Je hoeft enkel de powerknop 10 sec ingedrukt te houden voor een soft reset
+ Volume down was overbodig
+ Volume down was overbodig
Zal ik doen!Krasloos schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 19:46:
Zonet een uur gewandeld met een tracker en daarbij heb ik ook zo'n 50 minuten gebeld. Je denkt, batterij is zo leeg? Valt mee, is 5-10 procent eraf gegaan. Vind ik best netjes, vergeleken met mn andere phones.
[...]
Blijf het wel in de gaten houden, want het is niet normaal dat dit voorkomt.
[ Voor 8% gewijzigd door Tom. C op 15-08-2014 20:30 ]
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Bedankt! Vreemd dat de Nederlandse Windows support site niet meld dat er in Nederland geen officiële support is....Swerfer schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:44:
[...]
Zowel taal naar English-UK (metrisch stelsel) of English-US als regio op UK of US zetten. Het Regional format mag op Nederlands blijven.
[LTS][MTS][HTS]
Kleine lettertjes:Emiel1984 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:30:
[...]
Bedankt! Vreemd dat de Nederlandse Windows support site niet meld dat er in Nederland geen officiële support is....
http://www.windowsphone.c...p8/cortana/wheres-cortana
Microsoft
Opmerkingen
•Cortana is alleen beschikbaar op telefoons met Windows Phone 8.1 en in bepaalde landen/regio's. Controleer welke softwareversie u hebt en of er een update beschikbaar is.
•Als Cortana niet beschikbaar is of als u er geen gebruik van wilt maken, kunt u nog steeds de spraakfunctionaliteit gebruiken op uw Windows Phone.
[ Voor 6% gewijzigd door Swerfer op 15-08-2014 20:46 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ja maar het is een Nederlandse support site die verteld hoe je deze aan moet zetten.
[ Voor 29% gewijzigd door Emiel1984 op 15-08-2014 23:00 ]
[LTS][MTS][HTS]
Zullen ze wel doen zodat ze straks de website niet helemaal hoeven aan te passen wanneer Cortona daadwerkelijk beschikbaar isEmiel1984 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:56:
[...]
Ja maar het is een Nederlandse support site die verteld hoe je deze aan moet zetten.
Zet er dan gewoon op dat er geen ondersteuning officieel is in Nederland of meld bij de instellingen dat je ook je land\regio moet wijzigen...dat denk ik tenminste ervan. Zoals het er nu op staat zorgt het voor teveel verwarring.
In de kleine lettertjes zetten ze dan wel weer:
"..Als u zich in de Verenigde Staten bevindt, kunt u de knop Zoeken zodanig configureren dat u hiermee de app Cortana opent. ".
Maar wees is eerlijk, dit hoort gewoon op de pagina te staan als de titel "Waar is Cortana?" is met daarin de uitleg hoe je deze aan moet zetten..![]()
De uitleg op de volgende pagina klopt dus ook niet..
http://www.windowsphone.c...rtana/start-using-cortana
"U schakelt Cortana in door in de lijst met apps op Instellingen Tegel Instellingen te tikken, opzij te vegen naar Toepassingen, op Cortana te tikken en Cortana in te schakelen " .
Maar ik houd er nu over op...
Oké, dat stelt me gerust.matt1991 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:58:
[...]
Ik merk er niets van alleen als ik hard schud met de telefoon hoor je dat ze een beetje los zitten
[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 16-08-2014 13:14 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Wacht je tot de prijs daalt?GerCor schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:13:
[...]
Oké, dat stelt me gerust.
Nog een maandje en dan gaat GerCor de oranje bestellen
Of tot het salaris weer is gestort
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
[ Voor 34% gewijzigd door GerCor op 16-08-2014 21:30 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
[ Voor 23% gewijzigd door janchtw op 17-08-2014 09:54 ]
Volgensmij moet je streek of land ook op engels zetten. Heb je de zoektoets al geprobeerd?Emiel1984 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:50:
Hoi, gister ook een 930 aangeschaft. Snap na de eerste dag helemaal niet meer waarom bij reviews het aanbod apps in de store als minpunt wordt gezien. Op android was\is er teveel troep in de app-store. In de windows store staat wellicht minder maar vind ik tot nu toe echt nog precies wat ik wil hebben ( op een gratis dolphin\firefox app na dan .. ).
Gmail wilde eerst niet werken. (na lezen van dit forum las ik dat de datum en tijd goed moeten staan. Deze bleken dus niet in orde. Dit heeft me letterlijk een uur of 2 gekost om achter te komen dat de certificaten ongeldig zijn door de tijd/datum op het toestel..(raar certificaat..).
Gister wilde ik ook Cortana is proberen. Ik kon deze echter niet vinden. Via de Microsoft site las ik dat ik deze eerst nog moest inschakelen. De optie om dit te doen mist echter. Toen heb ik de taal is veranderd naar English (US) om te kijken of dat het probleem oploste. Dit werkte helaas niet. Ook heb ik 'locatie' inschakelt. Weet iemand hoe ik cortana kan aanzetten ? Wat zijn de voorwaarden om de optie beschikbaar te krijgen in de configuratie - toepassingen ?
Zeker goed, geluid ook vooralvali schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:53:
owwowwoww wat is de kwaliteit van de camera top zeg!! Mooie endshow opgenomen van decibel.
Verwijderd
Verwijderd
Ehm...Dit lijkt op spijkers op laag water zoeken.GerCor schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:45:
Maar hoe zit het met die loszittende knoppen? Kan natuurlijk niet voor zoveel geld.
Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"
Ik heb de telefoon nog niet in mijn handen gehad. Kan dus helemaal niet zeggen of, voor mij, de knoppen te los zitten. Ik kreeg de indruk, na alle verhalen te hebben gelezen, dat het opvalt. Ik heb mijn pijlen nog steeds gericht op de 930 oranje.hosee schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 22:43:
[...]
Ehm...Dit lijkt op spijkers op laag water zoeken.
Als ik héél hard schud en héél goed luister dan hoor ik inderdaad de knopjes lichtjes rammelen.....tja, je maakt er een drama van of niet maar zolang ze hun werk doen......
[ Voor 21% gewijzigd door Chris.nl op 18-08-2014 07:03 ]
Zoals de meesten hier doen heb ik het idee. Een iemand roept iets over een paarse verkleuring, de rest gaat ineens de telefoon onder een microscoop houden en ineens hebben we allemaal het probleem. Van alle klachten die ik hier lees, heb ik werkelijk waar er geen eentje. Uiteraard zullen er ongetwijfeld wat uitzonderingen op de regel zijn, maar ik heb echt het idee dat iedereen hier maar zo met zijn instellingen zit te spelen om ook maar te kunnen roepen dat ze iets hebben.hosee schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 22:43:
[...]
Ehm...Dit lijkt op spijkers op laag water zoeken.
Als ik héél hard schud en héél goed luister dan hoor ik inderdaad de knopjes lichtjes rammelen.....tja, je maakt er een drama van of niet maar zolang ze hun werk doen......
XBL: MRE Inc
[ Voor 3% gewijzigd door woutwout op 18-08-2014 09:44 ]
Als ik een paarse balk onderin beeld heb die toch echt grijs moet zijn heeft dat weinig meer te maken met het spelen van instelligen 'om maar iets te kunnen hebben'. Sterker nog, men heeft liever een toestel zonder problemen. dus het is niet bepaald leuk 'om maar iets te kunnen hebben.'MRELynx schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 07:19:
[...]
Zoals de meesten hier doen heb ik het idee. Een iemand roept iets over een paarse verkleuring, de rest gaat ineens de telefoon onder een microscoop houden en ineens hebben we allemaal het probleem. Van alle klachten die ik hier lees, heb ik werkelijk waar er geen eentje. Uiteraard zullen er ongetwijfeld wat uitzonderingen op de regel zijn, maar ik heb echt het idee dat iedereen hier maar zo met zijn instellingen zit te spelen om ook maar te kunnen roepen dat ze iets hebben.
Loszittende knopjes ? Tja je kan kiezen.....knoppen die niet loszitten, maar dan moet je wat meer kracht zetten om ze ingedrukt te krijgen want geen speling, of net die halve milimeter speling maar dan kun je de knoppen gewoon normaal indrukken zoals het hoort.
Ga er nou maar vanuit dat je toestel nooit 100% perfect van de band rolt. Er zal altijd wel ergens iets net een halve millimeter verschil zitten etc etc....dat is met alle producten zo....
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Even samenvatten wat je hier nu meldt: je hebt zelf geen problemen en daarom beschuldig je andere eigenaars van het toestel dat zij spijkers op laag water zoeken.MRELynx schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 07:19:
[...]
Zoals de meesten hier doen heb ik het idee. Een iemand roept iets over een paarse verkleuring, de rest gaat ineens de telefoon onder een microscoop houden en ineens hebben we allemaal het probleem. Van alle klachten die ik hier lees, heb ik werkelijk waar er geen eentje. Uiteraard zullen er ongetwijfeld wat uitzonderingen op de regel zijn, maar ik heb echt het idee dat iedereen hier maar zo met zijn instellingen zit te spelen om ook maar te kunnen roepen dat ze iets hebben.
Loszittende knopjes ? Tja je kan kiezen.....knoppen die niet loszitten, maar dan moet je wat meer kracht zetten om ze ingedrukt te krijgen want geen speling, of net die halve milimeter speling maar dan kun je de knoppen gewoon normaal indrukken zoals het hoort.
Ga er nou maar vanuit dat je toestel nooit 100% perfect van de band rolt. Er zal altijd wel ergens iets net een halve millimeter verschil zitten etc etc....dat is met alle producten zo....
www.vvijsselmeervogels.nl
[ Voor 33% gewijzigd door Ruudox op 18-08-2014 11:12 ]
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
[ Voor 3% gewijzigd door dEX2340 op 18-08-2014 14:39 . Reden: toevoegen van laatste 2 minpunten ]
iPhone XR
Ja, je kan bij data sense--> instellingen en daar vind je een kopje browser data savings die kan je aan zetten op een gewenst niveau.bramv82 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:14:
Ik heb de telefoon nu een maandje in gebruik en het valt me op dat ik nu veel meer data gebruik dan eerst. Met mijn vorige telefoon had ik aan 300 MB per maand genoeg. Nu ben ik halverwege de maand al bijna door mijn 500MB data heen (zelfde abbo)
Grootste verbruiker is internet explorer. Dit terwijl ik echt niet heel veel meer browse dan met mijn oude telefoon.
Staat er ergens een instelling verkeerd of zie ik iets over het hoofd? Want ruim 2x zoveel verbruik alleen door een ander OS lijkt me erg veel.
Nee zo is mijn eerdere post niet bedoeld. Wat ik probeer te zeggen is dat er gebruikers zijn die helemaal niet weten van bepaalde problemen met hun telefoon en als ze het hier (of ergens anders) niet lezen, ze de problemen helemaal niet opmerken en zich er niet aan storen. Dan komen ze hier en lezen ze over bv los zittende knoppen, dan gaan ze het zelf testen en dan is het ineens wel een probleem en dan moet het toestel ineens omgewisseld worden etc etc. Dat vind ik gewoon gek.De Sonneman schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:14:
[...]
Even samenvatten wat je hier nu meldt: je hebt zelf geen problemen en daarom beschuldig je andere eigenaars van het toestel dat zij spijkers op laag water zoeken.
Het is fijn voor je dat je de problemen niet ervaart, maar om de rest als een stel zeikerds weg te zetten is wel heel kort door de bocht.
Het probleem van de paarse zweem hoef je niet te zoeken namelijk. Als je het hebt, dan herken je het direct. Daar hoef je je toestel echt niet voor onder een microscoop te leggen of superkritisch te zijn. Op het moment dat het toestel automatisch de schermhelderheid aanpast veranderen spontaan de kleuren op het scherm en dat is erg duidelijk zichtbaar.
XBL: MRE Inc
Ik hoor ze allebei, alleen de knoppen hoor je vrij duidelijk als je schud. En de ois (denk ik dan) is wat doffer dus moet je dicht bij je oor schudden om dat te horen.pruimman schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:56:
En weten jullie allemaal zeker dat het de knoppen zijn wat ratelt en niet de ois?
Want als ik schud hoor ik ook wat rammelen en als ik de knoppen vast hou nog steeds, dus hier is het de o is.
Om hem vervolgens kapot te laten vallen van een halve meter....Devian schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:45:
[...]
En een laatste update:
Nadat ik het aangegeven had ging het van reparatie inderdaad naar omwisselen voor een nieuwe toestel, ik moest echter eerst mijn defecte Lumia 930 opsturen voordat ze de nieuwe konden toesturen. Ik heb daarom specifiek gevraagd of ze de nieuwe op voorraad hadden liggen, en dit was het geval. (zo zou ik maar 2 dagen zonder telefoon zitten).
Telefoon opgestuurd via een UPS inleverpunt, en na 2 dagen geen bericht. Smaandags na het weekend wel bericht: Het toestel was niet op voorraad.
Ik heb mijn geld teruggevraagd en via studentmobiel vandaag een nieuwe Lumia 930 gekocht, deze is gelijk verzonden en komt morgen binnen.
Om de ellende overigens nog compleet te maken, gisteren ook een Lumia 930 besteld via Azerty (vertrouwde winkel voor mij), en ze hadden een 2 dagen levertijd. Binnen 2 uur een mail met dat ze niet konden leveren tot halverwege augustus... ging dus lekker allemaal.
Hopelijk morgen eindelijk weer telefonisch bereikbaar!
https://wren.co/join/Devian
Reisverzekering?dEX2340 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:17:
Jammer genoeg heb ik telefoon laten vallen tijdens vakantie (viel uit joggingbroek toen ik ging zitten). Geen cover en meteen op elke hoek krassen + 1 hoek met serieuze schade. Heel vervelend voor gloednieuwe telefoon.
www.vvijsselmeervogels.nl
Verwijderd
Tenzij je camera ingesteld staat op enkel 5 MP zal de camera altijd 2 foto's opslaan.Tom. C schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:36:
Ik snap niks van de camera, hij slaat DNG versies van de foto's op die 20,5mb groot zijn. Ik zie echter amper verschil met de JPEG versies die ongeveer twintig keer zo klein zijn. In vergelijking met de S3 die ik had lukt het mij niet betere foto's te schieten. Valt me eigenlijk best wel wat tegen. Welke instellingen worden er hier zoal gebruikt?
Hoe zou je de accuduur omschrijven als je het vergelijkt met de HTC One? Ik heb op dit moment ook een One en zit er over na te denken om over te stappen naar een L930, maar ben zeer tevreden over de batterij van de One. Bijvoorbeeld op festivals/feesten en met 4G. Hoe heb jij die overstap ervaren?Chris.nl schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 06:59:
Ik blijf me verheugen over de lange accuduur. Bij mijn HTC One M7 gebruikte ik een accu/bespaarstand die de internetverbinding af en toe uitschakelde, waardoor WhatsApp berichten 10 minuten later konden binnenkomen. De Lumia 930 blijft altijd verbonden en gebruikt simpelweg <1% accu per uur in standby, heerlijk.
[ Voor 17% gewijzigd door Gn0ver op 18-08-2014 21:04 ]
Ik heb het ook, echter alleen bij sommige openingsschermen, maar lightbleed is toch helemaal niet mogelijk bij oled schermen?Gn0ver schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 20:56:
Hi guys,
Is dit een zogenaamd lightbleeding probleem? Is dit ook iets wat meerdere mensen herkennen? Of wordt het dan toch weer terugsturen dat ding?
Thnx alvast![]()
Geoff
Ik heb wel gemerkt dat als je te veel speelt met de 'Display' App onder je instellingen dat het dan opeens veel erger wordt. Je kan deze weer uninstallen en dan is zwart weer echt zwart ... maar net zoals jij zegt Marcel, heel soms in schermen zie je het.Marcelvdberg schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:15:
[...]
Ik heb het ook, echter alleen bij sommige openingsschermen, maar lightbleed is toch helemaal niet mogelijk bij oled schermen?![]()
Kan het met software te maken hebben?
Handleiding voor het verwijderen van de Display update.Gn0ver schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:29:
[...]
Ik heb wel gemerkt dat als je te veel speelt met de 'Display' App onder je instellingen dat het dan opeens veel erger wordt. Je kan deze weer uninstallen en dan is zwart weer echt zwart ...
De JPEG versie zal, zo op het oog, ongeveer hetzelfde zijn als de DNG. Het grote verschil zit hem in het feit dat je op een DNG in bv een programma als Photoshop achteraf nog veel nabewerkingen kunt loslaten.Tom. C schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:36:
Ik snap niks van de camera, hij slaat DNG versies van de foto's op die 20,5mb groot zijn. Ik zie echter amper verschil met de JPEG versies die ongeveer twintig keer zo klein zijn. In vergelijking met de S3 die ik had lukt het mij niet betere foto's te schieten. Valt me eigenlijk best wel wat tegen. Welke instellingen worden er hier zoal gebruikt?
[ Voor 3% gewijzigd door janchtw op 18-08-2014 23:49 ]
janchtw schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 23:47:
[...]
De JPEG versie zal, zo op het oog, ongeveer hetzelfde zijn als de DNG. Het grote verschil zit hem in het feit dat je op een DNG in bv een programma als Photoshop achteraf nog veel nabewerkingen kunt loslaten.
Bv. aanpassen van de belichting, de witbalans, bepaalde kleuren versterken of afzwakken, etc...
Ook kan je uit een 20.5 MB een gedeelte croppen, dat opblazen tot een normaal formaat foto en dan toch voldoende details blijven zien. En van een 20 MB foto kun je een veel grotere afdruk maken dan van een 5 MB.
Maar voor het huis-tuin-en keukenwerk is die 5 MB JPEG prima geschikt.
Bedankt voor de uitleg! Weer wat kennis rijker. Ik wist dat het toestel een 'low-res' en een 'high-res' versie opslaat. Ik heb hem nu maar op 5MP + 16MP gezet. Had hem in het begin gelijk op DNG gezet maar doe daar verder toch niet zoveel mee. Op het forum WPcentral zie ik mensen overigens fantastische foto's maken met dit toestel, ik ben in ieder geval blij dat dit mogelijk is want zo heb ik ze nog niet kunnen schieten.Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:25:
[...]
Tenzij je camera ingesteld staat op enkel 5 MP zal de camera altijd 2 foto's opslaan.
Eén van 5 MP en één van 16 MP. Dit zijn dus twee exact dezelfde foto's.
Die van 5 MP heeft een kleiner formaat en is dus beter geschikt voor delen via internet.
Die van 16 MP is groter en is dus beter geschikt voor inzoomen op een detail en/of printen.
DNG is daarnaast ook een raw formaat, wat wil zeggen dat de foto niet bewerkt en niet gecomprimeerd is.
Dit is eigenlijk puur de 'lichtinformatie' die op de sensor is gevallen.
JPEG is een compressie-formaat en heeft dus altijd gegevensverlies. Vandaar dat het verschil in grootte tussen de 2 zo groot is.
Verder vind ik de automatische instellingen van de camera ook vrij zwak.
Ik hoop dat hier wel verbetering in komt met een update.
Dat is handig, voor ik het ga proberen even voor de zekerheid... Kan ik de update wel gewoon weer installeren als ik dat zou willen? Kan hem namelijk niet in de store vinden.MrLeeeet schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 22:51:
[...]
Handleiding voor het verwijderen van de Display update.
http://forums.wpcentral.c...eeding-temporary-fix.html
[ Voor 22% gewijzigd door m0ridin op 19-08-2014 08:39 ]
WP is gewoon een light besturingssysteem en draait dus ook goed op mindere toestellen.Nazlive schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 23:17:
Ik heb de 930 vandaag ook binnen. Leuk toestel. Grote scherm is wel fijn komende van Lumia 520. Verbaasd me trouwens dat de Lumia 520 door de menu's heen gaan gewoon even snel is zowat. Apps starten natuurlijk wel sneller op bij de 930. Alvast maar een hoesje besteld, gezien de reacties hierbovenDe 520 is volgensmij niet kapot te krijgen, al 3 maand zonder hoesje, en al een enkele keer gevallen.
Mooi ook die amoled trouwens
Hopen dat hij de val overleeft.ixl85 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:21:
Yeaj! Vandaag zal m'n groene 930 op de mat vallen! Eindelijk kan m'n trouwe Lumia 800 de deur uit.
Zit er standaard een draadloze oplader bij?
Verwijderd
Bij mij werkt het in ieder geval.m0ridin schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:16:
[...]
Dat is handig, voor ik het ga proberen even voor de zekerheid... Kan ik de update wel gewoon weer installeren als ik dat zou willen? Kan hem namelijk niet in de store vinden.
Is het ook niet dat de ' standaard' helderheid misschien houdt ligt waardoor het probleem na de-installeren niet meer optreedt?
Vraag me vooral af wat de eventuele invloed op het verbruik is...
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 19-08-2014 13:34 ]
Goh, en toevallig ook nog op je eigen websiteVerwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:31:
knip staat overigens een goede beknoptie review van het toestel.
[ Voor 12% gewijzigd door PaT op 19-08-2014 13:35 ]
Euh, sorry maar "go to Settings, tap on Display, since by 2300 the certificate for the Display App would have expired, you can uninstall it." Waar is de optie om het de-installeren?MrLeeeet schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 22:51:
[...]
Handleiding voor het verwijderen van de Display update.
iPhone XR
Bovenin het scherm komt een melding wanneer je de app wilt openen met vervolgens de optie om het te verwijderen.dEX2340 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:13:
[...]
Euh, sorry maar "go to Settings, tap on Display, since by 2300 the certificate for the Display App would have expired, you can uninstall it." Waar is de optie om het de-installeren?
Vreemd, ik ervaar juist dat ik de camera nog niet indrukwekkend vind terwijl ik versteld sta van de snelheid van het toestel. Heb nog geen enkele hapering gehad. Heel wat anders dan Samsung-Android.Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:31:
Ik ben dik onder de indruk van de 20- megapixel PureView camera. Ik maak er echt de meest prachtige foto's mee. Waar ik minder van onder de indruk ben is de snelheid van het toestel, welke naar mijn idee nog wel te wensen over laat.. Hier staat overigens een goede beknoptie review van het toestel.
Bedankt voor het antwoord. Het zal wel aan mij liggen maar ik krijg die melding niet. Je zegt app maar het is gewoon bij instellingen - scherm, niet?Tom. C schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:27:
[...]
Bovenin het scherm komt een melding wanneer je de app wilt openen met vervolgens de optie om het te verwijderen.
Deze methode heeft bij mij het red screen issue verholpen, dit was bij mij alleen zichtbaar in het donker. Zwart is nu weer echt zwart. De paarse tint is nu echter terug omdat de opties voor de tint vanzelfsprekend ook weg zijn. Het lijkt er inderdaad wel gewoon op dat de schermproblemen met de software te maken hebben. Ik wacht dan ook rustig op een update.
iPhone XR
Yup, als ik daar heen ging (na het jaar op 2300 te hebben gezet) kreeg ik vanzelf de melding dat er iets verlopen was en kreeg ik de optie om het te deinstalleren. Hoefde alleen maar 'scherm' te openen in settings...dEX2340 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:34:
[...]
Bedankt voor het antwoord. Het zal wel aan mij liggen maar ik krijg die melding niet. Je zegt app maar het is gewoon bij instellingen - scherm, niet?
Als je nou in ieder geval een review had geschreven, maar ik zie eigenlijk vooral/alleen een opsomming van de specs...Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:31:
Ik ben dik onder de indruk van de 20- megapixel PureView camera. Ik maak er echt de meest prachtige foto's mee. Waar ik minder van onder de indruk ben is de snelheid van het toestel, welke naar mijn idee nog wel te wensen over laat.. [mbr]knip[/mbr].
Ja officieel is het een app volgens mij. De display-app. Het is inderdaad bij instellingen - scherm.dEX2340 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:34:
[...]
Bedankt voor het antwoord. Het zal wel aan mij liggen maar ik krijg die melding niet. Je zegt app maar het is gewoon bij instellingen - scherm, niet?
Thanks, het werkt nuTom. C schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:21:
[...]
Ja officieel is het een app volgens mij. De display-app. Het is inderdaad bij instellingen - scherm.
Als je de datum naar het jaar 2300 hebt gezet moet het eigenlijk gewoon werken.
iPhone XR
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Bij mijn oude bijbaantje werkte ik in een magazijn, als ik mijn iPhone (die had ik toen nog) in de kluis legde had hij heel slecht bereik en ging hij dus constant zoeken naar beter netwerk en als ik dan me telefoon uit het kluisje haalde was die gloeiend heet en per uur zon 7/8 % kwijtbramv82 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:28:
Heb de telefoon nu een maand in gebruik, maar gisteren is pas mijn nieuwe abonnement ingegaan. Met 4G welteverstaan. Ik zie nu al een duidelijk positief effect op het accugebruik. Vooral als de telefoon ongebruikt in mijn kluisje op het werk ligt. Hier had ik eerst een verbruik van 2,5 - 3% per uur. Nu zit ik op 1,5% per uur.
Vanmorgen om 7.00u van de lader gehaald, nu nog 90% accu.
ff een stukje vliegen
Ja, zeker herkenbaar. Ik denk zo'n 5 keer gehad ondertussen.ArnoudBM schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:12:
Af en toe wordt spontaan de camera-app gestart, terwijl ik met mijn vingers niet in de buurt van de cameraknop zit. Iemand die dit herkent?
ik ook niet, dus.StealthyPeanut schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:18:
[...]
Ben dus niet helemaal gek en fijn dat het niet aan mij ligt.
ff een stukje vliegen
Ik heb hetzelfde probleem.ArnoudBM schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:27:
[...]
ik ook niet, dus.
En omdat het inmiddels een aantal keer is voorgekomen, ben ik er wat meer op gaan letten en weet ik inmiddels zeker dat ik niet de cameraknop heb ingedrukt. Dacht tot net nog aan een iets te gevoelige microswitch, maar nu dus niet meer.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Deze app kan ik overigens niet vinden. Is er een nederlandse variant. Heb m'n telefoon wel op engels UK staan, maar de locatie op NL.jaspa schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 12:59:
[...]
De app moet bijgewerkt worden om die sliders te krijgen, ga daarvoor op je telefoon naar http://www.windowsphone.c...ab-4dce-b088-f92e9c7994f3
[ Voor 39% gewijzigd door ixl85 op 19-08-2014 21:28 ]
Had ik ook je moet even wachten op een update, de scherm instellingen is een extra Nokia functie en die wordt geupdate via de store. De extra nokia functies kun je dus niet vinden in de store om ze op verborgen staan er is wel een manier zodat je zo wel kan zien in de store dan moet je even sysapp pusher downloadenixl85 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:22:
Heb m'n phone binnen. Helaas kan ik hem niet gebruiken omdat ik een Nano sim nodig heb.... zucht.
Zit wel op de wifi en het ziet er naar uit dat ik met low brightness ook een paarse gloed heb.
Nu wil het echter dat alle fixes op internet 3 sliders in het menu hebben. Ik heb er echter maar 2. Ik mis de tint slider.
???
[...]
Deze app kan ik overigens niet vinden. Is er een nederlandse variant. Heb m'n telefoon wel op engels UK staan, maar de locatie op NL.
[ Voor 11% gewijzigd door matt1991 op 19-08-2014 21:37 ]
AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB
Mhh inderdaad, en het heet "Scherm". Ik haat vertalingen...matt1991 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:33:
[...]
Had ik ook je moet even wachten op een update, de scherm instellingen is een extra Nokia functie en die wordt geupdate via de store. De extra nokia functies kun je dus niet vinden in de store om ze op verborgen staan er is wel een manier zodat je zo wel kan zien in de store dan moet je even sysapp pusher downloaden
Ik ben zelf gaan knippen. Is goed gelukt, maar was wel even spannend omdat je ook een stuk door de gouden banen moet knippen. Er zijn genoeg templates te vinden die je kan uitprinten zodat je weet waar je moet knippen. Ik heb meer op het oog geknipt, omdat ik geen printer heb...ixl85 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:22:
Heb m'n phone binnen. Helaas kan ik hem niet gebruiken omdat ik een Nano sim nodig heb.... zucht.
Nee, niet echt. Het paste, maar wel krap door de dikte. Je kunt eventueel eerst met een (nagel)vijl of schuurpapier de sim eventueel wat dunner maken, maar bij mij was het niet nodig. Microsim van Ziggo...ixl85 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:09:
Had het gezien, maar de dikte blijkt ook anders te zijn. Was dat geen issue bij jou?
Wat voor provider zit je? Ik heb m'n mobiel gisteren gekregen, alleen verkeerde sim erbij. Deze mocht ik gewoon gratis omruilen bij een kpn winkel zei de klantenservice. (net nieuwe abbo)ixl85 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:22:
Zit wel op de wifi en het ziet er naar uit dat ik met low brightness ook een paarse gloed heb.
Nu wil het echter dat alle fixes op internet 3 sliders in het menu hebben. Ik heb er echter maar 2. Ik mis de tint slider.
???
[...]
Deze app kan ik overigens niet vinden. Is er een nederlandse variant. Heb m'n telefoon wel op engels UK staan, maar de locatie op NL.
Hoewel geen Michael, wil ik wel een paar foto's delen die ik bij wijze van proef heb gemaakt. Het betreft een DNG die ik via Photoshop naar JPG heb gezet in de resolutie van 1200x675. Omdat ik de 20MB's vooral wil gebruiken om te croppen heb ik daarna een crop gemaakt van een deel van de foto in een resolutie van 1200x800. Ik heb ze nogl iets verscherpt in Photoshop:Krasloos schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:40:
Michael, wil je je foto's eens delen met ons?
Ze sturen kostenloos een nieuwe op (Simyo). Dus dat is wel netjes.Nazlive schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:04:
[...]
Wat voor provider zit je? Ik heb m'n mobiel gisteren gekregen, alleen verkeerde sim erbij. Deze mocht ik gewoon gratis omruilen bij een kpn winkel zei de klantenservice. (net nieuwe abbo)
Een Raw file (zoals DNG) heeft altijd nog een kleine scherpstelling nodig. Probeer lightroom eens.janchtw schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:42:
[...]
Hoewel geen Michael, wil ik wel een paar foto's delen die ik bij wijze van proef heb gemaakt. Het betreft een DNG die ik via Photoshop naar JPG heb gezet in de resolutie van 1200x675. Omdat ik de 20MB's vooral wil gebruiken om te croppen heb ik daarna een crop gemaakt van een deel van de foto in een resolutie van 1200x800. Ik heb ze nogl iets verscherpt in Photoshop:
Origineel, verkleind naar 1200x675:
[afbeelding]
Crop, 1200x800:
[afbeelding]
[ Voor 29% gewijzigd door ixl85 op 20-08-2014 08:04 ]
Ik gebruik al jaren RAW en postte de foto's om te laten zien wat een mooie resultaten je kunt bereiken met de 930. Ik denk zelf dat ze genoeg verscherpt zijn. Overigens gebruik ik Photoshop CS6 en zal lightroom het niet beter doen.ixl85 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:01:
[...]
[...]
Een Raw file (zoals DNG) heeft altijd nog een kleine scherpstelling nodig. Probeer lightroom eens.
Je begrijpt m'n post verkeerdjanchtw schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 09:06:
[...]
Ik gebruik al jaren RAW en postte de foto's om te laten zien wat een mooie resultaten je kunt bereiken met de 930. Ik denk zelf dat ze genoeg verscherpt zijn. Overigens gebruik ik Photoshop CS6 en zal lightroom het niet beter doen.
Ik heb zelf ook de ProCam app geinstalleerd, daar kun je ook het formaat aangeven. Volgens mij gebruikt de standaard windows phone camera 5MP.bhorvers schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:36:
Misschien stomme vragen ... maar;
1. kun je alleen bij Nokia Camera instellen welk formaat (5, 5+16) je wil schieten en wat doet de MS Camera dan met het formaat ?
2. waar worden de verschillende formaten opgeslagen, als ik voor 5 + 16 heb gekozen en hoe kies ik welk formaat ik voor de verdere verwerking wil gebruiken ?
Meh, het liefst zou ik ook gewoon de mogelijkheid hebben een enkele resolutie te kiezen maar wel dingen als 8MP, 13MP, 18MP etc ipv alleen maar 5MP of 5MP+16MP. Maar in jouw geval zou ik hem zeker op 5MP only zetten dan ja.StealthyPeanut schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:21:
Heeft het nut, om foto's op 2 manieren op te laten slaan terwijl je ze nooit gebruikt? Ik bewerk ze nooit, maar bekijk de foto's alleen op de telefoon.
Ik voel me niet aangevallen hoor. Ik wilde met de foto's alleen maar laten zien wat de 930 kan. Ik vond het wel juist om daarbij ook te vermelden wat ik aan nabewerking had gedaan. Vrijwel niets dus.ixl85 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:21:
[...]
Je begrijpt m'n post verkeerd
Te veel mensen zitten nog in PS te spelen met hun raw's, wat erg jammer is gezien de inflexibiliteit van de 'history' etc. Voel je dus niet persoonlijk aangevallen)
Ik heb bij m'n provider (KPN) in de winkel (gratis) een nieuwe SIM opgehaald....heb een hekel aan sim's verknippenixl85 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:22:
[...]
Ik had bij Tele2 gelijk m'n abo vernieuwd en ook een nano besteld. Helaas was die na ruim een week nog steeds niet geleverd. Een telefoontje leverde op dat er iets was fout gegaan en de nano wordt opnieuw verstuurd. Ik moet nog even geduld hebben dus. Gelukkig valt er met wifi ook genoeg plezier aan de 930 te beleven. Ben nog steeds lekker bezig nieuwe dingetjes en appjes te ontdekken. Ik gebruik m'n Surface RT steeds minder.TheVMaster schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:34:
[...]
Ik heb bij m'n provider (KPN) in de winkel (gratis) een nieuwe SIM opgehaald....heb een hekel aan sim's verknippen
Na wat rond zoeken ben ik er ook achter gekomen dat je via de foto's app alleen de 5 MP versie ziet en dat de 5 MP versie ook geupload wordt naar OneDrive.m0ridin schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:42:
De fotos komen in je "telefoon/pictures/camera roll" map, daar komt een WP_YYYMMDD_HH_MM_SS_Pro.jpg voor de 5MP versie en een WP_YYYMMDD_HH_MM_SS_Pro__highres.jpg voorde 16MP versie.
Het gaat er niet alleen maar om of je de foto al dan niet op je pc wilt bekijken. Stel dat je er een lekkere grote afdruk, bv A4 formaat, van wilt hebben dan heb je echt veel meer aan 16Mp dan aan 5MP.Ereaser schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:51:
[...]
Na wat rond zoeken ben ik er ook achter gekomen dat je via de foto's app alleen de 5 MP versie ziet en dat de 5 MP versie ook geupload wordt naar OneDrive.
Ik denk dat ik ook maar standaard alleen 5MP aanzet aangezien 16MP vrij nutteloos overkomt. Je kan de 16 MP variant wel op je PC bekijken, maar dat doe ik vrijwel nooit
Als je achteraf inzoomt op een gemaakte foto op je telefoon pakt hij toch ook automatisch de 16 MP versie?janchtw schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:11:
[...]
Het gaat er niet alleen maar om of je de foto al dan niet op je pc wilt bekijken. Stel dat je er een lekkere grote afdruk, bv A4 formaat, van wilt hebben dan heb je echt veel meer aan 16Mp dan aan 5MP.
Heb je de Display-app al eens verwijderd? Loste bij mij ook iets soortgelijks op. Zwart is weer mooi zwart nu.ixl85 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:01:
[...]
Ze sturen kostenloos een nieuwe op (Simyo). Dus dat is wel netjes.
Jammer genoeg heb ik een verloop in m'n scherm zitten.
De volgende foto is niet van mij, maar laat duidelijk zien wat er mis is:
[afbeelding]
Dit is vooral goed te zien op de grijzen menu schermen. Bijvoorbeeld als je naar je camera gaat -- instellingen -- video -- het menutje dat je je video grote kiest (bijv 1080p @ 30fps).
Ik vind dit onacceptabel en stuur hem terug. De paarse gloed kan ik nog wel mee leven... Mobiel gekocht via studentmobiel.nl. Hopelijk hebben ze een snelle turn around.
-
Als de foto is gemaakt en met alleen 5MB opgeslagen is er geen 16MB versie..Sonny7 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:14:
[...]
Als je achteraf inzoomt op een gemaakte foto op je telefoon pakt hij toch ook automatisch de 16 MP versie?
In de nokia camera app maak hij idd 2 foto's, de 5mp en een hi res, 16 mp waarschijnlijk. de highres kan je bekijken als je de telefoon aan je PC hangt in iedergevaljanchtw schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:09:
[...]
Als de foto is gemaakt en met alleen 5MB opgeslagen is er geen 16MB versie..
-
Dat zal ik straks eens proberen.Tom. C schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:43:
[...]
Heb je de Display-app al eens verwijderd? Loste bij mij ook iets soortgelijks op. Zwart is weer mooi zwart nu.
Ik heb wel gemerkt dat wanneer ik zelf de helderheid veranderde het scherm af en toe heel kort van groen naar paars/rood flitste. Het verwijderen van de Display-app loste dit op.AseranO schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:09:
Vraagje is het iemand opgevallen zijn de 930 moeite heeft met de kleuren wanneer brightness op auto staat?
Het is te reproduceren als je aan het bellen bent en met je vinger voor de proximity censor heen en weer gaat, waardoor de het scherm aan en uit gaat. BIj mij gaat hij bij auto instellingen tijdens het aan springen flitsen van paars naar groen en terug tot dat ie de juiste instelling gevonden heeft, een 1 sec lang.
Tevens heeft ik vrij paarse fotos met de frontfacing cam.
linkerkant/hoek van het scherm is donkerder tov rest van het scherm.
Begin september komt er een update uit voor de display app.
Maar twijfel of die de problemen hiermee wegneemt, enige wat nokia zegt is dat je meer fine tuning opties krijgt.
ik principe kan ik m deze week nog terug sturen, heb m net een week. Maar liever niet.. weet niet wat je er voor terug krijgt aangezien veel met dit probleem zitten en ik ga bijna op vakantie..:)
Via nokia op twitter inderdaad gelezen dat er voor de display app een update komt en meer biedt qua instellen kleuren.Tom. C schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:21:
[...]
Ik heb wel gemerkt dat wanneer ik zelf de helderheid veranderde het scherm af en toe heel kort van groen naar paars/rood flitste. Het verwijderen van de Display-app loste dit op.
De update die de schermproblemen moet verhelpen komt begin september uit? Heb je dit rechtstreeks van Nokia gehoord?
-
Bedankt voor de info. Dan wacht ik het mooi af. Zijn de problemen dan inderdaad niet verholpen, dan gaat het toestel weg. Bij een goedkoper toestel had ik het misschien door de vingers kunnen zien maar dat lukt me toch niet echt bij deze dure jongen.AseranO schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:26:
[...]
Via nokia op twitter inderdaad gelezen dat er voor de display app een update komt en meer biedt qua instellen kleuren.
Ze gaan er niet letterlijk op in dat het alle scherm problemen gaat verhelpen.
Via andere forum op wpcentral.com, had iemand de vraag gesteld mbt de paarse waas, ook hier melden ze dat er een update komt en van de "purple hue"problemen bewust zijn.
Wellicht wacht ik op de update, als dat niet de problemen oplost wordt t opsturen ter reaparatie,
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq