Bij deze meld ik dat ook ik de overstap van Android (HTC One X) naar Windows Phone (een witte Lumia 930) heb gemaakt.
Bevalt me prima, maar toch zijn er al een paar kleine puntjes waarvan ik vind dat ze beter kunnen (of het is gemakkelijk op te lossen, ik werk pas 1 dag met Windows Phone dus ik zal vast nog niet alles gezien hebben).
Zo wil ik het liefst in mijn notificatiebalk, of Homescreen de helderheid van mijn scherm kunnen aanpassen, en wil ik niet steeds die chaotische lijst met settings doorzoeken wanneer het scherm slecht afleesbaar is.
Ook moet ik nog heel erg wennen aan IE op Windows phone na jaren enkel met Chrome gewerkt te hebben.
Verder zijn er nog een aantal dingen waarbij ik nog geen idee heb hoe ze werken, maar daar kom ik nog wel een keer achter

.
Voor de rest is het tot nu toe eigenlijk alleen maar lof.
- Ik was bang dat de accu snel leef zou gaan, maar hij blijkt op de 1e lading al superieur aan mijn HTC One X.
- Het scherm is werkelijk fantastisch en is 1 van mijn punten geweest om het toestel aan te schaffen.
- De camera heb ik nog niet goed kunnen testen, maar wat ik tot nu toe gezien heb ziet het er goed uit.
- Ik heb alle nodige apps gewoon kunnen vinden in de App-store, ik had wel moeite om whatsapp te installeren, maar het bleek dat de datum op mijn toestel niet klopte, daarna werkte het direct.
- De afmetingen van het toestel vallen mijn mee, ik heb hem vergeleken met een LG G3 (die ook hoog op mijn lijstje stond, maar deze was mij toch echt te groot), het toestel is net iets groter dan mijn One X, met name iets dikker.
- Verder voelt het toestel erg degelijk aan, en een premium apparaat.
- Geen last van een paarse waas of iets dergelijks, de kleuren spatten van het scherm.
- Ik heb hem voor 408 euro kunnen bemachtigen (via Coolblue 2e kans), wat ik een heel vriendelijk prijsje vind!
- Geen last van hitteproblemen.
Komende week zal ik nog even hierop terugkomen om mijn verdere ervaringen te delen.
Verder blijft ik dit topic dagelijks volgen, er staan goede tips tussen!