Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
kenneth schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:43:
[...]

Je weet dat dit een forum is waar mensen hun mening delen? En dat een van de opvallendste eigenschappen van een mening is dat er mensen daar anders over denken?

Kortom, wat is je punt?

[...]
Oh, sinds wanneer doet Nederland dat?
Als je de nationaliteit in een ander land aanneemt moet je je Nederlandse inleveren. Altijd al zo geweest.
Dat is een regel van Nederland.
Meeste andere landen laten je gewoon je paspoort houden, je mag altijd terug.

[ Voor 10% gewijzigd door jezzer op 21-03-2014 13:45 ]

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

jezzer schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:44:
[...]

Als je de nationaliteit in een ander land aanneemt moet je je Nederlandse inleveren. Altijd al zo geweest.
Nee okay, dus niet:
als je buiten Nederland gaat wonen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:26

St@m

@ Your Service

anandus schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:40:
Volgens mij gedragen de meesten zich zo.
Of heb je het over Limburgers met hun rare taaltje en hun buitenlandse feesten, zoals carne vale? :P
Joh, je weet prima wat ik bedoel. Ik weet niet hoeveel % van de Nederlandse bevolking "buitenlander" is, ik weet niet hoeveel % daarvan zich wel fatsoenlijk gedraagt. Ik weet wel dat het probleem met het "buitenlandse" tuig alleen maar erger wordt. Als jij zegt dat de meeste "buitenlanders" zich prima gedragen, dan geloof ik je. Maar het gaat niet om hen. Het gaat om dit volk:
http://www.dumpert.nl/med..._2_boeven_met_lokbus.html
En dit volk alleen. En of het nou Marokkanen, Antillianen of Haagse tokkies zijn, dat interesseert met geen ene reet. Het punt is dat het grootste gedeelte van bovenstaand volk gewoon Marokkanen zijn.

En ik denk dat de gemiddelde Nederlander dus liever heeft dat daar eerst iets aan gedaan wordt.

Limburgers (en sowieso alles onder de rivieren) zijn sowieso geen Nederlanders :P

En ik geloof met de hand op mijn hart dat Wilders hier tegen ageert en niet tegen een Najib Amhali, of Ali B. (Al is die wel bloedirritant en moet die ook gewoon Nederlands leren)

[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 21-03-2014 13:57 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

jezzer schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:44:

Meeste andere landen laten je gewoon je paspoort houden, je mag altijd terug.
Lijkt me trouwens eerder 50/50, gezien deze kaart.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, dat is aan de Proveniersstraat in Rotterdam 8)
En ik denk dat de gemiddelde Nederlander dus liever heeft dat daar eerst iets aan gedaan wordt.
Hebben we daar niet gewoon de strafwet voor? Die dondert het niets of het Marokkanen, tokkies of smurfen zijn. Gewoon oppakken, berechten en lang wegbergen. Daar heb je geen Wilders voor nodig.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lustucru schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:09:
Wilders is intelligent genoeg om te beseffen dat hij door deze uitspraken zijn partij uitsluit van bestuurlijke verantwoordelijkheid. Wat hij doet is puur destructief en ik kan het moeilijk anders zien als de wanhoop van een man die -niet onbegrijpelijk- het contact met de politieke werkelijkheid volledig is kwijtgeraakt.
Het alternatief is dat hij zo slim is om zo te voorkomen dat zijn partij/volgelingen enige lokale of nationale regerings/bestuursverantwoordelijkheid krijgen. Hij weet zelf ook wel dat hij onder zijn volgelingen geen geschikte bestuurders of politici heeft.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Laatst online: 09:33

Nibbz

Postmaster General

Ik denk niet zozeer dat Wilders het probleem is..

Wilders is toch een politicus... en vertegenwoordigd het volk.. Daarbij roept hij ook wat het volk vind.. Als het volk deze uitspraken doet, zal wilders volgen.

Schijnbaar wil het volk (steeds meer sinds 2002) 'minder buitenlanders'.

Want als Wilders dit loopt te schreeuwen, en andere mensen zijn het er niet mee eens, zal het snel afgelopen zijn met Wilders.. Echter word hij met de jaren populairder.

Wilders is just the messenger. Het volk (wij) zijn na mijn idee het probleem....

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:26

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:54:
Hebben we daar niet gewoon de strafwet voor? Die dondert het niets of het Marokkanen, tokkies of smurfen zijn. Gewoon oppakken, berechten en lang wegbergen. Daar heb je geen Wilders voor nodig.
Ah, dus gewoon zo doorgaan. Dan lost het probleem vanzelf op. Ik zeg niet dat Wilders een oplossing heeft hoor. Maar zoals ik al eerder zei, ik snap prima waar het geschreeuw vandaan komt. Dat Wilders nu een keer niet het woordje criminele ervoor zet.

Tja.. de één reageert "zie je wel, hij wil alle Marokkanen deporteren" en de ander denkt "Eindelijk iemand die het zegt! Die kutmarokkanen ook altijd!" (en dan gaat het dus niet over Najib Amhali, of Murat huppeldepup (mijn collega 2 deuren verder).

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 13:43
anandus schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:20:
[...]
Om het even een spin te geven: Je kan er eigenlijk ook juist heel blij van worden.

Als we in een land leven waar zoiets voor veel mensen het belangrijkste issue is geworden laat dat ook zien dat we het op heel veel punten juist enorm goed hebben.
Fundamentele dingen zoals zorg, educatie, economie, woningmarkt, arbeidsvoorwaarden, infrastructuur, etc. zijn blijkbaar allemaal geen issue meer.
Het illustreert eigenlijk tegelijkertijd hoe blij we moeten zijn dat we het zo goed hebben in Nederland dat men zich druk kan maken over zoiets oppervlakkigs.
Hier ben ik het totaal niet mee eens. Er zijn juist veel problemen op het gebied van werkloosheid, woningnood etc. etc. Alleen is het een vrij onzichtbaar probleem. Zoals gisteren al is gemeld door de media raken elke dag 430 mensen hun baan kwijt. Je ziet niet wat voor een tragedie dat is voor veel mensen. Dat komt omdat je niet achter de deur kan kijken maar er zijn genoeg mensen die hun huis noodgedwongen moeten verkopen of juist door werkloosheid enorm in inkomen op achteruit gaan. Hele groepen mensen worden persoonlijk hard getroffen door de nog steeds voortwoekerende crisis.

Ik vind het ronduit gevaarlijk om te zeggen dat er verder geen problemen zijn. Sterker nog: veel problemen zoals werkloosheid, woningnood etc. etc. zijn juist de triggers waardoor mensen extremere opvattingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:02:
[...]

Ah, dus gewoon zo doorgaan. Dan lost het probleem vanzelf op.
Nee, dat zeg ik niet. Ik vraag me af hoe je uit mijn opmerking dat voor zulk gedrag de strafwet geldt, kunt afleiden dat ik het eens ben met het huidige strafbeleid in Nederland. Ik ben bijvoorbeeld onder meer voor hoger en sneller straffen -- dingen die allemaal mogelijk zjin binnen de huidige strafwet.
Ik zeg niet dat Wilders een oplossing heeft hoor. Maar zoals ik al eerder zei, ik snap prima waar het geschreeuw vandaan komt. Dat Wilders nu een keer niet het woordje criminele ervoor zet.
Je moet ook wel dom zijn om niet te zien dat er een probleem is, maar volgens mij was dat de discussie niet. De vraag was hoe we Wilders' uitlatingen moeten duiden. Ze zijn naar mijn mening te duiden als een uiting van diepliggende onvrede, dat lijkt me duidelijk, maar je kunt ze niet duiden als een werkelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
sanderb schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:42:
- Bulgaren en fraude? Dat is gewoon precies dat: Misbruik van het systeem en illegaal. Het mag al niet. Wat heeft het dan voor zin om te gaan roepen dat dat tegengegaan moet worden? Dat is net zoiets als zeggen dat er in Amsterdam teveel fietsen worden gejat en dat je daarom fietsendiefstal strafbaar moet maken.
Blijkbaar is het geen misbruik als die gene wel hier was gaan wonen. Dáár moeten we al van af.
Mensen die hier geluk komen zoeken moet je geen gratis geld geven.

Mensen met kinderen in geef je geen kinderbijslag voor kinderen die in Marokko wonen.

Surinamers van 45 jaar stuur je niet terug met 600 euro per maand tot hun dood, als alle Nederlanders moeten werken tot 69 jaar.

Allemaal absurde ideeën, welke door een debiel verzonnen zijn!
- De grenzen dicht!!
Bekend met het experiment in het westland waarbij uitkeringsgerechtigden aan het werk konden in de kassen? Enorm succes...not. Dan is het voor de ondernemer dus een stuk aantrekkelijk om die mensen die wel hard willen werken hier te laten werken zodat wij voor een habbekrats die paprika's in de winkel hebben liggen.
Het is allemaal te vrijblijvend, er is werk, wil je daar niet werken, prima, maar geen bijstandsuitkering meer.
Kom op mensen, daar betaal ik geen loonheffing voor.

Ik blijf hem noemen tot het kwartje valt:
Inkomsten jaarlijks uit loonheffing: 43 miljard
Uitgaven jaarlijks aan sociale zekerheid en bijstand: 84 miljard
Er is wel een probleem met de hoge criminaliteit onder allochtone jongeren. Dat ontkent ook niemand, van links naar rechts en van progressief naar conservatief niet.
Het verschil zit in de oplossing. En waar andere partijen over elkaar heen struikelen en DE oplossing die het probleem in 1 week oplost er niet is, blijft Wilders roeptoeteren dat er een probleem is.
Dat weten we... nu nog een -haalbare- oplossing aub..
Kom op, PvdA die de Vogelaarwijken een succes noemt... Er wordt wel degelijk ontkent.
D-e-n schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:48:
Op punten als de HRA zijn ze weer heel rechts. De PVV is niet links en rechts. Ze pikken van beide kanten de standpunten die populair overkomen.
Dus onhaalbaar...
Verder vind ik het gewoon jammer dat je de PVV misbruikt om de SP en GL te trollen. Net zo goed als rechtse mensen de PVV niet in hun kamp zouden moeten willen wil ik de PVV ook niet in het linkse kamp.
SP en GL en PvdA trollen zichzelf. Ik noem het alleen.
Het is maar vanuit welke kant je het bekijkt. Ik vind het huidige CDA van Buma gewoon rechts. Dat scheelt niet zoveel met de VVD. Ze hebben ook precies dezelfde "kleine overheid" retoriek maar dan met een familie sausje.
Ga toch weg, CDA rechts?
Sinds wanneer wil rechts niet bezuinigen op Cultuur?
Sinds wanneer wil rechts de norm voor speciale bijstand omhoog?

Zomaar twee punten waar ik het niet met het CDA eens was bij mijn gemeente...
Appleman schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:51:
En dat is precies het probleem waar wij, "allochtonen", mee zitten. Ik ben hier geboren, ben hier opgegroeid, heb een Nederlandse paspoort en heb hier mijn opleidingen gevolgd. Ik ben nu 23 jaar jong en ben circa 6x naar Marokko geweest. Waarom zou ik mij moeten bewijzen? Omdat mijn vader ooit geëmigreerd is. Wat maakt mij minder dan de 'Nederlander'?
Dat is heel kut, maar er is een groep die het voor jou verkloot!
Ik heb geen oplossing voor dit probleem.
Maar na de incidentjes die ik heb meegemaakt, heb nu eenmaal een negatief beeld van mensen met een Noord-Afrikaans uiterlijk. Het ad in het verleden ook anders kunnen aflopen tijdens incidenten, waar ik helemaal niets aan kan doen!

Als ik zelf ga uitdagen is het mijn eigen schuld, maar dat is absoluut niet het geval.
Het feit is gewoon dat ik ook gewoon als allochtoon gezien wordt terwijl ik dat absoluut niet ben. En een nog groter probleem is, dat ik totaal geen 'thuis' heb. In Nederland ben ik een Marokkaan, maar in Marokko ben ik een Nederlander. Ik ben in beide landen een allochtoon.
Ja, lastig.
Ik denk dat veel Nederlanders niets tegen Marokkanen hebben, net als ik trouwens. Maar het vertrouwen is er niet direct. Ik weet niet onder welke categorie jij valt op basis van je uiterlijk. Doet een "verkeerde" blik jou laten ontploffen of niet? Ik heb geen zin in incidenten als ik op straat loop, neem me niet kwalijk daarvoor!
Silent Thunder schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:58:
Maar waarom plegen deze mensen zoveel criminaliteit tov de rest? Hebben ze minder werk en vervelen ze zich daarom? Voelen ze zich niet thuis hier? Moet toch een reden zijn...
Men zegt vaak dat het ligt aan economische situatie, daar geloof ik niets van.
Neem Badr Hari als voorbeeld... Dat is exact wat je vaak op straat terugziet. Die houding, kort lontje en al het relativeringsvermogen verliezen. Een topsporter als Badr die tot twee keer toe zijn zelfbeheersing tijdens de finale van het wereldkampioenschap verliest...
koudepinda schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:02:
Uitzichtloosheid, door discriminatie op scholen en de arbeidsmarkt. Je hebt geen werk komt moeilijk rond en word veel gediscrimineerd.

Wat zou jij doen als arm mens die boos is op de maatschappij die geen uitzicht biedt op een betere toekomst??

Wilders heeft dat zojuist nog veel erger gemaakt.
Ik geloof er niets van, zie voorbeeld Badr.
Daarnaast gaat het met andere groepen die net zo hard gediscrimineerd worden een stuk beter.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
kenneth schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:43:
[...]

Je weet dat dit een forum is waar mensen hun mening delen? En dat een van de opvallendste eigenschappen van een mening is dat er mensen daar anders over denken?

Kortom, wat is je punt?

[...]
Oh, sinds wanneer doet Nederland dat?
Mijn punt is (dat het mijn mening is) dat het nog te vroeg is om Wilders af te schrijven, zolang er nog mensen op hem stemmen, ook al wil geen enkele partij nog met hem samenwerken. Door een cordon sanitaire kan zijn electoraat weer groeien, zoals in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

gambieter schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:56:
[...]

Het alternatief is dat hij zo slim is om zo te voorkomen dat zijn partij/volgelingen enige lokale of nationale regerings/bestuursverantwoordelijkheid krijgen. Hij weet zelf ook wel dat hij onder zijn volgelingen geen geschikte bestuurders of politici heeft.
Dat is dus precies wat ik bedoel met een wanhoopsdaad. Tragiek van epische proporties. Jaren van je leven opgeofferd, in 2010 24 zetels binnenhalen, anderhalf jaar later nog altijd 15, daarvan twee drie kwijtraken door interne conflicten,.Regeringsverantwoordelijkheid gedragen, en groot electoraat hebben en dan nog bij gemeenteraadsverkiezingen maar in twee gemeenten mee kunnen doen en bang moeten zijn om bestuurders te moeten leveren omdat je bij God niet weet wie daarvoor in aanmerking zouden moeten komen? Voeg daar media aan toe die langzaam maar zeker leren niet meer te reageren op elke tweet die je de wereld inslingert.

Wilders zit toch volslagen klem? Of hij neemt zijn verlies en gooit de handdoek in de ring of hij vervreemdt zichzelf steeds verder van de intellectuele liberaal met een missie die hij ooit was en verzuipt in zijn eigen moeras om zijn achterban die hij zelf niet eens vertrouwt aan zich te binden. Ik zou er slapeloze nachten van krijgen.

edit:
en met het opstappen van nummer drie is de PVV fractie dus tov 2010 gehalveerd. Er zijn politiek leiders voor minder opgestapt. Alleen kan Wilders niet opstappen: dat is meteen het einde van de PVV en staat hij volledig met lege handen en twee beveiligers.
Soldaatje schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:26:
[...]
Mijn punt is (dat het mijn mening is) dat het nog te vroeg is om Wilders af te schrijven, zolang er nog mensen op hem stemmen, ook al wil geen enkele partij nog met hem samenwerken. Door een cordon sanitaire kan zijn electoraat weer groeien, zoals in België.
Wilders heeft idd een fors electoraat, is ambitieus en je moet ook zijn persoonlijke opofferingen niet onderschatten. Dat maakt het deste pijnlijker dat groepen met een veel kleinere achterban er wel in slagen daadwerkelijk invloed uit te oefenen op bestuursniveau.

De toekomst zal het leren, maar op het moment is de PVV een pure tegenpartij met imho weinig toekomstperspectief en ik zie Wilders weinig doen om daar verandering in aan te brengen. Vroeg of laat nekt hem dat: ook 'zijn' politici willen hun politieke arbeid beloond zien, of dat nu in geld, status en aanzien of invloed is. Wat Wilders op dit moment te bieden heeft is weinig meer dan regelmatig reuring en een relletje.

[ Voor 33% gewijzigd door Lustucru op 21-03-2014 14:45 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Ik zeg dit puur gevoelsmatig maar ik vind dat Nederland op sociaal-economisch gebied sinds een jaar of vijftien een erg instabiel land is geworden; en dat uit zich ook in de politiek. Doet me erg denken aan de VS waar je dit soort taferelen ook ziet. Maar niet alleen de VS, in veel Westerse landen is dit proces aan de gang wat het vertrouwen in de democratie enorm doet wankelen. Persoonlijk denk ik dat het neoliberale gedachtengoed in hoge mate daarvoor verantwoordelijk is. De nadruk die er in veel westerse samenlevingen wordt gelegd op zaken als economie, ondernemerschap, productiviteit, winst, doelstelling, doelmatigheid etc. etc. zijn de boventoon gaan voeren in de samenleving. Terwijl de samenleving zo veel meer is dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:07

Garyu

WW

dfrenner schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:18:
[...]

Blijkbaar is het geen misbruik als die gene wel hier was gaan wonen. Dáár moeten we al van af.
Mensen die hier geluk komen zoeken moet je geen gratis geld geven.

Mensen met kinderen in geef je geen kinderbijslag voor kinderen die in Marokko wonen.

Surinamers van 45 jaar stuur je niet terug met 600 euro per maand tot hun dood, als alle Nederlanders moeten werken tot 69 jaar.

Allemaal absurde ideeën, welke door een debiel verzonnen zijn!
Je kan het belachelijk noemen, maar het is niet zo dat die dingen geen reden hadden bij invoering.

Daarnaast krijg je echt niet meteen een uitkering als je in NL komt wonen, je zult er wel voor gewerkt moeten hebben.
[...]

Het is allemaal te vrijblijvend, er is werk, wil je daar niet werken, prima, maar geen bijstandsuitkering meer.
Kom op mensen, daar betaal ik geen loonheffing voor.
Helaas raken er teveel mensen hun baan tegen hun wil kwijt, en vinden ze gewoon geen passend werk. Dat jij persoonlijk daar tot nog toe geen last van hebt, is jouw geluk. Maar oh wat ben je blij met dat vangnet als je eigen werkgever over de kop gaat.
Ik blijf hem noemen tot het kwartje valt:
Inkomsten jaarlijks uit loonheffing: 43 miljard
Uitgaven jaarlijks aan sociale zekerheid en bijstand: 84 miljard
Ik weet niet waar je de getallen vandaan haalt, maar goed. Uitgaven sociale zekerheid en bijstand voor 2014 worden op 78,4 miljard geraamd, de inkomsten uit loonheffing op 45,3 miljard.

Grootste uitgavenpost voor de sociale zekerheid is nog altijd de AOW, die ongeveer de helft van de uitgaven voor zijn rekening neemt. De WW en de bijstand zijn samen voor ongeveer 15% verantwoordelijk voor die kosten. Dat is dus maar een klein deel van de kosten van sociale zekerheid!
[...]

[...]

Maar na de incidentjes die ik heb meegemaakt, heb nu eenmaal een negatief beeld van mensen met een Noord-Afrikaans uiterlijk. Het ad in het verleden ook anders kunnen aflopen tijdens incidenten, waar ik helemaal niets aan kan doen!
Lekker generaliseren, fijn. Je weet dat je nu gewoon aan het trollen bent? Ik ben een keer bedreigd door een Nederlander op een brommer, ben ik nu bang voor alle Nederlanders 8)7
Als ik zelf ga uitdagen is het mijn eigen schuld, maar dat is absoluut niet het geval.

[...]

Ja, lastig.
Ik denk dat veel Nederlanders niets tegen Marokkanen hebben, net als ik trouwens. Maar het vertrouwen is er niet direct. Ik weet niet onder welke categorie jij valt op basis van je uiterlijk. Doet een "verkeerde" blik jou laten ontploffen of niet? Ik heb geen zin in incidenten als ik op straat loop, neem me niet kwalijk daarvoor!
Blijkens je posts hierboven heb je wel degelijk iets tegen Marokkanen. En daar heb ik geen zin in.
[...]

Men zegt vaak dat het ligt aan economische situatie, daar geloof ik niets van.
Neem Badr Hari als voorbeeld... Dat is exact wat je vaak op straat terugziet. Die houding, kort lontje en al het relativeringsvermogen verliezen. Een topsporter als Badr die tot twee keer toe zijn zelfbeheersing tijdens de finale van het wereldkampioenschap verliest...
Alsof er op het voetbaldveld nog nooit iemand door het lint is gegaan. *mompelt iets over voetbalvader-tokkies*
[...]

Ik geloof er niets van, zie voorbeeld Badr.
Daarnaast gaat het met andere groepen die net zo hard gediscrimineerd worden een stuk beter.
Punt is, stop nou eens met die enorme generaliserende kam en denk nou eens twee keer na. Je oplossing is blijkbaar om maar aan het discrimineren te slaan, omdat het nou eenmaal nodig is. Dan ben ik blij dat onze grondwet dat niet toestaat. Erg blij.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Na Van Vliet gisteren stapt er opnieuw iemand uit de PVV-fractie vanwege de schandelijke acties van Wilders: http://www.bnr.nl/nieuws/...ren-stapt-uit-pvv-fractie

Blijft van de fractie weinig over zo :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
@Garyu: het heeft geen zin om met dfrenner te discussieren. Hij staat gewoon niet open voor het feit dat een ander ook wel eens gelijk kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

wildhagen schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:39:
Na Van Vliet gisteren stapt er opnieuw iemand uit de PVV-fractie vanwege de schandelijke acties van Wilders: http://www.bnr.nl/nieuws/...ren-stapt-uit-pvv-fractie

Als er 1 schaap over de dam is??

Een aantal zullen zich eindelijk achter de oren krabben en beseffen dat ze helemaal niks te vertellen hebben binnen de PVV maar wel medeverantwoordelijk worden gehouden voor de daden van Wilders.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

L1nt schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:41:
[...]

Dat, of bepaalde dieren die het zinkende schip snel verlaten voor het definitief onder water verdwijnt ;)
Een aantal zullen zich eindelijk achter de oren krabben en beseffen dat ze helemaal niks te vertellen hebben in binnen de PVV maar wel medeverantwoordelijk worden gehouden voor de daden van Wilders.
Dat heb ik idd ook nooit begrepen, dat ze zich daarvoor laten misbruiken door Wilders.

Zelf inspraak hebben ze immers niet, daar ze geen lid van de partij zijn (de PVV heeft immers maar 1 lid), dus het enige wat ze kunnen/mogen doen is bevelen opvolgen van Wilders. Zou ik mezelf niet voor willen lenen eigenlijk...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Garyu schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:32:
[...]

Lekker generaliseren, fijn. Je weet dat je nu gewoon aan het trollen bent? Ik ben een keer bedreigd door een Nederlander op een brommer, ben ik nu bang voor alle Nederlanders 8)7
Hoewel het inderdaad een drogreden is, moet je er wel bij stil staan dat het percentage Marokkanen in Nederland relatief klein is, en dat dezen gevoelsmatig in meer opstootjes verwikkeld zijn dan de veelvuldig aanwezige kaaskoppen. Daarbij ligt het natuurlijk ook wel aan de buurt waarin je dan bent. In de Bijlmer zullen het meer Surinamers of Antillianen zijn waar men over klaagt gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
L1nt schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:41:
[...]

Een aantal zullen zich eindelijk achter de oren krabben en beseffen dat ze helemaal niks te vertellen hebben in binnen de PVV maar wel medeverantwoordelijk worden gehouden voor de daden van Wilders.
Denk je nou echt dat er veel meer volgen? Ik denk het niet, zeker niet de 'harde' kern van Agema, Bosma, Graus en nog een aantal. En er zijn genoeg nieuwe kandidaten die de 'weglopers' willen opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

cc12 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:50:
[...]

En er zijn genoeg nieuwe kandidaten die de 'weglopers' willen opvolgen.
Kunnen ze wel willen, maar zal niet gaan lukken als de weglopers hun zetel meenemen natuurlijk ;)

Iig Van Vliet neemt zijn zetel mee en gaat als éénmansfractie verder, weet niet wat Van Klaveren gaat doen, maar als die ook zijn zetel meeneemt, hoeft ook daar geen opvolger voor te komen ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Bijkomend probleem is dat Wilders deels afhankelijk is van de financiële ondersteuning van Joodse organisaties in de VS. Die lezen ook kranten en dan is het deste pijnlijker als je door een duitser als neo-nazi wordt weggezet. Ook internationaal isoleert hij zich met deze aktie.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

cc12 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:50:
[...]

Denk je nou echt dat er veel meer volgen? Ik denk het niet, zeker niet de 'harde' kern van Agema, Bosma, Graus en nog een aantal. En er zijn genoeg nieuwe kandidaten die de 'weglopers' willen opvolgen.
Maar een gemiddelde Politieke partij zou wel graag met kwaliteit in de kamer willen zitten. Als er mensen blijven weglopen kom je uiteindelijk bij last resort personen uit.

Daarbij is de PVV natuurlijk sowieso een zinkend schip. Er word geen enkele aanstalten gemaakt om de lange termijn toekomst van de PVV te waarborgen. Als Wilders morgen weg valt krijg je niet eens LPF praktijken omdat er totaal geen partijbestuur is.

Nee, de PVV bestaat bij de gratie van 1 man. Zodra die klaar is met dit speeltje is het gebeurd met de club.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Garyu schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:32:
Je kan het belachelijk noemen, maar het is niet zo dat die dingen geen reden hadden bij invoering.
Ik kan er geen een verzinnen, jij wel?
Daarnaast krijg je echt niet meteen een uitkering als je in NL komt wonen, je zult er wel voor gewerkt moeten hebben.
WW ja, bijstand nee.
Helaas raken er teveel mensen hun baan tegen hun wil kwijt, en vinden ze gewoon geen passend werk. Dat jij persoonlijk daar tot nog toe geen last van hebt, is jouw geluk. Maar oh wat ben je blij met dat vangnet als je eigen werkgever over de kop gaat.
Daar staat een termijn voor, na die termijn heb je wat mij betreft minder keuze...
Ik weet niet waar je de getallen vandaan haalt, maar goed. Uitgaven sociale zekerheid en bijstand voor 2014 worden op 78,4 miljard geraamd, de inkomsten uit loonheffing op 45,3 miljard.
Prinsjesdag
Was het maar één keer ;)
Dan was er voor mij niet zo'n gevormd beeld...
Blijkens je posts hierboven heb je wel degelijk iets tegen Marokkanen. En daar heb ik geen zin in.
Dan begrijp je me echt verkeerd.
Ik heb een beeld gevormd, maar ik zou met een "normale" marokkaan prima bevriend kunnen zijn.
Mijn beeld is alleen anders, dat is iets anders dan dat ik tegen ze ben.
Alsof er op het voetbaldveld nog nooit iemand door het lint is gegaan. *mompelt iets over voetbalvader-tokkies*
Serieus, snap je echt niet wat ik bedoel?
Punt is, stop nou eens met die enorme generaliserende kam en denk nou eens twee keer na. Je oplossing is blijkbaar om maar aan het discrimineren te slaan, omdat het nou eenmaal nodig is. Dan ben ik blij dat onze grondwet dat niet toestaat. Erg blij.
Een grondwet kan een bepaald beeld van iemand niet tegengaan...
cc12 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:40:
@Garyu: het heeft geen zin om met dfrenner te discussieren. Hij staat gewoon niet open voor het feit dat een ander ook wel eens gelijk kan hebben.
Ik zeg niet dat het goed is dat ik zo'n beeld bij voorbaat al heb.
Ik vind dat serieus vervelend voor de goeden, die daar onder lijden.

Maar in alle eerlijkheid: als ik op straat een Marokkaan zie, komt dat beeld wel naar boven.

Ik ben gewoon eerlijk hier, denk dat heel veel mensen een dergelijk beeld hebben.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:32:
[...]
Door bepaalde allochtonen. Het aantal geweldsplegingen onder chinezen en mensen uit Indonesie is lager dan onder de autochtone bevolking. Alle allochtonen dus niet over 1 kam scheren.
Dan vind ik dat gewoon alle autochtonen terug moeten naar hun eigen land!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:39
wildhagen schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:48:
[...]

Dat, of bepaalde dieren die het zinkende schip snel verlaten voor het definitief onder water verdwijnt ;)
[...]

Dat heb ik idd ook nooit begrepen, dat ze zich daarvoor laten misbruiken door Wilders.

Zelf inspraak hebben ze immers niet, daar ze geen lid van de partij zijn (de PVV heeft immers maar 1 lid), dus het enige wat ze kunnen/mogen doen is bevelen opvolgen van Wilders. Zou ik mezelf niet voor willen lenen eigenlijk...
Riante baan, met je kop op TV, leuke wachtgeld regeling als je stopt. Tja, met het 'talent' dat de gemiddelde PVVer bezit is dat toch geen verkeerd aanbod lijkt me. Wat dat betreft zijn die fractieleden natuurlijk zo opportunistisch als de pest. Laat Geert het werk maar doen en zij pikken een mooi graantje mee.

Beide opstappers gaan trouwens als een-mans-fractie verder; die zetels is de PVV dus kwijt.

Overigens wat luchtiger: http://www.upcoming.nl/ca...-domste-speech-tot-nu-toe

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 21-03-2014 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

In elk land zijn andere "buitenlanders" schuld. In het ene land zijn het de turken, in het andere land de marokkanen, in een volgend land de serven, de polen, de hongaren, de italianen, en ga zo maar door. Maar dat is eigenlijk ook niet het onderwerp van dit topic.

Geert weet gewoon waar hij moet schoppen en ik vind de theorie dat hij helemaal niet wíl besturen eigenlijk de meest plausibele verklaring voor zijn opmerking. Hij is te slim om zich zo te laten gaan zonder er bij na te denken wat hij zegt. Hij weet juist heel goed wat hij zegt, en gaat nu gewoon de gebeten hond spelen, en probeert zich de slachtoffer-rol aan te meten. Dat is standaard-procedere bij elke rechtsextreme nationalistische partij (Front National, Vlaams Blok, PVV, FPÖ, en ga zo maar door) in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Als de politiek in het verleden meer had geluisterd naar de samenleving in de jaren 90 ofzo dan waren partijen als de LPF en de PVV nu helemaal niet nodig geweest. Als ze dus meer de criminaliteit hadden bestreden destijds, of problemen hadden gezien.
Iedereen kan nu wel gaan mopperen op Wilders, maar zijn de andere partijen dan ook niet verantwoordelijk? Niet voor de uitspraken van Wilders maar voor de ontstane situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Veel van zijn geldschieters zijn inderdaad Joods, maar vaak zijn dit toch al organisaties die het niet al te best voor hebben met moslims. En veel van die donaties worden anoniem gegeven. Nee, er zijn er genoeg die zijn partij financieel danwel moreel steunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Soldaatje schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:10:
Als de politiek in het verleden meer had geluisterd naar de samenleving in de jaren 90 ofzo dan waren partijen als de LPF en de PVV nu helemaal niet nodig geweest. Als ze dus meer de criminaliteit hadden bestreden destijds, of problemen hadden gezien.
Iedereen kan nu wel gaan mopperen op Wilders, maar zijn de andere partijen dan ook niet verantwoordelijk? Niet voor de uitspraken van Wilders maar voor de ontstane situatie?
Wilders zelf zat toen ook in de kamer (is nota bene één van de langst zittende kamerleden), hij is een overloper van de VVD.

Destijds heeft hij zelf ook niks aan de criminaliteit gedaan, dus hij is er zelf net zo schuldig aan als de overige kamerleden in die tijd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Soldaatje schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:10:
Welke 'ontstane situatie'? De criminaliteitscijfers in Nederland vertonen sinds de jaren '90 een continu dalende lijn?

En ja, bepaalde groepen zijn oververtegenwoordigd in de cijfers. Mannen meer dan vrouwen, jongeren meer dan ouderen, laagopgeleiden meer dan hoogopgeleiden, armen meer dan rijken en marrokanen meer dan nederlanders. Aan elk van die dingen moet je werken, maar dat is een kwestie van inzetten op goed onderwijs, gelijke kansen en perspectief, precies waar veel partijen zich hard voor maken.

Er is keer op keer bewezen dat 'harder aanpakken' geen flikker helpt. Het klinkt wel leuk, maar het beste wat je ermee kunt bereiken zijn vollere gevangenissen, de criminaliteit neemt er niet van af, en criminelen worden er niet minder crimineel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
wildhagen schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:12:
[...]

Wilders zelf zat toen ook in de kamer (is nota bene één van de langst zittende kamerleden), hij is een overloper van de VVD.

Destijds heeft hij zelf ook niks aan de criminaliteit gedaan, dus hij is er zelf net zo schuldig aan als de overige kamerleden in die tijd.
Toen zei hij het wel wat netter alleen:
https://www.youtube.com/watch?v=Gozf-UZF8H8

Hij ageert zelfs tegen Fortuyn en stelt dat de Islam een gerespecteerde godsdienst is en je moslims niet op een hoop moet gooien :)

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 21-03-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Morrar schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:15:
[...]

Toen zei hij het wel wat netter alleen:
https://www.youtube.com/watch?v=Gozf-UZF8H8

Hij ageert zelfs tegen Fortuyn en stelt dat de Islam een gerespecteerde godsdienst is en je moslims niet op een hoop moet gooien :)
Maar hij heeft de criminaliteit niet opgelost, en dus blijft hij net zo mede-schuldig als degenen die hij verwijt er niets aan gedaan te hebben. Laat hem dus eerst die liter boter van zijn hoofd vegen wat dat betreft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:57
Ik ben weer eens in de pen geklommen. Dit keer dus over Geert. Mijn grootste inspiratiebron was eigenlijk de open brief van de adjunct-directeur van RTL Nieuws.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:39:

En ook een raadslid:
http://nos.nl/artikel/626...en-haag-stapt-ook-op.html

Ironisch. Dan vraag je om minder Marokkanen, maar je krijgt minder PVV'ers :+

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 21-03-2014 15:20 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

anandus schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:19:
[...]

En ook een raadslid:

Vind ik ook niet erg hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

anandus schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:19:
[...]

En ook een raadslid:

Minder PVV? Dat gaan we regelen ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Pooh schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:14:
[...]

Welke 'ontstane situatie'? De criminaliteitscijfers in Nederland vertonen sinds de jaren '90 een continu dalende lijn?

En ja, bepaalde groepen zijn oververtegenwoordigd in de cijfers. Mannen meer dan vrouwen, jongeren meer dan ouderen, laagopgeleiden meer dan hoogopgeleiden, armen meer dan rijken en marrokanen meer dan nederlanders. Aan elk van die dingen moet je werken, maar dat is een kwestie van inzetten op goed onderwijs, gelijke kansen en perspectief, precies waar veel partijen zich hard voor maken.

Er is keer op keer bewezen dat 'harder aanpakken' geen flikker helpt. Het klinkt wel leuk, maar het beste wat je ermee kunt bereiken zijn vollere gevangenissen, de criminaliteit neemt er niet van af, en criminelen worden er niet minder crimineel van.
Misschien daalt hij niet hard genoeg voor sommigen.
Als beter onderwijs en een zachtere aanpak wel helpt dan hebben die partijen daar in het verleden ook in gefaald door daar niet genoeg op in te zetten. Of dat wel zou helpen vraag ik me af, een knuffel en bos rozen in plaats van een stevig strafrecht? Vollere gevangenissen, dat moet dan maar, zijn ze in ieder geval van de straat. Ik laat me graag overtuigen van het tegendeel overigens als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Wat ik laatst opmerkelijk vond is dat Joost Eerdmans tien jaar geleden had gestemd voor de opening van de interne arbeidsmarkt in de EU voor Oost Europeanen en nu hij bij Leefbaar Rotterdam de lijsttrekker is een quotum wil instellen (wat niet haalbaar is) van Oost Europeanen. Dat is wel erg hypocriet van hem. En die opmerkelijk draai van hem stond nog wel in de Telegraaf.

Joost Eerdmans zat een vorige week nog bij P&W maar daar hadden ze hem, tot mijn spijt, niets over gevraagd. Dat was natuurlijk fantastisch als ze dat gevraagd hadden want dan stond hij natuurlijk voor paal. Ik vermoed dat P&W dat niet hebben gevraagd uit politieke correctheid omdat ze anders worden beschuldigt van linkse journalistiek.

Overigens: veel rechtse politici nemen (slim als ze zijn) afstand van GW. Zo ook Joost Eerdmans. Bang dat ze zijn om ook de gevolgen te ondervinden. Maar slim genoeg om te overleven, dat moet je ze wel nageven.

http://www.rijnmond.nl/ni...afstand-van-geert-wilders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Soldaatje schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:34:
[...]

Als beter onderwijs en een zachtere aanpak wel helpt dan hebben die partijen daar in het verleden ook in gefaald door daar niet genoeg op in te zetten. Of dat wel zou helpen vraag ik me af, een knuffel en bos rozen in plaats van een stevig strafrecht? Vollere gevangenissen, dat moet dan maar, zijn ze in ieder geval van de straat. Ik laat me graag overtuigen van het tegendeel overigens als dat kan.
Beter onderwijs en perspectief werkt juist wel! Dat bewijzen de cijfers. Het gaat niet over een knuffel en een bos rozen, het gaat erom dat mensen integreren door deel te nemen. Dus daar moet je op inzetten.

Dat wil niet zeggen dat je tuig niet moet aanpakken, maar we hebben ondertussen in Nederland al het strengste strafrecht van Europa. Het punt is dat strenger aanpakken niks oplost, maar alleen 'de massa' tevredener houdt. Een zwaardere straf werkt alleen als 'wraak', maar niet afschrikwekkend, en ook niet corrigerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

cc12 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:37:
Wat ik laatst opmerkelijk vond is dat Joost Eerdmans tien jaar geleden had gestemd voor de opening van de interne arbeidsmarkt in de EU voor Oost Europeanen en nu hij bij Leefbaar Rotterdam de lijsttrekker is een quotum wil instellen (wat niet haalbaar is) van Oost Europeanen. Dat is wel erg hypocriet van hem. En die opmerkelijk draai van hem stond nog wel in de Telegraaf.

Joost Eerdmans zat een vorige week nog bij P&W maar daar hadden ze hem, tot mijn spijt, niets over gevraagd. Dat was natuurlijk fantastisch als ze dat gevraagd hadden want dan stond hij natuurlijk voor paal. Ik vermoed dat P&W dat niet hebben gevraagd uit politieke correctheid omdat ze anders worden beschuldigt van linkse journalistiek.

Overigens: veel rechtse politici nemen (slim als ze zijn) afstand van GW. Zo ook Joost Eerdmans. Bang dat ze zijn om ook de gevolgen te ondervinden. Maar slim genoeg om te overleven, dat moet je ze wel nageven.

http://www.rijnmond.nl/ni...afstand-van-geert-wilders
P&W heb ik nog nooit kunnen betrappen op kritische vragen. Lullen maar beetje met hun gast mee. Volgens mij zullen ze het nog voor elkaar krijgen om eerst met een anti-Wilders persoon mee te gaan om vervolgens 5 tellen later met een pro-Wilders persoon mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
L1nt schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:43:
[...]

P&W heb ik nog nooit kunnen betrappen op kritische vragen. Lullen maar beetje met hun gast mee.
offtopic:
Dat hoort vaak ook bij de afspraak met de gasten om te komen, bepaalde vragen of onderwerpen mogen vaak niet aan bod komen, andere vragen moeten juist aan bod komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Soldaatje schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:34:
[...]

Welke overtuiging wil je ?
Gisteren een link gestuurd waarbij een zwarte school excellent presteert. Die kinderen werken hun achterstand op jonge leeftijd al weg.
http://www.bndestem.nl/re...ordeel-excellent-1.591512
Vermeulen is directeur van de protestantse basisschool De Grebbe in Gageldonk-West. Een echte achterstandsbuurt in Bergen op Zoom, met veel laag opgeleide bewoners van buitenlandse komaf. Liefst 95 procent van haar 140 leerlingen heeft een niet-Nederlandse achtergrond, meest Turks of Marokkaans. Een echte 'zwarte' school dus, al spreekt Lia Vermeulen liever van een 'kleurrijke' school.
Vorig jaar hebben ze die prijs weer in de wacht gesleept. En er zijn meer scholen die deze kinderen een betere startpositie geven.

En daar begint het, want ik zie ook genoeg oudere tieners van met name allochtone afkomst die als een kind van 4 brabbelen terwijl ze hier zijn geboren. Dan moet je jezelf de vraag stellen wat ze hebben meegekregen op de basisschool waar ze een groot deel van de week hebben doorgebracht. En kinderen tussen 6 en 12 afrekenen op wat ze presteren... Hoop niet dat dat de norm wordt in Nederland. Je probeert ze zo goed of zo kwaad mogelijk zoveel mogelijk mee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

cc12 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:37:
Niets ten voordele van Eerdmans :p Maar een verandering in inzicht is niet per definitie hypocriet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Het probleem is daarbij meestal de sociale achtergrond aan het thuisfront. Je kan niet van een school verwachten dat ze naast de educatieve/pedagogische rol die ze hebben ook de complete sociale opvoeding van een kind overneemt van mensen die dat thuis niet kunnen.

Mijn vriendin heeft een paar jaar lesgegeven op zo'n basisschool. Dat is huilen met de pet op, met van de 27 leerlingen welgeteld twee die geen buitenlandse moedertaal hadden. En die twee, nouja, laten we inderdaad zeggen dat ze uit een achterstandsmilieu kwamen. Dan ben je niet aan het onderwijzen, dan ben je praktisch sociale hulpverlening. Kinderen met ouders in de gevangenis, huiselijk geweld, etc.etc. Aan de andere kant: kinderen die heel graag naar school gaan, want de vakantie is zo saai.

Het onderwijs gaat daar m.i. heel slecht mee om, aangezien ze helemaal niet uitgerust zijn om zulke taken op zich te nemen. En daar is de politiek aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
PWM schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:49:
[...]

Niets ten voordele van Eerdmans :p Maar een verandering in inzicht is niet per definitie hypocriet ;)
Met een beetje verstand had je kunnen weten wat de gevolgen zijn als je de grenzen voor economische vluchtelingen opent...juist ook omdat Pim Fortuyn onder de aandacht bracht wat de gevolgen zijn voor de Nederlandse samenleving m.b.t. de komst van gastarbeiders in de jaren 60 en 70.

En dan nog voor de interne arbeidsmarkt stemmen? Nee, dan ben je of dom of ontzettend hypocriet bezig.

Rechts is heel opportunistisch met betrekking tot 'economische vluchtelingen'.

[ Voor 7% gewijzigd door cc12 op 21-03-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-10 22:08
Iblies schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:47:
[...]

Welke overtuiging wil je ?
Gisteren een link gestuurd waarbij een zwarte school excellent presteert. Die kinderen werken hun achterstand op jonge leeftijd al weg.
http://www.bndestem.nl/re...ordeel-excellent-1.591512

[...]

Vorig jaar hebben ze die prijs weer in de wacht gesleept. En er zijn meer scholen die deze kinderen een betere startpositie geven.

En daar begint het, want ik zie ook genoeg oudere tieners van met name allochtone afkomst die als een kind van 4 brabbelen terwijl ze hier zijn geboren. Dan moet je jezelf de vraag stellen wat ze hebben meegekregen op de basisschool waar ze een groot deel van de week hebben doorgebracht. En kinderen tussen 6 en 12 afrekenen op wat ze presteren... Hoop niet dat dat de norm wordt in Nederland. Je probeert ze zo goed of zo kwaad mogelijk zoveel mogelijk mee te geven.
Grebbe, die school is goed bezig inderdaad, daar hebben oud leerlingen die wat gemaakt hebben van hun leven ook een rol, die komen terug om leerlingen wijzer te maken, ze te waarschuwen voor valkuilen.

Wat opvalt is dat het vaak misgaat als ze alleen met elkaar optrekken, ik ken heel wat gasten van de voetbal, bij ons in het team nauwelijks problemen, vervolgens gaan ze met z'n allen in een "zwart" team spelen in Bergen op Zoom en de rapen zijn geregeld gaar. Individueel dus prima gasten, maar bij elkaar ontstaat er toch weer een ander wereldje blijkbaar. (haantjes gedrag)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
jezzer schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:39:
Wat is er mis met een dubbel paspoort? Nederland is een van de weinige landen die je paspoort afpakt als je emigreert. Met andere woorden, als je in een ander land gaat wonen zegt Nederland keihard tegen je, je bent geen Nederlander meer en al je rechten als Nederlander pakken we gewoon lekker van je af.

Bijna elk ander land zegt; Je bent hier geboren dus je blijft voor ons altijd een inwoner en mag je paspoort gewoon houden dus je kan altijd terugkomen als je wilt.

Het niet kunnen hebben van een dubbel paspoort is meer een rare tekortkoming in NL dan het wel kunnen hebben van een dubbelpaspoort.

Nederland pakt je paspoort en nationaliteit af als je buiten Nederland gaat wonen. Zowat elk ander land doet dat niet. Logisch toch.
Het probleem is dat met een dubbele nationaliteit de mensen uit achterstandslanden (lees: Marokko) wel erg bevoordeeld worden omdat ze kunnen kiezen waar ze consumeren. Wie Nederlandse sociale zekerheid consumeert in een achterstandsland kan daar vaak riant van leven. Bij consumptie van sociale zekerheid in Nederland zal bovendien een deel weer terugvloeien en ten goede komen aan Nederland wegen btw-inkomsten, werkgelegenheid en schaalvoordelen, enz.

De keuze om een Nederlandse uitkering te consumeren in een land met een lage levensstandaard hebben autochtonen niet waardoor er een scheve situatie ontstaat. Ik pleit daarom voor het regelen van sociale voorzieningen in natura of vouchers die alleen in Nederland verzilverd kunnen worden.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
ari3 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:00:
[...]

Ik pleit daarom voor het regelen van sociale voorzieningen in natura of vouchers die alleen in Nederland verzilverd kunnen worden.
Waarom in Nederland? Laten ze dan maar een uitkering of vouchers krijgen in hun eigen land tegen de daar normale levensstandaard. En niet de hoogte zoals die in NL is. Dat is veel te riant wat ze nu krijgen in vergelijking met de levensstandaard daar.

Wat dat betreft moeten ze de bestaande overeenkomst met Marokko direct opzeggen en een uitkering geven ter hoogte van de levensstandaard daar.

[ Voor 12% gewijzigd door cc12 op 21-03-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
cc12 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:05:
[...]

Waarom in Nederland? Laten ze dan maar een uitkering of vouchers krijgen in hun eigen land tegen de daar normale levensstandaard. En niet de hoogte zoals die in NL is. Dat is veel te riant wat ze nu krijgen in vergelijking met de levensstandaard daar.

Wat dat betreft moeten ze de bestaande overeenkomst met Marokko direct opzeggen en een uitkering geven ter hoogte van de levensstandaard daar.
Alleen jammer dat je dan dus steeds teruggefloten wordt door de rechter:
http://www.nu.nl/economie...-volledige-uitkering.html

Idee is prima natuurlijk, maar niet erg uitvoerbaar door allerlei verdragen.

Zie ook:
http://www.eenvandaag.nl/...rag_marokko_eenzijdig_op_
http://www.nu.nl/politiek...rdrag-met-marokko-af.html

[ Voor 10% gewijzigd door Morrar op 21-03-2014 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Morrar schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:07:
[...]
Idee is prima natuurlijk, maar niet erg uitvoerbaar door allerlei verdragen.
Plus dat je 50-Plus op je dak krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:51
[b][message=41967321,noline]

[...]

Ja, lastig.
Ik begrijp best dat het voor mij verkloot wordt maar ik toon alleen aan dat 'wij' het ook best wel zat raken door ons keer op keer te bewijzen terwijl jan, piet en klaas dat niet hoeven te doen.

Ik ben uiterlijk gezien niet de type Marokkaan die boos wordt om een scheet. Ik draag geen air max, geen gucci pet, geen bladiebla. Kleed me netjes. En als iemand mij een vieze blik geeft dan sta ik daar boven en gun ik die gene niet eens een blik. Is mijn tijd niet waard, al is het 10 sec.

Ik ben ook niet het type mens dat boos wordt om een grap. Wil je grappen maken over de islam, profeet, Marokko etc. Be my guest. Ik laat wel duidelijk zijn waar mijn grenzen zijn, dus waar je het beste geen grappen over kan maken. Doe je het wel? Even beste vrienden. Dan nemen we afscheid van elkaar gezien je geen respect voor me kan opbrengen. Zo los ik dat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

ari3 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:00:
[...]

Het probleem is dat met een dubbele nationaliteit de mensen uit achterstandslanden (lees: Marokko) wel erg bevoordeeld worden omdat ze kunnen kiezen waar ze consumeren. Wie Nederlandse sociale zekerheid consumeert in een achterstandsland kan daar vaak riant van leven. Bij consumptie van sociale zekerheid in Nederland zal bovendien een deel weer terugvloeien en ten goede komen aan Nederland wegen btw-inkomsten, werkgelegenheid en schaalvoordelen, enz.

De keuze om een Nederlandse uitkering te consumeren in een land met een lage levensstandaard hebben autochtonen niet waardoor er een scheve situatie ontstaat. Ik pleit daarom voor het regelen van sociale voorzieningen in natura of vouchers die alleen in Nederland verzilverd kunnen worden.
Die keuze hebben autochtone Nederlanders net zo goed, en zij maakten (maken?) daar ook massaal gebruik van. Nog nooit van de term pensionado's gehoord? Waarom zou het ook een probleem zijn om een pensioen waar je zelf voor gespaard hebt te genieten op een plek waar je je thuisvoelt? Het lijkt me juist prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Garyu schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:19:
[...]

Die keuze hebben autochtone Nederlanders net zo goed, en zij maakten (maken?) daar ook massaal gebruik van. Nog nooit van de term pensionado's gehoord? Waarom zou het ook een probleem zijn om een pensioen waar je zelf voor gespaard hebt te genieten op een plek waar je je thuisvoelt? Het lijkt me juist prima!
Maar het ging toch om een volksverzekering en toch niet om een pensioen? Nou heb je inderdaad een punt dat dat net zo goed autochtonen zou kunnen raken als ze naar het buitenland gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Garyu schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:19:
[...]

En daarom zijn pensionado's inderdaad net zo goed een probleem. Zelf-gespaard geld mag je inderdaad uitgeven waar het jou goeddunkt. Echter bestaan pensioenen voor een deel uit AOW waar mensen niet voor gespaard hebben, deze wordt nl. opgebracht door de thans werkende mensen. De AOW is berekend op het feit dat een deel weer terugkomt in btw, werkgelegenheid, enz. Bovendien zorgt het grootschalig pensioneren in het buitenland voor een kaalslag in publieke voorzieningen. Als pensionado's hun zorg consumeren in Spanje zal in Nederland bijvoorbeeld minder ervaring zijn met het plaatsen van heupimplantaten of zullen er minder ziekenhuizen zijn waar zo'n ingreep gedaan kan worden.

Consumeren van AOW buiten Nederland is gewoon asociaal ten opzichte van de mensen die daar nu belasting voor betalen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dat het scheef liep met de (volks) verzekeringen is jaren geleden al geconstateerd wat o.a. heeft geleid tot de Wet Beperking export uitkeringen (1999) en de Wet Woonlandbeginsel 2012. Vervolgens heb je een naijleffect: eenmaal gemaakte afspraken, verdragen en toezeggingen kun je niet zomaar terugdraaien. Dat laatste geldt voor wel meer zeer profijtelijke regelingen die we nu -achteraf- als volkomen mesjokke beoordelen. ;) Je kunt het verleden nu eenmaal niet ongedaan maken.

En wat betreft die pensionado's: het is in het licht van de vergrijzing maar de vraag wat het meest wenselijk is. ;)

Maar dit gaat wel heel erg offtopic.

[ Voor 21% gewijzigd door Lustucru op 21-03-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
St@m schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:46:
[...] En of het nou Marokkanen, Antillianen of Haagse tokkies zijn, dat interesseert met geen ene reet. [...]
Mij ook niet, criminaliteit en overlast moet aangepakt worden, ongeacht de afkomst van de daders. Zo simpel is het.
En ik geloof met de hand op mijn hart dat Wilders hier tegen ageert en niet tegen een Najib Amhali, of Ali B. [...]
Het hele punt is juist dat Wilders dit keer niet alleen tegen criminele jongere Marokkanen ageert, maar tegen alle Marokkanen, tegen de bevolkingsgroep in z'n geheel.
Dus ook Najib Amhali, Ibrahim Afellay, Abdelkader Benali, Hind Laroussi, Aicha Marghadi, Ali B., Sef, etc. Mensen die hard werken, belasting betalen en op wat slechte nummers na (:P) geen overlast veroorzaken.

Wilders is niet dom of gek en weet dondersgoed wat hij zegt, daarnaast gebeurt zoiets niet spontaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Over Ali B gesproken :p

[YouTube: http://youtu.be/anT74pTO_s8]

[ Voor 12% gewijzigd door Shamalamadindon op 21-03-2014 18:06 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Zo makkelijk maar blijft toch wel een mooie zin 'dan ga ik dat ff regelen'.
ari3 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:45:
[...]
En daarom zijn pensionado's inderdaad net zo goed een probleem. Zelf-gespaard geld mag je inderdaad uitgeven waar het jou goeddunkt. Echter bestaan pensioenen voor een deel uit AOW waar mensen niet voor gespaard hebben, deze wordt nl. opgebracht door de thans werkende mensen. De AOW is berekend op het feit dat een deel weer terugkomt in btw, werkgelegenheid, enz. Bovendien zorgt het grootschalig pensioneren in het buitenland voor een kaalslag in publieke voorzieningen. Als pensionado's hun zorg consumeren in Spanje zal in Nederland bijvoorbeeld minder ervaring zijn met het plaatsen van heupimplantaten of zullen er minder ziekenhuizen zijn waar zo'n ingreep gedaan kan worden.

Consumeren van AOW buiten Nederland is gewoon asociaal ten opzichte van de mensen die daar nu belasting voor betalen.
Ehm je weet dat je ook AOW krijgt naarmate het aantal jaar dat je afgedragen hebt?
Waarom is het dan zo asociaal? OK je hebt niet voor je eigen AOW betaald maar wel naar rato* voor die van een ander. (al viel jij 50% van 50 jaar voor je AOW leeftijd onder het Nederlandse Sociale verzekeringsstelsel krijg je 50% van de 'normale' AOW hoogte)

Leuke is zelfs: Stel een ander land (laten we zeggen Griekenland) heeft _exact_ het zelfde systeem als in Nederland. De Nederlander gaat dan naar Griekenland en zou dan dus geen AOW krijgen (want dat is asociaal ofzo?) van de Griekse overheid krijgt hij ook niets (AOW bouw je tenslotte op door in de 50 jaar tot aan de AOW gerechtigde leeftijd onder het Nederlandse sociale stelsel te vallen) dat is dan volkomen eerlijk blijkbaar?

*Historische scheefgroei van de balans werkende-AOW-ers en bij behorende afdracht is helaas een feit ja echter geld dat net zo voor in Nederland wonende AOW-ers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Pooh schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:14:
[...]

Dalende lijn in ciminaliteit kan ook te maken hebben met dat mensen gewoonweg geen aangiftes meer doen.
Mijn fiets is niet verzekerd, dus als wanneer die gejat word doe ik geen aangifte, je ziet hem toch nooit meer terug. Menige knokpartij zal ook nooit gemeld worden totdat het een keer escaleert.
Uitgejouwd worden als je langs een groepje hangjongeren loopt, of zelfs een duw hier en daar krijgen is in sommige delen van het land business as usual. Het is geen criminaliteit, maar je voelt je niet veilig.

De cijfers zijn mijn inziens niet echt een realistisch beeld van wat er in de samenleving speelt.

Overigens met de rest van je verhaal helemaal eens.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GoldenSample schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:31:
Zo makkelijk maar blijft toch wel een mooie zin 'dan ga ik dat ff regelen'.
Dat wordt een nieuwe meme. Doe eens effe normaal, dan ga ik dat ff regelen :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmans
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-04 20:50
Wat veel mensen vergeten, is dat je verder moet denken dan alleen het woord "Marokkaan". Hetgeen wat zorgt voor een hele hoop van de problemen die deze groep tegenwoordig veroorzaakt, is namelijk de Islam. Onze westerse cultuur is zo ontzettend anders dan de Islam. Vrouwen zijn nog steeds minder als mannen. Mijn vrouw is van Iraanse afkomst (via Amerika dat wel) en is dus geen moslim, weet overigens wel alles ervan af. De hoofddoekjes of gewaden zijn ervoor dat als hun man/vriend naar ze kijkt, ze niet opgewonden worden. Lijkt mij in deze maatschappij toch te gek voor woorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Over waarden en normen gesproken: Opvallend hoe rustig de Marokkaanse Nederlanders zijn gebleven. Geen relletjes of andere onzin*, maar gewoon netjes aangifte doen. Lijken mij prima geïntegreerd ;)

* Al houd ik daar wel een slag om de arm, weekend is net begonnen en misschien dat er nog wat dingen gebeuren in de grote steden door boze jongeren. Maar laten we hopen dat het rustig blijft.

[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 21-03-2014 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Als Wilders trouwens precies weet wat hij doet is het opmerkelijk dat hij ongeveer een week na het twitter-relletje deze uitspraak doet.

http://nos.nl/artikel/623...t-wilders-met-hitler.html
In een tweet donderdagavond schreef Sidali: "Hitler is onder ons. In de gedaante van Geert Wilders. Hitler vond ook dat er minder Joden moesten zijn. Opdat we nooit zullen vergeten."
Toevallig ook nog van Marokkaanse afkomst.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

dijkmans schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:48:
Wat veel mensen vergeten, is dat je verder moet denken dan alleen het woord "Marokkaan". Hetgeen wat zorgt voor een hele hoop van de problemen die deze groep tegenwoordig veroorzaakt, is namelijk de Islam. Onze westerse cultuur is zo ontzettend anders dan de Islam. Vrouwen zijn nog steeds minder als mannen. Mijn vrouw is van Iraanse afkomst (via Amerika dat wel) en is dus geen moslim, weet overigens wel alles ervan af. De hoofddoekjes of gewaden zijn ervoor dat als hun man/vriend naar ze kijkt, ze niet opgewonden worden. Lijkt mij in deze maatschappij toch te gek voor woorden?
Ik zie eerlijk gezegd niet in wat dit nou weer met de discussie om al dan niet criminele Marokkaanse jongeren te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
L1nt schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:52:
Als Wilders trouwens precies weet wat hij doet is het opmerkelijk dat hij ongeveer een week na het twitter-relletje deze uitspraak doet.

http://nos.nl/artikel/623...t-wilders-met-hitler.html
In dat kader, voor een wat luchtigere noot :P

En daarnaast natuurlijk, zeer belangrijk om te weten:
Tien verschillen tussen Wilders en Hitler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

quote: De Speld
5. De kans dat uiteindelijk een vergelijking met Wilders wordt gemaakt in een online discussie nadert niet noodzakelijk één. Zeker niet in niet-Nederlandstalige discussies. De kans dat iemand met Justin Bieber wordt vergeleken is zelfs 94 maal groter. Van een omgekeerde Godwin is overigens nooit sprake. Hitler heeft zich ook nooit uitgelaten over de wenselijkheid of correctheid van zulke vergelijkingen. Hij had het veel te druk met andere dingen.
_o_
Zou ook een Meme moeten worden
Seraphyn schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:44:
[...]

Dalende lijn in ciminaliteit kan ook te maken hebben met dat mensen gewoonweg geen aangiftes meer doen.
Mijn fiets is niet verzekerd, dus als wanneer die gejat word doe ik geen aangifte, je ziet hem toch nooit meer terug. Menige knokpartij zal ook nooit gemeld worden totdat het een keer escaleert.
Uitgejouwd worden als je langs een groepje hangjongeren loopt, of zelfs een duw hier en daar krijgen is in sommige delen van het land business as usual. Het is geen criminaliteit, maar je voelt je niet veilig.

De cijfers zijn mijn inziens niet echt een realistisch beeld van wat er in de samenleving speelt.

Overigens met de rest van je verhaal helemaal eens.
Dus dan veronderstellen we maar gewoon dat het tegendeel waar is natuurlijk (zoals klakkeloos gedaan wordt door zulke roepers). Onderzoeken die niet op aangiftes gebaseerd zijn (die overigens niet enorm compleet zijn) laten overigens ook een dalende lijn zien zover mij bekend.

Verder over 'vroeger' gebeurde dat niet, daar moet ik altijd zo om lachen, ik ben jaren uitgeweest in de zelfde kroegen als m'n Pa en daar komt zogezegd 'meer tuig' en wordt het 'al erger' als er een keer iets gebeurd. Echter als ik mijn Pa hoor wat er bij hem destijds gebeurde (hersens in rammen met een motor helm heb ik nog niet gezien bijvoorbeeld) krijg ik toch een ander beeld. Nu zijn dat typische: N = veel te kort situaties maar mijn meer persoonlijke beeld is in ieder geval meer in overeenstemming met cijfers en onderzoeken dan wat veel mensen lopen te verkondigen.

[ Voor 13% gewijzigd door GoldenSample op 21-03-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:33
Gisteren Pauw & Witteman gekeken en wat een trieste bijeenkomst was het zoals verwacht. Wat een selectieve verontwaardiging allemaal en weer in de typische slachtofferrollen kruipen.

En ondertussen wordt het echte probleem (de Islamisering in Nederland) weer volledig genegeerd.

Dat een of andere *knip* Geert Wilders door een middel van een rap bedreigt met de dood, daar struikelt helemaal niemand over. Maar als Geert Wilders wenst dat er minder Marokkanen zijn in Nederland, dan is de wereld te klein.

Ik zeg: minder, minder, minder! :w

[ Voor 1% gewijzigd door gambieter op 21-03-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:12
Met zo'n opmerking zet je jezelf natuurlijk heel snel buitenspel in een discussie...

[ Voor 2% gewijzigd door gambieter op 21-03-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 02:07
Delete.

[ Voor 98% gewijzigd door polli_ op 22-03-2014 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
GioStyle schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 22:16:
Gisteren Pauw & Witteman gekeken en wat een trieste bijeenkomst was het zoals verwacht. Wat een selectieve verontwaardiging allemaal en weer in de typische slachtofferrollen kruipen.

En ondertussen wordt het echte probleem (de Islamisering in Nederland) weer volledig genegeerd.

Dat een of andere [mbr]*knip*[/] Geert Wilders door een middel van een rap bedreigt met de dood, daar struikelt helemaal niemand over. Maar als Geert Wilders wenst dat er minder Marokkanen zijn in Nederland, dan is de wereld te klein.

Bullshit. Er vallen genoeg mensen over zoiets. Het enige verschil is dat van een politicus, zelfs een Geert Wilders, je iets meer verwacht dan van een rapper waar nog nooit iemand van heeft gehoord en ook zijn 10 minuten fame wilt hebben.

Overigens welke Islamisering heb je het over? En hoe is de Islam zelf een probleem precies? (IIG meer dan andere religies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Dat een of andere [mbr]*knip*[/] Geert Wilders door een middel van een rap bedreigt met de dood, daar struikelt helemaal niemand over. Maar als Geert Wilders wenst dat er minder Marokkanen zijn in Nederland, dan is de wereld te klein.

Er is net iemand opgestapt bij de PVV, er is nog een plek voor je vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 13:18

nXXt

Carpe omnia

Ik dacht dat het de Marokkanen waren? Of alleen de islamitische Marokkanen? Wat is het probleem nu?

Overigens lijkt het me tamelijk merkwaardig om 'de islamisering' als hét probleem aan te duiden.
Onzin, daar struikelde ongeveer iedereen over en die kwestie werd door bijvoorbeeld Rutte in aanzienlijk duidelijker termen veroordeeld dat de uitspraken van Wilders in eerste instantie.
Grappig, ik scandeer precies hetzelfde. Gelukkig heeft dat wél resultaat, de PVV'ers verlaten bij bosjes het schip. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
ari3 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:45:
offtopic:
Nee, het door politici blijven verkopen van de AOW als basisvoorziening (en erger: als franchise factor voor je pensioen) voor de oude dag is asociaal. Het is al decennia lang bekent dat het systeem niet houdbaar i.v.m. de vergrijzing. De AOW had een aanvulling moeten zijn indien het opgebouwde pensioen niet toereikend is.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Problemen in Almere voor de PVV, mogelijk een breuk in de maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
nXXt schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 22:28:

Ik dacht dat het de Marokkanen waren? Of alleen de islamitische Marokkanen? Wat is het probleem nu?

Overigens lijkt het me tamelijk merkwaardig om 'de islamisering' als hét probleem aan te duiden.
In mijn ogen is de islamisering het grote probleem samenhangend met bepaalde bevolkingsgroepen die niet (willen) integreren. Doordat deze bevolkingsgroepen zodanig groot worden gaan deze groepen een negatief invloed uitoefenen op de maatschappij. In Zweden groeit het antisemitisme als kool en daar is waar ik bang voor ben. De Islam is een gevaarlijke ideologie waarbij normen en waarden horen die niet in een Westers maatschappij thuishoren. Dus als deze bevolkingsgroepen in aantallen afnemen juich ik dat zeker toe!
Sissors schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 22:28:

Overigens welke Islamisering heb je het over? En hoe is de Islam zelf een probleem precies? (IIG meer dan andere religies)
Kijk naar Zweden. In Malmö wonen tegenwoordig 60.000 moslims en 600 joden. Joden worden daar dagelijks belaagd, uitgescholden en bespuugd. Door het softe beleid in Nederland (het pappen en nathouden) gaan we Zweden achterna op middellange termijn.

[ Voor 22% gewijzigd door GioStyle op 21-03-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
GioStyle schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:00:
[...]

In mijn ogen is de islamisering het grote probleem samenhangend met bepaalde bevolkingsgroepen die niet (willen) integreren. Doordat deze bevolkingsgroepen zodanig groot worden gaan deze groepen een negatief invloed uitoefenen op de maatschappij. In Zweden groeit het antisemitisme als kool en daar is waar ik bang voor ben. De Islam is een gevaarlijke ideologie waarbij normen en waarden horen die niet in een Westers maatschappij thuishoren. Dus als deze bevolkingsgroepen in aantallen afnemen juich ik dat zeker toe!
De problemen die we hier hebben staan compleet los van de Islam. Ik nou niet bepaald het idee dat de mensen die problemen veroorzaken heel erg met hun geloof bezig zijn. Radicale Islam is een ander verhaal, maar radicale Christenen zijn nou ook niet bepaald tolerant.

Ik vraag mij sowieso af wat je eigenlijk van de Islam weet, en dan bedoel ik niet zoals de Koran door sommige mensen herschreven is. Er zijn heel veel meer mensen die Moslim zijn en die geen problemen veroorzaken dan dat er Moslims zijn die wel problemen veroorzaken.

Het is Wilders in ieder geval goed gelukt om je dit aan te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Acht PVV-raadsleden en vier Statenleden stappen uit partij
Ook Europarlementariër Stassen verlaat PVV

Het gaat nu zo hard dat ik uit het artikel niet eens het totale aantal opgestapte PVV-ers kan opmaken :+

[ Voor 32% gewijzigd door Rukapul op 21-03-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
GioStyle schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:00:
[...]

Je realiseert je dat het aantal moslims al tijden redelijk stabiel is? En dat komt niet door Wilders.

En de normen en waarden van een beetje fanatieke Christen passen wel in de Westerse maatschappij? Of Jood. Overigens bij dat antisemitisme, schreeuwen ze dan dat er minder Joden moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
PilatuS schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:07:
[...]

De problemen die we hier hebben staan compleet los van de Islam. Ik nou niet bepaald het idee dat de mensen die problemen veroorzaken heel erg met hun geloof bezig zijn. Radicale Islam is een ander verhaal, maar radicale Christenen zijn nou ook niet bepaald tolerant.

Ik vraag mij sowieso af wat je eigenlijk van de Islam weet, en dan bedoel ik niet zoals de Koran door sommige mensen herschreven is. Er zijn heel veel meer mensen die Moslim zijn en die geen problemen veroorzaken dan dat er Moslims zijn die wel problemen veroorzaken.

Het is Wilders in ieder geval goed gelukt om je dit aan te praten.
Ja en Nee. Je hebt gelijk dat de mensen die _nu_ de meeste problemen veroorzaken niet zo actief met hun geloof bezig zijn (blowen, rondwippen, diefstal, alcohol enz..allemaal niet toegestaan).

Echter het probleem van de straatschoffies is ontstaan mede door een kerneigenschap van de Islam: Wij tegen de ongelovigen (Nederlanders). Ze willen niet integreren omdat wij hún primaire culturele eigenschap niet delen : de Islam. Dat zie je in de hele wereld, mensen die in de Islam geloven leven in hun eigen wereld. Soms vredelievend, soms niet. Hoe dan ook is het streng gelovig zijn (en dat zijn de berbers uit Marokko veel meer dan relatief moderne/milde gelovige Turken) een enorme factor waardoor integratie in Nederland en het aan passen aan onze 'ongelovige' normen en waarden niet succesvol verlopen.

Indirect kan je dus weldegelijk stellen dat de Islam een flinke oorzaak is. En niet alleen in Nederland, maar over de hele wereld kan je zien dat het aanhangen van de Islam vrijwel altijd tot resultaat heeft dat er minder of geen integratie plaatsvind. Dat men vervalt in 'wij' (en dus ook 'zij'). Dat men in hun eigen wijken leeft, omringd met mensen van hun eigen geloof. Dat men naar islamitische scholen toe gaat waardoor toekomstige generaties nóg meer vervreemden van het nederlanderschap.

Helaas, ook hier heeft wilders weer wel een punt. Maar het probleem is zoals altijd bij hem dat de oplossing of de manier waarop hij de analyse kenbaar maakt lomp, onhandig, ongenunanceerd en onnodig dramatisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
Rukapul schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:10:

Het gaat nu zo hard dat ik uit het artikel niet eens het totale aantal opgestapte PVV-ers kan opmaken :+
Partij, ik dacht dat het een biljartclub was.

"Ik heb nooit in mijn leven zo'n slechte manager meegemaakt als Geert Wilders. Hij kan nog geen biljartclub leiden", aldus Bontes tegen NU.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zou bijna gaan denken dat Wilders het met opzet aan het opblazen is?? Dan is hij vrij om andere dingen te gaan doen, misschien wacht er ergens een goed betaalde anti-islam of anti-EU denktank op hem? Hij is er slim genoeg voor om het te doen op een tijdstip dat hem zint.

Zonder Wilders krijg je LPF-scenario's en geen enkele samenhang meer, 15 eenmansfracties etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Gaat lekker zo. :P

En door al die aangiftes bij de politie hebben die inmiddels natuurlijk geen tijd meer om al die Marokkanen op te pakken en over de grens te gooien. Of om op boevenjacht te gaan. Laat staan dat het OM nog tijd heeft voor onderzoek en vervolging in wat voor zaak dan ook, behalve die ene met de vele aangiftes. Ook een beetje ernstig averechts effect van deze imo idiote actie. :+

Fijn dat dit onkruid zichzelf toch op den duur zelf schijnt uit te roeien door zichzelf te overwoekeren.

En uit bovenstaand nu.nl artikel:
De PVV'ers zijn ook kritisch over de media en andere politieke partijen. Die hebben volgens hen geen rekening gehouden met de context van de uitspraken van Wilders. Daardoor zouden ze medeverantwoordelijk zijn voor ''de hetze tegen PVV'ers zoals die is ontstaan''.
Jaja, dat je zelf de context erbij moet verzinnen als journalist als Wilders oreert. Het lijkt me dat als dat een reden moet zijn om terughoudend te zijn (of beter, de boel niet moet opblazen), degene die het woord heeft gevoerd en uitspraken heeft gedaan een redenaar van likmevestje is. Maar goed, dat wisten we ook al wel natuurlijk.

Edit: en nog eentje foetsie: http://www.nu.nl/geert-wi...-stassen-verlaat-pvv.html. Beste voorjaarsopruiming zo. :9

[ Voor 44% gewijzigd door Bastien op 21-03-2014 23:27 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
majic schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:16:
[...]

Ja en Nee. Je hebt gelijk dat de mensen die _nu_ de meeste problemen veroorzaken niet zo actief met hun geloof bezig zijn (blowen, rondwippen, diefstal, alcohol enz..allemaal niet toegestaan).

Echter het probleem van de straatschoffies is ontstaan mede door een kerneigenschap van de Islam: Wij tegen de ongelovigen (Nederlanders). Ze willen niet integreren omdat wij hún primaire culturele eigenschap niet delen : de Islam. Dat zie je in de hele wereld, mensen die in de Islam geloven leven in hun eigen wereld. Soms vredelievend, soms niet. Hoe dan ook is het streng gelovig zijn (en dat zijn de berbers uit Marokko veel meer dan relatief moderne/milde gelovige Turken) een enorme factor waardoor integratie in Nederland en het aan passen aan onze 'ongelovige' normen en waarden niet succesvol verlopen.

Indirect kan je dus weldegelijk stellen dat de Islam een flinke oorzaak is. En niet alleen in Nederland, maar over de hele wereld kan je zien dat het aanhangen van de Islam vrijwel altijd tot resultaat heeft dat er minder of geen integratie plaatsvind. Dat men vervalt in 'wij' (en dus ook 'zij'). Dat men in hun eigen wijken leeft, omringd met mensen van hun eigen geloof. Dat men naar islamitische scholen toe gaat waardoor toekomstige generaties nóg meer vervreemden van het nederlanderschap.

Helaas, ook hier heeft wilders weer wel een punt. Maar het probleem is zoals altijd bij hem dat de oplossing of de manier waarop hij de analyse kenbaar maakt lomp, onhandig, ongenunanceerd en onnodig dramatisch is.

[ Voor 5% gewijzigd door polli_ op 22-03-2014 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
majic schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:16:
[...]

De integratieproblemen die je beschrijft gelden net zo goed voor de strengeren van andere geloven, die keren zich ook af van de samenleving en richten zich op de eigen groep. Het is dus niet de Islam die het probleem is, maar (streng)gelovig zijn an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Sissors schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:13:

En de normen en waarden van een beetje fanatieke Christen passen wel in de Westerse maatschappij? Of Jood. Overigens bij dat antisemitisme, schreeuwen ze dan dat er minder Joden moeten zijn?
In de Zweedse stad Malmö wonen 600 Joden, tegenover 60.000 moslims. Het antisemitisme groeit daar met de dag: van naroepen op straat en graven bekladden tot het brandstichten in Joodse gebouwen en in elkaar slaan van Joden. De reactie van de burgemeester, Ilmar Reepalu: „De samenleving moet zich van de Joden distantiëren. Zij zijn zelf verantwoordelijk voor hoe ze door de samenleving gezien worden.” Van represailles tegenover de misdadigers is zelden sprake.
De bron neem ik met een korreltje zout (Reformatorisch Dagblad), maar indirect schreeuwen moslims om minder joden, ja.
migchiell schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:27:

De integratieproblemen die je beschrijft gelden net zo goed voor de strengeren van andere geloven, die keren zich ook af van de samenleving en richten zich op de eigen groep. Het is dus niet de Islam die het probleem is, maar (streng)gelovig zijn an sich.
En welk ander praktijkvoorbeeld stel je dan voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Vandaag vijftien, met Van Vliet er gisteren bij dus zestien. PVV Fryslân – drie Statenleden – beslist maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Gaat hard zo. Bewustje of heeft ie nu toch echt z'n hand overspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Laat ik overigens meteen helder maken dat antisemitisme inderdaad een groeiend probleem is in onder meer Scandinavië, Frankrijk en de Nederlandse grote steden. Dat is een probleem dat onderkend moet worden – het is volslagen idioot dat jesjivot beveiligd moeten worden – en bestreden moet worden. De PVV is mijns inziens echter niet het antwoord.

[ Voor 4% gewijzigd door nXXt op 21-03-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:01
nXXt schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:39:
Laat ik overigens meteen helder maken dat antisemitisme inderdaad een groeiend probleem is in onder meer Scandinavië, Frankrijk en de Nederlandse grote steden. Dat is een probleem dat onderkend moet worden – het is volslagen idioot dat jesjivot beveiligd moeten worden – en bestreden moet worden. De PVV is mijns inziens echter niet het antwoord.
Dat hoor ik veel te vaak. Alle problemen die de PVV aankaart, iedereen klaagt erover. Maar PVV stemmen is fout en is natuurlijk niet het antwoord 8)7

wat moet er dan gebeuren om:
- veilig door iedere wijk in iedere grote stad rond te kunnen lopen. Ongeacht of je nou jood, homo, nederlander, etc. bent.
- ondernemers in de grensregio niet langer te benadelen met concurrenten over de grens (hint: uit de EU en de directe lastenverlichting spenderen in belastingverlaging uit ons eigen land)
- laten we aub stomme regels als "geen recht op schone luiers bij ouderen" schrappen (danku pvda?)

en als het kan ook graag nog:
- stoppen met spionage op nederlanders en het kwaad vanuit het buitenland inperken.

wat moet er gedaan worden om deze 3 of 4 simpele punten mogelijk te maken? Geen enkele andere grote partij naast de PVV gaat ons daarmee helpen, dat is toch te zot voor woorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Bastien schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:19:
En uit bovenstaand nu.nl artikel:

[...]
Jaja, dat je zelf de context erbij moet verzinnen als journalist als Wilders oreert. Het lijkt me dat als dat een reden moet zijn om terughoudend te zijn (of beter, de boel niet moet opblazen), degene die het woord heeft gevoerd en uitspraken heeft gedaan een redenaar van likmevestje is. Maar goed, dat wisten we ook al wel natuurlijk.
Wat ik er van heb gezien worden Wilders' uitspraken echt niet beter door naar de context te kijken. Eerst vroeg ie of ze meer of minder europa willen, vervolgens meer of minder marrokanen. Wilders heeft hier blijkbaar toch echt een grove fout gemaakt getuige de pvv-leden die opstappen.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
polli_ schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:21:
[...]

Berbers streng islamitsch gelovig, hahahah laat me niet lachen?? Volgens mij heb je geen kennis over de berbers. Er bestaan berbers die nog een natuurgodsdienst aanhouden en zelf christelijke berbers.
Praat aub geen onzin
"Berbers zijn daarentegen zeker niet minder religues dan hun Marokkaans-Arabische landgenoten"
"Turken en koerder zijn seculierder over de gehele lijn dan Berbers"
98% van de Berbers zijn Sunni.
Er zijn in HEEL marokko slechts 0.2% Joden en 0.7% andersgelovigen (christenen, natuurgodsdiensten, atheisten). Het overgrote deel (99.9%) van de Berbers in Nederland zijn Sunni, en i.t.t. de Turkse populatie veel religieuzer (welke door Ataturk's werk begin 20ste eeuw een veel westerse interpretatie van de Sunni/Islam aanhangen). Als jij eigenhandig allerlei demografische gegevens als leugens wil afdoen moet je dat vooral doen hoor.

Verder : Mag ik je bijv. aan Imazighen herinneren? Of ben je vergeten dat hij één van de voornaamste verspreiders was van de Islam in spanje en west-Afrika?

Het is ook niet verwonderlijk dat er bijna geen Berbers meer zijn die de oude natuurgeloven aanhangen; de periode waar het merendeel van de Berbers in Marokko Joods of Christelijk waren werd direct opgevolgd door een harde conversie naar de Islam.

[ Voor 9% gewijzigd door majic op 22-03-2014 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

quote: NOS Teletekst
Burgemeester Aat de Jonge van Dronten heeft aangifte gedaan tegen PVV-leider Wilders. Hij vindt dat Wilders te ver is gegaan met zijn speech over Marokkanen, afgelopen woensdag.De Jonge hoopt dat andere burgemeesters ook aangifte doen.
Steeds maar meer aangiftes.
Als Wilders straks voor het hof moet komen, voor uitleg. Kan dit dan een straf voor hem betekenen? En waar moet ik dan aan denken? Flinke geldboete lijkt me?

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 21-03-2014 23:59 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
migchiell schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:27:
[...]

Dat ontken ik ook zeker niet. De enige vergelijking die te maken is in Nederland betreft de streng-gereformeerden in de 'Bible-belt'.

Echter moet ik je daar helaas teleurstellen : de misdaadcijfers zijn in gemeenten met een grote hoeveelheid streng-gereformeerden véééél lager dan het landelijk gemiddelde én nog ook eens lager dan vergelijkbare gemeenten waar geen gereformeerden wonen.

Het is dus weldegelijk een uniek aspect van de (strenge) Islam in mij ogen. Mocht je duidelijke argumenten hebben waarom dat niet zo is hoor ik dat natuurlijk graag, maar het lijkt me dat met bijv. het voorbeeld van de gereformeerden in Nederland we zeker kunnen stellen dat het niet zomaar aan 'streng geloven' ligt maar echt aan het boek wat aanbeden wordt (en de manier waarop).

[ Voor 3% gewijzigd door majic op 22-03-2014 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

ikbenerniet schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:49:
[...]
Dat hoor ik veel te vaak. Alle problemen die de PVV aankaart, iedereen klaagt erover. Maar PVV stemmen is fout en is natuurlijk niet het antwoord 8)7
Ik heb stemmen op de PVV niet fout genoemd, enkel de recente uitspraken. Die vind ik zeer zeker afkeurenswaardig. De PVV is overigens voor mij sowieso geen optie, maar zelfs voor degenen die zich meer in de partij kunnen vinden, is het maar de vraag of een stem op de PVV enige zin heeft. Dit geldt nog meer nu ook de VVD steeds meer afstand van Wilders neemt, waardoor de kans op een college/kabinet of andere vorm van feitelijke invloed van de PVV steeds kleiner wordt.
wat moet er dan gebeuren om:
- veilig door iedere wijk in iedere grote stad rond te kunnen lopen. Ongeacht of je nou jood, homo, nederlander, etc. bent.
Handhaving is van belang en er zijn diverse partijen die dat gewoon onderkennen en daar actief beleid op maken. Iets als 'minder Marokkanen' of 'minder islamisering' is echt niet de oplossing: je kunt gedachten en beweegredenen niet verbieden en het uitzetten van hele bevolkingsgroepen is ook een weinig heilzame oplossing.
- ondernemers in de grensregio niet langer te benadelen met concurrenten over de grens (hint: uit de EU en de directe lastenverlichting spenderen in belastingverlaging uit ons eigen land)
Ja, dat is altijd het antwoord van Wilders als hij kritiek krijgt aangaande de financiële haalbaarheid. Als we maar uit de EU stappen, dan verdienen we dat allemaal dubbel en dwars terug. Hartstikke leuk, maar de feitelijke onderbouwing ontbreekt volledig. Het is luchtfietserij en een beetje brullen over 'dictaten van Brusselse bureaucraten'.
- laten we aub stomme regels als "geen recht op schone luiers bij ouderen" schrappen (danku pvda?)
Ik wil dergelijke regels niet, omdat ik wil dat de overheid zich verregaand terugtrekt, vooral uit bepaalde zorgsectoren. Kwesties als hoe vaak er gedoucht moet worden, wat het beleid is aangaande incontinentie, hoe vaak er een wandelingetje gemaakt moet worden … dat zijn allemaal zaken waar de overheid geen beleid moet maken, maar wat aan de instellingen overgelaten moet worden. Ik ben in essentie een klassiek-liberaal … als we het dan toch hebben over stromingen en geluiden die vrijwel geen partij hebben die daarbij hoort …
- stoppen met spionage op nederlanders en het kwaad vanuit het buitenland inperken.
Op alle Nederlanders? Of mogen Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond wel bespioneerd worden vanwege het 'natuurlijk vele malen hogere risico' op terrorisme en allerlei zaken die het daglicht niet kunnen verdragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
Zinloze discussie.

[ Voor 97% gewijzigd door polli_ op 22-03-2014 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

majic schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 00:00:
Het is dus weldegelijk een uniek aspect van de (strenge) Islam in mij ogen. Mocht je duidelijke argumenten hebben waarom dat niet zo is hoor ik dat natuurlijk graag, maar het lijkt me dat met bijv. het voorbeeld van de gereformeerden in Nederland we zeker kunnen stellen dat het niet zomaar aan 'streng geloven' ligt maar echt aan het boek wat aanbeden wordt (en de manier waarop).
Het heeft niets met religie te maken, maar alles met opleiding, economische status en vooruitzichten. In de biblebelt zit een hoogopgeleid, economisch voor de wind gaand bevolkingsdeel die veel organisatie en macht heeft, en eigen onderwijs met veel financiele middelen.

Het er met de haren bijslepen van religie is iets wat de hele discussie vergiftigt en iets wat Wilders sterk aan te rekenen is (en zijn volgelingen die hun vooroordelen zo makkelijk bevestigd zien).

Echter, deze discussie gaat niet over religie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Dit laat, volgens mij, vooral zien dat Wilders beter een partij had kunnen oprichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
polli_ schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 00:02:
[...]

Gast, die getallen zijn geen weerspiegeling van de werkelijkheid, marokko staat erom bekend haar administratie niet op orde te hebben.

Mag ik jou eraan herinneren dat de imazighen helemaal niks hebben verspreid in Spanje en West Afrika. Berbers kunnen anno 2014 nog geen woord arabisch.
Eh sorry? Ik ben toevallig al jaren bezig met een documentaire in het zuiden van Spanje over de conquista en reconquista dus je hebt de verkeerde voor je wat dat betreft.

Het merendeel van de moslims die Spanje hebben veroverd waren imazighen, o.a. in 711 onder leiding van Amazigh en Tariq ibn Ziyad. Of wil je zeggen dat dat arabische namen zijn? Dat ze onder het mandaat van de arabische kalifaat vielen is prachtig, maar zo'n 66% van de moslims in Spanje waren uiteindelijk Berbers. We gaan niet even de geschiedenis herschrijven hé. Als je dan toch de Arabieren een rol wil toedelen is het wel het verlies van Spanje aan de christenen : Tegen het eind van het 400 jarig bewind van de moren werd een steeds groter deel van het leger etnisch-Arabisch, niet zoals voorheen Berber. En dát zijn de jongens die uiteindelijk van het schiereiland af getrapt zijn.

Verder wijken de demografische gegevens die ik hanteer niet veel af van bijv. onafhankelijke, internationale statistieken van o.a. de amerikaanse overheidsorganisaties. En al zou ik er helemaal niet in vertrouwen, ik geloof toch écht wel in de Nederlandse demografische capaciteiten en vrijwel 100% van de Berbers in Nederland beschouwd zichzelf Sunni. Klaar.
Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.