Het is bij mij (lang laaaaaaaang geleden) begonnen met de atari 2600. Daarna een nes, en pas daarna de 64. Eigenlijk wereld op zijn kop, maar het concept gratis software, en helemaal, kunnen spelen wat vriendjes spelen heeft dit veroorzaakt. Maar het ' tape' tijdperk daarmee overgeslagen.
Als ik ook terugdenk aan mijn c64 tijd kan ik me ook niet heel veel games herinneren die ik nu graag nog is zou willen spelen.
Zoals iemand al aangaf, veel games waren conversies die op andere systemen beter zijn. Vroeger was ik dolgelukkig met mijn c64 operation wolf, nu kan ik met hetzelfde gemak (of eigenlijk met meer gemakt, t.o.v. mijn echte disk) c64 versie) de arcade game spelen.
Ik heb om te checken of ik toch niet toppers gemist heb nog even een top 15 best c64 games lijstje gekeken op YT, en daar zaten een paar games bij die ik zelf gehad heb (ik+ en myth/myst (vergeet altijd hoe die game heet) turican en creatures en barbarian. Mogelijk vergeet ik er nog een paar.
Het punt is dat geen van deze games bij mij de drang opwekken op ' het oude beestje' weer aan te sluiten.
Myst en Turrican hebben wel de 'dark souls' factor....ze zijn erg pittig. Echter daar zit ook weer stukje ' control factor' in.......
En wat games die ik qua naam kende maar nooit gespeeld had (dizzy games, geen interesse in, niet mijn genre) en Uridium, WEL interesse in echter ik vrees dat dit me zal tegenvallen), ga ik wel testen een keer, mogelijk via de streaming website als deze nog bestaat)
Op de atari 2600 hetzelfde, uren doorgebracht met Asteriods, frogger, ms pacman, phoenix, galaxians en space invaders.....maar geen behoefte meer om dit nogmaals te spelen, de titles die een paar posts hierboven genoemd worden hebben dan wel weer mijn aandacht, toch dat onbekende.....echter in general ligt mijn hart toch meer bij 16bit.
En daarnaast ook de nes. Het was mijn 2e console, maar wel waar de games zowel technisch als inhoudelijk een gigantische sprong maakte. Zelda 1 (en in mindere mate 2) uiteraar mario, maar ook een solar jetman, en mega man! daar wordt ik nog steeds enthousiast van/over. Zeg nooit nooit, maar mijn nesje zal ik niet snel wegdoen.
Mochten deze spullen (c64/ atari 2600 gaan vertrekken zal ik hier nog wel een post doen. Wat de atari dan nog wel als voordeel heeft is zijn looks. Het is nog een ' woody' (darth vader?). Ik had in mijn vorige woning een vitrine kastje, mogelijk gaat ie daar nog terecht komen in mijn gameroom(pje)