Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 16:59

migros

Nooit meer een Samsung

IK heb de zwarte nu een paar uur en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over het 5 inch scherm. Het is toch een stuk groter dan de 4,5 inch van de 1020 en 925 en dat merk je met elke applicatie die je gebruikt. Lekker veel ruimte. Voor de rest moet ie nog getest worden.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sneak previews zijn altijd welkom maar ik mis vaak de definitie van "licht / middel / zwaar" gebruik.

Als ik naar mezelf kijk, is licht gebruik: lockscreen van 1 minuut, paar mail-accounts die elke 15 minuten syncen, tiental SMSjes (ja, ik SMS nog) per dag, 1 of 2x per dag nu.nl / anwb.nl checken. Zou ik dat volhouden, dan verbruikt mijn 930 minder dan 25% accu en zou ik er dus 4 dagen mee kunnen doen.

Maar zoals vandaag, zit ik wat meer op Whatsapp (grofweg anderhalf uur beetje chatten en paar foto's verstuurd) en loop in een omgeving met wisselende WiFi-namen en mijn SIM-kaart schakelt van 4G over op 3G in enkele delen van het pand. De overige bezigheden van "licht gebruik" gebeuren ook. Zit nu al/pas op 36% gebruikt / 64% over van de accu.

Als ik sommige mensen op T.net soms zie commenten op de Frontpage dat ze enkele GB's per week/maand verstoken met hun GSM, dan voel ik me soms bejaard/ouderwets want ik kom echt niet verder dan 500MB/maand bij Hi 4G.

Oftewel; licht/zwaar gebruik en accuduur lijkt me zeer afhankelijk van wat je doet maar ook de efficiency van de apps die je daarvoor gebruikt. Ik vind/zie dat Whatsapp aanzienlijk slechter omgaat met de accu op mijn 930 dan op mijn 8X.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:38
StealthyPeanut schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:29:
Leuke sneak preview!

Voor het grootste deel ook zeker eens. Erg fijn toestel!

Alleen de accuduur;
Het is na ongeveer een 10tal volledige oplaadmomenten echt minimaal 3 x zo goed geworden. Met alle gemak van de wereld red ik het makkelijk 1 complete dag 7 uur opstaan (toevallig gisteren) ;
- 3 x half uur mp3 geluisterd
- stuk of 20 foto's gemaakt met verschillende apps op verjaardag
- hele dag whatsapp
- mailen
- 4 x 5 minuten gebeld
- 's avonds half uurtje muziek via radio
- ongeveer 2 uur op internet lezen over de crash

En nog ruim 30% over toen ik hem om 23:30 uur aan de oplader hing.
Deze ervaring deel ik ook.
De accu is enorm verbeterd sinds het begin, ik heb zelfs het gevoel dat deze bijna verdubbeld is.
Ik haal relatief makkelijk nu 2 dagen en dan heb ik op dag 2 om 23.00 nog 15-20% over.
Dan gebruik ik hem "normaal":
Hele dag appen
Hele dag Mailen ( ontvangen en verzenden / deels zakelijk )
Office en OneNote en Onedrive tussen door.
Bekende apps bekijken ieder uur zo een beetje :P ( nu, bing nieuws )
Internetten ( forums bezoeken )
Netflix :P ( +/- 30-45 min per dag, je moet tocht wat in de pauze ;) )
Facebook
3 a 4 telefoontjes van +/- 5 min per dag.

Verder staat wifi,bluetooth,gps,4G altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:51
Ik blijf het idee hebben dat batterijverbruik ook sterk te maken heeft met bereik/provider e.d. Als ik op mijn werk zit dan verbruikt mijn telefoon in stand-by ook meer dan in het weekend thuis. Thuis heb ik goed bereik, op het werk is dat nog wel eens minder.

Bij mijn vriendin hetzelfde, haar Moto G kan ook binnen een dag leeg zijn als die in het kluisje op haar werk ligt. In het kluisje is het bereik superslecht. Heeft ze de telefoon toevallig bij haar de hele dag, dan is er niks aan de hand...

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
arnoudwokke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:06:
Een experiment: voor alle liefhebbers van deze telefoon in dit topic neem ik alvast een voorschot op de review. Lijkt me leuk om een keer te doen. De review volgt dinsdag - de tijd zit hem vooral nog in het maken van video en foto's en checken van de tekst - danzij de vakanties is de redactie lang niet op volle sterkte, dus dat maakt het wat langduriger dan ik had gewild. Dit zijn wat dingetjes die in de review terugkomen:

- Ik heb de app-situatie op Windows Phone niet langer meegenomen in de beoordeling. Ik veronderstel dat wie voor Windows Phone gaat, zich goed informeert en zich daardoor bewust is van de sterke en zwakke kanten van het systeem: het staat dus niet bij de plus- en minpunten. Ik ga er dus vanuit dat mensen eerst voor Windows Phone kiezen en dan pas bij deze Lumia uitkomen :)
- De accuduur viel me tegen. Microsoft heeft net als Apple de gelegenheid om hardware en software op elkaar af te stemmen en in veel opzichten lukt dat ook, maar bij de accuduur had ik er meer van verwacht. Als je hem intensief gebruikt (en dat doe ik met reviewtoestellen) dan kwam ik net als bij concurrenten met Android de dag net wel of net niet door. Ik heb reviews gezien die komen tot 1,5 tot 2 dagen; ik heb gemerkt dat je hem dan echt niet veel moet gebruiken, vooral veel binnen moet testen, niet als dagelijks toestel gebruiken met allerlei accounts op sync en niet veel foto's en video's maken - dan lukt dat ;)
- Hoewel hij ten opzichte van andere merken een gunstige prijs heeft, vind ik het prijsverschil met andere Lumia's wel groot. De 630 kost bijvoorbeeld slechts een kwart tot een derde van deze 930 (130 vs 480 euro ongeveer), maar kan wel veel van de dingen die de 930 ook kan - en dan is er ook nog een 1320 (die veel groter is en dus andere mensen zal aanspreken, maar toch).
Hetzelfde probleem zie ik op Android trouwens: door toestellen als de Moto G en die Chinese dingen vind ik het lastig om mensen nog aan te bevelen 600 euro voor een toptoestel neer te leggen; je krijgt voor weinig geld anno 2014 al heel veel telefoon.
- Ik vind de camera geweldig. Ik maakte veel gebruik van de geweldige nieuwe burst-modus in de standaard-camera-app bijvoorbeeld; bij het vastleggen van een duik in het zwembad bijvoorbeeld ideaal voor precies het juiste plaatje :P
- Het scherm vind ik geweldig (en dat ik hem zelf kan aanpassen naar eigen voorkeur in de instellingen vind ik echt een must-have voor alle telefoons eigenlijk :)). Amoled en Windows Phone zijn een heel natuurlijke match, vind ik, door het gebruik van een steunkleur en veel zwart (tenzij je thema wit is natuurlijk ;)). Ik miste wel Glimp.
- Windows Phone op een Snapdragon 800 is lekker snel - veel sneller dan op de 620 die ik dagelijks gebruik.
- Hij krijgt om al deze redenen (en nog veel meer) en een dik verdiende score van vier sterren :).

Uiteraard staan er in de review nog veel meer bevindingen en testresultaten, maar ik probeer hier alvast een beeld te schetsen van de review - eens kijken of het bevalt om op deze manier alvast een 'sneak preview' te geven aan de mensen die er het meest nieuwsgierig naar zijn :)
Goed experiment van je! Ik zal me alleen met wat frisse tegenzin moeten neerleggen bij 4 sterren, had er liever een halfje bij gezien. Aan de andere kant zie ik ook graag een update die de accuduur e.d. iets opkrikt zodat je hem bij een eventuele update van je revieuw kan opwaarderen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14

- De accuduur viel me tegen. Microsoft heeft net als Apple de gelegenheid om hardware en software op elkaar af te stemmen en in veel opzichten lukt dat ook, maar bij de accuduur had ik er meer van verwacht. Als je hem intensief gebruikt (en dat doe ik met reviewtoestellen) dan kwam ik net als bij concurrenten met Android de dag net wel of net niet door. Ik heb reviews gezien die komen tot 1,5 tot 2 dagen; ik heb gemerkt dat je hem dan echt niet veel moet gebruiken, vooral veel binnen moet testen, niet als dagelijks toestel gebruiken met allerlei accounts op sync en niet veel foto's en video's maken - dan lukt dat ;)
Ik ben het eens met de meeste punten, enkel de batterij duur vind ik meer dan prima. Waar ik mijn S3 iedere dag aan de lader moest leggen met mijn normale gebruik kom ik met de 930 op zijn 2de lading al een stuk verder.

Ik heb 3 mail accounts die syncen, redelijk actief op Whatsapp, paar telefoontjes gedaan, een halfuurtje muziek gestreamed op de fiets vanaf mijn NAS. Facebook en Linkedin accounts ook actief in de people hub, wat dingen opgezocht op internet en hij is nu 1 dag en 1 uur van de lader af, en heeft nog 63% accu resterend (schatting 1 dag en 3 uur). Batterij spaarstand staat uit. Mijn S3 moest bij soortgelijk gebruik de nacht aan de lader hangen, anders was in de ochtend bijna leeg. Hier trouwens nog geen 4G dekking mocht dat uit kunnen maken in het batterij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 16:49
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:39:
Meer mensen er last van, dat dubbel tik to wake up, niet altijd werkt?
Ik merk het ook en ik heb het idee dat je het kan oplossen door eerst het scherm één keer aan te raken en dan te dubbel tikken. Dan wordt hij bij mij altijd wel wakker.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04
Een experiment: voor alle liefhebbers van deze telefoon in dit topic neem ik alvast een voorschot op de review. Lijkt me leuk om een keer te doen. De review volgt dinsdag - de tijd zit hem vooral nog in het maken van video en foto's en checken van de tekst - danzij de vakanties is de redactie lang niet op volle sterkte, dus dat maakt het wat langduriger dan ik had gewild. Dit zijn wat dingetjes die in de review terugkomen:

<knip>
Allereerst hulde voor dit experiment, leuk dat wij als liefhebbers al een tipje van de sluier gelicht krijgen. Wat betreft je zorgen over batterijduur. Ik maakte me de eerste paar dagen ook enorm veel zorgen omdat het toestel nog niet eens een volledige werkdag(+/- 8 uur) leek mee te gaan. Maar de vanaf de 3de dag lijkt mijn batterijcapaciteit verdubbeld te zijn. Ik kan er niet de vinger op leggen maar ik haal met gemak 1,5 dag zonder dat ik apps afsluit of uitgeschakeld heb om op de achtergrond te draaien.

Verder herken ik me ook in jouw punten die je hier al aanhaalde. Zie mijn sneakpreview maar eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaofregrets
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-08 09:26
Over het algemeen ben ik zeer tevreden over mijn nieuwe Lumia 930. Het toestel wordt zeker niet erg heet, ondanks af en toe intensief gebruik. Warm wordt ieder toestel wel na verloop van tijd, maar zeker t.o.v. mijn oude HTC One X wordt hij zeker niet zo warm.

Tap to wake is een functie wat ook bij mij zeker niet altijd werkt. Ene moment gaat hij heel makkelijk wakker, andere moment 3x proberen. Ik heb bewegingsgegevens wel aan staan.

Over het algemeen werkt het toestel soepeltjes. Mooi afgewerkt.

Enige punt waar ik zelf mee zit is het scherm. Prachtige kleuren, mooie resolutie. Echter bemerk ik dat bij bepaalde helderheid standen in donkere omstandigheden, er aan de rechter onderzijde een wat gelelige gloed te zien is. Een zwarte achtergrond is dan niet meer volledig zwart. Het lijkt net alsof er een lamp van de achterzijde licht doorschijnt net als met een LCD scherm, maar het is amoled natuurlijk.

Iemand hier ervaring mee? Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik toch terug ga naar de winkel, aangezien het toestel voor de rest prima is, geen paarse zweem, wordt niet warm etc etc. Ik zal snel eens proberen het effect op een foto te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 08:22
@miki yup, elke accu moet even 'warmlopen', daarom probeer ik hem de eerste dagen sowieso snel leeg te laten lopen en pas wat ik daarna merk neen ik mee in een review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
arnoudwokke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:08:
@miki yup, elke accu moet even 'warmlopen', daarom probeer ik hem de eerste dagen sowieso snel leeg te laten lopen en pas wat ik daarna merk neen ik mee in een review :)
Vind het leuk om in ieder geval een sneek preview te zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
- Ik heb de app-situatie op Windows Phone niet langer meegenomen in de beoordeling. Ik veronderstel dat wie voor Windows Phone gaat, zich goed informeert en zich daardoor bewust is van de sterke en zwakke kanten van het systeem: het staat dus niet bij de plus- en minpunten. Ik ga er dus vanuit dat mensen eerst voor Windows Phone kiezen en dan pas bij deze Lumia uitkomen :)
Hulde! Dat is altijd bijzonder subjectief, leidt altijd alleen maar tot flamewars in de comments en heeft bijzonder weinig met de telefoon zelf te maken. Zo kan je tenminste hardware met hardware gaan vergelijken zonder dat de conclusie naar beneden is bijgesteld door het zoveelste "de store is te beperkt" nadeel.

Ik ben het overigens met MAX3400 eens dat de gebruikscijfers zinloos zijn zolang het bij vage en subjectieve omschrijvingen als "licht" en "zwaar gebruik" gaat. Ik gebruik mijn telefoon ook wel eens een dag lang intensief, maar hetzelfde gebruik zal door anderen juist weer als "licht" worden gezien. Ik zou er graag wat kwantitatiefs bij zien: hoeveel minuten gebeld, hoeveel foto's gemaakt, hoeveel MB verbruikt in de browser, enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
HooksForFeet schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:10:
[...]

Hulde! Dat is altijd bijzonder subjectief, leidt altijd alleen maar tot flamewars in de comments en heeft bijzonder weinig met de telefoon zelf te maken. Zo kan je tenminste hardware met hardware gaan vergelijken zonder dat de conclusie naar beneden is bijgesteld door het zoveelste "de store is te beperkt" nadeel.
Zelf - sinds heel recent ook bezitter van de Nokia Lumia 930 (naast een HTC One) - vind ik echter de apps wel degelijk uitmaken voor de telefoon. Je koopt een telefoon niet enkel om de hardware, maar met name om deze ook te gebruiken. In dagelijks gebruik maakt de software op een telefoon meestal nog meer uit dan de hardware (even afgezien van de echte cheap-ass hardware), aangezien het met name de software is die bepaald hoe de telefoon werkt, wat je er mee kan en meer. Voor hedendaagse smartphones zijn de beschikbaarheid van apps daarvoor wel degelijk van belang.

Feit is dat Windows Phone nog niet zo rijkelijk bedeeld is als Android en iOs qua apps. Zo ontbreken gewoon alle Google-apps op Windows Phone. Als Android gebruiker is dat voor mij echt een minpunt. Voor veel diensten moet ik zoeken naar een alternatief of gebruik maken van de websites i.p.v. een dedicated app.

Ondanks dat er alternatieven beschikbaar zijn, is op dit moment gewoon niet elke app te vinden in de Windows Store of ontbreken er functies t.o.v. de andere platformen. Deze beperking is voor een consument wel degelijk iets om bij de beslissing voor een bepaald platform mee te nemen. Dat zoiets in een review kort ter sprake zou komen, zou voor mij niet meer dan logisch zijn.

Welke consequenties je aan deze objectieve constatering verder zou moeten verbinden, daar kan je uiteraard nog weer over discussieren. Voor de een kan de beschikbaarheid van bepaalde apps een breekpunt zijn, voor anderen zal Windows Phone meer dan genoeg te bieden hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door DarkFly op 24-07-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:05
DarkFly schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:22:
[...]
Zo ontbreken gewoon alle Google-apps op Windows Phone. Als Android gebruiker is dat voor mij echt een minpunt.
En jij denkt dat die apps binnenkort verschijnen? 8)7 Gauw terug naar je Android telefoontje ;w.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Wietsee. schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:23:
[...]

En jij denkt dat die apps binnenkort verschijnen? 8)7 Gauw terug naar je Android telefoontje ;w.
Pardon? Ik heb nergens geschreven dat ik denk dat ze gauw verschijnen. Ik geef alleen aan dat ik het zelf een minpunt vind en gebruik het ook ter illustratie dat Windows Phone minder rijkelijk bedeeld is qua apps (zo zijn de Google apps wel beschikbaar voor Android en iOs).

Er zijn nog genoeg voorbeelden te noemen, maar de Google apps sprongen er voor mij uit. Naast deze apps missen ook bijv. de NS-app, Runkeeper, Dropbox en Tinder Je komt er vaak wel met alternatieven, maar feit is gewoon dat sommige grote ontwikkelaars Windows Phone nu nog links laten liggen.

Het wil verder niet zeggen dat ik de Nokia Lumia 930 een slechte telefoon vind, zeker niet, maar het is mijn inziens wel iets om bij de keuze voor Windows Phone rekening mee te houden. Voor de een zal het een groter obstakel vormen, dan voor een ander.

En je laatste opmerking, waar slaat dat denigerende toontje op? Ik ben blij met mijn Nokia Lumia 930. Ja, ik mis nog enkele apps. Ja, ik vind dat ten opzichte van Android/iOs een minpunt. Maar, nee, dat maakt de Lumia 930 zeker geen slechte telefoon. Ook zie ik in Windows Phone voldoende potentie om tot een echte concurrent van Android/iOs te groeien.

[ Voor 22% gewijzigd door DarkFly op 24-07-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
DarkFly schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:28:
[...]

Pardon? Ik heb nergens geschreven dat ik denk dat ze gauw verschijnen. Ik geef alleen aan dat ik het zelf een minpunt vind en ook ter illustratie dat Windows Phone minder rijkelijk bedeeld is qua apps (zo zijn de Google apps wel beschikbaar voor iOs).

Het wil verder niet zeggen dat ik de Nokia Lumia 930 een slechte telefoon vind, zeker niet, maar het is m.i. wel iets om bij de keuze voor Windows Phone rekening mee te houden.

En die laatste opmerking, waar slaat dat denigerende toontje op? Ik ben blij met mijn Nokia Lumia 930. Ja, ik mis nog enkele apps. Ja, ik vind dat t.o.v. Android/iOs een minpunt. Maar, nee, dat maakt de Lumia 930 zeker geen slechte telefoon.
En dat is denk ik precies wat Google wilt creëren. Een situatie dat men liever overstapt naar ios, dan dat ze consumenten Microsoft producten laat gebruiken. Het is gewoon een vies spel om concurrentie de grond in te drukken want het argument van "te weinig gebruikers" is allang achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
@hooksforfeet zelfs met exacte cijfers is het subjectief: stel dat ik zeg dat ik 45 foto's heb gemaakt, 21 mails heb getikt, half uur heb gewhatsappt en uur heb gebrowsed, wat weet je dan? Niets, want er ontbreken cruciale elementen. Zoals helderheid (staat op automatisch, dus geen indicatie hoe helder hij heeft gestaan: buiten gaat een telefoon dan half zo lang mee als binnen, grofweg), wat voor verbinding ik heb gebruikt (wifi, 4g of 3g), welk bereik hij had in standby (maakt veel uit), wat de synchronisatie instellingen zijn en zelfs welke provider ik gebruik. Dit zijn elementen die bijzonder veel uitmaken.
Het kwantificeren van accuverbuik met exacte cijfers van wat je doet is - voor reviews in elk geval - baarlijke nonsens en suggereert een exactheid die er niet is. Daarom backen wij teksten over accuduur op met accutesten onder gecontroleerde en identieke omstandigheden.
Maar eerlijk is eerlijk: je weet alleen hoe lang een telefoon met jouw gebruik meegaat door hem te gebruiken, alle info is slechts indicatie. Ik merkte dat mijn 620 met exact dezelfde configuratie (via backup) langer lijkt mee te gaan - maar die gebruik ik dan weer zelden voor foto's en video's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Feitelijk gezien is het juist dat de Windows store niet zo rijkelijk bedeeld is maar de belangrijkste apps zijn er wel degelijk. Het is daarbij per app afhankelijk of de functies platform breed zijn doorgevoerd of dat er beperkingen zijn voor een bepaald platform. Daar kan helaas Microsoft weinig anders aan doen dan alleen aanbieden om mee te helpen met schrijven, zie Whatsapp en Facebook.

Maar omgekeerd kan ook worden gezegd dat Windows Phone toch wel een zeer acceptabele 3rd party support heeft. Trein als ook de apps van Rudy Huyn(6*apps) zijn van hoge kwaliteit en zelfs beter dan hun originele counterparts en daarbij ook rekening houdend met andere platformen.

And last but not least, de apps van Microsoft en Nokia zijn echt juweeltjes en zijn zelfs mooier kwa design en functionaliteit dan wat ik tot nu toe ben tegengekomen op Android of iOS.
Nokia Mix radio, Nokia Here+transit+drive, Nokia creative studio, Nokia storyteller, Bing Nieuws, Bing weer, Bing gezondheid, Bing eten en drinken. Van zowel Apple als Google(dus van hun zelf!) is er voor bovenstaande apps geen serieus en fatsoenlijk alternatief. Wellicht in functie in de buurt komend maar zeker niet zo mooi uitgewerkt. Google transit is echt een slechte grap in vergelijking met Here Transit bijvoorbeeld. Maar ook Google navigatie is maar een zielig appje in vergelijking met Here Drive. Dus ja... wat is er nu mis met Windows Phone apps :?

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 24-07-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
[...]

Zelf - sinds heel recent ook bezitter van de Nokia Lumia 930 (naast een HTC One) - vind ik echter de apps wel degelijk uitmaken voor de telefoon. Je koopt een telefoon niet enkel om de hardware, maar met name om deze ook te gebruiken. In dagelijks gebruik maakt de software op een telefoon meestal nog meer uit dan de hardware (even afgezien van de echte cheap-ass hardware), aangezien het met name de software is die bepaald hoe de telefoon werkt, wat je er mee kan en meer. Voor hedendaagse smartphones zijn de beschikbaarheid van apps daarvoor wel degelijk van belang.
Dat is allemaal heel relevant als je niets van telefoons weet en naar een nieuwe smartphone aan het shoppen bent. Op een site als tweakers mag je toch aannemen dat de gemiddelde gebruiker op de hoogte is van de app-situatie op Windows Phone, Android en iOS. Dan is dat niet meer interessant om te noemen in een review.

Wat mij betreft gaat het bij de tweakers reviews dan ook alleen om de hardware. Wat je er vervolgens qua software mee kan mag wat mij betreft als algemeen bekend beschouwd worden, al zou een linkje naar de WP8.1 review ook niet misstaan. Dat lijkt me op z'n minst al completer dan in iedere telefoonreview slechts één aspect van de software erbij te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
arnoudwokke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:48:
@hooksforfeet zelfs met exacte cijfers is het subjectief: stel dat ik zeg dat ik 45 foto's heb gemaakt, 21 mails heb getikt, half uur heb gewhatsappt en uur heb gebrowsed, wat weet je dan? Niets, want er ontbreken cruciale elementen.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik weet dan namelijk al meer dan ik zou weten bij "intensief gebruik", want daar kan ik, zonder jou en je telefoongewoontes te kennen, helemaal niets mee. Kan ik met die info tot op de minuut berekenen hoe lang de accu mee zou gaan als ik hem zou gebruiken? Nee, natuurlijk niet, en daar vraag ik ook niet om. Het gaat mij slechts om een indicatie van het soort verbuik zodat ik zelf een referentiekader heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
DarkFly schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:28:
[...]

Het wil verder niet zeggen dat ik de Nokia Lumia 930 een slechte telefoon vind, zeker niet, maar het is mijn inziens wel iets om bij de keuze voor Windows Phone rekening mee te houden. Voor de een zal het een groter obstakel vormen, dan voor een ander.
Maar gaat het bij een review van de 930 om de keuze voor Windows Phone, of om de keuze voor de Lumia 930? Ik ben het met Arnoud eens dat de meeste geïnteresseerden de keuze voor WP allang gemaakt hebben en de review voornamelijk lezen omdat ze willen weten hoe het toestel is. Om dan iedere keer weer een minpunt van WP te noemen is vrij zinloos. Willen mensen een keuze maken tussen Windows Phone, Android of iOS dan lijkt me dat ze eerder naar de reviews van die besturingssystemen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

CAP-Team

XBL: CAPTeam

[...]
Zo ontbreken gewoon alle Google-apps op Windows Phone. Als Android gebruiker is dat voor mij echt een minpunt. Voor veel diensten moet ik zoeken naar een alternatief of gebruik maken van de websites i.p.v. een dedicated app.
Dat komt inderdaad door Google zelf, Google weigert gewoon het Windows Phone platform te ondersteunen met apps. Waar Microsoft tegenwoordig best goed cross-platform bezig is, is Google dat duidelijk niet (alleen Android en iOS).

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

HooksForFeet schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:11:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Ik weet dan namelijk al meer dan ik zou weten bij "intensief gebruik", want daar kan ik, zonder jou en je telefoongewoontes te kennen, helemaal niets mee. Kan ik met die info tot op de minuut berekenen hoe lang de accu mee zou gaan als ik hem zou gebruiken? Nee, natuurlijk niet, en daar vraag ik ook niet om. Het gaat mij slechts om een indicatie van het soort verbuik zodat ik zelf een referentiekader heb.
Daarom backen wij teksten over accuduur op met accutesten onder gecontroleerde en identieke omstandigheden.
Dus bij elke telefoon zoiets als hieronder?

- Helderheid xx Nits
- Wifi aan
- 3G/4G
- Browser x uur steeds zelfde serie websites
- Steeds dezelfde film en resolutie
- Zelfde aantal foto's en videos gelijke omstandigheden
- Zelfde (soort) apps hetzelfde gebruik
- enzv

Misschien een idee om bij elke review een link naar jullie meetmethode plaatsen?

[ Voor 3% gewijzigd door Swerfer op 24-07-2014 17:58 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:49
Nou ik heb ook al mijn eerste krasjes op het scherm. :(

Had wat vetvlekken op het scherm die ik wegpoetste met mijn t-shirt. Toen het scherm schoon was zag ik dat er krasjes te zien waren. Volgens mij door het poetsen met het t-shirt. :'(

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Streup schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:54:
[...]

Goeie keus! Wel even je signature aanpassen hè 😉
Aangepast ;)

Top telefoon maar ik mis eigenlijk Glance al. Zal wel even wennen zijn.

Ik ben trouwens erg te spreken over het geluid. Even de bas wat sterker gezet, maar daarna... Wat een verschil met de L920! Alleen jammer dat de luidspreker aan de achterkant zit. Ik hou er niet van om een telefoon op z'n scherm neer te leggen, en op z'n kant vind ik in veel gevallen ook link...
Thanks!

[ Voor 14% gewijzigd door Swerfer op 24-07-2014 20:31 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:31
Swerfer schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:24:

Ik ben trouwens erg te spreken over het geluid. Even de bas wat sterker gezet, maar daarna... Wat een verschil met de L920!. Alleen jammer dat de luidspreker aan de achterkant zit Ik hou er niet van om een telefoon op z'n scherm neer te leggen, en op z'n kant vind ik in veel gevallen ook link...
Dus niet zoals bij de L920 aan de onderkant? Ik had er steeds last van dat die gaatjes verstopt raakte, erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:13

Wailing_Banshee

You're Next

MAX3400 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:53:
Als ik sommige mensen op T.net soms zie commenten op de Frontpage dat ze enkele GB's per week/maand verstoken met hun GSM, dan voel ik me soms bejaard/ouderwets want ik kom echt niet verder dan 500MB/maand bij Hi 4G.
Dan ben ik echt antiek, want ik kom niet verder dan zo'n 50Mb/maand en dan moet ik nog m'n best doen ook! (ik heb alleen een data abonnement genomen voor noodgevallen, niet voor dagelijks gebruik :P)
[...]
Welke consequenties je aan deze objectieve constatering verder zou moeten verbinden, daar kan je uiteraard nog weer over discussieren. Voor de een kan de beschikbaarheid van bepaalde apps een breekpunt zijn, voor anderen zal Windows Phone meer dan genoeg te bieden hebben.
Dus noem je het feit dat het Windows Phone is, ipv van Android of Ios. En dan kan de gebruiker op basis van dit gegeven (wat niet per definitie negatief of positief is) bepalen of het OS een zwaar genoeg min/plus punt is om het toestel aan te schaffen/links te laten liggen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Ik heb zojuist toch maar een screenprotector van Skinomi besteld. Kost wat, maar dan heb ik wel een fatsoenlijke. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het van die lelijke bubbeltjes op het scherm.
Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat er op Gorilla Glass 3 zo snel krassen komen. Op mijn oude Xperia S die ik een jaar lang zonder screenprotector heb gebruikt was geen krasje te bekennen. En ik ben er (vooral op het laatst) echt niet voorzichtig mee omgegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
bramv82 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:57:
Ik heb zojuist toch maar een screenprotector van Skinomi besteld. Kost wat, maar dan heb ik wel een fatsoenlijke. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het van die lelijke bubbeltjes op het scherm.
Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat er op Gorilla Glass 3 zo snel krassen komen. Op mijn oude Xperia S die ik een jaar lang zonder screenprotector heb gebruikt was geen krasje te bekennen. En ik ben er (vooral op het laatst) echt niet voorzichtig mee omgegaan!
Waar heb je die besteld en hoe snel was de levering? Ik heb namelijk een screen protector nodig voordat ik komende dinsdag op vakantie ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

The Fops schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:59:
[...]

Waar heb je die besteld en hoe snel was de levering? Ik heb namelijk een screen protector nodig voordat ik komende dinsdag op vakantie ga...
rimave in "\[WP8.1] Ervaringen met de Nokia Lumia 930 - Deel 1" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
robkrekel schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 07:05:
[...]
Dus niet zoals bij de L920 aan de onderkant? Ik had er steeds last van dat die gaatjes verstopt raakte, erg irritant.
Nee, hij zit echt op de achterkant waar NOKIA opstaat. Best goed geluid ook trouwens uit zo'n klein speakertje. Hoewel ik altijd mijn bluetooth speakertje gebruik, waar de telefoon echt als geweldige versterker werkt trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Inderdaad, daar.

5 minuten geleden besteld.

Hij is vooralsnog niet binnen gekomen :+

[ Voor 53% gewijzigd door Blackouts op 25-07-2014 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
The Fops schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:59:
[...]

http://www.belsimpel.nl/a...one=Nokia-Lumia-930-Green

Daar hebben ze wel wat dingen staan, maar zo op het eerste gezicht lijken me dit niet de best passende.

Maar wellicht voor tijdelijk tijdens je vakantie. Is ie in ieder geval beschermd en koop je daarna een fatsoenlijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
rimave schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 08:13:
Ik heb er nu een skinprotector van Skinomi op zitten. Deze past perfect!
Het is een flexibele protector, dus die randjes van het scherm geven ook geen problemen.
Aanrader! Linkje: http://www.skinomi.com/nokialumia929.html
Goede tip !
Ik ben hier ook over aan het denken, maar wat is het verschil met de Carbon fiber skin Protector ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Volgens mij heb je screen protectors - die beschermen het scherm.
En skin protectors - voor de achterkant. En die heb je in verschillende smaken, zoals carbon fiber, maar ook in de vorm van een laagje plastic, een soort screen protector op je achterkant.

[ Voor 21% gewijzigd door Blackouts op 25-07-2014 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Gewoon je hele telefoon in hars laten gieten :+
Afbeeldingslocatie: http://mindovermatter.ru/RVScience/psychotroniccrystals/Shopping%20Cart/keyrings/insect_resin_keyring.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
View My Video
Op de pc is het filmpje natuurlijk beter vooral het beeld.
Wou het gewoon eens delen.
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2r3v9r8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/52i5vq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/nmyffc.jpg

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik wil best geloven dat Gorilla Glass 3 stukken beter is als de vorige versie, maar een zandkorrel blijft simpelweg een zandkorrel.

Stel: 't glas heeft een hardheid van 8,7 en metaal een hardheid van 7 dan kan je theoretisch gezien met je telefoon een spijker in de muur slaan zonder een krasje op te lopen. Daarom doen al die testvideo's met messen e.d. op het scherm het zo aardig. Maar een minuscule zandkorrel met een hardheid van 9 die toevallig op je shirt zit waarmee je het scherm oppoetst, laat een krasje achter.
bramv82 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:57:
Dan heb je geluk gehad, of minder op krasjes gelet. Maak het scherm eens vetvrij met glassex o.i.d. en kijk eens goed? Ik zie regelmatig krasjes bij anderen die zeggen dat hun scherm krasvrij is...

[ Voor 35% gewijzigd door Chris.nl op 25-07-2014 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Als ze zeggen krasvrij dan bedoelen ze vaak geen grote makkelijk zichtbare krassen op het scherm. Overigens zal een enkele zandkorrel niet zo snel een kras achterlaten op gorilla glass hoor :) Mijn L920 wordt echt dagelijks mishandeld in mijn zakken en op de tafel en daar zit dus echt geen kras(je) op. Je kan poetsen wat je wilt, maar je gaat er geen zien.
Om een kras op dat soort "glas" te krijgen moet je echt wel behoorlijk wat kracht achter die zandkorrel zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 25-07-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 10:27
Heb het toestel nu een paar dagen, erg tevreden, maar vraag me wel iets af over die SensorCore: is dat nu alleen een stappenteller of houdt ie ook GPS-data bij, bijvoorbeeld dat ie om de minuut de GPS locatie opslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Ik heb nog een Nokia gehad zonder krassen. De 920 de 925 en 1020 allemaal krassen op het scherm, gewoon door samen met sleutels in mijn broek laten zitten of een keer laten vallen. Ik maak me dan ook geen illusies dat de 930 een krasvrij leven door gaat.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Hulde voor de service van coolblue. Gisteren telefoon naar de winkel gebracht in Groningen, het paarse scherm probleem laten zien. En vandaag een nieuwe binnen via PostNL. Terug in de auto met me oude HTC 8S, halverwege de weg naar huis kreeg ik een SMS'je. Je bestelling is ingepakt. En verstuurd naar PostNL.

Dus nu wachten op PostNL. Wat is zo'n 4 inch scherm met 800x480 pixels op eens klein en korrelig. En de camera is totaal ruk in vergelijking.... (HTC 8S). En traag hervatten nooit gedacht dat ik eerder zo geduldig was, vooral met Whatapp. Binnen een seconde op de 930. 5 seconden soms ook 10 seconden en een crash op me 8S... Grrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Was dat probleem nou alleen zichtbaar bij de laagste helderheid? En in welke mate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
migros schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:27:
Ik heb nog een Nokia gehad zonder krassen. De 920 de 925 en 1020 allemaal krassen op het scherm, gewoon door samen met sleutels in mijn broek laten zitten of een keer laten vallen. Ik maak me dan ook geen illusies dat de 930 een krasvrij leven door gaat.
Sleutels in de andere broekzak ?
Mijn 920 heeft 0% aan ( oog zichtbare ) krassen na 1.5 jaar, ligt er ook aan hoe je ermee omgaat.
Als je gewoon oplettend me omgaat krijg je er geen kras op, maar je sleutels of iets anders scherps erbij steken in je zak is er om vragen vind ik. ;) ( dan kan soms ook geen protecter je helpen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 10:27
Die paarse waas, hebben mensen die altijd? Mij valt namelijk wel op dat er soort van twee niveau's van zwarte achtergrond zijn. Probeer dit eens: ga naar Alarms en kies een alarm om te editten. De achtergrond is nu puur zwart, zoals het hoort bij Amoled. Tik nu op de tijd zodat je die tijd-scroller krijgt en bij mij is de achtergrond dan minder zwart, licht grijs met een paars tintje, dezelfde kleur als de optiebalk onderin het scherm. Erg apart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
bramv82 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:26:
Was dat probleem nou alleen zichtbaar bij de laagste helderheid? En in welke mate?
Halverwege de helderheid al. Het zag er niet uit, soms ook van die vreemde rimpelige beelden net alsof de refresh rate het niet bij kan houden. Of dat je een scherm opneemt met een camera en die vreemde lijnen lopen door het beeld. :/

Ik hoop dat ik nu wel een goede heb.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 05:12
Niet altijd nee, het is alleen op lage(re) helderheid (bij mij iig) en niet het gebeuren wat je beschrijft.

Het komt er op neer dat in de eerste paar seconden het beeld 'normaal' is en dan ineens een overlay er overheen komt die het een paarsige tint geeft. Het ziet er puur softwarematig uit naar mijn gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
SpankmasterC schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:49:
Die paarse waas, hebben mensen die altijd? Mij valt namelijk wel op dat er soort van twee niveau's van zwarte achtergrond zijn. Probeer dit eens: ga naar Alarms en kies een alarm om te editten. De achtergrond is nu puur zwart, zoals het hoort bij Amoled. Tik nu op de tijd zodat je die tijd-scroller krijgt en bij mij is de achtergrond dan minder zwart, licht grijs met een paars tintje, dezelfde kleur als de optiebalk onderin het scherm. Erg apart!
Dat heb ik ook inderdaad, en dat lijkt me dan dus een andere kleur achtergrond.

Ik heb verder sowieso geen last van een paarse waas. Ik heb hem volgens mij ook niet, maar ga er ook niet naar zoeken, want als je een klein paars waasje ergens gezien hebt ga je je er volgens mij enorm aan storen -O-

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
m0ridin schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:52:
Niet altijd nee, het is alleen op lage(re) helderheid (bij mij iig) en niet het gebeuren wat je beschrijft.

Het komt er op neer dat in de eerste paar seconden het beeld 'normaal' is en dan ineens een overlay er overheen komt die het een paarsige tint geeft. Het ziet er puur softwarematig uit naar mijn gevoel...
Zo zag het er inderdaad ook uit ja. Grijs en dan oh nee laten we het maar paars doen. 8)7

Snap niet dat Nokia dit probleem niet toegeeft en überhaupt dit zo door laat gaan. Ik neem aan dat je de sterke naam Nokia graag zo wilt behouden. Nokia = kwaliteit, dat ze hier niet eerder achter kwamen... :?

[ Voor 17% gewijzigd door CokeZero op 25-07-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvdberg
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-08-2024
Bij deze meld ik dat ook ik de overstap van Android (HTC One X) naar Windows Phone (een witte Lumia 930) heb gemaakt.
Bevalt me prima, maar toch zijn er al een paar kleine puntjes waarvan ik vind dat ze beter kunnen (of het is gemakkelijk op te lossen, ik werk pas 1 dag met Windows Phone dus ik zal vast nog niet alles gezien hebben).

Zo wil ik het liefst in mijn notificatiebalk, of Homescreen de helderheid van mijn scherm kunnen aanpassen, en wil ik niet steeds die chaotische lijst met settings doorzoeken wanneer het scherm slecht afleesbaar is.
Ook moet ik nog heel erg wennen aan IE op Windows phone na jaren enkel met Chrome gewerkt te hebben.
Verder zijn er nog een aantal dingen waarbij ik nog geen idee heb hoe ze werken, maar daar kom ik nog wel een keer achter :p.

Voor de rest is het tot nu toe eigenlijk alleen maar lof.
- Ik was bang dat de accu snel leef zou gaan, maar hij blijkt op de 1e lading al superieur aan mijn HTC One X.
- Het scherm is werkelijk fantastisch en is 1 van mijn punten geweest om het toestel aan te schaffen.
- De camera heb ik nog niet goed kunnen testen, maar wat ik tot nu toe gezien heb ziet het er goed uit.
- Ik heb alle nodige apps gewoon kunnen vinden in de App-store, ik had wel moeite om whatsapp te installeren, maar het bleek dat de datum op mijn toestel niet klopte, daarna werkte het direct.
- De afmetingen van het toestel vallen mijn mee, ik heb hem vergeleken met een LG G3 (die ook hoog op mijn lijstje stond, maar deze was mij toch echt te groot), het toestel is net iets groter dan mijn One X, met name iets dikker.
- Verder voelt het toestel erg degelijk aan, en een premium apparaat.
- Geen last van een paarse waas of iets dergelijks, de kleuren spatten van het scherm.
- Ik heb hem voor 408 euro kunnen bemachtigen (via Coolblue 2e kans), wat ik een heel vriendelijk prijsje vind!
- Geen last van hitteproblemen.

Komende week zal ik nog even hierop terugkomen om mijn verdere ervaringen te delen.

Verder blijft ik dit topic dagelijks volgen, er staan goede tips tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Marcelvdberg schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:27:
[...]
Zo wil ik het liefst in mijn notificatiebalk, of Homescreen de helderheid van mijn scherm kunnen aanpassen, en wil ik niet steeds die chaotische lijst met settings doorzoeken wanneer het scherm slecht afleesbaar is.[...]
Gelukkig voor jou kan je die snelkoppelingen in de notificatiebalk aanpassen en kan je helderheid/brightness er in zetten :) Er op tikken zal dan schakelen tussen low, medium en high en indien beschikbaar (wat bij de L930 wel zo is?) automatic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Marcelvdberg schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:27:
Bij deze meld ik dat ook ik de overstap van Android (HTC One X) naar Windows Phone (een witte Lumia 930) heb gemaakt.
Bevalt me prima, maar toch zijn er al een paar kleine puntjes waarvan ik vind dat ze beter kunnen (of het is gemakkelijk op te lossen, ik werk pas 1 dag met Windows Phone dus ik zal vast nog niet alles gezien hebben).

Zo wil ik het liefst in mijn notificatiebalk, of Homescreen de helderheid van mijn scherm kunnen aanpassen, en wil ik niet steeds die chaotische lijst met settings doorzoeken wanneer het scherm slecht afleesbaar is.
Instellingen >> meldingen & actie: daar kun je de 4 snelkoppelingen wijzigen naar eigen gelang.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Helderheid kan je ook toevoegen in dat notificatiescherm als 1 van de 4 voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvdberg
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-08-2024
Caelorum schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:42:
[...]

Gelukkig voor jou kan je die snelkoppelingen in de notificatiebalk aanpassen en kan je helderheid/brightness er in zetten :) Er op tikken zal dan schakelen tussen low, medium en high en indien beschikbaar (wat bij de L930 wel zo is?) automatic.
migros schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:42:
[...]

Instellingen >> meldingen & actie: daar kun je de 4 snelkoppelingen wijzigen naar eigen gelang.
StealthyPeanut schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:45:
Helderheid kan je ook toevoegen in dat notificatiescherm als 1 van de 4 voorkeuren.
Hartstikke bedankt, direct ingesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sonneman
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 22:04
Marcelvdberg schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:56:
[...]

[...]

[...]

Hartstikke bedankt, direct ingesteld!
Andere optie is om op de zoekknop te duwen en daar de instelling te tikken die je zoekt, dus bijvoorbeeld helderheid.

Ik ben ondertussen aan mijn derde exemplaar toe. De eerste had een slecht aansluitende achterkant, de tweede de paarse waas. Helaas lijkt deze derde een nog veel paarsere gloed te geven. Twijfel echt wat ik ga doen. De service van Coolblue is super, dus ik kan weer om een vervanging vragen maar dan ben ik het toestel weer twee dagen kwijt. Het zou fijn zijn als Microsoft iets zou melden over het probleem: is het softwarematig en gaat er een fix komen? Ik weet van mijn eerste toestel dat ook zonder paarse accenten kan en erger me nou groen en paars aan die waas...

www.vvijsselmeervogels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Bij vrijwel alle sites waar ik moet inloggen kan/wil de browser mijn wachtwoord opslaan, alleen bij Tweakers krijg ik geen popup om mijn wachtwoord te bewaren. Ligt dat aan mij of hebben anderen dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Chris.nl schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 18:23:
Bij vrijwel alle sites waar ik moet inloggen kan/wil de browser mijn wachtwoord opslaan, alleen bij Tweakers krijg ik geen popup om mijn wachtwoord te bewaren. Ligt dat aan mij of hebben anderen dat ook?
ik herken dit ook. Ik moet altijd mijn username invoegen en dan voegt hij pas mijn wachtwoord in. Erg vaag, heb het voor de rest bij geen enkele andere site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

vali schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 19:19:
[...]

ik herken dit ook. Ik moet altijd mijn username invoegen en dan voegt hij pas mijn wachtwoord in. Erg vaag, heb het voor de rest bij geen enkele andere site.
Vandaag voor de eerste keer ingelogd met mijn L930 en bij mij stond mijn wachtwoord klaar, maar niet mijn gebruikersnaam 8)7

Nu logt hij steeds automatisch in...

Hoe krijg ik trouwens de desktopversie van Tweakers in mijn browser?

[ Voor 9% gewijzigd door Swerfer op 25-07-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
vali schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 19:19:
[...]

Top! Ga ik even een verzoekje indienen, kunnen ze vast wel naar kijken.
Ik moet altijd mijn naam en wachtwoord invoeren.
[b]Swerfer schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 19:26
Hoe krijg ik trouwens de desktopversie van Tweakers in mijn browser?
Onderaan elke Tweakers.net pagina staat een klein linkje met weergaveopties http://tweakers.net/devicedetect/

[ Voor 26% gewijzigd door Chris.nl op 25-07-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Chris.nl schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 19:46:
[...]
Onderaan elke Tweakers.net pagina staat een klein linkje met weergaveopties http://tweakers.net/devicedetect/
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
MAX3400 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:31:
Gewoon je hele telefoon in hars laten gieten :+
[afbeelding]
Als dat zou kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Kan altijd, maar of je nog verstaanbaar zal zijn vraag ik me wel af ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Ik kreeg net via de Store update voor 'Scherm' en 'Netwerk+'. Na update zie je die niet in geschiedenis. Updates stonden op manueel. Anders had ik het niet gemerkt.

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Uch, dat soort systeem apps krijgen wel vaker een update. Dacht dat bij Network+ het ging over verbeterde dual sim support (alweer :P) en bij dat Display over "updated colour profiles for all lumia's"

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 26-07-2014 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik vind het wel een mooi idee dat die onderdelen via de store geüpdatet worden. Bij Android was ik wel updates van GoogleApps gewend, maar voor dingen als Netwerk+ en Scherm was ik dan meer afhankelijk van firmware updates (tenninste dat is zoals ik het zie).
Het updatebeleid (zie de ondersteuning van de 920 die straks nog altijd de laatste versie meekrijgt) was voor mij ook een reden om voor deze telefoon te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Nieuwe toestel gister binnen gekregen, paarse scherm ook in dit toestel aanwezig. Dan word het maar wachten op een software update van Nokia. Heb ook wel de vertrouwen er in dat ze dat doen. Net zoals dat al die problem rondom de 920 launch ook opgelost werden.

Voor de rest blijft het een subliem toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

CokeZero schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:19:
Nieuwe toestel gister binnen gekregen, paarse scherm ook in dit toestel aanwezig. Dan word het maar wachten op een software update van Nokia. Heb ook wel de vertrouwen er in dat ze dat doen. Net zoals dat al die problem rondom de 920 launch ook opgelost werden.

Voor de rest blijft het een subliem toestel.
Kan je eens een foto maken van jouw paarse scherm? Ik en diverse anderen hebben namelijk nergens last van en jij schijnbaar bij meerdere toestellen. Ik ben wel nieuwsgierig hoe paars het scherm dan wel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
'k Begon me al af te vragen of ik kleurenblind was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Swerfer schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 15:31:
[...]

Kan je eens een foto maken van jouw paarse scherm? Ik en diverse anderen hebben namelijk nergens last van en jij schijnbaar bij meerdere toestellen. Ik ben wel nieuwsgierig hoe paars het scherm dan wel is...
Gaat niet echt lukken me 8S neemt niet genoeg helderheid op van het scherm.

Afbeeldingslocatie: http://d.ibtimes.co.uk/en/full/1388568/lumia-930.jpg?w=720&h=426&l=50&t=40

Hier een voorbeeld er van foto op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Zie wel verschil met een s5 qua zwartheid van het scherm

In het donker is de s5 echt pikzwart qua kleuren op het scherm. Bij de 930 zie je toch wat verkleuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
mregeling2005 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 16:43:
Zie wel verschil met een s5 qua zwartheid van het scherm

In het donker is de s5 echt pikzwart qua kleuren op het scherm. Bij de 930 zie je toch wat verkleuring.
De Lumia ook, dit is namelijk een foto van de kleur grijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
CokeZero schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 16:44:
[...]

De Lumia ook, dit is namelijk een foto van de kleur grijs. ;)
OK ik zag je foto's nog geen eens.
Was een constatering in het algemeen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo uiteindelijk toch ook maar dit apparaat besteld, en ben er na de eerste dag erg tevreden over!

Hoewel 'veilig', is het design zeker van erg hoge kwaliteit en vind ik het alsnog een veel mooiere telefoon dan de plastic droids. Vergeleek m gister met de LG G3 en GS5 en dat zijn toch echt een soort lopendeband-toestellen, terwijl de Nokia een fijn staaltje industrial design is (zoals Apple ook). De HTC One M8 is dan wel misschien nog fijner afgewerkt, maar ook weer een hoop loze ruimte rondom het scherm. Het enige wat ik me afvraag is of de volumeknopjes een beetje wiebelig horen te zijn. Ik kan me voorstellen dat dit zowel premium of gebeund kan overkomen ;).

Het scherm is verder prachtig. Geen last van paarse gloed (of het valt niet op in ieder geval). Toestel kwam binnen met de laatste updates. De kleur wit shift wel erg naar paars als je het toestel van de zijkant bekijkt, maar dat komt denk ik door de polarisatiefilters van Nokia (dacht ik ooit gehoord te hebben). Beetje raar, maar bij normaal gebruik zie je daar niets van.
Toestel wordt verder ook wel een beetje lauwwarm na een uurtje browsen maar niet bizar ofzo (mijn oude HTC en HP laptop worden af en toe zo heet dat ik ze niet aan kan raken zonder reflex van mn hand).
Batterij gaat nog wel redelijk snel leeg bij intensief gebruik (2 uurtjes browsen met een paar achtergrondtaken kostte 'm 30%), maar gezien de reacties gaat dit nog verbeteren.

Verder overall erg snel toestel en alles werkt gewoon lekker goed. Het app-verhaal lijkt me nu wel duidelijk, en daarnaast geniet gewoon te veel van de UI om me daar nog druk over te maken: WP 8.1 is zo'n verademing na de Android kauwgomballenfabriek. En dan heb ik nog niets eens met de camera gespeeld! De Nokia apps zijn ook enorm verbeterd de afgelopen tijd merk ik nu, vooral Transit werkt goed (op mijn routes) en ook gewoon indoor navigatie in Here. Leuke extra's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

CokeZero schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 16:42:
[...]

Gaat niet echt lukken me 8S neemt niet genoeg helderheid op van het scherm.

[afbeelding]

Hier een voorbeeld er van foto op het internet.
Hmm... Heb ik niet zo erg als op de foto's. Ik vind het ook een beetje overdreven. De achtergrondkleur is van zichzelf niet zwart in dat menu maar donker grijsachtig. Ik heb het vergeleken met mijn Lumia 920 en die heeft eigenlijk een nog grotere paarse gloed. Ik denk dat de achtergrondkleur in dit soort menu's al een tikkeltje naar paars neigen van oorsprong en in de lage helderheid komt dat wat meer naar voren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Swerfer schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 18:03:
[...]

Hmm... Heb ik niet zo erg als op de foto's. Ik vind het ook een beetje overdreven. De achtergrondkleur is van zichzelf niet zwart in dat menu maar donker grijsachtig. Ik heb het vergeleken met mijn Lumia 920 en die heeft eigenlijk een nog grotere paarse gloed. Ik denk dat de achtergrondkleur in dit soort menu's al een tikkeltje naar paars neigen van oorsprong en in de lage helderheid komt dat wat meer naar voren...
Het valt mij inderdaad vooral op in het notification panel, de vliegtuigstand en bluetooth snelkoppeklingen (welke bij mij bijna altijd uit staan, en dus donkergrijs zijn) zijn degenen waarbij ik bij het swithcen naar lage helderheid een 'sprongetje' zie van donkdergrijs naar iets donkergrijs met een waas er overheen.

Bijna onmogelijk om het op een filmpje te kjrijgen trouwens, heh. En merk dat je het met een screenshot niet ziet trouwens, als ik het op mijn telefoon wel zie en een screenshot voor en na shiften maak is het uiteindelijke plaatje hetzelfde... (Minder softwarematig dan mischien?)

[ Voor 14% gewijzigd door m0ridin op 26-07-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

m0ridin schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 19:57:
[...]
En merk dat je het met een screenshot niet ziet trouwens, als ik het op mijn telefoon wel zie en een screenshot voor en na shiften maak is het uiteindelijke plaatje hetzelfde... (Minder softwarematig dan mischien?)
De kleur is in hex #1f1f1f en in rgb 31-31-31

Dus grijs.

Er is dus geen paarse component in de kleur aanwezig. Niet softwarematig dus qua achtergrondkleur. Ik merk wel dat het kleurprofiel redelijk invloed heeft op de paarse gloed...

Edit:

http://www.hngn.com/artic...issue-nokia-lumia-930.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Swerfer op 26-07-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Swerfer schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 20:33:
[...]

De kleur is in hex #1f1f1f en in rgb 31-31-31

Dus grijs.

Er is dus geen paarse component in de kleur aanwezig. Niet softwarematig dus qua achtergrondkleur. Ik merk wel dat het kleurprofiel redelijk invloed heeft op de paarse gloed...

Edit:

http://www.hngn.com/artic...issue-nokia-lumia-930.htm
De Lumia 900 had blijkbaar precies hetzelfde probleem. Werd opgelost door een software update snel na launch. En de fix werkt niet echt want als je hem helemaal op groen heb staan wordt wit groen en grijs blijft paars wel wat minder maar het paars is nog duidelijk te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:09
oh ik was spuit 11.

Ik wilde ook voorstellen om het naar neutraal of groen te zetten. :+

[ Voor 67% gewijzigd door Katerin op 26-07-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Heb deze Phone al een paar dagen in mijn bezit en heb er (voorlopig) geen klagen van. Alles lijkt naar behoren te werken, ook het heet worden is geen issue.
Wat een verademing trouwens, zo'n 5" scherm. :9
De accu is minder, bijna 34H met niet al teveel gebruik maar zoals ik al heb gelezen moet dat wel los lopen mettertijd.

Er zijn wel twee dingetjes die mij opvallen:

1) Je ziet de tekst lichtjes flikkeren tijdens het scrollen, is verder niet irritant of zo maar vroeg mij af of dit normaal is

2) Het is moeilijk te vergelijken maar het valt duidelijk op dat de ontvangst van wifi en van de provider net een trap lager staat als mijn vorige iphone 4S...of het moet zijn dat de iphone's een geweldig goed ontvangst hebben t.o.v. andere smartphone's..

Komen deze punten bij iemand van jullie bekent voor?

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Wifi ontvangst indicator van iOS zou ik niet zo snel geloven. Heb hier een L920 en een iPhone 4s en die 4s geeft constant beter wifi ontvangst aan, maar het internet is niet vooruit te branden (of zelfs totaal afwezig), waar dat bij de L920 niet zo is. Zou dus even een speedtest doen op beide telefoons om te vergelijken. De gsm chip is dan wel weer erg goed in de 4s, dus zou het niet heel vreemd vinden als de L930 iets minder presteert op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Wel, op een bepaalde plaats thuis (In de WC. :+ ) had ik met mijn iphone nog 1 a 2 streepjes dus net wel internet.
Mijn Nokia geeft het al volledig op nog voor ik bij de deur ben dus ja, vandaar mijn conclusie.
Als het toestel afhankelijk is dan heb ik daar minder geluk in, wordt terug boekjes lezen in het kleine huisje. :/

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kan ook zijn dat je pech hebt met je toestel en iets niet goed contact maakt. Ik ervaar namelijk geen verschillen tussen de ontvangst van de Lumia en andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
Notebookcheck, mijn favoriete laptopreviewsite, doet blijkbaar ook telefoon reviews. De 930 is redelijk in par met de iOS en Android topmodellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Dan heb ik een probleem, vrees ik. Haal de tien meter net met 1 streep...
Zal toch niet waar zijn dat er bij mij toch ook iets aan moest mankeren!

Leg dat maar eens uit aan zo'n winkelbediende want ja: "De wifi werkt toch meneer?"...pfff }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Gewoon rechtstreeks naar Nokia opsturen met een fatsoenlijk verhaal erbij incl. wat je zelf hebt geprobeerd en wat de precieze symptonen zijn. Dan in Nederlands en Engels en een blaadje waarop staat aangegeven eerst het blaadje te lezen op de telefoon plakken.
Dat is iig hoe ik mijn N900 ooit heb opgestuurd naar Nokia en die kwam prima gemaakt terug. Geen overbodige dingen gedaan, gewoon precies het onderdeel dat ik wilde dat ze gingen repareren was vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Wel...ik denk dat ik zowaar geluk heb.

Was eerst afgegaan op de wifi signalisatie op de telefoon zonder het daadwerkelijk te testen (Stom!) en het blijkt dat ik toch kan internetten ook al geeft de telefoon aan dat ik geen wifi ontvangst meer heb!

Bedankt voor de reacties en sry voor de storm in mijn glas water. :$

Toch wel vreemd dat de wifi aanduiding niet accuraat is maar goed, ik terug blij nu.

PS: Het lichtjes flikkeren van tekst tijdens het scrollen, kan iemand dat bevestigen?

[ Voor 9% gewijzigd door hosee op 28-07-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
hosee schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:12:
Wel...ik denk dat ik zowaar geluk heb.

Was eerst afgegaan op de wifi signalisatie op de telefoon zonder het daadwerkelijk te testen (Stom!) en het blijkt dat ik toch kan internetten ook al geeft de telefoon aan dat ik geen wifi ontvangst meer heb!

Bedankt voor de reacties en sry voor de storm in mijn glas water. :$

Toch wel vreemd dat de wifi aanduiding niet accuraat is maar goed, ik terug blij nu.

PS: Het lichtjes flikkeren ven tekst tijdens het scrollen, kan iemand dat bevestigen?
Weet niet precies hoe hij het aangeeft, maar let erop. BIj instellingen --> Mobiel netwerk & simkaart staat een optie "Bij beperkte wifi verbinding" met de keuzes 'Mobiele dataverbinding gebruiken" en "Geen mobiele dataverbinding gebruiken".

Misschien handig om het te testen met daar 'geen verbinding gebruiken' geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:10
Nu ik de 930 wat langer in gebruik heb en ook de accu wat ingewerkt is merk ik dat het toestel niet meer echt heet wordt zoals in het begin. Hij wordt nu soms bij intensief gebruik ietswat warm, maar dat mag geen naam hebben. Schijnbaar heeft de 930 een inwerkperiode nodig om goed te kunnen functioneren.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
rimave schreef op maandag 28 juli 2014 @ 08:02:
Nu ik de 930 wat langer in gebruik heb en ook de accu wat ingewerkt is merk ik dat het toestel niet meer echt heet wordt zoals in het begin. Hij wordt nu soms bij intensief gebruik ietswat warm, maar dat mag geen naam hebben. Schijnbaar heeft de 930 een inwerkperiode nodig om goed te kunnen functioneren.
Ik las ergens (volgens mij ook in dit topic) dat het schijnbaar nodig is om alle apps een keer geopend te hebben. Sommige apps kunnen blijkbaar nogal wat stroom vreten zolang ze niet geïnitialiseerd zijn. Ik vind het nogal vreemd klinken, maar het schijnt echt uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
m0ridin schreef op maandag 28 juli 2014 @ 07:23:
[...]

Weet niet precies hoe hij het aangeeft, maar let erop. BIj instellingen --> Mobiel netwerk & simkaart staat een optie "Bij beperkte wifi verbinding" met de keuzes 'Mobiele dataverbinding gebruiken" en "Geen mobiele dataverbinding gebruiken".

Misschien handig om het te testen met daar 'geen verbinding gebruiken' geselecteerd.
Had ik al uitgeschakeld staan uit voorzorg. ;)

Nee, het lijkt toch dat het wifi-teken niet accuraat weergeeft.
Gisteren avond heb ik nog een half uurtje aan het internetten geweest zonder wifi verbinding, volgens de Phone dan en geen probleem, het ging zelfs redelijk vlot.

Uiteraard zal het reëel maar één of twee streepjes zijn geweest want ik zat al aan een meter of 12 van de modem af, daar waar de Iphone ook begon te worstelen met de wifi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Afgelopen week even goed op mijn accu gelet; de grootste slurper op dit moment is Whatsapp. Gisteren in anderhalf uur ongeveer 190 berichten gekregen/verzonden met mijn screen-timout op 1 minuut en Insider detecteerde bijna 5% drain per uur. Vandaag doe ik amper wat met mijn telefoon; af en toe een SMS en pull-mail (3 accounts, 15 minuten) en Insider komt niet verder dan 1.2% drain per uur.

Uitermate tevreden hiermee; geeft de burger hoop :) Binnenkort zit ik in het buitenland zonder vakantie-bundel of WiFi dus zal eens in de gaten houden hoe lang de accu meegaat op alleen 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
Ja ben ik ook benieuwd naar hoeveel dat mobiele data van de batterij slurpt.
Binnenkort ook maar eens een lichte mobile data abo erbij doen om mijn flitsnav app up to date te houden.

Nog ff mijn onbeantwoorde vraag stellen: Het lichtjes flikkeren van tekst tijdens het scrollen, kan iemand dat bevestigen?
Zullen mijn ogen toch niet zijn zeker? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
MAX3400 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:43:
Afgelopen week even goed op mijn accu gelet; de grootste slurper op dit moment is Whatsapp. Gisteren in anderhalf uur ongeveer 190 berichten gekregen/verzonden met mijn screen-timout op 1 minuut en Insider detecteerde bijna 5% drain per uur. Vandaag doe ik amper wat met mijn telefoon; af en toe een SMS en pull-mail (3 accounts, 15 minuten) en Insider komt niet verder dan 1.2% drain per uur.

Uitermate tevreden hiermee; geeft de burger hoop :) Binnenkort zit ik in het buitenland zonder vakantie-bundel of WiFi dus zal eens in de gaten houden hoe lang de accu meegaat op alleen 3G.
Ik ben ook zeer tevreden met de accu duur.
Ik moet hard mijn best doen met de dagelijkse dingen die ik doe op mijn telefoon om onder 50% te komen op 1 dag, meestal eindig ik zo rond de 65-70%.
Voor mij betekend dit dat ik makkelijk meer kan gaan doen dan de "dagelijkse" dingen, bv netflix,meer muziek luisteren. Op mijn 920 had ik met de dagelijkse dingen aan het eind van de dag meestal minder dan 40%-35% maar deze heeft dan wel niet 8.1 en had heel veel last van "drains".
En dan heb ik mijn 3 mail accounts staan op "bij ontvangst". ( maar goed meer dan 30 mailtjes per dag zijn het niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Afgelopen weekend haast de ultieme test gehad; Dagje dierentuin.

07:30 van de draadloze oplader gepakt en onderweg gegaan. Hele dag in normale stand gehad (geen vlieg- of bespaarstand) en foto's gemaakt.

Totaal 120 foto's en 6 video's (2 a 3 minuten) gemaakt. 's Avonds nog wat games gespeeld.

Om 23:00 uur had hij nog 11% over. Zelden een telefoon zo zwaar gebruikt, maar ook deze test heeft hij hem wat mij betreft met vlag en wimpel gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
StealthyPeanut schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:20:
Afgelopen weekend haast de ultieme test gehad; Dagje dierentuin.

07:30 van de draadloze oplader gepakt en onderweg gegaan. Hele dag in normale stand gehad (geen vlieg- of bespaarstand) en foto's gemaakt.

Totaal 120 foto's en 6 video's (2 a 3 minuten) gemaakt. 's Avonds nog wat games gespeeld.

Om 23:00 uur had hij nog 11% over. Zelden een telefoon zo zwaar gebruikt, maar ook deze test heeft hij hem wat mij betreft met vlag en wimpel gehaald.
Hier word je toch vrolijk van :P en dat voor een telefoon hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:13

Wailing_Banshee

You're Next

MAX3400 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:43:
Waarom zou je de 3G dan aanzetten als je toch geen data gaat gebruiken?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Al drie dagen op stap met dat ding en nog geen dag meer dan 50% gebruik. Veel foto's en video's en veel Facebook en foto plaatsen. Doet het voortreffelijk naar mijn mening.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Om nog even terug te keren over die paarse gloed. Het valt me op dat bij daglicht grijs UI onderdelen echt grijs zijn maar zodra het donker wordt gaat het scherm minder licht afgeven en dan krijgen de grijze UI onderdelen een paarsige kleur. Waarschijnlijk is het een foefje van Nokia om stroom te besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Miki schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 07:37:
Om nog even terug te keren over die paarse gloed. Het valt me op dat bij daglicht grijs UI onderdelen echt grijs zijn maar zodra het donker wordt gaat het scherm minder licht afgeven en dan krijgen de grijze UI onderdelen een paarsige kleur. Waarschijnlijk is het een foefje van Nokia om stroom te besparen :)
Ik twijfel daar nog aan... Op mijn toestel is het tevens zichtbaar met de brightness op high bijvoorbeeld, eigenlijk op alle standen lijkt het beeldscherm teveel naar rood/paars te leunen. Ik heb het geprobeerd te tweaken met de instellingen, maar ik krijg geen fatsoenlijk resultaat. Het wijkt in ieder geval sterk af van de kleurweergave op de Lumia 1520 die ik hiervoor had, de ATIV S daarvoor en de Lumia 800 daar weer voor. Om het iets minder storend te maken heb ik momenteel de interface maar even op "Light" gezet.

Probeer maar eens de Brightness op High te zetten in een beetje donkere kamer en dan het notificatie centrum naar beneden te trekken. Dat hele zwarte vlak heeft bij mij een soort rood/paarse gloed dan.

Denk toch dat ik er maar mee terug moet. Volgens meerdere gebruikers hier hebben zij toestellen zonder dit probleem en tenzij ze een andere firmware hebben zit het dan toch echt in de hardware lijkt mij. En zolang er nog geen erkenning van dit probleem is ben ik ook niet van plan om te hopen op een software update die het wel even fixed :).
Pagina: 1 ... 12 ... 43 Laatste

Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.