Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.532 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-09 21:57
Truxton arcade rom player master race :+

Nee seriously, prachtige collecties, mijn md collectie is momenteel sonic, quack attack en een 3e game die erbij zat waar ik nog nooit van gehoord heb. Als mijn game room ooit af komt zal het vast ook wel op de foto te zien gaan zijn :)

(en dan heeft die rom ook nog is een geluids bug, wel erg leuk om te spelen ondanks dat 'hij' wel irritant moeilijk is imho)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:44
Truxton kwam in een van mijn eerdere megadrive deals, een van mijn grotere megadrive deals.

Dat waren nog eens tijden 5 euro per game zo'n 20 - 30 enkel Goede titels gratis verzending en het was slechts een gedeelte van een deal _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 05-11-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:57

Cyphax

Moderator LNX
Quackshot heb ik echte jeugdherinneringen aan. Van de MD heb ik die niet zo gek veel. Maar Quackshot is een van de weinigen samen met Sonic,SoR en X-men. Zit jammergenoeg niet in m'n collectie..

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 05-11-2016 21:19 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:40
Ik heb er volgens mij iets van 65. Beste recente aankoop is Wonder Boy 3. Gaat bij mij niet zo hard op het moment omdat ik gewoon koop wat ik wil spelen en als ik nog spellen heb liggen om te spelen hoef ik ook niets nieuws te kopen :) En Wonder Boy 3 ben ik voorlopig wel even zoet mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
gast7 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:03:
Mijn huidige sega megadrive collectie is slechts 76 titels, zijn in een jaar slechts een kleine 15+ titels bijgekomen. Andere collecties zijn een stuk harder gegroeid.
Ik heb zelf het idee dat je steeds meer moeite moet doen om goede deals te scoren. Vandaar dat mijn collecties de afgelopen tijd niet echt meer zijn gegroeid. Zelf spaar ik voornamelijk voor Nintendo consoles en daarnaast Dreamcast, maar ik merk toch dat zeker voor de NES/SNES etc. er teveel nieuwe mensen bij gekomen zijn die zomaar maximaal bieden op alles wat los en vast zit. Het is zeker nog wel mogelijk om goede deals te scoren, maar daarvoor moet ik er in mijn ogen toch teveel tijd in stoppen, wat het mij op dit moment niet waard is.

Het speelt ook wel mee dat ik min of meer alles al wat ik wil hebben al heb (wat niet 250+ euro kost), maar ik vind de collectors markt nogal meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 22:05
Ik vind de gevraagde prijzen vaak belachelijk. Het verzamelen moet gewoon leuk en betaalbaar blijven. Bijvoorbeeld:

- Cart only 5 a 10 euro (op basis van review score in euro's, +2 euro hooguit erbij)
- Boxed +5 euro extra.
- Sealed 20 a 50 euro (afhankelijk van hoe zeldzaam en review score)

Dit dus voor de reguliere games. Echte zeldzame games die bijna onmogelijk te krijgen zijn mogen uiteaard anders geprijst worden. Dit lijkt mij persoonlijk gewoon een normaal en eerlijk handelssysteem.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro

Zodra de vraag groter is dan het aanbod stijgt de prijs en dat geldt voor alles.

En zo lang er bv meer Nintendo fans zijn die geinteresseerd zijn in Nintendo retro spul dan dat er aanbod is blijft de prijs hoog, vooral zodra die groep ook nogeens bereidt is om de portemonnee te trekken.

Een review score bij de prijs betrekken vind ik helemaal niks. Van welke reviewers dan?

Een review score is nooit meer dan de mening van een game journalist, soms goed en nuttig maar vaak ook slecht en kort door de bocht.

Review scores boeien mij geen klap: Elke Call of Duty game krijgt zowat een dikke 10 tegenwoordig terwijl goeie originele vernieuwende games als Beyond two Souls en Alien Isolation een vette onvoldoende kregen.

Een game reviewer bepaald voor 0,0% of een game goed is of niet, dat bepaald iedere gamer voor zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 22:05
Gewoon het gemiddelde van een aantal populaire game sites. Meestal kom ik dan op een bedrag uit die ik zelf ook in gedachte had. Werkt dus prima voor games die ik niet ken. Dit zijn tevens ook de prijzen die ik zelf altijd hanteerde bij verkoop. Gewoon geen zin om onnodig veel geld te vragen, dat vind ik gewoon achterlijk.

Zie mijn laatste verkoop:
V&A aangeboden: Groot retro aanbod, losse aankoop & korting op grote aankoop!!

Zelfs normale prijzen vonden veel mensen duur en zaten dan te zeuren over de prijs. Ik snap gewoon niks van verzamelaars, het blijven rare wezens :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afdinge met de gedachte: "Nee heb je en ja kun je krijgen".

Zelf ben ik er geen ster in en vind ik het ook bedelend overkomen maar eerlijk is eerlijk, als je er wel goed in bent dan kun je meer halen voor minder geld.

Je prijzen zijn mijnziens eerder aan de lage dan aan de hoge kant, Vooral de Mario en Pokemon games.

Bij schappelijke tot goedkope prijzen heb ik het lef niet om af te dingen en bij overprized spul negeer ik liever de verkoper dan een prijsdiscussie te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 07:45
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:49:

Je prijzen zijn mijnziens eerder aan de lage dan aan de hoge kant, Vooral de Mario en Pokemon games.
We hebben het wel over een advertentie van ergens in 2011 / 2012... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 15:05
Flozem schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:52:
[...]

We hebben het wel over een advertentie van ergens in 2011 / 2012... :+
Mensen hebben tegenwoordig nog het lef om 35 euro te vragen voor een 3DS cartridge only Pokemon game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op zondag 06 november 2016 @ 08:20:
[...]

Ik heb zelf het idee dat je steeds meer moeite moet doen om goede deals te scoren. Vandaar dat mijn collecties de afgelopen tijd niet echt meer zijn gegroeid. Zelf spaar ik voornamelijk voor Nintendo consoles en daarnaast Dreamcast, maar ik merk toch dat zeker voor de NES/SNES etc. er teveel nieuwe mensen bij gekomen zijn die zomaar maximaal bieden op alles wat los en vast zit. Het is zeker nog wel mogelijk om goede deals te scoren, maar daarvoor moet ik er in mijn ogen toch teveel tijd in stoppen, wat het mij op dit moment niet waard is.

Het speelt ook wel mee dat ik min of meer alles al wat ik wil hebben al heb (wat niet 250+ euro kost), maar ik vind de collectors markt nogal meh.
Qua megadrive en snes heb je helemaal gelijk, met name megadrive is veel minder geworden om leuke deals te vinden met nice staat goede non sonic games. Dreamcast is dan natuurlijk helemaal weinig, nog erger dan snes door het nog kleinere aanbod.

Inderdaad als je je enkel op snes en nes focust zul je vrij weinig deals vinden met name mooie staat cib deals, met losse carts lijkt het mij nog wel te doen behalve de heel dure titels waar 250+ toch wel onder valt. Maargoed losse carts richt ik mij niet op.

@sir hendro

Waren de prijzen voor nes zo laag in 2011? probotector en castlevania II nes voor 7,50 euro per stuk.

Lijkt me geen verkeerde prijs voor zulke games zelfs als dat de volle waarde was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
En vijf jaar in de toekomst waren de prijzen in 2016 nog niet zo gek, maar wat er dan voor gevraagd wordt kan echt niet meer.. Dit is de postzegelverzameling van de nieuwe generatie. Er komt een moment dat het door kleinkinderen gedumpt wordt die er niets van snappen hoe je dit ooit hebt kunnen verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sh0ckTr00per schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:37:
En vijf jaar in de toekomst waren de prijzen in 2016 nog niet zo gek, maar wat er dan voor gevraagd wordt kan echt niet meer.. Dit is de postzegelverzameling van de nieuwe generatie. Er komt een moment dat het door kleinkinderen gedumpt wordt die er niets van snappen hoe je dit ooit hebt kunnen verzamelen.
Dan zouden stripboeken al ver vergeten moeten zijn met name de oudere spiderman marvel comics etc. Is veel ouder dan zelfs de oudste games.

Laten we hopen dat het niet zoals met de stripboeken eindigd gezien die bedragen voor veel mensen echt onbetaalbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:58
Sh0ckTr00per schreef op zondag 06 november 2016 @ 13:37:
Ik denk dat het de laatste jaren erg gehypet wordt, kijk ook naar al het andere retro spul, maar ook muurstickers van Mario, lampen van tetis, en placemats van NES games.

Zodra dat afgelopen is blijft de verzameling nog 1-2 jaar in de kamer, dan 2-5 jaar naar zolder. Over een jaar of 10 zijn de prijzen weer laag denk ik. Of het wordt ingeruild voor een retro PS3/PS4 verzameling.

Ik kwam bij mij schoonneef (?) in zijn studentenflat, en daar stond ook een NES, SNES, GB, en PS3/4. Kans is aanwezig dat die van thuis komen, maar kan ook zijn dat ook zij in die hype mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 15:05
Potato42 schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:02:
[...]
Of het wordt ingeruild voor een retro PS3/PS4 verzameling.
En daarom focus ik mij op de PS Vita en 3DS, vooral met de Vita kom je nu al moeilijk aan bepaalde titels dus ik scoor ze nu voordat ze in de toekomst onbetaalbaar worden, Vita wordt ineens steeds populairder onder bepaalde type verzamelaars en de prijzen stijgen nu al.

3DS aan de andere kant komt nog wel, is nintendo dus op ten duur stijgen die prijzen helaas ook.

En dan natuurlijk nog wat obscure PS3 games score die nu al moeilijker te verkrijgen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 06-11-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Er zullen vast wel een hoop mensen zijn die met de hype meegegaan zijn maar er zijn ook een heel aantal mensen die zonder deze hype zijn begonnen omdat het gewoon leuk lijkt, en deze hoeven echt niet een snes van thuis te hebben om dan opeens met de hype trein mee te gaan omdat ze er een gaan halen.

Persoonlijk nooit met de hype meegegaan puur om wat titels uit het verleden bij te pakken wat uit de hand is gelopen, Een eigen betaalpas doet dingen met een mens. 8)7 Als het toch haast niks kost hoor je mij niet klagen dat was en is mijn mentaliteit. Bijna niemand uit de buurt speelt oude games,ik denk persoonlijk dat de hype vrij word overschat gezien de meeste mensen deze oude games als troep zien en liever een current gen console erbij pakken.

@Shocktrooper

Overigens moet ik zeggen dat het wel euro mentaliteit is als men 7,50 euro duur vind in die tijd. Das geen geld voor zulke games. 20 - 30 euro is best al aardig en dan kan ik het mij wel een beetje voorstellen. Uiteraard als je terug kijkt zeg je dat de prijzen ok zijn en beter dan nu, maar 7,50 is dan wel erg weinig das bijna een rommelmarkt prijsje als dat de volle waarde was.

Als je tegenwoordig mooie deals wil maken dan kom je met 7,50 niet ver dan kan ik je wel vertellen misschien in de zeer zeldzame gevallen op een rommelmarkt voor de goede titels. Tenslotte moet ik wel vermelden dat de meeste mensen enkel naar de meest zeldzame games kijken want laten we eerlijk zijn zelfs met NES en SNES kan je op zijn minst 50% van de gehele library voor slechts 5 euro per stuk krijgen als niet minder en er zijn toch een hele hoop mensen die zowat alles verzamelen en dat zijn toch al gauw 500 games.

[ Voor 24% gewijzigd door gast7 op 06-11-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
De stripboekengeneratie is nog springlevend, daar zitten ook een hoop babyboomers tussen die dat vroeger niet allemaal konden betalen en nu alles afspeuren omdat ze toch tijd zat hebben.

Comics worden in leven gehouden, er verschijnen nog steeds comics van Spider-man, Captain America en de rest. Maar ook daar zitten karakters tussen, ook oude, die niemand meer interessant vindt en waar de prijs niet zo hoog van is.

Je hebt heel goed kans dat de release van de Nes Mini juist weer meer interesse aanwakkert doordat iemand zo'n ding krijgt, even Zelda en Mario speelt en zich daarna realiseert dat de NES-library veel groter was. Die gaat weer op zoek naar een NES en die games die hij vroeger had. Maakt de druk op de markt groter en de prijzen stijgen alleen maar sneller.

Ik heb met de Pokemon-hype nagenoeg al mijn Pokemon-games verkocht. Ik speelde ze toch al niet en had ze via lotjes gekregen en met alle respect heb er meer aan verdiend dan realistisch zou mogen zijn. Losse Silver cart met lege savebatterij voor 20 euro is niet normaal. Maar als iemand het er voor biedt dan ben ik toch gek als ik nee zeg :) Inmiddels zijn de prijzen weer wat gezakt en met een jaar verwacht ik dat er een hoop weer gedumpt worden omdat het toch maar ligt te verstoffen in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog een Raspberry Pi2 liggen waar ik niks mee deed. Gisteren het idee gekregen om er een dedicated console/game host van te maken (Raspbian) en op zoek gegaan naar games die op die manier gehost konden worden. Kwam o.a. uit bij Quake 3 voor de Dreamcast maar loop tegen een probleem aan bij het runnen van een bepaalde file dus dat lijkt 'm niet te gaan worden. Zie verder ook geen games voor bijv PS2 of PS3 die op die manier een Linux server kunnen gebruiken.

Het idee was leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-09 15:36
Je kan er altijd nog retro en arcade games op zetten, als je wat xbox of ps3/4 controllers hebt is het wel tof om op zo'n klein dingetje met 4 personen multiplayer te doen.

Steam: rh1991

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R1kske schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:09:
Je kan er altijd nog retro en arcade games op zetten, als je wat xbox of ps3/4 controllers hebt is het wel tof om op zo'n klein dingetje met 4 personen multiplayer te doen.
Daar gebruik ik altijd de consoles zelf voor, emuleren op welke manier dan ook is niet aan mij besteed. Intern doen we wel 's op de PS3 lokaal (LAN) multiplayer, maar een dedicated server voor een spel lijkt me geinig en een leuk doel voor de Pi2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:06:
Ik heb nog een Raspberry Pi2 liggen waar ik niks mee deed. Gisteren het idee gekregen om er een dedicated console/game host van te maken (Raspbian) en op zoek gegaan naar games die op die manier gehost konden worden. Kwam o.a. uit bij Quake 3 voor de Dreamcast maar loop tegen een probleem aan bij het runnen van een bepaalde file dus dat lijkt 'm niet te gaan worden. Zie verder ook geen games voor bijv PS2 of PS3 die op die manier een Linux server kunnen gebruiken.

Het idee was leuk :+
Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt maar het klinkt als iets X Link Kai achtigs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:09
Van de week een ps1 via mp opgehaald. Originele console voor bij mn originele Final Fantasies :)
Maar, eenmaal thuis sluit ik hem aan op mn led tv, geen beeld. Wat streepjes onderin bij opstarten, wel geluid. Dus ik denk defect, ding open gehaald, niks kunnen zien. Wel de modchip eruit gehaald voor als die de oorzaak zou zijn. Nog steeds geen beeld.
Ik dacht, toch even testen op mn oude crt tv, doet hij het gewoon (wel jammer dat ik de modchip eruit heb gehaald voor import)
Geen idee hoe dat nou zo komt dat hij geen beeld gaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Exorcist schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:12:
[...]

Daar gebruik ik altijd de consoles zelf voor, emuleren op welke manier dan ook is niet aan mij besteed. Intern doen we wel 's op de PS3 lokaal (LAN) multiplayer, maar een dedicated server voor een spel lijkt me geinig en een leuk doel voor de Pi2 :)
Dat is voor consoles ook wel te doen maar ik zou heel graag nog eens een MAME-kast bouwen om eerlijk te zijn en dan is zo'n pi misschien wel handig. Sowieso ben je dan op emulatie aangewezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 10:56

Joran

<3 natalee

https://www.cnet.com/news...-to-production-in-brazil/

Hebben we dit allemaal gezien? Ben benieuwd of de sdkaart gewoon roms kan spelen of dat ze drm gaan doen :o

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Joran schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 18:53:
https://www.cnet.com/news...-to-production-in-brazil/

Hebben we dit allemaal gezien? Ben benieuwd of de sdkaart gewoon roms kan spelen of dat ze drm gaan doen :o
Ja lijkt tot dusver een stap terug. Geen RGB, en het blijft een clone. Plus dat de Megadrives nou niet echt heel duur zijn. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik vond het aanbod ook niet zo bijzonder. De NES mini is wat mij betreft vrij compleet, maar die Sega-clone heeft bijv geen Sonic 1 en 2. Dat is een beetje gek. :P
Dat ie SD-kaartjes kan lezen is dan wel hoopvol, maar Nintendo pakt het imho iets beter aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Cyphax schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:38:
Ik vond het aanbod ook niet zo bijzonder. De NES mini is wat mij betreft vrij compleet, maar die Sega-clone heeft bijv geen Sonic 1 en 2. Dat is een beetje gek. :P
Dat ie SD-kaartjes kan lezen is dan wel hoopvol, maar Nintendo pakt het imho iets beter aan.
In brazilie zijn ze helemaal gek van sega, vele goedkopere maar ook duurdere sega clones voor uitgekomen maar nooit echt zoals dit. Tevens ook vele laat gereleasde master system games.

Ik denk persoonlijk dat sonic 1 en 2 daar een beetje te vaak zijn gezien, waardoor ze er deze keer niet bij zitten. Niet zo heel vreemd tevens niet echt een misser gezien sonic 1 en 2 bij verre niet de beste games zijn voor de mega drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
gast7 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:47:
[...]

In brazilie zijn ze helemaal gek van sega, vele goedkopere maar ook duurdere sega clones voor uitgekomen maar nooit echt zoals dit. Tevens ook vele laat gereleasde master system games.

Ik denk persoonlijk dat sonic 1 en 2 daar een beetje te vaak zijn gezien, waardoor ze er deze keer niet bij zitten. Niet zo heel vreemd tevens niet echt een misser gezien sonic 1 en 2 bij verre niet de beste games zijn voor de mega drive.
Dat zou je ook kunnen zeggen voor SMB1 en 2 op de NES mini, maar die staan er wel op. :)
't Zijn mooie games imho, niks mis mee, horen best wel thuis in een MD-collectie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Cyphax schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:49:
[...]

Dat zou je ook kunnen zeggen voor SMB1 en 2 op de NES mini, maar die staan er wel op. :)
't Zijn mooie games imho, niks mis mee, horen best wel thuis in een MD-collectie. :)
Niet bepaald, er zijn namelijk al talloze goedkope sega plug n play's gereleased los van het feit dat er ook nog eens vele sega collectie games voor consoles als de ps2 etc zijn waar sonic 1 en 2 eigenlijk altijd op staan, Met Nintendo is dit eigenlijk de eerste keer voor een plug n play en collecties waar deze games op staan zijn vrij schaars in vergelijking.

Ik zeg niet dat het slechte games zijn maar mario games liggen toch wel een stuk hoger in kwaliteit dan sonic games. Een ferrari met een kever vergelijken zeg maar. Verder moet ik ook vermelden dat als je wat dieper met sega bezig bent dat de sonic games vrij matig zijn in vergelijking. Ik pak ze er zelf eigenlijk gewoon nooit meer bij. En wat Nintendo games betreft blijven mario games toppers en een van de betere games uit de library die ik er juist nog wel bij pak omdat het gewoon uitstekende games zijn met veel replay value, wat ik bij de sonic games helaas niet kan zeggen.

[ Voor 28% gewijzigd door gast7 op 08-11-2016 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, de retro aankopen ondanks de aanschaf van een PSVR en PS4 Pro toch nog een beetje aangedikt met Toy Commander voor de Dreamcast en (ja, retro :+ ) Crash of the Titans voor de 360. Laatste schijnt redelijk "rare" te zijn, maar sowieso leuk als aanvulling. Mijn eerste 360 spel sinds tijden, was ooit mijn lead platform maar gestagneerd na +-200 spellen.

PS4 (off-topic) games zit ik nu rond de 100, biedt ook wat toekomstperspectief. Kastruimte...oef.

Oh en de adapter besteld voor de MD, drie in één (MD, MegaCD en 32X). Knalt de groep er hier hopelijk minder vaak uit bij het inschakelen van de stekkerblokken. Cadeau van m'n zus. Van m'n ouders krijg ik deze dagen de mini-NES, order staat al sinds aankondiging uit bij Bol. Twijfel nog echter wel of ik 'm uit de doos haal.

[ Voor 26% gewijzigd door Exorcist op 08-11-2016 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://newatlas.com/retro-bit-generations/44644/

Nes Mini, de Mega Drive clone; voor mij persoonlijk is het bijden plug 'n play troep waar ik absoluut niet op zit te wachten.

De enige plug 'n play prul waar ik mogelijk wel in geinteresseerd zal zijn is de retro-bit generations (zie link) die binnenkort zal verschijnen.

Ten eerste biedt die een hoop arcade games die eerder nog niet speelbaar waren thuis voor de buis en ten tweede kun je het aantal games uitbreiden.

Waarschijnlijk koop ik 'em niet maar als ik dan toch tussen de 3 plug 'n plays moet kiezen lijkt de retro-bit generation toch echt de minst slechte optie in mijn ogen.

• Sagat
Zit er idd leuk uit! echter voor mij staat of valt het bij rom support. Het lijkt erop dat je hier toch afhankelijk bent van wat de makers beschikbaar maken aan spellen.

Wsl moet ik gewoon of lekker een pi oplossing maken, of toch via mijn steam link een emulatie front end opstarten, dan kan ik gewoon alles wat ik wil.

10 second ninja DONE

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 10:42

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik zit er zelf aan te denken om een lage kast met deuren naast mijn TV meubel te plaatsen en dan daarin de verschillende consoles en computers te zetten die ik via wat connectors kan verbinden met de tv vanuit de kast. Ik heb een C64 een SNES en een i7 PC maar omdat ik dat niet allemaal kwijt kan op en in mijn TV meubel zelf moet ik daarvoor dus een oplossing verzinnen. Wellicht dat het ook wel gewoon een open kast wordt overigens.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:37
Ik zit zelf nu heel erg te twijfelen om de nes mini te annuleren. Heb een aantal nessen staan en een steam link beneden, maar straks een Intel NUC als htpc. En volgens van lang geleden alle roms voor de oude spelcomputers. Genoeg opties om beneden te spelen. Het enige zijn die controllers, maar elke andere ligt lekkerder in de hand.
Ik zie net dat m;n NES mini verstuurd is. Wat een mooi contrast, binnen één dag de PS4 Pro en dan weer een NES. Ben nog steeds aan het twijfelen of ik hem uitpak, maar denk dat ik wel een mooi plekje ga zoeken op zijn oudere broers.

• Arunia
Het rottige vind ik dat als je de plaatjes ziet, je toch zo'n nostalgisch gevoel over je heen krijg. Moet altijd weer terugdenken aan kerst toen we hem kregen en met zijn tweeen aansloten.
Zo'n gevoel welke je tegenwoordig eigenlijk nooit meer hebt. Iig, ik niet meer.
Denk dat ik hem lekker morgen op ga halen. Zal wel loslopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:58
Arunia schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:11:
Het rottige vind ik dat als je de plaatjes ziet, je toch zo'n nostalgisch gevoel over je heen krijg. Moet altijd weer terugdenken aan kerst toen we hem kregen en met zijn tweeen aansloten.
Zo'n gevoel welke je tegenwoordig eigenlijk nooit meer hebt. Iig, ik niet meer.
Denk dat ik hem lekker morgen op ga halen. Zal wel loslopen.
En toen je 'm aangesloten had moest je altijd een uur of 3-4 wachten tot alle updates van het NintendoNetwork gedownload waren voordat je in je digitale library kon inloggen om de nieuwste spellen te downloaden, dat duurde dan echter maar een uur of anderhalf.... als er niet teveel DLC was, en het netwerk met kerst niet te overbelast was.

oh nee, plug and play! *O* *O* *O*

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Exorcist schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:59:
Ik zie net dat m;n NES mini verstuurd is. Wat een mooi contrast, binnen één dag de PS4 Pro en dan weer een NES. Ben nog steeds aan het twijfelen of ik hem uitpak, maar denk dat ik wel een mooi plekje ga zoeken op zijn oudere broers.
Ik heb hetzelfde bericht gehad. Minus de PS4pro dan. Die komt er ooit nog wel maar nu nog niet. Eerst die Mini NES eens kapot spelen :9

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Net bericht van bestellingen van de Mini NES :)

Ik had voor de zekerheid via Wehkamp EN Bol.com besteld omdat ik hem komend weekend "nodig" heb.
Nu zijn er 2 onderweg :+ en zullen morgen in de loop van de dag binnen moeten komen.

Mocht iemand niet willen wachten en/of te laat zijn geweest met bestellen mag hij voor het aanschafbedrag overgenomen worden + eventuele verzendkosten. (Ophalen in Heeze mag ook).

Anders gaat hij retour :)

--Gereserveerd voor robinh0--

[ Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 10-11-2016 18:07 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• robinh0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05-2022
Thalaron schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:04:
Net bericht van bestellingen van de Mini NES :)

Ik had voor de zekerheid via Wehkamp EN Bol.com besteld omdat ik hem komend weekend "nodig" heb.
Nu zijn er 2 onderweg :+ en zullen morgen in de loop van de dag binnen moeten komen.

Mocht iemand niet willen wachten en/of te laat zijn geweest met bestellen mag hij voor het aanschafbedrag overgenomen worden + eventuele verzendkosten. (Ophalen in Heeze mag ook).

Anders gaat hij retour :)
Ik zou deze dan graag bij je komen ophalen in Heeze. Zit helaas niet bij de eerste batch waar ik hem heb besteld. Heb wat winkels afgebeld maar helaas hebben ze er overal maar 4 a 5 gekregen.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:32

Laguna

Connaisseur

Ik had niet verwacht dat er zo'n run op zou zijn of Nintendo heeft er gewoon te weinig gemaakt. Mocht iemand afzien van zijn bestelling of er 1 over hebben dan hou ik me aanbevolen.

Toch nog 1 bij Mediamarkt kunnen reserveren voor morgen oOo

[ Voor 16% gewijzigd door Laguna op 10-11-2016 20:24 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Thalaron
  • Nu online
robinh0 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:59:
[...]

Ik zou deze dan graag bij je komen ophalen in Heeze. Zit helaas niet bij de eerste batch waar ik hem heb besteld. Heb wat winkels afgebeld maar helaas hebben ze er overal maar 4 a 5 gekregen.
Ik zal je wel een PM sturen zodra hij binnen is om een afspraak te maken ;)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:31
Vandaag de nes mini + extra nog met geluk kunnen bestellen (verschillende shops). Inmiddels beide verzend bevestigingen gehad. Voel me net weer een klein kind!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Ryatzu schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:39:
Vandaag de nes mini + extra nog met geluk kunnen bestellen (verschillende shops). Inmiddels beide verzend bevestigingen gehad. Voel me net weer een klein kind!
Haha! Nostalgie ten top!
Heb overigens ook bij Bol.com zo'n tas besteld waar hij, samen met bijbehoren en 2 controllers, in kan :)

Die komt echter pas later, maar wel zo handig voor onze spelavonden :9

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:24:
http://newatlas.com/retro-bit-generations/44644/

Nes Mini, de Mega Drive clone; voor mij persoonlijk is het bijden plug 'n play troep waar ik absoluut niet op zit te wachten.
Het blijft emulatie, dat is voorlopig toch niet zo authentiek als het origineel (nouja, net zo authentiek wordt het natuurlijk nooit, maar theoretisch kun je op zich wel werken naar 100% emulatie van zo'n apparaat). Maar de NES Mini blijft op een aantal punten zo dicht bij het origineel, is door Nintendo uitgebracht en dus ondersteund en heeft daarmee toch wel een bepaalde authenticiteit. Samen met de voordelen boven de NES (het blijft een crime vaak om de NES aan de praat te krijgen en HDMI is toch wel heel handig, al zou ik 'm het liefst op m'n CRT-scherm gebruiken en die heeft dan weer geen HDMI...) snap ik wel dat mensen hier zo bovenop springen.

Voor de SNES heb ik veel minder games die ik graag wil hebben; als Nintendo een SNES Mini uitbrengt weet ik eigenlijk nou al zeker dat ik die zou halen. Deels voor het aanbod dat erbij zit (even gebaseerd op de toch wel mooie selectie van de NES Mini -- die gek genoeg wel Contra mist, die zou ik er wel op hebben gezet), deels vanwege het praktische gemak en het is een echte Nintendo. Maar het nadeel van dat het emulatie is blijft wel; ik kan die NES Mini met een Raspberri Pi wel nabootsen (behalve dan dat ie dan net zoveel games kan afspelen als je roms hebt en andere systemen ook gelijk kan emuleren).

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 10-11-2016 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:05

Pykow

Angelo OTR

Jaja daar is die dan eindelijk.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H5Zb6te.jpg

Lekker weer ouderwets mario spelen spelen.

Nu ben ik aan het kijken voor een 2e exemplaar haha.
Zeer lastig om aan te komen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Ryatzu
Thalaron schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:51:
[...]

Haha! Nostalgie ten top!
Heb overigens ook bij Bol.com zo'n tas besteld waar hij, samen met bijbehoren en 2 controllers, in kan :)

Die komt echter pas later, maar wel zo handig voor onze spelavonden :9
Uiteraard heb ik die tas ook gereserveerd bij bol.com :p

• Thalaron
  • Nu online
Cyphax schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:53:
[...]
Voor de SNES heb ik veel minder games die ik graag wil hebben; als Nintendo een SNES Mini uitbrengt weet ik eigenlijk nou al zeker dat ik die zou halen.
Hier ook!

Al heb ik persoonlijk liever een N64 Mini (maar dan wel met verbeterde pookjes op de controller graag :X )
- Mario Kart 64 helemaal stuk gespeeld!
- James Bond Goldeneye
- Mario 64
- Banjo Kazooie / Tooie
- Zelda OoT / MM :)

En zo zijn er nog tal leuke games!
Ben overigens bang dat die nog wel even op zich zullen laten wachten. Als ze al komen zullen ze dat niet rond de release van de Switch doen lijkt me. Wellicht rond dezelfde periode volgend jaar (ruim op tijd voor de feestdagen)

[ Voor 33% gewijzigd door Thalaron op 10-11-2016 19:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HopOnline
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:53
Gelukkig was onze lokale game winkel zo vriendelijk om vanmiddag een mail te sturen dat de Nes Mini binnen was!

Hij ziet er echt goed uit, de controller speelt erg goed en het aansluiten is 1 minuut werk. Ik heb de USB gewoon in een port van de TV gestopt als voeding en dit werkt zonder problemen.

Maar het allergrootste nadeel is het erg korte snoer! Ik moet nu op het puntje van de bank zitten en kan niet lekker relaxed gamen. Dus even nog een verlengkabel fixen. Nu weer verder met Zelda.

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/kae2qe969/14993563_10208440677791389_805871509757900101_n.jpg

• Ryatzu
HopOnline schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:11:
Gelukkig was onze lokale game winkel zo vriendelijk om vanmiddag een mail te sturen dat de Nes Mini binnen was!

Hij ziet er echt goed uit, de controller speelt erg goed en het aansluiten is 1 minuut werk. Ik heb de USB gewoon in een port van de TV gestopt als voeding en dit werkt zonder problemen.

Maar het allergrootste nadeel is het erg korte snoer! Ik moet nu op het puntje van de bank zitten en kan niet lekker relaxed gamen. Dus even nog een verlengkabel fixen. Nu weer verder met Zelda.

[afbeelding]
Tot nu toe heb ik alleen een verloop kabel gezien van Nyko: http://nyko.com/collections/nes-classic-edition

Echter van de wireless controller was ook al een review op youtube waarbij hij het niet deed.

Overigens alleen in amerika te bestellen. Hoop snel dat er een nederlandse shop komt met verlengkabel want ik ga echt niet zo dichtbij mijn 55 inch tv zitten.

• HopOnline
Ryatzu schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:16:
[...]

Tot nu toe heb ik alleen een verloop kabel gezien van Nyko: http://nyko.com/collections/nes-classic-edition

Echter van de wireless controller was ook al een review op youtube waarbij hij het niet deed.

Overigens alleen in amerika te bestellen. Hoop snel dat er een nederlandse shop komt met verlengkabel want ik ga echt niet zo dichtbij mijn 55 inch tv zitten.
Ik kan ze inderdaad niet erg makkelijk vinden. Hopelijk komt hier nog iets voor wat niet direct 10 euro is, aangezien een controller dat ook kost.

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Is die NES Mini zo moeilijk te krijgen dan? Wilde morgen gewoon even langs de plaatselijke Bart Smit rijden namelijk...

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Ryatzu
Peter_Aragorn schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:26:
Is die NES Mini zo moeilijk te krijgen dan? Wilde morgen gewoon even langs de plaatselijke Bart Smit rijden namelijk...
Online vrijwel uitverkocht, nintendo kan niet aan de vraag voldoen. Online shops geven nu aan dat een volgende zending halverwege december geleverd word. Er zijn bericht dat de fysieke winkels maar een stuk of 10-20 krijgen. Ook worden er online reserveringen geannuleerd bij bol.com

Dus ja hij is eigenlijk lastig te krijgen.

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 07:45
HopOnline schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:22:
[...]

Ik kan ze inderdaad niet erg makkelijk vinden. Hopelijk komt hier nog iets voor wat niet direct 10 euro is, aangezien een controller dat ook kost.
https://nl.aliexpress.com...1f-4552-9ecc-948ccb0a1f1b

• HopOnline

• Peter_Aragorn
Ryatzu schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:29:
[...]

Online vrijwel uitverkocht, nintendo kan niet aan de vraag voldoen. Online shops geven nu aan dat een volgende zending halverwege december geleverd word. Er zijn bericht dat de fysieke winkels maar een stuk of 10-20 krijgen. Ook worden er online reserveringen geannuleerd bij bol.com

Dus ja hij is eigenlijk lastig te krijgen.
Aha. Had ik niet verwacht.

Maar in Almelo zal dat allemaal wel loslopen :)

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:32

Laguna

Connaisseur

Peter_Aragorn schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:45:
[...]

Aha. Had ik niet verwacht.

Maar in Almelo zal dat allemaal wel loslopen :)
Voor jouw beeld, Mediamarkt in Rijswijk had er 7 binnengekregen en Mediamarkt in Den Haag 12, dus ja de aangeleverde huidige voorraad is zeer beperkt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
;w

Mini NES al volop op marktplaats
Triest...

100+ euro _O-

Lijkt wel een uitverkocht concert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:15
HopOnline schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:33:
[...]

Thanks! Dat is hem inderdaad.
Jammer dat de kabel er nog niet in het zwart is en eigenlijk is 1m extra ook nog een beetje aan de korte kant.. Even afwachten of er nog andere kabels zullen komen al verwacht ik het wel.

Edit:

kwam dit tegen:

http://nl.ign.com/nes-cla...laat-je-originele-nes-con

[ Voor 16% gewijzigd door The Jackel op 11-11-2016 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
The Jackel schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:11:
[...]

Jammer dat de kabel er nog niet in het zwart is en eigenlijk is 1m extra ook nog een beetje aan de korte kant.. Even afwachten of er nog andere kabels zullen komen al verwacht ik het wel.

Edit:

kwam dit tegen:

http://nl.ign.com/nes-cla...laat-je-originele-nes-con
Ze brengen ook een 1,8M verlengkabel uit voor 8 dollar. Die laatste heb ik dan wel interesse in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
Arunia schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:34:
[...]

Ze brengen ook een 1,8M verlengkabel uit voor 8 dollar. Die laatste heb ik dan wel interesse in.
Dat lijk mij ook wel wat. Dan zit er tenminste wat lengte in de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Laguna schreef op donderdag 10 november 2016 @ 23:24:
[...]

Voor jouw beeld, Mediamarkt in Rijswijk had er 7 binnengekregen en Mediamarkt in Den Haag 12, dus ja de aangeleverde huidige voorraad is zeer beperkt.
Hmm. We gaan het zien 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
yippie net ook gebeld dat ik mijn nes mini kan komen halen vanmiddag meteen even doen :
Arunia schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:34:
[...]

p.s. http://www.ebay.com/itm/1...fb2d53:g:n8sAAOSw44BYJEK3

Zwart + 1,8m (6ft) + free shipping = 2 x besteld ;)

[ Voor 81% gewijzigd door copywizard op 11-11-2016 09:07 ]

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
copywizard schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:02:
yippie net ook gebeld dat ik mijn nes mini kan komen halen vanmiddag meteen even doen :

[...]

4x besteld hier zodat ik 2x2 kan verlengen :)
Ja ik heb een brede woonkamer dus afstand vanaf de tv is best ver.
Overigens met die doller koers momenteel :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Ryatzu op 11-11-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Thalaron schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:20:
[...]
Al heb ik persoonlijk liever een N64 Mini (maar dan wel met verbeterde pookjes op de controller graag :X )
- Mario Kart 64 helemaal stuk gespeeld!
- James Bond Goldeneye
- Mario 64
- Banjo Kazooie / Tooie
- Zelda OoT / MM :)
MK64 -> vind zowel het origineel als Double dash leuker
JB goldeneye -> fps 'moet'op pc ;)
mario 64 -> vond het technish mooie in de tijd, maar kon niet wennen aan de 3d gameplay, ook meer lol gehad met zijn opvolger die iedereen de mindere game vind
banjo: leken me leuke games maar ook nooit veel gespeeld, nog wel later cart only aan mijn collectie toegevoegd geloof ik (deel 1 dan).
zelda: vind zowel het origineel de orginelen nes en snes als Double dash wind waker leuker

N64 was nog steeds mij minst favo nintendo, met de wii als 2e, maar dat heeft meer te maken met minder spelen door mijzelf, dan echt game aanbod denk ik.
[...]

Het blijft emulatie, dat is voorlopig toch niet zo authentiek als het origineel (nouja, net zo authentiek wordt het natuurlijk nooit, maar theoretisch kun je op zich wel werken naar 100% emulatie van zo'n apparaat). Maar de NES Mini blijft op een aantal punten zo dicht bij het origineel, is door Nintendo uitgebracht en dus ondersteund en heeft daarmee toch wel een bepaalde authenticiteit. Samen met de voordelen boven de NES (het blijft een crime vaak om de NES aan de praat te krijgen en HDMI is toch wel heel handig, al zou ik 'm het liefst op m'n CRT-scherm gebruiken en die heeft dan weer geen HDMI...) snap ik wel dat mensen hier zo bovenop springen.

Voor de SNES heb ik veel minder games die ik graag wil hebben; als Nintendo een SNES Mini uitbrengt weet ik eigenlijk nou al zeker dat ik die zou halen. Deels voor het aanbod dat erbij zit (even gebaseerd op de toch wel mooie selectie van de NES Mini -- die gek genoeg wel Contra mist, die zou ik er wel op hebben gezet), deels vanwege het praktische gemak en het is een echte Nintendo. Maar het nadeel van dat het emulatie is blijft wel; ik kan die NES Mini met een Raspberri Pi wel nabootsen (behalve dan dat ie dan net zoveel games kan afspelen als je roms hebt en andere systemen ook gelijk kan emuleren).
Snes mini zou voor mij itt tot deze nes mini idd ook instant purchase zijn, mijn absolute favo console ever, als ik naar de retro's kijk (x360 had en heb ik ook nog steeds enorm veel lol mee, maar vind ik nog geen retro). Maar idd, met een pi heb je voor vrijwel hetzelfde geld (misschien iets meer als je een leuke caseing wil, sd kaart, misschien wat extra usb poortjes via een hub en controllers en/of converter cables) echter dan kan je wel alles tot en met ps1/n64 spelen natuurlijk.

[ Voor 48% gewijzigd door Sagat op 11-11-2016 10:49 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-09 19:49
Die nintendo nog ergens te krijgen? Lokale suffertje had helaas ook geen voorraad meer. Stond wel op website uiteraard. Zal wel lastig worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Sagat schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:33:
[...]

MK64 -> vind zowel het origineel als Double dash leuker
JB goldeneye -> fps 'moet'op pc ;)
mario 64 -> vond het technish mooie in de tijd, maar kon niet wennen aan de 3d gameplay, ook meer lol gehad met zijn opvolger die iedereen de mindere game vind
banjo: leken me leuke games maar ook nooit veel gespeeld, nog wel later cart only aan mijn collectie toegevoegd geloof ik (deel 1 dan).
zelda: vind zowel het origineel de orginelen nes en snes als Double dash wind waker leuker

N64 was nog steeds mij minst favo nintendo, met de wii als 2e, maar dat heeft meer te maken met minder spelen door mijzelf, dan echt game aanbod denk ik.
Om de één of andere reden voelt het alsof ik hier ook even mijn mening over moet geven.

MK64: Grafisch een enorme sprong van wat we gezien hadden op de SNES en GBA. Wario als speelbaar character vond ik al supertof, maar eigenlijk was het de four-player battle mode die deze game legendarisch maakte. Battle Block heeft echt voor ontelbaar veel avonden mij en mijn vrienden zoet weten te houden.

GoldenEye: De game die liet zien dat FPS games ook op consoles gespeeld konden worden. Natuurlijk is een muis altijd beter, maar zowel de single-player als multi-player van deze game werkte gewoon heel erg goed. Mede omdat er een vrij stevige auto-aim was die je kon aanzetten, maar toch. The Man With The Golden Gun vond ik persoonlijk een erg leuke game modus.

Mario 64: In één woord: revolutionair.

Banjo-Kazooie: Oké, hier heb ik ook wat minder mee. Was wel één van de weinige, dan wel niet de enige andere platformer die de kwaliteit van Mario 64 wist te evenaren. Erg grappig vooral :)

Ocarina of Time: Persoonlijke mening is dat dit wellicht de beste game ooit is. Ik ben een Zelda-fanboy, en deze game was alles wat ik er van verwachtte en meer. Prachtig verhaal, lang genoeg, goede muziek, goed combat-systeem, geweldig..

Zoals je misschien al wel verwachtte is de N64 één van mijn meest geliefde Nintendo consoles. De SNES blijft mijn all-time favourite en dat zal ook nooit veranderen, maar de N64 was voor mij toen echt dé multi-player console.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ja qua multiplayer was de n64 idd erg goed, veel lol gehad met mk64 met 3 of 4 man. Echter ik vond juist de 1vs1 challenge met mk altijd zo leuk. Daarom is die desondanks toch hoger op mijn lijst.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:58
okio schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:40:
Die nintendo nog ergens te krijgen? Lokale suffertje had helaas ook geen voorraad meer. Stond wel op website uiteraard. Zal wel lastig worden
Ben eigenlijk van plan om dadelijk even naar de MediaMarkt in Eindhoven te gaan, maar ben er bang voor zo te horen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
  • Laatst online: 17:28
Bedankt voor de tip! _/-\o_ Meteen ook 2 stuks besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:10
Aantal winkels benaderd, de meeste zeggen dat ze geen voorraad meer hebben en dat ze er minder hebben binnen gekregen dan wat ze hadden verwacht / besteld. Komende weken komt er iedere week wel een levering, maar huidige reserveringen gaan voor.

Straks Media Markt maar proberen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
alvani schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:52:
[...]

Bedankt voor de tip! _/-\o_ Meteen ook 2 stuks besteld.
Ik wacht nog even. Eerst even zeker weten dat de kabels ook echt goed werken en wat het eventueel doet met 2 kabels gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
btw voor de mensen die hem al hebben (de nes mini) hoe voelen de controllers aan? zijn die echt nog zoals vroeger of zijn er wat kleine aanpassingen (bijvoorbeeld beetje zacht rubber op de hoeken)? Door de vierkante vorm heb ik letterlijk de gaten in mijn vingers staan als ik nu op mijn oude nesje speel :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Pannekoek81 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:53:
Aantal winkels benaderd, de meeste zeggen dat ze geen voorraad meer hebben en dat ze er minder hebben binnen gekregen dan wat ze hadden verwacht / besteld. Komende weken komt er iedere week wel een levering, maar huidige reserveringen gaan voor.

Straks Media Markt maar proberen inderdaad.
Zojuist Media Markt Eindhoven gebeld, maar zij hebben geen voorraad meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Gynnad schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:21:
[...]

Zojuist Media Markt Eindhoven gebeld, maar zij hebben geen voorraad meer.
Op de mediamarkt site kun je online de winkelvoorraad bekijken. Zo te zien is de MM in Haarlem de enige met voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Hmm, zo toch maar even de Bart Smit hier op de hoek bellen dan. Kijken of ze er eentje achter kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Laatst online: 27-09 19:49
kans is niet zo groot denk ik :) tenminste in deze omgeving kansloos haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het blijft emulatie, dat is voorlopig toch niet zo authentiek als het origineel.
Dit dus^

Emuleren kun je beter zelf doen, is goedkoper en je kunt dan je eigen library samenstellen.

Ook vind ik de NES mini weer een typische Nintendo cashgrab: Doelbewust (met zoveel jaar ervaring wist Nintendo bijvoorbaat dat het snoer te kort is) een controller leveren waar je apart een extension bij moet kopen en dan ook maar 1 controller meeleveren zodat je ook die er nog eens apart bij moet kopen.

Tegenwoordig zijn er zoveel mogelijkheden met emulatie, flashcarts en multicarts waar 150 games op staan, Dat een originele NES met flash cart of ondersteund met een 150 game multicart velen malen meer speel plezier oplevert.

De hoofd reden waarom ik 'em links laat liggen is: Maar 30 games zonder enige uitbreidingsmogelijkheden.

Moet wel toegeven dat een NES mini wel schattig zou staan in een retrogame vitrine.

De NES heeft een dijk van een nostalgische waarde maar eerlijk gezegd game ik erg weinig in de 8-bit era.

De 16-bit era is waar ik qua retrogaming het meeste plezier beleef en het meeste tijd in stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
okio schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:38:
kans is niet zo groot denk ik :) tenminste in deze omgeving kansloos haha
Regio Utrecht, Amersfoort is het ook kansloos 8)7 . Tripje Haarlem of wachten.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Regio Z-O Brabant is ook kansloos, spijtig. Toch apart dat Nintendo zoiets released met zo weinig voorraad, waarom niet een paar weken wachten dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:07

Mauz1978

Console War Veteran

Gynnad schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:48:
Regio Z-O Brabant is ook kansloos, spijtig. Toch apart dat Nintendo zoiets released met zo weinig voorraad, waarom niet een paar weken wachten dan..
Beetje apple tactieken he. Systematisch wat minder uitgeven zodat de vraag groter wordt. Iedereen wil iets hebben dat bijna niet te verkrijgen is. Als je het pallets hoog bij de mediamarkt kan krijgen, loop je volgende week wel een keer langs. En nu wil je hem NU ;).

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thur
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:35
Gynnad schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:50:
[...]

Ben eigenlijk van plan om dadelijk even naar de MediaMarkt in Eindhoven te gaan, maar ben er bang voor zo te horen..
Mediamarkt Eindhoven is deze alleen verkrijgbaar met reservering. Zojuist geweest (had reservering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Laatst online: 20-09 10:22
Beetje apple tactieken he. Systematisch wat minder uitgeven zodat de vraag groter wordt. Iedereen wil iets hebben dat bijna niet te verkrijgen is. Als je het pallets hoog bij de mediamarkt kan krijgen, loop je volgende week wel een keer langs. En nu wil je hem NU ;).
Zeker waar, ik ga vanmiddag eens kijken of die nog in Enschede te krijgen is... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 11:13

jeka

Support your local club.

Net één opgehaald bij de Intertoys (folkingestraat) in Groningen. Daar hadden ze maar drie. Waarvan ik 1 had gereserveerd.
Daar hebben ze vandaag ook al veel mensen moeten teleurstellen.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Ik heb die van mij van Bol.com thuis ontvangen, de extra controller helaas nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:34
Mijn Nintendo NES Classic Mini is binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PARpgCqKOVyyJmNCDvyj9yRS/full.jpg

Ik heb hem meteen bij release met extra controller gereserveerd, was in totaal € 64,48 inclusief verzendkosten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Hmm, ik had blijkbaar toch ook ff moeten reserveren... -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
copywizard schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:02:

[...]

Hier ook 2 besteld...
OMFG wat zijn die kabeltjes kort :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:53:
Hmm, ik had blijkbaar toch ook ff moeten reserveren... -_-
In juni :+

Straks de Makro eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Nog een voordeel van emulatie, eigen controller keuze. Korte kables, lange kabels, draadloos, fightstick, snespad voor nes games you name it, doen wat je wilt (zoals gezegd, de nes pads vind ik ergonomische drama's)

Ik neig erg naar emulatie voor het daadwerkelijk gamen, en een vitrine kastje met alle fysieke hw erin (in mijn geval, mijn woody atari2600, mijn nes, snes, n64 en als maybe's de saturn en megadrive).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Yeah! De mijne is ook binnen! Net meteen op het werk met collega's al Mario Bros uitgespeeld in 15 minuten.
Prima Plug 'n Play machinetje heeft Nintendo geleverd.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:40:
[...]

Dit dus^

Emuleren kun je beter zelf doen, is goedkoper en je kunt dan je eigen library samenstellen.

Ook vind ik de NES mini weer een typische Nintendo cashgrab: Doelbewust (met zoveel jaar ervaring wist Nintendo bijvoorbaat dat het snoer te kort is) een controller leveren waar je apart een extension bij moet kopen en dan ook maar 1 controller meeleveren zodat je ook die er nog eens apart bij moet kopen.

Tegenwoordig zijn er zoveel mogelijkheden met emulatie, flashcarts en multicarts waar 150 games op staan, Dat een originele NES met flash cart of ondersteund met een 150 game multicart velen malen meer speel plezier oplevert.

De hoofd reden waarom ik 'em links laat liggen is: Maar 30 games zonder enige uitbreidingsmogelijkheden.
Moet wel toegeven dat een NES mini wel schattig zou staan in een retrogame vitrine.

De NES heeft een dijk van een nostalgische waarde maar eerlijk gezegd game ik erg weinig in de 8-bit era.

De 16-bit era is waar ik qua retrogaming het meeste plezier beleef en het meeste tijd in stop.
De rede waarom ik niet gebruik maak van een Emulatie is omdat ik daar te weinig van weet en er nog minder tijd voor heb omdat uit te zoeken (eerlijk is ook: dat het mij niet zo interesseert :+ ). 75 euro voor het ding plus een controller vind ik persoonlijk geen geld. De doos is leuk vormgeven en het aparaatje zelf ziet er ook goed uit. De Pixel Perfect kwaliteit is echt rete strak en het speelt zeer vloeiend. Ik denk dat er met mij meer mensen zijn die er geen problemen mee hebben dat dit een overpriced stukje hardware is, die vooral op de nostalgie werkt.

[ Voor 84% gewijzigd door Jasphur op 11-11-2016 14:32 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 11:13

jeka

Support your local club.

Jasphur schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:21:
Ik denk dat er met mij meer mensen zijn die er geen problemen mee hebben dat dit een overpriced stukje hardware is, die vooral op de nostalgie werkt.
Precies dat! :+
Ik neurie al de hele dag de het mario muziekje!

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Jasphur schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:21:
Yeah! De mijne is ook binnen! Net meteen op het werk met collega's al Mario Bros uitgespeeld in 15 minuten.
Prima Plug 'n Play machinetje heeft Nintendo geleverd.

[...]

De rede waarom ik niet gebruik maak van een Emulatie is omdat ik daar te weinig van weet en er nog minder tijd voor heb omdat uit te zoeken (eerlijk is ook: dat het mij niet zo interesseert :+ ). 75 euro voor het ding plus een controller vind ik persoonlijk geen geld. De doos is leuk vormgeven en het aparaatje zelf ziet er ook goed uit. De Pixel Perfect kwaliteit is echt rete strak en het speelt zeer vloeiend. Ik denk dat er met mij meer mensen zijn die er geen problemen mee hebben dat dit een overpriced stukje hardware is, die vooral op de nostalgie werkt.
Jup. Dit is voor mij ook de reden dat ik grote interesse in het apparaat heb. Geen verstand van emulatie en ook geen zin om tijd in te steken. Dan vind ik de prijs prima. Enkel jammer dat je er toch niet meer games op kan kopen of dat er nog meer voor verschijnen. Maargoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
Heb emulatie geprobeerd met raspberry. Je bent meer tijd kwijt met alles instellen dan het daadwerkelijk spelen van games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
RetroPie is awesome, helemaal als je gebruik maakt van de officiële controllers middels een USB hub of controller modificatie. Echter ontbreekt dan toch het authentieke gevoel bij mij.

Dat ik een flashcart op de originele hardware gebruik maakt mij dan weer minder uit :+

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ryatzu schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:47:
Heb emulatie geprobeerd met raspberry. Je bent meer tijd kwijt met alles instellen dan het daadwerkelijk spelen van games.
Eens, maar in principe is dat een keer instellen en dan is het goed ook. Maar ik zie je punt.

30 games op de hele nes bibliotheek is ook niet zo veel, maar voordat je ze alle 30 uitgespeeld hebt is wsl de snes of zelfs n64 er vast ook wel, en het is een mooi prijsje voor zoiets leuks.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:34
Op een ander forum ook de foto geplaatst en ik kreeg in de PM meteen een bod van € 150,00. Ik vind dit wel erg veel. Voor die prijs kan ik een boxed NES in nieuwstaat kopen. Het echte retrobloed begint te borrelen. Zouden jullie het doen?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Ik snap dat het goedkoper en beter kan. Maar soms: Less = More ;-)

Doet me denken aan mijn schoonbroertje, die had vroeger een gemodificeerde PSOne met iets van 400 games. Hoeveel speelde hij er denk je? Maar ik snap dat sommigen liever een andere optie kiezen maar voor mij is dit meer dan voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Jumpman schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:22:
Op een ander forum ook de foto geplaatst en ik kreeg in de PM meteen een bod van € 150,00. Ik vind dit wel erg veel. Voor die prijs kan ik een boxed NES in nieuwstaat kopen. Het echte retrobloed begint te borrelen. Zouden jullie het doen?
Best bizar dat mensen er zoveel voor uitgeven...
Even wachten en hij komt weer op voorraad. Heb er hier 2 liggen waarvan ik er 1 verkoop aan een mede tweaker, voor de normale prijs dan. Aan de ene kant ben ik gek dat ik er niet ook 125-150 euro voor vraag natuurlijk echter kan ik dit soort praktijken nooit uitstaan dus dan begin ik er niet zelf ook aan...

En vergeet niet wanneer je een Boxed NES aanschaft je voor dat geld nog geen games hebt ;)

Edit: Excuses voor de dubbelpost :X

Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.