Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.531 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:08
Ryatzu schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:24:
[...]

Heb ze eindelijk ook binnen. 4 stuks, zal ze morgen testen met 2x2
Werkt het goed met een dubbele verlengkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:25
Jazeker het werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
Klinkt goed! Dan moet ik ook nog maar eens kijken voor een paar kabels. Deze heb je toch gekocht:

http://www.ebay.com/itm/272444894547

[ Voor 13% gewijzigd door The Jackel op 14-12-2016 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:25
The Jackel schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:01:
[...]

Klinkt goed! Dan moet ik ook nog maar eens kijken voor een paar kabels. Deze heb je toch gekocht:

http://www.ebay.com/itm/272444894547
Klopt, duurde alleen ontzettend lang voordat ze binnen kwamen (echt tot max opgegeven dag wat op ebay staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
Ryatzu schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:08:
[...]

Klopt, duurde alleen ontzettend lang voordat ze binnen kwamen (echt tot max opgegeven dag wat op ebay staat).
Dat maakt voor mij niet zo heel veel uit. Ik heb de NES Mini nu aangesloten op mijn monitor en dan is de kabel net lang genoeg als je alleen speelt omdat je er dan recht voor kan zitten. Indien ik met 2 personen zou willen spelen of een keer in de woonkamer, dan is de kabel echt veel te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 13:07

Arethusa

Niet die server

The Jackel schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:34:
[...]

Dat maakt voor mij niet zo heel veel uit. Ik heb de NES Mini nu aangesloten op mijn monitor en dan is de kabel net lang genoeg als je alleen speelt omdat je er dan recht voor kan zitten. Indien ik met 2 personen zou willen spelen of een keer in de woonkamer, dan is de kabel echt veel te kort.
Ik las hier dat er verlengkabels bestaan inmiddels.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.retrogamefreak...sion-cable-new-1-8-meter/

Ik raad de Nes mini enthausiastelingen aan om hier de verlengkabel te halen indien nodig.

Niet importeren, geen weken lang wachten en bovendien ook nog eens garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:34
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:05:

Ik raad de Nes mini enthausiastelingen aan om hier de verlengkabel te halen indien nodig.

Binnen een week binnen voor minder en zonder verzendkosten als je bij de juiste verkoper besteld. Garantie op kabels zou ik niet wakker van liggen, gewoon zorgen dat je goede kwaliteit besteld. En vaak als je het op eBay ofzo meldt, dan sturen ze bij dit soort items zonder discussie een nieuwe op.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:05:

is dit zo dingetje als wij van wc eend raden aan? of niet?

ik ben namelijk niet zo van retrogamefreak vanwege de toch wel extreme prijzen van vele producten.

en zoals jumpman al zegt een beetje zoeken en je hebt ze binnen een week in huis voor minder en garantie op kabels? op ebay krijg je zo een nieuwe zonder problemen van terug sturen en hele dicussies of het nou aan mij ligt of niet?

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Arethusa schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:22:
[...]

Ik las hier dat er verlengkabels bestaan inmiddels.
Die kabels bestaan al sinds de Wii bestaat :).

http://www.dx.com/p/nunchuck-extension-cable-for-wii-4115

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zo, tijdje stil geweest hier. Auto van mijn vriendin ETL gereden, nieuwe gekocht, gesolliciteerd bij een andere werkgever terwijl ik nog ergens in dienst ben, ach je kent het allemaal wel.

Ik ben blij om te kunnen melden dat ik eindelijk geïnteresseerde heb gevonden voor mijn GBA mods. Op Tweakers en Marktplaats is het animo laag, maar via het Button-Bashers forum heb ik mensen gevonden die dezelfde passie als ik delen :)

Nu de GBA's de deur uit zijn, en ik mijn SNES al een geruime tijd helemaal gepimpt heb (mede dankzij de reddingsactie van zzattack), is het tijd voor iets anders. Ik heb inmiddels een NTSC-J Nintendo64 aangeschaft welke ik voorzien wil van de UltraHDMI mod. Hier op Tweakers biedt iemand die mod aan, maar die heeft nog niet gereageerd op mijn PM. Mocht dat niets worden i.v.m. het gebrek aan de UltraHDMI bordjes, kan ik altijd zelf nog een RGB mod uitvoeren.

Ik zal wat plaatjes gaan posten zodra ik het e.e.a. binnen heb en ook daadwerkelijk wat te tonen heb,

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 20:46
copywizard schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:14:
[...]

is dit zo dingetje als wij van wc eend raden aan? of niet?

ik ben namelijk niet zo van retrogamefreak vanwege de toch wel extreme prijzen van vele producten.

en zoals jumpman al zegt een beetje zoeken en je hebt ze binnen een week in huis voor minder en garantie op kabels? op ebay krijg je zo een nieuwe zonder problemen van terug sturen en hele dicussies of het nou aan mij ligt of niet?
Goedkoopste die ik kan vinden na een beetje kijken is voor 5,50 zonder verzending (edit ook een voor 5,35 euro gevonden)

http://www.ebay.nl/itm/1-...123705:g:oVAAAOSwImRYSC63

ok je bespaart 2,50, maar het kan soms wel meerdere weken duren, uit ervaring. Met wat geluk in enkele dagen

Ik snap de haat voor retrogamefreak, maar deze keer is het toch niet zo heel slecht geprijsd los van het feit dat er natuurlijk zat andere opties zijn en dat het deze keer om toch wel om een erg klein bedrag gaat. Opzich niet zo heel vreemd dat het genoemd word.

Wellicht dat de mediamarkt het al verkoopt maar dat zie ik niet zo gauw voor onder de 5 euro excl. wellicht met slechts 2 euro verzending en natuurlijk de optie met ophalen omdat er meerdere vestigingen zijn.

Voor de echte duitendief met de dubbeltjes mentaliteit, post eens een link met de goedkoopste optie, ben benieuwd of het lager kan dan 5,35 euro zonder verzending :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:08
gast7 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:26:
[...]

Ik snap de haat voor retrogamefreak, maar deze keer is het toch niet zo heel slecht geprijsd los van het feit dat er natuurlijk zat andere opties zijn en dat het deze keer om toch wel om een erg klein bedrag gaat. Opzich niet zo heel vreemd dat het genoemd word.

Wellicht dat de mediamarkt het al verkoopt maar dat zie ik niet zo gauw voor onder de 5 euro excl. wellicht met slechts 2 euro verzending en natuurlijk de optie met ophalen omdat er meerdere vestigingen zijn.

Voor de echte duitendief met de dubbeltjes mentaliteit, post eens een link met de goedkoopste optie, ben benieuwd of het lager kan dan 5,35 euro zonder verzending :P
Tja, dat is ook een beetje het punt, heb je er meer voor over om het morgen in huis te hebben? Of ben je bereid er een week of 2 op te wachten via E-bay om dan wel minder te betalen?

Overigens vind ik de service van verkopers op E-bay doorgaans beter dan menig webshop, als je iets besteld bij een willekeurige Chinees op E-bay met een beoordeling boven de 95% dan sturen ze je een nieuwe of je geld terug als je een mailtje stuurt dat je product niet werkt of niet is aangekomen.

In dit geval zal het qua kosten niet een wereld van verschil zijn maar er zijn zat voorbeelden waarbij je via E-bay het zelfde (of qua werking en looks het zelfde) product voor een fractie van de prijs kan krijgen van een lokale supplier.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
1nsane schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:17:
[...]

Tja, dat is ook een beetje het punt, heb je er meer voor over om het morgen in huis te hebben? Of ben je bereid er een week of 2 op te wachten via E-bay om dan wel minder te betalen?

Overigens vind ik de service van verkopers op E-bay doorgaans beter dan menig webshop, als je iets besteld bij een willekeurige Chinees op E-bay met een beoordeling boven de 95% dan sturen ze je een nieuwe of je geld terug als je een mailtje stuurt dat je product niet werkt of niet is aangekomen.

In dit geval zal het qua kosten niet een wereld van verschil zijn maar er zijn zat voorbeelden waarbij je via E-bay het zelfde (of qua werking en looks het zelfde) product voor een fractie van de prijs kan krijgen van een lokale supplier.
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft de service, echter is het wel heel anders gezien een heel grote ebayer geen tijd wil verspillen om een paar euro, krijg je inderdaad zonder gedoe een nieuwe. Een kleinere winkel doet dit inderdaad niet altijd even snel. Grote ebayers proberen het ook zo efficiënt mogelijk te maken, dat kunnen kleinere winkels niet altijd. De echt grote ebayers werken namelijk vaak met bots vrij automatisch of dat er natuurlijk een heel team achter zit, er gebeurt heel wat achter de schermen bij een echt grote ebay verkoper. Tevens natuurlijk ook omdat ze geen slechte feedback willen wat bij kleinere winkels wat minder goed zichtbaar is, tenzij iemand de moeite neemt om actie te ondernemen.

Echter zul je met grotere bedragen ook met de grotere ebayers veel gedoe krijgen net als bij de kleinere winkels als je naar sommige verhalen kijkt.

Via ebay zul je inderdaad altijd wel die kabel krijgen, daar geef ik je geen ongelijk in. Kleinere bedragen en ebay zijn nooit echt een probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 14-12-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
gast7 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:35:
[...]

Echter zul je met grotere bedragen ook met de grotere ebayers veel gedoe krijgen net als bij de kleinere winkels als je naar sommige verhalen kijkt.

Via ebay zul je inderdaad altijd wel die kabel krijgen, daar geef ik je geen ongelijk in. Kleinere bedragen en ebay zijn nooit echt een probleem.
Exact, ik heb eerlijk gezegd nooit meer dan 100 euro uitgegeven in één transactie/product op e-bay.

Uiteindelijk heb je met paypal dan ook wel kopersbescherming maar ik gebruik het dan ook alleen voor spullen die écht goedkoper zijn dan lokaal en boven de 100 euro zijn de verschillen vaak zo groot niet meer.

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
gast7 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:26:
[...]

Goedkoopste die ik kan vinden na een beetje kijken is voor 5,50 zonder verzending (edit ook een voor 5,35 euro gevonden)

http://www.ebay.nl/itm/1-...123705:g:oVAAAOSwImRYSC63

ok je bespaart 2,50, maar het kan soms wel meerdere weken duren, uit ervaring. Met wat geluk in enkele dagen

ik begrijp je geheel.
maar 5,35??? bij lange na niet

je zoekt alleen op de ebay.nl site als je ook op ebay.com zoekt vind je de kabel al voor 2,47 dollar (dus nog niet eens euro!) (incl. 19 cent verzenden)

http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

dus dan heb je voor nog niet eens de prijs van 1 kabel bij retrogamefreak er 2? dat vind ik het wachten wel waard

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

• gast7
copywizard schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:55:
[...]

ik begrijp je geheel.
maar 5,35??? bij lange na niet

je zoekt alleen op de ebay.nl site als je ook op ebay.com zoekt vind je de kabel al voor 2,47 dollar (dus nog niet eens euro!) (incl. 19 cent verzenden)

http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

dus dan heb je voor nog niet eens de prijs van 1 kabel bij retrogamefreak er 2? dat vind ik het wachten wel waard
Ongeveer 2,30 euro, dat zijn 3 kabels en nog wat extra appelmoes als je aan verzending doet.

Online Koopjes King _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wanneerniet
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:12
Staat een nieuwe Mega Drive game op Kickstarter: Tanglewood

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/014/356/611/5802ef8bf2605b5263665b0b49d76ded_original.png?w=680&fit=max&v=1478072935&auto=format&lossless=true&s=9b05e39bce3f34ae05c2edb238ec5b5b

Wordt gemaakt op een oude Sega MegaCD dev kit in 68K Assembly en ontwikkelaar Matt Phillips is niet te beroerd om uit te leggen hoe hij dat doet:

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/014/311/980/9777deb85ef90bbf488000f1d8167401_original.JPG?w=680&fit=max&v=1477768837&auto=format&q=92&s=669df7e3a95539e8da49b433a2715ce4

Hij zit nu op £41.500 van z'n £48.000 Kickstarter goal met 59 uur te gaan. Ik ben onder de indruk en wil best een nieuwe Mega Drive game spelen, en in m'n kast zetten (boxed versie bij pledge van £60 :o ).

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/014/563/776/6f3816cee5460745fdf054aa39207e58_original.png?w=680&fit=max&v=1479418444&auto=format&lossless=true&s=6618e85c2f9714e2040c150e7c0f5a1a

Staat een link naar een prototype van de game op de Kickstarter page die je in een emulator kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
Inmiddels 2x 60 pond erbij zo te zien.

Is dat nou veel voor zo'n game?
Ik zie bijvoorbeeld Pier Solar op Amazon voor $150,- of $47,- voor de DC versie.

Wordt het nog collectible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potato42 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:44:
Inmiddels 2x 60 pond erbij zo te zien.

Is dat nou veel voor zo'n game?
Ik zie bijvoorbeeld Pier Solar op Amazon voor $150,- of $47,- voor de DC versie.

Wordt het nog collectible?
Voor de een wel, voor de ander niet. Pier Solar heb je bv al reprints van en de eerste oplage is het meeste waard.

Als je het zo bekijkt is het ongetwijfeld collectible.

Het is en blijft natuurlijk geen officieel uitgebrachte Mega Drive game maar een homebrew (Al beweren ze op de Kickstarter page van niet) net als bv ResQ of Hardcore, tegelijkertijd zijn homebrews/cancelled games vaak wel erg goede games die met passie ontworpen zijn door mensen die een zwak voor de console hebben.

Ziet er trouwens wel heel erg leuk uit hoor :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 14:15
Ahh tof! Ik houd wel van dit soort projecten. Ga het thuis eens op mijn gemak bekijken maar denk dat ik hier wel wat voor over heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Nu online
Ik heb ook wel interesse, zo te zien moeten ze nog 100 spellen verkopen voordat het rond is.

Heb echter geen ervaring met kickstarter (wel eens gekeken, nooit gedoneerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanneerniet
Potato42 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:35:
Ik heb ook wel interesse, zo te zien moeten ze nog 100 spellen verkopen voordat het rond is.

Heb echter geen ervaring met kickstarter (wel eens gekeken, nooit gedoneerd).
Nog iets minder dan 100 boxed games inderdaad. Hoop dat het lukt.

Ben zelf erg blij met Kickstarter. Al meerdere producten ontvangen die anders misschien nooit waren gemaakt. Tanglewood is een goed voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=49511257,noline]wanneerniet schrIk ben onder de indruk en wil best een nieuwe Mega Drive game spelen, en in m'n kast zetten.
Hoeveel Mega Drive games staan er dan al in je kast en wat zijn je toptitels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wanneerniet schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:13:
Wow, bizar dat ie dat moet doen op een oude amd k6 :o

Vraag me ook af of er geen efficientere manieren zijn. Maar dit is dus wel de real deal, echt zoals het vroegah gemaakt werd. Kan me voorstellen dat dit voor de echte retro liefhebbers wel interresant is.

[ Voor 35% gewijzigd door Sagat op 16-12-2016 20:24 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.retrousb.com/index.php

Een must zie linkje voor NES fans; De nieuwe NES die ook Famicom games afspeelt, Homebrews, NES Dev tools en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie niet in waarom deze famiclone anders is dan 1 van de 10000 famiclones die al op de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: The Ultimate NES Classic (Nintendo Mini) Alternative! - Cygnus Destr...

-4 controllerpoorten
-Ondersteund flash cart.
-Opties om de graphics aan te passen
-Uniek modern design met een grote knipoog naar de originele NES etc...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wanneerniet
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 17:54:
[...]

Hoeveel Mega Drive games staan er dan al in je kast en wat zijn je toptitels?
Ik heb er ongeveer 25. De onderstaande speel ik nog regelmatig.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1940798/images/other/IMG_3689.jpg

OutRun 2019 ontbreekt nog op de foto. Die vind ik eigenlijk beter dan het origineel.

Ik heb m'n Mega Drive trouwens gemod met een 50/60Hz switch. Dat is echt de moeite waard.

[ Voor 7% gewijzigd door wanneerniet op 17-12-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vette Mega Drive classics en ook nog in heel goede staat :)

Zelf ken ik alleen de "normale" Outrun, Outrun 2019 ga ik in de gaten houden voor m'n eigen collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Nu online
wanneerniet schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:13:

[afbeelding]

Wordt gemaakt op een oude Sega MegaCD dev kit in 68K Assembly en ontwikkelaar Matt Phillips is niet te beroerd om uit te leggen hoe hij dat doet:

[video]
[afbeelding]

Hij zit nu op £41.500 van z'n £48.000 Kickstarter goal met 59 uur te gaan. Ik ben onder de indruk en wil best een nieuwe Mega Drive game spelen, en in m'n kast zetten (boxed versie bij pledge van £60 :o ).

[afbeelding]

Staat een link naar een prototype van de game op de Kickstarter page die je in een emulator kunt spelen.
Zojuist gedoneerd! Zal wel gaan lukken, nog 1500 pond te gaan in 30 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Nu online
wanneerniet schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:13:
[...]

Ik heb er ongeveer 25. De onderstaande speel ik nog regelmatig.

[afbeelding]

OutRun 2019 ontbreekt nog op de foto. Die vind ik eigenlijk beter dan het origineel.

Ik heb m'n Mega Drive trouwens gemod met een 50/60Hz switch. Dat is echt de moeite waard.
Mooie titels hoor, en inderdaad in hele mooie conditie.

* Aardappel is jaloers op je Rock 'n Roll Racing!
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 13:57:
Vette Mega Drive classics en ook nog in heel goede staat :)

Zelf ken ik alleen de "normale" Outrun, Outrun 2019 ga ik in de gaten houden voor m'n eigen collectie.
Kende ook deze 2019 versie niet. Wel grappig dat de jappanners het met 341 km/u moeten doen, wij met 682 km/u en de Amerikanen (uiteraard) met 1098 km/u

Je weet wel dat er Outrun is (al op de MS) en Turbo Outrun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Op wat voor TV hebben jullie je consoles aangesloten? Ik neem aan dat op een HDTV scart de beste optie is?

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Potato42; klopt inderdaad: Er zijn sowieso 3 Ourun games op de MS; Outrun, Turbo Outrun en Outrun Europe en ik heb ze helaas geen van alle nog.

Mijn Master System collectie stelt nog niet zo heel erg veel voor. De MS game die ik eigenlijk nu als eerste wil hebben is Aladdin.

Waar de Mega Drive en Snes versies gebasseerd zijn op de film is de Master System versie hondstrouw aan de film en speel je bijna elke scene uit de film na.

@Dannbla; Ligt eraan welke console: Oude lightgun games werken bv alleen op een oude tv met bolle beeldbuis en de Atari 2600 en Master System model 2 hebben bv alleen antenne aansluiting en geen scart.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Nu online
dannbla schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:20:
Op wat voor TV hebben jullie je consoles aangesloten? Ik neem aan dat op een HDTV scart de beste optie is?
Zoals C4L ook al zei werken oude lightguns niet op een LCD/LED/plasma.
Ik heb m gewoon aangesloten op een oude CRT. Een paar pagina's terug kun je zien hoe het er bij mij bijstaat.

Ik zoek nog wel een oude draagbare kleurentelevisie (raar woord tegenwoordig) om mee te testen. Retro zou leuk zijn.
Wat me ook leuk lijkt is om te spelen op zo'n oude houten tv (waar de term bruingoed aan ontleend is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wanneerniet schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:13:
[...]
Hoe moeilijk is zoiets nou voor iemand met 0 soldeer ervaring? Een genisis en dan met step down convertor lijkt me ook lastig. Voornamelijk lastig en duur dan.

[ Voor 25% gewijzigd door Sagat op 17-12-2016 18:08 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:21:
@Potato42; klopt inderdaad: Er zijn sowieso 3 Ourun games op de MS; Outrun, Turbo Outrun en Outrun Europe en ik heb ze helaas geen van alle nog.

Mijn Master System collectie stelt nog niet zo heel erg veel voor. De MS game die ik eigenlijk nu als eerste wil hebben is Aladdin.

Waar de Mega Drive en Snes versies gebasseerd zijn op de film is de Master System versie hondstrouw aan de film en speel je bijna elke scene uit de film na.

@Dannbla; Ligt eraan welke console: Oude lightgun games werken bv alleen op een oude tv met bolle beeldbuis en de Atari 2600 en Master System model 2 hebben bv alleen antenne aansluiting en geen scart.
Ik heb pas mijn MS games verkocht aan een medetweaker omdat ik geen MS heb/wil. Geen Aladdin.
Op de MD heb ik vooralsnog Turbo Outrun (die hadden we vroeger ook).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wanneerniet
Ik heb Turbo OutRun in de jaren 90 teruggebracht naar de winkel en geruild voor OutRun 2019. Ben nog steeds erg blij met die beslissing.

2019 speel ik tegenwoordig vooral voor de soundtrack.

Met de soundtrack-cheat kun je per race kiezen waar je naar luistert: C + Start ingedrukt houden als je een track selecteert.

[ Voor 24% gewijzigd door wanneerniet op 17-12-2016 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Nu online
Om die reden ram ik de cart van super hang on er af en toe in :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wanneerniet
Dan moet je de site van DATA DISCS eens bekijken. Ik heb de soundtracks van Streets of Rage 1 en 2 al liggen.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0844/6951/products/DATA_DISCS-079_1024x1024.jpg?v=1476930952

[ Voor 26% gewijzigd door wanneerniet op 17-12-2016 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
wanneerniet schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:10:
Dan moet je de site van DATA DISCS eens bekijken. Ik heb de soundtracks van Streets of Rage 1 en 2 al liggen.

[afbeelding]
Wow thanks wat vet! Helaas heb ik geen CC.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Nu online
dannbla schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:31:
[...]

Wow thanks wat vet! Helaas heb ik geen CC.
Supervet, maar ook achterhaald natuurlijk.
Wel nostalgisch.

Helaas heb ik dan weer geen platenspeler.

Tanglewoods is rond, komt dus volgend jaar een nieuwe Sega game voor de mega drive *O*

[ Voor 14% gewijzigd door Aardappel op 17-12-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er komt ook een nieuwe snes game. Een fighting game gemaakt door ex snk (king of fighters) devs.
Event hubs link

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanneerniet
Sagat schreef op zondag 18 december 2016 @ 06:24:
Er komt ook een nieuwe snes game. Een fighting game gemaakt door ex snk (king of fighters) devs.
Event hubs link

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Vet. Ben erg blij dat dit een trend lijkt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat; Screenshots zien er iig vet uit en de gameplay zal als de game van ex SNK developers afkomstig is sowieso wel ok zijn. Characters zien er ook goed uit, alleen 6 characters vind ik wel heel erg weinig, hoop wel dat er meer bijkomen anders zie ik in een keuze uit maar 6 fighters toch wel een minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben nieuwsgierig, maar kweetniet, 6 chars had ik nog niet eens meegekregen. Then again gaat een hoop werk in zitten. Als je alleen maar een klein team hebt....vraag me wel af hoe leuk dit is ivm met moderne fg's.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik weet dat ik altijd vrij off-topic ga met mijn posts, mijn excuses daarvoor (ik vind die fightgame voor de SNES er erg leuk uitzien, maar kan daar verder niets leuks aan toevoegen :)).

Ik heb de afgelopen periode een lading Nintento64 spullen aangeschaf, en ben nu bezig met het voorbereiden van mijn "play-system" (dit omdat ik al een PAL boxed variant bezit).

Momenteel wacht ik nog tot alles geleverd is. Het complete lijstje betreft het volgende:
  • NTSC-J Nintendo64 console (vanwege 60Hz)
  • Europese Nintendo64 voeding
  • Origineel N64 Expansion Pack
  • Originele N64 Memory Cards (x2)
  • Originele N64 Controllers (blauw, rood, geel, groen 8))
  • GameCube-like controller pookjes (x4) *
  • N64 Stick Converter PCB v3 (x4) **
  • EverDrive64 v3
Hier een afbeelding van mijn work-in-progress reiniging.

N64 controllers 1

* De originele N64 controller pookjes zijn, zoals bekend, erg snel versleten. Deze kan je vervangen met vergelijkbare third-party pookjes, maar ook die slijten vrij snel weer. Een alternatief is een third-party GameCube-achtig pookje. Het nadeel van deze pookjes is dat deze een erg hoge sensitivity hebben, en een vrij grote deadzone.

** Om bovenstaand probleem tegen te is gaan, heeft de Duitse modder 'micro' een vervangend PCB met potentiometer ontwikkeld ter vervangen van die gemonteerd zitten op de GameCube-achtige pookjes. Door het uitvoeren van deze mod heb je the best of both worlds, al kan het nog altijd niet 100% tippen aan de originele Nintendo 64 analoge pookjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Potato42 schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:06:
[...]

Maar hoe toets je dan ILM in?
Ik las het altijd als LIM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laatste retrogame bestelling van 2016 (6 cib Mega Drive games) is gedaan.

Hopen dat het voor de kerst nog binnen is, foto's volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het gamen is trouwens weer begonnen, voor mijn nieuwe job reis ik 1uur heen en 1uur terug met de bus. Heerlijk om die tijd (eigenlijk te weinig) te benutten voor de snes emulator op mijn psp :)

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Heheh treinen en gamen; ooit heb ik Deus Ex helemaal uitgespeeld in de trein, op de laptop, maar ik zat maar een kwartier per keer in de trein. Dus daar heb ik even over gedaan. :+
De SNES-emulatie op mijn PSP is het toch net niet. Ik kan niet SMW spelen zonder frameskip, ook al is het maar een beetje. Da's wel jammer. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Dat heb ik ook met de PSP. Ik heb RetroArch op de Vita nog niet geprobeerd, maar wellicht haalt die betere resultaten. Dat zegt trouwens niet dat ik de SNES emu op de PSP slecht vind, want zat games werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Nu online
Op het werk altijd een uur pauze, lekker de LYNX meegenomen en Crystal Mines 2 gespeeld als we het toch over handhelds hebben :D

[ Voor 17% gewijzigd door Aardappel op 21-12-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Potato42 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:52:
Op het werk altijd een uur pauze, lekker de LYNX meegenomen en Crystal Mines 2 gespeeld als we het toch over handhelds hebben :D
Leuk spel ook!
Chips Challenge is ook wel een dikke aanrader!

Snes Emu werkt wel lekker, soms mis ik wel wat graphics zoals bijvoorbeeld die searchlights in MMX2. Denk je te gaan omdat je niets ziet, gaat het alarm toch af en ben je de sjaak.

[ Voor 46% gewijzigd door Zakkenwasser op 21-12-2016 13:46 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Nu online
AyeAyeCaptain! schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:44:
[...]

Leuk spel ook!
Chips Challenge is ook wel een dikke aanrader!
Heb ik ook _/-\o_
Is eigenlijk hét spel voor mij op de LYNX.

Heb een stuk of 15-20 spellen, doe er eigenlijk weinig mee tegenwoordig. Zie ook weinig Lynx voorbij komen op dit forum.

• Aardappel
  • Nu online
Gisteren voor het eerst een repro gespeeld.
Michael Jackson's Moonwalker (:')) de look en feel van de cart (cart only) zijn wel heel anders. Stuk lichter en het plastic was zachter waardoor je 'm een beetje kon indrukken. Ook het label zal niet helemaal lekker vastgeplakt.
Aan het spel zelf was niks op te merken, als de echte, voor zover ik kan ontdekken.

Via banggood, 2,33 euro.

• Tinus_Budel
AyeAyeCaptain! schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:51:
Het gamen is trouwens weer begonnen, voor mijn nieuwe job reis ik 1uur heen en 1uur terug met de bus. Heerlijk om die tijd (eigenlijk te weinig) te benutten voor de snes emulator op mijn psp :)
Wist niet dat dat kon, ga ik toch ook eens op 1 van mijn PSP's zetten
Potato42 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:31:

Heb een stuk of 15-20 spellen, doe er eigenlijk weinig mee tegenwoordig. Zie ook weinig Lynx voorbij komen op dit forum.
Kende heel de console nog niet, maar dat is dus de handheld van Atari. Interessant daar ga ik eens wat meer info over zoeken.

• Aardappel
  • Nu online
Tinus_Budel schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:00:
[...]

Wist niet dat dat kon, ga ik toch ook eens op 1 van mijn PSP's zetten

[...]

Kende heel de console nog niet, maar dat is dus de handheld van Atari. Interessant daar ga ik eens wat meer info over zoeken.
:o

Tegenhanger/concurrent van de GameBoy, maar dan met kleuren backlit screen, zo groot als 2 bakstenen, en dubbel zo duur. Mede dankzij dat laatste het onderspit gedolven ten opzichte van de GB.
Leuk detail, je kunt het scherm omdraaien zodat je de D-pad met je linker- danwel rechterhand kunt gebruiken.

• Tinus_Budel
Potato42 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:04:
[...]

:o

Tegenhanger/concurrent van de GameBoy, maar dan met kleuren backlit screen, zo groot als 2 bakstenen, en dubbel zo duur. Mede dankzij dat laatste het onderspit gedolven ten opzichte van de GB.
Leuk detail, je kunt het scherm omdraaien zodat je de D-pad met je linker- danwel rechterhand kunt gebruiken.
Kende ik echt niet, is mij in die tijd ook totaal niet opgevallen. Klinkt wel tof!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappel
  • Nu online
Dit is de mijne, inmiddels ook al een hele tijd niet meer aan geweest:

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/20160729_212548_zps0vr3zkll.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/20160729_212555_zpseuyajawb.jpg

De boekjes heb ik ook nog ergens liggen. Helaas geen doosjes.

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:19:
Mijn laatste retrogame bestelling van 2016 (6 cib Mega Drive games) is gedaan.

Hopen dat het voor de kerst nog binnen is, foto's volgen :)
Ben benieuwd naar de aankopen :P

@Patato42

Cheap reproductie of niet 2,33 euro met gratis verzending waar zit de winst 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door gast7 op 22-12-2016 20:10 ]

• 1nsane
gast7 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:07:
[...]

@Patato42

Ja bizar he, moet je nagaan hoe weinig de verzending daar kost en de onderdelen.. volgens mij kan je in China ook verzending in bulk kopen dat het nog maar een euro of minder kost om te versturen.

Kocht paar weken terug een multimeter voor het zelfde bedrag via e-bay echt niet te filmen zo goedkoop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Nu online
gast7 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 20:07:
[...]

@Patato42

Ja ongelooflijk hè? Maar toch niet mijn ding. Wel leuk om weer eens te spelen.
Het was trouwens 2,69 zag ik. Nog next to nothing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11-2019
1nsane schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:48:
[...]

Ja bizar he, moet je nagaan hoe weinig de verzending daar kost en de onderdelen.. volgens mij kan je in China ook verzending in bulk kopen dat het nog maar een euro of minder kost om te versturen.

Kocht paar weken terug een multimeter voor het zelfde bedrag via e-bay echt niet te filmen zo goedkoop :-)
Verzendkosten zijn veel minder dan een euro je kan daar internationaal verzenden voor ~10 cent.
Voor een euro heb je track & trace erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Nu online
Kryptex schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 04:40:
[...]

Verzendkosten zijn veel minder dan een euro je kan daar internationaal verzenden voor ~10 cent.
Voor een euro heb je track & trace erbij.
Heb wel eens ooit iets ontvangen dat niet werkte, of niet goed was.
Ik zeg tegen die verkoper dat ik het product wel terug kon sturen (dat wilde hij) en dat dat iets van 24 euro ging kosten (ging over een product van een tientje of zo). Hij hoefde het niet terug en ging een andere opsturen :D :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/fth6ok.jpg

@Gast7: Dit zijn m'n 6 nieuwe Mega Drive games, een kwartiertje geleden bezorgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:07:
[afbeelding]

@Gast7: Dit zijn m'n 6 nieuwe Mega Drive games, een kwartiertje geleden bezorgd :)
Mooie titels, ik heb ze alle 6 nog niet.

ATP Tour, en Kings Bounty zijn niet echt mijn soort games, maar Ghostbusters en SSTV lijken me wel een hele gave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan denk ik dat Herzog Zwei ook jou ding niet is omdat het een shooter/RTS is met een fikse learning curve.

ATP Tour, wilde ik hebben omdat het de 16-bit tennis game is met de meeste officiele tennis spelers, je kunt bijvoorbeeld met de Nederlanders Paul Haarhuis en Richard Krajicek spelen.

Super Smash tv huurde ik vaak als kind en vind ik nog altijd een te gekke arcade twinstick shooter, SNES versie is wel ietsjes beter maar veel scheelt het niet.

Ghostbusters stond ook al lang op m'n lijstje, leuke game uit de early MD years en een van de weinige voorbeelden van een goede movie based game IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:30:
Dan denk ik dat Herzog Zwei ook jou ding niet is omdat het een shooter/RTS is met een fikse learning curve.

ATP Tour, wilde ik hebben omdat het de 16-bit tennis game is met de meeste officiele tennis spelers, je kunt bijvoorbeeld met de Nederlanders Paul Haarhuis en Richard Krajicek spelen.

Super Smash tv huurde ik vaak als kind en vind ik nog altijd een te gekke arcade twinstick shooter, SNES versie is wel ietsjes beter maar veel scheelt het niet.
Je kunt merken dat jij iets ouder bent dan ik :+ Ik heb nooit MD games gehuurd.
Ik vond Herzog Zwei wel wat weghebben van Urban/Jungel/Desert Strike, en die vind ik wel leuk.
Ghostbusters stond ook al lang op m'n lijstje, leuke game uit de early MD years en een van de weinige voorbeelden van een goede movie based game IMO
Die heb ik er ook al een tijdje op staan, vind de cover eigenlijk ook heel minimalistisch mooi. Best van deze tijd.
Maar hij lijkt me beter dan Home Alone :') :+ Die over het algemeen ook nog vaak vrij duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Home Alone is voor mij een "meh" game, schijnt wel de beste Home Alone game te zijn maar dat zegt niet veel. HA zit er puur tussen omdat 'ie me maar 15 euro heeft gekost.

Herzog Zwei is een overhead shooter zoals de Strike series idd, alleen heb je een basis die beschermt moet worden en zodra je er meer inneemt krijg je meer geld binnen om units te bouwen en je doel is de basis van CPU of player 2 te vernietigen.

Zelf zie ik Herzog Zwei dan meer als Strike series meets Command & Conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:07:
[afbeelding]

Mooie titels met name herzog zwei

King's bounty lijkt mij persoonlijk wel een interssante titel van wat ik heb gezien

Overigens ben ik zeer toevallig ook tegen een cib caliber 50 aangelopen iets meer dan een weekje terug, dat vond ik wel grappig gezien we het daar over hadden. Gezien het een oudere titel is voor 1993 ook nog eens geen region lock net als een andere ntc titel die ik heb binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 10:30:
Dat heb ik nou bij North and South op de NES, die heb ik vroeger ook meerdere malen gehuurd vond ik die echt super tof. Heb alleen nooit in bezit gehad.

Verder nice catch!

[ Voor 95% gewijzigd door Tinus_Budel op 23-12-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:34
Potato42 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:55:
Dit is de mijne, inmiddels ook al een hele tijd niet meer aan geweest:

[afbeelding]

[afbeelding]

De boekjes heb ik ook nog ergens liggen. Helaas geen doosjes.
Mooie collectie! California Games en Ninja Gaiden heel veel gespeeld vroeg op de Atari Lynx.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Gast7: Wat is buiten Caliber 50 om dan de andere early Genesis game die je hebt weten te scoren? Ben wel nieuwsgierig.

King's bounty heb ik nog nooit gespeeld maar strategische games vind ik meestal wel leuk. Liever had ik Buck Rogers maar die komt te zijner tijd wel.

@Potato42: Als je van de C&C franchise houdt dan raad ik je Dune 2 aan op de Mega Drive. Zelf heb ik de game nog niet maar het is de voorloper van de C&C franchise en dat merk je meteen.

@Tinus_Bundel; In de loop vd dag dan maar even tijd vrijmaken om wat footage van North & South op de NES te bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tinus_Budel schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:26:
[...]

Dat heb ik nou bij North and South op de NES, die heb ik vroeger ook meerdere malen gehuurd vond ik die echt super tof. Heb alleen nooit in bezit gehad.

Verder nice catch!
North & south! De comic wel is bij vrienden/kennissen/fam ofzo gezien maar nooit zelf gehad dus het materiaal zei me vrij weinig.
Maar wat een leuke game, ik speelde die altijd met vrienden op de amiga, met als nadeel dat er maar 1 met de joystick on en speler 2 dan met keyboard moest. Zeker veel lol mee gehad!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Nu online
Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een (PC) game, ook een tactical move strategiespel, maar dan wel modern.
Echt ver ben ik er nooit meegekomen maar het speelt tijdens de 2e wereldoorlog, invasie Polen, 1939.
Je kon tussen de levels door nieuwe wapens (tanks, vliegtuigen paarden etc) kopen.
De vakjes waar je units instonden waren zeshoekig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
Potato42 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:07:
Ik ben eigenlijk nog steeds op zoek naar een (PC) game, ook een tactical move strategiespel, maar dan wel modern.
Echt ver ben ik er nooit meegekomen maar het speelt tijdens de 2e wereldoorlog, invasie Polen, 1939.
Je kon tussen de levels door nieuwe wapens (tanks, vliegtuigen paarden etc) kopen.
De vakjes waar je units instonden waren zeshoekig.
Ik moet dan meteen denken aan Company of Heroes, bedoel je die toevallig?

Edit: Het is Conflict of Heroes na enig zoekwerk! Vermoed ik ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tinus_Budel op 23-12-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Nu online
Tinus_Budel schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 14:13:
[...]

Ik moet dan meteen denken aan Company of Heroes, bedoel je die toevallig?

Edit: Het is Conflict of Heroes na enig zoekwerk! Vermoed ik ;)
Nee, die is het niet. Lijkt er wel op, maar ik heb het over ca. 1995

Afbeeldingslocatie: http://static.giantbomb.com/uploads/original/29/296625/2798983-game_1351610155.jpg

is wel waar het wat op lijkt.

GEVONDEN!

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ef/Panzer_General_Coverart.png

Afbeeldingslocatie: https://www.mobygames.com/images/shots/l/20421-panzer-general-windows-screenshot-a-whole-map-can-be-several.gif

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/MdH8TP71oJQ/hqdefault.jpg

*O* *O* *O*

[ Voor 41% gewijzigd door Aardappel op 23-12-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 12:44:
@Gast7: Wat is buiten Caliber 50 om dan de andere early Genesis game die je hebt weten te scoren? Ben wel nieuwsgierig.
Syd of valis was de andere titel

Zeer vage game die je niet verwacht in de westerse landen, maar wel een waardige actie platformer.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tinus_Budel
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XcqdFYC.jpg

Kersttrui is binnen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:43
Zalig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Cooler_King schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:57:
[...]

Die fix is alleen voor echte hardware clones.. die Sega Megadrive Classic Console en de Sega Megadrive Ultimate Portable zijn van AtGames: http://segaretro.org/AtGames... Vergelijkbare modellen zijn al 10 jaar op de markt of zo, dus niks nieuws onder de zon. En het baggere geluid (paar tonen lager dan zou moeten) is helaas niks aan te doen bij die modellen. "They will never ever fix the sound as the company who did the code for the emulator doesn't exist anymore."
Er schijnt nu toch een fix te zijn, in de vorm van een aangepast menu dat je als ROM moet inladen.. Maar wel alleen voor bepaalde portable modellen. Straks eens even proberen: YouTube: Sega Gopher Menu Forced [ENG]

De fix is voor 3 verschillende firmwares.. Versie check = service menu (top + A + B + C + start when you turn on the console).. Heb zelf de 2009/09/14 versie dus misschien heb ik dan pech.. edit: lijkt toch te werken!

[ Voor 10% gewijzigd door Cooler_King op 26-12-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb hier meerdere malen geklaagd over het geluid van de md.....waar de spelen wat mij betreft absoluut goed kunnen zijn heeft de audio mij meerdere malen negatief verbaasd.....echter. Laatst met mijn kids streets of rage gespeeld. Die muziek is toch wel erg fijn moet ik toegeven! Enige issue die ik met de game had is dat ie maar met zijn 2en tegelijk gespeeld kon worden, hierom uiteindelijk toch maar turtels the arcade game gespeeld....wat ook leuk is.....maar ik denk dat ik SOR beter vind (EN mijn dochter vond het niet leuk dat ze bij turtles geen meisje kon spelen, wat bij SOR natuurlijk wel kan......en bij final fight 1 dus ook niet :) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:45
Sagat schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:37:
Heb hier meerdere malen geklaagd over het geluid van de md.....waar de spelen wat mij betreft absoluut goed kunnen zijn heeft de audio mij meerdere malen negatief verbaasd.....echter. Laatst met mijn kids streets of rage gespeeld. Die muziek is toch wel erg fijn moet ik toegeven! Enige issue die ik met de game had is dat ie maar met zijn 2en tegelijk gespeeld kon worden, hierom uiteindelijk toch maar turtels the arcade game gespeeld....wat ook leuk is.....maar ik denk dat ik SOR beter vind (EN mijn dochter vond het niet leuk dat ze bij turtles geen meisje kon spelen, wat bij SOR natuurlijk wel kan......en bij final fight 1 dus ook niet :) )
Dat brakke geluid ligt in veel gevallen toch aan de ontwikkelaar van het betreffende spel. Zet maar eens Castlevania the New Generation of Mega Turrican op. Ik vind die chiptunes nog beter dan de midi loopjes die op de SNES counterparts worden gespeeld.

En inderdaad... Streets of Rage mag er ook wezen. :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Flozem op 27-12-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:37:
Over welke games hebben we het dan qua slecht geluid op de megadrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:58:
[...]

Over welke games hebben we het dan qua slecht geluid op de megadrive?
Mijn standaard voorbeeld was sf2. Een vriend had destijds ce op md. Ik de gewone op de snes. Ik was stikjaloers dat hij de bosses kon kiezen en op de speed settings. Maar het geluid vond ik een stuk minder. Simpel gezegd vind ik het 8bit geluid. Beter passend bij de c64 en nes (mijn referentie kader in die tijd). Ook van mijn amiga vond ik het geluid vroeger veel mooier dan wat ik op de md meemaakte.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het geluid van de Mega Drive.

Een citaat van Tweaker Dehnus waarmee ik in discussie raakte over het geluid van MD games in de commentsectie van een Tweakers nieuwsbericht.

"Daar kom bij dat SEGA zelf ook nog eens de verkeerde Yamaha OPL beschreven had in haar eigen Dev documents. ALs je daarvoor programmeerde klonk het gewoon vals op de YM2612.".

Door de drukte van de feestdagen heb ik het nog niet kunnen fact checken maar ik vind het sowieso al aannememelijk klinken.

Persoonlijk ben ik best fan van het geluid van de MD omdat wanneer het geluid goed gedaan is, het dan ook ECHT goed gedaan is.

De boze vinger wijs ik zelf altijd (misschien wat te gemakkelijk) in de richting van EA, hoewel EA best een aantal games naar de MD heeft gebracht die zeker de moeite waard zijn, hebben ze bij EA IMO het geluid in hun MD games nooit in orde weten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:56:
[...]

Mijn standaard voorbeeld was sf2. Een vriend had destijds ce op md. Ik de gewone op de snes. Ik was stikjaloers dat hij de bosses kon kiezen en op de speed settings. Maar het geluid vond ik een stuk minder. Simpel gezegd vind ik het 8bit geluid. Beter passend bij de c64 en nes (mijn referentie kader in die tijd). Ook van mijn amiga vond ik het geluid vroeger veel mooier dan wat ik op de md meemaakte.
Met de echte geluidseffecten ben ik het eens

Echter komt de muziek veel dichter bij de arcade port wat ik van de snes variant zeker niet kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, de muziek kan ik me niet veel meer van herinneren maar het maakt ook niet meer uit. Beide consoles hebben erg veel goede games. En sf2 zal ik niet veel meer op beide consoles spelen, dan eerder de ps2 versie of hd remix. Of good old CE die ik vroeger in de arcade speelde via de rom.

Misschien voor mijn eigen md een v&a ad maken met het verzoek voor een 60hz mod + regio unlock. Ik weet wel dat ik het zonde vind om games met pal slowdown te spelen...

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
60 HZ mod is leuk maar laat gereleasde megadrive games kunnen glitches hebben, zijn zeer slecht speelbaar of werken gewoon helemaal niet op 60HZ. Wel iets om in het achterhoofd te houden.

Eerdere megadrive games zijn gemaakt om op zowel 50 als 60Hz gespeeld te worden zonder enkele problemen maar naarmate de releases later werden werd dit steeds meer gescheiden. Er zijn uitzonderingen maar het is zeker geen vrij spel.

Als je 60HZ wilt hebben raad ik je aan om een everdrive te kopen of om sega genesis carts te kopen voor de games die je echt wil gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Er zijn zeker games bij die op 60Hz niet draaien (ik heb bijv. Toy Story; dat is volgens mij zo'n latere release) maar zo'n mod moet je ook altijd met een schakelaartje maken zodat je kan switchen (dat kan dan on-the-fly).
Ik vind 'm onmisbaar in een game als Sonic. Dat wil je toch niet meer op 50Hz spelen als je het een keer op 60Hz hebt gespeeld?
RGB-kabel is ook een must imho. Beeld dat je daarmee krijgt is ronduit schandalig mooi.
Het is best goed zelf te doen als je zin hebt om er een paar uur in te steken. Ik spreek uit ervaring. :)
Ik wil 'm eigenlijk het liefst zelfs overclocken. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 29-12-2016 10:24 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• gast7
Snes schijnt makkelijker te zijn hiermee gezien enkel de donkey kong country games geoptimaliseert zijn, de rest zou gewoon normaal moeten draaien op 60HZ.

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
Hoe kom je daarbij? De games van Nintendo zelf waren ook aangepast voor 50Hz. Voorbeelden zijn Mario world en Starwing die gaan glitchen op 60Hz. Van Capcom weet ik wel dat Street fighter 2 en Aladdin niet aangepast zijn en veel te traag spelen.

• gast7
paulb_nl schreef op donderdag 29 december 2016 @ 22:23:
Hoe kom je daarbij? De games van Nintendo zelf waren ook aangepast voor 50Hz. Voorbeelden zijn Mario world en Starwing die gaan glitchen op 60Hz. Van Capcom weet ik wel dat Street fighter 2 en Aladdin niet aangepast zijn en veel te traag spelen.
Had ergens gelezen dat enkel de donkey kong country games zodanig aangepast waren om zowat hetzelfde te spelen als USA games in PAL 50HZ en dat dit de enige games zijn die niet op de volle 60HZ kwaliteit te spelen zijn en dus de enige mindere titels zijn dankzij deze europese aanpassingen om mooie kwaliteit te hebben. Vrij ironisch gezien er veel werk in was gestopt door rare om het ook in europa net zo goed te krijgen.

kan het mis hebben, heb het ergens gelezen een vrij lange tijd terug. Zou best wel zo zijn dat Nintendo zelf ook in de grotere titels werk heeft gestopt om het net zo goed te maken in Europa.

Qua sega gaat het overigens over heel veel titels waaronder echt goede titels zoals castlevania, comix zone rocket knight etc etc een vrij lange lijst.

[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 29-12-2016 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met step down converters voor consoles? Zojuist voor een mooi prijsje een japanse Dreamcast kunnen scoren maar ik zit nu nog een beetje te kijken hoe ik die aan ga sluiten. Als ik er op google kom ik alleen van die kleine plug convertertjes tegen, leuk voor op vakantie voor je scheerapparaat voor 3 minuten maar ik kan me niet voorstellen dat je dit langer dan een kwartier in een stekkerblok kan stoppen voordat het door brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:56:
Iemand ervaring met step down converters voor consoles? Zojuist voor een mooi prijsje een japanse Dreamcast kunnen scoren maar ik zit nu nog een beetje te kijken hoe ik die aan ga sluiten. Als ik er op google kom ik alleen van die kleine plug convertertjes tegen, leuk voor op vakantie voor je scheerapparaat voor 3 minuten maar ik kan me niet voorstellen dat je dit langer dan een kwartier in een stekkerblok kan stoppen voordat het door brand.
Ik heb enkel gekeken naar stepdown convertors. Het zijn wel mooie apparaten voor als je veel buitenlandse consoles hebt, maar vaak is er een veel goedkoper alternatief te vinden. Als je weet welke input de Japanse Dreamcast heeft, hoef je alleen maar een Europese adapter te vinden die hetzelfde aanlevert. Zoek dit niet bij de universele adapters aangezien die vaak niet leveren wat ze claimen, maar een adapter met een enkele 'stand'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matanos
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:56:
Een stepdown-convertor werkt prima tot het moment komt dat je hem vergeet en rechtstreeks op 230V aansluit. (spreek uit eigen ervaring).
Wat ook een mogelijkheid is als je een beetje handig bent, koop een pal dreamcast van zelfde generatie (mag kapot zijn zolang het lampje maar gaat branden) schroef hem open en dan zie je de interne voeding zitten gescheiden van het systeem, switch deze met je jap dreamcast en je kan hem rechtstreeks op 230V aansluiten zonder gezeik :*)
Zelf heb ik dit jaren geleden ook gedaan nadat er behoorlijk wat witte rook uit kwam na 5 minuten spelen van virtua tennis. 8)7
Een stepdown convertor is leuk en handig, maar vergeet hem nooit.
Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.