Vrijwel iedere variant die ik wil hebben. Sorry als ik daar niet duidelijk in was. Het gaat mij nog puur om een boxed simpsons psp.gast7 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:00:
[...]
Dus je hebt vrijwel alle limited edition psp consoles of enkel de varianten die jij wilt hebben?
Ik heb ook een PSP-Go maar weet echt niet wat ik er mee aan moet.
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Tja, het kaartje met de softmod ligt al klaar. Die omvormer die je aan had geschaft en ik daarom ookAyeAyeCaptain! schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:58:
Ik heb ook een PSP-Go maar weet echt niet wat ik er mee aan moet.
De 1000 was voor mijn vrouw wat groot en log, de 2000 was stukken beter en die go moet helemaal goed voor haar zijn.
Umd gebruikten we al jaren niet omdat dat echt traag is. Dus zodoende is die overstap de moeite niet echt.
Omvormer voor de Go?Arunia schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:10:
[...]
Tja, het kaartje met de softmod ligt al klaar. Die omvormer die je aan had geschaft en ik daarom ook, moet nog binnenkomen en zal met 2x 32GB in de go en mijn eigen 1000 gestoken worden om zo spellen te spelen. Daarnaast PS plus voor wat extra spellen. Verder heb je er volgens mijn tegenwoordig niet heel veel extra aan.
De 1000 was voor mijn vrouw wat groot en log, de 2000 was stukken beter en die go moet helemaal goed voor haar zijn.
Umd gebruikten we al jaren niet omdat dat echt traag is. Dus zodoende is die overstap de moeite niet echt.
Wacht, ik mis iets. Bestaan er tegenwoordig dan microSD naar M2 adapters?
Ik mistte ook iets. Dacht dat het dezelfde waren. Nope. Moet nog even zoeken, anders heb ik zo'n adapter dus over en moet ik nog de maximale grootste variant van de M2 sticks.AyeAyeCaptain! schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:33:
[...]
Omvormer voor de Go?
Wacht, ik mis iets. Bestaan er tegenwoordig dan microSD naar M2 adapters?
PspGo omruilen voor een PhatArunia schreef op zondag 26 juni 2016 @ 15:49:
[...]
Ik mistte ook iets. Dacht dat het dezelfde waren. Nope. Moet nog even zoeken, anders heb ik zo'n adapter dus over en moet ik nog de maximale grootste variant van de M2 sticks.
Want gamen gaat ook veel prettiger op een phat dan op een Go!
Mwoah, ik heb de phat gekregen omdat die te groot was voor mijn vrouw. Ze heeft toen de 2000 gekocht. En deze vind ze ook lekker in de hand liggen.AyeAyeCaptain! schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:18:
[...]
PspGo omruilen voor een Phat
Denk dat het wel goed komt.
Eigenlijk is de 2000 toch wel beter hoor, die dubbele ram hoeveelheid maakt af en toe echt een verschil.AyeAyeCaptain! schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:18:
[...]
PspGo omruilen voor een Phat
*32mb RAM in Phat, alles vanaf 2000 heeft 64mb RAM.
Dan wel een van de eerdere versie's, die kun je namelijk nog permanent flashen.Mizgala28 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:34:
[...]
Eigenlijk is de 2000 toch wel beter hoor, die dubbele ram hoeveelheid maakt af en toe echt een verschil.
*32mb RAM in Phat, alles vanaf 2000 heeft 64mb RAM.

Dit weekend 1 van mijn mooiste aankopen tot nu toe gedaan:

Nog niet helemaal retro natuurlijk maar dat komt vanzelf
Daarnaast onderstaande in iets betere conditie voor €20:

Verder een NES opgehaald met piepschuim inlay er nog bij voor €30, deze verkocht voor 45. Baalde een want de verkoper gaf eerst aan dat de doos er nog om heen zat, dit bleek dus het piepschuim te zijn. Ben te snel akkoord gegaan met die €45, later een bod van €75. Achja, weer een les geleerd.

Verder een NES opgehaald met piepschuim inlay er nog bij voor €30, deze verkocht voor 45. Baalde een want de verkoper gaf eerst aan dat de doos er nog om heen zat, dit bleek dus het piepschuim te zijn. Ben te snel akkoord gegaan met die €45, later een bod van €75. Achja, weer een les geleerd.
Wel gaaf die gaming standwildcardxl schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:22:
[afbeelding]
[afbeelding]
Praktisch, vast niet... maar wel leuk
Totaal niet praktisch, staat ook bij mijn ouders vanwege ruimtegebrek. Maar voor €200 kon ik het niet laten.Waah schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:38:
[...]
Wel gaaf die gaming stand![]()
Praktisch, vast niet... maar wel leuk
Wel grappig want volgens mij heb ik een permanente 3000 liggen hier.AyeAyeCaptain! schreef op maandag 27 juni 2016 @ 00:43:
[...]
Dan wel een van de eerdere versie's, die kun je namelijk nog permanent flashen.
[afbeelding]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Kan ook wel kloppen hoor. Er zit een verschil in perm flash (Cipl) en perm patch.Touchdomex schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:28:
[...]
Wel grappig want volgens mij heb ik een permanente 3000 liggen hier.
(http://wololo.net/talk/viewtopic.php?f=17&t=9312#p112087)
De flash methode herschrijft het NAND geheugen van je PSP, terwijl de patch methode tijdens het booten van je PSP wordt geactiveerd.
Een latere versie van de 2000 staat er om bekend unhackable moederborden te hebben. Dus geen perm flash voor die versies.
Het enige verschil met flashen is dat je wat meer kan customizen met thema's en flash0.
Voor gamen maakt het geloof ik weinig uit
[ Voor 4% gewijzigd door Zakkenwasser op 27-06-2016 14:19 ]
Nice, wat betaal je voor zo'n display stand als ik vragen mag?wildcardxl schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:22:
Heb er €200 voor betaald maar de goedkoopste op marktplaats is €600 atm.xelfer schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:42:
[...]
Nice, wat betaal je voor zo'n display stand als ik vragen mag?
Ah dat is een nette prijs, was dit incl. scherm, controllers, tv e.d. of moest je die er nog zelf in zetten?wildcardxl schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:05:
[...]
Heb er €200 voor betaald maar de goedkoopste op marktplaats is €600 atm.
Alles erbij, is ook geen standaard console, onder console in dat gedeelte zit ook nog allemaal materiaal, maar waar het voor dient zou ik niet weten. Zit ook een koelinstallatie in de zuil. De rest zit allemaal vast er in gebouwd.xelfer schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:23:
[...]
Ah dat is een nette prijs, was dit incl. scherm, controllers, tv e.d. of moest je die er nog zelf in zetten?
Consoles in dit soort demo pods moeten langer meekunnen dan de normale console in huis er zit dus vaak meer in waardoor het langer meegaat.wildcardxl schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:28:
[...]
Alles erbij, is ook geen standaard console, onder console in dat gedeelte zit ook nog allemaal materiaal, maar waar het voor dient zou ik niet weten. Zit ook een koelinstallatie in de zuil. De rest zit allemaal vast er in gebouwd.
Vaak zitten er extra ventilatie in tenopzichte van de normale varianten van de consoles omdat de consoles de hele dag draaiende zijn.
Kennen jullie deze N64 al?
GTA VI - All aboard the hype train!!
Ken hem wel, vaker op marktplaats en ebay zien staan.
Wat ik niet wist was dat het officieel was zeker gezien de doos en de console zelf er vrij onproffesioneel en rommelig uitzien voor nintendo.
Meeste IQue consoles die ik enkel als officieel beschouwde waren de GBA varianten er zijn ook limited edition mario consoles met het IQ logo IPV nintendo en eigenlijk zelfs met doos zowat hetzelfde als het origineel.
http://www.ebay.nl/itm/N6...f1c2cd:g:p~YAAOSwvg9XWCXG
Ik vind het ding ook onofficieel ogen en sowieso spuuglelijk. Zou het iig niet in huis willen hebben, Nintendo of niet
Op de D-Pad na vind ik het er best wel oke uitzien hoor
GTA VI - All aboard the hype train!!
Staan ook af en toe op BVA Auctions. Geen idee voor welke prijs ze weg gaan,xelfer schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:23:
[...]
Ah dat is een nette prijs, was dit incl. scherm, controllers, tv e.d. of moest je die er nog zelf in zetten?
Op zich maakt het toch niet zo veel uit?AyeAyeCaptain! schreef op maandag 27 juni 2016 @ 00:43:
[...]
Dan wel een van de eerdere versie's, die kun je namelijk nog permanent flashen.
Daarom dat je nog steeds het beste af bent met een 3000. Beter scherm, lager verbruik en je kan hem makkelijk aansluiten op je tv
Verwijderd
Ben erg blij met m'n gloednieuwe 6-button turbo controller voor 10 euro. Ik vind 'em beter dan de originele, vooral de D-pad is perfect 

Nu kan ik eindelijk fatsoenlijk de MK games spelen.

Speciaal voor deze gelegenheid deel ik mijn grootste MK II geheim die ik als kind ontdekte.
Omdat ik de fatalities nog niet wist probeerde ik gewoon van alles uit totdat ik een manier vond om de fatality van Scorpion uit te voeren op een erg simpele manier zoals die nergens beschreven staat.
Houdt de low kick button ingedrukt, loop op je tegenstander af totdat je naast hem staat en laat vervolgens de lowkick button los (je moet de lowkick button, c op de Mega drive wel zo'n 3 a 4 seconden ingedrukt houden).

Nu kan ik eindelijk fatsoenlijk de MK games spelen.

Speciaal voor deze gelegenheid deel ik mijn grootste MK II geheim die ik als kind ontdekte.
Omdat ik de fatalities nog niet wist probeerde ik gewoon van alles uit totdat ik een manier vond om de fatality van Scorpion uit te voeren op een erg simpele manier zoals die nergens beschreven staat.
Houdt de low kick button ingedrukt, loop op je tegenstander af totdat je naast hem staat en laat vervolgens de lowkick button los (je moet de lowkick button, c op de Mega drive wel zo'n 3 a 4 seconden ingedrukt houden).
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2016 18:51 ]
Iemand ervaring met de Tales of serie. Specifiek Tales of Symphonia, deze wil ik of voor de gamecube of voor de playstation 3 kopen.
Kan Het spel voor 15 voor de playstation 3 krijgen of 26 voor de gamecube.
Je had toch ook de Panasonic Ique? Een gamecube van Panasonic die ook dvd's afspeelde. Dacht dat de videotheek er zo eentje had bij ons.
Oh nee, Panasonic Q was het.
https://en.m.wikipedia.or...asonic-Q-Console-Back.jpg
[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 29-06-2016 08:24 ]
Zit weinig verschil op. Maar 26€ is wel een mooie prijs voor de gamecube versie. Die gaat meestal toch iets meer.wildcardxl schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:14:
Iemand ervaring met de Tales of serie. Specifiek Tales of Symphonia, deze wil ik of voor de gamecube of voor de playstation 3 kopen.
Verwijderd
PS3 Versie is grafisch maar ietsje beter en de GC versie is bijna 4x zoveel waard. Ook is T.o.S. de enige Tales of game voor de GC dus 1; zal ik voor de waarde die de game vertegenwoordigd voor de GC versie gaan en 2: Omdat er niet zo heel veel goede JRPG's op de GC zijn terwijl er op de PS3 ruime keuze in dat genre is.wildcardxl schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:14:
Mocht je toch voor de ps3 versie gaan dan raad ik je de versie aan waar deel 2 ook bij zit (2 tales of games op 1 blu-ray) of de versie waar zelfs een derde game: Tales of Graces F bij zit. (3 tales of games op 1 blu-ray).
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 10:12 ]
Geen ps3 fan maar Ik zou voor de ps3 versie gaan, betere grapics makkelijker te spelen, geen reden om de gamecube versie te pakken.Ekfad schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 08:57:
[...]
Zit weinig verschil op. Maar 26€ is wel een mooie prijs voor de gamecube versie. Die gaat meestal toch iets meer.
Tevens is tales of symphonia een van de weinige gamecube games die in waarde is gedaald door de vele remakes, 26 euro is een vrij normale prijs voor deze game tegenwoordig. Hooguit 30.
Jaar of 1 a 2 terug was het 40 a 50 in elk geval voor de remake dagen, de gameplay etc is gewoon veel beter op de ps3 geen reden om de gamecube versie te hebben op een verzamelobject na, reden waarom het zo in waarde is gedaald.
Dit gaat over de NL doos handleiding versie van de game wat zowat 95% is hier in nederland.
[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 29-06-2016 10:15 ]
Verwijderd
@gas7: De aller goedkoopste prijs die je tegenkomt voor een game zodra je heel Marktplaats binnenste buiten keert is iets heel anders dan een marktprijs.
Je zult niet meer krijgen dan 30 euro op het moment in nette staat. het is zeker niet de laagste prijs kijk naar het aanbod zou ik zeggen.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:23:
@gas7: De aller goedkoopste prijs die je tegenkomt voor een game zodra je heel Marktplaats binnenste buiten keert is iets heel anders dan een marktprijs.
Tevens als zelfs gameshops deze game voor slechts 37 euro verkopen weet ik wel hoelaat het is.
Het spel is niet meer zoveel waard, marktwaarde is 25 a 30 euro.
Zelfs op ebay word tales of symphonia vaak verkocht voor 25 a 30 euro en zeker niet meer tenzij het een UKV variant is tevens de enige variant die de oude NL waarde heeft. Was een dure game van 70 a 80 euro voor de remakes de UKV variant.
https://www.gameshop-twen..._id=216159&&staat=2ehands
Persoonlijk denk ik als je echt het onderste uit de kan wil trekken qua marktplaats zonder lotjes dat je hem op dit moment kunt krijgen voor 15 a 20 euro incl verz
[ Voor 11% gewijzigd door gast7 op 29-06-2016 10:50 ]
Verwijderd
@gas7; De link die Je geeft is de Amerikaanse versie van de game.
RGF; De grootste retrogame shop van heel Europa (bepaald daardoor ook deels de marktwaarde) verkoopt de pal GC versie van ToS nog altijd voor €55,-
Ben het er mee eens dat de game in waarde is gezakt en ook dat RGF een dure rit shop is maar als hij daar voor €55,- wordt aangeboden kun je er toch wel vanuit gaan dat 'ie een dikke €40,- waard is.*
*Wat je voor een game kunt krijgen bij verkoop als particulier zijnde is zelden tot nooit meer dan 65 a 70% van de marktwaarde.
RGF; De grootste retrogame shop van heel Europa (bepaald daardoor ook deels de marktwaarde) verkoopt de pal GC versie van ToS nog altijd voor €55,-
Ben het er mee eens dat de game in waarde is gezakt en ook dat RGF een dure rit shop is maar als hij daar voor €55,- wordt aangeboden kun je er toch wel vanuit gaan dat 'ie een dikke €40,- waard is.*
*Wat je voor een game kunt krijgen bij verkoop als particulier zijnde is zelden tot nooit meer dan 65 a 70% van de marktwaarde.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 11:00 ]
Ja die link was verkeerd, vergeten te verwijderenVerwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:52:
@gas7; De link die Je geeft is de Amerikaanse versie van de game.
Ben het er mee eens dat de game in waarde is gezakt en ook dat RGF een dure rit shop is maar als hij daar voor €55,- wordt aangeboden kun je er toch wel vanuit gaan dat 'ie een dikke €40,- waard is.
de 37 euro versie is van mariocube
http://www.mariocube.nl/G...ntendo=Tales_of_Symphonia
en die is toch altijd wel duurder dan de marktwaarde.
ebay
http://www.ebay.nl/sch/i....nc&_trksid=p2045573.m1684
allemaal tussen de 25 a 30 euro op de UKV varianten na.
Op marktplaats zijn er zelfs mensen die er 30 euro voor vragen dit is maar een voorbeeld en veel mensen die 35 vragen
http://www.marktplaats.nl...31&previousPage=lr&pos=18
Op het moment zul je er toch echt maar 25 a 30 euro voor krijgen tenzij je een UKV variant hebt die de oude NL versie waarde heeft
[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 29-06-2016 11:01 ]
Ik moet ook toegeven dat de normale prijs voor de GC versie toch nog steeds tussen de 40 a 50€ ligt, afhankelijk van de staat. Was vroeger idd duurder.
vroeger was de NL versie 40 a 50 euro waard nu niet meer, eerder 25 a 30 euro. alle andere varianten op de UKV versie na zijn vergelijkbare waardes als de NL variant 25 a 30.Ekfad schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:00:
Ik moet ook toegeven dat de normale prijs voor de GC versie toch nog steeds tussen de 40 a 50€ ligt, afhankelijk van de staat. Was vroeger idd duurder.
Kijk naar de verkoop prijzen van ebay en het aanbod op marktplaats.
40 a 50 euro is verleden tijd.
I'm done

Verwijderd
@Ekfad: Gast7 is gewoon f**king geniaal als het aankomt op voor zo'n laag mogelijk bedrag de vetste en duurste retro games binnen te halen, eigenlijk zou hij dan ook de inkopen voor ons allemaal voor zijn rekening moeten nemen
Niet dat ik in discussie wil gaan maar hangt toch sterk af van de conditie en de taal.gast7 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:03:
[...]
vroeger was de NL versie 40 a 50 euro waard nu niet meer, eerder 25 a 30 euro. alle andere varianten op de UKV versie na zijn vergelijkbare waardes als de NL variant.
Kijk naar de verkoop prijzen van ebay en het aanbod op marktplaats.
40 a 50 euro is verleden tijd.
I'm done
Als je wat beter filtert kom je nog steeds rond de 40€ uit. Ik denk dat wildcardxl
zeker niet veel kan verkeerd doen met die prijs voor de GC versie
Dat is nog een idee! Nu mij maakt het niet uit. Ik heb 2 maand terug nog 50€ gekregen voor een GC versie van ToS en daar was ik blij meeVerwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:05:
@Ekfad: Gast7 is gewoon f**king geniaal als het aankomt op voor zo'n laag mogelijk bedrag de vetste en duurste retro games binnen te halen, eigenlijk zou hij dan ook de inkopen voor ons allemaal voor zijn rekening moeten nemen
[ Voor 27% gewijzigd door Ekfad op 29-06-2016 11:10 ]
Het is de UK versie, heb hem gekocht voor 28,50 inclusief verzenden uiteindelijk. Heb niet zo heel veel vette gamecube games dus dan maar een keer wat meer betalen.
50 euro? ver over de marktprijs dan heeft die persoon dik teveel betaald zeker gezien het aanbod op ebay.Ekfad schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:06:
[...]
Niet dat ik in discussie wil gaan maar hangt toch sterk af van de conditie en de taal.
Als je wat beter filtert kom je nog steeds rond de 40€ uit. Ik denk dat wildcardxl
zeker niet veel kan verkeerd doen met die prijs voor de GC versie
[...]
Dat is nog een idee! Nu mij maakt het niet uit. Ik heb 2 maand terug nog 50€ gekregen voor een GC versie van ToS en daar was ik blij mee
Er zijn altijd wel mensen die teveel betalen tenzij het een UKV variant was.
Terug op de discussie
Ik zei ook afhankelijk van de taal hoeveel een game waard is
Ik kan je verzekeren dat het daar enkel om engelse varianten gaat. er is geen reden om 50 euro te betalen als er genoed aanbiedingen zijn van 25 a 30 euro.
Het aanbod bij ons is genoeg voor de prijzen die ik noem.
Verder zou ik zeggen kijk naar het aanbod en kijk naar de varianten.
Dit is een grote fout die veel webshops maken
Kirby air ride is zo'n voorbeeld shops keken naar UKV waardes en niet naar de NL waarde resulteert in bijna dubbele prijs

@consoles4life
Vaak gaat het niet eens om een laag bedrag ik streef voor gratis

Is een geode prijs voor een topspel. Nog altijd een van de betere rpg's.wildcardxl schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:14:
Het is de UK versie, heb hem gekocht voor 28,50 inclusief verzenden uiteindelijk. Heb niet zo heel veel vette gamecube games dus dan maar een keer wat meer betalen.
Dat denk ik ook niet. Heb zelf de game een tijdje terug gewoon voor 15 euro van Marktplaats af gehaald.gast7 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:38:
[...]
Je zult niet meer krijgen dan 30 euro op het moment in nette staat. het is zeker niet de laagste prijs kijk naar het aanbod zou ik zeggen.
Het is sowieso met de dure games vaak een kwestie van geduld hebben en goed zoeken. Games als Kirby Air Ride, Paper Mario, Legend of Zelda's, MGS: Twin Snakes etc. allemaal wel kunnen vinden voor max 20-25 euro. Soms los, maar vaak zat ook gewoon een setje gekocht, de spellen eruit gehaald die ik wilde en dan de rest weer doorverkocht.
[ Voor 32% gewijzigd door xelfer op 29-06-2016 12:00 ]
welke is dit en waar heb je hem gekocht? ik wil graag 2 nieuwe controllers kopen aangezien dat het enige is van de sega's dat mij nog wel eens sneuvelt.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:18:
Ben erg blij met m'n gloednieuwe 6-button turbo controller voor 10 euro. Ik vind 'em beter dan de originele, vooral de D-pad is perfect
[afbeelding]
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Verwijderd

@boombes: De rhino pad for the sega megadrive. Heb em gehaald bij press-startgames.com*
Op de achterkant zit ook nog een slowmo switch. Of de gamepad ook werkt op de Atari 2600 en Master System heb ik helaas nog geen tijd voor gehad om uit te testen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 12:58 ]
Verwijderd
ik heb afgelope week ook weer een paar leuke spellen erbij gekregen ^^

ben vooral wel blij met de gundam games
^^

ben vooral wel blij met de gundam games
Deze post niet goed gelezen.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:52:
Heb een opmerking over deze beschrijving
Retrogamezaken gebruiken geen markwaardes.
De prijzen van bijvoorbeeld retrogamefreak zijn retail waardes, ze maken het netjes, garantie kort gezegd een toegevoegde waarde. Als particulier zijnde kan je deze prijzen (bijna) niet krijgen, echter kan je wel 100% van de marktwaarde krijgen, dat zijn de games echt waard zonder de extra service.
tevens hebben gamezaken niet altijd invloed op de prijzen van bepaald spul. Er zijn altijd uitzonderingen voor iets dat erg gewild of heel zeldzaam is waarbij het verschil in prijs bij een gamezaak en de echte marktwaarde minimaal of gewoon niet aanwezig zijn.
Ik ging nav deze ad V&A gevraagd: 1CHIP Super Nintendo of Super Famicom 's kijken welke SNES ik heb. Nu blijkt er eentje een "gewone" te zijn en mijn (niet vergeelde en in gebruik zijnde) SNES zo'n 1 chip ding.Scheelt dat nu echt heel veel?
Ik vraag me dat eigenlijk ook wel af. Wat is het verschil?Exorcist schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:34:
Ik ging nav deze ad V&A gevraagd: 1CHIP Super Nintendo of Super Famicom 's kijken welke SNES ik heb. Nu blijkt er eentje een "gewone" te zijn en mijn (niet vergeelde en in gebruik zijnde) SNES zo'n 1 chip ding.Scheelt dat nu echt heel veel?
[ Voor 22% gewijzigd door Zakkenwasser op 04-07-2016 08:37 ]
http://retrorgb.com/snesversioncompare.html
Betere beeldkwaliteit blijkbaar. Iets wat ik best grappig vind voor een 240p console op een crt 😁
Betere beeldkwaliteit blijkbaar. Iets wat ik best grappig vind voor een 240p console op een crt 😁
Snes on a chip
Omg al die jaren low quality games met mijn day 1 (pal-nl) snes. Hielp ook al niet dat je met composiet speelde en mijn tv destijds had last van color bleeding
@mk speler, je kan nu het retro effect op je md maximaal krijgen. Maar voor de beste versie van de mk games kom je toch uit bij de pc denk ik. Mk collection steam (al hoewel de 32x versie en ik geloof zelfs atari jaguar versie van specifiek mk 2 ook near arcade perfect zijn)
Omg al die jaren low quality games met mijn day 1 (pal-nl) snes. Hielp ook al niet dat je met composiet speelde en mijn tv destijds had last van color bleeding
@mk speler, je kan nu het retro effect op je md maximaal krijgen. Maar voor de beste versie van de mk games kom je toch uit bij de pc denk ik. Mk collection steam (al hoewel de 32x versie en ik geloof zelfs atari jaguar versie van specifiek mk 2 ook near arcade perfect zijn)
10 second ninja DONE
Verwijderd
https://m.bol.com/nl/p/gr...0theft%20auto%205/sf/true
Super aanbieding die ik graag met jullie deel, wees er snel bij want zo'n buitenkansje krijg je niet meer!
Super aanbieding die ik graag met jullie deel, wees er snel bij want zo'n buitenkansje krijg je niet meer!
Echt heel veel? Nee. Voor het kritisch oog is het wel merkbaar.Exorcist schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:34:
Overigens is hdretrovision bijna zo ver om SNES component kabels publiekelijk aan te bieden. Ik heb er al 1 uit de kickstarter campaign, en ben er erg blij mee. Kabel is stevig, mooi afgewerkt, en beeldkwaliteit is prima.

Je mag de mijne wel voor 379 overnemen hoor, scheelt je weer 2 tientjes....Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:48:
Zo duur? Ze hadden hier 2 maanden terug bij de Media Markt 3 liggen voor 60 euro...Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:48:
Maar goed, die leverancier van Bol probeerde tijdje terug PS Vita voor 499 euro te verkopen... en dat voor de normale model dus geen Mega Pack.
[ Voor 14% gewijzigd door Mizgala28 op 03-07-2016 15:17 ]
Zijn er hier nog mensen die over een klein uurtje HDRetrovision SNES kabels gaan aanschaffen?
Ze accepteren helaas alleen credit cards en die heb ik niet
Edit: Ik heb maar gewoon een 3V Voucher gekocht
Nu is het wachten tot ik de kabel binnen krijg.
Ze accepteren helaas alleen credit cards en die heb ik niet

Edit: Ik heb maar gewoon een 3V Voucher gekocht
[ Voor 55% gewijzigd door Seroczynski op 03-07-2016 23:38 ]
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Dit weekend een mager weekendje.
Ni No Kuni, Mirage sessions LE en Tales of symphonia binnen gekregen.
Verder nagekeken welke kant ik nou op wil qua verzamelen, het is te veel en te groots aan het worden. Daarom besloten om te beginnen mijn gameboy collectie de deur uit te doen. (alleen boxed pokemon hou ik)
Daarna even verder kijken. Ik heb echt nog een shitload aan playstation 1en 2 games en iets van 120 megadrive en master system spellen waar ik ook over twijfel.
Ni No Kuni, Mirage sessions LE en Tales of symphonia binnen gekregen.
Verder nagekeken welke kant ik nou op wil qua verzamelen, het is te veel en te groots aan het worden. Daarom besloten om te beginnen mijn gameboy collectie de deur uit te doen. (alleen boxed pokemon hou ik)
Daarna even verder kijken. Ik heb echt nog een shitload aan playstation 1en 2 games en iets van 120 megadrive en master system spellen waar ik ook over twijfel.
Ik kan geen duidelijk antwoord vinden op de vraag waar die schakelaar op de adapter goed voor is. Ik zie er een brightness icoontje bij staan, maar kan je iets aan/uit schakelen of is het een slider? Kan jij dit beantwoorden aangezien jij er al een hebt?zzattack schreef op zondag 03 juli 2016 @ 11:21:
[...]
Echt heel veel? Nee. Voor het kritisch oog is het wel merkbaar.
Overigens is hdretrovision bijna zo ver om SNES component kabels publiekelijk aan te bieden. Ik heb er al 1 uit de kickstarter campaign, en ben er erg blij mee. Kabel is stevig, mooi afgewerkt, en beeldkwaliteit is prima.
[afbeelding]
Die kabel ziet er erg netjes uit.
Nu vraag ik me af, werkt die ook op de N64 en volgens mij gebruikte de GC ook dezelfde aansluiting? Dat zou namelijk wel heel gaaf zijn.
Nu vraag ik me af, werkt die ook op de N64 en volgens mij gebruikte de GC ook dezelfde aansluiting? Dat zou namelijk wel heel gaaf zijn.
Arunia schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:43:
Die kabel ziet er erg netjes uit.
Bron: HDRetrovision.com FAQWill the SNES cable work with my Nintendo 64?
The short answer is "no". The long answer is: depending on when your Nintendo 64 was manufactured, it might be possible to internally modify the console to work with our cable. Keep in mind though, that our cable design is based upon measurements taken from various revisions of the SNES. Depending on the type of mod performed, you could get different results. We have officially recommended this specific mod performed by RetroFixes to allow certain N64s to be compatible with our cable.
How about the Gamecube?
Sorry, the SNES cable will not work with the NTSC Gamecube. The North American Gamecubes do not output the required signals from the Analog A/V port. Only the PAL Gamecubes do and we have not measured the signals or specifically designed the circuit to accomodate this. On the other hand, a project we had our sights on for a while would be duplicating the official Gamecube Component Cable. This is the one that goes in the Digital A/V port, which unfortunately only half of the Gamecubes have. Nintendo dropped the port sometime during the Gamecube's life to save on costs. Although it is a project we would like to do, we can't delegate any resources to it right now.
Will the SNES cable work on "X" modded console, since it uses the same A/V connector port?
It's hard to say for sure, since not all console modifications are created equally. The SNES cable was designed by taking measurements from various SNES consoles, so using them with other non-SNES devices is not 100% guaranteed to work. We're hoping that the community will experiment on its own and test our products with as many devices as possible.
Hij werkt niet, althans niet standaard, op N64 en NGC. De N64 kan wel zodanig gemod worden dat dit wel werkt geloof ik. Wat betreft de slider: dit is inderdaad om de brightness aan te passen. Als ik het me goed herinner zit er een 75Ohm weerstand in de RGB lijnen op PAL consoles en niet op NTSC consoles. Dit is dan ook het enige verschil tussen NTSC en PAL versies van de RGB SCART kabels. Ik gok dat de brightness schakelaar deze weerstanden overbrugt.
Ok, ik heb een US N64 en EU Pika edite. en ik heb een EU GC vanaf launch.
Wordt voor mij dus gewoon afwachten of ze die kabels uit gaan brengen.
Ga in iedergeval die store in de gaten houden voor de SNES kabel.
Ze claimen mid-augustus een grotere levering van kabels te hebben, dus dan zou je het weer kunnen proberen.Arunia schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:05:
Ok, ik heb een US N64 en EU Pika edite. en ik heb een EU GC vanaf launch.
Nu ben ik erg benieuwd naar het verschil. Het is denk ik een kwestie van tijd voordat er een goedkoper alternatief is, de ontwikkelkosten moeten er nu uit.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik zal sowieso wat foto's en vergelijkingen maken op het moment dat ik de kabel binnen heb. Heb een CRT en plasma TV waarop ik het wil gaan testen.
Verwijderd
YouTube: Console Wars - Contra (Super Nintendo vs Sega Genesis)
Nieuwsgierig naar mijn lievelings Youtube retrogame channel?
Ze hebben maar 13k subscribers en verdienen het om te groeien!
Te gekke intro, uniek concept en zowel grappig als informatief.
Ik noem mezelf nooit een fan van een Youtube channel maar Console Wars is te gek voor iedereen die de 16-bit console wars heeft mee mogen maken of gewoon van de MD en/of SNES houdt
Ik noem mezelf nooit een fan van een Youtube channel maar Console Wars is te gek voor iedereen die de 16-bit console wars heeft mee mogen maken of gewoon van de MD en/of SNES houdt
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:59:
YouTube: Console Wars - Contra (Super Nintendo vs Sega Genesis)

Verwijderd
@AyeAyeCaptain: Is niet mijn channel hoor (was 't maar waar).
Dat ik uitgerekend een link plaats van een episode waarin Genesis wint is weer een ander verhaal.
Dat ik uitgerekend een link plaats van een episode waarin Genesis wint is weer een ander verhaal.

http://www.marktplaats.nl...df&previousPage=lr&pos=18
Verdacht lage prijs, ik zie die game regelmatig duurder dan dit...
Verwijderd
Zou best kunnen hoor, het originele doosje zit er niet bij en de prijs komt redelijk overeen met de cart only prijs die ik in webshops weleens voorbij zie komen voor Hagane.Mizgala28 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:19:
Moet eerlijk zeggen dat niet zo heel lang geleden deze game cib voor rond de 150 ging hooguit 200.Mizgala28 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:19:
Videotheek cases met originele inlay voegen niet veel waarde toe mocht je het niet hebben gezien.
Het is trouwens dankzij de manual dat het nog 150 euro is anders was het veel dichterbij de 100 euro.
Moet wel zeggen over mensen op marktplaats die enkel als ophalen verkopen dat ze veel potentiele kopers mislopen.
Het is echt niet altijd zo dat iemand in de buurt het spel wil kopen en al helemaal niet altijd voor een hoge prijs.
[ Voor 14% gewijzigd door gast7 op 04-07-2016 21:37 ]
Inderdaad. De markt voor zo'n game is al klein en als je alleen ophalen als optie hebt, dan maak je de markt alleen maar kleiner.gast7 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:36:
[...]
Moet wel zeggen over mensen op marktplaats die enkel als ophalen verkopen dat ze veel potentiele kopers mislopen.
Het is echt niet altijd zo dat iemand in de buurt het spel wil kopen en al helemaal niet altijd voor een hoge prijs.
Overigens is Hagane wel 1 van de weinige SNES spellen waar ik nog naar op zoek ben, dus als iemand deze toevallig heeft liggen.... let me know
[ Voor 13% gewijzigd door xelfer op 05-07-2016 14:12 ]
Man, man, man. Ik zit echt te wachten op al die heerlijke pakketjes die deze en/of volgende week bij mij binnenkomen (en dat wil ik graag even delen
)
Als ik de SuperCIC mod succesvol weet uit te voeren ga ik deze console ook met Retr0bright behandelen. Dat zal dan een first voor mij worden, alhoewel ik het recept al meer dan een jaar compleet heb liggen.
- HDRetrovision SNES kabel
- Pre-programmed SuperCIC voor mijn PAL SNES
- SD2SNES cartridge
- 16GB SD kaartje
Als ik de SuperCIC mod succesvol weet uit te voeren ga ik deze console ook met Retr0bright behandelen. Dat zal dan een first voor mij worden, alhoewel ik het recept al meer dan een jaar compleet heb liggen.
Ik heb via het AssemberGames forum een compleet kitje besteld van Bad_Ad84. Hiermee heb ik in-game reset, superCIC en 50/60 Hz switchess functionaliteit. Het kitje komt met een custom PCB, maar eigenlijk weet ik niet goed hoe die er uit ziet of hoe veel makkelijk dit de installatie maakt. Het enige waar ik tegenop zie is het optillen van de PPU1 en PPU2 legs

Ha! De echte 16-bit wars speelde ruim voor de release van de MD en/of SNES natuurlijk. De M68K home computers wars (Amiga 500 vs Atari 512ST/1024ST) waren veel eerder!Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:59:
Hebben we deze al gezien? Ok, de muziek zal niet voor een ieder aanslaan maar het gaat om de beelden.
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs
Ik heb 3 Game Boy spellen met een lege batterij. Pokemon Red, Pokemon Blue en Donkey Kong Land III
Ik heb nog een aantal CR2025 batterijen over die ik gebruikte voor Pokemon Gold en Silver spellen, kan ik deze ook voor Red en Blue gebruiken? standaard hebben die een CR1616 batterij als ik me niet vergis.
Ik heb nog een aantal CR2025 batterijen over die ik gebruikte voor Pokemon Gold en Silver spellen, kan ik deze ook voor Red en Blue gebruiken? standaard hebben die een CR1616 batterij als ik me niet vergis.
Verwijderd
Iemand ervaring met de Ps2 expansion bay HDD?
Ik word een beetje moe van de memory cards voor de ps2. Er past echt veels te weinig op. Heb nu iets van 110 ps2 games en een hoop die ik nog wel wil kopen. En om nou iedere keer te moeten switchen en kijken op welke memory card wat staan, kan dat niet makkelijker?
Afhankelijk van wie je het vraagt zeggen sommige dat je de HDD niet kan gebruiken voor saved games, andere zeggen weer dat het wel kan maar een limiet heeft van 128mb, (alsnog 16 memory cards in 1) en anders lees ik weer dat een hoop games het als 8mb zien of hem helemaal niet zien. Heb een hoop gelezen dat dit met freemcboot achtige software te doen moet zijn maar daar begrijp ik ook niet al te veel van. Iemand ervaring hier mee voordat ik een fat + adapter + HDD aanschaf?
Ik word een beetje moe van de memory cards voor de ps2. Er past echt veels te weinig op. Heb nu iets van 110 ps2 games en een hoop die ik nog wel wil kopen. En om nou iedere keer te moeten switchen en kijken op welke memory card wat staan, kan dat niet makkelijker?
Afhankelijk van wie je het vraagt zeggen sommige dat je de HDD niet kan gebruiken voor saved games, andere zeggen weer dat het wel kan maar een limiet heeft van 128mb, (alsnog 16 memory cards in 1) en anders lees ik weer dat een hoop games het als 8mb zien of hem helemaal niet zien. Heb een hoop gelezen dat dit met freemcboot achtige software te doen moet zijn maar daar begrijp ik ook niet al te veel van. Iemand ervaring hier mee voordat ik een fat + adapter + HDD aanschaf?
Ja. Zo Lang het doosje dicht gaat, past het gewoon. Is gewoon een grotere capaciteit.Ike. schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:21:
Ik heb 3 Game Boy spellen met een lege batterij. Pokemon Red, Pokemon Blue en Donkey Kong Land III
Ben bekend met de kit maar geef de voorkeur aan die van borti die over het cartridge slot gaat. Scheelt een hoop draadjes.Seroczynski schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:36:
Het enige waar ik tegenop zie is het optillen van de PPU1 en PPU2 legs
Optillen van legs moet je voorzichtig mee zijn inderdaad. Ik gebruik altijd een fijn pincet met gebogen uiteinden. Hiermee kun je de pin van 2 kanten tegelijk vastpakken, en dan met hetelucht de pin verwarmen. Rustig de pin met pincet recht omhoog tillen, zonder kracht te zetten.
Het kan ook door ze omhoog te wippen ook met een stevige naald of scherp mesje, maar is iets riskanter, en grotere kans dat je hem schuin optilt, dus nog een 2e keer moet rechtbuigen. Verwarmen met soldeerbout en optillen met mesje is ook nog mogelijk maar nog iets lastiger. Als het geen routineklusje voor je is, vooral goed de tijd nemen, geen kracht zetten, en zeker niet met de soldeerbout druk uitoefenen.
Thanks voor je tips. Ik ben niet bekend met borti, en zocht in eerste instantie enkel voor een pre-programmed chip toen ik Bad_Ad tegen kwam. Het optillen van de pootjes is zeker geen routineklus voor me maar ik heb nog wel wat kapotte Xbox360 moederborden liggen waar ik wel wat ervaring mee kan opdoen. Ik zal nog even een pincet met krom uiteindelijk aanschaffen, was in eerste instantie van plan een Stanleymes te gebruiken maar daar heb je veel minder controle mee.zzattack schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:05:
[...]
Ben bekend met de kit maar geef de voorkeur aan die van borti die over het cartridge slot gaat. Scheelt een hoop draadjes.
Optillen van legs moet je voorzichtig mee zijn inderdaad. Ik gebruik altijd een fijn pincet met gebogen uiteinden. Hiermee kun je de pin van 2 kanten tegelijk vastpakken, en dan met hetelucht de pin verwarmen. Rustig de pin met pincet recht omhoog tillen, zonder kracht te zetten.
Het kan ook door ze omhoog te wippen ook met een stevige naald of scherp mesje, maar is iets riskanter, en grotere kans dat je hem schuin optilt, dus nog een 2e keer moet rechtbuigen. Verwarmen met soldeerbout en optillen met mesje is ook nog mogelijk maar nog iets lastiger. Als het geen routineklusje voor je is, vooral goed de tijd nemen, geen kracht zetten, en zeker niet met de soldeerbout druk uitoefenen.
Verder ga ik een soldeerbout gebruiken voor het verwarmen van de pootjes, omdat ik geen hetelucht soldeerbout hebt
Voor zover ik weet waren er maar een paar spellen die officieel gebruik maakte van de HDD in de PS2 expansion bay in de vorm van installatie en/of save games.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:25:
Met bepaalde "homebrew" software genaamd HDLoader was het mogelijk om de HDD te gebruiken voor het afspelen van (eigenlijk alle) spellen die daar geen ondersteuning voor hadden. Met een ander stukje software was het mogelijk om een USB-stick te gebruiken als Memorycard; maar alleen icm met HDLoader.
Heb ik ook een tijdje geleden gedaan omdat ik de originele gba het best in de hand vindt liggen. Ik vond het modden zelf goed te doen. Dat plastic heb je zo weggesneden, en het is slechts 1 draadje wat je hoeft te solderen. Ik heb er inmiddels Zelda Link's awakening, Oracle of ages en The minish cap op uitgespeeld en ben nu bezig met Oracle of seasons.Robolokotobo schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:18:
Ik heb een aantal GBA's gekocht. Is voor mij toch de ideale manier om de Super Mario games te spelen. Één van de schermen zit flink wat krasjes op. Kan dat ergens mee gepolijst worden en zo ja waarmee? Kan ik ergens een nieuw origineel glaasje krijgen? Ik zou er graag één willen modden met een GBA SP scherm, maar dat is nog best pittig. Er moet een heel klein puntje gesoldeerd worden. En er moet plastic aan de binnenkant van de behuizing weg gesneden worden
[afbeelding]
SH|T Happens
Dat is tof. Ik krijg er na een tijd spelen toch een beetje last van mijn rechter hand van. Die heb ik een keer geblesseerd met Taekwon-do. Ik had hier laatst een PS Vita. Daar kon ik wel helemaal probleemloos op gamen. Maar het aanbod in games voor de Vita was niet helemaal mijn ding. Ik ben nu bezig met Final Fantasy Brave Exvius op mijn Android telefoon
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Ik heb er eentje met 40GB HDD voor Linux. Nee, je kunt er geen savegames op opslaan omdat 98% van de spellen niet begrijpt dat er een HDD is aangesloten. Alleen spellen die op de HDD (deels) geïnstalleerd worden kunnen er iets mee, maar zelfs dan twijfel ik over de opslag van daadwerkelijke savegames. Zou het niet doen met dat doel in je hoofd in ieder geval. Een HDD an sich in je PS2 is dan wel weer nice to haveVerwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:25:
Er is inderdaad iets meer mogelijk met Open ps2 Loader. Maar sommige spellen zouden dit niet herkennen, en of niet kunnen gebruiken.Exorcist schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:42:
[...]
Ik heb er eentje met 40GB HDD voor Linux. Nee, je kunt er geen savegames op opslaan omdat 98% van de spellen niet begrijpt dat er een HDD is aangesloten. Alleen spellen die op de HDD (deels) geïnstalleerd worden kunnen er iets mee, maar zelfs dan twijfel ik over de opslag van daadwerkelijke savegames. Zou het niet doen met dat doel in je hoofd in ieder geval. Een HDD an sich in je PS2 is dan wel weer nice to have
Hier meer info over een VMC in OPL . http://opl.sksapps.com/index.php?opl=vmc.html
De SD2SNES is binnen en werkt gelukkig perfect
Had het besteld via een Duitse webshop en het verbaaste me wel dat het gewoon in een bubbeltjesenveloppe kwam en niet in een klein doosje o.i.d.
Heb mijn "echt oude" SNES weer eens aangesloten met een universele adapter.. heb nu twee groene horizontale strepen in beeld. Zal eerst een losse originele adapter op de kop tikken.
Ook meteen een lading translations gedownload, waaronder Seiken Densetsu 3 natuurlijk ^^ Het speelt toch allemaal wat leuker op de echte hardware vind ik
Mijn HDRetrovision bevindt zich nog altijd in de VS, dus daar kom ik later nog mee. Net zoals de Retr0bright behandeling en de SuperCIC mod etc.
Heb mijn "echt oude" SNES weer eens aangesloten met een universele adapter.. heb nu twee groene horizontale strepen in beeld. Zal eerst een losse originele adapter op de kop tikken.
Ook meteen een lading translations gedownload, waaronder Seiken Densetsu 3 natuurlijk ^^ Het speelt toch allemaal wat leuker op de echte hardware vind ik
Mijn HDRetrovision bevindt zich nog altijd in de VS, dus daar kom ik later nog mee. Net zoals de Retr0bright behandeling en de SuperCIC mod etc.
Deze week o.a. het volgende binnen gehengeld:

Los van de non-retro games (nog in afwachting van Steins Gate, Carmageddon) ook nog Sim City Creator voor de Wii gekocht. Als het goed is heb ik dan alle console/handheld Sim City games die zijn uitgebracht.
X-Treme Express had ik ergens als tip gelezen en via eBay aangeschaft. Van de week met een vriend gespeeld en het bevalt enorm; racen met treinen, elkaar jennen door elkaars spoor te pakken met wissels en zo hard gaan dat je net niet uit de bocht vliegt. Dit i.c.m. het op tijd moeten remmen bij het station en anders alsnog kunnen verliezen maakt het een erg leuk spel om met vrienden te spelen. Je vergeet al vrij snel de povere graphics (spel staat nota bene op een CD, niet DVD).
Verder eindelijk Stupid Invaders voor de Dreamcast gekocht. Niet goedkoop, niet duur (20 Euro) maar stond al lang op mijn lijstje. Nog steeds bezig om alle point and click games te verkrijgen die op consoles zijn uitgebracht. Willy Beamish voor de Sega CD staat als volgende gepland

Los van de non-retro games (nog in afwachting van Steins Gate, Carmageddon) ook nog Sim City Creator voor de Wii gekocht. Als het goed is heb ik dan alle console/handheld Sim City games die zijn uitgebracht.
X-Treme Express had ik ergens als tip gelezen en via eBay aangeschaft. Van de week met een vriend gespeeld en het bevalt enorm; racen met treinen, elkaar jennen door elkaars spoor te pakken met wissels en zo hard gaan dat je net niet uit de bocht vliegt. Dit i.c.m. het op tijd moeten remmen bij het station en anders alsnog kunnen verliezen maakt het een erg leuk spel om met vrienden te spelen. Je vergeet al vrij snel de povere graphics (spel staat nota bene op een CD, niet DVD).
Verder eindelijk Stupid Invaders voor de Dreamcast gekocht. Niet goedkoop, niet duur (20 Euro) maar stond al lang op mijn lijstje. Nog steeds bezig om alle point and click games te verkrijgen die op consoles zijn uitgebracht. Willy Beamish voor de Sega CD staat als volgende gepland
Verwijderd
X-Treme Express is idd een fantastische game. Heb sowieso wel een zwakte voor die maffe simple 2000 games. Voordeel is ook dat deze nog lekker goedkoop is. Zelfs de game mania verkoopt die regelmatig voor 2 euro.Exorcist schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 13:00:
Exact.Kijk, doen er geen uren mee op een avond maar meestal mixen we die ideale "tussendoor" MP games met elkaar. Beetje Micro Machines, beetje Mario Smash Football, Virtua Tennis 2 en dan bijv. ook deze.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 14:36:
[...]
X-Treme Express is idd een fantastische game. Heb sowieso wel een zwakte voor die maffe simple 2000 games. Voordeel is ook dat deze nog lekker goedkoop is. Zelfs de game mania verkoopt die regelmatig voor 2 euro.
Zijn er soortgelijke minder bekende games zoals deze?
Verwijderd
Minder bekend weet ik niet, maar komt wel uit de Simple 2000 serie. Vrijwel ieder apart of uniek budget spel op de ps2 komt oorspronkelijk hier uit. Ook de wat meer WTF games zoals Demolition Girl, OneChanbara, en Papparazi komen hier uit. Maar ook titels die heel erg bekend zijn geworden zoals Dynasty Warriors en Earth Defence Force.Exorcist schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 18:55:
[...]
Exact.Kijk, doen er geen uren mee op een avond maar meestal mixen we die ideale "tussendoor" MP games met elkaar. Beetje Micro Machines, beetje Mario Smash Football, Virtua Tennis 2 en dan bijv. ook deze.
Zijn er soortgelijke minder bekende games zoals deze?
Persoonlijk kan ik Earth Defence Force, Zombie Virus, en Tokyo Road Race wel aanraden. Maar naast Simple 2000 zijn er ook nog zat andere "lekker voor een paar potjes" games voor de ps2 zoals Cel Damage Overdrive en Tokyo Xtreme Racer,
Ik ga 's zoeken. Paparazzi toevallig ook laatst gekocht, maar dat is niet echt een MP spel. Hou van die simpele couch games om met één of meer vrienden lokaal te spelenVerwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 19:35:
[...]
Minder bekend weet ik niet, maar komt wel uit de Simple 2000 serie. Vrijwel ieder apart of uniek budget spel op de ps2 komt oorspronkelijk hier uit. Ook de wat meer WTF games zoals Demolition Girl, OneChanbara, en Papparazi komen hier uit. Maar ook titels die heel erg bekend zijn geworden zoals Dynasty Warriors en Earth Defence Force.
Persoonlijk kan ik Earth Defence Force, Zombie Virus, en Tokyo Road Race wel aanraden. Maar naast Simple 2000 zijn er ook nog zat andere "lekker voor een paar potjes" games voor de ps2 zoals Cel Damage Overdrive en Tokyo Xtreme Racer,
Verwijderd
Ik speel eigenlijk met meerdere vrienden alleen xbox en xbox 360 games. Maar een hoop xbox games zijn er ook op de ps2. Deze speel ik graag met vrienden en zijn er volgens mij ook voor de ps2:Exorcist schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 19:39:
[...]
Ik ga 's zoeken. Paparazzi toevallig ook laatst gekocht, maar dat is niet echt een MP spel. Hou van die simpele couch games om met één of meer vrienden lokaal te spelen
- 007 Nightfire
- Timesplitters Future Perfect
- Burnout 3 Takedown
- Cel Damage
- Outrun 2006
- Tony Hawks Pro Skater 3
- Tiger Woods Pro PGA Tour 05
En de Tekken games. Daarnaast zijn er ook nog wel een hoop simpele ps1 games die op de ps2 draaien en leuk zijn met vrienden zoals Bushido Blade en Crash Team Racing en natuurlijk Worms World Party
Yes, bovenstaande games zijn inderdaad bekend. 007, TimeSplitters (Xbox LAN) en Burnout passeren iig vaak de revue. Cel Damage zal ik aanschaffen. Outrun heb ik volgens mij, maar nooit MP gedaan. Tekken en overige fighting games vind ik niet geweldig.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:15:
[...]
Ik speel eigenlijk met meerdere vrienden alleen xbox en xbox 360 games. Maar een hoop xbox games zijn er ook op de ps2. Deze speel ik graag met vrienden en zijn er volgens mij ook voor de ps2:
- 007 Nightfire
- Timesplitters Future Perfect
- Burnout 3 Takedown
- Cel Damage
- Outrun 2006
- Tony Hawks Pro Skater 3
- Tiger Woods Pro PGA Tour 05
En de Tekken games. Daarnaast zijn er ook nog wel een hoop simpele ps1 games die op de ps2 draaien en leuk zijn met vrienden zoals Bushido Blade en Crash Team Racing.
Net eveneens Battle Construction Vehicles aangeschaft voor 3,24 Pond :
Met m'n vrouw speel ik dan nog Super Monkey Ball (NGC) en Lego spellen (PS3/PS4). gedeelde smart is toch halve smart

Verwijderd
Die game ziet er geweldig uit. Die ga ik ook bestellen.Exorcist schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:19:
Net eveneens Battle Construction Vehicles aangeschaft voor 3,24 Pond :
[video]
[b]Exorcist schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:19
Tekken en overige fighting games vind ik niet geweldig.
Smaken verschillen maar.....een heel genre?!
Bijvoorbeeld een soul calibur of een ready 2 rumble was iets van mijn 'non fg' vrienden destijds ook erg leuk vonden. Of iets als smash brothers? (Wat ik dan persoonlijk weer niet geweldig vind, maar in theorie kan het awesome four player fun zijn)
10 second ninja DONE
Dit topic is gesloten.