Wat jij de beste SNES games vindt is volledig aan jou, daar kan ik verder niets mee.
Het stukje dat ik uit jou post heb gequote is "met alle respect" totaal niet waar en zet mij aan om het te debunken.
De SNES komt uit de vroege 90's toen gamen nog niet half zo populair was als vandaag de dag.
De laatste jaren is retrogaming flink gestegen qua populariteit en aangezien de games niet meer gemaakt worden heeft dit automatisch schaarste tot gevolge, al helemaal als handelaren meerdere exemplaren van de beste zeldzame titels proberen te bemachtigen om op die manier een monopoly op die titels in handen te krijgen waardoor zij de prijs voor een groot deel kunnen bepalen.
Je was in de 90's afhankelijk van welke games er in de winkel lagen op dat moment, wat het erg moeilijk maakte om in kaart te kunnen brengen wat de goede games waren. Het aanbod van games was ook nogeens 3x zo weinig als vandaag de dag, niet omdat er 3x minder games uitkwamen maar omdat je voor de winkelruimte die 1 SNES game in beslag neemt 3 PS4 of Xbone games uit kunt stallen.
Al wist je wat de goede games waren door magazines te lezen, vriendjes te hebben met veel leuke games en aardig wat games te huren, dan was het alsnog heel moeilijk om de game te koop te vinden. Pre orders bestonden nog niet en er was ook nog geen internet om alles op te kunnen zoeken en te bestellen. Het enige dat je had was (De Particulier) een advertentiekrant.
Games waren ook veel duurder in de 90's: zo'n fl150,-/fl160,- wat neerkomt op een nieuw prijs van €75,- per stuk. We zijn nu bijna 25 jaar verder en games van tegenwoordig zijn al die jaren later nog altijd een stuk voordeliger dan in de 90's. In de 90's was het dus ook nog eens veel duurder om een game collectie op te bouwen waardoor menig gamer gewoonweg geen geld genoeg had om alle leuke titels aan te schaffen met als gevolg dat veel toppers minder goed verkochten.