Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.636 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/15xtoux.jpgSoms heb je een vreugde momentje omdat je een mijlpaal hebt bereikt met een van je game libraries.

Zo'n momentje heb ik nu; doordat ik de 150ste Megadrive game heb toegevoegd aan m'n Cib Mega drive collectie.

De game is nogal onder de radar gebleven maar o wat zijn de graphics (awesome 3d effecten) en het geluid vet zeg! De intro van de game is zelfs zo waanzinnig gedaan dat ik met open mond van geluk en verbazing naar de televisie keek.

Mijn 150ste Mega drive titel is Red Zone :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Red Zone..heb ik daar een tijd geleden geen video voer gezien ergens? Iets met beste graphics op de MD? Zag er wel erg vet uit, zeker voor die tijd en dat systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik vond de titel stijl zo bar bekend voorkomen, maar hij is gemaakt door dezelfde mensen als Sub Terrania. Lijkt er op dat deze jongens wel wisten hoe ze met de hardware om moesten gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garfrost schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:00:
Ik vond de titel stijl zo bar bekend voorkomen, maar hij is gemaakt door dezelfde mensen als Sub Terrania. Lijkt er op dat deze jongens wel wisten hoe ze met de hardware om moesten gaan!
Klopt helemaal; als easter egg zit er in Red zone zelfs een hidden Asteroids game verstopt waarin het schip dat je bestuurt, het schip uit Sub Terrania is.

Bij de missies die je te voet doet bloeden de tegenstanders die je neerschiet, lijken blijven liggen en als je er overheen loopt dan loop je ook echt een stuk langzamer.

De game is wel super hard, zeker in vergelijking met de -Strike series van EA maar dusdanig vet dat het niet erg is om er tijd in te steken om deze game meester te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Dat is best grappig! Het is voor mij niet de meest bekende studio, maar ik zal toch eens naar hun overige spellen kijken.. Gezien ik Sub Terrania best leuk vind zal dat de moeite wel waard zijn, :)

En een beetje moeilijkheid is nooit verkeerd, heb pas geleden eindelijk Ghouls 'n Ghosts uitgespeeld (Zowel de NES (Ghosts 'n Goblins) als de Master System versie). Heb redelijk geduld opgebouwd tijdens die twee. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 11:54

nwagenaar

God, root. What's the differen

Officieel gezien is "Ghouls 'n Ghost" het vervolg op "Ghost 'n Goblins". En inderdaad, beide games zijn enorm moeilijk...... Ze waren één van mijn favo games op de Atari ST en ik speel de Arcade versies nog met regelmaat.

Wel grappig trouwens dat het 2e deel voor de SMS is uitgebracht maar niet voor de NES. Dit terwijl de NES vele malen populairder was dan de SMS in die tijd (1988~1990).

[ Voor 7% gewijzigd door nwagenaar op 04-02-2016 14:02 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwagenaar schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:58:
Officieel gezien is "Ghouls 'n Ghost" het vervolg op "Ghost 'n Goblins". En inderdaad, beide games zijn enorm moeilijk...... Ze waren één van mijn favo games op de Atari ST en ik speel de Arcade versies nog met regelmaat.

Wel grappig trouwens dat het 2e deel voor de SMS is uitgebracht maar niet voor de NES. Dit terwijl de NES vele malen populairder was dan de SMS in die tijd (1988~1990).
De NES was populairder dan de SMS maar niet in Engeland en Zuid Amerika.

Dit wordt vaak vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Persoonlijk vind ik de SMS meer karakter hebben, misschien niet het meest technische hoogstandje maar ik vind het wel een fijn apparaat. :P

Hoe dan ook, ik dacht dat de twee weg van een gelijk concept weinig met elkaar te maken hadden? Andere developers, publishers en dergelijke. Het zijn eigenlijk ook twee volledig andere spellen, de SMS versie is een heel stuk gemakkelijker dan de NES versie zodra je wat equipment hebt.

EDIT: Blijkt dat zowel de NES als SMS versies inderdaad door Capcom zijn gemaakt. Weer wat geleerd, mijn NES label is volledig kaput, dus had dit nog niet gezien.

[ Voor 16% gewijzigd door Garfrost op 04-02-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:06:
[...]
De NES was populairder dan de SMS maar niet in Engeland en Zuid Amerika.

Dit wordt vaak vergeten.
Oh nee, zeker niet.

Maar ik weet dat Capcom een aanzienlijk aantal populaire spellen heeft uitgebracht op de NES. En we weten allemaal wel dat zodra je een contract had met Nintendo, dat het heel erg moeilijk was om (ook) games uit te brengen op de console van de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwagenaar schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:21:
[...]

Oh nee, zeker niet.

Maar ik weet dat Capcom een aanzienlijk aantal populaire spellen heeft uitgebracht op de NES. En we weten allemaal wel dat zodra je een contract had met Nintendo, dat het heel erg moeilijk was om (ook) games uit te brengen op de console van de concurrent.
Klopt helemaal, en het verklaart ook meteen waarom 1 van Capcom's schaarse hits voor de MS Forgotten worlds heet ;)

Even zonder gekheid: Nintendo had in de 80's/early 90's een gigantisch monopoly in handen dmv 3rd party developpers die alleen voor hun mochten ontwikkelen.

Jammer dat Nintendo vandaag de dag nog steeds de mindset vanuit die periode heeft; Ze lijken te denken dat 3rd party developpers maar naar hun moeten komen en doen nauwelijks moeite om ze binnen te halen.

Blijft zonde dat de Wii U weinig 3rd party ondersteuning heeft.

Wat ik zo cool aan Nintendo vind is dat ze ondanks kritiek en druk vanuit de community altijd eigenwijs hun eigen koers blijven varen en erg vaak vernieuwend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Ja, Nintendo had een behoorlijk monopoly (tenminste, tot 1991). Aan de andere kant heeft Nintendo er weer voor gezorgd dat de console weer een geliefde aankoop werd na de video game crash van 1983. Want niet alleen Quality Control was een probleem, ook de hoeveelheid verschillende consoles en game-klones waren een groot probleem. Helaas voor ons heeft dat ook geleid tot oneerlijke concurrentie en beperking van de franchises tot een specifieke 8-bit 3rd generation console.

Overigens heeft Nintendo het behoorlijk voor mij afgedaan door de N64. Het was too little, too late. Uiteraard heb ik hem wel gekocht en mij uitermate goed vermaakt met Zelda, Mario64. etc; dat neemt niet weg dat de console behoorlijk achterliep ten opzichte van de concurrent.

Overigens vind ik dat de Gamecube veel goed maakte (extreem veel goed zelfs) en de Wii was enorm vernieuwend omdat ze zich juist ging richten op een bepaalde type casual gamer (ik noem ze gekscherend altijd de EO-gamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 13:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Misschien dat er hier iemand een idee heeft.. Ik heb een PS2 Slim welke ik via een component kabel wil aansluiten op mijn TV. De PS2 staat op Y Cb/Pb Cr/Pr, echter wordt het beeld niet weergegeven.
De TV geeft aan formaat niet ondersteund en soms zie je wel even een seconden iets van beeld.
Ik heb toen mijn PS2 fat met dezelfde kabel op dezelfde TV aangesloten (deze staat ook op Y Cb/Pb Cr/Pr) en deze geeft wel een perfect beeld.

Werkt een PS2 Slim niet met een component kabel ? Of zal de output van mijn PS2 Slim gewoon defect zijn ?
Het beeld via een (RGB) scart kabel werkt wel normaal.

[ Voor 10% gewijzigd door ricost op 05-02-2016 14:13 ]

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ricost schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:11:
Misschien dat er hier iemand een idee heeft.. Ik heb een PS2 Slim welke ik via een component kabel wil aansluiten op mijn TV. De PS2 staat op Y Cb/Pb Cr/Pr, echter wordt het beeld niet weergegeven.
De TV geeft aan formaat niet ondersteund en soms zie je wel even een seconden iets van beeld.
Ik heb toen mijn PS2 fat met dezelfde kabel op dezelfde TV aangesloten (deze staat ook op Y Cb/Pb Cr/Pr) en deze geeft wel een perfect beeld.

Werkt een PS2 Slim niet met een component kabel ? Of zal de output van mijn PS2 Slim gewoon defect zijn ?
Het beeld via een (RGB) scart kabel werkt wel normaal.
PS2 Slim kan prima Component uitsturen, gok inderdaad dat de aansluiting/doorvoer niet helemaal fris is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garfrost schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:17:
En een beetje moeilijkheid is nooit verkeerd, heb pas geleden eindelijk Ghouls 'n Ghosts uitgespeeld (Zowel de NES (Ghosts 'n Goblins) als de Master System versie). Heb redelijk geduld opgebouwd tijdens die twee. Haha.
Wow, en dus ook echt 2x achterelkaar doorgespeeld? If so _/-\o_

Het staat bij mij ook nog op mijn bucket list, maar meestal is halverwege mijn geduld aan het opraken en wordt de game dan echt pittig......Misschien ooit is met mijn zoon als ie gaat zeuren dat minecraf zo moeilijk is ofzo ;)

edit:
was toch nieuwsgierig hoe ver ik ongeveer was, al "helemaal" hier :S :
Stage 3-1
---------

You started in a graveyard, ended up on the ocean, and now you’re in a foundry
full of lava and flames. Welcome to the crucible of flame. This stage is about
as difficult as the last stage but there are some new enemies that have come to
bother you.

uit:
http://www.gamefaqs.com/s...houls-n-ghosts/faqs/39112

[ Voor 26% gewijzigd door Sagat op 05-02-2016 15:46 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Sagat schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:43:
[...]

Wow, en dus ook echt 2x achterelkaar doorgespeeld? If so _/-\o_

Het staat bij mij ook nog op mijn bucket list, maar meestal is halverwege mijn geduld aan het opraken en wordt de game dan echt pittig......Misschien ooit is met mijn zoon als ie gaat zeuren dat minecraf zo moeilijk is ofzo ;)

edit:
was toch nieuwsgierig hoe ver ik ongeveer was, al "helemaal" hier :S :
Stage 3-1
---------

You started in a graveyard, ended up on the ocean, and now you’re in a foundry
full of lava and flames. Welcome to the crucible of flame. This stage is about
as difficult as the last stage but there are some new enemies that have come to
bother you.

uit:
http://www.gamefaqs.com/s...houls-n-ghosts/faqs/39112
Ik heb de console gewoon meerdere dagen aangehad en op pause gezet wanneer ik iets het raam uit wilde gooien. :+ Het is een hoop gedoe, maar als het je eenmaal lukt is het wel een ervaring. Of je er wat aan hebt in je leven valt echter nog te betwisten. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Garfrost op 05-02-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren tijdens een etentje gebabbeld met een collega, kwam op een gegeven moment op retro-spul.
Kwam hij vandaag aankakken met dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xhylySuundGK2k9ASbhroDFX/full.jpg

(Ex. Heavy Rain SE dan). Voor wat hij vroeg gelijk meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10 04:45
Nice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-10 12:08
collega ook een verzamelaar of toevallig op zolder gevonden :p

Ik zelf heb geen Doctor V64 maar een Z64 mr backup een vergelijkbaar aparaat.

Kan je originele cardridges in stoppen en kopieren zodat deze die op een neutrale cardridge en floppies opslaat en ook nog wat andere dingen waaronder cheats.

Was erg handig geweest in de oude tijd als je langs videotheken ging of vrienden had met veel games.. Spel een keer lenen en je bent klaar en dan kon je de volle game ook afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:02:
collega ook een verzamelaar of toevallig op zolder gevonden :p

Ik zelf heb geen Doctor V64 maar een Z64 mr backup een vergelijkbaar aparaat.

Kan je originele cardridges in stoppen en kopieren zodat deze die op een neutrale cardridge en floppies opslaat en ook nog wat andere dingen waaronder cheats.

Was erg handig geweest in de oude tijd als je langs videotheken ging of vrienden had met veel games.. Spel een keer lenen en je bent klaar en dan kon je de volle game ook afspelen.
Heeft hij destijds in Japan gekocht, geen verzamelaar maar had deze nog wel bewaard. Ik heb zelf weinig met het afspelen van kopieën, maar het is toch wel een leuke aanwinst. Moet hem nu nog aan de praat zien te krijgen, moet denk ik eerst de audio/video van de N64 naar de V64 leiden en vanaf daar weer naar de TV, maar dat is voor nu even lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Kijk goed uit met het aansluiten van Japanse hardware, zonder transformator er tussen gaat dit lang niet altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garfrost schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:35:
Kijk goed uit met het aansluiten van Japanse hardware, zonder transformator er tussen gaat dit lang niet altijd goed.
Bedankt voor de tip. Ik las dat de N64 prima werkt met een PAL adapter (werkt inderdaad) en de V64 gaat ook gewoon aan. Maar dat zegt dan weinig? Heb er een transformator bij overigens, maar deze lijkt niet aan te sluiten met de connectors van de V64 en/of de N64..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Ik heb er eentje voor mijn Dreamcast (region-modded JP console). Heb al eens de voeding weten op te blazen op het apparaat door deze stomweg op netstroom te zetten. Hoewel het niet direct hoeft te gebeuren, is het wel mogelijk dat het fout gaat. Onze spanning ligt ongeveer tweemaal hoger dan die van hun.

Voordeel van stroom is dat het niet op vol vermogen zit tenzij dit gevraagd word, dus je kan het blijven proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door Garfrost op 05-02-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garfrost schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:42:
Ik heb er eentje voor mijn Dreamcast (region-modded JP console). Heb al eens de voeding weten op te blazen op het apparaat door deze stomweg op netstroom te zetten. Hoewel het niet direct hoeft te gebeuren, is het wel mogelijk dat het fout gaat. Onze spanning ligt ongeveer tweemaal hoger dan die van hun.
Ja, 110 vs 220/230 natuurlijk. Moet dan even kijken of en hoe ik die transformator kan toepassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Hoe dan ook, werkt de V64 niet gewoon door er een spel in te doen? Zo maak je er kopieën van neem ik aan. Spel er in, kopie media er in en gaan met die banaan? Zo werken de apparaten welke ik in het verleden ben tegen gekomen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garfrost schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:46:
Hoe dan ook, werkt de V64 niet gewoon door er een spel in te doen? Zo maak je er kopieën van neem ik aan. Spel er in, kopie media er in en gaan met die banaan? Zo werken de apparaten welke ik in het verleden ben tegen gekomen in ieder geval.
Ik heb 0 ervaring met het ding dus ik weet het echt niet. In de CD speler kun je een CD doen met roms, die kan het ding afspelen. Nogmaals, mij interesseert die functie niet, heb alle spellen die ik wil reeds origineel in bezit en dit is gewoon een leuke toevoeging (misschien voor Sim City welke alleen in jap. is uitgebracht).

Ga er morgen mee verder denk ik, vind het nu even best :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Hmm, ik heb er zelf geen, en ken helaas ook niemand die zo iets meer heeft. Lijkt mij wel grappig als hij het zo doet zonder console er tussen. :P Je hebt in ieder geval het apparaat en de doos, dat is altijd fijn..

Zou willen dat mensen hier zorgvuldiger waren met dozen. De meeste consoles welk ik uit Nederland heb met doos zijn of zwaar beschadigd of kon ik meteen weg gooien omdat ze letterlijk uit elkaar vielen van waterschade.

Overigens heb ik vandaag @Consoles4Life! zijn Mortal Kombat ontvangen, en een pakketje uit Amerika met een paar Homebrew/Repro kaarten voor de NES.. Eigenlijk gekocht omdat ik nooit verwacht had Action 52 tegen te komen, maar ja. Nu passen ze er bij?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oURniAX.png

Waarschijnlijk niet heel spannend voor de meeste mensen, maar om de een of ander reden vond ik dit interessant genoeg om aan te schaffen. 8)7 Zat ook een T-Shirt bij vanwege een vertraging bij verzending, best een goede kwaliteit.

[ Voor 42% gewijzigd door Garfrost op 05-02-2016 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:23:
[...]

Heeft hij destijds in Japan gekocht, geen verzamelaar maar had deze nog wel bewaard. Ik heb zelf weinig met het afspelen van kopieën, maar het is toch wel een leuke aanwinst. Moet hem nu nog aan de praat zien te krijgen, moet denk ik eerst de audio/video van de N64 naar de V64 leiden en vanaf daar weer naar de TV, maar dat is voor nu even lastig.
Zelf ook niet en als dat wel zo was dan was dit niet de goedkoopste oplossing aangezien het aparaat een aardige duit waard is heb hem toevallig in een set erbij gekregen Kwam met de extra optionele hardware en het is versie nummer 2 die beter is dan de eerdere versie. Het is een leuk ding om te hebben en je kan uiteraard meerdere games opslaan volledig functioneel best wel leuk om een keer te gebruiken voor andere dingen afgezien van het spelen van games zoals cheaten hacks etc.

@garfrost

Damm ik dacht even dat het een echte was die cheeta man :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
gast7 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:17:
@garfrost

Damm ik dacht even dat het een echte was die cheeta man :p
Ik zou wel willen! Heb wel de echte van deze, maar echt netjes is hij niet:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CSYV22V.png

Maar ja, kan niet alles hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Garfrost op 05-02-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:52:
[...]

heb alle spellen die ik wil reeds origineel in bezit
Damn.....ben jaloers, al hoewel ik vermoed dat het over alleen de n64 gaat ;)
Voor die console zou mij dat ook nog wel lukken. Kan zo eigenlijk geen een game verzinnen die ik daar nog graag op zou willen spelen en/of toevoegen aan de verzameling. Misschien dk64 of yoshi's Island, maar van beide games heb ik al moderne varianten die die fix wel in toom houden. Fzero mogelijk ook, al hoewel ik nu twijfel of ik die al heb.....heb wel zeker weten de cube versie. Vond die game wel altijd erg moeilijk, wat mooi bruggetje is naar.....
Garfrost schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 16:13:
[...]
Ik heb de console gewoon meerdere dagen aangehad en op pause gezet wanneer ik iets het raam uit wilde gooien. :+ Het is een hoop gedoe, maar als het je eenmaal lukt is het wel een ervaring. Of je er wat aan hebt in je leven valt echter nog te betwisten. 8)7
Haha, laatst uitspraak van een collega over TLOU 'ik vond het echt jammer dat die game klaar was want.....wat moet ik nou met mijn leven?'
Die game moet ik overigens ook nog spelen dus :$

Op dit moment staat op mijn 'dingen die ik wil bereiken in games' vooral geometry wars 3 op het programma. Ik heb deel 1 en 2 100% gehaald qua achievements en zou het leuk vinden om dit ook met 3 te doen. En misschien hier een daar een leuke score neerzetten (had ergens al een top30 score gehaald, waar absoluut ruimte voor verbetering was)
Verder komt sf5 eraan, en vind ik diablo 3 nog erg leuk, maar daar heb ik bijvoorbeeld nog niet eens een level 70 char.

Qua retro gaming staat GnG uitspelen (hell die eerste keer de eindbaas verslaan zou ik al top vinden!) hoog op de verlanglijst, samen met mega man 1 en super mario bros 3. Maar ik heb er geen haast mee.
Al hoewel ik me afvraag wanneer je je gaat ergeren aan (of wat het over, toch weer is Theo M kijken :P ) verminderd reactie vermogen.....mijn leven gaat bijna beginnen zeg maar :( :o

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Wat is eigenlijk een redelijke prijs voor een PSP (3000)? Ik overweeg er een tweedehands via MP te kopen om Dracula X (en daarmee Symphony of the Night) te spelen.

Maar vraagprijzen varieren van weet-niet tot 100 Euro met wat spellen. Nu weet ik ondertussen dat die spellen bijna niks kosten, maar zonder console kom je niet ver... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flozem schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:19:
Wat is eigenlijk een redelijke prijs voor een PSP (3000)? Ik overweeg er een tweedehands via MP te kopen om Dracula X (en daarmee Symphony of the Night) te spelen.

Maar vraagprijzen varieren van weet-niet tot 100 Euro met wat spellen. Nu weet ik ondertussen dat die spellen bijna niks kosten, maar zonder console kom je niet ver... :)
Heb laatst een 3000 met een stuk of tien spellen, in doos, zo goed als nieuw, voor 35 gekocht (inc.). Dat was erg weinig, maar zou er no way meer dan 50 voor betalen.
Sagat schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 12:05:
[...]

Damn.....ben jaloers, al hoewel ik vermoed dat het over alleen de n64 gaat ;)
Voor die console zou mij dat ook nog wel lukken. Kan zo eigenlijk geen een game verzinnen die ik daar nog graag op zou willen spelen en/of toevoegen aan de verzameling. Misschien dk64 of yoshi's Island, maar van beide games heb ik al moderne varianten die die fix wel in toom houden. Fzero mogelijk ook, al hoewel ik nu twijfel of ik die al heb.....heb wel zeker weten de cube versie. Vond die game wel altijd erg moeilijk, wat mooi bruggetje is naar.....
Toen ik begon met verzamelen ben ik eerst alle spellen gaan kopen die ik vroeger tof vond en had, daarna de (voor mij) must haves en pas toen eigenlijk wat ik tegenkwam en een goede deal was. Dus heb lang niet alles, maar wel het meeste wat wil hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door Exorcist op 06-02-2016 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online

Heb voor mijn PSP3000 zo'n 40 euro betaald met een stapel spellen erbij. Mijn 1000 is door iemand laten vallen en volledig kaput. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Mooi. Dan is mijn openingsbod van 30 Euro spot-on voor een PSP3000 in doos met twee meuk spellen.

Ik overbood iemand met 10 Euro en kreeg al een reactie dat ze mijn bod te laag vond. Op mijn reactie wat ze dan zelf in gedachten had, kreeg ik een antwoord dat ze het niet wist... Maar 30 vond ze te weinig. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Flozem op 06-02-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik vind 30 euro nog best aan de prijs om eerlijk te zijn. Er zijn vaak mensen die er 100-150e voor willen hebben want nieuw heeft hij ook zoiets gekocht. Dat soort faalhazen op Marktplaats negeer ik altijd lekker.

Had er gisteren nog 1:

3 n64 spellen (losse cartridges), die op marktplaats staan voor tussen de 4 en 6 euro per stuk los. Ik bied 10 euro. Krijg ik als reactie:
hallo

voor 50 euro mag je alles overnemen

hoor graag van je
Normaal reageer ik altijd beleefd, maar in dit soort gevallen neem ik de moeite echt niet om te reageren.
Hij/zij zag zichzelf volgens mij al zwemmen in het goud.
Afbeeldingslocatie: http://www.deto.nl/media/pages/familidag-2015-9703/dagobert-duck.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7

Ja dat klopt het meeste dat met psp aangeboden zijn nog waardelozer dan de ps2 games. Af en toe kom je wel eens leuke games tegen voor aantrekkelijke prijzen en zoveel platinum games.

Echter wil ik je adviseren om castlevania symphony of the night op het grote scherm te spelen. Het is vele malen leuker dan op een klein psp scherm.

Ik zou eerder op een emulator spelen dan op een psp voor die game maar die keus laat ik uiteraard aan jou over. Het is maar een tip betere spel ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 06-02-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Ik speel hem al op emulator, maar als verzamelaar vind ik het dan toch leuk om een originele disc / cartridge te hebben. PSx werd me te prijzig, maar psp lijkt erg betaalbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Flozem schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 14:27:
Ik speel hem al op emulator, maar als verzamelaar vind ik het dan toch leuk om een originele disc / cartridge te hebben. PSx werd me te prijzig, maar psp lijkt erg betaalbaar. ;)
Ah ok.

Ik geef je geen ongelijk om hem origineel te willen. De psp versie is toch leuk om te hebben. Er zijn wel wat kleine stukken tekst veranderd in deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Exorcist schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:52:
[...]

Ik heb 0 ervaring met het ding dus ik weet het echt niet. In de CD speler kun je een CD doen met roms, die kan het ding afspelen. Nogmaals, mij interesseert die functie niet, heb alle spellen die ik wil reeds origineel in bezit en dit is gewoon een leuke toevoeging (misschien voor Sim City welke alleen in jap. is uitgebracht).

Ga er morgen mee verder denk ik, vind het nu even best :+
Er zijn ook demo's beschikbaar voor de N64 en ook kiosk versies van een aantal spellen. Altijd leuk wanneer je dat ook daadwerkelijk op echte N64 hardware kan afspelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4ke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10-2017
gast7 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 14:02:
Ja dat klopt het meeste dat met psp aangeboden zijn nog waardelozer dan de ps2 games. Af en toe kom je wel eens leuke games tegen voor aantrekkelijke prijzen en zoveel platinum games.

Echter wil ik je adviseren om castlevania symphony of the night op het grote scherm te spelen. Het is vele malen leuker dan op een klein psp scherm.

Ik zou eerder op een emulator spelen dan op een psp voor die game maar die keus laat ik uiteraard aan jou over. Het is maar een tip betere spel ervaring.
De PSP 2000/3000 kan je middels een component kabel aansluiten op een TV. Hiermee kan je dan de PSP-spellen in 480p spelen op een groter scherm. Heb 't zelf nog niet geprobeerd, maar dit zou in ieder geval een prima optie kunnen zijn.

Vandaag ook m'n eerste twee PSP spellen ontvangen:

- Goku Makaimura Kai (Ultimate Ghosts 'N Goblins)
- Soreyuke! Burunyanman

Ik probeer me sindskort ook wat te verdiepen in dit systeem en hopelijk wat toffe games te scoren. In ieder geval zijn de prijzen voor dit systeem nog goed te doen. :-)

[ Voor 3% gewijzigd door c4ke op 07-09-2016 20:12 ]

I USE CAPS LOCK BECAUSE I WILL BECOME NOTICED, POPULAR, AND GOOD IN BED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AapBart
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Zijn er in dit topic misschien ook verzamelaars die poppetjes van anime/computer-games sparen?
Ik heb een stuk of 12 boxes die mogen worden verkocht, ik dacht ik peil eerst even het enthousiasme. :)

Poppetjes van Dr Slump, Ratchet and Clank, God of War en Bioshock en Dante's Inferno, allemaal in originele doos, uitgepakt een van Assassins Creed.
Als er reacties komen ga ik fotos nemen en een vraag en aanbod plaatsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
c4ke schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 20:48:
[...]

De PSP 2000/3000 kan je middels een component kabel aansluiten op een TV. Hiermee kan je dan de PSP-spellen in 480p spelen op een groter scherm. Heb 't zelf nog niet geprobeerd, maar dit zou in ieder geval een prima optie kunnen zijn.

Vandaag ook m'n eerste twee PSP spellen ontvangen:
[afbeelding]

- Goku Makaimura Kai (Ultimate Ghosts 'N Goblins)
- Soreyuke! Burunyanman

Ik probeer me sindskort ook wat te verdiepen in dit systeem en hopelijk wat toffe games te scoren. In ieder geval zijn de prijzen voor dit systeem nog goed te doen. :-)
Ik heb dat ook gehoord. Echter vraag ik mij wel af of de games er wel zo goed uit gaan zien op het grote scherm aangezien het voor een klein psp scherm gemaakt is. Zou ik toch voor de emulator optie kiezen als ik het spel wou spelen en hem niet had. Verder zonder inzoomen neemt het slechts 1 derde van het scherm in beslag. Al die moeite voor mindere kwaliteit op grote scherm. De games zijn uiteraard prima op de handheld af te spelen.

Ik ben zelf echter de bastard die wel de ps1 (CE cib) versie heeft van de game dus voor mij is dit niet echt zo'n punt. :+

Baal er wel van dat ik castlevania chronicles niet eerder had gekocht. 1 jaar geleden was het nog gemakkelijk te krijgen voor 30 euro, nu is het 50 - 70+ euro zelfs de nl versie |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Wat zijn jullie ervaringen met het repareren van een Atari 2600? Vanochtend eens even de twee die ik nog heb uit de berging gehaald (ga het weg doen). Eentje doet het nog prima, de andere leek in eerste instantie niets te doen, maar bleek dat er waarschijnlijk een breukje in de av kabel zit, want als ik 'm een beetje krulde kwam het beeld goed door.

Daarnaast merkte ik dat ik maar één power adapter heb, werkt een gewone adapter hier ook op? (die moet ik dan nog wel aanschaffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:00
Ik heb ooit een 2600 gehad die vol stof zat en daarom alleen maar artifacts in het beeld gaf. Stof eruit en ding deed het weer, Volgens mij kunnen die dingen echt bijna niet kapot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 21:12
c4ke schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 20:48:
[...]

Ik heb zo'n kabel. Ik heb hem niet heel veel gebruikt, maar het werkt wel. De kwaliteit is speelbaar, maar niet denderend. Zeker niet op een 40 inch HD tv :')

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27
Pff, probeer een Ice Silver PSP 2000 te vinden op MP of hier, maar krijg gewoon totaal geen reactie van mensen en winkels. Ik wil weten of de voorkant onbeschadigd is (hij dient als donor voor een FFVII 10th anniversary psp-2000 waarvan het scherm beschadigd is.
Sony kan alleen zeggen dat je een PSP terug krijgt en niet de jouw gerepareerd. Ja, bekijk het even.

3 manieren om used products Hoorn te bereiken, maar geen enkele manier waar ze reageren. Of ze zijn te lui om even naar de kast te lopen of wat.
>_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Ja - klantvriendelijkheid is vaak ver te zoeken. Ik kijk daarom alleen hier in de buurt voor mijn consoles. Dan kan ik ze tenminste bij het ophalen nog inspecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:35:
Pff, probeer een Ice Silver PSP 2000 te vinden op MP of hier, maar krijg gewoon totaal geen reactie van mensen en winkels. Ik wil weten of de voorkant onbeschadigd is (hij dient als donor voor een FFVII 10th anniversary psp-2000 waarvan het scherm beschadigd is.
Sony kan alleen zeggen dat je een PSP terug krijgt en niet de jouw gerepareerd. Ja, bekijk het even.

3 manieren om used products Hoorn te bereiken, maar geen enkele manier waar ze reageren. Of ze zijn te lui om even naar de kast te lopen of wat.
>_<
Is het niet goedkoper om een losse cover te kopen?

Voorbeeld (even snel gegoogled. weet niet zeker of het de goede is):
http://www.amazon.com/PSP...cement-Sony/dp/B0049BAI5S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ike. schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:39:
[...]

Is het niet goedkoper om een losse cover te kopen?

Voorbeeld (even snel gegoogled. weet niet zeker of het de goede is):
http://www.amazon.com/PSP...cement-Sony/dp/B0049BAI5S
Heb ik ook over zitten denken, maar niet originele behuizingen zijn toch altijd anders.
Denk dat ik binnenkort wel gewoon de gok ga wagen. Kan hem dan altijd nog verkopen als het niet goed is.
Bedankt voor het idee overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:42

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik moet mijn PSP ook weer eens onder het stof vandaan halen (zilveren FF anniversary versie).
Helaas zag ik een paar maanden terug wel dat de batterij helemaal bol stond; het klepje was er zelfs af geschoten. Gelukkig niet afgebroken...

Iemand nog een adres voor (het liefst) een originele batterij?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:05
Arunia schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:35:

>_<
Mijd met een enorme omweg Used Products Hoorn, enige waar ze goed in zijn is slechte service, mensen bedonderen en smoesjes.

Helaas uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Mizgala28 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:36:
[...]

Mijd met een enorme omweg Used Products Hoorn, enige waar ze goed in zijn is slechte service, mensen bedonderen en smoesjes.

Helaas uit ervaring.
Daar was ik idd ook al bang voor.
Uiteraard zul je die psp's ook nergens meer tegen gaan komen.
Zie er twee bij een GM redelijk in de buurt. Moet alleen dan wel naar Dordt of Delft.
We gaan binnenkort eens kijken. Vind die special PSP toch wel belangrijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Arunia op 08-02-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
[...]

Helaas uit ervaring.
Used Products winkels in het algemeen worden gerund door sjonnies met een minder dan gemiddeld IQ. Vraag maar eens bij een gemiddelde UP winkel wat een gemiddelde NES game kost. 200% kans dat die game 3 x zo duur is als de gangbare Marktplaats prijs ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
ChokingHazard schreef op maandag 08 februari 2016 @ 09:11:
[...]

Ik heb zo'n kabel. Ik heb hem niet heel veel gebruikt, maar het werkt wel. De kwaliteit is speelbaar, maar niet denderend. Zeker niet op een 40 inch HD tv :')
Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Gefeliciteerd idd! :)

Nog even terugkomend op de Used Products. Ik heb er in het verleden wel Secret of Mana CIB en Zelda Link to the Past CIB voor de SNES gevonden voor 60e (samen) en daar kreeg ik nog een andere SNES CIB game bij voor die prijs :). Had daarna mijn losse carts voor 45e per stuk verkocht, dus dat viel me mee.

Normaal gesproken is het helaas wel echt een drama bij die Used Products winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 21:12
Flozem schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:03:
Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens. :)
Bedankt :)

[ Voor 44% gewijzigd door ChokingHazard op 09-02-2016 09:00 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Thanks heren. Heb besloten om binnenkort naar 1 van de 2 GM's te gaan. Daar is een PSP Ice Silver wel 2 bijna het dubbele, maar als ik die bel met die vragen, dan krijg ik daar ook gewoon normaal antwoord op. :P

Mijn vrouw: "Kun je dan niet gewoon de achterkant van de "kapotte" overzetten op de andere als dat makkelijker is?".
Euh, dat kan. Maar ik weet wel dat haar PSP een stuk minder gebruikt is en dat die te softmodden is.
Dus kijk wel even aan wat het beste gaat. :P

2 schroeven boven, 1 onder.
Dan achterkant er af. Daarna 4 schroeven en dan voorkant er af.
Dus vervang de voorkant dan wel. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 09-02-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
[...]

Helaas uit ervaring.
Ik heb wel betere deals bij pandjes zaken gehaald qua games, Hardware is een ander verhaal. Onderhandelen kan wel tot 70% van de vraagprijs. Wel wat van de betere ps2, wii en ds games gevonden daar voor weinig. Helaas niet van eerder mede omdat veel pandjes zaken ps1 era en daarvoor niet meer inkopen en of afwijzen.

Verder over het gedrag als je eens weet wat voor mensen daar binnenkomen. Mensen die bedelen om geld stalken, elke dag proberen dezelfde troep te verkopen etc etc dan gaat de vriendelijkheid van het personeel toch uiteindelijk omlaag. En veel mensen die naar pandjeszaken gaan voor de verkoop vallen helaas toch in die categorie. Mensen die geld nodig hebben maar niet veel hebben het is een feit.

Deze mensen hebben zelf ook te maken met mensen met hun vele smoesjes om troep aan ze te verkopen, het is vrij logisch dat de service belabberd is en het IQ over het algemeen laag. Je hebt mensen nodig die tegen dit soort dingen kunnen en dus wat minder vriendelijk zijn dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:17
Gisteren voor het eerst bij zo'n soort winkel geweest. Cex in Heerenveen. Denk toch eens binnen kijken....
Prijzen vielen me alles mee. Zodra er Mario op staat gaat de prijs flink omhoog, maar dat is op MP ook zo. Heb 3 games meegenomen voor de PS2 (2x prince of persia en Ratchet & clank 2) voor totaal 7 euro. Via MP ga ik dat hier niet vinden voor exact wat ik zoek zonder allerlei doorverkoop etc.

Sowieso vielen de prijzen mij daar best mee. zeker niet 3x over de kop. Maar misschien ook omdat dit speciaal gericht is op games + dvd's en hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:41:
Gisteren voor het eerst bij zo'n soort winkel geweest. Cex in Heerenveen. Denk toch eens binnen kijken....
Prijzen vielen me alles mee. Zodra er Mario op staat gaat de prijs flink omhoog, maar dat is op MP ook zo. Heb 3 games meegenomen voor de PS2 (2x prince of persia en Ratchet & clank 2) voor totaal 7 euro. Via MP ga ik dat hier niet vinden voor exact wat ik zoek zonder allerlei doorverkoop etc.

Sowieso vielen de prijzen mij daar best mee. zeker niet 3x over de kop. Maar misschien ook omdat dit speciaal gericht is op games + dvd's en hardware.
Cex is over het algemeen goedkoper dan MP met common titels. Maar wel regelmatig bekrast spul dat nouwelijks speelbaar is. Als het verschil echt heel groot is en niet al te common waag ik de gok wel. Maar voor common dingen en spul wat maar een paar euro scheelt sla ik ze over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:45:
[...]

Cex is over het algemeen goedkoper dan MP met common titels. Maar wel regelmatig bekrast spul dat nouwelijks speelbaar is. Als het verschil echt heel groot is en niet al te common waag ik de gok wel. Maar voor common dingen en spul wat maar een paar euro scheelt sla ik ze over.
CEX zijn prima winkels, al jaren erg populair in de UK. Vandaar dat het overgewaaid is naar de NL. AC 2 LE destijds toen voor een tientje gekocht 2e hands in 2010.

Maar als je goed op hun site kijkt per filiaal ken je prijzen uit je hoofd en dan heb je al een beeld van hun assortiment. Hun werken dat goed bij. Soms zie je leuke titels liggen voor een paar euro. Als het te bekrast is gewoon vragen of er een ander exemplaar is van hetzelfde artikel. Zeggen ze echt geen nee tegen of die persoon moet een rot dag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Bij de CEX kijk ik ook vaak binnen. Meestal beoordeel ik de staat van het doosje (als ze 1 exemplaar hebben) en op basis daar van schat ik in of het spel verder beschadigd zal zijn.

Had er afgelopen zaterdag nog: Streetfighter X Tekken (Xbox 360) voor 4 euro, MadWorld (Wii) 3 euro, Far Cry Instincts Predator (Xbox 360) 2,50 euro en Animal Crossing Let's Go To The City (Wii) 4 euro. Alle games in mint conditie en compleet met boekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

xelfer schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:11:
Bij de CEX kijk ik ook vaak binnen. Meestal beoordeel ik de staat van het doosje (als ze 1 exemplaar hebben) en op basis daar van schat ik in of het spel verder beschadigd zal zijn.

Had er afgelopen zaterdag nog: Streetfighter X Tekken (Xbox 360) voor 4 euro, MadWorld (Wii) 3 euro, Far Cry Instincts Predator (Xbox 360) 2,50 euro en Animal Crossing Let's Go To The City (Wii) 4 euro. Alle games in mint conditie en compleet met boekjes.
Ik vind het wel fijn dat hun database goed meeloopt met de winkels. Maar idd, alvast kijken of een hoes beschadigd is ook wel fijn.

Heb er ook vaak nette games gekocht, vaak bijna krasloos en in nette staat. Zij maken die discs ook schoon soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke locatie kopen jullie als ik vragen mag? Rotterdam heb ik andere ervaringen. Vaak flink bekrast tot het punt van onspeelbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:31:
Welke locatie kopen jullie als ik vragen mag? Rotterdam heb ik andere ervaringen. Vaak flink bekrast tot het punt van onspeelbaarheid.
Ik ben in de CEX winkels Nijmegen en Arnhem geweest tot nu toe. Er zitten ook wel veel doosjes bij die super beschadigd zijn, en dan laat ik de game zelf ook liggen, omdat de kans groot is dat de game dan ook beschadigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:11:

Streetfighter X Tekken...

...noem die titel (jullie mogen me uitlachen hoor) alstjeblieft nooit meer.

Ongeveer 5 uur achter elkaar speelde ik de game omdat ik het character roster open wilde spelen. Helemaal niks bereikt in die 5 uur tijd, ik snapte er niets van...

...totdat ik ging Googlen en er achter kwam dat ik een halve game gekocht had.

De dag dat Capcom voor mij definitief Crapcom werd.

Capcom: een soort eerste jeugdliefde die vandaag de dag verslaafd en wel in de goot ligt weg te rotten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Gelukkig doe ik er dan goed aan om de game voor 4 euro te kopen bij een 2e hands winkel ipv 40-60e neer te leggen voor de game nieuw in een retailwinkel :). De DLC ga ik uiteraard niet kopen. Uberhaupt koop ik zelden tot nooit DLC, zeker niet als het on-disc DLC, Day One DLC etc betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPodKiller schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:58:
[...]

Als het te bekrast is gewoon vragen of er een ander exemplaar is van hetzelfde artikel. Zeggen ze echt geen nee tegen of die persoon moet een rot dag hebben.
Dat moet ik locatie Rotterdam mee geven. Zeer vriendelijk personeel. (en 2 zeer aantrekkelijke verkoopsters O-) )
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:15:
[...]

Streetfighter X Tekken...

...noem die titel (jullie mogen me uitlachen hoor) alstjeblieft nooit meer.

Ongeveer 5 uur achter elkaar speelde ik de game omdat ik het character roster open wilde spelen. Helemaal niks bereikt in die 5 uur tijd, ik snapte er niets van...

...totdat ik ging Googlen en er achter kwam dat ik een halve game gekocht had.

De dag dat Capcom voor mij definitief Crapcom werd.

Capcom: een soort eerste jeugdliefde die vandaag de dag verslaafd en wel in de goot ligt weg te rotten :'(
Gewoon bij capcom een jaartje wachten tot de Ultra-Super-Hyper-Arcade-V420 edtion uit komt. :+ Zoals de meeste GOTY/limited editions/complete etc maakt het prijs verschil na een paar jaar 2ehands niks duurder, enkele uitzonderingen daar gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xelfer: voor 4 euro maakt het idd niet zoveel uit.

@PricewatchJunk; Het is nog knap lastig om in te schatten wat de definitieve versie wordt, bij Streetfighter IV dacht ik dat arcade edition (de derde versie) de laatste zou zijn maar er kwam nog een vierde deel.

Alleen bij Marvel vs Capcom 3 had ik meteen de ultimate edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 00:26

The_Bird

Meneer de Raaf

gast7 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:15:
[...]

Ik heb dat ook gehoord. Echter vraag ik mij wel af of de games er wel zo goed uit gaan zien op het grote scherm aangezien het voor een klein psp scherm gemaakt is. Zou ik toch voor de emulator optie kiezen als ik het spel wou spelen en hem niet had. Verder zonder inzoomen neemt het slechts 1 derde van het scherm in beslag. Al die moeite voor mindere kwaliteit op grote scherm. De games zijn uiteraard prima op de handheld af te spelen.

Ik ben zelf echter de bastard die wel de ps1 (CE cib) versie heeft van de game dus voor mij is dit niet echt zo'n punt. :+

Baal er wel van dat ik castlevania chronicles niet eerder had gekocht. 1 jaar geleden was het nog gemakkelijk te krijgen voor 30 euro, nu is het 50 - 70+ euro zelfs de nl versie |:(
Ik heb beiden. De psx versie was(is?) maar 4 dollar op de US PSN en die kan je dus ook op je psp zetten. Als je een PS3 hebt, een goede deal.

Toch zou ik Dracula X Chronicles aan kunnen raden. Ik heb deze inmiddels een tijdje en voor de prijs (2 tientjes bij Nedgame, nieuw, hoef je het niet te laten)

Deze versie van SOTN is erg goed en wellicht beter dan de Psx versie. Zo is het script gereviseerd en opnieuw vertaald, wat hard nodig was. SOTN is een topgame maar wat was die slecht gelocaliseerd hier zeg.

Daarbij heb je nieuwe voice overs en zelfs de optie om de Japanse stemmen te kiezen (Norio Wakamoto is DE Dracula voor mij) en kan je ook nog eens als Maria spelen, wat in SOTN Psx niet kon. Verder zijn er een paar allerhande zaken zoals dat het saven een stuk sneller gaat.

Daarbij heb je ook nog eens Rondo of Blood, zowel de remake als het origineel. Het origneel is een leuke, traditionele Castlevania die hier niet eerder uit is gebracht en zeker de moeite waard is. Twee speelbare karakters, goede muziek, aardige graphics en een lekkere moeilijkheidsgraad maken dit wel de moeite waard. Leuk om ook te spelen wanneer je Dracula X op de Snes hebt gespeeld. Het kwaliteitsverschil valt dan erg op.

Dit zijn voor mij de hoofdredenen om DXC te kopen maar eigenlijk zijn het 'bonusgames' die je kan unlocken door de remake van DCX te spelen en bepaalde items te vinden. De remake is an sich ok maar is meer verhalend (meer cutscenes ed) wat mij een beetje uit de game haalt, vooral aangezien het een old-school Castlevania is. Daarbij kent deze remake ook het probleem dat veel PSP remakes hebben; ipv de sprites zijn er matige 3d graphics gebruikt die slecht verouderen en niet op kunnen tegen het origineel. Dit effect had ik ook al (in mindere mate) bij Maverick Hunter X maar hier is het nog wat erger doordat de graphics minder kleurrijk zijn.

Tip: gewoon de save file van gamefaws halen waarin beide originele games al unlockt zijn dus, dat is ook een voordeel van de psp ;)

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
P
The_Bird schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:24:
[...]

Toch zou ik Dracula X Chronicles aan kunnen raden. Ik heb deze inmiddels een tijdje en voor de prijs (2 tientjes bij Nedgame, nieuw, hoef je het niet te laten)

[...]
18 Euro inmiddels... _/-\o_

Ik heb meteen Tactic's Ogre Premium Edition meebesteld. Helaas te laat in de gaten dat Maverick Hunter een Megaman X remake is, anders had ik die meteen toegevoegd. :X

Helemaal vergeten dat ik dan impliciet ook Vampire's Kiss niet meer hoef te kopen. Heb ik nog geld gespaard ook... :+

Goede tip wat betreft de save games.

Morgen een PSP 3004 ophalen. :*)

[ Voor 40% gewijzigd door Flozem op 09-02-2016 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
The_Bird schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:24:
[...]

Ik heb beiden. De psx versie was(is?) maar 4 dollar op de US PSN en die kan je dus ook op je psp zetten. Als je een PS3 hebt, een goede deal.

Deze versie van SOTN is erg goed en wellicht beter dan de Psx versie. Zo is het script gereviseerd en opnieuw vertaald, wat hard nodig was. SOTN is een topgame maar wat was die slecht gelocaliseerd hier zeg.

Daarbij heb je nieuwe voice overs en zelfs de optie om de Japanse stemmen te kiezen (Norio Wakamoto is DE Dracula voor mij) en kan je ook nog eens als Maria spelen, wat in SOTN Psx niet kon. Verder zijn er een paar allerhande zaken zoals dat het saven een stuk sneller gaat.

Daarbij heb je ook nog eens Rondo of Blood, zowel de remake als het origineel. Het origneel is een leuke, traditionele Castlevania die hier niet eerder uit is gebracht en zeker de moeite waard is. Twee speelbare karakters, goede muziek, aardige graphics en een lekkere moeilijkheidsgraad maken dit wel de moeite waard. Leuk om ook te spelen wanneer je Dracula X op de Snes hebt gespeeld. Het kwaliteitsverschil valt dan erg op.

Dit zijn voor mij de hoofdredenen om DXC te kopen maar eigenlijk zijn het 'bonusgames' die je kan unlocken door de remake van DCX te spelen en bepaalde items te vinden. De remake is an sich ok maar is meer verhalend (meer cutscenes ed) wat mij een beetje uit de game haalt, vooral aangezien het een old-school Castlevania is. Daarbij kent deze remake ook het probleem dat veel PSP remakes hebben; ipv de sprites zijn er matige 3d graphics gebruikt die slecht verouderen en niet op kunnen tegen het origineel. Dit effect had ik ook al (in mindere mate) bij Maverick Hunter X maar hier is het nog wat erger doordat de graphics minder kleurrijk zijn.

Tip: gewoon de save file van gamefaws halen waarin beide originele games al unlockt zijn dus, dat is ook een voordeel van de psp ;)
Persoonlijk vond ik het script en de slechte voice acting in het origineel beter. Want laten we eerlijk zijn de voice acting in de remake is alsnog slecht. En een verbetring is niet altijd goed als het saaier wordt kan je het beter slecht houden waardoor het een charme heeft.

Volgens mij hadden ze in de psp zelfs de shop keeper qua script en tekst veranderd die eigenlijk vrij passend was.

Uiteraard is castlevania dracula x chronicles voor de psp een aanrader maar zal persoonlijk toch voor de emulator gaan als ik castlevania rondo of blood wil spelen alleen al vanwege het grote scherm of elders downloaden als het erg aanwezig is op bijv psn en ik er tijd voor wil maken.

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 09-02-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:01
Ik ben niet echt een verzamelaar maar vind (retro) games zeker leuk! Sinds kort op een kamer de NES, SNES en N64 aangesloten en vandaag een doos gevonden met een hoop doosjes incl. boekjes. Ik dacht dat die weggegooid waren, leuke verassing!

Onderstaand wat foto's. Zitten er nog interessante games bij wat jullie? Dit zijn uiteraard niet alle games die ik heb, wel alle doosjes ;) .

Edit:
Ik ben nog op zoek naar Zelda Majora's Mask cartridge only maar vind de prijzen redelijk hoog liggen. Wat is wat jullie redelijk?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MsOI7eMph6fLIPc6V3VLeMad/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/5ZyyYlPiTeyF4bf5PMb8nFbG/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RyRE08elh71bNQvnwsDuaTM6/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cbGgXRrte1Yfl21bzcfrsQJE/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/KbKj0QxR49YK1qBXphpl5opY/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door ndonkersloot op 09-02-2016 21:35 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiwazz schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:33:
Ik ben niet echt een verzamelaar maar vind (retro) games zeker leuk! Sinds kort op een kamer de NES, SNES en N64 aangesloten en vandaag een doos gevonden met een hoop doosjes incl. boekjes. Ik dacht dat die weggegooid waren, leuke verassing!

Onderstaand wat foto's. Zitten er nog interessante games bij wat jullie? Dit zijn uiteraard niet alle games die ik heb, wel alle doosjes ;) .

Edit:
Ik ben nog op zoek naar Zelda Majora's Mask cartridge only maar vind de prijzen redelijk hoog liggen. Wat is wat jullie redelijk?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lady Sia op de GBA is een hele leuke (vaak overlooked) aktieplatformer die je er tussen hebt zitten. Verder raad ik je aan om voor de GBA games Metal Slug advance en Gunstar future heroes te gaan.
Als je van pokemon rpg's houdt dan is Medabots Metabee ook een aanrader. (Als ik het goed zie is de Medabots game die je hebt niet de rpg)

Majora's mask onder de 40 euro (cart only) vinden gaat knap lastig worden vrees ik. Zelf had ik de meeste N64 toppers gelukkig al voordat retrogaming zijn huidige populairiteit kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-10 11:03

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:48:
[...]
Majora's mask onder de 40 euro (cart only) vinden gaat knap lastig worden vrees ik.
Die kan je makkelijk Cart Only vinden voor max €30,-.
[...]
Onderstaand wat foto's. Zitten er nog interessante games bij wat jullie? Dit zijn uiteraard niet alle games die ik heb, wel alle doosjes ;)
Vooral de CIB Kirby GBA en N64 games zijn interessant voor mij, grote Kirby fan. Ze zijn ook nog eens aardig wat waard.

Ben ook wel jaloers op je CIB Banjo Tooie, Metroid Zero Mission en Advanced Wars 2.

[ Voor 47% gewijzigd door Wahloh op 09-02-2016 22:06 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brickvansteen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 10:46

Edit:

[afbeelding][/url]
Doosje van kirby Crystal shards is een mooie, zoek het doosje al een tijdje om aan mijn verzameling toe te voegen, zelfde geld eigenlijk ook voor metroid zero mission, kirby the amazing mirror, the chaos engine n mario superstar saga. Jaloers 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnenkort maar (weer) extra planken plaatsen in de gameroom. PS3 spellen nemen nu meer dan 2 meter in beslag in de breedte dus kan het niet meer kwijt. Ook een tweede PS4 gekocht en besloten om de spellen daarvan (nu rond de 60) ook daar te stallen, dus het is ruimte die nodig is.

Helaas heeft de PS TV het veld moeten ruimen. Deze doelde om de PS4 in de woonkamer over te nemen maar ben er qua lag niet tevreden over. Ding verplaatst naar de slaapkamer, de HDMI poort had ik helaas ook nodig namelijk.

De V64 nog niet aan de praat. Vertoont vertekende lijnen als ik hem aanzet. Schuifje aan de achterzijde staat op PAL. Alleen nog maar aangesloten op een Bravia KDL-22PX300, maar daar zal het denk ik niet aan liggen. Van de week maar 's verder mee als ik er zin in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 01:02
Nog nooit gehoord van cex, maar wel netjes dat ze inkoopprijzen op hun site hebben staan.
Unirally! Die hoop ik nog een keer voor een mooie prijs te vinden.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:48:
[...]

Lady Sia op de GBA is een hele leuke (vaak overlooked) aktieplatformer die je er tussen hebt zitten. Verder raad ik je aan om voor de GBA games Metal Slug advance en Gunstar future heroes te gaan.
Als je van pokemon rpg's houdt dan is Medabots Metabee ook een aanrader. (Als ik het goed zie is de Medabots game die je hebt niet de rpg)

Majora's mask onder de 40 euro (cart only) vinden gaat knap lastig worden vrees ik. Zelf had ik de meeste N64 toppers gelukkig al voordat retrogaming zijn huidige populairiteit kreeg.
N64 The Legend Of Zelda Majora Mask voor € 25,00 is voor mij een instant buy. Vorig jaar een paar keer gedaan, om met mensen te ruilen voor games die ik nog niet heb.
Xyphoid schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:52:
Nog nooit gehoord van cex, maar wel netjes dat ze inkoopprijzen op hun site hebben staan.

[...]

Unirally! Die hoop ik nog een keer voor een mooie prijs te vinden.
Hier heb ik Unirally dubbel met de blauwe verpakking, maar één is de versie in GB uitgebracht en de andere in EUR, dat is de reden dat ik twijfel ik om er één weg te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Jumpman op 10-02-2016 00:03 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Jumpman schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 00:01:
[...]

N64 The Legend Of Zelda Majora Mask voor € 25,00 is voor mij een instant buy. Vorig jaar een paar keer gedaan, om met mensen te ruilen voor games die ik nog niet heb

[...]

Hier heb ik Unirally dubbel met de blauwe verpakking, maar één is de versie in GB uitgebracht en de andere in EUR, dat is de reden dat ik twijfel ik om er één weg te doen.
Ik zou ze allebei houden, als ik ze had. Meestal hou ik Engelse en Nederlandse versies van spellen als ik ze toevallig in een lot koop.
Andere talen koop ik niet of doe ik goedkoop weg.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
Vandaag eindelijk na maanden een re-volt op de kop kunnen tikken via mario64.nl :D
Slechts 5,99 ex verzending., ik ben happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Edit:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Haha wist niet dat er een GBA versie is van Jazz Jackrabbit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Damm dat is een aardig mooie collectie om zo te hebben van vroeger.

De enige games die ik cib echt uit dat lot mis en wil hebben zijn metroid zero mission, banjo-Tooie en kuch zelda ocarina of time.

ZItten mooie titels tussen en nog in doos mooie post met leuke pics.

@consoles4life

Ik denk dat Lady sia een underrated game is omdat de art style vrij slecht is. Persoonlijk laat ik die game liever links liggen.

De medabots rpg is inderdaad een aanrader echter niks in vergelijking met pokemon vrij verschillende games naar mijn mening een persoon die de game 100% heeft uitgespeeld. Een rpg serie zoals robopon komt meer in de buurt van pokemon als je het mij vraagt.

Medabots ax versie is inderdaad een vrij slechte game. Matige 2d vechtgame. Vroeger toen ik de rpg game bij een vriend speelde wou ik het spel ook zelf kopen. Echter nooit in de winkel (waaronder kleinere mediazaken) kunnen vinden en werd altijd doorverwezen naar de medabots ax games die ze altijd nog wel hadden achter in het magazijn |:(

[ Voor 24% gewijzigd door gast7 op 10-02-2016 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
iPodKiller schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 00:20:
[...]

Is nog best een leuk spel. Zou JJR nog wel voor de collectie willen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie collectie en de meeste doosjes zien er ondanks hun ouderdom zo op het oog nog piekfijn uit.

Zelda games zijn altijd duur. Ik heb geen idee wat een redelijke prijs is, maar bepaal voor jezelf een bedrag en zoek geduldig op de eBay en Marktplaats. Ook een bezoek aan een lokale rommelmarkt of vrijmarkt (op Koningsdag) kan geen kwaad. Verder zijn er natuurlijk ook de retrogamebeurzen, maar de markt kent daar in principe wel zijn prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 17:52
Exorcist schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:25:
De V64 nog niet aan de praat. Vertoont vertekende lijnen als ik hem aanzet. Schuifje aan de achterzijde staat op PAL. Alleen nog maar aangesloten op een Bravia KDL-22PX300, maar daar zal het denk ik niet aan liggen. Van de week maar 's verder mee als ik er zin in heb.
Volgens mij zit er iemand op dit forum die vroeger een forum hostte over copyboxes. Ik zal kijken of ik zijn naam ergens terug kan vinden.

Ik neem aan dat je de connectors goed schoon geblazen hebt?

Edit: volgens mij schweino. Dus die zou je kunnen PM'en. :)

[ Voor 8% gewijzigd door danielkraak op 10-02-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:05
iPodKiller schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 00:20:
[...]

Je mist niks, de GBA versie is gewoon flut.

De monsters zijn in de GBA versie anders dan op PC, besturing is meh, en het is net Earthworm Jim maar dan met een ander sausje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danielkraak schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:49:
[...]

Volgens mij zit er iemand op dit forum die vroeger een forum hostte over copyboxes. Ik zal kijken of ik zijn naam ergens terug kan vinden.

Ik neem aan dat je de connectors goed schoon geblazen hebt?

Edit: volgens mij schweino. Dus die zou je kunnen PM'en. :)
Ja, zelfs met alcohol gereinigd. Las wel dat de witte connector op de V64 gevoelig is, en er later een zwarte connector is uitgebracht die net beter aansluit op de externe connector van de N64. Zal hem een PM sturen, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 13:51

Blaasvis

Cidora \o/

Sinds eind november ben ik bezig geweest met een project om het aanzienlijk makkelijker te maken voor mijzelf om een supercic / uigr en d4/213$f installatie te doen. Het leren van KIcad om PCB te maken en het bestellen en testen heeft veel tijd nodig gehad.

De rendering van het ontwerp:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1450/24283972299_13b521281f_c.jpg

Eind december heb ik alle onderdelen besteld. Anderhalve week geleden was bija alles eindelijk binnen :)
Totaal 11 borden :)
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1487/24815545702_221a54d929_c.jpg

Voor de mensen die het niet weten.
De supercic is een mod zodat de snes regio vrij wordt en 50/60hz kan switchen.
De D4/$213f patch zorgt ervoor dat onderstaande melding wordt onderdrukt:
En de Uigr stuurt beide mods aan via de controller. Je kunt namelijk hiermee ook de D4/$213f patch weer uitschakelen.
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1686/24735797372_06b1d58e8d_c.jpg

Onderstaand is de eerste installatie van het bord, In een SNES die ik ooit al eens had hersteld. Hierdoor is het minder "perfect".
In eerste instantie had ik als nog wat problemen om het goed werkend te krijgen. Maar dat hoort erbij :D
Uiteindelijk Bleek dat de TL866 problemen gaf met het programmeren van de 16f630 (supercic).
Daarnaast werkte de D4 patch in eerst instantie niet goed, bleek dat een lijn niet was aangesloten in Kicad. Dat is de rode draad die nu handmatig moet gesoldeerd worden. Ik wacht op dit moment nog op de laatste onderdelen voor de 1chip/snes mini. Hopelijk komen die deze week nog binnen. Zodat ik dit ook kan gaan controleren en testen.

Op dit moment heb ik maar 2 borden over. Nieuwe zijn al besteld en natuurlijk is hier de fout van hierboven hersteld :) . Inmiddels zijn er 2 consoles al geïnstalleerd en de rest is gereserveerd.

Bord installatie:
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1441/24827392386_7ced61b71b_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1459/24827394656_ae8163d0fd_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1668/24853644035_f2dd44d6f2_c.jpg

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
Ik heb nog een aantal PS1 games liggen waar ik niks mee doe. Het gaat om Tomb Raider 3, Arena Fighters, Ark of Time, Harry Potter the philosophers stone & The X Files.
Mocht iemand er belang bij hebben, stuur maar even een PB ;)
Gun het hier liever iemand voor een leuke prijs dan via MP.

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
Blaasvis schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:36:
Sinds eind november ben ik bezig geweest met een project om het aanzienlijk makkelijker te maken voor mijzelf om een supercic / uigr en d4/213$f installatie te doen. Het leren van KIcad om PCB te maken en het bestellen en testen heeft veel tijd nodig gehad.
Ziet er goed uit. Een stuk netter zo met de PCB. Al glitched de PAL versie van Super mario Allstars wel op 60hz volgens mij. :P

• Xyphoid
Hoe hebben jullie je spellen ingedeeld?
Ik heb het nu zo. Met een aantal secties per serie. Alleen zegt mijn OCD dat dit rommelig is.
Maar als ik alles per console doe, dan zegt mijn OCD dat spellen van dezelfde serie niet bij elkaar staan.

Ik heb nog veel meer PS3, PS2, Gamecube, PS1, DS, Gameboy en Atari spellen, maar dit is de enige kast die op zolder past (de rest van de ruimte is een boekenkast met strips van mijn vrouw). Heb hem ook zelf moeten maken, want alle kasten waren te diep en te duur. Ik heb hierin de leukste spellen gezet. Ik moet nog plaats maken in de opbergruimte die je hebt onderaan waar het schuine dak begint op zolder. Daar ga ik de rest van de spellen zetten.

Gameskast

Foto is niet heel duidelijk, maar moest hem kleiner maken om hem te kunnen uploaden.

• xelfer
  • Niet online
Ik heb mijn games gewoon per console ingedeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/33m7rir.jpg
In principe heeft iedere console 1 of meer planken ter beschikking en staan ze netjes bij elkaar. Alleen PS4 en Xbox One delen 1 plank, omdat ik daar niet zo veel games van heb. In totaal heb ik overigens 4 van die kasten staan, maar er passen er hier maar 2 naast elkaar.

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-10 17:05
Leuk :)
Wat zijn de verbeteringen t.o.v. borti's design? Ik heb nog wel de benodigde crystals als je die nog niet hebt gevonden. Ik vond het silkscreen over de edge connector pins die je niet nodig hebt trouwens juist wel handig :)

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik had ooit het plan om mijn US snes universeel te maken zodat die ook perfect PAL kan draaien, bij voorkeur automatisch met de juiste instellen naargelang de game die erin steekt, is dit al mogelijk / makkelijk voor mekaar te krijgen?

(Retro) Game collectie

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-10 17:05
Ja, maar als je een 2-chip hebt moet je ook de ook een clock switch inbouwen voor de chroma carrier anders heb je alleen zwart-wit beeld bij PAL games (NTSC50 is geen bestaand formaat).
Afbeeldingslocatie: http://files.zzattack.org/img/snes/2chip_qid_clockswitch_thumb.jpg
Printje rechtsonderin heb ik hiervoor.

• gast7
Xyphoid schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:04:
Ik heb het nu zo. Met een aantal secties per serie. Alleen zegt mijn OCD dat dit rommelig is.
Maar als ik alles per console doe, dan zegt mijn OCD dat spellen van dezelfde serie niet bij elkaar staan.

Ik heb nog veel meer PS3, PS2, Gamecube, PS1, DS, Gameboy en Atari spellen, maar dit is de enige kast die op zolder past (de rest van de ruimte is een boekenkast met strips van mijn vrouw). Heb hem ook zelf moeten maken, want alle kasten waren te diep en te duur. Ik heb hierin de leukste spellen gezet. Ik moet nog plaats maken in de opbergruimte die je hebt onderaan waar het schuine dak begint op zolder. Daar ga ik de rest van de spellen zetten.

[afbeelding]

Foto is niet heel duidelijk, maar moest hem kleiner maken om hem te kunnen uploaden.
Ik heb mijn games ook per console ingedeeld. Als ik wat minder games van een console heb staan deze opdezelfde plank.

Ik snap best dat het per game serie logisch is, maar als je geen vitrine hebt waar je de games op uitstald ziet het er naar mijn mening niet super netjes uit.

Kijk bijvoorbeeld naar de zelda gedeelte op de foto

Ds game naast een gamecube game zie er niet netjes uit.

Mocht je het wel zo doen dan zou ik persoonlijk de nes snes en n64 naast elkaar doen daarna de gamecube en wii en vervolgens pas gameboy en ds. Zou er netter uitzien ondanks dat de volgorde dan niet meer klopt

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 11:58
Xyphoid schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:04:

[afbeelding]

Ik heb de bulk van de games per console en daarna alfabetisch in een grote zelfgemaakte vitrine staan, ik heb echter ook nog 4 aparte vitrines waar ik een mario vitrine, pokemon vitrine, zelda/final fantasy/tales vitrine en een rpg/rest vitrine van heb gemaakt.
het heeft volgens mij wel alleen echt zin om per serie of andere categorisering als console dingen neer te zetten als je er genoeg van hebt anders ben ik het met gast7 eens dat het niet altijd even netjes staat die verschillende hoesjes door elkaar heen.

• Xyphoid
Per console indelen wordt het dan. Dit weekend zolder opruimen :( helemaal geen zin in.

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 23:36
Via de schoonfamilie werd er dit mijn kant op geschoven. Een stapel PSX games. Ben nog ernstig aan het nadenken of ik überhaupt een PS1 verzameling wil beginnen of dat ik het bij emulators hou. Maar goed de buit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/ps1Games.jpg

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.