Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.636 views

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:22
Xyphoid schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:04:
Hoe hebben jullie je spellen ingedeeld?
Ik heb het nu zo. Met een aantal secties per serie. Alleen zegt mijn OCD dat dit rommelig is.
Maar als ik alles per console doe, dan zegt mijn OCD dat spellen van dezelfde serie niet bij elkaar staan.
De kast komt erg druk over. En dat is jammer, het leidt de aandacht af van je collectie.
Ik zou het ook indelen per console en dan per alfabet.
Dan vind je later ook alles weer direct terug zonder te zoeken.

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
zzattack schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:23:
Ja, maar als je een 2-chip hebt moet je ook de ook een clock switch inbouwen voor de chroma carrier anders heb je alleen zwart-wit beeld bij PAL games (NTSC50 is geen bestaand formaat).
[afbeelding]
Printje rechtsonderin heb ik hiervoor.
Dat klinkt voor mij als chinees :D
Maar goed, met de nodige hardware is het dus wel mogelijk begrijp ik. Zijn die printjes makkelijk in te bouwen?

(Retro) Game collectie

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10 04:45
Xyphoid schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:04:
Hoe hebben jullie je spellen ingedeeld?
Ik heb het nu zo. Met een aantal secties per serie. Alleen zegt mijn OCD dat dit rommelig is.
Maar als ik alles per console doe, dan zegt mijn OCD dat spellen van dezelfde serie niet bij elkaar staan.

Ik heb nog veel meer PS3, PS2, Gamecube, PS1, DS, Gameboy en Atari spellen, maar dit is de enige kast die op zolder past (de rest van de ruimte is een boekenkast met strips van mijn vrouw). Heb hem ook zelf moeten maken, want alle kasten waren te diep en te duur. Ik heb hierin de leukste spellen gezet. Ik moet nog plaats maken in de opbergruimte die je hebt onderaan waar het schuine dak begint op zolder. Daar ga ik de rest van de spellen zetten.

[afbeelding]

Foto is niet heel duidelijk, maar moest hem kleiner maken om hem te kunnen uploaden.
Per console, alleen de volgorde in mijn rek moet nog wat getweaked. Ik probeer de planken van alle kasten op gelijke hoogte te houden zodat het rustiger oogt. Nadeel is dat mijn Ikea Besta kastjes lastig zijn in te delen voor 3x NDS of Gameboy formaat.

Als je een serie wil displayen, zou ik een vitrinekast of iets dergelijks daarvoor gebruiken. De spellen kun je dan ook wat interessanter uitstallen.

*zucht*
Waarom denkt overigens iedere PSP verkoper dat zijn PSP meer dan 50 Euro moet opleveren. Nintendo DS kan ik zonder problemen kopen voor 20 a 30 Euro in doos met spellen erbij. Toch een mentaliteitsverschil tussen de Nintendo en de Playstation generatie??? }:O

Voor de prijzen die het gros vraagt, kan ik zo de Gamemania of Usedproducts binnen lopen en een PSP mee nemen... Soms nog goedkoper ook + garantie. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Flozem op 11-02-2016 20:00 ]

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Flozem schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:51:
[...]
*zucht*
Waarom denkt overigens iedere PSP verkoper dat zijn PSP meer dan 50 Euro moet opleveren. Nintendo DS kan ik zonder problemen kopen voor 20 a 30 Euro in doos met spellen erbij. Toch een mentaliteitsverschil tussen de Nintendo en de Playstation generatie??? }:O

Voor de prijzen die het gros vraagt, kan ik zo de Gamemania of Usedproducts binnen lopen en een PSP mee nemen... Soms nog goedkoper ook + garantie. 8)7
Dagobert Duckjes zijn het allemaal :). Zwemmen in het goud willen ze.

"heeft nieuw xxx euro gekost, dus nu mag ie weg voor 10 euro minder"
"bieden naar waarde"

Bij de NDS zijn er toch meer aanbieders en ook veel huismoeders die de DS van hun zoon/dochter verkopen.

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-10 17:05
Bruiser schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:27:
[...]
Zijn die printjes makkelijk in te bouwen?
Je moet een aantal pinnen van een aantal ic's met best wel kleine pitch optillen. Of dat moeilijk is laat ik in het midden, hangt er maar net vanaf wat voor apparatuur je beschikbaar hebt en hoe lomp/secuur je bent.

• Flozem

• xelfer
  • Niet online
Ziet er leuk uit, maar holy #$&@#$ wat een clickbait aids.

"This Guy Clicked On A Link, You Won't Believe What Happens Next!".... click through this 23 page slideshow to find out.

• Flozem
Lol ja - lijkt IGN wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
zzattack schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 22:26:
[...]

Je moet een aantal pinnen van een aantal ic's met best wel kleine pitch optillen. Of dat moeilijk is laat ik in het midden, hangt er maar net vanaf wat voor apparatuur je beschikbaar hebt en hoe lomp/secuur je bent.
Hmm, ik vermoed dat het met een standaard soldeerboutje niet gaat lukken :p
Doe jij ombouw voor anderen?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-10 17:05
Sure, stuur maar DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Blijf het mooi vinden, dit topic volgen.

Zelf dus nog niet echt een collector (meer een beginnend speedrunner, en daar wordt meestal het originele spel op de originele console vereist), maar vandaag wel Donald in Maui Mallard voor de SNES binnen gekregen (via Ebay gekocht). Dat is het eerste spel waar ik mee begonnen ben om te speedrunnen, alleen dan op de emulator. Nu dus speelbaar op m'n SNES :D

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Nice. Heb zelf niet zo veel verstand van speedrunnen, maar maakt het uit of je een spel op PAL of NTSC speelt als het gaat om de speedrun en de tijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xelfer schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:46:
Nice. Heb zelf niet zo veel verstand van speedrunnen, maar maakt het uit of je een spel op PAL of NTSC speelt als het gaat om de speedrun en de tijden?
NTSC loopt sneller ja, dus dat maakt zeker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04:23
Vaak wordt de originele japanse versie gebruikt voor een speedrun.

Snellere tekst

Super mario 64 lijkt me niet super leuk om een speed run van te doen.

Veel te veel oefenen om een goede run neer te zetten, en natuurlijk de voorbereiding hoelang je erover gaat doen voordat je eindelijk aan zo een run gaat beginnen.

[ Voor 58% gewijzigd door gast7 op 13-02-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Het ligt echt enorm aan het spel, in sommige gevallen wordt zelfs een Franse localisatie gespeeld, of idd een PAL versie vanwege een specifieke glitch, etc. Maar het overgrote deel wordt de NTSC of de Japanse versie idd gebruikt. Zo ver zit ik er nog niet in, al heb ik sinds kort wel aangetrouwde familie die in Amerika zit, dus ik zou denk ik wel aan NTSC spul kunnen komen. Ik begin gewoon met PAL en als ik er echt hinder van ondervind, dan ga ik wel wat NTSC zoeken.

Scheelt volgens mij wel enorm qua prijzen, volgens mij was NTSC bij veel games wel stukken goedkoper dan de PAL versies (met een paar uitzonderingen die echt de andere kant op schieten).

Ik vind het echte verzamelen dan ook een beetje een hoge drempel hebben nu, veel games zijn in handen van handelaren die flinke prijzen vragen, en dan vaak ook alleen maar cartridges. Het mooie vind ik juist als je een kast hebt met de doosjes er nog bij (daarom ben ik blij dat m'n ma vrijwel alle doosjes enorm goed bewaard had).

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Grumpmeister:

Laatst zag in dat het speedrun worldrecord van de SNES classic Earthbound 3:56:27 is.

Helaas kan in er geen beeldmateriaal van vinden en lijkt mij die tijd nogal ongeloofwaardig.

Wat denk je? Zou het mogelijk zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grumpmeister
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 16:36:
@Grumpmeister:

Laatst zag in dat het speedrun worldrecord van de SNES classic Earthbound 3:56:27 is.

Helaas kan in er geen beeldmateriaal van vinden en lijkt mij die tijd nogal ongeloofwaardig.

Wat denk je? Zou het mogelijk zijn?
Het is zelfs lager, 3:54:11

Hier is de video te zien:
YouTube: Earthbound Any% Glitchless Speedrun in 3:54:11

Edit:
Hier kan je alle runs vinden (en vrijwel alle WR's van andere games, zijn wel enkele games die niet dit systeem gebruiken (volgens mij wat Mario games, etc.), en niet alle games zijn 100% up to date)

[ Voor 18% gewijzigd door Grumpmeister op 13-02-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aardig gek; ik ga vanavond even uitgebreid checken zodra de visite weg is.

Thnx voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
Exorcist schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 12:54:
[...]

NTSC loopt sneller ja, dus dat maakt zeker uit.
NTSC middels een converter op een PAL apparaat loopt beduidend langzamer volgens mij. Zo rond de 83%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Flozem schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:51:
[...]
*zucht*

Ik kwam nog een goeie deal voor jou tegen:
http://www.marktplaats.nl...c0ca719df&previousPage=lr

;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gast7
Mijn aankoper van afgelopen tijd maar vooral van de afgelopen twee weken. Vrij mooie aankopen. Ik heb het beter gehad maar dit is alsnog vrij leuk om toe te voegen voor deze prijzen.

Mijn snes en nes toevoegingen van de laatste 1,5 maand enkel secret of evermore heeft mij geld gekost. 28,40 uiteindelijk wel compleet in doos met kaart.

Zelfde geldt voor de rest allemaal compleet en in vrij mooie staat tevens allemaal FAH of pal ukv op de donkey kong na die vreemd genoeg wel een engelse doos heeft

Ook vele ps1 en ps2 games toegevoegd aan de collectie maar dat zal ik maar niet posten iets te veel van het goede. maar ook wat gameboy spul wel vrij weinig van dat zoals mega man Xtreme cib.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/24xmbcy.jpg

Mijn recente toevoegingen. onderstaande van een game winkel heeft me uiteindelijk niks gekost, waren leuke prijzen. en alles uiteraard compleet in doos.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2irte8n.jpg

Ook onderstaande alles cib uitstekende staat van meerdere deals gratis in de collectie kunnen toevoegen

Ok niet allemaal gratis onderste 4 ps2 games hebben mij 6,25 euro incl verz per stuk gekost :*)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/35mjcic.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 13-02-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brickvansteen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 10:46
gast7 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 19:20:
Mijn aankoper van afgelopen tijd maar vooral van de afgelopen twee weken. Vrij mooie aankopen. Ik heb het beter gehad maar dit is alsnog vrij leuk om toe te voegen voor deze prijzen.

Mijn snes en nes toevoegingen van de laatste 1,5 maand enkel secret of evermore heeft mij geld gekost. 28,40 uiteindelijk wel compleet in doos met kaart.

Zelfde geldt voor de rest allemaal compleet en in vrij mooie staat tevens allemaal FAH of pal ukv op de donkey kong na die vreemd genoeg wel een engelse doos heeft

Ook vele ps1 en ps2 games toegevoegd aan de collectie maar dat zal ik maar niet posten iets te veel van het goede. maar ook wat gameboy spul wel vrij weinig van dat zoals mega man Xtreme cib.

[afbeelding]

Mijn recente toevoegingen. onderstaande van een game winkel heeft me uiteindelijk niks gekost, waren leuke prijzen. en alles uiteraard compleet in doos.

[afbeelding]

Ook onderstaande alles cib uitstekende staat van meerdere deals gratis in de collectie kunnen toevoegen

Ok niet allemaal gratis onderste 4 ps2 games hebben mij 6,25 euro incl verz per stuk gekost :*)

[afbeelding]
Mooie aanwinsten! Vooral jaloers op Dracula's Curse en Secret of evermore :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:42

Reintji

(2 x dad)²

Ben nog opzoek naar een GBA Micro Famicom. Wellicht iemand een boxed exemplaar te ruil? Heb oa nog een aantal dubbele GBA NES Classics, waaronder Metroid en paar andere gesealde.

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7: Nightshade ♥!! Zo jammer dat de pal version niet ook gewoon Kunoichi heet (Japans voor vrouwelijke ninja)

Is phantom brave een pal game? Ik zag er ooit eens wii cover van gepubliseerd door rising star games (ipv Koei) maar heb de game nmlk nog nooit op geen enkele console kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
LOL.... Lijkt overigens nog verkocht ook. 8)7

Ik heb inmiddels maar een PSP 2004 en Megaman Maverick Hunter bij Press-startgames.com gekocht met 10% eraf. Dan kan ik in ieder geval mijn PSP games spelen totdat ik een 3004 in goede staat voor een normale prijs vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
brickvansteen schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:33:
[...]

Mooie aanwinsten! Vooral jaloers op Dracula's Curse en Secret of evermore :D
Bedankt castlevania III is wel de moeilijkste voor de nes console om te krijgen

@consoles4life

Phantom brave voor de ps2 is een pal game

De wii versie is inderdaad enkel in Amerika uitgebracht die tevens niet helemaal hetzelfde is maar een remake van de ps2 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
gast7 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:31:
[...]

Bedankt castlevania III is wel de moeilijkste voor de nes console om te krijgen
Mooi spel ook.

Staat samen met Gargoyle's Quest 2 en Simon's Quest op mijn lijstje om nog voor de NES aan te schaffen. Maar ik wacht wel totdat ik er een keer voor een goed prijsje tegenaan loop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Flozem schreef op zondag 14 februari 2016 @ 14:47:
[...]

Ik heb inmiddels maar een PSP 2004 en Megaman Maverick Hunter bij Press-startgames.com gekocht met 10% eraf. Dan kan ik in ieder geval mijn PSP games spelen totdat ik een 3004 in goede staat voor een normale prijs vind.
Waarom persé een 3004?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Beter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
[...]
Dat zou wel echt bizar zijn :o. Op Marktplaats zitten wel de meest vreemde mensen.

Ik had vandaag ook weer een bijzondere interactie met een verkoper.

Ik bied 5 euro op WarioWare SmoothMoves (Wii), een spel die 6 euro kost bij de UsedProducts en verder ook vaak genoeg voor <7,50 euro te vinden is.

Reactie verkoper:
Sorry das echt te weinig
(geen aanhef, interpunctie etc. uiteraard)

Ik reageer:
Aangezien het spel voor 6 euro te koop is bij online winkels, haal ik het spel liever daar dan meer te bieden bij een particuliere verkoper zonder garantie.
Succes met de verkoop.
(de aanhef en signature heb ik weggehaald om de quotes klein te houden, maar uiteraard schrijf ik wel degelijke berichten)

Verkoper:
Ik zie hem voor 23,95 staan
Ik:
Op marktplaats staan er meerdere voor onder de 7,5/10 euro en bij een webwinkel is hij 6 euro.
Als u er graag rond de 23,95 euro voor wilt krijgen, dan is dat uiteraard uw goed recht. Hopelijk snapt u wel dat ik geen prijs zal bieden richting de 20-25 euro als ik het spel ergens anders beduidend goedkoper kan krijgen.
Verkoper:
Ok
Echt, iedere keer als ik op Marktplaats kijk dan daalt mijn vertrouwen in de mensheid met een paar procent.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@xelfer: Ik begrijp je volkomen en leef met je mee, maar tegelijkertijd ga ik wel stuk van 't lachen door je post XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
ach je moet je ook in die personen inleven.

Denk je eens in hoeveel het de verkoper zelf heeft gekost toen der tijd.

Ik snap best met grote ps2 lots van 50+ troep games dat ze varierend soms 10 tot 30 euro per game willen aangezien het ze zelf meer heeft gekost dan dat per spel.

Het heeft ze toch vaak honderden euro's tot soms wel duizend + gekost en dan is het toch vrij moeilijk voor veel mensen dat het nu haast niks meer waard is.

ps ik zat ook op wario ware voor de wii te jagen helaas geen succes voor 5euro :')

Ik kom het vast uiteindelijk wel eens tegen in gewenste staat in een lot etv, het is vrij gemakkelijk te vinden hoewel wii lots eigenlijk vrij moeilijk te vinden zijn dat valt toch vies tegen.

[ Voor 26% gewijzigd door gast7 op 14-02-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Laatst online: 03-10 06:59
[...]

net 1 geplaatst in V&A ;)

V&A aangeboden: Sony PlayStation Portable Slim & Lite (PSP-3004) Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:36:
@xelfer: Ik begrijp je volkomen en leef met je mee, maar tegelijkertijd ga ik wel stuk van 't lachen door je post XD
Ja ach, ik vind het uiteindelijk ook wel hilarisch hoor :).
gast7 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:29:
ach je moet je ook in die personen inleven.

Denk je eens in hoeveel het de verkoper zelf heeft gekost toen der tijd.

Ik snap best met grote ps2 lots van 50+ troep games dat ze varierend soms 10 tot 30 euro per game willen aangezien het ze zelf meer heeft gekost dan dat per spel.

Het heeft ze toch vaak honderden euro's tot soms wel duizend + gekost en dan is het toch vrij moeilijk voor veel mensen dat het nu haast niks meer waard is.

ps ik zat ook op wario ware voor de wii te jagen helaas geen succes voor 5euro :')

Ik kom het vast uiteindelijk wel eens tegen in gewenste staat in een lot etv, het is vrij gemakkelijk te vinden hoewel wii lots eigenlijk vrij moeilijk te vinden zijn dat valt toch vies tegen.
Ja dat is idd de denkfout. Mensen denken dat een game X euro waard is omdat ze er ooit meer dan X voor betaald hebben. Ze denken dat ze als aanbiedende partij de prijs zomaar kunnen bepalen. Ook als je ze er dan op wijst dat de game 4-5 keer minder waard is, dan houden ze vast aan hun prijs.

Is uiteraard prima, maar dan verwacht ik dat ze die game nooit zullen verkopen.

En Wii games zijn over het algemeen vrij eenvoudig aan te komen. Tenzij je limited edition versies van RPGs wilt, hoef je vaak niet meer dan 5 euro per game te betalen. De Wii is sowieso de console die het meest te koop aangeboden wordt, helaas vaak wel met een hele berg crap games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:35
xelfer schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:14:
[...]

Dat zou wel echt bizar zijn :o. Op Marktplaats zitten wel de meest vreemde mensen.

Ik had vandaag ook weer een bijzondere interactie met een verkoper.

Ik bied 5 euro op WarioWare SmoothMoves (Wii), een spel die 6 euro kost bij de UsedProducts en verder ook vaak genoeg voor <7,50 euro te vinden is.

Reactie verkoper:

[...]

(geen aanhef, interpunctie etc. uiteraard)

Ik reageer:

[...]

(de aanhef en signature heb ik weggehaald om de quotes klein te houden, maar uiteraard schrijf ik wel degelijke berichten)

Verkoper:

[...]

Ik:

[...]

Verkoper:

[...]

Echt, iedere keer als ik op Marktplaats kijk dan daalt mijn vertrouwen in de mensheid met een paar procent.... |:(
Ken dat maar al te goed helaas, zo zag ik van de week een PS Vita op marktplaats met FIFA voor 200 euro.

Dus ik reageerde voor de gein (al heb ik al een Vita) en ook hier precies hetzelfde "ja maar ik heb 250 euro voor betaald! En hij is nu 200 nieuw!"

Juist, 200 euro voor een NIEUWE met GAMES.

Maar mensen leren het nooit, overigens gaat dit ook de andere kant op, ik had een hele mooie laptop van 5 jaar met 8gb ram, rappe i5, en een nette videokaart met een 750gb schijf met accu die nog 3 uur op een lading werkte, ik wou 100 euro ervoor, prima prijs.

Ik kreeg een lading aan emails van mensen die 20 euro bieden of die gewoon mij achteraf als ik nee zei kapot schelden van top tot teen dat het veel te dure troep is en dat op marktplaats veel betere laptops voor minder zijn, mag wel zo wezen maar voor diezelfde 100 euro verkochten mensen niet eens een dual core hier (binnen 25km) dus hoezo "te dure troep".

(Laptop is verkocht, nota bene aan een ict'er die dat een nette laptop vond voor die prijs)

Marktplaats is gewoon een zooitje geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
I see :)
Dan zal ik eens moeten checken welke versie ik heb...

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:35
Even nagekeken, blijkbaar zijn alle 3 PSPs thuis de 3004 model :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Hier ook zulke ervaringen met marktplaats.
Had een Gameboy (met Mario en Donkey Kong) gevonden bij het opruimen.. Wou ik me kinderen mee kennis laten maken, die vonden het wel leuk maar het scherm vonden ze te donker.

Heb ik 2 GB Colors gehaald (was in de veronderstelling dat deze wel backlight hadden). Met het verkopen van de eerdere GB echt aso's meegemaakt :(

Nu wil ik een DS Lite halen en de 2 GBC's weer verkopen, maar heb er sterke twijfels bij om dit nog via mp te doen..

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GS88 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 07:52:
Had een Gameboy (met Mario en Donkey Kong) gevonden bij het opruimen.. Wou ik me kinderen mee kennis laten maken, die vonden het wel leuk maar het scherm vonden ze te donker.

Heb ik 2 GB Colors gehaald (was in de veronderstelling dat deze wel backlight hadden). Met het verkopen van de eerdere GB echt aso's meegemaakt :(

Nu wil ik een DS Lite halen en de 2 GBC's weer verkopen, maar heb er sterke twijfels bij om dit nog via mp te doen..
Mwa, gewoon filteren op taalgebruik voorkomt al een heleboel. Mensen die beleefd mailen kun je gerust beantwoorden. Mensen die niet verder komen dan een bedrag, zin zonder aanhef/interpunctie etc. gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 19:42
Ntsc (29,97 fps) loopt 20% sneller dan pal (25 fps). Pal heeft een hogere verticale resolutie (576) dan ntsc (480) en pal heeft stabiele kleuren. Die old skool home computers en consoles gebruiken dat videosignaal als snelheidscontrole/integraal onderdeel van gameloop. Goede conversies passen de gamelogic hierop aan. Snelle/simpele conversies doen niets. Sonic 1 pal is trager incl de muziek en heeft balken boven en onder (zie daar je verloren pal scanlines)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst 2 beschadigde DS Lite's gekocht. (Kapot top scherm en kapot touchscreen) En na het de-monteren was ik echt verbaast dat ze het uberhaupt nog deden. Wat een smerige bende ! Het plastic was verroest. 8)7

Kijk dus goed naar in welke staat de DS Lite's zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Nog een niet-retro tip voor mensen die retro games een warm hart toe dragen:

Ori & The Blind Forest (2014, PC en Xbox One)

Heerlijke Metroidvania achtige platform game. Prachtige graphics, uitstekend geluid en uitdagende gameplay. Ook een goede game voor mensen die van speedrunnen houden.

Heb hem zelf gisteren voor de 4e keer uitgespeeld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:04
xelfer schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:43:

Heerlijke Metroidvania achtige platform game. Prachtige graphics, uitstekend geluid en uitdagende gameplay. Ook een goede game voor mensen die van speedrunnen houden.

[video]

Het heeft wel wat weg van Never Alone (of andersom, misschien ;)).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:43:

[video]

Ziet er zeker erg leuk uit zeg; als ik aan current gen gaming zou doen dan had ik 'em zeker willen spelen.

Heb zelf nog wat retrobased game tips voor past gen systems:

Trials HD/Limbo/Splosionman triplepack-xbox 360. Terraria-xbox 360 ps3. Popcap hits 1 en 2-xbox 360. Outland/From dust/Beyond good & evil triple pack- xbox 360. Capcom digital collection-Xbox 360. Tower of guns-ps3. Ducktales remastered-PS3. Strider 2014- ps3 (Japan only) Dragon's Crown-ps3. Bit trip complete-wii. Metal slug anthology-wii-ps2. Kim possible-ps2. a Boy and his blob-wii. Teslagrad-ps3-Wii U. Dodonpachi ressurection-Xbox 360. Akai Katana-Xbox 360. Death smiles-Xbox 360. Under defeat-Xbox 360 ps3. Best of psn vol.1 (ntsc import)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Dodonpachi Ressurection ook als PAL uitgekomen? Heb Akai Katana en Deathsmiles redelijk veel gespeelt en wil die ook zeker nog proberen, maar hier nergens te vinden voor normale prijzen. Net als Deathsmiles 2 christmas. Is regio vrij alleen in de us uitgekomen maar hier niet te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:38:
Is Dodonpachi Ressurection ook als PAL uitgekomen?
Ja. Ik heb hem PAL voor de Xbox360:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2sg04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7

Ik weet niet precies wat voor ervaring je hebt gehad maar ik gok dat het over de biedingen gaat.

Over het algemeen zijn de losse gameboy en gameboy color consoles heel weinig waard. je zult er vaak slechts 10 euro per console voor krijgen of minder met wat geluk wat meer, maar vertrouw daar niet op. Er is veel te veel aanbod van deze losse handhelds. In doos is het een ander verhaal maar die zijn er niet zoveel in mooie staat.

Lage biedingen voor deze losse handhelds zijn vrij normaal ze zijn niet zo veel waard.

@Xelver Blind forest is inderdaad een game waar ik van heb gehoord. Lijkt me een leuke game maar ik heb zelf veel te veel goede retro games die nog uit moet spelen. Er zijn wel meer van dit soort retro games die nu gemaakt worden maar ik denk niet dat ik ze er ooit bij ga pakken tenzij ik erg veel tijd heb.

Op de nieuwe castlevania na dan Bloodstained: Ritual of the Night daar maak ik wel een uitzondering op _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door gast7 op 16-02-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Marktplaats is nogal wisselvallig, toevallig pas geleden nog een figuur wat een afspraak gemaakt heeft met mij over prijs, ik betalen en dan de volgende dag komen met "Er heeft iemand 25 meer geboden, 30 Euro en het is van jouw." Meteen geld terug gevraagd, bleek dat hij helemaal geen andere verkoper had maar er achter kwam dat één van de spellen geld waard was. Mafkees. Aan de andere kant, ook wel eens een paar mooie dingen er vanaf gekregen zonder gedoe met een verkoper die blij was dat er nog een gek was die er geld wilde neerleggen voor de voor zijn idee oude meuk. :)

Heb overigens ook nog een klein stapeltje dubbele spellen welke ik wel eens kwijt kan.. Maar ben steeds te lui om ze daadwerkelijk aan te bieden. :+

Hoe dan ook, laatste tijd niet veel retro spullen. Ben momenteel de Vita/WiiU collectie wat aan het uitbreiden. Die zijn nogal mager. Heb wel nog twee NeoGeo Pocket spellen opgepikt van Press-Start.. Eentje welke ik echt wilde hebben, en een ander welke toevallig ook in Clamshell aanwezig was. :) Zullen vanavond denk binnenkomen.

En over Ori, welk platform is deze het meest speelbaar op? Zat er zelf ook aan te denken, maar heb werkelijk geen zin om mijn PS4 te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Garfrost op 16-02-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Garfrost schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:56:
En over Ori, welk platform is deze het meest speelbaar op? Zat er zelf ook aan te denken, maar heb werkelijk geen zin om mijn PS4 te gebruiken.
Hij is speelbaar op Windows (Steam gok ik) en Xbox One. De game zou ook nog uit moeten komen voor de Xbox360, maar dat is tot op heden nog niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Hmm, zal eens kijken naar de Xbox One variant dan. Heb ooit een hoop games op Steam aangeschaft, maar na een keer onterecht verbannen geweest te zijn en bijna 200+ games kwijt geraakt te zijn is het toch niet zo'n fijn idee meer. Als je men dan van de service verband, verban ze van de winkel en de community.. maar behoud de aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7 Maak ook maar een uitzondering voor Mighty no. 9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 09:36
@mighty 9
Kan erg leuk worden, mits die uitkomt!
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:19:
[...]
Ziet er zeker erg leuk uit zeg; als ik aan current gen gaming zou doen dan had ik 'em zeker willen spelen.
Heb zelf nog wat retrobased game tips voor past gen systems:

Trials HD/Limbo/Splosionman triplepack-xbox 360.
Heerlijke games, vrijdag nog wat Trials gespeeld, vergeet ook de sequels niet!
*snip veel fijne games waar ik niets aan toe te voegen heb*
Strider 2014- ps3 (Japan only)
Err volgens mij is de strider remake ook uitgekomen voor 360/one en de ps4 (was een plus titel daarop volgens mij?)
*idem snip*
Bit trip complete-wii.
Bit trip runner speel ik af en toe op pc, simpel maar oh zo leuk, wel pittig!
*idem snip*
Death smiles-Xbox 360.
Die is mij wel is aangeraden, maar nooit naar gekeken, ga toch is kijke of ik die 2e hands ofzo te pakken kan krijgen!
*idem snip*

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat: De sequels van Trials HD heb ik expres niet benoemd omdat die (naar mijn weten) digital download only zijn.

Al mijn benoemde games zijn retail versions. Zover ik weet weet is Strider 2014 alleen in Japan als retail uitgebracht op de ps3. Zelf heb ik 'em toen bij Play-Asia besteld.

Was wel schrikken trouwens! De eerste keer dat ik iets buiten de EU bestelde en ik moest dik 20 euro betalen voor douane kosten (of zoiets) anders kreeg ik m'n pakketje niet.

Mighty no.9 heb ik in pre order staan voor de Wii u terwijl ik nog altijd geen Wii u heb. (Komt goed)

Death smiles is een te gekke Jap style over the top shoot em up. Zeker een must have als je van t genre houdt.

Tower of guns (ook op ps4) raad ik trouwens ook aan: Een FPS met regenerated levels. De gameplay voelt aan als de originele Doom en Quake games.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

gast7 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:04:
[...]

Ik weet niet precies wat voor ervaring je hebt gehad maar ik gok dat het over de biedingen gaat.

Over het algemeen zijn de losse gameboy en gameboy color consoles heel weinig waard. je zult er vaak slechts 10 euro per console voor krijgen of minder met wat geluk wat meer, maar vertrouw daar niet op. Er is veel te veel aanbod van deze losse handhelds. In doos is het een ander verhaal maar die zijn er niet zoveel in mooie staat.

Lage biedingen voor deze losse handhelds zijn vrij normaal ze zijn niet zo veel waard.
Nee, over biedingen of de waarde ging het niet. Hoefde er sowieso al niet de hoofdprijs voor, het ging er oa om dat er vooraf een prijs was afgesproken en dat ik duidelijk in de advertentie vermelde dat er geen spel bij zat (had wel een foto van de GB in de advertentie met Mario aan, om te laten zien dat ie t deed ).

Gast komt langs; wilt de helft minder betalen en eist dat het spel erbij zit. Dat ging dus niet door met hem. :)

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
[beetje ot]
Ik heb digital volledig omarmd. Zal vast wel balen als die zooi uitgaat, maar ik vermoed dat je dan een trials fusion net zo makkelijk als ' rom' binnenhaalt als nu nes super mario.
Trials fusion is op ps4 overigens ook als fysieke game te koop geweest, ik weet dit omdat ik hier op vraag en aanbod er een gezien heb, die ik steeds uitstelde en weg was op het moment dat ik toch wilde kopen.

En wellicht ook niet, maar dan wsl ala de virtual console. Zo heb ik laatst gradius 5 die ik al tijden voor mijn ps2 wilde via de ps3 als download kunnen kopen voor 5 piek........en ik heb in dit forum al vaker verteld, dat ik de ps3 met goed werkende controller en hdmi kabel op mijn main tv dan fijner vind dat mijn oudere controller op mijn crt bak via composiet.

Wat dat betreft vertrouwen in de toekomst. Het is meer de angst of we nog wel een leefbare planeet hebben, als aan die voorwaarde voldaan komt het gamen vast ook wel goed ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:24:
@Sagat: De sequels van Trials HD heb ik expres niet benoemd omdat die (naar mijn weten) digital download only zijn.
*snip*

[ Voor 11% gewijzigd door Sagat op 16-02-2016 18:02 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Toevallig niemand een US snes (1-chip model) te koop?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Sagat: bij mij is digital only iets waar Ik nog altijd de rillingen van krijg.

Spookverhalen over mensen die hun steamlibrary volledig kwijtraken ervaar ik als beangstigend.

Op consoles ben ik ook angstig: Wat nou als ik bv. Veel games op mijn ps3 heb staan (wat me flink moeite en geld gekost heeft) vervolgens gaat mijn ps3 stuk, koop ik een nieuwe maar ondertussen heeft Sony de ondersteuning voor de ps3 beëindiging, dan ben ik toch al mijn digital games voorgoed kwijt?

Het is bij mij geeneens puur dat ik alles perse fysiek in mijn bezit wil hebben wat games betreft maar ik ben wel zo dat ik vaak een bui heb om ineens spontaan een game te spelen die ik al 15 jaar niet gespeeld heb en of ik de zekerheid heb dat dan ook kan bij een digital library 15 jaar later weet ik niet. Ben bang van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ik koop ook geen digital games, net voor dezelfde reden als hierboven...

Mij nochtans vroeger op de Wii moeten inhouden toen al die klassiekers uitkwamen voor de virtual console.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 19:42
Jep geen digital games voor mij als het even kan. Ook niet omdat je ze niet kunt uitlenen/ruilen/doorverkopen/verzamelen en erg afhankelijk bent van het aanwezig zijn van het specifieke distributieplatform. Zeker bij consoles nog een groter probleem dan bij pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:39:

Spookverhalen over mensen die hun steamlibrary volledig kwijtraken ervaar ik als beangstigend.

Op consoles ben ik ook angstig: Wat nou als ik bv. Veel games op mijn ps3 heb staan (wat me flink moeite en geld gekost heeft) vervolgens gaat mijn ps3 stuk, koop ik een nieuwe maar ondertussen heeft Sony de ondersteuning voor de ps3 beëindiging, dan ben ik toch al mijn digital games voorgoed kwijt?

Het is bij mij geeneens puur dat ik alles perse fysiek in mijn bezit wil hebben wat games betreft maar ik ben wel zo dat ik vaak een bui heb om ineens spontaan een game te spelen die ik al 15 jaar niet gespeeld heb en of ik de zekerheid heb dat dan ook kan bij een digital library 15 jaar later weet ik niet. Ben bang van niet.
Met name het laatste. Over x jaar pak ik misschien spellen uit de kast die dan xx jaar oud zijn en hoogstwaarschijnlijk digitaal niet meer aangeboden. Dan ben je afhankelijk van de HDD waar ze wellicht nog wel op opgeslagen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Exorcist: Wat ik nog het schandaligste vind is de "code in a box" verkoop.

Zonder nog een WiiU te hebben bouw ik alvast een stukje WiiU game library op en kocht ik Mario vs Donkey Kong.

Lag er een mooi WiiU hoesje in de brievenbus waar op stond dat er een voucher in zat!?

Het was een normale gamecase en toch geen geen game disc erin; Je gaat toch geen lege hoesjes in je gamekast zetten?

Heb de game dan ook meteen teruggestuurd.

De reden dat ik ook nog geen WiiU heb aangeschaft is omdat de WiiU in eerste instantie geleverd werd met een voorgeïnstalleerde game.

Ik heb dus expres gewacht totdat Nintendo WiiU's ging verkopen inclusief een fysieke game met gamecase.

Alle Mariokart games hebben maar de nieuwste niet op disc vond ik maar niks, en m'n ps3 en Xbox 360 library's zijn zo groot dat uitstel van aanschaf makkelijk vol te houden is voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
@Consoles4life!, Het was willekeur met de WiiU. De ene bundel komt met een digitale game en de andere met een fysieke. Ik heb niet veel WiiU spellen, maar gelukkig zijn de geen welke ik heb allemaal fysiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ori & The Blind Forest is 1 van de 3 games in mijn leven die ik digitaal gekocht heb :). Alle andere games heb ik allemaal fysiek gekocht en de download only games heb ik gratis verkregen (bv via Playstation +).

Digitaal is gewoon slecht voor de consument. Je krijgt geen game, maar een licentie voor het spelen van een game. Als de game distributeur besluit jou de toegang te weigeren of de dienst op te zeggen, dan heb je geen poot om op te staan.

Nee, ik koop mijn games wel gewoon op een schijfje :).

Om de reden van controle op het systeem bouw ik ook zoveel mogelijk mijn consoles om met chips en softmods/CWFs. Niet om de games te piraten (doe ik serieus nooit), maar gewoon om zoveel mogelijk van de macht bij console boeren weg te halen.

[ Voor 19% gewijzigd door xelfer op 16-02-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:39:

Ik moet eigenlijk zeggen qua digitale games op steam. Als je eens keer die hele library kwijt raakt dat het toch wel mee moet vallen.

Laten we eerlijk zijn dat 90% als niet meer van die games niet meer gespeeld wordt. Weet ik vrijwel zeker voor steam gamers. En als je die games toch al niet meer speelt en ze zijn digitaal dan ben je dat geld toch al kwijt. Qua tweedehands markt vang je ook niet veel voor een steam account met veel games.

Vaak worden de nieuwste games enkel nog gespeeld en de oude niet omdat je er dan geen zin meer in hebt zo werkt dat. De stereo type steam gamer heeft veel meer games dan die kan spelen. Vaak wordt een vrij klein percentage maar gebruikt. mensen met 600 games die slechts 15 of minder van die games nog spelen met een groeiende collectie.

mario vs donkey kong is inderdaad een code in een originele case. Vrij gestoord maar het staat op de verpakking.

Tevens veel goedkoper dan een gewone game. Toch vind ik wel dat ze het dan beter gewoon enkel digitaal hadden moeten verkopen

[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 16-02-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
gast7 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:06:
[...]

Ik moet eigenlijk zeggen qua digitale games op steam. Als je eens keer die hele library kwijt raakt dat het toch wel mee moet vallen.

Laten we eerlijk zijn dat 90% als niet meer van die games niet meer gespeeld wordt. Weet ik vrijwel zeker voor steam gamers. En als je die games toch al niet meer speelt en ze zijn digitaal dan ben je dat geld toch al kwijt. Qua tweedehands markt vang je ook niet veel voor een steam account met veel games.

Vaak worden de nieuwste games enkel nog gespeeld en de oude niet omdat je er dan geen zin meer in hebt zo werkt dat. De stereo type steam gamer heeft veel meer games dan die kan spelen. Vaak wordt een vrij klein percentage maar gebruikt.
Voor mij is Steam 1 van de redenen geweest om PC gaming volledig te verlaten. Ik was een keer gebanned geweest omdat ik vanuit het buitenland had ingelogd (ik was in de VS) en toen duurde het een flinke tijd voordat ik mijn account weer kon gebruiken. In die tijd kon ik alle games die ik op mijn account had gewoon niet gebruiken, ondanks dat er geen enkele reden was voor de ban, behalve dat ik mogelijk gehacked zou zijn omdat ik in 24 uur tijd op 2 continenten had ingelogd.

Games die 'always online' zijn terwijl het single player games zijn mijd ik overigens ook standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:12:
@Exorcist: Wat ik nog het schandaligste vind is de "code in a box" verkoop.

Zonder nog een WiiU te hebben bouw ik alvast een stukje WiiU game library op en kocht ik Mario vs Donkey Kong.

Lag er een mooi WiiU hoesje in de brievenbus waar op stond dat er een voucher in zat!?

Het was een normale gamecase en toch geen geen game disc erin; Je gaat toch geen lege hoesjes in je gamekast zetten?

Heb de game dan ook meteen teruggestuurd.

De reden dat ik ook nog geen WiiU heb aangeschaft is omdat de WiiU in eerste instantie geleverd werd met een voorgeïnstalleerde game.

Ik heb dus expres gewacht totdat Nintendo WiiU's ging verkopen inclusief een fysieke game met gamecase.

Alle Mariokart games hebben maar de nieuwste niet op disc vond ik maar niks, en m'n ps3 en Xbox 360 library's zijn zo groot dat uitstel van aanschaf makkelijk vol te houden is voor me.
Had ik ook teruggestuurd inderdaad. Heb verleden jaar mijn WiiU gekocht in de hoop (toen werden er packs verkocht met fysieke discs alsmede met voorgeinstalleerde versies) dat Mario Kart 8 erbij zat. Mooi niet dus. Heb hem gehouden, maar baalde er best van. Koop hem nu over een paar jaar wel voor een paar Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7/Exorcist In japan is Mario vs Donkey Kong wel op disc verschenen, echt lullig van Nintendo :(

Maarja; wel weer blij dat Shovel knight (die ik anders volledig genegeerd zou hebben) nu een retail versie heeft :)

Voor een verzamelaar is het een klap in het gezicht zo'n voorgeïnstalleerde Mariokart game.

Ik vrees dat we als verzamelaars in de minderheid zijn en wat gast7 over Steamgamers zegt misschien ook wel op gaat voor console gamers en dat de casual console gamer niet verder kijkt en het al lang best vindt als hij de game kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:11:
@gast7/Exorcist In japan is Mario vs Donkey Kong wel op disc verschenen, echt lullig van Nintendo :(

Maarja; wel weer blij dat Shovel knight (die ik anders volledig genegeerd zou hebben) nu een retail versie heeft :)

Voor een verzamelaar is het een klap in het gezicht zo'n voorgeïnstalleerde Mariokart game.

Ik vrees dat we als verzamelaars in de minderheid zijn en wat gast7 over Steamgamers zegt misschien ook wel op gaat voor console gamers en dat de casual console gamer niet verder kijkt en het al lang best vindt als hij de game kan spelen.
Half wat mario kart betreft.

De echte verzamelaar heeft de speciale versie van mario kart 8 die zoiezo niet in de wii u console pack zit.

Uiteindelijk zal alles digitaal worden, fysieke releases zullen hele gelimiteerd worden voor de echte verzamelaars.

Qua current gen koop ik nieuw toch al haast niks. Ik heb zelfs nog niet eens de nieuwe mario 3d games omdat het geen mario galaxy 3 is :/ die ik overigens altijd op release kocht en wedstrijden deed met vrienden wie het eerst het spel 100% uitspeelt.

Super smash, mario kart en fire emblem zijn de enige series die ik nog koop qua current gen. En soms nog enkele andere games.

Hoewel fire emblem misschien niet meer, de nieuwe game lijkt me niet super goed FE fates voor de 3ds slechtere variant van awakening met slechte character designs en overal vrij matig naar mijn mening, en de hoog verwachte console FE game voor de wii u is helaas ook een grote teleurstelling een persona 4 game geworden helaas :F

Zal het maar bij fire emblem path of radiance, radiant dawn en de gba releases moeten houden qua console FE games.

En in de toekomst misschien de translate van FE the holy war en nog een paar andere japan exclusives waaronder de ds remake deel 2 translate nog eens op een emulator afspelen.

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 16-02-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:11:

Ik weet dat "we" in de minderheid zijn, maar ik blijf het kopen van digitale spellen vermijden in de de ijdele hoop dat het een signaal is richting de industrie. Maar goed, verzamelaars en mensen die iets tastbaars willen hebben zijn in deze tijd bevinden zich met name hier :+

Mocht het zover komen dat niets meer op fysieke media komt beperk ik me tot spellen die ik echt, echt, heel graag wil spelen (GTA, Fifa). Bah :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:36:
[...]

Ik weet dat "we" in de minderheid zijn, maar ik blijf het kopen van digitale spellen vermijden in de de ijdele hoop dat het een signaal is richting de industrie. Maar goed, verzamelaars en mensen die iets tastbaars willen hebben zijn in deze tijd bevinden zich met name hier :+

Mocht het zover komen dat niets meer op fysieke media komt beperk ik me tot spellen die ik echt, echt, heel graag wil spelen (GTA, Fifa). Bah :+
Ja het is verschrikkelijk. Digitale games zijn een drama. Ik kan nu uberhaupt maar 4-5 games installeren op mijn PS4 en dan zit de HDD alweer vol, laat staan als ik al mijn games 100% digitaal zou hebben. Daarnaast is PSN ook dramatisch qua download speeds, dus een game on disc scheelt ook veel tijd.

De Wii U heeft met de "pro" editie zelfs maar 32gb opslag, veel succes om daar download games voor de kopen.

Nog een game waarbij Nintendo episch keihard faalt door geen Europese retail versie uit te brengen:
Afbeeldingslocatie: http://nesremix.nintendo.com/img/package_wii-u.png

Ik ga die download versies ook uit principe niet kopen. Had graag een retail versie gekocht, maar ga niet betalen voor magere downloads.

Nintendo doet het van de console makers overigens wel verreweg het minst slecht als het gaat om download only, on disc DLC, games met day 1 10gb patches etc. etc.
Enige waar ik van baal is dat een paar games gewoon niet in de EU fysiek uitgebracht worden.

[ Voor 9% gewijzigd door xelfer op 16-02-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xelfer schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:52:
[...]

Ja het is verschrikkelijk. Digitale games zijn een drama. Ik kan nu uberhaupt maar 4-5 games installeren op mijn PS4 en dan zit de HDD alweer vol, laat staan als ik al mijn games 100% digitaal zou hebben. Daarnaast is PSN ook dramatisch qua download speeds, dus een game on disc scheelt ook veel tijd.

De Wii U heeft met de "pro" editie zelfs maar 32gb opslag, veel succes om daar download games voor de kopen.

Nog een game waarbij Nintendo episch keihard faalt door geen Europese retail versie uit te brengen:
[afbeelding]

Ik ga die download versies ook uit principe niet kopen. Had graag een retail versie gekocht, maar ga niet betalen voor magere downloads.

Nintendo doet het van de console makers overigens wel verreweg het minst slecht als het gaat om download only, on disc DLC, games met day 1 10gb patches etc. etc.
Enige waar ik van baal is dat een paar games gewoon niet in de EU fysiek uitgebracht worden.
Niet kopen is het enige devies, maar daarbij snijd je jezelf soms ook in de vingers. Maar goed, PS4 als voorbeeld nemende; de PS4 die ik heb staan sinds launch heb ik al relatief snel van een 1TB schijf voorzien. Verleden week een tweede gekocht (nieuw model maar met 500GB HDD) en deze staat nu al voor 400GB vol. Dit komt echter niet door downloads maar door de spellen die ik (sporadisch) speel en al snel 20 tot 50GB innemen op de HDD bij installatie. Dan gaat het ook hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ik heb toen ik mijn ps4 kocht gelijk een 2tb schijf ingebouwd, juist omdat ik wist dat ik veel naar digitaal zou gaan. Het downen gaat bij vrij goed nu, sf5 was in 7 mins binnen ofzo? Ik vind doosjes ook leuk in de kast staan. Maar het gemak van niet hoeven te wisselen; geen vervelende geluiden, daar wordt ik blij van. Bij de wii u is het vervelende wel dat (volgens mij, ik heb er geen persoonlijke ervaring mee) console gebonden zijn.
Op de x360 is het en welke console en welk account. Werkt best fijn.
En ja kleine schijf, dan externe opslag koppelen, geen issue.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik zou toch nooit over kunnen gaan op digital only games. Dan ben je te afhankelijk van de console maker en zijn "jouw" games compleet nutteloos over een aantal jaar.

Plus het feit dat digitale games vaak veel duurder zijn dan fysieke exemplaren, waarbij je fysieke exemplaren ook nog eens 2e hands kan kopen en verkopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarwo
  • Laatst online: 17-06-2023
Ik ben vorige maand nog in Japan geweest. Nadat ik vorig jaar ben vergeten om een (werkende) ntsc playstation mee te nemen dacht ik het deze keer te doen. Ik ben er van geschrokken dat er deze keer zeer beperkt aanbod was. Het lag ook deels aan de regio van Japan waar ik me bevond, want normaal gesproken breek je je nek erover. De twee Book-off winkels hadden bijna niets, behalve PS2 slim modellen van rond de tachtig euro. Een ps2 is een optie omdat het mijn ntsc spellen kan draaien, maar niet voor die prijs. Ik had hier een tijdje terug geschreven dat ik er een voor zestig zag liggen in Nederland, maar niet kon nemen omdat het per se NTSC moet zijn (klote sony).

Nadat ik in twee weken alle kringloopwinkels in de buurt had afgespeurd stoot ik op Manga Souko die geloof het of niet, 24/7 geopend is. Playstations heb ik er niet gevonden, zelfs geen PS2, sterker nog ik zag zelfs advertenties dat er juist vraag was naar playstations/gamecubes. Ik zag de gebruikelijke stapels vergeelde SFC/FC bandjes, PS/2 hoesjes, maar het is allemaal precies die afgetrape rotzooi die niemand wil hebben. Zo zag ik bijvoorbeeld stapels Chrono Crossen liggen. Was dat in die tijd geen topspel dat toen heilig verklaard is? Waarom wil dan juist dat niemand meer hebben, terwijl er flinke bedragen gevraagd worden voor matige platformers en actiespellen? Kijk dat snap ik nou niet hè. En honderden troepspellen die je toch niet kunt lezen of kunt spelen zoals, honkbal games, paardenrennen, fruitmachines, Japans Keizerijk oorlog strategy sims enz wat moet je met die shit? Misschien hadden ze nog wat nieuws aan te bieden en toen viel mijn oog hierop

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-eCl9IAP9niU/VsO7kYY01iI/AAAAAAAAE-M/qX3Xh-dkCWQ/s640-Ic42/IMG_8467.JPG

Dat is dus 35 euro voor een megadrive die alle regio's kan afspelen. De console ziet er prachtig uit, maar waarom zou iemand het willen als er bijna foutloze emuators bestaan? En bijna € 70,- voor een cheap ass multi emulator met goedkoop plastic. Dat is een hoop geld voor zo'n mcdonalds happymeal kwaliteit en voor deze prijzen worden ze ook doorverkocht. Maar dat niet alleen, nog een tientje meer en dan zou ik eventueel die slim PS2 mee naar huis nemen. Het was een mooi wit slim model dat ik zag liggen. Grote verrassing was dat ik het schap leeg aantrof toen ik nog een keer kwam kijken. Dus PS2 consoles zijn nu al net zo retro als megadrive en NES? Betekent dat nou dat het nu al moeilijk gaat worden om aan een PS2 te komen? Dat hou ik niet voor mogelijk. Ik ga dit jaar nog minstens één keer naar Japan en dan hoop ik gewoon dat het afgelopen reis tegen zat. Het kan toch onmogelijk zo zijn dat in Japan in zo'n korte tijd ook zo'n retro-goudkoorts is ontstaan als bij ons. :'(

NB: ik wilde dit in eerste instantie niet bewerken totdat ik ongeveer tien paginas terug een reactie tegenkwam van iemand die kringloopwinkels heeft bezocht in Japan. Ik wilde daar aan toevoegen dat je ook nog belasting moet betalen. Het is voor onze begrippen erg laag met maar 8% en binnenkort 10%, maar hoe hoger de prijzen en hoe meer je koopt des te flinker het belastingbedrag oploopt natuurlijk. En een Japanse saturn voor € 10 zoals hij zei, heeft ook een nadeel dat al die consoles 110 v verbruiken. Als je ook nog een spanningstransformator moet kopen is het niet goedkoop meer, let bijv ook op de watts. Ik heb een keer meegemaakt hoe een Japanse Sega Saturn opblies toen het op 220 v werd aangesloten. Je krijgt geen seconde de kans op een waarschuwing het is echt gelijk POEF. En de meeste gewilde spellen zijn meestal niet goedkoop, al die pokemon stadiums misschien 50 Yen, maar zie je dan na lang zoeken Streets of rage 2 liggen is het ineens 3500. En over die Zelda 64.. het lijkt me stug dat iemand het er voor over heeft om Japans te leren lezen voor die 4 EUR.

[ Voor 15% gewijzigd door Jarwo op 17-02-2016 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:36
xelfer schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 01:09:
Ik zou toch nooit over kunnen gaan op digital only games. Dan ben je te afhankelijk van de console maker en zijn "jouw" games compleet nutteloos over een aantal jaar.

Plus het feit dat digitale games vaak veel duurder zijn dan fysieke exemplaren, waarbij je fysieke exemplaren ook nog eens 2e hands kan kopen en verkopen :).
Ten delen heb je hier gelijk in. Alleen tegenwoordig zijn veel games compleet afhankelijk geworden van online services. Zijn MMO games of spellen die puur om multiplayer draaien (R6 Siege) dan nog wel te kwalificeren als "jouw" games? Het lijkt erop dat tegenwoordig het in bezit zijn van, niet meer garant staat dat je over 10 jaar nog steeds die game kan spelen. En het komt ook steeds vaker voor dat een grote titel in erbarmelijke staat op de disk staat, waardoor je eerst vele gb's aan patches moet binnen halen. Patches die je over 10 jaar niet meer kunt vinden.

Dus als een fysiek exemplaar van een game zo goed als waardeloos geworden is, lijkt me dit ook zijn weerklank te hebben op de verzamelwaarde ervan. Kunnen we bijvoorbeeld in 15 jaar überhaupt nog retro gamen op de ps4?

Ik denk dat PS2/Xbox generatie de laatste echte retro consoles zijn. In die tijd was online een extraatje voor erbij, en niet het doel van het spel. De PS3/360 generatie is in dat opzicht een transitie want je hebt veel spellen die prima in een retro context passen, en patches waren nog niet zo aanwezig als bij de laatste generatie( zeker de vroegere jaren van de PS3/360) maar waar je toch al veel online afhankelijkheid tegenkomt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
MenN schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:03:
[...]
Dus als een fysiek exemplaar van een game zo goed als waardeloos geworden is, lijkt me dit ook zijn weerklank te hebben op de verzamelwaarde ervan. Kunnen we bijvoorbeeld in 15 jaar überhaupt nog retro gamen op de ps4?
Om de redenen die jij noemt ben ik ook extra huiverig als het gaat om de huidige generatie consoles. Ik denk dat de Wii U de enige console is, waarbij je nog kan spreken van enige verzamelwaarde. Die games zijn vaak niet broken als je ze uit de doos haalt en vereisen geen 10gb patches. De updates voor die spellen bestaan vaak uit optionele DLC.
Jarwo schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 01:50:
Het kan toch onmogelijk zo zijn dat in Japan in zo'n korte tijd ook zo'n retro-goudkoorts is ontstaan als bij ons. :'(
Ik denk dat de goudkoorts van alle halve zool verzamelaars in het westen er voor zorgt dat de het aanbod op de Japanse markt afneemt. Retro spellen/spelcomputers worden niet in onbeperkte oplages gedrukt, waardoor het aanbod op een gegeven moment af neemt, zeker als er veel naar het Westen geëxporteerd wordt.

Dat zie je denk ik heel goed in Japan. Als je bv door Akihabara loopt, dan zijn het tegenwoordig de statue winkels die de overhand hebben, niet de gaming winkels. Veel gaming winkels hebben toch een beperkt aanbod als het gaat om veel populaire games en dat komt omdat veel van die populaire games in de loop der jaren opgekocht zijn door Westerse toeristen en Ebayers.

Zelf was ik de laatste keer in Japan op zoek naar Hori Pad Minis voor de N64 (die kleine controllers). Heb die uberhaupt maar in 1 winkel gezien en heb daar toen samen met een vriend hun hele aanbod opgekocht (5 stuks) voor 27 euro per stuk. Als ik een winkel in Japan had, dan zou ik die controllers ook liever op Ebay zetten voor 60 dollar per stuk, in plaats van ze aan te bieden voor 27 euro in mijn winkel en ik denk dat een aantal winkels dat ook wel zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
MenN, ik vrees dat dat de nagel op de kop is...

Xelfer: ik ben al heel lang op zoek naar zo een, betaalbare, mini hori voor de N64. De Japanners hebben inderdaad ook door dat ze er op Ebay meer voor kunnen vangen en ik heb helaas niet de luxe om "even" naar Japan te reizen... Je hebt er toevallig geen op overschot? ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Bruiser op 17-02-2016 09:40 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Bruiser schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:35:
Je hebt er toevallig geen op overschot? ;)
Nee helaas niet, zelf ben ik ook nog op zoek naar een 4e Hori om mijn set compleet te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:13

nwagenaar

God, root. What's the differen

Volgens mij zijn de meeste "Japanse Retro eBay winkels" juist Europeanen die de boel in Japan opkopen (in winkels of zo'n beroemde Japanse Craiglist/Marktplaats achtige site) om ze vervolgens tegen (te) hoge prijzen op eBay te verkopen. In ieder geval is dit in de Arcade PCB/game wereld zo'n beetje de standaard geworden.

Maar goed, het zal alleen maar erger worden. Prijzen van oude 8-bit en 16-bit homecomputers zijn nu ook behoorlijk aan het stijgen op eBay en/of MP. Dus als je een betaalbare C64, MSX2, Amiga 500, Atari ST, etc wilt kopen; check dan eerst de diverse fora. Het loopt gewoon de spuitgaten uit.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Hmm als die Ebay gasten echt Europeanen zijn, dan spreken ze nogal beroerd Engels :D. De pakketjes die ik ontvang komen overigens ook allemaal altijd daadwerkelijk uit Japan. Zou uiteraard goed kunnen dat het Europeanen zijn hoor, ik sluit het niet uit.

Er zijn overigens een paar leuke retro games gratis op steam op dit moment. Jet Set Radio en Golden Axe onder andere:
http://store.steampowered.com/sub/94153/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRNmulder
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-10 14:58
Nintendo 8bit blijft toch de klassieker aller tijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:19
Ik vind het nog altijd onwijs leuk om Contra en Double Dragon 2 op de NES te spelen. Echt twee heerlijke spellen. Mario Bros 3 mag er trouwens ook wel zijn :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
MenN schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:03:
[...]

Ik denk dat PS2/Xbox generatie de laatste echte retro consoles zijn. In die tijd was online een extraatje voor erbij, en niet het doel van het spel. De PS3/360 generatie is in dat opzicht een transitie want je hebt veel spellen die prima in een retro context passen, en patches waren nog niet zo aanwezig als bij de laatste generatie( zeker de vroegere jaren van de PS3/360) maar waar je toch al veel online afhankelijkheid tegenkomt.
Je vergeet de wii. Aangezien die toch wel anders is dan de xbox 360 en ps3 qua online content. De spellen daar hebben online vaak als een klein extraatje en zijn prima speelbaar zonder. Aangezien er niet echt updates zijn etc.

Ik zou de wii ook nog in de laatste echte retro consoles toevoegen de games hebben geen updates en totaal onafhankelijk.

Tevens heb ik zelf de ps3 xbox 360 console geheel geskipt. Games zijn er vrij makkelijk voor te krijgen maar ik vind het over het algemeen een berg troep. Er zijn wel wat goede games maar ik doe er de moeite niet voor. Ik laat die consoles liever links liggen.

@jarwo

Er zijn zat mensen die een japanse zelda willen hebben voor 4 euro

Mensen die speed runs doen voor deze game bijvoorbeeld de tekst is ongeveer 3 min korter dan in andere versies.

Verder natuurlijk de echte zelda collectors die alle varianten willen ongeacht de taal.

Er is een degelijke markt voor en er zijn mensen die de japanse games kopen omdat het veel goedkoper is. Voor veel games hoef je geen Japans te lezen.

[ Voor 30% gewijzigd door gast7 op 17-02-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7: Je maakt me verdrietig :'(

Welke gamer kan: The last of us, Ni no kuni, Journey, Valkyria chronicles, Uncharted trilogie, Heavy rain, Beyond two souls, Tales of: Graces F, Xillia 1+2, Zesteria, Vesperia, en zo kan ik er nog wel 100 opnoemen, nou links laten liggen?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:25:

Welke gamer kan: The last of us, Ni no kuni, Journey, Valkyria chronicles, Uncharted trilogie, Heavy rain, Beyond two souls, Tales of: Graces F, Xillia 1+2, Zesteria, Vesperia, en zo kan ik er nog wel 100 opnoemen, nou links laten liggen?? :'(
Ik zei ook er zijn wel wat goede games, maar ook een hele hoop games die mij niet zo zitten waaronder the last of us, uncharted, voor velen top games. Realistische games liggen mij niet zo.

Het zijn gewoon niet de games voor mij en de ps3 en xbox 360 zitten vol met zulke titels. Vrij logisch want dat zijn de trade mark games voor deze consoles.

[ Voor 6% gewijzigd door gast7 op 17-02-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
gast7 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:58:
[...]
Er is een degelijke markt voor en er zijn mensen die de japanse games kopen omdat het veel goedkoper is. Voor veel games hoef je geen Japans te lezen.
Jup, er zijn zat redenen om games uit Japan te halen voor mij. Er zijn genoeg goedkope, goede en vooral exclusieve Japanse games. Zelf heb ik bv een uitgebreide Super Famicom (Japanse SNES) collectie.

Gisteren kreeg ik nog 2 leuke en goedkope exclusieve Super Famicom games binnen:
- Mickey's Great Adventure In Tokyo Disneyland
- Donald In The Magic Cap

Er zijn ook games waarbij de Japanse versie superieur is aan Westerse versies. Bijvoorbeeld Super Double Dragon (Japanse titel: Return of Double Dragon), waarbij de Japanse versie meer opties en meer content heeft. Soms heeft de game ook andere gameplay in de Japanse versie (Bv Donkey Kong Country 1).

Zelf importeer ik graag Action games, Shmups en Platform games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:36
gast7 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:58:
[...]

Je vergeet de wii. Aangezien die toch wel anders is dan de xbox 360 en ps3 qua online content. De spellen daar hebben online vaak als een klein extraatje en zijn prima speelbaar zonder. Aangezien er niet echt updates zijn etc.

Ik zou de wii ook nog in de laatste echte retro consoles toevoegen de games hebben geen updates en totaal onafhankelijk.

Tevens heb ik zelf de ps3 xbox 360 console geheel geskipt. Games zijn er vrij makkelijk voor te krijgen maar ik vind het over het algemeen een berg troep. Er zijn wel wat goede games maar ik doe er de moeite niet voor. Ik laat die consoles liever links liggen.
...
Nintendo is inderdaad de uitzondering, die blijven ouderwets goede spellen uitbrengen die niet volledig op internet leunen qua functionaliteit, en staan nagenoeg bugvrij op de schijf. Daarom had ik het daar niet over, de Wii en Wii U zullen nog prima te spelen zijn over 15 jaar en zijn dus ook nog goede potentiële retro consoles.
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:25:

Nouja het is niet zo lastig voor te stellen. Er zijn zat gamers die alle pareltjes van Nintendo links laten liggen. Het ligt er gewoon net aan welke console je koopt. Als je tevreden bent met alleen een Nintendo console is het niet zo gek dat je de rest niet gespeeld hebt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gas7: Ik moest gewoon huilen bij TLOU, probeer em alstjeblieft ooit nog eens uit. Zoveel emotie heeft er nog nooit in een game gezeten. Als je 'em ooit probeert beloof ik je dat ook jij van Ellie zal gaan houden :P

Ni No Kuni is een Studio Ghibli sprookje in game format en misschien wel de beste JRPG van last gen.

Valkyria chronicles is een absolute must play voor tactical RPG fans met gast rollen voor Vyse en Aika (Skies of Arcadia)

Ik heb het iig doorgegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
xelfer schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:21:
[...]

Nee helaas niet, zelf ben ik ook nog op zoek naar een 4e Hori om mijn set compleet te maken :).
Jammer :p

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:59:
@gas7: Ik moest gewoon huilen bij TLOU, probeer em alstjeblieft ooit nog eens uit. Zoveel emotie heeft er nog nooit in een game gezeten. Als je 'em ooit probeert beloof ik je dat ook jij van Ellie zal gaan houden :P

Ni No Kuni is een Studio Ghibli sprookje in game format en misschien wel de beste JRPG van last gen.

Valkyria chronicles is een absolute must play voor tactical RPG fans met gast rollen voor Vyse en Aika (Skies of Arcadia)

Ik heb het iig doorgegeven ;)
Er zijn genoeg top games te krijgen idd :). Voordeel van die generaties is ook dat die games voor een fractie van de prijs van een willekeurige cartridge game te koop zijn. De prijzen zijn helemaal idioot als het woord 'Nintendo' op de cartridge staat :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Vandaag een leuk pakketje in de mail met een tweetal spelletjes..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/27edLNg.png

Er zijn een aantal vrij prijzige spellen op de NeoGeo Pocket, maar deze vallen gelukkig nog aardig mee. Als ik er een in een Clamshell kan krijgen doe ik dat dus ook. :) (Wil ook erg graag nog de Metal Slug games, maar die zijn 100+ Euro, niet echt een leuk prijsje.) Best vreemd, gezien ik waarschijnlijk een van de 12 mensen op de planeet welke in deze console is geïnteresseerd. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Garfrost op 17-02-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Garfrost schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:05:
Vandaag een leuk pakketje in de mail met een tweetal spelletjes..

[afbeelding]

Er zijn een aantal vrij prijzige spellen op de NeoGeo Pocket, maar deze vallen gelukkig nog aardig mee. Als ik er een in een Clamshell kan krijgen doe ik dat dus ook. :) (Wil ook erg graag nog de Metal Slug games, maar die zijn 100+ Euro, niet echt een leuk prijsje.) Best vreemd, gezien ik waarschijnlijk een van de 12 mensen op de planeet welke in deze console is geïnteresseerd. :+
Ik weet dat een van de 12 mensen sarcastisch is maarre er zijn zat mensen die voor de neo geo pocket verzamelen, met name SNK fans en dat zijn toch wel een aardig grote groep mensen de neo geo aes is niet voor niks zo duur geworden.

Mensen die voor de AES of MVS sparen zullen de neo pocket ook wel meepakken. Mensen die daar voor verzamelen kunnen gemakkelijk de neo geo pocket erbij pakken aangezien dat niks is qua waarde met de AES waarin een gemiddelde game al honderden euro's kost.

Tevens vandaag mijn comix zone compleet gemaakt met muziek CD in het orginele zakje 8)

[ Voor 16% gewijzigd door gast7 op 17-02-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
gast7 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:18:
[...]

Ik weet dat een van de 12 mensen sarcastisch is maarre er zijn zat mensen die voor de neo geo pocket verzamelen, met name SNK fans en dat zijn toch wel een aardig grote groep mensen de neo geo aes is niet voor niks zo duur geworden.
Het was dan ook niet serieus bedoeld, maar het gros van de mensen lijkt achter de ''grotere'' namen te gaan.

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 08:15
Garfrost schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:27:
[...]

Het was dan ook niet serieus bedoeld, maar het gros van de mensen lijkt achter de ''grotere'' namen te gaan.
Ik denk dat de geproduceerde aantallen en de interesse redelijk in verhouding zijn, en door de lagere aantallen van de NGP zijn daar de spellen in elk geval veel schaarser van.

Heb zelf destijds de color gekocht bij de Dixons, samen met een andere Neo Geo fanaat die ook in dit topic actief is. Veel games waren er hier nooit te koop maar met Metal Slug heb ik me een tijd prima vermaakt. Puik apparaat maar kon niet opboksen tegen Nintendo.

Verwijderd

@Xelfer: Dat retro games zo duur zijn in verhouding tot ps3/Xbox 360 games is ook de reden waardoor de retro games bij mij afgelopen jaar op een laag pitje stonden.

Toch snap ik gast7 wel; Er zijn bv. veel 3rd- en first person shooters die te weinig van elkaar verschillen naar mijn mening.

Toch koester ik juist diegenen die anders durfte te zijn (Bioshock, Bullet Storm, Alien Isolation etc).

Door past gen. ben ik wel volledig afgeknapt op Xbox.

De eerste 3 tot 4 jaar had de Xbox 360 tal van Exclusives waar redelijke tot zelfs goede JRPG's (Lost Oddysey, Blue Dragon, Infinite undiscovery, The Last Remnant) tussen zaten.

Toen de Xbox 360 toch al genoeg verkocht was (2010/2014) is er niet veel meer uitgebracht dan Halo, Forza en Gears of War als zijnde exclusives, terwijl Sony zelfs dit jaar nog is gekomen met nieuwe ps3 exclusives.

Bij mij staat of valt een console met de exclusives; om die reden en omdat Nintendo niet tot nauwelijks broken games uitbrengt word het voor mij deze generatie alleen de WiiU en verder ga ik mezelf weer meer op retrogaming richten en zal ik er meer tijd insteken om te voorkomen dat ik teveel betaal.

Verwijderd

Heb juist het omgekeerde. Ik heb helemaal niks met jrpgs en rgps in het algemeen maar later kwamen er juist interessante japanse games die geen rpgs zijn uit. Zoals de cave shooters met deathsmiles en de dynasty warrior clones ninety nine nights. En daarnaast vind ik forza en gears of war ook erg goed.

• Garfrost
  • Niet online
Sh0ckTr00per schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 07:14:
[...]

Ik denk dat de geproduceerde aantallen en de interesse redelijk in verhouding zijn, en door de lagere aantallen van de NGP zijn daar de spellen in elk geval veel schaarser van.

Heb zelf destijds de color gekocht bij de Dixons, samen met een andere Neo Geo fanaat die ook in dit topic actief is. Veel games waren er hier nooit te koop maar met Metal Slug heb ik me een tijd prima vermaakt. Puik apparaat maar kon niet opboksen tegen Nintendo.
Schaars blijken ze zeker te zijn, ik probeer al een geringe tijd de Metal Slugs, Cotton: Fantastic Night Dreams(?) en de SNK vs Capcom kaartspel titels te vinden. Ik weet zeker dat ik deze van eBay af kan plukken, maar dat is echt een laatste redmiddel als ik een keer te veel geld blijk te hebben.

Mijn console is een import met een of ander slots spelletje waar ik niet veel van begrijp, wel mooi met originele doos en dergelijke. Had al een paar jaar terug een losse gevonden op een rommelmarkt maar heb deze vrij recent verkocht. Het is in mijn ogen een beetje onnodig om twee exact dezelfde apparaten te behouden.

En tja, er zijn er meer welke niet tegen Nintendo op konden boksen. Het is nog steeds lastig om nu op de handheld markt van Nintendo te winnen tenzij je een Smartphone bent.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:51:
Heb juist het omgekeerde. Ik heb helemaal niks met jrpgs en rgps in het algemeen maar later kwamen er juist interessante japanse games die geen rpgs zijn uit. Zoals de cave shooters met deathsmiles en de dynasty warrior clones ninety nine nights. En daarnaast vind ik forza en gears of war ook erg goed.
N3 (2006) N3 2 (2010) Deathsmiles (2011) zijn allen niet aan het einde van Xbox 360 levensjaren.

Waar Xbox 360 de eerste jaren regeerde qua exclusives is ps3 halverwegen er op en er over gegaan.

Deathsmiles vind ik trouwens wel te gek net zoals Akai Katana en Dodonpachi ressurection.

Ben zelf idd gek op Jrp's, tactical rpg's, 2d shoot 'em ups en sidescrolling platformers.

Als je open staat voor aparte Japanse games maar niet van Jrpg's houdt dan raad ik Catherine aan: een Psychologische erotische puzzel game.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2016 09:45 ]

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:13

nwagenaar

God, root. What's the differen

[...]
De Neo Geo AES is voornamelijk duur omdat de oplages van games vele malen minder is geweest ten opzichte van de MVS variant (echt vele malen minder). De games waren bij voorbaat al prijzig, maar als je maar 3000 cartridges incl. clamshells in the wild hebt terwijl de groep van verzamelaars vele malen groter is. En dan heb ik het nog niet over het verschil in oplages tussen Japanse versies, Europese versies en US versies.

Het is gewoon een kwestie van vraag vs aanbod. Zodanig zelfs dat het enorm rendabel is om bootlegs te maken.

Nu schakelen redelijk wat mensen over naar MVS edities omdat deze veel betaalbaarder zijn. Niet alleen de "console" is goedkoper, maar zelfs complete MVS kits kosten vele malen minder. Maar ook daar zie je nu dat populaire titels enorm in prijs zijn gestegen en ook in de "MVS-scene" zie je het aantal bootlegs aanzienlijk toenemen.
Mensen die voor de AES of MVS sparen zullen de neo pocket ook wel meepakken. Mensen die daar voor verzamelen kunnen gemakkelijk de neo geo pocket erbij pakken aangezien dat niks is qua waarde met de AES waarin een gemiddelde game al honderden euro's kost.
De games op de NGP zijn vermakelijk, redelijk betaalbaar en bovendien is de console regiovrij. Dus het is geen probleem om Japanse edities (die vaak goedkoper zijn dan de Europese varianten) van games te kopen. En ja, ik heb er ook eentje :+
Tevens vandaag mijn comix zone compleet gemaakt met muziek CD in het orginele zakje 8)
Gefeliciteerd met je aankoop!

Mijn Neo Geo MVS collectie

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:50
[...]

MVS games zijn een stuk goedkoper dan AES games, ik heb de meeste games een jaar geleden gekocht dus ik weet niet wat de prijzen nu zijn maar het meeste was wel tussen de 50 en 100 euro te vinden. Terwijl voor de AES je gauw al tussen de 100-1000 euro zat voor die games. De drempel voor MVS is ook iets hoger omdat je arcade hardware hebt. Ik heb hiervoor zelf een supergun voor gemaakt met een arcade stick om deze op te TV aan te kunnen sluiten.

Verder is er nog de Neo Geo CD deze is het goedkoopst qua games, alleen heb je gigantische laad tijden. Maar goed het is wel de meest budget vriendelijke manier om Neo Geo te spelen.

Neo geo is wel geweldig qua graphics :9~
Pagina: 1 ... 61 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.