Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"
Zwart blijft ook gitzwart. Het gaat om de donker-grijze achtergrond zoals je bijvoorbeeld hebt in de instellingen als je een andere ringtone wilt selecteren.hosee schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:14:
Heb de instellingen getest zoals Propane aanhaalt maar bij mij blijft het gitzwart.
Vreemd allemaal eigenlijk, zou toch niet mogen met zo'n kwalitatief toestel, tenminste, dat wordt toch beweerd.
Zwart betekend op de Lumia 930 dat er geen licht wordt uitgestraald die bij bijvoorbeeld een LCD geblokkeerd wordt door de pixel af te dekken met een vloeistof (Liquid Cristal Display). Zo'n vloeistof laat altijd een beetje licht door. Bij de Lumia 930 staat is er achter een zwarte pixel gewoon geen licht aanwezig zodat je dezelfde kleur krijgt als dat je telefoon uit staat. Dus zo goed als git-zwart.
Een donker grijze pixel betekend dat er een heel klein beetje licht aangaat en dan per pixel een beetje rood, groen en blauw. Als er wat teveel rood en blauw ten opzichte van groen wordt weergegeven, dan neigt het naar paars.
Het kan zowel een softwarematig probleem zijn als hardwarematig. In het laatste geval kan het ook met software worden opgelost, maar dat kan ten koste gaan van andere kleuren. Is het probleem volledig softwarematig, dan moet het vrij snel op te lossen zijn met een update...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Wel raar dat het ene hoestel het wel heeft en de ander niet. De mijne heeft er bij elke brightness geen last van. Misschien is de kwaliteit van het scherm verschillend bij een bepaalde batch ?Propane schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:52:
[...]
Ik twijfel daar nog aan... Op mijn toestel is het tevens zichtbaar met de brightness op high bijvoorbeeld, eigenlijk op alle standen lijkt het beeldscherm teveel naar rood/paars te leunen. Ik heb het geprobeerd te tweaken met de instellingen, maar ik krijg geen fatsoenlijk resultaat. Het wijkt in ieder geval sterk af van de kleurweergave op de Lumia 1520 die ik hiervoor had, de ATIV S daarvoor en de Lumia 800 daar weer voor. Om het iets minder storend te maken heb ik momenteel de interface maar even op "Light" gezet.
Probeer maar eens de Brightness op High te zetten in een beetje donkere kamer en dan het notificatie centrum naar beneden te trekken. Dat hele zwarte vlak heeft bij mij een soort rood/paarse gloed dan.
Denk toch dat ik er maar mee terug moet. Volgens meerdere gebruikers hier hebben zij toestellen zonder dit probleem en tenzij ze een andere firmware hebben zit het dan toch echt in de hardware lijkt mij. En zolang er nog geen erkenning van dit probleem is ben ik ook niet van plan om te hopen op een software update die het wel even fixed.
Waarschijnlijk moet je een achtje draaien met je telefoon?RemonW schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:47:
heeft er iemand toevallig problemen met z'n GPS? Bij mij doet deze zo wat iedere dag kalibreren. M'n 920 had hier vrijwel nooit last van. Vrij vervelend als flitsnav niet lekker werkt
Je GPS zal niet kalibreren, maar je kompas. De GPS module ontvangt gewoon signalen van satellieten en doet daar zijn berekening mee en de telefoon weet waar hij zich bevind. De kompas moet wel vaak gekalibreerd worden, maar alleen als een app daar ook gebruik van maakt. Waarom in het geval van de 930 dat vaker moet gebeuren weet ik niet. Ik heb zelf nog niet de kompas hoeven te kalibreren omdat ik (nog) geen app heb gebruikt die er gebruik van maakt.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Wou alleen maar bevestigen jegens Propane zijn comment dat ik nergens geen verkleuringen heb dus ja... Dat je dit uitlegt kan wel een toegevoegde waarde zijn maar dat je dat even aan mij uitlegt alsof ik zo maar wat roep? Ik weet toch wat ik zie?Swerfer schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:59:
[...]
Zwart blijft ook gitzwart. Het gaat om de donker-grijze achtergrond zoals je bijvoorbeeld hebt in de instellingen als je een andere ringtone wilt selecteren.
Zwart betekend op de Lumia 930 dat er geen licht wordt uitgestraald die bij bijvoorbeeld een LCD geblokkeerd wordt door de pixel af te dekken met een vloeistof (Liquid Cristal Display). Zo'n vloeistof laat altijd een beetje licht door. Bij de Lumia 930 staat is er achter een zwarte pixel gewoon geen licht aanwezig zodat je dezelfde kleur krijgt als dat je telefoon uit staat. Dus zo goed als git-zwart.
Een donker grijze pixel betekend dat er een heel klein beetje licht aangaat en dan per pixel een beetje rood, groen en blauw. Als er wat teveel rood en blauw ten opzichte van groen wordt weergegeven, dan neigt het naar paars.
Het kan zowel een softwarematig probleem zijn als hardwarematig. In het laatste geval kan het ook met software worden opgelost, maar dat kan ten koste gaan van andere kleuren. Is het probleem volledig softwarematig, dan moet het vrij snel op te lossen zijn met een update...
Ben duidelijk één van de gelukkigen die geen last heeft van beeldverkleuringen en vind dit eigenlijk niet kunnen, ook al is het softwarematig of hardwarematig, dat wou ik even kwijt in mijn vorige comment, meer niet.
Je zou beter reageren op mijn vorige vragen op het waarom mijn tekst blurt bij scrollen en of dat het normaal is of niet.
Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"
Wij hadden er twee tegelijk bij Coolblue besteld, dan verwacht je bijna dezelfde batch. Toch is er een omgeruild wegens een vlek. Nu hebben we twee goede.vali schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:29:
[...]
Wel raar dat het ene hoestel het wel heeft en de ander niet. De mijne heeft er bij elke brightness geen last van. Misschien is de kwaliteit van het scherm verschillend bij een bepaalde batch ?
Blijft een heerlijk toestel.
Goed, kompas is wat ik bedoel. 8'jes moet ik dagelijks draaien en het kompas lijkt tijdens het rijden ook weg te vallen. Voor zover ik weet geen magnetische velden in de buurt, of de 930 is er veel gevoeliger voor dan de 920Swerfer schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:33:
[...]
Waarschijnlijk moet je een achtje draaien met je telefoon?
Je GPS zal niet kalibreren, maar je kompas. De GPS module ontvangt gewoon signalen van satellieten en doet daar zijn berekening mee en de telefoon weet waar hij zich bevind. De kompas moet wel vaak gekalibreerd worden, maar alleen als een app daar ook gebruik van maakt. Waarom in het geval van de 930 dat vaker moet gebeuren weet ik niet. Ik heb zelf nog niet de kompas hoeven te kalibreren omdat ik (nog) geen app heb gebruikt die er gebruik van maakt.
Je had het over gitzwart, dus daarom dacht ik dat je de normale zwarte achtergrond bedoelde, en die is ook bij toestellen met het paarse probleem gewoon gitzwart...hosee schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:33:
[...]
Wou alleen maar bevestigen jegens Propane zijn comment dat ik nergens geen verkleuringen heb dus ja... Dat je dit uitlegt kan wel een toegevoegde waarde zijn maar dat je dat even aan mij uitlegt alsof ik zo maar wat roep? Ik weet toch wat ik zie?
Ben duidelijk één van de gelukkigen die geen last heeft van beeldverkleuringen en vind dit eigenlijk niet kunnen, ook al is het softwarematig of hardwarematig, dat wou ik even kwijt in mijn vorige comment, meer niet.
Je zou beter reageren op mijn vorige vragen op het waarom mijn tekst blurt bij scrollen en of dat het normaal is of niet.
Maar dat blurren bij het scrollen daar heb ik ook "last" van. Het valt eigenlijk nauwelijks op dus het stoort mij in ieder geval niet. Ik heb het ook vergeleken met mijn 920. Die gaat niet zozeer blurren, maar eerder licht schokken. Het lijkt dat de 930 omdat hij veel sneller is zo snel "schokt" dat het op licht blurren lijkt. Misschien is het de refreshrate van het scherm die dit veroorzaakt. Hoe is dit bij een snelle Android of iPhone?
Ik had het met mijn L720, onlangs terug gestuurd en gps werkt nu perfect. Waarschijnlijk gewoon pech met een defect ergens.RemonW schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:05:
[...]
Goed, kompas is wat ik bedoel. 8'jes moet ik dagelijks draaien en het kompas lijkt tijdens het rijden ook weg te vallen. Voor zover ik weet geen magnetische velden in de buurt, of de 930 is er veel gevoeliger voor dan de 920
Stoor mij daar verder ook niet aan maar wou toch een bepaalde zekerheid hebben omdat dit onderwerp hier nog niet aan de orde is geweest.
Was een beetje ongerust dat het scherm misschien niet 100% functioneerde.
Het eerste toestel had een probleem met het scherm, na lang twijfelen deze avond na het werk probleemloos ingeruild bij coolblue. Top!
Helaas is de nieuwe nog een pak erger
Eerste toestel had een duidelijke light bleed rechts onderaan het scherm en het paars licht probleem. De lichtsensor van dat toestel is volgens mij ook te gevoelig. Toestel stelde constant de helderheid bij wat resulteert in flikkeren tussen grijs, groen en paarse achtergrond.
Bij de nieuwe van deze avond is de rechterkant van het scherm over de verticaal veel donderder dan de linkerkant. Heb sowiso een paarse tint overal in het donker en de rechterkant kleurt ook donkerder paars dan de linker. Is dit een light bleed over de gehele linker kant? I dont know, maar alles heeft nu zo een light grey to dark grey gradatie over de breedte van het scherm en in het donker light purple to dark purple dus.
Al jarenlang een tevreden nokia en windows Phone fan maar nu toch wel enorm teleurgesteld. Er is volgens mij echt wel een probleem bij de quality control.
Ben echt wel bummed out. Ze zullen me morgen zien komen bij coolblue
Oh en de mijne is een witte, zijn er mensen met een andere back cover kleur die ook de schermproblemen hebben?
[ Voor 7% gewijzigd door wurtelkes op 29-07-2014 22:32 ]
Echter gebruik ik een paar features van Android waarvan ik niet weet of deze ook in WP mogelijk zijn:
1) Ik gebruik ES file Explorer om op mijn NAS te browsen en bestanden te openen. Is zoiets ook mogelijk op WP?
2) Ik gebruik op Android een Video Player (BS Player) met Samba integratie. Hiermee kan ik direct, zonder conversie, full-res (1080p) .mkv's streamen vanaf mijn NAS naar mijn telefoon. Ik kan hierdoor alle films bekijken zonder extra programma's zoals Plex. Is dit ook mogelijk op WP8.1?
3) Kan WP8.1 direct .mkv's afspelen middels hardware decoding? iOS/iPhone 5(s) kan dit niet waardoor films schokken als deze >720p zijn.
4) Ik gebruik OpenVPN om Ziggo TV, Netflix en films op mijn NAS te kunnen streamen naar mijn telefoon waar ook ter wereld. werkt perfect op Android. Is openVPN beschikbaar op WP8.1? Ik heb het nog nergens gelezen.
5) Is ZiggoTV beschikbaar op WP? Zover ik weet niet.
6) Kunnen apps tegenwoordig op de achtergrond draaien in WP8.1? Android heeft services (zoals Whatsapp) waardoor bv een WhatsAppje direct te lezen is op de telefoon. Met iOS (en wellicht WP8.1?) moet de app eerst het bericht op de server ophalen voordat deze leesbaar is.
7) Apps op de Nexus 5 starten over het algemeen erg snel op (imdb en rabo uitgezonderd). Hoe is dit met de Lumia 930?
9) Zijn Spotify, Netflix en de Rabo app op WP8.1 tegenwoordig te vergelijken met Android/iOS?
10) Mijn oude S4 had een ingebrand AMOLED scherm een maand nadat ik deze aangeschaft had. Dit kwam omdat ik met TomTom genavigeerd had naar Spanje. Na aankomt in Spanje was dit zichtbaar met lichte achtergronden. Waarschijnlijk zou dit ook gebeuren met Here drive+ icm de Lumia 930?
10) Zijn er mensen die van Android/Nexus 5 overgestapt zijn en wat is jullie ervaring? Ik ben bang (wellicht ten onrechte) dat WP8.1/Lumia 930 nog steeds te ver achterloopt op Android.
Overigens vind ik de Lumia 930 een erg mooie telefoon.
2. Geen idee
3. Er is een Moli Player en VLC schijnt binnenkort te komen. Ik neem aan dat dit ook goed werkt op 1080p
4. Geen idee
5. Nee
6. Ja hoor muziek ed. kunnen prima op de achtergrond draaien.
7. Zou goed moeten gaan (zie review)
8. Op mijn Lumia 920 is dit bijna instant. Altijd.
9. Netflix: nee (geen profielen), Spotify gebruik ik niet, Rabo doet het wel goed.
10. Geen idee
11. Ben via HTC Titan naar Lumia 920 gegaan. Het ecosysteem bevalt me wel hoewel er nog verbetering mogelijk is.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Mwa, Nokia zal daar wel geen last van hebben.
Verwijderd
Waar het vroeger bij Nokia vooral draaide om de Lumia zelf, gaat het met microsoft bij Lumia om hun eigen diensten en software aan te bieden.
Deze begin-zin brengt me een beetje in de war.
Is de Lumia gewoon een commercieel gericht kreng op software-diensten net als deze telefoon:
nieuws: Amazons smartphone krijgt matige reviews in Verenigde Staten
Of zal het dat worden?
Of is het gewoon een manier, om direct een negatieve toon te zetten in de review?
Zoals vaker bij Windows Phonegebeurd.
En hoe zit het met de batterijtijd, is die echt maar 5 uur? Of gaat hij zoals mensen hier, en in alle reacties op de review beweren wel 2 dagen mee?
Er is inderdaad wat verschil maar de basis functionaliteit is gelijk aan Android en iOS. Geld over maken en je saldo checken gaat dus prima en daarmee is denk ik 80% van de gebruikersbehoefte gedekt. Ik heb er tenminste geen last van gehad. Ik heb een iPhone 5 van de zaak en had een Galaxy S3 dus ik heb de app op beide platformen gebruiktCaelorum schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 01:00:
De Rabobank app heeft ook wel wat verschillen met Android en ios. Zie de tabel onderaan deze pagina https://www.rabobank.nl/p...kieren_op_mobiel/updates/
1&2: http://www.windowsphone.c...a1-4a3b-9d4a-8a2933a8bdb4Anteros schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:40:
Ik heb op dit moment een Nexus 5 en ben daar erg tevreden over. Snel, stabiel, lag-vrij en een prettig formaat. Echter ben ik al een hele tijd gefascineerd door WP en sinds mijn ouders een Lumia 520 hebben, overweeg ik om de stap te wagen naar WP (Lumia 930).
Echter gebruik ik een paar features van Android waarvan ik niet weet of deze ook in WP mogelijk zijn:
1) Ik gebruik ES file Explorer om op mijn NAS te browsen en bestanden te openen. Is zoiets ook mogelijk op WP?
2) Ik gebruik op Android een Video Player (BS Player) met Samba integratie. Hiermee kan ik direct, zonder conversie, full-res (1080p) .mkv's streamen vanaf mijn NAS naar mijn telefoon. Ik kan hierdoor alle films bekijken zonder extra programma's zoals Plex. Is dit ook mogelijk op WP8.1?
3) Kan WP8.1 direct .mkv's afspelen middels hardware decoding? iOS/iPhone 5(s) kan dit niet waardoor films schokken als deze >720p zijn.
4) Ik gebruik OpenVPN om Ziggo TV, Netflix en films op mijn NAS te kunnen streamen naar mijn telefoon waar ook ter wereld. werkt perfect op Android. Is openVPN beschikbaar op WP8.1? Ik heb het nog nergens gelezen.
5) Is ZiggoTV beschikbaar op WP? Zover ik weet niet.
6) Kunnen apps tegenwoordig op de achtergrond draaien in WP8.1? Android heeft services (zoals Whatsapp) waardoor bv een WhatsAppje direct te lezen is op de telefoon. Met iOS (en wellicht WP8.1?) moet de app eerst het bericht op de server ophalen voordat deze leesbaar is.
7) Apps op de Nexus 5 starten over het algemeen erg snel op (imdb en rabo uitgezonderd). Hoe is dit met de Lumia 930?
Wat is de GPS kwaliteit (accuracy en snelheid van de lock)?
9) Zijn Spotify, Netflix en de Rabo app op WP8.1 tegenwoordig te vergelijken met Android/iOS?
10) Mijn oude S4 had een ingebrand AMOLED scherm een maand nadat ik deze aangeschaft had. Dit kwam omdat ik met TomTom genavigeerd had naar Spanje. Na aankomt in Spanje was dit zichtbaar met lichte achtergronden. Waarschijnlijk zou dit ook gebeuren met Here drive+ icm de Lumia 930?
10) Zijn er mensen die van Android/Nexus 5 overgestapt zijn en wat is jullie ervaring? Ik ben bang (wellicht ten onrechte) dat WP8.1/Lumia 930 nog steeds te ver achterloopt op Android.
Overigens vind ik de Lumia 930 een erg mooie telefoon.
Deze app kan shares benaderen (op ip en computernaam in je netwerk, zelf alleen met een map getest op mijn pc). Ook streamen van videos lijkt te werken (720 mp4 in mijn geval).
3. Hbe niet echt een 1080 om te testen nog, zal kijken of ik even wat kan downloaden later op de avond
4.Dunno
5. Nee
6. Ja, in die zin, soms moeten apps wel weer even opstarten/herladen. Berichten van whatsapp gaan wel instant iig
7&8. Helemaal in orde
9. Hmmm, redelijk. Apps zijn wel vaak iets minder uitgebreid op windows phone vergeleken met ios/android
10. Geen last van/ervaring mee
11. Overgestapt (opnieuw) na jaren android (Z1, S3, LG G2, etc) en het bevalt me prima. Fijn afwisselend OS, alles werkt wel en soepel. App store blijft een ondergeschoven kindje en het is allemaal minder uitgebreid/flexibel als bijvoorbeeld android maar tot nu toe mis ik vrij weinig.
Tjah, ze roepen al een jaar of anderhalf dat men er mee bezig is en het er aan komt, zonder ooit een concrete planning te hebben gegeven. "We kunnen niets zeggen over wanneer", "Er wordt aan gewerkt maar er is ngo niets bekend".vali schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:19:
Was op een topic voorbij gekomen dat ziggo op twitter bekent had gemaakt dat ze met een ziggo app voor wp8 gaan komen. Hopelijk brengen ze hem ook gelijk voor Windows 8.1 uit.
Wat dat betreft is ziggo wel erg traag en ruk...
Ik ben aan het kijken wat ik hiermee zou kunnen.m0ridin schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:40:
[...]
Tjah, ze roepen al een jaar of anderhalf dat men er mee bezig is en het er aan komt, zonder ooit een concrete planning te hebben gegeven. "We kunnen niets zeggen over wanneer", "Er wordt aan gewerkt maar er is ngo niets bekend".
Wat dat betreft is ziggo wel erg traag en ruk...
Ze adverteren ermee en je betaald ervoor in je abbo, ik vind het een beetje discriminatie dat ze het voor alle platvorms uitbrengen behalve voor WP8/8.1 en Win8/8.1 ( surface ).
Dat het er niet 123 komt begrijp ik, maar naar ruim een jaar moet deze er gewoon zijn.
Er zijn nu genoeg mensen die WP draaien of een tablet hebben van windows.
Nice! Ben wel benieuwdosuijk schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:38:
Eerste update is onderweg:
http://www.wpcentral.com/...hone-81-next-week-preview
Hopelijk wordt ook Cortana gerealiseerd voor NL of EU. Dat Quickcharge gebeuren, is dat automatisch geïntegreerd of is dit een aparte app ofzo?
Kan niet volgens mij, maar zou wel erg handig zijn om uit te kunnen zetten!!!DarkFly schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:56:
Ondertussen gebruik ik enkele dagen de Lumia 930. Nu merk ik voor alle afspraken in mijn telefoon herinneringen krijg, bijvoorbeeld voor de verjaardagen van mijn Facebook-contactpersonen. Ik hoef echter geen herinneringen te krijgen. Is er een manier om deze herinneringen uit te zetten, maar de afspraken wel in mijn agenda te laten staan?
En een laatste update:Devian schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:32:
[...]
Even een update:
Afgelopen vrijdag een retour nummer ontvangen, nadat ik even gebeld heb vandaag te horen gekregen dat dat is zodat het toestel opgestuurd kan worden naar het reparatiecentrum ter reparatie.
Heb aangegeven het hier niet mee eens te zijn, mijn toestel had dit gebrek nieuw uit doos. Ik verwacht dan eigenlijk ook gewoon dat mijn toestel omgeruild word en ik een nieuw toestel ontvang.
Even afwachten wat er nu verder gebeurt.
Verder er wel erg tevreden mee, living images werkt een stuk beter dan op mijn 925, de fotos zijn erg goed. Video's opnemen ook, echter het surround opnemen vind ik nog een beetje tegenvallen. Misschien komt het door de manier waarop het toestel vastgehouden word, maar de achterkanalen vind ik vrij zwak overkomen. Voor kanalen spelen vooral over links en rechts, er word niet een echter center kanaal gedefinieerd.
Nadat ik het aangegeven had ging het van reparatie inderdaad naar omwisselen voor een nieuwe toestel, ik moest echter eerst mijn defecte Lumia 930 opsturen voordat ze de nieuwe konden toesturen. Ik heb daarom specifiek gevraagd of ze de nieuwe op voorraad hadden liggen, en dit was het geval. (zo zou ik maar 2 dagen zonder telefoon zitten).
Telefoon opgestuurd via een UPS inleverpunt, en na 2 dagen geen bericht. Smaandags na het weekend wel bericht: Het toestel was niet op voorraad.
Ik heb mijn geld teruggevraagd en via studentmobiel vandaag een nieuwe Lumia 930 gekocht, deze is gelijk verzonden en komt morgen binnen.
Om de ellende overigens nog compleet te maken, gisteren ook een Lumia 930 besteld via Azerty (vertrouwde winkel voor mij), en ze hadden een 2 dagen levertijd. Binnen 2 uur een mail met dat ze niet konden leveren tot halverwege augustus... ging dus lekker allemaal

Hopelijk morgen eindelijk weer telefonisch bereikbaar!
https://wren.co/join/Devian
voorlopig geen Cortana in NLStealthyPeanut schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:15:
[...]
Nice! Ben wel benieuwd.
Hopelijk wordt ook Cortana gerealiseerd voor NL of EU. Dat Quickcharge gebeuren, is dat automatisch geïntegreerd of is dit een aparte app ofzo?
http://www.wpcentral.com/...-expansion-china-uk-india
Verwijderd
Verder werkt dubble tik to wake up nog steeds niet optimaal.
En Bij bellen van een contact gaat het beeld gelijk op zwart en kan ik niet "ophangen" als ik dat zou willen of toetsenbord gebruiken om eventueel een postcode in te typen als daar om gevraagd word. Meerder mensen hier last van?
Misschien vanavond eens een harde reset geven?
https://calendar.live.com/calendar/calendar.aspx en dan naar de opties gaan en op de birthday calender klikken en het daar uitzetten. Zal ergens iets staan als "Default reminders for newly created events" waar waarschijnlijk staat "notifications on your device" Die even deletenDarkFly schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:56:
Ondertussen gebruik ik enkele dagen de Lumia 930. Nu merk ik voor alle afspraken in mijn telefoon herinneringen krijg, bijvoorbeeld voor de verjaardagen van mijn Facebook-contactpersonen. Ik hoef echter geen herinneringen te krijgen. Is er een manier om deze herinneringen uit te zetten, maar de afspraken wel in mijn agenda te laten staan?
Ohja.. en uiteraard alle verjaardagen die er al instaan aflopen en het daar ook uitzetten

Makkelijkste is waarschijnlijk gewoon die hele calender weggooien
Dank voor je reactie, maar dat werkt niet. Voor mijn agenda gebruik ik Google en de verjaardagen komen vanuit Facebook. De agenda van Outlook gebruik ik überhaupt niet. Het zijn dus de verjaardagen van Facebook waar ik telkens een reminder van krijg (erg irritant). Ik wil eigenlijk wel de verjaardagen zien, maar heb geen enkele behoefte aan de de reminders. Helaas is het of de agenda uitzetten, of de reminders telkens wegklikken. Of is er iemand met een geniaal idee?Caelorum schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:53:
[...]
https://calendar.live.com/calendar/calendar.aspx en dan naar de opties gaan en op de birthday calender klikken en het daar uitzetten. Zal ergens iets staan als "Default reminders for newly created events" waar waarschijnlijk staat "notifications on your device" Die even deleten
Ohja.. en uiteraard alle verjaardagen die er al instaan aflopen en het daar ook uitzetten
Makkelijkste is waarschijnlijk gewoon die hele calender weggooien
[ Voor 13% gewijzigd door DarkFly op 30-07-2014 15:07 ]
Je kan herinneringen uitschakelen? Zo krijg je geen melding van een agenda punt. Dit heb ik zelf ook, omdat ik het zelf al zie op het locksscreen of in mijn agena. Dit kan je bij instelleingen-> geluid en daar op geen zetten.DarkFly schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:59:
[...]
Dank voor je reactie, maar dat werkt niet. Voor mijn agenda gebruik ik Google en de verjaardagen komen vanuit Facebook. De agenda van Outlook gebruik ik überhaupt niet. Het zijn dus de verjaardagen van Facebook waar ik telkens een reminder van krijg (erg irritant). Ik wil eigenlijk wel de verjaardagen zien, maar heb geen enkele behoefte aan de de reminders. Helaas is het of de agenda uitzetten, of de reminders telkens wegklikken. Of is er iemand met een geniaal idee?
Het individueel uitschakelen van het geluid een agenda is namelijk niet mogelijk. Ervoor zorgen dat ze niet meer in je scherm komen is ook niet mogelijk, enige wat je dan kan doen is het weghalen van Facebook verjaardagen en een losse verjaardag app installeren.
[ Voor 17% gewijzigd door vali op 30-07-2014 15:20 ]
Verwijderd
Dat klinkt alsof je nabijheidsensor afgedekt wordt waardoor de telefoon denkt dat je hem tegen je oor aanhoudt.Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:46:
En Bij bellen van een contact gaat het beeld gelijk op zwart en kan ik niet "ophangen" als ik dat zou willen of toetsenbord gebruiken om eventueel een postcode in te typen als daar om gevraagd word. Meerder mensen hier last van?
Je kunt het gebruiken voor de stappen teller die in gezondheid en fitness zit.Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:46:
wie kan mij vertellen wat de instelling bewegingsgevens inhoud?
Verder werkt dubble tik to wake up nog steeds niet optimaal.
Ik geloof wel dat er een bug was waardoor double tap to wake niet goed werkt als je bewegingsgegevens aan hebt staan.
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Hmm, bij mij heeft die de facebook verjaardagen aan de outlook.com agenda toegevoegd op het moment dat ik een facebook account toevoegde aan mijn telefoon. Heb je gekeken of ze niet toevallig in de agenda van je MS account staan?DarkFly schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:59:
[...]
Dank voor je reactie, maar dat werkt niet. Voor mijn agenda gebruik ik Google en de verjaardagen komen vanuit Facebook. De agenda van Outlook gebruik ik überhaupt niet. Het zijn dus de verjaardagen van Facebook waar ik telkens een reminder van krijg (erg irritant). Ik wil eigenlijk wel de verjaardagen zien, maar heb geen enkele behoefte aan de de reminders. Helaas is het of de agenda uitzetten, of de reminders telkens wegklikken. Of is er iemand met een geniaal idee?
Dit is uiteraard alleen van toepassing als je hiervoor al een ander WP toestel hebt gehad
[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 30-07-2014 15:50 ]
Ik wil van belangrijke (lees: aan mijn eigen agenda toegevoegde punten) eigenlijk wel een herinnering, maar niet van verjaardagen van Facebook. Ook hoef ik verjaardagen niet als reminder op mijn scherm. Erg jammer dat het agenda's en reminders niet apart van elkaar zijn in te stellen. Het is nu blijkbaar alles of niets.vali schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:17:
[...]
Je kan herinneringen uitschakelen? Zo krijg je geen melding van een agenda punt. Dit heb ik zelf ook, omdat ik het zelf al zie op het locksscreen of in mijn agena. Dit kan je bij instelleingen-> geluid en daar op geen zetten.
Het individueel uitschakelen van het geluid een agenda is namelijk niet mogelijk. Ervoor zorgen dat ze niet meer in je scherm komen is ook niet mogelijk, enige wat je dan kan doen is het weghalen van Facebook verjaardagen en een losse verjaardag app installeren.
Dit is bij mij niet het geval. Ik heb in de agenda van mijn MS-account gekeken en daar staan de verjaardagen niet in. Het is echt een losse agenda van Facebook. Ik kan ze ook heel snel aan en uit zetten (maar ik wil ze wel zien, dus uitzetten is niet de oplossing). De verjaardagen staan verder niet in de agenda van mijn MS account (of in mijn Google Agenda).Caelorum schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:49:
[...]
Hmm, bij mij heeft die de facebook verjaardagen aan de outlook.com agenda toegevoegd op het moment dat ik een facebook account toevoegde aan mijn telefoon. Heb je gekeken of ze niet toevallig in de agenda van je MS account staan?
Dit is uiteraard alleen van toepassing als je hiervoor al een ander WP toestel hebt gehad
Daarnaast wil de Foto's hub geen foto's tonen die op Onedrive in de "Afbeeldingen" map staan. Als ik daarentegen een "Pictures" map maak, dan zie ik wel de foto's in de hub.
Is dit bij jullie ook zo?
Stom ook dat er geen swipen mogelijk is als je als keyboard Nederlands (België) neemt...
Voor de rest toptoestel.
Nederlands Swipen is wel gewoon mogelijk hoor
Ik denk dat de 4e microfoon onder de speaker zit aan de voorkant.
[ Voor 22% gewijzigd door StealthyPeanut op 30-07-2014 16:58 ]
Onder de Windows logo zit er 1, aan de achterkant op dezelfde positie zit er ook 1.bramv82 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:57:
Ik lees dat er 4 microfoons in de 930 zitten. Ik zie echter maar 3 gaatjes. 1 onder het windows logo en 2 op de achterkant. Waar zit die 4de?
Wellicht is is dat hetzelfde aan de bovenkant, dus het lijkt me dat er dan misschien wel 1 in de luidspreker zit aan de bovenkant van het scherm.. (?)
Aan de onderkant zitten ze ook precies tegenover elkaar. Als je naar de 2 mics op de achterkant kijkt zie je datze niet precies in een rechte lijn tegenover elkaar zitten. Ik kan me voorstellen dat de bovenste mic iets verplaatst is omdat er ruimte is gemaakt voor de luidspreker aan de voorkant
[ Voor 78% gewijzigd door Blackouts op 30-07-2014 17:20 ]
Probeer maar...
Dit klinkt heel goed en doet je afvragen waarom de accuduur als zo'n heikel punt genoemd wordt in verschillende reviews.StealthyPeanut schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:20:
Afgelopen weekend haast de ultieme test gehad; Dagje dierentuin.
07:30 van de draadloze oplader gepakt en onderweg gegaan. Hele dag in normale stand gehad (geen vlieg- of bespaarstand) en foto's gemaakt.
Totaal 120 foto's en 6 video's (2 a 3 minuten) gemaakt. 's Avonds nog wat games gespeeld.
Om 23:00 uur had hij nog 11% over. Zelden een telefoon zo zwaar gebruikt, maar ook deze test heeft hij hem wat mij betreft met vlag en wimpel gehaald.
Mijn S4 haalt (met zuinigere custom firmware) op lage brightness en zo een beetje alles uitgeschakeld met redelijk intensief gebruik misschien net een dag.
Jup, alleen op een QWERTY tobo niet op een AZERTY. Wellicht dat ze nog niet genoeg data hebben om het fatsoenlijk te regelen.bramv82 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:58:
Staat me iets bij dat swipen op AZERTY inderdaad niet kan? Maar ik kan het mis hebben
http://blogs.windows.com/...ows-phone-8-keyboard.aspx
Is de eerste keer dat ik het filmpje dat in dit artikel staat ben tegengekomen, maar dit verduidelijkt alles al wel enorm. Ik had niet verwacht dat er een verloopperiode in de hittargets zat.
Verwijderd
Ik kom van Android af dus heb eigenlijk geen idee hoe dat bij wp gaat.
Anders dan bij Android krijg je de update zodra Microsoft deze uitrolt. Ergens volgende week komt de eerste test versie dus met een kleine 2 maanden zullen we naar alle waarschijnlijkheid deze update gaan ontvangen.Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 18:00:
Ik zie dat wp een update krijgt, maar krijg je deze ook op de 930? Aangezien er een cyan "rom, of wat dan ook" op staat.
Verwijderd
Thnx, niceMiki schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:16:
[...]
Anders dan bij Android krijg je de update zodra Microsoft deze uitrolt. Ergens volgende week komt de eerste test versie dus met een kleine 2 maanden zullen we naar alle waarschijnlijkheid deze update gaan ontvangen.
Cyaan is de firmware die Nokia heeft uitgebracht. De laatste update van Microsoft is wp8.1 en die is alweer tijd uit via de Developer preview. Nu brengen ze volgende week de 8.1 gdr1 update uit (via de developer preview). In augustus komen ze opnieuw met een gdr2 en er komt als het goed is ook nog een derde update. Daarna komt er volgens de geruchten weer een grote release.Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 18:00:
Ik zie dat wp een update krijgt, maar krijg je deze ook op de 930? Aangezien er een cyan "rom, of wat dan ook" op staat.
[ Voor 5% gewijzigd door vali op 30-07-2014 21:42 ]
Kijk eens welke app de meeste accucapaciteit verbruikt heeft in de instellingen bij batterijgebruik en dan naar links swipen. Het is in ieder geval niet een normaal verbruik.james27 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 06:30:
Ik heb deze toestel bijna een week. Had vannacht de telefoon opgeladen helemaal tot en met 100 procent, in de ochtend ging ik kijken en was die na 7 uurtjes op 72%. Had wifi en 3g aanstaan maar de telefoon zelf niet aangeraakt. Had alle achtergrond taken uitstaan behalve whatsapp, viber en store.
Als je telefoon net geen goede ontvangst (3G en WIFI) heeft kan hij ook meer verbruiken omdat hij steeds naar (betere) verbinding zoekt.
Internet Explorer verbruik het meest maar voor de rest zie ik geen gekke dingen. In de begin kon ik nog 22 uur gebruik maken maar wordt in mij geval minder. Heb niet veel apps geïnstalleerd daarna. Wifi en 3G bereik staan op volle strepen.Swerfer schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 07:10:
[...]
Kijk eens welke app de meeste accucapaciteit verbruikt heeft in de instellingen bij batterijgebruik en dan naar links swipen. Het is in ieder geval niet een normaal verbruik.
Als je telefoon net geen goede ontvangst (3G en WIFI) heeft kan hij ook meer verbruiken omdat hij steeds naar (betere) verbinding zoekt.
[ Voor 3% gewijzigd door james27 op 31-07-2014 07:45 ]
Ik heb precies hetzelfde. Ook al staat ie op speaker, dan nog is het beeld zwart en niet meer aan te krijgen tot dat de andere kant ophangt.Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 15:32:
[...]
Dat klinkt alsof je nabijheidsensor afgedekt wordt waardoor de telefoon denkt dat je hem tegen je oor aanhoudt.
Achtergrond taak van IE uitzetten, misschien blijft in één vd tabbladen iets verversen.james27 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 07:44:
[...]
Internet Explorer verbruik het meest maar voor de rest zie ik geen gekke dingen. In de begin kon ik nog 22 uur gebruik maken maar wordt in mij geval minder. Heb niet veel apps geïnstalleerd daarna. Wifi en 3G bereik staan op volle strepen.
Dit had ik al uitstaan. Ik ga nu alles uitzetten en dan kijken of er nog een drain is.hjs schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:49:
[...]
Achtergrond taak van IE uitzetten, misschien blijft in één vd tabbladen iets verversen.
Hoe kan ik dit oplossen? Of hoe kan ik videos kleiner maken? Met de video app lukt dat niet.
Je zou het kunnen oplossen door video's via OneDrive te delen, link om te delen kopiëren en plakken gaat prima. Hoe anders weet ik ook niet.Krasloos schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:38:
Zojuist een videobestand van rond de 85mb gemaakt. Deze wil ik versturen via whatsapp, op android maakte whatsapp de videos kleiner, echter doet windows phone dat niet. WP verstuurd de eerste 16mb.
Hoe kan ik dit oplossen? Of hoe kan ik videos kleiner maken? Met de video app lukt dat niet.
Verwijderd
Tweakers forum laad volgens mij ook om de zoveel seconde wat json. Maar dit is maar een paar kb.james27 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:27:
[...]
Dit had ik al uitstaan. Ik ga nu alles uitzetten en dan kijken of er nog een drain is.

Ik keek naar de camera van de achterkant leek of hij er scheef in zat en toen ging er mee schudden en toen bewoog die hele camera. Schrok me dood leek net of hij helemaal niet goed vast zat, ik dacht oh nee he. En toen dacht ik oh ja dat heet OIS... Oeps....

Crashed de tweakers forum ook met WP8.1?Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:55:
[...]
Tweakers forum laad volgens mij ook om de zoveel seconde wat json. Maar dit is maar een paar kb.
Op WP 8.0 crasht ie best vaak.
De tweakers pagina is een ramp om te laden op je telefoon, het enige dat goed helpt is het responsive design uit te zetten dan heb je geen crashes meer.Russel88 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:45:
[...]
Crashed de tweakers forum ook met WP8.1?
De app crashed wel heel vaak.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Je zou even Video Compressor (gratis, Windows Phone) kunnen downloaden, die werkt perfect. Handig dusKrasloos schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:38:
Zojuist een videobestand van rond de 85mb gemaakt. Deze wil ik versturen via whatsapp, op android maakte whatsapp de videos kleiner, echter doet windows phone dat niet. WP verstuurd de eerste 16mb.
Telefoon ter reparatie aanbieden.Atila schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:03:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Ook al staat ie op speaker, dan nog is het beeld zwart en niet meer aan te krijgen tot dat de andere kant ophangt.
Tijdelijke oplossing:
Als het beeld zwart is even de aan-/uitknop 2x indrukken en je hebt weer beeld. Althans, bij de Lumia 520 van mijn zus...
Uuh jaa, dit heb ik ook. Hij zit er scheef in. Daarnaast laat een stuk van de achterkant los. Contact gehad met Coolblue, mag hem volgende week omruilen.CokeZero schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:36:
Eenmomentje vandaag.
Ik keek naar de camera van de achterkant leek of hij er scheef in zat en toen ging er mee schudden en toen bewoog die hele camera. Schrok me dood leek net of hij helemaal niet goed vast zat, ik dacht oh nee he. En toen dacht ik oh ja dat heet OIS... Oeps....
Heerlijk, bedankt. Is via een omweg, dat maakt niet uit. Het werkt. Bedankt voor de tip.Atila schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:21:
[...]
Je zou even Video Compressor (gratis, Windows Phone) kunnen downloaden, die werkt perfect. Handig dus
Hij zit er niet scheef in bij mij als je de camera afsluit houd die de laatste OIS positie vast.Krasloos schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:39:
[...]
Uuh jaa, dit heb ik ook. Hij zit er scheef in. Daarnaast laat een stuk van de achterkant los. Contact gehad met Coolblue, mag hem volgende week omruilen.
[...]
Heerlijk, bedankt. Is via een omweg, dat maakt niet uit. Het werkt. Bedankt voor de tip.
Verwijderd
Bij mij crashed hij niet. Maar de mobile site heeft wel render issuesRussel88 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:45:
[...]
Ik heb het weten op te lossen vanmiddag, door met mijn vinger gedurende 2 sec de frontcam af te plakken. Dan even je vinger er van af en alles werkt weer. Kan mij overigens niet voorstellen dat dit hoort, want even snel een app of mailtje checken tijdens het bellen, kan dus niet meer.Swerfer schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:17:
[...]
Telefoon ter reparatie aanbieden.
Tijdelijke oplossing:
Als het beeld zwart is even de aan-/uitknop 2x indrukken en je hebt weer beeld. Althans, bij de Lumia 520 van mijn zus...
Zeg maar als de lens naar beneden staat of je schud er mee dan beweegt de lens. Als de lens bijvoorbeeld dan naar onderen staat en die schok opvangt en je sluit de app af blijft die in die positie staan. Daarom schrok ik dus ook. Want ik had niet zin om hem nog een keer op te sturen...Krasloos schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:55:
Ah oke, gelukkig in jouw geval. Wat bedoel je met de OIS positie? Heb wezen googlen, maar snap er niet veel van.
Nu heb ik een probleempje. Dubbel cd's van bijvoorbeeld concerten staan in de muziek speler niet op volgorde per cd, maar eerst cd 1 track 1 en dan cd 2 track 1 en cd 1 track 2 en cd 2 track 2 enz. Natuurlijk wil ik eerst track 1 tm 10 van cd 1 en dan track 1 tm 10 van cd 2.
Standaard staat de disc tag op 1/2 en 2/2 ingesteld, maar dit werkt dus niet goed.
Is hier iets aan te doen? Mijn oude iphone 4 werkte er perfect mee, mijn vorige htc one x speelde ook alle volgordes perfect af, maar nu met de nokia gaat het mis. Erg irritant.
Iemand een oplossing?
Bedankt!
Ik heb juist de groene gekocht om de felle kleurKoepert schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:10:
Iemand hier met een Groene 930? Ik zat de review van Tweakers te lezen over de 930, en toen viel het me op dat de gefreesde FCCkeurmerken ed wel heel duidelijk zichtbaar zijn. Hoe storend/opvallend is dat irl? En hoe is dat bij de zwarte? Zwart lijkt me stuk saaier als telefoon dan de groene, maar ik kan me voorstellen dat ik me ga storen aan dat freeswerk als het erg opvallend is..
De nokia flip cover maakt hem ook compleet (natuurlijk ook groen
Dat zou voor mij ook de reden zijn om de groene te kiezen, maar juist omdat ik op de foto die gefreesde tekst zo goed zag begon ik te twijfelen.vali schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:22:
[...]
Ik heb juist de groene gekocht om de felle kleurHad eerst altijd een zwart of witte smartphone en was dat een beetje zat. Zowat aan iedereen die ik het laat zien heeft wel eventjes een "wow wat is dat voor smartphone", maar dat maakt hem juist erg mooi
Eventjes wat anders dan al die standaard kleuren.
De nokia flip cover maakt hem ook compleet (natuurlijk ook groen)
- Groen veel gaver
- Zwart zakelijker
- Groen; freeswerk wellicht lelijk
- Zwart ; chip = meteen metaal zichtbaar.
Ik tag de nummers als 101 t/m 1xx voor cd1 en 201 t/m 2xx voor de 2e cd.Seaofregrets schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:12:
Een klein vraagje. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Momenteel gebruik ik de standaard speler om mijn muziek collectie af te spelen. Dit betreft voornamelijk m4a files met redelijk standaard tags. Deze staan in itunes.
Nu heb ik een probleempje. Dubbel cd's van bijvoorbeeld concerten staan in de muziek speler niet op volgorde per cd, maar eerst cd 1 track 1 en dan cd 2 track 1 en cd 1 track 2 en cd 2 track 2 enz. Natuurlijk wil ik eerst track 1 tm 10 van cd 1 en dan track 1 tm 10 van cd 2.
Standaard staat de disc tag op 1/2 en 2/2 ingesteld, maar dit werkt dus niet goed.
Is hier iets aan te doen? Mijn oude iphone 4 werkte er perfect mee, mijn vorige htc one x speelde ook alle volgordes perfect af, maar nu met de nokia gaat het mis. Erg irritant.
Iemand een oplossing?
Bedankt!
Daft punk - cd 1 - track 1 - titel X wordt dan : daft punk - 101 - titel x
Daft punk - cd 2 - track 3 - titel Y wordt dan : daft punk - 203 - titel Y
De website crasht inderdaad constant, en dat heb ik alleen bij Tweakers.Russel88 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:45:
[...]
XBL: MRE Inc
Had vannacht alle achtergrond taken uitstaan, voordat ik ging slapen was er nog een batterij van 63 %. 7 uurtjes later waarin de telefoon op standby was is die gezakt naar 37%. Had alleen Wifi aanstaan en 3G. Heeft iemand een oplossing? Bij verbruik zie ik geen gekke dingen. Mijn batterij is in 16 uurtjes gewoon bijna leeg terwijl ik hem heel weinig gebruikt hebt en van die 16 uurtjes stond die 7 uren aan toen ik sliep. Eerste paar dagen haalde ik bijna een dag bij normaal verbruik, de batterij zou volgens verhalen op internet beter worden na een week bij mij is het drastisch slechter geworden.hjs schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:49:
[...]
Achtergrond taak van IE uitzetten, misschien blijft in één vd tabbladen iets verversen.
[ Voor 29% gewijzigd door james27 op 01-08-2014 08:11 ]
Alle achtergrondtaken uitschakelen en WIFI uit ('s nachts). Kijken of het dan wel goed gaat. Zo ja, eerst WIFI weer inschakelen, testen, dan één voor één de achtergrondtaken weer inschakelen en kijken wanneer het weer fout gaat...james27 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 08:05:
[...]
Had vannacht alle achtergrond taken uitstaan, voordat ik ging slapen was er nog een batterij van 63 %. 7 uurtjes later waarin de telefoon op standby was is die gezakt naar 37%. Had alleen Wifi aanstaan en 3G. Heeft iemand een oplossing? Bij verbruik zie ik geen gekke dingen. Mijn batterij is in 16 uurtjes gewoon bijna leeg terwijl ik hem heel weinig gebruikt hebt en van die 16 uurtjes stond die 7 uren aan toen ik sliep. Eerste paar dagen haalde ik bijna een dag bij normaal verbruik, de batterij zou volgens verhalen op internet beter worden na een week bij mij is het drastisch slechter geworden.
Staat Cortana aan? Al merk ik niet veel verschil in accuduur met Cortana op de achtergrond aan. Met de 920 was Cortana wel een accuslurper...
[ Voor 7% gewijzigd door Swerfer op 01-08-2014 09:21 ]
Verwijderd
Ben benieuwd of deze issue een software matige is of een hardware probleem?Atila schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 18:09:
[...]
Ik heb het weten op te lossen vanmiddag, door met mijn vinger gedurende 2 sec de frontcam af te plakken. Dan even je vinger er van af en alles werkt weer. Kan mij overigens niet voorstellen dat dit hoort, want even snel een app of mailtje checken tijdens het bellen, kan dus niet meer.
Ik haal trouwens soms zelfs twee dagen met enkele WA's, telefoontjes en SMSjes, drie mailboxen in sync, Bluetooth constant aan (en 2u gepaired), WIFI constant aan, af en toe eens wat surfen, ... iets waar ik bij m'n Lumia 800 alléén maar van kon dromen.
Lijkt inderdaad de enige oplossing te zijn. Het lijkt me alleen niet de bedoeling dat je al je muziek opnieuw moet gaan taggen. Er zit toch niet voor niets een CD# tag aan vast? Slecht geprogrammeerd dus...jorisjan schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 23:15:
[...]
Ik tag de nummers als 101 t/m 1xx voor cd1 en 201 t/m 2xx voor de 2e cd.
Daft punk - cd 1 - track 1 - titel X wordt dan : daft punk - 101 - titel x
Daft punk - cd 2 - track 3 - titel Y wordt dan : daft punk - 203 - titel Y
“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)
Moet zeggen dat ik al een enige tijd geen cd's heb gekocht, download alle nummers namelijk los (er zijn namelijk niet zoveel hardcore/hardstyle cd's). Maar bij de cd's die ik nog wel heb geïmplementeerd ging het prima op met de muziek app.Streup schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:43:
[...]
Lijkt inderdaad de enige oplossing te zijn. Het lijkt me alleen niet de bedoeling dat je al je muziek opnieuw moet gaan taggen. Er zit toch niet voor niets een CD# tag aan vast? Slecht geprogrammeerd dus...
Wat ik wel steeds heb bij de losse nummers( dit geldt ook voor andere smartphones), is dat hij elk nummer als een album ziet, terwijl het allemaal van dezelfde album is. Moet dit steeds handmatig aanpassen.
[ Voor 4% gewijzigd door vali op 01-08-2014 10:10 ]
Ik had ook alle achtergrond taken uitstaan alleen wifi en 3g stonden aan maar dat had ik ook met mijn lumia 920 en dan ging er maar paar procentjes van af.. Zal het nog enkele dagen aankijken en anders een factory reset.Swerfer schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:19:
[...]
Alle achtergrondtaken uitschakelen en WIFI uit ('s nachts). Kijken of het dan wel goed gaat. Zo ja, eerst WIFI weer inschakelen, testen, dan één voor één de achtergrondtaken weer inschakelen en kijken wanneer het weer fout gaat...
Staat Cortana aan? Al merk ik niet veel verschil in accuduur met Cortana op de achtergrond aan. Met de 920 was Cortana wel een accuslurper...
Dit komt door de tag 'album artist' Ik ben recent bezig geweest met mijn mp3 collectie te voorzien van goede tags. Zodra daar bij een verzamelalbum (ik heb ook nogal veel hardcore cd's uit mijn jeugd) niets staat ingevuld of steeds iets anders, dan gaat het mis. Zet je in die tag "diverse artiesten" o.i.d., dan gaat het goed.vali schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:09:
[...]
Moet zeggen dat ik al een enige tijd geen cd's heb gekocht, download alle nummers namelijk los (er zijn namelijk niet zoveel hardcore/hardstyle cd's). Maar bij de cd's die ik nog wel heb geïmplementeerd ging het prima op met de muziek app.
Wat ik wel steeds heb bij de losse nummers( dit geldt ook voor andere smartphones), is dat hij elk nummer als een album ziet, terwijl het allemaal van dezelfde album is. Moet dit steeds handmatig aanpassen.
Ik ben veelvuldig bezig geweest met Tag&Rename om dat goed te krijgen.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Zodra ik ga bellen gooit hij gelijk het scherm op zwart, terwijl ik het toestel nog gewoon in m'n handen heb. Lastig dus, want ik kan zo bijv. ook niet zelf ophangen. Ik ben er al wel achter dat als ik met een doekje over de plek van de sensor poets (rechts naast de luidspreker) dan gaat het scherm weer aan. Bij het volgende telefoontje is het probleem alleen gelijk weer teruggekeerd
Meer mensen die hier last van hebben?
[ Voor 0% gewijzigd door vharten op 01-08-2014 10:27 . Reden: bij tweakers is :( blijkbaar een boze smiley :P ]
Verwijderd
Ja ikvharten schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:19:
De telefoon bevalt erg goed, ik loop alleen de laatste tijd tegen 1 probleem aan: de sensor die ervoor zorgt dat tijdens het bellen je scherm op zwart gaat zodra je 'm tegen je hoofd houdt (de proximity sensor) lijkt nogal overgevoelig.
Zodra ik ga bellen gooit hij gelijk het scherm op zwart, terwijl ik het toestel nog gewoon in m'n handen heb. Lastig dus, want ik kan zo bijv. ook niet zelf ophangen. Ik ben er al wel achter dat als ik met een doekje over de plek van de sensor poets (rechts naast de luidspreker) dan gaat het scherm weer aan. Bij het volgende telefoontje is het probleem alleen gelijk weer teruggekeerd![]()
Meer mensen die hier last van hebben?
Dit heb ik ook, kan misschien dat de sotware iets nauwkeuriger luisterd.MRELynx schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 07:38:
Valt mij op dat wanneer de accu 100% is en ik de 930 van de lader haal, dat deze al vrij snel naar 99% gaat. De accu indicator rechtsboven is dat ook meteen een klein blokje kleiner. Dit gebeurd ongeveer na 15 minuten nadat de telefoon van de lader is gehaald. Mijn oude 920 had dit niet. Die gaf rustig na een uur nog 100% aan.
Want in theorie zou dit kunnen, je telefoon verbruikt continu batterij dus als ie van de lader af is verbruikt ie meteen batterij.
Dus logisch dat na een 15min je batterij geen 100% meer is, maar of dat dan een verbruik van 1% is valt over te twisten.
Je ziet namelijk wel dat van 99% naar 98% langzamer gaat
Van de 3 Emailaccounts 1 op iedere 15min staan en de andere 2 op 1X per uur.
Of het daaraan ligt weet ik niet maar dag 1 om 07.15 van de lader gehaald en dag 2 om 07.15 had ik nog 60%.
En die dag heb ik ongeveer 25 mailtjes gehad waarvan 15 beantwoord, 10 telefoontjes van +/- 5 min , een appje of 50 en verder regelmatig wat zitten facebooken en internetten, apps kijken zoals ik dat normaal ook doe. ( het meeste van de dag op wifi en zo ziet ook mijn gemiddeld dagelijks gebruik uit met mijn telefoon )
Ik kan me niet herinneren dat ik dit ooit met mijn 920 heb gehaald.
Voor mij is het mooi om te zien dat ik op dit moment zorgeloos mijn telefoon kan gebruiken zonder dat ik bang voor de batterij hoef te zijn. Hopelijk blijft het zo
Gebruik jij 2G,3G of 4G verbinding?ErwinJ schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:51:
Ik heb mijn 930 nu weer iets zuiniger ingesteld.
Van de 3 Emailaccounts 1 op iedere 15min staan en de andere 2 op 1X per uur.
Of het daaraan ligt weet ik niet maar dag 1 om 07.15 van de lader gehaald en dag 2 om 07.15 had ik nog 60%.
En die dag heb ik ongeveer 25 mailtjes gehad waarvan 15 beantwoord, 10 telefoontjes van +/- 5 min , een appje of 50 en verder regelmatig wat zitten facebooken en internetten, apps kijken zoals ik dat normaal ook doe. ( het meeste van de dag op wifi en zo ziet ook mijn gemiddeld dagelijks gebruik uit met mijn telefoon )
Ik kan me niet herinneren dat ik dit ooit met mijn 920 heb gehaald.
Voor mij is het mooi om te zien dat ik op dit moment zorgeloos mijn telefoon kan gebruiken zonder dat ik bang voor de batterij hoef te zijn. Hopelijk blijft het zo.
Volgens mij stopt hij ook met laden bij 100% al ligt hij nog aan of op de lader.ErwinJ schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:40:
[...]
Dit heb ik ook, kan misschien dat de sotware iets nauwkeuriger luisterd.
Want in theorie zou dit kunnen, je telefoon verbruikt continu batterij dus als ie van de lader af is verbruikt ie meteen batterij.
Dus logisch dat na een 15min je batterij geen 100% meer is, maar of dat dan een verbruik van 1% is valt over te twisten.
Je ziet namelijk wel dat van 99% naar 98% langzamer gaat.
Dan zegt ie 100% maar loopt hij eigenlijk al terug, in plaats van dat hij op 100% blijft (druppelladen). Vanochtend gaf ik hem bij 100% een reboot (terwijl ie nog aan de lader hing) vervolgens gaf ie 94% aan, na enkele minuten is het dan wel 100%
Verwijderd
Toevallig het Live Lockscreen beta appje gebruikt?Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:45:
Sinds vanochtend duurt het steeds 2 of 3 seconden om de telefoon te ontgrendelen. Doe double tap to wake of gewoon de knop indrukken en dan staat er een paar seconden 'hervatten' voordat ik mn vergrendelscherm zie. Meer mensen hier last van?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Ik ben het volkomen met je eensJelle Mees schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 18:36:
http://www.benl.ebay.be/i..._trksid=p3984.m1497.l2649
Dit hoesje niet kopen. Het past niet volledig rond de gsm, is praktisch onmogelijk om het daarna terug los te krijgen en de plastiek verzameld vuil en krassen alsof het een oorlog meemaakt. Ik heb nog steeds geen goede backcover gevonden.
Het lukt mij niet om op het net de betekenis ervan te vinden, wordt er gek van.

Kan iemand mij hiermee helpen aub.
Edit: Heb het al: Trillen aan.
Het vreemde is dat het trillen bij mij aanstaat sinds het begin en dit symbool mij nu pas opvalt.
Ben er zeker van dat het niet altijd wordt getoond.
Heb ook al twee keer voorgehad dat ik de Phone opnieuw moest opstarten om de lockscreen terug in werking te krijgen terwijl deze altijd geactiveerd is geweest...Hmm vreemd allemaal.
[ Voor 42% gewijzigd door hosee op 01-08-2014 13:08 ]
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.