Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.628 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@waah; Mijnziens is er niet al te veel verschil tussen de retrogame liefhebber en de retrogame verzamelaar.

Je gaat geen retrogames verzamelen als je er geen liefhebber van bent lijkt me.

Zoals boven al opgemerkt wordt: dat de classics waar er erg veel van in omloop zijn zoals bij de Zelda series alsmaar duurder worden is gewoon schadelijk voor de hobby.

Of je nu liefhebber of verzamelaar bent, in bijde gevallen horen zulke titels in je library thuis.

Wat is de scheidingslijn tussen een retrogame verzamelaar en een retrogame liefhebber?

Bij mij is 'ie er namelijk niet en ben ik liefhebber/verzamelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 13:45
gast7 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:59:
[...]

prijzen zijn gestegen in een paar jaar dat zijn oude prijzen die jij noemt.

Aardig wat waard en met gemak te verkopen voor veel hogere bedragen dan jij noemt. De prijzen die jij noemt zijn eerder voor een normale slechtere staat gba sp 15 a 20 euro aangezien deze in mooie staat ook voor hogere bedragen gaan.

Zolang er geen dode pixel lijnen zijn ongeacht de staat van de behuizing kan je er eigenlijk zowat minimaal 50 - 60 euro voor krijgen excl verzending. Er zijn wel meer mensen die een andere behuizing kunnen regelen voor dit. Als de handheld het doet is de behuizing minder belangrijk en blijkbaar vrij gewild waarbij mensen het in een ags 001 behuizing stoppen zoals jij beschrijft. Je bent niet de eerste.

Een in mooie staat (zonder) doos kan wel bijna 100 euro opleveren. Op ebay zelfs meer en daar komen de hoge prijzen vandaan. Met doos in nice staat 150 a 200 euro bedragen tegenwoordig.

Pak gewoon een gameboy player, GBA games op het grote scherm inplaats van op een mini scherm.

Ik snap sowieso niet de behoefte aan de gba sp ags 101. Je kan als je het echt perse op een handheld wil afspelen ook de ds lite pakken. Ik snap het punt nooit met die prijzen en het de voorkeur geven aan een ds lite die zowel beter is in beeld als geluid. 8)7
Wij hebben al een Gameboy Player en zo ook een DS Lite, echter wou ik een ander type scherm in mijn SP inbouwen puur voor de lol EN omdat deze voor de helft defect is en dus vervangen moet worden.

En aangezien ik dan toch bezig Ben, dan maar meteen goed doen in 1 keer dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:03:
Als Retro-gaming verzamelaar is het natuurlijk balen dat je die Snes + 10 games sealed in box niet voor 5 euro van de rommelmarkt kan halen. Want dan verdien je er niks meer op. Volgens mij verzieken de handelaren de markt meer, dan de liefhebbers.
Door handelaren ga ik vaak al niet meer naar rommelmarkten. Veel handelaren zijn toch wel de gieren de zich voeden met de karkassen van de verzamelaars.

Het is wel zo dat er op dit moment wel een rage is om games "uit je jeugd" opnieuw aan te schaffen en ik verwacht dat veel ouder spul over een tijd weer gewoon op marktplaats staat voor een lagere prijs. Een grote groep mensen van 20-35 jaar hebben in hun jeugd een NES/SNES/Mega Drive etc. gehad en die willen ze uit nostalgie graag weer hebben. Uiteindelijk doen veel mensen er dan toch niets mee en daarom verwacht ik dat de niet-hobbyisten op een gegeven moment hun spullen wel weer weg zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 12:06
Mizgala28 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:28:
[...]

Wij hebben al een Gameboy Player en zo ook een DS Lite, echter wou ik een ander type scherm in mijn SP inbouwen puur voor de lol EN omdat deze voor de helft defect is en dus vervangen moet worden.

En aangezien ik dan toch bezig Ben, dan maar meteen goed doen in 1 keer dacht ik.
Begrijp me niet verkeerd.

Het enige wat ik wil zeggen is dat er andere opties zijn die beter zijn dan de AGS 101.

In dit geval zijn ze zelfs goedkoper maar dat had ook anders kunnen zijn. Ik snap de vraag voor de Ags 101 niet er zijn haast geen voordelen en de reden waarom iedereen het wil hebben is omdat het betere belichting heeft dan de normale GBA SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 08:04
gast7 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:39:
[...]
Ik snap de vraag voor de Ags 101 niet er zijn haast geen voordelen en de reden waarom iedereen het wil hebben is omdat het betere belichting heeft dan de normale GBA SP.
Simpel. Het is een handheld waar de GBA cartridges volledig in passen, welke een fatsoenlijk groot en helder scherm heeft en een goede accuduur. Bovendien is de bouwkwaliteit wat betreft behuizing en knopjes een stuk beter dan de DS.

DS en DS lite vond ik voor GBA spellen net wat minder lekker spelen: de cartridge steekt uit en het scherm is wat klein (zeker gezien de aspect ratio) . GB Micro valt eveneens af om dezelfde redenen. GB player is niet handheld, maar uiteraard wel eens leuk om te gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Flozem op 05-04-2016 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Flozem schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 23:18:
[...]

Simpel. Het is een handheld waar de GBA cartridges volledig in passen, welke een fatsoenlijk groot en helder scherm heeft en een goede accuduur. Bovendien is de bouwkwaliteit wat betreft behuizing en knopjes een stuk beter dan de DS.

DS en DS lite vond ik voor GBA spellen net wat minder lekker spelen: de cartridge steekt uit en het scherm is wat klein (zeker gezien de aspect ratio) . GB Micro valt eveneens af om dezelfde redenen. GB player is niet handheld, maar uiteraard wel eens leuk om te gebruiken.
Ik heb net even gecheckt maar het scherm is ten eerste even groot als een gba scherm. Zelfde formaat ook voor ds games dus helemaal geen invloed dat het beeld vervormd is ook al lijkt het wel zo dat het scherm breder lijkt. Scherm is namelijk exact hetzelfde.

Bouw kwaliteit en knopjes ben ik het niet mee eens aangezien dat op de ds minimaal net zo goed is en dat mag ook wel aangezien dat een console is die je kapot speelt. tevens wat de uitstekende cardridge betreft de knoppen zitten verder uitelkaar en niet als een gba dus daar zul je haast geen last van hebben.

Qua batterij duur ben ik ook het ook oneens aangezien een ds lite wel 24 uur mee kan gaan zonder opgeladen te worden Een GBA sp slechts 18 uren. Dat is mijn ervaring en het kan verschillen per console.

Ik zie geen voordelen behalve dat het een gba sp is en dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is wat tot hoge prijzen lijdt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
gast7 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 00:21:
[...]

Ik heb net even gecheckt maar het scherm is ten eerste even groot als een gba scherm. Zelfde formaat ook voor ds games dus helemaal geen invloed dat het beeld vervormd is ook al lijkt het wel zo dat het scherm breder lijkt. Scherm is namelijk exact hetzelfde.

Bouw kwaliteit en knopjes ben ik het niet mee eens aangezien dat op de ds minimaal net zo goed is en dat mag ook wel aangezien dat een console is die je kapot speelt. tevens wat de uitstekende cardridge betreft de knoppen zitten verder uitelkaar en niet als een gba dus daar zul je haast geen last van hebben.

Qua batterij duur ben ik ook het ook oneens aangezien een ds lite wel 24 uur mee kan gaan zonder opgeladen te worden Een GBA sp slechts 18 uren. Dat is mijn ervaring en het kan verschillen per console.

Ik zie geen voordelen behalve dat het een gba sp is en dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is wat tot hoge prijzen lijdt :F
Net ff twee dezelfde spellen opgestart op mijn ds lite en gba sp ags101.

Scherm is op de ds wel degelijk kleiner. Zij het, fair is fair, 1 of 2 mm als ik de tekst zo bekijk. Ik denk niet eens zozeer het aantal pixels, maar eerder de montagediepte of iets dergelijks. Wat opvalt, is dat het ags101 scherm meer contrast lijkt te hebben.

https://www.dropbox.com/s...406_06_49_05_Pro.jpg?dl=0

Via r4 om de crop te laten zien op nds:
https://www.dropbox.com/s...406_06_47_07_Pro.jpg?dl=0

Lijkt me duidelijk dat de schermen niet identiek zijn.

Bouwkwaliteit is wel degelijk slechter. GBA SP is een tank itt de NDS. Of heb je nog nooit de iele / snel versleten knopjes en kapotte scharnier ervaren op de nds? GBA kan rustig een paar keer vallen, nds niet.

Batterijduur zal ik binnenkort eens testen. Maar ik moet zeggen dat ik in mijn SP inmiddels een NDS batterij heb zitten.

Overigens kun je gba games alleen via een gba linken. Enige nadeel van GBA SP is imho het nodig hebben van verloopstekker om een koptelefoon aan te sluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door Flozem op 06-04-2016 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Flozem schreef op woensdag 06 april 2016 @ 07:07:
[...]

Net ff twee dezelfde spellen opgestart op mijn ds lite en gba sp ags101.

Scherm is op de ds wel degelijk kleiner. Zij het, fair is fair, 1 of 2 mm als ik de tekst zo bekijk. Ik denk niet eens zozeer het aantal pixels, maar eerder de montagediepte of iets dergelijks. Wat opvalt, is dat het ags101 scherm meer contrast lijkt te hebben.

https://www.dropbox.com/s...406_06_49_05_Pro.jpg?dl=0

Via r4 om de crop te laten zien op nds:
https://www.dropbox.com/s...406_06_47_07_Pro.jpg?dl=0

Lijkt me duidelijk dat de schermen niet identiek zijn.

Bouwkwaliteit is wel degelijk slechter. GBA SP is een tank itt de NDS. Of heb je nog nooit de iele / snel versleten knopjes en kapotte scharnier ervaren op de nds? GBA kan rustig een paar keer vallen, nds niet.

Batterijduur zal ik binnenkort eens testen. Maar ik moet zeggen dat ik in mijn SP inmiddels een NDS batterij heb zitten.

Overigens kun je gba games alleen via een gba linken. Enige nadeel van GBA SP is imho het nodig hebben van verloopstekker om een koptelefoon aan te sluiten.
Niet zo precies gekeken naar het scherm vrij minimaal

Qua stevigheid, ik heb mijn ds lite wel een aantal keren van de trap laten vallen in het verleden 4 a 5 meter hoog. Doet het nog steeds zonder kapotte scharnieren. Geluk waarschijnlijk maar alsnnog zeker niet zo slap als je denkt. Als hij open staat dan kan ik je waarschijnlijk wel gelijk geven maar dan is een gba sp ook minder stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu jullie het toch over Gameboy hebben...

Past de GBA link cable ook in de Gameboy Player of in de DS?

Alle GB, GBC, en GBA games speel ik sowieso op de Gameboy Player maar om ooit Pokemon op 100% kompleet uit te kunnen spelen zal ik toch echt de cheat met de link cable uit moeten voeren, vandaar deze vraag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Jazeker zelfs de wireless versie

Tevens ook voor de link kabels van oudere gameboy games

ext port aan de voorkant is voor deze kabels

http://www.nintendo.com/c...e/gameboyplayer_multi.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Betreffende de gameboy discussie, in mijn ogen is de originele GBA ideaal: compact genoeg maar niet té klein voor mijn handen en als je er dan een ags-101 scherm insteekt heb je het beste van beide (maar aangezien de prijzen van de 101's de pan uitswingen is eigenlijk gelijk welk scherm met verlichting al een grote verbetering). Bijkomend voordeel, je kunt er alle games insteken van de classic tem de advance.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Bruiser schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:21:
Betreffende de gameboy discussie, in mijn ogen is de originele GBA ideaal: compact genoeg maar niet té klein voor mijn handen en als je er dan een ags-101 scherm insteekt heb je het beste van beide (maar aangezien de prijzen van de 101's de pan uitswingen is eigenlijk gelijk welk scherm met verlichting al een grote verbetering). Bijkomend voordeel, je kunt er alle games insteken van de classic tem de advance.
Eens maar daarom wil ik stiekem ook een Gameboy Micro vanwege het scherm. De enige reden dat ik speel op mijn DS is nog de verlichting op het scherm. Maar wil wat compacter/beter formfactor hebben daarvoor.

Een late DS zou ook nog wel een optie zijn eigenlijk maar ze liggen allemaal niet briljant in mijn handen. en GB en GBC kan ik dan niet meer spelen...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 10:25
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:23:
@waah; Mijnziens is er niet al te veel verschil tussen de retrogame liefhebber en de retrogame verzamelaar.
*snip*
Bij mij is 'ie er namelijk niet en ben ik liefhebber/verzamelaar.
Ben zeer zeker liefhebber, maar minder verzamelaar. Vroeger altijd mijn consoles bewaard omdat ik mijn games wilde kunnen blijven spelen. Nu emulatie in veel gevallen net zo speelbaar is, en in sommige gevallen speelbaarder (c64 en amiga spellen hebben minder laadtijd, is een pal nes/snes/md game slecht geconverteerd pak je de usa rom...geen problemen met oude controllers met issues) is de noodzaak een stuk minder.

Vanwege jeugd sentiment zal ik mijn Snes niet snel wegdoen. Maar voor de rest.......ik heb juist vanwege verzamel gevoelen een md gekocht, maar de eerste indruk Sonic, wat een matige pal versie is, i.t.t. emulatie op de x360 via de sega claccis collection (o.i.d), weet niet of ik die wil houden uiteindelijk. Ik heb het er al jaren over, maar mijn gameroom (in plaats van game zolder :( ) gaat er nu toch echt komen. Dan kan ik wel mijn meest gebruikte retro zut uitstallen en aansluiten, maar een pie in de woonkamer biedt me waarschijnlijk net zo veel lol als op de echte hardware spelen.

Helemaal als je ook nog is de hoofdprijs moet betalen voor een game. Ik houd van shmups en juist die wil ik dus wel gaan verzamelen voor de md, maar dan moet het wel betaalbaar zijn (en ik research dan eerst op de pal conversie ok was :) ) Tevens kan ik natuurlijk overwegen om oudere spellen te importeren en/of console modden......maar bij scenario 2 koop ik dan net zo lief een genisis ipv md.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat; Voor mij is het gebruik van de originele hardware altijd de kers op de taart.

Emulatie is voor mij als met een moderne bolide door een klassiek/nostalgisch stadscentrum rijden; je mist "the full touch" en om die toch te ervaren zul je met paard en wagen door dat klassiek nostalgische stadscentrum moeten rijden en het liefste nog met de klederdracht uit die tijd ook.

Sinds kort heb ik eindelijk weer een Dreamcast en het zijn voor mij de originele VMU en het geratel/herrie van de Dreamcast zelf die mijn Dreamcast ervaring kompleet maken.

Bij mijn geliefde Mega drive zijn het de gamecovers, de cartridges vasthouden en in de Mega drive stoppen om ze vervolgens met een originele gamepad te spelen wat mijn beleving kompleet maakt, en zo heb ik bij elke retro console wel iets dat ik mis met emulatie.

De Megadrive collection op de Xbox 360 heb ik zelf ook maar de meeste games vind ik niet lekker spelen en voelen voor mij niet zoals het hoort te voelen met de Dpad van de Xbox 360 controller. Sonic the Hedgehog op originele pal cartridge kan voor mij niets tegenop omdat dat een stukje puur jeugdsentiment voor me is.

Voor een JRPG maakt de Dpad niet zoveel uit en daarom gebruik ik de game eigenlijk bijna alleen voor de Phantasy star games. De originele zijn nogal duur en hebben 9 van de 10x ook nog eens een save batterij die het niet meer doet.

Hoewel ik er helaas niet veel heb in mn Mega Drive library zijn shmups vaak super vet op de Mega drive; Waar de SNES het meestal wint op gebied van sound en kleur heeft de Mega Drive een betere processor wat juist bij shmups goed tot zijn recht komt.

Toch probeer ik m'n Mega Drive liefde nu (voorlopig) enigzins aan de kant te zetten omdat het momenteel veel goedkoper is om me op GBA/PS3 en Xbox 360 te richten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:20:
[...]

Vanwege jeugd sentiment zal ik mijn Snes niet snel wegdoen. Maar voor de rest.......ik heb juist vanwege verzamel gevoelen een md gekocht, maar de eerste indruk Sonic, wat een matige pal versie is, i.t.t. emulatie op de x360 via de sega claccis collection (o.i.d), weet niet of ik die wil houden uiteindelijk. Ik heb het er al jaren over, maar mijn gameroom (in plaats van game zolder :( ) gaat er nu toch echt komen. Dan kan ik wel mijn meest gebruikte retro zut uitstallen en aansluiten, maar een pie in de woonkamer biedt me waarschijnlijk net zo veel lol als op de echte hardware spelen.

Helemaal als je ook nog is de hoofdprijs moet betalen voor een game. Ik houd van shmups en juist die wil ik dus wel gaan verzamelen voor de md, maar dan moet het wel betaalbaar zijn (en ik research dan eerst op de pal conversie ok was :) ) Tevens kan ik natuurlijk overwegen om oudere spellen te importeren en/of console modden......maar bij scenario 2 koop ik dan net zo lief een genisis ipv md.
Sonic is geen reden waarom ik voor megadrive verzamel.Iedereen denkt aan sonic bij de sega consoles deze discussie ga ik niet aan vrij matige games naar mijn mening en veel te vaak voorbij zien komen. Ik moet wel vermelden dat ik het jammer vind dat er minder mensen zijn die zo stereo type denken over de sega console :P omdat de prijzen van de andere goeie games de laatste tijd erg omhoog is gegaan waardoor deals haast niet meer te vinden zijn.

Origineel is voor mij het best het is net iets beter en dan niet perse qua gameplay maar met de cardridge, de controller en dergelijken originele gevoel, inderdaad met de phantasy star games kan het misschien wel handig zijn om het op een verzameling te spelen maar zo moeilijk is het niet om de save batterij te vervangen. Tevens voelt zo een verzameling goedkoop aan naar mijn mening en doet het de sega console niet veel goeds.

Ik denk dat voor veel mensen de lol eraf is door de te hoge kosten en dus overgaan op emulatie. Ik heb voorlopig nog zat games te spelen en vrijwel alles heeft me haast niks of weinig gekost voor de betere titels, dat is wat ik denk tenminste.

Tevens vandaag een nieuwe handheld aan de collectie toegevoegd voor niks.

Een cib europese Neo geo pocket console zilver grijs in nieuw staat. + metal slug first mission cib geen slechte start moet ik zeggen 8)

3 boekjes voor europese titels je zal er maar net een kwijt raken. De oranje folder is dan wel weer makkelijk te vinden bij elke andere game.

Ik zit nog wel te twijfelen of ik een bepaalde game uit de set wel of niet ga houden.

[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 06-04-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 17:03
Sagat schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:20:
[...]

Het is erg gemakkelijk om een md te modden met een region switch, de meeste games (die ik heb gezien in ieder geval) hebben ook geen region lock. Je kunt Sonic dus ook gewoon in NTSC spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat is het nut van het publiceren van een DM die niet lekker liep? Het kan alleen maar tot haat leiden en voegt niets toe aan het topic

[ Voor 97% gewijzigd door Gropah op 10-04-2016 12:19 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:17:
@Sagat; Voor mij is het gebruik van de originele hardware altijd de kers op de taart.

Emulatie is voor mij als met een moderne bolide door een klassiek/nostalgisch stadscentrum rijden; je mist "the full touch" en om die toch te ervaren zul je met paard en wagen door dat klassiek nostalgische stadscentrum moeten rijden en het liefste nog met de klederdracht uit die tijd ook.
Leuke analogie, aan de ene kant snap ik het compleet, aan de andere kant, die paard en wagen trip, is een stuk minder leuk, als je ipv, door het stadscentrum, van Amsterdam naar Enschede moet.....of Berlijn, in de regen of als het snikheet is.....
Sinds kort heb ik eindelijk weer een Dreamcast en het zijn voor mij de originele VMU en het geratel/herrie van de Dreamcast zelf die mijn Dreamcast ervaring kompleet maken.
Soul Calibur op de DC is nog steeds een van mijn meest geliefde game herinneringen, wat zag dat er voor de tijd FANTASTISCH uit, Het speelde ook nog is heerlijk. Echter ik heb weinig games voor de dc waarvan ik zeg, die wil ik nu nog spelen. VMU gebruikte ik destijds al weinig. En de batterij was altijd leeg als ik dat wel wilde. Ben wel benieuwd welke games jij er op speelt. Ik weet wel dat er relatief recent nog wat shmup games uitgekomen zijn.
Verder zelf geen enkele issues met het geluid van de de dc, maar missen doe ik het zeer zeker niet!
Sterker nog, bij de (vooral eerste) 360 en nu mijn ps4 stoor ik me aan de herrie! Als dat ooit te emuleren valt zal dat absoluut een verbetering worden ;)
Voor de ps2 heb ik een KOF game die ook zwaar herrie maakt qau cd reading.....
Bij mijn geliefde Mega drive zijn het de gamecovers
Dit vind ik wel een gemis, kijken naar covers of zelf cartridges is veel leuker dan een lijst met game titels!
, de cartridges vasthouden en in de Mega drive stoppen om ze vervolgens met een originele gamepad te spelen wat mijn beleving kompleet maakt, en zo heb ik bij elke retro console wel iets dat ik mis met emulatie.

De Megadrive collection op de Xbox 360 heb ik zelf ook maar de meeste games vind ik niet lekker spelen en voelen voor mij niet zoals het hoort te voelen met de Dpad van de Xbox 360 controller.
De dpad van de x360 controller is verschrikkelijk, echter ik heb diverse andere controllers met betere dpads en zou zelfs kunnen kijken hoe het met een arcade stick speelt)
Sonic the Hedgehog op originele pal cartridge kan voor mij niets tegenop omdat dat een stukje puur jeugdsentiment voor me is.

Voor een JRPG maakt de Dpad niet zoveel uit en daarom gebruik ik de game eigenlijk bijna alleen voor de Phantasy star games. De originele zijn nogal duur en hebben 9 van de 10x ook nog eens een save batterij die het niet meer doet.

Hoewel ik er helaas niet veel heb in mn Mega Drive library zijn shmups vaak super vet op de Mega drive; Waar de SNES het meestal wint op gebied van sound en kleur heeft de Mega Drive een betere processor wat juist bij shmups goed tot zijn recht komt.

Toch probeer ik m'n Mega Drive liefde nu (voorlopig) enigzins aan de kant te zetten omdat het momenteel veel goedkoper is om me op GBA/PS3 en Xbox 360 te richten.
Ja theoretisch is de md beter, toch heeft de snes ook erg goede shmups, Axelay waarschijnlijk de bekendste. Maar dat boeit niet, de console zelf kunnen we allemaal wel regelen en per spel verschilt het voor iedereen wat de fun factor is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

ik ben zelf de laatste nog steeds veel bezig met retro, minder op consoles, meer op arcade. Zijn er hier nog meer retro arcade liefhebbers in dit draadje en zoja, welke supergun of arcadekast heb je? :)

[ Voor 25% gewijzigd door Gropah op 10-04-2016 12:19 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
gast7 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:15:
[...]
Sonic is geen reden waarom ik voor megadrive verzamel.Iedereen denkt aan sonic bij de sega consoles deze discussie ga ik niet aan vrij matige games naar mijn mening en veel te vaak voorbij zien komen. Ik moet wel vermelden dat ik het jammer vind dat er minder mensen zijn die zo stereo type denken over de sega console :P omdat de prijzen van de andere goeie games de laatste tijd erg omhoog is gegaan waardoor deals haast niet meer te vinden zijn.
Ik heb (nog steeds :S ) niet genoeg Sonic gespeeld om me een mening te vormer over de kwaliteit. Ik was vroeger kamp nintendo, en als je me nu zou moeten laten kiezen zou ik nog altijd voor de italiaan gaan.

Dat gezegd hebbende, matige games? Gezien de populariteit denk ik dat de meeste (retro) gamers dit niet met je eens zijn. Betekent uiteraard niet dat je het niet leuk kan vinden, zoals je netjes zegt is het jouw mening. Ik wil nog steeds iig sonic 1, en het liefst alle md sonics uitspelen (de platformers, niet de spin offs, anders is de lijst helemaal gigantisch). Daarna kan ik dan echt zeggen wat ik er van vind. Ongeacht wat je van de games vind, is Sonic natuurlijk de mascotte van de md. Net zoals Mario dat voor Nintendo is. Betekent uiteraard niet dat je alleen maar dat gaat spelen....

Wil er dus wel bij zeggen, dat Sonic niet de enige reden is geweest voor mijn md aanschaf. Het speelde zeker mee, mijn zoon had een fase waarbij hij dus erg veel sonic op de 360 speelde, dus dat stukje geschiedenis wilde ik dan wel vastleggen. MAAR zoals genoemd, shmups, en ook contra heeft een goede md versie, fighting games hou ik ook van, dus eigenlijk wil ik eternal champions (en dan het liefst ook nog de sega cd versie). En zo zijn er nog diverse andere games. En genoemd.....sega cd. Ik blijf dat een leuk concept vinden, en dan uiteraard ook de 32x, en dan misschien zelfs ook nog die master system convertor.

Moet er wel bij zeggen dat voor al die uitbreidingen ik dan weer weining ' must haves' heb. Het staat dus niet heel erg hoog op mjin verlanglijstje. En dus het pal verhaal, biij mijn nes en snes heb ik al een bescheiden verzameling, voor de md is het 3 games, waar ik er van een nog nooit gehoord had :P Dus dan is het voor mij een serieuze overweging om alles amerikaans te halen.

En dan kom ik ook weer aan bij mijn standaardquote, teveel games, te weining tijd.
Het verhaal van de captain was zeer herkenbaar :) of misschien meer :(
Al hoewel ik binnenkort om de week een dagje vrij ben, hoop dan zeker wat meer tijd voor mijn hobby te hebben.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 17:52
Touchdomex schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:29:
[...]

Eens maar daarom wil ik stiekem ook een Gameboy Micro vanwege het scherm. De enige reden dat ik speel op mijn DS is nog de verlichting op het scherm. Maar wil wat compacter/beter formfactor hebben daarvoor.

Een late DS zou ook nog wel een optie zijn eigenlijk maar ze liggen allemaal niet briljant in mijn handen. en GB en GBC kan ik dan niet meer spelen...
Er zijn mensen die hebben het bovenste scherm van de DS gehaald. Ik denk dat dat hier een beetje heiligschennis is, maar op zich houd je dan best een aardig systeem over voor GBA games. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Sp33dFr34k schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:21:
OT: ik ben zelf de laatste nog steeds veel bezig met retro, minder op consoles, meer op arcade. Zijn er hier nog meer retro arcade liefhebbers in dit draadje en zoja, welke supergun of arcadekast heb je? :)
Truxtron Arcade verie, en 2 scrolling beat em ups die nooit naar (eurpose?)console gekomen zijn:
Caddilacs vs dinosaurs
Alien vs Predator

Ook tijdlang sf2CE gespeeld, dat was de eerste sf die ik vaak in de speehal speelde. Ook soms even nba jam arcade, en soms nog terminator 2 judgement day, maar dat is echt een geval waarbij de origele kast met de uzi's meerwaarde heeft.

Arcade gaming heeft natuurlijk nog veel meer toppers, het grootste probleem voor mij is dat ik veel games niet eens ken!

Maar speel deze games dus wel op pc via emulatie.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:28:
[...]

Ik heb (nog steeds :S ) niet genoeg Sonic gespeeld om me een mening te vormer over de kwaliteit. Ik was vroeger kamp nintendo, en als je me nu zou moeten laten kiezen zou ik nog altijd voor de italiaan gaan.
Zelfde ik zou ook voor de italiaan gaan.

Mario en sonic ondanks dat het mascottes zijn, zijn ze gewoon niet met elkaar te vergelijken. Naar mijn mening is de vergelijking een toyata met een ferrari. tuurlijk heeft sonic voor goede verkoop gezorgd maar het verschil is toch wel erg groot als je het eens goed gaat bekijken.

Sonic games speel je even maar mario games kan je talloze uren spelen met veel plezier. Mario is een icoon zowel goede 3d als 2d games die zeker ergens hoog in mijn lijst staan wat ik van sonic games persoonlijk niet kan zeggen. Ik heb het wel eens uitgespeeld maar ik ga er niet een week voor zitten zoals voor bepaalde mario games.

Sonic het is een 2d platformer maar je kan zoveel meer doen bij de mario games. Ik geef wel toe dat het casino lvl van sonic 2 wel nice is en wat herinneringen ophaalt naast het feit dat je super sonic kan worden. Echter vind ik sonic games in vergelijking met de rest van de megadrive vrij matige ondanks dat het inderdaad door velen als een van de beste games van het systeem word gezien. Sonic games worden veel te hoog ingeschat. Het hielp ook niet echt dat vrijwel alle sega games waaronder zowat alle betere titels qua reclame vrij slecht werd gedaan waardoor de verkopen vrij slecht verging voor al die titels.

Veel zullen het oneens zijn maar dat is slechts mijn mening.

[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 07-04-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Commercieel succes is uiteraard geen garantie voor kwaliteit, en qua 3d games... :X, ik denk dat iedereen ok veiligheidshalve zeg ik ' de meerderheid' het er over eens is dat de kwaliteit van de 3d sonic games 'minder' is, dan die van de 3d mario's. Dan drukt ik me erg politiek correct uit ;)

Over platformers en mascottes gesproken, wat vind je dan van Bonk?
gast7 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:51:
[...]

Zelfde ik zou ook voor de italiaan gaan.

Mario en sonic ondanks dat het mascottes zijn, zijn ze gewoon niet met elkaar te vergelijken. Naar mijn mening is de vergelijking een toyata met een ferrari. tuurlijk heeft sonic voor goede verkoop gezorgd maar het verschil is toch wel erg groot als je het eens goed gaat bekijken.

Sonic games speel je even maar mario games kan je talloze uren spelen met veel plezier. Mario is een icoon zowel goede 3d als 2d games die zeker ergens hoog in mijn lijst staan wat ik van sonic games persoonlijk niet kan zeggen. Ik heb het wel eens uitgespeeld maar ik ga er niet een week voor zitten zoals voor bepaalde mario games.

Sonic het is een 2d platformer maar je kan zoveel meer doen bij de mario games. Ik geef wel toe dat het casino lvl van sonic 2 wel nice is en wat herinneringen ophaalt naast het feit dat je super sonic kan worden. Echter vind ik sonic games in vergelijking met de rest van de megadrive vrij matige ondanks dat het inderdaad door velen als een van de beste games van het systeem word gezien. Sonic games worden veel te hoog ingeschat. Het hielp ook niet echt dat vrijwel alle sega games waaronder zowat alle betere titels qua reclame vrij slecht werd gedaan waardoor de verkopen vrij slecht waren voor die titels.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sagat schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:39:
Truxtron Arcade verie, en 2 scrolling beat em ups die nooit naar (eurpose?)console gekomen zijn:
Caddilacs vs dinosaurs
Alien vs Predator

Ook tijdlang sf2CE gespeeld, dat was de eerste sf die ik vaak in de speehal speelde. Ook soms even nba jam arcade, en soms nog terminator 2 judgement day, maar dat is echt een geval waarbij de origele kast met de uzi's meerwaarde heeft.

Arcade gaming heeft natuurlijk nog veel meer toppers, het grootste probleem voor mij is dat ik veel games niet eens ken!

Maar speel deze games dus wel op pc via emulatie.
Goede keuzes! Alien VS Predator is een van mijn all-time favorites, alleen jammer dat dat CPS2 systeem zo groot is, neemt flink veel schapruimte in :)

Als je van beat 'm ups houdt, kijk dan eens naar X-Men, Asterix, Simpsons, Mystic Warriors, TMNT, Violent Storm e.d. van Konami, meesten hebben een port gekregen maar toch dikke games. Battletoads arcade vind ik ook erg gaaf, is van EA.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:07:
Commercieel succes is uiteraard geen garantie voor kwaliteit, en qua 3d games... :X, ik denk dat iedereen ok veiligheidshalve zeg ik ' de meerderheid' het er over eens is dat de kwaliteit van de 3d sonic games 'minder' is, dan die van de 3d mario's. Dan drukt ik me erg politiek correct uit ;)

Over platformers en mascottes gesproken, wat vind je dan van Bonk?

[...]
Geen slechte game serie wel eens op de snes gespeeld toen ik hem had.

Over niet mascottes gesproken

Geef mij maar strider, castlevania of shinobi voor 2D platformers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

danielkraak schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:32:
[...]

Er zijn mensen die hebben het bovenste scherm van de DS gehaald. Ik denk dat dat hier een beetje heiligschennis is, maar op zich houd je dan best een aardig systeem over voor GBA games. ;)
Dat is ook nog een optie maar liever hou ik dan het bovenste scherm en scoor ergens voor cheap een DS-lite.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
gast7 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:19:
[...]
Over niet mascottes gesproken

Geef mij maar strider, castlevania of shinobi voor 2D platformers _/-\o_
Allemaal games die nog in mijn pile of shame zitten! Strider wel een beetje op de C64 gespeeld, maar nooit meer dan dat, wil nog is verder met den remake.

Castlavania heb ik op Gba en/of ds (het feit dat ik het niet eens weet.....die consoles zijn echt vakantie zaken voor mij. Verder raak ik ze amper aan......). Op een of andere manier heb ik ze voor de nes/snes altijd niet gekocht maar voor andere keuzen gegaan.

Shinobi.......dat is idd een serie die ik dan nog wel voor de md zou willen hebben, maar zullen vast niet goedkoop zijn
Sp33dFr34k schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:10:
[...]
Als je van beat 'm ups houdt, kijk dan eens naar X-Men, Asterix, Simpsons, Mystic Warriors, TMNT, Violent Storm e.d. van Konami, meesten hebben een port gekregen maar toch dikke games. Battletoads arcade vind ik ook erg gaaf, is van EA.
x-men: ken ik! Erg leuk, maar relatief simpel, oudeste uit je lijst? (is natuurlijk ook genre ding, maar u get my point denk ik)
Asterix: ooit gespeeld op de dag dat ik ook voor het eerst sf2 speelde. Daarna nooit echt meer gespeeld, strips vroeger ook veel gelezen, dus eigenlijk zou ik die nog een kans moeten geven. Vond het wel leuk dat je met obelix zijn steen wat trucjes kon doen.
Simpsons/TMNT: was de ene niet een update op de ander? Beide goede games natuurlijk. Turtles op snes volgens mij helemaal uitgespeeld, heb ook een versie op x360, maar weet niet of dat nou de arcade of snes versie is.
Mystic Warrios: Ken ik niet, ziet er leuk uit, maar misschien richting contro/metal slug dan 'echte' beat em up? Die beide games vind ook leuk. Ga ik zeker een is proberen
Violent storm: Kende ik ook niet Leuk dat je net als AvP wat meer variatie in de attacks hebt.
Battletoads wel is geprobeerd (nes/snes) maar die games waren idd best pittig! Arcade versie dan ook maar is checken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10 14:05
OT: ik ben zelf de laatste nog steeds veel bezig met retro, minder op consoles, meer op arcade. Zijn er hier nog meer retro arcade liefhebbers in dit draadje en zoja, welke supergun of arcadekast heb je? :)
Ik ben bezig met een lange termijn project om mijn Super Nintendo om te bouwen naar een Hyperspin console waarbij hopelijk verschillende cartridges worden voorzien van een usb met daarop de roms voor een console. Ik ben nu nog vooral bezig om Hyperspin goed werkend te krijgen met zo min mogelijk controllers.

Maar Arcade hoort daar zeker bij. Favorieten zijn:
- Beat 'm ups: veel games lijken wel op elkaar, enkele favorieten zijn Cadillacs 'n Dinosaurs, Turtles in Time, Simpsons, Legend
- Fighters: voornamelijk Street Fighter, de rest is voorspelbaar maar speel ik nog af en toe
- Selectie van racers: OutRun, ChaseHQ, Daytona USA
- Action: Metal Slug, Ghouls 'n Ghosts, Shinobi, Wonderland
- 3D: Terminator 2, Space Harrier,
- Shmups: Parodius, R-Type, Gradius

[ Voor 3% gewijzigd door r_acker op 07-04-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:39

nwagenaar

God, root. What's the differen

Laten we het hier gewoon gezellig houden zonder al dit drama, ieder zijn mening en dat kan verder gewoon via DM worden besproken.

Ik heb gewoon geen ruimte voor een arcadekast, dus in mijn geval is het de Mak Strike Supergun, een MVS1FZ voorzien van Universe BIOS v3.1 en een 2-tal SNK CD Pads.

Tevens ook nog een Pandora Box 3 520-in-1 voor de Konami, CPS1 en CPS2 games in mijn bezit.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:37
Laten we het hier gewoon gezellig houden zonder al dit drama, ieder zijn mening en dat kan verder gewoon via DM worden besproken.

Ik heb een flink aantal arcade pcb's hier. Ik heb een mame bartop gebouwd vorig jaar. En een originele mortal kombat 1 cabinet gerepareerd (was defect). Staat helaas nog bij mijn ouders is nog niet mee verhuisd... Hoop dat ie de winter heeft overleefd. Daarna moet ie opgeknapt want het verfwerk is slecht op plaatsen.

Op dit moment trekt arcade me ook meer. Wellicht omdat de games die je hierop speelt meer berekend zijn op kortere speelsessies, ja ik heb minder tijd nu dus je moet wat. Ben al blij dat ik afgelopen weekend mijn xbox360 heb kunnen aansluiten weer... |:( En na de verhuizing zijn veel adapters van mijn consoles kwijt ... oeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:10:
[...]

Allemaal games die nog in mijn pile of shame zitten! Strider wel een beetje op de C64 gespeeld, maar nooit meer dan dat, wil nog is verder met den remake.

Castlavania heb ik op Gba en/of ds (het feit dat ik het niet eens weet.....die consoles zijn echt vakantie zaken voor mij. Verder raak ik ze amper aan......). Op een of andere manier heb ik ze voor de nes/snes altijd niet gekocht maar voor andere keuzen gegaan.

Shinobi.......dat is idd een serie die ik dan nog wel voor de md zou willen hebben, maar zullen vast niet goedkoop zijn
C64 is niet de console waarop je de betere versies van games speelt dat is echt vrij matig. Daarmee kan elke game tot een troep game worden omgetovert. (in elk geval strider)

YouTube: Strider [C64]

Castlevania voor de ds en gba zijn geheel andere soort games dan de traditionele castlevania platformers op de sega nes en snes tenzij je de nes classics versie hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 07-04-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ja, c64 had ik voor de variatie (en ook dat systeem heeft natuurlijk een paar toppers) de nes voor de kwaliteit. Maar je snapt dat die versie van strider niet ging zorgen dat je lang wilde spelen. Ik was toen natuurlijk ook snel afgeleid (want veel games).

Ik zal straks de titels wel ik opzoeken van mijn castevania games, ik heb ook sotn (weliswaar op x360) maar die is wsl dichter bij de klassieke games dan mijn portable versies.

[ Voor 1% gewijzigd door Sagat op 07-04-2016 19:16 . Reden: Ik haat touch typing ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Sagat schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:15:
Ja, c64 had ik voor de variatie (en ook dat systeem heeft natuurlijk een paar toppers) de nes voor de kwaliteit. Maar je snapt dat die versie van strider niet ging zorgen dat je lang wilde spelen. Ik was toen natuurlijk ook snel afgeleid (want veel games).

Ik zal straks de titels wel ik opzoeken van mijn castevania games, ik heb ook sotn (weliswaar op x360) maar die is wsl dichter bij de klassieke games dan mijn portable versies.
Nee - dat is juist een voorloper van alle GBA en NDS Metroidvania games... Heb SotN op PSP als onderdeel van de Dracula X Chronicles. Toffe game overigens. Ben al de hele week SotN aan het spelen. 8)

Dracula X is overigens wel vergelijkbaar met de klassieke reeks.

[ Voor 4% gewijzigd door Flozem op 07-04-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:15:

Uiteraard zal de C64 toppers hebben dat geloof ik wel.

In elk geval

De castlevania klassiekers zijn

Castlevania 1 NES of gba nes classics
Castlevania III dracula's curse NES
Super castlevania IV snes
Castlevania vampire kiss snes
Castlevania the new generation/bloodlines sega megadrive
Castlevania rondo blood PC engine

Uiteraard heb je ook 3 gameboy titels maar die zijn in vergelijking met deze titels niet de moeite waard om genoemd te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 07-04-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Vier als je Kid Dracula mee telt.

Overigens zijn Castlevania Adventure en Belmont's Revenge best de moeite waard. En de muziektracks behoren mijns inziens tot de beste in de reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Flozem schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:03:
Vier als je Kid Dracula mee telt.

Overigens zijn Castlevania Adventure en Belmont's Revenge best de moeite waard. En de muziektracks behoren mijns inziens tot de beste in de reeks.
Kid dracula tel ik inderdaad niet mee het is een spinoff.

Ik zeg niet dat het slechte games zijn, vrij goeie maar als je het naast die andere spellen zet is het haast niks in vergelijking. Die andere games zijn talloze malen beter dat zijn gewoon dikke feiten.

Het is waardeloos in vergelijking vanaf castlevania III voor nes naar mijn mening.

Qua muziek grapics en gameplay zouden games als castlevania the new generation of super castlevania IV de gameboy titels als het ware van de aardbodem wegblazen in de vergetelheid :*)

Enige klassiekers die ik nog niet heb uitgespeeld zijn rondo of blood en vampire kiss aangezien ik die (nog) niet heb of ben tegen gekomen.

Als die castlevania gameboy titels niet zo zeldzaam waren zouden ze gewoon 5 euro de stuk waard zijn net zoals alle andere losse gameboy games aangezien dit niet titels zijn die bij de echte toppers thuis horen. Dit is geen competitie het verschil in kwaliteit is veel te groot en naar mijn mening kunnen de gameboy titels de bovengenoemde klassiekers niet eens aanraken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ik heb (naast SotN)
Gba: castlevania double pack:
Harmony Of Dissonance
& Aria Of Sorrow
(Disclaimer volgens google, mijn gba charger is niet bij mijn gba in de buurt :S)
Ds: portal of ruin
Ds: dawn of sorrow

[ Voor 24% gewijzigd door Sagat op 07-04-2016 22:04 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:02:
Ik heb (naast SotN)
Gba: castlevania double pack:
Harmony Of Dissonance
& Aria Of Sorrow
(Disclaimer volgens google, mijn gba charger is niet bij mijn gba in de buurt :S)
Ds: portal of ruin
Ds: dawn of sorrow
Dat zijn allemaal metroidvania games geen klassieke castlevania 2d platformers.

Van de ds vind persoonlijk portrait of ruin het best na alle 3 de games te hebben gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

r_acker schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:56:
[...]

Ik ben bezig met een lange termijn project om mijn Super Nintendo om te bouwen naar een Hyperspin console waarbij hopelijk verschillende cartridges worden voorzien van een usb met daarop de roms voor een console. Ik ben nu nog vooral bezig om Hyperspin goed werkend te krijgen met zo min mogelijk controllers.

Maar Arcade hoort daar zeker bij. Favorieten zijn:
- Beat 'm ups: veel games lijken wel op elkaar, enkele favorieten zijn Cadillacs 'n Dinosaurs, Turtles in Time, Simpsons, Legend
- Fighters: voornamelijk Street Fighter, de rest is voorspelbaar maar speel ik nog af en toe
- Selectie van racers: OutRun, ChaseHQ, Daytona USA
- Action: Metal Slug, Ghouls 'n Ghosts, Shinobi, Wonderland
- 3D: Terminator 2, Space Harrier,
- Shmups: Parodius, R-Type, Gradius
Klinkt als een leuk idee, als ik het goed begrijp eigenlijk een mini (ITX?) PC gebouwd in een SNES (heel compacte behuizing maar doable), en daarin wil je een connector onder het slot maken zodat je min of meer een cart met game roms erin prikt? Geeft wel net een iets authentieker gevoel dan een Emulation Station op een rPi, I like it :)

Je noemt goeie games op, Cadillacs & Dinosaurs is een briljante game, hoop hem ooit origineel in bezit te krijgen, maar voor een paar honderd euro vrees ik bijna onmogelijk :'(
nwagenaar schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:43:
[...]

Ik heb gewoon geen ruimte voor een arcadekast, dus in mijn geval is het de Mak Strike Supergun, een MVS1FZ voorzien van Universe BIOS v3.1 en een 2-tal SNK CD Pads.

Tevens ook nog een Pandora Box 3 520-in-1 voor de Konami, CPS1 en CPS2 games in mijn bezit.
Ik ben ook begonnen met een zelfgemaakte supergun, daarna is het een beetje uit de hand gelopen haha! Die MAK heb ik van gehoord, nooit in het echt gezien, maar ziet er superhandig uit! Mooi afgewerkt, zelfs CPS2/3 kick harness opties en je kunt er Neo Geo controllers aan hangen, briljant! Zul je zeker veel plezier van hebben. Had zelf ook de MVS-1FZ in combinatie met mijn eerste supergun, ook met een Unibios van Raz, top combinatie! Om het helemaal af te maken kan ik je ook die 161-in-1 multicart aanraden. PB3 is ook een mooie oplossing, heb zelf de PB4 en is zeker de moeite waard, emulatie is zeer goed te noemen voor de meeste games.
CrystalViriS schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:27:
[...]

Ik heb een flink aantal arcade pcb's hier. Ik heb een mame bartop gebouwd vorig jaar. En een originele mortal kombat 1 cabinet gerepareerd (was defect). Staat helaas nog bij mijn ouders is nog niet mee verhuisd... Hoop dat ie de winter heeft overleefd. Daarna moet ie opgeknapt want het verfwerk is slecht op plaatsen.

Op dit moment trekt arcade me ook meer. Wellicht omdat de games die je hierop speelt meer berekend zijn op kortere speelsessies, ja ik heb minder tijd nu dus je moet wat. Ben al blij dat ik afgelopen weekend mijn xbox360 heb kunnen aansluiten weer... |:( En na de verhuizing zijn veel adapters van mijn consoles kwijt ... oeps.
Gaaf, een originele MK kast :) Heb je daar wellicht foto's van? Ben wel benieuwd, en natuurlijk ook naar je eigen bartop creatie! Welke arcade PCB's heb je zoal? Arcade games zijn meestal inderdaad wat korter, je loopt ze tussen de 30-60 minuten allemaal wel door, de uitdaging is dan om ze te 1CC'en, dat is weer heel wat anders... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
gast7 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:01:
[...]

Ik zeg niet dat het slechte games zijn, vrij goeie maar als je het naast die andere spellen zet is het haast niks in vergelijking. Die andere games zijn talloze malen beter dat zijn gewoon dikke feiten.

Het is waardeloos in vergelijking vanaf castlevania III voor nes naar mijn mening.
Laten we feiten en meningen niet verwarren. Ik heb vroeger zowel Castlevania op NES als Gameboy gehad. De Gameboy versie heb ik meerdere malen uitgespeeld, en vond ik persoonlijk veel beter.

Simon's Quest sla je overigens terecht over... :)
Qua muziek grapics en gameplay zouden games als castlevania the new generation of super castlevania IV de gameboy titels als het ware van de aardbodem wegblazen in de vergetelheid :*)

...
Tja: 16bit vs 8bit. Toch vond ik de muziektracks van Castlevania IV wat tegenvallen. Wellicht had ik mijn verwachtingen wat hoog liggen omdat iedereen de track zo gweldig vindt. Vooral de eerste track vond ik zeer matig. Waar de eerste Gameboy track er meteen BAM staat, komt die van Castlevania IV wat moeilijk op gang.

Overigens is alleen Castlevania Legends op Gameboy echt zeldzaam. En dat is niet zonder reden: volgens velen echt ruk, en veel te laat uitgekomen. Voor de overige twee wordt "wat" meer betaald dan de genoemde 5 Euro omdat het gewoon goede Castlevania games zijn en ze laten zien waar de simpele 8 bit Gameboy toe in staat is. Voor de Castlevania fan horen ze erbij en als je ze voor een goede prijs vindt, kan ik ze in ieder geval aanraden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:26

The_Bird

Meneer de Raaf

Late reactie maar heb ook nog wat moois op de retrobeurs gescoord:

Pac-man,the board game
Afbeeldingslocatie: http://pacmanmuseum.com/collection/picts/MB-pacman-boardgame-boxdetail.jpg

en Popeye: the arcade game: the board game

Afbeeldingslocatie: http://img.pixfans.com/2008/02/popeye_boardgame.jpg

(Niet mijn foto's maar ze geven een goede indruk. Beide games zijn in topstaat)
Beiden zijn nog vrij vermakelijk ook. Het Popeye bordspel is eigenlijk een vrij 1 op 1 kopie van level 1 van de arcade/nes versie van Popeye waar je dus idd hartjes moet verzamelen. Apart uitgangspunt voor een bordspel.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Flozem schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 06:46:
[...]

Laten we feiten en meningen niet verwarren. Ik heb vroeger zowel Castlevania op NES als Gameboy gehad. De Gameboy versie heb ik meerdere malen uitgespeeld, en vond ik persoonlijk veel beter.

Simon's Quest sla je overigens terecht over... :)
Ik zei al dat castlevania 1 op de nes nog wel te vergelijken is. Echter is castlevania III op de NES al vele malen beter dan het eerste deel met zoveel verbeteringen.
[...]

Overigens is alleen Castlevania Legends op Gameboy echt zeldzaam. En dat is niet zonder reden: volgens velen echt ruk, en veel te laat uitgekomen. Voor de overige twee wordt "wat" meer betaald dan de genoemde 5 Euro omdat het gewoon goede Castlevania games zijn en ze laten zien waar de simpele 8 bit Gameboy toe in staat is. Voor de Castlevania fan horen ze erbij en als je ze voor een goede prijs vindt, kan ik ze in ieder geval aanraden. _/-\o_
Simon's quest is anders nu ook erg zeldzaam in eu formaat zelfs als losse cart Tuurlijk lang niet zo zeldzaam als legends maar wel lastig te vinden zelfs als losse cart in mooie staat.

20 a 40 euro voor een losse cart. Non duitse carts uiteraard die altijd veel makkelijker te vinden zijn.

Castlevania adventure minder zeldzaam en veel minder aanbod dan de nes carts rond de 10 euro mede omdat het een castlevania titel is.

Tja: 16bit vs 8bit. Toch vond ik de muziektracks van Castlevania IV wat tegenvallen. Wellicht had ik mijn verwachtingen wat hoog liggen omdat iedereen de track zo gweldig vindt. Vooral de eerste track vond ik zeer matig. Waar de eerste Gameboy track er meteen BAM staat, komt die van Castlevania IV wat moeilijk op gang.
Dat zijn meningen inderdaad maar heb je ooit wel eens castlevania op de megadrive gespeeld. De tracks komen meer in de buurt van de 8 bit klassiekers en schijnen een van de beste uit de hele serie te zijn.

[ Voor 72% gewijzigd door gast7 op 08-04-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Jazeker... De Megadrive track vind ik een stuk beter dan die van Super Castlevania IV. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:23

Metro2002

Memento mori

gast7 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:51:
[...]

Sonic het is een 2d platformer maar je kan zoveel meer doen bij de mario games. Ik geef wel toe dat het casino lvl van sonic 2 wel nice is en wat herinneringen ophaalt naast het feit dat je super sonic kan worden. Echter vind ik sonic games in vergelijking met de rest van de megadrive vrij matige ondanks dat het inderdaad door velen als een van de beste games van het systeem word gezien. Sonic games worden veel te hoog ingeschat. Het hielp ook niet echt dat vrijwel alle sega games waaronder zowat alle betere titels qua reclame vrij slecht werd gedaan waardoor de verkopen vrij slecht verging voor al die titels.

Ik heb dat precies andersom. Ik schuif mario games altijd vrij snel weer aan de kant terwijl ik urenlang sonic kan spelen. Ik snap je opmerking over dat je meer kan doen bij mario overigens niet zo, bij Sonic kan je ook diverse kanten op. Je kan bv ervoor kiezen om time records neer te zetten maar je kan ook alle secrets proberen te vinden en natuulijk wel of niet alle chaos emeralds proberen te vinden. Bovendien vind ik Sonic estetisch ook een héél stuk fraaier dan Mario. Mario oogt wat saai vind ik zelf terwijl de 16 bits sonics enorm gedetailleerd en kleurrijk zijn. Daarnaast is de muziek in Sonic games is echt een stuk beter dan die 10 seconde durende loops van Mario en vind ik de controls in sonic echt 100 keer fijner en preciezer dan in mario, waar je altijd het gevoel hebt op ijs te lopen.

Maar dat is dan weer mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Metro2002 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:27:
[...]

Ik heb dat precies andersom. Ik schuif mario games altijd vrij snel weer aan de kant terwijl ik urenlang sonic kan spelen. Ik snap je opmerking over dat je meer kan doen bij mario overigens niet zo, bij Sonic kan je ook diverse kanten op. Je kan bv ervoor kiezen om time records neer te zetten maar je kan ook alle secrets proberen te vinden en natuulijk wel of niet alle chaos emeralds proberen te vinden. Bovendien vind ik Sonic estetisch ook een héél stuk fraaier dan Mario. Mario oogt wat saai vind ik zelf terwijl de 16 bits sonics enorm gedetailleerd en kleurrijk zijn. Daarnaast is de muziek in Sonic games is echt een stuk beter dan die 10 seconde durende loops van Mario en vind ik de controls in sonic echt 100 keer fijner en preciezer dan in mario, waar je altijd het gevoel hebt op ijs te lopen.

Maar dat is dan weer mijn mening ;)
tuurlijk kan je sonic games beter vinden.

Persoonlijk vind ik het niet te vergelijken, in super mario world heb je namelijk een hele wereld om te verkennen kan je via verschillende wegen het spel uitspelen glitches en veel meer grotere geheimen dan in sonic 2. tevens ook veel betere cut scenes.

Veel meer variatie in vijanden en bosses aangezien in sonic 2 op een paar bosses na vrij weinig variatie is. Verschillende Powerups en yoshi waardoor alles op een andere manier gehaald kan worden. Bosses kunnen ook op meerdere manieren gedaan worden je kan vliegen. speedruns en dergelijken kan je ook gewoon doen. Tevens worden die emerald bonus games ook wel oud na de tigste keer.

Volgens mij kan je mario lvl's op veel meer manieren halen dan sonic games naast het feit dat er veel meer lvl's zijn en meer variatie in lvl design. Persoonlijk denk ik dat super mario world veel beter met de tijd is meegekomen dan sonic 2 naast het feit dat het gewoon een veel betere game is. Soundtracks zijn vrij objectief maar ik vind persoonlijk de final boss soundtrack van bowser een stuk spectaculairder dan die van sonic 2.

[ Voor 10% gewijzigd door gast7 op 08-04-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:34
Je noemt Super mario world. Een game die voor mij ook ver boven andere mario-games uittorende. Juist door de redenen die je al aanhaalt. Jammer dat ze nooit een echte Super Mario World 2 hebben gemaakt.

Echter zijn de meeste mario-spellen toch vrij lineair... Net als de Sonic games.

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 08-04-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Waah schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:59:
Je noemt Super mario world. Een game die voor mij ook ver boven andere mario-games uittorende. Juist door de redenen die je al aanhaalt. Jammer dat ze nooit een echte Super Mario World 2 hebben gemaakt.

Echter zijn de meeste mario-spellen toch vrij lineair... Net als de Sonic games.
Super Mario World. Dankzij dat spel moest en zou ik de Super Nintendo hebben, maar aangezien mijn moeder dat onzin vond want we hadden de NES al, toen ben ik maar een krantenwijkje begonnen om zo alsnog een SNES aan te schaffen (buiten medeweten van mijn ouders om). Zal het demo deuntje nooit uit mijn hoofd krijgen, perfecte marketing van Nintendo is dat geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Volgens mij heb ik hem meer dan 20x gehuurd bij de videotheek....
Meer geld kwijt geweest aan huren dan wanneer ik hem gekocht had :P maar vertel dat een 7 jarig jongetje maar eens :P en mijn ouders wisten alleen dat ik spelletjes huurde, niet welke exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat; op de Dreamcast speel ik momenteel Super Magnetic Neo; Ik verwachtte een hidden gem op de kop getikt te hebben maar de game valt toch wat tegen; diepte moeilijk in te schatten en one hit kills.

Soul Caliber was idd groundbraking voor die tijd, ik had em vroeger maar nu helaas (nog) niet.

Boven aan mn DC aanschaflijftje staan momenteel; Sword of the Berserk, Crazy taxi 2 en Time stalkers.

Qua shmups; Weet ik geeneens uit mn hoofd wat er op de DC is uitgekomen. Wel heb ik re releases van Under defeat (ps3) en Ikaruga (GC).

Mario/Sonic discussie;

Waaron de 2 franchises altijd vergeleken worden heb ik nooit begrepen.

Als ik Mario vergelijk met met een Sega franchise dan komen aleen Alex Kidd en Kid Chameleon daarvoor in aanmerking; Alex Kidd haalt het niet bij Mario en de geluksfactor van het rock/paper/scissors in Alex Kidd vind ik de game verpesten.

Kid Chameleon; Zo ontieglijk hard dat de game de meest frustrerende platformer is die ik ooit gespeeld heb, de Mario lost levels game is er kinderspel bij in verhouding.

Als Sega fan zeg ik: "Mario wint".

Over Sonic; overrated vind ik absoluut niet, in 1991 was Sonic te gek op bijna alle fronten! Dat Sonic niet in mn Megadrive top 10 voorkomt zegt meer over een zeer goede gevarieerde library op de Mega drive dan dat de Sonic games niet top zouden zijn.

Hedendaagse Mario tegenover hedendaagse Sonic: Mario is vandaag de dag kwalitatief nog even goed als vroeger omdat Nintendo dat ook nog steeds is. Van Sonic is vandaag de dag net zoveel over als dat er nog over is van Sega.

Sega fans die Sega franchises gereboot willen zien vandaag de dag, snappen niet dat Sega al jaren Sega niet meer is en dat ze niets meer zijn dan een naam en een logo.

Sega is al vele jaren een soort Nintendo zonder Miyamoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Waah schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:59:

Ben ik het mee eens maar dan met name de mario bros 2d titels van ds tot nu. Zeker lang niet zo leuk als super mario world en ook geen super groot fan de nieuwere 2d titels.

Qua mario 3d games vind ik het vooral jammer met mario 3d world aangezien dat meer in de richting van de nieuwere 2d mario bros titels is gegaan.

Super mario 64 en mario sunshine geweldige vrije 3d games. De mario galaxy games zijn misschien iets minder vrij maar er zijn zat lvl's waar je vrij rond kan lopen en de lvl en boss designs zijn uniek. Vooral de lvl's waar je vrij rond kan lopen zijn erg leuk zoals de silver beach bowl galaxy. Het tweede deel heeft erg veel verbeteringen gemaakt los van het feit dat het eerste deel al geweldig was.

Qua nieuwe mario games heb ik voornamelijk met de 3D titels erg veel lol gehad.

Erg zonde dat ze geen derde mario galaxy game zijn begonnen aangezien 3d world veel slechter is.

Tevens moet ik wel zeggen dat ook de slechtere nieuwere mario games alsnog tig malen beter zijn dan de sonic games die gewoon erg slecht zijn. Zelfs de betere games die meer in 2d zijn

Wel moet ik zeggen dat de nieuwere betere sonic games alsnog veel minder leuk zijn dan de mindere grote mario titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Erger is dat er nog nooit een vervolg is gekomen voor Super Mario Sunshine :( Zo'n geweldig spel in meerdere manieren maar geen vervolg terwijl het prima kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7; "Tevens moet ik wel zeggen dat ook de slechtere games alsnog tig malen beter zijn dan de Sonic games die gewoon erg slecht zijn".

Je hebt duidelijk Sonic Colours en Sonic Generations nooit gespeeld.

@Touchdomex; een vervolg op Super Mario Sunshine is er nooit gekomen, wel had Splatoon zonder SMS nooit bestaan ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:18:
@gast7; "Tevens moet ik wel zeggen dat ook de slechtere games alsnog tig malen beter zijn dan de Sonic games die gewoon erg slecht zijn".

Je hebt duidelijk Sonic Colours en Sonic Generations nooit gespeeld.
Geef ik je gelijk in dat zijn inderdaad de betere nieuwe sonic titels.

Tweede opmerking klopt

Deze games staan zeker niet hoog bij mij in de lijst. Zoveel betere titels die ik nog moet uitspelen voordat ik misschien eens overweeg om die titels erbij te pakken.

Tevens bedoel ik met de grote mario titels

2d mario bros en de mario 3d platform games en die zijn over het algemeen altijd van goeie kwaliteit zelfs de minst leuke.

[ Voor 12% gewijzigd door gast7 op 08-04-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gast7; Sonic & allstars racing is trouwens ook een top Sonic game (alle 2). Het is de enige serie die aan Mariokart kan tippen.

Mocht je deze games ook ooit aanschaffen, haal dan deel 1 wel voor de Xbox 360 omdat je niet alleen met je Avatar kunt racen maar Banjo-Kazooie is in die versie een exclusive character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:35:
@Gast7; Sonic & allstars racing is trouwens ook een top Sonic game (alle 2). Het is de enige serie die aan Mariokart kan tippen.

Mocht je deze games ook ooit aanschaffen, haal dan deel 1 wel voor de Xbox 360 omdat je niet alleen met je Avatar kunt racen maar Banjo-Kazooie is in die versie een exclusive character.
Heb dat spel een aantal keren gespeeld, Niet een game die mij pakt een beetje vergelijkbaar in stijl als crash tag team racing voor ps1 naar mijn mening en dan voornamelijk de items.

F zero is pas een waardige race game serie die zich aan de mario kart serie kan tippen. F zero GX is een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7: F-Zero vind ik een toffe serie maar niet echt vergelijkbaar met Mariokart voor mij, meer met Wipe out en/of Extreme G. Als ik F-zero met deze 2 vergelijk vind ik het wel de leukste franchise van de 3.

Crash tag team racer vind ik trouwens nog best de moeite om te spelen.

Wel erg jammer dat Nintendo zo weinig met de F-zero franchise lijkt te doen.

Hoewel ik Mario games tof vind, mag Nintendo van mij best wel een Mario gamepje minder uitbrengen en in plaats daarvan een keertje een nieuwe F-zero of zelfs een nieuwe Wave race uitbrengen.

Je zei laatst dat je weinig games voor PS3/Xbox 360 had. Als je van Mariokart achtige arcade racers houdt dan raad ik je BLUR ook aan; een soort Mariokart met echte auto's; klinkt vaag maar persoonlijk vind ik het een zeer underrated game.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
Behoorlijk wat games erbij de laatste maand, mijn vreemdste aankoop is nog wel een nog niet retro game: drie keer The Legend Of Zelda The Wind Waker (niet Nintendo Selects, die je nu geleverd gaat krijgen) voor de Wii U voor € 74,85, terwijl ik niet eens een Wii U heb op dit moment. Ze zitten alle drie nog in seal en ik heb ze eigenlijk meer als een 'verzekering' gekocht voor als ik andere klassiekers, of moeilijk te krijgen Nintendo games over het hoofd zie straks. Zelda sealed is altijd goed ruilmateriaal, alleen nu nog even laten liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 09-04-2016 17:31 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Jumpman schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:19:
Behoorlijk wat games erbij de laatste maand, mijn vreemdste aankoop is nog wel een nog niet retro game: drie keer The Legend Of Zelda The Wind Waker (niet Nintendo Selects, die je nu geleverd gaat krijgen) voor de Wii U voor € 74,85, terwijl ik niet eens een Wii U heb op dit moment. Ze zitten alle drie nog in seal en ik heb ze eigenlijk meer als een 'verzekering' gekocht voor als ik andere klassiekers, of moeilijk te krijgen Nintendo games over het hoofd zie straks. Zelda sealed is altijd goed ruilmateriaal, alleen nu nog even laten liggen.
yup-Gamemania heeft nu Donkey Kong, Windwaker en Nintendo land voor 25 Euro, maar om ze nou op voorraad te kopen... :p

Wel Tropical Freeze en alsnog de Twilight Princess SE hd remake gekocht. Die heb ik nu voor alledrie de systemen. Mijn oudste vond het paardrijden wel leuk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Flozem schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:44:
[...]

yup-Gamemania heeft nu Donkey Kong, Windwaker en Nintendo land voor 25 Euro, maar om ze nou op voorraad te kopen... :p

Wel Tropical Freeze en alsnog de Twilight Princess SE hd remake gekocht. Die heb ik nu voor alledrie de systemen. Mijn oudste vond het paardrijden wel leuk... :)
Nee Super Mario Bros. U en Donkey Kong Tropical Freeze ook meegenomen. TLOZ:TWW was meer zoiets van, die wordt toch niet meer goedkoper in de originele oplage. Hetzelfde als PS3 Demon Souls Deluxe Edition, deze heb ik ook drie dubbel nieuw. Achteraf een goede keuze. De N64 is lastig voor de laatste vier games die ik wil hebben. Ik speel met de gedachte enkele verzamelingen weg te doen en daarvan een aantal voor mij 'must haves' te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:40:
@gast7: F-Zero vind ik een toffe serie maar niet echt vergelijkbaar met Mariokart voor mij, meer met Wipe out en/of Extreme G. Als ik F-zero met deze 2 vergelijk vind ik het wel de leukste franchise van de 3.

Crash tag team racer vind ik trouwens nog best de moeite om te spelen.

Wel erg jammer dat Nintendo zo weinig met de F-zero franchise lijkt te doen.

Hoewel ik Mario games tof vind, mag Nintendo van mij best wel een Mario gamepje minder uitbrengen en in plaats daarvan een keertje een nieuwe F-zero of zelfs een nieuwe Wave race uitbrengen.

Je zei laatst dat je weinig games voor PS3/Xbox 360 had. Als je van Mariokart achtige arcade racers houdt dan raad ik je BLUR ook aan; een soort Mariokart met echte auto's; klinkt vaag maar persoonlijk vind ik het een zeer underrated game.
Een waardige mario kart vervanger vind ik toch wel de mega underrated mickeys speedway usa op de N64 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MatijnAbel: Helemaal mee eens. Je bent de eerste die ik trouwens ooit over de game hoor. (hidden gem alert)

Bijna alles afkomstig van RARE veranderde in goud in de N64 era, en Mickey's USA Speedway vormt daar inderdaad geen uitzondering op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
RARE hun hoogtepunt was dacht ik toch voor de snes...? Misschien enkele uitlopers naar de N64 maar daarna... gedaan.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annedeg
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-09 15:28
Waar is de playstation 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bruiser schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:46:
RARE hun hoogtepunt was dacht ik toch voor de snes...? Misschien enkele uitlopers naar de N64 maar daarna... gedaan.
MWa, op de N64 hebben ze toch hele goede spellen afgeleverd hoor (GoldenEye, Perfect Dark, Banjo Kazooie). Toen ze door MS zijn overgenomen is het hard achteruit gegaan, veel mensen zijn een andere studio begonnen en hebben met bijv. TimeSplitters een gevolg gegeven aan het voorgaande succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 10 april 2016 @ 11:15:
[...]

MWa, op de N64 hebben ze toch hele goede spellen afgeleverd hoor (GoldenEye, Perfect Dark, Banjo Kazooie). Toen ze door MS zijn overgenomen is het hard achteruit gegaan, veel mensen zijn een andere studio begonnen en hebben met bijv. TimeSplitters een gevolg gegeven aan het voorgaande succes.
Microsoft dacht met de aankoop van Rare destijds ook de rechten op series als Donkey Kong Country gekocht te hebben, maar dat liep helaas ff anders. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Excorcist; Conker's bad fur day, Banjo-Tooie, DK 64, Killer instinct gold etc..

Rare was m'n favoriete developper in de N64 Era.

@Xelfer; Als het waar is wat je zegt dan vind ik dat wel erg dom van Microsoft; Donkey Kong bestond al voor dat de Nes bestond en verscheen dan ook als eerste op de Atari 2600.

Nintendo's eerste grote franchise uit een tijd dat Mario nog Jumpman was, als je als Microsoft zijnde dan aanneemt dat de rechten van de franchise bij Rare liggen dan vind ik dat ronduit lachwekkend :')

Rare is alleen maar kapot gegaan onder Microsoft; Banjo-Kazooie franchise verziekt en het zelfde geldt voor Perfect Dark. De enige game van Rare die ik redelijk vind op een Microsoft console is Kameo maar ook die game kan niet tippen aan wat Rare uitbracht voor Nintendo.

Het is misschien wel de hoofdreden waarom ik geen Microsoft fan ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Conkers bad fur day was een legendarische platformer op de N64 maar buiten dat vind ik games als Grabbed by the Ghoulies en Kameo beter dan DK64 of de banjo serie. Die speelde voor mijn doen iets te traag, en vond dat ellelange verzamelen waar rare bekend om staat niet mijn ding. Helemaal met die pop-in van DK64. |:( Naast Kameo was er natuurlijk ook nog viva pinata. En hoe kinderachtig die game ook mag zijn heb ik daar stiekem ook erg van genoten. Mij zijn ze kwijt geraakt met nuts and bolts en perfect dark zero.
Valt me wel vaker op dat mensen best wel trouw zijn aan 1 merk en een afkeer hebben voor een ander merk. Volgens mij ben ik 1 van de weinige die totaal niet trouw is aan een merk als het aankomt op consoles. 3rd gen kamp nintendo met de NES, Master system kan me gestolen worden, 4rd gen is echt de megadrive mn favoriet en heb ik weer helemaal niks met de SNES etc. De enige consoles die voor mij gelijk staan aan elkaar in de zelfde gen zijn de N64 en ps1 en de ps2 en de originele xbox. (zo underrated)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PricewatchJunk: Wat viva Pinata betreft geef ik je gelijk (ik benoemde de game expres niet omdat het echt een pure kids game is) daar heb ik zelf ook flink wat leuke uurtjes inzitten.

Trouw aan 1 merk is het niet echt bij mij, wel trouw aan bepaalde developpers.

Voor moderne games o.a: Nintendo, Atlus, Suda 51, naughty dog, Next level games en Platinum games.

Voor Retro o.a; Nintendo, Sega, Capcom, Konami, Rare, Treasure, Square.

Bij Xbox zijn er meer redenen waarom ik er tegenwoordig (Ik ondersteun nog wel de origal xbox en de Xbox 360) op afgeknapt ben:

Exclusives: Xbox hecht in mijn ogen te weinig waarde aan hun eigen franchises en doet veel te weinig om die franchises exclusief te houden.

Voorbeeld: Bioshock en Dead Rising begonnen als exclusives maar werden uiteindelijk toch multi platform games. Voor mij staat of valt een console met het aanbod van goede exclusives.

Het ergste van Microsoft vind ik de restricties die ze er bij de Xbox One doorheen wilden drukken: Altijd online moeten zijn, een Kinect die niet uitgeschakelt kon worden maar vooral het kapot willen maken van de 2e hands markt/ fysieke games die altijd speelbaar blijven.

Onder druk van de community zijn de restricties dan wel teruggedraait maar ik heb et nog altijd een nare smaak van in de mond en mijn vertrouwen in Xbox, als gamer zijnde is er eerlijk gezegt wel door verdwenen.

Desondanks verzamel ik nog wel Xbox en Xbox 360 games. Vooral op de (origal) Xbox (die je terrecht underrated noemt) blijf ik zo nu en dan nog regelmatig leuke exclusives tegenkomen waar ik nooit van gehoord heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:00:
@Excorcist; Conker's bad fur day, Banjo-Tooie, DK 64, Killer instinct gold etc..

Rare was m'n favoriete developper in de N64 Era.

@Xelfer; Als het waar is wat je zegt dan vind ik dat wel erg dom van Microsoft; Donkey Kong bestond al voor dat de Nes bestond en verscheen dan ook als eerste op de Atari 2600.

Nintendo's eerste grote franchise uit een tijd dat Mario nog Jumpman was, als je als Microsoft zijnde dan aanneemt dat de rechten van de franchise bij Rare liggen dan vind ik dat ronduit lachwekkend :')

Rare is alleen maar kapot gegaan onder Microsoft; Banjo-Kazooie franchise verziekt en het zelfde geldt voor Perfect Dark. De enige game van Rare die ik redelijk vind op een Microsoft console is Kameo maar ook die game kan niet tippen aan wat Rare uitbracht voor Nintendo.

http://www.nintendolife.c...kong_after_acquiring_rare

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi stuk om te lezen Xelfer ;)

Wat het nog grappiger maakt is dat Microsoft (volgens mij) niet door heeft dat ze met RARE nu wel de rechten op Jet force Gimini hebben; Was zeker niet de beste RARE game op de N64 maar ook zeker geen slechte game.

Toch had ik gehoopt op een Jet force gimini 2 voor de Xbox 360 maar inmiddels vrees ik dat er nooit een vervolg zal komen.

Microsoft gebruikt het RARE team (waar weinig van over is) nu voor Kinect games. Iets wat ik nooit heb kunnen begrijpen, maar na het lezen van jou link zie je meteen dat ze niet al te slim zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:18:
Mooi stuk om te lezen Xelfer ;)

Wat het nog grappiger maakt is dat Microsoft (volgens mij) niet door heeft dat ze met RARE nu wel de rechten op Jet force Gimini hebben; Was zeker niet de beste RARE game op de N64 maar ook zeker geen slechte game.

Toch had ik gehoopt op een Jet force gimini 2 voor de Xbox 360 maar inmiddels vrees ik dat er nooit een vervolg zal komen.

Microsoft gebruikt het RARE team (waar weinig van over is) nu voor Kinect games. Iets wat ik nooit heb kunnen begrijpen, maar na het lezen van jou link zie je meteen dat ze niet al te slim zijn :')
Persoonlijk vind ik het niet zo vreemd dat ze dachten dat donkey kong er ook bij zou komen. Het is dat donkey kong van nintendo was en dat rare enkel donkey kong heeft gebruikt om er games van te maken als donkey kong country etc.

Als je de oudere donkey kong games wegdenkt is het helemaal niet zo vreemd aangezien in die tijden donkey kong country het ding was. Wie speelde er toen de arcade game donkey kong. De donkey kong country serie is het geen wat herinnerd word voor het grotere publiek niet de oudere 8 bit donkey kong games.

Verder ondanks dat het dezelfde personage is zijn de 8 bit donkey kong games en de donkey kong country games en dergelijken niet met elkaar te vergelijken. Het ziet er heel anders uit tevens ook heel andere gameplay dan de donkey kong games van rare. Zo vreemd is het niet als je de geschiedenis niet goed hebt doorgenomen.

Als donkey kong echt door rare was bedacht dan was het van microsoft geweest echter is dit niet het geval maar sommige mensen dachten dit dus wel omdat het verleden is vergeten of de vergelijking moeilijk te zien is. Zo dom zijn ze niet het is vrij begrijpelijk, tevens denk ik niet dat de hogere mensen bij microsoft retro liefhebbers zijn maar meer met actueel spul bezig zijn. De 8 bit donkey kong games zullen voor hun waarschijnlijk niet veel zeggen en vandaar het misverstand.

Wat jet force gemini betreft, ik denk dat er geen potentie is om echt veel geld te verdienen, het is niet bepaald een topper. Microsoft zal echt wel alles wat en los en vast zit uit rare halen mits er goed geld uit te verdienen valt en Jet force gemini hoort hier niet bij.

Tja en wat hou je dan over banjo kazooie en concur. Shooters als golden eye zullen hem niet worden aangezien iedereen het nu veel beter doet. Ze hebben een goede beslissing gemaakt door met de betere series door te gaan ondanks dat er vrij slechte games voor zijn uitgekomen. Maar dat is enkel omdat rare toen niet meer hetzelfde was als vroeger.

Tevens gaan mensen voor nintendo achtige games niet naar de xbox het slaat nergens op waarom xbox Rare eigenlijk heeft opgekocht voor donkey kong en banjo aangezien het meeste publiek naar xbox komt voor Halo, shooters etc en geen kinder games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk denk ik dat Microsoft RARE heeft overgenomen om de concurentie te verzwakken.

Hoe bestrijdt je sterke concurrentie als je een zeer vermogend nieuwkomer bent op de consolemarkt?

Je koopt de sterkste 2nd party developper weg bij je concurrent.

Dat gamers tegenwoordig vooral naar Xbox komen voor Halo en Gears of War heb je gelijk in en dat Nintendo achtige games niet bij Xbox passen ook.

Toch vind ik het jammer en een groot gemis. Op de original Xbox zijn er wel 3d platformers uitgekomen die exclusief waren; Blinx 1 en 2, Psychonauts en mijn persoonlijke favoriet: Voodoo Vince.

Geen van deze franchises is van RARE en het zijn best leuke games.

Waarom kon het op de originele Xbox wel en moet vandaag de dag 90% van wat er uitkomt een 1st- of 3rd person shooter zijn?

Niet dat ik iets tegen moderne games heb maar de variatie in games is tegenwoordig bij Nintendo: Nog altijd erg goed. Bij Playstation: Nog altijd redelijk maar minder dan vroeger. Bij Xbox: Het minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Toen Rare gekocht werd door ms, waren ze nog opzoek naar hun niche, dus ze waren alle ' hoeken' van de markt proberen af te dekken. Dan is het niet logisch dat je rare koopt, plaftorm games, fps en zelfs fighters, op papier een prima aankoop.

Ik denk dat het MS van nu dit idd niet zou doen. Aan de andere kant, misschien nu de XB one niet zo goed loopt misschien juist weer wel........

En dat brengt me naar merken trouw...
Ik snap daar niets van. Voor gaming en ook in het algemeen, kijk naar wat je nodig hebt, wat goed is, mogelijk wat innovaties biedt, en wat je kan betalen, dan is de keuze gemaakt. Deze generatie ps4, daarvoor als main x360, daarvoor ps2 (initieel gamecube, maar nintendo en 3rd party support), en daarvoor saturn, en daarvoor net als de meeste oudere bezoekes hier schat ik, snes en nes. Mogelijk wijkt alleen de saturn af van de commerciele mainstream keuzes.....maar in die tijd ook relatief veel op de pc gegamed.......en sowieso altijd ook home computers gehad met de amiga en c64.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:15
MartijnAbel schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:47:
[...]

Een waardige mario kart vervanger vind ik toch wel de mega underrated mickeys speedway usa op de N64 :D
Over mario kart vervangers gesproken. Iemand ooit Muppets race mania op de ps1 geprobeerd? Ook echt een top game _/-\o_

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren weer een lekker avondje gehad door met een vriend Micro Machines 1/2 te spelen op de MegaDrive. Wat blijft dat toch heerlijk ongecompliceerd vermaak. Moet de SNES versies nog 's op de kop tikken, vind de MD controller niet echt prettig, ook niet qua kabellengte. MD ziet er dan weer (in mijn geval) veel beter uit dan de SNES.

Verder voor de lol Virtua Tennis 4 op de PS3 in 3D gespeeld, maar dat was nog verrassend goed; het effect is er niet alleen voor de schijn zeg maar. Gebruik de 3D functie op mijn TV's verder vrijwel nooit, misschien eens kijken of er meer titels zijn die goed te spelen zijn. Verder alleen ooit Uncharted 3, Sniper Elite 3 (PS4) en Sonic Generations (360) in 3D gespeeld maar ook die titels hebben 3D als goede toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Heeft de PS3 veel 3D games? :P nooit geweten :O
Eens kijken of mijn kleine collectie ook 3D compatible games heeft (Kingdom Hearts helaas niet :( )

Gisteren even filmpje gekeken met verschil tussen Ocarina of time op de N64 en de 3Ds. Damn daar hebben ze echt wel even wat tijd in gestoken ipv een directe port. Zelf nog erg gewend aan de oude Link die er toch wel anders uitziet op de 3DS versie. Maar grafisch is het toch wel een hele stap vooruit.

Vanmiddag misschien DK 64 en Ocarina of time voor de n64 ophalen. Nog even kijken of ik het de prijs waard vind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Dus op de ps4 komt er een nieuwe ratchet en clank uit....die serie heeft altijd goede cijfers gekregen, maar ik ben wel benieuwd wat jullie er van vinden.
Ik heb er volgens mij een op de ps2 (deel 2 dacht ik, ik ga zo ff checken) en een op de ps3 (als vergoeding voor psn downtime o.id. Quest for booty ofzo?) Paar keer getwijfeld om de collection op de ps3 te kopen met de eerste 3 delen zodat ik dan echt met deel 1 kan starten......Of kan je inderdaad wel velig starten met deel 2?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat; Ratchet & Clank is een super populaire serie.

Persoonlijk ben ik er geen fan van en vind ik Jak & Dexter/Sly Cooper veel leuker omdat daar meer humor in zit.

Ratchet & Clank voelt voor mij te "kiddy"

@Waah; Sly Cooper op ps3 is ook in 3d speelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ik heb van zowel J&d als R&c deel 2.....van j&d heb ik deel 1 ooit geleend, vond dat wel een leuke game, maar niet een die ik per se nog wil uitspelen. Deel 2 vond ik wel interresant (genoeg om te kopen zelfs!) maar nooit echt een kans gegeven.

Sly is dan weer zo'n serie die compleet langs me heen gegaan is......is toch beetje het betere sneak werk? Soort van Metal gear light ofzo?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sly is idd een soort Metal gear/splintercell voor kids.

Het hoofdpersonage is een wasbeer dief en hij heeft een team waarvan het leukste lid een Nerd-schildpad in een rolstoel is met hacking skills en gadgets.

J&D en Sly Cooper bestaan trouwens ook HD trilogien van op PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Drie keer voor de N64 TLOZ: Ocarina Of Time: http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr.

En ik dacht dat ik met één exemplaar bijzonder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:30:
Drie keer voor de N64 TLOZ: Ocarina Of Time: http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr.

Hmm, die set heb ik pakweg een jaar geleden ook al eens voorbij zien komen. Kennelijk heeft deze persoon nog geen koper kunnen vinden in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
xelfer schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:46:
[...]

Hmm, die set heb ik pakweg een jaar geleden ook al eens voorbij zien komen. Kennelijk heeft deze persoon nog geen koper kunnen vinden in de tussentijd.
€ 275,00 gaat ook geen Nederlander betalen op Marktplaats. Er is vorig jaar een licht beschadigd exemplaar verkocht, maar wel voor minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:18:
Sly is idd een soort Metal gear/splintercell voor kids.

Het hoofdpersonage is een wasbeer dief en hij heeft een team waarvan het leukste lid een Nerd-schildpad in een rolstoel is met hacking skills en gadgets.

J&D en Sly Cooper bestaan trouwens ook HD trilogien van op PS3.
Ik vond Thieves in Time erg leuk heb die op de Vita, de trilogie daartegen hebben wij voor de PS3.

€275 euro, pff duur per stuk en hoeveel die variant zeldzamer is is het alles behalve 275 euro waard.

Het is maar wat de gek er voor over heeft, aangezien hij er nog 3 heeft liggen heeft hij die gek niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Jumpman schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:30:

Of alledrie voor 800... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel de printsize van die TLOZ: Ocarina Of Time PAL Collector's Edition is. Zelf heb ik hem bij de release gekocht destijds, was Hfl. 50 duurder, dan de zwarte PAL verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Een jaar terug was het voor rond de 100 euro. Had er zelf een voor 80 kunnen krijgen maar vond de staat niet goed genoeg.

De prijzen zijn erg gestegen blijkbaar, ze gaan nu namelijk voor 200+ op ebay weg in heel nette staat waar dit onder valt. Slechtere staat is over de 100 euro

Retrogamefreak biedt er een aan voor over de 320 euro

Ik zou het er zelf niet voor over hebben maar dit is niet overpriced gezien het aanbod, de staat en de marktwaarde ervan.

Dit is tenminste de marktwaarde en iets wat minder gemakkelijk te verkrijgen is.

Ik vind dit namelijk nog vele malen erger, het is om deze reden dat NES verzamelen zo moeilijk is geworden afgezien van de doosjes die zeer snel beschadigd raken.

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

stond op 1250 is veranderd

Ik heb dit soort dingen vaker gezien en mensen willen vaak veel te veel voor vrij normaal spul.

[ Voor 46% gewijzigd door gast7 op 13-04-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Tja vragen kun je het altijd ^_^. Zolang er een gek is die het er voor over heeft.... Zo slecht gaat het niet met de Nederlanders blijkbaar :)

Zelf gisteren 4 spellen aan de N64 collectie toegevoegd, waaronder Ocarina of time.
Wel cart-only. Die doosjes gaan toch kapot bij mij.... Lijkt me gewoon leuk om weer het spel te spelen na 10 jaar.

Daarnaast ook Donkey Kong 64 gehaald (cart only). De eigenaar kon het spel niet spelen, want hij had geen expansion pack. Gelukkig heb ik mijn originele N64 nog (degene die ik dus als klein jongetje gekocht heb :9 ) waar een expansion pack in zit. Geen idee waarvoor, want ik had DK64 zelf niet. Die had een vriendje.

Kreeg er nog 2 games bij. Stonden blijkbaar in de advertentie maar lezen is niet mijn sterkste kant blijkt wel. Mission Impossible en Soccer superstar '98. Allebei compleet met doosjes al zijn die niet in hele goede staat. Maar eens kijken of het leuke spellen zijn en anders maar weer op MP. Met wat geluk dan Donkey kong en Zelda:OOT goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Waah schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:15:
Tja vragen kun je het altijd ^_^. Zolang er een gek is die het er voor over heeft.... Zo slecht gaat het niet met de Nederlanders blijkbaar :)
Dit vind ik een geval apart veel meer voorbeelden gezien.

Het gaat hier om normaal spul deze prijs kan gewoon niet.

Dat je zegt wat de gek ervoor geeft bij een zeldzame game ok, maar dat zou echt kunnen dit is niet meer het geval van wat de gek ervoor geeft. Je kan het gemakkelijk voor vol opgeblazen retail waarde onder die prijs krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Waah; Misschien had je vroeger een expansion pack om Perfect Dark te kunnen spelen?

*Soccer Superstar '98 bedoel je denk ik International superstar soccer '98 mee: ISS Was vroeger beter qua Gameplay dan FIFA.

Wat nu Pro Evolution Soccer (PES) is was vroeger ISS. Zelfde franchise, nieuwe naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:01:
@Waah; Misschien had je vroeger een expansion pack om Perfect Dark te kunnen spelen?

*Soccer Superstar '98 bedoel je denk ik International superstar soccer '98 mee: ISS Was vroeger beter qua Gameplay dan FIFA.

Wat nu Pro Evolution Soccer (PES) is was vroeger ISS. Zelfde franchise, nieuwe naam.
Met een hond als scheidsrechter O+

Afbeeldingslocatie: http://cdn.atomix.vg/wp-content/uploads/2014/05/international-superstar-soccer-perro-dog-juiz-cachorro.jpg

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bellerophon; Lachen, die wist ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Perfect Dark XD natuurlijk daarvoor heb ik de Expansion pack gekocht. Nooit spijt van gehad.
Wel verkocht, en daar heb ik wel spijt van....

Inderdaad international Superstar Soccer '98 :)

Op de Super Nintendo had ik ooit een voetbalspel waarbij je de scheidsrechter kun uitzetten. Dan kon je gewoon mensen omduwen... met als resultaat dat het hele veld vol poppetjes lag, in plaats van stond.

Als je scoorde had je dan een heel vuurwerkspektakel. Erg grappig spel maar hoe het heet XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
FIFA International Soccer (1994):

YouTube: FIFA International Soccer Referee Glitch: F**k the Referee

Maar goed dat er geen online was toen, anders bleven sommige mensen rondrennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:25:
@Belerophon; Lachen, die wist ik niet :)
Geweldige game was dat. Correctie, is... Heb het vorige maand nog weer even aangedaan... gevolgd door TMNT: Turtles in Time :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Bellerophon; Welke versie is het met die hond-scheids?

@Waah; Oude voetbal games worden te weinig gewaardeerd.

Niets leuker dan op 30 meter afstand van de goal een hakje over je eigen hoofd maken om erna met een keiharde omhaal de bal onhoudbaar in de kruising te trappen.

Oude voetbalgames hebben een bepaalde charme.

Wie voor de N64 verzameld en toch een FIFA game wil hebben raad ik FIFA '99 aan, die heeft namelijk de schwalbe (Z ingedrukt houden en dan C boven drukken)

Off topic:

Ik krijg hier net van iemand te horen dat je de PS TV offline als console kunt gebruiken om fysieke Vita games op te spelen maar ik heb nogal moeite om dit geloven.

Is dit waar en is de PS TV eigenlijk een Vita home console of is het een broodje aap verhaal?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:51:

Niets leuker dan op 30 meter afstand van de goal een hakje over je eigen hoofd maken om erna met een keiharde omhaal de bal onhoudbaar in de kruising te trappen.

Wie voor de N64 verzameld en toch een FIFA game wil hebben raad ik FIFA '99 aan, die heeft namelijk de scwalbe (Z ingedrukt houden en dan C boven drukken)

Off topic:

Ik krijg hier net van iemand te horen dat je de PS TV offline als console kunt gebruiken om fysieke Vita games op te spelen maar ik heb nogal moeite om dit geloven.

Is dit waar en is de PS TV eigenlijk een Vita home console of is het een broodje aap verhaal?
Ik gebruikte die dog referee cheat altijd met International Superstar Soccer Deluxe _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:51:

Wie voor de N64 verzameld en toch een FIFA game wil hebben raad ik FIFA '99 aan, die heeft namelijk de scwalbe (Z ingedrukt houden en dan C boven drukken)

Off topic:

PS TV is Vita hardware minus scherm en knoppen, je kan dus fysieke en digitale Vita games erop spelen, zo ook digitale PSP en PS1 games en je kan ook games streamen vanaf je PS4 erop.

Echter niet alle Vita games zullen erop werken, meestal vanwege hardware beperkingen (zoals gebrek aan touchscreen).

Daarnaast werkt PS TV met Vita geheugen cards als opslag en werkt de PS3 en of PS4 controller erop.

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 14-04-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Mizgala28.

Voor €60,- heb ik er dus een console bij die Vita games af kan spelen.

Ik ga het verder uitzoeken; Als er genoeg fysieke Vita games op te spelen zijn die ik leuk vind (met name JRPG's) haal ik misschien de PS TV wel om 'em puur als Vita-player te gebruiken.
Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.