Yep, hij speelde bepaalde games niet meer, sommigen juist probleemloos, en anderen vertoonden vreemde glitches. Meest voorkomend is een brakke S-CPU, de andere chips gaan minder vaak kapot.
Netjes, leuk werkje dan. Het maken geeft vaak meer voldoening dan zomaar vervangen
Verwijderd
Digitaal is 'ie €39,99 en heb weinig opslag ruimte.Sagat schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:50:
[...]
Andere approach, kan je de game niet digital aanschaffen? Geen idee hoe duur en zo natuurlijk. En weet niet waar je woont anders kan je misschien vragen of je bij iemand mag testen? Denk dat er hier nog wel redelijk wat ps3 gebruikers zijn.
Heb inmiddels wat troost gezocht bij wat geel zap met wit schuim, m'n laatste frustratie botgevierd op Guilty Gear 3rd R en inmiddels staat de PS3 weer op de kast en is z'n plekje naast de tv weer ingenomen door de SNES.
Heb 't voor nu even naast me neergelegd, haal binnenkort een nieuwe en tot die tijd vermaak ik me ook prima met de SNES
Ha, knap dat je het naast je neer kan leggen, ik heb dus een 2e hands game die issues had en iedere keer als ik die speelde zat ik de eerste 5-10 mins erop te wachten dat het mis ging, dat gebeurde dan niet.....ikke blij, na 30 mins ofzo dan alsnog een crash 
Eigenlijk zou ik die game gewoon moeten wegpleuren, of misschien zelfs simpelweg een iso-tje branden, want het is een dc game......then again, het gaat om jimmy white w.w. snooker 2 geloof ik, met name gekocht omdat er ook een soort virtual arcade inzat.....die games kan ik ook los spelen, en snooker/pool is voor mij veel leuker in het echie dan via game.
oh en mijn dc staat momenteel niet eens aangesloten.....dus ik lig er niet wakker van.
GG Xrd btw......cool stuff, wil eigen nog altijd is een anime game leren, heb gg op de ps2 en mogelijk ook op 360 als download game.....weet het niet eens zeker, BB heb ik voor een knaak gekocht in een steam sale ofzo......maar blijf de gameplay tricky vinden. Heb via ps+ ook nog persona 4 als anime fighter.
@ps3 issue
damn 40 euro is best duur als je een game al hebt. En dit soort 'niche/relatively unknown' games worden ook niet snel goedkoop in een sale.....het opslag probleem is wel snel te fixen natuurlijk. Heb geloof ik momenteel 500gb in mijn ps3 zitten. Geen idee hoevol die is, maar nog nooit hoeven opruimen. (gebruik hem maar mondjesmaat ook) Misschien binnenkort voor SotC.
Eigenlijk zou ik die game gewoon moeten wegpleuren, of misschien zelfs simpelweg een iso-tje branden, want het is een dc game......then again, het gaat om jimmy white w.w. snooker 2 geloof ik, met name gekocht omdat er ook een soort virtual arcade inzat.....die games kan ik ook los spelen, en snooker/pool is voor mij veel leuker in het echie dan via game.
oh en mijn dc staat momenteel niet eens aangesloten.....dus ik lig er niet wakker van.
GG Xrd btw......cool stuff, wil eigen nog altijd is een anime game leren, heb gg op de ps2 en mogelijk ook op 360 als download game.....weet het niet eens zeker, BB heb ik voor een knaak gekocht in een steam sale ofzo......maar blijf de gameplay tricky vinden. Heb via ps+ ook nog persona 4 als anime fighter.
@ps3 issue
damn 40 euro is best duur als je een game al hebt. En dit soort 'niche/relatively unknown' games worden ook niet snel goedkoop in een sale.....het opslag probleem is wel snel te fixen natuurlijk. Heb geloof ik momenteel 500gb in mijn ps3 zitten. Geen idee hoevol die is, maar nog nooit hoeven opruimen. (gebruik hem maar mondjesmaat ook) Misschien binnenkort voor SotC.
[ Voor 15% gewijzigd door Sagat op 10-02-2017 08:27 ]
10 second ninja DONE
Dit klopt in grote lijnen met mijn ervaringen met de PlayStation 2 en 3 consoles. Bij de 4 is dit tot nu toe een stuk minder heb ik het idee, al had/heeft die weer andere "rare"issues.Exorcist schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:39:
[...]
Nieuw nieuw of tweedehands nieuw? De eerste generatie PS3's (alle phats) neigen sowieso naar laser-issues, op den duur. Bovendien ook gevoelig(er) voor YLOD's. Slims zijn minder vatbaar maar de 120 en 160GB varianten veel meer dan 250 en 320. Ook van de Super slim is de laser een issue, maar voor alles geldt eigenlijk ook hoe vaak deze gebruikt zijn. Ik heb een stuk of...20? PS3's staan en zelfs mijn originele 80GB Phat die ik in 2008 gekocht heb werkt nog feilloos (laser dus ook), omdat ik deze naar verhouding weinig gebruikt heb.
Sony is sowieso niet heel erg sterk met lasers...PS2's hadden er ook last van.
Wat Sagat aangeeft kan ook nog een optie zijn natuurlijk, digitaal aanschaffen
Verwijderd

@Sagat: Gisteren deze Jap. exclusive Mega Drive repro's binnen gekregen. Monsterworld IV zelfs volledig Engelstalig en Twinkle Tale is nu de eerste Mega drive game die ik ooit gespeeld heb die zich aan het niveau van Pocky & Rocky (SNES) kan meten. Vermaken doe ik me altijd wel.
Mijn vakantiegeld en energie teruggaaf vallen altijd samen, heb een lijstje voor extra controllers en inmiddels 3 consoles die vervanging nodig hebben (Atari 2600, Game Cube, PS3) en met een deel van dat geld ga ik dat dekken.
Wat Pool en Snooker games betreft geef ik je gelijk, dat is in het echt toch een stuk leuker net als Pinball IMO.
Over anime fighters; Met Blazblue heb je wel 1 van de moeilijkst te leren games in het genre opgenoemd die er is, heb er zelf ook nog niet genoeg tijd ingestopt om de game meester te worden, ligt dus absoluut niet aan jou.
Mocht je er goedkoop tegenaan lopen: Arcana Hearts 3 love max, Aquapazza en Under Night in Birth zijn allen veel makkelijker op te pakken, vooral voor doorgewinterde Street Fighter veteranen.
Eergister Zelda 2 uitgespeeld op de NES.
Tusseneindbaas was moeilijk. En echte eindbaas was binnen 30 seconden dood...
Daarna begonnen met Shadow Warrior/Ninja Gaiden. 1 avondje aan laten staan, want kwam niet voorbij de eindbaas. Heb het laatste level zo vaak gedaan, dat ik het nu uit mijn hoofd ken.
Maar... uiteindelijk gisteravond toch uitgespeeld! Tusseneindbaas ook supermoeilijk. Echte eindbaas binnen een minuut dood...
Qua moeilijkheid en patronen van vijanden herkennen komt het in de buurt van Dark Souls. Iets makkelijker, omdat je hier natuurlijk alleen maar 2D bewegingen hebt en in Dark Souls kan je in 3D bewegen.
Volgens mij heb ik er 9 of 10 uur over gedaan.
Tusseneindbaas was moeilijk. En echte eindbaas was binnen 30 seconden dood...
Daarna begonnen met Shadow Warrior/Ninja Gaiden. 1 avondje aan laten staan, want kwam niet voorbij de eindbaas. Heb het laatste level zo vaak gedaan, dat ik het nu uit mijn hoofd ken.
Maar... uiteindelijk gisteravond toch uitgespeeld! Tusseneindbaas ook supermoeilijk. Echte eindbaas binnen een minuut dood...
Qua moeilijkheid en patronen van vijanden herkennen komt het in de buurt van Dark Souls. Iets makkelijker, omdat je hier natuurlijk alleen maar 2D bewegingen hebt en in Dark Souls kan je in 3D bewegen.
Volgens mij heb ik er 9 of 10 uur over gedaan.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Juist die graad van moeilijkheid maken de spellen van toen toch weer even wat leuker, ondanks de frustratie
Wel eens Ninja Gaiden op de gamegear geprobeerd? ;-)Eymas schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:43:
Juist die graad van moeilijkheid maken de spellen van toen toch weer even wat leuker, ondanks de frustratie
Adjust non olet, plerumque...
Nog niet. Naast Shining Force & Sonic ben ik nauwelijks in aanraking geweest met alles Sega. Misschien wel het proberen waard zo te horen?1nsane schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:46:
[...]
Wel eens Ninja Gaiden op de gamegear geprobeerd? ;-)
Maar weer 's een update, voor zover zichtbaar 

Beetje opgeruimd, nog niet "klaar" maar dat ben je nooit. Stapel PS3's verhuisd naar de bijkeuken, scheelt weer aardig wat ruimte in ieder geval. Laatst de hele bijkeuken opgeruimd en veel weggegooid, dus heb ook daar iets meer ruimte om e.e.a. te plaatsen.
Verder de B&W speakers; staan nu tijdelijk waar ze staan, maar deze moet ik nog ophangen of op een plank zetten. M.n. de rechterspeaker blokkeert de PS2 Bravia TV en dat is niet praktisch. Op de bank laatst een nieuw kussentje van mijn vrouw gekregen (met de poes), en ze had nog een Toadette poppetje gekocht en neergezet
PS2 spellen kan ik niet meer kwijt, PS3 en PS4 idem en hetzelfde geldt voor (3)DS games. Mijn PSP games vormen inmiddels ook een tweede front in de kast ondanks het verhogen van de beschikbare ruimte. De VR bril is ook een aardige sta-in-de-weg inc. de bekabeling, maar so be it..die ga ik echt niet iedere keer opruimen.
De PS4 Pro snort netjes in deze ruimte, de andere twee PS4's staan elders net als de Xbox One en WiiU. Volgende maand kijken of de Switch er ook komt, maar dan wordt het ook weer 's tijd voor een nieuwe versterker met nog meer HDMI aansluitingen. De horror

Beetje opgeruimd, nog niet "klaar" maar dat ben je nooit. Stapel PS3's verhuisd naar de bijkeuken, scheelt weer aardig wat ruimte in ieder geval. Laatst de hele bijkeuken opgeruimd en veel weggegooid, dus heb ook daar iets meer ruimte om e.e.a. te plaatsen.
Verder de B&W speakers; staan nu tijdelijk waar ze staan, maar deze moet ik nog ophangen of op een plank zetten. M.n. de rechterspeaker blokkeert de PS2 Bravia TV en dat is niet praktisch. Op de bank laatst een nieuw kussentje van mijn vrouw gekregen (met de poes), en ze had nog een Toadette poppetje gekocht en neergezet

PS2 spellen kan ik niet meer kwijt, PS3 en PS4 idem en hetzelfde geldt voor (3)DS games. Mijn PSP games vormen inmiddels ook een tweede front in de kast ondanks het verhogen van de beschikbare ruimte. De VR bril is ook een aardige sta-in-de-weg inc. de bekabeling, maar so be it..die ga ik echt niet iedere keer opruimen.
De PS4 Pro snort netjes in deze ruimte, de andere twee PS4's staan elders net als de Xbox One en WiiU. Volgende maand kijken of de Switch er ook komt, maar dan wordt het ook weer 's tijd voor een nieuwe versterker met nog meer HDMI aansluitingen. De horror
Netjes hoor!
Bevalt de PS VR een beetje?
Bevalt de PS VR een beetje?
Ja, qua ervaring wel; het baart me wel zorgen dat er relatief weinig content is, en als er content is, is dat veelal SF en daar hou ik sowieso niet van. Er zijn echter -voor nu- voldoende echt goede titels in VR maar het moet wel aan blijven houden.
Klinkt goed! mw doet me denken aan wonderboy qua titel, klopt dat ook? Die andere game zegt me helemaal niks, misschien is wat YT footage opzoeken dan.Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:16:
[afbeelding]
@Sagat: Gisteren deze Jap. exclusive Mega Drive repro's binnen gekregen. Monsterworld IV zelfs volledig Engelstalig en Twinkle Tale is nu de eerste Mega drive game die ik ooit gespeeld heb die zich aan het niveau van Pocky & Rocky (SNES) kan meten. Vermaken doe ik me altijd wel.
Het leuke van flipper games vind ik dat je dan niet iedere keer een euro hoeft uit te geven om een tafel een beetje te leren kennen, maar tegenwoordig speel ik die games amper. Je mist idd wel toch nog iets.....Mijn vakantiegeld en energie teruggaaf vallen altijd samen, heb een lijstje voor extra controllers en inmiddels 3 consoles die vervanging nodig hebben (Atari 2600, Game Cube, PS3) en met een deel van dat geld ga ik dat dekken.
Wat Pool en Snooker games betreft geef ik je gelijk, dat is in het echt toch een stuk leuker net als Pinball IMO.
Vroeger wel redelijk wat pinball dreams/fantasies gespeeld op mijn amiga, en ook nog wat oude single screen flipper games. Misschien zelfs nog op c64
Het verschil is volgens mij dat je echt juggle combo's moet leren als je enigsinds iets serieuzer wil spelen, met vooral sf4 kom je (of iig ik) nog redelijk ver met punishen middels heavy moves en simpele combo's (Sagat's crouching mk into ex fireball kan ik zelfsOver anime fighters; Met Blazblue heb je wel 1 van de moeilijkst te leren games in het genre opgenoemd die er is, heb er zelf ook nog niet genoeg tijd ingestopt om de game meester te worden, ligt dus absoluut niet aan jou.
Mocht je er goedkoop tegenaan lopen: Arcana Hearts 3 love max, Aquapazza en Under Night in Birth zijn allen veel makkelijker op te pakken, vooral voor doorgewinterde Street Fighter veteranen.
Alle 3 de door jou genoemde games ken ik wel van naam. Als ik ze tegen kom zal ik ze wel meenemen. Echter sf5, kof13, mk xl en zelfs 9 nog in de back log, dus genoeg 2d fighting goodness al in de backlog
10 second ninja DONE
Vr boeit me (nog?) niet zo veel maar verder, dit is wat ik bedoelde, wat een gameroom.......damn son! (zeg ik vanuit mijn office/game hok die momenteel ook dienst doet als laminaat oplsag hokExorcist schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:20:
Ja, qua ervaring wel; het baart me wel zorgen dat er relatief weinig content is, en als er content is, is dat veelal SF en daar hou ik sowieso niet van. Er zijn echter -voor nu- voldoende echt goede titels in VR maar het moet wel aan blijven houden.
En dan vooral je ps3/4 stapel
*beste xzibit voice*
I hear you like playstation so we put a ps4 pro ON TOP of 3 ps3's
10 second ninja DONE
Haha, ja, je moet het ergens laten...net als dat extra ding voor de VR die nodig is, kost allemaal ruimte, kabels en ellende. Ik wil echt niet weten hoe het er daarachter en eronder uitziet, ik weet wel dat het onmogelijk is daar nu nog enige structuur in te krijgen. Ben allang blij als ik de juiste kanalen voor video/audio kan vinden voor de apparatuur.Sagat schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:31:
[...]
Vr boeit me (nog?) niet zo veel maar verder, dit is wat ik bedoelde, wat een gameroom.......damn son! (zeg ik vanuit mijn office/game hok die momenteel ook dienst doet als laminaat oplsag hok![]()
En dan vooral je ps3/4 stapel
*beste xzibit voice*
I hear you like playstation so we put a ps4 pro ON TOP of 3 ps3's
Gisteren overigens toch nog een nieuwe center speaker gekocht, een B&W LCR3. Aan het formaat te zien zal ik die wel ergens boven de TV moeten gaan plaatsen
[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 14-02-2017 10:44 ]
David's Midnight Magic en Night Mission Pinball.. mijn introducties in home pinball en onvergetelijk.Sagat schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:27:
[...]
Het leuke van flipper games vind ik dat je dan niet iedere keer een euro hoeft uit te geven om een tafel een beetje te leren kennen, maar tegenwoordig speel ik die games amper. Je mist idd wel toch nog iets.....
Vroeger wel redelijk wat pinball dreams/fantasies gespeeld op mijn amiga, en ook nog wat oude single screen flipper games. Misschien zelfs nog op c64
Verwijderd
@Sagat MW IV: Is idd het laatste deel in de Wonderboy series, de game heet geen Wonderboy omdat je speelt met "Wondergirl".
Nu ik de game aan't spelen ben krijg ik zelfs een beetje het idee dat de Shantea series er door geinspireerd is. Vind het 't beste en mooiste deel in de series.
Pinball games kunnen wel leuk zijn. Zelf plaats ik ze altijd in 2 catogorien: Digitale flipperkasten (een kopie van een echte flipperkast of iig een flipperkast die in het echt ook zou kunnen bestaan) en Pinball video games. (Vijanden, bosses en bonus stages)
Pinball video games vind ik dan weer wel leuk.
Op de Mega Drive (De Snes heeft alleen een SFC versie) vind ik Dragon's revenge en Dragon's fury te gek; Veel vijanden in de flipperkast, te gekke soundtrack en vette boss battles en bonus stages.
Op de gameCube was ik altijd gek van Odama: Een flipperkast met daarin een leger Japanse oud krijgers die een bel dragen.
Al flipperend moet je, je leger assisteren terwijl je met een microfoon je soldaten bestuurt en taken uit laat voeren. Misschien wel een van de meest originele games die er is. Odama verdient veel meer bekendheid IMO.
@Exorcist: Gaat VR werken voor de brildragende gamer?
Nu ik de game aan't spelen ben krijg ik zelfs een beetje het idee dat de Shantea series er door geinspireerd is. Vind het 't beste en mooiste deel in de series.
Pinball games kunnen wel leuk zijn. Zelf plaats ik ze altijd in 2 catogorien: Digitale flipperkasten (een kopie van een echte flipperkast of iig een flipperkast die in het echt ook zou kunnen bestaan) en Pinball video games. (Vijanden, bosses en bonus stages)
Pinball video games vind ik dan weer wel leuk.
Op de Mega Drive (De Snes heeft alleen een SFC versie) vind ik Dragon's revenge en Dragon's fury te gek; Veel vijanden in de flipperkast, te gekke soundtrack en vette boss battles en bonus stages.
Op de gameCube was ik altijd gek van Odama: Een flipperkast met daarin een leger Japanse oud krijgers die een bel dragen.
Al flipperend moet je, je leger assisteren terwijl je met een microfoon je soldaten bestuurt en taken uit laat voeren. Misschien wel een van de meest originele games die er is. Odama verdient veel meer bekendheid IMO.
@Exorcist: Gaat VR werken voor de brildragende gamer?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2017 12:14 ]
Ken wonderboy vooral van de arcade versie (over euro's of toen nog guldens, eten gesproken
) en had em ook op de amiga (en ook c64? lang geleden), maar die versie was toch wel minder dan arcade.
Die md flipper kasten zagen er altijd erg leuk uit. Maar nooit md gehad tot vrij recent, via emu wel is geprobeerd maar kon er niet echt in komen (en natuurlijk standaar emu probleem, je speelt en als het niet direct leuk is/ even tegen zit, start je de volgende game........zo gaat het vaak bij mij iig)
Odama klinkt.......apart maar wel leuk, zolang voice ook echt beetje werkt.

Die md flipper kasten zagen er altijd erg leuk uit. Maar nooit md gehad tot vrij recent, via emu wel is geprobeerd maar kon er niet echt in komen (en natuurlijk standaar emu probleem, je speelt en als het niet direct leuk is/ even tegen zit, start je de volgende game........zo gaat het vaak bij mij iig)
Odama klinkt.......apart maar wel leuk, zolang voice ook echt beetje werkt.
10 second ninja DONE
ik heb net voor weinig 2 in onbekende staat zijnde kale commodore 64,s gekocht maar nu zoek ik een goedkope oplossing om ze te voeden en te kijken of ze het nog doen hebben jullie enig idee waar ik een goedkope originele of eventueel zelfgemaakte oplossing kan kopen?
p.s. ik zag dat er al "goede" nieuwe adapter zijn van rond de 70 euro maar dat is een veeeeeel voud van wat ik er voor heb betaald en wil ze alleen testen of ze nog werken?
p.s. ik zag dat er al "goede" nieuwe adapter zijn van rond de 70 euro maar dat is een veeeeeel voud van wat ik er voor heb betaald en wil ze alleen testen of ze nog werken?
[ Voor 25% gewijzigd door copywizard op 15-02-2017 15:53 ]
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
Vaak kan je de juiste adapters vinden op ebay voor rond de 20 incl verz
In nederland voor 15 euro incl verz als de juiste kabel beschikbaar is
Ook afhankelijk of de kabel door de brievenbus past wat vaak bij oudere consoles helaas niet het geval is oftwel bovenstaande prijzen, tenzij iemand het gratis weg geeft.
Vrij prijzig eigenlijk en veel moeite, ophalen is dan weer veel goedkoper maar altijd lastig te vinden en niet de moeite waard tenzij je bereidt bent er lang mee te wachten.
Eventueel kan je vragen of je een kabel van iemand kan lenen ben je slechts 14 euro kwijt met een retourtje. Lijkt me eerlijk gezegd de goedkoopste en snelste oplossing qua testen. Dit soort dingen vind je namelijk vaak pas als je het niet nodig hebt. Maar dat is wel met meer dingen zo.
Wellicht dat er een goedkope china oplossing is, maar dit is slechts mijn mening wat je zou kunnen doen.
overigens moet ik zeggen dat 70 euro voor enkel de stroom kabel vrij onzinnig is als je je bedenkt dat de console in de netste complete staat net boven de 100 euro uitkomt. Een losse console uiteraard vele malen minder, dat is uiteraard incl originele stroom kabel.
Nieuw of niet 70 euro is toch wat veel van het goede
Ook afhankelijk of de kabel door de brievenbus past wat vaak bij oudere consoles helaas niet het geval is oftwel bovenstaande prijzen, tenzij iemand het gratis weg geeft.
Vrij prijzig eigenlijk en veel moeite, ophalen is dan weer veel goedkoper maar altijd lastig te vinden en niet de moeite waard tenzij je bereidt bent er lang mee te wachten.
Eventueel kan je vragen of je een kabel van iemand kan lenen ben je slechts 14 euro kwijt met een retourtje. Lijkt me eerlijk gezegd de goedkoopste en snelste oplossing qua testen. Dit soort dingen vind je namelijk vaak pas als je het niet nodig hebt. Maar dat is wel met meer dingen zo.
Wellicht dat er een goedkope china oplossing is, maar dit is slechts mijn mening wat je zou kunnen doen.
overigens moet ik zeggen dat 70 euro voor enkel de stroom kabel vrij onzinnig is als je je bedenkt dat de console in de netste complete staat net boven de 100 euro uitkomt. Een losse console uiteraard vele malen minder, dat is uiteraard incl originele stroom kabel.

[ Voor 18% gewijzigd door gast7 op 15-02-2017 20:25 ]
Het is je geluksdag, ik heb er nog wel 1 over van een afgeschreven C64. Voeding zelf is getest en werkend.copywizard schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:03:
ik heb net voor weinig 2 in onbekende staat zijnde kale commodore 64,s gekocht maar nu zoek ik een goedkope oplossing om ze te voeden en te kijken of ze het nog doen hebben jullie enig idee waar ik een goedkope originele of eventueel zelfgemaakte oplossing kan kopen?
Voor 10 euro wordt die bij jou aan huis gebracht
nou dat klinkt als een hele goede deal! die ik zeker niet afsla! verder even afhandelen via pm?Sh0ckTr00per schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:38:
[...]
Het is je geluksdag, ik heb er nog wel 1 over van een afgeschreven C64. Voeding zelf is getest en werkend.
Voor 10 euro wordt die bij jou aan huis gebracht
ik ben ze nog niet echt rond de prijs van 15 euro incl. tegen gekomen op ebay nou kan ik er naast zitten natuurlijk maar die 70 euro is een geheel nieuwe en niet originele handgemaakte voeding door een stel hobbiesten en las trouwens ook dat bepaalde modelen van de c64 weer erg gevoelig zijn voor bepaalde spanningen van verschillende voedingen dus ben erg benieuwd ik heb namelijk de aldi c64g (dus een van de nieuwe modelen) en een bruine eerdere versie waarvan ik beide geen idee heb of ze iets doen als ik ze aanzetgast7 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:21:
Vaak kan je de juiste adapters vinden op ebay voor rond de 20 incl verz
Donecopywizard schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:41:
[...]
nou dat klinkt als een hele goede deal! die ik zeker niet afsla! verder even afhandelen via pm?
De Aldi c64 is hetzelfde model als die bruine, maar dan in het wit. Je hebt ook de C64C, dat is het nieuwere langwerpige model. Die Aldi C64 doet het ook met de standaardvoeding, bij de C64C is dat niet aan te raden.copywizard schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:05:
[...]
ik ben ze nog niet echt rond de prijs van 15 euro incl. tegen gekomen op ebay nou kan ik er naast zitten natuurlijk maar die 70 euro is een geheel nieuwe en niet originele handgemaakte voeding door een stel hobbiesten en las trouwens ook dat bepaalde modelen van de c64 weer erg gevoelig zijn voor bepaalde spanningen van verschillende voedingen dus ben erg benieuwd ik heb namelijk de aldi c64g (dus een van de nieuwe modelen) en een bruine eerdere versie waarvan ik beide geen idee heb of ze iets doen als ik ze aanzet
Zo, sinds lange tijd weer 's een retro-aankoop gedaan. Moet nog ontvangen worden maar het is Hard Drivin' voor de Megadrive, compleet. Kijk graag naar MetalJesusRocks op YT en zag deze voorbij komen, ooit van gehoord maar het deed me denken aan Stunts..good times
Weet niet maar waarbij maar die zag ik laatst ook en toen was mijn eerste gedachte ook 'stunts'.
Mooi om te zien dat er nog een grote community bestaat rond deze retro consoles
Edit: Dit mag inderdaad niet, om te voorkomen dat mensen het forum voor reclame gaan gebruiken. Voor dit soort zaken verwijzen we naar https://tweakers.net/aanbod/
Edit: Dit mag inderdaad niet, om te voorkomen dat mensen het forum voor reclame gaan gebruiken. Voor dit soort zaken verwijzen we naar https://tweakers.net/aanbod/
[ Voor 78% gewijzigd door Grotman op 19-02-2017 21:55 ]
Denk dat jij iets te enthousiast bent met jouw vraagprijzen. Maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.svenhof schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:17:
Mooi om te zien dat er nog een grote community bestaat rond deze retro consoles![]()
<knip>
[ Voor 62% gewijzigd door Grotman op 19-02-2017 21:55 ]
Bedankt voor je reactie! Over welke prijzen heb je het specifiek en welke richtprijzen worden zoal gehanteerd? Ik heb me gebaseerd op andere advertenties op nederlandse en belgische tweedehands sites.Geteisem schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:24:
[...]
Denk dat jij iets te enthousiast bent met jouw vraagprijzen. Maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Vooral de Playstation en Playstation 2 zijn erg prijzig. Ik kreeg mijn PS One met één controller en memorycard en 3 games met moeite voor €15,- a €25,- verkocht. Daarnaast worden PS2 games in grote pakketten over het algemeen voor €1,00 a €2,00 per stuk verkocht, de toppers zijn veel meer waard maar die worden veelal los verkocht.svenhof schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:08:
[...]
Bedankt voor je reactie! Over welke prijzen heb je het specifiek en welke richtprijzen worden zoal gehanteerd? Ik heb me gebaseerd op andere advertenties op nederlandse en belgische tweedehands sites.
Er is voor de PS en PS2 gewoon heel veel bocht uitgekomen en bij beide consoles maken de games de waarde van het pakket.
[ Voor 4% gewijzigd door Wahloh op 19-02-2017 20:15 ]
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Zoals mijn voorganger ook al zei de PS1 en PS2 met weinig games en zonder box.svenhof schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:08:
[...]
Bedankt voor je reactie! Over welke prijzen heb je het specifiek en welke richtprijzen worden zoal gehanteerd? Ik heb me gebaseerd op andere advertenties op nederlandse en belgische tweedehands sites.
Maar vraag mij af of een NES zonder box en manual nog 75 opbrengt ondanks er een Zapper bij zit.
Volgens mij is het eerder PS1/PS2 consoles een tientje per stuk. Games 1 a 2 euro per stuk.svenhof schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:08:
[...]
In dit geval zijn het toch duidelijk de consoles die de waarde geven aan het lot gezien het niet zo heel veel games zijn en omdat er geen echt goede titels tussen zitten.
20 a 30 euro de stuk is realistisch voor het ps1 ps2 lot heel misschien 40 voor het ps2 lot.
Voor een nes set krijg vang je toch al gauw 50 euro ondanks dat er haast niks bijzit.
Wat betreft de prijzen voor losse games: Veel games worden voor 4 a 7 etc euro aangeboden maar die raak je over het algemeen gewoon niet kwijt zelfs webshops. in een lot 1 a 2 euro de stuk zoals eerder gezegd.
Losse consoles met controllers netjes gepresenteerd zijn idd 15 a 20 euro en die verkopen niet snel althans meestal.
20 a 30 euro de stuk is realistisch voor het ps1 ps2 lot heel misschien 40 voor het ps2 lot.
Voor een nes set krijg vang je toch al gauw 50 euro ondanks dat er haast niks bijzit.
Wat betreft de prijzen voor losse games: Veel games worden voor 4 a 7 etc euro aangeboden maar die raak je over het algemeen gewoon niet kwijt zelfs webshops. in een lot 1 a 2 euro de stuk zoals eerder gezegd.
Losse consoles met controllers netjes gepresenteerd zijn idd 15 a 20 euro en die verkopen niet snel althans meestal.
[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 19-02-2017 21:31 ]
Bedankt iedereen. Fijn om advies te krijgen van mensen met kennis van zaken.
Wat betreft de NES heb ik al wat interesse voor 50+ euro. Wat betreft de Playstation ga ik mijn prijzen aanpassen.
Wat betreft de NES heb ik al wat interesse voor 50+ euro. Wat betreft de Playstation ga ik mijn prijzen aanpassen.
Da's inmiddels een flinke verzameling. Wat zijn de bijzondere toevoegingen van de laatste tijd?
Ik zit de laatste tijd te kijken naar de Megadrive. Nu weet ik dat bij de SNES er bij veel games een PAL slowdown zit waardoor ze anders spelen dan dat oorspronkelijk de bedoeling was. Hoe zit dit bij de Megadrive?
"21 jaar DSL!"
Volgens mij waren de NTSC games op 60Hz gemaakt en PAL op 50 Hz, daardoor krijg je een verschil in speelsnelheid en muziek.The_Bird schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:51:
Ik zit de laatste tijd te kijken naar de Megadrive. Nu weet ik dat bij de SNES er bij veel games een PAL slowdown zit waardoor ze anders spelen dan dat oorspronkelijk de bedoeling was. Hoe zit dit bij de Megadrive?
https://www.boy.sh/knows/...pal-megadrive-is-the-best
[ Voor 7% gewijzigd door Aardappel op 22-02-2017 15:33 ]
Net als bij de Snes dus. Erg jammer, dat haalt het verzamelaspect naar beneden aangezien je dan dus en moet gaan klooien met de MD en moet importerenPotato42 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:29:
[...]
Volgens mij waren de NTSC games op 60Hz gemaakt en PAL op 50 Hz, daardoor krijg je een verschil in speelsnelheid en muziek.
https://www.boy.sh/knows/...pal-megadrive-is-the-best
"21 jaar DSL!"
Ik weet niet of een converter dit zou kunnen verhelpen, iemand die dit weet?
Center speaker binnen. Note to self: op voorhand eerst het formaat 's bekijken, dan pas kopen. Maar goed, staat voor nu wel OK.

Oh, toch nog iets meer retro:

Oh, toch nog iets meer retro:

Megadrive games voor 1993 zowel Pal Als ntc zijn gemaakt om zowel perfect op 50 HZ als 60 HZ te spelen, zat nog in de carts.The_Bird schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:49:
[...]
Net als bij de Snes dus. Erg jammer, dat haalt het verzamelaspect naar beneden aangezien je dan dus en moet gaan klooien met de MD en moet importeren
Pas vanaf dit jaar gaat dit niet meer zo soepel naar de tegengestelde kanten. Sommige spellen kunnen niet eens op 50 of 60 HZ gespeeld worden of met met wat imperfecties.
Een streets of rage 1, truxton en golden axe zijn voorbeelden van games die gewoon ook op 60 HZ prima zonder imperfecties speelbaar gezien dit eerdere megadrive titels zijn.
Er zijn overigens ook uitzonderingen met late releases, een converter is niet de oplossing gezien je dan het spel wel kunt spelen maar je alsnog op de 50HZ blijft hangen. Je zult de console dan moeten modden met een 60HZ switch of een double switch met zowel 60 als 50 HZ gezien niet alle games speelbaar zijn op 60HZ.
Pure onzin wat je hier schrijft.. PAL (50Hz) spellen op een PAL console zijn in de meeste gevallen gewoon 1/6 deel trager dan NTSC (60Hz).. Hier bv. ook te zien: YouTube: Sonic 1 - 50Hz vs 60Hz (PAL vs NTSC) - An informative comparisongast7 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 23:58:
[...]
Megadrive games voor 1993 zowel Pal Als ntc zijn gemaakt om zowel perfect op 50 HZ als 60 HZ te spelen, zat nog in de carts.
Pas vanaf dit jaar gaat dit niet meer zo soepel naar de tegengestelde kanten. Sommige spellen kunnen niet eens op 50 of 60 HZ gespeeld worden of met met wat imperfecties.
Een streets of rage 1, truxton en golden axe zijn voorbeelden van games die gewoon ook op 60 HZ prima zonder imperfecties speelbaar gezien dit eerdere megadrive titels zijn.
Er zijn overigens ook uitzonderingen met late releases, een converter is niet de oplossing gezien je dan het spel wel kunt spelen maar je alsnog op de 50HZ blijft hangen. Je zult de console dan moeten modden met een 60HZ switch of een double switch met zowel 60 als 50 HZ gezien niet alle games speelbaar zijn op 60HZ.
Er zijn volgens google maar een paar Mega Drive spellen die PAL "optimized" zijn en ook alleen op PAL consoles afspelen. De overige spellen zijn allemaal sneller op een NTSC console.
De meeste mensen in Europe zijn altijd in de waan geweest dat het zo hoort, maar we zijn al die jaren gewoon opgezadeld met inferieure versies. Weet ook nog dat Power Unlimited vaak negatieve reviews schreef van spellen die in Amerika zeer goede reviews kregen, omdat de PAL versies "sloom" waren, bv. Super Mario Kart (SNES) en Medal of Honor (PS1).
PAL verzamelaars willen het liever ook niet horen, maar eigenlijk is PAL dus gewoon troep, tenzij je een console hebt met een 60Hz switch. De problemen waren pas opgelost vanaf Xbox 1/PS2 toen er een 60Hz optie kwam in spellen, en de generatie daarna met HDMI, toen alles 60Hz werd.
[ Voor 24% gewijzigd door Cooler_King op 23-02-2017 19:46 ]
* Exorcist is content met 2 MD's mét 60Hz switch
Hoezo pure onzinCooler_King schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 19:19:
[...]
Pure onzin wat je hier schrijft.. PAL (50Hz) spellen op een PAL console zijn in de meeste gevallen gewoon 1/6 deel trager dan NTSC (60Hz).. Hier bv. ook te zien: YouTube: Sonic 1 - 50Hz vs 60Hz (PAL vs NTSC) - An informative comparison
Er zijn volgens google maar een paar Mega Drive spellen die PAL "optimized" zijn en ook alleen op PAL consoles afspelen. De overige spellen zijn allemaal sneller op een NTSC console.
De meeste mensen in Europe zijn altijd in de waan geweest dat het zo hoort, maar we zijn al die jaren gewoon opgezadeld met inferieure versies. Weet ook nog dat Power Unlimited vaak negatieve reviews schreef van spellen die in Amerika zeer goede reviews kregen, omdat de PAL versies "sloom" waren, bv. Super Mario Kart (SNES) en Medal of Honor (PS1).
PAL verzamelaars willen het liever ook niet horen, maar eigenlijk is PAL dus gewoon troep, tenzij je een console hebt met een 60Hz switch. De problemen waren pas opgelost vanaf Xbox 1/PS2 toen er een 60Hz optie kwam in spellen, en de generatie daarna met HDMI, toen alles 60Hz werd.
Ik heb ook vermeld dat je een 60HZ switch nodig had voor dit resultaat met Pal games.
Als je een pal truxton hebt met een 60HZ mod bereik je hetzelfde resultaat als een ntc truxton op een ntc genesis console.
Als je een eerdere genesis titel exclusive op een pal console speelt zal deze ook trager zijn alsof het een pal game was. Geen switch voor nodig gezien de eerdere games regio vrij zijn.
Als jij een amerikaanse truxton op een europese megadrive console gebruikt zul je hetzelfde iets mindere resultaat krijgen als een pal game
Eerdere megadrive games kunnen op beide standen gespeeld worden zonder problemen, tevens zijn verschillen bij de nieuwere carts die geoptimaliseert zijn een stuk kleiner.
Er zijn overigens wel een stuk meer pal megadrive games die problemen hebben op 60HZ dan slechts een paar op google. Die discussie ga ik niet aan. Een paar is namelijk slechts 3 tot 5 games. Dat lijstje is een stuk langer.
Ik heb in mijn kleine MD-collectie al 2 games die niet starten op 60Hz, maar misschien zit er nog wel eentje meer tussen. Toy Story bijvoorbeeld zegt dat de game alleen gemaakt is voor PAL-consoles als ik 'm op 60Hz zet. Ik kan 'm wel op 60Hz zetten als ie al aan staat (en dan wordt ie ook sneller). Animaniacs wil ook niet starten op 60Hz, maar klaagt er niet over. Als ik 'm tijdens het spelen op 60Hz zet wordt ie een stuk trager, gek genoeg. 
Het is inderdaad niet heel zeldzaam maar de Megadrive wordt hier voornamelijk voor Sonic gebruikt (en Mickey Mouse ook nog weleens) door de kleintjes. Voor SoR vind ik ze nog net te klein, denk ik.
Het is inderdaad niet heel zeldzaam maar de Megadrive wordt hier voornamelijk voor Sonic gebruikt (en Mickey Mouse ook nog weleens) door de kleintjes. Voor SoR vind ik ze nog net te klein, denk ik.
Saved by the buoyancy of citrus
Nu op RTL Z "graven naar de slechtste game ooit" over hoe Atari games van E.T. dumpte
Atari: game over? Die is de moeite waard! (Ook op Netflix)
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
https://www.nedgame.nl/su...-snes-console/4788671658/
Heeft een van jullie ervaring met dit ding en zo ja, is het kwalitatief gezien (beeld, geluid, wel/geen input lag) een goeie portable SNES ervaring?
Heeft een van jullie ervaring met dit ding en zo ja, is het kwalitatief gezien (beeld, geluid, wel/geen input lag) een goeie portable SNES ervaring?
Verwijderd
Ja en nee
Ja; omdat de meeste Mega Drive games ontwikkeld zijn om op 60hz te draaien.
Nee; omdat er ook Mega Drive games zijn (GODS is daar een goed voorbeeld van) die gemaakt zijn voor 50hz, en speel je zulke titels op 60hz dan zal de game 'broken' aanvoelen en soms zelfs amper speelbaar zijn.
Eindelijk weer eens wat retro kunnen ophalen in de buurt:

Ziet er allemaal nog netjes uit, alleen twee cases zijn niet zo mooi meer,
Story of Thor is inclusief de character kaartjes nog mooi in plastic....

Ziet er allemaal nog netjes uit, alleen twee cases zijn niet zo mooi meer,
Story of Thor is inclusief de character kaartjes nog mooi in plastic....
@flozem: Dynamite Headdy is voor mij de topper in die set.
[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 25-02-2017 01:19 ]
@Thorgrem:
Bedankt! Dat gaat zeker lukken.
@Gast7:
Ik vind ze allevier super. Earthworm Jim is voor mij de topper: super vloeiende graphics, super geluid, goede gameplay. Voelt niet eens als een spel van >20 jaar oud... Een van de beste MD titels imho.
Bedankt! Dat gaat zeker lukken.
@Gast7:
Ik vind ze allevier super. Earthworm Jim is voor mij de topper: super vloeiende graphics, super geluid, goede gameplay. Voelt niet eens als een spel van >20 jaar oud... Een van de beste MD titels imho.
[ Voor 11% gewijzigd door Flozem op 25-02-2017 07:40 ]
Gods voelde voor mij altijd al broken, maar meer combinatie controls en difficulty. Disclaimer vooral gespeeld op de amiga. Dus misschien op md en snes anders. Alhoewel ik beide versies wel via emu heb geprobeerd. En dat volgens mij niet veel beter was.
Verder idd 4 mooie md games!
Zelf laatst stukkie over metroid gelezen met name over ontwikkeling snes versie, maar ook algemene historie, in 'retro gamer collection five'
Dit is toch wel een van de grootste gamereeksen die ik gemist / amper gespeeld heb. Ironisch genoeg sinds een heel genre inmiddels ermee omschreven word via de term 'metroidVania' doe ik het in de castlevania reeks niet veel beter. Maar je moet ergens beginnen en metroid trekt mij net iets meer.
Ik heb nog een metroid voor gba. Ik weet alleen niet of dit nou de remake van deel 1 was. Zou ik is moeten checken.
Maar indien mijn switch er komt en de vc komt daar ook uit, dan ga ik eindelijk snes metroid aanschaffen!
Zelf laatst stukkie over metroid gelezen met name over ontwikkeling snes versie, maar ook algemene historie, in 'retro gamer collection five'
Dit is toch wel een van de grootste gamereeksen die ik gemist / amper gespeeld heb. Ironisch genoeg sinds een heel genre inmiddels ermee omschreven word via de term 'metroidVania' doe ik het in de castlevania reeks niet veel beter. Maar je moet ergens beginnen en metroid trekt mij net iets meer.
Ik heb nog een metroid voor gba. Ik weet alleen niet of dit nou de remake van deel 1 was. Zou ik is moeten checken.
Maar indien mijn switch er komt en de vc komt daar ook uit, dan ga ik eindelijk snes metroid aanschaffen!
10 second ninja DONE
Verwijderd
GODS was voor mij altijd een van de aller moeilijkste 16-bit games, die met de eindeloos respawnende vijanden altijdSagat schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 08:11:
Gods voelde voor mij altijd al broken, maar meer combinatie controls en difficulty. Disclaimer vooral gespeeld op de amiga. Dus misschien op md en snes anders. Alhoewel ik beide versies wel via emu heb geprobeerd. En dat volgens mij niet veel beter was.
voor veel frustratie zorgde.
Nu weet ik (25 jaar later) eindelijk hoe ik de game moet spelen en is GODS nog steeds pittig maar niet meer zo overdreven tegen het onmogelijke aan.
Vijanden respawnen niet eindeloos; Zodra je ze een aantal keren hebt verslagen (tot dat ze in een kristal veranderen) respawnen ze niet meer (blijf hun vaste respawning point aanvallen), door hier gebruik van te maken wordt de game een stuk beter speelbaar.
Zelfs met deze wijsheid meegenomen is GODS in 60hz nog steeds niet te doen, gaat dusdanig snel dat je reactietijd te kort is om op vijandelijke aanvallen te kunnen anticiperen.
In 60hz loop je in GODS ook veel te snel rond en dat ziet er ook erg raar en "out of place" uit.
Over Metroid GBA; Een van de 2 Metroid GBA games is bijna identiek aan Super Metroid, welke van de twee weet ik niet uit m'n hoofd.
@Flozem: Dat zijn 4 Mega Drive toppertjes. Ook ik vind Dynamite Headdy de leukste van de 4. Ongelooflijk dat bijna elke game van Treasure te gek is. Zelf ga ik voor op de Mega Drive voor een full Treasure set en mis alleen de Mc Donald's game nog maar.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2017 09:37 ]
Ok, in een ideale wereld zou ik gods nog wel willen proberen uit te spelen, is ook geen super grote game volgens mij. Voor de tijd had het (wederom amiga) best mooi geluid en gfx.Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 08:57:
[...]
GODS was voor mij altijd een van de aller moeilijkste 16-bit games, die met de eindeloos respawnende vijanden altijd
voor veel frustratie zorgde.
Nu weet ik (25 jaar later) eindelijk hoe ik de game moet spelen en is GODS nog steeds pittig maar niet meer zo overdreven tegen het onmogelijke aan.
Vijanden respawnen niet eindeloos; Zodra je ze een aantal keren hebt verslagen (tot dat ze in een kristal veranderen) respawnen ze niet meer (blijf hun vaste respawning point aanvallen), door hier gebruik van te maken wordt de game een stuk beter speelbaar.
Echter ik denk dat bijvoorbeeld metroid en castlevania het meer verdienen.
Ben wel benieuwd wat je zelf van de kwaliteit van de gameplay vind? En zou je dan adviseren om de snes of md versie te spelen (mijn amiga heb ik niet meer aangesloten staan (hell die is nog bij mijn ouderlijk huis...) , maar ook die kan ik emuleren
Opgezocht in mijn boekkieZelfs met deze wijsheid meegenomen is GODS in 60hz nog steeds niet te doen, gaat dusdanig snel dat je reactietijd te kort is om op vijandelijke aanvallen te kunnen anticiperen.
In 60hz loop je in GODS ook veel te snel rond en dat ziet er ook erg raar en "out of place" uit.
Over Metroid GBA; Een van de 2 Metroid GBA games is bijna identiek aan Super Metroid, welke van de twee weet ik niet uit m'n hoofd.
Zero mission (dus 2e gba game) is een retelling of the original metriod game, dus van de nes metroid.
Ik heb zelf fusion, dus niet de bovengenoemde. Jammer want de nes game te spelen zie ik niet echt meer zitten, maar ik ben wel voorstander om games chronoligisch te spelen........en dus 'moet' ik dus van mezelf eigenlijk eerst de nes, en dan de gameboy versie, om uiteindelij bij de snes uit te komen, aan de andere kant misschien begin ik stiekum gewoon met de snes versie. Ook even kijken of dat wel een goede pal versie was EN ook of het wel lekker speel op switch, want die heeft geen dpad
10 second ninja DONE
Verwijderd
Castlevania en Metroid hebben een cult-status waar GODS bij lange na niet aan kan komen, ook zijn het gewoon betere games.
Welke versie beter is: SNES of MD weet ik niet omdat ik 'em op de SNES nooit gespeeld heb.
Kan wel zeggen dat de originele Amiga versie het (zoals in de meeste gevallen) wint van de MD versie, dus als je GODS nogeens wil spelen zal ik voor de Amiga versie gaan.
GODS vind ik iets hebben door de artstyle en sfeer van de game; voelt voor mij aan als een game die eigenlijk niet ontworpen is voor homeconsoles en dat maakt 'em lekker anders dan andere console games.
De gameplay vind ik een extra retro-feel geven door de level layouts: trappetje op, trappetje in de mazes gevuld met schakelaars en puzzels.
Als je weinig gametijd hebt kun je toch beter Metroid spelen IMO: Zowel Zero als Fusion op de GBA zijn must play titels.
Oftopic: De ontbrekende D-pad op de Switch is voor mij wel een dingetje en zie ik als hoofdreden waarom je perse een pro controller voor je Switch moet aanschaffen. Streetfighter 2 Ultra zonder D-pad lijkt me bv al helemaal niks.
Welke versie beter is: SNES of MD weet ik niet omdat ik 'em op de SNES nooit gespeeld heb.
Kan wel zeggen dat de originele Amiga versie het (zoals in de meeste gevallen) wint van de MD versie, dus als je GODS nogeens wil spelen zal ik voor de Amiga versie gaan.
GODS vind ik iets hebben door de artstyle en sfeer van de game; voelt voor mij aan als een game die eigenlijk niet ontworpen is voor homeconsoles en dat maakt 'em lekker anders dan andere console games.
De gameplay vind ik een extra retro-feel geven door de level layouts: trappetje op, trappetje in de mazes gevuld met schakelaars en puzzels.
Als je weinig gametijd hebt kun je toch beter Metroid spelen IMO: Zowel Zero als Fusion op de GBA zijn must play titels.
Oftopic: De ontbrekende D-pad op de Switch is voor mij wel een dingetje en zie ik als hoofdreden waarom je perse een pro controller voor je Switch moet aanschaffen. Streetfighter 2 Ultra zonder D-pad lijkt me bv al helemaal niks.
@Gods.
Mijn amiga is dus met pensioen, ik had hem eigenlijk al weggeven aan een tweaker samen met mij c64 maar de c64 zijn voeding is denk ik in mijn ouderlijk huis en de amiga zelf helemaal. Alleen het schermpje had ik meeverhuisd. Afhankelijk van het opruimen van mijn ouders komen deze beschikbaar. Wanneer djt gebeurd stuur ik die tweaker berichtje of het nog wil, en if not dan drop ik hier wel berichtje. Anders misschien naar een retro club/museum in urecht (las er over in het 'show je gameroom' topic dacht ik.)
En ja ik denk dat de metroids en ook castlevania's betere games zijn. Echter aan gods dus jeugd herinneringen. En moeilijke games is wel leuk om uiteindelijk te halen (voor zover ik daar over kan meepraten
)
Voordeel vroeger was dat zowel snes als md geen/nauwelijks loading tijden hadden, op de amiga was dat anders
Bij emulatie is dat uiteraard geen probleem meer. Misschien is voor de gein bij alle 3 de games level 1 spelen en dan vergelijken.
Usf2:
Na sf4 is sf2 mijn favo vanilla sf, (ik kan nie parryen en 5 moet nog gaan klikken met me ) maar ik loop er niet warm voor. Mocht ie goekoper worden of echt top reviews krijgen dan overweeg ik het. Soul calibur op cube was goed maar daarna hield het niet meer over met ninty en fg's. (Note ben geen tekken fan, die was er dacht ik wel voor wii u oh en Pokken lijkt me ook erg leuk)
Smash games zijn ook goed maar geen reguliere fg's imho
Mijn amiga is dus met pensioen, ik had hem eigenlijk al weggeven aan een tweaker samen met mij c64 maar de c64 zijn voeding is denk ik in mijn ouderlijk huis en de amiga zelf helemaal. Alleen het schermpje had ik meeverhuisd. Afhankelijk van het opruimen van mijn ouders komen deze beschikbaar. Wanneer djt gebeurd stuur ik die tweaker berichtje of het nog wil, en if not dan drop ik hier wel berichtje. Anders misschien naar een retro club/museum in urecht (las er over in het 'show je gameroom' topic dacht ik.)
En ja ik denk dat de metroids en ook castlevania's betere games zijn. Echter aan gods dus jeugd herinneringen. En moeilijke games is wel leuk om uiteindelijk te halen (voor zover ik daar over kan meepraten
Voordeel vroeger was dat zowel snes als md geen/nauwelijks loading tijden hadden, op de amiga was dat anders
Bij emulatie is dat uiteraard geen probleem meer. Misschien is voor de gein bij alle 3 de games level 1 spelen en dan vergelijken.
Usf2:
Na sf4 is sf2 mijn favo vanilla sf, (ik kan nie parryen en 5 moet nog gaan klikken met me ) maar ik loop er niet warm voor. Mocht ie goekoper worden of echt top reviews krijgen dan overweeg ik het. Soul calibur op cube was goed maar daarna hield het niet meer over met ninty en fg's. (Note ben geen tekken fan, die was er dacht ik wel voor wii u oh en Pokken lijkt me ook erg leuk)
Smash games zijn ook goed maar geen reguliere fg's imho
[ Voor 18% gewijzigd door Sagat op 25-02-2017 20:04 ]
10 second ninja DONE
Voor de liefhebbers, het boek over Sega (The collected works) wordt opnieuw uitgegeven
https://www.kickstarter.c...s-reprint?ref=recommended

Ik heb een retro duo werkt aardig met wat ik geprobeerd heb.Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 18:05:
https://www.nedgame.nl/su...-snes-console/4788671658/
Zowel nes als snes cartridges gaan erin.
En je kunt ook nog een aparte adapter voor MD spellen kopen.
Verwijderd
@Sagat & Fighters:
Met SF heb ik het zelfde; 4 de beste en daarna deel 2. Capcom vs games vind ik ook altijd te gek. 5 heb ik pas interesse in zodra er een final edition uitkomt. Ofline Arcade mode gebruik ik altijd om te trainen en is voor mij een must.
Tekken is nooit mijn ding geweest, vind de karakters niet leuk, Panda beer, Gast met luipaard hoofd,... niet echt mijn ding
Ninty en Fighters; Op de Wii (Sorry het is nog geen 3 maart dus de Wii is nog net geen retro nu) is Tatsunoko vs Capcom erg goed en de compilatie discs van KoF en Samurai Showdown mogen er ook wezen. De Castlevania Spin off fighter is ook niet onaardig.
Op WiiU heb je ook nog Injustice: God among us (Superhelden fighter met Mortal Kombat gameplay) en nog een Super helden fighter die je bestuurd op de touch screen van je tablet controller.
Jammer dat RARE door Microsoft is opgekocht toen der tijd.Vond Killer instinct ook altijd te gek.
Smash Bros zie ik als een party brawler en niet als een fighter.
Pokken Tournament ga je alleen leuk vinden als je van de gameplay van Namco's Naruto en Dragonball games houdt, de gameplay is bijna het zelfde.
@Klaasf; Ik moet vd week ff naar review zoeken over die SNES Gameboy clone, vind het toch wel humor om SNES games on the go te kunnen spelen vanaf cartridge.
Met SF heb ik het zelfde; 4 de beste en daarna deel 2. Capcom vs games vind ik ook altijd te gek. 5 heb ik pas interesse in zodra er een final edition uitkomt. Ofline Arcade mode gebruik ik altijd om te trainen en is voor mij een must.
Tekken is nooit mijn ding geweest, vind de karakters niet leuk, Panda beer, Gast met luipaard hoofd,... niet echt mijn ding
Ninty en Fighters; Op de Wii (Sorry het is nog geen 3 maart dus de Wii is nog net geen retro nu) is Tatsunoko vs Capcom erg goed en de compilatie discs van KoF en Samurai Showdown mogen er ook wezen. De Castlevania Spin off fighter is ook niet onaardig.
Op WiiU heb je ook nog Injustice: God among us (Superhelden fighter met Mortal Kombat gameplay) en nog een Super helden fighter die je bestuurd op de touch screen van je tablet controller.
Jammer dat RARE door Microsoft is opgekocht toen der tijd.Vond Killer instinct ook altijd te gek.
Smash Bros zie ik als een party brawler en niet als een fighter.
Pokken Tournament ga je alleen leuk vinden als je van de gameplay van Namco's Naruto en Dragonball games houdt, de gameplay is bijna het zelfde.
@Klaasf; Ik moet vd week ff naar review zoeken over die SNES Gameboy clone, vind het toch wel humor om SNES games on the go te kunnen spelen vanaf cartridge.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2017 11:05 ]
Pokken tournament is gewoon Tekken met Pokemon.
Verwijderd
Deze beschrijving is nog beter dan die van mij.Arunia schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:21:
Pokken tournament is gewoon Tekken met Pokemon.
Qua sf zitten we op een line. Capcom vs games vind ik minder. Omdat die meer een meer op lange combo gericht worden, capcom vs snk vind ik dan wel weer leuk. En offline arcade mode......is er dan een online mode bij de wii?Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:10:
@Sagat & Fighters:
Ik snap overigens dat veel mensen sf3 de beste vinden, maar mijn smaak is het dus ook niet.
We agreeTekken is nooit mijn ding geweest, vind de karakters niet leuk, Panda beer, Gast met luipaard hoofd,... niet echt mijn ding
Ik baalde zo dat die kof compilatie niet te vinden was voor de ps2, Maar goed, ik heb inmiddels 98 en 2002 (x360/pc) en verder emulators. Op de wii wilde ik ze niet omdat ik geen goede controller had, desondanks capcom vs tatsu idd ook gekocht, geloof dat deze ook online had. Castlevania zegt me helemaal niets, misschien keertje proberen. sam showdown comp heb ik wel voor de ps2. die moet ik ook nog is echt kans gevenNinty en Fighters; Op de Wii (Sorry het is nog geen 3 maart dus de Wii is nog net geen retro nu) is Tatsunoko vs Capcom erg goed en de compilatie discs van KoF en Samurai Showdown mogen er ook wezen. De Castlevania Spin off fighter is ook niet onaardig.
injustice is idd een degelijjke fighter, maar doorgaans niet een te grote fan van netherrealm fightes, ondanks dit laatst wel mk xl gekocht. ik vind het sfeertje wel echt top, evenals de guest chars uit horror films.Op WiiU heb je ook nog Injustice: God among us (Superhelden fighter met Mortal Kombat gameplay) en nog een Super helden fighter die je bestuurd op de touch screen van je tablet controller.
Afhankelijk hoe het straks met de switch loopt komt er of sooner of later een xb one, ki komt er dan ook, hoewel ook deze fighers me iets minder liggen.Jammer dat RARE door Microsoft is opgekocht toen der tijd.Vond Killer instinct ook altijd te gek.
ik ook, echter ironisch genoeg is het op hoog niveau een van de meest complexe fighers, qua aantal acties per seconde, en complexiteit. Mensen krijgen serieus blessuresSmash Bros zie ik als een party brawler en niet als een fighter.
heb er voor mezelf geen haast mee, echter mijn kids zitten midden in de poke fever, en mijn zoon houdt ook een beetje van fighting games, dus ja. Mits ik een switch heb, en er een switch remake komt, dan komt die game er ook,Pokken Tournament ga je alleen leuk vinden als je van de gameplay van Namco's Naruto en Dragonball games houdt, de gameplay is bijna het zelfde.
tldr, ik moet minder games kopen en meer spelen

10 second ninja DONE
Smash bros kan dan ook op vele manieren gespeeld worden, met items en alle stages hebben zelfs de minst ervaren spelers een kans om te winnen.Sagat schreef op maandag 27 februari 2017 @ 15:48:
[...]
ik ook, echter ironisch genoeg is het op hoog niveau een van de meest complexe fighers, qua aantal acties per seconde, en complexiteit. Mensen krijgen serieus blessures
Selecteer je echter enkel bepaalde stages en zet je items uit dan heb je opeens een vechter waar vrij veel skil voor nodig is en waarbij de betere speler altijd zal winnen.
Met name in melee maar ook in de nieuwere delen zijn zeker niet voor iedereen in de competitie scene.
Naar mijn mening kan het een party vechter zijn maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. Maar dat is dan ook de pracht van de smash bros games dat het op vele manieren gespeeld kan worden waarbij je dus veel spelers kan trekken tenopzichte van de normale 2D vecht games die voornamelijk competitie spelers trekken en een stuk minder casual.
Tevens ook meer diepgang gezien er meer ruimte is voor beweging tenopzichte van de normale 2D vechtgame waarbij je op bepaalde momenten geen kans meer maakt als je in een hoekje gedreven word met weinig HP. Of natuurlijk elke keer dezelfde combo's waar je vaak niet uit kan komen.
Je hebt veel meer opties qua aanval en verdediging in de smash bros games wat de matches vrij onvoorspelbaar kan maken.
[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 27-02-2017 16:40 ]
Verwijderd
@Sagat;
PS2 heeft weer een fighter compilatie disc die de Wii niet heeft en het is m'n absolute favoriet qua compilatie fighters: Street Fighter Alpha anthology.
Game kwam pas in 2006 uit waardoor de kans groter is dan bij andere PS2 games dat de prijs komende jaren op zal gaan lopen. Niet te lang mee wachten dus.
Street Fighter 3 heb ik nooit gespeeld, dus kan ik (nog) niet eerlijk over oordelen.
Hoop trouwens ook dat SEGA Virtua Fighter nog nieuw leven in zal blazen want de laatste is al bijna 12 jaar oud inmiddels.
@Sagat/Gast7; Leuk wat jullie aanhalen over Smash Bros, de diepgang die jullie in de game benoemen heb ik er nooit in kunnen vinden of blijkbaar niet in willen vinden als ik eerlijk ben.
Misschien moet ik de game toch wat seriezer gaan nemen.
Ik noem het een party brawler, niet omdat het een simpele game is maar omdat het een 4-player fighter is met game mascottes.
Vind de franchise wel de beste in het genre. Hoewel ik geen hekel heb aan Play Station battle royale is de game toch beduidend minder dan de Smash Bros series van Nintendo.
PS2 heeft weer een fighter compilatie disc die de Wii niet heeft en het is m'n absolute favoriet qua compilatie fighters: Street Fighter Alpha anthology.
Game kwam pas in 2006 uit waardoor de kans groter is dan bij andere PS2 games dat de prijs komende jaren op zal gaan lopen. Niet te lang mee wachten dus.
Street Fighter 3 heb ik nooit gespeeld, dus kan ik (nog) niet eerlijk over oordelen.
Hoop trouwens ook dat SEGA Virtua Fighter nog nieuw leven in zal blazen want de laatste is al bijna 12 jaar oud inmiddels.
@Sagat/Gast7; Leuk wat jullie aanhalen over Smash Bros, de diepgang die jullie in de game benoemen heb ik er nooit in kunnen vinden of blijkbaar niet in willen vinden als ik eerlijk ben.
Misschien moet ik de game toch wat seriezer gaan nemen.
Ik noem het een party brawler, niet omdat het een simpele game is maar omdat het een 4-player fighter is met game mascottes.
Vind de franchise wel de beste in het genre. Hoewel ik geen hekel heb aan Play Station battle royale is de game toch beduidend minder dan de Smash Bros series van Nintendo.
Alpha anthology? heb ikVerwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 17:45:
@Sagat;
Als mensen vragen wat mijn hobby is, zeg ik ook altijd 'spellen kopen, niet spelen'

Games spelen lukt me zelden, maar kopen/verzamelen nog redelijk.
Alpha 1 was het spel wat me altijd zal bijblijven. Omdat destijds mijn verstand kies getrokken was, wist ik dat ik waarschijnlijk niet veel ging doen in dat weekend, dus naar die videotheek, ps1 gehuurd met sf alpha 1. Erg leuk. Maar (en was de ps1/saturn de laatste console genratie met dit probleem, hmmm guess dat xbox 1 en ps2 en......zelfs de eerste xbox360 zonder hdmi, in theorie er ook nog mee te maken zou kunnen hebben) ik vond de snelheid van het spel wat tegenvallend. Toch brakke pal versie, aka 50/60 hz isssue alwaar we het eerder over hadden hier.
De saturn had volgens mij minder last van brakke pal versies en was sowieso de betere qua 2d performance. Toen ik deze console aanschafte koos ik voor nightwarriors en toen het budget het volgende spel toeliet kwam alpha 2. Die heb ik wel redelijk veel gespeeld overigens,
Alpha 3 nog gehaald voor de dc, maar dat was er weer een die het niet deed voor me. Vond de graphics zoweer minder dan zijn voorgangers!
Heb daarvan overigens wel de storymode 'uitgespeeld' een collega zat vast en vroeg of ik het is wilde proberen, met 2-3 pogingen gehaald, wij in verwachting wat er ging komen en daar waren de credits.
heb het op de dc geprobeerd (second impact) en op de 360 via sf3 online. Maar parry systeem ligt me niet, of ik heb er niet genoeg tijd voor genomen. Laatst met furi bakte ik ook niets van de parries dus zal toch wel human error zijn.Street Fighter 3 heb ik nooit gespeeld, dus kan ik (nog) niet eerlijk over oordelen.
Mijn saturn launch games in de vorm van deel 2, erg mooi grafisch destijds en de gameplay vond ik ook best leuk. Volgens mij heb ik deel 4 nog op de ps2 en 'een' versie op de 360. Ook deze game is erg hard to master. Technisch veel lastiger dan bijvoorbeeld tekken. Ik vrees dat we niet snel een nieuwe versie krijgen, maar met sega weet je het maar nooit.Hoop trouwens ook dat SEGA Virtua Fighter nog nieuw leven in zal blazen want de laatste is al bijna 12 jaar oud inmiddels.
Een game die ik zelf toch wel interresant vind in dit genre is 'Tekken vs streetfighter', met Akuma uit street fighter in Tekken 7 al een kleine preview. Mogelijk dat ik via die game ooit nog wel de normale tekken ga snappen.
De sf vs tekken tegenhanger heb ik uiteraard ook, maar weer gevalletje (te) weinig gespeeld.
Buiten de on disc dlc en pay to win gems, vond ik het vechten ook niet helemaal lekker. Las laatst dat er schijnbaar een petitie was (of gepland werd) voor een hd remake.
Wel leuk om een keer kennis te maken met wat van de tekken personages.
Smash was dan een game reeks die ik niet heb in mijn collectie, eigenlijk nog steeds niet, want de enige smash (voor de wii) de we hebben is niet van mij, maar van mijn zoon. Ik vind het nog best grappig, maar ook best lastig. Mijn traditionele fighter kennis heb ik weinig aan.@Sagat/Gast7; Leuk wat jullie aanhalen over Smash Bros, *snip*
Ik probeer altijd evo te kijken, al hoewel ik het, het eerste jaar met sf5 wat minder boeiend vond dan voorgaande jaren met sf4. Daar is ook altijd smash te zien, maar dan de n64 versie nog. Anyways juist omdat ik het niet snap, en het anders is dan normale fighters is dat altijd mijn nap momentje
Maar er is een grote community voor dat spel en ook andere versies.
10 second ninja DONE
Mooi boek trouwens, maar wel prijzig. Mocht er ooit een snes variant komen dan betaal ik het wel. Hier mensen die wel bestellen?Potato42 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 09:37:
Voor de liefhebbers, het boek over Sega (The collected works) wordt opnieuw uitgegeven
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
10 second ninja DONE
Mwah, voor een mooi koffietafelboek vind ik het wel meevallen.Sagat schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:25:
[...]
Mooi boek trouwens, maar wel prijzig. Mocht er ooit een snes variant komen dan betaal ik het wel. Hier mensen die wel bestellen?
Maar ik ben dan ook een vele grotere Sega-fan dan Nintendo-fan.
Verwijderd
@Sega Mega rant;
Vaak genoeg uit ik mijn ongenoegen over console boeren als Microsoft en Nintendo omdat de keuzes die ze maken niet tot nauwelijks aansluiten met hoe ik het zelf graag zou zien.
Ook game developers als EA, Ubisoft en mijn oude liefde Capcom geef ik de wind wel eens van voren maar over SEGA blijf ik in de meeste gevallen angstvallig stil.
Wie rund/ (correctie: welk rund) zwaait daar de scepter tegenwoordig?
SEGA is misschien wel de enige developer die zich qua velen leuke IP's kan meten met Nintendo; van Toe Jam & Earl tot Crazy Taxi, van Ristar tot Skies of Arcadia, van Shinobi tot Virtua Fighter, van Vectorman tot Shining force, van Streets of Rage tot Panzer Dragoon, Van Eternal Champions tot Jet Set Radio en alles wat daar tussen zit.
Wat doet SEGA er mee? Helemaal niets! De Sonic franchise is inmiddels generaties lang systematisch verkracht en voor Shenmue 3 is geen geld, dat moet via kickstarter, terwijl de Yakuza serie (Shenmue met een Japanse Mafia skin) tegelijkertijd nog wel uitgebracht kan worden.
Alle SEGA IP's worden voor dood gelaten en IP's als Football manager en Rome worden opgekocht.
SEGA is mijn ziens de domste game developer die er is. Hoe kun je nu tientallen franchises hebben waar je helemaal niets mee doet terwijl bij bepaalde van die franchises alleen een remaster al kassa bellen zal doen rinkelen?
SEGA blijft voor mij een grote nostalgische waarde hebben; Veel klassiekers zijn vandaag de dag nog altijd fun om te spelen, en terugkijkend naar het verleden waren ze voor mij de "King of the arcade" maar nu voelt het al jaren aan als een dierbare die kunstmatig in leven wordt gehouden....
...trek alsjeblieft de stekker d'r uit en geef het nalatenschap aan iemand die ervan houdt, het begrijpt en er iets moois mee kan en wil doen.
Alles wat SEGA vandaag de dag nog is, is een nostalgisch logo bestaande uit vier blauwe letters.
Vaak genoeg uit ik mijn ongenoegen over console boeren als Microsoft en Nintendo omdat de keuzes die ze maken niet tot nauwelijks aansluiten met hoe ik het zelf graag zou zien.
Ook game developers als EA, Ubisoft en mijn oude liefde Capcom geef ik de wind wel eens van voren maar over SEGA blijf ik in de meeste gevallen angstvallig stil.
Wie rund/ (correctie: welk rund) zwaait daar de scepter tegenwoordig?
SEGA is misschien wel de enige developer die zich qua velen leuke IP's kan meten met Nintendo; van Toe Jam & Earl tot Crazy Taxi, van Ristar tot Skies of Arcadia, van Shinobi tot Virtua Fighter, van Vectorman tot Shining force, van Streets of Rage tot Panzer Dragoon, Van Eternal Champions tot Jet Set Radio en alles wat daar tussen zit.
Wat doet SEGA er mee? Helemaal niets! De Sonic franchise is inmiddels generaties lang systematisch verkracht en voor Shenmue 3 is geen geld, dat moet via kickstarter, terwijl de Yakuza serie (Shenmue met een Japanse Mafia skin) tegelijkertijd nog wel uitgebracht kan worden.
Alle SEGA IP's worden voor dood gelaten en IP's als Football manager en Rome worden opgekocht.
SEGA is mijn ziens de domste game developer die er is. Hoe kun je nu tientallen franchises hebben waar je helemaal niets mee doet terwijl bij bepaalde van die franchises alleen een remaster al kassa bellen zal doen rinkelen?
SEGA blijft voor mij een grote nostalgische waarde hebben; Veel klassiekers zijn vandaag de dag nog altijd fun om te spelen, en terugkijkend naar het verleden waren ze voor mij de "King of the arcade" maar nu voelt het al jaren aan als een dierbare die kunstmatig in leven wordt gehouden....
...trek alsjeblieft de stekker d'r uit en geef het nalatenschap aan iemand die ervan houdt, het begrijpt en er iets moois mee kan en wil doen.
Alles wat SEGA vandaag de dag nog is, is een nostalgisch logo bestaande uit vier blauwe letters.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2017 09:47 ]
Verwijderd
Die game is niet unreleased maar gecancelled en later alsnog uitgebracht op de Gamecube onder de naam Diehard Vendetta.
Oh serieus? Die heb ik nog liggen ook...nooit gespeeld. Van de week maar even in de Cube stoppen danVerwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:52:
Die game is niet unreleased maar gecancelled en later alsnog uitgebracht op de Gamecube onder de naam Diehard Vendetta.
Verwijderd
Het is niet de beste shooter op de GC maar er zit een achterlijke humor in bepaalde dialogen* (ik zal expres niet spoilen) die ongekend is in het genre 
*Edit; voor wie wil lachen in Diehard Vendetta; Neem (in ik dacht het 2e level) een kijkje in de pashokjes.
*Edit; voor wie wil lachen in Diehard Vendetta; Neem (in ik dacht het 2e level) een kijkje in de pashokjes.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2017 12:05 ]
Ben ik altijd voor in, spellen die zichzelf niet serieus nemen; heb daarom destijds ook ergg enoten van Die Hard Trilogy op de PS1.Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:02:
Het is niet de beste shooter op de GC maar er zit een achterlijke humor in bepaalde dialogen (ik zal expres niet spoilen) die ongekend is in het genre
Bij mij dus precies andersom, maar altijd met veel plezier en enigsinds jaloezie die sega reviews gelezen. Ook, hoewel het geen successen waren, vond ik als tech liefhebber al die uitbreidingen ook leuk. Je kan je oude master system games spelen? sweet. Ooh er kunnen nu ook cd's in? woah extra power via de 32x? sweet.Potato42 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:41:
Mwah, voor een mooi koffietafelboek vind ik het wel meevallen.
Maar ik ben dan ook een vele grotere Sega-fan dan Nintendo-fan.
Nogmaals het boek zit er prachtig uit, maar omdat de persoonlijk nostalgie alleen gebaseerd is op reviews vind ik het te duur. Snes daarentegen was en is een van mijn favo consoles erver. Die koop ik direct voor dat geld.
Maar omdat de n64 op zich liet wachten toch maar saturn gehaald. Na dus jaren lekker gemaakt te zijn voor sega games via mags.
En wat een apparaat, vf2 zoals eerder gepost was al leuk, maar de capcom klassiekers, xmen cota, nightwarriors en alpha 2......alleen dat al was de moeit waard. DoA (of was dat toch al op DC?) en natuurlijk guardian heroes. Ja ik heb genoten van het apparaat. Tuurlijk in 3d was ie niet zo goed, maar ik miste voornamelijk tekken (en daar kon en kan ik dus mee leven
Ik ben het er mee eens dat de ps1 de winnaar is van die generatie, maar ik zou absoluut wederom die saturn gekocht hebben.
Terug naar de megadrive
Ik zou erg graag proberen een md verzameling op te bouwen maar
- ik hou niet van 2e hands, via retro shops vind ik minder erg, maar dan word het al gauw erg duur
- het pal issue, dus ik zou dan eigenlijk mijn md moeten (laten) modden. Of een usa collectie opbouwen, maar zie punt 1, en volgens mij is sega in de usa aardig moelijk te vinden ook tegenwoordig.....ook daar genoeg retro verzamelaars.
Ik denk dus dat ik het maar bij emulatie hou.
Daarover gesproken, nog nieuws over de pie in Snes vorm?
10 second ninja DONE
Zat net een artikel te lezen over de 3DO. Bedacht me dat ik er nog eentje had liggen die defect zou zijn, en wilde toch eens kijken hoe/wat. Plug de stekker erin *poef*. Even vergeten dat het een 100v Japans model was
Verwijderd
@Sagat; als je toch aan Mega Drive emu doet, probeer Yu Yu Hakusho een keertje zodra je tijd hebt, lijkt me wel een game voor jou YouTube: Yu Yu Hakusho Makyou Toitsusen: Stoned Review
@Exorcist; Zonde man, die krengen zijn duur en zeldzaam

Kopen?Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:34:

Nee, hij was al defect maar weet gewoon niet meer wat er nu mee was. Nu weet ik in ieder geval zeker wat er mee is
Daar heb ik een deel van voor de Super Famicom. vond het een beetje rinse and repeat fest, kon complete rondes winnen door alleen de slide te gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:34:
@Sagat; als je toch aan Mega Drive emu doet, probeer Yu Yu Hakusho een keertje zodra je tijd hebt, lijkt me wel een game voor jou YouTube: Yu Yu Hakusho Makyou Toitsusen: Stoned Review
Verwijderd
YouTube: Gundam Wing: Endless Duel (新機動戦記&...
@Sh0ckTr00per: Er zijn meer dan 20 Yu Yu Hakusho games afkomstig van diverse developers. De Mega Drive game is ontwikkeld door Treasure en volgens mij hebben die geen SNES en/of SFC games uitgebracht. Waarschijnlijk is de game die jij bedoeld van Namco.
Wat SFC fighters betreft is er maar een exclusive die ik perse wil hebben (zie link)
Heb aardig wat footage van de game gezien en ik moet 'em nu gewoon hebben. Kan nog steeds niet geloven dat deze SFC game er zo ongelooflijk te gek uitziet.
Qua Fighters denk ik dat er weinig discussie kan zijn in de 16-bit console wars, die slag wint Nintendo met flag en wimpel.
@Sh0ckTr00per: Er zijn meer dan 20 Yu Yu Hakusho games afkomstig van diverse developers. De Mega Drive game is ontwikkeld door Treasure en volgens mij hebben die geen SNES en/of SFC games uitgebracht. Waarschijnlijk is de game die jij bedoeld van Namco.
Wat SFC fighters betreft is er maar een exclusive die ik perse wil hebben (zie link)
Heb aardig wat footage van de game gezien en ik moet 'em nu gewoon hebben. Kan nog steeds niet geloven dat deze SFC game er zo ongelooflijk te gek uitziet.
Qua Fighters denk ik dat er weinig discussie kan zijn in de 16-bit console wars, die slag wint Nintendo met flag en wimpel.
Ziet er idd dik uit. Die gundam game, die md game, not to sure about that one.
Edit: voor leesbaarheid, reactie op deze post:
(reactie op post direct hierboven)
Verder winnaar, aantal goede games, technisch...? Neo geo was technisch de sterkste, maar relatief weinig tot echte top games vegeleken met snes en md. (En als je niet van 2d fighters houdt kun je die top games ook nog is halveren)Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:34:
[ Voor 45% gewijzigd door Sagat op 01-03-2017 20:39 ]
10 second ninja DONE
sorry voor thread necromancyVerwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:16:
[afbeelding]
@Sagat:
*snip*
Lees je de plus games, zie je deze titel:
Under Night In-Birth Exe:Late (PS3)
Ga het dus toch is kunnen spelen (sooner rahter then very much later)
10 second ninja DONE
Relatief weinig voor neo geo vind ik persoonlijk niet helemaal kloppen. Zowat alle games op de neo geo waren top games, zelfs de sport games waren goed, met name baseball stars 2 en neo turf masters. Enkel een paar gok games die wat minder waren, maargoed dat zijn dan niet echt games. 95% aan goede titelsSagat schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 19:09:
Ziet er idd dik uit. Die gundam game, die md game, not to sure about that one.
[...]
Verder winnaar, aantal goede games, technisch...? Neo geo was technisch de sterkste, maar relatief weinig tot echte top games vegeleken met snes en md. (En als je niet van 2d fighters houdt kun je die top games ook nog is halveren)
Er zijn slechts rond de 130 - 160 neo geo games gereleased dus het is logisch dat er minder games zijn. en inderdaad 50% vechtgames, maar zeker relatief gezien erg veel top games. Qua gehele library wint de neo geo van de snes en megadrive gezien zowat alle titels goede titels zijn. Ook de onbekendere beat em ups, shoot em ups en vecht games op de neo geo zijn solide titels waarbij maar weinig snes of sega titels tegenop kunnen. Overigens ook de betere controller zoals het hoort bij de 2d vechtgames.
Als ik heel eerlijk ben denk ik persoonlijk dat er slechts misschien net boven de 200 echt goede titels per systeem zijn voor de sega en snes console en die gehele library is vele malen groter dan de neo geo. Relatief gezien ligt de kwaliteit aan top games bij de neo geo toch een stuk hoger. Vrij logisch gezien zowat enkel SNK al zijn games maakte op de console op een paar uitzonderingen na zoals galaxy fight door sun soft.
[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 01-03-2017 22:20 ]
Ik zie je punt. Mijn aanmame hierbij was dat ook de neo geo een normale verdeling had van slecht tot zeer goede games, maar dit is in de situatie waar ze hun eigen games maken en uiteraard een premium systeem maker waker natuurlijk anders.
Baseball games heb ik sowieso weinig mee, dus geen eigen oordeel, maar kan we ook geen reviews herinerren of ervaringen van anderen die aangaven dat het echt een goed spel was. Van algemene neo geo review kan ik me inderdaad wel herinneren dat er ook vaak games gewoon 60-70% scores kregen. Dat vind ik met een snes of md game al een reden om een game te negereren, maar als die game dan nog 6-8x zo duur was.......misschien leuk om nog is wat dieper in te duiken hoe het nou zit met de NG library en mijn eigen smaak. Het moge overigens duidelijk zijn dat ik wel van beat em ups hou. En metal slug vind ik ook tof. Maar gezien ik dus al samurai showdown via ps2 kan spelen, en alle kofs die ik leuk vind.....en met enige moeite ook wel fatal fury (mark of the wolves was toch ook FF?) dan heb je imho de grootse name wel gehad. Last blade heb ik dan niet, maar die is er ook voor ps4 en ik dacht ook pc.
Een titel als magician lord, die heb ik ook nog wel is geprobeerd. Maar dat is dan niet iets waarbij ik gelijk had van, wow dit was een meester werk. Mogelijk ook niet eerlijk omdat we/ik tegenwoordig natuurlijk met hele andere ogen kijken naar games. Als je bvb van ghost n goblins op je c64 naar magician lord ging was het wsl te vergelijken met de stap sd - hd, of nu regulier hd naar 4k met hdr.
Ook moet ik eerlijk toegeven dat juist de ghost n goblins (err of in mijn geval wsl ghost n ghouls op de snes, al hoewel ik idd goblins wel is op de c64 gespeeld zou kunnen hebben) me in eerste instantie tegenviel, maar nadat ik er meer tijd in stak en langzaam beter werd, dat ik hem kon gaan waarderen. Mogelijk zal dit hetzelfde zijn met ML.
Baseball games heb ik sowieso weinig mee, dus geen eigen oordeel, maar kan we ook geen reviews herinerren of ervaringen van anderen die aangaven dat het echt een goed spel was. Van algemene neo geo review kan ik me inderdaad wel herinneren dat er ook vaak games gewoon 60-70% scores kregen. Dat vind ik met een snes of md game al een reden om een game te negereren, maar als die game dan nog 6-8x zo duur was.......misschien leuk om nog is wat dieper in te duiken hoe het nou zit met de NG library en mijn eigen smaak. Het moge overigens duidelijk zijn dat ik wel van beat em ups hou. En metal slug vind ik ook tof. Maar gezien ik dus al samurai showdown via ps2 kan spelen, en alle kofs die ik leuk vind.....en met enige moeite ook wel fatal fury (mark of the wolves was toch ook FF?) dan heb je imho de grootse name wel gehad. Last blade heb ik dan niet, maar die is er ook voor ps4 en ik dacht ook pc.
Een titel als magician lord, die heb ik ook nog wel is geprobeerd. Maar dat is dan niet iets waarbij ik gelijk had van, wow dit was een meester werk. Mogelijk ook niet eerlijk omdat we/ik tegenwoordig natuurlijk met hele andere ogen kijken naar games. Als je bvb van ghost n goblins op je c64 naar magician lord ging was het wsl te vergelijken met de stap sd - hd, of nu regulier hd naar 4k met hdr.
Ook moet ik eerlijk toegeven dat juist de ghost n goblins (err of in mijn geval wsl ghost n ghouls op de snes, al hoewel ik idd goblins wel is op de c64 gespeeld zou kunnen hebben) me in eerste instantie tegenviel, maar nadat ik er meer tijd in stak en langzaam beter werd, dat ik hem kon gaan waarderen. Mogelijk zal dit hetzelfde zijn met ML.
10 second ninja DONE
Wat oude reviews betreft zijn deze niet altijd zo heel betrouwbaarSagat schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:17:
Ik zie je punt. Mijn aanmame hierbij was dat ook de neo geo een normale verdeling had van slecht tot zeer goede games, maar dit is in de situatie waar ze hun eigen games maken en uiteraard een premium systeem maker waker natuurlijk anders.
Voor de megadrive heb je het voorbeeld als phantasy star IV die vrij matige reviews kreeg omdat het een vrij late release was.
Of snes titels als skyblazer en run saber zeer matig in die tijd maar wat eigenlijk toch wel vrij solide titels zijn. vast wel meer voorbeelden.
Echte toppers zijn op de vele consoles ver te zoeken. de vele onbekendere shoot em ups en beat em ups op de neo geo zijn vandaag de dag erg gewild. Het zijn vrij goede games ook de onbekendere 2D vechtgames voor het systeem en een paar andere unieke genres zoals crossed swords.
Als je van de arcade ervaring houdt zijn er eigenlijk geen titels op de neo geo die je matige scores kan geven op uitzonderingen daar gelaten, maar dat zijn er dan ook slechts maar heel weinig.
Het was een onbetaalbaar systeem maar dat neemt niet weg dat de spellen voor het systeem zeer goed zijn.
Tevens ook vele compilaties om deze games goedkoper te spelen maar helaas vaak met enkel de bekendere games. maargoed je hebt dan ook emulatie of multi carts om zelfs de onbekendere neo geo games te spelen.
[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 02-03-2017 09:46 ]
Deze week sinds lange tijd weer een retro aankoop gedaan. Een console gekocht die over één dag retro is. 
Een Nintendo Wii Mario Kart Pack met de Wii Motion Plus Controller en Mario Kart Wii Wheel
Wii Fit Plus met Balance Board
New Super Mario Bros.
8 andere Nintendo games en een tweede UbiSoft Trustmaster Wheel.
In het pakket zat nog een Wii in nieuwstaat met Wii Mote en alle bijbehorende kabels.
En nog een doos met van die 'troep' accessoires.
Alles in nieuwstaat met verpakkingen en boekjes. € 65,00.
Dat terwijl ik alleen op zoek ging voor tweede Wii Motion Plus Controller om samen met mijn dochter te kunnen gamen.
In de zomer van 2014 al een zwarte Wii gekocht met Wii Motion Plus Controller voor € 25,00. Die was overigens zonder doos, maar de goedkoopste van Marktplaats op dat moment.
Een Nintendo Wii Mario Kart Pack met de Wii Motion Plus Controller en Mario Kart Wii Wheel
Wii Fit Plus met Balance Board
New Super Mario Bros.
8 andere Nintendo games en een tweede UbiSoft Trustmaster Wheel.
In het pakket zat nog een Wii in nieuwstaat met Wii Mote en alle bijbehorende kabels.
En nog een doos met van die 'troep' accessoires.
Alles in nieuwstaat met verpakkingen en boekjes. € 65,00.
Dat terwijl ik alleen op zoek ging voor tweede Wii Motion Plus Controller om samen met mijn dochter te kunnen gamen.
In de zomer van 2014 al een zwarte Wii gekocht met Wii Motion Plus Controller voor € 25,00. Die was overigens zonder doos, maar de goedkoopste van Marktplaats op dat moment.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
Dit is helemaal mijn topic. Ik hou van oude games op de nes, snes, n64, gamecube, psx, ps2..
Daar het het enige spel op de MD met SVP chip is...vind ik bij de SNES en de FX(2) ook nice to have:

Buiten dat om is het ook een fantastische game. Best verslavend!Exorcist schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:24:
Daar het het enige spel op de MD met SVP chip is...vind ik bij de SNES en de FX(2) ook nice to have:
[afbeelding]
Vanavond weer een maat op bezoek, gaat de cart wel even de Sega inksborg schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:38:
[...]
Buiten dat om is het ook een fantastische game. Best verslavend!
Had overigens liever de 32x variant, maar vond ik te prijzig
[ Voor 12% gewijzigd door Exorcist op 02-03-2017 11:52 ]
Verwijderd
@Neo Geo
Misschien niet helemaal eerlijk van mij, maar Neo Geo tel ik (net zoals 3DO en Turbo Grfx16) eigenlijk nooit mee als ik het over de 16-bit era heb.
In mijn jeugd nog nooit iemand met deze systemen gezien, ik heb ze ook nooit in de winkel zien liggen en als ik er vandaag de dag over begin tegen vrienden, kennissen of familie dan word ik aangekeken of dat ik van een andere planeet kom. Van horen, zeggen heb ik vernomen dat de games duurder dan 200 gulden per stuk waren toen der tijd.
Al had ik er van afgeweten in mijn kinder jaren dan hadden mijn ouders echt niet zoveel betaald voor videogames.
Game collectors en videogame nerds weten natuurlijk wel van deze systemen af maar bij het grote publiek zijn ze niet tot nauwelijks bekend. Neemt natuurlijk niet weg dat vooral SNK de ene na de andere knaller uitbracht op de Neo Geo.
@Jumpman; Morgen plaats ik ter gelegenheid van de Wii's retro geboorte een foto op het forum met de wat onbekendere/overlooked goede Wii games uit mijn Wii library.
Misschien niet helemaal eerlijk van mij, maar Neo Geo tel ik (net zoals 3DO en Turbo Grfx16) eigenlijk nooit mee als ik het over de 16-bit era heb.
In mijn jeugd nog nooit iemand met deze systemen gezien, ik heb ze ook nooit in de winkel zien liggen en als ik er vandaag de dag over begin tegen vrienden, kennissen of familie dan word ik aangekeken of dat ik van een andere planeet kom. Van horen, zeggen heb ik vernomen dat de games duurder dan 200 gulden per stuk waren toen der tijd.
Al had ik er van afgeweten in mijn kinder jaren dan hadden mijn ouders echt niet zoveel betaald voor videogames.
Game collectors en videogame nerds weten natuurlijk wel van deze systemen af maar bij het grote publiek zijn ze niet tot nauwelijks bekend. Neemt natuurlijk niet weg dat vooral SNK de ene na de andere knaller uitbracht op de Neo Geo.
@Jumpman; Morgen plaats ik ter gelegenheid van de Wii's retro geboorte een foto op het forum met de wat onbekendere/overlooked goede Wii games uit mijn Wii library.
Ook hier moet ik het met je eens zijn, wat saaigast7 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:42:
[...]
Wat oude reviews betreft zijn deze niet altijd zo heel betrouwbaar
Al deze games ken ik niet, misschien is kijken.Voor de megadrive heb je het voorbeeld als phantasy star IV die vrij matige reviews kreeg omdat het een vrij late release was.
Of snes titels als skyblazer en run saber zeer matig in die tijd maar wat eigenlijk toch wel vrij solide titels zijn. vast wel meer voorbeelden.
edit: err phantasy star wel, die andere 2 niet.
Ja mocht ik ooit een neo geo kopen dan zou mijn verzameling zeker multicars of repro's gaan worden. Of misschien zelfs een sd naar cart oplossing (ik neem tenminste aan dat dit ook voor de neo geo bestaat.Echte toppers zijn op de vele consoles ver te zoeken. de vele onbekendere shoot em ups en beat em ups op de neo geo zijn vandaag de dag erg gewild. Het zijn vrij goede games ook de onbekendere 2D vechtgames voor het systeem en een paar andere unieke genres zoals crossed swords.
Als je van de arcade ervaring houdt zijn er eigenlijk geen titels op de neo geo die je matige scores kan geven op uitzonderingen daar gelaten, maar dat zijn er dan ook slechts maar heel weinig.
Het was een onbetaalbaar systeem maar dat neemt niet weg dat de spellen voor het systeem zeer goed zijn.
Tevens ook vele compilaties om deze games goedkoper te spelen maar helaas vaak met enkel de bekendere games. maargoed je hebt dan ook emulatie of multi carts om zelfs de onbekendere neo geo games te spelen.
Was niet een van de klachten over de 32x versie dat deze minder game modes en/of opties had dan de md versie?Exorcist schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:51:
[...]
Vanavond weer een maat op bezoek, gaat de cart wel even de Sega in. Op 60 Hz
Had overigens liever de 32x variant, maar vond ik te prijzig
[ Voor 12% gewijzigd door Sagat op 02-03-2017 15:08 ]
10 second ninja DONE
Verwijderd
@gast7: Reviews van moderne games zijn ook weleens flink onbetrouwbaar, ik denk zelfs veel vaker dan in het 16-bit tijdperk.
Kijk bv maar eens naar de IGN review van Alien Isolation en dan meteen naar de thumbs up, thumbs down ratio die de review krijgt.
Mede door deze IGN review werd de meme "You can't spell ignorant without IGN" groot op het internet.
Ook ontvangt IGN veel advertentie gelden van bepaalde game ontwikkelaars en heel toevallig komen die games in IGN reviews dan in de regel dik boven de 9 uit.
De afgelopen generatie (ik dacht dat het Gamespot was) is er zelfs een reviewer ontslagen omdat hij de crappy game Kane & Lynch ook als crappy beoordeelde terwijl Eidos hen flinke advertentie gelden betaalde voor de game.
Als je er vanuit gaat dat game journalistiek een eerlijke business is dan zit je er IMO toch een beetje ver naast.
Gamergate is er immers niet voor niets maar ontstond nadat indie game developer Zoe Quin in bed dook met game journalisten in ruil voor goede reviewcijfers.
@Sagat; ken de 32x versie niet maar de MD versie was iig een race game met slechts 3 race tracks.
Kijk bv maar eens naar de IGN review van Alien Isolation en dan meteen naar de thumbs up, thumbs down ratio die de review krijgt.
Mede door deze IGN review werd de meme "You can't spell ignorant without IGN" groot op het internet.
Ook ontvangt IGN veel advertentie gelden van bepaalde game ontwikkelaars en heel toevallig komen die games in IGN reviews dan in de regel dik boven de 9 uit.
De afgelopen generatie (ik dacht dat het Gamespot was) is er zelfs een reviewer ontslagen omdat hij de crappy game Kane & Lynch ook als crappy beoordeelde terwijl Eidos hen flinke advertentie gelden betaalde voor de game.
Als je er vanuit gaat dat game journalistiek een eerlijke business is dan zit je er IMO toch een beetje ver naast.
Gamergate is er immers niet voor niets maar ontstond nadat indie game developer Zoe Quin in bed dook met game journalisten in ruil voor goede reviewcijfers.
@Sagat; ken de 32x versie niet maar de MD versie was iig een race game met slechts 3 race tracks.
En doordat er maar 3 tracks bijzitten ben ik meestal gauw klaar met die game
Dit topic is gesloten.