Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.694 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:30
Er zit op de ps2 geen tutorial in het (hoofd) spel, hoewel je bij het hoofdmenu wel kan kiezen voor een 'training' een minigame/turorial over de controls. Andere dingen die anders zijn als bij de PC versie:
-HD pack is standaard geïnstalleerd
-Decay is standaard geïnstalleerd (aparte modus vanaf hoofdmenu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 09:43
Xyphoid schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:12:
Ben ook bezig met eigen database. Heb wel het database ontwerp, maar weet echt niet waarmee ik het frontend mee moet gaan maken. Tot nu toe heb ik alleen MySQL met PHP als optie, omdat dat bij mijn website zit.

Ik wil eigenlijk een combinatie van database en frontend die standalone op je PC kan draaien. Hoeft niet per se online bereikbaar te zijn. Maar nog steeds niks voor gevonden.

Heb er niet echt haast mee. Is meer om tussendoor aan te werken. Tot nu toe werkt een Excel sheet heel goed :P
Datzelfde dacht ik dus ook. Nu op mijn stage werk ik heel veel met MySQL en PHP, terwijl ik daarvoor veel C# gebruikte en MS-SQL. En het hoeft niet heel uitgebreid te zijn, zolang ik de basis maar heb. Voor veel van die dingen kun je die API van TheGameDB gebruiken, ze hebben op hun website ook wat voorbeelden staan, maar ik denk dat momenteel mijn kennis nog te beperkt is hiervoor. Ik moet er gewoon eens goed voor gaan zitten:p

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03:15
ChokingHazard schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:03:
[...]

Datzelfde dacht ik dus ook. Nu op mijn stage werk ik heel veel met MySQL en PHP, terwijl ik daarvoor veel C# gebruikte en MS-SQL. En het hoeft niet heel uitgebreid te zijn, zolang ik de basis maar heb. Voor veel van die dingen kun je die API van TheGameDB gebruiken, ze hebben op hun website ook wat voorbeelden staan, maar ik denk dat momenteel mijn kennis nog te beperkt is hiervoor. Ik moet er gewoon eens goed voor gaan zitten:p
En het probleem met C# is dat je met Visual Studio aan de slag moet. En om je gemaakt programma te draaien, moet je weer een server hebben. Wil ik allemaal niet. Gewoon simpele standalone database (liefst wel relationeel). Als ik dat heb gevonden, zal ik het hier melden.... ooit :P

Vandaag weer nieuw spul binnen:

Aankopen 04 juni 2014 01

Gameboy Advance Fuchsia

Aankopen 04 juni 2014 04

Gameboy Advance Glacier met 6 spellen

Aankopen 04 juni 2014 02

Game & Watch Mario Bros

Aankopen 04 juni 2014 03

The Lost Vikings voor de SNES
Is stiekem toch wel heel verslavend. Heb hem vroeger nooit gespeeld, maar ging hem vanmiddag testen en had bijna een half uur gespeeld :P

Nu alleen nog een losse GBA Platinum en dan heb ik mijn budget voor juni alweer op :(

[ Voor 3% gewijzigd door Xyphoid op 04-06-2014 22:02 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Xyphoid schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:12:
Ben ook bezig met eigen database. Heb wel het database ontwerp, maar weet echt niet waarmee ik het frontend mee moet gaan maken. Tot nu toe heb ik alleen MySQL met PHP als optie, omdat dat bij mijn website zit.

Ik wil eigenlijk een combinatie van database en frontend die standalone op je PC kan draaien. Hoeft niet per se online bereikbaar te zijn. Maar nog steeds niks voor gevonden.

Heb er niet echt haast mee. Is meer om tussendoor aan te werken. Tot nu toe werkt een Excel sheet heel goed :P
xampp / wamp :) kan je een lokale en eventueel ook online db opzetten (kan je lokaal een export maken en online importeren bijv.)

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-10 09:41
Xyphoid schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:00:

Nu alleen nog een losse GBA Platinum en dan heb ik mijn budget voor juni alweer op :(
Mooie vondsten!

Gaat snel he, en de beste aanbiedingen komen altijd als je geen geld hebt. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
RonaldDesigns schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:09:
[...]
xampp / wamp :) kan je een lokale en eventueel ook online db opzetten (kan je lokaal een export maken en online importeren bijv.)
Zit me net te bedenken dat ik een Synology heb draaien hier.
Daar kan ik gewoon MySQL en een webserver op draaien 8)7
Patryk schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:24:
[...]
Mooie vondsten!
Gaat snel he, en de beste aanbiedingen komen altijd als je geen geld hebt. :')
Thnx. Niet alles wat ik heb gekocht was een aanbieding :'(
Mensen die handelaarsprijzen vragen, terwijl het doosje kapot is of zelfs de console zelf niet helemaal compleet, zodat de goede doosjes en consoles nog duurder zijn.
Lijkt wel of het ook op Ebay steeds erger wordt. Doosjes die bijna verteerd zijn, worden aangeduidt met "good condition"...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Xyphoid schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:00:
[...]

En het probleem met C# is dat je met Visual Studio aan de slag moet. En om je gemaakt programma te draaien, moet je weer een server hebben. Wil ik allemaal niet. Gewoon simpele standalone database (liefst wel relationeel). Als ik dat heb gevonden, zal ik het hier melden.... ooit :P
Je hebt geen server nodig. Tenminste, voor zover ik weet. Een SQL-database kun je lokaal draaien. Tevens kun je bij het publishen van je applicatie ervoor kiezen SQL mee te distribueren. Dan wordt er een kleinere variant van SQL meegeïnstalleerd (mits er geen SQL aanwezig is) en kun je zonder dat je zelf een server hebt toch bij je programma. Uiteraard valt dit weg als je wil dat hij online bereikbaar is.

Het klopt inderdaad dat je wamp/xampp open kunt stellen voor de buitenwereld, dan kun je je online database bereiken via je ip-adres en de juiste poort. Nog geen ervaring mee, maar ik weet dat het kan.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Mysql moet draaien mbv een server, lokaal of online. Er is wel sqlite, die zou dat proces niet nodig hebben. heb ik zelf nooit getest, dus zou je kunnen proberen.

Denk dat ik ook n soort opzet ga gebruiken als thegamedb, dus introplaatje en opsomming van wat het heeft, gecategoriseerd per platform. but first the basics.

[ Voor 4% gewijzigd door ByteMe_ op 05-06-2014 10:43 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Precies, dat is exact wat ik wil. Het hoeft niet heel uitgebreid, maar wel plot van het spel, genre, platform en dergelijke.

Volgens mij is het zelfs zo dat als je SQL mee distribueert dat het dan SQLite wordt. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of SQLite ook van Microsoft is of dat dit hier volledig los van staat.

Maar goed, tot nu toe voldoet Excel prima :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Ik blijf denk ik bij MySQL en PHP op mijn Synology. Heb al genoeg te maken met Visual Studio en C# voor mijn werk. En hobby moet wel leuk blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Bij mij het dus precies andersom :+

Ik las trouwens dat Sony de PSP in Japan uit de handel heeft gehaald. Valt de PSP dan ook al onder retro?

Of beter gevraagd, wanneer valt een generatie consoles/handhelds voor jullie onder retro?

[ Voor 74% gewijzigd door ChokingHazard op 05-06-2014 11:55 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
duur vermoed ik nog wel ff voordat de psp retro is hij is nu nog erg duur tweedehands en dat zal ook nog wel ff zo blijven maar ik heb uberhaupt al wel wat bartsmits afgelopen naar psp games uit de grabbelbak 3 voor 15 euro met onderandere final fantasy dissegea 12 collectors edirion (ebay verkoop prijs +- 50 a 60 dollar)

dus je kan er slim aan doen de oude a titels uit de bak te vissen bij de speelgoed winkels?

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-10 09:28
copywizard schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:02:
duur vermoed ik nog wel ff voordat de psp retro is hij is nu nog erg duur tweedehands en dat zal ook nog wel ff zo blijven maar ik heb uberhaupt al wel wat bartsmits afgelopen naar psp games uit de grabbelbak 3 voor 15 euro met onderandere final fantasy dissegea 12 collectors edirion (ebay verkoop prijs +- 50 a 60 dollar)

dus je kan er slim aan doen de oude a titels uit de bak te vissen bij de speelgoed winkels?
Grappig - ik ben met hetzelfde bezig voor de NDS. Gamemania -20% acties, BartSmit 2 voor 20 en Intertoys 1+1 gratis acties, Used Products winkels. Heb al aardag wat "klassiekers" verzameld zo.

Kan me niet zo opladen voor PSP, maar Disgaea zou voor mij inderdaad wel een reden zijn om toch aan PSP te beginnen... Mijn vrouw ziet me komen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
ChokingHazard schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:50:
Bij mij het dus precies andersom :+

Ik las trouwens dat Sony de PSP in Japan uit de handel heeft gehaald. Valt de PSP dan ook al onder retro?

Of beter gevraagd, wanneer valt een generatie consoles/handhelds voor jullie onder retro?
Retro zijn voor mij de consoles die ik zelf vroeger heb gespeeld. Heb wel gesmokkeld, want NES, Gamecube, Advance en Advance SP heb ik nooit gehad :P
Maar Playstation vind ik niet zo boeiend. Heb wel PS2 en PS3, maar daar koop ik sowieso de spellen al voor die ik leuk vind, dus daar hoef ik niet naar op zoek en zijn ook nog niet retro.
Dus voor mij is retro alles voor de PS1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Retro is voor mij en ik denk dat dat ook de juiste benaming is, iedere console uit het verleden dus ook een PS3 inmiddels. Het is immers verleden tijd. Retro betekend grotendeels vroeger/verleden dus in principe is dat ook retro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
copywizard schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:02:

Dat valt echt wel mee. Ik heb voor mijn verjaardag in februari een boxed PSP-3000 gekregen, dat is het op een na nieuwste model. De prijs daarvan was ongeveer 45,- inclusief twee matige games. Dus dat valt echt wel mee.

Overigens is het ook voor de PSP goedkoper om bepaalde games gewoon via Marktplaats te halen. Bij bijvoorbeeld Game Mania betaal je per game gemiddeld zo'n 8-9 euro. Tenminste, voor de goede titels. Maar aan de andere kant ben je via Marktplaats hetzelfde kwijt als je uitgaat van 5 euro voor een spel en 3 euro verzendkosten.
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:47:
Retro is voor mij en ik denk dat dat ook de juiste benaming is, iedere console uit het verleden dus ook een PS3 inmiddels. Het is immers verleden tijd. Retro betekend grotendeels vroeger/verleden dus in principe is dat ook retro :)
Ben ik met je eens, maar het klinkt gewoon vreemd om een PS3 al retro te noemen :p
Flozem schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:09:
[...]

Grappig - ik ben met hetzelfde bezig voor de NDS. Gamemania -20% acties, BartSmit 2 voor 20 en Intertoys 1+1 gratis acties, Used Products winkels. Heb al aardag wat "klassiekers" verzameld zo.

Kan me niet zo opladen voor PSP, maar Disgaea zou voor mij inderdaad wel een reden zijn om toch aan PSP te beginnen... Mijn vrouw ziet me komen... :+
Gewoon doen, vindt ze vast niet erg :+ Ze leek het in ieder geval ook allemaal wel leuk te vinden die avond :p

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Degene die raadt van welke console deze controllerprintplaat is, krijgt van mij een virtueel koekje!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/INjHGIINtBCXg8mtZxrWrsLg/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 17:10

SD5k

>4&X

Amiga :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:51
Commodore?

Stond Commodore A100 op de printplaat. ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Arunia op 05-06-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-10 21:32
Amiga CD32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
idd amiga CD32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Arunia schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:24:
Commodore?

Stond Commodore A100 op de printplaat. ;)
Oh crap :p
Kies maar een lekkere uit :9 Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8d/Koekjes.jpg/220px-Koekjes.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10 13:40
PSP heb ik wel ergens liggen (zou gewoon niet eens weten waar). Sinds ik de Vita heb eigenlijk weinig gebruikt. PSP heeft me nooit echt kunnen boeien, de Vita daartegen wel. Groter, makkelijker vast te houden dus. Beperkt aanbod qua games, maar wel allemaal coole games :).

Oh well. Iemand nog interesse in een Watara Super Vision (quickshot)? Ooit eens gekocht, maar heb eigenlijk helemaal niets met oude handhelds :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
yup ik pm je wel ik heb interesse

@glaanie mag ik er ook 2 pakken?

[ Voor 35% gewijzigd door copywizard op 05-06-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Bah - just my luck. Iets voor een goede prijs op mp gevonden... Of ik het ff aan de andere kant van het land kom ophalen. Kijk ik nog eens naar de advertentie - staat ie inderdaad op ophalen. :(

Nou maar hopen dat ie alsnog wil verzenden. :S

Edit: mooi - het wordt toch opgestuurd :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Flozem op 05-06-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Op=op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
Mijn mening: als er geen spellen meer voor de console uitkomen is het retro. De ps3 is dus niet retro want hier komen nog gewoon games voor uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justy-boy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-07 13:10
Heren, ik heb hier een Amiga 500 in doos staan incl. HDD ook in doos en Monitor.

(Die dozen zien er zo oud uit als ze zijn... lol )
De behuizing van de monitor heeft schade.
Geen software meer aanwezig.

Enig idee wat hij zou moeten opbrengen als ik dit setje (met pijn in hart) wil verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Kon het toch niet helemaal laten. Gereageerd op een aantal marktplaats advertenties m.b.t. Dreamcast games. De collectie die ik nu heb is wat zielig :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Happy birthday Tetris!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
Ja! Tetris blijft na 30 jaar nog altijd een geweldig spel. Ik speel zelf nog zeer regelmatig Tetris DX op de Gameboy Color.

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001

nwagenaar

God, root. What's the differen

Woop. Mijn nieuwe aanwinsten voor de NEO GEO MVS zijn vandaag gearriveerd:

Afbeeldingslocatie: http://shalafi.home.xs4all.nl/WP_20140606_001.jpg

Als het goed is krijg ik volgende week er nog eentje binnen uit Hong Kong, maar dat is afhankelijk van onze vrinden bij de douane ;)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Gister opgehaald

Gameboy Advance Black
Lucky Luke Wanted
Need For Speed Underground
F1 Racing
Super Mario Land 2 (alweer)

Aankopen 5 juni 2014

Nu heb ik ze allemaal.
Alleen nog een losse zilveren vinden (deze is een schroefgat gebroken) en misschien een ander doosje voor de zwarte (hier zit een gat in de hoek).
Maar dat komt nog wel.

Alle Gameboy Advance Consoles

Vandaag opgehaald

Playstation 1 CIB met Formula 1 (zonder boekje) en Street Fighter EX (alleen disc)

Aankopen 6 juni 2014 01

Helaas vond iemand het nodig om gaten in de doos te maken.

Aankopen 6 juni 2014 02

Maar goed. Voor de prijs mag ik niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
nwagenaar schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:17:

[afbeelding]

Als het goed is krijg ik volgende week er nog eentje binnen uit Hong Kong, maar dat is afhankelijk van onze vrinden bij de douane ;)
Kan je die cartridges gewoon zomaar verwisselen net als in een gewone console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001

nwagenaar

God, root. What's the differen

Xyphoid schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:20:
[...]
Kan je die cartrigdes gewoon zomaar verwisselen net als in een gewone console?
Yep. De NEO GEO MVS was - indertijd - zijn tijd ver vooruit. De MVS staat voor Multi Video System en arcadehallen konden dus meerdere games plaatsen in dezelfde cabinet, maar dus ook de games vervangen voor nieuwe.

Voor die tijd moest je de complete kast of de moederbord van de game vervangen als je een nieuwe game wilde plaatsen.

[ Voor 12% gewijzigd door nwagenaar op 06-06-2014 22:34 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
@Xyphoid, netjes! Jij blijft ook altijd bezig zo te zien haha. Ziet erg vet uit die GBA's naast elkaar.

Ik heb deze week DuckTales voor de NES binnengekregen en mijn eerste SP AGS-101, wat een genot dat scherm! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Patryk schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:57:
@Xyphoid, netjes! Jij blijft ook altijd bezig zo te zien haha. Ziet erg vet uit die GBA's naast elkaar.

Ik heb deze week DuckTales voor de NES binnengekregen en mijn eerste SP AGS-101, wat een genot dat scherm! :D
Thanx. DuckTales ook veel gespeeld. Volgens mij was die ook aardig moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
Ja klopt ben nog geen level verder gekomen. :') De platformers van vroeger zit wel meer uitdaging in, save functie was is dat? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:09
Justy-boy schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:00:
Heren, ik heb hier een Amiga 500 in doos staan incl. HDD ook in doos en Monitor.

(Die dozen zien er zo oud uit als ze zijn... lol )
De behuizing van de monitor heeft schade.
Geen software meer aanwezig.

Enig idee wat hij zou moeten opbrengen als ik dit setje (met pijn in hart) wil verkopen?
Met dit als bron, zou ik zeggen ~€80.

[ Voor 0% gewijzigd door G-Meister op 07-06-2014 10:17 . Reden: Prijscorrectie ]

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
nwagenaar schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:17:

[afbeelding]

Nice, Top Hunter en Andro Dunos. Jaloers! Haha.
Xyphoid schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:20:
[...]

Thanx. DuckTales ook veel gespeeld. Volgens mij was die ook aardig moeilijk.
Duck Tales remake was eigenlijk net zo moeilijk te maken als de NES versie. Damn near impossible :o. 2x geraakt worden, leven kwijt. 3 levens. Irritante controls om de pogo te gebruiken. Heb de remake zelf op easy gespeeld, kon ik er ook nog van genieten. Origineel wel eens op een emulator gespeeld om te vergelijken :).

[ Voor 36% gewijzigd door ksborg op 07-06-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Vandaag dat setje van 42 gameboy spellen ontvangen. Blijkt de Pokemon yellow die pontificaal in het midden van het eerste plaatje van de advertentie stond er niet bij zit. Opheldering gevraagd, krijg ik een reactie van: er zitten toch 42 spellen in de doos... Ja, maar dat ene spel dat ik voor 8 a 10 euro makkelijk kan verkopen niet...

Leuk die mensen die op het randje balanceren. Gevraagd om het spel alsnog op te sturen, wil ze het afkopen voor 1/42 van het aankoopbedrag. Grapjas. :(

Gelukkig niet te veel betaald, maar het blijft misleiding.

Maar goed.. Ook nog een meevaller vandaag. Een handelaar uit Heerlen heeft bijna al mijn setjes opgekocht. Heb uiteindelijk voor alle zes sets 10 euro minder dan mijn minimumprijs (Marktplaats -/- 5 euro) gevraagd. Goede deal. :)

Jammer dat ik ben vergeten mijn tweede gbc setje aan hem aan te bieden. :+

@Patryk:
In dat setje van 42 zaten 9 a 10 platform games met beter label. Die houd ik voor je vast, evenals BC kid.

[ Voor 33% gewijzigd door Flozem op 07-06-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
Super bedankt Flozem! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Goeie kerel die Flozem :)

Ik wil verhuizen! Donderdagavond contract getekend voor onze nieuwe woning en de gameroom/werkkamer opgemeten. Met ruim 20 m2 moet ik toch wel wat leuks kunnen maken :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Geen dank.... Als mijn bod op een andere set wordt geaccepteerd kan ik er nog wat meer aan toevoegen. ;)
ChokingHazard schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 20:56:
Ik wil verhuizen! Donderdagavond contract getekend voor onze nieuwe woning en de gameroom/werkkamer opgemeten. Met ruim 20 m2 moet ik toch wel wat leuks kunnen maken :+
Nice...

[ Voor 38% gewijzigd door Flozem op 07-06-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
ChokingHazard schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 20:56:
Goeie kerel die Flozem :)

Dat is aardig groot. Ik moet het doen met 12m2.
Ben van plan om een kast te maken voor 14 consoles met in elk vakje licht en alle kabels netjes weggewerkt.
Er komt 1 knop om alle lichten aan te doen. Bij elk vakje komt een knop om de console en lampje in dat vakje in te schakelen.
Alleen wordt de kast jammer genoeg net te hoog om lekker vanaf de bank naar de TV te kijken. Zit er meter vanaf en kast wordt ongeveer 80cm hoog (3 vakjes van 25cm hoog. Ik ga mdf van 1,8cm dik gebruiken).
Misschien maak im de vakjes 20cm, maar dat wordt krap voor sommige consoles denk ik. Moet ook rekening houden met lamp, maar misschien ga ik ledstrips gebruiken. Heb nog niet echt naar verlichting gekeken.

Moet ook kijken hoe ik al die consoles op de tv's (1 beeldbuis en 1flatscreen) ga aansluiten.
Heb nu kastje om 4 AV aansluitingen te wisselen, maar dat moet een groter kastje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 06-10 13:28
Xyphoid schreef op zondag 08 juni 2014 @ 03:03:
[...]

Dat is aardig groot. Ik moet het doen met 12m2.
Ben van plan om een kast te maken voor 14 consoles met in elk vakje licht en alle kabels netjes weggewerkt.
Er komt 1 knop om alle lichten aan te doen. Bij elk vakje komt een knop om de console en lampje in dat vakje in te schakelen.
Alleen wordt de kast jammer genoeg net te hoog om lekker vanaf de bank naar de TV te kijken. Zit er meter vanaf en kast wordt ongeveer 80cm hoog (3 vakjes van 25cm hoog. Ik ga mdf van 1,8cm dik gebruiken).
Misschien maak im de vakjes 20cm, maar dat wordt krap voor sommige consoles denk ik. Moet ook rekening houden met lamp, maar misschien ga ik ledstrips gebruiken. Heb nog niet echt naar verlichting gekeken.

Moet ook kijken hoe ik al die consoles op de tv's (1 beeldbuis en 1flatscreen) ga aansluiten.
Heb nu kastje om 4 AV aansluitingen te wisselen, maar dat moet een groter kastje worden.
Absoluut led lampjes gebruiken, alleen al voor het verbruik en de hitte, als je er later huidige generatie consoles aan toevoegt kom je niet in de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-10 21:51
Deze week een GameCube opgepikt met 2 controllers en 2 memory cards en 3 spellen
- Super Mario Sunshine
- Luigi's Mansion
- Mario Kart: Double Dash

Voor €40 :D

Dankjewel buurjongen _/-\o_

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Mr. Jummy schreef op zondag 08 juni 2014 @ 13:49:
Deze week een GameCube opgepikt met 2 controllers en 2 memory cards en 3 spellen
- Super Mario Sunshine
- Luigi's Mansion
- Mario Kart: Double Dash

Voor €40 :D

Dankjewel buurjongen _/-\o_
Nice, dat zijn wel de games die in de regel nog vrij duur zijn :). Moet er ook nog weer eens hebben. De enige Nintendo console die mij ooit kon bekoren. Geweldig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn megadrive boxart games liggen hier aan tafel lekker te glanzen

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh635/Ado_Marius_Koster/IMG_1128_zps5ecb928f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 15:22

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Heeft er toevallig iemand een grote buidel geld over?

http://www.gamegavel.com/item.cgi?show_item=958029

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
En vergeet de kosten niet voor een nieuwe schuur om dat allemaal in op te slaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Meteen meefinancieren in de tweede hypotheek... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
Da's een mooi stukje game geschiedenis wat daar staat. :o

Ik doe het zelf ietsjes rustiger aan. Momenteel zijn er een aantal import-spellen naar mij onderweg, waarvan ik de afgelopen week twee DC-spellen heb ontvangen:

- Border Down
- Super Street Fighter II X ~For Matching Service~

[ Voor 55% gewijzigd door c4ke op 07-09-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verzamel in dit jaar ook msx games. Heelaas moet ik eerlijk zeggen dat ik heelaas 2 heb staan van telenet japan. Moet je ze eens zien glanzen die boxarts :)

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh635/Ado_Marius_Koster/IMG_1129_zps6ef6c6fe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh635/Ado_Marius_Koster/IMG_1131_zpsb6e42795.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh635/Ado_Marius_Koster/IMG_1132_zps37e8fd05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh635/Ado_Marius_Koster/IMG_1133_zps63bc1ec6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh635/Ado_Marius_Koster/IMG_1134_zps7c4fa1c1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh635/Ado_Marius_Koster/IMG_1135_zps51f33289.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh635/Ado_Marius_Koster/IMG_1136_zpsa0316b83.jpg

Hopen of er ook msx liefhebbers zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
We hebben vroeger een msx gehad. We hadden Mouser als cartridge (irritant muziekje / donkey kong clone), en Eric & the Floaters op bandje, en nog twee andere officiele spellen. Helaas is de msx spontaan overleden, en weet ik niet of die nog bij mijn ouders op zolder staat.

King's valley vond ik het leukst overigens.

Deze hadden we:

Afbeeldingslocatie: http://gamesdbase.com/Media/SYSTEM/MSX/Box/big/Mouser_-_1983_-_Sony_Computer_Entertainment.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.whitfieldangus.co.uk/eric.jpg

Box art was meestal leuker dan het spel, Eric heb ik nog best vaak gespeeld. Ik vind de game zelfs beter dan bomberman omdat je kwart en halve blokken kunt opblazen, wat meer tactische mogelijkheden geeft.

[ Voor 40% gewijzigd door Flozem op 09-06-2014 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
@maartenkoster: Ik heb nog nooit met een MSX gespeeld. Maar ik vind de art van Mugen Senshi Valis (Valis: The Fantasm Soldier) erg gaaf. Ben zelf dan ook erg gek op 80's anime/manga. Alleen al om die boxart is het mooi om te hebben. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Gister Golden Sun voor de Advance en Mystic Quest voor de classic opgehaald. Allebei CIB.
Heb ze via Marktplaats gekocht (wel opgehaald) voor 20 Euro per stuk. Zag ze op EBay voor veel meer staan, dus heb ze maar gekocht.
Vandaag ook een zilveren Advance met 7 spellen opgehaald. Batterijklepje zat beetje los, dus wilde lipje terug buigen. Breek ik hem af 8)7 Gelukkig had ik alleen de achterkant nodig en heb ik nog een goed klepje.

Vandaag ook houten balkjes gehaald voor onder de vlonders in de tuin.
Heb gelijk mdf gehaald voor een nieuwe meubel voor mijn consoles.
Nadat ik wat in de tuin heb gewerkt (moet de vrouw ook tevreden houden. Zij wil graag vlonders in de tuin. Van mij hoeft het niet), heb ik een begin gemaakt aan mijn kast.

Wow! Werd net vijf keer achter elkaar geflitst door het onweer...

Anywayzzzz, hier is een foto van de kast.

Kast01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c4ke schreef op zondag 08 juni 2014 @ 22:43:
@maartenkoster: Ik heb nog nooit met een MSX gespeeld. Maar ik vind de art van Mugen Senshi Valis (Valis: The Fantasm Soldier) erg gaaf. Ben zelf dan ook erg gek op 80's anime/manga. Alleen al om die boxart is het mooi om te hebben. :-)
Ja ik ben er sinds kort mee begonnen. Dit is mijn msx. Gekregen van een collega van mijn vader. Het is een Toshiba HX-10 msx 1 PAL. En ja er past ook japanse spellen op en wordt vertaald in het engels. Zie hier mijn msx. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh635/Ado_Marius_Koster/toshibamsx1_zps3d8abb59.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh635/Ado_Marius_Koster/toshibamsx2_zps7bb7960b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 14:38
hey Liefhebbers, ik heb van een vriend van mij een aantal spellen en console gekregen van o.a. NES & Sega.

Aangezien ik niets meer van dat spul had begint het nu toch wel te kriebelen om te starten met een Ninendo verzameling.

Daarom wil ik graag mijn AD even spammen hier om Sega spul voor Ninendo spul te ruilen:
V&A aangeboden: Sega Mega driver 1&2 + 4 controllers ,Sega games & NES games ruilen !

Edit: heb ook nog een Commodore Plus/4 liggen:
V&A aangeboden: Commodore Plus/4 met boekjes ruilen voor Ninendo spul!

Wat denken jullie, is dit wat waard/zou ik hier wat voor kunnen krijgen? :9

[ Voor 22% gewijzigd door rutger465 op 09-06-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
c4ke schreef op zondag 08 juni 2014 @ 19:00:
Da's een mooi stukje game geschiedenis wat daar staat. :o

Ik doe het zelf ietsjes rustiger aan. Momenteel zijn er een aantal import-spellen naar mij onderweg, waarvan ik de afgelopen week twee DC-spellen heb ontvangen:

[afbeelding]
Border Down en Super Street Fighter II X ~For Matching Service~

[afbeelding]
Border Down met scanlines op mijn PVM

En gisteren een dedicated kastje geregeld voor de Dreamcast setup:

[afbeelding]

Nu heb ik twee aparte TV-meubeltjes die beiden verrijdbaar zijn en kan ik eindelijk weer m'n Sony TV gaan gebruiken voor de Gamecube en PS1 / 2 icm RGB Scart. 't Gaat de goede kant op. :-)
Kun je misschien wat meer over je Dreamcast setup vertellen. Ik zie nog 2(?) apparaten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:27
Ik heb ook een MSX (2) zo'n bakbeest van Philips. Ooit eens gekregen van m'n oom toen ik nog op de basisschool zat. En heb hem nog steeds. Heb er geen carts bij, alleen bakken vol met diskette's. Ik heb wel eens zitten zoeken naar carts maar eigenlijk nooit wat erbij gekocht. De meeste games die ik erbij heb komen volgens mij eigenlijk van de eerste msx. Heb het altijd wel een geinig systeem gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcmsx-nijmegen.nl/oudesite/historie/pictures/philipsmsx2_1%5B1%5D.jpg
Zelfde setup als op de foto inclusief bijbehorende Philips monitor en Philips printer die tot op de dag van vandaag nog steeds print alleen wel naar zolder verhuisd is vanwege de ruimte.

Ik heb overigens een poos geleden nog proberen een "nieuwe" software op dat ding te krijgen m.b.v. diskette's. Was me toen niet helemaal gelukt geloof ik, al herkende de msx ze wel.

[ Voor 12% gewijzigd door CrystalViriS op 09-06-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Voor de grap aan een vriend aan het laten zien wat voor belachelijke prijzen je op marktplaats tegenkomt. Iemand nog een doos voor een Nintendo 64 nodig: link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Zou hij van echt karton zijn? 8)7

Hier nog een n64 zonder av-kabel van dezelfde verkoper, ook prettig geprijsd: http://www.marktplaats.nl...ndo-64-nieuw-in-doos.html

[ Voor 75% gewijzigd door Cooler_King op 09-06-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Cooler_King schreef op maandag 09 juni 2014 @ 21:43:

Hier nog een n64 zonder av-kabel van dezelfde verkoper, ook prettig geprijsd: http://www.marktplaats.nl...ndo-64-nieuw-in-doos.html
Pffff sommige mensen zijn echt op hun hoofd gevallen...
Dit weekend niet veel tijd gehad, dus hopelijk volgende week foto's maken van de spullen die ik in de aanbieding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justy-boy
  • Laatst online: 29-07 13:10
"Met dit als bron, zou ik zeggen ~€80."

Dank je G-Meister,

Tja, had ik zelf ook op kunnen komen... Af en toe... Sorry ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Justy-boy op 09-06-2014 22:37 . Reden: in de haast quote vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
Wou het topic nieuw leven inblazen met een update vandaag, komt de pakketbezorger te vroeg, was niet thuis op dat moment.. En als je thuis zit komen ze juist op het allerlaatste moment. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Patryk schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:00:
Wou het topic nieuw leven inblazen met een update vandaag, komt de pakketbezorger te vroeg, was niet thuis op dat moment.. En als je thuis zit komen ze juist op het allerlaatste moment. :')
Haha zal eens kijken of ik het morgen dan ook misloop. Paar PSX en PS2 games onderweg voor de collectie. Waaronder een aantal die ik "vroegah" grijs heb gespeeld (GTA III en Porsche Challenge)

Had nog een hele partij meer kunnen kopen, maar blijf toch even bij m'n standpunt dat ik voor de Sony consoles alleen dat wil hebben wat ik écht ga spelen. Restwaarde heeft het (in 98% van de gevallen) praktisch niet.

[ Voor 18% gewijzigd door ksborg op 11-06-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Vandaag komt mijn AGS-101 Advance SP Pearl Blue binnen. Hopelijk zijn ze vanochtend al geweest. Anders moet ik naar het postkantoor (gelukkig aan de overkant van de weg, maar liever lui dan moe :P).

Hmmm, ff op mijnpakket.nl gekeken. Levertijd is vandaag tussen 10:00 en 12:00, maar staat nog niet op geleverd...?? Toch maar even contact opnemen met het thuisfront...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Laatst online: 01:45
Advance SP blijven de beste handhelds! mooi design en goed formaat.
Ik heb 3 advance SP's thuis liggen, 2 om te gebruiken (1 voor vrouw) en 1 zo goed als nieuw in doos :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kol Nedra op 11-06-2014 16:58 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Kol Nedra schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:57:
Advance SP blijven de beste handhelds! mooi design en goed formaat.
Ik heb 3 advance SP's thuis liggen, 2 om te gebruiken (1 voor vrouw) en 1 zo goed als nieuw in doos :)
Foto's! Foto's! Foto's!
Van de Advances, niet van je vrouw...
En van de doos van de Advance, niet van.. nevermind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Laatst online: 01:45
Xyphoid schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:01:
[...]

Foto's! Foto's! Foto's!
Van de Advances, niet van je vrouw...
En van de doos van de Advance, niet van.. nevermind...
zo interessant zijn die foto's niet, het zijn de standaard versies; 2x grijs en 1 rode :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
Xyphoid schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:51:
Hmmm, ff op mijnpakket.nl gekeken. Levertijd is vandaag tussen 10:00 en 12:00, maar staat nog niet op geleverd...?? Toch maar even contact opnemen met het thuisfront...
Heb ook wel eens gehad dat ik de hele dag op een pakket zat te wachten. Kijk aan de eind van de middag op mijnpakket, is de afleverdatum opeens verplaats naar morgen, zucht.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cooler_King schreef op maandag 09 juni 2014 @ 21:43:

En dat is een Clear Blue, geen Ice Blue >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Patryk schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:11:
[...]

Heb ook wel eens gehad dat ik de hele dag op een pakket zat te wachten. Kijk aan de eind van de middag op mijnpakket, is de afleverdatum opeens verplaats naar morgen, zucht.. :p
Ik heb die problemen gelukkig niet. Meestal is de vrouw of een van de buren wel thuis. Maar knap irritant ja... :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/242262923/IMG_0037s.jpg

Van het weekend een hoop verkocht aan een handelaar, en maandag met korting zijn stand in Brunssum bezocht en een graai in zijn voorraadzak mogen doen. Ondanks handelaarsprijzen een goede deal kunnen maken, en weinig meer betaald dan op de random marktplaats advertentie (de realistisch lage prijzen).

Dik tevreden, en 24 gb classics, 2 gb color en 2 gba spellen kunnen toevoegen aan mijn verzameling. Trax dubbel ivm multiplayer; battletoads omdat de cartridge beter uit ziet. Zal er zeker nog eens gaan kijken, en die handelaar volgende keer wederom een mooie deal op mijn spullen geven. 8)

[ Voor 44% gewijzigd door Flozem op 11-06-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patryk
Die handelaar op de zwarte markt in Brunssum? Mooie set. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Yes, goeie gast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Het was de Roze AGS-101 die vanmiddag geleverd is, niet de blauwe. En opeens is de bezorgdatum veranderd naar morgen. En morgen is er natuurlijk niemand thuis. Hopelijk hebben ze op het pakket gezet dat het niet bij de buren afgeleverd moet worden. Die zijn ook niet altijd thuis. Dan kan ik het op het postkantoor ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-10 14:31

The_Bird

Meneer de Raaf

Stukje over de Retron 5 gelezen op IGN en het blijkt dus dat die bak werkt via emulatie en niet via daadwerkelijke hardware om maar zo te zeggen. Dan is het voor mij gelijk minder interessant. Als ik een alles in 1 bak wil spelen die via emulatie werkt kan ik net zo goed Wii's homebrew channel gebruiken.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Groot verschil: je kunt dan de originele cartridges niet gebruiken en begeeft je op het pirating vlak. Bovendien schijnt die Retron5 wel goed te emuleren. Kan niet wachten dat hij te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Flozem schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 07:34:
Groot verschil: je kunt dan de originele cartridges niet gebruiken en begeeft je op het pirating vlak. Bovendien schijnt die Retron5 wel goed te emuleren. Kan niet wachten dat hij te koop is.
April toch :+... "We'll ship within 30 days", ik hoor het hem nog zo zeggen... Binnenkort issie bijna een jaar uitgesteld. Dan mag het ook wel een goed apparaat zijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Ja - het duurt wel erg lang. Bijna net zo lang als Baldur's Gate EE op Android.:p

PS:
De Pokemon yellow cartridge is toch nog ontvangen.

Ik heb er wel een hoop energie in moeten steken. Ondanks mijn beste pogingen het zakelijk te houden, toch een beledigde verkoper. }:O

Nu hopen dat die aanbieder bij een volgende koper zijn pakketje eerst controleert voordat hij het op de post doet... Spaart beide partijen een hoop gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de Retron5 beter emuleert dan je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Voor de door de Retron5 geemuleerde consoles heb je niet veel processingpower nodig - bovendien slikt mijn pc vooralsnog geen originele cartridges, en werkt hij niet met de originele controllers. De Retron5 is Android based, en de android emulators t/m snes werken op mijn nexus7 ook goed.

Grootste pre voor mij is dat ik hdmi graphics krijg en de originele cartridges en controllers kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Originele controllers kan je ook met een usb kabeltje van paar euro op ebay.. cartridges kan met bv. een Retrode, maar uiteindelijk kan je net zo goed roms gebruiken (als je de cartridges hebt)... en je kan een PC ook gewoon op hdmi aansluiten (evt. via DVI > hdmi kabel)

Aangezien de Retron5 android-based is zijn het gewoon reskinned versies van emulators als snes9x en FCE ultra.. Wat je dus zowieso al kan verwachten zijn problemen met o.a. Super FX spellen. Dit omdat deze emulators nooit geperfectioneerd is en een aantal spellen nog problemen vertonen, en ook omdat de rekenkracht van de Retron5 beperkt zal zijn. Hier wordt al melding gemaakt van problemen met bepaalde spellen: http://www.gamefaqs.com/b...6-snes/69379021/786024536 (edit: deze problemen zijn of worden blijkbaar dan wel weer opgelost in nieuwe firmwares)

Op een PC met retroarch en 'SNES9x Next' kan je trouwens Super FX spellen overclocken tot 100mhz... hierdoor zijn spellen als Star Fox en Doom op de volle 60fps spelen.. erg fraai.

Mijn conclusie: Ik denk dat ie binnen de kortste keren reverse engineered is, waardoor je dezelfde android versie op andere systemen kan draaien (en de cartridge slots zijn dan makkelijk te omzeilen met sd kaart / intern geheugen). De hardware van het ding is binnen no-time verouderd net als alle andere android apparaten. En er zullen hoe dan ook emulatie problemen zijn waardoor hij in het stof zal bijten tegen echte consoles of PC's met betere emulators.

[ Voor 12% gewijzigd door Cooler_King op 12-06-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-10 13:38

Metro2002

Memento mori

Flozem schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 08:27:
Voor de door de Retron5 geemuleerde consoles heb je niet veel processingpower nodig - bovendien slikt mijn pc vooralsnog geen originele cartridges, en werkt hij niet met de originele controllers. De Retron5 is Android based, en de android emulators t/m snes werken op mijn nexus7 ook goed.

Grootste pre voor mij is dat ik hdmi graphics krijg en de originele cartridges en controllers kan gebruiken.
De emulators die ik op android heb zijn zeker niet zo goed als de pc emulators, dat voorop gesteld. Maar ik snap alleen niet zo goed dat als je toch gaat emuleren dat je dan perse cartridges wil gebruiken. Wat voegt dat toe? Een rom is gewoon een 1 op 1 kopie van wat er op de cartridge staat. :/
Andersom snap ik het dan weer wel , roms gebruiken op de echte hardware. Dat doe ik bv op mijn C64 met de 1541 ultimate 2 (microSD reader) en dat werkt perfect en stukken handiger dan dat gehannes met floppy's. Emulators zijn handig maar ik hoef geen dedicated console die emuleert persoonlijk. De enige emulator hardware die ik gehad heb was de sega gopher maar die was portable :) (en helaas nu stuk :( )

HDMI graphics heb ik als het goed is binnenkort een oplossing voor voor de originele hardware, zal het posten als het hier binnen is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-10 14:31

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik vraag me af hoeveel legaler het is wanneer je op de pc een rom draait met de daadwerkelijke cartridge er naast gelegd in plaats van de cartridge plaatsen in een hardwarebak die alsnog de rom draait.
Is de Retron eigenlijk legaal? ik meen me te herinneren dat er op zowel hardware als de systeemsoftware (bios van bijv de snes) patenten liggen.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Als je in bezit bent van de cartridge is het gewoon legaal om een ROM te bezitten.. en zoals The_Bird al zegt is dit een third party clone systeem zonder licentie.. En de manier waarop de Retron5 die emulators gebruikt zal ook wel niet stroken met een hoop licenties van de oorsponkelijke emulators.

[ Voor 25% gewijzigd door Cooler_King op 12-06-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Nee hoor, want thuiskopie regeling geldt niet voor software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Je moet gewoon geen emulators gebruiken en lekker op het echte werk spelen.
Verzamelen van ROMS kan iedereen. Heb nog een hele doos met honderden diskettes met ROMS liggen voor de copybox. Daar heb ik helemaal geen moeite voor hoeven doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Xyphoid schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 16:09:
Je moet gewoon geen emulators gebruiken en lekker op het echte werk spelen.
Verzamelen van ROMS kan iedereen. Heb nog een hele doos met honderden diskettes met ROMS liggen voor de copybox. Daar heb ik helemaal geen moeite voor hoeven doen :P
Wel als je met 5 1.44mb floppy diskettes op de universiteit (snelle verbinding) het internet afstruint naar snes roms. Dan praten we over 1998. Nu trek je mbv een torrent ze binnen 30 minuten binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Pff. Die doos van de PostNL snapt er ook niks van. Heeft wel een briefje in de brievenbus gedaan dat er niemand thuis was, maar ding niet gescant. Dus geen niet-thuis-code die ik kan activeren...

Er staat ook op: Geachte heer/mevrouw 6... :+ (da's het huisnummer)

Oh well, dan maar zaterdag ff ophalen bij het postkantoor! Kan me er nu al op verheugen. 1 game die ik "vroegah" helemaal grijs speelde, Porsche Challenge. Hoop dat het nog een beetje meevalt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
ksborg schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 21:27:
Oh well, dan maar zaterdag ff ophalen bij het postkantoor! Kan me er nu al op verheugen. 1 game die ik "vroegah" helemaal grijs speelde, Porsche Challenge. Hoop dat het nog een beetje meevalt nu.
Voor welk platform? De pc-versie staat hier al een tijdje te schitteren naast Need for Speed 2, 3 en 4 O+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
danielkraak schreef op maandag 09 juni 2014 @ 16:37:
Kun je misschien wat meer over je Dreamcast setup vertellen. Ik zie nog 2(?) apparaten staan?
Wat je ziet is een reguliere Japanse Dreamcast (HKT-3000 2nd edition).

De DC is via een custom VGA-kabel aangesloten op een Extron VSC500 (een scan converter), waarmee het 31khz 480p VGA-signaal omgezet wordt naar een 15khz 480i signaal. Vervolgens wordt dit signaal doorgestuurd naar een Extron RGB 201Rxi om er een (psuedo) 240p videosignaal van te maken. Het 240p videosignaal gaat dan naar de monitor die de scanlines genereert. Zo ziet het er aan de achterkant uit:

- foto -

Ik heb voor deze oplossing gekozen omdat ik ook graag andere apparatuur (PC/Laptop) op een 15Khz monitor wil kunnen aansluiten. Tevens heb ik nu volledige controle over de geometrie van het videobeeld, zoals horizontale en verticale positie en grootte, zonder instellingen op de monitor aan te passen.

Een versimpelde versie ga ik nog proberen. Gewoon een RGB Scart kabel voor de Dreamcast regelen. Ik heb al een Scart naar BNC verloop die dan op de monitor wordt aangesloten.

Vandaag nog een 14" monitor opgehaald. Hoop deze week met de PS1 en 2 wat dingen te testen. ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door c4ke op 07-09-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
c4ke schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 22:36:
[...]

Wat je ziet is een reguliere Japanse Dreamcast (HKT-3000 2nd edition).

De DC is via een custom VGA-kabel aangesloten op een Extron VSC500
Whut? You lost me at Extron.... :P

Vandaag briefje in de bus dat mijn pakje bij de buren lag.
Wat staat er op de doos:

"Niet bij de buren afleveren aub".

*zucht* |:(

Maar goed, heb nu mijn AGS-101 Pearl Blue binnen. Moest wel even de originele case terug er omheen doen, want er zat een zwarte omheen. Jammer genoeg is de blauwe duidelijk gebruikt. Maar gelukkig zijn het gewone gebruikssporen en geen krassen in het scherm.
Nu alleen nog de zwarte en dan ben ik klaar met Advance SP.

[ Voor 26% gewijzigd door Xyphoid op 12-06-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
ChokingHazard schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 22:17:
[...]

Voor welk platform? De pc-versie staat hier al een tijdje te schitteren naast Need for Speed 2, 3 en 4 O+
Geloof dat je een beetje in de war bent met NFS Porsche 2000 / Porsche Unleashed... Porsche Challenge is exclusief op PS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-10 13:04
Xyphoid schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 23:45:
[...]
Wat staat er op de doos:

"Niet bij de buren afleveren aub".
Zal een leuke indruk hebben achtergelaten bij je buren mochten ze dat hebben gezien :p

Gear | Last.fm | twitch.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
ChokingHazard schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 22:17:
[...]

Zoals iemand hieronder al zei: Porsche Challenge is een soort Arcade racer voor de PSX. NFS 1 en 2 heb ik uiteraard ook. De rest moet nog wel volgen (maar ook dan voor Playstation).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-10 21:32
Echt prachtig zoals die gebouwen in de achter "opeens" verschijnen. Brings back memories :)

Vorig weekend via Marktplaats The Legend of Zelda gekocht, betaald. Maar nog niks ontvangen. Gezien de andere advertenties van de verkoper denk ik wel dat het goed komt. Maar heb wel vaker met verkopers te maken gehad die heel laks op hun mail reageren. Irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Jullie hebben gelijk, my bad :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
DarkElement schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 01:55:
[...]

Zal een leuke indruk hebben achtergelaten bij je buren mochten ze dat hebben gezien :p
Haha.
Nee, dat valt mee. We ontvangen heel veel pakketjes en hebben al gezegd dat we het zo min mogelijk bij hun willen laten bezorgen, zodat ze het niet elke keer voor ons hoeven aan te nemen :)
Zijn wat oudere mensen, dus zijn in de ochtend als Postnl langskomt meestal wel thuis.

Pagina: 1 ... 10 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.