Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.628 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik ben zelf gisteren even bij de Bonami beurs in Apeldoorn langs geweest en daar viel me wel op dat de prijzen bij verschillende handelaren echt extreem kunnen verschillen. Ik zag bv de Pokemon Box voor de GC liggen bij 1 stand voor 25 euro terwijl een andere stand hem had liggen voor 99 euro... (geen sealed exemplaar o.i.d.). Dat gold voor vrijwel alle titels op die beurs. De ene handelaar had een game voor 5 euro liggen, terwijl hij elders voor 27 euro lag.

Uiteraard zijn er stelselmatig een paar handelaren bij die stukken duurder waren dan de rest, wat je vrij snel kon zien aangezien er vrij weinig publiek bij hun stands te vinden was en de mensen die er waren liepen ook vrij snel weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:34
Dat verbaast me niet zo heel erg eigenlijk. Bij dit soort retro-spulletjes is het toch echt "wat de gek er voor geeft". Een daadwerkelijke waarde heeft het materiaal niet namelijk. Het is een groot deel jeugdsentiment. De een maakt daar meer misbruik van dan de ander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Is zeker waar, maar bij vraag en aanbod speelt concurrentie uitaard ook een rol. Zeker bij games die niet zeldzaam zijn en op zo'n beurs bij 10+ stands gewoon te koop zijn, dan kan je gewoon niet 2-5 keer zoveel vragen als de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Michael Knight; Door het op zo'n manier te formuleren maak je me natuurlijk alleen maar nieuwsgierig ;)

Wat voor een bod en op welke SNES Cart?

Het enige dat ik echt positief aan RGF vind, is dat ze een super groot aanbod hebben maar de verkoopprijzen daar stijgen echt veel sneller dan voorheen.

Zo kocht ik daar bv Pocahontas op de Mega Drive voor €35,- die daarna meteen out off stock was; 2 dagen later was de game weer in stock voor €40,-

Ik zal niet beweren dat ze de allerduurste zijn maar als je de Website nauwlettend in de gaten houdt dan zie je wel dat er wel erg veel (en snel volgend op elkaar) prijsverhogingen plaatsvinden.

Een paar weken terug had ik het over Alien Soldier: Kocht ik bij RGF anderhalf jaar terug voor €150,- en was een paar weken terug ineens €350,- bij RGF.

Zonder dat ze 'em in de tussentijd verkocht hebben vragen ze nu voor dat zelfde exemplaar ineens €400,-

Op RGF ben ik afgeknapt omdat ze te vaak prijzen verhogen; Misschien dat ik er nog eens een titel koop die ik perse wil hebben en nergens anders kan vinden of wat goedkoop Atari 2600 spul maar om RGF als main shop te gebruiken dat doe ik niet meer.

Maar aan de andere kant zijn ze door vrij hoge verkoopprijzen misschien idd ook wel bereid om meer te bieden voor de inkoop, maarja, daar heb je als koper natuurlijk weer helemaal niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 12:06
xelfer schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:54:
Ik ben zelf gisteren even bij de Bonami beurs in Apeldoorn langs geweest en daar viel me wel op dat de prijzen bij verschillende handelaren echt extreem kunnen verschillen. Ik zag bv de Pokemon Box voor de GC liggen bij 1 stand voor 25 euro terwijl een andere stand hem had liggen voor 99 euro... (geen sealed exemplaar o.i.d.). Dat gold voor vrijwel alle titels op die beurs. De ene handelaar had een game voor 5 euro liggen, terwijl hij elders voor 27 euro lag.

Uiteraard zijn er stelselmatig een paar handelaren bij die stukken duurder waren dan de rest, wat je vrij snel kon zien aangezien er vrij weinig publiek bij hun stands te vinden was en de mensen die er waren liepen ook vrij snel weer door.
Nog wat gehaald op de beurs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
gast7 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:00:
[...]

Nog wat gehaald op de beurs?
CIB Unirally voor de SNES (7,50 euro), een stuk of 8 N64 carts voor tussen de 1 en 3,50 euro per stuk (voor full set), Pong voor de PS1 (4 euro), de GC Pokemon Box (20 euro) en de klapper was Castlevania Legacy of Darkness en Paper Mario voor de N64 (90 euro samen).

Al met al wel de moeite waard. Voor veel games kon ik toch wel aardig afdingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netjes. Ik heb al enige tijd vrij weinig gekocht, wat PS4/PS3 games maar echt retro niet. Heb ook niet echt een doel meer, op de paar spellen na die ik niet heb maar veel te duur zijn. Krijg de meeste ideeën uit oude bladen (of PDF's daarvan) of een Youtube flashback video waar je soms spellen ziet waarvan je nog nooit gehoord hebt maar die wel tof zijn om zelfs na al die jaren nog te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 09:03
In verband met het opruimen van de zolder zal ik een deel van mijn reserve retro consoles van de hand moeten doen, zijn er hier mensen die nog op zoek zijn naar een van onderstaande consoles, stuur me dan even een PM dan komen we er vast wel uit en blijft het onder de liefhebbers:

Gameboy Color
NES
SNES
N64
Gamecube
XBOX
Sega Mega Drive
Atari 2600
Playstation 1
PSone
Playstation 2
PS2 Slim

Uiteraard allemaal werkend en compleet met controller en adapter / videokabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Omdat jullie er een stuk meer in zitten dan ik, even een vraagje;

Ik zit toch een beetje te zoeken naar een NTSC SNES (vanwege het speedrunnen, en omdat het spel wat ik wil spelen geen compensatie binnen het spel heeft voor de snelheid). Het heeft geen haast en ik weet ook nog niet wanneer ik er een aan wil schaffen. Ik heb in ieder geval niet echt een idee waar ik hiervoor het beste kan kijken, en of er binnen NL / Europa verkooppunten zijn die hier niet de hoofdprijs voor vragen. Een Ebay, etc. is logisch (zie ze daar al vanaf 35-50 dollar), en ik zie dat op Tweakers V&A er een beschikbaar staat (100 euro), maar wat is een beetje een redelijke prijs voor een NTSC SNES?

Mocht het veel verschillen, dan heb ik mogelijk een optie om de console via m'n schoonzus te importeren (ze studeert in Boston, en gaat 2-3 keer per jaar terug naar Turkije, dus daar kan ze de console dan evt. achterlaten, en als ik dan daar op vakantie kom, kan ik 'em weer meenemen). Maar als de verschillen minimaal zijn, dan kan ik het net zo goed binnen NL / EU halen.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:01
Ik heb nog een aantal super famicoms te koop met alle toebehoren, eventueel ook omgebouwd zodat ze 50Hz PAL games slikken. Als dat interessant lijkt mag je gerust DM'en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:19:
@Michael Knight; Door het op zo'n manier te formuleren maak je me natuurlijk alleen maar nieuwsgierig ;)

Wat voor een bod en op welke SNES Cart?

Het enige dat ik echt positief aan RGF vind, is dat ze een super groot aanbod hebben maar de verkoopprijzen daar stijgen echt veel sneller dan voorheen.

Zo kocht ik daar bv Pocahontas op de Mega Drive voor €35,- die daarna meteen out off stock was; 2 dagen later was de game weer in stock voor €40,-

Ik zal niet beweren dat ze de allerduurste zijn maar als je de Website nauwlettend in de gaten houdt dan zie je wel dat er wel erg veel (en snel volgend op elkaar) prijsverhogingen plaatsvinden.

Een paar weken terug had ik het over Alien Soldier: Kocht ik bij RGF anderhalf jaar terug voor €150,- en was een paar weken terug ineens €350,- bij RGF.

Zonder dat ze 'em in de tussentijd verkocht hebben vragen ze nu voor dat zelfde exemplaar ineens €400,-

Op RGF ben ik afgeknapt omdat ze te vaak prijzen verhogen; Misschien dat ik er nog eens een titel koop die ik perse wil hebben en nergens anders kan vinden of wat goedkoop Atari 2600 spul maar om RGF als main shop te gebruiken dat doe ik niet meer.

Maar aan de andere kant zijn ze door vrij hoge verkoopprijzen misschien idd ook wel bereid om meer te bieden voor de inkoop, maarja, daar heb je als koper natuurlijk weer helemaal niets aan.
CastleVania Vampire`s Kiss aan ze verkocht; de verkoopprijs nu op RGF zit er maar iets boven..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
zzattack schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:18:
Ik heb nog een aantal super famicoms te koop met alle toebehoren, eventueel ook omgebouwd zodat ze 50Hz PAL games slikken. Als dat interessant lijkt mag je gerust DM'en :)
Is dat niet de Japanse versie dan?

Het zou me erom gaan dat het een zo'n origineel mogelijke versie is, dus niet omgebouwd. Je had ook die consoles die iedere cartridge slikken (NES, SNES, NTSC en PAL), maar die doen schijnbaar iets raars met de emulatie waardoor het niet 100% authentiek zou zijn. Het schijnt in sommige scenes in ieder geval niet goed te liggen, maar dat zal voor mij niet direct een probleem zijn. Maar ik heb wel zoiets van, als ik er dan een haal, dan het liefst meteen goed zodat ik evt. andere games er ook zonder problemen mee kan runnen.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:15
Zojuist mijn 2e atari 2600 gekocht, ditmaal een woody 4 switch incl. 4 controllers en 3 games voor 35 euro. Ik heb al een 2600 Darth Vader incl 5 games en 1 controller.

Afgelopen week ook nog 3 sealed gameboy color games (Tony hawk, Shaun Palmer en Matt hofmann) gekocht voor 3 euro totaal. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Pelox op 23-03-2016 15:24 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Grumpmeister schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:27:
Omdat jullie er een stuk meer in zitten dan ik, even een vraagje;

Ik zit toch een beetje te zoeken naar een NTSC SNES (vanwege het speedrunnen, en omdat het spel wat ik wil spelen geen compensatie binnen het spel heeft voor de snelheid). Het heeft geen haast en ik weet ook nog niet wanneer ik er een aan wil schaffen. Ik heb in ieder geval niet echt een idee waar ik hiervoor het beste kan kijken, en of er binnen NL / Europa verkooppunten zijn die hier niet de hoofdprijs voor vragen. Een Ebay, etc. is logisch (zie ze daar al vanaf 35-50 dollar), en ik zie dat op Tweakers V&A er een beschikbaar staat (100 euro), maar wat is een beetje een redelijke prijs voor een NTSC SNES?

Mocht het veel verschillen, dan heb ik mogelijk een optie om de console via m'n schoonzus te importeren (ze studeert in Boston, en gaat 2-3 keer per jaar terug naar Turkije, dus daar kan ze de console dan evt. achterlaten, en als ik dan daar op vakantie kom, kan ik 'em weer meenemen). Maar als de verschillen minimaal zijn, dan kan ik het net zo goed binnen NL / EU halen.
Het verschil is niet super groot voor een losse console met controllers

In europa ben je er ongeveer 70 euro voor kwijt vrij gewild om verschillende redenen.

Aan de andere kant je bespaart een paar tientjes maar is het dan de moeite waard om een half jaar te wachten als ik het zo hoor?

De keus is aan jou. In mijn geval heb ik nog zat af te spelen en zowat alle games die ik echt wil heb ik al maar als jij wil beginnen aan je speedrun hobby dan zou ik persoonlijk zo snel mogelijk een ntc console regelen voor een paar tientjes meer.

Tijd is kostbaarder dan een paar tientjes 8)

[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 23-03-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Grumpmeister schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:00:
[...]

Is dat niet de Japanse versie dan?
Jawel, maar die speelt de games exact hetzelfde als de Amerikaanse. Het is beide NTSC.
Het zou me erom gaan dat het een zo'n origineel mogelijke versie is, dus niet omgebouwd.
De SNES ombouw houdt eigenlijk enkel in dat zowel PAL als NTSC casettes met de correcte refreshrate spelen. Ik ken geen speedrun communities waar deze supercic mod banned is.
Je had ook die consoles die iedere cartridge slikken (NES, SNES, NTSC en PAL), maar die doen schijnbaar iets raars met de emulatie waardoor het niet 100% authentiek zou zijn.
Probleem is enkel dat ze inderdaad emuleren. Dit kan wezenlijke verschillen introduceren t.o.v. spelen op de echte hardware. Dit i.t.t. bijvoorbeeld flashcarts, waarbij wel de echte hardware gebruikt wordt en er dus geen emulation glitchen bij komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 13:45
Dus de GameBoy Advance is op 21 maart 15 jaar geworden in Japan (in Juni is deze 15 jaar oud in het westen).

Ik voel mij oud :P Ik speelde alle Gameboy en GameBoy Advance spellen die ik maar had met enorm veel plezier erop :)

(en die 10 uur met en 18 uur zonder verlichting op 1 lading was en is nog steeds super)

(de SP is op 28 maart 13 jaar oud in het westen :) )

Happy Birthday *O* *O* *O* *O* *O* (alhoewel te laat)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ksbNyNLJBi1D6nZHDgCK8Bcw/full.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Mizgala28 op 23-03-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Mizgala28 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:07:
Dus de GameBoy Advance is op 21 maart 15 jaar geworden in Japan (in Juni is deze 15 jaar oud in het westen).

Ik voel mij oud :P Ik speelde alle Gameboy en GameBoy Advance spellen die ik maar had met enorm veel plezier erop :)

(en die 10 uur met en 18 uur zonder verlichting op 1 lading was en is nog steeds super)

[afbeelding]
GBA games behoren tot een van favoriet, echter niet een groot fan om de games op de originele handheld met mini scherm af te spelen. Doe mij dan maar de gameboy player + component kabel voor mijn gba games 8) De GBA sp console(s) blijft mij thuis toch echt dicht aangezien op het grote scherm gba games toch veel beter tot hun recht komen en een console ervaring krijgen.

Zelf niet een fan van games als tetris waarbij het grote scherm niet echt nodig is.

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 24-03-2016 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
gast7 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 00:18:
[...]

GBA games behoren tot een van favoriet, echter niet een groot fan om de games op de originele handheld met mini scherm af te spelen. Doe mij dan maar de gameboy player + component kabel voor mijn gba games 8) De GBA sp console(s) blijft mij thuis toch echt dicht aangezien op het grote scherm gba games toch veel beter tot hun recht komen en een console ervaring krijgen.

Zelf niet een fan van games als tetris waarbij het grote scherm niet echt nodig is.
Wij hebben wel een GameCube met GameBoy player, maar sommige games die wij fysiek niet hebben speel ik dan op TV via Chromecast doormiddel van mijn scherm casten en dan speel ik op een bluetooth controller.

Werkt erg goed, al ligt dat meer aan onze router die dat wel trekt (en zo ook mijn toestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
gast7 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:07:
[...]

Het verschil is niet super groot voor een losse console met controllers

In europa ben je er ongeveer 70 euro voor kwijt vrij gewild om verschillende redenen.

Aan de andere kant je bespaart een paar tientjes maar is het dan de moeite waard om een half jaar te wachten als ik het zo hoor?

De keus is aan jou. In mijn geval heb ik nog zat af te spelen en zowat alle games die ik echt wil heb ik al maar als jij wil beginnen aan je speedrun hobby dan zou ik persoonlijk zo snel mogelijk een ntc console regelen voor een paar tientjes meer.

Tijd is kostbaarder dan een paar tientjes 8)
Eens, maar het scheelt dat het spel waar ik mee bezig ben (Donald in Maui Mallard) in principe ook op emulatoren gespeeld mag worden. Daarom had het wat minder haast. Ik heb het spel al wel in de PAL regio gekocht, en op m'n SNES geprobeerd, maar de PAL versie had geen compensatie voor de mindere refresh rate ingebouwd (wat bijv. bij Super Mario World wel gedaan is).
zzattack schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:19:
[...]

Jawel, maar die speelt de games exact hetzelfde als de Amerikaanse. Het is beide NTSC.

[...]

De SNES ombouw houdt eigenlijk enkel in dat zowel PAL als NTSC casettes met de correcte refreshrate spelen. Ik ken geen speedrun communities waar deze supercic mod banned is.

[...]

Probleem is enkel dat ze inderdaad emuleren. Dit kan wezenlijke verschillen introduceren t.o.v. spelen op de echte hardware. Dit i.t.t. bijvoorbeeld flashcarts, waarbij wel de echte hardware gebruikt wordt en er dus geen emulation glitchen bij komen kijken.
Dat maakt het idd wel interessanter. Eventjes over nadenken nog, ik kom er nog op terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Grumpmeister schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 07:55:
[...]
Dat maakt het idd wel interessanter. Eventjes over nadenken nog, ik kom er nog op terug :)
Ik heb zo'n NTSC (Super Famicom) met PAL mogelijkheden een tijdje terug van zzattack overgenomen. Deze console bevalt mij in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-10 18:15

MsG

Forumzwerver

Michael Knight schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:19:
[...]

CastleVania Vampire`s Kiss aan ze verkocht; de verkoopprijs nu op RGF zit er maar iets boven..
Pff wat zijn die spellen de afgelopen tien jaar in waarde gestegen. Ik verzamel ongeveer sinds 2005. Heb Castlevania 5 ook een keer voor 2 tientjes gekocht met boekje. Maar zie hem daar voor 230 euro staan :D . En zo ook andere games.

Heb het nu bij mijn ouders staan, maar wil het een beetje afbouwen naar voornamelijk SNES. Met de 3D-consoles heb ik toch minder. En als het geen cartridge heeft dan verliest het voor mij ook een beetje de charme.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Michael Knight schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:19:
[...]

Dat is echt niet bij alle aankopen zo. Meestal is het 50 a 60% als niet veel minder van de echte martkwaarde.

Soms moet je als winkel voor vrijwel retail waarde games kopen om te laten zien dat jij mooie producten kan garanderen aan de klant. Status zodat je meer klanten kan trekken door mooie producten op voorraad te hebben. Castlevania V voor snes is een vrij gewild item waar vrijwel iedere snes bezitter naar op zoek is. Tenzij je natuurlijk niet van Castlevania games houdt. Klanten trekken is het woord verwacht niet altijd zulke inkoop prijzen te krijgen voor normaal spul wat duur is.

[ Voor 14% gewijzigd door gast7 op 24-03-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
MsG schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:57:
[...]

Pff wat zijn die spellen de afgelopen tien jaar in waarde gestegen. Ik verzamel ongeveer sinds 2005. Heb Castlevania 5 ook een keer voor 2 tientjes gekocht met boekje. Maar zie hem daar voor 230 euro staan :D . En zo ook andere games.

Heb het nu bij mijn ouders staan, maar wil het een beetje afbouwen naar voornamelijk SNES. Met de 3D-consoles heb ik toch minder. En als het geen cartridge heeft dan verliest het voor mij ook een beetje de charme.
Zeker waar. Ik weet nog wel de tijd dat ik regelmatig een SNES + 10 games voor 25-30 euro van Marktplaats afhaalde. Of Conker's Bad Fury Day voor 20-30 euro. Etc. etc.

Er zijn de afgelopen jaren heel veel mensen bijgekomen die op de verzamelwagen zijn gesprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 17:38:
[...]

Zeker waar. Ik weet nog wel de tijd dat ik regelmatig een SNES + 10 games voor 25-30 euro van Marktplaats afhaalde. Of Conker's Bad Fury Day voor 20-30 euro. Etc. etc.

Er zijn de afgelopen jaren heel veel mensen bijgekomen die op de verzamelwagen zijn gesprongen.
Dan valt soms wel mee. Ik verbaas mij er soms over wat voor deals ik tegenwoordig nog binnen haal. Ik geef wel toe dat mijn sega megadrive en cib gameboy adv dagen helaas voorbij zijn, die tijden mis ik ;(

Qua snes eigenlijk vrij redelijk gedaan dit jaar. In de eerdere jaren ging het niet zo goed op een deal na dan waarbij ik een cib beide uitstkende staat zelda en super castlevania IV voor 2,50 euro per stuk (beide non duits) aan de collectie had toegevoegd en natuurlijk een cib boxed snes in ongebruikte staat met cib F zero in uitstekende staat voor 45 euro. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Zelf focus ik me op dit moment meer op de N64 en Wii. Voor die consoles kan ik nog wel aardig leuke dingen vinden zo af en toe. Zeker de Wii wordt heel erg veel gedumpt op Marktplaats. Zitten 99,99999% van de tijd geen topgames bij, maar ik was nog op zoek naar games uit de Mario & Sonic Olympics serie e.d. en die games zijn wel vrij eenvoudig te vinden. Wii consoles zijn ook redelijk makkelijk weer te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Ik focus eigenlijk zowat op alles maar met sommige dingen meer succes dan met anderen.

Megadrive en cib gba games zijn erg omlaag gegaan qua sucessen voor mij. Ik vind het nog steeds maar veel minder. De onzinnige sega saturn maar ook uitstekende nes en snes deals compenseren het wel weer wat de pijn erg verzacht.

laatste tijd vooral succes met ps1 ps2 en ds.

Uiteraard ook oudere nintendo en sega etc maar meer eromheen. De ene keer vind je het en de andere keer niet.

Over donald duck maui mallard snes gesproken laat ik deze toevallig gisteren cib in uitstekende staat in de collectie hebben toegevoegd :p

[ Voor 9% gewijzigd door gast7 op 26-03-2016 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
gast7 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 00:36:
Ik focus eigenlijk zowat op alles maar met sommige dingen meer succes dan met anderen.

Megadrive en cib gba games zijn erg omlaag gegaan qua sucessen voor mij. Ik vind het nog steeds maar veel minder. De onzinnige sega saturn maar ook uitstekende nes en snes deals compenseren het wel weer wat de pijn erg verzacht.

laatste tijd vooral succes met ps1 ps2 en ds.

Uiteraard ook oudere nintendo en sega etc maar meer eromheen. De ene keer vind je het en de andere keer niet.

Over donald duck maui mallard snes gesproken laat ik deze toevallig gisteren cib in uitstekende staat in de collectie hebben toegevoegd :p
Pfff, wrijf het er maar in :P. De cib versies die ik een tijdje terug zag waren hadden of een (flink) beschadigde cover, of stickers erop, en een kapot boekje.

(al heb ik wel de US versie ervan alvast besteld bij RGF, maar ook weer cartridge-only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Zelf ben ik niet direct een Sega verzamelaar. Voor alles van Sega pik ik af en toe wat op als ik het voor een redelijke prijs tegen kom, maar mijn focus ligt in de basis bij Nintendo en Sony. Vooral Nintendo is waar ik zelf mee opgegroeid ben en daar verzamel ik het volgende voor:

- NES. Ben ik niet mee opgegroeid (ik was te jong), vandaar dat ik deze console niet heel erg spaar. Ik verzamel af en toe wat goede games als ik ze tegen kom. Heb ook een vrij kleine collectie van een stuk of 30-35 games voor deze console.
- SNES. Dit is jarenlang mijn main console geweest. Hier verzamel ik het meeste voor, maar dat betekent ook dat ik heel veel wat ik wil hebben ook al heb. Ben zelf nu nog eigenlijk enkel op zoek naar titels als Hagane en Earthbound. Voor de SNES heb ik in totaal nog 15 titels op mijn lijstje staan die ik wil hebben, waarvan Zombies Ate My Neighbours, Earthworm Jim 1 en Ultimate Mortal Kombat 3 de enige betaalbare titels zijn.
- N64. Hiervan probeer ik een full set te krijgen. Ik heb min of meer alle dure games al behalve de 2 Australische PAL exclusives en qua full set zit ik ongeveer op 60% nu. Cart only uiteraard :).
- GC. Ik verzamel alle goede exclusives. Het meeste heb ik al wel gelukkig, maar ik mis nog wel een stuk of 20-25 titels voor mijn eigen lijst. Ik heb er zelf 41 games voor.
- Wii. Hier verzamel ik ook alle goede titels/exclusives voor. Het meeste heb ik gelukkig hier ook al voor, wat betekent dat ik nog een stuk of 15 titels mis. Voornamelijk Pikmin 2 en Boom Street zijn wel 2 games die ik een keer toe wil voegen aan mijn lijstje. Heb ongeveer 60 titels voor deze console.
- Wii U. Ook hier ga ik voor de full set van goede titels. Op dit moment heb ik min of meer alle goede games die er voor uitgekomen zijn. 46 stuks tot nu toe :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hele ochtend ben ik bezig geweest met het tellen van mijn games.

Atari 2600: 16 games
Gameboy: 13 games
GameboyC: 7 games
GameboyA: 92 games
Nes: 17 games
SNES: 27 games
N64: 84 games
Gamecube 122 games
Wii 142 games
WiiU 24 games
SMS 38 games
SMD 156 games
Saturn 10 games
DC 5 games
Xbox 95 games
Xbox 360 262 games
PSX 51 games
PS2 144 games
PS3 252 games
PSP 1 game

Totaal dik 1500 games inmiddels. Helaas staat het nu even 2 maanden stil dankzij de jaarlijkse afrekening energie die dit jaar nogal hoog uitvalt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kafje45
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:57
ik weet niet of het hier mag, maar ik ga het toch proberen.
Als je niet weet of het de bedoeling is, kun je beter Het algemeen beleid er bij pakken waarin duidelijk staat dat het, in dit geval, niet de bedoeling is

[ Voor 64% gewijzigd door Gropah op 27-03-2016 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@consolesforlife:

mooie collectie. Merk zelf dat ik ook meer naar de disc console ga ipv de cartridge consoles. Alleen met N64 zit ik ongeveer rond de 60. Wil me verder qua carts alleen nog richten op CIB Megadrive. Daarnaast heb ik me vooral op ps2/xbox/360 gericht en heb nu ongeveer 200 voor elke console. Ben wel nog van plan Wii en ps1 af te maken, maar te weinig games waar ik intresse in heb om ver over de 100 te komen
kafje45 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:04:
ik weet niet of het hier mag, maar ik ga het toch proberen.
*warez*
Mag niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:44:
Totaal dik 1500 games inmiddels. Helaas staat het nu even 2 maanden stil dankzij de jaarlijkse afrekening energie die dit jaar nogal hoog uitvalt :(
Verzamel je alles, of doe je ook veel weg? Voor de Wii doe ik bv heel veel games weg. Ik hou eigenlijk alleen de goede titels + sommige games die hilarisch slecht zijn. Ik heb denk ik wel 150 Wii games uit lotjes verkocht de afgelopen 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PriceWatchJunk: games verzamelen op disc neemt nu eenmaal veel minder kastruimte in dan CIB cartridges verzamelen, bovendien zijn disc games vaak goedkoper.

De Megadrive is bij mij ook mijn main retro console waarvoor ik cib verzamel maar ps3 en xbox 360 gaan toch voor door de goedkopere prijs.

@Xelfer; in het verleden heb ik gedeeltes verkocht waar ik later weer spijt van kreeg.

Uiteindelijk wil ik op 2500 games uitkomen die goed verdeelt zijn over de 20 systemen waar ik het bij wil gaan laten.

Er begint straks een moment te komen dat ik voor elke game die ik aanschaf er ook gelijk eentje weg zal gaan doen.

Tuurlijk zijn niet alle games die ik op de Wii heb toppers maar zo nu en dan heb je er een nieuwe game bij die matig tot slecht lijkt maar dan toch verrassend leuk is. De laatste Wii game die ik er bij heb is Batman; The brave and the bold.

De game is wat simpel maar toch een leuke hidden gem met co op mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:44:
De hele ochtend ben ik bezig geweest met het tellen van mijn games.

Atari 2600: 16 games
Gameboy: 13 games
GameboyC: 7 games
GameboyA: 92 games
Nes: 17 games
SNES: 27 games
N64: 84 games
Gamecube 122 games
Wii 142 games
WiiU 24 games
SMS 38 games
SMD 156 games
Saturn 10 games
DC 5 games
Xbox 95 games
Xbox 360 262 games
PSX 51 games
PS2 144 games
PS3 252 games
PSP 1 game

Verzamel je geen Nintendo ds games of ben je die vergeten?

Ik raad je aan om een site zoals bijvoorbeeld VG collect te gebruiken

Kan je meteen zien hoeveel games je per console hebt + welke variant van een game je hebt met de compleetheid ervan.

http://vgcollect.com/sworddude

mijn verkoop lijst gebruik ik voor de losse carts die ik niet als deel van de collectie beschouw.

http://vgcollect.com/selllist/sworddude

Heb qua cib spul iets minder dan 700 games.

Maarja xbox, xbox 360 en ps3 laat ik vrijwel achterwege aangezien zowat niet voor verzamel vrij weinig interesse in die consoles.

Slecht 8 games in totaal voor die 3 consoles :p

@PricewatchJunk

Veel consoles zullen bij mij niet de 100+ grens bereiken, veel te weinig games die mij boeien.

De enige console die bij mij 100+ games heeft is de ps2 console, de ds komt in de buurt komt met 89 games.

Resterende grotere verzamelingen voor mijn consoles varieren van 40 tot 70+ stuks. Uiteraard is dat zonder het meetellen van losse carts.

Denk dat ik met moeite misschien 2000 games zal hebben. Maar dat zie ik nog wel mochten er genoeg leuke games zijn die mij interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:36:
@Xelfer; in het verleden heb ik gedeeltes verkocht waar ik later weer spijt van kreeg.

Uiteindelijk wil ik op 2500 games uitkomen die goed verdeelt zijn over de 20 systemen waar ik het bij wil gaan laten.

Er begint straks een moment te komen dat ik voor elke game die ik aanschaf er ook gelijk eentje weg zal gaan doen.
Ik richt me juist op games die ik graag wil hebben en minder op wat er precies langs komt. Als ik uiteraard een goede game voor weinig kan krijgen die niet per se op mijn lijstje staat, dan vind ik dat uiteraard ook prima :).

Heb een paar dagen terug een Wii + 11 games gekocht, maar ik ga de meuk van Just Dance e.d. echt niet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ligt het nou aan mij of zijn mensen gek geworden op marktplaats?

Ik weet dat een GBA SP ags-101 in goede conditie 50 euro kan opleveren en zelfs 100 in mint staat met doos.

Maar ik zie regelmatig mensen een fortuin vragen voor een kapot bekraste 101, naar mijn weten zijn ze dan wel iets waard maar niet meer dan 15/20 euro vanwege het type.

Of zit ik nou fout?

Namelijk ik reageerde vorige week op iemand op marktplaats met een zilveren 101, die was erger bekrast dan een menig snijplank maar ik wou puur het scherm voor in mijn 001, ik was bereid 30 euro incl verzenden (totaal dus) te betalen maar die gast meteen zo van "ik wil 150 euro ervoor" waarop ik zei "hij is ernstig bekrast" (er zat zelfs een breuk) en die man meteen "DIT IS EEN AGS 101 T**T! IS ERG ZELDZAAM!".

Sowieso is mijn interesse meteen weg als iemand mij een t**t noemt, maar dit is niet de eerste persoon, veel mensen verkopen een vreselijk bekraste 101 of zelfs met breuken en defecten en eisen veel geld.

Ben na vandaag ook maar helemaal gestopt met zoeken en reageren, ben vandaag alweer van top tot teen beticht van onwetendheid betreffende de waarde van een GBA SP ags-101...

Ligt het aan mij of zijn dit gewoon "golddiggers"? Volgens mij kloppen de prijzen wel die ik net noemde voor een 101...

(gelukkig zijn er ook mensen die kortaf nee zeggen qua prijs die je aan hun biedt)

[ Voor 10% gewijzigd door Mizgala28 op 28-03-2016 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Mizgala28 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:26:

Ik weet dat een GBA SP ags-101 in goede conditie 50 euro kan opleveren en zelfs 100 in mint staat met doos.

Maar ik zie regelmatig mensen een fortuin vragen voor een kapot bekraste 101, naar mijn weten zijn ze dan wel iets waard maar niet meer dan 15/20 euro vanwege het type.

Of zit ik nou fout?

Namelijk ik reageerde vorige week op iemand op marktplaats met een zilveren 101, die was erger bekrast dan een menig snijplank maar ik wou puur het scherm voor in mijn 001, ik was bereid 30 euro incl verzenden (totaal dus) te betalen maar die gast meteen zo van "ik wil 150 euro ervoor" waarop ik zei "hij is ernstig bekrast" (er zat zelfs een breuk) en die man meteen "DIT IS EEN AGS 101 T**T! IS ERG ZELDZAAM!".

Sowieso is mijn interesse meteen weg als iemand mij een t**t noemt, maar dit is niet de eerste persoon, veel mensen verkopen een vreselijk bekraste 101 of zelfs met breuken en defecten en eisen veel geld.

Ben na vandaag ook maar helemaal gestopt met zoeken en reageren, ben vandaag alweer van top tot teen beticht van onwetendheid betreffende de waarde van een GBA SP ags-101...

Ligt het aan mij of zijn dit gewoon "golddiggers"? Volgens mij kloppen de prijzen wel die ik net noemde voor een 101...

(gelukkig zijn er ook mensen die kortaf nee zeggen qua prijs die je aan hun biedt)
prijzen zijn gestegen in een paar jaar dat zijn oude prijzen die jij noemt.

Aardig wat waard en met gemak te verkopen voor veel hogere bedragen dan jij noemt. De prijzen die jij noemt zijn eerder voor een normale slechtere staat gba sp 15 a 20 euro aangezien deze in mooie staat ook voor hogere bedragen gaan.

Zolang er geen dode pixel lijnen zijn ongeacht de staat van de behuizing kan je er eigenlijk zowat minimaal 50 - 60 euro voor krijgen excl verzending. Er zijn wel meer mensen die een andere behuizing kunnen regelen voor dit. Als de handheld het doet is de behuizing minder belangrijk en blijkbaar vrij gewild waarbij mensen het in een ags 001 behuizing stoppen zoals jij beschrijft. Je bent niet de eerste.

Een in mooie staat (zonder) doos kan wel bijna 100 euro opleveren. Op ebay zelfs meer en daar komen de hoge prijzen vandaan. Met doos in nice staat 150 a 200 euro bedragen tegenwoordig.

Pak gewoon een gameboy player, GBA games op het grote scherm inplaats van op een mini scherm.

Ik snap sowieso niet de behoefte aan de gba sp ags 101. Je kan als je het echt perse op een handheld wil afspelen ook de ds lite pakken. Ik snap het punt nooit met die prijzen en het de voorkeur geven aan een ds lite die zowel beter is in beeld als geluid. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Mizgala28 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:07:

[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JwReVgph.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffo78
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-03 06:48
Mizgala28 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:26:

Of zit ik nou fout?

Ik heb op marktplaats al 2 keer een GBA SP met een AGS-101 scherm op de kop kunnen tikken voor minder dan 20 euro. Eentje met tribal, in zeer goede staat, en eentje met behoorlijk wat krassen op de behuizing. Ik zoek niet specifiek op ags-101, maar kijk vooral naar het scherm. Het scherm van de AGS-101 is duidelijk donkerder dan de AGS-001. Er zijn best veel verkopers die daar zelf niet op de hoogte van zijn.

Ik ga er vanuit dat je dat zelf ook wel al wist, maar anders is dat wel een goeie tip. Uiteraard zijn er meerdere kopers hiervan op de hoogte, dus je moet echt wel geluk hebben. Een andere tip is om niet specifiek in een categorie te zoeken. Heel wat verkopers gebruiken vaak de verkeerde subcategorie. Hierdoor vergroot je ook je kansen om als "enige" het object gevonden te hebben. Dus gewoon zoeken op "GBA SP" in alle categorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Steffo78 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 00:43:
[...]
scherm van de AGS-101 is duidelijk donkerder dan de AGS-001. Er zijn best veel verkopers die daar zelf niet op de hoogte van zijn.
Nooit op gelet eigenlijk, thanks!

(van web geplukt)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I7CHqrA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Steffo78 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 00:43:
[...]

Ik heb op marktplaats al 2 keer een GBA SP met een AGS-101 scherm op de kop kunnen tikken voor minder dan 20 euro. Eentje met tribal, in zeer goede staat, en eentje met behoorlijk wat krassen op de behuizing. Ik zoek niet specifiek op ags-101, maar kijk vooral naar het scherm. Het scherm van de AGS-101 is duidelijk donkerder dan de AGS-001. Er zijn best veel verkopers die daar zelf niet op de hoogte van zijn.

Ik ga er vanuit dat je dat zelf ook wel al wist, maar anders is dat wel een goeie tip. Uiteraard zijn er meerdere kopers hiervan op de hoogte, dus je moet echt wel geluk hebben. Een andere tip is om niet specifiek in een categorie te zoeken. Heel wat verkopers gebruiken vaak de verkeerde subcategorie. Hierdoor vergroot je ook je kansen om als "enige" het object gevonden te hebben. Dus gewoon zoeken op "GBA SP" in alle categorieën.
Uiteraard ik ook zelfs een paar keer zelfs in doos

Echter wordt ags 101 dan niet vermeld en denken mensen dat het dan om een gewone ags 001 gaat,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:45
Ik heb de mijne voor een tientje met vijf spellen kunnen ophalen twee jaar geleden. Ik wist dat toen al van dat zwarte scherm... :)

Heel wat mooie deals gehad in het verleden, maar ze worden steeds schaarser. Daarom focus ik ondertussen op de modernere handhelds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Flozem schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 08:06:
Ik heb de mijne voor een tientje met vijf spellen kunnen ophalen twee jaar geleden. Ik wist dat toen al van dat zwarte scherm... :)

Heel wat mooie deals gehad in het verleden, maar ze worden steeds schaarser. Daarom focus ik ondertussen op de modernere handhelds.
Ja zo wil ik graag nog een Gameboy Micro. Echter zijn die al helemaal duur en als je er eentje op de kop kan tikken dan is de staat vaak twijfelachtig.

Al zijn ze regiovrij dus eentje uit de US of JP is ook prima.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Mizgala28 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:26:

Het ligt niet aan jou, mensen (niet alleen op Marktplaats) zijn inderdaad gek geworden; Lopen de dingen even niet zoals gewenst dan wordt er veel te snel overgegaan tot beledigen en/of uitschelden.

Hoe blijf ik fatsoenlijk zodra ik m'n zin niet krijg?

Velen zouden deze vraag eens aan zichzelf moeten stellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 08:38:
[...]

Ja zo wil ik graag nog een Gameboy Micro. Echter zijn die al helemaal duur en als je er eentje op de kop kan tikken dan is de staat vaak twijfelachtig.

Al zijn ze regiovrij dus eentje uit de US of JP is ook prima.
Een paar jaar geleden had ik een Gameboy Micro daarna ook weer snel weer verkocht :( stom. Maar nu zijn ze echt onbetaalbaar geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:14:
[...]

Een paar jaar geleden had ik een Gameboy Micro daarna ook weer snel weer verkocht :( stom. Maar nu zijn ze echt onbetaalbaar geworden.
Ja een beschadigde kun je wel halen voor weinig maar een vervangende behuizing zoals een SP is er niet te vinden...

Tenzij iemand een website weet want dan haal ik vanmiddag nog een Micro.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nooit een coverplate faceplate kunnen vinden helaas. Ook niet uit Japan, ik had wel via de japanse Amazon een Gameboy Micro Wireless Adapter gekocht. Deze is wel een foto waard. Hiermee kon je in Pokémon FireRed en LeafGreen Pokémons draadloos ruilen met iemand die een GBA had met Wireless Adapter.
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31DYiKTwEnL._SX425_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:04
Inderdaad, heb al sinds jaar een dag een GB Micro van mijn vrouw liggen waar de coverplate gigantisch van beschadigd is.
Toen had Nintendo Benelux ze al niet en Nintendo Amerika wilde ze niet naar Europa verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Ebay heb je ze ... voor $500 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:08:
[quote]Mizgala28 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:26:

Het ligt niet aan jou, mensen (niet alleen op Marktplaats) zijn inderdaad gek geworden; Lopen de dingen even niet zoals gewenst dan wordt er veel te snel overgegaan tot beledigen en/of uitschelden.

Hoe blijf ik fatsoenlijk zodra ik m'n zin niet krijg?

Velen zouden deze vraag eens aan zichzelf moeten stellen :(
Hahah, vroeger een sukkeltje ontmaskerd die neppe voetbalshirtjes verkocht op MP. Ik zeg: Ik zie dat je shirtjes van een wholesale hebt geimporteerd. 30 euro vind ik veel voor een enkele shirt. Wat zeg je ervan als ik er meerdere afneem voor 10 euro? Ze komen duidelijk uit een wholesale uit Azie (Ik ben nog aardig).

Hij reageert met o.a. : Nee deze zijn echt, kom jij maar ophalen ik woon op woonwagenkamp, mijn voet is momenteel gebroken door karateles en etc. :+

Of van die Nike Mercurial Vapor schoenen met 'Carbon" zool. Iemand die ze als "echt" probeert te verkopen. Ik bied er 15 euro voor, ze zijn duidelijk nep (carbonvezels waren er amper, gewoon glossy plastic). En dan krijg je een reactie terug: Ga jij eens lekker buitenspelen kind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
zzattack schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:18:
Wat een onzin, laat hem gewoon een NTSC aanschaffen inclusief Action Replay dan speel je tevens de PAL versie op 60hz. Waarom zou je voor minder gaan (mits zijn televisie het signaal aankan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Vincent Dave schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 06:52:
[...]

Wat een onzin, laat hem gewoon een NTSC aanschaffen inclusief Action Replay dan speel je tevens de PAL versie op 60hz. Waarom zou je voor minder gaan (mits zijn televisie het signaal aankan)?
Hoe werkt dat precies als ik vragen mag? Als ik bovenstaande probeer, dan runnen bepaalde games toch niet helemaal zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
[...]

xelfer schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:19:
[...]

Hoe werkt dat precies als ik vragen mag? Als ik bovenstaande probeer, dan runnen bepaalde games toch niet helemaal zoals het hoort.
Dit. Heel wat PAL games (niet alle) hebben een vorm van compensatie in de code zitten voor de verminderde Hz rate. Als je deze dus op een hogere rate gaat spelen, krijg je situaties die normaliter niet binnen de game mogelijk zijn. Voor speedruns (waar ik het voor aan schaf) moet dit zo 'puur' mogelijk gespeeld worden, en een PAL versie op 60 Hz spelen zal in veel gevallen niet toegestaan zijn. Dit geldt zeker niet voor alle games (bijv. Donald in Maui Mallard zo spelen, dan krijg je hoe de game loopt in NTSC).

Uiteindelijk heb ik ook geen mod nodig, omdat ik het toestel puur voor NTSC aanschaf (voor PAL heb ik mijn oude SNES nog).

Daarnaast weet ik niet of het ook de precieze Hz rate te pakken krijgt? Als je een PAL mod om NTSC af te spelen, dan speel je schijnbaar op 59.5 Hz ipv 60. Het lijkt verwaarloosbaar, maar uiteindelijk ga je secondes verliezen. En als de game die je speelt enorm optimised is, dan kan dat het verschil maken (gelukkig in mijn geval niet, er valt zat te verbeteren op de beste tijden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzattack
[...]

De onzin komt toch echt van jou af. Door PAL games zonder compensatie op een 60Hz systeem te spelen heb je 20% versnelling, dus een flink oneerlijk voordeel. Compleet tegenstrijdig met Grumpmeister's vraag om geschikte speedrun hardware. En televisies die niet 'het signaal aankunnen' zijn er echt niet meer in deze eeuw, zelfs CRTs van na '97 gaan geen enkel probleem hebben.

Mijn aanbod van een modded super famicom is gewoon een NTSC console die NTSC games perfect op 60Hz speelt, maar tevens de mogelijkheid heeft gekregen om PAL games op hun bedoelde 50Hz rate te spelen. Zodoende uitermate geschikt voor speedruns met Japanse games, stukken goedkoper dan enkel een USA console, en alsnog compatible met PAL games (hoewel niet even accurate als een echte PAL console).
Grumpmeister schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:30:
Daarnaast weet ik niet of het ook de precieze Hz rate te pakken krijgt?
De PAL en NTSC consoles hebben een verschillende master clock, waardoor ze na een dergelijke ombouw niet exact overeen komen. Het beste is daarom om een NTSC console te modden, zodat er geen afwijking bij komt kijken met NTSC games. De modded NTSC in PAL modus speelt geloof ik op 50.4Hz ipv 50.0Hz.

[ Voor 23% gewijzigd door zzattack op 30-03-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Zoveel goedkoper zal een aangepaste japanse console niet zijn, ik zou voor een ntc console gaan

een snes console is al 25 a 30. Een aangepaste console zal wel duurder zijn excl. Je bespaart er een paar tientjes mee. Een ntc console is rond de 70 euro in europa zonder doos.

Ik zou voor het origineel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
gast7 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:41:
Zoveel goedkoper zal een aangepaste japanse console niet zijn, ik zou voor een ntc console gaan

een snes console is al 25 a 30. Een aangepaste console zal wel duurder zijn excl. Je bespaart er een paar tientjes mee. Een ntc console is rond de 70 euro in europa zonder doos.

Ik zou voor het origineel gaan.
Bedoel je met NTSC de Amerikaanse variant of Japanse? De Japanse console is volgens mij iets goedkoper dan de Amerikaanse in NL.

Zelf heb ik 2 Super Famicoms en 2 SNESen, maar effectief gezien gebruik ik eigenlijk alleen nog de Super Famicom met PAL mod van zzattack. Voor mijn doeleinden is dit in ieder geval perfect. Ik heb deze gewoon aangesloten met een NTSC RGB kabel en dat werkt uitstekend. Ik ben echter geen speedrunner :).

Mijn andere Super Famicom is hardwired met een RGB kabel en deze moet ik nog ff een keer opknappen voordat ik hem ga verkopen. Ik heb sowieso nog dozen vol met consoles liggen die ik nog moet verkopen, maar ben daar op dit moment helaas iets te druk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:57:
[...]

Bedoel je met NTSC de Amerikaanse variant of Japanse? De Japanse console is volgens mij iets goedkoper dan de Amerikaanse in NL.

Zelf heb ik 2 Super Famicoms en 2 SNESen, maar effectief gezien gebruik ik eigenlijk alleen nog de Super Famicom met PAL mod van zzattack. Voor mijn doeleinden is dit in ieder geval perfect. Ik heb deze gewoon aangesloten met een NTSC RGB kabel en dat werkt uitstekend. Ik ben echter geen speedrunner :).

Mijn andere Super Famicom is hardwired met een RGB kabel en deze moet ik nog ff een keer opknappen voordat ik hem ga verkopen. Ik heb sowieso nog dozen vol met consoles liggen die ik nog moet verkopen, maar ben daar op dit moment helaas iets te druk voor.
Uiteraard is een gewone japanse console goedkoper dan de europese variant.

Echter hebben we het niet over een gewone japanse console maar een japanse console met wat modificaties die de prijs wat verhogen. Als ik het zo lees gaat het niet om een normale japanse snes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
gast7 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:31:
[...]

Uiteraard is een gewone japanse console goedkoper dan de europese variant.

Echter hebben we het niet over een gewone japanse console maar een japanse console met wat modificaties die de prijs wat verhogen. Als ik het zo lees gaat het niet om een normale japanse snes.
Omdat er in eerste instantie wat onduidelijkheid was, was dat ook als optie aangeboden door zzattack. Ik heb het verder met hem erover gehad, en ik ga voor een normale japanse SNES, waarbij alleen de cartridgeslot iets vergroot is zodat US games erin passen. Verder geen mod erin, want die ga ik verder dus niet nodig hebben.

In de tussentijd Maui Mallard in Cold Shadow besteld en binnen gekregen, voor een nette prijs. Nu heb ik dus de PAL en NTSC versie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
xelfer schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:19:
[...]

Welke AR heb jij dan, wellicht zit daar verschil in. Zelf heb ik de MK2 en ik heb met de meeste spellen geen problemen, als ik tijd heb zal ik wel een video fabriceren. En wat bedoel je met 'niet helemaal precies zoals het hoort', met timings bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Iemand nog op zoek naar een paar SNESs? :+

http://www.ebay.com/itm/N...26sd%3D322049920194&rt=nc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je deze set koopt verwacht ik dat je voortaan de prijs bepaald, minstens in je eigen omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
als er 2048 controllers en 4096 games bij zitten, dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ard1998 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:57:
[...]

als er 2048 controllers en 4096 games bij zitten, dan wel :)
1000 power adapters + 1000 beeldkabels zijn ook wel handig dan :+
Want het gaat enkel om de console :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
ook handig ja :)

ik vraag me wel af wat je er met zoveel SNESs moet doen, reparatieonderdelen eruithalen? modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De beste snes console is een Amerikaanse met 1-chip moederbord, dan heb je het beste beeld + 2 plastiek stukjes binnenin de console verwijderen en dan speelt die ook perfect JAP games. Als je hem dan nog laat modden met een supercic + rgb + EU-voedingcircuit heb je de ultieme snes met het beste beeld die alles afspeelt (en zonder in de behuizing te moeten zagen).

Bijkomend voordeel, die 1-chip modellen hebben normaal gezien nooit een vergeelde behuizing :)

Als de serienummer begint met UN3 heb je een grote kans een 1-chip in handen te hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Bruiser op 31-03-2016 10:19 . Reden: Typo ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzattack
Vrijwel helemaal eens met Krueger F, buiten dat de Amerikaanse SNES door Europeanen bijzonder lelijk gevonden wordt ;)
ard1998 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:06:
ik vraag me wel af wat je er met zoveel SNESs moet doen, reparatieonderdelen eruithalen? modden?
Voor mij dat laatste. Ik heb er geen 1000 maar wel een aantal. Power adapter, videokabel en supercic mod erbij, en ik kan ze voor iets onder de gangbare prijs van een vanilla EU SNES aanbieden.

Irritante is wel dat ongeveer alle niet vergeelde consoles die die eBayer verkoopt tevens op die ene foto staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kapitein weer hier met een kleine update.

Ik ben al lang niet meer naar de kringloop geweest, dus ook geen nieuwe aanwinsten meer. Het ouderschap heeft mijn verzamelwoede op een zeer laag pitje gezet en aangezien ik ook niet van mijn dubbele dingen afkom (voor de zeer redelijke prijs die ik in gedachte heb) is er natuurlijk ook geen plek meer voor nieuw spul. :/

Onderhoud van het huishouden, fulltime job en de baby dreumes, kost nu eenmaal heel veel tijd.
En het wilt ook niet echt bepaald meehelpen dat mijn partner niets met games te maken wilt hebben.

Vannacht ook geen oog dicht gehad omdat de kleine ziek is...

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=42BTzwjKX6g]

Binnenkort maar al het dubbele spul naar een Retro game shop brengen voor wat instore credit (Het zijn echt heel veel dozen vol!) en daar dan een paar leuke SNES games van aanschaffen. (Daar ligt toch mijn hart! O+ ).
Op dit soort momenten realiseer ik me dat ik misschien iets te ver ben gegaan in het verleden en het spul wat ik in mijn verzameling heb wat meer moet gaan waarderen dan altijd maar het jagen naar nieuwe dingen.

Zodra er tijd is om weer te gamen, zal ik er op en top van genieten. Games kom ik gelukkig niet te kort. :P
Voorlopig ga ik me bezig houden met het opvoeden en verzorgen van mijn dochtertje ( O+ O+ ), wat groeit ze toch snel!

En voor de mensen die nog wel kunnen jagen, geniet ervan en blijf het hier posten want ik blijf er toch stiekem van genieten wat jullie allemaal binnen halen. :')

;(

[ Voor 19% gewijzigd door Zakkenwasser op 31-03-2016 12:13 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 11:03

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Jammer man, bij mij zal het moment ook nog wel komen dat ik terug werk naar een kleine selecte verzameling door gebrek aan tijd, geld en ruimte.

Ik kwam laatst deze weer tegen trouwens, heb weer dubbel gelegen van het lachen.

YouTube: Op zoek naar retrogames

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Wahloh schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:38:
[...]

Jammer man, bij mij zal het moment ook nog wel komen dat ik terug werk naar een kleine selecte verzameling door gebrek aan tijd, geld en ruimte.

Ik kwam laatst deze weer tegen trouwens, heb weer dubbel gelegen van het lachen.

YouTube: Op zoek naar retrogames
Das nice.

Maargoed ik denk dat tegenwoordig de benzine kosten hoger zullen liggen dan de vondsten in kringloop winkels, mede omdat het slimmere personeel de waardevolle spullen vaak zelf in de zakken stopt voor het in de winkel beland. De keren dat ik vroeger wat vond snes games, cdi zelda games was toen de gespecialiseerde elektro afdeling gast beide keren niet aanwezig was.

Je mag tegenwoordig al blij zijn als je 1 of twee ps2 of xbox titels in de bakken vind. Ik ben allang gestopt met het zoeken van games in kringloop winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:27

Daniel36

vernieuwde formule

Vanmorgen heb ik mijn oude Philips Videopac G7000 van de vliering gevist omdat mijn zoontje van 7 benieuwd was naar papa's eerste spelcomputertje.
Ding is zo'n 35 (!) jaar oud en werkt nog naar behoren!
Helaas heb ik er nog maar 1 spel bij, nr 39 Freedom Fighters.

Net ff een beetje gegoogeld en nu begint het te kriebelen om weer wat spelletjes op te snorren...

Zijn er hier nog mensen met een Videopac, of mensen die er goede herinneringen aan hebben?

Verder vroeger gehad (en helaas niet gehouden :'( ) , Sega 16bit en Nintendo SuperNES.

Verder bij vrienden gespeeld op o.a. de eerste Atari spelcomputers en echt stokoud: pong bij de buren:
https://www.bing.com/imag...a5e2945bb8b3o0&ajaxhist=0

[ Voor 31% gewijzigd door Daniel36 op 02-04-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:02
Daniel36 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:00:
Vanmorgen heb ik mijn oude Philips Videopac G7000 van de vliering gevist omdat mijn zoontje van 7 benieuwd was naar papa's eerste spelcomputertje.

Net ff een beetje gegoogeld en nu begint het te kriebelen om weer wat spelletjes op te snorren...

Zijn er hier nog mensen met een Videopac, of mensen die er goede herinneringen aan hebben?
Vorig jaar op een rommelmarkt eentje gekocht met twee spellen en twee controllers voor €5. Nog steeds niet kunnen testen (ben nog steeds met de gameroom bezig :'( ). Maar ik doe er verder niks mee. Heb hem nooit gehad en weet er niet zo veel van. Maar voor €5 kon ik hem niet laten liggen...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:27

Daniel36

vernieuwde formule

Vanmorgen even de controller (we hebben er eentje) opengeschroefd omdat de joystick niet meer omhoog wilde, nu werkt het weer.
Ook al een stapeltje advertenties op MP gevonden waar spelletjes worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:24:

Ik ben al lang niet meer naar de kringloop geweest, dus ook geen nieuwe aanwinsten meer. Het ouderschap heeft mijn verzamelwoede op een zeer laag pitje gezet en aangezien ik ook niet van mijn dubbele dingen afkom (voor de zeer redelijke prijs die ik in gedachte heb) is er natuurlijk ook geen plek meer voor nieuw spul. :/

Onderhoud van het huishouden, fulltime job en de baby dreumes, kost nu eenmaal heel veel tijd.
En het wilt ook niet echt bepaald meehelpen dat mijn partner niets met games te maken wilt hebben.

[video]

Binnenkort maar al het dubbele spul naar een Retro game shop brengen voor wat instore credit (Het zijn echt heel veel dozen vol!) en daar dan een paar leuke SNES games van aanschaffen. (Daar ligt toch mijn hart! O+ ).
Op dit soort momenten realiseer ik me dat ik misschien iets te ver ben gegaan in het verleden en het spul wat ik in mijn verzameling heb wat meer moet gaan waarderen dan altijd maar het jagen naar nieuwe dingen.

Zodra er tijd is om weer te gamen, zal ik er op en top van genieten. Games kom ik gelukkig niet te kort. :P
Voorlopig ga ik me bezig houden met het opvoeden en verzorgen van mijn dochtertje ( O+ O+ ), wat groeit ze toch snel!

En voor de mensen die nog wel kunnen jagen, geniet ervan en blijf het hier posten want ik blijf er toch stiekem van genieten wat jullie allemaal binnen halen. :')

;(
Dubbele spul?
Heb je een indicatie wat het allemaal is? Misschien dat ik er wel belang bij heb. PB sturen mag altijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:37
Daniel36 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:00:

Verder vroeger gehad (en helaas niet gehouden :'( ) , Sega 16bit en Nintendo SuperNES.

Verder bij vrienden gespeeld op o.a. de eerste Atari spelcomputers en echt stokoud: pong bij de buren:
https://www.bing.com/imag...a5e2945bb8b3o0&ajaxhist=0
Was ook mijn allereerste... Maar "mijn" originele videopac werkte niet meer na al die jaren. Ook waren de buttons van de joysticks en mijn moeder had een poging gedaan om de knopjes er terug op te lijmen met secondenlijm.. resultaat was dat zelfs dat palletje nu niet meer gebruikt kon worden als knop.

Ik heb na de verhuizing gisteren toevallig mijn "nieuwe" videopac weer van zolder gehaald die ik een aantal jaren geleden gekocht heb via marktplaats. Maar die werkte ook al niet meer... Op één of andere manier reageert ie nergens op, best een raar probleem hij boot de games wel gewoon maar alles daarna klopt niet meer.

Maar waar ik al een poos over nadenk is een 2600 en videopac te modden met een AV output. Omdat ik dan eindelijk eens van dat gezeik met die antenne kabel af ben. :9 Had al wat mod kits gevonden op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
Misschien daarna een AV naar hdmi converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 12:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:24:

[video]

;(
Ga eens praten met Stichting AwesomeRetro of de daarbij horende AwesomeSpace. Ik denk dat dat is wat je nodig hebt voor je hobby ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

@sebastius; Ik heb eens gekeken naar wat stichting Awesome Retro is en ik vind het helemaal niks!

Hun doel: Retrogaming naar een groter publiek brengen.

Het gevolg daarvan: Nog meer jeugd die in retrogaming geïnteresseerd zal raken wat de nu al dure prijzen alleen maar verder op zal voeren.

AVGN, CGR, Game sack etc. hebben er de laatste jaren al flink voor gezorgt dat retrogaming naar een wijder publiek is gebracht met als gevolg flinke prijsstijgingen.

Initiatieven die retrogaming naar een wijder publiek brengen, dienen door de retrogamer met hart voor zijn/haar hobby keihard geboycot te worden om te voorkomen dat er nog veel meer vraag dan aanbod op bepaalde gewilde retrogames zal ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:12:
@sebastius; Ik heb eens gekeken naar wat stichting Awesome Retro is en ik vind het helemaal niks!

Het gevolg daarvan: Nog meer jeugd die in retrogaming geïnteresseerd zal raken wat de nu al dure prijzen alleen maar verder op zal voeren.
Ik snap wel waarom ze het doen dat meer mensen het gaan waarderen en om retro liefhebbers bij elkaar te brengen etc niet om de prijs stijgingen van het retro gebeuren daar ben ik zeer zeker van als je er zoveel tijd insteekt zonder iets ervoor terug te krijgen.

Niks voor mij maar ik kan mij voorstellen dat het veel anderen wel kan aanspreken.

Het bijeffect is inderdaad vrij jammer dat de prijzen hierdoor waarschijnlijk omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
hoi allemaal even een vraag heeft iemand van jullie nog een "spare" philips videopac power supply liggen een FW3302 ?

zo ja hoor ik het erg graag net een videopac gekocht maar zonder adapter :(

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7: Ik zie zelf ook in dat ze het niet bewust doen om de prijs op te voeren van retrogames maar als je doordenkt is dat er wel een vervelend gevolg van.

Op hun site staat dat ze op festivals en zelfs op scholen komen.

De intenties zullen ongetwijfeld goed zijn en zonder de passie voor retrogaming lijkt het mij ook niet dat mensen er zoveel tijd insteken als dat ze doen, alleen blijft het voor mij toch (zonder dat ze het waarschijnlijk willen of door hebben) indirect de vraag verhogen voor iets waar geen eindeloos aanbod in is.

Elke collector heeft wel bepaalde must have classics die hij/zij nog perse wil hebben, maar hoe meer mensen nu nog met onze hobby gaan beginnen, hoe meer mensen er uiteindelijk op die ene must have classic gaan jagen.

Hier vind ik het leuk om kennis en tips te delen want bijna iedereen heeft de passie, kennis en de liefde voor retrogaming op het forum.

Alleen wil ik mede retrogamers er wel op attent maken dat wanneer je retrogaming naar een groter publiek brengt het gevolgen heeft voor je eigen hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:16
Zelf ben ik de laatste tijd wat van tactiek veranderd met verzamelen, dit was ook wel nodig want je merkt dat 'retro gaming' nog steeds aan populariteit wint. Toch zie ik van sommige items er opeens wel weer veel op de markt wat de prijzen doet dalen. Zelf weer een aantal items die ik nog wilde hebben weten te bemachtigen de laatste tijd.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:52:
@gast7: Ik zie zelf ook in dat ze het niet bewust doen om de prijs op te voeren van retrogames maar als je doordenkt is dat er wel een vervelend gevolg van.

Op hun site staat dat ze op festivals en zelfs op scholen komen.

De intenties zullen ongetwijfeld goed zijn en zonder de passie voor retrogaming lijkt het mij ook niet dat mensen er zoveel tijd insteken als dat ze doen, alleen blijft het voor mij toch (zonder dat ze het waarschijnlijk willen of door hebben) indirect de vraag verhogen voor iets waar geen eindeloos aanbod in is.

Elke collector heeft wel bepaalde must have classics die hij/zij nog perse wil hebben, maar hoe meer mensen nu nog met onze hobby gaan beginnen, hoe meer mensen er uiteindelijk op die ene must have classic gaan jagen.

Hier vind ik het leuk om kennis en tips te delen want bijna iedereen heeft de passie, kennis en de liefde voor retrogaming op het forum.

Alleen wil ik mede retrogamers er wel op attent maken dat wanneer je retrogaming naar een groter publiek brengt het gevolgen heeft voor je eigen hobby.
Ben ik het helemaal mee eens.

Tevens heeft het niet zoveel waarde om het naar het grote publiek te brengen aangezien veel mensen ook wel zonder kunnen of in de eerste instantie er eigenlijk geen interesse voor hadden. Tevens moet ik wel zeggen dat door de komst van de smart phone de interesse in retrogames voor de jeugd wel zal dalen aangezien de meeste mensen inplaats van een console of handheld nu een smart phone hebben voor de games.

Dit soort evenementen zorgen er inderdaad voor dat het retro toch nog een beetje blijft wat eigenlijk niet het geval hoefde te zijn als dit niet openbaar werd gemaak door dit soort evenementen en zeker helpt om mensen aan te trekken die eigenlijk nooit nostalgische herinneringen hebben gehad met retro games. Ik heb het niet enkel over de jeugd maar ook het oudere publiek. Met name het oudere publiek maakt direct de prijs veel hoger de jeugd pas later en met het goedkopere spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Dus omdat jullie liever het in je eigen huis hebben staan vind je een initatief zoal AwesomeRetro en de bijbehorende AwesomeSpace maar niks? Die mensen zijn keihard bezig ons digitaal cultureel erfgoed te bewaren, restaureren en exposeren. Kom op zeg 'het verpest de markt'. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
sebastius schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:16:
Dus omdat jullie liever het in je eigen huis hebben staan vind je een initatief zoal AwesomeRetro en de bijbehorende AwesomeSpace maar niks? Die mensen zijn keihard bezig ons digitaal cultureel erfgoed te bewaren, restaureren en exposeren. Kom op zeg 'het verpest de markt'. Bah.
Persoonlijk ben ik zoiezo niet van dit soort evenementen ongeacht of het alles goedkoper of duurder zou maken.Ik heb er persoonlijk niet de tijd voor over om daar aan mee te doen doe ik liever iets anders. Ik snap inderdaad dat ze dit doen zoals jij zegt voor het behouden van de geschiedenis etc en dat retrogames niet vergeten zullen worden in de volgende generaties.

het enige wat wij zeggen is dat de prijzen hierdoor wel omhoog gaan. Dat ik het niks vind heeft niks te maken met dat het retrogebeuren omhoog gaat in waarde. Zeker aangezien alles wat in waarde omhoog gaat het ook makkelijker maakt om je spullen in sets te verkopen om dingen die jij wilt in die set voor niks of weinig in de collectie toe te voegen mits je het slim speelt.

ik moet wel zeggen dat het awesomretrospace wel een grappig idee is dat een hele community een hele plek staande houdt met retro spul dat iedereen kan gebruiken voor een abonement. interresant maar niet mijn ding heb er niks tegen het is uniek dat geef ik toe. Het is meer voor de beginnende verzamelaar retrogamer en dat zijn veel van ons niet. Misschien is dat een reden dat we awesomeretro niet super interresant vinden aangezien wij toch een stuk dieper gaan dan de beginnende retrogamer en al een hele hoop hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door gast7 op 04-04-2016 23:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kryptex
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11-2019
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:12:

Die gaan zelfs rond om verkopers op marktplaats te spammen in de hoop om donaties te krijgen.
Met de vraag of als je het niet verkocht krijgt, of je het dan even aan hun 'stichting' zou kunnen schenken.
Hoi, ik zie op marktplaats dat je ___ aanbied. Indien de verkoop ervan niet slaagt, wil ik u vragen deze niet weg te gooien. Wij van stichting Awesome Retro (www.awesomeretro.org) zijn er dan in geïnteresseerd.

Wij zijn een non-profit organisatie (ANBI) met als missie "Retrogaming for everyone!". Dit bereiken we door (oude) spelmachines te verzamelen, repareren en onderhouden, en beschikbaar te stellen aan scholen, musea, evenementen en andere stichtingen, zodat de bezoekers het plezier van toen kunnen (her)ontdekken. Sinds december 2012 hebben onze vrijwilligers meer dan een half miljoen mensen bereikt!

Een impressie van wat wij op events doen staat hier:

*Random links*

Onze collectie is daarnaast gratis te bezichtigen en te bespelen in de Awesome Space (www.awesomespace.nl), in Utrecht, de game hoofdstad van Nederland. Bij deze ben je gelijk ook uitgenodigd om een keer langs te komen. Op de site staan onze evenementen en de routebeschrijving.

Succes met de verkoop!

Met vriendelijke groet,

Stichting Awesome Retro

Ps. door onze ANBI status kunnen schenkingen, donaties en gften aftrekbaar zijn voor de gever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Kryptex schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 05:01:
[...]

Die gaan zelfs rond om verkopers op marktplaats te spammen in de hoop om donaties te krijgen.
Met de vraag of als je het niet verkocht krijgt, of je het dan even aan hun 'stichting' zou kunnen schenken.

[...]
Ze doen dit om te zorgen dat de oude consoles en games niet verdwijnen. Daarom repareren ze ook defecte consoles.
Deze stichting heeft een hoger doel dan de individuele verzamelaar. Het is toch mooi dat er mensen zijn die hun vrije tijd besteden om te zorgen dat de oude consoles blijven bestaan en iedereen er van kan blijven genieten? Het is cultuur en historie.

Vergelijk het met kunst, als alle schilderijen in persoonlijke collecties verdwijnen die niet geëxposeerd worden, kan niemand er meer van genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Kryptex schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 05:01:
[...]

[...]
Winkels of grote sellers resellers misschien. Nog nooit een mail gehad _/-\o_
Erapaz schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 07:15:
[...]

Ze doen dit om te zorgen dat de oude consoles en games niet verdwijnen. Daarom repareren ze ook defecte consoles.
Deze stichting heeft een hoger doel dan de individuele verzamelaar. Het is toch mooi dat er mensen zijn die hun vrije tijd besteden om te zorgen dat de oude consoles blijven bestaan en iedereen er van kan blijven genieten? Het is cultuur en historie.

Vergelijk het met kunst, als alle schilderijen in persoonlijke collecties verdwijnen die niet geëxposeerd worden, kan niemand er meer van genieten.
Een beetje ver om het met kunst te vergelijken 8)7 Tevens gaat het hier niet om games waar er maar 1 van zijn maar een paar honderduizend tot miljoenen waarbij het vooral om de klassiekers gaan die er nog in grote aantallen zijn. Dit zijn geen schilderijen die uniek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sebastius; Persoonlijk vind ik het niks omdat het de markt aantast.

Het argument cultureel erfgoed vind ik eigenlijk ook slap, die eer komt toch echt het Bonami spelcomputer museum toe; een museum waar mensen die retrogaming al leuk of interessant vinden doelbewust heen gaan ipv dat Bonami probeert zoveel mogelijk nieuwe retrogamers te creëren.

Bonami benadert soms zelf ook retrogamecollectors en dan vragen ze niet om donaties maar om leen items voor een tentoonstelling van een bepaalde franchise.

In de meeste gevallen wordt daar graag aan meegewerkt.

Ook argumenten als; Wij repareren consoles en zorgen dat games niet verdwijnen snap ik niet helemaal. Jullie zijn bij lange na niet de enigen die dit doen.

Wat denk je dat de Tweakers op dit forum doen?

Als er iemand zuinig is op zijn/haar consoles en retrogames dan zijn het de serieuze collectors wel. Bovendien is een erg groot gedeelte van de retrogamecollectors zelf instaat consoles te repareren en is dat in veel gevallen zelfs een duidelijk onderdeel van de hobby.

Games digitaliseren is trouwens ook al lang en breed door anderen gedaan.

Ook het zomaar benaderen van collectors en om donaties vragen vind ik nogal ver gaan.

Captain deed zijn verhaal dat hij zijn dubbele items wil verkopen omdat hij nu in een situatie zit waarin logischerwijs vrouw en dochter lief op de eerste plaats komen en hij daardoor in de toekomst minder tijd, geld en ruimte voor zijn o zo geliefde hobby heeft.

Ik was blij en verdrietig tegelijk voor hem.

Persoonlijk hoop ik dan ook dat hij zijn dubbele spul verkocht zal krijgen en met de opbrengst nog een paar topgames op de kop weet te tikken.

Want dat Captain nog altijd passie voor retrogaming heeft blijkt wel uit zijn reacties.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2016 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
^^ Als een pussende vinger.
Gisteren toch maar weer eens mijn PSP-Fat afgestoft en daar al mijn favorieten / must have SNES spellen bij elkaar in de map geplempt zodat ik lekker snel retro games kan opstarten.

Al dat moeilijke gedoe met game uit de verpakking halen en de TV aanzetten. Pfffff

Ik zal me in de zoete uurtjes / pauzes niet meer gaan vervelen :D

[ Voor 19% gewijzigd door Zakkenwasser op 05-04-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

gast7 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:38:
[...]

Winkels of grote sellers resellers misschien. Nog nooit een mail gehad _/-\o_

[...]

Een beetje ver om het met kunst te vergelijken 8)7 Tevens gaat het hier niet om games waar er maar 1 van zijn maar een paar honderduizend tot miljoenen waarbij het vooral om de klassiekers gaan die er nog in grote aantallen zijn. Dit zijn geen schilderijen die uniek zijn.
Haha inderdaad. En die klassiekers gaan nu nog duurder worden. Common klassiekers die eigenlijk niet meer dan 3 tientjes waard zijn. Maar ja... Sommige series zijn automatisch 5 tientjes duurder geworden door publiciteit. Zelda bijvoorbeeld? Die wil je niet eens aanraken... Terwijl veel van die games niet eens zeldzaam zijn. :')

Games met kunst vergelijken is ook inderdaad raar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bedelen om (retro) games begin ik ook zat te worden zoals awesome retro dat doet. Vroeger was het de "we hebben geen geld maar ons kind is autistisch (of andere verzonnen modeziekte) en die word rustig van spelletjes" en nu zijn het voornamelijk "arme" mensen en handelaren die bedelen. Je ziet het ook op van die facebook retro groepen. "Ik ben net begonnen met verzamelen maar alles is zo duur dus wie verkoopt deze dure games voor een vierde van de marktprijs". Of op youtube dat mensen bedelende reacties bij reviewers achter laten omdat ze zelf filmpjes willen maken en geld verdienen maar het niet kunnen betalen. Ga gewoon werken voor je geld of verkoop 1 van je 20 ipads en merkkleding die ieder kind tegenwoordig jaarlijks van zn puders krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Maar ondertussen wel elke dag voor aanbiedingen zoeken op Marktplaats in de hoop dat er weer een sukkel is die zijn gehele SNES collectie wegdoet voor 25,-

De wereld op zijn kop. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

gast7 schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:30:
[...]
ik moet wel zeggen dat het awesomretrospace wel een grappig idee is dat een hele community een hele plek staande houdt met retro spul dat iedereen kan gebruiken voor een abonement. interresant maar niet mijn ding heb er niks tegen het is uniek dat geef ik toe. Het is meer voor de beginnende verzamelaar retrogamer en dat zijn veel van ons niet. Misschien is dat een reden dat we awesomeretro niet super interresant vinden aangezien wij toch een stuk dieper gaan dan de beginnende retrogamer en al een hele hoop hebben.
Ik raad je aan er wel een keertje te gaan kijken. Juist omdat je veel expertise hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@PricewatchJunk;

"Ga gewoon werken voor je geld stelletje bedelaars". XD

Helemaal mee eens, en dat terwijl ik zelf nu door een chronische ziekte (Bechterew) al 2 jaar niet meer normaal kan werken. (Ik ben kok en mag en kan ook haast niet meer tillen).

Inmiddels ben ik aardig krom en vast gegroeid (vooral de rug) en had op mijn 34e jaar al 2 kunstheupen.

Mijn hobby budget is de laatste jaren dan helaas ook aanzienlijk lager geworden dan de jaren daarvoor maar desondanks is dat nog steeds geen reden voor mij om te gaan bedelen, wel om meer prijsvergelijkingen te doen dan dat ik vroeger deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Start een handeltje op met retro consoles, genoeg markt in. Kopen op marktplaats verkopen op ebay. Kan je nog thuis vanuit je bed/bank/stoel nog werken ook ;)
AyeAyeCaptain! schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:49:
Maar ondertussen wel elke dag voor aanbiedingen zoeken op Marktplaats in de hoop dat er weer een sukkel is die zijn gehele SNES collectie wegdoet voor 25,-

De wereld op zijn kop. 8)7
Precies ! Ik kom dagelijks dus dit soort praktijken tegen. Meestal stuur ik een bericht achteraf van hey voor hoeveel heb je het nou uiteindelijk verkocht. Wat je dan hoort is om te huilen. _/-\o_

Helaas kan ik ze niet altijd opkopen. Complete gameboy collectie nog gezien gisteren/paar dagen terug met 5 gameboy's in nieuwstaat voor nog geen 40 euro incl. verzenden. (2 originele, 1 pocket en 2 colors als ik me niet vergis) + nog bijbehorende opladers en batterypacks. :+ en nog wat losse games.

Offtopic: Ik ben porsche liefhebber wil iemand zijn 911 uit 2015 nog weg doen ? Ik wil mijn Mini Cooper van 2005 inruilen meer heb ik niet.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Niet biedingen maar echt mails van 20 of 30 euro incl verzending op sets die ruim 200 of 300+ euro zijn beginnen me anders ook de keel uit te hangen :p

Of bodemvissen die biedingen doen van een paar euro voor losse duurdere games. Nog erger als ze je zelfs mailen met deze vraag. Had een keer een mail gehad op een 60 a 70 euro ps1 game of ik deze voor 7 euro weg wou doen inclusief verzending kansloos.

Deals zijn te maken maar niet voor rommelmarkt prijzen.

Ik negeer zulke mails maar ze zijn er wel zo af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Marktplaats bied ik juist altijd eerst met 5 á 10 euro. (Ook voor sets die 200+ of 300+ euro zijn) En verwacht ik een reactie daarna komt een echt bod. Als er niet eens op het aller eerste bod een reactie komt laat ik het zoiezo al zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:12:
Op Marktplaats bied ik juist altijd eerst met 5 á 10 euro. (Ook voor sets die 200+ of 300+ euro zijn) En verwacht ik een reactie daarna komt een echt bod. Als er niet eens op het aller eerste bod een reactie komt laat ik het zoiezo al zitten.
Als iemand 5 a 10 euro biedt ook al is het het eerste bod dan denk ik niet dat je een goede prijs zult krijgen.

Uit ervaring al vaker op zulke biedingen gereageerd en dan krijg je ver beneden de waarde als max bod. Ga ik geen energie in stoppen.

Als ik zelf zulke biedingen zou doen zou ik veel minder of geen deals binnen halen op spullen die ik zoek. Op troep lots zie ik de kansen wel zitten. Tevens negeren heel veel mensen zulke biedingen zelfs mensen die de waarde niet weten.

[ Voor 17% gewijzigd door gast7 op 05-04-2016 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:00:
@PricewatchJunk;

"Ga gewoon werken voor je geld stelletje bedelaars". XD

Helemaal mee eens, en dat terwijl ik zelf nu door een chronische ziekte (Bechterew) al 2 jaar niet meer normaal kan werken. (Ik ben kok en mag en kan ook haast niet meer tillen).

Inmiddels ben ik aardig krom en vast gegroeid (vooral de rug) en had op mijn 34e jaar al 2 kunstheupen.

Mijn hobby budget is de laatste jaren dan helaas ook aanzienlijk lager geworden dan de jaren daarvoor maar desondanks is dat nog steeds geen reden voor mij om te gaan bedelen, wel om meer prijsvergelijkingen te doen dan dat ik vroeger deed.
Herken dat ook heel erg om mij heen. De mensen die geen baan vast kunnen houden omdat ze gewoon constant verslapen klagen het meeste en eisen en bedelen het meeste. En de gene die echt vrijwel niet kunnen werken, in dit geval iemand met een verlamde arm en iemand in een rolstoel, die hoor ik nooit. Overigens zijn dat ook de mensen die het hards uitgemolken worden omdat bedrijven ze alleen alsvrijwilligers willen hebben want lekker goedkoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Wat een gejammer over een stichting als Retro-gaming zeg. De meesten balen gewoon dat ze niet meer voor een prikkie goedkoop de games kunnen kopen, om daarna de helft met winst door te verkopen. Volgens mij zie je hier nu heel duidelijk het verschil tussen de Retro-gaming liefhebber.... en de Retro-gaming verzamelaar.

Als Retro-gaming liefhebber kan ik er enkel maar bewondering voor hebben dat een stichting er alles aan doet om meer mensen enthousiast te krijgen. Zeker als ze ook nog defecte consoles repareren. Ja misschien zullen er mensen zijn die denken dat hun Retro-games opeens goud waard zijn.... Maar stem met je portemonnee zou ik zeggen.

Als Retro-gaming verzamelaar is het natuurlijk balen dat je die Snes + 10 games sealed in box niet voor 5 euro van de rommelmarkt kan halen. Want dan verdien je er niks meer op. Volgens mij verzieken de handelaren de markt meer, dan de liefhebbers.
Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.