Sinds eind november ben ik bezig geweest met een project om het aanzienlijk makkelijker te maken voor mijzelf om een supercic / uigr en d4/213$f installatie te doen. Het leren van KIcad om PCB te maken en het bestellen en testen heeft veel tijd nodig gehad.
De rendering van het ontwerp:
Eind december heb ik alle onderdelen besteld. Anderhalve week geleden was bija alles eindelijk binnen

Totaal 11 borden
Voor de mensen die het niet weten.
De supercic is een mod zodat de snes regio vrij wordt en 50/60hz kan switchen.
De D4/$213f patch zorgt ervoor dat onderstaande melding wordt onderdrukt:
En de Uigr stuurt beide mods aan via de controller. Je kunt namelijk hiermee ook de D4/$213f patch weer uitschakelen.
Onderstaand is de eerste installatie van het bord, In een SNES die ik ooit al eens had hersteld. Hierdoor is het minder "perfect".
In eerste instantie had ik als nog wat problemen om het goed werkend te krijgen. Maar dat hoort erbij

Uiteindelijk Bleek dat de TL866 problemen gaf met het programmeren van de 16f630 (supercic).
Daarnaast werkte de D4 patch in eerst instantie niet goed, bleek dat een lijn niet was aangesloten in Kicad. Dat is de rode draad die nu handmatig moet gesoldeerd worden. Ik wacht op dit moment nog op de laatste onderdelen voor de 1chip/snes mini. Hopelijk komen die deze week nog binnen. Zodat ik dit ook kan gaan controleren en testen.
Op dit moment heb ik maar 2 borden over. Nieuwe zijn al besteld en natuurlijk is hier de fout van hierboven hersteld

. Inmiddels zijn er 2 consoles al geïnstalleerd en de rest is gereserveerd.
Bord installatie: