Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.636 views

Verwijderd

Voor deze game zou ik me moeten schamen; ik ben echter zeer positief verbaasd:

Mooie graphics en heerlijke chiptune muziek uit de film. De animatie als je met Meeko rent, zwemt met Pocahontas en hoe vloeiend de dieren (van herten tot eenden) bewegen met hun 16-bit sprites toverde een brede glimlach op mijn gezicht.

Ook het gameplay aspect dat je zowel Meeko als Pocahontas moet besturen om puzzels op te lossen en levels door te komen is goed uitgewerkt.

Ben blij met mijn nieuwe 16-bit Disney game waarvan ik dacht dat het slechts als kastvulling zou dienen :)
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/w5wrd.jpg

• Garfrost
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
De meeste Disney games on the Mega Drive zijn best speelbaar en meestal ook wel leuk. :)

Verwijderd

@Garfost: Hoewel ik ze nog net niet allemaal heb gespeeld is er maar eentje zeer slecht en dat is Fantasia.

Zo slecht geprogrammeerd dat het van mijn +150 Mega drive games verre weg de slechtste titel is die ik in de kast heb staan.

Bonkers, Belle's quest en Pinokkio zijn de enige 3 die ik nog nooit gespeeld heb.

En Junglebook, Talespin en Ariel the little mermaid (hoewel goed speelbaar) vind ik onder gemiddeld.

De rest allemaal van leuk tot erg leuk.

• brickvansteen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 10:46
Wat vinden jullie hier nou van, ben wel benieuwd namelijk :)

Ik had Dark half, Dokapon Land Chapter Two en Capcom Minimix besteld bij dameshop twente. De games waren tijdens het bestellen 5 euro per stuk. Inclusief de korting kwam het neer op 4,38 inc verzenden. Vervolgens kreeg ik na het weekend een mailtje met de boodschap dat de spellen niet meer leverbaar waren en dat ik mijn geld terug geboekt zou krijgen. Kan gebeuren en via mijn bestel nummer kon ik nog gebruik maken van de kortingsactie.

Van de week is zitten kijken of ze nog wat leuks hadden om de kortingscoupon kon gebruiken voor iets anders leuk. Wat blijkt tot mijn verbazing, de Famicom games staan weer op de site en dit maal voor een veel hogere prijs. Kreeg er een beetje een vieze smaak van in mijn mond en heb vervolgens toch maar even gebeld. De jongen aan de telefoon was het met mij eens en bood mij aan om de famicom games plus nog eentje extra voor de oude prijs naar mij op te sturen. Tijdens het gesprek werd de jongen plotseling “overruled” en kreeg ik de eigenaar van de winkel aan de lijn.

Hij kwam met een verhaal dat de games te goedkoop op de site stonden terwijl ze honderden euros waard waren. Ik kon de games niet meer voor de oude prijs krijgen maar om mij als klant te behouden heb ik wel een tegoed op de website gekregen.
Vind het eigenlijk niet een hele goede oplossing en ben er stiekem best boos over.

• Garfrost
  • Niet online
@Consoles4life!, Ja er zijn inderdaad ook mindere. Maar het gros is in ieder geval speelbaar. :) Is in ieder geval beter dan wat we ondertussen verwachten van superheld spellen. :P

@brickvansteen, Je kan er weinig aan doen maar ik zou toch nooit meer zaken doen met winkels die zo zaken doen. Hetzelfde geld voor particulieren die prijzen ophogen om wat voor reden dan ook, als je een afspraak niet wilt of kunt nakomen na betaling is het voor mij gedaan.

Verwijderd

@brickvansteen: Ik vind je boosheid terrecht.

Tegen koopjes aanlopen als collector zijnde zie ik persoonlijk als een beloning die je krijgt voor de tijd en moeite die je zelf in het speuren gestopt hebt.

Zelf zou ik me bedrogen voelen. Deal is deal, punt.

Denk dat ik de site erna zoveel mogelijk zou ontlopen.

• VDB_Mathias
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 11:56
@brickvansteen: wat staat er in de voorwaarden vermeld? Kunnen ze zich beroepen op een artikel om van de aankoop af te zien?

Ik heb in een gelijkaardige situatie eens een apparaat besteld via de website. Achteraf werd dit ook geannuleerd omdat het voor de verkeerde prijs stond geafficheerd, na wat over en weer gemail, heb ik het uiteindelijk toch toegestuurd gekregen voor de geafficheerde prijs..

Vergissen is menselijk en kan gebeuren, maar als verkopende partij draag je daarin zelf de verantwoordelijkheid en dus ook de gevolgen.

Maar zoals gezegd, het hangt er natuurlijk vanaf hoe dit is opgenomen in hun eigen voorwaarden en/of de Nederlandse Consumentenwet.

Ik heb vluchtig de voorwaarden eens doornomen op hun website en op het eerste zicht staat hierin, volgens mij, niets vermeld waarop ze zich kunnen beroepen.

Ik zou dus toch proberen om via mail eens te horen waarop ze zich beroepen om dit te annuleren..

• brickvansteen
VDB_Mathias schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:42:
@brickvansteen: wat staat er in de voorwaarden vermeld? Kunnen ze zich beroepen op een artikel om van de aankoop af te zien?

Ik heb in een gelijkaardige situatie eens een apparaat besteld via de website. Achteraf werd dit ook geannuleerd omdat het voor de verkeerde prijs stond geafficheerd, na wat over en weer gemail, heb ik het uiteindelijk toch toegestuurd gekregen voor de geafficheerde prijs..

Vergissen is menselijk en kan gebeuren, maar als verkopende partij draag je daarin zelf de verantwoordelijkheid en dus ook de gevolgen.

Maar zoals gezegd, het hangt er natuurlijk vanaf hoe dit is opgenomen in hun eigen voorwaarden en/of de Nederlandse Consumentenwet.

Ik heb vluchtig de voorwaarden eens doornomen op hun website en op het eerste zicht staat hierin, volgens mij, niets vermeld waarop ze zich kunnen beroepen.

Ik zou dus toch proberen om via mail eens te horen waarop ze zich beroepen om dit te annuleren..
Ik vrees dat dat weinig zin gaat hebben, heb al meermaals telefonisch contact gehad met de winkel en uiteindelijk met de eigenaar. Hij wilde me wel tegemoetkomen met een lager bedrag maar niet de oorspronkelijke 5 euro. Verder betichte hij mij er in de eerste instantie ook van dat ik een handelaar was die het weer verder ging verkopen op eBay etc.

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
brickvansteen schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:20:
Wat vinden jullie hier nou van, ben wel benieuwd namelijk :)

Ik had Dark half, Dokapon Land Chapter Two en Capcom Minimix besteld bij dameshop twente. De games waren tijdens het bestellen 5 euro per stuk. Inclusief de korting kwam het neer op 4,38 inc verzenden. Vervolgens kreeg ik na het weekend een mailtje met de boodschap dat de spellen niet meer leverbaar waren en dat ik mijn geld terug geboekt zou krijgen. Kan gebeuren en via mijn bestel nummer kon ik nog gebruik maken van de kortingsactie.

Van de week is zitten kijken of ze nog wat leuks hadden om de kortingscoupon kon gebruiken voor iets anders leuk. Wat blijkt tot mijn verbazing, de Famicom games staan weer op de site en dit maal voor een veel hogere prijs. Kreeg er een beetje een vieze smaak van in mijn mond en heb vervolgens toch maar even gebeld. De jongen aan de telefoon was het met mij eens en bood mij aan om de famicom games plus nog eentje extra voor de oude prijs naar mij op te sturen. Tijdens het gesprek werd de jongen plotseling “overruled” en kreeg ik de eigenaar van de winkel aan de lijn.

Hij kwam met een verhaal dat de games te goedkoop op de site stonden terwijl ze honderden euros waard waren. Ik kon de games niet meer voor de oude prijs krijgen maar om mij als klant te behouden heb ik wel een tegoed op de website gekregen.
Vind het eigenlijk niet een hele goede oplossing en ben er stiekem best boos over.
Ze zijn wettelijk verplicht tot leveren als ze het product hebben/hadden ten tijde van de overeenkomst. Je hebt een wettelijke overeenkomst gesloten met het bedrijf toen zij het product hadden aangeboden en jij dat aanbod had aanvaard (art. 6:217 lid 1 BW).

De tegoedbon hoef je daarom ook niet te aanvaarden. Simpelweg heb jij wettelijk gezien recht op de games. Zij beroepen zich op het feit dat ze hun games onjuist geprijsd hadden, terwijl dit niet zo hoeft te zijn.

Het recht waarop zij zich (waarschijnlijk onbewust) op beroepen is het feit dat er geen wilsovereenstemming (art. 3:33 BW) is en dat ze de games niet voor die prijs wilden verkopen. Hier kunnen zij zich echter niet zomaar op beroepen, zeker niet bij goederen welke een arbitraire prijs hebben zoals 2e hands games. Wettelijk gezien word jij beschermd door het wettelijke begrip 'gerechtvaardigd vertrouwen' (art. 3:35 BW). Aangezien jij als consument koopt bij professionals, mag jij er van uit gaan dat de originele prijs niet onredelijk was en ook geen fout was. De prijsstelling is een verantwoordelijkheid van de koper, tenzij je als consument concrete twijfels kan hebben over de juistheid van het product (art 3:11 bw). Dit begrip heet 'ter goeder trouw'.

Voorbeeld van art. 3:11 bw:
1. Stel een nieuwe televisie staat overal te koop voor 1699 euro, de normale adviesprijs. En bij bol.com staat de televisie opeens 16,99 euro, dan kan je er als consument redelijkerwijs vanuit gaan dat deze prijs een fout bevat. Als bol.com de overeenkomst afbreekt, dan hebben ze hier recht toe, aangezien er geen sprake is van 'ter goeder trouw' (art 3:11 BW) en er geen wilsovereenstemming (art 3:33 BW) is.
2. Stel dezelfde nieuwe televisie bij bol.com te koop is voor 1099 euro en bol.com annuleert dan de overeenkomst, dan hebben ze waarschijnlijk geen poot om op te staan. De overeenkomst is ter goeder trouw afgesloten, want een prijs van 1099 euro voor een televisie is niet onredelijk.

In dit geval mag jij er vanuit gaan dat je ter goeder trouw hebt gehandeld, want een prijs van 5 euro voor een Famicom game is niet onredelijk. Er zijn zat Famicom games voor die prijs te koop. Ikzelf koop ook regelmatig Famicom games voor een lage prijs. Jij hoeft de waarde van een product niet te onderzoeken, voordat je een overeenstemming sluit met de gameshop. Zij moeten dat doen. En in dit geval zijn ze er kennelijk achteraf achter gekomen dat ze misschien meer voor deze games kunnen krijgen. Dit is wettelijk verboden. Je mag een rechtmatige overeenkomst niet zomaar ontbinden zonder goedkeuring van beide partijen, tenzij er een wettelijke grondslag voor is. Zoals ik net heb laten zien, hebben zij geen wettelijke grondslag om niet te leveren.

Jij hebt dus gewoon recht op je Famicom games. Maar wat kan je doen als ze niet leveren?

Ten eerste hoef je geen waardebon/tegoedbon of wat dan ook te accepteren. Doe je dit wel, dan heb je geen recht meer op je games, want de overeenkomst wordt dan omgezet. Als zij overigens ongevraagd een waardebon aan je geven, dan is dit geen grond van ontbinding. Zoals gezegd ontbinding van de overeenkomst vereist toestemming van beide partijen.

Ten tweede zou ik bewijs bewaren van je overeenkomst met het bedrijf en van het feit dat ze de games wel aanbieden, en dus ook kunnen leveren.

Stappen die jij nu kan ondernemen:
1. Als de webshop aangesloten is bij een geschillencommissie, dan kan je hier een klacht indienen en wordt de webshop waarschijnlijk door de geschillencommissie op de vingers getikt en worden ze verplicht tot leveren.
2. Als het bedrijf niet aangesloten is bij een geschillencommissie, dan kan je gerechtelijke stappen ondernemen om het bedrijf te dwingen om te leveren.

Je moet je bij jezelf wel afvragen in hoeverre dit de moeite waard is. Ik zou sowieso wel bij een aantal consumenten websites een klacht in dienen en een melding maken van hun praktijken. Op die manier zijn andere consumenten in ieder geval gewaarschuwd.
VDB_Mathias schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:42:

Eigen voorwaarden gelden hier niet. Het gaat om wat er in de wet staat en de eigen algemene voorwaarden van de webshop mogen niet ten nadele van de consument afwijken van de Nederlandse wet.
Garfrost schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:28:
@brickvansteen, Je kan er weinig aan doen maar ik zou toch nooit meer zaken doen met winkels die zo zaken doen. Hetzelfde geld voor particulieren die prijzen ophogen om wat voor reden dan ook, als je een afspraak niet wilt of kunt nakomen na betaling is het voor mij gedaan.
Je kan er alles aan doen, zowel bij particulieren als bij winkels. Bij winkels sta je zelfs nog meer in je recht vanwege art. 3:35 BW. De wet beschermt consumenten goed tegen de wanpraktijken van bedrijven :).

[ Voor 14% gewijzigd door xelfer op 18-02-2016 12:36 ]

• Garfrost
  • Niet online
xelfer schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:31:
[...]

Je kan er alles aan doen, zowel bij particulieren als bij winkels. Bij winkels sta je zelfs nog meer in je recht vanwege art. 3:35 BW. De wet beschermt consumenten goed tegen de wanpraktijken van bedrijven :).
Ik vind het over het algemeen te veel moeite om er een hoop juridisch gezeur bij te halen. Maar als iemand anders dit wil zal het vast mogelijk zijn, aan de andere kant is dat het echt waard voor zo iets?

• brickvansteen
xelfer schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:31:
[...]

Ze zijn wettelijk verplicht tot leveren als ze het product hebben/hadden ten tijde van de overeenkomst. Je hebt een wettelijke overeenkomst gesloten met het bedrijf toen zij het product hadden aangeboden en jij dat aanbod had aanvaard (art. 6:217 lid 1 BW).

De tegoedbon hoef je daarom ook niet te aanvaarden. Simpelweg heb jij wettelijk gezien recht op de games. Zij beroepen zich op het feit dat ze hun games onjuist geprijsd hadden, terwijl dit niet zo hoeft te zijn.

Het recht waarop zij zich (waarschijnlijk onbewust) op beroepen is het feit dat er geen wilsovereenstemming (art. 3:33 BW) is en dat ze de games niet voor die prijs wilden verkopen. Hier kunnen zij zich echter niet zomaar op beroepen, zeker niet bij goederen welke een arbitraire prijs hebben zoals 2e hands games. Wettelijk gezien word jij beschermd door het wettelijke begrip 'gerechtvaardigd vertrouwen' (art. 3:35 BW). Aangezien jij als consument koopt bij professionals, mag jij er van uit gaan dat de originele prijs niet onredelijk was en ook geen fout was. De prijsstelling is een verantwoordelijkheid van de koper, tenzij je als consument concrete twijfels kan hebben over de juistheid van het product (art 3:11 bw). Dit begrip heet 'ter goeder trouw'.

Voorbeeld van art. 3:11 bw:
1. Stel een nieuwe televisie staat overal te koop voor 1699 euro, de normale adviesprijs. En bij bol.com staat de televisie opeens 16,99 euro, dan kan je er als consument redelijkerwijs vanuit gaan dat deze prijs een fout bevat. Als bol.com de overeenkomst afbreekt, dan hebben ze hier recht toe, aangezien er geen sprake is van 'ter goeder trouw' (art 3:11 BW) en er geen wilsovereenstemming (art 3:33 BW) is.
2. Stel dezelfde nieuwe televisie bij bol.com te koop is voor 1099 euro en bol.com annuleert dan de overeenkomst, dan hebben ze waarschijnlijk geen poot om op te staan. De overeenkomst is ter goeder trouw afgesloten, want een prijs van 1099 euro voor een televisie is niet onredelijk.

In dit geval mag jij er vanuit gaan dat je ter goeder trouw hebt gehandeld, want een prijs van 5 euro voor een Famicom game is niet onredelijk. Er zijn zat Famicom games voor die prijs te koop. Ikzelf koop ook regelmatig Famicom games voor een lage prijs. Jij hoeft de waarde van een product niet te onderzoeken, voordat je een overeenstemming sluit met de gameshop. Zij moeten dat doen. En in dit geval zijn ze er kennelijk achteraf achter gekomen dat ze misschien meer voor deze games kunnen krijgen. Dit is wettelijk verboden. Je mag een rechtmatige overeenkomst niet zomaar ontbinden zonder goedkeuring van beide partijen, tenzij er een wettelijke grondslag voor is. Zoals ik net heb laten zien, hebben zij geen wettelijke grondslag om niet te leveren.

Jij hebt dus gewoon recht op je Famicom games. Maar wat kan je doen als ze niet leveren?

Ten eerste hoef je geen waardebon/tegoedbon of wat dan ook te accepteren. Doe je dit wel, dan heb je geen recht meer op je games, want de overeenkomst wordt dan omgezet. Als zij overigens ongevraagd een waardebon aan je geven, dan is dit geen grond van ontbinding. Zoals gezegd ontbinding van de overeenkomst vereist toestemming van beide partijen.

Ten tweede zou ik bewijs bewaren van je overeenkomst met het bedrijf en van het feit dat ze de games wel aanbieden, en dus ook kunnen leveren.

Stappen die jij nu kan ondernemen:
1. Als de webshop aangesloten is bij een geschillencommissie, dan kan je hier een klacht indienen en wordt de webshop waarschijnlijk door de geschillencommissie op de vingers getikt en worden ze verplicht tot leveren.
2. Als het bedrijf niet aangesloten is bij een geschillencommissie, dan kan je gerechtelijke stappen ondernemen om het bedrijf te dwingen om te leveren.

Je moet je bij jezelf wel afvragen in hoeverre dit de moeite waard is. Ik zou sowieso wel bij een aantal consumenten websites een klacht in dienen en een melding maken van hun praktijken. Op die manier zijn andere consumenten in ieder geval gewaarschuwd.

[...]

Eigen voorwaarden gelden hier niet. Het gaat om wat er in de wet staat en de eigen algemene voorwaarden van de webshop mogen niet ten nadele van de consument afwijken van de Nederlandse wet.

[...]

Thanks! Probleem is dat ik gisteren aan de telefoon het store tegoed geaccepteerd heb. Achteraf na wat rondvragen spijt van. Ben nu weer in conclaaf met gameshop twente maar reken op niks. Verder inderdaad geen zin in juridische stappen. Mar punt is dat ik het inderdaad vaker ben tegengekomen en ben er nu een beetje klaar mee. Krijg je webshop gewoon op orde ( Tip aan webshops ;) )

• xelfer
  • Niet online
Garfrost schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:38:
[...]

Ik vind het over het algemeen te veel moeite om er een hoop juridisch gezeur bij te halen. Maar als iemand anders dit wil zal het vast mogelijk zijn, aan de andere kant is dat het echt waard voor zo iets?
Voor mij gaat het ook om het principe dat zo'n winkel waarschijnlijk games inkoopt voor een te laag bedrag als ze er de kans toe krijgen, maar als ze zien dat ze meer kunnen krijgen voor een game, dan annuleren ze zonder pardon de overeenkomst. Het is gewoon een louche onderneming volgens mij.

Als ik ook kijk in de registers van geschillencommissies, dan zie ik ook dat ze zich nergens bij aangesloten hebben.

• Garfrost
  • Niet online
Dat is dan ook reden om de zaak verder links te laten liggen, hebben ze wellicht minder last van maar het stoort mij verder ook niet meer. Waarschijnlijk niet de beste oplossing omdat het andere nog kan overkomen, dat wel.

• brickvansteen
Garfrost schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:43:
Dat is dan ook reden om de zaak verder links te laten liggen, hebben ze wellicht minder last van maar het stoort mij verder ook niet meer. Waarschijnlijk niet de beste oplossing omdat het andere nog kan overkomen, dat wel.
Nou ja ik heb mijn gal al op meerde plekken gespuwd om het zo te zeggen ;)
Alleen viel het mij in de Facebook groepen op hoeveel mensen de kant kiezen van de webshop, ach zal wel te maken hebben met het hoog aantal handelaren daar.

[ Voor 15% gewijzigd door brickvansteen op 18-02-2016 12:45 ]

• Garfrost
  • Niet online
Oh, mijn reacties zullen niet algeheel vriendelijk zijn tussen zulke gasten. Maar ik ga er geen beklag op doen bij allerlij instanties, steek liever de tijd en moeite in het doorzoeken naar iets leuks. :+

• xelfer
  • Niet online
Garfrost schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:43:
Ik ontwijk webshops en handelaren op dezelfde manier dat ik landen ontwijk waar Ebola of Zika heerst. Webshops en handelaren zijn in mijn ogen een enge ziekte die de retro games markt teistert. Ze proberen gewoon geld te verdienen op basis van de hobby van veel mensen hier.

Om die reden ga ik overigens ook niet meer naar beurzen, kleedjesmarkten, rommelmarkten etc. Alles wordt toch al opgekocht door de handelaren, die voor het openen van het evenement al alle andere mensen af gaan om alle normaal geprijsde producten op te kopen. Waarna ze de producten voor 3 x de marktplaats prijs aanbieden.

Een beurs als Bonami heeft gewoon geen zin om heen te gaan. De prijzen zijn vaak een veelvoud van wat je op Marktplaats/Ebay etc betaald. Het enige nut wat ik misschien zou zien is als je echt een extreem zeldzame game zoekt, welke zelden beschikbaar is op Ebay/Marktplaats. Die game zou je dan voor een top prijs over kunnen nemen op zo'n beurs, als ze de game daar wel hebben.

Persoonlijk hou ik liever van particuliere verkoop. Gewoon mensen die de spullen die ze over hebben op Marktplaats zetten voor een normale prijs. Ik ga overigens ook geen particulieren bewust oplichten door 2 euro te bieden op een product met een waarde van 200 euro. Wel probeer ik altijd iets onder de marktprijs te gaan zitten, zodat ik toch wel iets bespaar :).

• Garfrost
  • Niet online
xelfer schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:54:
[...]

Persoonlijk hou ik liever van particuliere verkoop. Gewoon mensen die de spullen die ze over hebben op Marktplaats zetten voor een normale prijs. Ik ga overigens ook geen particulieren bewust oplichten door 2 euro te bieden op een product met een waarde van 200 euro. Wel probeer ik altijd iets onder de marktprijs te gaan zitten, zodat ik toch wel iets bespaar :).
Waar mogelijk doe ik dit ook. Maar af en toe heeft een webshop een item welke ik graag wil hebben voor een prijs waar ik mee akkoord kan gaan. Rommelmarkten zijn voor mij momenteel fijn voor de Wii, DS, PS2 en PS3 spellen. (Af en toe PSP!)

Verwijderd

@Garfrost:

Rommelmarkten zijn inderdaad plekken om wel eens mazzel te hebben.

Zo vond ik afgelopen zomer Fahrenheit voor Xbox voor €1,-

• xelfer
  • Niet online
Ik had overigens nog even gegoogled op die Gameshop Twente, maar lees toch wel veel verhalen van mensen die spellen geleverd zijn die kapot zijn, platinum/classic versies ipv het origineel, games zonder boekje etc.....

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 07:44
xelfer schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:00:
Ik had overigens nog even gegoogled op die Gameshop Twente, maar lees toch wel veel verhalen van mensen die spellen geleverd zijn die kapot zijn, platinum/classic versies ipv het origineel, games zonder boekje etc.....
Ik kwam wel eens in de winkel, maar heb er tweedehands zelden iets tussen zien staan dat echt in goede staat was... Ook al is de winkel dichtbij: mij zie je er niet meer.

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 01:26
Mijn ervaring is met Gameshop Twente is ook knap beroerd, na een maand was mijn bestelling niet geleverd (niet verzonden), daarna nog een maand bezig geweest met het terug krijgen van mijn centen. Tent staat bij mij op de zwarte lijst.

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10 04:45
Ik heb er wel eens wat goed geprijsde spellen gekocht. Klachten werden goed afgewikkeld. De webshop zelf is een gedrocht met stock foto's of helemaal geen afbeelding.

Verwijderd

Ben zelf ook nog even wezen kijken op Gameshop Twente (alleen op mega; drive m'n main console)

inderdaad vaak geen afbeeldingen en geen foto's van het directe product en of het boxed of cib is staat ook niet vermeld.

90% van de afbeeldingen die er wel staan is het product niet meer leverbaar van maar kun je wel reserveren.

Alien Soldier voor €70,- en Pirates of Dark waters voor €30,-

Bijde games hebben een marktwaarde van boven de €200,-

Zo op het oog lijkt het me een rare onbetrouwbare shop en hebben ze geen idee van prijs.

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:31
Ze hebben wel een idee van de prijs.

De games die jij noemt hebben ze ooit eens gehad lang geleden. Als je de game niet meer binnen krijgt zul je de prijs ook niet gaan aanpassen.

Verder hebben ze de games vaak te koop staans als losse cardridge of normaal wat dus compleet moet zijn. Het laatste heb je nog steeds kans om dus enkel de cardridge te krijgen.

Verder moet ik zeggen dat alle nog net niet retro game zaken geen echte afbeeldingen hebben van hun games en of ze compleet zijn of niet.

Kijk maar eens naar nedgame en game mania. Game shop twente is geen echte retrogamezaak.

[ Voor 17% gewijzigd door gast7 op 18-02-2016 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7: Je kunt games die niet meer op voorraad zijn bij Gameshop Twente wel reserveren.

Zodra je als Gameshop deze service aanbied, lijkt het mij logisch om prijsstijgingen bij te houden.

Doe je dit niet dan krijg je klanten die een game reserveren met een paar tientjes in gedachte en vervolgens zodra je die game binnen hebt als webshop zijnde worden die paar tientjes ineens een paar honderd euro, en zo maak je dus klanten boos.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2016 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
xelfer schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:54:
[...]

Ik ontwijk webshops en handelaren op dezelfde manier dat ik landen ontwijk waar Ebola of Zika heerst. Webshops en handelaren zijn in mijn ogen een enge ziekte die de retro games markt teistert. Ze proberen gewoon geld te verdienen op basis van de hobby van veel mensen hier.

Om die reden ga ik overigens ook niet meer naar beurzen, kleedjesmarkten, rommelmarkten etc. Alles wordt toch al opgekocht door de handelaren, die voor het openen van het evenement al alle andere mensen af gaan om alle normaal geprijsde producten op te kopen. Waarna ze de producten voor 3 x de marktplaats prijs aanbieden.

Een beurs als Bonami heeft gewoon geen zin om heen te gaan. De prijzen zijn vaak een veelvoud van wat je op Marktplaats/Ebay etc betaald. Het enige nut wat ik misschien zou zien is als je echt een extreem zeldzame game zoekt, welke zelden beschikbaar is op Ebay/Marktplaats. Die game zou je dan voor een top prijs over kunnen nemen op zo'n beurs, als ze de game daar wel hebben.

Ik ben het inderdaad wel met je eens al heb je ook handelaren die goed zijn voor de markt. Die ervoor zorgen dat het oude spul en de echt pareltjes bij jou als particulier terecht kunnen komen.
Helaas gaan veel handelaren niet daar van uit, maar puur van het geld wat ze er aan kunnen verdienen. En dan zorg je juist voor een ongezonde markt met prijzen die onnodig hoog worden gehouden of zelfs nog hoger worden.

Ik ken een handelaar die het puur vanuit zijn hobby doet, er ook zeker niet van leeft en zelf ook een behoorlijke collectie heeft. Prijsjes maken mag altijd bij hem en zolang jezelf een verzamelaar bent vind hij het alleen nog maar mooier.
Ik heb bij hem altijd leuke deals gehad in iedergeval en hij gunt het de verzamelaar in iedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Heb je bij het gebruik van de power base converter nog steeds last van flickering of is het de manier om van flickering af te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:09:
Vraagje:

Heb je bij het gebruik van de power base converter nog steeds last van flickering of is het de manier om van flickering af te zijn?
Helaas is er nog net zo veel flickering als met de daadwerkelijke SMS hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer zeg :'(

Dan kan de power base converter van mijn wishlist af.

Wel vreemd; Je hoort vaak dat de flickering door de MS hardware komt maar als het op de MD het zelfde is dan lijkt het me toch dat het in de games zelf zit en vermoed ik dat het aan de programmers ligt.

Ondanks de flickering hecht ik een hoop waarde aan de MS die veel leuke titels heeft. Voor mij is de MS nog altijd de meest underrated console ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Ik weet niet precies wat de Power Base Converter doet, maar ik vermoed dat het niet de volledige kracht van de Mega Drive kan utiliseren. En de flickering is inderdaad best vervelend met sommige spellen, R-Type word op een gegeven moment gewoon bijna onmogelijk omdat ALLES begint te flickeren.

Ik vermoed overigens ook dat sommige spellen expres flickering hebben zodat niet alles ieder frame hoeft te worden gerendered. Scheelt weer rekenkracht, echter zal het op 50hz meer opvallen dan op 60hz.

En inderdaad Master System is een leuk systeempje, meeste spellen zijn ook nog voor een leuk prijsje te vinden.. Als je ze kunt vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Garfrost op 19-02-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:36
Ondanks dat er een run is op retro games en hardware kom je toch nog zo af en toe wat pareltjes tegen op marktplaats.

Ik was al langere tijd aan het kijken of ik in de GBA zou stappen of het bij emulators zou laten. En een tijdje terug kwam ik deze jongen tegen:

De EZ Flash 3-in-1 slot 2 adapter voor de DS, waar je ook GBA games kunt afspelen op je DS.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/ezFlash3-in-1.jpg

De verkoper had volgens mij niet precies door wat hij in handen had, want het beestje was voor €6,- inclusief verzending voor mij :)
Als je weet hoe enorm lastig je deze modules online te vinden zijn voor een redelijke prijs was ik dus zeer tevreden met dit koopje. Het kan dus nog wel, scoren op marktplaats :9

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Garfrost: De powerbase conververter is zover ik weet 100% plastick en 0% electronica.

Master system is zeker een geweldig systeem maar helaas slecht aangeboden; ik zoek bijvoorbeeld al een poos naar Phantasy star, Golden axe warrior en Ys. Helaas nog altijd zonder resultaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
@Consoles4life!,

Geen idee, ik heb hem eerlijk gezegd nog nooit open gemaakt. Is wel erg groot als het alleen om een pin converter gaat, maar ja het is en blijft Sega met z'n maffe ideeën. ;)

Heb pas geleden nog een Golden Axe opgepikt voor een paar Euro van iemand.. Maar het is inderdaad lastig om specifieke games te vinden zonder eBay te gebruiken. NES spellen kom ik nog wel eens tegen op rommelmarkten, al zijn ze meestal te duur.. Maar de Master System is een rariteit, de meeste spellen welke ik voor de Master System heb komen per ongeluk mee met Mega Drive lots of een aantal welke ik bij toeval op Marktplaats vond en meteen opgepikt heb.

@MenN,

Nice. Ik heb zelf niks met flashcarts, maar dat is een leuke deal!

[ Voor 5% gewijzigd door Garfrost op 19-02-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:35
MenN schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:22:
Ondanks dat er een run is op retro games en hardware kom je toch nog zo af en toe wat pareltjes tegen op marktplaats.

Ik was al langere tijd aan het kijken of ik in de GBA zou stappen of het bij emulators zou laten. En een tijdje terug kwam ik deze jongen tegen:

De EZ Flash 3-in-1 slot 2 adapter voor de DS, waar je ook GBA games kunt afspelen op je DS.
[afbeelding]

De verkoper had volgens mij niet precies door wat hij in handen had, want het beestje was voor €6,- inclusief verzending voor mij :)
Als je weet hoe enorm lastig je deze modules online te vinden zijn voor een redelijke prijs was ik dus zeer tevreden met dit koopje. Het kan dus nog wel, scoren op marktplaats :9
Ik kwam laatst ook eentje tegen, helaas met ingebouwd geheugen en zonder accessoires.

Was maar 5 euro maar zonder die kabel had je er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Mizgala28 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:47:
[...]

Ik kwam laatst ook eentje tegen, helaas met ingebouwd geheugen en zonder accessoires.

Was maar 5 euro maar zonder die kabel had je er weinig aan.
Oh deze werkt prima in combi met R4 Wood. Je zet de GBA files op je sd kaart, en vervolgens geef je aan welke game je wilt spelen in Wood, en die kopieert vervolgens de game naar de GBA kaart. Het enige wat je dus nodig hebt is emuparadise en een sd kaart lezer.

Maar inderdaad, er zijn nog tal van interessante oudere flashcards voor de GBA en ouder, als je die kunt scoren is dat helemaal tof want dat wordt helemaal een zeldzaamheid. een native GB of GBA flashcard zijn bijna niet meer te krijgen.

Jammer dat je die kabel mist, niet een standaard aansluiting of iets wat je zelf in elkaar kan knutselen? Zal denk ik toch wat forum treads over te vinden zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door MenN op 19-02-2016 10:53 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Nee, het was een aansluiting dat op mini USB leek maar kleiner was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Mizgala28 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:54:
Nee, het was een aansluiting dat op mini USB leek maar kleiner was.
micro usb? anders post eens een foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
MenN schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:57:
[...]

micro usb? anders post eens een foto :)
Ik heb geen foto, dit was langere tijd terug.

Het was absoluut geen micro USB, gewoon net mini USB maar veel kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Garfrost schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:15:
Ik weet niet precies wat de Power Base Converter doet, maar ik vermoed dat het niet de volledige kracht van de Mega Drive kan utiliseren. En de flickering is inderdaad best vervelend met sommige spellen, R-Type word op een gegeven moment gewoon bijna onmogelijk omdat ALLES begint te flickeren.
Hier wil ik toch graag even op reageren (sorry dat het misschien OT is). Sommige informatie is een beetje roestig omdat ik al jaren niets meer gedaan heb met MS / MD emulatie.

De MD heeft in principe alle hardware aan boord die een MS ook heeft; De Zilog Z80 cpu, VDP (Video Display Proccessor) met mode 4 ondersteuning en de PSG (4 kanaals geluids generator). Er zijn echter ook wat kleine verschillen: de kloksnelheid op de MD is iets hoger, er is geen pauze knop (Z80 NMI) en geen rom banking hardware. De laatste 2 zaken worden door de PBC geimplementeerd.

De PBC is dus niet enkel een stukje plastic, maar heeft ook daadwerkelijk wat hardware aan boord om de MD om te zetten in MS mode. Ondanks de iets hogere kloksnelheid, het missen van VDP mode 0-3 en wat andere kleine hardware verschillen kan de PBC ruim 99% van alle MS spellen draaien.
Ik vermoed overigens ook dat sommige spellen expres flickering hebben zodat niet alles ieder frame hoeft te worden gerendered. Scheelt weer rekenkracht, echter zal het op 50hz meer opvallen dan op 60hz.
Ja en nee. Dit is expres gedaan omdat het een hardwarematige beperking is van de VDP in mode 4. De VDP kan maar maximaal 64 sprites tegelijkertijd per frame op het scherm tekenen met een maximum van 8 sprites per scanline. Om om deze limitatie heen te werken deden programmeurs vaak het volgende: Teken op de oneven frames de oneven sprites uit de sprite list, en op de even frames de even sprites. Dit zorgt voor flickering, maar omdat oude CRT's vaak een na-gloei hadden viel dit in de praktijk wel mee (maar op 50Hz beter te zien dan op 60Hz). Sommige emulators hebben een optie om deze limitatie te negeren.

Ter info: De MD heeft de VDP in mode 5. Deze kan 512 sprites per frame tekenen en kan in principe een heel plane tekenen met alleen maar sprites.
En inderdaad Master System is een leuk systeempje, meeste spellen zijn ook nog voor een leuk prijsje te vinden.. Als je ze kunt vinden.
Een heel leuk systeem en ook zeer onder gewaardeerd. Speel soms nog graag spellen zoals Alex the Kid in Miracle World, R-Type en Sonic. In Japan was er zelfs een versie met FM chip, welke voor een serieuze verbetering van het geluid zorgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Bedankt voor de uitleg, ik ben niet zeer bekend met de technische implementaties van dit soort oude systemen. Dus hoewel ik de basis ideeën vaak heb, weet ik ver niet altijd de hoe en waaroms. Altijd leuk om iets nieuws te leren!

En moet toegeven dat R-Type het spel is wat ik het meest uit de kast trek om te spelen om dit systeem. Echt geweldig in hoe verre ze dat werkend gekregen hebben. _/-\o_

Overigens gisteren wat minder oude spullen binnen gekregen dan de SMS... Doosje PSP spellen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hBfzuFj.png

Kan nooit genoeg PSP spellen hebben. :9~ Ben de laatste tijd de PSP en Vita verzameling wat aan het uitbreiden. Vind trouwens de 20th Anniversary Final Fantasy covers voor de USA versies velen malen mooier dan onze saaie witte doosjes.

[ Voor 29% gewijzigd door Garfrost op 19-02-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Deurdouwer; thnx voor de uitleg/verbetering/opheldering.

Ik had mijn foutieve info van Mark aka Lord Karnage (CGR)

R-type heb ik helaas niet maar wel de bijde Asterix exclusives en die vind ik behoren tot de beste 8-bit platformers. Ook vind ik Wonderboy 3 te gek, het is alleen jammer dat het geluid pijn aan de oren doet.

@Garfrost; Er is mij verteld dat je een PSP kunt linken aan de televisie en op die manier de games op groot beeld kunt spelen.

Helaas zijn mijn nerdskills nogal lame en n00by. Is het voor een leek (die al trots is met het regiovrij kunnen maken van een NES) te doen om dit te bewerkstelligen of is wat ik wil "way out of my league"?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
En de award voor meest warrige advertentie in de geschiedenis van de mensheid gaat naar.......

http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
@Xelfer,

Raar zooitje dat. Foto's lijken ook allemaal op verschillende plekken gemaakt, wellicht van het internet geplukt.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:08:
@Garfrost; Er is mij verteld dat je een PSP kunt linken aan de televisie en op die manier de games op groot beeld kunt spelen.

Helaas zijn mijn nerdskills nogal lame en n00by. Is het voor een leek (die al trots is met het regiovrij kunnen maken van een NES) te doen om dit te bewerkstelligen of is wat ik wil "way out of my league"?
De PSP 2000 en 3000 modellen kunnen zonder mods werken op een televisie, echter alleen op 480p. Je hebt hier alleen een AV kabel voor nodig welke je aan de PSP aansluit. Het is dus goed mogelijk voor een ieder die een PSP bezit. (De 1000 modellen werkt dit naar mijn weten niet mee, maar wellicht dat hier ook een oplossing voor bestaat. Ik heb zelf zowel een 1000 als een 3000.)

EDIT: Beetje verder ondezoek gedaan, het schijnt dat er twee soorten kabels zijn voor de PSP, een 5 stekker Component kabel en een 3 Stekker AV kabel. De eerste werkt met de 1000, 2000 en 3000. De laatste werkt alleen met de 3000. De Component kabel kan alleen NIET gebruikt worden op de 1000/2000 om spellen mee te spelen op de televisie, alleen om media af te spelen.

Je hebt dus eigenlijk hoe dan ook een 3000 nodig met een AV kabel om het gewenste resultaat te krijgen.

[ Voor 107% gewijzigd door Garfrost op 19-02-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:08:
@Deurdouwer; thnx voor de uitleg/verbetering/opheldering.

Ik had mijn foutieve info van Mark aka Lord Karnage (CGR)

R-type heb ik helaas niet maar wel de bijde Asterix exclusives en die vind ik behoren tot de beste 8-bit platformers. Ook vind ik Wonderboy 3 te gek, het is alleen jammer dat het geluid pijn aan de oren doet.
Graag gedaan :) Ik heb altijd al grote interesse gehad in Sega consoles. Heb dus zelf ook emulators gemaakt voor de MS, MD, 32x en SegaCD. Deze zullen op het internet vast nog wel ergens te vinden zijn (SMaSher, Xega). In die tijd werkte ik veel samen met Steve Snake (Kega Fusion, KGen en KLive) en Stéphane Dallongeville (Gens). Helaas heb ik een paar jaar terug mijn Sega collectie verkocht ivm een verbouwing. Misschien wordt het weer eens tijd om mijn oude hobby op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:05
Donkey Kong Country 400 euro, incl. Super Nintendo in een doos
[...]
kenner weet de waarde.
Aanbieder echter niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Idd ja. Ik wil mijne overigens wel van de hand doen voor 350 euro mochten er mensen interesse hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een koopje voor je! SNES (zonder doos) met alle 3 de DKC carts voor slechts €350,-

Omdat jij het bent ook te ruil tegen 10 nog nader te bepalen Snes-repro's :P

Sommigen mensen snappen er echt niets van.

#vantriesttotlachwekkend

@Garfrost: Thnx; psp staat nu dus op mijn bucketlist

@Deurdouwer; Zonde hoor, dat je het ooit weggedaan hebt. Heb het zelf ook eens gehad, later spijt gekregenen weer begonnen en nu gaat het nooit meer weg. De Mega drive games zijn het kloppende hart van mijn algehele retrogame collection :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Garfrost schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:56:
[...]

Bedankt voor de uitleg, ik ben niet zeer bekend met de technische implementaties van dit soort oude systemen. Dus hoewel ik de basis ideeën vaak heb, weet ik ver niet altijd de hoe en waaroms. Altijd leuk om iets nieuws te leren!

En moet toegeven dat R-Type het spel is wat ik het meest uit de kast trek om te spelen om dit systeem. Echt geweldig in hoe verre ze dat werkend gekregen hebben. _/-\o_

Overigens gisteren wat minder oude spullen binnen gekregen dan de SMS... Doosje PSP spellen:

[afbeelding]

Kan nooit genoeg PSP spellen hebben. :9~ Ben de laatste tijd de PSP en Vita verzameling wat aan het uitbreiden. Vind trouwens de 20th Anniversary Final Fantasy covers voor de USA versies velen malen mooier dan onze saaie witte doosjes.
Hoeveel Vita games heb je dan (en welke).

Vita kom je niet vaak tegen dus als iemand die games spaart ben ik altijd naar de collectie benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Mizgala28 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:52:
[...]

Hoeveel Vita games heb je dan (en welke).

Vita kom je niet vaak tegen dus als iemand die games spaart ben ik altijd naar de collectie benieuwd.
Niet echt de meest noemenswaadige verzameling, heb al tijden lang een Vita maar heb erg lang met 2-3 spellen rondgelopen. (Assassins Creed, Gravity Rush en Silent Hill heb ik het langste)

Het zijn momenteel de volgende 21:
  • Assassin's Creed III: Liberation
  • Danganronpa: Trigger Happy Havoc
  • Danganronpa 2: Goodbye Despair
  • Demon Gaze
  • Dragon's Crown
  • Dungeon Hunter: Alliance
  • Gravity Rush
  • LEGO Batman 2: DC Super Heroes
  • LEGO Batman 3: Beyond Gotham
  • LEGO Lord of the Rings
  • Lumines: Electronic Symphony
  • Mind Zero
  • Minecraft: PlayStation Vita Edition
  • Persona 4 Golden
  • Persona 4: Dancing All Night
  • Rayman Origins
  • Resistance: Burning Skies
  • Silent Hill: Book of Memories
  • Tales of Hearts R
  • Touch My Katamari
  • Ys: Memories of Celceta
Er staan er nog een hoop op de lijst welke ik wil aanschaffen, echter kosten sommige titels nog gemakkelijk 30-40 euro per stuk, wat mij weerhoud om wekelijks een aantal aan te schaffen. :'(

@Consoles4life!,

Geen probleem! Ik vind het zelf een leuk platform, fijn om 's avonds mee op de bank te hangen en een uurtje of wat op te spelen wanneer er tijd is. :) Nadeel van meer mensen die het systeem willen verzamelen is natuurlijk dat er minder spellen voor mij overblijven! O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Garfrost op 19-02-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Garfrost schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:59:
[...]

Niet echt de meest noemenswaadige verzameling, heb al tijden lang een Vita maar heb erg lang met 2-3 spellen rondgelopen. (Assassins Creed, Gravity Rush en Silent Hill heb ik het langste)

Het zijn momenteel de volgende 21:
  • Assassin's Creed III: Liberation
  • Danganronpa: Trigger Happy Havoc
  • Danganronpa 2: Goodbye Despair
  • Demon Gaze
  • Dragon's Crown
  • Dungeon Hunter: Alliance
  • Gravity Rush
  • LEGO Batman 2: DC Super Heroes
  • LEGO Batman 3: Beyond Gotham
  • LEGO Lord of the Rings
  • Lumines: Electronic Symphony
  • Mind Zero
  • Minecraft: PlayStation Vita Edition
  • Persona 4 Golden
  • Persona 4: Dancing All Night
  • Rayman Origins
  • Resistance: Burning Skies
  • Silent Hill: Book of Memories
  • Tales of Hearts R
  • Touch My Katamari
  • Ys: Memories of Celceta
Er staan er nog een hoop op de lijst welke ik wil aanschaffen, echter kosten sommige titels nog gemakkelijk 30-40 euro per stuk, wat mij weerhoud om wekelijks een aantal aan te schaffen. :'(

@Consoles4life!,

Geen probleem! Ik vind het zelf een leuk platform, fijn om 's avonds mee op de bank te hangen en een uurtje of wat op te spelen wanneer er tijd is. :) Nadeel van meer mensen die het systeem willen verzamelen is natuurlijk dat er minder spellen voor mij overblijven! O-)
Alsnog een interessante collectie, meer dan ik in ieder geval :P

- Persona 4 Golden
- Wipeout 2048
- Lego Batman 3: Beyond Gotham
- DJ Max Technika Tune (US import)
- Minecraft
- Senran Kagura Shinovi Versus (US import)
- J-Stars Victory VS+
- Sly Cooper Thieves in Time
- Lego Harry Potter 5-7 jaren
- Need for Speed Most Wanted
- Rayman Legende
- PlayStation All-Stars Battle Royale
- PlayStation Vita Pets

En als ik geluk heb komt morgen Hatsune Miku Project Diva F 2nd erbij, de PAL variant is tegenwoordig vrij moeilijk te krijgen.

Daarnaast valt ergens in maart mijn pre-order op de mat, Senran Kagura Estival Versus LE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Mizgala28 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:15:
[...]

Alsnog een interessante collectie, meer dan ik in ieder geval :P

-snip-

En als ik geluk heb komt morgen Hatsune Miku Project Diva F 2nd erbij, de PAL variant is tegenwoordig vrij moeilijk te krijgen.

Daarnaast valt ergens in maart mijn pre-order op de mat, Senran Kagura Estival Versus LE.
Ik ben niet zo van de pre-orders en limited editions, zijn mij vaak te duur om nieuw aan te schaffen. Ook zit ik absoluut niet met welke variant ik van een spel heb, zolang het maar Engels te spelen is. Een groot deel van mijn spellen is dus ook Amerikaans. :P Er zijn nog een hoop maffe Japanse titels welke ik niet heb of uberhaupt niet van gehoord heb, hier zal ik eens achter aan moeten gaan, maar momenteel probeer ik de gemakkelijk te krijgen titels welke rond of onder de 20 Euro hangen te pakken, is wat vriendelijker op de portomonee. :+

Er staan momenteel nog een aantal titels (zoals de Conception serie) op mijn to-buy lijstje. Gelukkig heeft dit systeem zat RPGs dus het houd mij nog wel even zoet. (Zit al over de 400 uur op Persona 4, gelukkig ondertussen wel 100% uitgespeeld!) Mijn interesses zijn vrij breed, en er zijn ook titels (Zoals Dancing All Night) in genres welke ik eigenlijk nooit gespeeld heb, maar toch welk grappig blijk te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Garfrost op 19-02-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik ben zelf ook niet zo van Limited Edition, maar zo is die Senran Kagura Shinovi Versus digital only in EU en alleen als LE fysiek te koop in VS, vandaar LE en import.

DJ Max is ook zo'n spel, Japan, Korea en VS only, dus moest ik die importeren.

Hatsune Miku is makkelijk te krijgen uit de VS, maar aangezien ik liever de PAL variant heb (moeilijker te krijgen maar kan wel gewoon de dlc's hier halen) importer ik die niet.

De reden dat ik de nieuwe Senran Kagura als LE haal is meer omdat ik de eerste ook als LE heb, en de meerprijs van 10 euro viel ook mee, reden van pre order is echter dat de game gemaakt wordt per bestelling dus na de pre-order periode is de kans groot dat ik met lege handen zou achterblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Dat valt mij vaker op met sommige devs, ze maken een zeer kleine oplage en vergeten het daarna. Best zonde, aan de andere kant is de Vita nu niet echt een klapper in het westen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
De Vita ligt hier in NL vaak in een klein hoekje in de winkel weg te rotten. Erg jammer. In Japan doet dat ding het volgens mij wel erg goed. In alle winkels waar ik geweest ben lag de Vita wel prominent naast de PS3 en PS4. Sowieso is in Japan de handheld markt een stuk groter dan in het westen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dat is de laatste jaren meer het geval, handhelds waren tot aan DS en PSP toe wel populair in het westen.

3DS doet het goed in het westen, ik zie zelfs regelmatig mensen met een 3DS in de trein, PS VIta ben ik slechts 1 keer tegen gekomen en dan meteen de pepperdure Hatsune Miku versie (blijkbaar had diegene of veel geluk, of veel geld of beide).

De reden dat PS Vita het niet goed doet in bijvoorbeeld EU of VS is simpel, weinig marketing en Sony die de boel liet vallen, de Vita had veel sterkere launch titels dan de 3DS en toch heeft 3Ds tegenwoordig meer betere games.

Probleem is ook de mensen zelf en de Vita, Vita is krachtig en mensen verwachten te veel ervan, ze willen AAA games maar daar draait een handheld niet om, ik zie mensen regelmatig 3DS met de Vita vergelijken omdat 3DS betere games heeft en Vita heeft geen AAA games, op het moment dat ik die mensen erop wijs dat de 3DS officieel ook geen AAA games heeft valt hun mond open en zijn ze stil.

Goede games maken een console of handheld goed, en niet het feit of het de mooiste grapics van de wereld heeft of dat het AAA is, in de tijdens van SNES had je niet eens zoiets als AAA games om mee te beginnen en toch vond iedereen games leuk.

Wat wel klopt is dat in het westen er minder games uit japan komen naar de Vita, maar dat geldt ook voor de 3ds en vele andere consoles (maakt weinig uit, Vita is regio vrij) maar ook komen er te veel "digital only" games uit voor de Vita en dat is ten eerste dood zonde, ten tweede zijn er al games die niet meer in de PSN staan (zie onder) en omdat de geheugenkaarten duur zijn is het kopen van een digitale game niet altijd even fijn.

Ik koop overigens alleen fysieke Vita games, op 2 na die uitsluitend digitaal zijn maar ook leuk en exclusief voor de Vita.

De games die uit de PSN store geknald zijn:

- Michael Jackson The Experience (wel goedkoop fysiek te koop)
- Virtua Tennis 4 (ook goedkoop te koop fysiek)
- Plants vs Zombies (niet fysiek verkrijgbaar)
- Grand Theft Auto Liberty City Stories (niet fysiek verkrijgbaar voor de Vita, wel PSP)
- Duke Nukem MegaTon Edition (niet fysiek verkrijgbaar)

En er zijn nog meer games dan de genoemde, een goede reden dat ik op Steam na tegen digitale games ben, op PC is dat tegenwoordig anders aangezien veel games zonder schijf verkocht worden dus er zijn vaak geen andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hatsune Miku; Ik zou haar zo graag live willen zien! Een vocaloid met meer fans dan Lady Gaga, onverstelbaar gewoon...

Hoewel het niets met retrogaming te maken heeft moest ik 't toch even kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Wat Nintendo ontzettend heeft geholpen met hun DS/3DS is dat die dingen het standaard speelgoed waren voor de jonge kinderen. Zeker de DS, die is toch bijna in elk huishouden met kids te vinden. Had Nintendo het beter aangepakt met de 3DS(had het ding DS2 geheten was het veel duidelijker, maarja Nintendo is al 10 jaar aan het stuntelen met hun marketing in het westen) dan was die wellicht net zo succesvol als de eerste DS.

Maar de doodsteek voor handhelds in het westen is toch wel mobile telefoons en tablets. Met name Sony en de PSP zijn hier ten onder gegaan. De 3DS heeft nog iets langer zijn positie als 'speelgoed' voor jongeren vast kunnen houden dankzij de DS maar ook de 3DS moet het de laatste jaren toch afleggen ten opzichte van mobile. Maar Sony had altijd al een oudere doelgroep , en die is totaal over op mobile.

Telefoons en tablets zijn duurder in aanschaf, maar vaker wordt ook de oude mobiel van de ouders doorgeschoven naar de kinderen en dan is het dus "gratis" voor de ouders. Of koop je kiddo een iPod Touch en je bent ook klaar.

Combineer dat met games die maar een paar euro kosten in tegen stelling tot de 20 a 30 euro voor een handheld game en het is een zeer giftige cocktail voor de handheld industrie
De games op de handhelds zijn wellicht iets beter, maar het prijspunt is gewoonweg te hoog voor de huidige markt. Niet te vergeten dat er ook een shitload en ongelooflijk goede mobile games zijn. En dat maakt het nagenoeg onmogelijk dat de pure handheld nog lang door zal gaan. Kijk maar naar het debacle dat de PSP Go was; een prachtig idee om mobile te combineren met handheld games is uitgelopen op een totaal fiasco. Sony en Nintendo zijn gewoon niet gewend om te gaan met lifetime cycles die 2 jaar of zelfs minder zijn voor hun hardware. Daar kunnen ze gewoon niets mee, en zo zie je maar dat een prachtig idee als de psp go nagenoeg dood geboren was.

Wie weet wat de NX gaat brengen voor Nintendo, wellicht is zo'n hybride( als het dat al wordt) de redding voor Nintendo's handheld, maar hoe dan ook gaan ze het erg lastig krijgen met een opvolger voor de 3DS.

De PSP was trouwens wel een badass, met veel toffe games. Maar ik denk dat door het gebrek van een 2de analoog knuppeltje de visie van Sony(PS2 on the go) nooit echt heeft kunnen waarmaken, en heeft met de Vita helaas bijna niemand kunnen overtuigen dat het anders zit.
Kijk alleen al hoe de PSP als een totale verassing kwam op de E3 van 2004.

[ Voor 8% gewijzigd door MenN op 19-02-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
PSP had het makkelijker, je had geen smartphones toen dus het was een vrij ideale media machine on the go.

Maar het klopt inderdaad, ik ken ook mensen die een game als Monster Hunter of Mario met Angry Birds vergelijken en dan mopperen dat die GTA maar liefst 30 of 50 euro kost en dat die Angry Birds maar 1 euro is of gratis (freemium).

Er is een verschil tussen een echte game en een casual spelletje als Angry Birds.

PS Vita is gewoon de veel betere PSP alleen dan met duurdere geheugenkaarten, echter kwam de Vita uit toen de smartphones al bestonden en je merkte het als dat sinds die bestaan de PSP en de DS het ook al langzaam moeilijker kregen.

Overigens, elke 2 jaar een nieuwe handheld zie ik niet zitten, je merkt ook al met de New 3DS dat deze sneller en beter is maar dat je stiekem niet echt veel meer aan hebt dan de normale 3DS, de devs blijven games maken voor de oude 3DS zodat iedereen tevreden is, met andere woorden om de 2 jaar een nieuwe handheld zal nooit werken.

Ik denk ook dat de PS Vita de laatste handheld van Sony is, en dat Nintendo de 3DS nog blijft ondersteunen maar met de NX een hybride zal creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mizgala: Nintendo zal gewoon handhelds blijven uitbrengen hoor; Puur de pokemon franchise is al genoeg om winst te kunnen blijven genereren.

Nintendo heeft iets dat Sony niet heeft en dat zijn hun vele onsterfelijk lijkende franchises.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:14:
@Mizgala: Nintendo zal gewoon handhelds blijven uitbrengen hoor; Puur de pokemon franchise is al genoeg om winst te kunnen blijven genereren.

Nintendo heeft iets dat Sony niet heeft en dat zijn hun vele onsterfelijk lijkende franchises.
Vooral dat laatste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Een groot verschil tussen de 3DS en de Vita is ook dat veel games op de 3DS unieke spellen zijn tov de Wii U. De Pokemon games zijn bv alleen op de handheld te spelen. Bij de Vita zijn het vaker toch handheld versies van de console games. Bv een handheld Uncharted of Killzone. Mensen die Uncharted of Killzone willen spelen, kunnen dat ook gewoon op een PS3 of PS4 doen. De Vita heeft wel weer veel goede JRPGs, maar ik vrees dat die markt in Europa te klein is om van de Vita een succes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 09:36
Aan de speler van r-type op de master system. Aan de ene kant als het een van je favo systemen is, en het nostalgie is...dan heb ik wsl mijn antwoord al. Zelf zou ik altijd voor mario world (snes)kiezen terwijl de wii&wii u 2d mario's technisch beter zijn. Maar! Waarom als je r-type leuk vind...niet de arcade versie, of bvb de 360 versie met online scoreboards en achievements? Of eigenlijk alleen al omdat je dan dus geen spriteflickers hebt?

Daarbij geef ik toe dat je het mario voorbeeld zou kunnen aanvullen met de snes remakes versies hebt die je kan saven, fijnere controllers... Maar toch zou ik daar ook de nes versies nemen als ik moest kiezen :S

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
@Sagat

Scoreboards and achievements interesseren mij absoluut niet, en ik heb nu niet bepaald een Arcade Cabinet in mijn woonkamer staan waar ik de boards in kan doen wanneer ik dat wil. Wellicht dat het geen technisch hoogstandje is, maar ik vind het een van de leukste games op het platform uit de geen welke ik momenteel bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ik heb (helaas) ook geen arcade hardware, maar de rom is natuurlijk een makkelijk alternatief. En als je legaal wil blijven dus op de ps3 of 360.

Mijn punt is dat ondanks dat het knap is dit spel werkt op een ms, het dus beperkingen heeft. Is de flicker gamebreaking? Ik weet het niet. Het zou mijn spelplezier verminderen, vermoed ik. Ik zou een sms dus puur gebruiken voor exclusives. Of spellen die afwijken van andere versies, sonic bvb was toch afwijkend t.o.v. De md versie?

Maar als jij er lol mee hebt, gewoon lekker spelen uiteraard :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Iedere gek zijn gebrek toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Mizgala28 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 21:21:

Ik denk ook dat de PS Vita de laatste handheld van Sony is, en dat Nintendo de 3DS nog blijft ondersteunen maar met de NX een hybride zal creëren.
Sony moest hun Vita al veel eerder uitrusten met een standaard SD kaart slot, L2/R2 triggers, en een prijskaartje wat aantrekkelijk is. Prachtige hardware, maar als het aan Sony lag, kon het een prachtige succes worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
iPodKiller schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:29:
[...]

Sony moest hun Vita al veel eerder uitrusten met een standaard SD kaart slot, L2/R2 triggers, en een prijskaartje wat aantrekkelijk is. Prachtige hardware, maar als het aan Sony lag, kon het een prachtige succes worden.
L2 en R2 triggers zouden op een Vita niet eens heel goed werken door de vorm van de Vita zou je al nar paar tellen kramp krijgen vrees ik.

Dat terzijde, gisteren met mijn partner bij een goede kennis geweest dus ze mocht het onderstaande van hem hebben, gaat mooi de collectie in :P

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KkjkSFDilk1lYwE92T3Ea02M/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9vePBxS9xdwOzUeoLtg6dhoH/full.jpg

Betreffende consoles, complete (zonder doos, niet dat het boeit) amerikaanse SNES en Japanse N64.

Daarnaast ook nog Ghost in the Shell Stand Alone Complex voor de PS2 gescoord, nieuw ook nog dus extra mooi voor haar.

Ik zelf heb eindelijk die Hatsune Miku voor de Vita, maar goed Vita is nog geen retro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wow! Mooi lot, en dan nog gratis!

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Amen! Ik heb trouwens wel een stukkie game play gekeken. In level 1 wat slowdown bij 'de cirkel' en bij level 2 bij de slang van de eindbaas maar weinig flicker issues. Level 3 was schrikken. Deze wijkt erg af van hoe ik het ken qua gfx style. Maar ook dit zag er gewoon speelbaar uit.

Ben zelf ooit begonnen met rtype als een van de games die ik bij mij amiga 500 kocht. Daarna ook de gamecolor versie gekocht en dus de uitgave op de 360. Altijd interesse in de snes versie gehad maar die schijnt erg last van slowdown te hebben. Misschien nog is de rom proberen.

Kon me even niet herinneren of de amiga en gb versie dit ook deden. Maar dat de achergrond zwart word bij de eindbaas vond en vind ik wel een stoer effect! Bij de 360 blijft het level volgens mij gewoon geladen...

Ik vond de ms altijd een reuze spannend systeem omdat ik deze nooit zelf gespeeld heb. We hebben in a'foort ooit een tandy winkel gehad en alleen daar ooit een ms gezien met wel een display maar je kon niet zelf spelen. De pwb convertor vond ik altijd erg interresant en deze had ik vrijwel zeker gekocht als ik een md had gekocht echter... Ik had een snes en was daar gelukkig mee. Mijn budget destijds stond het niet toe om ook nog is een md te hebben. Want had dus al amiga en dus ook al een gameboy...

Paar maanden terug wel een 'best ms games' yt filmpje gekeken, maar de games maakte meniet enthousiast genoeg om dit te verzamelen. En zoals gezegd m, denk er hard over na om toch die pie te nemen. Alles in een machine en moderne controller support, save states. Hdmi. Er zullen vasr wel spellen zijn met emulation issues maar de majority is prima te doen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10 04:45
MenN schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 20:58:
Wat Nintendo ontzettend heeft geholpen met hun DS/3DS is dat die dingen het standaard speelgoed waren voor de jonge kinderen. Zeker de DS, die is toch bijna in elk huishouden met kids te vinden. Had Nintendo het beter aangepakt met de 3DS(had het ding DS2 geheten was het veel duidelijker, maarja Nintendo is al 10 jaar aan het stuntelen met hun marketing in het westen) dan was die wellicht net zo succesvol als de eerste DS.
Juist de 3DS doet het goed. Nintendo voegt de console en handheld divisies niet voor niets samen. Er komen op 3DS nog maandelijkse nieuwe titels uit.
Maar de doodsteek voor handhelds in het westen is toch wel mobile telefoons en tablets. Met name Sony en de PSP zijn hier ten onder gegaan. De 3DS heeft nog iets langer zijn positie als 'speelgoed' voor jongeren vast kunnen houden dankzij de DS maar ook de 3DS moet het de laatste jaren toch afleggen ten opzichte van mobile. Maar Sony had altijd al een oudere doelgroep , en die is totaal over op mobile.
Alleen de casual gamers zijn over op mobieltjes en tablets. Imho werkt gamen op een tablet achtige voor geen meter vanwege de brakke controls. Gezien de verkoop van 3DS ben ik niet de enige die er zo over denkt.
Telefoons en tablets zijn duurder in aanschaf, maar vaker wordt ook de oude mobiel van de ouders doorgeschoven naar de kinderen en dan is het dus "gratis" voor de ouders. Of koop je kiddo een iPod Touch en je bent ook klaar.

Combineer dat met games die maar een paar euro kosten in tegen stelling tot de 20 a 30 euro voor een handheld game en het is een zeer giftige cocktail voor de handheld industrie
De games op de handhelds zijn wellicht iets beter, maar het prijspunt is gewoonweg te hoog voor de huidige markt. Niet te vergeten dat er ook een shitload en ongelooflijk goede mobile games zijn. En dat maakt het nagenoeg onmogelijk dat de pure handheld nog lang door zal gaan. Kijk maar naar het debacle dat de PSP Go was; een prachtig idee om mobile te combineren met handheld games is uitgelopen op een totaal fiasco. Sony en Nintendo zijn gewoon niet gewend om te gaan met lifetime cycles die 2 jaar of zelfs minder zijn voor hun hardware. Daar kunnen ze gewoon niets mee, en zo zie je maar dat een prachtig idee als de psp go nagenoeg dood geboren was.
Nee. PSP Go heeft gefaald omdat het verkoopmodel niet werkt. Als een gamer de volle mep moet betalen, wil hij fysieke media welke eventueel doorverkocht kan.
Wie weet wat de NX gaat brengen voor Nintendo, wellicht is zo'n hybride( als het dat al wordt) de redding voor Nintendo's handheld, maar hoe dan ook gaan ze het erg lastig krijgen met een opvolger voor de 3DS.
Ik zie er wel iets in mits de games op fysieke media verkrijgbaar en offline speelbaar blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
1 van de ultieme irritaties als het gaat om verzamelen voor mij is toch wel dat mensen/bedrijven stickers plakken op carts/boxes, en dan helemaal van die gigantische stickers vol over een label heen:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2h36glt.png

Had een game voor vrijwel niets op de kop kunnen tikken vanwege de gigantische sticker op de achterkant, waar een persoon ook zijn naam + telefoonnummer heeft geschreven (heb ik weg gehaald uit de foto uiteraard). Mijn oplossing was om maar de achterkant van de cartridge te vervangen met 1 van de dubbele games die ik nog heb liggen.

Door deze game zit ik nu wel op 51% naar een full PAL set N64 games. Gelukkig mis ik nog maar een paar dure titels en heb ik games als Conker's Bad Fur Day al in het begin (toen de game nog 20 euro was) gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xelfer Beter man! Die top-labels zou ik ook wel willen.

Erger me ook dood aan stickers, 'k ken zelfs een winkel die manuels dubbel vouwt, wat ik ook zei, ze luisteren echt niet. Ik kom daar in ieder geval nooit meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:48:
@Xelfer Beter man! Die top-labels zou ik ook wel willen.

Erger me ook dood aan stickers, 'k ken zelfs een winkel die manuels dubbel vouwt, wat ik ook zei, ze luisteren echt niet. Ik kom daar in ieder geval nooit meer.
De toplabels heb ik hier vandaan: http://www.ebay.com/itm/P...0b24a2:g:MEUAAOSwPYZU3mi7

Mocht je ze ook aan willen schaffen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:27
Dus je ergert je aan stickers maar plakt ze er zelf ook op? :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:19
Top label vind ik wel door de beugel kunnen :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Een vraag voor de kenners hier, aangezien ik niet zo in de GameCube markt thuis ben, maar is deze volgende advertentie niet vrij extreem aan de prijs....?

http://www.marktplaats.nl...c0ca719df&previousPage=lr

Ben zelf niet direct bekend met hele dure GC games, maar ik zie in eerste instantie niet direct veel meer waarde dan misschien 200 euro... Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:51:
Een vraag voor de kenners hier, aangezien ik niet zo in de GameCube markt thuis ben, maar is deze volgende advertentie niet vrij extreem aan de prijs....?

Ben zelf niet direct bekend met hele dure GC games, maar ik zie in eerste instantie niet direct veel meer waarde dan misschien 200 euro... Mis ik iets?
Ik zie sowieso al chibi robo, alle zelda's en een mario's en smash. Ook al zijn de laatste paar makkelijker te vinden zijn ze idioot in prijs voor zulke common games. Nintendo fanboys hebben de meest belachelijke bedragen over voor common meuk. Ook een complete donkey konga set wil nog wel eens voor wat gaan.

Te hoog? Ja. Maar ik weet zeker dat er fanboys zijn die dit er zo voor betalen, en geef hem dan eens ongelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het zelf ook veel te duur.

Hij heeft de maximale prijs van alles afzonderlijk genomen en het vervolgens opgeteld.

Zo werkt het niet als je alles in 1 koop wilt verkopen.

Voor de prijs die hij vraagt hadden Gotcha force, Ikaruga, Tales of Symphonia, Skies of Arcadia en Fire Emblem er ook wel bij mogen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Hmm, er zit dan wel een custom case op de Gamecube, maar het lijkt er op alsof dit figuur de retail prijs bij aanschaf heeft genomen, en dit dan met 1.5x heeft verhoogd. Er zit wel wat interresants tussen maar het is een hoop meuk, en wat Japans spul? (Wellicht een modded NTSC-J console? Hoewel er een Action Replay bij zit, dus misschien ook niet)

Nu weet ik het niet zeker, maar het lijkt er op dat er een Component kabel bij zit, welke vrij prijzig zijn.. Maar volledig waardeloos buiten NA gezien onze Scart vrijwel hetzelfde resultaat boekt.

Hoe je het ook went en keert, ik kom echt niet op die prijs uit.

Overigens is deze M vaker raar bezig, zijn/haar naam kom ik vaker tegen op forums, en schijnbaar bezit deze persoon ook over meerdere accounts. Heb hem ook wel eens mij grof zien overbieden om het daarna voor NOG meer te verkopen, terwijl ik al vrij dicht op de waarde zat. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Garfrost op 22-02-2016 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ah ja. Ik wist niet dat Chibi Robo een relatief zeldzame game was, is ook zo ongeveer de enige noemenswaardige game uit die lijst die ik zelf niet heb. Heb zelf al die games wel voor een normale/lage prijs in de loop der tijden bij elkaar gescharreld.

Ik zie die persoon zelf ook wel vaker dingen voor vrij hoge prijzen op Marktplaats zetten, maar aangezien ik niet heel veel van de GC weet vond ik het wel interessant om ff te checken of de prijzen daar een beetje realistisch zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Garfrost schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:46:
Hmm, er zit dan wel een custom case op de Gamecube, maar het lijkt er op alsof dit figuur de retail prijs bij aanschaf heeft genomen, en dit dan met 1.5x heeft verhoogd. Er zit wel wat interresants tussen maar het is een hoop meuk, en wat Japans spul? (Wellicht een modded NTSC-J console? Hoewel er een Action Replay bij zit, dus misschien ook niet)
Ding is sowieso omgebouwd dus vermoedelijk kan die wat meer dan de normale. Zie ook die grote map met games erbij. Dat zijn vermoedelijk gewoon allemaal kopietjes.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7

Als ik zelf kijk,

300 euro - 400 euro 450 aan de hoge kant door de extra's maar dat is aan de hoge kant. Mits in elk geval de zeldzamere games compleet zijn.

De controllers gameboy player en dergelijken zijn erg in prijs omhoog gegaan voor de gamecube.

Ik denk dat de persoon ook naar de troep games kijkt en deze er voor 5 euro per stuk bij op telt als niet meer is mijn enige verklaring de prijs is veel te hoog zelfs in retail setting als je de dure games voor de volle mep verkoopt.

In retail setting schijnen deze games nog 5 euro op te leveren. Niet dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
gast7 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:06:
[...]
De controllers gameboy player en dergelijken zijn erg in prijs omhoog gegaan voor de gamecube.
Ah zijn GC controllers meer waard geworden? Ik heb zelf nog wat van die Super Smash Bros GC controllers aangeschaft een tijdje terug, die waren maar 13 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:26:
[...]

Ah zijn GC controllers meer waard geworden? Ik heb zelf nog wat van die Super Smash Bros GC controllers aangeschaft een tijdje terug, die waren maar 13 euro per stuk.
zijn wel iets in waarde gestegen. Ik had het meer over de gamecube accesoires als geheel. De controllers waren half jaar terug wel een stuk meer waard door smash 4 dat is inmiddels wat ingezakt.

13 euro voor de smash controllers is trouwens een mooie aanwinst.

Ik dacht dat ze voor 29,99 nieuw nieuw werden verkocht?

[ Voor 16% gewijzigd door gast7 op 22-02-2016 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
gast7 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:31:
[...]

zijn wel iets in waarde gestegen. Ik had het meer over de gamecube accesoires als geheel. De controllers waren half jaar terug wel een stuk meer waard door smash 4 dat is inmiddels wat ingezakt.

13 euro voor de smash controllers is trouwens een mooie aanwinst.

Ik dacht dat ze voor 29,99 nieuw nieuw werden verkocht?
Ik heb ze uit Japan gehaald. Ze zijn nu wel iets duurder vanwege de wisselkoers zie ik.

Hier heb ik ze vandaan:
https://www.nippon-yasan....ler-smash-bros-white.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xelfer: Voor Gamecube (en Wii games zonder motion control) raad ik je aan om de Wavebird te gebruiken ipv de standaard Gamecube controller.

Je bent wel wat meer kwijt (omdat Nintendo het domweg uit productie gehaald heeft in de Wii era is de Wavebird extra populair geworden) maar hebt dan wel een top-controller voor Gamecube/Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:36:
@Xelfer: Voor Gamecube (en Wii games zonder motion control) raad ik je aan om de Wavebird te gebruiken ipv de standaard Gamecube controller.

Je bent wel wat meer kwijt (omdat Nintendo het domweg uit productie gehaald heeft in de Wii era is de Wavebird extra populair geworden) maar hebt dan wel een top-controller voor Gamecube/Wii.
Geef ik je ongelijk in.

Het is draadloos geen kabels dat is mooi maar voor de rest.

Het zit minder fijn (groter,) geen tril functie extra spel ervaring :+ . Voor spellen als super smash zul je minder presteren dankzij de kleine input lagg. ongeveer 1 frame aan lagg per input.

Voor normale games etc zou het geen probleem moeten zijn qua input lagg maar het is er wel.

Ik zelf zou voor de gewone gaan alleen al voor de tril functie.

De batterij duur is vrij lang bij de wave bird dat is wel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7: Bij welke games (op het vissen in Zelda na) is een trilfunctie van meerwaarde? Ik ken ze in ieder geval niet.

Die input lagg is mij nooit opgevallen dat zal ik moeten testen (kan best wat je zegt).

Voor mij blijft het iig een hele goede draadloze controller en draadloos is voor mij best belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:14:
@gast7: Bij welke games (op het vissen in Zelda na) is een trilfunctie van meerwaarde? Ik ken ze in ieder geval niet.

Die input lagg is mij nooit opgevallen dat zal ik moeten testen (kan best wat je zegt).

Voor mij blijft het iig een hele goede draadloze controller en draadloos is voor mij best belangrijk.
super smash, mario kart eigenlijk alle goeie games.

Als je crashed etc, het heeft geen meerwaarde zoals het vissen bij zelda or dark chronicle op de ps2 :+.
maar als je crashed etc dan is die tril functie toch wel leuk om te hebben. Als je iemand van de baan af knalt, speed boosts etc. Als je iemand raakt, als je zelf geraakt wordt afhankelijk van de hit licht of zware trilling. Spel ervaring is het woord wat je mist zonder deze functie.

Ik kan mij bijna geen goeie game voorstellen waarbij de trilfunctie de spelervaring niet vergroot.

Input lagg is 1 26ste van 1 seconde voor enkele games als super smash heb je er pas last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok meningen verschillen; Vind zelf trilfunctie alleen leuk als het gebruik ervan d.m.v een originele gimmick noodzakelijk is verder vind ik het juist alleen maar irritant en waar ik de optie heb in een game zal ik trilfunctie dan ook altijd uitzetten.

Off topic; gisteren avond voor het eerst in mijn leven Earthbound uitgespeeld; Was zoooooooo Epic, dat ik het geeneens kan omschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik gebruik expres geen Wavebird controllers. Draadloos voegt niets toe voor mij en de Wavebird is ook niet heel prettig om vast te houden vergeleken met een reguliere GC controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:19

Ik zou er zelf ongeveer 700 euro voor betalen. Dan komt het meeste door de games want ik vind 10,- per game wel redelijk waardoor je bij 60 games al op 600 euro zit. Dan nog alle hardware erbij... dan is 700 euro wel een net bedrag vind ik.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
brickvansteen schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:41:
[...]

Thanks! Probleem is dat ik gisteren aan de telefoon het store tegoed geaccepteerd heb. Achteraf na wat rondvragen spijt van. Ben nu weer in conclaaf met gameshop twente maar reken op niks. Verder inderdaad geen zin in juridische stappen. Mar punt is dat ik het inderdaad vaker ben tegengekomen en ben er nu een beetje klaar mee. Krijg je webshop gewoon op orde ( Tip aan webshops ;) )
gameshop twente is ook een zooitje ik heb er vaker besteld maar dan krijg je de verkeerde producten of er ontbreken onderdelen laatst ook met de actie 10 gameboy games gekocht en gevraagd om fotos want die waren niet op de site beschikbaar ik wacht tot de dag van vandaag nog op de foto,s ik betaal bij hun ook altijd via overschrijving zodat ik pas overschrijf als ik de fotos heb gezien of als ze antwoord hebben gegeven maar dat blijft tot nu toe uit

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
ik had even tussendoor een vraagje ik heb net een philips CDI 450 op de kop getikt en vroeg me af wat deze nu tegenwoordig doen in de verkoop? (ik heb al een CDI 450 dus vandaar mag hij weg)

op MP zie ik prijzen van enkele tientjes tot honderden euros en op ebay net ze.

de console is los zonder verpakking maar met alle kabels en een bedraade controller en eventueel en spel van de flintstones en in goede staat en werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:57:
[...]

Ik zou er zelf ongeveer 700 euro voor betalen. Dan komt het meeste door de games want ik vind 10,- per game wel redelijk waardoor je bij 60 games al op 600 euro zit. Dan nog alle hardware erbij... dan is 700 euro wel een net bedrag vind ik.
Hmm. Ik vind een prijs van X euro per game zelf nooit een goede manier om games te kopen, aangezien prijzen van games nogal fluctueren en een hoop games gewoon veel minder dan 5 euro per spel waard zijn. Een game als Fifa 06 voor de GC zit ik bv niet echt op te wachten en voor 1 euro zou ik die game gewoon lekker laten liggen in de winkel :). Zelf kijk ik altijd naar een globale waarde van de games die überhaupt iets waard zijn, en dan tel ik er nog een X bedrag bij op voor de rotzooi games.

Normaal gesproken zijn alle "dure" games ook wel voor een laag bedrag te vinden. Heb alle Zelda's (incl. de Big Box 4 Swords), Metal Gear Solid Twin Snakes, Tales of Symphonia, Paper Mario, alle Mario Party's (incl. de Big Box games) etc etc allemaal vrij eenvoudig voor een degelijke prijs kunnen vinden. Waarschijnlijk ook een prijs flink onder de prijs die gerekend wordt in deze advertentie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xelfer: Heb je Skies of Arcadia, Mario Superstar baseball, Gotcha force en Fire Emblem RD ook allemaal al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:22:
@Xelfer: Heb je Skies of Arcadia, Mario Superstar baseball, Gotcha force en Fire Emblem RD ook allemaal al?
Jup. Ik mis voornamelijk nog:
- Ikaruga;
- Mario Smash Football;
- Odama (om de Big Box set compleet te maken);
- Final Fantasy Crystal Chronicles (Big Box set);
- Mario Power Tennis.

Ben overigens niet van plan om een volledige set GC games te verzamelen hoor. Zelf kijk ik vooral naar titels die ik graag wil hebben. Ik heb volgens mij een stuk of 50 games voor de GC. Meeste games die ik heb zijn wel degelijke titels en geen sports crap zoals Fifa.

Games als Kirby's Air Ride en Baten Kaitos heb ik overigens voor 2 euro per stuk een keer op de kop getikt, voordat ik wist dat die spellen redelijk gewild waren :).

De Big Box Zelda is overigens wel de duurste retro game die ik ooit gekocht heb. Heb er 60 euro voor betaald, maar hij is wel factory sealed :).

[ Voor 7% gewijzigd door xelfer op 23-02-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Net bij de kringloop wawollie in utrecht vandaan die hebben momenteel een stuk of 40 big box pc titels liggen veel nog geseald en erg netjes heb al wel wat titels meegenomen maar kon niet alles meenemen ik spaar het ook niet maar dacht voor de lief hebber ze zijn 1,50 ps

Dus doe er je voordeel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:52:
[...]

Hmm. Ik vind een prijs van X euro per game zelf nooit een goede manier om games te kopen, aangezien prijzen van games nogal fluctueren en een hoop games gewoon veel minder dan 5 euro per spel waard zijn. Een game als Fifa 06 voor de GC zit ik bv niet echt op te wachten en voor 1 euro zou ik die game gewoon lekker laten liggen in de winkel :). Zelf kijk ik altijd naar een globale waarde van de games die überhaupt iets waard zijn, en dan tel ik er nog een X bedrag bij op voor de rotzooi games.

Normaal gesproken zijn alle "dure" games ook wel voor een laag bedrag te vinden. Heb alle Zelda's (incl. de Big Box 4 Swords), Metal Gear Solid Twin Snakes, Tales of Symphonia, Paper Mario, alle Mario Party's (incl. de Big Box games) etc etc allemaal vrij eenvoudig voor een degelijke prijs kunnen vinden. Waarschijnlijk ook een prijs flink onder de prijs die gerekend wordt in deze advertentie :).
dure titels altijd altijd voor een laag bedrag te vinden?

Dat valt helaas wel mee vooral voor bepaalde games.

2 - 3 jaar terug zou ik je gelijk geven.

Heb in die tijd alle 4 zelda's (op nummer 5 four swords na) voor niks aan de collectie weten toe te voegen en ook titels als ikaruga, Gotcha force, killer 7, meeste mario titels , pokemon titels etc. allemaal met vip punten overigens ook vele andere goede titels. Er waren veel meer kansen voor leuke gamecube deals die er nu haast niet zijn.

Laatste jaar slechts enkele titels weten toe te voegen voor de gamecube met vip points indien die er origineel bij zaten voor niks. Kirby's air ride, mystic heroes, F zero GX, lost kingdoms 2 en paper mario.

chibi robo heeft me dan wel helaas wel weer 20 euro gekost cib met vip punten maar wel recent.

De duurste gamecube game die ik heb gekocht is toevallig ook de zelda big box. Niet sealed maar 45 euro in nice staat. Tweede plek staat fire emblem path of radiance voor 40 cib met vip punten. Een paar ntc exclusives voor rond de 30 op derde plek, resterende games voor minder maar overgroot gedeelte voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
gast7 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 14:54:
[...]
dure titels altijd altijd voor een laag bedrag te vinden?

Dat valt helaas wel mee vooral voor bepaalde games.

2 - 3 jaar terug zou ik je gelijk geven.
Ja, soms is het wat lastiger en is geluk ook wel een vereiste. Duur is ook relatief natuurlijk. Duur zie ik als de standaard prijs die vaak voor games gevraagd wordt op Marktplaats/Ebay, maar 90% van de tijd is een game toch wel voor minder te vinden dan de "gangbare" marktprijs.

MGS Twin Snakes heb ik volgens mij een keer niet zo lang geleden van Marktplaats gekocht voor een euro of 15-17 incl. verzendkosten. Als ik zie dat veel mensen/shops er 40 voor vragen, dan vraag ik me wel af of die prijs überhaupt realistisch is. Vaak zie ik biedingen voor die game niet boven de 30 euro uit komen....
Pagina: 1 ... 62 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.