Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.630 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 12:06
xelfer schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:02:
[...]

Ja, soms is het wat lastiger en is geluk ook wel een vereiste. Duur is ook relatief natuurlijk. Duur zie ik als de standaard prijs die vaak voor games gevraagd wordt op Marktplaats/Ebay, maar 90% van de tijd is een game toch wel voor minder te vinden dan de "gangbare" marktprijs.

MGS Twin Snakes heb ik volgens mij een keer niet zo lang geleden van Marktplaats gekocht voor een euro of 15-17 incl. verzendkosten. Als ik zie dat veel mensen/shops er 40 voor vragen, dan vraag ik me wel af of die prijs überhaupt realistisch is. Vaak zie ik biedingen voor die game niet boven de 30 euro uit komen....
Ah ok gangbare marktprijs. In dat opzicht geef ik je groot gelijk gangbare markt prijzen onder de marktwaarde zijn altijd wel te vinden

Ik zat zelf meer te kijken van een euro of 5 - 10 of niks. Dat kon een paar jaar terug nog vrij gemakkelijk en nu haast niet meer. Mooie prijs voor twin snakes trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ASb26ZQuoVoU7GolP75rLSiM/medium.jpg

Even ter aanvulling van mijn eerdere post 1,50 ps dacht is geen geld toch?

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik weet dat mijn lokale kringkoop complete spellen altijd zelf sealed nadat ze getest zijn bij dit soort dozen, en de stickers zitten altijd onder het seal op het karton.. erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xelfer; Let er bij Odama op dat de bevestigings-clip van de mic erbij zit zodra je em daadwerkelijk aanschaft; is noodzakelijk om de game goed te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Garfrost schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:57:
Ik weet dat mijn lokale kringkoop complete spellen altijd zelf sealed nadat ze getest zijn bij dit soort dozen, en de stickers zitten altijd onder het seal op het karton.. erg vervelend.
Geen idee hoe dat bij jou in de buurt gaan maat hier in de buurt heb ik dat nog nooit gezien dit is het originele fabrieks seal want de beveiligings sticker zit er nog op en de prijs sticker zit op het plastic en niet eronder dus dat is wel netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
copywizard schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:47:
[afbeelding]

Even ter aanvulling van mijn eerdere post 1,50 ps dacht is geen geld toch?
Je moet het zo zien als je het via de online weg had gedaan ben je minimaal 7 euro de stuk aan verzending kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7 "Helaas wel 20 euro voor Chibi Robo moeten betalen".

Je bent juist spekkoper voor die €20,- en mag er trots op wezen 'em voor die prijs gevonden te hebben. Ik vind het knap dat het je gelukt is!

Zelf heb ik bij de Gamecube alles nieuw gekocht toen het net uitkwam: Het was toen der tijd mijn main console en eerste 6th gen console die ik in mijn bezit had.

De enige game die ik echt mis is bij mij Ikaruga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 23:30:
@gast7 "Helaas wel 20 euro voor Chibi Robo moeten betalen".

Je bent juist spekkoper voor die €20,- en mag er trots op wezen 'em voor die prijs gevonden te hebben. Ik vind het knap dat het je gelukt is!

Zelf heb ik bij de Gamecube alles nieuw gekocht toen het net uitkwam: Het was toen der tijd mijn main console en eerste 6th gen console die ik in mijn bezit had.

De enige game die ik echt mis is bij mij Ikaruga.
was inderdaad ook sarcastisch. Is een vrij dure game geworden en ook nog eens vrij recent. Paar jaar terug was het een game die je gemakkelijk voor 30 - 35 kon krijgen nu toch wel een stuk meer, als hij dan eens af en toe opduikt.

Ik moet wel zeggen dat de nieuwe chibi robo game voor de 3ds toch wel jammer is. Een 2d platform game inplaats van het explorerende van de gamecube versie wat veel leuker is. Vrij unieke game en zeker wel een aanrader voor de gamecube.

Games die ik nog echt mis voor de cube zijn skies of arcadia en metal gear solid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Zijn er hier naast mijzelf eigenlijk Wii U verzamelaars? :)

Zelf heb ik toch wel plezier in het verzamelen voor die console. Ik denk dat die console in de toekomst een vergelijkbare status zal krijgen als de Dreamcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
xelfer schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:07:

Zelf heb ik toch wel plezier in het verzamelen voor die console. Ik denk dat die console in de toekomst een vergelijkbare status zal krijgen als de Dreamcast.
spaar het niet persee maar vind het wel erg leuk de console heb er enkele games voor en wat speciale edities zoals mario maker en smash brothers enzo.

maar als ik een wii u game goedkoop op de kop kan tikken laat ik hem zeker niet liggen zoals black ops, mickey mouse of ninja gaiden die waren laatst allemaal 6 euro bij de intertoys dus huppakee meenemen die spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Dat zijn mooie deals idd. Zelf richt ik me vnl. op Wii U exclusives of games die goed in de library passen. Heb games als Black Ops 2 wel zien liggen voor 5 euro, maar die heb ik toch maar laten liggen (heb hem wel voor de PS3 en daarop ook veel gespeeld). Ik ga ook niet voor een volle set, aangezien er toch teveel rotzooi games voor dat soort consoles uitkomen. Denk aan de Just Dance serie bijvoorbeeld, of de willekeurige slechte sportspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:07:

Zonder nog een WiiU in mijn bezit te hebben, heb ik momenteel al 16 games sealed klaarliggen zodat het feest is op de dag zodra ik de aanschaf doe :D

Een full library hoef ik van geen ene console dus ook van de WiiU niet.

Bijna alle exclusives plus wat 3rd party games die ik nog niet op op ps3/Xbox 360 had aangevuld met met 3rd party exclusives die ik de moeite vind.

@gast7: Chibi Robo is zeker een unieke game: vooral de funny soundeffects en de cute graphics in combinatie met een diepe drama story spreken mij erg aan.

Ik kan dan ook niet bevatten waarom er voor Chibi Robo al twee generaties lang geen plaats is in de Smash Bros series terwijl non Nintendo characters als Sonic, Ryu en Solid Snake er wel in voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Ik heb een aantal WiiU spellen liggen, maar niet echt een groot aantal. Pak de geen op welke mij interresant lijken en de rest laat ik links liggen, hoef nu niet echt de zoveelste Smash Brothers aangezien ik deze toch nooit speel. Zit nog wel altijd naar een goedkope Splatoon te kijken, of Shovel Knight.. En Fatal Frame natuurlijk.

Overigens zit vandaag wel de special edition van Xenoblade Chronicles op de post, dus dat is altijd fijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Garfrost op 24-02-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Garfrost: ik heb goed en ik heb slecht nieuws voor je.

Het slechte nieuws is dat Fatal frame 5 geen retail release heeft en zal krijgen.

Het goede nieuws is dat ik een leuke WiiU game tip heb die wel een retail release heeft.

Probeer Project zero: Maiden of Dark water eens, waarschijnlijk zul je die game net zo leuk vinden als Fatal frame 5

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Ik vergeet altijd de Europese naam, maar Project Zero: Maidens of Blackwater is de Europese titel voor Fatal Frame: Maidens of Blackwater. :) Die bedoelde ik dan ook. Wist niet eens dat er een Fatal Frame 5 aan kwam? Hou mijzelf niet heel druk bezig met nieuwe releases die er nog aankomen.. wat soms tot leuke verassingen lijdt.

Probeer al een poosje de game te krijgen voor een normale prijs, maar er zijn een hoop resellers welke hem te pakken hebben gekregen en dan voor 100+ doorverkopen. Mooi dat ik dat niet doe.

De WiiU is een grappig systeem, maar met veel spellen welke ik leuk vind loop ik tegen het probleem aan dat de oplages toch vrij laag blijken te zijn.

[ Voor 66% gewijzigd door Garfrost op 24-02-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Garfrost: Ik was ook een beetje aan't plagen. :P

Vind het stiekem best leuk dat wij 'em wel in retail hebben en de VS niet, meestal wordt Europa achter gesteld en nu is lekker een keertje andersom XD.

De limited edition is new & sealed trouwens bij diverse webshops voor €55,- te bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 13:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Het is niet heel retro, maar goed.. Project Zero Limited Edition is momenteel EUR 29,98 bij Game Mania ! http://www.gamemania.nl/d...gmgame=000000000000033257

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Toch maar eentje bestellen een dezen dagen dan, of mijn zus vragen of ze langs de GameMania wil gaan. Ze komt er dagelijks langs. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/1pgvq1.jpg

Nieuw Retropakketje binnen gekregen vandaag.

@Ricost; Thnx, ben dinsdag jarig en heb m'n ouders maar even naar de GameMania gestuurd voor een cadeautje :)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Helaas heeft mijn zus geen tijd, zal denk van het weekend zelf even Amstelveen in rijden om hem op te halen. :) Kan geen nee zeggen tegen 30 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Zelda NX Confirmed For 2016!!!

Geen retro maar ik kon het absoluut niet laten om dit met de community te delen! *

*Bevat nieuwe info

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2016 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:31:

Geen retro maar ik kon het absoluut niet laten om dit met de community te delen! *

*Bevat nieuwe info
"Confirmed"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xelfer wel een crossover dus ook nog voor de WiiU.

En welke game zou hij bedoelen met die ene onaangekondigde die nog gaat komen naar de WiiU??

Ben zo benieuwd! Ik hoop een nieuwe Metroid of Pokemon Snap 2 (Wat me fantastisch lijkt met de tablet-controller) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:55:
[...]

@gast7: Chibi Robo is zeker een unieke game: vooral de funny soundeffects en de cute graphics in combinatie met een diepe drama story spreken mij erg aan.

Ik kan dan ook niet bevatten waarom er voor Chibi Robo al twee generaties lang geen plaats is in de Smash Bros series terwijl non Nintendo characters als Sonic, Ryu en Solid Snake er wel in voorkomen.
Ik kan het wel bevatten, zou opzich wel in smash kunnen maar ik zie hem daar liever niet in. Hetzelfde kan gezegd worden over banjo Kazooie maar als ik eerlijk ben zie ik hem liever ook niet in smash. Het zijn personages die goed zijn in wat ze doen maar niet in smash bros thuis horen naar mijn mening. Je kan het vergelijken met ROB, maar dat was al niet een van mijn favoriete personages.

Ik moet wel zeggen dat sonic, Ryu en solid snake (retired) erg goede aanwinsten zijn geweest in het smash roster, stuk voor stuk iconische personages die er helemaal thuis horen ondanks dat het niet 100% nintendo is. Ik zou niet meer zonder ze kunnen. Ze verdienen die plek meer dan andere first party personages die minder gewild zijn zoals Banjo Kazooie en King K rool, daisy etc.

De nieuwe aanwinst Cloud strife de ps1 rpg mascot is ook zeker een toffe aanwinst in het smash roster. Erg goede personage en leuk om mee te spelen. Vergeleken met de overige 3 wel een van de betere aanwinsten. Een van mijn 2 top mains geworden, ik waardeer de FF ps1 games meer dankzij cloud in smash _/-\o_ .

Ik moet wel zeggen dat Bayonetta dan weer een personage is die totaal niet in smash thuis hoort. Een mindere aanwinst naar mijn mening voor smash 4 zeker in vergelijking met alle andere 3rd party personages die over het algemeen zo origineel en iconisch zijn dat ze gewoon in smash bros thuis horen.

Over wii u games gesproken, Ik heb zelf slechts enkele (5) games voor de wii U allemaal CE die ik echt wou hebben. Mario kart heb ik geskipt, helaas nog geen CE kunnen fixen. Kon hem nieuw niet vinden.

Mario maker laat ik voorlopig liever links liggen, pak ik liever de originele 2d mario games erbij. Ik vind het vrij cheap, ik ga niet met die hype mee.

Ik zie vaak wii U games voor minder dan 10 euro in de winkel liggen, maar zulke titels laat ik liever liggen aangezien ik ze toch nooit ga spelen. Een hele hoop wii u games zijn al goedkoop te vinden. Ik wacht het echter liever nog even af zodat je ook de goede games voor leuke prijzen kan vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 24-02-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 11:03

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:31:

*Bevat nieuwe info
Mag ik zeggen dat dit echt de meest ongeloofwaardige Youtube video is? Heel de vibe van de video is erg vaag en hij lijkt zichzelf erg belangrijk te vinden.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7: Banjo-Kazooie kan (net als Conker) niet zomaar in Smash omdat Rare de rechten heeft. Zijn dus helaas geen 1st party Nintendo Characters.
Squid kid verwacht ik trouwens wel in de komende Smash.

Als 3rd party characters lijken bubble bobble, Sparkster, Earthworm Jim, Crash Bandicoot en Shovel Knight mij wel wat :D

@Whaloh: Tuurlijk mag je dat zeggen, en er zit ook wel een kern van waarheid in. Zolang we niks officieel van Nintendo horen, weten we het natuurlijk nooit zeker.

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Voor de wii en Nintendo ds zoek ik al erg lang naar games als mario (kart) / wario, luigi of yoshi .. en Donkey Kong. De Kids hebben nu spellen als madagascar enz. Maar wil ze toch kennis laten maken met Mario enz.

Helaas vragen ze zelfs voor unboxed spellen alsnog een smak geld op mp :(

Rotterdam

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Afgelopen week drie leuke deals gehad.

Allereerst een gamecube met mario sunshine, donkey konga (met konga) en twee controllers voor €20.

Nes met 15 spellen waaronder The legend of zelda, kirby, boxed mario 2, mario 3 , bart simpson game en batman 2 voor €90.

Net met 7 spellen waaronder Probotector 2 en nog paar andere goede games die ik even niet uit mijn hoofd weet voor €60.

Al het dubbele staat weer op marktplaats en wat ik niet had is de collectie in gegaan. Al met al zon 6 nieuwe games in mijn collecie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brickvansteen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 10:46
Net even naar een lokaal kringloopje geweest, daar niks gevonden maar er was een klant aanwezig die vertelde over zijn spelcomputer met bazooka etc. Ik dacht van ok leuk maar toen ik de winkel verliet liep deze man achter me aan. Hij zij vervolgens dat zijn huis dichtbij was en ik wel even mocht kijken naar de spelcomputer of het wat voor me was. Eerst had ik mijn twijfels (met een wildvreemde naar zijn huis gaan :S)
Maar uiteindelijk toch even meegelopen. In zijn huis aangekomen had de man echt een super nintendo in een krat staan met een zooi spellen.

Even de boel bekeken en gevraagd wat de beste man er voor wilde hebben. Tot mijn verassing was hij blij van zijn ’troep’ af te zijn en mocht ik het zo meenemen! Thuis alles netjes schoongemaakt en het is wel een leuke set, zitten een paar spellen bij die ik nog zocht! Al met al weer een mooi avontuur ;) :D
Foto van de loot:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/25i20zl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Wauw, wat een prachtige collectie! Wat een mazzel, zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Ik zie geen ontvanger voor de scope, heb je deze wel nog ergens? Anders heb ik er volgens mij nog eentje liggen welke ik niks mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Dat is nog eens een goede score idd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brickvansteen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 10:46
Garfrost schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:37:
Ik zie geen ontvanger voor de scope, heb je deze wel nog ergens? Anders heb ik er volgens mij nog eentje liggen welke ik niks mee kan.
Thanks voor het aanbod maar die zat er gewoon bij :D Meeste is al weg naar vriend van me die nog geen snes had :) Enigste die ik zelf gehouden heb is un squadron. ben zelf toch meer van de CIB games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een raar verhaal

Vandaag een pakketje binnen gekregen met 3 WiiU games en 2 Mega drive games.

Een van de twee Mega drive games die ik besteld had is de game Atomic Runner.

Bij het open maken schrok ik me rot toen ik Atomic Runner uit het doosje haalde; Het was niet de Mega Drive versie maar die van de Genesis (Het enige verschil is dat de Mega Drive versie maximaal 5 continues heeft en de Genesis versie maximaal 15 continues)

Lichtelijk geïrriteerd stopte ik tegen beter weten in de Genesis cartridge in mijn Megadrive model 1 en hij doet het gewoon!? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:01:
Een raar verhaal

Bij het open maken schrok ik me rot toen ik Atomic Runner uit het doosje haalde; Het was niet de Mega Drive versie maar die van de Genesis (Het enige verschil is dat de Mega Drive versie maximaal 5 continues heeft en de Genesis versie maximaal 15 continues)

Lichtelijk geïrriteerd stopte ik tegen beter weten in de Genesis cartridge in mijn Megadrive model 1 en hij doet het gewoon!? :D
Beetje random met de megadrive. Sommige NTSC games werken wel in PAL, andere weer niet. Omgekeerd ook. En als een NTSC game op PAL werkt of omgekeerd betekend dat nog niet dat het andersom ook werkt. 8)7 En je zit dan nog met het probleem dat sommige voor pal geoptimaliseerd zijn en andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PricewatchJunk; Thnx voor de opheldering; dat maakt het idd wel erg lastig zeg.

Ik zal van de week eens gaan speuren naar een lijst met alle Genesis games die op de Mega Drive werken want op zo'n manier zien we door de bomen het bos niet meer :/

Ben trouwens wel blij dat ik de "15 continues" Genesis version heb van Atomic Runner want ik kan ze wel eens alle 15 nodig gaan hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:01:
Een raar verhaal

Alle sega genesis/ megadrive games die voor 1993 zijn gereleased voor dat land zijn regiovrij.

Pas in 1993 ging Sega region lock in zijn cardridges toepassen.

Helaas zijn veel goede games dus niet regio vrij.

Sparkster en castlevania bijvoorbeeld helaas in 1994

Maar games als sonic, golden axe, streets of rage (op 3 na), truxton en alisia dragoon zijn allemaal voor dit jaartal en dus regiovrij.

Het is niet voor niks dat je vaak golden axe, streets of rage en double dragon 3 als amerikaanse varianten tegenkomt. Gewoon prima af te spelen omgekeerd geldt dit ook voor Amerika.

@brickvansteen

Mooi verhaal en altijd mooi meegenomen. ZItten een aantal leuke games tussen en een snes console is altijd nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, mooi om te weten. 1 van de beste Mega drive games die ik helaas nog altijd niet heb komt uit 1990

Mocht ik M.U.S.H.A. in NTSC tegenkomen dan weet ik nu dus dat ik 'em aan kan schaffen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:45:
Ok, mooi om te weten. 1 van de beste Mega drive games die ik helaas nog altijd niet heb komt uit 1990

Mocht ik M.U.S.H.A. in NTSC tegenkomen dan weet ik nu dus dat ik 'em aan kan schaffen :D
Er zijn uitzonderingen maar in de meeste gevallen zou alles voor 1993 regio vrij moeten zijn.

Had een fout gemaakt in vorige post het moet 1993 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat vinden we van golden axe? Via de sega actie (make war not love 3 o.i.d) deze gekregen voor pc. Het is de md versie. Waar ik de game vroeger op amiga speelde. En een paar keer in den arcade :9~ . Wat voor de tijd er prachtig uitzag en vooral meer animaties had.

Mijn eerste poging begon wat in mineur. De game stond niet eens in mijn library maar bleek in een md collectie te zitten, daarna werd mijn joypad niet herkend. Via joy2key dat verholpen en toen de knoppen goed stonden eindelijk spelen.

Gameplay was best pittig en ook houterig en de gfx vielen tegen. Maar het bovenstaande hielp natuurlijk niet. Paar dagen later nogmaals gespeeld en stiekum vond ik het toch weer leuk! De game is uiteraard redelijk repetitief, maar het is dan ook niet al te groot (dacht dat ik vroeger in een ruime 30-40 mins wel uitspeelde).

Ben wel benieuwd of jullie deze game nog wel is uit de kast trekken of dat je voor je beat em up lol naar nieuwere games (castle crashers!) kijkt of toch andere golden oldies als double dragon, final fight of streets of rage)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik zoek ook nog een snes. Iemand nog tips om hier goedkoop aan te komen 😎?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:45
Marktplaats of rommelmarkt, maar in beide gevallen is het geluk hebben tegenwoordig. Zie hierboven... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Flozem op 28-02-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Ferra schreef op zondag 28 februari 2016 @ 08:21:
Het is maar wat jouw goedkoop lijkt.

voor 30 - 40 euro heb je een losse snes met kabels en controllers incl verz.

Mocht 5 - 10 euro de prijs zijn dan zal dat toch wel een lange tijd kunnen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat; Golden Axe speel ik zelden, maar Golden Axe II daarentegen speel ik minimaal jaarlijks uit.

Het is het deel waar ik mee opgroeide. Deel 1 heb ik zelfs nog nooit uitgespeeld terwijl ik deel 2 erg gemakkelijk uitspeel; meestal met de chick, soms met de dwerg en nooit met de barbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ferra schreef op zondag 28 februari 2016 @ 08:21:
Geluk hebben en er 1 vinden op een rommelmarkt.

Paar maanden terug een complete SNES (zonder doos) + 4 spellen gekocht voor €3,00!
Ik dacht eerst dat de man €3,00 per spel bedoelde toen ik de prijs hoorde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Ike. schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:36:
[...]

Paar maanden terug een complete SNES (zonder doos) + 4 spellen gekocht voor €3,00!
En dan vond ik mijn deal van 20 Euro voor een SNES met 6 spellen en een NTSC convertor al goed... 8)

Daar moest ik wel als een van de eersten voor bij de rommelmarkt zijn. Bij aankomst bleek de markt toch al wat eerder open gegaan, dus was het nog rennen. Ik ben toen ternauwernood iemand gepasseerd die een GBC inspecteerde. Daarna was ik volgens mij overal de eerste. SNES voor 20 Euro, Gameboy spel voor 50 cent, gratis GBA doosje, en een Gameboy met wat accessoires voor 10 Euro. Ik had nog Playstation en Megadrive spullen kunnen kopen als ik daar toen al voor verzamelde... Bij de tweede ronde was alles weg... Alles behalve ontspannen rondlopen die rommelmarkten. :X

De eigen SNES (goede staat) heb ik destijds van een medeverzamelaar in de buurt overgenomen met een 10-tal Gameboy games, Super Gameboy, Donkey Kong en een opbergtas voor 50 Euro. Die had hem natuurlijk zelf voor nog goedkoper van de rommelmarkt.

[ Voor 51% gewijzigd door Flozem op 28-02-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 12:21
Gisteren bij de plaatselijke Used Product nog een Gamecube RGB kabel kunnen kopen. Origineel met Doos, voor 5 euro. Aardig verschil ten opzichte van de normale composite aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Henkje.doc schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:11:
Gisteren bij de plaatselijke Used Product nog een Gamecube RGB kabel kunnen kopen. Origineel met Doos, voor 5 euro. Aardig verschil ten opzichte van de normale composite aansluiting.
Dat is geen geld... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Flozem schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:38:
[...]
Bij de tweede ronde was alles weg... Alles behalve ontspannen rondlopen die rommelmarkten. :X
Is het bij rommelmarkten tegenwoordig ook niet zo dat resellers alles al op kopen voor de rommelmarkt uberhaupt open gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
xelfer schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:31:
[...]

Is het bij rommelmarkten tegenwoordig ook niet zo dat resellers alles al op kopen voor de rommelmarkt uberhaupt open gaat?
Uiteraard, maar dit was een kleine lokale (buurt)markt. De grotere markten ga ik niet eens meer naar toe vanwege opkopers. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Flozem schreef op zondag 28 februari 2016 @ 14:53:
[...]

Uiteraard, maar dit was een kleine lokale (buurt)markt. De grotere markten ga ik niet eens meer naar toe vanwege opkopers. :(
En toch zijn daar soms leuke dingen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
Ike. schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:28:
[...]

En toch zijn daar soms leuke dingen te vinden.
Klopt, er zijn gelukkig handelaars die het verzamelaars wel gunnen. Had vorig weekend nog Mario Party 5 voor de gamecube voor 7,50. :D
De welbekende opkopers die de prijzen onnodig hoog houden en schaarste creeren mijd ik sowieso al...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Ike. schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:36:
[...]

Ook wel eens een snes deal gevonden op een rommel markt maar niet voor 3 euro dat is te gek. Mooie deal.

22,50 complete snes console 2 controllers en zo'n 20 games

5 boxed games waaronder F zero en games als super mario world en street fighter, starfox..

Over het algemeen niet een super groot fan van rommel markten aangezien het spul dat ik verzamel er toch niet te vinden is als cib verzamelaar. Vaak is de staat slecht door het vervoer, Af en toe als er een in de buurt is ga ik er wel heen.

Af en toe wat ps1, 2, wii, gamecube ds games etc voor de collectie maar kartonnen releases gaan er aan op die rommel markten.

Qua oud spul een keer cib street fighter voor de gameboy gevonden, helaas net niet mijn staat maar wel leuk om te vinden.

Ik ben al blij met mijn complete snes deal van iets meer dan 1 jaar terug.

Standaard super mario world set compleet in doos slechts enkele keren gebruikt gloednieuw met alle papiertjes en zakjes in top staat waaronder de doos voor 45, zat ook nog een cib nette staat F zero bij.

De set koste 100 euro maar games waar ik geen interesse in had doorverkocht..

Compleet spul vind je niet voor euro prijzen helaas en al helemaal niet op rommelmarkten omdat de staat dan vaak minder is als de doos er nog is.

Kleine rommelmarkten zijn inderdaad wel interessant, was er een bij mij in de buurt helaas gestopt, erg leuke duurdere ps1 games gescoord voor een paar euro per stuk. minder concurrentie en dus blijkbaar geen opkopers voor openingstijden.

[ Voor 7% gewijzigd door gast7 op 28-02-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Lol... serieus?

http://www.retrogamefreak...98-road-to-the-world-cup/

Die zijn toch echt de weg kwijt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Shane McMahon is de winkeleigenaar daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:46
Die prijzen daar lijken flink gestoord...80 euro voor losse Secret of Mana PAL cardridge? 150 voor Chrono Trigger? :X
Loop ik achter of is dit de norm op het moment? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Nee Gamefreak lijdt imho aan grootheidswaanzin, en is flink de weg kwijt qua prijsstelling. Dat Shark logo misstaat de website in ieder geval niet... :p

Heel zelden zie ik nog iets redelijk geprijsd, maar dat wordt snel verkocht of herzien. Verzendkosten zijn sowieso belachelijk hoog, en zouden met die prijzen best gratis mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Geen idee wat ze hebben gekregen bij die webshop, maar ja. Heb wel altijd netjes en snel antwoord op vragen en service gekregen. Kan alleen niet zeggen dat ik nog veel naar de site kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ben ik hier overigens de enige die nog nooit een game bij een retro webshop heeft gekocht? :) Enige wat ik weleens koop zijn box protectors e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
xelfer schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:36:
Ben ik hier overigens de enige die nog nooit een game bij een retro webshop heeft gekocht? :) Enige wat ik weleens koop zijn box protectors e.d.
Geen idee, maar ik koop nog geregeld bij gameshops. Ik ben Marktplaats ondertussen een beetje moe, en reageer alleen nog op advertenties die ik kan ophalen in de buurt. Te veel oplichters / mensen die maar de halve waarheid vertellen, en ondertussen meent iedereen dat hij goud in huis heeft.

Ik bestel bij de gameshops met name mijn CiB titels voor een goede prijs / kwaliteit. Dat laatste vaak door gebruik te maken van kortingsacties of te combineren met andere games (en accesoires als dustcovers en box protectors) die itt de game in kwestie zeer voordelig geprijsd zijn en dan vaak samen gratis verzending opleveren.

Ik kijk de laatste tijd met name bij www.press-startgames.com, www.gameland-groningen.nl en www.nedgame.nl. Die eerste is een goede nieuwkomer met frequente kortingsacties en redelijk geprijsd spul. Gameland Groningen heeft af en toe voordelig geprijsde spellen en nette kortingsacties. Nedgame overigens alleen nog voor (met name import) NDS en PSP titels aangezien de foto's voor tweedehands nooit zijn wat je werkelijk ontvangt. Bij Nedgame helpt de gratis verzending vanaf 75 Euro wel een eind.

RGF was mijn vaste stek voor box protectors en Gameboy games, maar valt vanwege de idiote prijsstrategie af - ik zat nog op een duurdere Megadrive titel te azen, maar ik kan me er echt niet meer toe brengen die bij hun aan te schaffen. Jammer dan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ah ja, ik haal mijn import games vnl. van Ebay. Verzamel zelf gelukkig ook niet teveel (dure) CIB games :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De prijzen bij RGF zijn de pan uit gerezen de laatste tijd ja, al een tijd niets meer besteld (verder goede toko). Heb het meeste onderhand wel wat ik écht wil, voor de rest hou ik het meeste op MP in de gaten zodat ik heel soms mijn slag kan slaan.

En, in perspectief, bezig om het toekomstige retro veilig te stellen. Nu is de tijd om goedkoop PS3, 360 en Wii spellen te kopen. Verleden week God of War Ascension Collectors Edition voor een tientje inc. uit de UK kunnen verkrijgen, nieuw. Had het spel al en zelfs nog sealed (ook voor een tientje destijds) omdat ik toen ik het eindelijk wilde gaan spelen het via PS+ meekwam. Zo ook de CE van Sniper 2, Painkiller etc.

Ziet er allemaal geinig uit, en voor het geld hoef je het niet te laten. Merk wel dat ik nu met name bezig ben voor de PS3 (vrij onbewust) en verder relatief veel PS4 spellen koop en de rest stagneert. Een PS1 spel heb ik al niet meer gekocht sinds...maar dat komt mede omdat ik niet echt op zoek ben. Mr. Domino staat nog op het lijstje, maar daar ga ik gewoon geen 20 Euro voor betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:36:
Ik wel zo af en toe.

Leuke deals kunnen scoren voor nop omdat ze de prijzen niet wisten.

Verder uiteraard box en voor sommige consoles manual sleeve protectors bij retrogamefreak.

@excorsist xbox 360 en ps3 games zullen altijd wel goedkoop blijven op bepaalde CE na.

Hoezo goedkope wii games trouwens? De goeie titels zijn niet bepaald goedkoop als ik eerlijk mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:15:
[...]

@excorsist xbox 360 en ps3 games zullen altijd wel goedkoop blijven op bepaalde CE na.

Hoezo goedkope wii games trouwens? De goeie titels zijn niet bepaald goedkoop als ik eerlijk mag zijn.
Wat betreft je eerste zin: let maar op, te zijner tijd. Met de Wii doel ik op MP. Je kunt nu voor ruim onder de 100 Euro enorm complete Wii systemen kopen met Mario titels etc.

Het zal op korte termijn weinig opleveren (als het je daarom gaat), maar het zal nooit goedkoper worden dan nu. Zo is het altijd gegaan, de vorige generatie is ineens enorm minder in trek, iedereen verkoopt het om maar zsm de "nieuwe" generatie te kopen en dus juist de tijd voor mensen zoals wij () om de slag te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op maandag 29 februari 2016 @ 22:19:
[...]

Wat betreft je eerste zin: let maar op, te zijner tijd. Met de Wii doel ik op MP. Je kunt nu voor ruim onder de 100 Euro enorm complete Wii systemen kopen met Mario titels etc.

Het zal op korte termijn weinig opleveren (als het je daarom gaat), maar het zal nooit goedkoper worden dan nu. Zo is het altijd gegaan, de vorige generatie is ineens enorm minder in trek, iedereen verkoopt het om maar zsm de "nieuwe" generatie te kopen en dus juist de tijd voor mensen zoals wij () om de slag te slaan.
Dat is helemaal waar. Ik bedoel echter dat je voor de losse games toch wel een aardige duit kwijt kan zijn. Mario games zijn ook nog aardig wat waard.

Wii games zijn in vergelijking met xbox 360 en ps3 games veel duurder. Op de console na dan dat is omgekeerd.

Console lots met de slechtere games en wat mario titels zijn inderdaad goedkoper, maar nu merk ik eigenlijk dat de betere games in prijs stijgen en dus duurder worden.

Slechts een observatie van wat ik vind. in console lots van de wii vind je niet bepaald de leukere titels zoals bij andere consoles. (ps2, ps1, gamecube, sega snes etc etc) waar je dus de betere games kan vinden naast de standaard meuk.

In wii lots vind je niet echt de betere games naast de bekende mario, donkey kong titels. Als je voor wii bepaalde games verzameld zul je ze eigenlijk haast niet (Bijna nooit) in de lotjes tegenkomen zoals bij andere consoles.

Ik ben trouwens benieuwd of ps3 of xbox 360 in prijzen zullen stijgen. Lijkt me sterk gezien het massiefe aanbod van vrijwel alle games maar je weet het nooit.

Ik zie het niet voor me dat games als the last of us, far cry of assasins greed veel geld waard worden later, mocht dat wel het geval zijn dan zou ik het alsnog niet verzamelen.

CE geloof ik wel, maar dan enkel de grootste en beste versie per game.

[ Voor 13% gewijzigd door gast7 op 29-02-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:00

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik moet eerlijk bekennen dat mijn retro-drang de laatste tijd naar de homecomputers uit de jaren 80 is overgeslagen. Het is gewoon verbazingwekkend om te zien dat er tegenwoordig peripherals worden gemaakt om hedendaagse technieken te gebruiken.

Gezien deze switch haal ik het meeste van mijn titels/hardware tegenwoordig alleen nog maar via fora en een incidentele ebay aanschaf. Ik kijk af en toe wel eens op MP, maar meer voor dat ene mogelijke pareltje (wat natuurlijk nooit voorkomt).

Overigens, ik hoop niet dat er mensen zijn die hebben meegedaan aan de Coleco Chameleon kickstart campage: http://retrogamingmagazin...-of-retro-gaming-sleuths/

[ Voor 18% gewijzigd door nwagenaar op 01-03-2016 11:57 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7: Zeker niet alle games op PS3 en Xbox 360 worden massaal aangeboden en blijven goedkoop; Tales of Vesperia, Beautiful Katamari (Xbox 360) en Folklore (PS3) kom je niet zo vaak tegen en beginnen bijvoorbeeld al aardig in prijs te stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 07:44
nwagenaar schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:30:
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn retro-drang de laatste tijd naar de homecomputers uit de jaren 80 is overgeslagen. Het is gewoon verbazingwekkend om te zien dat er tegenwoordig peripherals worden gemaakt om hedendaagse technieken te gebruiken.

Gezien deze switch haal ik het meeste van mijn titels/hardware tegenwoordig alleen nog maar via fora en een incidentele ebay aanschaf. Ik kijk af en toe wel eens op MP, maar meer voor dat ene mogelijke pareltje (wat natuurlijk nooit voorkomt).

Overigens, ik hoop niet dat er mensen zijn die hebben meegedaan aan de Coleco Chameleon kickstart campage: http://retrogamingmagazin...-of-retro-gaming-sleuths/
De link is niet meer beschikbaar, maar op het profiel (Twitter) van Frank Cifaldi kan je nog screenshot van de foto vinden met daarnaast het bewijs dat het inderdaad om dezelfde oude PCI kaart lijkt te gaan.

Wel jammer dat dit project opnieuw lijkt te falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Laatst online: 03-10 11:03

Wahloh

Professioneel Nietsnut

ksborg schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:10:
[...]

De link is niet meer beschikbaar, maar op het profiel (Twitter) van Frank Cifaldi kan je nog screenshot van de foto vinden met daarnaast het bewijs dat het inderdaad om dezelfde oude PCI kaart lijkt te gaan.

Wel jammer dat dit project opnieuw lijkt te falen.
Ik heb eens even snel gegoogled, dit lijkt meer op oplichting dan het falen van een product. Prototypes faken om geld binnen te halen?

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Wahloh schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 14:44:
[...]
Ik heb eens even snel gegoogled, dit lijkt meer op oplichting dan het falen van een product. Prototypes faken om geld binnen te halen?
Dat is het grappige/zielige; ze wilden juist een Kickstarter campagne op gaan starten. Maar zijn ze dus al enkele keren betrapt op het faken van hun prototypes. Waaronder dus een SNES-FPGA in een Atari Jaguar shell dat gebruik maakt van een SNES2SD cartridge en nu dus een capture card in een Atari Jaguar shell.

Dat geeft je veel vertrouwen in de Retro-scene zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:51:
@gast7: Zeker niet alle games op PS3 en Xbox 360 worden massaal aangeboden en blijven goedkoop; Tales of Vesperia, Beautiful Katamari (Xbox 360) en Folklore (PS3) kom je niet zo vaak tegen en beginnen bijvoorbeeld al aardig in prijs te stijgen.
In aanvulling hierop; ik meen dat de game 3D Dot Game Heroes (PS3) ook wat moeilijker te verkrijgen is tegen een aangename prijs. Ik heb sterk de indruk dat deze game een kleine oplage heeft gehad in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Butch-klopt; Heb daarom ook zelf de NTSC versie.

Ik verwacht dat Nier een van de volgende wordt.

Het is ook nog veel te vroeg om te stellen dat PS3 en Xbox 360 games niet rare zullen worden. Everybody's golf op ps3 begint ook al duurder te worden.

Ik geef het tussen de 3 en de 5 jaar voor je echt een lijst kan maken met rare Xbox 360 games en PS3 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 20:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:37:
[...]

In aanvulling hierop; ik meen dat de game 3D Dot Game Heroes (PS3) ook wat moeilijker te verkrijgen is tegen een aangename prijs. Ik heb sterk de indruk dat deze game een kleine oplage heeft gehad in de Benelux.
Een beperkte oplage zorgt natuurlijk voor een hogere prijs op de markt, zeker bij retro games. Ik heb onlangs ook een paar pareltjes online gezet in de hoop er een net bedrag voor te krijgen (Vampires Kiss en zo). Blijft vreemd die marktwerking.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Een beperkte oplage zorgt natuurlijk voor een hogere prijs op de markt".

Precies om deze reden ben ik van mening dat in de toekomst "New super Luigi" weleens de meest waardevolle WiiU game zou kunnen gaan worden.

De WiiU heb ik (nog) niet maar om deze reden heb ik New Super Luigi al wel alvast in de kast staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook. Heb ooit een ps3 gehad maar weer verkocht omdat ik het een bagger ding vond en veel meer plezier beleef aan mijn 360. Maar er zijn nu een stuk of 10 exclusives waarvan ik er al een aantal heb liggen voor het geval used ps3's goedkoper worden. Puppeteer €10,- nieuw kon ik bijvoorbeeld niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:44:
"Een beperkte oplage zorgt natuurlijk voor een hogere prijs op de markt".

Precies om deze reden ben ik van mening dat in de toekomst "New super Luigi" weleens de meest waardevolle WiiU game zou kunnen gaan worden.

De WiiU heb ik (nog) niet maar om deze reden heb ik New Super Luigi al wel alvast in de kast staan.
Is Luigi U in beperkte oplage uitgegeven dan :o?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Michael Knight schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:14:
[...]
Een beperkte oplage zorgt natuurlijk voor een hogere prijs op de markt, zeker bij retro games. Ik heb onlangs ook een paar pareltjes online gezet in de hoop er een net bedrag voor te krijgen (Vampires Kiss en zo). Blijft vreemd die marktwerking.
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn.

Dit is exact de reden waarom Neo Geo AES games zo verschrikkelijk duur zijn geworden waardoor je zelfs voor grootste ruk games een aanzienlijk bedrag moet neerleggen. Bij de MVS zie je nu hetzelfde gebeuren. Tel daarbij op dat je hierdoor een grote toename hebt gekregen van bootlegs, dit maakt op den duur het hobby gedeelte van het verkrijgen van een goede retro-verzameling kostbaar en tijdrovend.

Maar ja, alles voor de hobby! Niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/29x6xdf.jpg

@Xelfer: Ja, ter gelegenheid van het 30 jarige bestaan van Luigi is New super Luigi (download game) in een eenmalige print uigekomen als retail game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:56:
[afbeelding]

@Xelfer: Ja, ter gelegenheid van het 30 jarige bestaan van Luigi is New super Luigi (download game) in een eenmalige print uigekomen als retail game.
Ah sorry, nu ik het terug lees dan is mijn vraag idd nogal onduidelijk. Ik weet dat de game fysiek uitgegeven is, maar ik heb geen beeld van de omvang van de oplage. Zelf heb ik de game ook fysiek.

Mijn Wii U lijst is op dit moment als volgt:*
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/25fokrl.png
*Wii Sports Club verwacht ik 1 dezer dagen in de post te krijgen, deze staat er nog niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xelfer: Als ik een tip mag geven:

Haal Rodea als eerste.

Bij de eerste print zit de Wii versie gratis. 3 dagen geleden had ik zelf Rodea binnen en de game werkt zo fantastisch goed met de pointer dat het meteen 1 van mijn lievelings Wii games is.

De Wiiu versie ondersteunt de Wii remote niet terwijl de wii remote nu net de kracht van Rodea is.

Rodea is ook (hoewel niet los te koop) de laatste officieel uitgekomen wii game.

Een aantal die er op je lijstje staan haal ik niet omdat ik er al een 360 of ps3 versie van heb maar het merendeel ga ik wel aanschaffen nog.

Ik heb er nu al 20 liggen: Ben 10, Ben 10 2, CoD BO II, Captain toad, Darksiders II, Game & Wario, Legend of Kay, Lego hobbit, New Super Luigi U, New Super Mario Bros U, Ninja Gaiden 3 RE, Nintendoland, Project zero MoBW, Rodea the Sky soldier, Sonic Lost World, Splatoon, Tank! Tank! Tank!, Teslagrad, The wonderful 101, ZombiU.

Sommigen staan al een jaar nooit gespeeld in de kast maar sinds project Zero erbij staat begint het nu wel moeilijk te worden om de aanschaf nog lang uit te stellen.

WiiU heeft leuke originele games maar toch is het systeem aardig geflopt, volgens sommigen door slechte marketing, anderen denken doordat de WiiU grafisch minder is dan de concurrentie maar zelf denk ik door een andere reden: Persoonlijk vind ik het een hele slechte zaak dat de tablet controller niet los te koop is en denk ik dat veel mensen er daardoor vanaf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 23:04:

Haal Rodea als eerste.

Bij de eerste print zit de Wii versie gratis. 3 dagen geleden had ik zelf Rodea binnen en de game werkt zo fantastisch goed met de pointer dat het meteen 1 van mijn lievelings Wii games is.

De Wiiu versie ondersteunt de Wii remote niet terwijl de wii remote nu net de kracht van Rodea is.

Rodea is ook (hoewel niet los te koop) de laatste officieel uitgekomen wii game.

Een aantal die er op je lijstje staan haal ik niet omdat ik er al een 360 of ps3 versie van heb maar het merendeel ga ik wel aanschaffen nog.

Ik heb er nu al 20 liggen: Ben 10, Ben 10 2, CoD BO II, Captain toad, Darksiders II, Game & Wario, Legend of Kay, Lego hobbit, New Super Luigi U, New Super Mario Bros Wii, Ninja Gaiden 3 RE, Nintendoland, Project zero MoBW, Rodea the Sky soldier, Sonic Lost World, Splatoon, Tank! Tank! Tank!, Teslagrad, The wonderful 101, ZombiU.

Sommigen staan al een jaar nooit gespeeld in de kast maar sinds project Zero erbij staat begint het nu wel moeilijk te worden om de aanschaf nog lang uit te stellen.

WiiU heeft leuke originele games maar toch is het systeem aardig geflopt, volgens sommige door slechte marketing, anderen denken doordat de WiiU grafisch minder is dan de concurrentie maar zelf denk ik door een andere reden: Persoonlijk vind ik het een hele slechte zaak dat de tablet controller niet los te koop is en dat veel mensen er daardoor vanaf zien.
rodea the sky soldier heeft ook een limited edition voor zowel de 3ds als de wii u. Deze variant heeft ook automatisch de wii disc. Geskipt ondanks dat hij waarschijnlijk vrij moeilijk te krijgen zal zijn.

De wii u is trouwens geflopt door de naam en slechte marketing. Mensen dachten dat het gewoon de oude wii was. Winkels die wii u games verkochten kregen veel klachten binnen dat men de wii u games niet op de oude wii konden afspelen.

Zelf heb ik op het moment slechts 5 wii u games wel allemaal de CE, smash bros is de adapter bundel.

Super smash
yoshi wooly world
toads's treasure tracker
xenoblade x
hyrule warriors

Deze week komt de CE van mario kart 8 binnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 23:04:

Haal Rodea als eerste.

WiiU heeft leuke originele games maar toch is het systeem aardig geflopt, volgens sommigen door slechte marketing, anderen denken doordat de WiiU grafisch minder is dan de concurrentie maar zelf denk ik door een andere reden: Persoonlijk vind ik het een hele slechte zaak dat de tablet controller niet los te koop is en denk ik dat veel mensen er daardoor vanaf zien.
Rodea heb ik al zoals je kan zien :).

Een aantal redenen waarom de Wii U flopt (wat mij betreft):
- De tablet controller is een gimmick. Mensen hebben al een iPad/Android Tablet en hoeven dus niet per se een tablet spelcomputer;
- Gebrek aan power. De PS4 en XBone zijn grafisch een stuk beter en dat is duidelijk te zien;
- Gebrek aan 3rd party support. Heeft te maken met het punt hierboven. Games porten naar de Wii U van de PS4/Xbone is een pain in the ass en met de lage install base vaak niet de moeite waard;
- De naam. Het apparaat de Wii U noemen vind ik wel echt heel dom. Er zijn gigantisch veel consumenten die denken dat de 'Wii U' een tablet accessoire is voor de Wii. De Wii die bij hen dus al 3 jaar in de kast stof staat te happen.

Veel mensen zullen toch een PS4 of Xbone kopen als main console, omdat ze daar de Fifa's, Call of Duties, GTA's en Battlefield's van deze wereld op kunnen spelen.

Voor mij als liefhebber is de Wii U toch wel een mooie console om te hebben.
gast7 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 23:15:
[...]
rodea the sky soldier heeft ook een limited edition voor zowel de 3ds als de wii u. Deze variant heeft ook automatisch de wii disc. Geskipt ondanks dat hij waarschijnlijk vrij moeilijk te krijgen zal zijn.
Die limited edition versie heb ik idd ook. Leuk hieraan is dat de je frontcover binnenstebuiten kan keren en dan een Wii cover hebt ipv een Wii U cover.

[ Voor 13% gewijzigd door xelfer op 02-03-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 23:17:
[...]

[...]

Die limited edition versie heb ik idd ook. Leuk hieraan is dat de je frontcover binnenstebuiten kan keren en dan een Wii cover hebt ipv een Wii U cover.
Enkele ds games hebben dit ook.

Verder ook de 3 wii rpg games, Volgens mij enkel voor de speciale versies en niet de standaard.

En natuurlijk de wii new play control games: Mario power tennis, pikmin etc met de lelijke new play control rand. Binnen kant van de hoes is gewoon een standaard wii game case zonder de new play control rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xelfer; Ik keek verkeerd en dacht dat het je wishlist was.

Zelf heb ik gewoon de binnenzijde van de inlay van Rodea gekopieerd en 'em een eigen wii hoesje gegeven en ook de manuel in dat hoesje gestopt. Het lijkt nu net echt :D

@Xelfer/gast7; denken mensen echt dat de WiiU een add on Is voor de Wii?

Jullie zullen best gelijk hebben maar je doet toch zelf ook een beetje onderzoek naar een product? Ach, ik zal de mensheid wel weereens niet begrijpen :)

@gast7; Welke 3 Wii RPG's? Last story, Pandorra's tower en Xenoblade Chronicles?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 23:48:
@Xelfer; Ik keek verkeerd en dacht dat het je wishlist was.

Zelf heb ik gewoon de binnenzijde van de inlay van Rodea gekopieerd en 'em een eigen wii hoesje gegeven en ook de manuel in dat hoesje gestopt. Het lijkt nu net echt :D

Jullie zullen best gelijk hebben maar je doet toch zelf ook een beetje onderzoek naar een product? Ach, ik zal de mensheid wel weereens niet begrijpen :)

@gast7; Welke 3 Wii RPG's? Last story, Pandorra's tower en Xenoblade Chronicles?
Uiteraard

De binnen covers zijn eigenlijk meer art work aangezien de hele covers van alle 3 de games gevuld zijn zonder enige tekst zoals op een hoes.

Minder geschikt als cover maar toch wel een leuke extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wat heeft dit nog met retro te maken? Mijn SNES heeft nog minder power dan een PS4, maar hell no dat ik daarom maar een PS4 moet kopen omdat het zogenaamd allemaal beter zou moeten zijn, ze mogen van mij het dak op. Met hun processorkrachten erbij.

SNES boven alles!

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:25
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 23:48:

Dit is altijd de standaard vraag over de Wii U hier. Echte gamers weten echt wel wat de Wii U is.... maar de consument heeft echt geen idee. Die boeit het echt niet wanneer er wat nieuws uitkomt. Je moet zoiets actief marketen naar de doelgroep, bij de Wii U de ouders van de kinderen.

De naam helpt ook absoluut niet. Wii 2 was zoveel duidelijker geweest. Of wat mij betreft Super Wii :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AyeAyeCaptain: SNES boven alles ging voor mij niet op: Veel goede games zijn extreem duur en veel goede games kennen geen Pal release.

Dankzij 6 repro's die ik inmiddels heb begint de SNES nu dan toch grote waarde voor me te krijgen, want zonder de repro's stelt mijn SNES collectie weinig voor.

Earthbound, Chrono Trigger, Clocktower, Super Mario rpg, Cotton 100% en Fire Emblem MotE zijn toch de smaakmakers van mijn SNES collectie.

Ik verzamel cart only en zelfs voor mij is het al niet leuk meer om een SNES library op te bouwen momenteel; de prijzen gaan helemaal nergens meer over inmiddels :'(

Ben vrij vandaag en ga weer verder met Fire Emblem op de Snes, dat na Earthbound de 2e repro is die ik uit zal gaan spelen.

@Waah: De naam gaat inderdaad helemaal nergens over. Wii 2 of Super Wii was zeker beter geweest. Zelf dacht ik aan de SWES: Super Wii Entertainment System :D

@alle WiiU fans; laat de game Teslagrad ook niet lopen; een van de beste indi games in retail, goedkoop, unieke art, uitdagende puzzels, leuke magnetisme gimmick, map op de tablet controller.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
@console4life

Duur is relatief zeker voor losse carts, Ik ben gewoon een idioot die voor een kwartje op de eerste rij wil zitten. Veel van de betere games zijn namelijk voor een euro of 15 te krijgen veel 2d vechters mario's meerdere kirby's etc etc.

Er zijn zeker een handjevol games die als losse cart voor te veel geld gaan, maar het overgrote gedeelte aan goede games niet. Zeker gezien repro's gemiddeld 40 euro of meer voor een losse cart kosten. Als je dat voor een losse cart over hebt is er geen reden is om te zeggen dat het moeilijk is om voor de snes te verzamelen aangezien veel van de betere games als losse cart voor 40 euro en vaak veel minder gaan.

enkele goeie voorbeelden: super castlevania IV, the legend of zelda of probotector alien rebels. Allemaal voorbeelden van games die je nu als losse cart voor tussen de 30 en 40 euro kan krijgen. Uiteraard zijn er mensen die er 50 of 70+ voor willen maar het is nog vrij gemakkelijk te vinden voor de genoemde prijzen in korte tijd en vaak zelfs meteen. De hogere prijzen krijg je niet tenzij je een grote retrogame zaak bent als retrogamefreak.

Compleet in doos is overigens een ander verhaal omdat dan games van 40 euro vaak opeens 100 - 150 + euro worden. Zelfs games van 20 als losse cart of minder die dan soms opeens voor 70 - 100 euro + bedragen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Voor mij blijft de game chase naar de games toch vaak leuker, dan simpelweg in een store de games halen.
Al merk ik de laatste tijd dat de 'teleurstelling' steeds vaker terugkomt.
Zelfs op de plaatselijke rommelmarkt of kringloop kom je alleen nog oude pc's games tegen en zelfs die zijn niet zo heel boeiend.
Laatste jaar heb ik zelf bij twee winkels mn aankopen gedaan; Used products en Gamemania.

Bij die laatste vooral PS2 titels en Gamecube titels. Pokemon Box, en de complete resident evil serie voor max 10 euro per stuk.

De rest komt dan toch van rommelmarkten en dan vooral koningsdag vrijmarkten.
En van aan kopen die daar zijn gedaan kan ik tegenwoordig nog steeds glunderen: Vampire Kiss, Secret of mana, Castlevania IV, N64 Pikachu edition. allemaal voor weggeef prijzen :)

Komende dagen maar wat gaat stoeien met RetroPie.
Mn huidige raspberry wordt niet meer gebruikt als mediaplayer en dit zag er wel interessant uit om mee te stoeien.
Het is niet het origineel, maar titels zoals Little Samson of Rodland ga ik niet op mn echte console spelen, die blijven zo netjes mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10 06:30

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik zie op sites als Ebay enzo aanbieders die een nieuw doosje (repro) kunnen leveren voor SNES games. Het zijn dan altijd nieuwe doosjes die men heeft uitgeprint en die heel veel lijken op de originele.

Wat vinden jullie van deze ontwikkeling? Men kan dan op interent zo in de val trappen om een game CiB te kopen maar dan met een nep nieuw doosje...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Techno Overlord schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:05:
Ik zie op sites als Ebay enzo aanbieders die een nieuw doosje (repro) kunnen leveren voor SNES games. Het zijn dan altijd nieuwe doosjes die men heeft uitgeprint en die heel veel lijken op de originele.

Wat vinden jullie van deze ontwikkeling? Men kan dan op interent zo in de val trappen om een game CiB te kopen maar dan met een nep nieuw doosje...
Tja erg lastig.
Als het is voor eigen collectie om bv een onmogelijk te krijgen doosje toch compleet te krijgen dan heb ik er geen probleem mee.

Echter de markt kan wel overspoelt worden met repro's die als CIB worden verkocht en dat is dan toch niet de bedoeling.

Gelukkig hebben nette repro's vaak welk een klein watermerkje op de achterkant bij de streepjescode, voor wat herkenbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Techno Overlord schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:05:

Als er een merk opstaat wat bij veel van deze doosjes gebeurt vind ik het prima.

Ik vind het echter wel een heel slechte ontwikkeling aangezien je dus opgelicht kan worden en mensen hier misbruik van maken. Voor mijn part hoop ik dat ze repro's wel herkenbaar houden aangezien dit niet altijd gebeurd tevens ook niet altijd vermeld wordt door een verkoper tot je er vragen over stelt.

@henkje.doc

Was die vampire kiss compleet in doos of als losse cart die je had gegevonden?

[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 03-03-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
gast7 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:03:
[...]
evens ook niet altijd vermeld wordt door een verkoper tot je er vragen over stelt.

@henkje.doc

gast7 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 18:03:
[...]

Als er een merk opstaat wat bij veel van deze doosjes gebeurt vind ik het prima.

Ik vind het echter wel een heel slechte ontwikkeling aangezien je dus opgelicht kan worden en mensen hier misbruik van maken. Voor mijn part hoop ik dat ze repro's wel herkenbaar houden aangezien dit niet altijd gebeurd tevens ook niet altijd vermeld wordt door een verkoper tot je er vragen over stelt.

@henkje.doc

vampire kiss was een losse cart, maar samen met een hele rits andere goede titels en een snes voor 20 euro. Zal eens moeten zoeken of ik daar de foto nog van kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Henkje.doc schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 19:33:
[...]

[...]

vampire kiss was een losse cart, maar samen met een hele rits andere goede titels en een snes voor 20 euro. Zal eens moeten zoeken of ik daar de foto nog van kan vinden.
Uiteraard is het een leuke vondst compleet of niet. Mooi hoor, ook wel leuke dingen gevonden op rommel markten maar merendeel vind ik toch elders als cib verzamelaar.

Zelf ook heel wat leuke vondsten gehad met de echt duurdere titels voor nop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
gast7 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:15:
[...]

Uiteraard is het een leuke vondst compleet of niet. Mooi hoor, ook wel leuke dingen gevonden op rommel markten maar merendeel vind ik toch elders als cib verzamelaar.

Zelf ook heel wat leuke vondsten gehad met de echt duurdere titels voor nop.
Helaas bleek de link in mn topic post van 2010 niet meer te werken. Naast eerder genoemde titels zaten er ook legend of zelda bij, mario kart en super metroid.

Daarna alleen nog echte mazzel gehad met n64 pikachu voor 10 euro en vorig jaar nog Dark Souls 2 tin voor 2 euro. Al is die laatste niet echt retro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het eerst gezeur met retro aankopen op ebay. Verkoper heeft het blijkbaar niet in-stock, wilt het annuleren, staat er bij ebay dat ik niet moet annuleren voordat ik mijn geld terug heb, en verkoper reageert niet op het verzoek van terug betalen maar kan zelf geen claim indienen omdat ik dat eerste het annuleren goed of af moet keuren.

Dacht altijd dat je redelijk beschermt was met paypal op ebay maar daar valt dus ook keihard misbruik van te maken bij verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een aantal foto's van mijn collectie. ik mag niet klagen denk ik :3

Klik hier voor de foto's :P

laatste wat ik heb binnen gehaald van een vlooienmarkt:

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/r270/12733371_1295636810451648_6169716065743673229_n.jpg?oh=3299bf29167c5a31e539120dc81ed4f5&oe=5763D2A4

mvc 2 voor 2 euro XD das nie verkeerd. de 2 g-con2 gun's met timecrisis 2 voor 10 euro is ook nie verkeerd :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 20:10:
Hier een aantal foto's van mijn collectie. ik mag niet klagen denk ik :3

Klik hier voor de foto's :P

laatste wat ik heb binnen gehaald van een vlooienmarkt:

[afbeelding]

mvc 2 voor 2 euro XD das nie verkeerd. de 2 g-con2 gun's met timecrisis 2 voor 10 euro is ook nie verkeerd :O
Ziet er goed uit! Risky woods is de genesis versie zie ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
marvel vs capcom 2 voor 2 euro mooie vondst.
Pagina: 1 ... 63 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.