Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:46

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Nee heb een unbranded toestel, maar ik bedoel meer dat het vanaf 8.1 DP een losse app is. Logisch dat op een 930 hij standaard aanwezig is. Vind het alleen raar dat hij bij usage niet lijkt te refreshen. Ik heb vandaag nauwelijks Whatsapp gebruikt en toch geeft hij aan d.m.v. een balkje dat hij redelijk wat accu heeft verbruikt. (dit lijkt dus nog van gisteren te zijn).

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwalbie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-09-2022
Ook ik ben overgestapt van Android naar WP8.1. Heb de oranje gekocht bij CB. Wat een gaaf toestel. Eerst via wifi alles geïnstalleerd en bekeken hoe alles werkt, naar een paar dagen nieuwe simkaart geactiveerd en sinds ruim een week in gebruik nu.

Alles werkt erg snel en alle Apps kunnen vinden in de store. Vooral gekocht vanwege de camera en die geeft erg scherpe foto's weer en ook de filmpjes zijn zeer helder en duidelijk. Al met al voorlopig zeer tevreden met mijn overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 11:45
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 09:45:
[...]

Hij is genezen heeft wel 6jaar geduurd Gefeliciteerd :P

W8.1 zou je zeer bevalen , ik zelf gebruikte Android maar W8,1 vind ik wel erg fijn werken , Android blijft ook maar dan in Tablet form ;)
Haha, mijn vrouw stapt ook over na 5 jaar Apple.
Ze wil mijn oude 920 ze was verrast hoe deze beter werkte dan haar Iphone5 en dan staat er nog niet 8.1 op ;).

Wat ik wel nog erg mis op WP is de Ziggo en Sport1 App deze zijn wel op ios en android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ErwinJ schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:39:
[...]

Haha, mijn vrouw stapt ook over na 5 jaar Apple.
Ze wil mijn oude 920 ze was verrast hoe deze beter werkte dan haar Iphone5 en dan staat er nog niet 8.1 op ;)
Even Developer Preview erop zetten; volgens mij krijg je dan direct 8.1 alleen raad ik wel aan om zoveel mogelijk data (foto's, documenten etc. etc.) eraf halen; scheelt een heel stuk met data-migratie na elke reboot.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Donderdag dan toch maar ff langs bij Coolblue in Groningen. Paarse scherm probleem irriteerd me nog al vooral te zien bij de myTube app. Hopelijk dan een toestel zonder paars scherm. Zal wel leuk wezen. Nokia Nederland geeft als antwoord een soft reset. Zo te zien is bij hun het paarse scherm probleem nog niet bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davee92
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05 15:09
CokeZero schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:36:
Donderdag dan toch maar ff langs bij Coolblue in Groningen. Paarse scherm probleem irriteerd me nog al vooral te zien bij de myTube app. Hopelijk dan een toestel zonder paars scherm. Zal wel leuk wezen. Nokia Nederland geeft als antwoord een soft reset. Zo te zien is bij hun het paarse scherm probleem nog niet bekend...
Via waar heb je Nokia gecontact dan?
Zij konden ook niks zeggen over eventuele software update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04
ErwinJ schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:39:
Wat ik wel nog erg mis op WP is de Ziggo en Sport1 App deze zijn wel op ios en android.
Hoe meer mensen de overstap maken hoe groter en sneller de kans is dat we dit soort apps ook op het Windows Phone platform zullen zien. Dus aan ons de schone taak om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met onze 930 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
davee92 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:41:
[...]

Via waar heb je Nokia gecontact dan?
Zij konden ook niks zeggen over eventuele software update?
Via twitter @nokianl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CokeZero schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:36:
Ze zullen zoizo niet gauw toegeven , het is een bekend probleem Nokia USA geeft het wellicht wel toe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Even een wazige vraag maar ik mis iets in WP8.1?

Op mijn 8X had ik meerdere mail-accounts gekoppeld en als ik dan naar de People-app ging en ik klikte iemand aan, had je bovenin ook direct de gedeelde media (bijvoorbeeld foto's die iemand op zijn Hotmail-profiel had opgeslagen en gedeeld).

Nou heb ik op mijn 930 dezelfde accounts etc geimporteerd maar zie bij niemand meer de optie om de gedeelte media ervan te bekijken. De sync-settings van elk account zijn hetzelfde als van mijn 8X aangezien deze zijn overgekomen uit mijn OneDrive-sync.

Anyone?

/edit: extra uitleg @ YouTube: Windows Phone Mango People Hub Preview

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 22-07-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
MAX3400 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:23:
Even een wazige vraag maar ik mis iets in WP8.1?

Op mijn 8X had ik meerdere mail-accounts gekoppeld en als ik dan naar de People-app ging en ik klikte iemand aan, had je bovenin ook direct de gedeelde media (bijvoorbeeld foto's die iemand op zijn Hotmail-profiel had opgeslagen en gedeeld).

Nou heb ik op mijn 930 dezelfde accounts etc geimporteerd maar zie bij niemand meer de optie om de gedeelte media ervan te bekijken. De sync-settings van elk account zijn hetzelfde als van mijn 8X aangezien deze zijn overgekomen uit mijn OneDrive-sync.

Anyone?

/edit: extra uitleg @ YouTube: Windows Phone Mango People Hub Preview
Niet zeker of je dit bedoelt (had het zelf nog nooit gebruikt): als je op contactpersoon hebt geklikt, kan je midden onderaan op link-icoon (ketting) klikken. En dan persoon linken aan FB, etc. Als je dit voor 1 persoon doet, doet WP dit automatisch voor iedereen precies.

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
Ik heb hem nu ook, erg mooie telefoon. t.o.v. mijn galaxy 3 die ik vervang.

Ik loop echter direct al tegen een probleempje aan, ik wil mijn google account toevoegen voor mijn contacten.

Dan krijg ik een schermpje dat de telefoon moet verbinden met google, ik kies voor verbinden, hij lijkt even te gaan zoeken en dat zelfde schermpje komt weer terug. Andere connecties zoals linkedin, facebook e.d. zijn wel goed gegaan, ook de store kan gewoon apps downloaden en browsen is ook geen probleem.

Iemand een idee wat de oplossing kan zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 22-07-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
De fijne mensen van NU.nl hebben weer een dramatische review geplaatst zeg...

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Scrisissszzz schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:12:
"Die strip voelt stevig en degelijk aan, maar de knoppen juist niet. Ze bewegen iets te veel en zijn vreemd gepositioneerd. De aan/uit-knop zit in het midden van het toestel aan de rechterkant. Daardoor moet je met je duim een vreemde beweging maken om het scherm te activeren."

Wat is er zo moeilijk aan die knop in het midden?? Trouwens, tap2wake hebben ze niet ontdekt?

"De kwaliteit van de wel beschikbare apps laat bovendien soms te wensen over [...] blijft ook NU.nl achter bij de iOS- en Android-versie." 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door dEX2340 op 22-07-2014 16:20 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
De kwaliteit van de wel beschikbare apps laat bovendien soms te wensen over. Zo heeft Facebook niet de nieuwste functionaliteit en blijft ook NU.nl achter bij de iOS- en Android-versie.
Eh... Collin voor wie werk je nu eigenlijk? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
Inderdaad.. hij heeft over een verwijderbare achterkant (?) en hij noemt een probleem met notificaties bij groepsberichten in Whatsapp, dat je die steeds opnieuw krijgt. Dat herken ik eerlijk gezegd ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dennism schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:08:
Ik heb hem nu ook, erg mooie telefoon. t.o.v. mijn galaxy 3 die ik vervang.

Ik loop echter direct al tegen een probleempje aan, ik wil mijn google account toevoegen voor mijn contacten.

Dan krijg ik een schermpje dat de telefoon moet verbinden met google, ik kies voor verbinden, hij lijkt even te gaan zoeken en dat zelfde schermpje komt weer terug. Andere connecties zoals linkedin, facebook e.d. zijn wel goed gegaan, ook de store kan gewoon apps downloaden en browsen is ook geen probleem.

Iemand een idee wat de oplossing kan zijn?
Is al eerder voorgekomen in dit topic, toen lag het aan de datum- en tijdsinstellingen. ;)

edit:
Die review van nu.nl is trouwens inderdaad om te huilen. Typisch hoe van veel dingen die WP uniek zijn gelijk een negatief punt gemaakt wordt... :N

[ Voor 9% gewijzigd door Migrator op 22-07-2014 17:05 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
En Collin vergeet de rest van de features die Nokia in dit toestel heeft gestopt zoals o.a. Draadloos laden en compleetheid van de Nokia apps en ontbreken van bloatware. Je kunt echt merken dat hij eigenlijk niet zoveel verstand heeft van Tech :)

Ik begrijp zelf ook wel dat dit toestel geen uitmuntende reviews krijgt daarvoor is het toestel te gedateerd. Echter door de goede prijs/kwaliteit verhouding en bonus features als draadloos laden en sublieme camera, is dit een mooi alternatief op de huidige Android top toestellen die gauw €150 meer kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
Migrator schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:58:
[...]

Is al eerder voorgekomen in dit topic, toen lag het aan de datum- en tijdsinstellingen. ;)
Dat was het inderdaad, dacht dat ik dat al gecontroleerd had, maar de telefoon had zich automatisch ingesteld op 22-5-2014 ipv 22-7-2014 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Ik ben dik tevreden over mijn 930, afgezien van de camera, die soms gewoon te wensen over laat. De batterij gaat langer mee en de gsm voelt lekker stevig aan. Ik heb met de 920 duizenden foto's gemaakt, met de 930 vind ik de kwaliteit soms tegenvallen. Ik krijg het nog niet zoals het moet, wat wel vreemd is. De 930 is wat de 920 had moeten zijn: een toptoestel voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

dEX2340 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:04:
[...]

Niet zeker of je dit bedoelt (had het zelf nog nooit gebruikt): als je op contactpersoon hebt geklikt, kan je midden onderaan op link-icoon (ketting) klikken. En dan persoon linken aan FB, etc. Als je dit voor 1 persoon doet, doet WP dit automatisch voor iedereen precies.
Nee, dat is het niet. Al mijn contacten etc. zijn gewoon gelinkt aan "waar ze vandaan komen".

Heb ondertussen bijna heel Windowsphone.com al gelezen maar qua troubleshooting is het niet de meest uitgebreide site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:17
Ik kan inmiddels uit ervaring spreken dat de Lumia ook de val test aardig goed doorstaat.
Liet hem uit m'n handen glippen op de fiets, met een aardige snelheid vol op de straatstenen.
Enige zichtbare schade zijn wat krasjes en chipjes uit en op de aluminium rand. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Wie herkent deze twee problemen ...

Als ik mijn toestel 'wakker' maak, zie ik een 'lege' foto live tile ... even scrollen in mijn startscherm en dan pas verschijnen mijn willekeurig geselecteerde favouriete foto's ... bij mijn 920 zag ik ze volgens mij altijd gelijk ...

Ik heb in huis twee wifi netwerken ... eentje op de zolder en eentje beneden. Volgens mij nam de 920 altijd automatisch het sterkste netwerk over, maar nu moet ik de 930 handmatig naar de sterkere verbinding zetten ... als ik van boven naar beneden ga. En ik weet dat dit niet a-la-minute plaatsvindt, maar na een half uurtje wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
bhorvers schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 18:58:
Wie herkent deze twee problemen ...

Als ik mijn toestel 'wakker' maak, zie ik een 'lege' foto live tile ... even scrollen in mijn startscherm en dan pas verschijnen mijn willekeurig geselecteerde favouriete foto's ... bij mijn 920 zag ik ze volgens mij altijd gelijk ...

Ik heb in huis twee wifi netwerken ... eentje op de zolder en eentje beneden. Volgens mij nam de 920 altijd automatisch het sterkste netwerk over, maar nu moet ik de 930 handmatig naar de sterkere verbinding zetten ... als ik van boven naar beneden ga. En ik weet dat dit niet a-la-minute plaatsvindt, maar na een half uurtje wel ...
Ja, daar zitten voor en nadelen aan beide systemen. De een wil dat de telefoon het sterkste netwerk pakt. Ik wil weer dat mijn telefoon mijn eigen netwerk pakt zolang dat beschikbaar is en nit de ziggo hotspot van de buren, ook al heeft deze een sterker signaal...

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
vali schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 01:32:
[...]

Je kan ie11 wat agressiever instellen dat hij adds meer blockt. Zo zet ik bij instellingen de besparing met data-inzicht op hoog in. Werkt in mijn ogen wel aardig al is het blokkeren op host niveau wel stukken beter natuurlijk :)

Enige manier hoe je nu met hostfile kan blockeren is als je custom rom hebt draaien en dat heb je alleen op een ativ s, lumia 920 of een huawei w1/2. :F
Nou,ik heb de 930 inmiddels,ben er blij mee.

Door die instelling op hoog te zetten comprimeert ie ook afbeeldingen e.d. daar zit ik niet op te wachten, het is niet voor niets een fullHD scherm. Maar ach, ik wen wel aan de advertenties, ik wist het tevoren.

- edit -

Wat doe Nu.nl review betreft ben ik wel te spreken over wat er van de accuduur gevonden wordt, het beeld wordt geschetst dat hij het langer dan zijn android concurrenten uithoudt. Ik blijf enorm benieuwd naar de Tweakers.net testuitslagen...

[ Voor 14% gewijzigd door Chris.nl op 22-07-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe je de smiley toets op je keyboard kan uitschakelen/weghalen?

Mmm, misschien het verkeerde topic voor zo'n vraag :/

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Migrator schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:58:
[...]

edit:
Die review van nu.nl is trouwens inderdaad om te huilen. Typisch hoe van veel dingen die WP uniek zijn gelijk een negatief punt gemaakt wordt... :N
Precies. Nutech kon wat mij betreft het tech gedeelte al weg laten maar dit is echt te erg voor woorden. Als de negatieve dingen nou ergens op sloegen maar dit slaat ook gewoon nergens op.

Ik moest gewoon hardop lachen op mijn werk toen ik dit aan t lezen was!

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 16:49
Scrisissszzz schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:56:
[...]

Precies. Nutech kon wat mij betreft het tech gedeelte al weg laten maar dit is echt te erg voor woorden. Als de negatieve dingen nou ergens op sloegen maar dit slaat ook gewoon nergens op.

Vrij hilarisch inderdaad. Wel opvallend dat ze sneller zijn dan Tweakers én Hardware.info 😒

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Streup schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:35:
[...]
Vrij hilarisch inderdaad. Wel opvallend dat ze sneller zijn dan Tweakers én Hardware.info 😒
Misschien dat het daardoor zo'n waardeloze review is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
MAX3400 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:42:
[...]

Even Developer Preview erop zetten; volgens mij krijg je dan direct 8.1 alleen raad ik wel aan om zoveel mogelijk data (foto's, documenten etc. etc.) eraf halen; scheelt een heel stuk met data-migratie na elke reboot.
Nah ze wacht maar.
Ik moet eerst nog eens kijken hoe ik de contacten van de iphone naar de lumia krijg, gisteren er mee bezig geweest en ik heb het nog niet voor elkaar. Wat een blok ellende die Iphone :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ErwinJ schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 07:15:
[...]

Nah ze wacht maar.
Ik moet eerst nog eens kijken hoe ik de contacten van de iphone naar de lumia krijg, gisteren er mee bezig geweest en ik heb het nog niet voor elkaar. Wat een blok ellende die Iphone :(
Staan haar contacten in iCloud, zo ja dan kun je een export dump doen en die in bijvoorbeeld Outlook.com inladen. En anders kun je dit nog proberen: http://www.windowsphone.c...3d-4ee5-aa3c-30f1a826af02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:32
Hmm, irritant:

Ik kan het volume niet meer aanpassen terwijl het scherm uit staat? Moet eerst het scherm aanzetten voordat de volume controls werken. Met de 925 kon dat nog wel gewoon, of heb ik ergens een setting over het hoofd gezien?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Klopt,mij lukte dat gisteren ook niet. Ik heb alle instellingen doorlopen en het zit er niet tussen.
Het viel me ook op dat je niet kan opladen terwijl ie uitstaat, dan start ie gewoon opnieuw op.

[ Voor 32% gewijzigd door Chris.nl op 23-07-2014 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 21:21

Sebazzz

3dp

ErwinJ schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 07:15:
[...]

Nah ze wacht maar.
Je kan tegenwoordig inloggen (WP 8.1) met iCloud. Werkt dat niet?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:48
Gister opgehaald, wat een toestel.

Ik kom van de 4S af, dus het eerste wat mij opviel was, jezus, hoe moet ik dit ding met een hand bedienen? Hij is ondertussen al wat kleiner vanwege het wennen aan de grootte maar ik heb hem even naast de 920 van me vader gelegd en wat een kleurverschil, bij de 920 is wit geelachtig en bij de 930 is zwart zwart en wit wit.

Ik heb verder nog niet veel met het toestel gedaan buitenom wat applicaties geïnstalleerd, nog wat tips voor apps die een must-have zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Sebazzz schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:31:
[...]

Je kan tegenwoordig inloggen (WP 8.1) met iCloud. Werkt dat niet?
WP8.1 staat er nog niet op. Maar ik zal eens uitzoeken op mijn 930 hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
ErwinJ schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:56:
[...]

WP8.1 staat er nog niet op. Maar ik zal eens uitzoeken op mijn 930 hoe dat moet.
De 930 wordt toch geleverd met 8.1?
iCloud toevoegen: Settings > email+accounts > add an account > iCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ErwinJ schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:56:
[...]

Ik zou jouw 930 goed bewaren en nooit meer bijwerken! Een 930 met WP8.0 is behoorlijk uniek! :+

Zonder dollen, je toestel wordt standaard geleverd met WP8.1. Je zou die functie dus echt moeten hebben.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vharten
PaT schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:08:
[...]

Ik zou jouw 930 goed bewaren en nooit meer bijwerken! Een 930 met WP8.0 is behoorlijk uniek! :+

Zonder dollen, je toestel wordt standaard geleverd met WP8.1. Je zou die functie dus echt moeten hebben.
Volgens mij had hij gezegd dat z'n vrouw zijn oude Lumia 920 krijgt.. dus kan best dat daar nog geen 8.1 op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
PaT schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:08:
[...]

Ik zei inderdaad een 920.
Maar ik heb het gevonden hoe het moet op 8.1 met icloud, het zou dus goed moeten werken.
En dan kan ik de contacten overzetten naar haar outlook account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
ak0nnmgn schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 08:49:
[...] maar ik heb hem even naast de 920 van me vader gelegd en wat een kleurverschil, bij de 920 is wit geelachtig en bij de 930 is zwart zwart en wit wit. [...]
Heb je al gekeken naar de kleur instellingen van de 920? Er zullen vast wel verschillen zijn, maar als je em goed instelt en niet in een felle ruimte legt zou het mee moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

toolkist schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 23:38:
[...]

Misschien dat het daardoor zo'n waardeloze review is?
Verwacht je van Tweakers een veel positievere dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ImpaileR schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:10:
[...]
Of een redacteur een positieve(re) review schrijft, dat is nog maar af te wachten maar als ik zo eens probeer te herinneren hoe de gemiddelde bezoeker van T.net reageert op nieuws omtrent WindowsPhone / Xbox One en/of Windows 8.x, dan maakt het waarschijnlijk geen fluit uit of de 930 500 Euro of 50 Euro kost; het is toch maar Microsoft en dus prut

Zoals hierboven ook al wordt geschetst; de overstap van Android/iOS naar WP zal voor veel mensen de grootste stap zijn ever. Daarna moet/wil je ook nog je bekende apps installeren en helaas moet ik wel constateren dat veel apps op WP toch iets minder slick/uitgebreid zijn dan hun concurrenten op de andere platforms.

/care; ik werk 24/7 met Microsoft-produkten en voor mijn gebruik is WP de enige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Joh... Misschien het negatieve richting M$ nog stamt uit de tijd dat Tweakers iets meer een geeksite was en de "harde kern" tof deed met linuxbakken?

Hier dan mijn positieve kijk:

Ik ben na een avond alle opties doorlopen te hebben helemaal gewend aan WindowsPhone, en heb in het app topic en de store alle apps kunnen terugvinden die ik wil gebruiken.

Tja, AdAway ga ik missen, maar daarvoor krijg ik een toestel met OS terug die de komende jaren goed onderhouden zal worden met updates (denk aan alle updates die de 920 kreeg en krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:09
Gebruiken jullie dat swypen veel of typen jullie liever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sonneman
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:04
The Fops schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:34:
Gebruiken jullie dat swypen veel of typen jullie liever?
Dat verschilt. Voor langere woorden vind ik het swypen bijzonder goed werken, maar vooral voor kortere woorden zit ie er erg vaak naast en is typen sneller...

www.vvijsselmeervogels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
In landscape modus type ik vooral, maar een woord zoals "verder" is daarin ook prima te swypen.
In portrait modus bevalt het swypen vooralsnog erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik verwacht van T.net wel een nette review (zoals gebruikelijk) waarbij de uitkomst zal zijn dat je voor de prijs een goed toestel kunt kopen maar er is voor een beetje meer geld beter te koop. Daarnaast is WP behoorlijk volwassen geworden maar met Android L en iOS8 opkomst moeten de zeilen weer bijgesteld worden. Maar goed, we gaan het meemaken er wordt door het review team al getest: http://tweakers.net/benchdb/testcombo/4104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:42:
Ik verwacht van T.net wel een nette review (zoals gebruikelijk) waarbij de uitkomst zal zijn dat je voor de prijs een goed toestel kunt kopen maar er is voor een beetje meer geld beter te koop. Daarnaast is WP behoorlijk volwassen geworden maar met Android L en iOS8 opkomst moeten de zeilen weer bijgesteld worden. Maar goed, we gaan het meemaken er wordt door het review team al getest: http://tweakers.net/benchdb/testcombo/4104
Bedankt voor de link :) Leuk om te zien dat dit toestel qua accuduur bij browsen/video kijken de grootste concurrent (iPhone 5S) in elk geval verslaat.

Apple iPhone 5S vs Nokia Lumia 930

[ Voor 24% gewijzigd door Luit op 23-07-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Luit schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:54:
[...]

Bedankt voor de link :) Leuk om te zien dat dit toestel qua accuduur bij browsen/video kijken de grootste concurrent (iPhone 5S) in elk geval verslaat.

Apple iPhone 5S vs Nokia Lumia 930
Pas wel op met interpreteren omdat de huidige data nog kunnen veranderen i.v.m. meerdere test runs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Aaargh, net de bug weer gehad tijdens het afspelen van muziek (stopt gewoon en enkel herstart helpt om geluid terug te doen werken). Sinds de update van app Muziek leek het probleem volledig opgelost. Nu opeens terug.

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Ondertussen 2 kleine krasjes op het scherm. Terwijl de telefoon echt altijd ALLEEN in mijn broekzak zit. En hij is nooit op de locatie geweest waar zand of wat dan ook komt....

Beetje jammer! :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

StealthyPeanut schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:07:
Ondertussen 2 kleine krasjes op het scherm. Terwijl de telefoon echt altijd ALLEEN in mijn broekzak zit. En hij is nooit op de locatie geweest waar zand of wat dan ook komt....

Heel vervelend om te lezen dat het zoooo snel gaat. Dat gezegd hebbende; heb je wel eens je broekzak binnenstebuiten gekeerd en afgelikt? Parijs-Dakar is er niks bij... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osuijk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 20:07

Toch knap met GorillaGlass 3.... ;)

http://www.corninggorillaglass.com/

[ Voor 135% gewijzigd door PaT op 23-07-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Ik vind dit ook knap ;)
Zelfs met mijn 920 die altijd zonder bescherming in mijn broekzak heeft gezeten heb ik nog geen krasje op.

Je moet toch al echt met iets scherps en "hard" drukken wil je een krasje krijgen.
Weet je zeker dat er niks anders mee is gebeurd ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ben echt nog nooit ZO voorzichtig geweest met een telefoon.
Apart in m'n broekzak, thuis op de oplader, nooit met het scherm naar beneden.
Natuurlijk zal hij ergens wel lichtjes beschadigd zijn, maar niet gevallen, geschuurd of wat dan ook... Had van het apenglas iets meer verwacht!

Ik ga maar een hoesje bestellen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:13

Wailing_Banshee

You're Next

ImpaileR schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:10:
[...]
Ik verwacht van Tweakers een review die niet een stuk hardware + software afkraakt omdat derde partijen er maar met de pet naar gooien.
Scrisissszzz schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 19:56:
[...]

Als je het goed leest, is het gewoon een prachtig apparaat. Het is dat mijn 920 nog geen jaar oud is, maar anders had deze er zeker gekomen.

Alle negatieve dingen die in die review staan, slaan toch niet op mij. Ik heb niets te doen met de NS (rijdt hier toch niet), twitter en faceboek doe ik niet aan mee en de nu app heb ik zelfs van mijn android apparaat afgegooid omdat ze besloten om Honeycomb maar niet meer te gaan ondersteunen (ze gaven bij Nu.nl als antwoord op mijn problemen aan dat ik maar een nieuw toestel moest kopen...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:54

BM

Moderator Spielerij
StealthyPeanut schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:02:
Ben echt nog nooit ZO voorzichtig geweest met een telefoon.
Apart in m'n broekzak, thuis op de oplader, nooit met het scherm naar beneden.
Natuurlijk zal hij ergens wel lichtjes beschadigd zijn, maar niet gevallen, geschuurd of wat dan ook... Had van het apenglas iets meer verwacht!

Ik ga maar een hoesje bestellen vanavond.
100% voorkomen kun je toch niet. Mijn 920 heeft vrij snel 2 diepe krasjes op het scherm gekregen terwijl ik er erg voorzichtig mee was. Sinds die tijd veel minder voorzicht mee geweest (geen probleem mee om het ding over het scherm over de tafel te schuiven), en er is geen kras meer bijgekomen. 8)7 :P

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:14
Mijn batterijverbruik is van 3,5% per uur (vorige week - out of the box) naar 1.84% per uur gegaan. Staaft dit mijn veronderstelling dat de batterij ingewerkt moet worden voordat deze naar behoren werkt (lees: langer meegaat)?

[ Voor 5% gewijzigd door Iridium op 23-07-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ja, volgens mij komen dit soort accu's (pas) op volle kracht na enkele keren op-/ontladen.
Aan de andere kant: De mijne is nog geen 24uur oud en ik had afgelopen nacht <1% ontlading per uur, zonder spaarstand maar met internet e.d. geblacklist als achtergrondproces.
Ook hoe vaak je mail laat checken kan invloed hebben op de drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ik zit op ongeveer 0.4 tot 0.6% per uur drain; het enige wat er loopt zijn 2 mail-accounts die elke 15 minuten kijken of er nog iets te halen is.

En in tegenstelling tot heleboel mensen/ervaringen, gaat mijn telefoon 's nachts aan de lader en komt er pas weer af als ik wakker moet worden ongeacht of ik de stekker erin stop bij 40% of 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:13

Niet toevallig een gedeukte/misfabrikaat rivet (metalen 'popnagel') van je (spijker)broek?

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Hmm... Net zo stom geweest om een Lumia 930 te kopen terwijl ik nog een bijna perfecte Lumia 920 heb :D

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Baserk schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:44:
[...]

Niet toevallig een gedeukte/misfabrikaat rivet (metalen 'popnagel') van je (spijker)broek?
Dit is de reden waarom ik altijd een beschermplakkertje over mijn Phone doe. Bij mijn lumia 520 zit er ook een kras en met een beschermplakkertje is deze gelukkig iets minder zichtbaar. Had week geleden een beschermfolie gekocht voor mijn l930 die je met vocht aanbrengt, alleen heb ik die nog steeds niet binnen.

De gene die ik nu heb zit niet echt ideaal :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMBelgium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 09:03
http://www.benl.ebay.be/i..._trksid=p3984.m1497.l2649

Dit hoesje niet kopen. Het past niet volledig rond de gsm, is praktisch onmogelijk om het daarna terug los te krijgen en de plastiek verzameld vuil en krassen alsof het een oorlog meemaakt. Ik heb nog steeds geen goede backcover gevonden.

Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Laatst online: 15-09 11:47
Jelle Mees schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 18:36:
http://www.benl.ebay.be/i..._trksid=p3984.m1497.l2649

Dit hoesje niet kopen. Het past niet volledig rond de gsm, is praktisch onmogelijk om het daarna terug los te krijgen en de plastiek verzameld vuil en krassen alsof het een oorlog meemaakt. Ik heb nog steeds geen goede backcover gevonden.
Ik heb deze:

http://www.incipio.com/ca...for-nokia-lumia-icon.html

Aanrader ! Past perfect en de levering verliep snel en prima (1 week onderweg geweest)

[ Voor 0% gewijzigd door Voxxie op 23-07-2014 21:41 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 16:49
Swerfer schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 18:19:
Hmm... Net zo stom geweest om een Lumia 930 te kopen terwijl ik nog een bijna perfecte Lumia 920 heb :D
Goeie keus! Wel even je signature aanpassen hè 😉

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
Vandaag afscheid nemen van me 930. Hoop wel dat ik hem voor drie augustus weer heb, wil ik wat mooie kiekjes maken bij Amsterdam met vrienden kan ik de Storyteller app mooi bij gebruiken om een video te maken van de foto's en op Facebook te posten.

Dus tijdelijk terug naar me achterlijk slome 8S in vergelijking vooral met Hervatten...

[ Voor 15% gewijzigd door CokeZero op 24-07-2014 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Zit er ook aan te denken deze te bestellen, na anderhalf jaar genoten te hebben van een 920, welke overleden is aan vochtschade (waar blijft de waterdichte Lumia???). Alleen heeft Hi de groene nog niet, en ik denk dat ik die wel wil. Misschien maar eens bij belcompany binnenstappen of zo.

Overigens nu even een (straks reserve) 520 gekocht. Dat gaat slooooooom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 21:21

Sebazzz

3dp

Baserk schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 17:44:
[...]

Dat beschadigd vaak het glas niet, Gorilla Glass is volgens mij harde dan dat. Je kan rustig met een metalen mes over het glas heen gaan. Waar je met glas écht voor moet uitkijken is alles wat in de categorie 'steen' valt, zoals zand, straatstenen, schuurpapier, diamant (denk aan resten van iets vijlen) etc. Vooral zand kan wel zeker in je broekzand zitten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:17
Ik heb er nu een skinprotector van Skinomi op zitten. Deze past perfect!
Het is een flexibele protector, dus die randjes van het scherm geven ook geen problemen.
Aanrader! Linkje: http://www.skinomi.com/nokialumia929.html

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Wailing_Banshee schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:05:
[...]

Ik verwacht van Tweakers een review die niet een stuk hardware + software afkraakt omdat derde partijen er maar met de pet naar gooien.

[...]

Als je het goed leest, is het gewoon een prachtig apparaat. Het is dat mijn 920 nog geen jaar oud is, maar anders had deze er zeker gekomen.

Alle negatieve dingen die in die review staan, slaan toch niet op mij. Ik heb niets te doen met de NS (rijdt hier toch niet), twitter en faceboek doe ik niet aan mee en de nu app heb ik zelfs van mijn android apparaat afgegooid omdat ze besloten om Honeycomb maar niet meer te gaan ondersteunen (ze gaven bij Nu.nl als antwoord op mijn problemen aan dat ik maar een nieuw toestel moest kopen...)
Plus dat er juist voor het NS verhaal een heel goede alternatieve app Trein is. Deze doet het bij mij perfect. De fb en twitter apps doen gewoon wat ze moeten doen, niet meer en minder. Ben inderdaad benieuwd naar de Tweakers review. Als minpunt het app aanbod vermelden is ondertussen achterhaald lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:49
Toch is dat niet helemaal waar. Na 2 weken te zijn overgestapt van Anroid naar WP kom ik toch wat beperkingen tegen.

- Zo gebruikte ik eerder op Android de app Runkeeper. Hier was ik een tijdje geleden al naar overgestapt omdat ik wist dat deze ook beschikbaar is op WP. Mooi!
Nu heb ik een WP, blijkt dat runkeeper ineens niet meer beschikbaar is.
- Ik gebruikte de app DSPhoto om alle gemaakte foto's op mijn telefoon automatisch naar mijn Synology NAS te sturen zodra ik wifi verbinding had. Ik had al gezien dat DSPhoto ook beschikbaar was op WP. Mooi!
Nu blijkt dat de app op WP deze functionaliteit niet heeft. Nu worden de foto's geupload naar Onedrive en moet ik ze handmatig naar mijn NAS kopieren.
- Behoorlijk irritant vind ik het dat in Whatsapp het geluid van een groepsapp niet kan worden uitgeschakeld. Ja voor een week, voor elke groep apart. In android kan dit gewoon voor alle groepen tegelijk, voor altijd.

Mijn eerste bevindingen zijn dus dat er voor bijna elk doeleinde wel een app beschikbaar is, maar dat je vaak niet kunt vasthouden aan de apps die je gewend was. Verder zijn er veel apps die gewoon minder goed zijn uitgewerkt dan op Android, waardoor je toch tegen beperkingen aanloopt.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:51
bramv82 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 08:50:
Toch is dat niet helemaal waar. Na 2 weken te zijn overgestapt van Anroid naar WP kom ik toch wat beperkingen tegen.

- Zo gebruikte ik eerder op Android de app Runkeeper. Hier was ik een tijdje geleden al naar overgestapt omdat ik wist dat deze ook beschikbaar is op WP. Mooi!
- Ik gebruikte de app DSPhoto om alle gemaakte foto's op mijn telefoon automatisch naar mijn Synology NAS te sturen zodra ik wifi verbinding had. Ik had al gezien dat DSPhoto ook beschikbaar was op WP. Mooi!
Nu blijkt dat de app op WP deze functionaliteit niet heeft. Nu worden de foto's geupload naar Onedrive en moet ik ze handmatig naar mijn NAS kopieren.
- Behoorlijk irritant vind ik het dat in Whatsapp het geluid van een groepsapp niet kan worden uitgeschakeld. Ja voor een week, voor elke groep apart. In android kan dit gewoon voor alle groepen tegelijk, voor altijd.

Mijn eerste bevindingen zijn dus dat er voor bijna elk doeleinde wel een app beschikbaar is, maar dat je vaak niet kunt vasthouden aan de apps die je gewend was. Verder zijn er veel apps die gewoon minder goed zijn uitgewerkt dan op Android, waardoor je toch tegen beperkingen aanloopt.
Ja het klopt dat de apps op WP vaak minder functionaliteiten bevatten dan de IOS/Android variant. Helaas geven de App makers nog steeds minder prioriteit aan de WP app... Maar hopelijk wordt dit langzaam beter!

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:13

Wailing_Banshee

You're Next

Harmsen schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:18:
[...]

Ja het klopt dat de apps op WP vaak minder functionaliteiten bevatten dan de IOS/Android variant. Helaas geven de App makers nog steeds minder prioriteit aan de WP app... Maar hopelijk wordt dit langzaam beter!
En er zijn ook genoeg app makers die zelfs alleen maar ios apps maken. Maar ga dit niet in de schoenen leggen van een apparaat, hooguit bij Microsoft dat ze niet genoeg pushen bij ontwikkelaars...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki

Ik zal je geconstateerde feiten niet in twijfel trekken maar had je niet wat beter voorwerk kunnen doen? Van Runkeeper was bekend dat ze de app hebben teruggetrokken en ook de Synology app had je kunnen natrekken met een gerichte zoekactie. Gelukkig zijn er voor al je problemen wel goede alternatieven die minstens zo goed zijn als de origenele apps.

Begin eens met dit mooie overzichtje hardloop apps: http://www.wpcentral.com/...indows-phone-running-apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:49
Hardloop apps zijn er inderdaad in overvloed.
Voor automatische upload van foto's direct naar mijn NAS heb ik nog geen alternatief gezien.
Voor het uitschakelen van het geluid van alleen groepen in Whatsapp is voor zover ik weet ook geen oplossing. Als je die hebt hoor ik dat graag.

Maar goed, dit topic gaat over de Lumia 930 niet over apps. De telefoon is een prachtig apparaat, WP8.1 is een mooi OS.
Ik heb de telefoon voornamelijk gekocht voor de camera. En om WP, omdat ik eens wat anders wou. Vooral de videokwaliteit + gluid ben ik erg van onder de indruk. De foto's overdag zijn ook prachtig. Bij weinig licht zie ik toch wat meer ruis dan ik gehoopt had. Maar misschien verwacht ik ook wel teveel van een telefooncamera.
Ik doe ongeveer 1,5 dag met een accu. Met wifi aan, mail synchronisatie aan, gemiddeld gebruik. Dat is normaal denk ik. In ieder geval een stuk beter dan mijn oude Xperia S, die elke avond rond 20.00u leeg was.
Als ik in mijn bed miet volledig donkere omgeving en dus de helderheid volledig laag, zie ik wel wat paarse kleuren op het scherm. Zijn er mensen die in in dit geval helemaal geen paarse waas hebben? Of is het altijd wel een beetje aanwezig. Ik stoor me er verder niet heel erg aan in ieder geval. Maar ik vroeg me af of dit normaal is of niet,

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutwout
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 09:34
Snap de opmerkingen hierboven niet: we mogen het de 930 niet aanrekenen dat er een gebrek aan apps is, of apps met verminderde functionaliteiten.

Dat mag je de 930 juist wel *mede* aanrekenen: een smartphone is volgens mij de combinatie van hardware, OS en apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 10:03
Ik heb het toestel nu een week of 2, maar ben nog niet zo enthousiast als ik gehoopt had. (combinatie van apps en het OS zelf) Ik heb 2 telefoons, 1 zakelijk en 1 prive, omdat ik niet wil vast zitten aan het nummer van mijn werkgever en er geen geschikte dual sim toestellen zijn.

Voorheen had ik een iphone 5s en een 4s. De 4s vervangen door de Lumia 930, maar wat ik zie is dat ik op het moment de zakelijke 5s veel vaker gebruik dan de Lumia zelf. Punten waar ik tegen aan loop:

- De iPhone browser is voor mij een grote pre vergelijken met de browser op de Lumia. De browser op de Lumia is trager en voelt niet fijn. Als ik de telefoon draai dan gaan sites hele gekke dingen doen. Zie ik witte vlakken, zit ik opeens op een ander stuk van de pagina etc. (Draaien in verschillende apps vind de telefoon sowieso niet fijn) Ook filmpjes op sites openen wel, maar als ik wil doorspoelen gaat dit moeizaam. Met de iPhone heb ik dit niet.

- Ik gebruik redelijk wat Whatsapp, maar wat vreet deze batterijen. Op mijn iPhone kom ik de dag wel door, maar op de Lumia moet ik 2 keer per dag aan de lader. Als ik geen Whatsapp gebruik dan gaat de batterij wel lang mee. (Niet zo zeer de schuld van de Lumia denk ik, maar wel een groot irritatie punt voor mij.)

- Het missen van "me" en "ze" in het woordenboek. Ik gebruik deze woorden (blijkbaar) veel, maar het ontbreken en ze niet toe kunnen voegen irriteert me mateloos. Iemand een oplossing hiervoor?

- Vind het toestel zelf iets te groot, maar dit is smaak. Het mee nemen etc. heb ik geen problemen mee, past goed in mijn broekzak. Het is meer tijdens het gebruik dat ik de toegevoegde waarde van de grootte niet zie en het eerder als hinderlijk beschouw.

-Spotify die bij het switchen tussen apps altijd terug vliegt naar het homescherm en blijft staan op de playlist welke afgespeeld wordt. Daarbij vind ik het geluid via de speaker tegen vallen. (en zelfs met mijn oortjes lijkt het allemaal wat doffer)

- Aantal keren dat het kompas opnieuw gecalibreerd moet worden. Blijkbaar een bekend probleem.

Ben ik dan helemaal ontevreden over het toestel? Nee absoluut niet. Het toestel reageert over het algemeen goed, mooi design en misschien zijn sommige dingen wennen. Zou ik nu opnieuw mogen kiezen had ik een nieuwe iPhone genomen. Ik zie echter wel potentie in het Windows phone platform en hoop dat deze en de apps die er bij horen snel nog wat stappen kunnen zetten.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 05:12
woutwout schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:30:
Snap de opmerkingen hierboven niet: we mogen het de 930 niet aanrekenen dat er een gebrek aan apps is, of apps met verminderde functionaliteiten.

Dat mag je de 930 juist wel *mede* aanrekenen: een smartphone is volgens mij de combinatie van hardware, OS en apps.
Tja, het is niet zozeer een 930 issue... Het is een algemener issue. Maar dat het een nadeel is of kan zijn en voor mensen een belemmering om over te stappen (of een reden weer terug te gaan naar android/ios) valt niet te ontkennen naar mijn idee.

Mijn hoop is dat windows phone toch blijft groeien (en dit soort toestellen kunnen daar echt aan bijdragen) en daardoor ook op basis van apps meer prioriteit en aandacht krijgt. Want ook al heb ik bewust de overstap van android naar windows phone gemaakt, geheel wetende waar ik aan begon, vind ik het missen van bepaalde apps of functies IN apps nog steeds erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
bramv82 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:24:
- knip - Zijn er mensen die in in dit geval helemaal geen paarse waas hebben? Of is het altijd wel een beetje aanwezig. Ik stoor me er verder niet heel erg aan in ieder geval. Maar ik vroeg me af of dit normaal is of niet.
Volgens mij is het (helaas) vooralsnog vrij normaal dat je op de laagste helderheid kans hebt op de paarse waas. Als ik me goed heb ingelezen was het geen hardware issue, al bestaan er wel toestellen die het niet hebben. Ook is er een miner update onderweg, waarvan geen changelog bestaat maar vermoed wordt dat die helpt.
Ik heb zelf een groene Lumia 930 Build datum 23-6-2014 en ik zie geen waas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vharten
Ik heb het idee dat het glas zelf ook een lichte paarse waas heeft (het valt alleen op als je het toestel in de volle zon houdt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybertroy
  • Laatst online: 08-09 22:57
Eindelijk in bezit van een mooie Lumia 930, en omdat wij als Nederland derdes van de wereld zijn geworden met voetbal is een oranje achterkant op zijn plaats :)

Maar met al deze mooie dingen (camera, scherm, snelheid en gebruikersgemak) zijn er toch wat probleempjes waar ik tegenaan loop. Wellicht dat jullie dit ook ervaren en al een oplossing hebben.

Als eerste is het niet mogelijk om routes van de PC (here.com) te laten synchroniseren. Ik maar zoeken en kijken wat ik verkeerd doe maar dan lees ik tot mijn grote verbazing via de help van here dat dit niet kan!!
• Hoe synchroniseer ik HERE met mijn telefoon?
Zorg er eerst voor dat de app HERE Maps op uw telefoon is geïnstalleerd (als u een Nokia Lumia gebruikt, hebt u HERE Maps al). Meld u aan met uw Nokia-account.
Voer daarna de volgende stappen uit:
o Open de app HERE Maps op uw telefoon.
o Tik op Mijn plaatsen (de ster onder de kaart).
o Uw lijst met verzamelingen wordt automatisch bijgewerkt en verschijnt als favorieten. (Op dit moment kunt u geen routes synchroniseren.)
Als u uw verzamelingen bijwerkt op uw telefoon of op here.com, worden de meest recente wijzigingen na de volgende synchronisatie op beide plaatsen opgeslagen.
Vergeet niet dat het gebruik van HERE Maps op uw telefoon gegevens via het netwerk van uw mobiele serviceprovider kan verzenden. Neem contact met hen op als u wilt weten welke kosten daar eventueel aan verbonden zijn.
Tja dan kan je natuurlijk lang zoeken! Persoonlijk vind ik dit heeeel erg jammer want een route plannen op je telefoon is heel summier en dan kan een online manier wel de uitkomst zijn om zo je route helemaal te plannen en een evt. alternatief te zoeken naar je bestemming.

Als tweede vind ik het toetsenbord niet echt handig, de spatiebalk ik erg klein waardoor ik dus steeds de 'komma' indruk. Heeft iemand misschien al een alternatief gevonden die wel werkt? ik had voorheen swiftkey op mijn Android waar ik erg over te spreken was.

Als laatste vind ik het erg jammer dat een aantal apps zoals nieuws apps niet in HD zijn, hier kunnen jullie natuurlijk niks aan doen maar wil het toch even met jullie delen. Nu ziet het er erg 'wazig' uit op een toch full HD scherm wat in mijn ogen een misser is. Je gaat toch ook niet analoog TV kijken op een full HD scherm.....

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:46

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Spatiebalk kun je groter krijgen door je (overige) meertalige keyboards uit te zetten. Waarschijnlijk heb je nu NL / ENG ? Zet engels uit en je spacebar is groter.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Als je toch vaak in meerdere talen typt: je kan ook de 'kommatoets' uitzetten bij de geavanceerde keyboard-instellingen. Ik mis die toets niet echt, want je kan heel makkelijk een komma krijgen door de '.'-toets even ingedrukt te houden en schuin naar links te vegen. Even wennen, maar je hebt het snel onder de knie en je mist de spatietoets nooit meer! :)

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali

Dat probleem van apps zal je altijd houden als je bepaalde apps gebruikt die de massa niet gebruikt. Maar je kan het natuurlijk ook omdraaien, zo ken ik meerdere android gebruikers die de endomondo app stukken beter uitgewerkt vinden dan de android versie en zelfs over de 6snap(unoffciële snapchat app) vinden ze beter uitgewerkt.

Als je nu kijkt welke functies Google nu aan Google maps toevoegt lijkt het geweldig voor de betreffende gebruikers, maar Nokia gebruikers hebben dat al jaren met here maps.

Het gaat er toch uiteindelijk om welke voordelen het toestel out of de box doet? In mijn ogen bied deze stuk meer.
Tja dan kan je natuurlijk lang zoeken! Persoonlijk vind ik dit heeeel erg jammer want een route plannen op je telefoon is heel summier en dan kan een online manier wel de uitkomst zijn om zo je route helemaal te plannen en een evt. alternatief te zoeken naar je bestemming.
Dat is wel jammer om te lezen, hopelijk wordt dit wel snel toevoegd.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 24-07-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen er last van, dat dubbel tik to wake up, niet altijd werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osuijk
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:39:
Had ik ook...todat ik bewegingsgegevens verzamelen uit heb gezet. Sindsdien hoef ik maar heeeel zachtjes te tikken en het scherm komt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:51
Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:39:
Yuppz ik ook, en bij mij staan de bewegingsgegevens uit...

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

osuijk schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:42:
[...]

Had ik ook...todat ik bewegingsgegevens verzamelen uit heb gezet. Sindsdien hoef ik maar heeeel zachtjes te tikken en het scherm komt op.
Die staat bij mij uit, maar heeft bij mij geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
osuijk schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:42:
[...]

ik ben nieuw met WP, waar zet ik deze feature uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osuijk
ak0nnmgn schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:34:
[...]

ik ben nieuw met WP, waar zet ik deze feature uit?
helemaal onderaan bij de Instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybertroy
dreameater schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:24:
Spatiebalk kun je groter krijgen door je (overige) meertalige keyboards uit te zetten. Waarschijnlijk heb je nu NL / ENG ? Zet engels uit en je spacebar is groter.
Bedankt voor de tip!
Woembah schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:32:
Als je toch vaak in meerdere talen typt: je kan ook de 'kommatoets' uitzetten bij de geavanceerde keyboard-instellingen. Ik mis die toets niet echt, want je kan heel makkelijk een komma krijgen door de '.'-toets even ingedrukt te houden en schuin naar links te vegen. Even wennen, maar je hebt het snel onder de knie en je mist de spatietoets nooit meer! :)
Ook bedankt voor de tip, maar ik mis de spatiebalk erg snel! Want na een komma of punt komt er niet atomatisch een spatie te staan. Hoe los jij dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
osuijk schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:35:
[...]

helemaal onderaan bij de Instellingen
hm stond al uit, ik heb ook problemen met tap-2-wake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybertroy
vali schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:35:
[...]

Dat probleem van apps zal je altijd houden als je bepaalde apps gebruikt die de massa niet gebruikt. Maar je kan het natuurlijk ook omdraaien, zo ken ik meerdere android gebruikers die de endomondo app stukken beter uitgewerkt vinden dan de android versie en zelfs over de 6snap(unoffciële snapchat app) vinden ze beter uitgewerkt.

Als je nu kijkt welke functies Google nu aan Google maps toevoegt lijkt het geweldig voor de betreffende gebruikers, maar Nokia gebruikers hebben dat al jaren met here maps.

Het gaat er toch uiteindelijk om welke voordelen het toestel out of de box doet? In mijn ogen bied deze stuk meer.

[...]

Dat is wel jammer om te lezen, hopelijk wordt dit wel snel toevoegd.
Heb je helemaal gelijk in natuurlijk, en het probleem vind ik ook niet zo snel met de apps. deze lijken allemaal wel in het goede kwaliteit te zijn gemaakt. De nadruk ligt dan toch wel op de nieuws apps. Als voorbeeld is de AD app op Android zo super strak dat hij bijna van je beeldscherm afspat (HTC One) nu moet ik het zonder deze app doen en de veredelde webpagina app en deze is helaas niet zo mooi. dit zelfde heeft bijvoorbeeld Tweakers weer niet, de webapp is al geoptimaliseerd en ziet er strak uit. Want dat wil je natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 08:22
Een experiment: voor alle liefhebbers van deze telefoon in dit topic neem ik alvast een voorschot op de review. Lijkt me leuk om een keer te doen. De review volgt dinsdag - de tijd zit hem vooral nog in het maken van video en foto's en checken van de tekst - danzij de vakanties is de redactie lang niet op volle sterkte, dus dat maakt het wat langduriger dan ik had gewild. Dit zijn wat dingetjes die in de review terugkomen:

- Ik heb de app-situatie op Windows Phone niet langer meegenomen in de beoordeling. Ik veronderstel dat wie voor Windows Phone gaat, zich goed informeert en zich daardoor bewust is van de sterke en zwakke kanten van het systeem: het staat dus niet bij de plus- en minpunten. Ik ga er dus vanuit dat mensen eerst voor Windows Phone kiezen en dan pas bij deze Lumia uitkomen :)
- De accuduur viel me tegen. Microsoft heeft net als Apple de gelegenheid om hardware en software op elkaar af te stemmen en in veel opzichten lukt dat ook, maar bij de accuduur had ik er meer van verwacht. Als je hem intensief gebruikt (en dat doe ik met reviewtoestellen) dan kwam ik net als bij concurrenten met Android de dag net wel of net niet door. Ik heb reviews gezien die komen tot 1,5 tot 2 dagen; ik heb gemerkt dat je hem dan echt niet veel moet gebruiken, vooral veel binnen moet testen, niet als dagelijks toestel gebruiken met allerlei accounts op sync en niet veel foto's en video's maken - dan lukt dat ;)
- Hoewel hij ten opzichte van andere merken een gunstige prijs heeft, vind ik het prijsverschil met andere Lumia's wel groot. De 630 kost bijvoorbeeld slechts een kwart tot een derde van deze 930 (130 vs 480 euro ongeveer), maar kan wel veel van de dingen die de 930 ook kan - en dan is er ook nog een 1320 (die veel groter is en dus andere mensen zal aanspreken, maar toch).
Hetzelfde probleem zie ik op Android trouwens: door toestellen als de Moto G en die Chinese dingen vind ik het lastig om mensen nog aan te bevelen 600 euro voor een toptoestel neer te leggen; je krijgt voor weinig geld anno 2014 al heel veel telefoon.
- Ik vind de camera geweldig. Ik maakte veel gebruik van de geweldige nieuwe burst-modus in de standaard-camera-app bijvoorbeeld; bij het vastleggen van een duik in het zwembad bijvoorbeeld ideaal voor precies het juiste plaatje :P
- Het scherm vind ik geweldig (en dat ik hem zelf kan aanpassen naar eigen voorkeur in de instellingen vind ik echt een must-have voor alle telefoons eigenlijk :)). Amoled en Windows Phone zijn een heel natuurlijke match, vind ik, door het gebruik van een steunkleur en veel zwart (tenzij je thema wit is natuurlijk ;)). Ik miste wel Glimp.
- Windows Phone op een Snapdragon 800 is lekker snel - veel sneller dan op de 620 die ik dagelijks gebruik.
- Hij krijgt om al deze redenen (en nog veel meer) en een dik verdiende score van vier sterren :).

Uiteraard staan er in de review nog veel meer bevindingen en testresultaten, maar ik probeer hier alvast een beeld te schetsen van de review - eens kijken of het bevalt om op deze manier alvast een 'sneak preview' te geven aan de mensen die er het meest nieuwsgierig naar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Dankjewel!
Ik verwacht mijn Lumia 930 vanmiddag, en als ik jou samenvatting van de review lees, zal ik hier zeker geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
@arnoudwokke

Grotendeels eens met je bevindingen! Ik hoop dat je ook meeneemt in de review hoe geweldig de belkwaliteit is van het toestel?! Ik heb mijn oude l920 terug gestuurd omdat ik na twee toestel de belkwaliteit echt zwaar onder de maat vond (noisecanceling werkte voor geen meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

arnoudwokke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:06:
- De accuduur viel me tegen. Microsoft heeft net als Apple de gelegenheid om hardware en software op elkaar af te stemmen en in veel opzichten lukt dat ook, maar bij de accuduur had ik er meer van verwacht. Als je hem intensief gebruikt (en dat doe ik met reviewtoestellen) dan kwam ik net als bij concurrenten met Android de dag net wel of net niet door. Ik heb reviews gezien die komen tot 1,5 tot 2 dagen; ik heb gemerkt dat je hem dan echt niet veel moet gebruiken, vooral veel binnen moet testen, niet als dagelijks toestel gebruiken met allerlei accounts op sync en niet veel foto's en video's maken - dan lukt dat ;)
Wat ik veel terug lees bij wp is dat het syncen van mail, de standaard instelling, redelijk wat batterij kost. Kun je dat eens testen of dat veel uitmaakt als je het zet op "as items arrive"/"bij ontvangst" of elke 15 minuten ofzo?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Leuke sneak preview!

Voor het grootste deel ook zeker eens. Erg fijn toestel!

Alleen de accuduur;
Het is na ongeveer een 10tal volledige oplaadmomenten echt minimaal 3 x zo goed geworden. Met alle gemak van de wereld red ik het makkelijk 1 complete dag 7 uur opstaan (toevallig gisteren) ;
- 3 x half uur mp3 geluisterd
- stuk of 20 foto's gemaakt met verschillende apps op verjaardag
- hele dag whatsapp
- mailen
- 4 x 5 minuten gebeld
- 's avonds half uurtje muziek via radio
- ongeveer 2 uur op internet lezen over de crash

En nog ruim 30% over toen ik hem om 23:30 uur aan de oplader hing.
Pagina: 1 ... 11 ... 43 Laatste

Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.