Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.531 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:56
Thalaron schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:26:
[...]

Best bizar dat mensen er zoveel voor uitgeven...
Even wachten en hij komt weer op voorraad. Heb er hier 2 liggen waarvan ik er 1 verkoop aan een mede tweaker, voor de normale prijs dan. Aan de ene kant ben ik gek dat ik er niet ook 125-150 euro voor vraag natuurlijk echter kan ik dit soort praktijken nooit uitstaan dus dan begin ik er niet zelf ook aan...

En vergeet niet wanneer je een Boxed NES aanschaft je voor dat geld nog geen games hebt ;)

Edit: Excuses voor de dubbelpost :X
De meeste games heb ik al. Alleen ik zou zo graag een nieuw staat verkerende complete NES bezitten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Ben benieuwd of die NES mini ook input lag heeft.. In wezen is het namelijk gewoon een goedkoop ARM bordje (allwinner chipset, zie ook: http://linux-sunxi.org/Nintendo_NES_Classic_Edition) met 512mb flash en een emulatortje draaiend op linux. Kortom op papier geen enkel voordeel t.o.v. een Raspberry Pi en een flinke winstmarge voor Nintendo. Als het al geen port is van een bestaande emulator dan zal ie binnenkort wel beschikbaar worden en te gebruiken zijn op andere systemen.

[ Voor 41% gewijzigd door Cooler_King op 11-11-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48
Of wanneer je het echt leuk wilt maken:
Mini NES casing gebruiken voor een modificatie waarbij er van alles en nog wat in zit :9
Wel dure case natuurlijk naar hey... Voor de echte liefhebber zal dit wellicht een leuke optie zijn.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:45:
[...]

Jup. Dit is voor mij ook de reden dat ik grote interesse in het apparaat heb. Geen verstand van emulatie en ook geen zin om tijd in te steken. Dan vind ik de prijs prima. Enkel jammer dat je er toch niet meer games op kan kopen of dat er nog meer voor verschijnen. Maargoed.
Ja dat is inderdaad een min punt. Maar ik wacht gewoon op de Mini NES classis 2 o.i.d.. Of de Mini SNES!! :o

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:08
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:45:
[...]

Jup. Dit is voor mij ook de reden dat ik grote interesse in het apparaat heb. Geen verstand van emulatie en ook geen zin om tijd in te steken. Dan vind ik de prijs prima. Enkel jammer dat je er toch niet meer games op kan kopen of dat er nog meer voor verschijnen. Maargoed.
+1 :)

Ik zou dolgraag meer games spelen voor minder geld, maar heb geen verstand van Pi's en emulatie en geen zin om me erin te verdiepen. Van de huidige line-up ken ik trouwens het overgrote deel wel, maar heb vroeger lang niet alles zelf gespeeld. Daar waren die spellen vroeger veel te duur voor ;)

Ik had graag bayou billy, duckhunt en turtles 2 in de collectie gehad, maar dat zal wel met rechten te maken hebben.. ;(

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:05
Er zitten inderdaad wel een paar matige games op naast de vele goede games. Zou wel leuk zijn als je hem met een soort online catalogus kon verbinden en dan zelf bepalen welke games je er op wilt. Turtles 3 en de originele Contra mogen er wel bij vind ik. Rescue Rangers is ook erg leuk en om af en toe gewoon te chillen is 'Fighting Golf' een erg fijne golf game (die niks met vechten te maken heeft).

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:33
Thalaron schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:56:
[...]

Hier ook 2 besteld...
OMFG wat zijn die kabeltjes kort :o
Inderdaad niet normaal hoe kort de kabel aan de controller is.
In mijn set-up is het eigenlijk gewoon niet te doen zo kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:45
Malfunctions schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:48:
[...]
Ik had graag bayou billy, duckhunt en turtles 2 in de collectie gehad, maar dat zal wel met rechten te maken hebben.. ;(
Duckhunt kun je hoe dan ook vergeten omdat ze de zapper niet werkend kunnen krijgen op de huidige tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Malfunctions schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:48:
[...]

+1 :)

Ik zou dolgraag meer games spelen voor minder geld, maar heb geen verstand van Pi's en emulatie en geen zin om me erin te verdiepen. Van de huidige line-up ken ik trouwens het overgrote deel wel, maar heb vroeger lang niet alles zelf gespeeld. Daar waren die spellen vroeger veel te duur voor ;)

Ik heb geen een van de 30 spellen eerder gespeeld. Ben pas met consoles begonnen bij de Xbox...

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Kan ik hier trouwens iemand blij maken met de nintendo punten die bij de mini NES zitten? Stuur maar een PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:08
Arunia schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:30:
[...]

Duckhunt kun je hoe dan ook vergeten omdat ze de zapper niet werkend kunnen krijgen op de huidige tv's.
Dat is grappig, ik had ducktales geschreven.. :?

Autocorrect in chrome op m'n laptop? 8)7

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
:X :X :X
http://link.marktplaats.nl/m1106898119
;( ;w :F

160 euro...
Zie ook mensen die 125/150 bieden op die dingen...

Iets zegt me dat Nintendo beter 125 euro kon vragen voor die dingen :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Voor 125 had ik hem zeker laten staan.
Voor deze prijs valt het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Arunia schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:35:
Voor 125 had ik hem zeker laten staan.
Voor deze prijs valt het wel mee.
Ik doel meer op dat 65 euro een lucratief bedrag is voor de legale oplichters.
Ik bedoel... Indien je op tijd pre-orders weg zet en er zo 10 koopt voor 650 en dan verkoopt voor 1200-1500 euro...

Ja het is financieel gezien leuk. Helaas trappen mensen in dit soort praktijken waardoor mensen die streken blijven flikken. Het is (helaas) niet illegaal maar IMO wel moreel verwerpelijk.

Indien je hem zelf niet nodig hebt/wilt hebben laat ze dan lekker in de winkel liggen voor diegene die het WEL willen kopen voor zichzelf... Zoals ik eerder al aangaf lijkt het wel alsof het om Defqon gaat ofzo. Gisteren zelfs al advertenties met "125 euro -> Morgen af te halen omdat ik hem dan op kan halen"...

En die van mijn vorige post "Vandaag opgehaald met bon!
Hij gaat echt niet voor de aankoop prijs weg!"

Mocht het een Tweaker zijn die dit leest en denkt... Hey! dat is mijn Ad!!: Shame on you! :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 20:46
Begint hier meer op een amiibo koop hype topic te lijken dan een retro topic 8)7 In elk geval leuk dat iedereen de Mini nes zo leuk vind.

Back on topic

De retro game deal goden hebben me flink gestraft gister. :*)

De pakketjes waar ik deze week met smart op zat te wachten hadden vertraging.
Slecht weer regen
Pakketje op het verkeerde nummer bezorgt
Internet lag eruit

Hing wel wat slechte voodoo in de lucht, blijkbaar was het iets te veel van het goede.

Niet eens een van mijn betere deals in zelfs zeer recente tijd kom verder ook niet echt te kort met het maken van deals gezien dit niet eens het enige was deze week voor oude games maar ik geef wel toe dat er een aantal titels tussen zaten die hoog in mijn lijst stonden maar zoveel pech op een dag heb ik niet vaak zelfs als ik veel betere deals maak.

Gelukkig was het geen wat de potentie had om in mijn staat te zijn ook in top staat geen witte plekken voor megadrive en topstaat dozen en boekjes vrij nice verlopen, al en al heb ik me gister prima vermaakt, met name met splatter house voor de megadrive.

Wat snes spul cib + losse cart realm voor nop non duits
Splatter house cib - 10
Wat US neo geo cd games voor iets meer dan 10 euro per stuk

Danku Retrogame deal goden dat ik nog vele deals zal vinden _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/spus9c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Thalaron schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:33:
:X :X :X
http://link.marktplaats.nl/m1106898119
;( ;w :F

160 euro...
Zie ook mensen die 125/150 bieden op die dingen...

Iets zegt me dat Nintendo beter 125 euro kon vragen voor die dingen :+
Er zijn er (veel) te weinig geleverd.

Nintendo heeft al bekend gemaakt dat er nog meer geleverd gaan worden.
Het zou dus erg dom zijn om er één via MP/eBay te kopen voor het dubbele of nog meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Ike. op 11-11-2016 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Er zijn dan ook veel domme en/of ongeduldige mensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 18:21
Dat klopt. Ik heb die van mij verkocht voor 100 euro, niet eens moeite voor hoeven doen. Ik had 'm besteld voor mezelf, maar ik heb echt geen haast om dat ding aan te zetten. Waarschijnlijk zal ik het ook maar 3 keer doen ofzo. Als er dan iemand is de (bijna) het dubbele wil betalen.. tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FcClUCAjAcpTFRZBin3zsrc2/full.jpg

Hij staat. Leuk dingetje, bekabeling inderdaad érg kort dus moet op tafel zitten om er iets mee te kunnen.
Pakte 'm net uit waar m'n vrouw bij was, die was helemaal verbijsterd en wil er morgen op los gaan :+

Denk niet dat het ding al te vaak aan zal staan maar hey, dit moet je hebben. Wel prettig is voeding via USB en de perfecte pixelweergave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinh0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05-2022
Thalaron schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:26:
[...]

Best bizar dat mensen er zoveel voor uitgeven...
Even wachten en hij komt weer op voorraad. Heb er hier 2 liggen waarvan ik er 1 verkoop aan een mede tweaker, voor de normale prijs dan. Aan de ene kant ben ik gek dat ik er niet ook 125-150 euro voor vraag natuurlijk echter kan ik dit soort praktijken nooit uitstaan dus dan begin ik er niet zelf ook aan...

En vergeet niet wanneer je een Boxed NES aanschaft je voor dat geld nog geen games hebt ;)

Edit: Excuses voor de dubbelpost :X
En ik ben er superrrrr content mee! Wat een gaaf apparaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 16:25
Crowbar schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:03:
Dat klopt. Ik heb die van mij verkocht voor 100 euro, niet eens moeite voor hoeven doen. Ik had 'm besteld voor mezelf, maar ik heb echt geen haast om dat ding aan te zetten. Waarschijnlijk zal ik het ook maar 3 keer doen ofzo. Als er dan iemand is de (bijna) het dubbele wil betalen.. tja.
Ik ben bang dat ik dit kasje juist vaak ga aanzetten. Ik heb ook een ps4 waar ik totaal niet over te spreken ben. Geef mij maar nintendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Exorcist schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:21:
[afbeelding]

Hij staat. Leuk dingetje, bekabeling inderdaad érg kort dus moet op tafel zitten om er iets mee te kunnen.
Pakte 'm net uit waar m'n vrouw bij was, die was helemaal verbijsterd en wil er morgen op los gaan :+

Denk niet dat het ding al te vaak aan zal staan maar hey, dit moet je hebben. Wel prettig is voeding via USB en de perfecte pixelweergave.
Gelukkig zijn de bijgeleverde hdmi en usb wat langer. Dus ik heb gewoon lekker op de grond voor de tv gezeten. Heerlijk. Kan vannacht alleen niet meer slapen van al deuntjes.

Ben trouwens erg blij dat ik de Mini NES gewoon stroom kan geven via mn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:21
gast7 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:13:
Begint hier meer op een amiibo koop hype topic te lijken dan een retro topic 8)7 In elk geval leuk dat iedereen de Mini nes zo leuk vind.

Back on topic

De retro game deal goden hebben me flink gestraft gister. :*)

De pakketjes waar ik deze week met smart op zat te wachten hadden vertraging.
Slecht weer regen
Pakketje op het verkeerde nummer bezorgt
Internet lag eruit

Hing wel wat slechte voodoo in de lucht, blijkbaar was het iets te veel van het goede.

Niet eens een van mijn betere deals in zelfs zeer recente tijd kom verder ook niet echt te kort met het maken van deals gezien dit niet eens het enige was deze week voor oude games maar ik geef wel toe dat er een aantal titels tussen zaten die hoog in mijn lijst stonden maar zoveel pech op een dag heb ik niet vaak zelfs als ik veel betere deals maak.

Gelukkig was het geen wat de potentie had om in mijn staat te zijn ook in top staat geen witte plekken voor megadrive en topstaat dozen en boekjes vrij nice verlopen, al en al heb ik me gister prima vermaakt, met name met splatter house voor de megadrive.

Wat snes spul cib + losse cart realm voor nop non duits
Splatter house cib - 10
Wat US neo geo cd games voor iets meer dan 10 euro per stuk

Danku Retrogame deal goden dat ik nog vele deals zal vinden _/-\o_

[afbeelding]
Nice, zeker splatterhouse 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-09 17:31
Exorcist schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:21:
[afbeelding]

Dat is awesome via USB dat betekend dat ik hem ook in bed kan gebruiken op me TV :D ( kabels in de muur gefreesd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Hebben jullie op de NES Mini ook glitches met sommige games? Bijvoorbeeld SMB3 en Kirby hebben een verticale balk links in beeld, en bij Kirby gebeuren soms ook rare dingen aan de randen wanneer het beeld scrollt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 22:59
Heb eens gekeken naar de mogelijkheden van emulators op de pc en ben op de volgende gekomen: retroarch. Op YouTube zijn genoeg filmpjes hoe je alles moet installeren. Het is uiteindelijk makkelijker dan het lijkt.

Geloof mij ik ben een leek hierin. Heb momenteel de ps4 controller eraan gekoppeld maar dat kan natuurlijk ook een snes of nes controller met usb zijn.

Pros:
-veel meer games die je gratis kan downloaden op diverse websites
-verschillende controllers mogelijk. Als je het maar kan verbinden met je pc. En je hebt keuze uit controllers met een lang draad..
-gratis (optie kosten van een controller)
-simpel te installeren (serieus ik kan het)

Cons:
-geen mooi kastje zoals de mini nes. Natuurlijk kan je dit bouwen mrja dat kost tijd en geld en vooral energie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aaaido schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:42:
Heb eens gekeken naar de mogelijkheden van emulators op de pc en ben op de volgende gekomen: retroarch. Op YouTube zijn genoeg filmpjes hoe je alles moet installeren. Het is uiteindelijk makkelijker dan het lijkt.

Geloof mij ik ben een leek hierin. Heb momenteel de ps4 controller eraan gekoppeld maar dat kan natuurlijk ook een snes of nes controller met usb zijn.

Pros:
-veel meer games die je gratis kan downloaden op diverse websites
-verschillende controllers mogelijk. Als je het maar kan verbinden met je pc. En je hebt keuze uit controllers met een lang draad..
-gratis (optie kosten van een controller)
-simpel te installeren (serieus ik kan het)

Cons:
-geen mooi kastje zoals de mini nes. Natuurlijk kan je dit bouwen mrja dat kost tijd en geld en vooral energie ;)
"Kant en klare" Xbox met de nodige software geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Exorcist schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:43:
[...]

"Kant en klare" Xbox met de nodige software geen optie?
Nah speel vooral nes, snes, sega en n64 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aaaido schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:52:
[...]

Nah speel vooral nes, snes, sega en n64 ;)
Laat ik iets specifieker zijn dan:

http://lifehacker.com/552...into-a-video-game-console

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:00

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou, ik heb dus de fout gemaakt om geen pre-order te plaatsen. Overal uitverkocht. Marktplaats staat vol met aasgieren die zich het dubbele vragen :N En ook amazon en ebay verkopen ze voor meer dan 120 pond...

EDIT: Dit is wel een goeie: http://link.marktplaats.nl/m1107110231
Precies zoals ik erover denk ;)

Zojuist Gamemania gebeld en op dát exact moment kregen ze te horen dat er geen nieuwe leveringen meer kwamen en dat mensen die tot en met 2 november een pre-order gedaan hebben, dus géén NES mini meer krijgen. Balen zeg.

Wat ik dus niet begrijp is waarom ze redelijk lang van te voren de aankondiging doen dat de NES mini gaat komen, wetende dat het een zeer populair product is en dan niet aan de vraag kunnen voldoen. Dit is toch niet echt te vergelijken met smartphoneproductie, want laten we eerlijk zijn, de onderdelen benodigd voor zo'n NES mini zijn niet bepaald schaars ofzo en het is een heel simpel iets.
En dat vlak voor kerst...

Maar goed, ik heb er ene besteld bij Mediamarkt, nou maar hopen dat ze em binnen krijgen. Ik heb op ebay zojuist al wat verlengkabels besteld :)

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 12-11-2016 13:16 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:56:
\
Wat ik dus niet begrijp is waarom ze redelijk lang van te voren de aankondiging doen dat de NES mini gaat komen, wetende dat het een zeer populair product is en dan niet aan de vraag kunnen voldoen. Dit is toch niet echt te vergelijken met smartphoneproductie, want laten we eerlijk zijn, de onderdelen benodigd voor zo'n NES mini zijn niet bepaald schaars ofzo en het is een heel simpel iets.
Hype creëren en uiteindelijk veel meer verkopen, gebeurde met de Wii ook. Mensen zitten zo in elkaar dat als ze iets willen en het niet (direct) kunnen krijgen het nóg meer willen en onderbewust dus meer waarde gaan hechten aan een product en/of merk. Het is simpele psychologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Waarom zou ik dat willen? Moet ik een xbox aanschaffen etc. Nu kan ik een gratis emulator via laptop/pc aansluiten op tv en gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aaaido schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:05:
[...]

Waarom zou ik dat willen? Moet ik een xbox aanschaffen etc. Nu kan ik een gratis emulator via laptop/pc aansluiten op tv en gamen.
Djeez, het is een goedbedoeld idee hé? Een Xbox kost een tientje, sluit je makkelijk aan op je TV (component) en heeft goede controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Ik wacht wel rustig af.. heb toch niet zo veel tijd om te gamen, maar vind het wel een leuke gadget.

Heb zelf nooit een nes gehad (wel eens voor lange tijd geleend), dus wil het best wel hebben.
Alleen idd jammer dat er paar games die ik leuk vond niet op staan (Contra, Turtles, Ducktales ....Jackie Chan Adventures.. haha was zo grappig , maar easy, spel)
Gelukkig wel bijvoorbeeld Mario 3 en Double Dragon 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• here2stay
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik heb me pas op twee wachtlijsten laten zetten. Even geinformeerd vandaag. De een denkt dat het wel lukt voor de kerst, maar de ander durft het niet te garanderen. Gekkenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:59

RayNbow

Kirika <3

Deathchant schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:56:

Maar goed, ik heb er ene besteld bij Mediamarkt, nou maar hopen dat ze em binnen krijgen. Ik heb op ebay zojuist al wat verlengkabels besteld :)
Exorcist schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 13:33:
[...]

Hype creëren en uiteindelijk veel meer verkopen, gebeurde met de Wii ook. Mensen zitten zo in elkaar dat als ze iets willen en het niet (direct) kunnen krijgen het nóg meer willen en onderbewust dus meer waarde gaan hechten aan een product en/of merk. Het is simpele psychologie.
Of wat dacht je ervan dat het gewoon veel kost om extra productielijnen op te zetten om de maandelijkse output te verhogen en dat je dan tevens ook meer geld kwijt bent om die extra voorraad ook nog op te slaan?

WhiteRabbitEXE in "Nintendo Classic Mini - NES Coming on November 11th (30 NES games)"

YouTube: Cut Supply, Raise Demand - Pach-Attack 378

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoRr0
  • Laatst online: 06:44
Vandaag m'n Nintendo Classic Mini opgehaald. Heb geloof ik enorme mazzel gehad. Gewoon gisteren op de website van Intertoys besteld en vandaag in een filiaal opgehaald zonder te reserveren. Helaas is een extra controller nergens te vinden, bizar dat zelfs die niet voorradig zijn.

Eerste indruk: voel me opeens weer 7 jaar. Erg leuk om al die klassiekers weer te kunnen spelen. De besturing is wel wennen, voelt wat stroef allemaal. Maar zeker voor het geld een erg leuk ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Exorcist schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:16:
[...]

Djeez, het is een goedbedoeld idee hé? Een Xbox kost een tientje, sluit je makkelijk aan op je TV (component) en heeft goede controllers.
Rustagggg, ik snap je ook wel. Het is alleen wel een grote console die er weer bij moet. Die laptop staat sowieso vaak naast de tv dus dat is simpelweg makkelijker.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jumpman
Vandaag weer twee consoles ontvangen, de Sega Megadrive Classic Console en de Sega Megadrive Ultimate Portable. Vier consoles in drie dagen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IAsym2UtzyllhlqLHJDnJrf2/full.jpg

De NES Classic mini toch maar verkocht, voor het aanbod wat ik gekregen had.

[ Voor 59% gewijzigd door Jumpman op 12-11-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
ZoRr0 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 16:52:
Vandaag m'n Nintendo Classic Mini opgehaald. Heb geloof ik enorme mazzel gehad. Gewoon gisteren op de website van Intertoys besteld en vandaag in een filiaal opgehaald zonder te reserveren. Helaas is een extra controller nergens te vinden, bizar dat zelfs die niet voorradig zijn.

Eerste indruk: voel me opeens weer 7 jaar. Erg leuk om al die klassiekers weer te kunnen spelen. De besturing is wel wennen, voelt wat stroef allemaal. Maar zeker voor het geld een erg leuk ding.
Damn, jij hebt inderdaad behoorlijke mazzel gehad!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh0
Jumpman schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:19:
Vandaag weer twee consoles ontvangen, de Sega Megadrive Classic Console en de Sega Megadrive Ultimate Portable. Vier consoles in drie dagen. :)

[afbeelding]

De NES Classic mini toch maar verkocht, voor het aanbod wat ik gekregen had.
Tof! Waar heb je die vandaag getoverd? :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 15:22
Net €99999999999 geboden op een NES mini die voor meer dan €100 op MP stond. Kreeg gelijk een mail dat ie niet akkoord ging. Ook raar. Ik dacht dat ie geld wilde verdienen...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De NES. 8 bit schijt machine.
Pas vanaf de PC Engine werd het een beetje goed.
Megadrive, Snes, neogeo, saturn, dreamcast.
Daarna weer bergafwaarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 07:45
Xyphoid schreef op zondag 13 november 2016 @ 03:01:
Net €99999999999 geboden op een NES mini die voor meer dan €100 op MP stond. Kreeg gelijk een mail dat ie niet akkoord ging. Ook raar. Ik dacht dat ie geld wilde verdienen...
Voor dat geld mag je die van mij wel hebben... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Misschien kun wij als tweakers die mensen gewoon bezig houden. Hoi ik wil hem graag hebben voor 150 euro (klinkt nog geloofwaardig) en wil hem eind volgende week ophalen ok? Dit dan blijven doen tot ze weer in de winkel liggen en dan zeggen 'laat maar, heb m al voor 60 gekregen'.
Jumpman schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:19:

[afbeelding]
Kun je ons binnenkort laten weten hoe de kwaliteit van die dingen zijn?

[ Voor 43% gewijzigd door Sir_Hendro op 13-11-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 20:59

RayNbow

Kirika <3

Sir_Hendro schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:01:
[...]

En dan voornamelijk hoe de audio is... dat schijnt wel eens ondermaats te zijn bij zulke Sega-gebaseerde apparaten:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sir_Hendro:

Zonder enige bron te hebben verwacht ik dat Nintendo NIET met nieuwe NES mini exemplaren zal gaan komen.

Ik verwacht dat Nintendo de Nes mini als een tussendoortje ziet dat vooral de consument niet mag afleiden van de 3DS en Switch.

Ook denk ik dat Nintendo de Nes mini doelbewust limited wil behouden, hij is uitgebracht als een "hard to get" jubileum collectors item, en met zulk soort producten zorg je er doelbewust voor dat je aanbod lager is dan de vraag naar je product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
robinh0 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 23:54:
[...]

Tof! Waar heb je die vandaag getoverd? :)
Van de zomer bij Bol.com besteld, inmiddels zijn ze er nog wel, maar duurder.
Sir_Hendro schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:01:
Misschien kun wij als tweakers die mensen gewoon bezig houden. Hoi ik wil hem graag hebben voor 150 euro (klinkt nog geloofwaardig) en wil hem eind volgende week ophalen ok? Dit dan blijven doen tot ze weer in de winkel liggen en dan zeggen 'laat maar, heb m al voor 60 gekregen'.

[...]

Voorlopig laat ik ze sealed, want ik heb er toch geen tijd voor en heb genoeg echte retro console games die ik nog wil spelen. :)
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:29:
@Sir_Hendro:

Zonder enige bron te hebben verwacht ik dat Nintendo NIET met nieuwe NES mini exemplaren zal gaan komen.

Ik verwacht dat Nintendo de Nes mini als een tussendoortje ziet dat vooral de consument niet mag afleiden van de 3DS en Switch.

Ook denk ik dat Nintendo de Nes mini doelbewust limited wil behouden, hij is uitgebracht als een "hard to get" jubileum collectors item, en met zulk soort producten zorg je er doelbewust voor dat je aanbod lager is dan de vraag naar je product.
Als dat zo was, dan hadden ze hem wel compleet met adapter en tweede controller uitgebracht voor een iets hogere prijs (minder distributie en verpakkingskosten). De 3DS en de Switch hebben ook een heel andere doelgroep. Ik denk dat Nintendo nog wel met een aantal batches komt. Ze hanteren gewoon het slimme psychologische spelletje, dat mensen het willen hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door Jumpman op 14-11-2016 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jumpman; Er zit toch gewoon een adapter bij de NES mini?

Heb alleen een unboxing van de NTSC versie gezien en daar zat iig de adapter er gewoon netjes bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:52:

Heb alleen een unboxing van de NTSC versie gezien en daar zat iig de adapter er gewoon netjes bij.
Nee hoor. Ik heb het doosje heel even open gehad (maar het staat ook gewoon op de verpakking), en er zit geen USB stekker in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag netjes via bol.com binnen gehad, echt een super gaaf ding :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pD3MnmU17lYzQJldFpvYrhSV/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
RayNbow schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:55:
[...]

En dan voornamelijk hoe de audio is... dat schijnt wel eens ondermaats te zijn bij zulke Sega-gebaseerde apparaten:
[video]
Die fix is alleen voor echte hardware clones.. die Sega Megadrive Classic Console en de Sega Megadrive Ultimate Portable zijn van AtGames: http://segaretro.org/AtGames... Vergelijkbare modellen zijn al 10 jaar op de markt of zo, dus niks nieuws onder de zon. En het baggere geluid (paar tonen lager dan zou moeten) is helaas niks aan te doen bij die modellen. "They will never ever fix the sound as the company who did the code for the emulator doesn't exist anymore."

[ Voor 23% gewijzigd door Cooler_King op 13-11-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Op de releasdag zonder reservering een Nintendo Classic Mini gehaald bij een Mediamarkt vestiging direct toen de winkel open ging. Naast de pre orders hadden ze er 4 voor de losse verkoop. Geluk gehad dus.

In het gebruik niet. Het ding loopt constant vast of valt helemaal uit wanneer er tussendoor een game opgeslagen moet worden via de resetknop of we via dezelfde weg een andere game willen starten in het hoofdmenu. Niet te doen dus. Daar baal ik wel van. Het ding kan weer retour. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Er komen wel degelijk nog nieuwe NES mini. Die levering zal tussen eind november en begin december plaats vinden.
S1NN3D schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:05:
Op de releasdag zonder reservering een Nintendo Classic Mini gehaald bij een Mediamarkt vestiging direct toen de winkel open ging. Naast de pre orders hadden ze er 4 voor de losse verkoop. Geluk gehad dus.

In het gebruik niet. Het ding loopt constant vast of valt helemaal uit wanneer er tussendoor een game opgeslagen moet worden via de resetknop of we via dezelfde weg een andere game willen starten in het hoofdmenu. Niet te doen dus. Daar baal ik wel van. Het ding kan weer retour. :(
Ipv retour kun je hem beter verkopen aan iemand anders.

[ Voor 74% gewijzigd door Sir_Hendro op 13-11-2016 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
Sir_Hendro schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:03:
Er komen wel degelijk nog nieuwe NES mini. Die levering zal tussen eind november en begin december plaats vinden.

[...]

Ipv retour kun je hem beter verkopen aan iemand anders.
Niet echt netjes om een defecte unit door te verkopen wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Thalaron schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:23:
[...]

Niet echt netjes om een defecte unit door te verkopen wel...
Misschien is ie niet defect maar gewoon een design fout. Als hij echt defect is uiteraard wel retouneren.

Hoeveel amp is er nodig op de 5v adapter? Misschien is de huidige te zwak.

[ Voor 11% gewijzigd door Sir_Hendro op 13-11-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:27:
Hoeveel amp is er nodig op de 5v adapter? Misschien is de huidige te zwak.
Een 5V/1A exemplaar, zoals geadviseerd. Mediamarkt heeft me er 1 bij verkocht. Zou ik toch van uit mogen gaan dat het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-08 20:04
Wat zijn goede retro kanalen op youtube behalve Cinemassacre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Spacejockey schreef op maandag 14 november 2016 @ 00:41:
Angry Video Game Nerd, Metal Jesus Rocks en Sequelitus zijn mijn favorieten. Vooral die laatste heeft een heel aparte stijl... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:08
Een toffe console die Mini NES :)

Mijn vrouw speelde gister al veel er op, kabel van controller is wel kort.
Echter is de hdmi kabel dan weer wel lang.

Vanavond maar verder, nu op zoek naar 2e controller maar die zijn overal uitverkocht

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
S1NN3D schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:07:
[...]

Een 5V/1A exemplaar, zoals geadviseerd. Mediamarkt heeft me er 1 bij verkocht. Zou ik toch van uit mogen gaan dat het goed is.
Ik zou eens die van je smartphone proberen. Die van Samsung hebben 5v 2a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:08
Ik sluit de usb kabel aan op de usb poort van mijn tv :P

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Ik zal vanavond eens een andere stekker proberen om te zien of het ding dan wel stabiel blijft en niet blijft crashen.

Zou mooi zijn want als ik het ding retour doe, heb ik niet zomaar weer een nieuwe, verwacht ik.

[ Voor 29% gewijzigd door S1NN3D op 14-11-2016 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinh0
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:52:

Nee, zit geen adapter bij. Heb de NES aangesloten via de USB poort van de tv en dat werkt prima. Heb overigens wel een 2,5 meter USB kabel en 3 meter HDMI kabel gehaald bij de Action. Anders kon ik niet op de bank zitten :P
Jumpman schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:34:
[...]

Van de zomer bij Bol.com besteld, inmiddels zijn ze er nog wel maar duurder.
Het is me nog wel gelukt de Sega te bestellen bij bol.com gisteren. Inmiddels staat ook deze op 'Niet leverbaar''.

[ Voor 24% gewijzigd door robinh0 op 14-11-2016 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Spacejockey schreef op maandag 14 november 2016 @ 00:41:
Flozem schreef op maandag 14 november 2016 @ 06:26:
[...]

Angry Video Game Nerd, Metal Jesus Rocks en Sequelitus zijn mijn favorieten. Vooral die laatste heeft een heel aparte stijl... _/-\o_
gamechasers!!!

[ Voor 25% gewijzigd door copywizard op 14-11-2016 09:43 ]

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 11:19
Ik heb ook wel zin gekregen in de NES mini, waar kan ik 'm het beste pre-orderen denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Voor een pre-order ben je een beetje aan de late kant denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
DBreda schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:00:
Ik heb ook wel zin gekregen in de NES mini, waar kan ik 'm het beste pre-orderen denken jullie?
Het beste ga je naar een fysieke winkel denk ik en vragen er eentje te reserveren met vooruitbetaling. Dat wil ik ook binnenkort gaan doen voor de tweede batch die wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Laatst online: 24-09 11:13

jeka

Support your local club.

Je mag die van mij wel kopen voor 300 euro :P
Ik voel me bijna idioot dat ik die van mij niet wil verkopen voor 150 euro :F

De nes mini is veel te leuk om te verkopen. Dan maar geen 90 euro extra...

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:00
Wat een onzin zeg! NES Classic al 2 maanden geleden bestelt via bol.com en heb hem nog niet binnen.. Vandaag gebeld en hij moet nog aangeboden worden aan post.nl :(

En dan de dame aan de telefoon die niet verder komt dan "ik zie inderdaad dat ie nog niet onderweg is, u zou nog een paar dagen kunnen wachten"...

Jammer dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mantus schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:55:
Wat een onzin zeg! NES Classic al 2 maanden geleden bestelt via bol.com en heb hem nog niet binnen.. Vandaag gebeld en hij moet nog aangeboden worden aan post.nl :(

En dan de dame aan de telefoon die niet verder komt dan "ik zie inderdaad dat ie nog niet onderweg is, u zou nog een paar dagen kunnen wachten"...

Jammer dit
Uit ervaring weet ik dat ala iets langer dan een week bij postnl licht het gewoon gestolen/verloren is geraakt. Het was vorig jaar al erg maar dit jaar is het bij mij al rond de 500 euro aan waarde wat postnl gewoon vertikt heeftvte bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:40:
[...]

Uit ervaring weet ik dat ala iets langer dan een week bij postnl licht het gewoon gestolen/verloren is geraakt. Het was vorig jaar al erg maar dit jaar is het bij mij al rond de 500 euro aan waarde wat postnl gewoon vertikt heeftvte bezorgen.
Mja, misschien kun je anders gamen op de nieuwe flatscreen van de buren?

Of leggen ze niks onder deurmat bij jou? Hier geven ze het vaak bij de buren af, maar ook vaak genoeg ergens 'verstopt'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Zit net te lezen en ze hebben al een volledige Linux draaien op de NES mini. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen. Niet zozeer er andere spelen mee spelen, maar wellicht de emulator bekijken. Het ziet er namelijk uit dat deze voor zover zichtbaar zonder glitches is. Maar goed, nog te weinig gespeeld om er zeker van te zijn.

Ik heb nu nog 3 spellen op mijn lijstje staan even niks te maken met de NES mini.
Voor de NES is dat Little Nemo. Vroeger gehuurd en gaar gespeeld.
Voor de SNES te scope spellen. Yoshi's Safari en Lamborghini American Challenge.
Beide vroeger gespeeld, maar nooit zelf gehad. Denk dat ik vroeger niet eens een scope heb gehad, maar dat weet ik niet eens meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:55

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Schijnt een vrij krachtige chip in te zitten volgens doverse filmpjes/sites. Straks ontwikkelt men een nes-emulator, waardoor je de volledige library aan games erop kunt draaien :D

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Ik zou hem bij de mediamarkt website bestellen en dan wachten totdat ie op de mat valt.
Hoe lang dat duurt weet nietmand. Mogelijk de volgende batch of die daarna.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potato42 schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:15:
[...]

Mja, misschien kun je anders gamen op de nieuwe flatscreen van de buren?

Of leggen ze niks onder deurmat bij jou? Hier geven ze het vaak bij de buren af, maar ook vaak genoeg ergens 'verstopt'.
Het gaat hier meestal mis bij het sorteer centum of bij het postkantoor zelf. Het is dat je geen poot hebt om op te staan zonder verzekert versturen (zelfs aangetekend is niets meer waar tegenwoordig) anders had ik allang een advocaat er op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:02:
[...]

Het gaat hier meestal mis bij het sorteer centum of bij het postkantoor zelf. Het is dat je geen poot hebt om op te staan zonder verzekert versturen (zelfs aangetekend is niets meer waar tegenwoordig) anders had ik allang een advocaat er op gezet.
Hmm, da's kløte.

Maar ik heb laatst nog wat computeronderdelen retour gezonden, en verzekerd was dat iets van 14 euro, en aangetekend (verzekerd tot 500,- euro) iets van 8 euro. Dankzij het meedenken van het postkantoor dus 6 euro bespaard, en toch verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:00
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:40:
[...]

Mogelijk, het lijkt alsof Bol zelf een fout heeft gemaakt:

---------------------------------------
Beste meneer Boere,

Zojuist heb ik je telefonisch proberen te bereiken.

Je hebt aangegeven dat je wil weten wanneer je artikel: 8794596890 , wordt geleverd.

De afdeling die hierover gaat zegt dat het is uitverkocht. In jouw geval heb je het artikel gepre-ordered, dus kun je het binnen twee weken verwachten.

Mocht je nog vragen hebben, neem gerust contact met mij op.

Met vriendelijke groet,
------------------------------------------

Ergens vind ik dit niet acceptabel, ik pre-order hem juist om niet tegen een uitverkocht item aan te lopen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 12:00

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Mijn mini NES werkt perfect. Ook het saven en van game wisselen. Heb m op mijn tweede monitor aangesloten en de stroom ontvangt hij via de usb poort van mijn eerste monitor. Alleen jammer dat ik geen goed geluid heb op mijn monitor. Klinkt zo schel nu.

Metroid is toch stuk pittiger dan ik dacht. Verder is Double Dragon 2 ook heel leuk, vooral met z'n 2'en. Leuk dingetje die mini NES.

* Techno Overlord had nog liever een mini SNES gezien... ooit....

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:08
Techno Overlord schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:34:
Mijn mini NES werkt perfect. Ook het saven en van game wisselen. Heb m op mijn tweede monitor aangesloten en de stroom ontvangt hij via de usb poort van mijn eerste monitor. Alleen jammer dat ik geen goed geluid heb op mijn monitor. Klinkt zo schel nu.

Metroid is toch stuk pittiger dan ik dacht. Verder is Double Dragon 2 ook heel leuk, vooral met z'n 2'en. Leuk dingetje die mini NES.

* Techno Overlord had nog liever een mini SNES gezien... ooit....
Het saven gebeurd toch automatisch op bepaalde punten in een game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 12:00

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ja je kunt een save state aanmaken door tijdens het spelen op reset te drukken. Dit heeft ermee te maken dat bij elk NES game alle knoppen al toegewezen zijn. Je kunt er met de controller dus niet komen.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
Techno Overlord schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:56:
Ja je kunt een save state aanmaken door tijdens het spelen op reset te drukken. Dit heeft ermee te maken dat bij elk NES game alle knoppen al toegewezen zijn. Je kunt er met de controller dus niet komen.
Dat wist ik niet. Ik ben alleen via de reset knop teruggegaan naar het hoofdmenu. Je moet de knop heel even indrukken voor een savepoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
The Jackel schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:13:
[...]

Dat wist ik niet. Ik ben alleen via de reset knop teruggegaan naar het hoofdmenu. Je moet de knop heel even indrukken voor een savepoint?
Nee 1 keer tikken en dan zie je links een screenshot zweven. Druk op pijltje naar onder selecteer een empty slot en druk op A. Wil je een save file overwriten hou dan de A langer ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
Thnx! Ik zal het testen als ik weer achter de nes mini zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]

Dit, precies dit, is de reden waarom ik nauwelijks op Marktplaats koop maar meestal bij de duurdere handelaren achter de grotere retrogame webshops:

1: Je wordt door erkende webshops niet bestolen of belazerd.

2: Je aankopen zijn verzekerd waardoor bij diefstal of verlies jij niet voor de schade op zult draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
500 euro in een jaar kwijt aan post? dat is wel erg veel voor enkel kwijtraken tijdens de post.

Ik koop zeer veel zelfs per week en in de afgelopen 3 jaar slechts 40 euro totaal aan post kwijt geraakt en dat waren slechts twee briefstukken waar ik overigens niet achteraan ga. Bij hoge bedragen ga ik voor verzekerde verzending maar onder de 100 euro waag ik het er wel op gezien ik niet zoveel te verliezen heb. Ik heb zeer weinig reden tot klagen ik heb al genoeg gekregen het risico hoort erbij. Ook al zou ik in de toekomst een paar pakketten van zo'n 100 euro kwijt raken het is het toch meer dan waard mij hoor je niet klagen, als het kwijt is moet je er geen energie in steken tenzij het verzekerd is. en 100 euro is maar 100 euro zoveel geld is dat niet zelfs al is dat een paar keer.

Overigens heb ik wel eens gehoord dat voor aangetekende verzending het geld terug krijgen wel eens lastig kan zijn. Niet gegarandeerd terwijl dat wel zo zou moeten zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door gast7 op 14-11-2016 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-09 16:16
Afgelopen weekend weer een gelukje: Turok 3 voor de N64 voor 4 euro.
Wel wat label damage, echter game is wat lastiger aan te komen.
Verder ook nog Tony Hawk Pro Skater 2 voor de N64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:42

Cyphax

Moderator LNX
Volgens mij heb ik mazzel gehad; een advertentie op mp voor een SNES die speciaal was bedoeld om een kapotte te vervangen (die van mij dus) en die vroeg er maar 25 euro voor. En die stond er al sinds september ofzo op. En die doet het dus. Ik ken een jochie van 5 die nog niet weet hoe blij ie gaat zijn als ie dat ziet.
Toch was ik opnieuw weer even onder de indruk van Donkey Kong Country; soepele animatie, mooie graphics. De Megadrive kan dat ook heel goed; als je Toy Story ziet op dat ding, lijkt wel PSX qua kwaliteit soms.
Ik krijg alleen Starwing niet aan de praat. Gek genoeg doet die precies hetzelfde als mijn kapotte SNES met alle cartridges doet; het donkergroene beeld, maar dan niet elke keer (soms blijft het helemaal zwart).
Fuck me; Starwing doet het prima na een keertje te zijn schoongemaakt met wat alcohol.

Overigens weet ik helemaal niet hoe ik aan Starwing kom, heb het nog nooit op de SNES gespeeld, maar ik heb 'm blijkbaar dus toch in de kast staan. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Cyphax op 14-11-2016 20:41 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Alcohol is de go to optie voor mij. Blazen doe ik nooit meer sinds ik er echt serieus mee ben begonnen, alcohol en een watten staafje en dan doen de carts het eigenlijk gewoon voor zowat altijd weer zonder problemen terwijl het met blazen vaker gedaan moet worden en het de cardridges gewoon kapot maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Wat voor een alcohol gebruiken jullie dan? Ik maak meestal een wattenstaafje een beetje vochtig en poets het vuil er dan vanaf, maar echt glimmen gaat het niet. Dat gebeurd wel als je alcohol gebruikt toch?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb een flesje over vanuit de kraamtijd van m'n jongste, 70% is dat, works for me. :)
Het is wel echt alleen om het schoon te maken, en alcohol is dan een fijne optie omdat het goed steriliseert en vervolgens vrij snel vervluchtigt. Blazen is natuurlijk een mindere optie, zeker als je net 70% hebt gedronken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Blazen is geen mindere optie het is een slechte optie. tevens is het een optie die niet altijd voor een lange tijd werkt naast het feit dat het board verouderd dankzij het speeksel. Slecht en smerig, water is overigens ook geen slimme optie alcohol droogt inderdaad sneller maar alsnog is het handig om er een doekje bij te houden om het meteen te drogen. 70% is wel het minimale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Misschien een stomme vraag, maar waar haal ik zo iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Bij de drogist gewoon :)

https://www.kruidvat.nl/k...cohol-ketonatus/p/2640051
gast7 schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:23:
Blazen is geen mindere optie het is een slechte optie. tevens is het een optie die niet altijd voor een lange tijd werkt naast het feit dat het board verouderd dankzij het speeksel.
Vergeet niet het gegeven dat het vochtige lucht is en dat je daarmee corrosie in de hand werkt. Then again, als je nou regelmatig de cartridges een beetje schoonmaakt zul je ze nog niet zo snel slopen.

Ik doe met alcohol altijd met het doosje wattenstaafjes uit hetzelfde kraampakket als de eerdergenoemde alcohol. :+

[ Voor 135% gewijzigd door Cyphax op 14-11-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Thanks, pak ik de volgende keer een flesje mee.

Iets anders, recent kwam hier ter sprake dat je een Raspberry Pi perfect gebruiken kan voor emulatie. Ikzelf mis er wel iets bij, maar omdat sommigen zeiden dat ze geen zin hadden om in te verdiepen heb ik hier een link die goed weergeeft hoe enorm weinig werk het eigenlijk is. Voor het geval je toch even niets te doen hebt, zeg maar :+

http://www.pocket-lint.co...retro-console-for-just-50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Cyphax schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:36:
Bij de drogist gewoon :)

https://www.kruidvat.nl/k...cohol-ketonatus/p/2640051

[...]

Then again, als je nou regelmatig de cartridges een beetje schoonmaakt zul je ze nog niet zo snel slopen.
Gelukkig niet nee, anders waren zo'n 80% van de carts al stuk gezien heel veel mensen in de carts blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
gast7 schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:47:
[...]

Gelukkig niet nee, anders waren zo'n 80% van de carts al stuk gezien heel veel mensen in de carts blazen.
Ik maak mezelf er ook nog weleens schuldig aan. En weet je wat het ergste is, ik heb die cart opzettelijk 3 keer geprobeerd, zonder succes. Toch een keer geblazen, meer voor de symboliek dan iets anders, en de 4e keer werkt ie dan toch stiekem gewoon. :+
Ik heb alle cartridges maar schoongemaakt. Ik was op gegeven moment met een Amerikaanse cartridge bezig, met die adapter waar je een pal-cartridge in moet steken samen met de ntsc-cartridge. Dan hebben we het over 3 sets contacten die het goed moeten doen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 11:45
Ook op zoek naar een NES classic mini. Staan er hier 2 op vraag & aanbod voor 125 euro! gewoon bijna het dubbele van de prijs. Terwijl er gewoon nog nieuwe voorraden komen. Heb een van de 2 een pm gestuurd dat ik hem voor 60 wel wil halen maar het is niet dat het apparaat er nooit meer komt. Misschien dan na de kerst of in het nieuwe jaar maar waarom zou je er zoveel voor willen betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
mike30 schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:43:
Ook op zoek naar een NES classic mini. Staan er hier 2 op vraag & aanbod voor 125 euro! gewoon bijna het dubbele van de prijs. Terwijl er gewoon nog nieuwe voorraden komen. Heb een van de 2 een pm gestuurd dat ik hem voor 60 wel wil halen maar het is niet dat het apparaat er nooit meer komt. Misschien dan na de kerst of in het nieuwe jaar maar waarom zou je er zoveel voor willen betalen :)
Heel simpel als je het echt wil hebben voor kerst en je komt geen geld tekort waarom niet? Ik moet eerlijk zeggen dat het vrij logisch is, je hebt een product eerder en je hebt het nu meteen en niet later, Daar betalen mensen graag extra voor, overigens zullen de mensen die het voor de hogere prijzen kopen het helemaal niet zo heel erg vinden als de waarde daalt gezien ze het product gewoon nu willen hebben.

Waarom betalen mensen voor first class vliegreizen? kost het dubbele, je kan iets eerder naar binnen, het eten is slechts een beetje beter en er is wat meer voetruimte maar uiteindelijk kom je op dezelfde tijd aan op de bestemming met iets meer gemak en een hoop centjes minder in de zakken :*)

Overigens heb je ook spoed diensten voor bepaalde services die zowat het dubbele kosten als mensen iets snel gebeurd willen hebben, dit is in feite zowat hetzelfde.

[ Voor 21% gewijzigd door gast7 op 15-11-2016 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 11:45
Okee, nou ja kom geen geld tekort maar vind het nog steeds zonde om 60 euro weg te gooien. Maar ieder z'n ding denk ik dan maar. Ik haal hem zeker maar dan wel voor 69 euro en desnoods in het nieuwe jaar.
Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.