verlenging abo) gewoon gratis een NANO SIM bij ....

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Bij de KPN winkel mijn Hi micro-sim laten wijzigen naar nano voor noppes :)

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

• GerCor

GerCor

Gatver, kan ik weer naar T-Mobile Zwolle om van de Micro Simcard een Nano Simcard te laten maken. Helemaal niet bij stil gestaan. Staat zo'n chagrijnige dame. :(

Of kun je dat bij elke Telecomboer laten doen? T-Mobile abonnement bij Phone House o.i.d.?

EDIT: ik hoor net van mijn zoon dat de lokale Phone House dat gewoon gratis doet. Volgens hem een soort nietmachine. 2 seconden werk. _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door GerCor op 04-09-2014 18:00 ]

• weid1374

weid1374

Levensgenieter

Cheshire schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:28:
Bij de KPN winkel mijn Hi micro-sim laten wijzigen naar nano voor noppes :)
Wacht even je eerste factuur af. Bij mij stond daar een 'leuke' verrassing op...

Verwijderd

vali schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:57:
[...]

Ik herken deze drains bij de lumia 920, maar bij mijn l930 heb ik deze nog nooit gehad
Heb bij mij 920 ook veel last van dat de telefoon echt heel warm wordt bij even wat intensiever gebruik en dat dan de batterij mega terugloopt in no-time.

Is dit bij de 930 ook voorbij? Wat zijn sws jullie bevindingen? Lees hier voornamelijk klachten maar ook positieve verhalen:D?

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

In een forum zie je meestal klachten en problemen, want waarom melden dat je geen problemen hebt? Dan wordt een topic onnodig lang en vinden mensen met problemen niet snel een oplossing. Ga dus nooit van forums uit, die geven een scheef beeld...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 17:48:
[...]

Heb bij mij 920 ook veel last van dat de telefoon echt heel warm wordt bij even wat intensiever gebruik en dat dan de batterij mega terugloopt in no-time.

Is dit bij de 930 ook voorbij? Wat zijn sws jullie bevindingen? Lees hier voornamelijk klachten maar ook positieve verhalen:D?
Ik heb mijn 930 vrijwel sinds de release en ben een gemiddelde gebruiker. Geen drains, geen fratsen. Prima toestel.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Ik ben me om uiteenlopende redenen aan het orienteren op de Lumia 930. Kom af van een iPhone 5. Ben nu vooral aan het kijken welke apps ik gebruik en welke niet op WP zitten (bv Sonos, Cyclemeter) en in hoeverre dit valt op te lossen/ mee valt te leven.

Waar ik me wel zorgen over maak is dat er slechts 32gb geheugen is en dat dit niet uitbreidbaar is. Ter illustratie: ik heb nu een 64gb iPhone die op 9gb na helemaal vol staat. Wel veel muziek, maar toch.

Hoe bevalt het jullie om met 'slechts' 32gb te leven?

• Tom. C
sjors123 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:58:
Ik ben me om uiteenlopende redenen aan het orienteren op de Lumia 930. Kom af van een iPhone 5. Ben nu vooral aan het kijken welke apps ik gebruik en welke niet op WP zitten (bv Sonos, Cyclemeter) en in hoeverre dit valt op te lossen/ mee valt te leven.

Waar ik me wel zorgen over maak is dat er slechts 32gb geheugen is en dat dit niet uitbreidbaar is. Ter illustratie: ik heb nu een 64gb iPhone die op 9gb na helemaal vol staat. Wel veel muziek, maar toch.

Hoe bevalt het jullie om met 'slechts' 32gb te leven?
Ik heb nog 20GB over. Ik heb er alleen muziek op, foto's worden automatisch naar mijn OneDrive geupload. Hierdoor hoef ik ze niet zelf op het toestel te bewaren. Moet bekennen dat ik niet een goed referentiepunt ben, ik bewaar sowieso erg weinig op mijn smartphone. Sinds ik de 930 heb is dat helemaal het geval aangezien ik alles op mijn OneDrive probeer te bewaren.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

• GerCor

GerCor

Tsja, ik heb nu nog een HTC 8X met 16 Gb. Daar nog bijna 9 Gb vrij. Die 53 Gb die je op je iPhone hebt staan is hetzelfde als bij mijn vriendin als we op vakantie gaan met de auto. Zolang er nog ruimte is, gaat er troep in die we nooit nodig blijken te hebben. Dus, je moet kiezen.

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Hier hetzelfde, alles naar Onedrive. Dan hou je voor muziek ruimte genoeg over...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• PinokkioTV
Tom. C schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:06:
[...]

Ik heb nog 20GB over. Ik heb er alleen muziek op, foto's worden automatisch naar mijn OneDrive geupload. Hierdoor hoef ik ze niet zelf op het toestel te bewaren. Moet bekennen dat ik niet een goed referentiepunt ben, ik bewaar sowieso erg weinig op mijn smartphone. Sinds ik de 930 heb is dat helemaal het geval aangezien ik alles op mijn OneDrive probeer te bewaren.
+1

Ik heb er overigens helemaal geen muziek op staan. Wel veel foto's en kaarten van Here. Kwestie van een beetje kritisch zijn met wat je op je telefoon wil hebben. Ik heb genoeg aan 32GB.

Mijn ervaring is trouwens ook dat hoe meer geheugen je hebt, hoe meer je gaat bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Mooie nieuwe update die Lumia Denim.

4K opnames, veel snellere opstarttijden van Nokia (Lumia) Camera, Auto HDR enz.

En naar Hey Cortana ben ik wel benieuwd hoeveel batterij dat nou gaat verbruiken.

Vooral benieuwd of hier die paarse scherm problemen mee opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik heb mijn (oranje) Lumia 930 nu een week of drie. Ik heb daarbij ook het problem van het warm worden ondervonden. En daarnaast dat bepaalde functionaliteit niet voorkomt in apps zoals die van Facebook, die in de Android versie wel aanwezig is. Daarnaast lijkt het er op dat de fotos'die de Facebook en Whatsapp apps uploaden, groter zijn. Op mijn vakantie op Fuenteventura heb ik vervolgens het uploaden van foto's maar naar de hoogste kwaliteit gezet (zodat dit alleen via Wi-Fi gebeurd). Verder heb ik het geluidsprobleem van de muziek app gisteren voor het eerst ondervonden toen ik spinning les was aan het geven. Opeens viel het geluid weg. Omdat ik hier gelezen had dat alleen een herstart dit probleem oplost, heb ik dat maar gedaan. Tot slot lijkt het er inderdaad op dat Whatsapp redelijk veel batterij verbruikt.

Ik heb overigens verder een euvel dat ik wel heel erg bezwaarlijk vind. Ik heb het een aantal keren tijdens een gesprek ondervonden dat het geluid meerdere keren (meerdere seconden) volledig wegvalt tijdens het bellen (en daarna weer terugkomt). Ik heb twee weken geleden daarom een DOA opgegeven bij T-Mobile en krijg vandaag een nieuw (zwart) toestel (oranje was destijds niet meer beschikbaar bij T-Mobile :().

Vraag me af of anderen hier dat probleem van het wegvallen van het geluid tijdens het bellen ook ondervonden hebben. Ik heb er echter tot nog toe met een google search nergens wat over kunnen vinden. Ik vermoed dat het gewoon een hardware issue is.

[ Voor 27% gewijzigd door Perenor op 05-09-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zeg Perenor, niet van de rare woorden schrijven hè? Geen oranje bij T-Mobile. Ik zit juist op een oranje te wachten. Maar dan via de T-Mobile webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
Swerfer schreef op donderdag 04 september 2014 @ 17:59:
In een forum zie je meestal klachten en problemen, want waarom melden dat je geen problemen hebt? Dan wordt een topic onnodig lang en vinden mensen met problemen niet snel een oplossing. Ga dus nooit van forums uit, die geven een scheef beeld...
Inderdaad, ik heb ook geen enkel probleem met m'n Lumia 930... Accu gaat lang genoeg mee, scherm is mooi, alles zit goed vast :P

Trouwens, hebben jullie de nieuwe Wireless Charger gezien? Knap hoor hoe ze van iets simpels als een lader zo'n begeerlijk object kunnen maken :)
http://www.wpcentral.com/...n-dt-903-wireless-charger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Yep, gisteren al. Verleidelijk om te kopen. Werkt vanaf update Denim heb ik begrepen. Ja, dat laden werkt ook zonder Denim maar de leuke geintjes zoals notificaties, daar heb je Denim voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:25
Swerfer schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:13:
Hier hetzelfde, alles naar Onedrive. Dan hou je voor muziek ruimte genoeg over...
Just to be curious. Zelfs na de 'gelekte' foto's wat zo hot in het nieuws was de laatste tijd zet je nog alles op OneDrive?
Zelf krab ik al een beetje achter mijn oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
En dan? Dan zien ze foto's van mij en m'n hond :o. Van mij mogen ze.

Pikante en echt persoonlijke foto's laat je niet uploaden naar de cloud/onedrive lijkt mij :D. Die backup je gewoon meteen op een HDD of server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-01 14:09
Eigenlijk zit ik te wachten op een high-end Lumia zonder de 3 knoppen onder het scherm (terug, windows en zoeken). Zoals bij de goedkeopere lumia toestellen en de HTC one worden deze knoppen op het scherm weergegeven en de HTC one geeft zelfs de mogelijkheid om deze weg te swipen.

Het gebeurd nogal vaak dat ik op mn eerder lumia 920 en huidige 925 per ongeluk de zoek touch-knop activeer. En dat zorg voor de nodige frustatie (wat imo de lumia reeks niet ten goede komt). Ik ben rechts handig en heb gelukkig redelijk grote handen waardoor ik deze toestellen met 1 hand kan vast houden.

Zou graag willen overstappen naar de 930 maar vraag me af of de huidige lumia 930 bezitters hier ook last van hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door downcom op 05-09-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik had er bij mijn L920 wel af en toe 'last' van. Bij de L930 heb ik eigenlijk nog nooit per ongeluk de zoekfunctie geactiveerd.

Ik ken de 'softwarebuttons' van de L630, maar persoonlijk vind ik die buttons nogal dicht op eventueel andere controls in het scherm zitten, zodat je per ongeluk nogal eens op een control in een app klikt ipv een 'softwarebutton' die nogal klein zijn. Geef mij maar gewoon de hardwarebuttons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Swerfer schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:04:
Ik had er bij mijn L920 wel af en toe 'last' van. Bij de L930 heb ik eigenlijk nog nooit per ongeluk de zoekfunctie geactiveerd.

Ik ken de 'softwarebuttons' van de L630, maar persoonlijk vind ik die buttons nogal dicht op eventueel andere controls in het scherm zitten, zodat je per ongeluk nogal eens op een control in een app klikt ipv een 'softwarebutton' die nogal klein zijn. Geef mij maar gewoon de hardwarebuttons...
Ik vind de softwarebuttons minder prettig dan de hardwareknoppen. Ik heb prive een 930 en van het werk een 635. Ik werk dus regelmatig met beide en ik heb idd vaak dat ik per ongeluk een software knop indruk op de 635 i.p.v. de actie die ik wil op het scherm. Of andersom natuurlijk. Daarom vind ik de 930 hardware knoppen prettiger.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downcom
  • Laatst online: 05-01 14:09
Harmsen schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:19:
[...]

Ik vind de softwarebuttons minder prettig dan de hardwareknoppen. Ik heb prive een 930 en van het werk een 635. Ik werk dus regelmatig met beide en ik heb idd vaak dat ik per ongeluk een software knop indruk op de 635 i.p.v. de actie die ik wil op het scherm. Of andersom natuurlijk. Daarom vind ik de 930 hardware knoppen prettiger.
bedankt voor jullie reactie.

Inderdaad bij de NL635 blijft het menu balkje altijd zichtbaar, maar bij de HTC One met Windows word het als een soort charmbar weergegeven zoals in windows 8 en kun je dus weg swipen. Waardoor je feitelijk niet op de software knoppen en drukken. De vraag was ook meer: bij de NL920 had ik er echt enorm veel last van, bij de NL925 is dat al iets minder omdat het toest een stuk dunner is dan zijn voorganger. Daarom ben ik benieuwd naar de bevindingen van de NL930.

De L920 heb ik uiteindelijk gefrusteerd in de kast gegooit en ben mijn iPhone maar weer gaan gebruiken.

hier een voorbeeld van dat swipen.
http://i.kinja-img.com/ga.../ajhqhoj07ygl4vfnmpi7.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 07:08

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

GerCor schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:22:
Zeker, de oranje. Nergens op voorraad. Alleen zwarte. Meh.... hoef ik niet. Als ik WPCentral zo lees is daar in de VS vooral de groene populair.
De zwarte is mooi hoor. Ik heb hem ook, maar heb wel een oranje back cover gehaald inclusief NFC, QI charing en led flash. Met een zuignapje de zwarte cover los getrokken van de 930 en de oranje erop gedrukt. Werkt allemaal prima en ziet er strak uit.

Oranje cover met QI, Led en NFC kost je alleen wel een extra 36 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door MRE-Inc op 05-09-2014 10:39 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
GerCor schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 08:55:
Zeg Perenor, niet van de rare woorden schrijven hè? Geen oranje bij T-Mobile. Ik zit juist op een oranje te wachten. Maar dan via de T-Mobile webwinkel.
Rare woorden? :P

Update v.w.b. het nieuwe toestel wat ze me zouden komen leveren ter vervanging van mijn oranje 930 met geluidsproblemen. Kwam de koerier met een 630 aanzetten. WTF. Vanzelfsprekend geweigerd. Vervolgens T-Mobile gebeld. Krijg volgende week een mail voor een nieuwe levering, deze keer dus wel een oranje, want die zijn inderdaad weer leverbaar. Twee weken geleden was dat namelijk niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Kijk, now your talking. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Perenor schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 07:34:
Verder heb ik het geluidsprobleem van de muziek app gisteren voor het eerst ondervonden toen ik spinning les was aan het geven. Opeens viel het geluid weg. Omdat ik hier gelezen had dat alleen een herstart dit probleem oplost, heb ik dat maar gedaan. Tot slot lijkt het er inderdaad op dat Whatsapp redelijk veel batterij verbruikt.
Als ik het geluidsprobleem heb, haal ik er even de hoofdtelefoon uit en sluit ik die terug aan.

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
dEX2340 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 14:47:
[...]
Als ik het geluidsprobleem heb, haal ik er even de hoofdtelefoon uit en sluit ik die terug aan.
Ik had inderdaad een via een jack de telefoon aan de versterker aangesloten. Dat zal ik dan de volgende keer proberen. Thanks.

Overigens wil bij mij ook de backup van de settings niet lukken, merkte ik vanmorgen. Blijft net zoals door zo vele andere geconstateerd hangen bij 96% en resulteert dan in een "failed backup". Zou wel handig zijn, als ik volgende week mijn nieuwe oranje 930 krijg. :(

[ Voor 28% gewijzigd door Perenor op 05-09-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrieke
  • Laatst online: 28-01 18:24
Heb nu ongeveer een maandje de 930 in gebruik en er zijn toch wel een aantal dingetjes die me licht irriteren:

- Ik heb ook het probleem met de muziek die plots stopt.
Het helpt inderdaad wel om de headset even uit te trekken en terug te steken maar daarbij merkte ik dan gisteren weer een ander probleem op:
- Bij het verwijderen van de headset kreeg ik niet meer de twee volumebalkjes (ringtone volume & media volume) maar bleef hij hangen op headset volume.
Niet zo leuk om dit te merken als je reeds met Here Drive in de auto zit en je verwacht een stem die zegt dat je moet afdraaien (maar die kwam dus niet).
Een reboot heeft dit opgelost.
Er zit toch wel een behoorlijke bug in de headset detectie lijkt me. Misschien hoort dit eerder thuis in het WP8.1 topic?
- Schermflicker wanneer ik Edge signaal heb (te wijten aan Edge chip die te dicht bij de GPU zit las ik)
- Purple haze (nee, die andere, als de brightness omlaag gaat)
- Een paar keer gehad dat het scherm verspringt tijdens het scrollen (gevoeligheid staat op standaard)

- Ik las net de review van de 830 en voel me precies toch wat bekocht. Een toestel dat weliswaar in een lagere range zit maar dan wel een SD-card slot heeft en nog wat extra functionaliteit die de 930 niet heeft. Maar goed, voorlopig kom ik nog toe met het beschikbare geheugen.

Verder mis ik toch echt wel wat functionaliteit in WP8.1:
- Cortana, nu! Ook in Europa graag!
- Een quicksetting in het pulldownmenu om het geluid af te zetten (enkel vibrate) of, bij uitbreiding, de optie om met profiles te werken.
De vliegtuigmodus gebruik ik 's nachts (wil geen extra straling naast m'n hoofd als ik slaap) maar tijdens een meeting is het maar handig dat je wel calls kan ontvangen maar hierbij de meeting niet stoort.
- Een mediaplayer die gewoon alles slikt. Voor flac heb ik nu Moliplayer draaien maar daarmee krijg ik het niet klaar om gewoon naar mijn bestaande muziekfolder te browsen. Ik moet eerst via de "File" app de nummers één voor één aanduiden en aangeven dat hij deze via Moliplayer moet afspelen.
Dus graag een native app die alles slikt (lossless) en folderplay ondersteunt!

Maar genoeg gejammer: Ik heb zowat alle smartphoneplatformen onder de vingers gehad ondertussen en ik moet zeggen dat WP op de 930 toch wel lekker werkt. Redelijk intuitief met de tiles (in tegenstelling tot Windhoos 8.1 op portable), de camera is meer dan behoorlijk voor een "gsm", de batterij gaat lang mee (al vreet Here Drive toch wel wat power en kan je best bijvoeden in de wagen). De laadtijd via de meegeleverde micro usb adapter verbaast trouwens in positieve zin.
En last but not least, ik ontdekte net een app waarmee je 'Snake' (3310 iemand?) kan spelen. Hoe cool is dat? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 10:26
Perenor schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:47:
[...]

Ik had inderdaad een via een jack de telefoon aan de versterker aangesloten. Dat zal ik dan de volgende keer proberen. Thanks.

Overigens wil bij mij ook de backup van de settings niet lukken, merkte ik vanmorgen. Blijft net zoals door zo vele andere geconstateerd hangen bij 96% en resulteert dan in een "failed backup". Zou wel handig zijn, als ik volgende week mijn nieuwe oranje 930 krijg. :(
Verwijder je oude back-up is en probeer het nog eens ;) Dit kan via Back-ups beheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
Sonny7 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:56:
[...]
Verwijder je oude back-up is en probeer het nog eens ;) Dit kan via Back-ups beheren
Thanks for the tip. Maar ik had dit al als oplossing gevonden en uitgeprobeerd. En tevens op OneDrive gecheckt of de backup ook daadwerkelijk verwijderd wordt (wat ook het geval is). Helaas lost dit het issue niet op. Wel valt me op dat ondanks de mislukte backup, toch tussen de 5 en 6 Meg aan data opgeslagen wordt. Maar of die backup valide is, geen idee. Zal pas blijken als ik mijn nieuwe 930 krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
chrieke schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:55:
Heb nu ongeveer een maandje de 930 in gebruik en er zijn toch wel een aantal dingetjes die me licht irriteren:

- Ik heb ook het probleem met de muziek die plots stopt.
Het helpt inderdaad wel om de headset even uit te trekken en terug te steken maar daarbij merkte ik dan gisteren weer een ander probleem op:
- Bij het verwijderen van de headset kreeg ik niet meer de twee volumebalkjes (ringtone volume & media volume) maar bleef hij hangen op headset volume.
Niet zo leuk om dit te merken als je reeds met Here Drive in de auto zit en je verwacht een stem die zegt dat je moet afdraaien (maar die kwam dus niet).
Er zit toch wel een behoorlijke bug in de headset detectie lijkt me. Misschien hoort dit eerder thuis in het WP8.1 topic?
- Schermflicker wanneer ik Edge signaal heb (te wijten aan Edge chip die te dicht bij de GPU zit las ik)
- Purple haze (nee, die andere, als de brightness omlaag gaat)
- Een paar keer gehad dat het scherm verspringt tijdens het scrollen (gevoeligheid staat op standaard)

- Ik las net de review van de 830 en voel me precies toch wat bekocht. Een toestel dat weliswaar in een lagere range zit maar dan wel een SD-card slot heeft en nog wat extra functionaliteit die de 930 niet heeft. Maar goed, voorlopig kom ik nog toe met het beschikbare geheugen.

Verder mis ik toch echt wel wat functionaliteit in WP8.1:
- Cortana, nu! Ook in Europa graag!
- Een quicksetting in het pulldownmenu om het geluid af te zetten (enkel vibrate) of, bij uitbreiding, de optie om met profiles te werken.
De vliegtuigmodus gebruik ik 's nachts (wil geen extra straling naast m'n hoofd als ik slaap) maar tijdens een meeting is het maar handig dat je wel calls kan ontvangen maar hierbij de meeting niet stoort.
- Een mediaplayer die gewoon alles slikt. Voor flac heb ik nu Moliplayer draaien maar daarmee krijg ik het niet klaar om gewoon naar mijn bestaande muziekfolder te browsen. Ik moet eerst via de "File" app de nummers één voor één aanduiden en aangeven dat hij deze via Moliplayer moet afspelen.
Dus graag een native app die alles slikt (lossless) en folderplay ondersteunt!

Maar genoeg gejammer: Ik heb zowat alle smartphoneplatformen onder de vingers gehad ondertussen en ik moet zeggen dat WP op de 930 toch wel lekker werkt. Redelijk intuitief met de tiles (in tegenstelling tot Windhoos 8.1 op portable), de camera is meer dan behoorlijk voor een "gsm", de batterij gaat lang mee (al vreet Here Drive toch wel wat power en kan je best bijvoeden in de wagen). De laadtijd via de meegeleverde micro usb adapter verbaast trouwens in positieve zin.
En last but not least, ik ontdekte net een app waarmee je 'Snake' (3310 iemand?) kan spelen. Hoe cool is dat? _/-\o_
-folderplay zou ik ook handig vinden
-de 930 heeft toch wel wat meer voordelen t.o.v. de 830, m.n. geheugen en opslag, processor en camera; glance mis ik niet echt bijv. de SD kaart slot - die mis ik wel
-en ook meer functionaliteit in het pull down, ja - ook bijv. om de data verbinding uit te zetten

wat ik zelf nog wel zou willen:
-meer functionaliteit in de Facebook app, zoals in de versies van Android en iOS

Maar overall ben ik toch tevreden over de 930, na 3 jaar een S2 te hebben gebruikt. Op het laatst had ik toch echt genoeg van Android. En die camera, wat maakt die mooie foto's. En met Denim straks wordt de camera "beleving" nog beter .

Lol, snake is wel cool ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 10:26

Kon je niet op het pijltje drukken rechts in het dropdown schermpje als je het volume probeerde aan te passen, dan wordt het drop down menu namelijk 'uitgeklapt' en zie je ook de andere volumebalkjes.

Welke functionaliteit heeft de 830 meer t.o.v. de 930 dan? (behalve de SD kaart en Glance dan).. Lumia Denim komt ook uit voor de 930 en zal juist meer functionaliteit toevoegen aan de 930 (4K opname, t.o.v. 1080p bij de 830).
Nog even geduld tot Quiet hours (samen met Cortona) naar NL komt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sonny7 op 05-09-2014 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrieke
  • Laatst online: 28-01 18:24
Sonny7 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:12:
[...]
Kon je niet op het pijltje drukken rechts in het dropdown schermpje als je het volume probeerde aan te passen, dan wordt het drop down menu namelijk 'uitgeklapt' en zie je ook de andere volumebalkjes.
Deed ik, daar stond dan enkel het volumebalkje voor de headset (die niet ingeplugd was op dat moment)
Welke functionaliteit heeft de 830 meer t.o.v. de 930 dan? (behalve de SD kaart en Glance dan).. Lumia Denim komt ook uit voor de 930 en zal juist meer functionaliteit toevoegen aan de 930 (4K opname, t.o.v. 1080p bij de 830).
Het ging me eigenlijk vooral over de sd-card, glance en bijvoorbeeld het feit dat je de backcover hier wel kan verwijderen
(al las ik hier een paar posts terug dat iemand dit bij de 930 middels een zuignapje ook had klaargespeeld)
Nog even geduld tot Quiet hours (samen met Cortona) naar NL komt :)
Ik begrijp dus echt niet dat zo'n, toch wel belangrijke functie, afhangt van spraaksturing die dan nog niet eens beschikbaar is bij de release maar dan weer wel als je in 'Murica woont.
Stel je voor dat BMW over de plas hun nieuwe 5 reeks verkoopt.....zonder spiegels, want jah, die zijn er voorlopig enkel voor Europa. *hmpf*
En ja, ik weet wel dat je Cortana kan gebruiken door alles op Engels te zetten maar dat wil ik nu eens net even niet >:)

[rant]
Sidenote: het hoort misschien niet als IT-er maar ik begin het zowaar beu te worden dat je tegenwoordig alles moet upgraden eer je iets kan.
Wil ik even snel een game op PS4 spelen: "how, effe wachten want er zijn updates"
TV-kijken? Updates....
Telefoon met volledige functionaliteit? Even wachten nog, er komt wel een update...
Over Windhoos zwijgen we maar zeker?
Hoe lang nog eer ze het kleinste kamertje op het net hangen? Kan je daar ook wachten als je dringend moet... 8)7
[/rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
chrieke schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 17:03:
[rant]
Sidenote: het hoort misschien niet als IT-er maar ik begin het zowaar beu te worden dat je tegenwoordig alles moet upgraden eer je iets kan.
Wil ik even snel een game op PS4 spelen: "how, effe wachten want er zijn updates"
TV-kijken? Updates....
Telefoon met volledige functionaliteit? Even wachten nog, er komt wel een update...
Over Windhoos zwijgen we maar zeker?
Hoe lang nog eer ze het kleinste kamertje op het net hangen? Kan je daar ook wachten als je dringend moet... 8)7
[/rant]
LOL. Welkom in de wondere wereld die ICT heet. Maar ik begrijp je gevoel (als "Microsoft" man). Ik heb 2 jaar gewacht met terug te gaan naar een Microsoft OS op mijn telefoons (mijn laatste "Windows" Phone was de HD2, en heb daarvoor een hele reeks aan windows mobile telefoons gehad). Wilde 3 jaar geleden ook apps gaan gebruiken en dan m.n. Whatsapp, vandaar de S2. En nu drie jaar later bieden de High End Windows Phone 8.1 toestellen nog steeds niet alles dat ik wil (m.n. dat SD kaart slot mis ik, maar ook dat niet alle functionaliteit voorkomt zoals die ook in de Android apps geïmplementeerd is). En één feature (een XT9 toetsenbord) zal wel nooit komen, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Wat vinden jullie trouwens van de camera? Ik heb echt soms het gevoel dat slecht is en dan vooral in het donker veel ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
De update voor de Display app is er. Paarse tint lijkt verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Waar is die te krijgen? Zie niks in de store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
Pukson schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 17:54:
Waar is die te krijgen? Zie niks in de store
Ik heb m via SysApp Pusher geinstalleerd. Had m namelijk verwijderd. Zie net dat de problemen niet helemaal zijn verholpen, eerder een stuk verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Ik heb wel zojuist via de Developer preview een nieuwe update gehad, kon alleen niet zien wat de veranderingen waren?

Edit:

Nevermind zag het ineens in beeld komen meer ondersteuning voor talen.

Ook even gekeken via SysApp Pusher hier geen update voor Display/Scherm

[ Voor 41% gewijzigd door Pukson op 05-09-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
Pukson schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 18:54:
Ik heb wel zojuist via de Developer preview een nieuwe update gehad, kon alleen niet zien wat de veranderingen waren?

Edit:

Nevermind zag het ineens in beeld komen meer ondersteuning voor talen.

Ook even gekeken via SysApp Pusher hier geen update voor Display/Scherm
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uSXTMSEl.jpg?1

Ik verwijder m weer trouwens, rode gloed bij zwarte schermen is weer terug. Jammer dit.

[ Voor 3% gewijzigd door Tom. C op 05-09-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heykes 1 vraagje.Ik heb tot nu toe altijd een lumia gehad met een uitneembare batterij,nu vraag ik mij af of een smartphone met een vaste batterij zoals de lumia 930 een groot nadeel is,want ik heb geen zin om na 2jaar een toestel te moeten opsturen omdat de batterij leeg is of whatever en bijgevolg 2 weken zonder toestel te zitten gewoon om een batterijke te wisselen.En zelf kan ik dit niet doen want niet iedereen is zo technisch aangelegd
grtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:04:
Heykes 1 vraagje.Ik heb tot nu toe altijd een lumia gehad met een uitneembare batterij,nu vraag ik mij af of een smartphone met een vaste batterij zoals de lumia 930 een groot nadeel is,want ik heb geen zin om na 2jaar een toestel te moeten opsturen omdat de batterij leeg is of whatever en bijgevolg 2 weken zonder toestel te zitten gewoon om een batterijke te wisselen.En zelf kan ik dit niet doen want niet iedereen is zo technisch aangelegd
grtjes
Na 3 jaar bestaat een dikke kans dat je moet vervangen.. Heb je tegen die tijd geen andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja alle 2-3jaar ongeveer 500 Euro uitgeven voor een Phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:10:
Tja alle 2-3jaar ongeveer 500 Euro uitgeven voor een Phone?
Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie opmerking hierboven

Wat bedoel je?
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Of je elke twee à drie jaar een nieuwe telefoon wilt kopen voor ongeveer 500 Euro, is een vraag die wij niet voor je kunnen beantwoorden. Als je van mening bent dat je dat niet moet doen, moet je het vooral niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 07:08

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:04:
grtjes
Je kan makkelijk de accu zelf vervangen:

1. Ga naar http://www.originalpartsm...-2420-mah?filter_name=930 en bestel een nieuwe accu
2. Ga naar de Gamma en haal een zakje met 3 zuignapjes waar je ook je hand en theedoeken aan kan ophangen.
3. Zet de zuignap op de achterkant en trek voorzichtig de back cover eraf.
4. Ga naar http://www.smartphonefran...assembly/disassembly.html om te kijken hoe je de accu snel kunt verwijderen.

Ik schat 5 minuten werk, hooguit.....

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ter voorbereiding van de komst van de hypersuperdeluxe Lumia 930 even een vraagje want het is alweer 2 geleden dat ik een Windows Phone aangeschaft heb.

Als ik naar WindowsPhone.com ga staat daar mijn nu nog HTC 8X. Nou, die wordt - als T-Mobile een beetje opschiet - vervangen door de 930.

Nou dacht ik gelezen te hebben over het ontkoppelen van de HTC 8X aan mijn account en daarna het toevoegen van de Lumia 930.

Ik weet alleen niet meer in welk stadium je dat moet doen en hoe de procedure precies is. Ik heb natuurlijk al even gezocht op WindowsPhone.com maar kan het niet vinden.

Iemand tips? (eventueel een link naar de juiste procedure).

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 06-09-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 19:01

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

GerCor schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 17:40:Ik weet alleen niet meer in welk stadium je dat moet doen en hoe de procedure precies is. Ik heb natuurlijk al even gezocht op WindowsPhone.com maar kan het niet vinden.

Iemand tips? (eventueel een link naar de juiste procedure).
Waarom zou je je oude telefoon daar ontkoppelen, ik heb ook nog mijn oude Lumia 800 daar geregistreerd staan. Ik heb ze wel onder andere nummers geregistreerd (prive en zakelijk), maar ik kan gewoon van beide gegevens e.d. zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 14:46
GerCor schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 17:40:
Nou dacht ik gelezen te hebben over het ontkoppelen van de HTC 8X aan mijn account en daarna het toevoegen van de Lumia 930.
Ik had ook een HTC 8X. Kreeg de lumia binnen. Simkaartje geknipt, in de lumia gestopt en inloggen met je MS account.
WindowsPhone.com gaf toen twee telefoons aan. Je kunt dan switchen.
Ondertussen de HTX 8X aan een familielid gegeven en verwijderd van mn profiel.

Dus eigenlijk niks gedaan. Ging allemaal automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Klopt. Pas als je meer dan vijf telefoons aan één account wil hangen, raakt MS in de war ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Prima, dan weet ik voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:17
Ik had al vaker last dat het leek alsof de zoekknop bleef "hangen". Ik kreeg continu vanzelf de bing zoekpagina te zien of het scherm waar je met spraak kan zoeken (zoekknop inhouden).

Nu doet de zoekknop helemaal niks meer.

Hardware defect?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

bramv82 schreef op zondag 07 september 2014 @ 18:12:
Ik had al vaker last dat het leek alsof de zoekknop bleef "hangen". Ik kreeg continu vanzelf de bing zoekpagina te zien of het scherm waar je met spraak kan zoeken (zoekknop inhouden).

Nu doet de zoekknop helemaal niks meer.

Hardware defect?
Het lijkt erop dat je touchscreen een touch detecteerd die niet daadwerkelijk uitgevoerd wordt. Dit is meestal een hardware defect. Mijn zus had hetzelfde met een L520 waarbij op het toetsenbord continu de 'r' werd getapped. Ter reparatie aangeboden bij Nokia en een week later had ze een nieuwe 520...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Heeft hier iemand het idee dat de GPS ontvangst van de 930 niet je van dat is?

Leid dit af door verschillende apps die ik heb gebruikt om de snelheid van mijn wagen te meten. De snelheden waren dikwijls vrij onnauwkeurig en soms echt belachelijk afwijkend. Hoort bijv. ook Wikango app bij!
Heb ook een app die puur de snelheid van je wagen meet... en precies hetzelfde.
Had ook een compas app die een specifieke calibratie had en het bleek dat mijn Phone meer dan regelmatig moest gecalibreerd worden..tja :?

...Of zijn deze apps nog zoo beta omdat men niet genoeg moeite doet voor windows?

Vind mijn 930 super maar dit is een echte domper voor mij.
Mijn Phone gebruiken om de staat niet rijker te maken op mijn kosten is toch een must voor mij en dat valt tot nu toe erg tegen met de 930. :/ ...Als het überhaupt aan de Phone ligt.

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
hosee schreef op maandag 08 september 2014 @ 00:46:

Leid dit af door verschillende apps die ik heb gebruikt om de snelheid van mijn wagen te meten. De snelheden waren dikwijls vrij onnauwkeurig en soms echt belachelijk afwijkend. Hoort bijv. ook Wikango app bij!
Had ook een compas app die een specifieke calibratie had en het bleek dat mijn Phone meer dan regelmatig moest gecalibreerd worden..tja :?

...Of zijn deze apps nog zoo beta omdat men niet genoeg moeite doet voor windows?

Mijn Phone gebruiken om de staat niet rijker te maken op mijn kosten is toch een must voor mij en dat valt tot nu toe erg tegen met de 930. :/ ...Als het überhaupt aan de Phone ligt.
GPS doet het goed hier. Wijkt maar 2 km/h af van de snelheid die aangegeven word op het het dashboard. Kompas werkt ook goed met LiveSight. Ben bang dat er een hardware probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
hosee schreef op maandag 08 september 2014 @ 00:46:

Heb je geen snelheidsmeter in je auto?
Heb je het ook geprobeerd met Here Drive? Daar heb ik goede resultaten mee, zo kun je uitsluiten of het aan de apps ligt of aan je toestel.

Het spekken van de staatskas doe je trouwens met je rechtervoet, niet met je telefoon :+

[ Voor 3% gewijzigd door PinokkioTV op 08-09-2014 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Het zal zeker niet aan de apps liggen. De GPS API's die gebruikt worden in apps krijgen direct de snelheid door van het systeem. Daar hoeven ze geen berekeningen aan te doen of zo, dus elke app zou dezelfde snelheid aan moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Ok thx voor de reacties.

Misschien kan ik het beter zo omschrijven: Wat de snelheid betreft duidt ie wel juist aan maar verspringt regelmatig naar duidelijk te veel of te weinig bij dezelfde snelheid. Bedoel dus wel verschillen van +/- 10km/h die niet gelijk gecorrigeerd worden.

Bij flitsnav bijv. gebeurt het dat ik de paal al bijna voorbij ben voor de waarschuwing en op andere momenten krijg ik de waarschuwing ruim op tijd (paar honderd meter), bij dezelfde paal.

Here Maps lijkt juist te werken, vandaar dat ik de apps een beetje verdacht...

Mmh, zal ermee moeten leren leven, denk ik. :/

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

De snelheidsmeters van auto's staan 'af fabriek' te ruim ingesteld om claims te voorkomen. Dus, je telefoon vergelijken met de snelheid die een app aangeeft is al niet zinvol. Bij mij werkt HERE Drive+ trouwens ook prima. Als je een waarschuwing bij snelheidsoverschrijdingen instelt helemaal. Toch redelijk actueel en dat is handig op snelwegen. Je mist nog wel eens een bord. En dan denk ik: mag ik hier nou 120 of 130? Nu nog zo slim maken dat HERE Drive+ weet dat je op bepaalde tijden 130 mag rijden en wanneer 120 de maximale snelheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
54km/h op de snelheidsmeter van m'n auto is 50 km/h juist. maar daar gaat het niet om.
Heb het over de juiste werking van de apps/Phone/GPS. GPS moet toch de bijna juiste snelheid aangeven?

Maar goed begint wat offtopic te gaan nu dus laat ik het maar zo.
Zal wel eens een vergelijk maken met m'n vrouw d'r iphone.

[ Voor 8% gewijzigd door hosee op 08-09-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Geen problemen met mijn 930. Heeft snel een lock, is accuraat en de snelheid is 'bang on' met CoPilot GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sonneman
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 20:59
Mijn Lumia 930 gaat naar Nokia voor reparatie. Het toestel heeft sinds enige dagen een serieus probleem: vanuit het niets springt het scherm op zwart (niet volledig zwart, het scherm geeft wel enigszins licht door ik zie namelijk een paarse waas dan). Softreset lost dat probleem niet op, geduld wel: soms na enige seconden en soms na enige minuten komt het beeld vanzelf door...

www.vvijsselmeervogels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:17
Swerfer schreef op zondag 07 september 2014 @ 18:40:
[...]

Het lijkt erop dat je touchscreen een touch detecteerd die niet daadwerkelijk uitgevoerd wordt. Dit is meestal een hardware defect. Mijn zus had hetzelfde met een L520 waarbij op het toetsenbord continu de 'r' werd getapped. Ter reparatie aangeboden bij Nokia en een week later had ze een nieuwe 520...
Hmz, net een reparatieaanvraag gedaan bij Nokia en wat denk je? Nu doet de toets het weer.

Ik krijg de laatste tijd ook nog eens vaker te horen dat ik slecht te verstaan ben tijdens gesprekken. Kapotte mic? :(

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Vorige week van zondag op maandag een reparatieaanvraag gedaan bij Nokia.
Op de site ups zelf een afspraakt gemaakt
Maandag zijn ze hem komen al komen ophalen en vandaag heb ik hem al terug.
Snelle service toch !

Mijn ergernis was dat er aan de rechterkant vh scherm af en toe een rode streep verscheen.
In het beging af en toe en na mijn vakantie stonden 2 rode lijnen continu in mijn display over de hele lengte.
Dus ik dacht dat de display stuk was.

Uiteindelijk is er vervangen....
- l930 ui assembly silver na wat zoeken is dat het volledig moederbord.
- "Refurbished (cosmetic renewal) [350]". ????
- heat srpeader row

En om de boel vast te plakken oa
LTE Adhesive, Mimo Coax Flex Conductive Adhesive and Vibra Flex Conductive Adhesive
- LTE Adhesive

De paarse gloed is ook ineens weg.(waar ik mij niet aan stoorde)

[ Voor 4% gewijzigd door kloon op 08-09-2014 17:32 ]

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Propane schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:39:
Geen problemen met mijn 930. Heeft snel een lock, is accuraat en de snelheid is 'bang on' met CoPilot GPS.
Geeft deze app dus ook de snelheid aan, als ik het goed begrijp?

Lijkt mij een leuke app maar voor mij zijn de vaste flitspalen en snelheidsaanduiding zeer belangrijk.
Auto heeft nl. zelf een GPS, dus ja ...maar vind het wel interessant om de GPS te testen met deze app. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door hosee op 08-09-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:32
Hallo,

Ik heb een vraag:
Ik zit te denken om Nokia Lumia 930 te halen, maar ik zie veel mankementen voorbij komen zoals:
-Whatsapp dat raar doet, geen notificaties.
-Als je muziek aan het luistert dat geluid ineens stopt.
-Facebook app onbruikbaar.
-Paarsegloed over scherm heen.
- etc etc

Zijn al die problemen al opgelost met middel van updates en dergelijke?
Want straks koop ik een telefoon die vol zit met mankementen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes. :)

[ Voor 6% gewijzigd door hotymoty op 09-09-2014 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:51
hotymoty schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 01:28:
Hallo,

Ik heb een vraag:
Ik zit te denken om Nokia Lumia 930 te halen, maar ik zie veel mankementen voorbij komen zoals:
-Whatsapp dat raar doet, geen notificaties.
-Als je muziek aan het luistert dat geluid ineens stopt.
-Facebook app onbruikbaar.
-Paarsegloed over scherm heen.
- etc etc

Zijn al die problemen al opgelost met middel van updates en dergelijke?
Want straks koop ik een telefoon die vol zit met mankementen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes. :)
-Whatsapp doet niet raar, geen last van
-facebook app is niet onbruikbaar ( weet niet hoe je hierbij komt )
- Paarsegloed dit software probleem valt wel mee je ziet hier alleen de post van de mensen die er last van hebben meer het grote deel heeft het niet, en daarbij er word aan een fix gewerkt.
- ect ect ??? noem eens op dan ?

Ik heb een goed werkende 930, maar aan de andre kant als jij je toestel aanschaf laat afhangen van het bovenstaande zou ik zeggen koop lekker een android >:) dan weet je dat die dingen altijd zeker goed werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
ErwinJ schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 07:13:
[...]

- Paarsegloed dit software probleem valt wel mee je ziet hier alleen de post van de mensen die er last van hebben meer het grote deel heeft het niet, en daarbij er word aan een fix gewerkt.

Ik heb een goed werkende 930, maar aan de andre kant als jij je toestel aanschaf laat afhangen van het bovenstaande zou ik zeggen koop lekker een android >:) dan weet je dat die dingen altijd zeker goed werken. ;)
WhatsApp heeft wel eens raar gedaan bij mij, maar dat deed het op Android ook al... Bijvoorbeeld op mijn vorige android toestel mistte ik af en toe foto's omdat ik even geen verbinding had. Mijn vriendin had dan wel de foto's in een groep gekregen. Op de Lumia heb ik daar geen last van. Ik heb alleen 1x een melding gehad dat WhatsApp een probleem had en dat de app opnieuw gestart moest worden.

Elke telefoon heeft wel zijn bugjes/vervelende dingen...

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:32
ErwinJ schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 07:13:
[...]

En geluidprobleem? is daar al een update voor gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
hotymoty schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:15:
En geluidprobleem? is daar al een update voor gekomen?
Nee, nog niet. Snelste oplossing is even het stekkertje van je headphone opnieuw inpluggen, dan kan je er weer x nummers tegenaan. Wanneer je via Bluetooth luistert heb je totaal geen last van wegvallend geluid.
Pagina: 1 ... 18 ... 43 Laatste

Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.