sanderb schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:42:
- Bulgaren en fraude? Dat is gewoon precies dat: Misbruik van het systeem en illegaal. Het mag al niet. Wat heeft het dan voor zin om te gaan roepen dat dat tegengegaan moet worden? Dat is net zoiets als zeggen dat er in Amsterdam teveel fietsen worden gejat en dat je daarom fietsendiefstal strafbaar moet maken.
Blijkbaar is het geen misbruik als die gene wel hier was gaan wonen. Dáár moeten we al van af.
Mensen die hier geluk komen zoeken moet je geen gratis geld geven.
Mensen met kinderen in geef je geen kinderbijslag voor kinderen die in Marokko wonen.
Surinamers van 45 jaar stuur je niet terug met 600 euro per maand tot hun dood, als alle Nederlanders moeten werken tot 69 jaar.
Allemaal absurde ideeën, welke door een debiel verzonnen zijn!
- De grenzen dicht!!
Bekend met het experiment in het westland waarbij uitkeringsgerechtigden aan het werk konden in de kassen? Enorm succes...not. Dan is het voor de ondernemer dus een stuk aantrekkelijk om die mensen die wel hard willen werken hier te laten werken zodat wij voor een habbekrats die paprika's in de winkel hebben liggen.
Het is allemaal te vrijblijvend, er is werk, wil je daar niet werken, prima, maar geen bijstandsuitkering meer.
Kom op mensen, daar betaal ik geen loonheffing voor.
Ik blijf hem noemen tot het kwartje valt:
Inkomsten jaarlijks uit loonheffing: 43 miljard
Uitgaven jaarlijks aan sociale zekerheid en bijstand: 84 miljard
Er is wel een probleem met de hoge criminaliteit onder allochtone jongeren. Dat ontkent ook niemand, van links naar rechts en van progressief naar conservatief niet.
Het verschil zit in de oplossing. En waar andere partijen over elkaar heen struikelen en DE oplossing die het probleem in 1 week oplost er niet is, blijft Wilders roeptoeteren dat er een probleem is.
Dat weten we... nu nog een -haalbare- oplossing aub..
Kom op, PvdA die de Vogelaarwijken een succes noemt... Er wordt wel degelijk ontkent.
Dus onhaalbaar...
Verder vind ik het gewoon jammer dat je de PVV misbruikt om de SP en GL te trollen. Net zo goed als rechtse mensen de PVV niet in hun kamp zouden moeten willen wil ik de PVV ook niet in het linkse kamp.
SP en GL en PvdA trollen zichzelf. Ik noem het alleen.
Het is maar vanuit welke kant je het bekijkt. Ik vind het huidige CDA van Buma gewoon rechts. Dat scheelt niet zoveel met de VVD. Ze hebben ook precies dezelfde "kleine overheid" retoriek maar dan met een familie sausje.
Ga toch weg, CDA rechts?
Sinds wanneer wil rechts niet bezuinigen op Cultuur?
Sinds wanneer wil rechts de norm voor speciale bijstand omhoog?
Zomaar twee punten waar ik het niet met het CDA eens was bij mijn gemeente...
Appleman schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:51:
En dat is precies het probleem waar wij, "allochtonen", mee zitten. Ik ben hier geboren, ben hier opgegroeid, heb een Nederlandse paspoort en heb hier mijn opleidingen gevolgd. Ik ben nu 23 jaar jong en ben circa 6x naar Marokko geweest. Waarom zou ik mij moeten bewijzen? Omdat mijn vader ooit geëmigreerd is. Wat maakt mij minder dan de 'Nederlander'?
Dat is heel kut, maar er is een groep die het voor jou verkloot!
Ik heb geen oplossing voor dit probleem.
Maar na de incidentjes die ik heb meegemaakt, heb nu eenmaal een negatief beeld van mensen met een Noord-Afrikaans uiterlijk. Het ad in het verleden ook anders kunnen aflopen tijdens incidenten, waar ik helemaal niets aan kan doen!
Als ik zelf ga uitdagen is het mijn eigen schuld, maar dat is absoluut niet het geval.
Het feit is gewoon dat ik ook gewoon als allochtoon gezien wordt terwijl ik dat absoluut niet ben. En een nog groter probleem is, dat ik totaal geen 'thuis' heb. In Nederland ben ik een Marokkaan, maar in Marokko ben ik een Nederlander. Ik ben in beide landen een allochtoon.
Ja, lastig.
Ik denk dat veel Nederlanders niets tegen Marokkanen hebben, net als ik trouwens. Maar het vertrouwen is er niet direct. Ik weet niet onder welke categorie jij valt op basis van je uiterlijk. Doet een "verkeerde" blik jou laten ontploffen of niet? Ik heb geen zin in incidenten als ik op straat loop, neem me niet kwalijk daarvoor!
Men zegt vaak dat het ligt aan economische situatie, daar geloof ik niets van.
Neem Badr Hari als voorbeeld... Dat is exact wat je vaak op straat terugziet. Die houding, kort lontje en al het relativeringsvermogen verliezen. Een topsporter als Badr die tot twee keer toe zijn zelfbeheersing tijdens de finale van het wereldkampioenschap verliest...
koudepinda schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:02:
Uitzichtloosheid, door discriminatie op scholen en de arbeidsmarkt. Je hebt geen werk komt moeilijk rond en word veel gediscrimineerd.
Wat zou jij doen als arm mens die boos is op de maatschappij die geen uitzicht biedt op een betere toekomst??
Wilders heeft dat zojuist nog veel erger gemaakt.
Ik geloof er niets van, zie voorbeeld Badr.
Daarnaast gaat het met andere groepen die net zo hard gediscrimineerd worden een stuk beter.