Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.531 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mike30 schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:59:
Okee, nou ja kom geen geld tekort maar vind het nog steeds zonde om 60 euro weg te gooien. Maar ieder z'n ding denk ik dan maar. Ik haal hem zeker maar dan wel voor 69 euro en desnoods in het nieuwe jaar.
En dit is het nu precies. Jij kunt en wil wachten, anderen niet; het tijdbestek icm "want to have" level bepaalt de waarde per persoon. Dat kan voor iemand 60 Euro zijn en voor een ander 200. Nogmaals, die hype van "oh het is uitverkocht, ik MOET er nu één hebben" speelt (onbewust) heel erg mee bij velen, net als toen bij de Wii.

Wacht gewoon even, heb je hem zelf nieuw in doos. Ding stelt niks voor, net weer met een maat even aangezet maar het is meer een gimmick dan echt een must have. Ziet er wel leuk uit...dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 11:45
Precies is gewoon bedoeld voor op m'n bureau neer te zetten bij gamepc en af en toe ff een rondje super mario of double dragon 2. Ben niet iemand die uren lang gamed. Daarom heb ik m'n xbone ook de deur uit gedaan. Forza horizon 2 helemaal uitgespeeld en toen was ik er weer klaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-09 16:31
ik had de mini nes gewoon op donderdag morgen (10 november) besteld bij de intertoys met een extra controller. de volgende dag netjes bezorgd door postNL (11 november).

gekocht voor 5 december voor de kleine jongen, blijft die mischien van mij ps4 af. is het verstandig om misschien wat langere kabels te kopen, ze zijn vrij kort (hdmi kabel 2 meter en misschien de andere kabel van 2 meter. hoe je niet zo dicht op de tv te gaan zitten. dat is tot nu toe mijn enig min puntje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48
reviews: Nintendo NES Classic - Schattig, maar komt iets tekort

Voor diegene die de Frontpage niet bekijken ;)
Mijn 2x 1.8M kabel vanuit eBay zijn inmiddels verzonden. Hopen dat ze werken! Indien ik in mijn 1tje speel kan ik lekker 2x 1.8 meter gebruiken haha.. had geen zin om nog meer kabels te kopen.

Nu kan ik er helaas nog niets mee i.v.m. dat ik dan met mijn neus op de TV moet zitten op de grond. Al deed ik dat vroeger ook :9 Maar nahh...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:09
Thalaron schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 06:30:

Mijn 2x 1.8M kabel vanuit eBay zijn inmiddels verzonden. Hopen dat ze werken! Indien ik in mijn 1tje speel kan ik lekker 2x 1.8 meter gebruiken haha.. had geen zin om nog meer kabels te kopen.

Nu kan ik er helaas nog niets mee i.v.m. dat ik dan met mijn neus op de TV moet zitten op de grond. Al deed ik dat vroeger ook :9 Maar nahh...
Heb je een link voor deze kabels, er worden diverse aangeboden maar welke hebben een redelijke kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Taarmen schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 07:52:
[...]

Heb je een link voor deze kabels, er worden diverse aangeboden maar welke hebben een redelijke kwaliteit?
Ik had ze van een eerdere post van copywizard op vrijdag 11 november 2016 @ 09:02 gezien
http://www.ebay.com/itm/1...fb2d53:g:n8sAAOSw44BYJEK3
Of ze van goede kwaliteit zijn kan ik nog niet veel over zeggen. Heb wel inmiddels een verzendbevestiging ontvangen. Echter werkt de link niet meer.. wellicht even googlen of op eBay zoeken.

Nieuwe link gevonden via de bevestiging:
http://www.ebay.com/itm/272444894547

[ Voor 16% gewijzigd door Thalaron op 15-11-2016 08:05 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als je een beetje handig bent, kan je de kabel van de controller prima zelf een stuk langer maken :) Ziet er een stuk mooier uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4cCPIEC.jpg

http://assemblergames.com...ion-controller-mod.64171/

[ Voor 18% gewijzigd door Seroczynski op 15-11-2016 09:13 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Op zich is dat een zeer nette oplossing. Echter zou ik dan allerlei gereedschap (soldeerbout enzo) moeten aanschaffen alleen hiervoor. Mochten de verlengkabels tegenvallen zal ik dat alsnog overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Seroczynski schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:06:
Wat voor een alcohol gebruiken jullie dan? Ik maak meestal een wattenstaafje een beetje vochtig en poets het vuil er dan vanaf, maar echt glimmen gaat het niet. Dat gebeurd wel als je alcohol gebruikt toch?
gewoon van de drogist kost geen drol is iets van 96% sterk spul en verdampt heel snel je carts mer normaal water schoon maken is niet echt een idee want het kan gaan roesten in je cart maar alcohol verdampt heel snel.

p.s. ook je pin connector in je NES zelf de pinnen ombuigen helpt bij mij enorm ik hoef eigenlijk nooit een cart schoon te blazen/maken ik stop hem erin (gaat iets stroever) maar ik hoef de cart niet eens naar beneden te drukken en hij werkt 99% van de tijd direct.

[ Voor 19% gewijzigd door copywizard op 15-11-2016 11:06 ]

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SD5k schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:18:
Hebben jullie op de NES Mini ook glitches met sommige games? Bijvoorbeeld SMB3 en Kirby hebben een verticale balk links in beeld, en bij Kirby gebeuren soms ook rare dingen aan de randen wanneer het beeld scrollt.
Not sure if serious or (te lui om plaatje te posten) :P
Imho had de nes dit vroeger al. Volgens mij wordt het 'probleem' hier al aardig uitgelegd.
https://www.quora.com/Why...ames-dont-have-that-issue

Ben het er trouwens niet mee eens dat het een 'schijtmachine' was. (btw niet gezegd door de persoon die ik hier quote) Ja de hardware was matig. Zelf al aangegeven dat ik de controllers ook drama vond qua ergonomie. En de master system en mogelijk commodore 64 etc waren krachtiger in het 8bit tijdperk MAAR. Het was zo'n stap vooruit in de kwaliteit van games. Helemaal als je zoals ik van een atari 2600 afkwam. Snes was voor mij het hoogtepunt in 2d gaming allround. Arcade/neo geo deed het technisch in die tijd al beter, maar geen vergelijk qua budget natuurlijk.

Genoeg nes games die nu nog steeds leuk zijn. Ik snap dus goed dat de nes mini (al dan niet wat geholpen door beperkte levering) overal uitverkocht is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Sagat schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:29:
[...]

Imho had de nes dit vroeger al. Volgens mij wordt het 'probleem' hier al aardig uitgelegd.
https://www.quora.com/Why...ames-dont-have-that-issue
Haha, nee dat was echt serieus bedoeld. Ik kan me dit ook niet herinneren van vroeger, vooral die balk links in beeld, viel dat op de 4:3 TV's uit die tijd buiten beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SD5k schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:31:
[...]

Haha, nee dat was echt serieus bedoeld. Ik kan me dit ook niet herinneren van vroeger, vooral die balk links in beeld, viel dat op de 4:3 TV's uit die tijd buiten beeld?
ok :)
Nee het is mijn mind grotendeels ook weg, maar ik kan me zeker nog herinneren dat er spellen waren dit dit erg hadden (Rygar komt nu met name weer naar boven, maar het waren er zeker meer). Was mijn nr1 NES ergernis naast vijanden die respawnded (bvb metal gear of mega man met die stomme springende telefoon op een pogo stick :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:15:
Ik zou eens die van je smartphone proberen. Die van Samsung hebben 5v 2a
Gespeeld met de lader van de iPad die meer vermogen levert, helaas zonder resultaat. Crashen bij resetten en ook spontaan helemaal uitvallen. Dit gaat dus niet meer goedkomen. Binnenkort retour dus. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 20:46
Sagat schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:29:
[...]

Ben het er trouwens niet mee eens dat het een 'schijtmachine' was.
Nes games hebben een bepaalde charme en toch wel een aantal unieke games, Echter moet ik zelf zeggen dat ik die persoon geen ongelijk kan geven dat de nes in vergelijking met de megadrive en snes consoles een ***** machine is.

Vele titels zijn mijlenver beter waaronder bekenden zoals mario en zelda.

Starwars games op de nes zijn vrij matig terwijl de super star wars trilogie op de snes geweldige top kwaliteit games zijn _/-\o_ Talloze voorbeelden te noemen. en ook de unieke games uiteraard op de snes meer variatie en veel betere kwaliteit.

je kan zeggen dat de hardware slechter is maar 8 bit games zijn anders dan 16 bit games, 16 bit games zijn naar mijn mening de betere games heeft niks met hardware te maken gezien het andere stijl zijn van games met de muziek en de grapics. Er zijn mensen die meer van de 8 bit generatie houden en juist niet van de 16+ bit periode. je kan de beste 8 bit games niet beter maken, enkel scherper maar dat is niet echt de issue het geluid en grapics van de nes games wil je wel behouden.

8 bit generatie Nes master system etc
16 bit generatie home consoles megadrive snes pc engine
32 + bit generatie arcade kwaliteit dreamcast etc
3D ps1 n64 etc
etc etc

Naar mijn mening is hardware geen factor gezien bepaalde games in bepaalde periodes niet echt verbeterd kunnen worden omdat ze dan niet meer in die periode thuis horen.

Arcade games als KOF 98 of street fighter alpha 2 kan je niet beter maken, enkel misschien wat scherper

8bit games zoals bubble bobble en kirby zelfde verhaal het hoort erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:05
Ik ben het wel een beetje met jou eens. Er zijn maar weinig echt goede games op de NES die zowel goede gameplay als graphics hadden die nu nog steeds leuk zijn. Een paar van deze parels zijn Super Mario 3, Double Dragon 2 en Contra. Verder zijn er dus veel games die wel aardig zijn maar als je die nu zou terugspelen heb je na 1x doorspelen er voorlopig geen behoefte meer aan. De echte toppers hebben meer replay value. Op de SNES werd dit gewoon allemaal veel beter.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik ga binnenkort met een maat van mij Zelda 1 opnieuw uitspelen. Zal de eerste keer zijn voor hem, als Zelda-reeks liefhebber. Die graphics wen je met 10 minuten aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:00:
Ik ga binnenkort met een maat van mij Zelda 1 opnieuw uitspelen. Zal de eerste keer zijn voor hem, als Zelda-reeks liefhebber. Die graphics wen je met 10 minuten aan :)
Zodra je BS Zelda op de SNES gespeeld hebt (Legend of Zelda remastered) dan wil je niet wennen aan de 8-bit graphics + het ontbreken van een degelijke map.

Tuurlijk behoudt de originele 8-bit Zelda haar nostalgische charme maar de game heeft wel de test des tijds vrij slecht doorstaan. Terwijl BS TLOZ de test des tijds met vlag en wimpel doorkomt.

Ik raad Zelda fans echt aan om de BS Zelda remastered te spelen op de SNES en garandeer daarbij een veel leukere game ervaring.

@gast7: Wat mij niet aanstaat aan de NES is de vierkante en te kleine handkramp gevende gamepad, bij Atari 2600 en Master System kun je voor het grootste gedeelte nog om een crappy controller heen door een Mega Drive controller te gebruiken

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2016 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:17:
[...]

Zodra je BS Zelda op de SNES gespeeld hebt (Legend of Zelda remastered) dan wil je niet wennen aan de 8-bit graphics + het ontbreken van een degelijke map.

Tuurlijk behoudt de originele 8-bit Zelda haar nostalgische charme maar de game heeft wel de test des tijds vrij slecht doorstaan. Terwijl BS TLOZ de test des tijds met vlag en wimpel doorkomt.

Ik raad Zelda fans echt aan om de BS Zelda remastered te spelen op de SNES en garandeer daarbij een veel leukere game ervaring.
Zelda BS is niet de originele quest. Daar zitten andere dungeons in en een kleinere world map. Zelda BS wordt ook wel "Third Quest" genoemd.

Tenzij jij informatie hebt over een patch die de game in de staat brengt als Zelda 1. Daar heb ik wel naar gezocht maar niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk het is heel makkelijk, is mijn voorkeur NES of SNES? Dan kan ik zonder zelfs maar te knipperen SNES antwoorden. Echter de nes een xxx machine noemen gaat mij te ver. Tuurlijk de hardware is beperkt, tuurlijk de 16 bit gfx en het geluid is veel beter, en de gameplay was uitgebreider dus vaak beter. Maar imho zijn mario 1-3, zelda, solar jetman, punch out, de mega man games en vast nog vele anderen waar ik nu even niet aan denk nog steeds ijzer sterke games.

Anyways om de discussie mogelijk af te ronden, gelukkig hoeven we niet te kiezen en kan je prima voor beide verzamelen, of lekker kiezen om de nes te negeren als je het niet interresant vind :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Inderdaad ijzer sterke games echter heeft nes toch altijd die 8bit feel met 8 bit geluiden, muziek en de 8 bit grapics, Zelfs met de beste hardware verwijder je dit niet

Kijk naar shovel knight het is misschien wel een groter spel maar naar mijn mening is de non 8 bit muziek een stuk beter. Het klinkt een stuk gaver terwijl het bij de nes wat minder (veel minder) gaaf klinkt. tevens ook qua grafisch, het ziet er prima uit maar toch niet zo gaaf als een 16 bit console of hoger in de 2D era. en dat is een voorbeeld met prima hardware, 8 bit games blijven 8 bit games, de geluiden en grapics zijn hetzelfde dit is los van de gameplay.

Ik zeg niet dat de nes een slecht systeem is maar ik wil enkel zeggen dat hardware niet de issue is gezien de piepgeluiden en de hoge tonen qua muziek altijd bij de 8 bit era zullen blijven zelfs met de beste hardware gezien het anders geen 8 bit games meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat; Mee eens: De NES een xxx machine noemen is ook in my book not done: Misschien wel de console met de grootste nostalgische waarde en iig de Console die de VS uit de videogame crash wist te halen.

Wat voor mij iig vast staat is dat een retrogamer best wat respect voor de NES mag hebben.

@Seroczynski; Klopt wat je zegt; van een patch/romhack van BS TLOZ heb ook ik geen weet. De game is op bepaalde punten idd iets verschillend van de NES 8-bit versie.

@gast7: Toch kan ik op NES nog behoorlijk genieten van de Megaman 2 opening theme en de first level theme van Burai fighter :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2016 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:45
Precies wat je zegt. De console met de grootste nostalgische waarde.
Als ik zou moeten kiezen tussen een NES of een SNES overigens, dan is het voor mij pants down de SNES.
Het speelt gewoon lekkerder, minder houterig.
Ik heb nu wel de NES mini, maar een SNES mini komt er ook zeker wel. Niet dat ik niet de meeste games die ik zou willen al heb voor de SNES, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De NES, als kind zo lang mee vermaakt en zo lang naar uitgekeken. Ik heb toch menig topspel erop gespeeld. Ducktales, Turtles II, SMB1 en 3, Kirby, Maniac Mansion, Paperboy, Operation Wolf, Snake Rattle 'n Roll, Street Gangs, Excitebike..de NES heeft de console gewoon op de kaart gezet en de SNES heeft daar meer dan prima op voortgeborduurd.

Ik vind, maar dat komt ws. deels omdat ik deze als kind niet had en wilde, de Master System een lomp ding zonder charme. De MD deed het al een stuk beter maar dat was oneerlijke concurrentie in de tijd dat de SNES nog niet uit was.

Maarrem, iedere console heeft zo z'n toppers en floppers..maar kan me niet vinden in het perspectief dat de NES een verschrikkelijk ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Ik kan het mij enigzins voorstellen waarom iemand het een verschrikkelijk ding vind, persoonlijk vind ik het wel een aardig systeem voor de betere games maar de verschillen zijn toch wel heel erg groot. Ik kan die persoon geen ongelijk geven qua mening. tevens blijf ik bij het feit dat de 8 bit muziek toch veel minder gaaf klinkt.

Overigens teveel 16 bit deals gemaakt deze week dus ja ik zit niet echt in die 8bit sfeer met de mini nes hype :*)

Ik heb respect voor de NES en er zitten goede titels op, maar hardware mag geen factor spelen gezien andere nieuwere 2d consoles ook slechter kunnen zijn dan bijvoorbeeld de snes en megadrive en zelfs nieuwe 8bit games met die retro 8 bit feel mij zeker niet aanspreken zoals shovel knight. Hardware is niet de issue voor mij het is puur de 8bit stijl. 16bit + spreekt mij meer aan.

Mike tyson's Punch out is de enige titel die ik persoonlijk beter vind op de nes dan de snes. De originele megaman serie zijn inderdaad veel beter op de nes maargoed de megaman x serie spreekt mij toch veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Excorcist: Master system was in bv de "UK" 'the console to own' in the 80's en Alex the Kidd was hun Mario, zo zie je maar..

Zelf heb ik als klein kind nooit weet gehad van de Master System terwijl ik wel Duckhunt en Mario speelde bij vriendjes.

Ontwikkelaars als Konami en Capcom zijn groot geworden dankzij de NES.

Naar mijn mening is er idd veel troep op de NES dat het spelen niet waard is maar dat weegt idd niet op tegen de tal van toppers die er ook voor verschenen.

Ook ik verkies de SNES boven de NES maar realiseer me maar al te goed dat er zonder NES geen SNES zou zijn geweest.

Voor mij is de Atari 2600 the grand daddy of consoles en de NES the King of Consoles, heeft niks te maken met wat ik de beste retro console vind maar meer met het level van respect dat ik voor bepaalde retro consoles heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:08
Hoe werken de save sloten dan?
Ik zit nu bij een bepaald level in Mario, en wil dit graag opslaan, maar geen idee hoe

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 12:35
flyboarder schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:58:
Deze week de security bits voor de nintendo cartridge binnen gekregen. De niet goed werkende super mario kart opengemaakt. Van binnen is er niets te zien. Wel de contactpunten met koperpoets en daarna met alcohol schoongemaakt, maar nog steeds onderstaand probleem.

Het er iemand nog een idee wat ik kan proberen? Het enige wat ik zelf nog kan bedenken is het vervangen van de batterij.

[afbeelding]
Ik heb een aantal maanden geleden bovenstaand probleem gepost. Uiteindelijke de hoop opgegeven en er vanuit gegaan dat de cartridge stuk was. Nu heb ik deze week een andere 2e hands super mario kart gekocht. Maar nu blijkt het probleem er nog steeds te zijn. Het zit dus niet in de cartridge maar ergens anders. Mijn mario world game doet het verder prima.

Ik heb verder gekeken naar verschillende TV instellingen, met en zonder reciever er tussen. Maar niks lijkt te helpen. De console zit met tulp op de TV (en reciever) aangesloten. Ik heb helaas geen andere TV in de buurt om te kijken of dat het probleem is.

Heeft er iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:42

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:06:
@Excorcist: Master system was in bv de "UK" 'the console to own' in the 80's en Alex the Kidd was hun Mario, zo zie je maar..

Zelf heb ik als klein kind nooit weet gehad van de Master System terwijl ik wel Duckhunt en Mario speelde bij vriendjes.
Ik kende dan toevallig wel iemand met een master system maar dat was vrij uitzonderlijk; je zag ze hier niet veel terwijl ze volgens mij helemaal niet onderdoen voor de NES toch?
Ook ik verkies de SNES boven de NES maar realiseer me maar al te goed dat er zonder NES geen SNES zou zijn geweest.

Voor mij is de Atari 2600 the grand daddy of consoles en de NES the King of Consoles, heeft niks te maken met wat ik de beste retro console vind maar meer met het level van respect dat ik voor bepaalde retro consoles heb.
Die consoles hebben allemaal hun eigen rol gespeeld in de opkomst van de games industrie. Ik vind ze allemaal geweldig eerlijk gezegd, ik kan echt bijna niet een favoriet opnoemen. ;)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:42

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Cyphax schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:21:
Ik kende dan toevallig wel iemand met een master system maar dat was vrij uitzonderlijk; je zag ze hier niet veel terwijl ze volgens mij helemaal niet onderdoen voor de NES toch?
Sterker nog, ik had een NES, en ik was zo onder de indruk van de Master System van mijn broertje dat ik daarna naar Sega ben overgestapt door een Megadrive te kopen. Hij is toen gaan sparen voor een SNES ;).

Pareltjes op de Master System (vonden we toen iig):
- Asterix
- Mickey Mouse - Castle/Land of Illusion (Land is de beste vd 2)
- Sonic 1&2&Chaos: compleet anders dan de MD Sonics
- Mortal Kombat (we hadden nog geen 16bit console)
- Alex Kidd In Miracle World
- Klax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cyphax:

De master system doet zeker niet onder voor de NES.

Wat de Master System wel tegen heeft is dat Nintendo een soort van wurgcontracten had afgesloten met de betere spel ontwikkelaars waardoor zij uitsluitend games voor de NES mochten uitbrengen.

Ondanks dat zijn er nog tal van toppers op de Master System te vinden die zich kunnen meten met de betere NES games:

De Wonder boy series, Alien syndrome, Alex Kidd in Shinobi world, 2 Asterix games die bijden erg goed zijn, Shinobi, Golden Axe Warrior, Phantasy Star, Astro Warrior, After Burner, Cloud master, Bomber raid, Kenseiden, Psycho fox, Psychic world en velen games meer.

Het probleem met de Master System is voor mij dat het aanbod qua games altijd zeer gering is, al weet je wat de goede titels zijn, ze worden weinig aangeboden en zijn dus vrij lastig te vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Cyphax schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:21:
[...]

Grafisch iets beter dan de NES echter was Het geluid voor veel master system games vrij slecht. Gelukkig zijn er ook goede games waaronder een paar pareltjes zoals

Phantasy star, Master of darkness & Golden axe warrior _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-09 15:36
De Mickey Mouse games zijn voor mij nog altijd favoriete op de Master System, bij die games was ook de muziek dik in orde. Als ik games als Kenseiden speel of Alex Kidd, dan moet ik helaas ook toegeven dat Ninja Gaiden en bijv. Mario (om 2 ongeveer vergelijkbare games te noemen) een stuk beter spelen.

Steam: rh1991

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 16:16

The_Bird

Meneer de Raaf

Voor mij zijn veel Snes games de DX versies van bestaande games. Betere graphics/geluid, meer mogelijkheden etc. Dat zorgt er voor mij voor dat ik er ook nu meer van kan genieten.

Super Mario Bros->Super Mario World
TMNT2->Turtles in Time
Tiny Toons->Buster busts loose
Castlevania->Super Castlevania
Goemon->Ganbare Goemon reeks
Zelda->Lttp
Metroid->Super Metroid
Flintstones->Flintstones: Treasure of Sierra Madrock

En dan heb ik het nog niets over de nieuwe reeksen op de snes zoals de Magical Quest trilogie, Mario Kart, Chrono Trigger etc.

Het helpt ook dat de 2D cartoony games erg goede graphics hadden.

[ Voor 21% gewijzigd door The_Bird op 16-11-2016 13:48 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
SNES Mini zou voor mij ook een toffer ding zijn. Maar ik ga denk ik maar eens kijken naar zo'n RetroPie. Eigenlijk net zo prima.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Als je dan met RetroPie aan de slag wel, adviseer ik je om te kijken naar de mogelijkheid om specifieke controllers te gebruiken. Deze werken vaak 'gewoon' via Bluetooth.

Recentelijk een 8bitdo NES30 gekregen van een vriend. In tegenstelling tot de SFC30 (daar heb ik er twee van incl. ontvangers voor mijn SNES) hebben ze het oorspronkelijke design aangepast. Aangezien de controller ook andere platformen ondersteund en twee actieknoppen niet meer volstaat begrijp ik het, maar ergens vind ik het toch erg jammer. De schouderknoppen zijn heel goed toegevoegd, dat neemt bijna niet af aan het oorspronkelijke ontwerp. Maar die twee extra actieknoppen zijn op zijn zachts gezegd nogal apart geplaatst. Ik zou de layout van de knoppen horizontaal laten, en dan enkel een rij met 2x1 knoppen erboven toevoegen.

Afbeelding is niet van mij, maar toont mooi de originele controller en de 8bitdo NES30 naast elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://aaltomies.files.wordpress.com/2014/10/img_1907.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Seroczynski op 16-11-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Seroczynski schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:12:
Als je dan met RetroPie aan de slag wel, adviseer ik je om te kijken naar de mogelijkheid om specifieke controllers te gebruiken. Deze werken vaak 'gewoon' via Bluetooth.

Recentelijk een 8bitdo NES30 gekregen van een vriend. In tegenstelling tot de SFC30 (daar heb ik er twee van incl. ontvangers voor mijn SNES) hebben ze het oorspronkelijke design aangepast. Aangezien de controller ook andere platformen ondersteund en twee actieknoppen niet meer volstaat begrijp ik het, maar ergens vind ik het toch erg jammer. De schouderknoppen zijn heel goed toegevoegd, dat neemt bijna niet af aan het oorspronkelijke ontwerp. Maar die twee extra actieknoppen zijn op zijn zachts gezegd nogal apart geplaatst. Ik zou de layout van de knoppen horizontaal laten, en dan enkel een rij met 2x1 knoppen erboven toevoegen.

Afbeelding is niet van mij, maar toont mooi de originele controller en de 8bitdo NES30 naast elkaar.

[afbeelding]
Ik wil sowieso SNES USB controllers dan. Vind ik fijner werken :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-09 16:31
waar kan ik een verlengkabel vinden voor de Nintendo Classic Mini. de kabel is wel erg kort zo.

ik had er al een besteld via theretrogamefreak. maar die goede man zei dat deze kabel voor de oude NES was, en niet op de mini kon.. order mocht ik annuleren en kreeg netjes mijn geld terug gestort. (top service Jeroen).

maar nu ben ik weer op zoek een verlengkabel voor de controller.. iemand die weet waar ik deze in NL kan kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
harley2009 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:20:
waar kan ik een verlengkabel vinden voor de Nintendo Classic Mini. de kabel is wel erg kort zo.

ik had er al een besteld via theretrogamefreak. maar die goede man zei dat deze kabel voor de oude NES was, en niet op de mini kon.. order mocht ik annuleren en kreeg netjes mijn geld terug gestort. (top service Jeroen).

maar nu ben ik weer op zoek een verlengkabel voor de controller.. iemand die weet waar ik deze in NL kan kopen??
In NL niet zozeer, maar een stukje terug in dit topic zijn 2 opties opgegeven. Daarbij is de aansluiting dezelfde als van de Wii. De wii classic controller gebruikt hem ook namelijk. Wellicht die richting op zoeken? Zal dan niet zwart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 19:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

harley2009 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:20:
Bestbuy heeft ze in ieder geval, maar die shippen niet. Even zoeken op hun productnaam?
http://www.bestbuy.com/si...c/5616700.p?skuId=5616700

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:42

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is toch gewoon een wii extension cable?
https://nl.aliexpress.com...wii+extension+cable+black
Hier staat het ook bij dat het dezelfde is, maar met het plastic clipje verwijderd:
https://nl.aliexpress.com...m=2114.010208.8.13.n7UgBk

[ Voor 54% gewijzigd door W1LL3M op 16-11-2016 21:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:17:
[...]

Is de rom gewoon te downloaden of moet ik em zelf patchen?

• Seroczynski
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 01:09:
[...]

Is de rom gewoon te downloaden of moet ik em zelf patchen?
http://bszelda.zeldalegends.net/bs1files.shtml

Die pagina staat helemaal vol met informatie over de verschillende BS games.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:37:
@Seroczynski; Klopt wat je zegt; van een patch/romhack van BS TLOZ heb ook ik geen weet. De game is op bepaalde punten idd iets verschillend van de NES 8-bit versie.
Ik zie nu dat er ook een Zelda 1 remake in BS stijl is gemaakt, speelbaar op Windows. Vandaar dat die niet bij de Zelda BS patches staat ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Seroczynski op 17-11-2016 09:56 ]

Verwijderd

Na jaren zoeken ben ik een jeugd game tegengekomen Robotrek op de SNES. Vroeger altijd gespeeld op een Emu. Kom ik er nu achter dat het een US only game was. Dus of ik import de game of misschien toch maar een flashcard aankopen voor de SNES.

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:21
Voor de SMD-verzamelaars, sparen jullie ook vertalingen van games?

Zo heb ik nu een Köning der Löwen en een Lion King
En een Le Livre de la Jungle en The Jungle Book.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar NL/EN.
Ik heb ook nog een Spirou en Tintin au Tibet die ik dan graag in verruil voor een Robbedoes en Kuifje/Tintin in Tibet.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/28vu8hl.jpg

Zelf speel ik BS Zelda via deze multicart Zelda repro.

BS* Legend of Zelda en TLOZ Ancient Stone tablets zijn gewoon door Nintendo zelf gemaakt. Parallel Worlds en Goddes of Wisdom zijn bijden fanmate romhacks van Link to the past.

Hoe het met patches zit weet ik niet.

*BS: broadcast satellite. In de nadagen van de SNES is er voor de Super Famicom (Japanse SNES) een add on uitgebracht (Satelliview). Die klikte je vast onder je SFC om exclusieve games te kunnen streamen op vaste tijden die daar speciaal voor ontwikkeld waren. BS TLOZ en BS TLOZ Ancient stone tablets zijn 2 van die games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik laad ze via de SD2SNES. Was een heuse investering maar voor mij de enige mogelijkheid om alle SNES games die ik spelen wil, ook daadwerkelijk op de originele hardware te spelen. Mooi voordeel daarbij is dat ik voor A Link to the Past mooi een MSU-1 patch kan toepassen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat m'n mening niet bepaald populair is maar wat de SNES betreft ben ik super gehecht aan m'n repro's die officieel nooit op Pal cartridge zijn verschenen.

Naar mijn mening zijn het vaak de beste games die er zijn. Laatst nog de translation van Magical Pop'n uitgespeeld op mijn SNES en als mega drive fan zeg ik nu keihard dat het momenteel de aller leukste 16-bit platformer is die ik maar kan verzinnen.

Gameplay elementen combineren uit Zelda 2, Rocket Knight Adventure en Metroid. Hoe vet wil je het hebben?

Om zoiets dan vanaf cart te kunnen spelen geeft me een soort van kick en extra blij gevoel :-)

• Sir_Hendro
Ik vind Double Dragon 2 en Turtles 3 de beste vechtspelletjes op de NES. Turtles 3 is tevens grafisch ook erg goed voor zijn tijdperk. Klopt het dat je deze NTSC only game ook op een PAL NES kan spelen? Ik weet niet precies meer hoe maar vroeger had mijn buurjongen deze game en mochten we af en toe lenen. Was echt geweldig dat spel. Geen idee of er toen een soort adapter tussen moest ofzo.

Sir_Hendro schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:58:
Ik vind Double Dragon 2 en Turtles 3 de beste vechtspelletjes op de NES. Turtles 3 is tevens grafisch ook erg goed voor zijn tijdperk. Klopt het dat je deze NTSC only game ook op een PAL NES kan spelen? Ik weet niet precies meer hoe maar vroeger had mijn buurjongen deze game en mochten we af en toe lenen. Was echt geweldig dat spel. Geen idee of er toen een soort adapter tussen moest ofzo.

[video]
YouTube: How To Disable The NES Lockout Chip/How To Fix The NES Blinking Red ...

Makkelijk te doen en vanaf dan iedere NTSC game kunnen spelen. Mijn Turtles III draait in ieder geval prima, importeer af en toe NTSC games die niet hier zijn verschenen.

• sanderkikkert
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-07 21:41
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 17:00:

Zelf speel ik BS Zelda via deze multicart Zelda repro.
Waar heb je die multicart gevonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
*O* aanwinst van de afgelopen tijd *O*

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/IMG_20161117_192725_zpsl7q6dhnt.jpg

En te ruil/koop O-) <+:)

Afbeeldingslocatie: https://i44.photobucket.com/albums/f3/tmpvermeulen/IMG_20161117_194520_zps32n2mo5x.jpg

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/1r431w.jpg quote]sanderkikkert schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:47:
[...]

Waar heb je die multicart gevonden?
[/quote]

Via dit retrogame forum ben ik er achter gekomen dat Tweaker zzattack op bestelling SNES repro's maakt van oude originele SNES games.

Hem had ik een PBtje gestuurd en toen heeft 'ie 'em voor mij gemaakt.

@Alle SNES gamers:

Op de foto Magical Pop'n: Of je de game nu via emulatie, flashcart, repro of een Super Famicom met de orginele onbetaalbare cartridge speelt, zorg dat je vroeg of laat deze game een keer checked, it's worth it!!

@Potato42: Zo zo, dat zijn er weer flink wat. Op hoeveel Mega drive games zit je nu momenteel?
Het is namelijk niet de bedoeling dat je me in gaat halen heh!? ;)

Zelf zit ik nog steeds op de 183 Mega Drive games en helaas komt daar dit jaar niet veel meer bij wegens het binnen 3 dagen overlijden van zowel mijn PS3 als mijn Gamecube :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2016 20:26 ]

• Sir_Hendro
Exorcist schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:25:
[...]

YouTube: How To Disable The NES Lockout Chip/How To Fix The NES Blinking Red ...

Makkelijk te doen en vanaf dan iedere NTSC game kunnen spelen. Mijn Turtles III draait in ieder geval prima, importeer af en toe NTSC games die niet hier zijn verschenen.
Wow dat was idd wel heel erg makkelijk te doen! Dit had ik eerder moet weten :9

Verwijderd

@Sir_Hendro: Na het onklaar maken van de lockout chip bestaat er de kans dat games het niet meer doen zodra je ze omlaag klikt en op de power button drukt.

De games zullen het sowieso wel blijven doen als je ze in de NES stopt en de game vooral NIET omlaag klikt.

Dit is een mooi bijkomend voordeel omdat games omlaag klikken in een NES heftige slijtage aan de pin-connector veroorzaakt.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:30

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:08:
@Sir_Hendro: Na het onklaar maken van de lockout chip bestaat er de kans dat games het niet meer doen zodra je ze omlaag klikt en op de power button drukt.

De games zullen het sowieso wel blijven doen als je ze in de NES stopt en de game vooral NIET omlaag klikt.

Dit is een mooi bijkomend voordeel omdat games omlaag klikken in een NES heftige slijtage aan de pin-connector veroorzaakt.
Het onlaag klikken maakt alleen verschil in druk op de connector zelf. De lockout chip zelf is juist minder keiskeurig (staat immers uit) waardoor ganes nu ook gepakt worden zonder omlaag te klikken (hetgeen oorspronkelijk een 'niet volledig' contact gaf op de gehele connectorbase.

Ganes zullen juist altijd starten nu bij het omlaag klikken, echter met artifacts zodra games slecht contact maken als gevolg van vuile connectors.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

@Michael Knight: Bij mij doet de NES het nooit zodra ik een game omlaag klik (De beeldbuis kleurt dan bij mij op de een of andere manier volledig licht grijs and that's it)

Zodra ik de Games niet omlaag klik doen ze het tot op heden altijd.

Ik heb de NES nu 2 jaar en hij deed het niet toen ik 'em kocht. Na de lockout chip onklaar gemaakt te hebben + de pin connector te hebben vervangen met een gloednieuwe doet 'ie het dus zoals boven beschreven.

De enige ervaring die ik er mee heb beperkt zich wel tot alleen m'n huidige NES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:11:
[afbeelding] quote]sanderkikkert schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:47:
[...]
@Alle SNES gamers:

Op de foto Magical Pop'n: Of je de game nu via emulatie, flashcart, repro of een Super Famicom met de orginele onbetaalbare cartridge speelt, zorg dat je vroeg of laat deze game een keer checked, it's worth it!!
Had hier nog nooit van gehoord, maar ziet er inderdaad erg leuk uit zeg!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 10:56

Joran

<3 natalee

Wow Magical Pop'n? Even op youtube gekeken, ziet er erg leuk uit.

Heeft het nog iets te maken met Pop'n music? Dit spel heb ik veeeel gespeeld toen ik Japan was :+

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Joran: Magical pop'n is een op zichzelf staande game.

Pop'n music ken ik niet. Wel ken ik Pop'n twinbee (SNES) en Pop'n rhythm (Wii) en ook dat zijn games die niets met elkaar te maken hebben.

De term Pop'n komt vaker voor in westerse titels van Japanse games maar waar het voor staat heb ik nog nooit kunnrn vinden.

Wat opvalt is dat game titels waar de term pop'n in voorkomt over het algemeen een erg schattige artstyle hebben en ik denk dat, dat er wel iets mee te maken kan hebben maar zeker weten doe ik dat absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 10:56

Joran

<3 natalee

Ik had al een beetje gegoogeld, ja. Andere uitgever, andere ontwikkelaar.

Ben nu wel benieuwd of pop'n iets betekent voor Japanners..

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:00
Nog steeds aan het wachten op mijn NES classic mini via Bol.com. Netjes preorder op 29-07 gedaan en Bol kan me alleen maar vertellen dat ze wachten op de volgende lading nadat ik er al 3 keer achteraan heb gebeld.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Mantus schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:42:
Nog steeds aan het wachten op mijn NES classic mini via Bol.com. Netjes preorder op 29-07 gedaan en Bol kan me alleen maar vertellen dat ze wachten op de volgende lading nadat ik er al 3 keer achteraan heb gebeld.

Ik had 21-7 mijn bestelling geplaatst, de NES Mini netjes op de dag van release binnen gekregen, ik wacht alleen nog wel op de extra controller die ik erbij had besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Volgens mij heeft bol gewoon alle orders aangenomen en alles dat niet geleverd kan worden in back-order staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik kreeg vandaag een berichtje van GM dat de pouch voor de NES klaar ligt. Nu idd alleen de controller nog, maar ben bang dat deze pas bij de tweede batch binnen gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• here2stay
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-07-2024
Mantus schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 12:42:

Ik heb er net twee kunnen bestellen via de website?? Zouden morgen bezorgd worden. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvthul84
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-02-2023
here2stay schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:26:
[...]

Ik heb er net twee kunnen bestellen via de website?? Zouden morgen bezorgd worden. Ben benieuwd.
Link? Bij bol.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:08
Thalaron schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 06:30:

Had je de kabels al ontvangen? Ben benieuwd hoe het gaat als je 2 verlengkabels koppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• here2stay
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-07-2024
Ja. Inmiddels weer uitverkocht. Keek er toevallig naar en zag dat ze leverbaar waren. Gelijk besteld. Vijf minuten later een mailtje van bol.com dat het product waarin ik geinteresseerd was leverbaar was. Weer vijf minuten later alles weer uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijf het magisch vinden dat dit apparaatje zo populair is, juist als 'wij' hier als retro game fans en/of verzamelaars vaak de nes dus niet eens zo geweldig vinden. Helaas heb ik het idee dat naast nintendo die weinig uitlevert, het probleem ook is dat veel mensen het aanschaffen met het idee het flink lucratief door te verpatsen.......dat mag in onze kapitalistische democratie natuurlijk, maar vind het wel jammer.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 20:19
Kwam deze week nog een oude PC klassieker tegen in een stoffige doos.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/jazz2.JPG
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/jazz1.JPG

Jazz Jackrabbit :D !!!
Toch maar even via Boxer op de mac geïnstalleerd, en jonge jonge jonge wat een jeugd herrineringen komen hier weer boven drijven. :9~

Blijkt ook niet eens de shareware versie te zijn, maar de volledige uitgave met alle levels en alle extra's _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/jazz3.png

Toch even op marktplaats en eBay gekeken wat deze doet, maar ik schrok ervan hoe weinig exemplaren in de verkoop zijn van deze game. Een enkeling op marktplaats, en een handje vol op eBay waar mensen gewoon over de 100 euro vragen voor hiervoor 8)7

Is het dan zo'n zeldzaam ding geworden? Ik kan me namelijk goed herinneren dat 'back in the day' iedereen dit speelde.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Misschien dat iedereen de shareware versie speelde? Net als Wolfenstein 3d, of doom?

Toevallig had ik het er gisteren over met mevrouw Aardappel, naar aanleiding van een steam-sale op de originele Worms.
Zit er aan te denken om nog eens een retro PC te bouwen met de beste specs/hardware die win 98 aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:37:
Blijf het magisch vinden dat dit apparaatje zo populair is, juist als 'wij' hier als retro game fans en/of verzamelaars vaak de nes dus niet eens zo geweldig vinden. Helaas heb ik het idee dat naast nintendo die weinig uitlevert, het probleem ook is dat veel mensen het aanschaffen met het idee het flink lucratief door te verpatsen.......dat mag in onze kapitalistische democratie natuurlijk, maar vind het wel jammer.
Wat ik me nu afvraag met de NES mini hype??

Zijn het puur even nostalgische jeugdherrineringen voor de enthausiastelingen of is het voor een gedeelte van hen de opstap naar een serieuze retrogame hobby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
MenN schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:31:

[afbeelding]
[afbeelding]

Jazz Jackrabbit :D !!!
Toch maar even via Boxer op de mac geïnstalleerd, en jonge jonge jonge wat een jeugd herrineringen komen hier weer boven drijven. :9~

Blijkt ook niet eens de shareware versie te zijn, maar de volledige uitgave met alle levels en alle extra's _/-\o_
[afbeelding]

Toch even op marktplaats en eBay gekeken wat deze doet, maar ik schrok ervan hoe weinig exemplaren in de verkoop zijn van deze game. Een enkeling op marktplaats, en een handje vol op eBay waar mensen gewoon over de 100 euro vragen voor hiervoor 8)7

Is het dan zo'n zeldzaam ding geworden? Ik kan me namelijk goed herinneren dat 'back in the day' iedereen dit speelde.
Zijn wel idioten op marktplaats en eBay die er heel veel voor durven te vragen, maar echt zeldzaam is ie niet, al helemaal niet in Nederland (destijds door NL publishers uitgebracht hier). Heb een zelfde exemplaar al vaker verkocht op eBay voor rond de 10 euro. De meest waardevolle uitgave is de originele big box uit 1994 (zonder de extra episodes). Die ging laatst nog op eBay voor 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Cooler_King schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 17:22:
[...]

Zijn wel idioten op marktplaats en eBay die er heel veel voor durven te vragen, maar echt zeldzaam is ie niet, al helemaal niet in Nederland (destijds door NL publishers uitgebracht hier). Heb een zelfde exemplaar al vaker verkocht op eBay voor rond de 10 euro. De meest waardevolle uitgave is de originele big box uit 1994 (zonder de extra episodes). Die ging laatst nog op eBay voor 100 euro.
Zo'n idee had ik ook al, maarja tegenwoordig denkt iedereen dat alles wat een beetje oud is gelijk goud waard is. Natuurlijk hoeft het ook niet weg voor een paar euro's, maar soms zijn mensen op marktplaats en eBay een beetje de weg kwijt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Mooie aanwinsten zitten enkele titels bij die ik zelf nog moet, heb zelf ook in deze recente weken veel megadrive deals weten te scoren met enkel de betere titels compleet in top staat

@MenN

Het is dat het een populaire game is dat hij zonder de kartonnen doos nog wat waard is.

PC big box games zijn enkel veel geld waard als de kartonnen doos er nog bij zit in mooie staat. En dan vaak niet een classics release etc maar een originele met full cover art. en natuurlijk geld dit voor slechts enkele games al helemaal voor PC gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
gast7 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:22:
[...]

Mooie aanwinsten zitten enkele titels bij die ik zelf nog moet, heb zelf ook in deze recente weken veel megadrive deals weten te scoren met enkel de betere titels compleet in top staat
Thanks, ben benieuwd, heb je ook een foto?
@MenN

Het is dat het een populaire game is dat hij zonder de kartonnen doos nog wat waard is.

PC big box games zijn enkel veel geld waard als de kartonnen doos er nog bij zit in mooie staat. En dan vaak niet een classics release etc maar een originele met full cover art. en natuurlijk geld dit voor slechts enkele games al helemaal voor PC gaming.
Ik heb niet veel big boxes (of redelijk waardeloze) maar wel nog Warcraft 2 2cds met boek en in hele goede staat. Tekeningen in dat boek zijn echt supergaaf.
Volgens mij is ie rond de 40 euro waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gast7
Potato42 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:53:
[...]

Thanks, ben benieuwd, heb je ook een foto?
Jazeker had er vandaag toevallig al een gemaakt gezien ik het bijhoudt per tijdseenheid wat ik toevoeg aan de collectie.

Mijn aanwinsten van de laatste twee weken.

Allen compleet met boekjes en in top staat behalve de losse carts

Ik moet zeggen dat met name de megadrive game Dick tracy onverwacht erg goed is

Uitstekend thema goede gameplay leuke grapics mijn type game 8)

[ Voor 10% gewijzigd door gast7 op 30-11-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Daar heb ik al een paar keer langs gegrepen. Lijkt me ook erg leuk.
Spaar je ook genesis games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Potato42 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:20:
Daar heb ik al een paar keer langs gegrepen. Lijkt me ook erg leuk.
Spaar je ook genesis games?
jazeker maar enkel de exclusives

En als het over die sword of vermillion handleiding gaat

Het is de 106 pagina lange Hintboek die altijd ontbreekt. Veel afbeeldingen in volle kleur deze zat bij de pal versie van de game dus geen megadrive formaat voor de hint boek.

Ik vond het raar waarom er twee boekjes waren, maar ik was te dom om de kaft te lezen waar hint boek opstaat, een mooie bonus gezien deze bij mijn exemplaar nog ontbrak :P

[ Voor 45% gewijzigd door gast7 op 18-11-2016 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
The Jackel schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 14:57:
[...]

Had je de kabels al ontvangen? Ben benieuwd hoe het gaat als je 2 verlengkabels koppelt.
Helaas nog niet. Zal wel een post maken wanneer ze binnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
gast7 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:24:
[...]

jazeker maar enkel de exclusives

En als het over die sword of vermillion handleiding gaat

Het is de 106 pagina lange Hintboek die altijd ontbreekt. Veel afbeeldingen in volle kleur deze zat bij de pal versie van de game dus geen megadrive formaat voor de hint boek.

Ik vond het raar waarom er twee boekjes waren, maar ik was te dom om de kaft te lezen waar hint boek opstaat, een mooie bonus gezien deze bij mijn exemplaar nog ontbrak :P
Daar doelde ik op ja.
Volgens mij heb ik die ook niet :) het boek dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Potato42 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 20:19:
[...]

Daar doelde ik op ja.
Volgens mij heb ik die ook niet :) het boek dan.
Sega manuals zijn vrij saai en kleurloos enkel de kaft ziet er mooi uit en in enkele gevallen wat art work op de achterkant, in shadow dancer zitten er 0 afbeeldingen in het boekje enkel tekst.

De hintboeken zijn een leuke afwisseling met veel afbeeldingen en achtergronden in kleur. Maar dan in een oude stijl erg leuk. Was de enige hintboek die ik nog miste voor de games die ik had.

De hintboeken van phantasy star II maar vooral phantasy star III zijn ook erg leuk om door te lezen en erg mooi.

De sword of vermillion boek is overigens te dik om in het doosje te passen al helemaal als deze met boekje kwam, werd er origineel apart bij geleverd en zat met een seal verpakking vast aan de game toen deze nieuw was. Gelukkig had de verkoper dit boekje apart verzonden niet in het doosje gezien het anders flink beschadigd kon raken _/-\o_

Might and magic II is een van de weinige games waarbij het standaard boekje in volle kleur komt met leuke afbeeldingen.

[ Voor 24% gewijzigd door gast7 op 18-11-2016 20:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Over retro gesproken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
gast7 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:59:
[...]

Jazeker had er vandaag toevallig al een gemaakt gezien ik het bijhoudt per tijdseenheid wat ik toevoeg aan de collectie.

Mijn aanwinsten van de laatste twee weken.

Allen compleet met boekjes en in top staat behalve de losse carts

Ik moet zeggen dat met name de megadrive game Dick tracy onverwacht erg goed is

Uitstekend thema goede gameplay leuke grapics mijn type game 8)

[afbeelding]

[afbeelding]
wow, is dat een super special War of the Monsters editie ofzo? Ziet er tof uit, wellicht kun je er iets over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:08
Thalaron schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 20:18:
[...]

Helaas nog niet. Zal wel een post maken wanneer ze binnen zijn :)
Top! Als het goed werkt dan koop ik ook 4 kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
MenN schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:47:
[...]

wow, is dat een super special War of the Monsters editie ofzo? Ziet er tof uit, wellicht kun je er iets over vertellen?
Het is de presskit voor war of the monsters ps2 gezien er een pressdisk en een promo disk bijzit.

Komt met manual kaart waar 2 discs in zitten press disc en promo game disk, tevens de sleeve die je hier ziet en een heel grote poster die de hele foto kan vullen maal 2.

[ Voor 19% gewijzigd door gast7 op 19-11-2016 20:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:08
MenN schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:31:

In 1 woord geweldig! Idd vroeger was het bij iedereen vaak shareware. Origineel kostte toch weer aardig centjes of je had van die Sparkle CD's of hoe heette die andere populaire reeks met cd roms / dvds ook alweer met allemaal volledige software? (Illegaal).

Edit: Twilight cd roms dat was het :-)

Ik kwam laatst nog alle red alert spellen origineel tegen in een verhuisdoos ohja en ook een originele Road Rash })

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Heb zelf ook wel enkele PC big box games in nette staat maargoed Meer dan de helft van de games die ik daarvoor heb zijn dan ook niet bepaald PC games te noemen. Nooit echt een fan van pc games geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ha! Ik heb er geen fotootje meer van geschoten, maar afgelopen weekend weer echt retro gegamed :)

Maat van mij kwam langs, Zelda-fan, maar had nog nooit de originele The Legend of Zelda voor de NES gespeeld. Daarom heb ik, voor deze speciale gelegenheid :+, de PAL NES console uit de display gehaald om aan mijn TV te hangen (iets dat ik niet vaak genoeg doe). Met een halve dag Zelda 1 uitgespeeld. Voelt toch weer als een hele prestatie, en kan hij de game van zijn bucketlist verwijderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 14:15
Allereerst ben ik pas net begonnen met het verzamelen van oude consoles en games.

Ik heb mijn oude werkende NES met een aantal games. Maar ik heb al in de gaten dat ik Nintendo voorlopig even links laat liggen vanwege de hoge prijzen van het moment, maar mocht ik iets leuks tegen komen laat ik het niet liggen natuurlijk.

Ik heb laatst via een kennis goedkoop een Sega Master System 2 over kunnen nemen. Wat zijn nou echt toffe games voor deze console?

Wat ik zelf al tegen ben gekomen zijn de volgende titels die me wel interessant lijken omdat ik ze nog ken van vroeger:
Xenon 2
Sensible Soccer
Sonic Choas
Streets of Rage 2
Phantasy Star
Indiana Jones (weet niet of het wat is maar vind Indy sws tof)
Rocky

Welke ik nu in bezit heb:
Castle of Illusion: Starring Mickey Mouse
Sonic the Hedgehog
Space Harrier
Golden Axe
Alex Kidd in Miracle Word (Pre-installed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Tinus_Budel schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:34:
Allereerst ben ik pas net begonnen met het verzamelen van oude consoles en games.

Ik heb mijn oude werkende NES met een aantal games. Maar ik heb al in de gaten dat ik Nintendo voorlopig even links laat liggen vanwege de hoge prijzen van het moment, maar mocht ik iets leuks tegen komen laat ik het niet liggen natuurlijk.

Ik heb laatst via een kennis goedkoop een Sega Master System 2 over kunnen nemen. Wat zijn nou echt toffe games voor deze console?

Wat ik zelf al tegen ben gekomen zijn de volgende titels die me wel interessant lijken omdat ik ze nog ken van vroeger:
Xenon 2
Sensible Soccer
Sonic Choas
Streets of Rage 2
Phantasy Star
Indiana Jones (weet niet of het wat is maar vind Indy sws tof)
Rocky

Welke ik nu in bezit heb:
Castle of Illusion: Starring Mickey Mouse
Sonic the Hedgehog
Space Harrier
Golden Axe
Alex Kidd in Miracle Word (Pre-installed)
Welkom Tinus. :W

Zelf ben ik meer van het 16-bit tijdperk. Ik heb zelfs niet eens een Sega MS. Maar er zit hier heus wel volk dat je er meer over kan vertellen.
Zelf kan ik alleen de games aanbevelen die ook voor de Mega Drive zijn uitgekomen (ookal zijn die soms anders) zoals: Asterix, Shinobi, en Altered Beast.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00

Deathchant

Don't intend. Do!

Seroczynski schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:06:
Maat van mij kwam langs, Zelda-fan, maar had nog nooit de originele The Legend of Zelda voor de NES gespeeld. Daarom heb ik, voor deze speciale gelegenheid :+, de PAL NES console uit de display gehaald om aan mijn TV te hangen (iets dat ik niet vaak genoeg doe). Met een halve dag Zelda 1 uitgespeeld.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Netjes, daar wordt ik wel een beetje jelly van. Ik had de set ooit ook compleet maar door verhuizingen e.d. is een keertje het noodlot toegeslagen. Ach ja, daar moet je je ook overheen kunnen zetten |:( :X :| 7(8)7 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 14:15
Nice, daar word ik toch ook een beetje jaloers van! Ik heb alleen deel 2 op card, wel met boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laatst even f-zero (snes) weer is gespeeld (helaas wel met tobo op pc via een emu website).
Een van de beste games die ik nooit gekocht heb.....weet niet wat het is maar het race gevoel van deze game klikt echt met me, kan me alleen herinneren dat het later best wel pittig werd.........

Zit er over te denken om deze op mijn wii aan te schaffen, ooit een puntenkaart gekocht maar nooit helemaal verzilverd en (volgens mij) verloopt je tegoed niet iit tot bij ms en sony maar heb al 'een tijdje' niet gecheckt. Mocht het nog kunnen is het denk ik wel een redelijke bestemming. De n64 versie vond ik toch minder en de cube versie heb ik al fysiek in bezit.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Sagat schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:51:
Laatst even f-zero (snes) weer is gespeeld (helaas wel met tobo op pc via een emu website).
Een van de beste games die ik nooit gekocht heb.....weet niet wat het is maar het race gevoel van deze game klikt echt met me, kan me alleen herinneren dat het later best wel pittig werd.........

Zit er over te denken om deze op mijn wii aan te schaffen, ooit een puntenkaart gekocht maar nooit helemaal verzilverd en (volgens mij) verloopt je tegoed niet iit tot bij ms en sony maar heb al 'een tijdje' niet gecheckt. Mocht het nog kunnen is het denk ik wel een redelijke bestemming. De n64 versie vond ik toch minder en de cube versie heb ik al fysiek in bezit.
F-Zero op de SNES is één van mijn persoonlijke favorieten. Hij wordt later wel lastiger, maar bij lange na niet zo lastig als de N64 en NGC versies. Hoe dan ook, lekker op de SNES spelen die game! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mjah.....dat is ook nog een optie, maar dan zit je mogelijk weer met een lege batterij, ook geen idee wat de game kost, vroeger prijzen van 10-20 euro gezien voor de cart, wat ik toch best veel vind.

denk dus dat het emulatie wordt, op de wii, en als mijn tegoed al weg is dan wsl als ik mijn org xb weer ga aansluiten.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Meh, F-Zero SNES vond ik eigenlijk een beetje tegenvallen. Het was net een race in een flipperkast. Bochten maken klopte voor geen reet in deze game. Het is net alsof je over ijs aan het racen bent. Ik hou het liever bij F-Zero GX voor de Gamecube. Daar heeft Sega echt een parel van gemaakt.

Oh wow, dit is pas porno:

[ Voor 13% gewijzigd door Sir_Hendro op 22-11-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:42

Cyphax

Moderator LNX
Sagat schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:02:
Mjah.....dat is ook nog een optie, maar dan zit je mogelijk weer met een lege batterij, ook geen idee wat de game kost, vroeger prijzen van 10-20 euro gezien voor de cart, wat ik toch best veel vind.
Dat ben je nu ook wel ongeveer kwijt. Tenminste; ik zie op MP een cart-only van F-Zero op de SNES waar ze 12,50 voor vragen. Lijkt me alleszins te doen. De N64-versie is niet veel duurder.

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.