Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hosee schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:58:
Er is ongemerkt een symbooltje naast het wifi symbooltje verschenen in de vorm van 4 op mekaar gegolfde lijntjes 45° schuin omhoog.

Het lukt mij niet om op het net de betekenis ervan te vinden, wordt er gek van. :X
Kan iemand mij hiermee helpen aub.
Tril stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Er is ongemerkt een symbooltje naast het wifi symbooltje verschenen in de vorm van 4 op mekaar gegolfde lijntjes 45° schuin omhoog.

Het lukt mij niet om op het net de betekenis ervan te vinden, wordt er gek van. :X

Edit: Heb het al: Trillen aan.
Het vreemde is dat het trillen bij mij aanstaat sinds het begin en dit symbool mij nu pas opvalt.
Ben er zeker van dat het niet altijd wordt getoond.
Heb ook al twee keer voorgehad dat ik de Phone opnieuw moest opstarten om de lockscreen terug in werking te krijgen terwijl deze altijd geactiveerd is geweest...Hmm vreemd allemaal.
Het komt er alleen te staan als jouw telefoon op STIL staat verder. Dus alleen trillen = trilsymbool. Verder zie je het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Ok bedankt voor de info, zal het direct eens uitproberen.

Edit: Klopt, geluid stond op 0... }:O Zal wel gebeurt zijn tijdens het klooien met de autohouder.
Thx nog. ;)

[ Voor 51% gewijzigd door hosee op 01-08-2014 15:21 ]

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vharten schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:19:
De telefoon bevalt erg goed, ik loop alleen de laatste tijd tegen 1 probleem aan: de sensor die ervoor zorgt dat tijdens het bellen je scherm op zwart gaat zodra je 'm tegen je hoofd houdt (de proximity sensor) lijkt nogal overgevoelig.

Zodra ik ga bellen gooit hij gelijk het scherm op zwart, terwijl ik het toestel nog gewoon in m'n handen heb. Lastig dus, want ik kan zo bijv. ook niet zelf ophangen. Ik ben er al wel achter dat als ik met een doekje over de plek van de sensor poets (rechts naast de luidspreker) dan gaat het scherm weer aan. Bij het volgende telefoontje is het probleem alleen gelijk weer teruggekeerd ;(

Meer mensen die hier last van hebben?
Tip, zet je telefoon uit en bij het opstarten houdt de proximity sensor afgedekt. hij zal dan opnieuw kalibreren. Voor hoelang dit werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:06

Edit: Heb het al: Trillen aan.
Het vreemde is dat het trillen bij mij aanstaat sinds het begin en dit symbool mij nu pas opvalt.
Ben er zeker van dat het niet altijd wordt getoond.
Heb ook al twee keer voorgehad dat ik de Phone opnieuw moest opstarten om de lockscreen terug in werking te krijgen terwijl deze altijd geactiveerd is geweest...Hmm vreemd allemaal.
Dat tril symbooltje verschijnt alleen als je het geluid uit hebt staan maar het trilsignaal aan, bij geluid en trillen is inderdaad niet zichtbaar.

Edit: Spuit 11 :O ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo dit werkte meteen inderdaad. Had het verband niet gelegd omdat de problemen pas een week later begonnen!

Nog beter: mijn battery drain issues (van 100% naar 14% na een hele dag op kantoor in m'n broekzak) zijn ook verdwenen! Nu 1-2% per uur in idle mode (was 6-7%).

Wat een rotzooi die lockscreen app dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 13:06:
[...]
Het blijft een beta. Gebruik op eigen risico want er kunnen nog bugs inzitten (en dat blijkt ook het geval te zijn)...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Voor wie Wireless-Display/Miracast wil gaan gebruiken. Ik heb gisteren zitten spelen met een Lumia 930 en een Netgear PTV3000:
Met de firmware die ik op de PTV3000 had (v2.2.16), was het beeld op zijn kop. Connectie ging snel en succesvol. Vervolgens heb ik de PTV3000 naar de laatste firmware (v2.4.46) geupdate. Nota bene vanaf de Lumia 930. En daarmee was het beeld niet meer op zijn kop. En dus daarmee helemaal goed.

Vervolgens eens gekeken wat de reactie tijd is. En die is voor Miracast erg goed. Ik kon zelfs een goede score halen met Hill Climb Racing. Werkt erg fijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:03
Sinds vanmiddag trotse eigenaar van een groene Lumia 930. Wat een toptoestel. een stuk snellerdan mijn oude Lumia 820. Het toestel ligt erg goed in mijn hand. Vooral het scherm vind ik fantastisch geen last van een paarse gloed

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Nokia gaat naar de Nokia repair Centre ivm niet goed werkend proximity sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:08
Tweaker1234 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 15:36:
Voor wie Wireless-Display/Miracast wil gaan gebruiken. Ik heb gisteren zitten spelen met een Lumia 930 en een Netgear PTV3000:
Met de firmware die ik op de PTV3000 had (v2.2.16), was het beeld op zijn kop. Connectie ging snel en succesvol. Vervolgens heb ik de PTV3000 naar de laatste firmware (v2.4.46) geupdate. Nota bene vanaf de Lumia 930. En daarmee was het beeld niet meer op zijn kop. En dus daarmee helemaal goed.

Vervolgens eens gekeken wat de reactie tijd is. En die is voor Miracast erg goed. Ik kon zelfs een goede score halen met Hill Climb Racing. Werkt erg fijn dus.
Het werk wel? Bij mij wordt het beeld op de tv eb telefoon zwart en moet ik mijn 930 soft resetten om hem weer aan de praat te krijgen. Wat zou ik fout kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Iridium schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 21:28:
[...]
Het werk wel? Bij mij wordt het beeld op de tv eb telefoon zwart en moet ik mijn 930 soft resetten om hem weer aan de praat te krijgen. Wat zou ik fout kunnen doen?
Je hebt ook een PTV3000?

En ja het werkt zeker. Super zelfs.

Ik moest alleen de PTV3000 naar de laatste versie flashen (v2.4.46) om geen omgekeerd beeld te hebben. Flashen van de PTV3000 kan je zelfs vanaf je Lumia 930 doen.

Super combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
Ik heb ook een PTV3000. Maar na de update krijg ik nog steeds het zwarte scherm op mijn telefoon en tv. Na een soft reset werkt mijn telefoon weer. Iemand anders hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 20:10
Sinds gisteren in het bezit van een zwarte 930. Heerlijk toestel, helaas wel last van de lichte paarse tint onderin het scherm. Ik heb echter veel ergere gevallen voorbij zien komen dus ik denk dat ik het maar zo laat, het valt bij mij nauwelijks op. Ik las dat Microsoft bezig is met dit probleem, mocht het een hardware probleem zijn, wat ik zelf dus denk, dan ruil ik hem om.

Ik kom trouwens van een S3 af dus het kostte even wat tijd om alles te vinden maar uiteindelijk ben ik heel erg blij met de overstap. De camera is ook erg uitgebreid, ik heb geen idee wat de beste settings zijn.

Misschien het leukste aan de telefoon vind ik nog wel dat mijn vrienden verwonderd naar mijn telefoon kijken en vragen wat dat dan wel niet mag zijn. Voor hen bestaan alleen Android en iOS. Na een paar minuten spelen met het toestel zijn ze echter tot nu toe altijd onder de indruk.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Tom. C schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 11:33:
Sinds gisteren in het bezit van een zwarte 930. Heerlijk toestel, helaas wel last van de lichte paarse tint onderin het scherm. Ik heb echter veel ergere gevallen voorbij zien komen dus ik denk dat ik het maar zo laat, het valt bij mij nauwelijks op. Ik las dat Microsoft bezig is met dit probleem, mocht het een hardware probleem zijn, wat ik zelf dus denk, dan ruil ik hem om.

Ik kom trouwens van een S3 af dus het kostte even wat tijd om alles te vinden maar uiteindelijk ben ik heel erg blij met de overstap. De camera is ook erg uitgebreid, ik heb geen idee wat de beste settings zijn.

Misschien het leukste aan de telefoon vind ik nog wel dat mijn vrienden verwonderd naar mijn telefoon kijken en vragen wat dat dan wel niet mag zijn. Voor hen bestaan alleen Android en iOS. Na een paar minuten spelen met het toestel zijn ze echter tot nu toe altijd onder de indruk.
Herkenbaar! Mijn ervaring na een dikke week is ook dat WP wat slimmer wordt na mate je het even in gebruik hebt. Eerst kon ik bijvoorbeeld alleen vanuit het whatsapp gesprek een foto als bijlage toevoegen, nu kan ik ook via whatsapp delen vanuit fotogallerij. 't Wordt steeds handiger zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvdberg
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-08-2024
Waar ik me de laatste dagen een beetje aan begin te ergeren is het woordenboek van WP, wanneer ik een bericht aan het typen ben, gooit het er sporadisch woorden met hoofdletters in en het leert ook geen nieuwe woorden.

Is er een mogelijkheid om veel gebruikte woorden toe te voegen aan het woordenboek van WP?
Dit zou het typen van berichten voor mij een stuk comfortabeler maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:34

GerCor

Zonder dallen geen pieken

En wat heeft dat precies met de Nokia Lumia 930 te maken?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Verwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 13:06:
[...]

Yo dit werkte meteen inderdaad. Had het verband niet gelegd omdat de problemen pas een week later begonnen!

Nog beter: mijn battery drain issues (van 100% naar 14% na een hele dag op kantoor in m'n broekzak) zijn ook verdwenen! Nu 1-2% per uur in idle mode (was 6-7%).

Ik lees hier vaker dat 930 gebruikers 1% accu verlies per uur hebben. Vraag me af hoe jullie dat doen. Hebben jullie dat werkelijk niks op je home screen staan qua live tiles etc? Ik heb 4 mail accounts, waarvan 2 op As items arrive. De overige 2 op 1x per uur. Dan heb ik nog Bing News, Bing Weer, NextGen Reader, WPCentral App, Storage Sense, Data Sense, Battery Saver, OneFootball, Bing Sport, Nokia StoryTeller, Nos App, Stappenteller, Bing Gezondheid en Fitness aan staan op mijn home screen. Verder nog wel wat tegels, maar dat zijn meer gewone, niet live tiles.

Verder in de battery saver app alles uitgeschakeld wat niet op de achtergrond hoeft te draaien, behalve bovenstaande apps.

Ik zit per dag/week op 3-4% accu drain per uur hiermee. Heb wel een backup teruggezet van mijn Lumia 920 tijdens de eerste installatie. Weet niet of dat nog wat uitmaakt. Had geen zin om alles handmatig weer te moeten installeren. Maar ik vraag me af of een hard reset en dan alles handmatig installeren en instellen, niet beter is.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
MRELynx schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:31:
[...]

Ik lees hier vaker dat 930 gebruikers 1% accu verlies per uur hebben. Vraag me af hoe jullie dat doen. Hebben jullie dat werkelijk niks op je home screen staan qua live tiles etc? Ik heb 4 mail accounts, waarvan 2 op As items arrive. De overige 2 op 1x per uur. Dan heb ik nog Bing News, Bing Weer, NextGen Reader, WPCentral App, Storage Sense, Data Sense, Battery Saver, OneFootball, Bing Sport, Nokia StoryTeller, Nos App, Stappenteller, Bing Gezondheid en Fitness aan staan op mijn home screen. Verder nog wel wat tegels, maar dat zijn meer gewone, niet live tiles.

Verder in de battery saver app alles uitgeschakeld wat niet op de achtergrond hoeft te draaien, behalve bovenstaande apps.

Ik zit per dag/week op 3-4% accu drain per uur hiermee. Heb wel een backup teruggezet van mijn Lumia 920 tijdens de eerste installatie. Weet niet of dat nog wat uitmaakt. Had geen zin om alles handmatig weer te moeten installeren. Maar ik vraag me af of een hard reset en dan alles handmatig installeren en instellen, niet beter is.
je zou eens kunnen beginnen met een stuk minder live-tiles plaatsen, die vreten batterij. En je hebt er best veel vergeleken met mij en anderen in mijn omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
PaT schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:14:
[...]

Dit komt door de tag 'album artist' Ik ben recent bezig geweest met mijn mp3 collectie te voorzien van goede tags. Zodra daar bij een verzamelalbum (ik heb ook nogal veel hardcore cd's uit mijn jeugd) niets staat ingevuld of steeds iets anders, dan gaat het mis. Zet je in die tag "diverse artiesten" o.i.d., dan gaat het goed.

Ik ben veelvuldig bezig geweest met Tag&Rename om dat goed te krijgen.
Ik ben daar ook druk mee bezig geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 20:46
Tom. C schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 11:33:
Instellingen --> scherm --> Kleurprofiel aanpassen: Het schuifje bij tint op groen zetten. Lost het probleem bij mij op.

Dit is hoe ik het heb ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://home.canaldigitaal.nl/494085/screen930.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
unimatrix zero schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 14:45:
[...]

Instellingen --> scherm --> Kleurprofiel aanpassen: Het schuifje bij tint op groen zetten. Lost het probleem bij mij op.

Dit is hoe ik het heb ingesteld:

[afbeelding]
Dank voor je reactie! Had deze oplossing inderdaad al voorbij zien komen, maar bij mij ontbrak de slider voor 'tint'. Toen ik het zonet weer wou proberen naar aanleiding van je reactie kreeg ik een melding dat de beeldscherminstellingen waren aangepast, en nu stond de slider er wel bij.

Probleem lijkt inderdaad nu opgelost!

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

jorisjan schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:59:
[...]
je zou eens kunnen beginnen met een stuk minder live-tiles plaatsen, die vreten batterij. En je hebt er best veel vergeleken met mij en anderen in mijn omgeving
Live tiles gebruiken niet veel energie. Ze worden ik geloof maximaal 1x in de 15 minuten geupdate en zolang het startscherm niet in beeld is gebruiken ze eigenlijk niets.

Taken op de achtergrond kunnen veel vragen als ze vaak verbinding maken met een server. Dat is per app verschillend, dus daar kom je alleen achter door een app niet toe te staan op de achtergrond en dan kijken of het veel batterijduur scheelt.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik heb hier niet alles kunnen volgen en daarom mijn excuses indien ik dit onderwerp gemist heb.
Als ge voor de eerste keer een account instelt dat zie je al de vorige mails gelijk in de inbox staan.
Kan mij iemand vertellen hoe je die inbox in één keer leeg kan krijgen? dus alle mails in één keer wissen.
Mijn account is een Telenet account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

onkeltje schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:05:
Ik heb hier niet alles kunnen volgen en daarom mijn excuses indien ik dit onderwerp gemist heb.
Als ge voor de eerste keer een account instelt dat zie je al de vorige mails gelijk in de inbox staan.
Kan mij iemand vertellen hoe je die inbox in één keer leeg kan krijgen? dus alle mails in één keer wissen.
Mijn account is een Telenet account.
Deze vraag hoort eigenlijk niet in dit topic thuis, maar waarschijnlijk is jouw mailaccount of IMAP of exchange. Dat betekend dat de mail gesynchroniseerd wordt met de mailserver en al je andere pc's. Wis je de mails op je telefoon, dan wis je ze ook van de server en vind je ze ook niet meer terug op je andere pc's. Ik weet niet of je dat wilt, zo ja, wis de mail dan op je pc of via de webmail van Telenet en de mail verdwijnt overal...

Op je telefoon kan je in de inbox de 3 puntjes onderaan aantappen, dan instellingen en dan synchronisatie-instellingen waar je kan aangeven wat je wilt synchroniseren en tot hoelang geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
Jongens, wat een heerlijk toestel is dit zeg. Wat was mijn S3 achteraf ongelofelijk traag, en wat een prachtig scherm zit er in dit toestel. Ik zie mezelf voorlopig niet weer terug naar Android gaan, WP8.1 werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Swerfer schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:52:
[...]

Deze vraag hoort eigenlijk niet in dit topic thuis, maar waarschijnlijk is jouw mailaccount of IMAP of exchange. Dat betekend dat de mail gesynchroniseerd wordt met de mailserver en al je andere pc's. Wis je de mails op je telefoon, dan wis je ze ook van de server en vind je ze ook niet meer terug op je andere pc's. Ik weet niet of je dat wilt, zo ja, wis de mail dan op je pc of via de webmail van Telenet en de mail verdwijnt overal...

Op je telefoon kan je in de inbox de 3 puntjes onderaan aantappen, dan instellingen en dan synchronisatie-instellingen waar je kan aangeven wat je wilt synchroniseren en tot hoelang geleden...
Sorry dat ik de vraag hier stelde maar ik zie geen andere oplossing.
Bedankt voor het antwoord, ik vrees ook dat dit de enige oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:51
Hoe hebben jullie de camera ingesteld staan automatisch of ingesteld door flits ?
Ik merk dat ik de ene keer betere foto's heb met auto en de andere keer met ingesteld door flits, in dezelfde onstandigheden. ( ik probeer nog het echte verschil te ontdekken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

Marcelvdberg schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:50:
Waar ik me de laatste dagen een beetje aan begin te ergeren is het woordenboek van WP, wanneer ik een bericht aan het typen ben, gooit het er sporadisch woorden met hoofdletters in en het leert ook geen nieuwe woorden.

Is er een mogelijkheid om veel gebruikte woorden toe te voegen aan het woordenboek van WP?
Dit zou het typen van berichten voor mij een stuk comfortabeler maken.
Inderdaad niet het juiste topic, maar ik heb hier een UserVoice voor aangemaakt een tijdje terug..
Het enige wat je kan doen, is voten en hopen :p

https://windowsphone.user...-letter-words-by-the-auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• james27
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-05 21:22
Vannacht het toestel in vliegtuig modus gezet nadat ik een nieuw simkaart erin had gedaan ook in vliegtuig modus zakt de accu met bijna 30% in standby modus. Heb al tot 2 keer toe een factory reset uitgevoerd. Ga nu maar de nokia aanbieden ter reparatie. Erg jammer.

[ Voor 10% gewijzigd door james27 op 04-08-2014 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
james27 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:12:
Vannacht het toestel in vliegtuig modus gezet nadat ik een nieuw simkaart erin had gedaan ook in vliegtuig modus zakt de accu met bijna 30% in standby modus. Heb al tot 2 keer toe een factory reset uitgevoerd. Ga nu maar de nokia aanbieden ter reparatie. Erg jammer.
Ik vind dat mensen altijd snel iets ter reparatie aanbieden ;), heb je eens verder gekeken wat het probleem kan zijn ?
Factory reset wil niet altijd zeggen dat het probleem is opgelost.
Misschien heb ik eerdere post gemist, maar hoe lang heb je toestel in gebruik ?
Heb je alle apps al eens geopend ?
De apps die je eraf kan gooien al eens eraf gegooid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• james27
Ik heb de telefoon sinds 25 juli, heb op inderdaad op internet gelezen dat je alle apps 1 keer moet openen dit heb ik ook gedaan. Heb van alles geprobeerd maar wilt niet lukken, heb zelfs een nieuw simkaart erin gedaan maar dat heeft ook niet geholpen. Op het verbruik scherm zie ik ook niks geks. Ja en als die in vliegtuigmodus zelfs in de nacht bijna 30 % zakt dan is er volgens mij iets mis met de telefoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik vind dat je groot gelijk heb. In vliegtuigmodus zou dat toestel hooguit een half procent per uur mogen verbruiken, als het niet nog minder zou moeten zijn.

Heb je wel van tevoren alle achtergrondtaken ook uitgezet? Dalijk zit er een app zijn uiterste best te doen ergens mee te verbinden en dat lukt dan niet door de vliegtuigmodus.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
james27 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:37:
Ik heb de telefoon sinds 25 juli, heb op inderdaad op internet gelezen dat je alle apps 1 keer moet openen dit heb ik ook gedaan. Heb van alles geprobeerd maar wilt niet lukken, heb zelfs een nieuw simkaart erin gedaan maar dat heeft ook niet geholpen. Op het verbruik scherm zie ik ook niks geks. Ja en als die in vliegtuigmodus zelfs in de nacht bijna 30 % zakt dan is er volgens mij iets mis met de telefoon zelf.
Doe eens een paar keer een Softreset, misschien dat dit helpt.
Het lijkt erop dat er toch ergens een applicatie is die jouw batterij "draint", voelt je toestel ( te ) warm aan alsof je een game aan het spelen bent ?
Ikzelf acht de kans klein dat het de batterij zelf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• james27
PaT schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:49:
Ik vind dat je groot gelijk heb. In vliegtuigmodus zou dat toestel hooguit een half procent per uur mogen verbruiken, als het niet nog minder zou moeten zijn.

Heb je wel van tevoren alle achtergrondtaken ook uitgezet? Dalijk zit er een app zijn uiterste best te doen ergens mee te verbinden en dat lukt dan niet door de vliegtuigmodus.
Dit heb ik met vliegtuigmodus nog niet geprobeerd, wel toen ik mijn wifi bij eerder test aan had staan maar met het zelfde resultaat. Maar ik zal dit nog wel proberen misschien dat er dan een app naar voren komt in het verbruik scherm.

Toestel zelf vind ik niet zo heet worden, heb gehoord dat sommige hem niet meer kunnen vast houden vanwege de warmte maar daar heb ik geen last van, het wordt wel wat warmer als ik bijvoorbeeld zit te browsen maar niet heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Kijk ook eens welke instellingen bij jou e-mail accounts ingesteld staan. Wanneer daar onder "synchronisatie-instellingen" de optie "Nieuwe items downloaden" ingesteld staat op "op basis van mijn gebruik", stel deze dan op een andere keuze in. Zelfs "bij ontvangst" is een betere keuze.

Blijkbaar wil hij zichzelf aanleren wanneer hij het beste jou e-mail kan ophalen, maar bij die optie zou het nogal eens veel accu kunnen verbruiken (yep, noem het maar een bug'je).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Als je inderdaad een app hebt die niet afvangt dat het toestel in Vliegtuigmodus staat en maar probeert iets op te halen wat niet lukt, dan kan dat maar zo de oorzaak van je battery drain zijn.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• james27
james27 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:55:
[...]

Dit heb ik met vliegtuigmodus nog niet geprobeerd, wel toen ik mijn wifi bij eerder test aan had staan maar met het zelfde resultaat. Maar ik zal dit nog wel proberen misschien dat er dan een app naar voren komt in het verbruik scherm.

Toestel zelf vind ik niet zo heet worden, heb gehoord dat sommige hem niet meer kunnen vast houden vanwege de warmte maar daar heb ik geen last van, het wordt wel wat warmer als ik bijvoorbeeld zit te browsen maar niet heet.
Heb dit niet alleen in vliegtuig modus getest maar ook met alleen 2G,3G en Wifi alleen, op allemaal een drain van 30%, met de test op 2G,3G en wifi heb ik alle achtergrond taken geblokkeerd en email synch op elk 2 uur ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callosum
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-04-2022
Ik heb de nokia 930 nu enkele weken. En moet zeggen dat ik er erg tevreden van ben. De batterijduur verbetert zoals gezegd in de eerste week. De hitte-ontwikkeling valt ook goed mee. Vooral het scherm is zalig.

Nu had ik wel een vraag: telkens als ik het toestel lock en daarna terug unlock werkt de wifi-verbinding niet meer. Ik moet dan manueel wifi uit-aan zetten en opnieuw laten verbinden voor het terug werkt? Heeft er nog iemand dit probleem, of een idee hoe je de wifi verbinding kan behouden tijdens het locken van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:37

TheVMaster

Moderator WOS
Zohw...de Windows Phone 8.1 Update Developer Preview rolt binnen op de Lumia 930....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:49:
Zohw...de Windows Phone 8.1 Update Developer Preview rolt binnen op de Lumia 930....
Idem 8)

Het warm worden bij laden en intensief gebruik rechtsonder kan ik beamen (weet dat dat al genoemd is)

Cortana werkt bij mij vreemdgenoeg minder goed bij het bellen van contacten dan bij de preview op de 520. (Misschien iets niet goed ingesteld?)

Als je de taal wijzigt op de telefoon bij tekstinvoer (van nl naar eng bijv.) springt hij niet meer automatisch van .nl naar .com. (Wel bij de preview op de 520)

City Lens geintegreerd in Here Maps was even wennen. Raar dat ze dat niet in de store aangeven als je de app pobeert te installeren maar het hebben over niet compatible schermresoluties).

Er valt nog wat te polijsten dus ik hoop dat dat in deze update zit 8)

Wat ik trouwens opvallend vind is dat het scherm van de 1020 iets luxieuzer aanvoelt...gladder zeg maar.

[ Voor 5% gewijzigd door SB[NL] op 04-08-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osuijk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 20:07
update rolt uit via developer preview:

http://www.wpcentral.com/...t-developer-preview-users

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Gister de L930 omgeruild voor een nieuwe, lens en de groene achterkant zitten er nu wel goed in.
Echter zie ik twee knopjes onderaan staan ipv 3 als ik op de zoekknop druk.. Ik heb nu alleen de Vision en Muziek. Op de vorige telefoon had ik ook een derde erbij, functie weet ik niet zo meer omdat ik die amper gebruikte. Hoe fix ik deze terug?

Daarnaast in de instellingen staat alles onder systeem in een andere volgorde. Als ik onder Scherm kijk heb ik maar 1 knopje onder kleurprofiel, en eerst kon ik ook de tint nog aanpassen. nu alleen maar Kleurtemperatuur en verzadiging. Hoe fix ik de tint weer terug? alles al geprobeerd, opnieuw opstarten, reset..

Daarbij is het een nieuw exemplaar en zodoende moet de batterij inwerken, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:37
Misschien even updaten en kijken of de regio nog goed staat ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Ik heb nu ook de update.

Het kan zijn dat ik het niet eerder heb gemist, maar staat bij datum en tijd niet meer Tijd automatisch?
Ik kwam er toevallig achter toen ik na de update de datum en tijd moest goed zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door ErwinJ op 05-08-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
Caelorum schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:28:
Misschien even updaten en kijken of de regio nog goed staat ingesteld?
Geen update beschikbaar en de regio staat op Nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
ErwinJ schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:56:
Hoe hebben jullie de camera ingesteld staan automatisch of ingesteld door flits ?
Ik merk dat ik de ene keer betere foto's heb met auto en de andere keer met ingesteld door flits, in dezelfde onstandigheden. ( ik probeer nog het echte verschil te ontdekken )
Dat bewijst maar weer dat goede foto's maken een kunst is. Er bestaat eigen geen fototoestel (of maar een handvol) die in de autostand nagenoeg altijd goede foto's weet te maken.

Of je wel of geen flits zou moeten gebruiken hangt af van de compositie en de licht omstandigheden. Daarnaast een LED flits ook geen ideale flits.

Wijze raad:
Als het even mogelijk is, geen flits gebruiken maar andere instellingen wijzigen.
Aangezien de Lumia 930 goed in staat is om bij weinig licht ook goede foto's te maken heb ik de flitser standaard uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Athome schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:17:
[...]

Dat bewijst maar weer dat goede foto's maken een kunst is. Er bestaat eigen geen fototoestel (of maar een handvol) die in de autostand nagenoeg altijd goede foto's weet te maken.

Of je wel of geen flits zou moeten gebruiken hangt af van de compositie en de licht omstandigheden. Daarnaast een LED flits ook geen ideale flits.

Wijze raad:
Als het even mogelijk is, geen flits gebruiken maar andere instellingen wijzigen.
Aangezien de Lumia 930 goed in staat is om bij weinig licht ook goede foto's te maken heb ik de flitser standaard uit staan.
Bedankt voor je antwoord.
Ik weet dat het van meerdere factoren afhangt, maar ik wou een zo beste mogelijke instelling voor als ik snel een foto wilde maken.
Als ik meer tijd heb pas ik het wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Krasloos schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:11:
[...]

Geen update beschikbaar en de regio staat op Nederland..
Dan stond de regio op je vorige toestel waarschijnlijk ergens anders op. In Nederland is het inderdaad alleen Vision en Music. Als je hem op US zet heb je als het goed is ook Local Scout erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
Propane schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:36:
[...]

Dan stond de regio op je vorige toestel waarschijnlijk ergens anders op. In Nederland is het inderdaad alleen Vision en Music. Als je hem op US zet heb je als het goed is ook Local Scout erbij.
Dankjewel, ik heb nu Local Scout (omgeving) erbij staan. Echter heb ik bij de Instellingen en dan Scherm, geen optie om de tint aan te passen in bijvoorbeeld groen, neutraal of paars..Hoe krijg ik die er alsnog bij? net als bij mijn vorige L930.. Ik heb al een reset gedaan, zonet voor de Local Scout een paar keer opnieuw opgestart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimeJitsu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-04 09:19
Ik heb nu een paar dagen mijn (groene) lumia 930. Hiervoor had ik een HTC desire S. Nou, wat een wereld van verschil! Hartstikke logisch natuurlijk als je de specs vergelijkt. Ik ben zeer te spreken over de camera, het scherm en ook de nokia apps werken goed.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de telefoon. Een paar dingen mis ik wel:
-Whatsapp berichten zou ik graag op de home screen willen bekijken.
-Ook vind ik de agenda verschikkelijk lelijk!
-Ik zou graag meer doorzichtige apps willen hebben (al heb ik de meeste met transparancy tiles en Cool tiles wel transparant gekregen)

Hebben jullie al de telefoon gebruikt om mee te navigeren? Tijdens een autoritje van een halfuur vond ik de telefoon wel heel erg warm.

Ik zoek nog een hoesje en ik zou graag een leren pouch willen hebben, heeft iemand al een mooie gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-08 21:30
Krasloos schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:45:
[...]

Dankjewel, ik heb nu Local Scout (omgeving) erbij staan. Echter heb ik bij de Instellingen en dan Scherm, geen optie om de tint aan te passen in bijvoorbeeld groen, neutraal of paars..Hoe krijg ik die er alsnog bij? net als bij mijn vorige L930.. Ik heb al een reset gedaan, zonet voor de Local Scout een paar keer opnieuw opgestart..
De app moet bijgewerkt worden om die sliders te krijgen, ga daarvoor op je telefoon naar http://www.windowsphone.c...ab-4dce-b088-f92e9c7994f3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
jaspa schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 12:59:
[...]

De app moet bijgewerkt worden om die sliders te krijgen, ga daarvoor op je telefoon naar http://www.windowsphone.c...ab-4dce-b088-f92e9c7994f3
Pff, tja.. het is gelukt met de nieuwe update. :D Dankuzeer.
Echter stond hij niet in de lijst om bij te werken. Via jouw link wel. Super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:59
JimeJitsu schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:57:

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de telefoon. Een paar dingen mis ik wel:
-Whatsapp berichten zou ik graag op de home screen willen bekijken.

-Ook vind ik de agenda verschikkelijk lelijk!

-Ik zou graag meer doorzichtige apps willen hebben (al heb ik de meeste met transparancy tiles en Cool tiles wel transparant gekregen)
1. Je kan de tile groot maken en dan zie je het laatste bericht erin staan.

2. Ik gebruik zelf http://www.windowsphone.c...d8-4cf8-9891-da9579ce2692 vind hem persoonlijk mooier dan de standaard agenda.

3. dit is gewoon een kwestie van tijd denk ik, aangezien 8.1 nog maar net officieel uit is.

krijg vandaag ook eindelijk mijn 930 binnen :) tussen 14:30 en 16:30, dus opschieten postbode :P

[ Voor 4% gewijzigd door Ruudox op 05-08-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
pruimman schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:46:
[...]

1. Je kan de tile groot maken en dan zie je het laatste bericht erin staan.

2. Ik gebruik zelf http://www.windowsphone.c...d8-4cf8-9891-da9579ce2692 vind hem persoonlijk mooier dan de standaard agenda.

3. dit is gewoon een kwestie van tijd denk ik, aangezien 8.1 nog maar net officieel uit is.

krijg vandaag ook eindelijk mijn 930 binnen :) tussen 14:30 en 16:30, dus opschieten postbode :P
deze Chronos Calender is ook een aanrader als je een goede agenda wilt die misschien net iets meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Heb nu paar dagen Lumia 930 als vervanger voor mijn 920.

+ Stuk sneller
+ Foto's beter, filmpjes ben ik niet helemaal over uit, ik moet handmatig scherpstellen want autofocus is iets te enthousiast tijdens filmen.
+ Scherm
+ Glas van scherm, voelt net fijner/gladder/minder plakkerig aan
+ Geluid en speakers

- Net iets minder comfortabel
- Geen glimp

Verwachte geen revolutie, maar de evolutie bevalt mij toch uiteindelijk meer dan verwacht.

Heeft iemand al ervaring met de flip cover van nokia? In oranje lijkt mij die toch wel erg vet.

[ Voor 9% gewijzigd door CR35 op 05-08-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

CR35 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:55:
Heb nu paar dagen Lumia 930 als vervanger voor mijn 920.
...
+ Foto's beter, ..
...
Ik ben erg benieuwd naar je low-light foto's (verschil tussen de 920 & 930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Hier ben ik niet zo blij mee:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hPcSs2f0hSmWtMx7RctgDIvd/full.png

Ik had gehoopt dat HERE Drive+ met scherm aan toch wel wat minder batterij zou verbruiken dan de L920. Het lijkt wel of hij meer van de batterij vraagt en hij wordt ook nog eens heel warm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 09:16
Swerfer schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:42:

[afbeelding]

Ik had gehoopt dat HERE Drive+ met scherm aan toch wel wat minder batterij zou verbruiken dan de L920. Het lijkt wel of hij meer van de batterij vraagt en hij wordt ook nog eens heel warm...
Ik vind de navigatie ook echt een bizarre stroom slurper. Heb regelmatig dat ie aan de autolader hangt en dan alsnog langzaam leegloopt. Toch jammer...

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Accessoires hebben hun eigen topic. Zouden jullie die dan ook willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
@Swerfer:
Die battery Saver is dat een app van de 930 of is dit los gedownload en welk is dat dan?
Ik zoek namelijk zo'n app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:03
Athome schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:26:
@Swerfer:
Die battery Saver is dat een app van de 930 of is dit los gedownload en welk is dat dan?
Ik zoek namelijk zo'n app.
Dat is de app van Microsoft die standaard wordt meegeleverd met Windows Phone 8.1, De battery saver app kun je vinden in de applijst in het Nederlands heet deze app batterijbesparing

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Swerfer schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:42:

[afbeelding]

Best begrijpelijk. Amoled met veel wit en een groter 1080p scherm is een grotere batterijslurper dan je schermpje van je L920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
Tot nu toe vind ik het enige wat enigzins storend is aan dit model de fysieke knoppen, daar lijkt wat speling op te zitten. In vergelijking met de rest van het toestel doet dat wat afbreuk aan de bouwkwaliteit, voor de rest geen klachten eigenlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:17

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Jevon schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:25:
[...]

Ik vind de navigatie ook echt een bizarre stroom slurper. Heb regelmatig dat ie aan de autolader hangt en dan alsnog langzaam leegloopt. Toch jammer...
Gebruiken jullie ook de "Battery saver" option in Here Drive+ of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoopdoge90
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 11:31
Hebben jullie ook dat de capacitieve knoppen onderin niet oplichten? Dat was bij mijn Lumia 920 wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
vuhuy schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 02:30:
Hebben jullie ook dat de capacitieve knoppen onderin niet oplichten? Dat was bij mijn Lumia 920 wel zo.
Bij mijn 930 branden ze wel, redelijk fel zelfs (helderder dan het scherm, in laag licht omstandigheden)
gauchov6 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 00:19:
[...]

Gebruiken jullie ook de "Battery saver" option in Here Drive+ of niet?
Die optie is enkel om het batterijgebruik op de achtergrond te beperken. Dus wanneer het scherm aanstaat en Here Drive+ gebruikt wordt heb je daar niets aan.

Het lijkt mij gezond als je navigeert en de phone hangt aan de lader (met 1500mAh uitgang) dat deze dan wel op- ipv ontlaadt. Ik weet alleen niet of degenen die er last van hebben dat de phone ontlaadt tijdens het rijden een officiële Nokia autolader hebben (volgens Nokia geschikt voor de Lumia 930) en hoeveel vermogen die kan leveren.

[ Voor 52% gewijzigd door Chris.nl op 06-08-2014 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vuhuy schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 02:30:
Ze staan alleen aan in het donker, overdag staan ze uit (automatisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 09:16
Chris.nl schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 06:14:
[...]

Bij mijn 930 branden ze wel, redelijk fel zelfs (helderder dan het scherm, in laag licht omstandigheden)
[...]

Die optie is enkel om het batterijgebruik op de achtergrond te beperken. Dus wanneer het scherm aanstaat en Here Drive+ gebruikt wordt heb je daar niets aan.

Het lijkt mij gezond als je navigeert en de phone hangt aan de lader (met 1500mAh uitgang) dat deze dan wel op- ipv ontlaadt. Ik weet alleen niet of degenen die er last van hebben dat de phone ontlaadt tijdens het rijden een officiële Nokia autolader hebben (volgens Nokia geschikt voor de Lumia 930) en hoeveel vermogen die kan leveren.
Ik heb een lader van TomTom met daarop 2 usb poorten. Uit mijn hoofd 1x 2.1A en 1x 1.2A.

Laatste keer dat ik hem heb gebruikt liep ie langzaam leeg terwijl die aangesloten was op de 2.1A poort via de originele Nokia kabel. Telefoon werd ook onaangenaam warm.

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Ik heb nog een TomTom xl waar ik tevreden over ben.
Is het de moeite waard om hiervoor Here+ te gebruiken , iemand ervaring hiermee ?

Nou gebruik ik Here+ alleen als ik ff snel een route moet hebben en rijden, aangezien tomtom tijd nodig heeft om op te starten en gps te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04
Here+ heb ik nu een aantal keren gebruikt, TomTom for Android heb ik gebruikt op mijn SGS3 en ik kan je melden dat er nauwelijks verschil tussen die twee zit. Het enige wat Here+ niet doet is rijbaan aanwijzen als je een splitsing nadert.

Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn Lumia 930, tot nu toe geen enkel momentje gehad dat ik terug wilde naar mijn SGS3. Het enige wat een beetje vaag blijtk is dat mijn scherm soms heel even wat rimpels vertonen, waar ik al eerder een melding van heb gemaakt. Mijn scherm is verder goed en ook de paarse gloed is bij mij alleen zichtbaar in het donker als het scherm dimt.

Scherm rimpels zoals op onderstaande filmpjes:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bvsk9_XugMs]
Het lijkt te gebeuren zodra het toestel overgaat op Edge/2G.

[ Voor 17% gewijzigd door Miki op 06-08-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Laatst online: 14-09 16:49
Miki schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:55:
Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn Lumia 930, tot nu toe geen enkel momentje gehad dat ik terug wilde naar mijn SGS3. Het enige wat een beetje vaag blijtk is dat mijn scherm soms heel even wat rimpels vertonen, waar ik al eerder een melding van heb gemaakt. Mijn scherm is verder goed en ook de paarse gloed is bij mij alleen zichtbaar in het donker als het scherm dimt.

Scherm rimpels zoals op onderstaande filmpjes:
[video]
[video]
Het lijkt te gebeuren zodra het toestel overgaat op Edge/2G.
Ik heb ook af en toe die 'rimpels' op witte vlakken, maar ik kan ze niet reproduceren en heb ze eigenlijk nauwelijks. Ik heb het idee dat het niet te maken heeft met overgang naar 2G, omdat ik het volgens mij ook had terwijl ik op wifi zat thuis. Ik zal er eens op letten.
Chris.nl schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 06:14:
Ik heb de officiele Nokia QI autolader CR-201 en ik merk dat deze soms net wel en soms net niet genoeg power levert om met Drive+ te navigeren. Volgens de specificaties levert hij 750 mA. Er is ook de mogelijkheid om een USB kabel in te pluggen. Ik heb dat niet gedaan nog dus ik weet niet of dan extra sap uit het stopcontact komt.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Streup schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:53:
Ik heb de officiele Nokia QI autolader CR-201 en ik merk dat deze soms net wel en soms net niet genoeg power levert om met Drive+ te navigeren. Volgens de specificaties levert hij 750 mA. Er is ook de mogelijkheid om een USB kabel in te pluggen. Ik heb dat niet gedaan nog dus ik weet niet of dan extra sap uit het stopcontact komt.
Ik staarde zelf naar de specs van de bedrade lader 1500mAh op 5volt = 7,5 watt vermogen.
Die QI lader levert 750mAh op 12volt = 9 watt vermogen. Dat is dus eigenlijk nog iets krachtiger (even vergeten dat er bij de draadloze overdracht ietswat verloren gaat)

Je zou van die officiele accessoire mogen verwachten dat het gewoon werkt. Dan lijkt het me toch een missertje van Nokia aan de Lumia 930 kant, hopen dat ze het kunnen fixen met een update oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Streup schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:53:
Ik heb ook af en toe die 'rimpels' op witte vlakken, maar ik kan ze niet reproduceren en heb ze eigenlijk nauwelijks. Ik heb het idee dat het niet te maken heeft met overgang naar 2G, omdat ik het volgens mij ook had terwijl ik op wifi zat thuis. Ik zal er eens op letten.
Ik heb het idee dat het alleen soms bij de browser voorkomt, maar het kan ook zijn dat dat zo'n beetje het enige witte scherm is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:17
Chris.nl schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:33:
[...]

Ik staarde zelf naar de specs van de bedrade lader 1500mAh op 5volt = 7,5 watt vermogen.
Die QI lader levert 750mAh op 12volt = 9 watt vermogen. Dat is dus eigenlijk nog iets krachtiger (even vergeten dat er bij de draadloze overdracht ietswat verloren gaat)

Je zou van die officiele accessoire mogen verwachten dat het gewoon werkt. Dan lijkt het me toch een missertje van Nokia aan de Lumia 930 kant, hopen dat ze het kunnen fixen met een update oid.
Is het wel 12 volt? Of zit er een omvormertje voor naar 5V?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Laatst online: 14-09 16:49
Chris.nl schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:33:
[...]
Ik heb een aantal keer eigenwijs mijn eigen route naar mijn werk gereden en niet die die Drive aangaf en ik heb het idee dat voortdurend de route herberekenen ook vrij veel stroom kost.

Opvallend trouwens dat de snelste route volgens Drive regelmatig helemaal niet de snelste route is. :F

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
bramv82 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:59:
[...]

Is het wel 12 volt? Of zit er een omvormertje voor naar 5V?
Ik weet niet precies hoe dat werkt... Ging puur uit van specs Nokia pagina, zal waarschijnlijk ergens wel weer omgevormd worden maar 5 volts, dan gaat de mAh weer evenredig omhoog, zodat het vermogen gelijk blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:33
Streup schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:07:
[...]

Opvallend trouwens dat de snelste route volgens Drive regelmatig helemaal niet de snelste route is. :F
Drive is GRUWELIJK inefficient. Hij heeft mij een keer op een rit van 100 KM meerdere keren van de snelweg af laten rijden om me door allemaal binnendoorweggetjes met rotondes en dorpen met 30KM/H zones te leiden :S En hij stond ingesteld op fastest route... sloeg echt he-le-maal nergens op, heb er een uur langer over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
Avalaxy schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:50:
[...]

Drive is GRUWELIJK inefficient. Hij heeft mij een keer op een rit van 100 KM meerdere keren van de snelweg af laten rijden om me door allemaal binnendoorweggetjes met rotondes en dorpen met 30KM/H zones te leiden :S En hij stond ingesteld op fastest route... sloeg echt he-le-maal nergens op, heb er een uur langer over gedaan.
Uhh oke, er is toch altijd iets als je gezond verstand? Ik neem mijn navigatie als hulpmiddel mee, maar als ik ergens heen ga waar ik totaal niet bekend ben, kijk ik wel eventjes hoe ik er het beste kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:11
vali schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:50:
[...]

Uhh oke, er is toch altijd iets als je gezond verstand? Ik neem mijn navigatie als hulpmiddel mee, maar als ik ergens heen ga waar ik totaal niet bekend ben, kijk ik wel eventjes hoe ik er het beste kan komen.
Hoewel dit (Ik kijk ook altijd eerst de route na via Google Maps oid, om vervolgens op de laatste paar km eventueel de navi aan te zitten, stukje id stad bijvoorbeeld), betrap ik Drive+ ook op die korte stukken wel eens op dit soort kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:33
vali schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:50:
[...]

Toen ik doorhad dat ik zo'n achterlijke route aan het rijden was ben ik dan ook zo snel mogelijk teruggegaan naar de snelweg, maar ik had van tevoren niet de hele route bekeken omdat ik aannam dat m'n navigatie me gewoon de meest logische route liet rijden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Zo.. heeft even geduurd maar de bestelling van een Groene 930 is geplaatst icl contractverlenging..
Afgesproken om vrijdag ochtend te leveren... Nu mag ik hier echt mee gaan praten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ach, HERE Drive + bevalt mij prima. Op die keren na dat ik de snelweg wordt afgestuurd om de volgende oprit er weer op te moeten. Tssss.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unimatrix zero
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 20:46
Als ik een route in Here Drive zet, dan kijk ik voordat ik begin te navigeren waar Here Drive mij langs stuurt. Het is voor mij een extra hulpmiddel om op mijn bestemming te komen, niet iets waar ik blindelings op vaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Maar ondertussen heeft het allemaal weinig met de 930 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:54

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Avalaxy schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:50:
[...]

Helaas heb ik deze ervaring ook.. Als ik tegenwoordig een route laat berekenen doe ik dit vaak eerst op 'gebalanceerde' route, deze is vaak wel goed. Vervolgens kijk ik dan wat hij bij de 'snelste route ' doet. De ene keer is de route exact hetzelfde , de keren dat hij afwijkt... is het een belachelijke route door de meest landelijke weggetjes 8)7

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04
Als dezelfde route afwijkt heeft het dat dan niet te maken met verkeersinformatie op die route :?

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 07-08-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:09
Morgen ontvang ik mijn 930.
Over navigatie kan ik mij nier echt druk maken. Zelf even na denken over je route is niet zo moeilijk toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
  • Laatst online: 15:06
Zou de zwarte versie ook gevoelig zijn voor "scuffs" op de rand? Zit nog erg te dubben over de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

conodihno1 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:30:
Zou de zwarte versie ook gevoelig zijn voor "scuffs" op de rand? Zit nog erg te dubben over de kleur.
Heb je de zwarte al gezien dan, in real live? Ik vind het niks bijzonders. Ik vind het te zwart allemaal. Ik ga zelf voor de oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Here Drive mag in het Store en apps topic besproken worden, houden we het hier gewoon op de 930 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Laatst online: 31-03 09:48
GerCor schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:57:
[...]

Heb je de zwarte al gezien dan, in real live? Ik vind het niks bijzonders. Ik vind het te zwart allemaal. Ik ga zelf voor de oranje.
Ik heb zelf de oranje ook besteld, maar teruggestuurd omdat ik het oranje veel te licht vind. Het gaf de hele telefoon een beetje een vies kleurtje naar mijn mening. Ik had het echt een stuk donkerder verwacht naar aanleiding van online foto's, zoals deze. Het oranje ziet er meer uit zoals dit.

Maar als het goed is komt vandaag een witte binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:37

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb ook de Oranje 930...maar heb wel het idee dat de oranje achterkant niet goed gemonteerd zit. Rechtsonder (vlakbij het gaat voor eh....een luidspreker?) lijkt het wel alsof hij niet goed aansluit (er zit speling in de behuizing als ik op het oranje hoekje druk). Daarnaast sluit het oranje kunststof niet mooi aan an de linker (lange) zijde. Tussen de camera en aan/uit knop lijkt het plastic wat omhoog te komen....

Twijfel nog of ik hem terug ga sturen naar Coolblue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ereaser schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:24:
[...]

Ik heb zelf de oranje ook besteld, maar teruggestuurd omdat ik het oranje veel te licht vind. Het gaf de hele telefoon een beetje een vies kleurtje naar mijn mening. Ik had het echt een stuk donkerder verwacht naar aanleiding van online foto's, zoals deze. Het oranje ziet er meer uit zoals dit.

Maar als het goed is komt vandaag een witte binnen :)
Ik vind die oranje juist cool. Je krijgt ook snel reacties van anderen. Nokia heeft het wat dat betreft slim aangepakt met die felle kleuren, iedereen vraagt zich af wat voor telefoon je gebruikt.

Het enige nadeel van de oranje kleur is als je foto's van dichtbij maakt. Die krijgen al gauw een oranje gloed. Mijn L920 had dat ook wel met rood, maar wel minder snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
  • Laatst online: 15:06
GerCor schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:57:
[...]

Dat het donker is vind ik niet erg. Wil alleen geen scuff gate ala iPhone 5. Als het dan toch een kleurtje gaat worden zal het oranje zijn, met een groen hoesje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
TheVMaster schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:44:
Ik heb ook de Oranje 930...maar heb wel het idee dat de oranje achterkant niet goed gemonteerd zit. Rechtsonder (vlakbij het gaat voor eh....een luidspreker?) lijkt het wel alsof hij niet goed aansluit (er zit speling in de behuizing als ik op het oranje hoekje druk). Daarnaast sluit het oranje kunststof niet mooi aan an de linker (lange) zijde. Tussen de camera en aan/uit knop lijkt het plastic wat omhoog te komen....

Twijfel nog of ik hem terug ga sturen naar Coolblue...
Ik had een groene versie en de achterkant was ook niet goed gemonteerd. Hiervoor naar een Coolblue winkel geweest en heb een nieuwe gekregen.. Deze was ook niet goed, heeft meneer nog een andere uit de magazijn gehaald en nu heb ik goede. Heb zelf een controle gedaan, dat wel. Twijfel wel of deze achterkant wel goed is gemonteerd. Coolblue heeft wel service en ze werken met 'klant is koning'-moraal. Super. Je kan hem best omruilen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb nu een zwarte HTC. Nadeel van zwart, in mijn woning dan, is dat ik regelmatig op zoek ben naar mijn telefoon. Vooral 's avonds, zoek ik de hele woonkamer af, ligt het ding naast me op de leuning. Ik heb met een fel oranje het idee dat ik die erg snel kan vinden. Daarnaast lijkt mij de oranje in combinatie met de lichtgekleurde kant en zwarte voorkant wel helemaal 2014/2015. Hoop wel dat het 'tijdloos' is en niet dat ik na een paar maanden zat ben. En je maakt natuurlijk de blits op Nationale feestdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Laatst online: 31-03 09:48
Swerfer schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:46:
[...]

Ik vind die oranje juist cool. Je krijgt ook snel reacties van anderen. Nokia heeft het wat dat betreft slim aangepakt met die felle kleuren, iedereen vraagt zich af wat voor telefoon je gebruikt.
Dat was ook voor mij een reden om oranje te kiezen, maar ik vind persoonlijk het oranje te licht en dus niet mooi.

Heb gister mijn witte binnen gekregen en ik ben er blij mee :) De volume knop zit alleen wel ietsjes los, maar om nu nog een keer een week te wachten en je hebt het niet door totdat je er mee gaat schudden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Zo.. Ben ik even blij dat ik een groene 930 heb gekozen, Keurig geleverd door CoolBlue, niks met toestel aan t handje... en wat n mooi ding.. Nu alleen nog n sim-kaart regelen. Backup van 820 teruggezet, easypeasy.. Dus t is nu nog n WiFi-only phone, morgen maar ff kaartje fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nog even over dat HERE Drive + in combinatie met de 930. Vandaag - sinds 2 dagen de DP 8.1 - de hele dag HERE Drive + op mijn scherm. Kreeg de telefoon nimmer volledig opgeladen (na 4 uur rijden). Ik heb een HTC en met WP8 nooit dat 'probleem' gehad. Ik heb dus redenen om te twijfelen aan HERE Drive + zelf in combinatie met WP 8.1 en niet aan de 930.

Pagina: 1 ... 14 ... 43 Laatste

Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.