Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.526 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:49
die's niet goed wijs, 900 usd betalen voor een 'nieuwe' nes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:35:
Iemand ervaring met de Shark Display Boxes?
Zijn ze bv. zoveel beter dan de gewone snug fit box protectors?
2 jaar geleden heb ik zo'n 250 van de gewone snug fit box protectors besteld via Retrogamefreak.
Ik was aan het twijfelen om ze te vervangen voor de Shark Display Boxes maar 250 keer de protectors vervangen vind ik wat overdreven + het geld dat je ervoor betaalt.

Weet iemand of je kan controleren of een ongebruikte NES of SNES effectief nog niet gebruikt is?
Zit bv. de NES los in het plastiek of is dit plastiek "vastgeritst".
Ik heb een zoekertje zien staan met een zogezegde ongebruikte NES en ik zou wel eens een "nieuwe NES" in mijn collectie willen hebben.
Ik wil niet echt kilometers rijden indien dit niet te controleren valt en ik dus in het zak gezet word.
de nes zelf zit in een open plastic zak voor zover ik me kan herinneren maar als ik het me ook goed herinner hebben de openingen van de doos zelf wel een nintendo zegel net als sommige nes/snes games dat hebben met zo zwart stickertje als die aan beide kanten niet is verbroken denk ik dat je goed zit maar dan nog ben ik wel erg benieuwd hoe hij zo on aangeraakt is geweest?

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11-2019
Zijn meestal gewoon dombos die je wijs willen maken dat het nieuw is omdat het plastic er nog bij zit.. altijd grappig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
Potato42 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:04:
[...]

Nice,

Gisteren ook een koopje gedaan, moet het nog ontvangen maar heb voor de Sega MD 4 games gekocht

Batman
Super Thunder Blade
TMNT Tournament Fighters
Rock 'n Roll Racing

voor 31 euro.
Het heeft even geduurd maar ze zijn binnen

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/Mobile%20Uploads/IMG_20170124_210333_zpsocbiostl_edit_1485289241749_zps9yhyqo7y.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:37
Net even mijn nes games in box protectors gedaan. Ziet er aardig strak uit :)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/64ml92.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/29ypkap.jpg

[ Voor 130% gewijzigd door Pelox op 24-01-2017 22:56 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Ziet er strak uit! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Toen in Simon's Quest kreeg als 8/9 jarige jongen was ik er eerst absoluut niet blij mee.. weinig gespeeld in het begin maar uiteindelijk werd het 1 van mijn favorieten spellen. Doosje is nog in een zeer goede staat en verder ook helemaal compleet ben er nu dus ook nog heel blij mee :)

Doosje van Double dragon III is er het slechts aan toe.. de rest is allemaal nog in goede of zeer goede staat!

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 14:15
Pelox schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:46:
Net even mijn nes games in box protectors gedaan. Ziet er aardig strak uit :)
Netjes! Moet zeggen dat ze er in box protectors sws veel beter uit zien ook zijn ze wat beschadigd. Heb de mijne laatst ook in protectors gestoken.

Leuke collectie verder! North & South huurde ik vroeger altijd bij de videotheek, echt jeugdsentiment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 22:07
Simon's Quest was wel oke maar ik snapte nooit hoe ik het moest uitspelen. Het was altijd wel leuk om de hele wereld te verkennen en al die upgrades te vinden / kopen. De sfeer en gameplay was wel goed, alleen hoe je het moest uitspelen had wat duidelijker gemogen :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Tinus_Budel schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:12:
[...]

Netjes! Moet zeggen dat ze er in box protectors sws veel beter uit zien ook zijn ze wat beschadigd. Heb de mijne laatst ook in protectors gestoken.

Leuke collectie verder! North & South huurde ik vroeger altijd bij de videotheek, echt jeugdsentiment!
Ja north & south was en is 1 van onze favorieten!

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09 07:59
Soms vraag je jezelf af of het goed is als je weer de muziek van Simon's quest in je hoofd hoort afspelen. :P

Toch blijf ik bij de eerste zitten, vooral na het uitvinden van een "skip" in sommige levels. Maakt het toch ietsjes leuker naarmate je meer en meer pogingen probeert om vervolgens een korte victorie-yell uit te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
Wat is jullie ervaring eigenlijk met het kopen van games via Ebay? Ik heb me hier nog niet aan gewaagd maar mij lijkt dit veiliger dan bijvoorbeeld via marktplaats aangezien je met PayPal kunt betalen.

Al weet je natuurlijk nooit of je het echte werk ontvangt of een repro ofzo, maar ook hierin lijkt mij ebay veel veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Mijn ervaring is dat ebay veel veiliger is, je hebt kopersbescherming via paypal, de feedback (waarom dat uberhaupt nog niet op MP geintroduceerd is is mij een vraag), mensen zijn er wat eerlijker.
Via MP wel ooit wat ontvangen wat niet aan de verwachting voldeed, kapot was, of iets anders dat niet in de omschrijving stond en dan sta je best machteloos. Op ebay niet (ook wel eens wat geweest, maar meestal had ik dan niet goed gelezen }:O ).

Ik heb pas 1 game voor de SMD gekocht op ebay, en dat is helemaal goed gegaan. Heb toen zelfs gevraagd waarom er 7 euro verzendkosten gevraagd werd (n.b.:één game) en die is toen verlaagd naar 2,...zoveel.

Nadeel van ebay is dat de games vaak véél duurder zijn dan op MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Persoonlijk koop ik alles via ebay en verkoop ik juist via marktplaats omdat het een zeer populair platform is in Nederland. Maar kopen doe ik daar vrijwel nooit. Het laatste wat ik via marktplaats heb gekocht was een Roland MT32 synth, en daarvoor een sealed XBOX (de eerste) voor 20 euro :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sir_Hendro op 25-01-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Sir_Hendro schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:46:
Persoonlijk koop ik alles via ebay en verkoop ik juist via marktplaats omdat het een zeer populair platform is in Nederland. Maar kopen doe ik daar vrijwel nooit. Het laatste wat ik via marktplaats heb gekocht was een Roland MT32 synth :P
Deed ik ook (niet met games) omdat de prijzen net andersom waren, laag op ebay, hoog op MP.
Nog een nadeeltje van ebay is de verzendtijd die vaak langer is als het uit het buitenland komt, en natuurlijk duurder (tenzij > china).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Kan het zijn dat je het kanaal van een Nes en Atari wel op je tv (samsung 40d5000) kan vinden via rf maar die van een Snes niet?? Heb hier 2 super nintendo's die ik gewoon met geen geweld te zien krijg op mijn tv.. Ja ik weet dat ik het via de composiet moet proberen maar die kabel heb ik nog niet gevonden.. dus vandaar via de rf.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Wat ik zo lees is dat je PAL B/G (55MHz) channel C36 moet gebruiken en dan komt hij direct in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
hmmm vanavond dan toch maar weer eens proberen.. met automatisch en handmatig zoeken vind ik niks

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
Potato42 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:40:
Mijn ervaring is dat ebay veel veiliger is, je hebt kopersbescherming via paypal, de feedback (waarom dat uberhaupt nog niet op MP geintroduceerd is is mij een vraag), mensen zijn er wat eerlijker.
Via MP wel ooit wat ontvangen wat niet aan de verwachting voldeed, kapot was, of iets anders dat niet in de omschrijving stond en dan sta je best machteloos. Op ebay niet (ook wel eens wat geweest, maar meestal had ik dan niet goed gelezen }:O ).

Ik heb pas 1 game voor de SMD gekocht op ebay, en dat is helemaal goed gegaan. Heb toen zelfs gevraagd waarom er 7 euro verzendkosten gevraagd werd (n.b.:één game) en die is toen verlaagd naar 2,...zoveel.

Nadeel van ebay is dat de games vaak véél duurder zijn dan op MP.
Zoiets dacht ik dus ook al en eerlijk gezegd betaal ik online liever een euro meer met de zekerheid dat ik ook wat krijg dan dat ik word "genaaid".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Tinus_Budel schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:50:
[...]

Zoiets dacht ik dus ook al en eerlijk gezegd betaal ik online liever een euro meer met de zekerheid dat ik ook wat krijg dan dat ik word "genaaid".
Paar manieren om dat tegen te gaan is

- vragen of je het op kunt halen (oplichters hebben excuses om je niet aan de deur te krijgen)
- als het te ver rijden is (100 km voor iets van 20 euro) óók vragen of je het op kunt halen, als je het op kunt halen bij de verkoper daarna melden dat het dit weekend toch niet uitkomt en het liever wilt laten verzenden (je hebt NAW, + toezegging dat je het op mag halen).
- altijd iban controleren op oplichting, in het slechtste geval ben je de eerste of is er (nog) niks bekend.

Ik had bij die laatste 4 games voldoende vertrouwen om het op te laten sturen (overige advertenties waren een of ander bronzen beeldje, oude boeken, een tafeltje etc... iig geen iphonies, macbooks, merkkleding etc). Donderdag overgemaakt en daarna hélémaal niks meer gehoord, nog een paar keer een bericht gestuurd maar hoorde niks. Dus had er wel even de P in, totdat het pakketje toch bezorgt was. Ik weer een bedankberichtje gestuurd, tot nu toe nog geen reactie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Afgelopen zondag sinds lange tijd weer eens zitten stoeien met de SNES.
in eerste instantie aangesloten via composite. Beeld viel me nog mee, en weinig tot geen inputlag.
Wist nog wel dat ik een Svideo aansluiting moest hebben, echter hier kreeg ik geen goed beeld.
Continue kleine verticale schokjes.

Aansluiten via een receiver voor eventuele upconversion of upscale verhielp dit niet.
Iemand ervaring met SNES en svideo aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
Potato42 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:11:
[...]

Paar manieren om dat tegen te gaan is

- vragen of je het op kunt halen (oplichters hebben excuses om je niet aan de deur te krijgen)
- als het te ver rijden is (100 km voor iets van 20 euro) óók vragen of je het op kunt halen, als je het op kunt halen bij de verkoper daarna melden dat het dit weekend toch niet uitkomt en het liever wilt laten verzenden (je hebt NAW, + toezegging dat je het op mag halen).
- altijd iban controleren op oplichting, in het slechtste geval ben je de eerste of is er (nog) niks bekend.

Ik had bij die laatste 4 games voldoende vertrouwen om het op te laten sturen (overige advertenties waren een of ander bronzen beeldje, oude boeken, een tafeltje etc... iig geen iphonies, macbooks, merkkleding etc). Donderdag overgemaakt en daarna hélémaal niks meer gehoord, nog een paar keer een bericht gestuurd maar hoorde niks. Dus had er wel even de P in, totdat het pakketje toch bezorgt was. Ik weer een bedankberichtje gestuurd, tot nu toe nog geen reactie 8)7
Goeie tips!

En voor de rest, moet zeggen dat ik het gewoon een vorm van beleefdheid vind om even iets te laten weten. Maar ja wie ben ik he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Tinus_Budel schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:53:
[...]

Goeie tips!

En voor de rest, moet zeggen dat ik het gewoon een vorm van beleefdheid vind om even iets te laten weten. Maar ja wie ben ik he ;)
Nog eentje, als je het rekeningnummer hebt gekregen, zeggen dat je het hebt overgemaakt als je bericht krijgt dat hij/zij nog niets heeft ontvangen is het vaak ook wel in orde. Een oplichter zal dat niet allemaal bijhouden. Daarna pas overmaken.

Oh, en ophalen blijft het beste natuurlijk. }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik kwam dit tegen via Reddit en ik denk dat iedereen hier dit ding wel wil hebben. Een custom RPi case gebaseert op de SNES in combinatie met functionerende cartridges.

Inside the Raspberry SUPER Pi case

Afbeeldingslocatie: https://static1.squarespace.com/static/564fa8f9e4b033f56d1ad745/t/58851fafdb29d6b295d31f33/1485119419946/?format=750w

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Seroczynski schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:01:
Ik kwam dit tegen via Reddit en ik denk dat iedereen hier dit ding wel wil hebben. Een custom RPi case gebaseert op de SNES in combinatie met functionerende cartridges.

[afbeelding]
_O- _O- die usb van de cart :+

Mooie case verder :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymas
Leuke oplossing :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van de week een mooie set Bowers & Wilkins DM302 speakers op de kop getikt, voor de gameroom (voor zolang deze nog bestaansrecht heeft). Moet ze nog gaan plaatsen, maar verwacht wel iets beter geluid. Momenteel een Pioneer VSX-922 met 7.1 opstelling, maar met standaard Pioneer speakers. Zijn niet slecht en leuk voor surround, maar voor het betere stereo-werk zijn de DM302's meer dan prima.

's horen of de MegaDrive de lekkere lage tonen goed kan laten brullen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik weet niet waarom maar meestal vond ik het geluid uit de MegaDrive echt verschikkelijk om aan te horen terwijl dat van de NES eigenlijk ook niet bepaald veel voorstelde. Toch kon ik de NES geluiden beter verdragen naar die van de MegaDrive (en tevens de Master System). Dit heeft mogelijk te maken met het feit dat de NES beperkter is mijn zijn vier geluidskanalen waardoor developers meer moeite erin hebben gestoken er iets degelijks uit te krijgen. Bij Sega vond ik meestal alleen de games van Sega zelf goed qua geluid / muziek. Uiteraard toen de SNES uitkwam was het einde verhaal. Dat ding schopt kont zowel audio als visueel. Hoe zit dat bij jullie qua smaak voor muziek & geluid?

[ Voor 10% gewijzigd door Sir_Hendro op 26-01-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan me (groten)deels vinden in dit:

YouTube: Sega Genesis vs Super Nintendo - SNES vs GENESIS

Qua geluid en dan tussen de SNES en MD. De SNES vind ik echt niet op ieder vlak superieur aan de MD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Sir_Hendro schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:54:
Hoe zit dat bij jullie qua smaak voor muziek & geluid?
Het verschilt per game wat mij betreft. Sommige MD-games zijn hartstikke kleurrijk, sommige klinken net zo goed als SNES-titels. Ik denk dat het niet aan de mogelijkheden van het apparaat ligt maar echt aan de developers die er wel of niet iets mee doen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:44
Exorcist schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:46:
Van de week een mooie set Bowers & Wilkins DM302 speakers op de kop getikt
... voor het betere stereo-werk zijn de DM302's meer dan prima.
Goede keus! Toevallig hier een vrij vergelijkbare situatie. Beneden waren de DM302's leuke rears (603 fronts :*)) maar aangezien ik veel meer tijd op de werkkamer doorbreng heb ik de pioneers van boven verwisseld voor de DM302's van beneden. En ze worden aangestuurd met een VSX-1021. Ben er erg tevreden mee B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Cyphax schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:23:
[...]

Het verschilt per game wat mij betreft. Sommige MD-games zijn hartstikke kleurrijk, sommige klinken net zo goed als SNES-titels. Ik denk dat het niet aan de mogelijkheden van het apparaat ligt maar echt aan de developers die er wel of niet iets mee doen. :)
Hier kan ik in meegaan.
Bij mij speelt vooral de persoonlijke kwestie mee dat ik vroeger een MD had en geen SNES. Maar ik hou wel van dat rauwere, meer synthesizer-achtige. Hoort wel bij de 80's vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@md sound
Heb ik hier ook al vaker over 'gezeurd', het is natuurlijk is subjectief iets, maar ik heb exact hetzelfde, bij de nes was het gewoon iets wat bij die tijd hoorde. Bij de Snes, maar ook de amiga (mijn andere 16bit ervaring) vond ik het geluid echt zo veel fijner dan md. Toegegeven mijn md ervaring is/wat beperkt. Paar keer gehuurd, vooral later met de mega cd icm met final fight in vakantie als vrienden bleven slapen, good times :)
Maar als ik op mijn x360 de megadrive collectie speel heb ik nog steeds het gevoel dat het geluid dus achter loopt ivm snes/amiga.

Iemand poste ook dat er in de sega md dev documentatie ergens een chip foutief benoemd was.......het feit dat ik dit al gelijk geloof is voor mij toch wel een indicatie dat er iets raars aan de hand was.
Bij andere consoles zou ik dit met een korreltje zout nemen ;)

Overigens is md geluid nog steeds fijner dan pc speakers, waar ook hele volksstammen in die tijd mee speelde.........toen al had de pc amazing gfx. Maar het geluid? EW (snel gefixed met dedicated geluidskaartjes natuurlijk.)
En street of rage soundtrack, en de classica SEEGAAA bij sonic games......daaar is ook maar een smiley voor _/-\o_
Exorcist schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:46:
Van de week een mooie set Bowers & Wilkins DM302 speakers op de kop getikt, voor de gameroom (voor zolang deze nog bestaansrecht heeft).
Wut? Ga jij je gameroom opdoeken? Jij bent mijn voorbeeld man, als ik mijn office/wannabe game hoekje ook maar een kwart zo episch krijg als de foto's die ik hier af en toe zie dan ben ik al helemaal happy _/-\o_

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:27:

[...]

Wut? Ga jij je gameroom opdoeken? Jij bent mijn voorbeeld man, als ik mijn office/wannabe game hoekje ook maar een kwart zo episch krijg als de foto's die ik hier af en toe zie dan ben ik al helemaal happy _/-\o_
Haha, thanks man! Nou, ja..twijfel om bij mijn vrouw weg te gaan wat zou inhouden dat ik het huis moet/wil verkopen. Zou anders nooit zoiets überhaupt overwegen, die ruimte is mijn holy grail :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:17:
[...]

Haha, thanks man! Nou, ja..twijfel om bij mijn vrouw weg te gaan wat zou inhouden dat ik het huis moet/wil verkopen. Zou anders nooit zoiets überhaupt overwegen, die ruimte is mijn holy grail :+
Ugh i hear ya. succes gozert!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:05:
[...]

Ugh i hear ya. succes gozert!
:> :> thx!

Als ik "blijf" dan moet ik echt wel gaan inhalen. Maanden nauwelijks iets gekocht, nieuw of oud. Moet toch weer ergens gaan kriebelen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Afgelopen vrijdag de box protectors voor mijn SFC en twee games ontvangen, met daarnaast eentje extra voor de GameBoy (classic). De boxed GameBoy die ik heb is in een ietswat mindere staat dan mijn andere boxed consoles, waar voornamelijk een verschrikkelijke hoeveelheid stickerresidu de oorzaak van was.

Daarop heb ik voor het eerst een poging gedaan om stickerresidu te verwijderen van een box, en man wat een resultaat :D Ik ben er vanzelfsprekend enorm tevreden over. Voor onderstaand resultaat heb ik gebruik gemaakt van 96% alcohol en wattenstaafjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o0zYutHpyCUfQC0DeVB6aHto/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 16:32
Seroczynski schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:54:Daarop heb ik voor het eerst een poging gedaan om stickerresidu te verwijderen van een box, en man wat een resultaat :D Ik ben er vanzelfsprekend enorm tevreden over. Voor onderstaand resultaat heb ik gebruik gemaakt van 96% alcohol en wattenstaafjes.
Dat mag je zeggen. Zeker goed gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:54:
Afgelopen vrijdag de box protectors voor mijn SFC en twee games ontvangen, met daarnaast eentje extra voor de GameBoy (classic). De boxed GameBoy die ik heb is in een ietswat mindere staat dan mijn andere boxed consoles, waar voornamelijk een verschrikkelijke hoeveelheid stickerresidu de oorzaak van was.

Daarop heb ik voor het eerst een poging gedaan om stickerresidu te verwijderen van een box, en man wat een resultaat :D Ik ben er vanzelfsprekend enorm tevreden over. Voor onderstaand resultaat heb ik gebruik gemaakt van 96% alcohol en wattenstaafjes.

[afbeelding]
Netjes! Doet me er ook gelijk aan denken om nog 's een GameBoy mét doos te kopen (of alleen de doos, in dit geval). En dan degene die ik vroeger had, de relatief standaard variant: http://img004.lazygames.i...mefaqs_AALeYn6E.sized.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Die uitvoering heb ik ook liever, aangezien dat de oorspronkelijke release betreft. De GameBoy die ik nu heb, heb ik ooit voor €25 opgepikt. Kon ik toen niet laten liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er hier mensen hier die een idee hebben wat een family fun mat samen met athletic world waard is is? Ben deze net tegen gekomen bij het opruimen. Waar ik mijn nes zelf nog niet wil weg doen. En daar gewoon ook nog games heb die ik wil spelen. Heb ik bij de mat weinig nostalgische gevoelens.

Mijn nesje is overigens aardig verkleurd ;(
Misschien ooit nog is met retro bright gaan spelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Sagat op 30-01-2017 12:34 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:01:

[afbeelding]
Dit......ik wilde zelf met dual sd kaartje gaan werken, of met een grote kaart en dan kijken of ik een dual boot kon proggen ofzo......maar dit is exact wat ik wil, en dan nog in de kast van mijn lievelings retro console! Enige wat ik mis is order now! (en dan een pi natuurlijk, maar dat is makkelijk te fixen, enige wat ik me afvraag of ik alles in elkaar kan klikken of ook extra usb poorten moet gaan solderen ofzo, dat is niet aan mij besteed)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
iemand interesse in deze oude vergeelde snes welke ik niet aan de praat krijg? Misschien bruikbaar voor de onderdelen?

V&A aangeboden: Super nintendo, incompleet

what you see is what you get.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:50
Sagat schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:53:
[...]

Enige wat ik mis is order now!
Ik was ook al op zoek naar die knop ;)
De mini snes ziet er echt mooi uit. Een van de betere hobby projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-09 21:20
Sagat schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:31:
Zijn er hier mensen hier die een idee hebben wat een family fun mat samen met athletic world waard is is? Ben deze net tegen gekomen bij het opruimen. Waar ik mijn nes zelf nog niet wil weg doen. En daar gewoon ook nog games heb die ik wil spelen. Heb ik bij de mat weinig nostalgische gevoelens.

Mijn nesje is overigens aardig verkleurd ;(
Misschien ooit nog is met retro bright gaan spelen.

[video]
Als het enkel het spel is met de mat denk ik dat je zeer veel geluk hebt als je er 50 euro voor krijgt waarschijnlijk slechts 30 niet gewild. In doos 150 - 250 als het zeer netjes is nog meer. In zeer slechte staat uiteraard slechts rond de 100.

Niet heel common maar je hebt dan ook een zeer gelimiteerd publiek die het dan ook echt wil hebben al helemaal als het niet cib is. Zelfs als het cib zou zijn in de netste staat zou ik het persoonlijk niet eens gratis aan de collectie adden. Niet mijn ding zelfs voor de historie wat dan ook niet mijn doel is qua collecten, maar voor de fan die echt alles van Nintendo wil hebben is het een interessant item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week weer eens de aloude PS1 van stal gehaald en de cd van TR III erin gedaan en begonnen de game weer eens te spelen. Zoveel jaar na dato nog steeds leuk op zijn tijd. Wie herkent dit.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2017 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:59
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:29:
[video]

Van de week weer eens de aloude PS1 van stal gehaald en de cd van TR III erin gedaan en begonnen de game weer eens te spelen. Zoveel jaar na dato nog steeds leuk op zijn tijd. Wie herkent dit.
We hebben denk ik allemaal wel onze favorieten die we nog wel eens in één van onze consoles proppen :)

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:29:
[video]

Ik ook wel, 'k zat laatst Ridge Racer te spelen. En op oudere consoles.. ik speel ook nog weleens SoR op de MD, en de kinderen spelen sowieso op al die consoles door elkaar (nouja, niet alle; tot aan de N64 op het moment :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:22
Ben nu bezig met Zelda 2.

Moest wel mijn NTSC console aansluiten, want was begonnen met NTSC versie op de PAL console, maar die geeft artifacten in het beeld (en het menu bovenin beeld rolt). En PAL Zelda 2 loopt te traag op de NTSC console. Dus speel nu gewoon NTSC versie op de NTSC console.

Snap niet wat het nut nou is van de lockout chip disablen. PAL en NTSC mixen gewoon niet lekker.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:59
Xyphoid schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:26:

Moest wel mijn NTSC console aansluiten, want was begonnen met NTSC versie op de PAL console, maar die geeft artifacten in het beeld (en het menu bovenin beeld rolt). En PAL Zelda 2 loopt te traag op de NTSC console. Dus speel nu gewoon NTSC versie op de NTSC console.

Snap niet wat het nut nou is van de lockout chip disablen. PAL en NTSC mixen gewoon niet lekker.
Lockout disabled is wel handig voor pal game hacks/kopieëen... aan de eene kant het speelt maar de processor van de NTSC tikt gewoon sneller.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben wel benieuwd.....op mijn nes heb ik eigenlijk geen herinnering aan games die 'vreselijk' traag waren. Op de Snes......ugh......mijn heel erg dure sf2 cart liep toch wel een heel stuk trager dan de arcade versie, en hoewel final fight an sich lekker weg speelde, viel het me wel op de de timer enorm traag was.....Verder niet veel misbaksels gekocht destijds (denk ik, moet nog steeds is mijn collectie hier posten, mogen jullie oordelen :P ) omdat ik een beetje de gaming mags volgde en die gaven het toch meestal wel door als een spel verpruts was door slecht pal conversie (of juist gebrek aan)

Hebben jullie dus nes games die problemen hadden? Aan zelda 2 destijds weinig gemerkt buiten dat ik de game veel minder leuk vond dan deel 1 (misschien beetje ala mario 2, nog steeds leuk spel, maar wijkt enorm af van zijn voorganger.........waarbij mario 2 natuurlijk letterllijk een ander spel was/is :D )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Kadardar schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 23:19:
[...]

Lockout disabled is wel handig voor pal game hacks/kopieëen... aan de eene kant het speelt maar de processor van de NTSC tikt gewoon sneller.
De lockoutchip disablen maakt 'm ook wat toleranter naar cartridges toe; er zit een chip in de cart die moet syncen met die lockoutchip en dat komt vrij nauw. Als je moeite hebt om cartridges aan de gang te krijgen, dan is het al de moeite om dat pinnetje even los te pulken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymas
Ik had ook een keer gezien dat er twee PAL regios bestonden voor de NES (A en B ), waarbij A enkel voor Engeland en Italië was en B voor overig Europa. Deze werden ook apart gehouden door diezelfde lock-out chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 24-09 14:03
Iemand een idee wat je betaalt voor een splinternieuwe SCPH-9002 Playstation 1 Console.
In sealed box? Ik ben geneigd 100€ te bieden maar ik vind niet echt referentiemateriaal. (Ebay enkele refurbished toestellen die van stock sony komen gevonden voor 120€ incl verzending)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:34

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Gister een Gameboy Advance SP gekocht op Marktplaats. Een hele mooie zonder krassen of niks. Gekocht omdat mijn eigen Gameboy Advance SP wel vol krassen zat. Nu zet ik hem aan en zie ik dat het beeldscherm een stuk mindere kwaliteit heeft. Kom ik erachter dat dit door het modelnr komt. De AGS001 heeft een minder scherm dan de AGS101. Dit wist ik dus niet. Net pas achter gekomen. Maarja kan ik hem weer verkopen en op zoek naar een AGS101. :)

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:38
Xyphoid schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:26:

Mijn ervaring (met een super 150-in-1 cart) is dat juist de nieuwere mmc3 ntsc games prima draaien. In plaats van cyclecount om de scrolling effecten te doen, gebruiken die games een interrupt van de mmc chip, en die werkt min of meer regioonafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Techno Overlord schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:01:
Gister een Gameboy Advance SP gekocht op Marktplaats. Een hele mooie zonder krassen of niks. Gekocht omdat mijn eigen Gameboy Advance SP wel vol krassen zat. Nu zet ik hem aan en zie ik dat het beeldscherm een stuk mindere kwaliteit heeft. Kom ik erachter dat dit door het modelnr komt. De AGS001 heeft een minder scherm dan de AGS101. Dit wist ik dus niet. Net pas achter gekomen. Maarja kan ik hem weer verkopen en op zoek naar een AGS101. :)
Wissel gewoonweg de case. Heb je een mooie SP met goed scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Ik gok dat de krassen op het display zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Techno Overlord schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:01:
Een nieuwe case is een stuk goedkoper. Voor de AGS101 modellen wordt meer dan €75,00 geboden.

ongeveer 6 euro via eBay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:33
Ike. schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:47:
[...]

Een nieuwe case is een stuk goedkoper. Voor de AGS101 modellen wordt meer dan €75,00 geboden.

ongeveer 6 euro via eBay ;)
Dit heb ik ook gedaan met goed resultaat. Alleen is mijn batterij niet goed meer, maar het is lastig om daar een originele voor terug te vinden. Iemand een idee waar je voor de SP nog voor een normale prijs een originele batterij vandaan kan halen?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 15:22
Thanx voor alle lockout chip reacties.
Koldur schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:29:
[...]

Dit heb ik ook gedaan met goed resultaat. Alleen is mijn batterij niet goed meer, maar het is lastig om daar een originele voor terug te vinden. Iemand een idee waar je voor de SP nog voor een normale prijs een originele batterij vandaan kan halen?
mariogba.nl?
Die verkopen die turqoise batterijen. Heb er ook twee die in tweedehands SP's zaten. Weet niet of die goed zijn, maar voor de prijs hoef je het niet te laten...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik ga gewoon opzoek naar een AGS101. Die extra Gameboy Advance SP gaat wel de vitrine kast in bij mijn andere handhelds. Achja... weer wat geleerd.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:33
Xyphoid schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:43:
Thanx voor alle lockout chip reacties.

[...]

mariogba.nl?
Die verkopen die turqoise batterijen. Heb er ook twee die in tweedehands SP's zaten. Weet niet of die goed zijn, maar voor de prijs hoef je het niet te laten...
Heb hem besteld, is het niets, gaat die gewoon weer terug. Maar voor het geld is het geen grote gok natuurlijk ;)
Valt nu zomaar ineens uit, soms geeft hij aan dat de batterij goed is, dan weer ineens niet, of toch weer wel. Is in mijn ervaring eigenlijk altijd de batterij die niet meer lekker is.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:51
Overigens kun je ook Nintendo DS (niet de lite) batterijen gebruiken; die hebben volgens mij net wat meer capaciteit. Een kwestie van een of twee plastic pinnetjes afbreken. Ik heb twee jaar geleden twee accu's bij Conrad gekocht (voor GBA en NDS), zodoende.

Helaas niet meer te koop inmiddels. :X

[ Voor 20% gewijzigd door Flozem op 06-02-2017 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien interresant voor de liefhebbers weer, kreeg een mail van nedgame dat ze momenteel weer 'beperkt' vita's hadden. Ik vond zelf alleen de prijs van 200 euro best stevig.

Zag laatst bij de bart smit (amersfoort) nog een psp liggen voor 50 euro, dat vond ik een mooier bedrag, maar gezien ik niet echt een handheld gamer ben maar laten liggen. Ik hoopte stiekum dat het een ps tv zou zijn (zou leuk zijn voor alle psp/vita games die ik via ps+ heb gekregen).

10 second ninja DONE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Het is niet echt een console, maar ik wil graag even mijn nieuwe aanwinsten delen :) Deze zijn voor de man-cave:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UUf3iEVieZP2ZIt1wKf1voOI/full.jpg?nohitcount=1

[ Voor 84% gewijzigd door Seroczynski op 07-02-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Nice! Zelf gekocht of gemaakt?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Zelf samengesteld, stelt weinig voor maar het resultaat is om te smullen :9

Heb voor €7 de IKEA Ribba fotolijst aangeschaft. Die zijn volgens mij net iets kleiner dan A3 en bieden een A4 canvas. De afbeeldingen zijn hi-res 200 DPI en gewoon afkomstig van het internet, en heb ik voor ongeveer €2,25 per stuk op semi-glossy A3 papier in een copyshop af laten drukken. Dan hoef je het enkel nog even bij te snijden en in elkaar te knutselen en heb je voor nog geen €10 per stuk dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Seroczynski schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:03:
[...]

Zelf samengesteld, stelt weinig voor maar het resultaat is om te smullen :9

Heb voor €7 de IKEA Ribba fotolijst aangeschaft. Die zijn volgens mij net iets kleiner dan A3 en bieden een A4 canvas. De afbeeldingen zijn hi-res 200 DPI en gewoon afkomstig van het internet, en heb ik voor ongeveer €2,25 per stuk op semi-glossy A3 papier in een copyshop af laten drukken. Dan hoef je het enkel nog even bij te snijden en in elkaar te knutselen en heb je voor nog geen €10 per stuk dit :)
Ok mooi. Bedankt voor de inspiratie. Die van Doom is echt vet. Ik ga ook zoiets maken maar dan met Mortal Kombat.

Edit:
Toevallig nog een linkje in de aanbieding naar die hi-res plaatjes? Of is Google wederom mijn vriend?

[ Voor 7% gewijzigd door Techno Overlord op 07-02-2017 17:07 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Techno Overlord schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:05:
[...]

Ok mooi. Bedankt voor de inspiratie. Die van Doom is echt vet. Ik ga ook zoiets maken maar dan met Mortal Kombat.

Edit:
Toevallig nog een linkje in de aanbieding naar die hi-res plaatjes? Of is Google wederom mijn vriend?
Ik heb niet één website waar ik de hi-res afbeeldingen vandaan haal.

Voor die van Doom heb ik een grote afbeelding gepakt, die zijn er voldoende te vinden. Was 72 dpi en heb ik toen omgezet naar 200 dpi en vervolgens weer aangepast naar A4 formaat. Het resultaat was echt keurig. Ik heb gebruikt gemaakt van één van de presets van Photoshop tijdens het wijzigen van de afmetingen.

Voor die van Zelda heb ik gezocht op 'toki no ocarina' en heb ik toevallig een afbeelding gevonden die reeds 200 dpi en groot genoeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg mooi hoor. Ik twijfel zelf nog over het bestellen van een of meerdere 'displates'
Voordeel: bestellen, wachten, ophangen, 2x linkerhand proof ;)

Nadeel: kost 'ietsjes' :'( meer dan de ikea/zelf print route

Bedenk me net dat ik zelf ooit geen ruimte meer had in een kast waar ik al mijn game boxes in mikte. Omdat ik mijn snes games toch wel erg waardeerde, deze boxes verknipt en aan mijn muur gehangen in mijn jongenskamer, vond ik toch ook al leuk al hoewel het er natuurlijk lang niet zo gelikt uitzag als jouw print met lijstje _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door Sagat op 07-02-2017 17:46 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Sagat schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:43:
Erg mooi hoor. Ik twijfel zelf nog over het bestellen van een of meerdere 'displates'
Voordeel: bestellen, wachten, ophangen, 2x linkerhand proof ;)

Nadeel: kost 'ietsjes' :'( meer dan de ikea/zelf print route

Bedenk me net dat ik zelf ooit geen ruimte meer had in een kast waar ik al mijn game boxes in mikte. Omdat ik mijn snes games toch wel erg waardeerde, deze boxes verknipt en aan mijn muur gehangen in mijn jongenskamer, vond ik toch ook al leuk al hoewel het er natuurlijk lang niet zo gelikt uitzag als jouw print met lijstje _/-\o_
Is het dan niet zo dat de keuze veel beperkter is, of kan je zelf een afbeelding insturen?

En ja, ik herken het opknippen van game boxes als kind :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:47:
[...]

Is het dan niet zo dat de keuze veel beperkter is, of kan je zelf een afbeelding insturen?

En ja, ik herken het opknippen van game boxes als kind :'(
- eigen afbeeldingen
Weet ik eigenlijk niet. ik zou verwachten van wel.

-boxes
Had die boxes altijd bewaard omdat ik het toch wel leuk vond om naar te kijken, maar realiseerde me dat ik het steeds minder vaak deed, en het nam toch wel veel ruimte in (vooral amiga/pc boxen) dus ja....tijdje getwijfeld maar ik was toen al niet genoeg verzamelaar om het te houden. en door het op te hangen toch nog veel plezier van gehad. Ook van de andere stukken doos die boekenlegger werden :)

Mogelijk heb ik btw nog wat boxes van nes games over. Moet even kijken wat ik ermee ga doen. Maar als ze weg gaan zal ik hier nog wel posten wat het is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
Sagat schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:34:
Ben wel benieuwd.....op mijn nes heb ik eigenlijk geen herinnering aan games die 'vreselijk' traag waren. Op de Snes......ugh......mijn heel erg dure sf2 cart liep toch wel een heel stuk trager dan de arcade versie, en hoewel final fight an sich lekker weg speelde, viel het me wel op de de timer enorm traag was.....Verder niet veel misbaksels gekocht destijds (denk ik, moet nog steeds is mijn collectie hier posten, mogen jullie oordelen :P ) omdat ik een beetje de gaming mags volgde en die gaven het toch meestal wel door als een spel verpruts was door slecht pal conversie (of juist gebrek aan)

Hebben jullie dus nes games die problemen hadden? Aan zelda 2 destijds weinig gemerkt buiten dat ik de game veel minder leuk vond dan deel 1 (misschien beetje ala mario 2, nog steeds leuk spel, maar wijkt enorm af van zijn voorganger.........waarbij mario 2 natuurlijk letterllijk een ander spel was/is :D )
De Nes had wel een hele lijst slechte spellen. Kijk maar eens op YouTube naar the angy videogame nerd. Het enige spel dat bij mij FPS drops heeft is chip n Dale 2 trouwen maar dat ziet er grafisch zeer goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08
Beste Tweakers,

Ik ben gisteren begonnen opruiming in huis te houden en daarmee besloten ook mijn SNES weg te doen. Hij heeft echter het mankement dat hij niet altijd goed opstart. Probeer je het een paar keer, dan doet ie het verder goed.

Doch een niet 100% functionerend apparaat. Normaal gooi je dat gewoon weg, maar in dit geval vraag ik me af of dat nou wel zo verstandig is. Op een lokale facebook weggeef groep zetten vind ik ook niks, mag wel in goede handen komen.

Is dat bijvoorbeeld te repareren? Is er onder verzamelaars vraag naar een SNES die nagekeken moet worden? Wat is dat nog waard?

Hij zit er verder prima uit. Niet verkleurd. 1 volledig werkende controller, alle bekabeling is aanwezig. Met Super Mario World en Mario Allstars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Of ie echt geld waard is weet ik niet maar weggooien zou ik niet doen! Klinkt als iets dat wel te verhelpen is. :)
(Ik heb mijn defecte SNES ook nog ook al heb ik die al vervangen, en die doet helemaal niks meer, maar toch.. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Kaap schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:28:
Beste Tweakers,

Ik ben gisteren begonnen opruiming in huis te houden en daarmee besloten ook mijn SNES weg te doen. Hij heeft echter het mankement dat hij niet altijd goed opstart. Probeer je het een paar keer, dan doet ie het verder goed.

Doch een niet 100% functionerend apparaat. Normaal gooi je dat gewoon weg, maar in dit geval vraag ik me af of dat nou wel zo verstandig is. Op een lokale facebook weggeef groep zetten vind ik ook niks, mag wel in goede handen komen.

Is dat bijvoorbeeld te repareren? Is er onder verzamelaars vraag naar een SNES die nagekeken moet worden? Wat is dat nog waard?

Hij zit er verder prima uit. Niet verkleurd. 1 volledig werkende controller, alle bekabeling is aanwezig. Met Super Mario World en Mario Allstars.
Gaat het lampje van de SNES wel telkens aan? In dat geval kan het ook zijn dat de contacten van de cartridge(slot) schoongemaakt dienen te worden.

Het is geen verpot, maar je kan hem gemakkelijk kwijt voor twee of drie tientjes als je er niets meer mee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Kaap schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:28:
Beste Tweakers,

Niet weggooien inderdaad! Ik heb laatst mijn niet functionerende snes hier verkocht met de hoop dat hij nog te fixen was, bleek helaas niet meer het geval te zijn..maar toch. Zullen vast geïnteresseerden voor zijn.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Cyphax schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:35:
Of ie echt geld waard is weet ik niet maar weggooien zou ik niet doen! Klinkt als iets dat wel te verhelpen is. :)
(Ik heb mijn defecte SNES ook nog ook al heb ik die al vervangen, en die doet helemaal niks meer, maar toch.. ;))
Nee, ik hoef er geen geld aan te verdienen, maar vind het gewoon zonde om weg te gooien of te geven.
Seroczynski schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:52:
[...]

Gaat het lampje van de SNES wel telkens aan? In dat geval kan het ook zijn dat de contacten van de cartridge(slot) schoongemaakt dienen te worden.

Het is geen verpot, maar je kan hem gemakkelijk kwijt voor twee of drie tientjes als je er niets meer mee gaat doen.
Ja, het systeem gaat wel volledig aan, lampjes aan, geen vreemde dingen, alleen het beeld blijft dan grijzig. Het spel start dan niet. Dit is met beide games zo, dus ik ga uit van een probleem van de SNES zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:40
Kaap schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:12:
[...]

Nee, ik hoef er geen geld aan te verdienen, maar vind het gewoon zonde om weg te gooien of te geven.

[...]

Ja, het systeem gaat wel volledig aan, lampjes aan, geen vreemde dingen, alleen het beeld blijft dan grijzig. Het spel start dan niet. Dit is met beide games zo, dus ik ga uit van een probleem van de SNES zelf.
Ik verwacht dat het best nog iets waard kan zijn omdat je aangeeft dat de behuizing niet vergeelt is. Daar zullen mensen met een vergeelde variant wel interesse in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Arunia schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:36:
[...]

Ik verwacht dat het best nog iets waard kan zijn omdat je aangeeft dat de behuizing niet vergeelt is. Daar zullen mensen met een vergeelde variant wel interesse in hebben.
Klopt, ik ben bekend met het fenomeen vergeling. De mijne is nog out of the box grijs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 10:27
Als je nog games in doos met boekje hebt dan brengt dat wel wat op hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Kaap schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:12:
[...]

[...]

Lijkt mij eerder dat er een 'probleem' is met de connector waar je de games in stopt.
Ik zou die eens openen en (laten) nakijken. Veel kans dat het een simpele fix is en je zo weer kan genieten van je snes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Playstation 3 dood, of slechts in coma?

Allereerst mijn excuses; ik had een topic aan willen maken voor deze vraag maar heb dat op Tweakers nooit gedaan en kom er niet uit hoe dat moet, vandaar dat ik de vraag hier maar even stel:

Na het uitspelen van Legend of Heroes Trails of Cold Steel, stopt de game midden in de storyline en laat de gamer bedroeft achter.

Ik moest dus meteen LoH ToCS 2 spelen. Mijn PS3 geeft nu ineens constant error: 80010514 weer en verder gebeurd er helemaal niets.

Gisteren heb ik de PS3 laser gereinigt met een Blu ray cleaning disc en het systeem volledig geformatteerd.

Na wat Googlen kwam ik erachter dat ik de aan/uit knop van het systeem in moet houden, vervolgens een keuze menu krijg, en dan file restore moet kiezen. Ook dit werk niet.

Please help; Krijgt Rean zijn klasgenoten nog te zien? leven ze uberhaubt nog wel? Moet ik een nieuwe PS3 halen (helaas nieuw haast niet meer aan te komen) om de storline verder te beleven of is foutcode 80010514 te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:09:
Mijn Playstation 3 dood, of slechts in coma?

Allereerst mijn excuses; ik had een topic aan willen maken voor deze vraag maar heb dat op Tweakers nooit gedaan en kom er niet uit hoe dat moet, vandaar dat ik de vraag hier maar even stel:

Na het uitspelen van Legend of Heroes Trails of Cold Steel, stopt de game midden in de storyline en laat de gamer bedroeft achter.

Ik moest dus meteen LoH ToCS 2 spelen. Mijn PS3 geeft nu ineens constant error: 80010514 weer en verder gebeurd er helemaal niets.

Gisteren heb ik de PS3 laser gereinigt met een Blu ray cleaning disc en het systeem volledig geformatteerd.

Na wat Googlen kwam ik erachter dat ik de aan/uit knop van het systeem in moet houden, vervolgens een keuze menu krijg, en dan file restore moet kiezen. Ook dit werk niet.

Please help; Krijgt Rean zijn klasgenoten nog te zien? leven ze uberhaubt nog wel? Moet ik een nieuwe PS3 halen (helaas nieuw haast niet meer aan te komen) om de storline verder te beleven of is foutcode 80010514 te fixen?
Lijkt op een dode of op zijn minst stervende laser. Zou de moeite niet nemen deze te repareren, tweedehands PS3 <50 Euro en eerst zorgen dat je savegames op USB/cloud staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Het is mij even onduidelijk wat nu precies het probleem met de PS3 is. Krijg je die foutmelding bij het booten, bij het opstarten van een game, random tijdens het spelen van een game? Krijg je audiofeedback van het systeem, gaat er een lampje knipperen of krijgt er eentje een ander kleurtje? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:52:
Het is mij even onduidelijk wat nu precies het probleem met de PS3 is. Krijg je die foutmelding bij het booten, bij het opstarten van een game, random tijdens het spelen van een game? Krijg je audiofeedback van het systeem, gaat er een lampje knipperen of krijgt er eentje een ander kleurtje? etc.
Het probleem is puur bij het opstarten van een recent uitgekomen game en er gaat links onder bij mijn PS3 Slim een geel ledje knipperen.

Oudere games van voor 2016 zijn gewoon nog steeds te installeren/spelen op mijn PS3 Slim: Zo is de PS3 momenteel de import game Strider 2014 aan't installeren en dat gaat gewoon goed.

Het probleem dat ik heb komt alleen voor bij Tower of Guns (2016) en bij LoH Trails of Cold Steel 2 (2016).

LoH ToCS 1 en 2 zijn alleen op PS3 en Vita verschenen terwijl bijna niemand toen meer naar die systemen om keek dus voor de PS4 versie gaan kan dus ook al niet.

Ben er goed ziek van; Is zeker niet de beste JRPG op de PS3 maar de storyline en de omgang/interaktie van de characters onderling is zo ontzettend leuk gedaan dat ik perse verder wil met deze game.

Van zowel Tower of Guns als LoH ToCS 2 zijn de game discs 100% punt gaaf en na het formatteren van gisteren is meteen de nieuwste systeem update geinstalleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinus_Budel
80010514 is een discread error, werkt het restoren via de veilige modus niet (dus nadat je die aan/uit knop ingedrukt hebt gehouden) is het een hardwarematig issue.

Dat je het met nieuwere games wel hebt en met oudere niet kan eraan liggen dat nieuwere games duallayer gebrand/perst zijn, dit zag je in de PS3 hoogtijddagen vrij regelmatig (ik heb jaren bij de support van PS gewerkt en dat hoorde regelmatig )

[ Voor 3% gewijzigd door Tinus_Budel op 09-02-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
Dubbele post

[ Voor 158% gewijzigd door Tinus_Budel op 09-02-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tinus_Budel schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:15:
80010514 is een discread error, werkt het restoren via de veilige modus niet (dus nadat je die aan/uit knop ingedrukt hebt gehouden) is het een hardwarematig issue.

Dat je het met nieuwere games wel hebt en met oudere niet kan eraan liggen dat nieuwere games duallayer gebrand/perst zijn, dit zag je in de PS3 hoogtijddagen vrij regelmatig (ik heb jaren bij de support van PS gewerkt en dat hoorde regelmatig )
Het is dus (zoals ik het uit jou verhaal begrijp) duidelijk een hardware matige issue.

Is dit nog op te lossen of moet ik dan maar voor deze ene game (ben er helaas toe instaat want de story heeft me beetgegrepen en laat me niet meer los) een nieuwe 2e hands ps3 op de kop tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
Dat is zo inderdaad niet op te lossen helaas, je kunt wel proberen om je discdrive te vervangen. Welke model PS3 heb je want bij die oude dikke modellen is dat "vrij eenvoudig" te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei, ik heb de 160 GB Slim versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tinus_Budel schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:59:
Dat is zo inderdaad niet op te lossen helaas, je kunt wel proberen om je discdrive te vervangen. Welke model PS3 heb je want bij die oude dikke modellen is dat "vrij eenvoudig" te doen
Dat gaat niet werken, de BR-drive is "getrouwd" met het moederbord. Andere laser (zelfde type) inbouwen kan wel, iets meer werk en qua kosten niet echt logisch tov een "nieuwe" PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk ook dat ik een nieuwe PS3 ga halen.

Na het dubbel layer verhaal heb ik nu alleen wel iets van:

Hoeveel nieuwe PS3's moet ik aanschaffen al voor ik er eentje heb gevonden waar op ik LoH ToCS 2 wel kan spelen?

Ben een beetje bang na de uitleg van Tinus dat er een grote kans bestaat dat ik bij een nieuwe PS3 tegen precies het zelfde probleem aan zal lopen.

Edit; is er hier iemand die de game heeft voor zijn PS3 en waarbij de game het wel doet?

Heb maar 1 close friend die zijn PS3 nog heeft maar bij hem kan ik voorlopig niet testen omdat hij voor z'n werk momenteel in Qatar zit.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2017 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:32:

Hoeveel nieuwe PS3's moet ik aanschaffen al voor ik er eentje heb gevonden waar op ik LoH ToCS 2 wel kan spelen?

Ben een beetje bang na de uitleg van Tinus dat er een grote kans bestaat dat ik bij een nieuwe PS3 tegen precies het zelfde probleem aan zal lopen.
Nieuw nieuw of tweedehands nieuw? De eerste generatie PS3's (alle phats) neigen sowieso naar laser-issues, op den duur. Bovendien ook gevoelig(er) voor YLOD's. Slims zijn minder vatbaar maar de 120 en 160GB varianten veel meer dan 250 en 320. Ook van de Super slim is de laser een issue, maar voor alles geldt eigenlijk ook hoe vaak deze gebruikt zijn. Ik heb een stuk of...20? PS3's staan en zelfs mijn originele 80GB Phat die ik in 2008 gekocht heb werkt nog feilloos (laser dus ook), omdat ik deze naar verhouding weinig gebruikt heb.

Sony is sowieso niet heel erg sterk met lasers...PS2's hadden er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedank Exorcist, dan weet ik nu waar ik op moet letten in m'n zoektocht naar een nieuwe PS3.

Punt met Play Station is voor mij dat Sony met Final Fantasy VII de titel "King system for JRPG's" van Nintendo heeft afgepakt om vervolgens deze titel nooit meer af te staan.

Voor wie van JRPG's houdt is Play Station IMO al sinds de "early days" een absolute must have console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:32:

Edit; is er hier iemand die de game heeft voor zijn PS3 en waarbij de game het wel doet?

Heb maar 1 close friend die zijn PS3 nog heeft maar bij hem kan ik voorlopig niet testen omdat hij voor z'n werk momenteel in Qatar zit.
Andere approach, kan je de game niet digital aanschaffen? Geen idee hoe duur en zo natuurlijk. En weet niet waar je woont anders kan je misschien vragen of je bij iemand mag testen? Denk dat er hier nog wel redelijk wat ps3 gebruikers zijn.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:44
Dode SNES bestaat niet, hooguit tijdelijk defect!
Afbeeldingslocatie: https://files.zzattack.org/img/upload/09022017-00146_thumb.jpg
Vergeelde $10 kostende super famicoms kunnen prima als donor functioneren. CPU vervangen en hij ging weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zzattack schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:30:
Dode SNES bestaat niet, hooguit tijdelijk defect!
[afbeelding]
Vergeelde $10 kostende super famicoms kunnen prima als donor functioneren. CPU vervangen en hij ging weer.
CPU vervangen? Als in gedesoldeerd en overgeplaatst...?
Pagina: 1 ... 90 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.