Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.617 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:29
Battle contruction is wel een aardige game. Nooit gezien in een lot maar dat is wel vaker met ps2.

Persoonlijk vind ik de tekken serie wel aardig, speel altijd als Law 8)

Qua vechtgames heb ik wel een paar series die mij persoonlijk totaal niet aanspreken.

Virtua fighter, mortal kombat en killer instict.

Met name mortal kombat in het verleden met vrienden gespeeld maar de humor en stijl in deze serie zijn totaal niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mk, stijl wel ik hou wel van cheesy b horror films, de gameplay daarintegen...laten we zeggen dat die mij niet ligt. Vf is super technisch. Deel 2 destijds wel op mijn saturn gespeeld

Ki. Systeem vind ik ook vaag. Als ik ooit een xb1 koop wil ik die nog wel proberen door te krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Sagat op 10-07-2016 16:39 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:09:
[...]

:(
Smaken verschillen maar.....een heel genre?!
Bijvoorbeeld een soul calibur of een ready 2 rumble was iets van mijn 'non fg' vrienden destijds ook erg leuk vonden. Of iets als smash brothers? (Wat ik dan persoonlijk weer niet geweldig vind, maar in theorie kan het awesome four player fun zijn)
Speelde vroeger vrij vaak Tekken, Street Fighter, Killer Instinct e.d. maar het genre an sich kan me weinig bekoren inderdaad. Niet dat ik het slechte spellen vind; heb met bijv. Killer Instinct memorabele momenten meegemaakt met 31+ combo aanvallen, maar ik speel liever andere games (met vrienden). Smash Brothers idem, speel dan liever Mario Tennis of Smash Football.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe aankopen van deze maand. (Het ene jaar op vakantie, het andere jaar mijn hobby een financiele injectie geven, en 2016 is een hobby jaar.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/156fp83.jpg

Eindelijk een WiiU gehaald (Super Mario Maker pakket) Stom dat er geen stylus bij zit, de game is nu onspeelbaar. Verder Worms collection voor de Xbox 360 en Paper Mario + Kirby crystal shards voor de N64

Sorry dat de foto onderste boven staat, Tinypic schijnt dit nogal leuk te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/akio1c.jpg

Ben geen Skylanders fan maar de draak types verzamel ik wel en dit zijn de belangrijkste en meest zeldzaamste twee.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/dfg509.jpg

Gunstar Heroes!! De beste Mega drive game die ik nog miste is nu dan eindelijk toegevoegd aan mijn collectie :) Street Fighter 2 spreekt voor zich, Two crude dudes is brainless fun en Universal Soldier is een zeer gehate, legale Turrican 2 romhack. De controller kreeg ik gratis.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:25
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:19:
Eindelijk een WiiU gehaald (Super Mario Maker pakket) Stom dat er geen stylus bij zit, de game is nu onspeelbaar.
De stylus zit in de controller, vlak bij de R-knop, of bedoel je dat de verkoper hem heeft kwijtgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:39
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:19:
Nieuwe aankopen van deze maand. (Het ene jaar op vakantie, het andere jaar mijn hobby een financiele injectie geven, en 2016 is een hobby jaar.

[afbeelding]

Eindelijk een WiiU gehaald (Super Mario Maker pakket) Stom dat er geen stylus bij zit, de game is nu onspeelbaar.
Zit die stylus niet gewoon in de tablet? Iig, dat is wel waar je hem stopt. Lijkt me sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De stylus zit idd in de tablet controller vast geklikt.

Ik heb me zelden zo dom gevoeld |:( 8)7 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach toen ik ooit als pril gamertje zelda voor het eerst speelde, vond ik die grot in het openings veld maar eng en ging ik eerst verder kijken. Vond het maar frustrerend dat je niet kon terug vechten tegen de vijanden... :X

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Omdat misschien niet iedereen de Vraag & Aanbod van Tweakers checkt:

Heeft iemand misschien een originele Super Nintendo AC adapter die ik kan overnemen? :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 16:16
Even over die component "HD" kabel voor de SNES (o.a.), waarom gaat die beter zijn dan een full RGB SCART kabel die al heel lang op de markt is voor de SNES? Output van de SNES blijft 240p en als ik de "voor" en "na" plaatjes bekijk is dat precies de vooruitgang die ik zie tussen de standaard composiet aansluiting en de full RGB SCART kabel die ik heb...

Of mis ik nu iets?

Edit:
Ok dit staat in hun FAQ:
How is this any different than using an RGB SCART cable and a SCART to YPbPr adapter?

Several reasons. First, our component cables will be cheaper than purchasing those two items separately. Second, our cables are completely plug-and-play and don't require an external power adapter. Lastly, each of our cables is optimized for the console it was designed for. The RGB signals from video game consoles don't follow any particular standard. These video signals can be too dark, too bright, have smeared lines (field tilt), and contain unwanted noise so using a fixed conversion adapter will not always provide optimal quality. By using custom test software, the signals for each console were accurately measured and characterized in order to be properly compensated for within our cables. Think of our cables not only as simple plug-and-play conversion devices, but also as "signal conditioners" to achieve the best possible output from your consoles.

Dat klinkt echt als je reinste bullshit. Dit geldt misschien alleen als je inderdaad nog zo'n SCART to component converter gebruikt, maar met alleen een RGB SCART tussen je SNES en tv is het beeld precies zoals op de plaatjes op die site.

[ Voor 62% gewijzigd door Sluuz op 13-07-2016 13:49 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Sluuz schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:31:
Even over die component "HD" kabel voor de SNES (o.a.), waarom gaat die beter zijn dan een full RGB SCART kabel
Niet, natuurlijk. Maar het is een Amerikaans product en Amerikaanse TV's hebben geen SCART (of andere RGB-ingang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:55
Seroczynski schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:11:
Omdat misschien niet iedereen de Vraag & Aanbod van Tweakers checkt:

Heeft iemand misschien een originele Super Nintendo AC adapter die ik kan overnemen? :)
7-10V DC adapter werkt ook prima. Het eerste wat er op de SNES printplaat gebeurt is gelijkrichten. Polariteit van je adapter maakt dus ook niet uit. En daarna gaat het door een 7805 dus of het 7V of 10V is boeit ook al niet. Let wel, dit geldt enkel voor de Europese SNES!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
zzattack schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:11:
[...]

7-10V DC adapter werkt ook prima. Het eerste wat er op de SNES printplaat gebeurt is gelijkrichten. Polariteit van je adapter maakt dus ook niet uit. En daarna gaat het door een 7805 dus of het 7V of 10V is boeit ook al niet. Let wel, dit geldt enkel voor de Europese SNES!
Ik heb nu een universele adapter voor mijn PAL SNES maar volgens mij is deze de oorzaak van de twee groene horizontale strepen die ik in beeld zie. Ik ben online ook wel vaker tegengekomen dat een goede voeding van belang is voor de beeldkwaliteit.

Mijn universele adapter is waarschijnlijk ook gewoon kut. Ik denk dat die op 9V staat en that's it, niets bijzonders verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Sluuz schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:31:
Even over die component "HD" kabel voor de SNES (o.a.), waarom gaat die beter zijn dan een full RGB SCART kabel die al heel lang op de markt is voor de SNES?
Niet. Maar de purpose is ook niet gelijk. Als je TV een SCART aansluiting heeft die probleemloos RGB accepteert moet je dat gebruiken natuurlijk! Maar als je enkel over component inputs beschikt dan is de kabel best een goede keuze. Geen framemeister of andere RGB converter/upscaler nodig en redelijk betaalbaar.
Dat klinkt echt als je reinste bullshit. Dit geldt misschien alleen als je inderdaad nog zo'n SCART to component converter gebruikt, maar met alleen een RGB SCART tussen je SNES en tv is het beeld precies zoals op de plaatjes op die site.
Zou kunnen. Gezien de testopstellingen die ze gebruikt hebben (heb de kickstarter gevolgd) geloof ik wel dat ze intensief getuned hebben aan de output signals. Of dat merkbaar verschil oplevert is een tweede. Geen enkele conversie levert beter beeld op, en feit blijft dat ze het RGB signaal van de SNES omzetten naar component. Als je die stap over kan slaan en RGB in je monitor/tv stopt kun je de beste beeldkwaliteit verwachten.
En het is zeker waar dat simpele 3-4 tientjes off the shelf RGB --> component omzetters in het algemeen waardeloos zijn (m.u.v. framemeister/xrgb/duurder spul).
Seroczynski schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:13:
Mijn universele adapter is waarschijnlijk ook gewoon kut. Ik denk dat die op 9V staat en that's it, niets bijzonders verder.
Universele adapters zijn inderdaad universeel kut. Chinese adapters zijn ook kut, maar als je ergens iets van een adapter kunt vinden met 7-10V/1A rating van een Europees apparaat (oude discman ofzo) dan ben je er waarschijnlijk al vanaf.

[ Voor 14% gewijzigd door zzattack op 13-07-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Voor mij zou het een uitkomst zijn aangezien onze Samsung UHD tv wel Composite en Component doet, maar geen SCART meer. De versterker overigens ook niet.
Jammer maar helaas. Vorige modellen hadden dit nog wel, maar schijnbaar ondertussen dus niet meer. Weet ook niet of de "adapter" van die modellen compatible zijn met die van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
@zzattack: Bedankt voor de info man. Nu kan ik mijn zoektocht wat verbreden :)

M.b.t. de discussie over de RGB SCART en de HDRetrovision componentkabel moet ik zeggen dat ik tot voor een uurtje geleden nog helemaal niet afwist van de RGB SCART. Had me wel wat centen bespaard :+ Verder heb ik er alle vertrouwen in dat de kabel van HDRetrovision goed werkt (verwacht hem morgen te ontvangen) gezien alle research die er aan vooraf is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 16:16
Seroczynski schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:31:
M.b.t. de discussie over de RGB SCART en de HDRetrovision componentkabel moet ik zeggen dat ik tot voor een uurtje geleden nog helemaal niet afwist van de RGB SCART.
Graag gedaan :).

Mijn moderne TV (65'' plasma) heeft ook geen SCART maar er zat wel een verloopje bij van female SCART naar een multi-in. Beeld is prima al is 240p op een 65'' soms wel hoofdpijn veroorzakend ;).

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb een 50" plasma met SCART maar heb voor retro gamen zowel een classic CRT met enkel SCART als een Philips 16:9 CRT met HDMI en component (voor de PS2+).

Denk nu met de nieuwe kabel de classic CRT niet of minder te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 01:11
Gelukkig heeft onze LCD van alles qua aansluitingen, van RF en Scart, tot VGA en HDMI :)

Echter heb ik voor het RF spul liever de oude CRT, ziet er gewoon niet uit op 42" anders.

[ Voor 34% gewijzigd door Mizgala28 op 13-07-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
Weet iemand hier als de SNES game Terranigma de code SNSP-AQTD-NOE heeft deze enkel en alleen Duitse schermteksten heeft of kan de je de game ook met Engelse schermteksten spelen?

Ik weet dat:

EUR = Europe
AUS = Australia
UKV = United Kingdom
NOE = Germany
FAH = France and Netherlands
HOL = Netherlands

Edit: NOE lijkt echt alleen Duitse tekst te zijn.

Edit: Toch koop ik de game, de prijs is gunstig.

[ Voor 41% gewijzigd door Jumpman op 13-07-2016 22:28 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:00:
Weet iemand hier als de SNES game Terranigma de code SNSP-AQTD-NOE heeft deze enkel en alleen Duitse schermteksten heeft of kan de je de game ook met Engelse schermteksten spelen?

Ik weet dat:

EUR = Europe
AUS = Australia
UKV = United Kingdom
NOE = Germany
HOL = Netherlands

Als de cartridge NOE/SFRG heeft, dan zal deze Duitse scherm tekst hebben.

Alleen NOE duidt er dus op dat het spel gewoon Engels is.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 15:19

Arethusa

Niet die server

Ok, wellicht niet classic maar toch een beetje. Bekijk dit eens http://www.theverge.com/2...ion-announced-price-games

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Tanuki schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:12:
[...]

Als de cartridge NOE/SFRG heeft, dan zal deze Duitse scherm tekst hebben.

Alleen NOE duidt er dus op dat het spel gewoon Engels is.
Ik ben benieuwd, ik verwacht er niet veel van. Hij zat in een setje games, maar stond niet op Marktplaats genoemd, de verkoper meldde dit later pas.

Als morgen alles goed aankomt, dan ben ik waarschijnlijk heel blij. Ook al is hij Duits, dan nog is de set een goede aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 20:55
Die gaat er bij mij zeker komen, hopen dat iemand het voor elkaar krijgt om meer ROMs erop te plaatsen.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Oeh, Nintendo gaat een mini NES uitbrengen, met HDMI en controllers die op de WII ( U ) passen.
http://www.nu.nl/games/42...pelcomputer-verkopen.html
Hebben! :9~

-edit-
Anders lees ik even de post boven mij 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Humma Kavula op 14-07-2016 15:10 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Geinig die mini-NES, maar dan moet het wel 60Hz zijn.

Zoek ik ondertussen gewoon verder naar een simpele NTSC NES console :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wacht wel tot de SNES mini uitkomt met backwards-compatibiliteit voor SNES carts. :O :z :z

[ Voor 7% gewijzigd door Zakkenwasser op 14-07-2016 18:22 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Lol iemand probeert een vergeelde NES voor 500 euro te verkopen op marktplaats, en nog beweren dat zijne echt is en veel mensen imitaties verkopen.

*facepalm*

Zonder doos en met Mario/duckhunt.

Verbaasd mij niet, genoeg goudzoekers daar.

Of zogenaamd originele MegaMan 5 nieuw in doos voor €2000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Jumpman schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:00:

Ik weet dat:

EUR = Europe
AUS = Australia
UKV = United Kingdom
NOE = Germany
HOL = Netherlands

volgens mij was het met terranigma het geval dat enkel de NL versie en de UK versie engelse scherm teksten hadden, de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
gast7 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:32:
[...]

volgens mij was het met terranigma het geval dat enkel de NL versie en de UK versie ngelse scherm teksten hadden, de rest niet.
Na onderzoek gisteren dit zijn de SNES Terranigma cartridge codes:
SNSP-AQTP-UKV = UK = Engels;
SNSP-AQTP-AUS = Australië = Engels;
SNSP-AQTF-FRA = Frankrijk = Frans;
SNSP-AQTP-EUR = Nederland = Engels (geen Nederlands);
SNSP-AQTD-NOE = Duitsland = Duits (Alleen in een Big Box verschenen);
SNSP-AQTS-??? = Spanje = Alleen Spaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

http://www.nu.nl/games/42...pelcomputer-verkopen.html

Whoooot een mini NES, en ik was net van plan om een new 3DS te kopen om af en toe met Mario te spelen, ik wacht nog wel ff op de mini NES, ik had de originele NES kapot gespeeld.
Ow hij stond hierboven al, ik bestel dat ding meteen als ie uit is in de USA :P

[ Voor 12% gewijzigd door Bierkameel op 14-07-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
snel maar aandelen Nintendo kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Het is leuk dat Nintendo dit doet en dit zal voor die prijs ook zeker een succes worden. Echter is het erg jammer dat Nintendo geen grip meer lijkt te krijgen op de grote huidige console generaties. Stiekem hoop ik weleens dat Nintendo gewoon stopt met haar console en de games op de huidige mainstream consoles uitbrengt. Stel je eens voor hoeveel keer The Legend Of Zelda: Breathe Of The Wild over de toonbank zou gaan als deze speelbaar was op de XBOX One en de PlayStation 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Wat denk je hoe goed de verkoop zou zijn als ze hun games gewoon als apps voor smartphones verkopen, daar verdienen ze waarschijnlijk meer aan dan de consoles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Bierkameel schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 01:32:
Wat denk je hoe goed de verkoop zou zijn als ze hun games gewoon als apps voor smartphones verkopen, daar verdienen ze waarschijnlijk meer aan dan de consoles.
Denk persoonlijk dat er wel een stuk meer achter zit dan geld verdienen, Ik denk wel dat nintendo enige aanzien verliest als ze uit de console en handheld markt stappen en enkel games gaan maken voor alles.

Ze zullen meer geld verdienen maar ze horen niet meer bij de spelers die tegen elkaar strijden voor innovaties met de game consoles en handhelds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Tegenwoordig verklaren mensen mij voor gek, maar ik heb graag dat Nintendo gewoon helemaal nergens naar kijkt of luistert en lekker zijn eigen weg volgt. Soms is het kut, maar soms is het ook awesome. Er zijn niet veel bedrijven die (af en toe!) zo veel ballen tonen als Nintendo.

Ik ben geen fan van motion controllers en ik ben ook geen echte fan van de uitwerking van de Wii U, maar ik houd wel van afwisselen. Gamen doe ik op een PC, dus een X1 of PS4 biedt weinig nieuws. Nintendo heeft toch telkens iets unieks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Seroczynski schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:09:
Tegenwoordig verklaren mensen mij voor gek, maar ik heb graag dat Nintendo gewoon helemaal nergens naar kijkt of luistert en lekker zijn eigen weg volgt. Soms is het kut, maar soms is het ook awesome. Er zijn niet veel bedrijven die (af en toe!) zo veel ballen tonen als Nintendo.

Ik ben geen fan van motion controllers en ik ben ook geen echte fan van de uitwerking van de Wii U, maar ik houd wel van afwisselen. Gamen doe ik op een PC, dus een X1 of PS4 biedt weinig nieuws. Nintendo heeft toch telkens iets unieks.
Ik heb me goed kunnen vermaken met de Wii en Wii U, maar die gimmicky controls vind ik maar niets. Gelukkig zijn er ook genoeg games die een wat meer traditionele aanpak hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 08:15
Ik kan vanaf nu die gimmicky controls van de Wii in elk geval gaan uitproberen. Gisteren een SNES met 4 games, Nintendo 64 met 8 games en Wii met 10 games en een enorme bak plastic (vishengels, stuurtjes etc) opgehaald. Zaten zelfs nog 2 goede controllers bij de N64 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Nice, klinkt als een erg leuke aankoop! Welke games heb je allemaal?

[ Voor 27% gewijzigd door Seroczynski op 15-07-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Wbt die mini NES, mijn vrouw riep al meteen dat als er dé spellen op staan die je graag speelt, dat die er echt moet komen. Nu heb ik zelf minder qua controls met de NES dan met de SNES. De oude NES blijft overigens wel gewoon in het bezit. Maar wel grappig dat zij dat dan weer roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Seroczynski schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:20:
Nice, klinkt als een erg leuke aankoop! Welke games heb je allemaal?
Omdat een plaatje meer zegt dan een hoop tekst :) Meest content met Mario Kart, Mario Kart 64 en Goldeneye _/-\o_

De Wii heb ik uberhaupt nog nooit aangeraakt dus geen idee of er iets noemenswaardigs tussen zit.

(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OoPkGWll.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:46:
[...]

Omdat een plaatje meer zegt dan een hoop tekst :) Meest content met Mario Kart, Mario Kart 64 en Goldeneye _/-\o_

De Wii heb ik uberhaupt nog nooit aangeraakt dus geen idee of er iets noemenswaardigs tussen zit.

(klikbaar)
[afbeelding]
Ik denk dat je daar ook wel de leukste games mee genoemd hebt. Asterix, Zool en WaveRace64 zijn ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Waverace 64 is idd wel gaaf. Ah, een dolfijn als jetski. Hoelang we daar niet mee bezig zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Seroczynski schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:52:
[...]

Ik denk dat je daar ook wel de leukste games mee genoemd hebt. Asterix, Zool en WaveRace64 zijn ook wel leuk.
Zool heb ik op de PC helemaal grijs gespeeld, wel aardig om eens naar de nostalgie-factor te kijken op de SNES. Waverace ken ik niet, maar ga ik dan zeker proberen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sh0cktr00per; Batman die op de foto staat is ook een aardige game, iig beter dan de opvolger Batman Returns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Edit: Onderstaand probleem doet zich niet voor op mijn PAL SNES d:)b

Eindelijk de HDRetrovision componentkabel voor de SNES/SFC ontvangen! Mocht eerst nog €21 aan de deur aftikken, maar so be it. Het is inmiddels wel een duur kabeltje geworden zo.

Helaas :X De indruk die ik van de onderstaande beelden krijg is dat mijn Panasonic TX-P50S11 wel "240p compatible" is, maar geen "240p processing" ondersteunt. Ik hoop dat iemand dat hier kan bevestigen, dan wel ontkrachten met een oplossing.

Mijn opstelling is als volgt:
  • Super Famicom (JAP, zonder SuperCIC of andere mods)
  • HDRetrovision component kabel
  • Hook (PAL) via SD2SNES
Dit is tevens getest op een Samsung LCD TV waar het beeld wel goed op is. Ik heb zowel JAP, NTSC als PAL games uitgeprobeerd.

De volgende afbeeldingen zijn van mijn Panasonic TV en met mijn telefoon gemaakt (klik voor 1920x1080):

Afbeeldingslocatie: http://seehofer.nl/img/thumbnails/hdretrovision-01_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://seehofer.nl/img/thumbnails/hdretrovision-02_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://seehofer.nl/img/thumbnails/hdretrovision-03_thumb.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Seroczynski op 18-07-2016 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wisten jullie het al?

Na 20 jaar is het eindelijk iemand gelukt om de Saturn te kraken #Bizar

YouTube: Sega Saturn CD - Cracked after 20 years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Vandaag het setje games binnengekregen. Erg blij mee! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V5ZDWXNCX9LTFZdln2J2NwQs/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Iemand deze (door oude game reclame geinspireerde) vaporwave al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Jumpman schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:39:

[afbeelding]
Nice, daar zitten wel wat leuke titels bij. Veel plezier ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanditZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-08 05:39
Ik zag de mini NES langs komen, na heel veel jaren de NES van zolder gehaald. Na het vinden van universele adapter, paar keer erin blazen in de spelcassete en in de NES zelf kreeg ik hem weer aan de praat. Toen ik DuckHunt probeerde werkte deze natuurlijk niet. Ik heb de NES aangesloten op een sumsung LE40B650 via de AV aansluiting.

Ik heb wat rond gegoogled en overal gelezen dat het niet werkt... mogelijk wel werkt met juiste instellingen, plexiglas ervoor...

Zelf met contrast, kleur en zwart wit gespeeld. Wat futures van de tv afgezet... geen resultaat :-(

Iemand hiervoor een oplossing behalve een ouderwetse tv te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BanditZ schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:08:
Ik zag de mini NES langs komen, na heel veel jaren de NES van zolder gehaald. Na het vinden van universele adapter, paar keer erin blazen in de spelcassete en in de NES zelf kreeg ik hem weer aan de praat. Toen ik DuckHunt probeerde werkte deze natuurlijk niet. Ik heb de NES aangesloten op een sumsung LE40B650 via de AV aansluiting.

Ik heb wat rond gegoogled en overal gelezen dat het niet werkt... mogelijk wel werkt met juiste instellingen, plexiglas ervoor...

Zelf met contrast, kleur en zwart wit gespeeld. Wat futures van de tv afgezet... geen resultaat :-(

Iemand hiervoor een oplossing behalve een ouderwetse tv te kopen?
Kan niet. Die oudere light guns werken alleen op crt die gebold is onder de 100hz. Er zijn aftermarket light guns zoals de EMS topgun die op signalen rond je tv reageren maar er zijn er geen die compatible zijn met de nes en snes.

Een oude gebolde 50/60 hz crt tv ergens langs de weg halen is je enige optie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanditZ
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:11:
[...]

Kan niet. Die oudere light guns werken alleen op crt die gebold is onder de 100hz. Er zijn aftermarket light guns zoals de EMS topgun die op signalen rond je tv reageren maar er zijn er geen die compatible zijn met de nes en snes.
Ik was hier al bang voor aan de hand van wat ik had gelezen! Bedankt voor je reactie! Balen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Seroczynski schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:14:
Edit: Onderstaand probleem doet zich niet voor op mijn PAL SNES d:)b

Eindelijk de HDRetrovision componentkabel voor de SNES/SFC ontvangen! Mocht eerst nog €21 aan de deur aftikken, maar so be it. Het is inmiddels wel een duur kabeltje geworden zo.

Helaas :X De indruk die ik van de onderstaande beelden krijg is dat mijn Panasonic TX-P50S11 wel "240p compatible" is, maar geen "240p processing" ondersteunt. Ik hoop dat iemand dat hier kan bevestigen, dan wel ontkrachten met een oplossing.

Mijn opstelling is als volgt:
  • Super Famicom (JAP, zonder SuperCIC of andere mods)
  • HDRetrovision component kabel
  • Hook (PAL) via SD2SNES
Dit is tevens getest op een Samsung LCD TV waar het beeld wel goed op is. Ik heb zowel JAP, NTSC als PAL games uitgeprobeerd.
De ene TV is slechter dan de andere of er is iets mis met de TV

Zo heb ik bijvoorbeeld op een kleine slechte kwaliteit breedbeeld TV die ik als test unit gebruik Verticale strepen op het scherm niet super opvallend maar wel irritant als ik mijn megadrive console met AV kabel gebruik. Ook wel jailbars genoemd vooral in het zwarte gedeelte van het scherm.

Games als outrun hebben er minder last van maar het is er wel.

Op mijn grote main scherm (veel betere kwaliteit) TV megadrive met AV kabel is er helemaal niks aan de hand en helemaal geen strepen op het scherm net zoals met de antenne kabel die ook op de slechtere TV geen verticale strepen geeft tijdens het spelen zoals het hoort.

Op de slechtere Tv hebben de overige consoles overigens totaal geen last met RGB of AV aansluiting. Dit geld enkel voor de master system en megadrive die hier wat mee te maken hebben. Na wat research te hebben gedaan schijnen deze consoles er ook echt last van te hebben als je ze op AV S video of RGB afspeelt en moet je ze uitelkaar halen en modden. Gelukkig was dat niet nodig voor mij.

Het kan dus aan de TV liggen.

[ Voor 16% gewijzigd door gast7 op 16-07-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Jumpman schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:39:

[afbeelding]
Mooi setje! Evermore, lufia, mmx en terranigma zijn zeker niet de minste titels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
zzattack schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 19:01:
[...]

Mooi setje! Evermore, lufia, mmx en terranigma zijn zeker niet de minste titels :)
Eigenlijk had ik alleen Mega Man X, The Secret Of Evermore en Super Double Dragon van die set vroeger.

Nog enkele SNES games en ik heb alles weer wat ik vroeger had (plus inmiddels heel veel games die ik wel wilde hebben, maar toen niet kon betalen). Nog één vrij prijzige, maar die moet wel een keer betaalbaar te vinden zijn.

Super Double Dragon nog wel het meest onderschat wat betreft nostalgische waarde. De game had destijds matige cijfers in reviews, mijn broer heeft het destijds voor Hfl. 39,95 of 49,95 opgepikt (en had het helaas weer verkocht). Maar een schoolvakantie was geen schoolvakantie als we Super Double Dragon niet coöp hadden uitgespeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 14:11:
[...]

Een oude gebolde 50/60 hz crt tv ergens langs de weg halen is je enige optie.
Ow? 3 maanden geleden hadden wij nog duckhunt op onze flatscreen crt gespeeld, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Vlak of bol maakt niet uit, er mag alleen geen enkele lag in zitten. Ik denk dat PricewatchJunk vlakke TV's associeert met 100Hz waar het niet op werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 16:25:
@Sh0cktr00per; Batman die op de foto staat is ook een aardige game, iig beter dan de opvolger Batman Returns.
Dat is weer een hele andere verzameling ;) Op de megadrive speel ik de laatste tijd veel Probotector. Ken Contra alleen uit Den Ouden Doosch van de Commdore 64, dan is dit toch wel even wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-09 17:57
Arunia schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:33:
Wbt die mini NES, mijn vrouw riep al meteen dat als er dé spellen op staan die je graag speelt, dat die er echt moet komen. Nu heb ik zelf minder qua controls met de NES dan met de SNES. De oude NES blijft overigens wel gewoon in het bezit. Maar wel grappig dat zij dat dan weer roept.
De mini NES is bij Gamemania te pre-orderen.

https://www.gamemania.nl/...endo-entertainment-system

Is overigens een nog loggere site geworden. Geen idee waarom een serieuze winkel zo'n brakke website lanceert. Bijna niets werkt goed. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Flozem op 17-07-2016 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Flozem schreef op zondag 17 juli 2016 @ 00:54:
[...]

Is overigens een nog loggere site geworden. Geen idee waarom een serieuze winkel zo'n brakke website lanceert. Bijna niets werkt goed. |:(
En ze vieren het ook nog dat die nieuwe site is gelanceerd.

Valt veel te vieren, om maar 1 ding op te noemen, er staan pre-orders tussen van games van zelfs 5 jaar terug tussen.

Erg log nu, mijn telefoon is even bezig met inladen waar de oude site op alle fronten beter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Shocktrooper: Begin over Probotector en maak me meteen even jaloers op de zondag ochtend.

Ik heb een kleine 150 cib Mega Drive games waar zeker veel toppers tussen zitten maar Probotector heb ik helaas nog altijd niet.

Zonder twijfel 1 van de beste (en moeilijkste) 16-bit run 'n gun games ever. Wees er maar zuinig op, buiten een topper om is de game ook nog de nodige knaken waard. Respect als je de game uit weet te spelen.

Zelf ben ik nu ook met een run 'n gun game bezig alleen op de SNES (Rendering Ranger)

vooralsnog haal ik het geeneens tot level 3 en moet ik nog flink trainen om de game meester te worden. Probotector op de MD is nog moeilijker, zeker weten doe ik het niet maar de Japanse versie van de game schijnt niet zo extreem hard te zijn als de Europese versie.

@Flozem: wat mij stoort aan Gamemania is dat ze anno 2016 nog steeds een reserveren/ophalen beleid voeren. Ze laten een hoop winst liggen door te weigeren produkten toe te zenden zoals bijna iedere grote winkel het tegenwoordig doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Flozem schreef op zondag 17 juli 2016 @ 00:54:
[...]

GameMania snapt het hele online principe niet echt. Dat merk je aan alles, zo ook de prijzen die ze vragen voor hun games (die 100% vd tijd elders goedkoper te krijgen zijn). Persoonlijk vind ik het bizar dat die hele winkelketen nog kan bestaan, maar kennelijk zijn er genoeg niet-geïnformeerde consumenten die er spullen kopen :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
xelfer schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:10:
[...]

GameMania snapt het hele online principe niet echt. Dat merk je aan alles, zo ook de prijzen die ze vragen voor hun games (die 100% vd tijd elders goedkoper te krijgen zijn). Persoonlijk vind ik het bizar dat die hele winkelketen nog kan bestaan, maar kennelijk zijn er genoeg niet-geïnformeerde consumenten die er spullen kopen :o.
Als je nou eens zei "75℅ van de tijd elders goedkoper" dan had je gelijk.

Die 100℅ klopt niet, ja 75℅ van de tijd zijn ze duurder maar tijdens de sales of met sommige 2de hands titels kunnen ze veel goedkoper zijn dan de rest, ben regelmatig langs geweest puur voor een game die bij hun soms de helft goedkoper was.

75℅ van de tijd zijn hun duurder, maar echt geen 100℅.

Overigens, kan ook aan mij liggen aangezien ik vaak niet alleen de bekendere maar ook niche titels koop.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 17-07-2016 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Tja, als ik reserveer doe ik dat wel eigenlijk altijd bij GM. Het gebeurd nog weleens dat ik iets dan nog annuleer. Daarnaast vind ik het in R'dam centrum leuk om even een praatje te maken. Betaal ik dan teveel? Wellicht. Er zijn redenen om wel wat meer te betalen. Dat is weer een andere discussie. Het liefste had ik ook gehad dat je kon bestellen. Regelmatig wat niet gekocht omdat de locatie die het had gewoon niet in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Hoofdzaak is dat ik er kan reserveren. Als ik het in de tussentijd elders een flink stuk goedkoper vind... tja.... Maar vaak zijn ze voor de nieuwe Nintendo releases niet eens duurder.

Overigens heeft Game Mania vaak goede aanbiedingen, en hebben ze soms nog tweedehands titels voor een leuke prijs. Het komt veelvuldig voor dat de winkel die claimt dat ik toch niet gek ben, toch een stuk(je) duurder is bijvoorbeeld.

Overigens ben ik het eens met de stelling dat ze geld laten liggen door het ontbreken van een echte webshop. Ik bestel veelvuldig bij Nedgame - met name vanwege de goede service en aftersales. En laat dat nu juist zijn waarin de winkels van Gamemania ook goed zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Flozem op 17-07-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Als ik de GameMania vergelijk met andere winkels zoals de Nedgame en de MediaMarkt, dan is GameMania voor de nieuwe games die ik koop eigenlijk altijd duurder of op z'n best gelijk. Ik haal mijn nieuwe games echter vaak bij de online stunt winkels, waar de prijzen toch al gauw 5-10 euro lager liggen bij nieuwe releases. Daarbij koop ik echter niet extreem veel nieuwe titels. Mocht ik iets willen pre-orderen dan doe ik dat eigenlijk altijd bij de Nedgame. Heb nog nooit gehad dat de Nedgame niet kon leveren en ze bezorgen in principe altijd op de dag van release of zelfs eerder.

Tweede hands games koop ik eigenlijk altijd via Marktplaats en ik heb ook nog nooit gezien dat de GameMania goedkoper was dan Marktplaats (ook als ik verzendkosten mee reken). Tweedehands titels moet je dan ook weer niet bij de Nedgame gaan kopen, met hun gigantische prijzen.
Als ik toevallig in de stad ben dan kijk ik wel altijd even bij de GameMania, maar koop er letterlijk nooit wat :o.

[ Voor 5% gewijzigd door xelfer op 17-07-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik vind de tweedehands afdeling bij de GM wel aardig. Soms is het iets te duur geprijsd naar mijn mening maar als ze dan weer een 3=2 actie hebben trekt dat zich wel weer recht. De website kom ik al tijden niet meer op, dat was ruk en zo te horen is dat er niet beter op geworden.
Ik haal mijn tweedehands games vaak via Marktplaats of de locale gameboer. Die hanteren vaak betere prijzen merk ik (omgeving Arnhem).

Vandaag, ondanks dat ik een jaar geleden alles al in huis had gehaald, begonnen aan het Retr0bright project van mijn PAL SNES ("de opknapper"). Het ligt er net 30 minuten in, dus vind het vooral nog heel erg spannend :)

Klik voor 1920x1080.

Afbeeldingslocatie: http://seehofer.nl/img/thumbnails/retr0bright-01_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://seehofer.nl/img/thumbnails/retr0bright-02_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://seehofer.nl/img/thumbnails/retr0bright-03_thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
@Seroczynski

Succes!

Ik benieuwd naar het resultaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Seroczynski schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:35:
...
Vandaag, ondanks dat ik een jaar geleden alles al in huis had gehaald, begonnen aan het Retr0bright project van mijn PAL SNES ("de opknapper"). Het ligt er net 30 minuten in, dus vind het vooral nog heel erg spannend :)
...
Zo die zal een stuk beter uit gaan zien vermoed ik, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Handige UV setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Flozem schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:52:
@Seroczynski

Succes!

Ik benieuwd naar het resultaat. :)
ToFast schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:10:
[...]

Zo die zal een stuk beter uit gaan zien vermoed ik, succes!
Ja, zoals je kan zien is die echt heel erg goed vergeeld. Dit is dan ook de SNES die ik als eerste console ooit in mijn bezit heb gehad. Ik was toen een jaar of 7 of 8 gok ik. Dat ding is nooit meer terug in zijn doos gegaan (die ook direct de prullenbak in is gegaan - om de een of andere reden was dat niet meer dan normaal toen).

Ik ga elke twee uur een nieuwe laag aanbrengen. Gok tot vanavond 20:00 of 22:00 bezig te zijn. Ik heb de Oxy al in de Retr0bright zitten dus weet niet of dat effect gaat hebben of de efficiëntie.
Een beetje knutselwerk met een kartonnen verhuizdoos, een lading aluminiumfolie, een UV-lamp (blacklight) en een houten stok. Vind het zelf ook een prima setup zo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Mocht er iemand nog een Virtual Boy zoeken: eBay nr. 222188318120
Lijkt me best een goede deal, heb er zelf helaas geen geld voor :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
SteveWoz schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:46:
Mocht er iemand nog een Virtual Boy zoeken: eBay nr. 222188318120
Lijkt me best een goede deal, heb er zelf helaas geen geld voor :'(
“only used about 4 times, righthand screen has a problem

Hmm, dat is wel erg jammer. Ik heb ze wel eens voor deze prijs gezien terwijl er niets mis mee was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik vind de tweedehands afdeling bij de GM wel aardig. Soms is het iets te duur geprijsd naar mijn mening maar als ze dan weer een 3=2 actie hebben trekt dat zich wel weer recht. De website kom ik al tijden niet meer op, dat was ruk en zo te horen is dat er niet beter op geworden.
Ik haal mijn tweedehands games vaak via Marktplaats of de locale gameboer. Die hanteren vaak betere prijzen merk ik (omgeving Arnhem).

Klik voor 1920x1080.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik ben net begonnen aan de tweede sessie. Zie zelf eigenlijk geen verschil, begin ook te twijfelen aan de kwaliteit van de UV-lamp maar wellicht verwacht ik ook teveel wonderen. We gaan gewoon lekker door, blijven foto's maken, en zien aan het einde van de dag wel hoe of wat.

Omdat ik niet het hele topic wil volspammen met mijn images (elke twee uur weer), hier een direct-link naar de open directory van de afbeeldingen: http://seehofer.nl/img/ - De timestamps zijn correct, dus dat moet een goede indicatie geven.

[ Voor 30% gewijzigd door Seroczynski op 17-07-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 11:54
Seroczynski schreef op zondag 17 juli 2016 @ 14:42:
Ik ben net begonnen aan de tweede sessie. Zie zelf eigenlijk geen verschil, begin ook te twijfelen aan de kwaliteit van de UV-lamp maar wellicht verwacht ik ook teveel wonderen. We gaan gewoon lekker door, blijven foto's maken, en zien aan het einde van de dag wel hoe of wat.

Omdat ik niet het hele topic wil volspammen met mijn images (elke twee uur weer), hier een direct-link naar de open directory van de afbeeldingen: http://seehofer.nl/img/ - De timestamps zijn correct, dus dat moet een goede indicatie geven.
De laatste keer dat ik Retr0Bright heb gebruikt is alweer zeker 2 jaar geleden, echter heb ik het destijds ook eerst geprobeerd met een UV lamp (zie ook G-Meister in "Goeie oude (retro) consoles deel 11"). Maar daar behaalde ik toen geen resultaten mee, daarna heb ik het geprobeerd door het in de zon te leggen en dat werkte wel perfect.

Mocht de UV lamp techniek bij jou ook niet werken, dan zou ik het eens proberen met de hulp van moeder natuur :)

[ Voor 4% gewijzigd door G-Meister op 17-07-2016 19:53 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Seroczynski schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:54:
[...]

Hmm, dat is wel erg jammer. Ik heb ze wel eens voor deze prijs gezien terwijl er niets mis mee was.
Ik vind het best aan de prijs. Heb er zelf een paar weken terug gewoon 1 in NL in mint conditie gehaald voor 190 euro. Met 7 games erbij zat ik ook aan de 250. Die gast had er een stuk of 3 staan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Of je koopt een gloednieuwe met garantie voor €330 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
G-Meister schreef op zondag 17 juli 2016 @ 19:41:
[...]

De laatste keer dat ik Retr0Bright heb gebruikt is alweer zeker 2 jaar geleden, echter heb ik het destijds ook eerst geprobeerd met een UV lamp (zie ook G-Meister in "Goeie oude (retro) consoles deel 11"). Maar daar behaalde ik toen geen resultaten mee, daarna heb ik het geprobeerd door het in de zon te leggen en dat werkte wel perfect.

Mocht de UV lamp techniek bij jou ook niet werken, dan zou ik het eens proberen met de hulp van moeder natuur :)
Ik ben ook nog echt niet tevreden over de voortgang. Heb nog vrij veel van het spul over dus zit ondertussen vrij dikke lagen te smeren. Ik heb wel het idee dat het werkt, maar naar een dag zal mijn console nog niet grijs zijn (nou was het ook wel bijna oranje haha).

Volgende week heb ik op zaterdag wel tijd om het proces te herhalen, en als het weer dan meezit ga ik het buiten doen. Ook dan zal ik weer foto's bijhouden.
Mizgala28 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:04:
Heb je het over een VirtualBoy? Dan zou je iets meer uitleg moeten geven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanditZ
Mizgala28 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 21:44:
[...]

Ow? 3 maanden geleden hadden wij nog duckhunt op onze flatscreen crt gespeeld, of mis ik iets?
Ik denk dat je miste dat ik het over een lcd tv scherm had en jij over crt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Seroczynski schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:13:

Heb je het over een VirtualBoy? Dan zou je iets meer uitleg moeten geven denk ik.
Of ik link het gewoon :)

http://www.play-asia.com/virtual-boy/13/702tvf

http://www.play-asia.com/...virtual_boy/games/14/716y

Goedkoop? Nee, maar wel nieuw en aangezien uit ervaring dit een betrouwbare winkel is.
BanditZ schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:14:
[...]

Ik denk dat je miste dat ik het over een lcd tv scherm had en jij over crt...
Dat verklaart het.

[ Voor 24% gewijzigd door Mizgala28 op 17-07-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:04:
Mijne was voor zover ik kon zien nooit gebruikt. De doos was wel een keer geopend, maar dat was het enige. Voor 140 euro minder vind ik dat geen probleem :). Met de spellen die ik er bij kreeg zou ik bij Play Asia overigens meer dan 500 euro kwijt zijn :o.

[ Voor 13% gewijzigd door xelfer op 17-07-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Seroczynski schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:54:
[...]

Alle Virtual Boys die niet gerepareerd zijn krijgen deze problemen. De kabel op het display board is met conductieve lijm bevestigd, dit laat in de loop van de tijd los. Het is repareren, maar is niet makkelijk en er zijn niet veel mensen die dit kunnen of actief doen, ik ben er één die dat wel kan/doet.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hier ook een paar keer in dilemma gestaan toen ik een Virtual Boy kon kopen. Maar besloten om het bij de PAL consoles die in Nederland zijn gereleased te houden. Zelfs nu denk ik er over na om me nog meer te specialiseren in alleen de Nintendo consoles voor de TV die met cartridges werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7

Klik voor 1920x1080.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb een soort gelijke test gezien die werkte.

Echter is het materiaal dat je ervoor nodig hebt duurder dan een ZGAN losse snes console 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Na 5x 2 uur de laatste paar keren weinig verschil kunnen zien. Ga het nu een nachtje laten staan om te zien of het scheelt dat ik het niet telkens elke 2uur opnieuw aanbreng.

Edit: Het uiteindelijke resultaat is hier te bezichtigen (~2,7MB).

Het is wel een verbetering maar nog lang niet grijs. Volgende week meer :+

[ Voor 38% gewijzigd door Seroczynski op 18-07-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Jumpman schreef op zondag 17 juli 2016 @ 23:58:
Hier ook een paar keer in dilemma gestaan toen ik een Virtual Boy kon kopen. Maar besloten om het bij de PAL consoles die in Nederland zijn gereleased te houden. Zelfs nu denk ik er over na om me nog meer te specialiseren in alleen de Nintendo consoles voor de TV die met cartridges werken.
Ik "specialiseer" me qua verzameling ook een beetje, maar daarbij pick ik nog wel af en toe leuke deals op van consoles waar ik minder mee heb.

Zelf focus ik vnl. op de Nintendo home consoles (NES t/m Wii U zeg maar) en daarbij verzamel ik wat Playstation en in mindere mate Xbox. SEGA is bij mij ook wat meer op de achtergrond, hoewel ik af en toe wel wat Dreamcast spul oppik. Playstation en Xbox zijn vooral makkelijk te verzamelen en er zijn veel goede games die voor 0,50 cent tot 2,50 euro goed te vinden zijn. Dat houdt het verzamelen nog leuk voor mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:22:
Ik wacht wel tot de SNES mini uitkomt met backwards-compatibiliteit voor SNES carts. :O :z :z
Ik zou een snes mini ook interessanter vinden dan de huidige nes mini. Ik heb veel goede herinneringen aan de nes, maar de snes was echt de golden age voor mij.

Verder ben ik benieuwd naar jullie mening. En mogelijk is het antwoord simpel weg 'licentiekosten'. Maar vinden jullie 30 games ook niet wat weinig? Ben ik gewoon heel verwend/hebberig als ik zeg dat ik iets als 100 of 200 games verwacht? Ok misschien is dat wel heel veel, maar je zou toch wel meer goede games kunnen verzinnen uit de hele library behalve dit?
Waarom alleen maar mm2 en niet alle nes mega mans? Of misschien zelfs iets als een koppeling naar de VC waarmee je er extra games voor zou kunnen kopen als je dat zou willen? Dat zou ik absoluut willen hebben.........nu zie ik het puur als grappig verzamel object.......en dan vind ik mijn eigen oorsprongelijk nesje leuker. Maar volgens mij wordt het wel relatief populair ondanks dit alles.....we gaan het zien :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 20:55
Sagat schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:17:
[...]

Ik zou een snes mini ook interessanter vinden dan de huidige nes mini. Ik heb veel goede herinneringen aan de nes, maar de snes was echt de golden age voor mij.

Verder ben ik benieuwd naar jullie mening. En mogelijk is het antwoord simpel weg 'licentiekosten'. Maar vinden jullie 30 games ook niet wat weinig? Ben ik gewoon heel verwend/hebberig als ik zeg dat ik iets als 100 of 200 games verwacht? Ok misschien is dat wel heel veel, maar je zou toch wel meer goede games kunnen verzinnen uit de hele library behalve dit?
Waarom alleen maar mm2 en niet alle nes mega mans? Of misschien zelfs iets als een koppeling naar de VC waarmee je er extra games voor zou kunnen kopen als je dat zou willen? Dat zou ik absoluut willen hebben.........nu zie ik het puur als grappig verzamel object.......en dan vind ik mijn eigen oorsprongelijk nesje leuker. Maar volgens mij wordt het wel relatief populair ondanks dit alles.....we gaan het zien :)
Het is wel jammer dat het aanbod zeer karig is, maar misschien dat iemand de tijd erin gaat steken om het alsnog mogelijk te maken.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:17:
[...]

Opzich is het een vrij normale verzameling aan games die hierop staan

Het gaat hier met name om de main stream gamer en niet de verzamelaar die er wat dieper inzit.

Titels als little samson kent de normale main stream gamer niet en mega man 2 is de enige mega man game die populair is, de resterende titels waren een stuk minder bekend.

Als je voor veel geld wil gaan is dit de juiste zet van Nintendo, de games derin zetten die de meeste mensen in het verleden hebben bereikt, Na deze verzameling aan games te hebben gespeeld zijn er misschien wel mensen die er dieper op in gaan en extra geld uitgeven aan de VC.

Tevens als je als nintendo 200 games op dit ding zal zetten gooi je eigenlijk zowat je hele virtual console omzet weg, houdt het beperkt en geef niet teveel. Met 100 a 200 games heb je zowat alle goede games in een keer.

Dit is juist heel slim zodat mensen andere delen uit de serie los kunnen aanschaffen op de virtual console zoals de resterende megaman delen of castlevania III na de bekendere titels uit de serie te hebben gespeeld.

Tenslotte denk ik dat de meeste mensen zich niet snel zullen vervelen met de 30 games die eropstaan. Als je een verzamelaar bent die al deze games al heeft dan is dat uiteraard wel voor te stellen, echter zijn er heel veel mensen die deze games nog niet hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 19-07-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
gast7 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:08:
[...]

Opzich is het een vrij normale verzameling aan games die hierop staan

Het gaat hier met name om de main stream gamer en niet de verzamelaar die er wat dieper inzit.

Titels als little samson kent de normale main stream gamer niet en mega man 2 is de enige mega man game die populair is, de resterende titels waren een stuk minder bekend.

Als je voor veel geld wil gaan is dit de juiste zet van Nintendo, de games derin zetten die de meeste mensen in het verleden hebben bereikt, Na deze verzameling aan games te hebben gespeeld zijn er misschien wel mensen die er dieper op in gaan en extra geld uitgeven aan de VC.

Tevens als je als nintendo 200 games op dit ding zal zetten gooi je eigenlijk zowat je hele virtual console omzet weg, houdt het beperkt en geef niet teveel. Met 100 a 200 games heb je zowat alle goede games in een keer.

Dit is juist heel slim zodat mensen andere delen uit de serie los kunnen aanschaffen op de virtual console zoals de resterende megaman delen of castlevania III na de bekendere titels uit de serie te hebben gespeeld.

Tenslotte denk ik dat de meeste mensen zich niet snel zullen vervelen met de 30 games die eropstaan. Als je een verzamelaar bent die al deze games al heeft dan is dat uiteraard wel voor te stellen, echter zijn er heel veel mensen die deze games nog niet hebben.
Misschien kun je dat ding wel open schroeven en uitbreiden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben totaal niet onder de indruk van die mini nes. Als je al zie hoe brak sommige VC titels draaien op de n3ds en wiiu laat dat al zien dat dit geen beste resultaten op gaat leveren.

Overigens hoop ik wel dat dit ding de verkopen van de wiiu flink gaat overstijgen. Dat zou een leuk signaal richting nintendo zijn om zo snel mogelijk de stekker uit de wiiu te trekken en met iets fatsoenlijks te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nintendo is toch al volop bezig met de NX? En is het pokemon go succes niet de laatste stap die ze nodig hebben om volledig phone dev te worden? Sowieso denk ik dat de snes dagen echt nooit niet snel zullen terugkeren. Ik heb trouwens nog wel de hoop om rond of vlak voor de nx launch een leuk wii-u setje op te pikken, toch wel genoeg games die ik erop zou willen spelen, en ik heb tot nu toe alle andere Ninty (non handheld) pal consoles.....die set moet natuurlijk wel compleet blijven :9

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:46:
Ik ben totaal niet onder de indruk van die mini nes. Als je al zie hoe brak sommige VC titels draaien op de n3ds en wiiu laat dat al zien dat dit geen beste resultaten op gaat leveren.
Dit is wel mijn voornaamste vraag bij dit apparaat. Wordt het een generiek computertje met een simpel OS en een emulator, of gaan ze, a la bijvoorbeeld de C64-DTV proberen om zo dicht mogelijk bij de originele hardware te blijven met moderne middelen. Ik heb in de aankondiging wel gezien dat er savestates ondersteund gaan worden, dat lijkt wel te duiden dat er een OS achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Het zal mij niet verbazen als er een 'uitgeklede Nintendo Wii' aan hardware inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Een mini SNES met de toppers erop zou me meer aanspreken. Of een mini N64 met al die multiplayer spellen :-D

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:07

kevin33

Welkom in Utopia.

GS88 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:20:
Een mini SNES met de toppers erop zou me meer aanspreken. Of een mini N64 met al die multiplayer spellen :-D
Een mini N64 zou mij ook het tofste lijken.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
weg

[ Voor 113% gewijzigd door BM op 20-07-2016 11:48 ]

Acties: