Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.624 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://vignette4.wikia.nocookie.net/mugen/images/b/b2/Goomba_Emoticon.gif/revision/latest?cb=20140627185757, nice :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zakkenwasser op 06-06-2016 11:41 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

gast7 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:30:
[...]

Het is zeker vaag ik kan soms ook niet geloven wat ik in de deals tegenkom . Maargoed veel deals die ik maak zijn ook vreemd :+

Ik ben verder niet van plan om extra flash carts te halen tenzij ik er toevallig tegen aanloop.

Ik verzamel enkel speelbare titels en ik krijg er toch altijd weer aardig wat binnen voor leuke prijzen waaronder echte top titels.

Met de games die ik al origineel heb is er niet echt een behoefte om extra geld uit te geven aan flash carts, heb zelfs de afgelopen week gratis betere cib europese neo geo pocket games toegevoegd, wat betere ps1 games en wat nette staat cib shoot em up non duitse gameboy classic games maar vooral veel ongewonere shoot em ups voor de ps2

Tevens dit weekend een cib dreamcast op de kop getikt met een paar betere games voor minder dan 50 euro :*)

Ben zelf op het moment bezig met shinobi X voor de saturn en fire shark, shining force II op de megadrive _/-\o_
Rare deals, rare verkopers.. :+ Je ziet vanalles in de games-scene. Sowieso is het leuker om met serieuze verzamelaars te handelen. Nette prijs, en daarna vooral genieten van je game in de kast/vitrine/console :D

Leuk dat je zoveel plezier hebt van Shinobi X en dat ik dat hier in het topic ook echt teruglees! Vond het ook een vette game :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Eindelijk! De gameroom begint er gestaag te komen O+ Had een preview ook al in Post je gameroom! - deel 3 geplaatst, maar mag natuurlijk ook niet hier ontbreken.

Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/tcl9xfxan/Foto_08_06_16_15_38_43.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/be4uothe7/Foto_08_06_16_16_49_16.jpg

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Bellerophon schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:16:
Eindelijk! De gameroom begint er gestaag te komen O+ Had een preview ook al in Post je gameroom! - deel 3 geplaatst, maar mag natuurlijk ook niet hier ontbreken.

[afbeelding]

[afbeelding]
Welk ikeameubel is dat?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cool! Eens kijken of die kast is te voorzien van de deurtjes uit de Kallax. De maten zien er wel zo uit namelijk :o

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Touchdomex schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:47:
[...]

Cool! Eens kijken of die kast is te voorzien van de deurtjes uit de Kallax. De maten zien er wel zo uit namelijk :o
Kan dit anders vanavond wel even uitproberen voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

[...]

Moet altijd lachen als ik Kallax zie langskomen van de Ikea. Diverse accounts van mij heten Kalax03 :+ (Hoe ik erop ben gekomen, ik weet het niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

iPodKiller schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:54:
[...]

Moet altijd lachen als ik Kallax zie langskomen van de Ikea. Diverse accounts van mij heten Kalax03 :+ (Hoe ik erop ben gekomen, ik weet het niet)
haha! :D Had ook wel Expedit willen zeggen. Heb beide hier toch staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
Ik moet ook nodig eens een kastje kopen/maken om de games netjes op te bergen :) en een manier om de cartridges leuk te displayen. helaas schuine zolderwanden dus dat limiteert je wat.

Die kallax/ikea blokkenkasten heb ik ook inderdaad :) maar dan van Praxis. Blijven best functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
  • Laatst online: 06-09 12:35
Deze week de security bits voor de nintendo cartridge binnen gekregen. De niet goed werkende super mario kart opengemaakt. Van binnen is er niets te zien. Wel de contactpunten met koperpoets en daarna met alcohol schoongemaakt, maar nog steeds onderstaand probleem.

Het er iemand nog een idee wat ik kan proberen? Het enige wat ik zelf nog kan bedenken is het vervangen van de batterij.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PmNDrch.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flyboarder schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:58:
Deze week de security bits voor de nintendo cartridge binnen gekregen. De niet goed werkende super mario kart opengemaakt. Van binnen is er niets te zien. Wel de contactpunten met koperpoets en daarna met alcohol schoongemaakt, maar nog steeds onderstaand probleem.

Het er iemand nog een idee wat ik kan proberen? Het enige wat ik zelf nog kan bedenken is het vervangen van de batterij.
Is dit met sommige andere games ook zo? Kijk eens naar je kabel, maak die schoon, druk die goed aan, of probeer een andere. Heb ook een ps1 die vage glitches heeft zoals hud niet tonen in bepaalde games of FMV's die het niet doen. Komt ook door de kabel en als ik een andere gebruik gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
De enige ander game die ik heb is super mario world en die doet het perfect. Helaas geen andere kabel, zal deze is schoonmaken kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:18
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:24:
[...]

Is dit met sommige andere games ook zo? Kijk eens naar je kabel, maak die schoon, druk die goed aan, of probeer een andere. Heb ook een ps1 die vage glitches heeft zoals hud niet tonen in bepaalde games of FMV's die het niet doen. Komt ook door de kabel en als ik een andere gebruik gaat het wel goed.
Heb je de contactpunten van de cartridge al een schoongemaakt met een Staedtler Mars 52650 gum?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

[...]

En dat kan :D

Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/c9ejub1qn/Foto_09_06_16_20_39_07.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/55g16zlvz/Foto_09_06_16_20_39_27.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dat is echt extreem ruig! Ik ga eens denken want voor die prijs hoef ik het niet te laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Touchdomex schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:47:
[...]

Dat is echt extreem ruig! Ik ga eens denken want voor die prijs hoef ik het niet te laten
En vooral handig tegen de lagen stof 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flyboarder schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:58:

[afbeelding]
Speel je toevallig met een usa game op een euro snes? Bij de release destijds had een videotheek al een usa cart, maar via mijn convertor had ik ook van die vage gfx glitches. Via andere convertor ging het wel goed... Uiteindelijk de europese cart gekocht een volledig grijs gespeeld

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyboarder
Het is een euro game op een euro snes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Minder retro maar desalniettemin een erg prettige aankoop (morgen binnen):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ToPNIze0qb7jD7kn9fKAwxsw/full.jpg

Beide Railfan games voor de PS3. Vind het concept erg grappig en kwam ze bij toeval tegen op MP voor, gezamenlijk, een leuke prijs. Volgens mij ook relatief zeldzaam dus in toekomstig perspectief een leuke aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hmm, misschien wel interessant om GameBoy-games (en andere emulators) op af te spelen. Als ik af en toe de echte weer eens in de hand neem valt me meteen weer op wat een ergonomisch onding het is en dat vooral het scherm *** is zo zonder backlight. Op MP staan er best wel wat. Zijn er bepaalde types die je het beste kunt hebben, net zoals dat bij PSV was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai op die van mij ook al jaren CFW. Op het moment 6.60 Pro B10, en daar dik tevreden over. Alleen was ik benieuwd of het verstandig is om in te loggen op PSN. Ik heb geen zin dat mij account gebanned wordt en dus niks meer aan mijn PS+, PS3 en PS4 heb.

Is het verstandiger om gewoon een PSP zonder CFW te halen voor PSN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 22:36

Cyphax

Moderator LNX
Ik gebruik die van mij uiteindelijk het meest voor psp-games. Er staat wel een custom firmware op maar ik weet zo niet welke. Emulatie is het toch net niet. Snes is eigenlijk te langzaam zonder frameskup en dat is weer zo zonde... Psx2psp is dan wel weer aardig maar sommige games hangen vroeger of later. Hele ding bevriest dan.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt de PSOne Classics voor de PSP hé. Ik kan me zo geen spel bedenken van de PSX die ik op de PSP zou willen emuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:45
Chronocross, Castlevania Chronicles zijn er twee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04:08
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:20:
Je hebt de PSOne Classics voor de PSP hé. Ik kan me zo geen spel bedenken van de PSX die ik op de PSP zou willen emuleren.
Same here, PS1 games werken vanwege de 2de joystick beter op de Vita, tenzij het een PS1 game is die geen joystick gebruikt dan zal een PSP of Vita niks uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:49:
Ik draai op die van mij ook al jaren CFW. Op het moment 6.60 Pro B10, en daar dik tevreden over. Alleen was ik benieuwd of het verstandig is om in te loggen op PSN. Ik heb geen zin dat mij account gebanned wordt en dus niks meer aan mijn PS+, PS3 en PS4 heb.

Is het verstandiger om gewoon een PSP zonder CFW te halen voor PSN?
Ik zou het sowieso niet doen, maar volgens mij is met de laatste CFW zo dat deze start zonder CFW en je iedere keer de software moet starten. Maar een PSP kost nauwelijk iets, koop dan een tweede en hiu hem "origineel". Heb nu geen enkele PSP met mijn PSN-ID gekoppeld volgens mij, zie ook niet echt in waarom. Maar het risico nemen...mwa :)

Afbeeldingslocatie: http://vignette4.wikia.nocookie.net/mugen/images/b/b2/Goomba_Emoticon.gif/revision/latest?cb=20140627185757

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:20:
Je hebt de PSOne Classics voor de PSP hé.
Ik niet denk ik :D Eens kijken wat dat is. :)
Ik kan me zo geen spel bedenken van de PSX die ik op de PSP zou willen emuleren.
Even los van die PSOne Classics: Final Fantasy (7, 8, 9), de Tekken-serie, Soul Blade, Chrono Cross, MSG... er zijn in elk geval een hoop PSX-classics die leuk zijn om te spelen. :)
Of het PSX2PSP emulatie is weet ik niet, daar draaien die games eigenlijk te soepel voor. Maargoed, sommige doen het dus niet goed (zoals Soul Blade :|).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Zijn er dan nog mensen die via PSN op de PSP spelen? Dat gebeurd toch eerder op PS3/4 en Vita?
Was die store al niet gesloten voor de oude PSP?

http://www.playstationlif...-psn-store-to-be-removed/

Afbeeldingslocatie: http://bit.ly/1XQ1P2y Afbeeldingslocatie: http://bit.ly/1VTuqlQ

[ Voor 18% gewijzigd door Zakkenwasser op 12-06-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb dat ding nog nieteens kunnen verbinden aan m'n wifi, hij doet alleen wep ofzo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Cyphax schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:25:
Ik heb dat ding nog nieteens kunnen verbinden aan m'n wifi, hij doet alleen wep ofzo. :+
Had dit probleem eerst ook.
Met WPA/WPA 2 personal settings connect hij gewoon wel. Afbeeldingslocatie: http://bit.ly/1XQ1P2y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Recentelijk weinig echt retro games gekocht vanwege meerdere recentere aankopen voor de PS4, One en WiiU op de eerder genoemde PS3 games na. Vandaag wel Jaws Unleashed voor de PS2 binnen. Toch ook wel een geinig spel om in de collectie te hebben, en nog niet eens zo slecht (had ik wel verwacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:28:
Recentelijk weinig echt retro games gekocht vanwege meerdere recentere aankopen voor de PS4, One en WiiU op de eerder genoemde PS3 games na. Vandaag wel Jaws Unleashed voor de PS2 binnen. Toch ook wel een geinig spel om in de collectie te hebben, en nog niet eens zo slecht (had ik wel verwacht).
Ik ben zelf ook minder met retro bezig. Iedereen en zijn moeder zit nu Marktplaats te spammen met idiote biedingen op alles wat maar een beetje retro is. Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik 80 procent van de spellen die ik wil hebben al heb.

Recentelijk heb ik wel een Virtual Boy incl. 7 games boxed in uitstekende conditie op kunnen pikken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xelfer schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:47:
[...]

Ik ben zelf ook minder met retro bezig. Iedereen en zijn moeder zit nu Marktplaats te spammen met idiote biedingen op alles wat maar een beetje retro is. Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik 80 procent van de spellen die ik wil hebben al heb.

Recentelijk heb ik wel een Virtual Boy incl. 7 games boxed in uitstekende conditie op kunnen pikken. :)
Nice, staat ook nog op mijn lijst..iedere keer als ik er één zie dan twijfel ik. Mijn vrouw roept dan "die moet je kopen!" maar vind het dan alsnog te duur voor iets wat ik neerzet als accessoire (maar goed, dat is zo goed als mijn hele collectie feitelijk :) ). Ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 16:02
Ik had afgelopen week nog een leuke find voor maar liefst 4 euro :)
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/3145uvm.jpg

Alle spellen schoongemaakt en ik heb weer wat games om uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
sarlo schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:38:
Ik had afgelopen week nog een leuke find voor maar liefst 4 euro :)
[afbeelding]

Alle spellen schoongemaakt en ik heb weer wat games om uit te spelen.
Nice, goeie vondst :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Weet iemand waar nog een fatsoenlijke Sony PSP fat accu te krijgen is? Heb al gezocht maar grotendeels alleen namaak accu's te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-09 23:23
W00fer schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:30:
Weet iemand waar nog een fatsoenlijke Sony PSP fat accu te krijgen is? Heb al gezocht maar grotendeels alleen namaak accu's te krijgen.
Wat is daar mis mee dan? Beter dan niks toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
MartijnAbel schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 19:38:
[...]

Wat is daar mis mee dan? Beter dan niks toch?
Behalve wanneer die zogenaamde nieuwe accu de lading net zo slecht vast houdt als die 15 jaar oude en versleten accu van Sony. Dan is het zonde van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Flozem schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:21:
[...]

Behalve wanneer die zogenaamde nieuwe accu de lading net zo slecht vast houdt als die 15 jaar oude en versleten accu van Sony. Dan is het zonde van je geld.
Ik denk dat je nogal overdrijft. Spreek je uit ervaring?
Ik heb meerdere accu's uit het buitenland gehaald(imitatie) en die werken tot op de dag van vandaag nog perfect.

[ Voor 14% gewijzigd door MartijnAbel op 14-06-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
W00fer schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 17:30:
MartijnAbel schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:31:
[...]

Ik denk dat je nogal overdrijft. Spreek je uit ervaring?
Ik heb meerdere accu's uit het buitenland gehaald(imitatie) en die werken tot op de dag van vandaag nog perfect.
Who needs UMD anyway? O-)

Afbeeldingslocatie: https://i562.photobucket.com/albums/ss62/twenchao/6882ed2a396dc69bba049afea142c4d5.jpg
Bron: http://www.acidmods.com/f....msg272596.html#msg272596

[ Voor 9% gewijzigd door Zakkenwasser op 14-06-2016 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaming nieuws met een sterke link naar een geliefd retro game personage.

In Oktober verschijnt het 6e deel van de Skylanders serie genaamd Imaginators.

In het 5e deel werden er voor de Nintendo WiiU versie al 2 gast Skylanders geïntroduceerd: Bowser en DK.

In het komende deel zal de PS4 een gast Skylander krijgen: de PSX held Crash Bandicoot*

*Crash Bandicoot zal ook werken op de Xbox one en WiiU versies maar gaat exclusief verkocht worden in de ps4 bundel.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2016 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/j17hug.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Een vriend heeft een japanse MKII gekregen. Weet iemand of dit te spelen is op een europese SNES? Of heeft hij daar een coverter voor nodig? Hij heeft het uiteraard al geprobeerd maar kreeg geen beeld. We weten nu alleen niet of dat aan de cartridge ligt of aan type snes/cartridge combo.

Het gaat om de volgende game;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T5FxQ3tF4OwFoMjS1lqwfQbx/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nkP7O73RszWR6x0DTWRiPhNz/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nilltris: De SNES is region locked en speelt helaas geen Japanse of Amerikaanse games af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:45:
@Nilltris: De SNES is region locked en speelt helaas geen Japanse of Amerikaanse games af.
Met een converter kom je er wel, voordat wij een Amerikaanse SNES hadden gebruikten wij een converter op onze Europese.

Met de N64 anders opgelost, wij hebben een EU en een Japanse variant, bij de Japanse de plastic bij de cartridge slot eruit gesloopt en viola ineens kunnen wij US en JP Games spelen (echter vanwege hardware verschillen tussen US/JP en EU hebben wij de Europese voor games ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Flozem schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:21:
[...]

Correct, het is meerdere malen bevestigd dat de namaak PSP accu's lang de beloofde mAH's niet halen en dus een stuk kortere speelduur hebben dan opgegeven. Bovendien is de batterij level meting niet correct aangezien ze geen Sony gecertificeerde chips gebruiken. In de batterij zit namelijk een chip (later ook wel als de bekende unbricking tool gebruikt).

Helaas is Sony omstreeks 2010/2011 gestopt met het produceren van PSP 1000 3.6v 1800mAH accu , waarschijnlijk om de push richting de PSPGo / PSP 3000 en PSVita series door te zetten. Mijn PSP 1000 blijft het echter gewoon prima doen (stevig gebouwd) dus zou zonde zijn als ik die niet meer kon gebruiken.
Zeer interessante mod, bedankt. Echter laat ik mijn PSP het liefste ongeopend. Ik heb enige ervaring met het uit elkaar schroeven van Minidisc walkmans en de schroefjes en platte printplaten zijn zo ontzettend klein geworden dat ik het risico niet wil lopen dat ie straks niet meer werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door W00fer op 15-06-2016 02:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
W00fer schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 02:39:
Zeer interessante mod, bedankt. Echter laat ik mijn PSP het liefste ongeopend. Ik heb enige ervaring met het uit elkaar schroeven van Minidisc walkmans en de schroefjes en platte printplaten zijn zo ontzettend klein geworden dat ik het risico niet wil lopen dat ie straks niet meer werkt.
Durf ik ook niet aan, maar ik zou het wel kunnen. Liever dat mijn PSP nog maagd blijft op dat gebied O-)

Ik hoop dat de techniek van de accu in de nabije toekomst, (net zoals met microSD grootte en duo microSD->Memstick ProDuo adapters), ook alleen maar beter zal worden. Zodat je alleen maar een replacement accu hoeft te kopen waar 10 - 100x zoveel vermogen inzit.

Vroeger was het namelijk ook zeer ondenkbaar om 256 / 400GB in je PSP te stoppen proppen, maar vandaag de dag is het mogelijk!

http://www.pocket-lint.co...hs-and-power-over-the-air

*Blijft hoop houden*

Update 18-06-2016:
Vandaag mijn Photofast dual microSD adapter -> Memorystick ProDuo binnen gekregen en tadaaa

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/NJ27vkb7e1v9T2jtIQ7ZcLZ7/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/egyWk6xXqASNXrsmYVc5Ekab/full.jpg

8) 8) 8)

[ Voor 35% gewijzigd door Zakkenwasser op 18-06-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Vandaag de 150 in 1 nes cartridge binnen, doet het ding niks... In de omschrijving stond voor zowel european als american nes, maar niks is minder waar. Wss dus een ntsc cartridge :(

Edit! Als de cartridge geplaatst is, de console aanzetten en 5x op de reset knop drukken. Dan switch je de cartridge naar PAL.

[ Voor 26% gewijzigd door MartijnAbel op 18-06-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
En anders mod je je nes, de lockout-chip is niet zo lastig te disablen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
AyeAyeCaptain! schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:14:
[...]

Update 18-06-2016:
Vandaag mijn Photofast dual microSD adapter -> Memorystick ProDuo binnen gekregen en tadaaa

[afbeelding]

[afbeelding]

8) 8) 8)
Waar heb je die gekocht? Wil er ook wel eentje... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Flozem schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:21:
[...]

Waar heb je die gekocht? Wil er ook wel eentje... _/-\o_
Die kun je volgens mij wel overal op ebay kopen. Die van mij komt van PCYCOPY(spanje).

[ Voor 17% gewijzigd door Zakkenwasser op 18-06-2016 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MartijnAbel schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:45:
Vandaag de 150 in 1 nes cartridge binnen, doet het ding niks... In de omschrijving stond voor zowel european als american nes, maar niks is minder waar. Wss dus een ntsc cartridge :(

Edit! Als de cartridge geplaatst is, de console aanzetten en 5x op de reset knop drukken. Dan switch je de cartridge naar PAL.
Afbeeldingslocatie: https://www.reboot.ms/forum/virtualdr/www.virtualdrive.cc/NES_lockout_pin4.jpg

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
AyeAyeCaptain! schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:25:
[...]

Die kun je volgens mij wel overal op ebay kopen. Die van mij komt van PCYCOPY(spanje).
Thx voor de link. Straks ff bestellen voor die paar centen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Flozem schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:37:
[...]

Thx voor de link. Straks ff bestellen voor die paar centen. :)
Ik ben nu nog alles aan het terugzetten. Weet nog niet hoe goed deze presteert t.o.v die single adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
AyeAyeCaptain! schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:25:
[...]

Hoe snel gaat dat tov een memory stick duo? Het duurt steeds nogal lang om een lijst thumbnails te genereren... Is net zoiets als een webpagina die als je onderaan bent pas items gaat inladen. Maakt het heel lastig om een bepaalde game te vinden. Is zo'n collectie een beetje doorzoekbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Cyphax schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:55:
[...]

Hoe snel gaat dat tov een memory stick duo? Het duurt steeds nogal lang om een lijst thumbnails te genereren... Is net zoiets als een webpagina die als je onderaan bent pas items gaat inladen. Maakt het heel lastig om een bepaalde game te vinden. Is zo'n collectie een beetje doorzoekbaar?
. Ik maak dankbaar gebruik van catagories lite plugin. :) Dat werkte met 128gb gewoon uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:24

auto660

1991 240 GL Brick

Bij het opruimen ben ik nog 2 Commodore handboeken tegengekomen. Heeft iemand hier nog interesse in?

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/PAjZlXLondOSNDskcwlF7FRf/medium.jpg

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
i know, maar blijkt gewoon een switch in die cartridge te zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
De snelheden:

(Single converter + Evo microsd 128gb)
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/A26sshojvgfiv8h2AgSfQlQd/full.jpg

(Dual converter + 2x 128GB Evo / Evo+ microsd)
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/O8Hmfom7jMT0gAhrIXIHHP7C/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
AyeAyeCaptain! schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:42:
De snelheden:

[afbeelding]

[afbeelding]
nice... meteen besteld. Nu nog een betere accu en twee micro-sd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Flozem schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:22:
[...]

Nu nog een betere accu en twee micro-sd. :)
En tijd, vergeet tijd zeker niet! Als je alles hebt is dat leuk mits je er tijd voor hebt. 8)7

Pas trouwens op met microsd via ebay, veel is fake en geven foutieve waarden aan. Die van mij heb ik gewoon via een webshop (pricewatch) besteld.

[ Voor 16% gewijzigd door Zakkenwasser op 18-06-2016 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 12:18
Wat Japanse spellen van een maat van mij overgenomen. Had hij paar jaar geleden gekocht toen hij op vakantie was in Tokyo. Hij gaat verhuizen en moest deze kwijt.
Mocht ze goedkoop overnemen. Hij had er nog meer, maar dat waren Super Famicom spellen en wat shmups voor de Famicom. Ik vond dit al genoeg van mijn budget voor de komende maanden afknabbelen...

Japanese games 01

Japanese games 02

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Eindelijk één van de (vind ik) mooiste Limited Edition's voor de PS3 kunnen toevoegen aan de collectie:

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/rXLAmJI2DckI6rtvIVNusBpe/full.jpg

Ook deze kwam ik voor weinig geld tegen:

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/WYQipPHcvZxnFzpB1HOqJ4yr/full.jpg

Een leuk weetje: de Final Fantasy XIII Collector's Edition is alleen in Europa uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi. Die Bioshock heb ik destijds voor 25 Euro (nieuw) weten te krijgen. Mag ik vragen wat je kwijt was? Idem voor Siren Blood Curse. Destijds voor 5 Euro (begintijd PS3) gekocht maar schijnt nu lastiger te vinden te zijn.

Die Bioshock is met die LP erbij idd één van de tofste collector's editions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik heb recent ook een pickup gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s0qwnh3.jpg?1

Eindelijk een goede CRT TV voor mijn retro consoles. Het is een 32 inch Bang & Olufsen Beovision Avant 32 100 Hz. Ben er erg blij mee moet ik zeggen. Uitstekend geluid en beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Exorcist schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:59:
Mooi. Die Bioshock heb ik destijds voor 25 Euro (nieuw) weten te krijgen. Mag ik vragen wat je kwijt was? Idem voor Siren Blood Curse. Destijds voor 5 Euro (begintijd PS3) gekocht maar schijnt nu lastiger te vinden te zijn.

Die Bioshock is met die LP erbij idd één van de tofste collector's editions.
De Bioshock 2 Limited Edition heeft me sealed € 30,00 gekost. Siren Blood Curse was € 7,50, deze is helaas niet sealed, maar wel in echte nieuwstaat. Bioshock 2 Limited Edition destijds ook voor € 25,00 bij de Free Record Shop gekocht, helaas snel erna weer verkocht (ik kreeg een goed bod en hij nam veel ruimte in). Ik vond het altijd één van de origineelste en mooiste PS3 Limited Editions, omdat er eens niet een beeldje bij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:30:
[...]

De Bioshock 2 Limited Edition heeft me sealed € 30,00 gekost. Siren Blood Curse was € 7,50, deze is helaas niet sealed, maar wel in echte nieuwstaat. Bioshock 2 Limited Edition destijds ook voor € 25,00 bij de Free Record Shop gekocht, helaas snel erna weer verkocht (ik kreeg een goed bod en hij nam veel ruimte in). Ik vond het altijd één van de origineelste en mooiste PS3 Limited Editions, omdat er eens niet een beeldje bij zat.
Netjes. Ja, is het gewoon waard al is het vanwege het bijzondere karakter. Eigenlijk zonde dat ze destijds gedumpt werden voor zo weinig geld. Siren is ook een mooi bedrag overigens. Moet zelf nog eens achter de PS2 versies aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de legale emulator spelers is er een leuke humble bundle, veel neo geo toppers en zelfs een remake van kof98 (voornamelijk balance dacht ik)
Link
Nb: in tegenstelling tot 'normale' bundels is deze (nog) maar 2 dagen geldig

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10 17:29
Sagat schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 00:08:
Voor de legale emulator spelers is er een leuke humble bundle, veel neo geo toppers en zelfs een remake van kof98 (voornamelijk balance dacht ik)
Link
Nb: in tegenstelling tot 'normale' bundels is deze (nog) maar 2 dagen geldig
Dus je hoeft bij wijze van maar 1 cent te betalen voor de eerste laag games? Is dat maandelijks of slechts 1x?

Zelf geen pc gamer, dus ik zal het niet gaan gebruiken maar interessant aanbod.

KOF 98 UM heeft trouwens wel slechtere muziek en tunes dan de originele KOF 98 wat mij de voorgaande titel ondanks veel minder personages en extra's toch de voorkeur heeft.

Tevens zijn de meeste neo geo games op diverse ports uitgebracht waaronder de remake van KOF 98 op de ps2 ook in Pal.

[ Voor 20% gewijzigd door gast7 op 22-06-2016 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 21:44
Kwam deze twee pareltjes tegen tijdens het opruimen; de eerste twee Red Cat games! :D
Geen console games, maar wilde jullie deze toch niet onthouden :)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/Red%20Cat%203.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/Red%20Cat%201.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/Red%20Cat%202.jpg

Toch wel twee van de betere Davilex games ooit gemaakt. Hier heb ik echt heel veel tijd ingestoken toentertijd.

Kan me nog herinneren dat je deze als kiddo bij de rabobank kreeg bij een of andere actie ergens in de 90's.
Nog meer mensen die ook deze games vroeger echt compleet plat gespeeld hebben?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Sagat schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 00:08:
Voor de legale emulator spelers
Bestaan die? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Eigenlijk zijn alle emulators legaal, het zijn de ROM's die illegaal zijn, dat een emulator die kan afspelen maakt deze niet illegaal.

Is net als met iTunes of Windows Media Player, dat deze illegaal gedownloade muziek kunnen afspelen maakt ze niet illegaal, de muziek die illegaal gedownload wordt echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik probeer zoveel mogelijk piracy vrij te zijn met games, dus ook met roms. Ik heb dus deze bundel al gekocht, heb ook diverse antology games op ps2 en x360 en de bekendste is natuurlijk super mario all stars, en heb ook helemaal 1 pc engine game via de vc. (soldier blade! _/-\o_ )
Maar eerlijk is eerlijk heb ook veel ( insert jochem myers HEEL HEEL VEEL) roms die ik niet gekocht heb. Maar zodra er een legale netflix voor retrogames is word ik lid.

@gast
Minimum is 1 euro geloof ik. Werd vroeger veel misbruik van gemaakt. Bots kochten dan massaal voor een cent om door te verkopen of traden :N

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Mizgala28 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:33:
[...]

Eigenlijk zijn alle emulators legaal, het zijn de ROM's die illegaal zijn, dat een emulator die kan afspelen maakt deze niet illegaal.

Is net als met iTunes of Windows Media Player, dat deze illegaal gedownloade muziek kunnen afspelen maakt ze niet illegaal, de muziek die illegaal gedownload wordt echter wel.
Ik doelde meer op "spelers" in de zin van mensen die het spelen, niet de software zelf. Overigens emuleer ik zelf vrij weinig, maar wanneer ik het wel doe ga ik geen moeite doen om alle roms "legaal" te verkrijgen. Mijn hoofd argument hiervoor is dat alle legale roms gebonden zijn aan bepaalde platformen en daar heb ik een hekel aan. Sowieso koop ik eigenlijk zelden tot nooit digital only games.

[ Voor 12% gewijzigd door xelfer op 23-06-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Btw metal slug fans hier? Sowieso erg geliefd verzamelobject (puur afgaand op de prijzen). Maar ook gewoon goede en leuke games. Een vriend van me is behoorlijk achievement hunter en 'moet' nog het spel metal slug 3 uitspelen zonder af te gaan. Hij heeft quasi serieus mijn hulp gevraagd..........lijkt me wel leuke uitdaging, moet ik dus gaan bepalen of ik de arcade versie oefen (rom van neo geo), of degene uit mijn ps2 collectie, of mijn humble bundle variant, waarvan ik niet weet of dat een remake is of ook puur de rom :D
Hij zelf speelt het op 360 waar ik hem nou net weer niet heb.......geloof ik..... :S

Oh en stoppen met diablo 3, redelijk verslaafd momenteel (even spelen en dan zijn er opeens een paar uur verdwenen voor je er erg in hebt ;w )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 15:56
Ik was zelf ook niet zo heel erg van het emuleren...

Totdat ik (hier?) de Super Mario Galaxy-video zag. Thuis maar eens geprobeerd en wauw, het lijkt wel een Wii U game. En dan ook nog een topper!
Staat ook op 5x de interne resolutie, dus dan is het niet raar dat het er mooier uitziet... maar dat is toch wel anders dan dedicated op de Wii

Dus voor de Wii ga ik misschien toch wat meer emuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, en mogelijk kun je dan ook de controls aanpassen? Ik vond zelf het schudden erg vervelend bij galaxy...was wel een van mijn eerste wii ervaringen (buiten sports), bij DK en nsmb vind ik het inmiddels niet irritant meer.

Het is volgens mij echter wel een kwestie van tijd tot er een galaxy bundel/remake komt (wii u of nx straks), als die er zou komen zou ik die dan zeker wel halen. Ninty kennende zou je dan wsl geen/weining gfx updates krijgen, en ik verwacht ook niet veel keuze in de controls.....) dan blijft de vrijheid toch wel leuk.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Sagat schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:05:
Ik probeer zoveel mogelijk piracy vrij te zijn met games, dus ook met roms. Ik heb dus deze bundel al gekocht, heb ook diverse antology games op ps2 en x360 en de bekendste is natuurlijk super mario all stars, en heb ook helemaal 1 pc engine game via de vc. (soldier blade! _/-\o_ )
Maar eerlijk is eerlijk heb ook veel ( insert jochem myers HEEL HEEL VEEL) roms die ik niet gekocht heb. Maar zodra er een legale netflix voor retrogames is word ik lid.

@gast
Minimum is 1 euro geloof ik. Werd vroeger veel misbruik van gemaakt. Bots kochten dan massaal voor een cent om door te verkopen of traden :N
Ik snap dat er wetten en regeltjes gemaakt zijn om auteur, fabrikant en software bedrijf te beschermen tegen verliezen omdat iedereen anders zou gaan downloaden. Verliezen die worden gemaakt omdat software niet meer in winkels word verkocht, dankzij gratis alternatief.

Het liefst zou ik alles ook origineel willen hebben, maar om nu een "netflix voor gaming" te spekken voor de oude roms die al eeuwen niet meer in de winkels liggen vind ik weer een beetje te zot voor woorden.

Op welke manier krijgt een auteur / fabrikant / software bedrijf derving als heel Nederland (bijvoorbeeld) alle SNES rom games download?

Welk ander alternatief zou er zijn om (bijvoorbeeld) alle SNES roms te downloaden? Hoe zou ik via andere legale wegen aan mijn SNES rom games moeten komen? (Dus niet de originele versies, maar puur voor emulator).

Die wetjes en regeltjes zijn zo debiel dat ik me daar absoluut geen schuldgevoel door kan laten krijgen.

* Zakkenwasser zou zeker geen auto downloaden! O-) 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Zakkenwasser op 25-06-2016 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

23 jaar geleden kreeg ik mijn eerste Megadrive en vandaag de dag kan ik het af en toe nog altijd niet laten om de SEGA fanboy uit te hangen.

Dit zijn mijn 2 nieuwste aanwinsten: Power Drive; vettere soundtrack dan de SNES versie, meer detail in de graphics (vooral in de dessert levels en het licht van de koplampen ziet er veel beter uit). Maar vooral dankzij een betere processor een snellere en vloeiendere gameplay.

Another World: Waar Nintendo zelfs deze game van censuur voorzag is de Megadrive versie de originele ongecensureerde editie van de game :)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2ikyz5z.jpg

@Sagat: Ik heb Metal Slug Anthology op Wii en het is de vetste originele compilatie disc uit mijn gehele game collectie.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@console 4 life
Fanboy onderbouwt vind ik leuk! Ik kende powerdrive niet eens als game, misschien is proberen!

@captain
Dingen als netflix en spotify waren vroeger ook ondenkbaar. In deze markt is het onmogelijk. Maar als ik voor 10-15 euro maand alles kan spelen? Of ala netflix ouder spul en eigen produkties? Psn plus en games with gold doen het al een beetje maar je snapt wat ik bedoel. En dan ook ala die streaming diensten op alles kunnen spelen uiteraard. I have a dream ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat: Powerdrive is een top down view arcade rally racer met schade module, geld sparen voor nieuwe cars , en power ups zoals een klokje die de tijd stil zet en een powerboost.

Moet eerlijk zeggen dat ik de game als kind ook had en het wat moeilijk is het nostalgische gevoel aan de kant te zetten maar ik kan toch wel beweren dat het een erg leuke overlooked 16 bit race game is.

Aanradertje en niet duur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over another world wilde ik nog even een losse post typen (speciaal voor naar mijn pc gegaan ipv touch typen op telefoon :P ). Ik vond dat zo'n mooi spel destijds. De intro alleen al......geniaal. Misschien wel het eerste spel waarbij ik echt een film gevoel kreeg. Ik weet niet of die ook in de md versie zit, ik speelde het destijds op de amiga 500. Alleen een nadeel, het spel was best frusterend moeilijk, ik ben er nooi ver in gekomen, het was ook echt trial and error gameplay. Wat ik iig niet leuk vond. Volgens mij heb ik de remake (van de opvolger flashback) op xbox of playstation.......kon ook zijn dat het alleen de demo was. was wel grappig maar niet iets waar ik mee verder wilde

heh misschien nog is kijken naar powerdrive dan (mijn md collectie expanden, bestaat nu uit sonic 1, donald duck quackshot en een wazige surf game?! :D ).....is de euro versie te doen of is dat gevalletje old school brakke pal versie?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat; Alle cutscenes van Another World (waarvan de Windows 95 versie de beste schijnt te zijn) zitten ook in de Megadrive versie. Het enige dat ontbreekt is de zoom functie.

Kimble Justice (Niet schrikken; tegenwoordig Kim Justice) heeft een goed informatief YouTube filmpje over de game en de geschiedenis ervan op zijn uhhhh haar kanaal staan.

Daaruit blijkt dat Flashback niet de opvolger is (heb ik zelf ook altijd gedacht) maar een rip off die door Another world geïnspireerd is en waar hele andere mensen aan gewerkt hebben.

Ik moet Another world zelf nog uitproberen, Flashback had ik al en behoort ook zeker niet tot mijn favoriete games, ik heb ze eigenlijk puur omdat ik ze zie als zeer belangrijk in de game geschiedenis qua het begin van filmische cutscenes.

Powerdrive loopt erg smooth in de PAL version. Ook Powerdrive vond (volgens horen/zeggen) zijn originele oorsprong op de Amiga maar de controls schijnen in die versie minder te zijn.

Hoewel ik zelf nooit een Amiga in mijn bezit heb gehad, hoef ik maar een blik op mijn Megadrive collectie te werpen om te beseffen wat een geweldige game library de Amiga heeft. De Megadrive heeft op zichzelf al een top library aan games en dat veel Amiga games hun weg naar de Megadrive gevonden hebben maakt de Megadrive library alleen maar sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
AyeAyeCaptain! schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:42:
De snelheden:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb dezelfde converter gekocht en hier twee 32GB Sandisk kaartjes in gestopt. Helaas herkent en formatteerd de PSP maar 1 van de kaartjes. Mijn PSP2000 draait permanent op CFW 6.60 PRO-B10 trouwens.

Doe ik iets fout, of is dit een DOA? Beide micro SD kaartjes werken wel afzonderlijk via slot 1. :S

Na wat ge-Google vermoed ik dat ik de kaart via PC moet formatteren, maar dan moet ik eerst een cardreader hebben die MSDuo slikt... :F

[ Voor 9% gewijzigd door Flozem op 25-06-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Flozem schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:11:
[...]

Ik heb dezelfde converter gekocht en hier twee 32GB Sandisk kaartjes in gestopt. Helaas herkent en formatteerd de PSP maar 1 van de kaartjes. Mijn PSP2000 draait permanent op CFW 6.60 PRO-B10 trouwens.

Doe ik iets fout, of is dit een DOA? Beide micro SD kaartjes werken wel afzonderlijk via slot 1. :S

Na wat ge-Google vermoed ik dat ik de kaart via PC moet formatteren, maar dan moet ik eerst een cardreader hebben die MSDuo slikt... :F
Je moet hem via de PSP formateren, dat werkte bij mij gewoon goed. Daarna er niet meer uithalen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
AyeAyeCaptain! schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:31:
[...]

Je moet hem via de PSP formateren, dat werkte bij mij gewoon goed. Daarna er niet meer uithalen! ;)
Dat werkt bij mij dus niet... Er wordt maar één kaartje geformatteerd. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Flozem schreef op zondag 26 juni 2016 @ 00:02:
[...]

Dat werkt bij mij dus niet... Er wordt maar één kaartje geformatteerd. :'(
Zijn beide kaartjes ExFat geformateerd en leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Nee - het zijn SDHC kaartjes en beide zijn FAT32 geformatteerd (door de PSP zelf). Ze hebben beide slot 1 al eens bewoond ondertussen.

Edit / Oplossing:

Uiteindelijk is mijn probleem opgelost door de beide micro-sd kaartjes afzonderlijk met een cardreader naar exFAT te formateren en vervolgens de PSP de gehele kaart in één keer als FAT32 te laten formateren. Het lijkt erop dat deze namaak Photofast adapters itt het origineel juist alleen met SDXC (exFAT) kaartjes worden herkend... :p

[ Voor 57% gewijzigd door Flozem op 26-06-2016 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
SDXC for the win _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:38
Goed om dit te lezen. Heb zelf 4x32GB sdhc kaartjes en de adapter moet nog binnen komen. 2 stuks dan voor 2 psp's.

Over de psp gesproken. Heb toen via ebay een in zeer goed staat zonder krasjes psp gekocht, maar bij aankomst had diegene dus de psp los in de originele doos gedaan zonder bescherming waardoor het scherm iig onder de krasjes zat. Laat nu net dat gedeelte van die psp ice silver als donor moeten dienen voor de psp 10th anniversary ffvii.
Uiteindelijk terug gestuurd met dreiging via PayPal, want bla bla postnl etc. Ja dag, niet mijn probleem.

Nu dus nog steeds op zoek naar een psp 2000 ice silver met goede schade vrije voorkant als donor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Arunia schreef op zondag 26 juni 2016 @ 08:58:
Over de psp gesproken. Heb toen via ebay een in zeer goed staat zonder krasjes psp gekocht, maar bij aankomst had diegene dus de psp los in de originele doos gedaan zonder bescherming waardoor het scherm iig onder de krasjes zat. Laat nu net dat gedeelte van die psp ice silver als donor moeten dienen voor de psp 10th anniversary ffvii.
Uiteindelijk terug gestuurd met dreiging via PayPal, want bla bla postnl etc. Ja dag, niet mijn probleem.

Nu dus nog steeds op zoek naar een psp 2000 ice silver met goede schade vrije voorkant als donor.
Het lijkt inderdaad onmogelijk een PSP in goede staat te vinden. NDS nooit een probleem, maar op een of andere manier hebben PSP eigenaren een aparte opvatting over nieuwstaat en nooit gebruikt, en vragen ze standaard een veel te hoge prijs. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Nooit gedacht dat emulatie hier zo hot zou zijn.

Ik dacht dat iedereen hier een retro snob was :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Flozem schreef op zondag 26 juni 2016 @ 09:20:
[...]

Het lijkt inderdaad onmogelijk een PSP in goede staat te vinden. NDS nooit een probleem, maar op een of andere manier hebben PSP eigenaren een aparte opvatting over nieuwstaat en nooit gebruikt, en vragen ze standaard een veel te hoge prijs. 8)7
Inderdaad.
Zegt dat ze opzich ook wel een psp go ambieert en dat deze omgekeerd in de kast kan staan. Want daar zit het plaatje.
Tot een paar maanden geleden stond er bij ons bij de Bart smit nog een go voor "maar" 179 euro. Geen idee of die er nog staat. Die prijs is wel erg overdreven, maar toch. 2e hands in de buurt wel met krasjes nog eentje.

En uiteraard kan er dat kaartje waarover gediscussieerd wordt ook in. Spellen heb ik zowel hardcopy als digitaal, dus dat lijkt me met die go geen probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 26-06-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig zijn psp schermpjes redelijk goedkoop te halen. Heb dat bij mijn eigen psp ook een keer gedaan toen die onder de krassen zat. Had het idee dat dat chinese namaak glaasje en beter uit zag dan die van Sony zelf.

Toen ik mijn psp kocht had ik de keuze tussen een normale psp en een Simpsons editie. Ik vond de gele kleur toen niet zo mooi maar daarna altijd blijven jeuken. Nu is die boxed gewoon niet meer te vinden zonder er 130 euro voor te betalen. :( Dat is echt de enige limited edition van een console die ik nog gewoon moet hebben/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Tja, voor de collectors vind ik het weer niets om daar namaak op te zetten. Gevoel misschien, maar mijn ervaring met de nds behuizingen was echt niks. Slecht in elkaar te zetten voor de phat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
AyeAyeCaptain! schreef op zondag 26 juni 2016 @ 10:26:
Nooit gedacht dat emulatie hier zo hot zou zijn.

Ik dacht dat iedereen hier een retro snob was :>
Ik vind het wel handig voor op vakantie en heb geen enkele moeite met het spelen van roms / iso's waarvan ik het origineel in mijn kast heb staan. Jammer alleen dat goede legale alternatieven (alles op één handheld device) er nog niet zijn. Het blijft een grijs gebied.

Spelen op der originele console vind ik overigens nog steeds de beste ervaring bieden. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Flozem op 26-06-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
En toen had mijn vrouw bij die Bart smit voor 90 euro een witte psp go nieuw. Die stond er dus nog steeds voor 179 euro. Snapten ze zelf ook niet dat bedrag. Haha. De ffvii psp2000 gaat op een houder omgekeerd met het spel in de vitrinekast op de computer/game kamer zodra die af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10 17:29
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 10:56:
Gelukkig zijn psp schermpjes redelijk goedkoop te halen. Heb dat bij mijn eigen psp ook een keer gedaan toen die onder de krassen zat. Had het idee dat dat chinese namaak glaasje en beter uit zag dan die van Sony zelf.

Toen ik mijn psp kocht had ik de keuze tussen een normale psp en een Simpsons editie. Ik vond de gele kleur toen niet zo mooi maar daarna altijd blijven jeuken. Nu is die boxed gewoon niet meer te vinden zonder er 130 euro voor te betalen. :( Dat is echt de enige limited edition van een console die ik nog gewoon moet hebben/
Dus je hebt vrijwel alle limited edition psp consoles of enkel de varianten die jij wilt hebben?
Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.