Sagat schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:33:
[...]
MK64 -> vind zowel het origineel als Double dash leuker
JB goldeneye -> fps 'moet'op pc
mario 64 -> vond het technish mooie in de tijd, maar kon niet wennen aan de 3d gameplay, ook meer lol gehad met zijn opvolger die iedereen de mindere game vind
banjo: leken me leuke games maar ook nooit veel gespeeld, nog wel later cart only aan mijn collectie toegevoegd geloof ik (deel 1 dan).
zelda: vind zowel
het origineel de orginelen nes en snes als
Double dash wind waker leuker
N64 was nog steeds mij minst favo nintendo, met de wii als 2e, maar dat heeft meer te maken met minder spelen door mijzelf, dan echt game aanbod denk ik.
Om de één of andere reden voelt het alsof ik hier ook even mijn mening over moet geven.
MK64: Grafisch een enorme sprong van wat we gezien hadden op de SNES en GBA. Wario als speelbaar character vond ik al supertof, maar eigenlijk was het de four-player battle mode die deze game legendarisch maakte. Battle Block heeft echt voor ontelbaar veel avonden mij en mijn vrienden zoet weten te houden.
GoldenEye: De game die liet zien dat FPS games ook op consoles gespeeld konden worden. Natuurlijk is een muis altijd beter, maar zowel de single-player als multi-player van deze game werkte gewoon heel erg goed. Mede omdat er een vrij stevige auto-aim was die je kon aanzetten, maar toch. The Man With The Golden Gun vond ik persoonlijk een erg leuke game modus.
Mario 64: In één woord:
revolutionair.
Banjo-Kazooie: Oké, hier heb ik ook wat minder mee. Was wel één van de weinige, dan wel niet de enige andere platformer die de kwaliteit van Mario 64 wist te evenaren. Erg grappig vooral
Ocarina of Time: Persoonlijke mening is dat dit wellicht de beste game ooit is. Ik ben een Zelda-fanboy, en deze game was alles wat ik er van verwachtte en meer. Prachtig verhaal, lang genoeg, goede muziek, goed combat-systeem, geweldig..
Zoals je misschien al wel verwachtte is de N64 één van mijn meest geliefde Nintendo consoles. De SNES blijft mijn all-time favourite en dat zal ook nooit veranderen, maar de N64 was voor mij toen echt dé multi-player console.