Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
GerCor schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 22:28:
Nog even over dat HERE Drive + in combinatie met de 930. Vandaag - sinds 2 dagen de DP 8.1 - de hele dag HERE Drive + op mijn scherm. Kreeg de telefoon nimmer volledig opgeladen (na 4 uur rijden). Ik heb een HTC en met WP8 nooit dat 'probleem' gehad. Ik heb dus redenen om te twijfelen aan HERE Drive + zelf in combinatie met WP 8.1 en niet aan de 930.
Niet me mijn 930 last gehad gebruik hem dan wel met het scherm uit voor fietsroutes zeg maar. Half uurtje fietsen, muziek, en HERE drive+ ongeveer +/- 4/5 % batterij voor een half uur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-10 12:27
Nu al een tijdje de 930 in gebruik maar ik mag echt niet klagen over de batterij duur.

Hij gaat nu al een tijdje 2 dagen mee.

http://1drv.ms/1nBR507

[ Voor 233% gewijzigd door ErwinJ op 09-08-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:56
Question. Geswitcht van Lumia 820 naar 930. Easypeasy. Maar 1 vraag. is het mogelijk om de backup die Whatsapp heeft gemaakt op 1 of andere manier van mijn 820/PC over te zetten naar de 930? Vermoedelijk niet, maar als iemand het gelukt is, mij niet nog, kon ook niet echt wat vinden.

Het is geen ramp, maar zou leuk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMikeS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05-2024
Zojuist mijn 930 ingeleverd voor reparatie, een groene vlek in het scherm naast de camera knop. Ik zal waarschijnlijk een nieuwe ontvangen aldus de medewerker van coolblue. Zodra ik de oorzaak weet zal ik deze ook even vermelden, nog meer mensen met een dergelijk euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-10 00:34
Koepert schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 17:01:
Question. Geswitcht van Lumia 820 naar 930. Easypeasy. Maar 1 vraag. is het mogelijk om de backup die Whatsapp heeft gemaakt op 1 of andere manier van mijn 820/PC over te zetten naar de 930? Vermoedelijk niet, maar als iemand het gelukt is, mij niet nog, kon ook niet echt wat vinden.

Het is geen ramp, maar zou leuk zijn...
Nee volgensmij niet, maar je kan kijken of er mappen op de telefoon staan en die verplaatsen?
Zie het nut er trouwens niet zo van in, of heb je leuke berichtjes van je vriendin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Laatst online: 17-10 00:34
ErwinJ schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 10:04:
Nu al een tijdje de 930 in gebruik maar ik mag echt niet klagen over de batterij duur.

Hij gaat nu al een tijdje 2 dagen mee.

http://1drv.ms/1nBR507
Top, maakt me beetje zorgen, maar waarschijnlijk vergelijkbare prestaties met m'n Lumia 520. Hoop dat de 930 snel op voorraad is bij Hi. 4G en 8gb data :) (die ik als het goed is ook kan verdubbelen via KPN compleet /famillie voordeel. Ik zie alleen het nut nog niet daarvan in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:22
Koepert schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 17:01:
Question. Geswitcht van Lumia 820 naar 930. Easypeasy. Maar 1 vraag. is het mogelijk om de backup die Whatsapp heeft gemaakt op 1 of andere manier van mijn 820/PC over te zetten naar de 930? Vermoedelijk niet, maar als iemand het gelukt is, mij niet nog, kon ook niet echt wat vinden.[...]
Sinds WP8.1 zou de hele IsolatedStorage van elke app moeten worden gebackupped naar OneDrive. Die zou dan neem ik aan ook teruggezet moeten worden naar de 930 toch? Mits je dezelfde MS account gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:56
@ Caelorum, die veronderstelling was ik ook; maar blijkbaar niet... iig bij mij niet, dus vandaar de vraag..

@Nazlive: Nut, nee absoluut niet, zoveel belangrijks was het niet, maar sommige gesprekken is wat makkelijker om ze voort te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
CokeZero schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 23:09:
[...]

Niet me mijn 930 last gehad gebruik hem dan wel met het scherm uit voor fietsroutes zeg maar. Half uurtje fietsen, muziek, en HERE drive+ ongeveer +/- 4/5 % batterij voor een half uur. :)
Je kan toch niet het scherm uitzetten, terwijl je de stembegeleiding blijf horen van
Heredrive? Dat zou wel mooi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtelkes
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-07 23:31
Wou gewoon even kwijt dat ik toch wel helemaal niet te spreken ben over de kwaliteitscontroles van het scherm in de Lumia 930.

Dit is nu het 3e! exemplaar waar ik heel erg duidelijk merkbare lightbleed problemen heb.
De eerste 2 exemplaren hadden bovendien ook nog eens het paarse tint probleem bij het dimmen. Deze eerste 2 toestellen snel en probleemloos kunnen omruilen bij coolblue. Maar dit 3e exemplaar heeft nu plots na 2 weken gebruik een lightbleed vanonder naar boven over 1/3e van het scherm gekregen.

Snap het echt niet hoe dit valt goed te praten voor een flagship device van €500. Zijn er nog mensen die dit voor hebben of ben ik nou echt alleen hiermee? Kan toch haast niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik denk dat niemand anders een toestel heeft wat na 2 weken het scherm verkneuterd.
Desalniettemin balen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:11

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Even een vraag, als ik bij mijn 1020 de aan/uit knop lang indruk (15 seconden) dan gaat het toestel alsnog niet uit ...vanmorgen m'n 930 in een auto steuntje gedaan , deze drukt op de lock knop.
Tot mijn verbazing gaat de 930 na 15 seconden compleet uit?! zouden jullie dit ook eens willen testen ?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Check.. Reboot / Soft Reset. Dat gedrag is vrij normaal voor een smartphone, zeker met niet verwisselbare accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
wurtelkes schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:07:
Wou gewoon even kwijt dat ik toch wel helemaal niet te spreken ben over de kwaliteitscontroles van het scherm in de Lumia 930.

Dit is nu het 3e! exemplaar waar ik heel erg duidelijk merkbare lightbleed problemen heb.
De eerste 2 exemplaren hadden bovendien ook nog eens het paarse tint probleem bij het dimmen. Deze eerste 2 toestellen snel en probleemloos kunnen omruilen bij coolblue. Maar dit 3e exemplaar heeft nu plots na 2 weken gebruik een lightbleed vanonder naar boven over 1/3e van het scherm gekregen.

Snap het echt niet hoe dit valt goed te praten voor een flagship device van €500. Zijn er nog mensen die dit voor hebben of ben ik nou echt alleen hiermee? Kan toch haast niet?
Ik ben ook al op me tweede exemplaar die ook het paarse scherm probleem heeft. Maar ik wacht wel tot Nokia hopelijk een update hier voor uit brengt. Net als wat ze gedaan hebben bij de Lumia 900 die had namelijk hetzelfde probleem en is ook opgelost met een update. Zo niet dan stuur ik hem gewoon wel weer op. Want Nokia zou dit probleem onderzoeken, maar nog weinig van gehoord.

Zo storend vind ik het nou ook weer niet omdat ik hem maar heel weinig op een lage helderheid heb staan. :)

[ Voor 4% gewijzigd door CokeZero op 10-08-2014 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:11

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Chris.nl schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:36:
Check.. Reboot / Soft Reset. Dat gedrag is vrij normaal voor een smartphone, zeker met niet verwisselbare accu.
mmz naja de 1020 heeft ook geen verwisselbare accu.. Naar mijn mening hadden ze het beste een keuze optie kunnen maken... Ook als je de telefoon bijv. in een relatief strakke sportarmband doet , heb je kans dat de knop ingedrukt blijft.. gaat je telefoon elke keer uit! :'(

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
wurtelkes schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:07:

Ow ik herken dit wel hoor. Had ook veel problemen met de Lumia 920 en daar had ik vier toestellen uiteindelijk van gehad.

Ben blij dat ik tot nu toe geen problemen heb met mijn l930.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Een vraag,

Iemand hier ook moeite met het kopieren van een stukjes tekst uit een bv. gestuurde mail ?
Ik kan veelal de tekst niet selecteren.
Ik kan me niet herinneren dat ik hier moeite mee heb gehad op de 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vrijdag via Vodafone een Lumia 930 als vervanger van mijn 920.

All I can say: "Wat een toestel !"
Ben er blij mee.
- Prachtig scherm.
- Iets groter scherm is prettiger in gebruik.
- Veel sneller.
- Ligt aanmerkelijk beter in de hand en is minder glad.
- Batt. time is w.m.b. beter dan bij de 920.
Enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-10 15:57
vandaag eindelijk mijn 930 bii\nnen....2 vragen:
- ik heb tijdens de initialisatie geen backup terug gezet van mijn 920 (had ik wel gemaakt, maar de wifi had kuren)....kan dit alsnog en zo ja hoe werkt dit ?

- als ik met "mijn gegevens overzetten" probeer mijn contacten over te zetten vind hij er geen. Ik heb waarschijnlijk al mijn contacten op mijn oude 920 op de telefoon staan en niet op de SIM kaart....kan ik dezen alsnog overzetten of wordt het over kloppen? (aargh 100+ contactent :-(,ik hoop het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
breagor schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:29:
- ik heb tijdens de initialisatie geen backup terug gezet van mijn 920 (had ik wel gemaakt, maar de wifi had kuren)....kan dit alsnog en zo ja hoe werkt dit ?

- als ik met "mijn gegevens overzetten" probeer mijn contacten over te zetten vind hij er geen. Ik heb waarschijnlijk al mijn contacten op mijn oude 920 op de telefoon staan en niet op de SIM kaart....kan ik dezen alsnog overzetten of wordt het over kloppen? (aargh 100+ contactent :-(,ik hoop het niet)
Ik zou een hardreset uitvoeren en dan wel je Wi-fi op orde hebben, dan kan je de backup van de 920 terug zetten. Als je daarna je outlook/Hotmail account invoert zie je ook je contacten weer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Laatst online: 27-10 15:57
thanks!...heb een factory reset gedaan...en nu keurig alles weer aanwezig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04:00
Heeft iemand een handleiding voor het toevoegen van Paypal op WP 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05:52
ak0nnmgn schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:18:
Heeft iemand een handleiding voor het toevoegen van Paypal op WP 8.1?
Als je klikt op de kopen-knop in de store krijg je een link met "Betalingsmethoden toevoegen of wijzigen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-10 15:20
Weet iemand een winkelketen waar een werkende 930 te zien is? Ben nu bij een paar zaken geweest waar alleen een dummy ligt maar zou hem eens werkend in de hand willen hebben.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:56

GerCor

Zonder dallen geen pieken

breagor schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:29:

Heb je geen MS account dan?

@Telfordia. Toevallig bij T-Mobile in Sneek geweest. Daar hadden ze 930 in het magazijn liggen. Toen ik aangaf geïnteresseerd te zijn haalde de verkoper de telefoon uit het magazijn en maakte de doos open. Ik denk dat wanneer ik had doorgevraagd de verkoper bereid was geweest de telefoon voor mij te demonstreren. Wellicht ook omdat hij zich niet echt kon voorstellen dat iemand geïnteresseerd kon zijn in een Windows Phone.

[ Voor 24% gewijzigd door GerCor op 11-08-2014 16:39 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonW
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-10 14:52
hjs schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:34:
[...]

Ik had het met mijn L720, onlangs terug gestuurd en gps werkt nu perfect. Waarschijnlijk gewoon pech met een defect ergens.
Ben er achter wat het probleem is met mijn slecht werkende kompas (icm flitsnav): Cortana
Cortana uit gezet en geen problemen meer met het kompas.

[ Voor 10% gewijzigd door RemonW op 11-08-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-10 16:35
Telfordia schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:45:
Weet iemand een winkelketen waar een werkende 930 te zien is? Ben nu bij een paar zaken geweest waar alleen een dummy ligt maar zou hem eens werkend in de hand willen hebben.
Ik heb de mijne bij in combinatie met een abonnement van Hi, daar hadden ze een werkend exemplaar in de winkel die je kon testen. (Leeuwarden)

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je erg snel 'hihihi' typt blaast opeens de hele GUI zich op tot onnavigeerbare proporties. Alleen met soft reset wordt alles weer normaal. Herinner me ooit over dit probleem gelezen te hebben. Iemand een idee waar dit aan ligt? Wat een maffe bug.

Ik zal voortaan maar minder giechelen op whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-10 12:14

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Wat me vandaag eigenlijk opviel, is dat de achter kant van de 930 een soort van pillow/kussen design heeft. Dus bol in het midden en naar de hoeken afvlakkend. Het mooie hier van is, is dat wanneer de 930 op tafel ligt, hij lijkt te zweven...Ziet er best mooi uit. Zie je het beste als hij op een lichte tafel ligt....

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:28:
Als je erg snel 'hihihi' typt blaast opeens de hele GUI zich op tot onnavigeerbare proporties. Alleen met soft reset wordt alles weer normaal. Herinner me ooit over dit probleem gelezen te hebben. Iemand een idee waar dit aan ligt? Wat een maffe bug.

Ik zal voortaan maar minder giechelen op whatsapp.
Volgens mij heb je de vergroot optie in Instellingen->Toegankelijkheid aanstaan. Als die aanstaat en je doet een dubbelklik met 2 vinger dan zoomt het hele scherm in. Ik kan me voorstellen dat als jij heel snel met 2 duimen hihihi tiept, de telefoon dit registreert als dubbelklik met 2 vingers ;)

Meer info: http://www.windowsphone.c...accessibility-on-my-phone bij stuk: Het scherm vergroten

[ Voor 9% gewijzigd door Harmsen op 12-08-2014 07:56 ]

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik dacht al... Ik kom een issue met "hihihihihi" niet reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Harmsen schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 07:56:
[...]

Volgens mij heb je de vergroot optie in Instellingen->Toegankelijkheid aanstaan. Als die aanstaat en je doet een dubbelklik met 2 vinger dan zoomt het hele scherm in. Ik kan me voorstellen dat als jij heel snel met 2 duimen hihihi tiept, de telefoon dit registreert als dubbelklik met 2 vingers ;)

Meer info: http://www.windowsphone.c...accessibility-on-my-phone bij stuk: Het scherm vergroten
Dit had ik gisteren ook per ongeluk geactiveerd, meteen na het opnieuw opstarten even uitgezet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmsen schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 07:56:
[...]

Ja ik ken deze functie, ik liet dit wel eens zien aan oude mensen. Het punt is dat ik niet meer kan navigeren (links en rechts bewegen). Het staat soort gelockt op deze opgeblazen modus.

Kon het ook niet reproduceren met andere snelle combinaties, alleen bij 'hihi'.

Denk dat het toch iets te maken heeft met die instelling, want na het blokkeren lukt het nu ook niet meer. Het effect werkt alleen niet als bedoelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pmleader
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-08 15:40
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:38:
[...]

Ja ik ken deze functie, ik liet dit wel eens zien aan oude mensen. Het punt is dat ik niet meer kan navigeren (links en rechts bewegen). Het staat soort gelockt op deze opgeblazen modus.

Kon het ook niet reproduceren met andere snelle combinaties, alleen bij 'hihi'.

Denk dat het toch iets te maken heeft met die instelling, want na het blokkeren lukt het nu ook niet meer. Het effect werkt alleen niet als bedoelt!
Als je nog een keer met 2 vingers op het scherm dubbel tikt gaat de "opgeblazen modus" weer gewoon weg.

Dat werkt bij mij tenminste gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Goed nieuws, Lumia 930 eigenaren met het paarse scherm probleem op lage helderheid met grijze kleuren. Heb net met @NokiaHelps getweet (NokiaCare) over dit probleem en ze gaan het fixen in een firmware update want ze hebben het probleem gevonden. Toch wel een software issue.

http://imgur.com/wiKM3tl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-10 12:39
Sweet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 13:33
Goedemorgen,

Gisteren overkwam mij iets heel raars; ik had een video bekeken via een website en de website begon na afloop van de video automatisch een andere video af te spelen. Op dat moment begon het scherm van mijn 930 echter te knipperen, soms was die een paar seconden helemaal zwart maar meestal knipperde die echt als een bezetene meerdere keren per seconde. Ik dacht dat mijn telefoon kapot ging. Ik sloot de browser na ca. 10 seconden en toen was alles weer helemaal normaal.
Maar toch heel raar om zoiets mee te maken met een gloednieuw toestel. Weet iemand hier iets over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10 11:02
Gisteren voor het eerst een freeze gehad met mijn Lumia 930.

Ik was muziek aan het luisteren en reed naar huis. Ik werd gebeld en nam op, waarna ik 1 minuut heb gebeld. Daarna sloeg mijn telefoon vast en had ik de rest van de avond het volgende symbool in beeld.

Afbeeldingslocatie: http://ukmobilereview.com/wp-content/uploads/2012/12/bricked-920-400x196.jpg

Niks werkte meer en hij reageerde nergens op. Daarna was de batterij rond 23:00 uur leeg denk ik, want het scherm was weer zwart. Toen aan de oplader en hij deed het weer.

Heeeeeeeeeeeel bijzonder. Wel berichtje gestuurd naar Coolblue en ik wacht hun reactie even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-10 14:19

defcon84

Multipass?

CokeZero schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:47:
Goed nieuws, Lumia 930 eigenaren met het paarse scherm probleem op lage helderheid met grijze kleuren. Heb net met @NokiaHelps getweet (NokiaCare) over dit probleem en ze gaan het fixen in een firmware update want ze hebben het probleem gevonden. Toch wel een software issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
Th_mas schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 08:55:
Goedemorgen,

Gisteren overkwam mij iets heel raars; ik had een video bekeken via een website en de website begon na afloop van de video automatisch een andere video af te spelen. Op dat moment begon het scherm van mijn 930 echter te knipperen, soms was die een paar seconden helemaal zwart maar meestal knipperde die echt als een bezetene meerdere keren per seconde. Ik dacht dat mijn telefoon kapot ging. Ik sloot de browser na ca. 10 seconden en toen was alles weer helemaal normaal.
Maar toch heel raar om zoiets mee te maken met een gloednieuw toestel. Weet iemand hier iets over?
Als je via edge/2g aan het downloaden of uploaden bent kan het scherm gaan flikkeren, maar ik weet niet of dat is wat jij bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:05:
Gisteren voor het eerst een freeze gehad met mijn Lumia 930.

Ik was muziek aan het luisteren en reed naar huis. Ik werd gebeld en nam op, waarna ik 1 minuut heb gebeld. Daarna sloeg mijn telefoon vast en had ik de rest van de avond het volgende symbool in beeld.

[afbeelding]

Niks werkte meer en hij reageerde nergens op. Daarna was de batterij rond 23:00 uur leeg denk ik, want het scherm was weer zwart. Toen aan de oplader en hij deed het weer.

Heeeeeeeeeeeel bijzonder. Wel berichtje gestuurd naar Coolblue en ik wacht hun reactie even af.
Vastloper is nooit leuk natuurlijk. Maar dat hij nergens meer op reageerde? Had je ook geprobeerd de powerknop ingedrukt te houden totdat hij reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
offtopic, dus weg

[ Voor 89% gewijzigd door PaT op 13-08-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:02
Weet iemand wat de standaard scherminstellingen zijn van de Lumia 930. Ik was even aan het spelen in de beeldscherm settings, en hoewel ik dacht niets veranderd te hebben zijn de kleuren ineens flets i.p.v. fel (vooral de groene tiles op het hoofsscherm).

Het gaat dan om de instellingen onder instellingen > scherm, en onder kleurprofiel in dat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 19:02
Dennism schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:16:
Weet iemand wat de standaard scherminstellingen zijn van de Lumia 930. Ik was even aan het spelen in de beeldscherm settings, en hoewel ik dacht niets veranderd te hebben zijn de kleuren ineens flets i.p.v. fel (vooral de groene tiles op het hoofsscherm).

Het gaat dan om de instellingen onder instellingen > scherm, en onder kleurprofiel in dat scherm.
Het kleurprofiel staat standaard met kleurtemperatuur en tint op neutraal, dus in het midden, color saturation staat op pak hem beet een kwart van links. (dus halverwege helemaal links en het midden), brightness staat iets rechts van het midden. (volgens mij heb ik er nog nooit mee gespeeld dus dit zou de standaard instelling moeten zijn)

[ Voor 10% gewijzigd door SpankmasterC op 13-08-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10 11:02
Chris.nl schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:49:
[...]

Vastloper is nooit leuk natuurlijk. Maar dat hij nergens meer op reageerde? Had je ook geprobeerd de powerknop ingedrukt te houden totdat hij reboot?
Helemaal niet reagerend, ook niet op de uitknop (10-20-30 seconde).

Wel jammer dat Coolblue nog geen reactie heeft gestuurd, terwijl ik hem gisteren om 18:00 heb gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:05
StealthyPeanut schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:40:
[...]

Wel jammer dat Coolblue nog geen reactie heeft gestuurd, terwijl ik hem gisteren om 18:00 heb gemaild.
Al geprobeerd:
Een niet-reagerende telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen

Als uw telefoon niet reageert en u kunt niet bij de Instellingen pictogram Instellingen, dan kunt u de telefoon mogelijk met de hardwareknoppen naar de fabrieksinstellingen terugzetten. Op Nokia Lumia-telefoons (en sommige andere) kunt u als volgt te werk gaan:

Houd de knoppen Volume omlaag knop Volume omlaag en Aan/uitknop Aan/uit tegelijkertijd ingedrukt tot u een trilling voelt (na ongeveer 10–15 seconden).

Houd, zodra u de trilling voelt, direct de knop Volume omlaag knop Volume omlaag ingedrukt totdat er een groot uitroepteken verschijnt.

Zodra het uitroepteken verschijnt, drukt in deze volgorde op de volgende vier knoppen: Volume omhoog knop Volume omhoog, Volume omlaag knop Volume omlaag, Aan/uit knop Aan/uit, Volume omlaag knop Volume omlaag. Uw telefoon krijgt nu weer de fabrieksinstellingen en zal zelf opstarten. (Het kan even duren voordat het proces is voltooid).
http://www.windowsphone.c...nalization/reset-my-phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Laatst online: 02-10-2024
StealthyPeanut schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:40:
[...]

Probeer eens via Facebook (berichten/messenger) contact te krijgen met Coolblue. Meestal heb je binnen 30-45 minuten wel een reactie terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Krasloos op 13-08-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Krasloos schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:30:
[...]
Probeer eens via Facebook (berichten/messenger) contact te krijgen met Coolblue. Meestal heb je binnen 30-45 minuten wel een reactie terug.
En wat zou er mis zijn om gewoon eerst eens even te bellen met CoolBlue, of is dat niet meer van deze tijd? Ze hebben volgens mij een prima telefonisch bereikbare klantenservice?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sonneman
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
CokeZero schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:47:

Dit is voor mij nog niet echt geruststellend. Ze hebben het over de prestaties van het scherm bij lage helderheid (klinkt als hardware). En verder beloven geen update met een fix, maar met verbeteringen...

www.vvijsselmeervogels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ze hebben het over de prestaties van het scherm bij bepaalde helderheidsniveaus. Klein verschil nog. En uiteraard is het de hardware als het alleen bij een bepaalde set van 930 toestellen voorkomt, maar dat hoeft nog geen probleem te zijn. De meeste schermen worden tegenwoordig gekalibreerd vanuit de fabriek (omdat geen twee schermen dezelfde zijn al worden ze maar een halve minuut na elkaar gemaakt), dus wellicht is daar gewoon iets fout gegaan en lossen ze het zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-10 17:01
Ik heb alleen een beetje last van de paarse gloed bij de allerlaagste automatische helderheid van het scherm om het nou storend te noemen vind ik ook niet echt. Maar als ze het fixen met een firmware update zou welkom zijn

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Ik heb mijn groene Lumia 930 nu circa een week, als vervanger van mijn Lumia 920.
Tot nu toe niets geks ondervonden. Mooi, top toestel!

• Tom. C
matt1991 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:39:
Ik heb alleen een beetje last van de paarse gloed bij de allerlaagste automatische helderheid van het scherm om het nou storend te noemen vind ik ook niet echt. Maar als ze het fixen met een firmware update zou welkom zijn
Ik heb het inderdaad ook alleen als ik de helderheid op 'laag' zet. Mijn scherm staat vrijwel altijd op 'normaal', dan heb ik er geen last van. In het donker valt het polarisatiefilter dat Nokia gebruikt wel op, dit is dan alleen weer te omzeilen door het scherm op 'automatisch' of 'laag' te zetten, maar dan heb ik dus wel last van een paarse tint onderin het scherm. Als ik de Galaxy S4 van mijn broer zie dan mag ik nog in mijn handen knijpen, dat scherm heeft erg veel last van smearing en ghosting.

Wanneer ze dit kunnen fixen met een update dan zou dat goed nieuws zijn, Samsung heeft het probleem namelijk nooit echt op kunnen lossen volgens mij.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

• Streup
  • Laatst online: 07-10 13:22
Ik heb nu een aantal keer gehad dat de muziekspeler (Xbox) stopte met geluid maken terwijl het nummer wel doorspeelde volgens het scherm. Geluid in de muziekspeler kwam alleen maar terug na reboot. Spotify en Explorer gaven overigens wel gewoon geluid, dus het is geen algehele geluidskaartstoring. Zijn er meer mensen met dit euvel?

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Tom. C
Streup schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:29:
Ik heb nu een aantal keer gehad dat de muziekspeler (Xbox) stopte met geluid maken terwijl het nummer wel doorspeelde volgens het scherm. Geluid in de muziekspeler kwam alleen maar terug na reboot. Spotify en Explorer gaven overigens wel gewoon geluid, dus het is geen algehele geluidskaartstoring. Zijn er meer mensen met dit euvel?
Ik heb dit 1x met de FM-radio gehad, tot op heden nog niet met de muziekspeler.

• Krasloos
Bij mij ook bij de FM-radio. Valt de verbinding even weg..

• Streup
  • Laatst online: 07-10 13:22
Krasloos schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:02:
Bij mij ook bij de FM-radio. Valt de verbinding even weg..
Dat is iets anders dan volgens mij. Ik speel MP3s af van de harde schijf. Of geeft het scherm aan dat er wel verbinding is en moet je het toestel opnieuw opstarten voordat er weer geluid is?

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Krasloos
Klopt, dat is wel anders. MP3s van de harde schijf moet wel gewoon kloppen en zonder hapering gaan. Echter heb ik ook mixjes gemaakt en heb ook offline staan, hier komt ook soms een hapering naar voren.

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04:00
Ik heb regelmatig wanneer ik met oordopjes muziek luister dat mijn volumeknop niet meer reageert, je ziet de volume omhoog en omlaag gaan maar het geluid blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Laatst online: 27-10 08:02
Sinds gisteren de upgrade ondergaan van een 920 naar de oranje 930. Eerste indruk: een zeer snel en mooi toestel.
Wel vind ik de bouwkwaliteit iets tevenvallen voor een flagship. De knoppen aan de zijkant zitten behoorlijk los en de backlit kleur van de Windows, Search en Back keys ogen gelig ala rokersplafond. Helaas kamp ik ook met het paarse scherm phenoneem als de helderheid op automatisch staat.

Ondanks de schoonheidsfoutjes wel tevreden maar de QC is behoorlijk sneu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Ja inderdaad, de QC bij deze toestellen lijkt zeer pover te zijn als je zo de mankementen van o.a. het scherm, de pasvorm van de backplate, het te warm worden, enz. hier en op 't net leest.
Zelf heb ik daar gelukkig geen last.

Toch heb ik ook iets vervelends aan dit toestel ontdekt, nl. dat mijn GPS, om de dag ongeveer, zijn accuratesse verliest en hem iedere keer weer met 8'tjes moet kalibreren.

Ik gebruik daarvoor de app Compass Digital. Als ik de Phone 's anderendaags opstart staat ie weer op 13° afwijking terwijl de dag ervoor dat binnen de 10° was, nl. 7°.

Heeft iemand hier daar ook ervaring mee, ook met die app? Hoop dat het aan de app ligt. :+

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
MrLeeeet schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:11:
Sinds gisteren de upgrade ondergaan van een 920 naar de oranje 930. Eerste indruk: een zeer snel en mooi toestel.
Wel vind ik de bouwkwaliteit iets tevenvallen voor een flagship. De knoppen aan de zijkant zitten behoorlijk los en de backlit kleur van de Windows, Search en Back keys ogen gelig ala rokersplafond. Helaas kamp ik ook met het paarse scherm phenoneem als de helderheid op automatisch staat.

Ondanks de schoonheidsfoutjes wel tevreden maar de QC is behoorlijk sneu.
Ik ben het helemaal met je eens over de knoppen, als ik flink met mijn telefoon schud hoor ik de volume knop gewoon los zitten.
Dat de backlit kleur gelig is heb ik nog geen last van gehad eerlijk gezegd en gelukkig ook niet van een paarse gloed.

Ik vind het ook erg jammer dat wanneer je 2g/edge gebruikt het scherm gaat flikkeren (vooral goed te zien op wit). Dit komt doordat de 2g/edge chip blijkbaar te dicht op het scherm staat/er te weinig shielding is en zorgt voor electrical interference.

Zit bijna nooit op 2g of edge, behalve op mijn werk, maar het is toch wel lichtelijk vervelend. Ik lees verder dat het vooral Duitsers die hier last van hebben. Heeft iemand hier in NL hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMK
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb nu diverse 930's gezien (de vrouw en ik hebben er allebij een) maar nog nooit het "paarse" probleem gezien ? hebben veel mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
TTMK schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:28:
Ik heb nu diverse 930's gezien (de vrouw en ik hebben er allebij een) maar nog nooit het "paarse" probleem gezien ? hebben veel mensen hier last van ?
Als ik dit topic een beetje bekijk lijken er aardig wat mensen last van te hebben. Ik heb het alleen een beetje als de helderheid op laag of automatisch staat. Moet wel zeggen dat ik al van het probleem wist voor ik mijn telefoon kocht dus ik wist waar ik op moest letten, als ik de telefoon aan mijn broer geef ziet hij er waarschijnlijk niks van. Ik denk dat het sommigen misschien niet eens opvalt, terwijl een Tweaker het wat sneller zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Tom. C schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:43:
[...]

Als ik dit topic een beetje bekijk lijken er aardig wat mensen last van te hebben. Ik heb het alleen een beetje als de helderheid op laag of automatisch staat. Moet wel zeggen dat ik al van het probleem wist voor ik mijn telefoon kocht dus ik wist waar ik op moest letten, als ik de telefoon aan mijn broer geef ziet hij er waarschijnlijk niks van. Ik denk dat het sommigen misschien niet eens opvalt, terwijl een Tweaker het wat sneller zal zien.
Aardig wat? Ik denk dat het wel meevalt. Iedere lumia 930 gebruiker in Nederland zal echt niet speciaal op deze topic melden dat ze er geen last van hebben, wat ze wel doen (mochten ze tweakers.net kennen) is het melden dat ze het wel hebben.

Nokia had allang de verkoop stop gezet als iedereen er last van had.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 15-08-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10 15:36

Swerfer

Hmm...

Het vreemde is dat Nokia (Microsoft) zegt dat het in een firmware update wordt opgelost. Dat betekend dat het probleem softwarematig is. Dan zou ik zeggen dat elk toestel er last van moet hebben.

Misschien is het ook wel zo, maar ervaart iedereen 'paars' anders. Ik heb nog nooit een overtuigende foto gezien van een toestel met een paarse gloed. En beter nog, een toestel met paarse gloed en 1 zonder paarse gloed naast elkaar om de eventuele camera die gebruikt is om de foto te maken uit te sluiten...

Edit:

De foto op de site van WinBeta is in mijn ogen geen goed voorbeeld omdat het toestel met de paarse gloed een hoge helderheid heeft terwijl het 'goede' toestel op normaal staat...

[ Voor 22% gewijzigd door Swerfer op 15-08-2014 14:03 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Swerfer schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:59:
Het vreemde is dat Nokia (Microsoft) zegt dat het in een firmware update wordt opgelost. Dat betekend dat het probleem softwarematig is. Dan zou ik zeggen dat elk toestel er last van moet hebben.

Misschien is het ook wel zo, maar ervaart iedereen 'paars' anders. Ik heb nog nooit een overtuigende foto gezien van een toestel met een paarse gloed. En beter nog, een toestel met paarse gloed en 1 zonder paarse gloed naast elkaar om de eventuele camera die gebruikt is om de foto te maken uit te sluiten...
Hoezo zou elk toestel er last van moeten hebben? Het is niet zo dat elk toestel exact hetzelfde uit de fabriek komt. Om de zoveel keer kan er wel een afwijking zijn in het scherm en/of ander onderdeel dat het paarse gloed veroorzaakt. Mocht de software niet helemaal perfect op ieder model zijn geprogrammeerd, is het resultaat dat bepaalde modellen het ervaren.

Ik heb iedere stand qua helderheid op mijn toestel gehad en heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

vali schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:02:
[...]
Mocht de software niet helemaal perfect op ieder model zijn geprogrammeerd, is het resultaat dat bepaalde modellen het ervaren.
Software kan niet 'niet helemaal perfect' geprogrammerd worden op eenzelfde model. Dan zou een simpele herinstallatie van de firmware een oplossing moeten geven. Of het moet provider afhankelijk geprogrammerd worden, maar dat lijkt mij heel sterk...

Edit:

Als er een software fix komt, dan zal elke gebruiker zelf moeten bepalen wat voor zijn toestel de beste instelling is als het een hardware probleem is. Dan corrigeert Microsoft dus een hardwarefout met software...

[ Voor 18% gewijzigd door Swerfer op 15-08-2014 14:08 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMK
Ik las op een andere site :

Go to Settings > Display > Adjust Color > move the Tint slider towards Green to reduce the purple hue on the display. This is just a temporary fix but the problem seems to disappear with no reports of recurrence of the purple tint by the users.

Ik lijk er in ieder geval helemaal geen last van te hebben dus ik kan zelf niet bevestigen of dit echt werkt. ik hoop dat het in ieder geval wat helpt bij de mensen die wel last hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
TTMK schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:07:
Ik las op een andere site :

Go to Settings > Display > Adjust Color > move the Tint slider towards Green to reduce the purple hue on the display. This is just a temporary fix but the problem seems to disappear with no reports of recurrence of the purple tint by the users.

Ik lijk er in ieder geval helemaal geen last van te hebben dus ik kan zelf niet bevestigen of dit echt werkt. ik hoop dat het in ieder geval wat helpt bij de mensen die wel last hebben.
Dat helpt inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Swerfer schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:06:
[...]
Als er een software fix komt, dan zal elke gebruiker zelf moeten bepalen wat voor zijn toestel de beste instelling is als het een hardware probleem is. Dan corrigeert Microsoft dus een hardwarefout met software...
Dat hoeven ze niet zelf te doen. Het kan zijn dat MS gewoon weet welke serie toestellen wat slechter is gekalibreerd en deze dus door middel van een firmware update gewoon "recht" zet. Niemand weet precies wat het probleem is, dus je zeggen dat MS iets niet kan is een beetje voorbarig IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMK
Ik las dat ze er een software update voor wilden uitgeven, dus dan gaan ze gewoon die color tint standaard maken ?

Ben het met Caelorum eens, en was zelf ook wel een beetje voorbarig

[ Voor 12% gewijzigd door TTMK op 15-08-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Swerfer schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:06:
[...]

Software kan niet 'niet helemaal perfect' geprogrammerd worden op eenzelfde model. Dan zou een simpele herinstallatie van de firmware een oplossing moeten geven. Of het moet provider afhankelijk geprogrammerd worden, maar dat lijkt mij heel sterk...

Edit:

En wat is tegenwoordig een firmware update? Als wij een update binnen krijgen kunnen we een kwartier het toestel ook niet gebruiken. Als ik de paarse gloed had maakt het mij geen bal uit wat Microsoft doet, zolang ze de update maar fixen.

Snap persoonlijk niet waarom er zo'n drama om gemaakt wordt. Als je het toestel net hebt en je ervaart het, dan ga je toch terug naar de winkel en ruil je hem om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

TTMK schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:10:
[...]

Ik las dat ze er een software update voor wilden uitgeven, dus dan gaan ze gewoon die color tint standaard maken ?

Ben het met Caelorum eens, en was zelf ook wel een beetje voorbarig
Dat lijkt mij niet. Als ik die 'oplossing' toepas, dan krijgt mijn hele toestel een groenige tint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMK
Swerfer schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:18:
[...]

Dat lijkt mij niet. Als ik die 'oplossing' toepas, dan krijgt mijn hele toestel een groenige tint.
Mag dat dan wel bij een "gewone" winkel ? met webshops heb je "koop of afstand" maar in winkels zie je personeel (vaker) moeilijk doen.

[ Voor 220% gewijzigd door TTMK op 15-08-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

TTMK schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:19:
[...]

Mag dat dan wel bij een "gewone" winkel ? met webshops heb je "koop of afstand" maar in winkels zie je personeel (vaker) moeilijk doen.
Als een toestel niet goed is, dan heb je recht op garantie. Het is aan de winkel om een toestel te ruilen of om hem ter reparatie aan te bieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMK
Swerfer schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:18:
[...]

Jammer om te horen, dan hoop ik iig dat microsoft snel met een fix komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
TTMK schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:19:
[...]

Mogen? Als consument heb je net als koop op afstand ook rechten. Natuurlijk is de verkoper niet verplicht om hem terug te nemen en/of om te ruilen als het product niet bevalt, maar dat is in dit geval niet geval.

Tevens is het ook maar net waar je het koopt (dat geldt ook voor een webshops overigens) .. Zelf heb ik vorige week nog een lumia 635 van een klant omgeruild omdat hij niet goed functioneerde.
Ruilen van een kapot product

Als een product binnen een bepaalde termijn kapot gaat, spreekt men ook wel van een ondeugdelijk product. In dat geval kunt u een beroep doen op de wettelijke garantie of eventuele verkopers- of fabrieksgarantie.

De verkoper is in die situatie in het algemeen verplicht om het product gratis te repareren. Als dit niet meer kan, moet de verkoper u een nieuw product geven.

[ Voor 20% gewijzigd door vali op 15-08-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

TTMK schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:21:
[...]

Jammer om te horen, dan hoop ik iig dat microsoft snel met een fix komt!
Mijn toestel heeft geen last van de paarse gloed. Dus ik heb geen problemen met mijn toestel. Wat ik bedoel met mijn vorige reactie is dat als Microsoft alleen de 'fix' toepast door de kleurinstelling standaard naar groen te verschuiven, dat ik (en waarschijnlijk vele anderen) dan juist een kleurafwijking krijg richting groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMK
Swerfer schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:24:
[...]

Mijn toestel heeft geen last van de paarse gloed. Dus ik heb geen problemen met mijn toestel. Wat ik bedoel met mijn vorige reactie is dat als Microsoft alleen de 'fix' toepast door de kleurinstelling standaard naar groen te verschuiven, dat ik (en waarschijnlijk vele anderen) dan juist een kleurafwijking krijg richting groen.
Dat is inderdaad waar, en dan kunnen in ieder geval wij gaan klagen om een "groene gloed" scherm probleem :-) (en krijgen we dezelfde tip maar dan reversed)
vali schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:24:
[...]

Mogen? Als consument heb je net als koop op afstand ook rechten. Natuurlijk is de verkoper niet verplicht om hem terug te nemen en/of om te ruilen als het product niet bevalt, maar dat is in dit geval niet geval.

Tevens is het ook maar net waar je het koopt (dat geldt ook voor een webshops overigens) .. Zelf heb ik vorige week nog een lumia 635 van een klant omgeruild omdat hij niet goed functioneerde.

[...]
Dan leveren jullie / jij goede service in de winkel en daar zal ik dan altijd graag terugkomen. helaas is dit zeker niet over zo en daarom heb ik zelf betere ervaring met telefoons online kopen. (terwijl ik liever in een winkel kom)

[ Voor 43% gewijzigd door TTMK op 15-08-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Swerfer schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:24:
[...] Mijn toestel heeft geen last van de paarse gloed. Dus ik heb geen problemen met mijn toestel. Wat ik bedoel met mijn vorige reactie is dat als Microsoft alleen de 'fix' toepast door de kleurinstelling standaard naar groen te verschuiven, dat ik (en waarschijnlijk vele anderen) dan juist een kleurafwijking krijg richting groen.
Tenzij MS dus de serie weet en alleen voor die toestellen een fix doorvoert. Jij krijgt die update dan, maar er zal niets gebeuren. Ik heb geen L930, maar krijgt regelmatig een update voor Display van Nokia (nu MS) voor mijn L920 dat iets fixt met kleurprofielen waar ik totaal geen last van heb of ooit maar iets van heb kunnen zien ;)
Zelfde met toen ik nog Windows gebruikt. Veel updates lang zien komen voor het fixen van iets met de tijd en weet ik wat nog allemaal niet meer, maar op mijn PC nooit enig effect gezien of problemen ervaren.

Hoe dan ook conclusie: We weten niet wat de precieze oorzaak is, we weten niet wat MS kan doen en we weten niet wat ze er aan gaan doen, behalve dus dat ze een update uitsturen die het iets moet verbeteren.

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 15-08-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
Zojuist een omruilprocedure aangevraagd bij CoolBlue. Er zit een gleuf tussen de behuizing en het scherm waardoor ik nu al stof onder het scherm heb. Helaas, maar het is niet anders.

Ik dacht overigens dat je gewoon de telefoon naar zo'n ophaalpunt van CoolBlue kon bregen en dat ie daar ter plekke omgeruild wordt. Nu zit ik waarschijnlijk een x aantal dagen zonder telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMK
Caelorum schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:36:
[...]

maar krijgt regelmatig een update voor Display van Nokia (nu MS) voor mijn L920 dat iets fixt met kleurprofielen waar ik totaal geen last van heb of ooit maar iets van heb kunnen zien ;)
Dit was ik helemaal vergeten maar deze heb ik ook veel gehad met mijn vorige lumia! Hopelijk vinden ze snel een fix voor de mensen die impacted zijn
(heb voor mijn 930 nog geen display uppdate gehad btw)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

TTMK schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:26:
Dan leveren jullie / jij goede service in de winkel en daar zal ik dan altijd graag terugkomen. helaas is dit zeker niet over zo en daarom heb ik zelf betere ervaring met telefoons online kopen. (terwijl ik liever in een winkel kom)
Je hebt als consument het recht op garantie en dus is het voor de winkel een plicht. Dat ze eronderuit proberen te komen omdat het voor een winkel weer extra werk is dat mag nooit jouw probleem worden. Als je weet waar je recht op hebt, dan kan je de winkel wijzen op jouw rechten en dan moeten ze je wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gatverdamme mannen. Ik was van plan om de 930 aan te schaffen maar van dit soort berichten word ik niet vrolijk.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:39
Ik heb alleen last van die paarse gloed als het helemaal donker om me heen is. De 'backlight/pixels' gaat dan naar beneden en vlakken die grijs moeten zijn worden dan wat paarsig... Maar om het toestel hier nou voor teug te sturen gaat mij te ver. Er is een fix door wat met de kleurtinten te spelen.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
GerCor schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:46:
Gatverdamme mannen. Ik was van plan om de 930 aan te schaffen maar van dit soort berichten word ik niet vrolijk.
Vergeet niet dat mensen met klachten sneller iets posten op tweakers dan mensen zonder ;).
Ik denk dat het in het algemeen reuze mee valt, als ik mijn kring kijk zijn er 7 mensen met een 930 incl mijzelf en niemand heeft er een probleem ermee.

Dus toeval of geluk ? Of valt het in het algemeen toch wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
Ja, precies. Waarschijnlijk gewoon een unlucky batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Maar hoe zit het met die loszittende knoppen? Kan natuurlijk niet voor zoveel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sonneman
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Ik heb mijn toestel drie maal omgeruild (heb dus ondertussen nummer vier in mijn bezit), maar heb nog altijd het probleem met de paarse gloed. Ben het zat om telkens het toestel om te ruilen en hou dit exemplaar dus in de hoop op een fix.

Mijn ervaringen per toestel:
Toestel 1: geen paarse gloed, op welke helderheid dan ook. Probleem was niet goed aansluitende backcover.
Toestel 2: paarse gloed bij lage schermhelderheid.
Toestel 3: enorme paarse gloed, zelfs bij hogere schermhelderheid.
Toestel 4: paarse gloed bij lage schermhelderheid.

De fix met het handmatig aanpassen van de tint is geen fix. Alles krijgt dan inderdaad een groene gloed. Ik ben ook bang dat Microsoft/Nokia niet tot een echte oplossing gaat komen. Ze hebben het over een update met verbeteringen.

Ik hou het toestel sowieso, aangezien de pluspunten wat mij betreft veel zwaarder wegen (zoals de afleesbaarheid van het scherm in de zon, de geweldige camera en de accuduur waar ik erg tevreden over ben).

www.vvijsselmeervogels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
GerCor schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:45:
Maar hoe zit het met die loszittende knoppen? Kan natuurlijk niet voor zoveel geld.
Vervelend als je er op let maar in het gebruik heb je er weinig tot geen last van. Het is ook niet zo dat je een knop daardoor per ongeluk indrukt of het indrukken niet of slecht werkt.

Gisteren mijn l930 aan een vriend geshowt en die had het eerst niet eens door totdat ik zei dat ze lichtjes los zaten.

Je moet de knoppen dus specifiek in de breedte duwen wil je door hebben dat die los zit. Bij mij is het zo dat de volume knop ook in de lengte iets los zit en daardoor geluid maakt als ik er (vrij hevig) mee schud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 27-10 13:24
Definieer los zittend? Ik hoor mensen zeggen dat hun knoppen 'rammelen' bij het schudden maar volgens mij is dat de IOS in het toestel.

Ik hoor wel iets als ik schud, maar dat hoor ik ook als ik de knoppen tegen hou met mijn vingers. Daarnaast zit er misschien wel IETS van spelen in de knoppen, maar die knoppen moeten bewegen toch? Ik zie dat iig niet als iets wat mis is.

Maar misschien heb ik wel geluk of er in (veel) mindere mate last van.

Enige wat ik wel heb is de paarse tint bij lage helderheid, maar zeker niet storend genoeg om er mee terug te gaan en als dit geaddresseerd wordt in een toekomstige update vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-10 17:01
Ik merk er niets van alleen als ik hard schud met de telefoon hoor je dat ze een beetje los zitten

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-10 15:45
dat wat je hoort is waarschijnlijk de ois idd.

ik hoor hier veel mensen met problemen

Ik heb gelukkig nergens last van en ben heel tevreden over deze telefoon. Vooral dat scherm is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:26

Emiel1984

Made in NL

Hoi, gister ook een 930 aangeschaft. Snap na de eerste dag helemaal niet meer waarom bij reviews het aanbod apps in de store als minpunt wordt gezien. Op android was\is er teveel troep in de app-store. In de windows store staat wellicht minder maar vind ik tot nu toe echt nog precies wat ik wil hebben ( op een gratis dolphin\firefox app na dan .. ).

Gmail wilde eerst niet werken. (na lezen van dit forum las ik dat de datum en tijd goed moeten staan. Deze bleken dus niet in orde. Dit heeft me letterlijk een uur of 2 gekost om achter te komen dat de certificaten ongeldig zijn door de tijd/datum op het toestel..(raar certificaat..).

Gister wilde ik ook Cortana is proberen. Ik kon deze echter niet vinden. Via de Microsoft site las ik dat ik deze eerst nog moest inschakelen. De optie om dit te doen mist echter. Toen heb ik de taal is veranderd naar English (US) om te kijken of dat het probleem oploste. Dit werkte helaas niet. Ook heb ik 'locatie' inschakelt. Weet iemand hoe ik cortana kan aanzetten ? Wat zijn de voorwaarden om de optie beschikbaar te krijgen in de configuratie - toepassingen ?

[ Voor 14% gewijzigd door Emiel1984 op 15-08-2014 17:54 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
Nou mijn 930 is er zojuist spontaan mee opgehouden. Was op het werk, had net een appje verstuurd en daarna de telefoon weer in mijn broekzak gedaan. Daarna wat werkzaamheden verricht, toen ik klaar was om half vijf wou ik even mijn Facebook checken, tik 2x op het scherm.... helemaal niks. Power-knop al heel vaak geprobeerd maar krijg er geen leven meer in. Hij hangt nu aan de lader maar werkt nog steeds niet.
Batterij is natuurlijk niet removable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:26

Emiel1984

Made in NL

Tom. C schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:53:
Nou mijn 930 is er zojuist spontaan mee opgehouden. Was op het werk, had net een appje verstuurd en daarna de telefoon weer in mijn broekzak gedaan. Daarna wat werkzaamheden verricht, toen ik klaar was om half vijf wou ik even mijn Facebook checken, tik 2x op het scherm.... helemaal niks. Power-knop al heel vaak geprobeerd maar krijg er geen leven meer in. Hij hangt nu aan de lader maar werkt nog steeds niet.
Batterij is natuurlijk niet removable.
Mischien helpt dit topic je op weg..
http://forums.wpcentral.c...ter-battery-runs-out.html

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
Dankjewel!

Volume Down + Power button 10 seconden ingedrukt houden werkte! Vreemde was dat mijn batterij nog voor ongeveer 70% vol was. Blij dat hij niet defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Emiel1984 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:50:
Gister wilde ik ook Cortana is proberen. Ik kon deze echter niet vinden. Via de Microsoft site las ik dat ik deze eerst nog moest inschakelen. De optie om dit te doen mist echter. Toen heb ik de taal is veranderd naar English (US) om te kijken of dat het probleem oploste. Dit werkte helaas niet. Ook heb ik 'locatie' inschakelt. Weet iemand hoe ik cortana kan aanzetten ? Wat zijn de voorwaarden om de optie beschikbaar te krijgen in de configuratie - toepassingen ?
Zowel taal naar English-UK (metrisch stelsel) of English-US als regio op UK of US zetten. Het Regional format mag op Nederlands blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
Zonet een uur gewandeld met een tracker en daarbij heb ik ook zo'n 50 minuten gebeld. Je denkt, batterij is zo leeg? Valt mee, is 5-10 procent eraf gegaan. Vind ik best netjes, vergeleken met mn andere phones.
Tom. C schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:06:
[...]
Volume Down + Power button 10 seconden ingedrukt houden werkte! Vreemde was dat mijn batterij nog voor ongeveer 70% vol was. Blij dat hij niet defect is.
Blijf het wel in de gaten houden, want het is niet normaal dat dit voorkomt.
Pagina: 1 ... 15 ... 43 Laatste

Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.