Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.630 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:42:
[...]

Ziet er goed uit! Risky woods is de genesis versie zie ik :D
oohh.. apart :P haha hij werkt wel gewoon op mijn pal megadrive II haha. kon kiezen uit die en nog een andere versie (zwart wit boekje enzo) die was iets goedkoper. maar vond deze leuker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:12
Zo, zojuist even mijn DMG-01 (gameboy) gerepareerd. Ik was stomverbaasd dat er geen schroefjes onder een warranty stickertje zaten, blijkbaar deden ze dat 27 jaar geleden nog niet.

Hij viel uit en ging soms niet aan, er blijken een soort metalen veren te zijn die de twee logic boards verbinden. metaalmoeheid en een paar keer vallen zorgde voor slecht contact. Even rechtbuigen en ik kan weer tetris spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:45
DMG-01 is een van de mooiste consoles om uit elkaar te schroeven. Super overzichtelijk in elkaar gezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 10:33:
[...]

oohh.. apart :P haha hij werkt wel gewoon op mijn pal megadrive II haha. kon kiezen uit die en nog een andere versie (zwart wit boekje enzo) die was iets goedkoper. maar vond deze leuker :P
Werkt tot een 1992 ongeveer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 18:56:
Voor het eerst gezeur met retro aankopen op ebay. Verkoper heeft het blijkbaar niet in-stock, wilt het annuleren, staat er bij ebay dat ik niet moet annuleren voordat ik mijn geld terug heb, en verkoper reageert niet op het verzoek van terug betalen maar kan zelf geen claim indienen omdat ik dat eerste het annuleren goed of af moet keuren.

Dacht altijd dat je redelijk beschermt was met paypal op ebay maar daar valt dus ook keihard misbruik van te maken bij verkopers.
Kan je niet gewoon een Paypal claim indienen dat de verkoper niet levert? Anders zou ik het annuleren gewoon weigeren en daarna een eBay claim indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 07:45
Wat gehandeld voor DS spellen op marktplaats, geen succes.

Een verkoper verkocht het DS spel als compleet, op de foto's zag het er netjes uit. Spel via post verzonden, helaas geen boekje en doosje vol stickers en op de cartridge naam ingekrast. Waarschijnlijk foto's gebruikt van een andere advertentie |:( .

Ik heb ook nog een DS spel die niet werkt. Is mij ook verkocht als werkend en zo goed als nieuw (ik heb blijkbaar een andere interpretatie van zo goed als nieuw :X ), boekje is opgeschreven en kunststof doosje zit een verkleuring in, denk door de zon. Weet iemand of een cartridge defect kan raken of is het een kwestie van de contactpuntjes schoonmaken met alcohol of contact spray. Wat kan ik daarvoor het best gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:41:
[...]

Kan je niet gewoon een Paypal claim indienen dat de verkoper niet levert? Anders zou ik het annuleren gewoon weigeren en daarna een eBay claim indienen.
Gedaan! bedankt voor de tip
Ingelogd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:00:
Weet iemand of een cartridge defect kan raken of is het een kwestie van de contactpuntjes schoonmaken met alcohol of contact spray. Wat kan ik daarvoor het best gebruiken?
Cartridge kan ook gewoon kapot gaan, maar dan moet je er wel als een idioot mee om gaan. Zelf gebruik ik niets op de contactpuntjes. Sommige doen glassex op een wattenstaafje en gaan daar mee over de contactpunten heen maar ik heb zelf gemerkt dat als je een wattenstaafje stevig tussen je vingers rolt zodat er geen losse pluisjes af komen dit droog gewoon prima werkt. Heb je ook geen kans dat iets gaat roesten of druppeltjes achterlaat in je console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem

Een verkoper verkocht het DS spel als compleet, op de foto's zag het er netjes uit. Spel via post verzonden, helaas geen boekje en doosje vol stickers en op de cartridge naam ingekrast. Waarschijnlijk foto's gebruikt van een andere advertentie |:( .

Ik heb ook nog een DS spel die niet werkt. Is mij ook verkocht als werkend en zo goed als nieuw (ik heb blijkbaar een andere interpretatie van zo goed als nieuw :X ), boekje is opgeschreven en kunststof doosje zit een verkleuring in, denk door de zon. Weet iemand of een cartridge defect kan raken of is het een kwestie van de contactpuntjes schoonmaken met alcohol of contact spray. Wat kan ik daarvoor het best gebruiken?
Herkenbaar. Ik heb afgelopen jaar iets soortgelijks meegemaakt met Megadrive games. Melding gemaakt van oplichting, maar meer kun je helaas niet. Koop nu alleen nog via MP als ik het kan ophalen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 12:06

Een Ds cardridge is wel heel moeilijk defect te maken.

Moet je hem heel erg vaak gebruikt hebben.

De enige keer dat ik een defecte ds cardridge ben tegengekomen was toen de cardridge zelfs een stukje was gebogen. Was blijkbaar vrij grof mee omgegaan.

Als het niet om een groot bedrag gaat zou ik een nieuw spel kopen gezien de staat waarin de complete game van jou zich bevind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:14:
[...]

Werkt tot een 1992 ongeveer :D
de cart ziet er wel anders uit dan een "normale"cart voor de megadrive. hier zo'n links boven zo'n geel ding aan. en hij is ook hoger dan de andere carts die ik heb.

Enig idee wat dat precies is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:21:
[...]

de cart ziet er wel anders uit dan een "normale"cart voor de megadrive. hier zo'n links boven zo'n geel ding aan. en hij is ook hoger dan de andere carts die ik heb.

Enig idee wat dat precies is ?
ea games zijn altijd regio vrij, ongeacht of het voor of na 1992 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7: ok, maar nu weten we nog steeds niet waarom dat gele stukje plastic bij EA games linksboven op de Mega Drive Cartridges zit.

Weet je het of niet? Zelf heb ik er wel eens naar gezocht maar geen verklaring kunnen vinden.

Het enige dat ik er over vond was dat SEGA EA wel toestemming moest geven voor afwijkende carts omdat EA ze anders niet naar de Mega Drive zou porten. Dat zegt nog steeds niets over het waarom van de gele stukjes plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Laatst online: 03-10 07:45
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:29:
Cartridge kan ook gewoon kapot gaan, maar dan moet je er wel als een idioot mee om gaan. Zelf gebruik ik niets op de contactpuntjes. Sommige doen glassex op een wattenstaafje en gaan daar mee over de contactpunten heen maar ik heb zelf gemerkt dat als je een wattenstaafje stevig tussen je vingers rolt zodat er geen losse pluisjes af komen dit droog gewoon prima werkt. Heb je ook geen kans dat iets gaat roesten of druppeltjes achterlaat in je console.
Wattenstaafjes heb ik in huis, dat ga ik is proberen.
Flozem schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:51:
[...]

Herkenbaar. Ik heb afgelopen jaar iets soortgelijks meegemaakt met Megadrive games. Melding gemaakt van oplichting, maar meer kun je helaas niet. Koop nu alleen nog via MP als ik het kan ophalen. :(
Gelukkig gaat het om een klein bedrag totaal incl verz. 8 euro. Het is weer een leer momentje.
gast7 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:13:
[...]
Als het niet om een groot bedrag gaat zou ik een nieuw spel kopen gezien de staat waarin de complete game van jou zich bevind.
Het zijn spellen die gelukkig niet gewild zijn voor de nintendo DS namelijk: Need for Speed Pro Street en Need for Speed Underground 2.

Ik ga nog eens rondkijken voor betere exemplaren. Blijft toch knagen een beschadigde game op de boekenplank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:12:
@gast7: ok, maar nu weten we nog steeds niet waarom dat gele stukje plastic bij EA games linksboven op de Mega Drive Cartridges zit.

Weet je het of niet? Zelf heb ik er wel eens naar gezocht maar geen verklaring kunnen vinden.

Het enige dat ik er over vond was dat SEGA EA wel toestemming moest geven voor afwijkende carts omdat EA ze anders niet naar de Mega Drive zou porten. Dat zegt nog steeds niets over het waarom van de gele stukjes plastic.
Je geeft het antwoord zowat zelf al.

Normaal gesproken produceert sega zelf alle cardridges, echter heeft EA het zo geregeld dat ze hun eigen cardridges gingen produceren met de uitzonderlijke cardridges als resultaat. Het gele stukje is niks qua hardware, enkel het logo van EA staat erop aangezien zij zelf de cardridges hebben gemaakt.

Een deel van de winsten die sega maakt aan de productie van de cardridges gaat verloren aangezien EA het zo heeft geregeld dat ze hun eigen cardridges konden produceren.

Tevens was het probleem ook nog dat EA dan cardridges kon maken voor andere developers aangezien hun het voor een goedkopere prijs deden dan sega zelf.

@ingelogd

Als het toch een goedkope game is in zo'n slechte staat zou ik hem persoonlijk gewoon weggooien.

In zulke staat zijn die games toch niks waard en het staat niet mooi in de kast.

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 05-03-2016 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Vraagje aan de retrogame-tweaker met de nodige Marktplaats ervaring:

Lijkt dit jullie een betrouwbare advertentie of een gevalletje "Too good to be true"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel ooit tientallen GBA games gekocht waarvan bijna allen fake waren dus :) De foto's zeggen meestal ook niet veel. Kan je het ophalen ? Dan lijkt het me goed. Anders via de post wordt het lastig te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 13:51
Gaan er tweakers naar de TonTOn Club XL 2016?

https://www.facebook.com/events/519298588217944/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:31
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:18:
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Vraagje aan de retrogame-tweaker met de nodige Marktplaats ervaring:

Lijkt dit jullie een betrouwbare advertentie of een gevalletje "Too good to be true"?
Is een reproductie/fantranslation. Natuurlijk niet origineel en legaal gezien niet veel beter dan een gebrande CD. Uit de fotos valt dit ook duidelijk op te maken. Dat betekend natuurlijk niet dat de seller niet te vertrouwen is en ondanks de illegaliteit heeft een goeie reproductie ook wat waarde op zich natuurlijk, zeker aangezien in dit geval het spel anders niet in het Engels op een echte GBA te spelen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:31:
Ik heb wel ooit tientallen GBA games gekocht waarvan bijna allen fake waren dus :) De foto's zeggen meestal ook niet veel. Kan je het ophalen ? Dan lijkt het me goed. Anders via de post wordt het lastig te controleren.
Je kunt ophalen er n er staat dat "Tommy" al 9 jaar actief is op MP.

Het gaat hier om een fake cart (fan translation) van Mother 3 die helaas nooit door Nintendo zelf naar het Westen is gebracht.

Na het uitspelen van Earthbound was ik zo onder de indruk van de game ervaring die ik er aan over hield dat ik perse het vervolg "Mother 3" moet en zal spelen, en helaas ken ik maar een stuk of 10 Japanse woordjes, dus een originele Mother 3 is voor mij helaas niet weggelegd.

@NESfreak: als ik hem maar kan spelen, ben zo'n groot fan van "Mother" geworden.

Deel 1 wil ik ook hebben op de NES in het Engels, origineel of niet, bij de Mother series wil ik kosten wat het kost de speelervaring op de originele hardware beleven :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:31
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:45:
als ik hem maar kan spelen,
...
kosten wat het kost de speelervaring op de originele hardware beleven :)
Je zou trouwens ook kunnen investeren in een gba flash card en de rom er zelf op zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 23:15
Hey allemaal,

Gisteren toevallig een Game Boy hier op de vraag en aanbod gekocht en kan niet wachten tot hij binnen is! Om de tijd te doden dacht ik laat ik eens op het forum kijken. :)

Ben sinds kort een beetje aan het kijken naar retro consoles en games. Puur jeugdsentiment. Toen ik 3, 4 jaar was had ik mijn eerste console op mijn kamer. Een Atari 2600 jr. Hierna voornamelijk pc's gehad van commodore tot aan mijn huidige systeem. Uiteraard altijd met een console erbij om vanuit de bank te gamen. Zo had/heb ik een NES, Game Boy, Super Vision, Lynx, Game Boy Advance, PSP, DS, Playstation, Xbox, Xbox360 en nu een Xbox One.

Om terug te komen op de retro consoles.. Gisteren dus een Game Boy gekocht en al eerder een Atari 2600 Darth Vader. Ik begin er steeds meer lol in te krijgen! Helaas altijd al mijn consoles verkocht maar gelukkig heeft de persoon waar ik ooit mijn NES aan verkocht heeft hem nog altijd in gebruik, incl. mijn oude games! Dat is mijn volgende doelwit :)

Mijn uiteindelijke doel is een mooie verzameling te creëren en hiervoor een leuke game room te bouwen.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/j7x468.jpg

Gisteren toch maar Mother 3 gekocht op Marktplaats en vandaag was 'ie al binnen, ben zo blij :)

@Earthbound fans; Deze game moet je spelen!! ♥

@Pokemon fans; blijf ver weg van de Mother series! Na het spelen er van kom je er namelijk achter dat de Pokemon rpg franchise minder goed is dan je dacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024

:9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Pelox schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:36:
Hey allemaal,

Gisteren toevallig een Game Boy hier op de vraag en aanbod gekocht en kan niet achten tot hij binnen is! Om de tijd te doden dacht ik laat ik eens op het forum kijken. :)

Ben sinds kort een beetje aan het kijken naar retro consoles en games. Puur jeugdsentiment. Toen ik 3, 4 jaar was had ik mijn eerste console op mijn kamer. Een Atari 2600 jr. Hierna voornamelijk pc's gehad van commodore tot aan mijn huidige systeem. Uiteraard altijd met een console erbij om vanuit de bank te gamen. Zo had/heb ik een NES, Game Boy, Lynx, Game Boy Advance en DS, Playstation, Xbox, Xbox360 en nu een Xbox One.

Om terug te komen op de retro consoles.. Gisteren dus een Game Boy gekocht en al eerder een Atari 2600 Darth Vader. Ik begin er steeds meer lol in te krijgen! Helaas altijd al mijn consoles verkocht maar gelukkig heeft de persoon waar ik ooit mijn NES aan verkocht heeft hem nog altijd in gebruik, incl. mijn oude games! Dat is mijn volgende doelwit :)

Mijn uiteindelijke doel is een mooie verzameling te creëren en hiervoor een leuke game room te bouwen.
nou welkom in het topic helaas heb je zoals velen van ons niet de besten tijd uitgekozen om retro te gaan verzamelen dit omdat de prijzen van veel consoles en games niet leuk meer zijn geworden zowel op marktplaats als bij de vele retro game shops die het internet zins de laatste jaren rijk is geworden.

ik wens je veel plezier hier op het forum en met de zoektocht naar retro spullen hier alvast een tip spaar een boel geld bij elkaar voor koningsdag en ga in de buurt waar je woont de kleine lokale rommelmarkten af in de hoop dat je daar wat pareltjes vind!

verder zijn in het algemeen rommelmarkten en kringloop winkels nog wel een optie al denken ze op beide ook vaak dat ze goud in handen hebben.

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 20:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik denk dat Pelox een vrij goede deal heeft gekregen voor z'n GameBoy Classic.. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Moonsugar op 15-01-2024 11:44 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Michael Knight schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:58:
Ik denk dat Pelox een vrij goede deal heeft gekregen voor z'n GameBoy Classic.. ;)
Yep! ;)

Iemand hier trouwens een antwoord op mijn vraag? Atari 2600 geen AV mod wel beter beeld?

[ Voor 22% gewijzigd door Moonsugar op 15-01-2024 11:45 . Reden: Oude nickname gebruiker in quote vervangen door nieuwe nickname op verzoek van gebruiker ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 13:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Pelox schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:58:
[...]

Yep! ;)

Iemand hier trouwens een antwoord op mijn vraag? Atari 2600 geen AV mod wel beter beeld?
RF signaal blijft baggerbeeld geven, en van een eventuele convertor zal het beeld ook niet beter worden (het bron signaal is immers ruk). Als je toch RF signaal (als bron) wilt blijven gebruiken is het aan te raden een goed afgeschermde, niet te lange RF kabel te gebruiken.

Misschien is het een optie om een goedkope tweede 2600 aan te schaffen (een 2600 Jr. is niet duur) en die te modden met een composite uitgang. Dan kan je je Vader 2600 origineel houden 8)

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 16:07

Meneer iCy

swarma

Zo setje spellen gereserveerd, vond het zelf niet betaald prijzig voor de PS2:

Rayman M
Lego Star Wars The Original trilogy
Lego Batman The Videogame
Gran Turismo 4
Need for Speed Underground 2
Burnout 3 Takedown

Hoop nog steeds een goedkope Final Fantasy 7 te vinden, maar dromen mag. Hopen dat ik 27 april mijn assortiment weet te vullen voor de PS1/PS2. Even langs de koningsmarkten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Meneer iCy op 09-03-2016 15:40 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:59

silverball

De wagen voor moderne mensen

Eindelijk een CD-I bij mijn verzameling. En dat voor maar €5,-

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Nvm... Verkeerde topic. Stomme telefoon...

[ Voor 88% gewijzigd door Flozem op 09-03-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:12
Na de gameboy en SNES nu ook een N64 gekocht inc Zelda OoT.

Jeugdsentiment bijna compleet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Damm ik wist niet dat street fighter II snes met character cards kwam. Misschien komen deze kaartjes wel uit een nintendo power.

http://www.ebay.nl/itm/SN...ea6f2f:g:PqcAAOSwaA5Wim0t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die kaarten staken daar in België niet bij meen ik mij te herinneren...

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
silverball schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 19:00:
Eindelijk een CD-I bij mijn verzameling. En dat voor maar €5,-
netjes welke versie heb je en heeft hij ook de DVC module erbij?

ik was er laatst ook naar op zoeken omdat ik wel een berg spellen had maar geen console en ineens vond ik 2 x een CDI450 waarvan ik er binnenkort 1 te koop ga zetten en nu nog even aan een DVC zien te komen dan ben ik weer een happy collector!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:59

silverball

De wagen voor moderne mensen

copywizard schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 08:37:
[...]

netjes welke versie heb je en heeft hij ook de DVC module erbij?

ik was er laatst ook naar op zoeken omdat ik wel een berg spellen had maar geen console en ineens vond ik 2 x een CDI450 waarvan ik er binnenkort 1 te koop ga zetten en nu nog even aan een DVC zien te komen dan ben ik weer een happy collector!
Nee dat heeft hij niet helaas . ik heb een 210. Nu nog op zoek naar materiaal om erop af te spelen :)

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Hmm ik ben mogelijk voor het eerst opgelicht via Marktplaats. Gaat om een relatief goedkoop Wii U spel en een verkoper die op het eerste oog wel legitiem leek.

Inmiddels heb ik echter al 2 weken geleden het geld over gemaakt en zit ik nog steeds op het spel te wachten. Daarnaast reageert ze ook niet meer op mijn berichten/mails.

Ik heb al gemaild dat ik aangifte ga doen als ik voor morgenavond niets van haar vernomen heb, maar zijn er eigenlijk nog andere stappen die ik kan ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

ff via fake account infomeren naar een ander artikel bij dezelfde verkoopster.. Reactie? Juist.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

En je geld laten storneren via de bank

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
xelfer schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:38:
Hmm ik ben mogelijk voor het eerst opgelicht via Marktplaats. Gaat om een relatief goedkoop Wii U spel en een verkoper die op het eerste oog wel legitiem leek.

Inmiddels heb ik echter al 2 weken geleden het geld over gemaakt en zit ik nog steeds op het spel te wachten. Daarnaast reageert ze ook niet meer op mijn berichten/mails.

Ik heb al gemaild dat ik aangifte ga doen als ik voor morgenavond niets van haar vernomen heb, maar zijn er eigenlijk nog andere stappen die ik kan ondernemen?
helaas heb je via marktplaats 0,0% bescherming je kan haar gegevens even controleren op mijnpolitie.nl als hieruit komt dat het een bekende oplichter/ster is dan hoef je niet te wachten tot morgen met de aangifte.

Doe wel altijd aangifte gewoon via het internet want op het bureau nemen ze je toch niet serieus.

verder op door zoeken op bank en eventuele naam gegevens op internet zoals bij kassa.nl of radar.nl zei hebben fora,s waar je kan zien of mensen na jou nog zijn opgelicht en hier kan je ook de voortgang vaak volgen of er meer slachtoffers bij komen.

en onthoud het moest een keer gebeuren en gelukkig was het voor een relatief laag bedrag ipv honderden euros. maar alsnog erg vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 20:13:
Damm ik wist niet dat street fighter II snes met character cards kwam. Misschien komen deze kaartjes wel uit een nintendo power.

http://www.ebay.nl/itm/SN...ea6f2f:g:PqcAAOSwaA5Wim0t
Volgens mij heb ik die kaartjes ooit gekregen bij een tjidschrift, zeer waarschijnlijk mean machines of c&vg.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Michael Knight schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:43:
ff via fake account infomeren naar een ander artikel bij dezelfde verkoopster.. Reactie? Juist.. ;)
Die persoon heeft de advertentie verwijdert en heeft op dit moment ook 0 actieve advertenties. Zelf vind ik het ook raar dat dit gebeurt bij een simpel Wii U spel, waar ik gewoon een nette prijs voor betaald heb. Ik hou de account zeker wel in de gaten :).
Pierre schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:43:
En je geld laten storneren via de bank
Dat kan geloof ik niet zomaar. Een overboeken is volgens mij niet te storneren. Na aangifte ga ik in ieder geval wel contact opnemen met mijn bank om te kijken naar de mogelijkheden.
copywizard schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:46:
[...]

helaas heb je via marktplaats 0,0% bescherming je kan haar gegevens even controleren op mijnpolitie.nl als hieruit komt dat het een bekende oplichter/ster is dan hoef je niet te wachten tot morgen met de aangifte.

Doe wel altijd aangifte gewoon via het internet want op het bureau nemen ze je toch niet serieus.

verder op door zoeken op bank en eventuele naam gegevens op internet zoals bij kassa.nl of radar.nl zei hebben fora,s waar je kan zien of mensen na jou nog zijn opgelicht en hier kan je ook de voortgang vaak volgen of er meer slachtoffers bij komen.

en onthoud het moest een keer gebeuren en gelukkig was het voor een relatief laag bedrag ipv honderden euros. maar alsnog erg vervelend
Ja ik weet het. Ik had de persoon ook al door de zoekmachine bij mijnpolitie heen gehaald en dat was zonder resultaat. De persoon op Google opzoeken gaf ook geen aanleiding tot verdenking.

Als ik de naam van de persoon Google, dan kom ik overigens wel op maar 1 profiel uit bij de sociale media e.d.. Deze persoon heb ik een Facebook bericht gestuurd waarin ik heb uitgelegd dat ik mogelijk ben opgelicht door haar/iemand met dezelfde naam/iemand die haar naam misbruikt, waarbij ik ook heb gevraagd of die persoon wellicht de Marktplaats gebruiker is en of er wellicht een misverstand is ontstaan.

Mocht ik over een paar dagen niets hebben vernomen via Marktplaats of Facebook, dan ga ik zeker zelf aangifte doen bij de politie (ik heb een voor- en achternaam +IBAN nummer). Daarnaast zal ik bij mijn bank ook informeren naar mijn mogelijkheden in deze situatie.

In ieder geval bedankt voor de adviezen allemaal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 17:38:

Om welke wii u game ging het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
xelfer schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:25:
[...]

Die persoon heeft de advertentie verwijdert en heeft op dit moment ook 0 actieve advertenties. Zelf vind ik het ook raar dat dit gebeurt bij een simpel Wii U spel, waar ik gewoon een nette prijs voor betaald heb. Ik hou de account zeker wel in de gaten :).

[...]

Dat kan geloof ik niet zomaar. Een overboeken is volgens mij niet te storneren. Na aangifte ga ik in ieder geval wel contact opnemen met mijn bank om te kijken naar de mogelijkheden.

[...]

Ja ik weet het. Ik had de persoon ook al door de zoekmachine bij mijnpolitie heen gehaald en dat was zonder resultaat. De persoon op Google opzoeken gaf ook geen aanleiding tot verdenking.

Als ik de naam van de persoon Google, dan kom ik overigens wel op maar 1 profiel uit bij de sociale media e.d.. Deze persoon heb ik een Facebook bericht gestuurd waarin ik heb uitgelegd dat ik mogelijk ben opgelicht door haar/iemand met dezelfde naam/iemand die haar naam misbruikt, waarbij ik ook heb gevraagd of die persoon wellicht de Marktplaats gebruiker is en of er wellicht een misverstand is ontstaan.

Mocht ik over een paar dagen niets hebben vernomen via Marktplaats of Facebook, dan ga ik zeker zelf aangifte doen bij de politie (ik heb een voor- en achternaam +IBAN nummer). Daarnaast zal ik bij mijn bank ook informeren naar mijn mogelijkheden in deze situatie.

In ieder geval bedankt voor de adviezen allemaal :).
Ik ben heel benieuwd wat hieruit komt. Ik heb dit zelf ook meegemaakt en aangifte gedaan. Ik had zelfs 2 IBAN nummers, want heb later nog een keer bewust gereageerd op een andere advertentie van dezelfde persoon.
Uiteindelijk een mail gekregen dat de politie geen stappen ging ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
gast7 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:49:
[...]

Om welke wii u game ging het?
Wii Sports Club.
Erapaz schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 18:59:
[...]

Ik ben heel benieuwd wat hieruit komt. Ik heb dit zelf ook meegemaakt en aangifte gedaan. Ik had zelfs 2 IBAN nummers, want heb later nog een keer bewust gereageerd op een andere advertentie van dezelfde persoon.
Uiteindelijk een mail gekregen dat de politie geen stappen ging ondernemen.
Zelf ben ik ook heel benieuwd. Heb dit nog niet eerder meegemaakt (gelukkig), dus ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe dit normaal zou moeten gaan.

Van de politie verwacht ik sowieso niets overigens. Uit ervaring weet ik dat er vrij weinig gebeurt met aangiftes. Ben helaas wel eens slachtoffer geweest van inbraak en auto-inbraak, waarbij de politie ook niets deed met de zaak en de bijbehorende aangiftes.

[ Voor 15% gewijzigd door xelfer op 10-03-2016 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:47:

Van de politie verwacht ik sowieso niets overigens. Uit ervaring weet ik dat er vrij weinig gebeurt met aangiftes. Ben helaas wel eens slachtoffer geweest van inbraak en auto-inbraak, waarbij de politie ook niets deed met de zaak en de bijbehorende aangiftes.
Het zelfde mee gemaakt en dat is echt heel erg frustrerend ja. Zelfs nog een keer de politie gebeld omdat ik zag dat er brand werd gesticht, kenteken genoteerd, niks mee gedaan. Was toevallig een paar maanden later iemand bewust dood gereden vanwege een kwestie waar de politie niet op reageerde. Werd zeer geschokt op gereageerd door de gemeente, maar als iemand eenmaal in het nouw gedreven wordt.... goedkeuren kan ik het niet maar ik kan het zeker begrijpen dat iemand dat in zo'n situatie kan doen.

Heel offtopic allemaal en snap dat je dat niet wilt delen maar in welke provincie woon(de) je waar de politie er ook werkelijk niks mee doet?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:58:
[...]
Heel offtopic allemaal en snap dat je dat niet wilt delen maar in welke provincie woon(de) je waar de politie er ook werkelijk niks mee doet?
Auto inbraak was gebeurt in Groningen (stad) en woninginbraak was in Apeldoorn (stad). De politie was wel netjes langsgekomen en ik kon aangifte doen, maar ze hebben er beide keren geen gevolg aan gegeven.

Maargoed, ik ben hier niet om de politie te bashen natuurlijk :). Ik doe wel gewoon aangifte, want dat zie ik als een burgerplicht, maar verder zal ik zelf wel kijken wat ik kan doen en ik vrees dat ik helaas pech heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 19:58:
[...]

Het zelfde mee gemaakt en dat is echt heel erg frustrerend ja. Zelfs nog een keer de politie gebeld omdat ik zag dat er brand werd gesticht, kenteken genoteerd, niks mee gedaan. Was toevallig een paar maanden later iemand bewust dood gereden vanwege een kwestie waar de politie niet op reageerde. Werd zeer geschokt op gereageerd door de gemeente, maar als iemand eenmaal in het nouw gedreven wordt.... goedkeuren kan ik het niet maar ik kan het zeker begrijpen dat iemand dat in zo'n situatie kan doen.

De enige reden waarom de politie niks doet is omdat er vaak te weinig bewijs is.

Als er te weinig bewijs is kan je iemand wel voor het de rechter slepen waarbij de klacht door de rechter toch meteen wordt afgewezen door onvoldoende bewijs. Verder kan de politie dan ook nog eens aangeklaagd worden door de dader zelf wat nog meer geld kan kosten.

Verspil je veel geld mee als je dit soort zaken toch aan neemt. De politie ziet het bij dit soort zaken dus vaak door de vingers totdat er keiharde bewijzen zijn.

@Xelver

oplichters overigens verkopen vaak spellen voor vrij schappelijke prijzen en vaak gewoon op de marktwaarde. Vaak geen eigen foto, maar ze picken dan ook wel goeie foto's alsof het echt lijkt.

Nog even een opmerking. Ik moet zeggen dat wii sports club niet echt een bepaald goedkope wii u game is. Vrij gewild als ik eerlijk mag zijn. Perfecte game voor oplichters veel vraag en een leuke waarde.

Op ebay gaat het vaak voor bedragen van 30+ euro weg gebruikt. Ik denk dat je op marktplaats gemakkelijk snel tussen de 20 a 30 euro ervoor kan krijgen.

Wii sports games zijn over het algemeen vrij gewild ( ik kan het mij echt niet voostellen maar het is wel zo) bepaalde varianten die wat moeilijker te krijgen zijn zoals Go vacation voor de wii gaan dan ook voor aardige leuke bedragen gebruikt weg omdat ze minder makkelijk te krijgen zijn dan de staandaard wii sport plus games. Voor een nieuwe spel ervaring vergelijkbaar aan wii sports etc voor de die hards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
gast7 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 20:27:
[...]

De enige reden waarom de politie niks doet is omdat er vaak te weinig bewijs is.

Als er te weinig bewijs is kan je iemand wel voor het de rechter slepen waarbij de klacht door de rechter toch meteen wordt afgewezen door onvoldoende bewijs. Verder kan de politie dan ook nog eens aangeklaagd worden door de dader zelf wat nog meer geld kan kosten.

Verspil je veel geld mee als je dit soort zaken toch aan neemt. De politie ziet het bij dit soort zaken dus vaak door de vingers totdat er keiharde bewijzen zijn.
Mja, op de parkeerplaats (bij mijn studentenhuis in de straat) waar bij mijn auto was ingebroken was in een periode van 2 jaar tijd bij meer dan 50 keer in auto's ingebroken en toch deed de politie er niets mee, maar goed....... Stadswachten waren overigens wel 3-4 keer per dag in die straat om bonnen uit te delen aan foutparkeerders :).

Ik ga er gewoon maar van uit dat er niets mee gebeurt, ook al zou er genoeg bewijs zijn.
gast7 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 20:27:
[...]
@Xelver
oplichters overigens verkopen vaak spellen voor vrij schappelijke prijzen en vaak gewoon op de marktwaarde. Vaak geen eigen foto, maar ze picken dan ook wel goeie foto's alsof het echt lijkt.

Nog even een opmerking. Ik moet zeggen dat wii sports club niet echt een bepaald goedkope wii u game is. Vrij gewild als ik eerlijk mag zijn. Perfecte game voor oplichters veel vraag en een leuke waarde.

Op ebay gaat het vaak voor bedragen van 30+ euro weg gebruikt. Ik denk dat je op marktplaats gemakkelijk snel tussen de 20 a 30 euro ervoor kan krijgen.
De game is in de winkel te koop voor 38 euro en ik had 27,92 incl. verzendkosten betaald voor een factory sealed copy. De foto was overigens niet terug te vinden via google image search en alles zag er vrij legitiem uit. Ook de gebruiker zelf en het feit dat deze persoon met voor- en achternaam reageerde.

Ik had in ieder geval in de basis geen reden om met argwaan te kijken naar deze advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 20:41:
[...]

[...]

De game is in de winkel te koop voor 38 euro en ik had 27,92 incl. verzendkosten betaald voor een factory sealed copy. De foto was overigens niet terug te vinden via google image search en alles zag er vrij legitiem uit. Ook de gebruiker zelf en het feit dat deze persoon met voor- en achternaam reageerde.

Ik had in ieder geval in de basis geen reden om met argwaan te kijken naar deze advertentie.
oplichters verkopen ook voor marktwaardes of eronder. Ook kunnen ze heel netjes in goed nederlands reageren maar dit doen ze wel met select producten waar veel vraag naar is en snel verkopen.

Google image search hebben ze trouwens wat slims mee gedaan. Oplichters pakken goede afbeeldingen van advertenties en als de originele afbeeldingen zijn verwijderd komen deze dus niet meer terug op google image search na een bepaalde tijd. Dit soort afbeeldingen worden gebruikt waardoor je tegenwoordige de afbeeldingen van oplichters eigenlijk niet terug kan vinden op het internet.

Ze worden steeds slimmer en het is niet altijd te herkennen.

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 10-03-2016 21:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:14
Ik snap ook niet dat Marktplaats na 15+ jaar te bestaan nog altijd geen enkele vorm van publieke terugkoppeling richting verkopers ondersteunt. Sowieso is MP qua technische innovaties een baggerput van ellende..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
zzattack schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 23:46:
Ik snap ook niet dat Marktplaats na 15+ jaar te bestaan nog altijd geen enkele vorm van publieke terugkoppeling richting verkopers ondersteunt. Sowieso is MP qua technische innovaties een baggerput van ellende..
Ja zelf vind ik Marktplaats ook een bende, maarja..... er zijn toch weinig alternatieven waar genoeg aanbieders op zitten. Tweakers V&A zit wel veel beter in elkaar, maar helaas zitten de meeste mensen toch op MP. Ebay vind ik persoonlijk ook veel beter, maar daar zitten vooral internationale aanbieders.

Vaak haal ik op Marktplaats gewoon spullen op bij mijn in de omgeving, dan is het in ieder geval een stuk makkelijker te controleren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xelfer; Bij hele dure aankopen raad ik je toch aan om niet alleen te gaan.

Bij mij in de buurt verkopen ze zogenaamd dure muziekinstrumenten via MP.

Vervolgens wordt je een portiek ingelokt en beroofd en zwaar mishandeld.

Bang aangelegen ben ik niet maar zulke zaken zetten je wel aan het denken en zetten mij iig aan tot het nemen van voorzorgsmaatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 10:52:

Bang aangelegen ben ik niet maar zulke zaken zetten je wel aan het denken en zetten mij iig aan tot het nemen van voorzorgsmaatregelen.
Volgens mij gebeurt dat vooral bij gloed nieuwe laptops met 500 / 1000 euro korting. De laptops die dan 1500 / 3000 kosten en haast niet tweedehands te krijgen zijn voor een goedkopere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online

Dat soort spullen haal ik ook niet via marktplaats. Het gaat bij mij hoogstens om een paar simpele games :). Maar ik hoor zelf ook wel van dat soort verhalen. Zelf heb ik ook weleens een 2e hands MacBook en iPads verkocht (van mezelf), maar heb gelukkig nog nooit problemen gehad.
gast7 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 11:12:
[...]

Volgens mij gebeurt dat vooral bij gloed nieuwe laptops met 500 / 1000 euro korting. De laptops die dan 1500 / 3000 kosten en haast niet tweedehands te krijgen zijn voor een goedkopere prijs.
Laptops, telefoons, tablets, andere electronica. Heb weleens op het nieuws gelezen dat er in de VS iemand was doodgeschoten bij de verkoop van zijn Playstation 4.....

Na meerdere weken niets van de verkoper vernomen te hebben, kreeg ik opeens vandaag het spel toch nog binnen :o:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/osha11.jpg

Uiteindelijk ben ik dus kennelijk niet opgelicht. Wel vreemd dat een verkoper gewoon 2.5 week niets van zich laat horen.....

[ Voor 33% gewijzigd door xelfer op 11-03-2016 13:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pelox
Yes, nu net mijn oude NES teruggekocht van mijn achterneefje. Helemaal nog in de super staat zoals wij hem ooit verkocht hebben incl. dozen, boekjes alles! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2rokx76.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Pelox op 11-03-2016 14:48 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Nog even een headsup over de Nedgame trouwens. Volgens mij testen ze daar nooit de 2e hands spellen die ze verkopen. Had vorige week voor de 3e keer in mijn leven een gebruikte game bij de Nedgame gekocht, maar voor de 3e keer blijkt die game het niet meer te doen omdat ie te bekrast is......

Bij die winkel ga ik in ieder geval niets meer kopen. Morgen maar even er langs om de game terug te brengen en mijn geld terug te halen.

[ Voor 19% gewijzigd door xelfer op 11-03-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 13:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Pelox schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:40:
Yes, nu net mijn oude NES teruggekocht van mijn achterneefje. Helemaal nog in de super staat zoals wij hem ooit verkocht hebben incl. dozen, boekjes alles! _/-\o_

[afbeelding]
North & South boxed... nice :D

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
ricost schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:17:
[...]

North & South boxed... nice :D
Helaas zijn de doosjes toch redelijk beschadigd.. jammer maar ben blij dat ze er uberhaubt nog zijn!

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2lvxx89.jpg

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Zo te zien valt het nog best mee :). Ik heb gelukkig al mijn games ook nog, maar ook mijn oude games van vroeger hebben wel regelmatig wat schade. Hoewel ze voor 20+ jaar oud en lang gebruik door mijzelf als kind er nog best goed uit zien.

[ Voor 24% gewijzigd door xelfer op 11-03-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Super leuk een nes maar ik krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat op mijn Samsung ea40c6000... Enige optie is via rf maar hij ziet hem gewoon niet.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Pelox schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:42:
Super leuk een nes maar ik krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat op mijn Samsung ea40c6000... Enige optie is via rf maar hij ziet hem gewoon niet.
NES aansluiten, aanzetten en dan de tv zenders laten zoeken werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:25
Pelox schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:42:
NES werkt hier prima via composiet? aan de zijkant zit dat. Werkt prima met die rood-geel-wit stekkers (waarbij je 1 kleur gewoon niet gebruikt)
Op kanaal 3 of 4 zit vaak de RF-optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 13:45

Dat had een goede vriend meegemaakt vorig jaar, hij wou een iPhone 5S 32gb kopen en de prijs van 450 euro was ook niet extreem laag of zo.

Gelukkig bracht een kennis hem maar zou daarna naar huis gaan, echter liep de straat dood dus kennis terug met de auto, net op tijd want die vriend was al in het nauw gedreven.

En de politie? Doe maar aangifte maar verder niks gebeurt, daarnaast ook hier voor mijn raam een jongen in elkaar geslagen dus wij 112 bellen en de dame aan de telefoon zei "ik geef het door" nadat wij de straat noemden, pas toen er toevallig een politie wagen langsreed schakelden hun een ambulance in...

Zelf nooit problemen via marktplaats gehad, echter wel paar keer in een buurt geweest dat "minder" fijn was, vooral toen ik een defecte G5 ophaalde voor niks, mijn hart bonkte enorm omdat uit het niets een groepje hangjongeren mij volgden (avond) maar ze konden vanaf het OV poortje niet verder achter mij aan, bah.
xelfer schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:14:
Nog even een headsup over de Nedgame trouwens. Volgens mij testen ze daar nooit de 2e hands spellen die ze verkopen. Had vorige week voor de 3e keer in mijn leven een gebruikte game bij de Nedgame gekocht, maar voor de 3e keer blijkt die game het niet meer te doen omdat ie te bekrast is......

Bij die winkel ga ik in ieder geval niets meer kopen. Morgen maar even er langs om de game terug te brengen en mijn geld terug te halen.
Zelf nooit last van gehad, misschien kwestie van geluk.

Mijn partner wilde dus dit proberen, even kijken of de games die je krijgt het bedrag wel waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Hij werkt! Echt alles geprobeerd maar hij doet het nu :) gelijk even double dragon, goal, super mario 2 en Defender of the crown gespeeld.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Pelox schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:48:
Hij werkt! Echt alles geprobeerd maar hij doet het nu :) gelijk even double dragon, goal, super mario 2 en Defender of the crown gespeeld.
Goed om te horen.

Wij moeten daartegen een nieuwe NES pin connector kopen, de huidige is vrij defect en allerlei manieren om het probleem te verhelpen helpen niet, dan maar een nieuwe connector bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mizgala28 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:56:
[...]

Goed om te horen.

Wij moeten daartegen een nieuwe NES pin connector kopen, de huidige is vrij defect en allerlei manieren om het probleem te verhelpen helpen niet, dan maar een nieuwe connector bestellen.
Dat klusje heb ik ook nog liggen |:( Connector schoonmaken. En de wii kaartlezer fixen :'(
Gelukkig werkt de rest wel prima ;)

Nieuwe connectors. Waren die niet heel stroef? Of dat je hem zelf niet omlaag kan drukken? Dacht daar eens iets over gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Mizgala28 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 21:28:
[...]

Mijn partner wilde dus dit proberen, even kijken of de games die je krijgt het bedrag wel waard zijn.
Nee, dat bedrijf wil uiteraard winst maken en zal je nooit waar voor je geld geven. If it is too good to be true...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Flozem schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:33:
[...]

Nee, dat bedrijf wil uiteraard winst maken en zal je nooit waar voor je geld geven. If it is too good to be true...
Geen idee, onze kennis had CiB Starwing, CiB Smurfs en CiB Kirby's Ghost Trap, doosjes in redelijke tot goede staat, games in zeer goede staat.

Helaas bieden ze geen SNES games meer aan bij de goedkopere pakket, maar toch maar proberen met NES.
Waah schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:19:
[...]

Dat klusje heb ik ook nog liggen |:( Connector schoonmaken. En de wii kaartlezer fixen :'(
Gelukkig werkt de rest wel prima ;)

Nieuwe connectors. Waren die niet heel stroef? Of dat je hem zelf niet omlaag kan drukken? Dacht daar eens iets over gelezen te hebben.
Geen idee, ik moet het nog bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Flozem schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:33:
[...]

Vrij logisch dat ze winst willen maken, echter denk ik wel dat 1 op de 20 van deze bags wel meer waard is dan de prijs. Je zult uiteraard waarschijnlijk dus meer geld kwijt zijn aan filler titels maar je hebt wel kans op iets leuks als je geluk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Het is voor die winkels gewoon een manier om crap games te kunnen lozen waar normaal gesproken geen vraag naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
xelfer schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:53:
Het is voor die winkels gewoon een manier om crap games te kunnen lozen waar normaal gesproken geen vraag naar is.
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
xelfer schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:53:
Vandaar dat wij het ook een keer proberen, en zelfs als er top games bij zitten (betwijfel ik ten zeerste) betekend dat niet dat wij daar nogmaals bestellen, is meer voor de lol en kijken wat er uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Waah; mijn NES werkt geeneens zodra ik de cart omlaag druk, druk ik de cart niet omlaag dan doet mijn NES het vooralsnog bij iedere game meteen de eerste keer.

Zorg ter allertijden dat je de lock out chip saboteert.

Nieuwe connectors (althans de mijne wel) zijn idd vrij stroef.

De NES is een zeer ondoordacht ontwerp geweest. Bij het omlaag drukken van de cart maak je de pin-connector kapot en door de lock out chip te saborteren (De meesten doen dit om hun NES regio vrij te maken) hoef je daarna de cart's niet meer naar beneden te drukken waardoor je extreem snelle slijtage van de pin connector kunt voorkomen.

@Mizgala28; Gelukkig is het goed afgelopen. Ik word altijd een beetje naar van zulke verhalen.

Het verhaal dat ik vertelde ging over Capelle en was 2 weken geleden zelfs landelijk nieuws :(

Over de verrassingsbundel; Ik heb daar vrij leuke, positieve Youtube-filmpjes over gezien.

Laat nog even weten wat er in zat, ben wel benieuwd.

@Xelfer; Ook ik heb geen problemen met Nedgame, ik bestel daar alleen online en heb 1 keertje een bekraste Xbox 360 game ontvangen die defect was, het kostte vervolgen een telefoontje van nog geen 5 minuten en een dag later lag er een werkend exemplaar in de brievenbus.

@c.schrijvenaars; Omdat Je net weer begonnen bent met collecten voor de NES en het allemaal vrij duur geworden is kan ik het niet laten om een game tip te geven:

Burai fighter; Erg goedkoop, klassiek moeilijk, een te gekke soundtrack en toffe shoot 'em gameplay met power ups en epic bosses.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Een heads up voor mensen die weleens games importeren uit Japan. Sinds kort kan je ook via de Japanze Amazon (amazon.co.jp) games importeren naar Nederland :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
xelfer schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 14:58:
Een heads up voor mensen die weleens games importeren uit Japan. Sinds kort kan je ook via de Japanze Amazon (amazon.co.jp) games importeren naar Nederland :).
Geldt alleen voor games die Amazon zelf direct verkoopt en ook dan niet alles.

Al geprobeerd, kan al vanaf begin deze week of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Zijn er hier nog mensen die naar de Bonami retro beurs gaan in Apeldoorn aanstaande zondag?http://www.spelcomputermuseum.nl/?page=events&subpage=shows

Mijn ouders wonen een paar honderd meter van deze locatie vandaan, dus ik denk dat ik wel even een kijkje ga nemen. Aangezien ik dat weekend toch al in Apeldoorn ben is het voor mij dus een kleine moeite :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Afgelopen weekend een paar keer lekker op mijn nes gegamed :)

Bedacht me ineens dat ik hem volgens mij in het verleden had omgebouwd zodat we ook ntsc games konden huren en spelen. Woont er misschien iemand in de buurt van Bergen op Zoom met een ntsc game die ik even zou mogen testen?

Denk trouwens dat ik best een goede deal heb gemaakt ook al hebben wij hem destijds gratis aan mijn neefje gegeven en ik hem nu teruggekocht heb. 11 boxed games en een boxed console voor 60 euro!

[ Voor 25% gewijzigd door Pelox op 14-03-2016 10:42 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pelox2002: Ik zag ook dat Sword & Serpents erbij zit. Die RPG heb ik ooit ook gehad, maar met mijn eerste NES verkocht. Ik kan me de game nog wel heugen, maar destijds kwam ik er niet goed doorheen (ik zat toen nog op de basisschool). Dit had volgens mij te maken met het feit dat je op moest passen welke weg je bewandelde in een soort dungeon, want zodra je een monster van een hoog level op je pad kwam, was het snel gedaan met de pret. Ik vond de game destijds behoorlijk pittig, ondanks dat heeft het mij niet weerhouden het nogmaals te proberen. Hoewel ik volgens mij nimmer ver gekomen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:23:
@Pelox2002: Ik zag ook dat Sword & Serpents erbij zit. Die RPG heb ik ooit ook gehad, maar met mijn eerste NES verkocht. Ik kan me de game nog wel heugen, maar destijds kwam ik er niet goed doorheen (ik zat toen nog op de basisschool). Dit had volgens mij te maken met het feit dat je op moest passen welke weg je bewandelde in een soort dungeon, want zodra je een monster van een hoog level op je pad kwam, was het snel gedaan met de pret. Ik vond de game destijds behoorlijk pittig, ondanks dat heeft het mij niet weerhouden het nogmaals te proberen. Hoewel ik volgens mij nimmer ver gekomen ben.
Heel herkenbaar! S&S was een spel van mijn oudere broer, ik kon er ook nooit inkomen en had er ook het geduld niet voor eerlijk gezegd. Is eigenlijk een soort van dungeons & dragons. Ik heb hem nu nog niet geprobeerd maar dat ga ik deze week zeker nog doen. Ik geloof dat je de game ook kan "saven" met behulp van een key.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Grmbl, hier composietkabels binnen voor de SNES, N64 en Gamecube. Maar even niet bij stilgestaan dat ik er nog een 75 Ohm weerstandje tussen moet solderen.

Beeld van de N64 en GC is echt verschrikkelijk licht nu. Vooral met wit. Dus dat wordt (weer) een klusje erbij deze week. En ik ben al zo'n held in solderen.... en heb geen weerstandjes :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Weet iemand trouwens hoe je met permanente marker tekst kan verwijderen van een game doosje (binnenin).

Wij hebben namelijk zo'n "geweldige" Bart Smit hier (sarcasme) die in alle doosje met permanente marker de streepjesode van het spel binnenin schrijft, zo hadden wij paar games waaronder PS2 en Wii U gescoord maar er zit gewoon een lap tekst geschreven binnenin :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Laatst online: 03-10 13:27
Mizgala28 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:14:
Weet iemand trouwens hoe je met permanente marker tekst kan verwijderen van een game doosje (binnenin).

Wij hebben namelijk zo'n "geweldige" Bart Smit hier (sarcasme) die in alle doosje met permanente marker de streepjesode van het spel binnenin schrijft, zo hadden wij paar games waaronder PS2 en Wii U gescoord maar er zit gewoon een lap tekst geschreven binnenin :(
Je bedoelt met marker geschreven tekst? Op een disc werkt het Axe deo (geen idee waarom, maar andere deo's werken niet), wellicht werkt het op een doosje ook?

Ik maak overigens de doosjes altijd even schoon met billendoekjes, maar ben daarop nog geen tekst tegengekomen die met marker is geschreven, dus kan je helaas niet vertellen of dat werkt. Stickerresten gaan er vaak wel mee af in ieder geval.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dan maar even Axe gaan halen, heb dat nooit in huis.

Tekst staat op het doosje binnen in zelf, als het maar 1 cijfertje was vond ik dat prima maar het is in iedere doosje de gehele streepjescode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Eventueel even proberen met andere deo of parfum?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Kwam er vanmiddag achter dat er een kringloopwinkel in de buurt van mijn werk zit dus gelijk even naar binnen gegaan. Enige wat ze nu hadden was New Super Mario Bros. voor de DS voor 1 euro! Helaas bleek bij de kassa dat de cartridge al gejat was uit het doosje.. Toch maar in de gaten houden dit soort winkels

Zero.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Heb mezelf vandaag nog een halfuurtje kunnen vermaken :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ia2f83vmu72s0R1DJq9SuM11/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5eMxlR9OvePCySH2ieawk6VZ/full.jpg

Chips zijn wel gesneuveld in de cartridge, de batterij en printplaat zitten er nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pelox schreef op maandag 14 maart 2016 @ 11:31:
[...]

Heel herkenbaar! S&S was een spel van mijn oudere broer, ik kon er ook nooit inkomen en had er ook het geduld niet voor eerlijk gezegd. Is eigenlijk een soort van dungeons & dragons. Ik heb hem nu nog niet geprobeerd maar dat ga ik deze week zeker nog doen. Ik geloof dat je de game ook kan "saven" met behulp van een key.
Kijk aan. Ik wist niet dat er een key optie in zat. Er waren meer games uit die tijd waarbij je codes in kon voeren om verder te geraken in de game.

Goal! is ook een dergelijke game (die toevallig ook bij jouw aanschaf zit). Dat speelde ik met een vriend destijds en daar maakten we een sport van om codes te proberen en dan finale matches te spelen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
Exorcist schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:07:
Heb mezelf vandaag nog een halfuurtje kunnen vermaken :+

[afbeelding]

[afbeelding]

Chips zijn wel gesneuveld in de cartridge, de batterij en printplaat zitten er nog in.
Nice! Dell XPS zie ik trouwens, heb ik ook :)

---

Gisteravond een leuk pakketje mogen ontvangen. Een Playstation 2 Slim compleet in doos :) Het gaat om een model uit de UK, dus alleen de stroomstekker is anders. Gelukkig heb ik die nog :) Verder is alles in nieuwstaat, zelfs de beschermende folie op de glanzende rand op de console zat er nog op :D Ook zat alles in zakjes, waar je als verzamelaar natuurlijk blij van wordt. Kosten: 10 euro inclusief verzending :)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChokingHazard schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:07:
[...]

---

Gisteravond een leuk pakketje mogen ontvangen. Een Playstation 2 Slim compleet in doos :) Het gaat om een model uit de UK, dus alleen de stroomstekker is anders. Gelukkig heb ik die nog :) Verder is alles in nieuwstaat, zelfs de beschermende folie op de glanzende rand op de console zat er nog op :D Ook zat alles in zakjes, waar je als verzamelaar natuurlijk blij van wordt. Kosten: 10 euro inclusief verzending :)
Ja, die XPS heb ik in die ruimte staan omdat het nog prima doet wat het moet doen - destijds een goede keuze geweest, al ben ik nu overgestapt naar een Asus :)

Mooie deal btw, je gaat hem dus ook gebruiken of terug in de doos en lekker in t plastic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
ChokingHazard schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:07:
[...]

---

Mijn ps2 slim laatste model heeft ook nog het plastic bovenop de console en alle zakjes en dergelijken maar voor 10 euro incl?

Heeft die het voor 3 of 6 euro verkocht aangezien verzending 4 tot 7 euro kost 8)7

Gekkenwerk maar een mooie deal voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Exorcist schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:17:
[...]

Ja, die XPS heb ik in die ruimte staan omdat het nog prima doet wat het moet doen - destijds een goede keuze geweest, al ben ik nu overgestapt naar een Asus :)

Mooie deal btw, je gaat hem dus ook gebruiken of terug in de doos en lekker in t plastic ;)
Die van mij komt uit begin 2012, begint langzaamaan echt traag te worden dus ben wel van plan er ooit een SSD in te zetten. Doet het verder echt prima :)

En ik ga hem wel gebruiken, de slim komt in de woonkamer te staan. In mijn gameroom staan mijn twee andere PS2's. De doos staat op de kast naast de doos van de PsOne, met de niet gebruikte onderdelen netjes in het plastic, tv-kabel enzo :).
gast7 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:46:
[...]

Mijn ps2 slim laatste model heeft ook nog het plastic bovenop de console en alle zakjes en dergelijken maar voor 10 euro incl?

Heeft die het voor 3 of 6 euro verkocht aangezien verzending 4 tot 7 euro kost 8)7

Gekkenwerk maar een mooie deal voor jou.
Als ik in de buurt had gewoond (Amsterdam) had ik hem volgens de advertentie gratis kunnen afhalen. Opsturen kon, dan wilde hij er graag 10 euro voor, dus in principe heb ik een Slim in doos voor 3 euro :) Dat zijn de deals die het leuk houden! Ik snap het overigens zelf ook niet hoor, hij had er makkelijk een groter bedrag voor kunnen vragen. Maar hij wilde er zo snel mogelijk vanaf.

Zaten overigens ook twee games bij, PES 2008 en Buzz: The Music Quiz. Vind zelf Buzz erg leuk om te doen, dus daar was ik blij mee :)

[ Voor 9% gewijzigd door ChokingHazard op 15-03-2016 13:35 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 08:47:

Over de verrassingsbundel; Ik heb daar vrij leuke, positieve Youtube-filmpjes over gezien.

Laat nog even weten wat er in zat, ben wel benieuwd.
Bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Y3LSwuNcjtP9KoCpUIzl4WSh/medium.jpg

Ducktales met handleiding, RoboCop en Isolated Warrior.
ChokingHazard schreef op maandag 14 maart 2016 @ 15:29:
Eventueel even proberen met andere deo of parfum?
Heeft helaas niet geholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 15-03-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Expo 2 Low-Odor Dry Erase Markers schijnen goed te werken op cartridges zag ik net..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2603fjm.jpg

Ben nu wel €65,- lichter maar mijn 15e console is iig bestelt,..

..en wat voor een console! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

65 is nog goedkoop de laatste tijd. DC games zijn lekker goedkoop maar zie vergeelde consoles nu al voor 90 a 100 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PricewatchJunk;

Hij komt bij Press-startgames.com vandaan. (Flozem kwam met die tip)

Ze hebben ze regelmatig (nu alleen eventjes out of stock)

Een gele verkleurde hadden ze afgelopen week ook voor €50,-

Leuke webshop; toen ik zei dat ik de RGF met z'n achterlijke uitbuitingsprijzen zat was, kreeg ik een leuk, spontaan mailtje terug waarin ze zeiden 2 gamecollectors te zijn die o.a juist om die reden hun droom "een eigen retrogame webshop" nu hebben verwezenlijkt.

Ben opzich geen fan van retrogame webshops maar hun webshop is mooi, duidelijk met erg veel info over het product en de prijzen zijn eerlijk.

@Flozem; Nog bedankt voor de tip (als eerste bestelling deed ik Cannon Fodder op de MD als test bestelling en het is vooralsnog de beste webshop voor onze hobby die ik ooit tegen ben gekomen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Graag gedaan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 18:31:
65 is nog goedkoop de laatste tijd. DC games zijn lekker goedkoop maar zie vergeelde consoles nu al voor 90 a 100 gaan
Waar haal je die bedragen van 90 a 100 euro vandaag van een vergeelde console.

Zelfs op ebay gaan dreamcast consoles vaak voor 60 weg of minder niet vergeeld op marktplaats

Als de console compleet was in doos is het een vrij logische prijs of misschien zaten er wel een paar games bij. De sonic games zijn meer waard dan je denkt.

DC games goedkoop? Mij niet gezien ging laats nog een dreamcast verzameling weg voor 2000+ op marktplaats met de top titels die ik nog zoek.

[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 19-03-2016 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Dreamcast games zijn verdeeld in 2 categorieën min of meer: duur of spot goedkoop. Het aanbod is helaas niet heel groot, maar er zijn wel veel factory sealed games nog te vinden.

Zelf heb ik 50e betaald voor zowel mijn PAL als Japanse NTSC dreamcasts met 4 controllers per console. Gewoon via Marktplaats en die Japanse nog niet heel lang geleden (in september volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:05:
@PricewatchJunk;

Hij komt bij Press-startgames.com vandaan. (Flozem kwam met die tip)

Ze hebben ze regelmatig (nu alleen eventjes out of stock)

Een gele verkleurde hadden ze afgelopen week ook voor €50,-

Leuke webshop; toen ik zei dat ik de RGF met z'n achterlijke uitbuitingsprijzen zat was, kreeg ik een leuk, spontaan mailtje terug waarin ze zeiden 2 gamecollectors te zijn die o.a juist om die reden hun droom "een eigen retrogame webshop" nu hebben verwezenlijkt.

Ben opzich geen fan van retrogame webshops maar hun webshop is mooi, duidelijk met erg veel info over het product en de prijzen zijn eerlijk.

@Flozem; Nog bedankt voor de tip (als eerste bestelling deed ik Cannon Fodder op de MD als test bestelling en het is vooralsnog de beste webshop voor onze hobby die ik ooit tegen ben gekomen) ;)
Mwoah... RGF gaat ook maar mee met de overige prijzen/handelaars/opkopers. Ze hebben mij afgelopen week een heel net bod gedaan op een redelijk zeldzame snes cart. Ik had er geen probleem mee die toen te verkopen.

Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.