Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2020
Tom. C schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:31:
[...]

Bedankt voor de info. Dan wacht ik het mooi af. Zijn de problemen dan inderdaad niet verholpen, dan gaat het toestel weg. Bij een goedkoper toestel had ik het misschien door de vingers kunnen zien maar dat lukt me toch niet echt bij deze dure jongen.
Klopt, ik erger(let er veel op) aan het kleur verschil in het scherm, linker bovenhoek is een tint donkerder dan de rest. Ben bang dat dit een hardware issue is. Maar who knows even de update afwachten anders reparatie

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
AseranO schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:12:
[...]

In de nokia camera app maak hij idd 2 foto's, de 5mp en een hi res, 16 mp waarschijnlijk. de highres kan je bekijken als je de telefoon aan je PC hangt in iedergeval
Nope. Je kunt kiezen uit 3 instellingen:

1. JPEG ( 5 MP )
2. JPEG ( 5 MP + 16 MP )
3. JPEG ( 5 MP + DNG (16 MP)

Als je voor optie 1 kiest (en dat was de vraag van Sonny7) wordt de foto dus alleen maar met 5 MB weggeschreven en kun je niet terugvallen op een 16MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AseranO
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2020
janchtw schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:24:
[...]

1. JPEG ( 5 MP )
2. JPEG ( 5 MP + 16 MP )

Als je voor optie 1 kiest (en dat was de vraag van Sonny7) wordt de foto dus alleen maar met 5 MB weggeschreven en kun je niet terugvallen op een 16MB.
uh Yep..

Ik heb iig over deze instelling: 2. JPEG ( 5 MP + 16 MP )

En als ik een foto maak dat is dat eentje van 1.44 mb ongeveer en de andere genaamd HI-res zo'n 5 tot 6 mb.

Deze Hi-res zie ik alleen wanneer ik hem op de pc aansluit en browse naar m'n camera roll..

Los hiervan.

Wel apart dat je niet gewoon een 20mp foto kan maken, of iig dit optie is er niet.
(los er van of het nuttig is of niet)

[ Voor 9% gewijzigd door AseranO op 20-08-2014 14:40 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:17
Dat heeft met het formaat van de sensor te maken. Als je de verhoudingen instelt op 4:3 kun je 'm instellen op 19 MP

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
janchtw schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:24:
[...]

1. JPEG ( 5 MP )
2. JPEG ( 5 MP + 16 MP )

Volgens mij was de vraag van Sonny7 of de 16MP variant werd gebruikt als je achteraf inzoomt ;)
Maar goed dat is dus niet zo.

Edit: Blijkbaar upload ik toch de 16MP foto's naar OneDrive, heb even mijn settings gechecked in de foto app en daar staat dat hij de best quality upload :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ereaser op 20-08-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:04
Met de ProShot app kun je eventueel 8MP instellen als 16:9 formaat (10MP voor 4:3 en 7 geloof ik voor 1:1). Op zich ook wel een fijne app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielvn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 22:35
ProShot App is vandaag gratis via myAppFree!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
danielvn schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:56:
ProShot App is vandaag gratis via myAppFree!
Ook gewoon zo hoor. Je hoeft niet perse myAppFree te installeren. Die app geeft alleen een overzicht, maar maakt niet iets gratis of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Laatst online: 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Caelorum schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:58:
[...]

Ook gewoon zo hoor. Je hoeft niet perse myAppFree te installeren. Die app geeft alleen een overzicht, maar maakt niet iets gratis of zo.
Volgens mij heeft myAppFree wel eens een actie met tijdelijke gratis apps. Om hun eigen app en die tijdelijk gratis app te promoten denk ik dan maar. Maar goed, heeft natuurlijk ook geen fluit met de 930 te maken dus: streep erdoor.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 21-08-2014 00:50 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Ik denk echt dat ik het double-tap uit ga zetten. Het werkt gewoon vaker niet dan wel.

Wat me ook opviel;
Vriend van me heeft de 825 geloof ik en die ontwaakt veeeeeeel sneller uit stand-by dan mijn 930. Is dit ergens in te stellen? De mijne fade heel rustig aan zeg maar en die van hem is echt AAN/UIT/AAN.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42

Sebazzz

3dp

StealthyPeanut schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:15:
Ik denk echt dat ik het double-tap uit ga zetten. Het werkt gewoon vaker niet dan wel.
Het werkt wel maar onbewust tap je net te ver van je vorige tap. Het staat vrij strak afgesteld. Ik tap daarom drie keer, dan werkt vaak wel.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:59
Devian schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:17:
[...]

Om hem vervolgens kapot te laten vallen van een halve meter.... 8)7 :| ;w :'(
Ik blijf mezelf updaten hier. Nieuwe toestel is binnen. Met hoesje. Met screenprotector.

Echter werkt dubbeltap niet meer op dit toestel. Settings staan goed. Uitgezet--reboot-- aangezet -- reboot -- werkt het nog steeds niet.

Iemand een suggestie?

https://wren.co/join/Devian

• Ereaser
Sebazzz schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:18:
[...]

Het werkt wel maar onbewust tap je net te ver van je vorige tap. Het staat vrij strak afgesteld. Ik tap daarom drie keer, dan werkt vaak wel.
Ik ook, meestal tap ik een keer als ik hem uit mijn broek zak haal en dan nog 2x als ik hem ook echt voor me heb.

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
Devian schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:35:
[...]

Ik blijf mezelf updaten hier. Nieuwe toestel is binnen. Met hoesje. Met screenprotector.

Echter werkt dubbeltap niet meer op dit toestel. Settings staan goed. Uitgezet--reboot-- aangezet -- reboot -- werkt het nog steeds niet.

Iemand een suggestie?
Kan ook zijn dat je een brakke proximity sensor hebt.. Is op mijn toestel ook het geval. Symptomen: als je iemand belt gaat het scherm gelijk op zwart. Wanneer je met je duim even over de plek rechts van de front camera wrijft, komt bij mij het scherm wel weer te voorschijn. Bij het volgende telefoontje wordt bij mij helaas gelijk het scherm weer zwart.

Deze sensor schakelt blijkbaar ook de dubbeltap-functionaliteit uit. Als ik over de sensor wrijf, doet bij mij de dubbeltap het wel weer (heel eventjes).

• Devian
vharten schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:55:
[...]

Kan ook zijn dat je een brakke proximity sensor hebt.. Is op mijn toestel ook het geval. Symptomen: als je iemand belt gaat het scherm gelijk op zwart. Wanneer je met je duim even over de plek rechts van de front camera wrijft, komt bij mij het scherm wel weer te voorschijn. Bij het volgende telefoontje wordt bij mij helaas gelijk het scherm weer zwart.

Deze sensor schakelt blijkbaar ook de dubbeltap-functionaliteit uit. Als ik over de sensor wrijf, doet bij mij de dubbeltap het wel weer (heel eventjes).
Ja, ben er al achter.

Nadat ik belde, en gelijk het scherm op zwart sprong begon er al iets te dagen.
Het blijkt de screenprotector te zijn (die je via CoolBlue kunt bestellen).

Deze screenprotector past dus niet goed, waardoor hij net een streepje over de nabijheidssensor heenvalt, met als resultaat dat doubletap niet meer werkt en proximity ook niet.

Eraf gehaald en nu werkt het.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51
Na een maandje mijn Lumia te hebben kan ik niets anders zeggen dat ik het een zeer fijn toestel vind. Vooral WP is een verademing t.o.v. Android. Windows Phone is erg intuïtief en werkt vliegens vlug :)

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 21-08-2014 17:25 ]

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Er zit toch een bug in de kalender. Heb iets ingesteld van vrijdag tot en met zondag. Lockscreen+live tile geven aan: van donderdag tot en met zondag.

Als ik in kalender app op donderdag klik staat er: geen gebeurtenissen.

[ Voor 20% gewijzigd door dEX2340 op 21-08-2014 19:22 ]

iPhone XR

• Ereaser
Ik hoop dat ze de notifications in het notification center snel fixen, denk iedere keer dat er een bericht is maar dan is het een oud bericht omdat niet alle notifications van een app weg gaan wanneer er op een daar van wordt geklikt.
Ze blijven ook gewoon staan wanneer je phone gelocked is en de betreffende app open staat, dan krijg je een bericht, dus dan unlock je hem en kom je direct in de app maar de notification blijft gewoon staan. (of de laatste gaat weg, daar ben ik nog niet achter)

Erg vervelend bij messaging apps :S

Meer WP gerelateerd en niet L930 specifiek, dus zal dit soort dingen voortaan daar posten O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Ereaser op 21-08-2014 20:43 ]

• Devian
Devian schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:08:
[...]

Ja, ben er al achter.

Nadat ik belde, en gelijk het scherm op zwart sprong begon er al iets te dagen.
Het blijkt de screenprotector te zijn (die je via CoolBlue kunt bestellen).

Deze screenprotector past dus niet goed, waardoor hij net een streepje over de nabijheidssensor heenvalt, met als resultaat dat doubletap niet meer werkt en proximity ook niet.

Eraf gehaald en nu werkt het.
Te vroeg gejuicht...nabijheidssensor blijft willekeurig denken dat er iets vlakbij zit. Wat een drama! Kan ik hem weer gaan inruilen, word mijn 3e toestel wat ik in handen krijg!!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
Ereaser schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:42:
Ik hoop dat ze de notifications in het notification center snel fixen, denk iedere keer dat er een bericht is maar dan is het een oud bericht omdat niet alle notifications van een app weg gaan wanneer er op een daar van wordt geklikt.
Ze blijven ook gewoon staan wanneer je phone gelocked is en de betreffende app open staat, dan krijg je een bericht, dus dan unlock je hem en kom je direct in de app maar de notification blijft gewoon staan. (of de laatste gaat weg, daar ben ik nog niet achter)

Erg vervelend bij messaging apps :S

Meer WP gerelateerd en niet L930 specifiek, dus zal dit soort dingen voortaan daar posten O-)
Eerder een app probleem dan een notification center probleem. Smsjes en call history werkt het prima bij namelijk. Wordt denk weer enige tijd wachten voordat whatsapp team het onder de knie heeft :/ |:(

• MrLeeeet
  • Laatst online: 09-09 15:25
Sinds afgelopen dinsdag mijn tweede exemplaar in handen. Het omruilen is zeer netjes verlopen dankzij CoolBlue, kudo's daarvoor.

Opzich tevreden alleen komt het scherm omhoog aan de rechterzijde. Niet echt een drama, maar dit lijkt mij niet normaal. Ik kan het scherm dus indrukken zodat het weer in het aluminium frame valt. Gevalletje productie lijm die niet voldoende/verkeerd aangebracht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vharten schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:55:
[...]

Dat was voor mij de reden om hem op te sturen naar een Nokia repair Centre. heb een splinternieuwe terug gekregen die het wel goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Het komt ondertussen op mij over alsof er echt problemen zijn in het productieproces en de kwaliteitscontrole...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Devian schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:55:
Het komt ondertussen op mij over alsof er echt problemen zijn in het productieproces en de kwaliteitscontrole...
tja daar hebben meer bedrijven jammer genoeg last van. Als je de forums terug leest van de iPhone 5s, hoeveel problemen daar mee waren bij de eerste aantal batches. Eigenlijk is het is niet erg slim om gelijk een toestel te kopen als hij net uit is, al is dat natuurlijk voor vele (waaronder ik) een onmogelijke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
vali schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:58:
[...]

tja daar hebben meer bedrijven jammer genoeg last van. Als je de forums terug leest van de iPhone 5s, hoeveel problemen daar mee waren bij de eerste aantal batches. Eigenlijk is het is niet erg slim om gelijk een toestel te kopen als hij net uit is, al is dat natuurlijk voor vele (waaronder ik) een onmogelijke optie.
Alleen is de Lumia 930 een toestel wat al bijna 8 maanden geproduceerd word... (Lumia Icon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Niet slim om gelijk een toestel te kopen? Heb wel eens een toestel van een jaar oud gehaald en daar had ik ook een en ander problemen mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
vali schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:06:
[...]

Eerder een app probleem dan een notification center probleem. Smsjes en call history werkt het prima bij namelijk. Wordt denk weer enige tijd wachten voordat whatsapp team het onder de knie heeft :/ |:(
Ah ok, niet alleen Whatsapp trouwens, Viber precies hetzelfde verhaal :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Devian schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:19:
[...]

Alleen is de Lumia 930 een toestel wat al bijna 8 maanden geproduceerd word... (Lumia Icon)
Dus? Lees voor de grap maar eens andere forums zoals de iPhone 5s. Hier zie je genoeg mensen ook klagen over lijm dat los laat, camera problemen, knopjes die los zitten of los laten, ect ect. Bij mega producties zoals bij smartphones is er altijd wel een serie die mankementen vertoond. Niet dat ik de problemen hier goedpraat met de l930, maar vind het overdreven om te noemen dat andere merken nergens last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Gisteren m'n telefoon terug gestuurd omdat ik het gradient probleem niet weg kreeg. De aangedragen oplossing die hier gepost werd:
http://forums.wpcentral.c...eeding-temporary-fix.html
werkte helaas niet.
:(
Hopen dat ze snel een nieuwe opsturen die dit probleem niet heeft.
Vind het wel slordig dat dit probleem bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
vali schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:49:
[...]

Dus? Lees voor de grap maar eens andere forums zoals de iPhone 5s. Hier zie je genoeg mensen ook klagen over lijm dat los laat, camera problemen, knopjes die los zitten of los laten, ect ect. Bij mega producties zoals bij smartphones is er altijd wel een serie die mankementen vertoond. Niet dat ik de problemen hier goedpraat met de l930, maar vind het overdreven om te noemen dat andere merken nergens last van hebben.
Waar heb ik genoemd dat andere merken nergens last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
Je kunt inderdaad concluderen dat er nog wat schort aan de kwaliteitscontrole. Loszittende achterkantjes, schermen waar ruimte achter zit, slecht werkende proximity-sensoren, etc.. dat zou toch bij een controle aan het licht moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
vharten schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:52:
Je kunt inderdaad concluderen dat er nog wat schort aan de kwaliteitscontrole. Loszittende achterkantjes, schermen waar ruimte achter zit, slecht werkende proximity-sensoren, etc.. dat zou toch bij een controle aan het licht moeten komen?
Bij de Lumia 800 en 920 waren de bovengenoemde problemen al aanwezig (zie fora). Je zou verwachten dat het beter wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Devian schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:41:
[...]

Waar heb ik genoemd dat andere merken nergens last van hebben?
Dat is nergens vermeld, maar je laat wel overbrengen dat je verwacht dat er na 8 maanden geen problemen horen te zijn. Ik vind het zelf ook belachelijk hoor, maar tegenwoordig is het gemeen goed geworden bij elektronica. Het moet zo snel mogelijk worden geproduceerd met zoveel mogelijk marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:03

koudepinda

Don't Panic

nou sinds kort ook in het bezit van een lumia 930, vind het een mooi apparaat. maar heb toch zo wat mijn probleempjes met de software.

ik kan geen kaarten downloaden voor de maps dienst drive dienst of welke dienst dan ook de gebruik maakt van die kaarten.

Ik krijg dan steeds deze melding:
De kaartenbibliotheek is nu niet bereikbaar. Controleer of de vliegtuigstand is uitgeschakeld en of u een mobiele dataverbinding of wifi verbinding hebt. Probeer het later opnieuw.

Ik heb een goede wifi verbinding heb een mobiele netwerk verbinding, vliegtuig modus staat uit en heb het geprobeerd met de lumia aangesloten aan de pc en los. En ik dus ook al verscheiden apps gedownload en geïnstalleerd, dus dat is het niet.

verder heb ik nog dat schermen, met vensters daar nog naast waar je dus naar toe kan gaan door recht of naar links te vegen niet scherm vullend zijn, en dus aan de rechter kant al een rand van het eerst volgende scherm laat zien, (dus gaan zwarte balk, maar gewoon de eerste 2 letter delen van plaatjes etc.) wat ik persoonlijk redelijk storend vind.

Ik heb beide problemen gegoogled met verscheidene zoektermen, en kan niets nuttigs vinden dat me hierbij kan helpen, of überhaupt verhalen van andere met het zelfde probleem vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door koudepinda op 23-08-2014 20:05 ]

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

koudepinda schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:54:
verder heb ik nog dat schermen, met vensters daar nog naast waar je dus naar toe kan gaan door recht of naar links te vegen niet scherm vullend zijn, en dus aan de rechter kant al een rand van het eerst volgende scherm laat zien, (dus gaan zwarte balk, maar gewoon de eerste 2 letter delen van plaatjes etc.) wat ik persoonlijk redelijk storend vind.
Dit is in veel apps bewust gedaan om te laten zien dat er meer pagina's zijn. De 'Muziek' app heeft dat bijvoorbeeld.

Bij 'Here Drive+' en 'Maps' kan ik gewoon kaarten downloaden, dus het ligt niet aan Microsoft. Misschien eens proberen om Here Drive en Maps te verwijderen en eventueel nog meer apps die daar gebruik van maken. Dan de apps opnieuw installeren en kijken of het dan werkt. Heb je eigenlijk al de telefoon een keer opnieuw opgestart?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:03

koudepinda

Don't Panic

Swerfer schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:13:
[...]

Dit is in veel apps bewust gedaan om te laten zien dat er meer pagina's zijn. De 'Muziek' app heeft dat bijvoorbeeld.

Bij 'Here Drive+' en 'Maps' kan ik gewoon kaarten downloaden, dus het ligt niet aan Microsoft. Misschien eens proberen om Here Drive en Maps te verwijderen en eventueel nog meer apps die daar gebruik van maken. Dan de apps opnieuw installeren en kijken of het dan werkt. Heb je eigenlijk al de telefoon een keer opnieuw opgestart?
Het beperkt zich niet alleen tot de apps maar ook gewoon tot core screens in windows phone zelf (contacten bijvoorbeeld). Ik vind het persoonlijk er niet uitzien. laat dan gewoon een klein pijltje zien ofzo.

wat betreft de apps die de kaarten gebruiken. ik heb de telefoon al een aantal keer opnieuw opgestart, heb alle apps die daarvan gebruik maken al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, en nog steeds werkt het niet. Heb ook nog eens gekeken of de datum en tijd goed stonden, en die staan dat dus ook nog.

Nu eens kijken of het helpt om de fabrieks-instelling terug te zetten -.-

Welnu het is gelukt, volledige reset heeft het hem geklaard. :')

[ Voor 5% gewijzigd door koudepinda op 23-08-2014 21:36 ]

always bring a towel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

koudepinda schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:21:
[...]

Het beperkt zich niet alleen tot de apps maar ook gewoon tot core screens in windows phone zelf (contacten bijvoorbeeld). Ik vind het persoonlijk er niet uitzien. laat dan gewoon een klein pijltje zien ofzo.
Weet je wat? Ontwikkel zelf een OS voor een telefoon en ga daarmee de markt op. Kun je schermen vullen met pijltjes zoveel als je wilt. ;w

M.a.w., wat heeft wat jij er niet uit vindt zien met de Nokia 930 te maken?

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 24-08-2014 05:48 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:04
GerCor schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 05:42:
[...]

Weet je wat? Ontwikkel zelf een OS voor een telefoon en ga daarmee de markt op. Kun je schermen vullen met pijltjes zoveel als je wilt. ;w

M.a.w., wat heeft wat jij er niet uit vindt zien met de Nokia 930 te maken?
Nou ja, kan toch? Is zijn ervaring met het product. Misschien wel iets wat hij van tevoren had kunnen weten, maar dan nog...

Moet eerlijk zeggen dat ik eens ging nakijken wat hij eignelijk bedoelde en toen dacht 'oooh, dat bedoel je', mij heeft dus dus nog geen enkel moment gestoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
m0ridin schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 10:11:
[...]

Moet eerlijk zeggen dat ik eens ging nakijken wat hij eignelijk bedoelde en toen dacht 'oooh, dat bedoel je', mij heeft dus dus nog geen enkel moment gestoord.
Valt mij ook nu pas op nadat ik er op heb gelet :p
Opzich niet heel storend omdat ik daar altijd met mijn hand zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ereaser schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 14:29:
[...]
Opzich niet heel storend omdat ik daar altijd met mijn hand zit.
Ben ik de enige rechtshandige die de L930 in zijn linkerhand vasthoudt? Ik zie wel vaker opmerkingen over bijvoorbeeld de knoppen die met de duim te bedienen zijn, maar dan moet je de telefoon wel in je linker hand houden. Ik bedien de knoppen met mijn linker middelvinger...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vreemd, ik kijk even bij een aantal apps zoals: Financieel, Nieuws, Trein, MetroTube, TVGids, NOS, BNR Muziek.....

Zit er toch al jaren in. Het zit zelfs in Windows apps. En dat valt niet op? Hét design van Windows (Phone)? Erg vreemd.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 24-08-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem met muziek luisteren. Dit is al vanaf het begin en hoopte dat het nu na een paar updates wel weg zou zijn. Maar helaas is dit niet het geval.
Ik heb muziek in mp3 vorm staan in de muziekmap. Als ik deze onderweg beluister stopt het geluid willekeurig. Door een restart is het weer weg maar komt telkens terug. Ik kan ook weer geluid krijgen door bijvoorbeeld een spelletje te starten en daarna weer terug gegaan.(dit werkt niet altijd)
Hebben hier nog meer mensen last van? Ben benieuwd want op deze manier is het beluisteren van muziek eerder een ergernis dan een genoegen. Nogmaals het gaat hierom met het beluisteren van mp3 files in de muziek map.
Ik heb dit probleem nog nooit gehad met ios en Android.
De rest werkt bij mij tot nu toe goed alles werkt behalve bovengenoemde.

B.v.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Eigen muziek of in de store gekochte muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigen muziek het probleem is niet bij een bepaalde mp3 maar willekeurig. Zoals al gezegd het probleem doet zich alleen met de telefoon voor. Op de surface tablet heb ik ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:48

Emiel1984

Made in NL

Battery saver toevallig aanstaan? Dat zorgt bij mij dat sommige applicaties niet lekker werken, ook al zet je in de instellingen voor de specifieke apps dat ze zelfs in die modus actief in de achtergrond mogen blijven draaien..

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocmeh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-02-2024
Ik heb de Lumia 930 sinds 12 juli en ik vind het absoluut een fantastisch apparaat. Had hiervoor een iPhone 4S die twee keer is vervangen vanwege een defecte power button en wifi die het totaal niet deed. So far was ik erg te spreken over de build quality van de Lumia, maar... afgelopen vrijdag bleek de camerabutton het ineens niet meer te doen. Hij veert niet meer terug naar buiten en reageert ook nergens meer op. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Battery saver staat uit. Ook niet nodig telefoon haalt met gemak 2 dagen.😁
Hopelijk zijn er mensen met hetzelfde probleem en weten wat de oplossing is.
Anders moet ik met Nokia care contact nemen of hun het probleem kennen. Maar ik begrijp dat hier in Nederland geen rechtstreeks contact genomen kan worden. Het liefst bel ik graag met technici over het probleem ben zelf ook technicus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Heb je al een soft en/of hard reset gedaan? Zo ja, dan inderdaad Nokia contacten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
J_o_c_h_e_m schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:26:
Ik heb de Lumia 930 sinds 12 juli en ik vind het absoluut een fantastisch apparaat. Had hiervoor een iPhone 4S die twee keer is vervangen vanwege een defecte power button en wifi die het totaal niet deed. So far was ik erg te spreken over de build quality van de Lumia, maar... afgelopen vrijdag bleek de camerabutton het ineens niet meer te doen. Hij veert niet meer terug naar buiten en reageert ook nergens meer op. :|
Vervelend om te lezen dat het al zo snel gebeurd. Mijn advies: contact op nemen met Nokia Service dan komen ze je toestel halen en heb je hem ook weer snel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 20:10
Op het forum van WPcentral werd door iemand gezegd dat het scherm uit de 930 dezelfde is als die van de Galaxy S4. Dat zou gelijk alle problemen verklaren, het paneel van de S4 heeft last van smearing en ghosting, heel toevallig ook met de kleur paars.

[ Voor 4% gewijzigd door Tom. C op 24-08-2014 20:21 ]

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Tom. C schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:17:
Op het forum van WPcentral werd door iemand gezegd dat het scherm uit de 930 dezelfde is als die van de Galaxy S4. Dat zou gelijk alle problemen verklaren, het paneel van de S4 heeft last van smearing en ghosting, heel toevallig ook met de kleur paars.
En hoe is dat opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jocmeh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-02-2024
Miki schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:06:
[...]

Vervelend om te lezen dat het al zo snel gebeurd. Mijn advies: contact op nemen met Nokia Service dan komen ze je toestel halen en heb je hem ook weer snel terug.
Hm, waar vind ik die mensen? Ik kwam via nokia.nl bij een repair portal uit van een mistige Duitse firma waar ik m'n telefoon heen moet sturen en dan sowieso een week kwijt ben, dat sprak me allemaal niet enorm aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:06
M'n 930 is vandaag op de stenen gevallen. Precies op een hoek natuurlijk.
Maaarrrr de Incipio case heeft hem goed beschermd. De case is beschadigd, maar de Lumia niet gelukkig.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
J_o_c_h_e_m schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:28:
[...]

Hm, waar vind ik die mensen? Ik kwam via nokia.nl bij een repair portal uit van een mistige Duitse firma waar ik m'n telefoon heen moet sturen en dan sowieso een week kwijt ben, dat sprak me allemaal niet enorm aan. :P
Dat valt wel mee, ik was mijn toestel maximaal 5 dagen kwijt. Tevens hoef je hem zelf er niet heen te sturen, ups komt hem ophalen en weer terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
J_o_c_h_e_m schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:28:
[...]

Service is anders prima wat ik zo allemaal op diverse fora heb gelezen.

[ Voor 13% gewijzigd door Miki op 24-08-2014 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 09:16
Is het bij jullie ook het geval dat de power button minder ver uitsteekt dan de camera en volume button?

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 20:10
Niet, alle S4's hebben er in meer of mindere mate last van, maar Samsung heeft het probleem nooit verholpen voor zover ik weet.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2252445

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Jevon schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 01:02:
Is het bij jullie ook het geval dat de power button minder ver uitsteekt dan de camera en volume button?
Yep inderdaad, dat heb ik ook .... maar dat had ik ook bij mijn voorganger, de Lumia 920.

Wat mij verder opvalt is de reactie van het scherm. Terwijl ik de gevoeligheid op hoog heb staan, vind ik het scherm toch vaak slecht reageren op een eerste aanraking. Ik moet te vaak nog eens en soms wel drie keer klikken. Dat had ik bij de 920 zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
Jevon schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 01:02:
Ik kan geen verschil zien tussen de volume en de power buttons. Wel wat betreft de camera button. Die zit wat hoger en volgens mij is dat omdat je voor het focussen de knop half moet indrukken en pas bij verder doordrukken de foto maakt. Als de knop dieper zou zitten dan lukt dat niet of veel moeilijker.

[ Voor 12% gewijzigd door janchtw op 25-08-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
janchtw schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:19:
[...]

Ik kan geen verschil zien tussen de volume en de power buttons. Wel wat betreft de camera button. Die zit wat hoger en volgens mij is dat omdat je voor het focussen de knop half moet indrukken en pas bij verder doordrukken de foto maakt. Als de knop dieper zou zitten dan lukt dat niet of veel moeilijker.
Ja dat heb ik ook, ik heb namelijk het idee dat de power button niet meer goed terug veert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 21:29
jocmeh schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:28:
[...]

Het is dat ik mijn L620 al vier keer heb moeten opsturen, maar op zich was de service prima. Enige minpuntje is dat de mail met het UPS-label niet meteen goed is verstuurd bij een van de reparatieverzoeken.

UPS werkt op zich prima, soms is het beter om 'onverstaanbaar' te zijn voor de automatische opname van het ophaalverzoek, dan krijg je een echte medewerker aan de lijn. Kun je wellicht een binnen een kleiner tijdsbestek het ophalen plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Paulus73 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:45:
[...]

Het is dat ik mijn L620 al vier keer heb moeten opsturen, maar op zich was de service prima. Enige minpuntje is dat de mail met het UPS-label niet meteen goed is verstuurd bij een van de reparatieverzoeken.

UPS werkt op zich prima, soms is het beter om 'onverstaanbaar' te zijn voor de automatische opname van het ophaalverzoek, dan krijg je een echte medewerker aan de lijn. Kun je wellicht een binnen een kleiner tijdsbestek het ophalen plannen.
Waarom zou je bellen als het ook via de website mogelijk is ? Gaat stukken sneller :) Kreeg ook altijd dezelfde dag telefonisch te horen of ze hem eerder kunnen ophalen.

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 26-08-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 21:29
vali schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:57:
[...]

Waarom zou je bellen als het ook via de website mogelijk is ? Gaat stukken sneller :) Kreeg ook altijd dezelfde dag telefonisch te horen of ze hem eerder kunnen ophalen.
Ik belde omdat het instructies van Nokia zijn om een afspraak te maken via een telefoonnummer. Als ik hem de vijfde keer moet opsturen ( ;) ), dan zal ik naar de website gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Laatst online: 14-09 16:49
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 16:09:
Eigen muziek het probleem is niet bij een bepaalde mp3 maar willekeurig. Zoals al gezegd het probleem doet zich alleen met de telefoon voor. Op de surface tablet heb ik ook geen problemen.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn mp3s (ook al eerder hier aangegeven maar je bent de eerste waarvan ik hoor dat hij het ook heeft). Spotify werkt wel als het gebeurt, maar het mag natuurlijk niet gebeuren. Ik heb op WPcentral gezocht maar niet dit specifieke issue gevonden. Wel dat de standaard (Xbox) muziekspeler brak is en dat men daar Mixradio prefereert als muziekspeler. Ik heb die nu op mijn homescreen gezet maar nog niet uitgeprobeert. Als het probleem zich voor blijft doen ga ik een harde reset proberen (fabrieksinstellingen) maar daar wil ik zo lang mogelijk mee wachten want dan moet ik homescreen weer helemaal opnieuw instellen.

Verder heb ik afgelopen nog iets zorgwekkends meegemaakt. Tot twee keer toe had ik een spontane reboot, terwijl ik een foto wilde maken en terwijl ik aan het navigeren was met Drive. Iemand anders hier ervaring mee?

Edit: Tijdens het bankieren reset hij opnieuw spontaan :X
Edit 2: Hier een draadje met mijn muziekspeler issue, met een tijdelijke oplossing: koptelefoon eruit halen en weer erin totdat het probleem weer ontstaat. Best brak hoor voor zo'n basisfunctie als muziek spelen |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Streup op 26-08-2014 16:50 ]

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ai das niet fijn om te lezen Streup. Ik mag mezelf erg gelukkig prijzen dat ik maar 1x een vastloper heb gehad en 1x dat vanuit het niets(instellingen menu) mijn camera werd opgestart.
Ik kom uit je verhaal niet opmaken of je de betreffende apps al eens opnieuw hebt geïnstalleerd, maar wellicht dat dat misschien een oplossing biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:16
Zijn er meer mensen waarbij de lumia 930 af en toe een random geluid maakt? Ik kan het geluid niet reproduceren of verklaren.

Telefoon ligt gewoon op tafel en ineens een random geluid, verder niets, ook geen programma's draaiende op de achtergrond voor zover ik weet.

Is echt een kort deuntje, geen piepje oid.

Zal vast wel een simpele verklaring voor zijn, ik weet hem echter niet ;) .

Edit: Gevonden (valt me ineens in), als hij dat geluid maakt ligt hij altijd in de buurt van mijn beurs, en laat daar net een nieuwe ING pas inzitten die voorbereid is voor draadloos betalen. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Laank op 26-08-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
[b][message=42785589,noline]
Edit: Gevonden (valt me ineens in), als hij dat geluid maakt ligt hij altijd in de buurt van mijn beurs, en laat daar net een nieuwe ING pas inzitten die voorbereid is voor draadloos betalen. 8)7
Gebruik je dat dan? Anders zou ik NFC uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:16
janchtw schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 00:32:
[...]

Gebruik je dat dan? Anders zou ik NFC uitschakelen.
Heb het nu ook uitgeschakeld inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Streup schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:16:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met mijn mp3s (ook al eerder hier aangegeven maar je bent de eerste waarvan ik hoor dat hij het ook heeft). Spotify werkt wel als het gebeurt, maar het mag natuurlijk niet gebeuren. Ik heb op WPcentral gezocht maar niet dit specifieke issue gevonden. Wel dat de standaard (Xbox) muziekspeler brak is en dat men daar Mixradio prefereert als muziekspeler. Ik heb die nu op mijn homescreen gezet maar nog niet uitgeprobeert. Als het probleem zich voor blijft doen ga ik een harde reset proberen (fabrieksinstellingen) maar daar wil ik zo lang mogelijk mee wachten want dan moet ik homescreen weer helemaal opnieuw instellen.

...
Mijn lumia 625 had hier, sinds de update naar WP8.1 ook last van. Moet afkloppen maar bij mijn nieuwe L930 heb ik het nog niet gehad.

Was heel typisch, een jaar lang geen problemen gehad, ik krijg WP8.1 en savonds geluid weg, maar de mp3 bleef doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Bedraad via de koptelefoon 🎧 heb ik ook twee keer meegemaakt dat het geluid wegvalt.
Gelukkig luister ik vrijwel uitsluitend via bluetooth mijn muziek 🎶 dat werkt vooralsnog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:31

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Sinds gisteren een behoorlijke accu drain. Haal de 930 met 100% accu van de lader. 30 minuten later 96%.

Gisteren alleen Spotify erop gezet, maar heb een gratis abo, dus geen downloads lokaal. Verder nog een extra mapje aangemaakt voor muziek met oa een afspeellijst van spotify en xbox music en de tiles van xbox music en spotify erin.

Verder zie ik ook dat het wifi icoon continu een pijltje erbij heeft staan en er dus de hele tijd data verkeer is. Kijk ik echter met data sense dan lopen de waardes van diverse applicaties niet op.

Meerdere hier die dit hebben ? Kan het komen door het aantal mappen op mijn start scherm ? Heb er nu 5

Gezondheid en Fitness
Fotografie
Games
Muziek
Navigatie en Flitsers

Wellicht dat er bij een bepaald aantal mappen een groter energie verbruik is ?

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Maar deed je ook wat in die 30 minuten of lag hij gewoon idle stroom te verstoken?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Let ook op dat de 100% die je telefoon aangeeft als hij van de lader wordt gehaald lang niet altijd correct is omdat er sprake is van druppelladen als je accu bijna vol zit. Het kan best dat hij binnen een halve minuut zakt naar 98/99%.
Hoe is/was je bereik toen dit gebeurde? Ik heb (op mijn 1520 natuurlijk) wel eens gehad dat ik 30% batterij verloor in anderhalf uur omdat het bereik zo slecht was. (Telefoon in kluis in gebouw waar het bereik buiten ook al niet denderend is). Zou het een en ander verklaren.
Mocht je je schermhelderheid hoog hebben staan en de telefoon gebruikt hebben is het ook nog wel verklaarbaar.
Als je denkt dat het aan je mappen ligt kun je natuurlijk proberen die te verwijderen en onder vergelijkbare omstandigheden nog eens kijken wat je batterij doet.
Ik neem overigens aan dat Battery Saver zegt dat er geen apps zijn die (excessief) veel stroom vreten (al dan niet in standby), klopt dat?

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:31

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

PaT schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 20:40:
Maar deed je ook wat in die 30 minuten of lag hij gewoon idle stroom te verstoken?
Ik deed zelf niks, gewoon naar mijn start scherm aan het kijken.
Migrator schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 23:56:
Let ook op dat de 100% die je telefoon aangeeft als hij van de lader wordt gehaald lang niet altijd correct is omdat er sprake is van druppelladen als je accu bijna vol zit. Het kan best dat hij binnen een halve minuut zakt naar 98/99%.
Hoe is/was je bereik toen dit gebeurde? Ik heb (op mijn 1520 natuurlijk) wel eens gehad dat ik 30% batterij verloor in anderhalf uur omdat het bereik zo slecht was. (Telefoon in kluis in gebouw waar het bereik buiten ook al niet denderend is). Zou het een en ander verklaren.
Mocht je je schermhelderheid hoog hebben staan en de telefoon gebruikt hebben is het ook nog wel verklaarbaar.
Als je denkt dat het aan je mappen ligt kun je natuurlijk proberen die te verwijderen en onder vergelijkbare omstandigheden nog eens kijken wat je batterij doet.
Ik neem overigens aan dat Battery Saver zegt dat er geen apps zijn die (excessief) veel stroom vreten (al dan niet in standby), klopt dat?
Bereik hier is prima. Vol 4G en vol Wifi. Scherm staat op Vivid en brightness staat op Max overigens. Dat laatste verklaart natuurlijk ook wel wat qua verbruik, maar niet dat mijn wifi telkens data aan het ontvangen/versturen was.

Uiteindelijk het exchange account van mijn opdrachtgever er maar uitgegooid en toen ging het al beter.

XBL: MRE Inc

• Jevon
Gisteren vanaf een meter hoogte laten vallen op straat. Gorilla Glass 3 heeft hem niet kunnen redden :'( ;( ;w :-(

Grote bars rechts onderin en een scheur vanaf de zelfde hoek naar links boven... Iemand al een ervaring met het laten repareren van het scherm |:( ?

• Blackouts
MRELynx schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 07:33:
[...]

Ik deed zelf niks, gewoon naar mijn start scherm aan het kijken.
[...]

Bereik hier is prima. Vol 4G en vol Wifi. Scherm staat op Vivid en brightness staat op Max overigens. Dat laatste verklaart natuurlijk ook wel wat qua verbruik, maar niet dat mijn wifi telkens data aan het ontvangen/versturen was.

Uiteindelijk het exchange account van mijn opdrachtgever er maar uitgegooid en toen ging het al beter.
30 minuten scherm met brighness op max? Dan vind ik die paar procent afname nog meevallen...

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Veel gelezen, veel getwijfeld maar vandaag het besluit genomen. Mijn Android telefoon mag met pensioen.

Over enkele dagen: Welkom Nokia 930.

• Paul01
  • Laatst online: 12-09 10:05
Gefeliciteerd! ;)

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• Devian
Devian schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:50:
[...]

Te vroeg gejuicht...nabijheidssensor blijft willekeurig denken dat er iets vlakbij zit. Wat een drama! Kan ik hem weer gaan inruilen, word mijn 3e toestel wat ik in handen krijg!!
Nou, CoolBlue had hem niet meer op voorraad, kon hem dus niet inruilen. Geld terug gekregen en een nieuwe besteld.

Deze is binnen gekomen, en alles lijkt goed te zijn!

• GerCor

GerCor

September staat voor de deur. Als het goed is een 930 oranje bestellen (verlengen contract). #zinin

• dEX2340
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:49:
Ik heb het volgende probleem met muziek luisteren. Dit is al vanaf het begin en hoopte dat het nu na een paar updates wel weg zou zijn. Maar helaas is dit niet het geval.
Ik heb muziek in mp3 vorm staan in de muziekmap. Als ik deze onderweg beluister stopt het geluid willekeurig. Door een restart is het weer weg maar komt telkens terug. Ik kan ook weer geluid krijgen door bijvoorbeeld een spelletje te starten en daarna weer terug gegaan.(dit werkt niet altijd)
Hebben hier nog meer mensen last van? Ben benieuwd want op deze manier is het beluisteren van muziek eerder een ergernis dan een genoegen. Nogmaals het gaat hierom met het beluisteren van mp3 files in de muziek map.
Ik heb dit probleem nog nooit gehad met ios en Android.
De rest werkt bij mij tot nu toe goed alles werkt behalve bovengenoemde.
Ik heb exact hetzelfde probleem en idd een serieuze ergernis. Mijn oplossing om niet meer gefrustreerd te geraken: LG G Pad mee op trein en op het werk om ongestoord/bugvrij naar muziek te luisteren (Google Play Music).

iPhone XR

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:48

Emiel1984

Made in NL

dEX2340 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:04:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem en idd een serieuze ergernis. Mijn oplossing om niet meer gefrustreerd te geraken: LG G Pad mee op trein en op het werk om ongestoord/bugvrij naar muziek te luisteren (Google Play Music).
Ik kan soms het volume niet aanpassen(gebruik radio app).
De oplossing voor mij was om in het pop-down menu (welke komt als je het audio niveau aanpast + scherm aan) op "volgende" ( ">>" ) te klikken.
Als ik dat doe kan ik het volume weer normaal regelen met de externe knoppen.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 15:49:
Gisteren was er een update van Muziek app. Heeft dit het probleem bij jou opgelost?

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Die knopjes onder het scherm lichten bij mij sinds kort niet meer op, ook niet in het donker.
Is dat een instellingsprobleem of is het toestel defect?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
rimave schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:40:
Die knopjes onder het scherm lichten bij mij sinds kort niet meer op, ook niet in het donker.
Is dat een instellingsprobleem of is het toestel defect?
Dit had ik recent ook, maar op andere momenten lichten ze wel op. Maar het valt niet meer op dus ik stoor mij er niet echt aan.

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Laatst online: 15-09 18:19
HansvDr schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 11:28:
Veel gelezen, veel getwijfeld maar vandaag het besluit genomen. Mijn Android telefoon mag met pensioen.

Over enkele dagen: Welkom Nokia 930.
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen! Ik ben zelf nog erg aan het twijfelen of ik hetzelfde ga doen. Zakelijk komt een WP erg van pas bij mij, maar privé gebruik ik toch redelijk wat Google. Ik weet niet zeker of ik de gmail net zo prettig ga vinden op WP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Laatst online: 15-09 10:26
HERE Drive offline navigatie komt binnenkort ook uit op (Samsung) Android telefoons... Met jawel hoor, features die de WP versie nog niet heeft (o.a. favorieten sync).. Daar gaat weer een USP van WP... Of de app moet niet gratis zijn op Android, maar dat zal vast wel niet..

Zal HERE de WP versie ook nog bijhouden? Al een tijdje geen updates meer gehad van de app namelijk...

[ Voor 16% gewijzigd door Sonny7 op 29-08-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 10:49
dEX2340 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:38:
[...]

Gisteren was er een update van Muziek app. Heeft dit het probleem bij jou opgelost?
Heb het probleem met het muziek zelf ook. Alleen kan de update mij helaas niet helpen, omdat ik naar de offline mixes van Mixradio luister.

Afgelopen half uur al 2x gebeurd dat het geluid ineens wegvalt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Tjesus schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:11:
[...]

Heb het probleem met het muziek zelf ook. Alleen kan de update mij helaas niet helpen, omdat ik naar de offline mixes van Mixradio luister.

Afgelopen half uur al 2x gebeurd dat het geluid ineens wegvalt. :'(
Bij mij lost update van app het probleem ook niet op. Reboot dan maar (lang drukken VOL DOWN+POWER => ipv volledig afzetten en terug opzetten)

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Niet online
YvoK schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:01:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen! Ik ben zelf nog erg aan het twijfelen of ik hetzelfde ga doen. Zakelijk komt een WP erg van pas bij mij, maar privé gebruik ik toch redelijk wat Google. Ik weet niet zeker of ik de gmail net zo prettig ga vinden op WP...
Ik kom erop terug. De telefoon is binnen, nog even wachten op mijn nieuwe Sim, dan ga ik aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
HansvDr schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:03:
[...]

Ik kom erop terug. De telefoon is binnen, nog even wachten op mijn nieuwe Sim, dan ga ik aan de slag.
Ik zou daar niet op wachten. Bij mij duurde het een week voor ik m'n Sim binnen had maar in de tussentijd had ik m'n 930 al helemaal naar wens ingericht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
Op een gegeven moment treed mijn draaivergrendeling in werking, terwijl ik daar geen opdracht voor
gegeven heb. Heb het idee, dat met here drive gebeurt..die draai ik altijd horizontaal.
Ook de foto,s draaien niet meer...is op te lossen door de telefoon opnieuw op te starten,
En dan gaat het weer een dag of tien goed...
Iemand ook meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42

Sebazzz

3dp

Sonny7 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:13:
HERE Drive offline navigatie komt binnenkort ook uit op (Samsung) Android telefoons... Met jawel hoor, features die de WP versie nog niet heeft (o.a. favorieten sync).. Daar gaat weer een USP van WP... Of de app moet niet gratis zijn op Android, maar dat zal vast wel niet..

Zal HERE de WP versie ook nog bijhouden? Al een tijdje geen updates meer gehad van de app namelijk...
Op Windows Phone heeft hij wel zeker favorieten synchronisatie.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Sebazzz schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:27:
[...]

Op Windows Phone heeft hij wel zeker favorieten synchronisatie.
Ja klopt. Mijn L930 heeft gewoon alle favorieten overgenomen die in de L920 stonden. Sterker nog, de Here Maps app voor Windows 8 heeft ook keurig alle favorieten in 'Verzamelingen' geplaatst, dus ook synchronisatie tussen Windows Phone 8 en Windows 8. Je moet in de Windows 8 app wel ingelogd zijn met je Nokia account, wat denk automatisch gebeurt op de achtergrond op Windows Phone 8 als je daar je Nokia account hebt toegevoegd. Of het moet op Windows Phone via de cloud van Microsoft gaan waar je met je Microsoft account weer automatisch mee synct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update van de app heeft ook niet geholpen blijf het probleem houden dat het geluid stopt tijdens luisteren.
Als ik dan vervolgens even door de belgeluidjes ga kan ik wel weer muziek luisteren. Dit stoort enorm als ik op de fiets zit moet ik eerst stoppen om het geluid weer aan de praat te krijgen.
Ik ben niet de enigste ga er dan ook vanuit dat het in alle lumia930 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik gebruik altijd OneMusic of MixRadio als ik in de auto naar muziek luister via Bluetooth. Als ik gebeld word ofzo dan gaat daarna de muziek gewoon weer netjes verder. Eventuele navigatie aanwijzingen gaan gewoon dwars door de muziek heen zonder dat de muziek stopt. Ideaal.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Maar die knopjes onder het scherm gaven altijd licht en nu ineens niet meer.
Is dat misschien met de Cyan update verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
CAP-Team schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:28:
Ik gebruik altijd OneMusic of MixRadio als ik in de auto naar muziek luister via Bluetooth. Als ik gebeld word ofzo dan gaat daarna de muziek gewoon weer netjes verder. Eventuele navigatie aanwijzingen gaan gewoon dwars door de muziek heen zonder dat de muziek stopt. Ideaal.
Was mij ook al opgevallen dat geluidsproblemen zich enkel bedraad voordoen, via Bluetooth geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
rimave schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:29:
Maar die knopjes onder het scherm gaven altijd licht en nu ineens niet meer.
Is dat misschien met de Cyan update verandert?
Gisteravond in bed in het donker kwam ik er achter dat mijn knopjes ook ineens geen licht meer geven. Ook werd de schermhelderheid niet meer automatisch aangepast, totdat ik een reboot deed. Ik kon in het pulldown menu alleen nog maar laag-midden-hoog instellen.
Of de knoppen nu weer oplichten weet ik niet.

Ik heb geen systeemupdate geinstalleerd (voor zover ik weet, of dat moet automatisch gegaan zijn???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Niet online
janchtw schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:16:
[...]

Ik zou daar niet op wachten. Bij mij duurde het een week voor ik m'n Sim binnen had maar in de tussentijd had ik m'n 930 al helemaal naar wens ingericht. :P
Je hebt gelijk, de sim is nog niet binnen maar dit weekend toch maar druk geweest met mijn toestel.

Eerste indrukken:

- Bloedsnel
- Prachtige foto's en videos
- Werkt makkelijk
- Voor mij ruim voldoende apps, vooral die van Microsoft en Nokia vind ik erg goed
- Instellingen zijn simpel
- Apps kan ik verwijderen, ook de voor geïnstalleerde
- Apps betalen met PayPal
- Adresboek en agenda Google gekoppeld, dus heb al mijn google contacten overgezet. (staan nu in zowel outlook.com als in google)
- Contacten die niet in google stonden met b.t. overgezet (met app mijn gegevens overbrengen)
- Mailaccounts makkelijk in te stellen, ik heb Imap/ Pop3/ Gmail/ Hotmail getest en werkt allemaal prima.
- Batterij gaat veel langer mee als op mijn Android toestel.

Dus tot nu toe zeer, zeer onder de indruk van dit toestel!
Pagina: 1 ... 17 ... 43 Laatste

Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.