Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.636 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
Iemand enig idee waar dat soort nes doosjes nog te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-10 12:08
MartijnAbel schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 18:49:
Iemand enig idee waar dat soort nes doosjes nog te krijgen zijn?
Nes lots, bij sommige zitten ze erbij je komt ze niet in elk lot tegen en vaak niet in grote hoeveelheden + dat nes lots vaak erg onvoordelig zijn om te kopen tegenwoordig.

[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 22-01-2016 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
gast7 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 18:59:
[...]

Nes lots, bij sommige zitten ze erbij je komt ze niet in elk lot tegen en vaak niet in grote hoeveelheden + dat nes lots vaak erg onvoordelig zijn om te kopen tegenwoordig.
Inderdaad, heb pas bij toeval voor €30 nog 10 spellen weten te krijgen, maar over het algemeen gaan de prijzen echt nergens over. Lotje van commons gaat al snel voor rond de 60-70, echt maf. (Zie webshops ook sommige commons voor 20-30 euro per stuk verkopen, terwijl ik ze in stapels zie liggen bij sellers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
gast7 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 18:33:
[...]
@Xelfer

Nogmaals bedankt voor de Nes doosjes ik ben er altijd naar op zoek vandaag opgehaald.

In het verleden wel eens wat spullen aan hem verkocht dus geen onbekende, kleine wereld.
Geen probleem :). Hopelijk heb jij er wat aan. En idd een kleine wereld.

Ik had die doosjes overigens uit een NES lotje van 32 games + NES + die doosjes voor 50 euro. Wel 1 van de betere deals die ik destijds gevonden had. Het bedrag van 50 euro was de vraagprijs van de verkoper overigens.

Zelf vind ik die doosjes overigens irritant omdat je er geen cover op kan plaatsen en omdat je niet goed kan zien welke game er in het doosje zit.

Wellicht dat ik zelf ooit: http://www.stoneagegamer.com/bitbox-nes.html haal.

Mijn NES verzameling is echter nog niet dusdanig indrukwekkend dat ik het nu de moeite waard vind om daar boxes voor te halen.

[ Voor 23% gewijzigd door xelfer op 23-01-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Playstation 1 eigenlijk al een verzamelobject aan het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bepaalde spellen voor de PS1 wel,
de console zelf nog niet helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:33:
Is de Playstation 1 eigenlijk al een verzamelobject aan het worden?
Ik vind de PS1 zelf niet zo bijzonder. De doosjes vind ik nogal lelijk en zijn van slechte kwaliteit. De CDs krijgen helaas ook erg snel krassen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:53
Ik zou desalniettemin heel graag een PS1 met Castlevania Symphony of the Night en Castlevania Chronicles willen...

Helaas is alleen die PS1 betaalbaar. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:34:
[...]

Ik vind de PS1 zelf niet zo bijzonder. De doosjes vind ik nogal lelijk en zijn van slechte kwaliteit. De CDs krijgen helaas ook erg snel krassen etc.
Ja dat heb ik gemerkt met tweedehands spellen. Zijn bijna allemaal (te erg) bekrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:38:
[...]

Ja dat heb ik gemerkt met tweedehands spellen. Zijn bijna allemaal (te erg) bekrast.
Het feit dat die CDs bekrassen heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat bijna alle Nederlanders paupers zijn die gewoon niet zuinig zijn op hun spullen. Voor de meeste mensen is het helaas teveel moeite om een CD na gebruik weer terug in het doosje te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyojuro
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-09 23:33
xelfer schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:11:
[...]

Er zijn een aantal redenen waarom games in NL veel duurder zijn dan Japan, waaronder:
- NLers gaan slecht met hun spullen om. Alle doosjes worden gewoon lukraak weg gegooid, schijfjes worden niet terug in het originele doosje gedaan, boekjes zijn binnen 2 dagen kwijt etc. In Japan gaan mensen veel zorgvuldiger met hun spullen om.
- Er lijkt wel een koopziekte te heersen onder NLse retro verzamelaars. Overal worden idiote bedragen op geboden. Ik zag gisteren bv een bieding van 85 euro op een vergeelde SNES + kabels + 4 goedkope spellen (2 Smurfen spellen, Street Fighter 2 en nog een game).

Ik heb Mario Party 3 Mint CIB NTSC-J overigens voor 3,75 euro in Tokyo gekocht :).
Hou maar op, ik check iedere dag op marktplaats en er heerst idd een koopziekte onder de NLse retro verzamelaars. Te triest eigenlijk, want ze gaan voor belachelijk hoge prijze weg. Wel cool dat je in Japan bent geweest! September ga ik een rondreisje doen door Japan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
MarcusFenix schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 15:15:
[...]
Wel cool dat je in Japan bent geweest! September ga ik een rondreisje doen door Japan!
Nice! Daar zal je geen spijt van krijgen denk ik.

Ik ben overigens begonnen met het maken van mijn eigen Universal Video Game Cases, met name voor de wat zeldzamere Japanse games waar ik op thecoverproject geen covers voor kan vinden.

Heb al aardig wat uniforme covers geprint nu:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/mutxy8.jpg
(deze stonden allemaal al op thecoverproject.net)

En heb nu deze voor mijzelf gemaakt voor Rendering Ranger r2 (waarvan zzattack de repro heeft gemaakt):
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/i69gg4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Ziet er super netjes uit zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Thanks. Ben er zelf ook wel blij mee. Deze stijl van covers is misschien minder retail dan het was, maar ik hou wel van de uniformiteit. Het feit dat games nu ook een stuk makkelijker te vinden zijn vind ik ook wel erg prettig.

Zelf heb ik zojuist nog een cover gemaakt van Macross Scrambled Valkyrie in dezelfde stijl als de games die ik al heb:
Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/convkey/5872/jait4lcxocogpb64g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Had gisteren ook een aantal UVGC's verwacht.. helaas nog steeds geen bezorger aan de deur gehad. :(

Die zien er overigens welk mooi uit, waar haal je de afbeeldingen en tekst vandaan? Scans op het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Garfrost schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 21:10:
Had gisteren ook een aantal UVGC's verwacht.. helaas nog steeds geen bezorger aan de deur gehad. :(

Die zien er overigens welk mooi uit, waar haal je de afbeeldingen en tekst vandaan? Scans op het internet?
Origineel formaat, eventueel gewoon op karton te printen en te vouwen:
http://www.nintandbox.net/

Bewerkt voor UGC:
Http://www.thecoverproject.net/

Met een beetje photoshop kennis kun je met behulp van beide sites je eigen uniforme covers maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Flozem op 23-01-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Hmm, ik wist van thecoverproject af. Maar die andere had ik nog niet in een bookmark staan, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Flozem schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 21:55:
[...]

Origineel formaat, eventueel gewoon op karton te printen en te vouwen:
http://www.nintandbox.net/

Bewerkt voor UGC:
Http://www.thecoverproject.net/

Met een beetje photoshop kennis kun je met behulp van beide sites je eigen uniforme covers maken.
Precies. Op thecoverproject staan ook veel raw images.

Zelf maak ik deze dingen met Photoshop. Gewoon originele afbeeldingen zoeken, screenshots en logo's erbij pakken en dan alles bewerken om ze in de uniforme layout te krijgen. De tekst op de achterkant van de 2 covers die ik gemaakt had komt letterlijk van de originele doosjes af. Heb de Japanse tekst dmv OCR uit de afbeeldingen geript.

De volgende covers die ik ga maken zijn voor Return of Double Dragon (Japanse Super Double Dragon, beter dan de westerse release overigens) en Darius Force.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:38:
[...]

Bekraste cd's kun je laten polijsten en dan werken ze weer plus ze zien er weer uit als nieuw.

Zelf ben ik juist blij met bekraste games, kun je vaak gratis of voor heel weinig aankomen en er vervolgens je voordeel mee doen*

*Polijsten werkt op alle dics behalve op Blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:33

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb een Sega Saturn met typenummer MK-80200-50 en BIOS versie PAL-C-V1.01a.

Als ik NTCS en Japanse spellen met deze Saturn wil spelen, volstaat een Action Replay 4M 3in1 dan?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techno Overlord schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:22:
Ik heb een Sega Saturn met typenummer MK-80200-50 en BIOS versie PAL-C-V1.01a.

Als ik NTCS en Japanse spellen met deze Saturn wil spelen, volstaat een Action Replay 4M 3in1 dan?
Zover ik weet maakt de action replay meteen je Saturn regiovrij, dus ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:30:
[...]

Bekraste cd's kun je laten polijsten en dan werken ze weer plus ze zien er weer uit als nieuw.

Zelf ben ik juist blij met bekraste games, kun je vaak gratis of voor heel weinig aankomen en er vervolgens je voordeel mee doen*

*Polijsten werkt op alle dics behalve op Blu-ray.
Waar dan? Bij de CEX beweerden ze het ook gepolijst te hebben. Maar het spel ging alsnog hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:35:
[...]

Waar dan? Bij de CEX beweerden ze het ook gepolijst te hebben. Maar het spel ging alsnog hangen...
Nooit laten polijsten daar. Het is goedkoop en daar houd het mee op. Veel bekrast spul daar en inferieure resultaten van het "polijsten". (Als in zo bagger dat het wel een thuis setje lijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:41:
[...]

Nooit laten polijsten daar. Het is goedkoop en daar houd het mee op. Veel bekrast spul daar en inferieure resultaten van het "polijsten". (Als in zo bagger dat het wel een thuis setje lijkt)
Dat idee had ik dus ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:35:
[...]

CEX is ook een shop waar ze 0,0 verstand hebben helaas. Het is er vaak wel goedkoop, dat dan weer wel.

Zelf heb ik nu de eerste plank aan UVGCs voor de SNES met verticale prints vol:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/4l2cli.jpg

Voor de reproducties van zzattack heb ik ook allemaal vertical covers:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/20jiaf4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Ik zit helaas nog steeds te wachten op mijn zending cases.. Deze zouden er al hadden moeten zijn, in overleg met de shop zelf wacht ik het nog af tot Woensdag en dan kijken we verder. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Garfrost schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:31:
Ik zit helaas nog steeds te wachten op mijn zending cases.. Deze zouden er al hadden moeten zijn, in overleg met de shop zelf wacht ik het nog af tot Woensdag en dan kijken we verder. ;(
Waar had/heb je besteld?
Ik heb nog getracht om ze uit amerika te halen, alleen waren de verzendkosten dermate hoog dat dat helaas geen enkele zin had. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
MartijnAbel schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:28:
[...]

Waar had/heb je besteld?
Ik heb nog getracht om ze uit amerika te halen, alleen waren de verzendkosten dermate hoog dat dat helaas geen enkele zin had. :(
Retrogamefreak, heb er eerst maar eens 25 besteld.. Vrij duur, maar kan over het algemeen niet klagen over de service van die zaak. Helaas nu net deze ene keer problemen met de verzending. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Garfrost schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:18:
[...]

Retrogamefreak, heb er eerst maar eens 25 besteld.. Vrij duur, maar kan over het algemeen niet klagen over de service van die zaak. Helaas nu net deze ene keer problemen met de verzending. |:(
Ik had gehoopt dat ze dit jaar weer een 20% kortingscoupon zouden hebben, maar helaas niks voorbij zien komen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
MartijnAbel schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:19:
[...]

Ik had gehoopt dat ze dit jaar weer een 20% kortingscoupon zouden hebben, maar helaas niks voorbij zien komen... :(
Ik zat er ook op te wachten - 10% was al mooi geweest. Helaas is zie ik alleen maar prijsverhogingen all-over. Volgens mij zijn ze helemaal de weg kwijt bij die zaak:

Megaman X cartridge van 79 (al fors hoog) naar 99 op geen week tijd. 300 Euro voor een matig CIB Gargoyle's Quest 2 exemplaar; 110 voor de losse cartridge. En ondertussen komen doodnormale Gameboy games al vaak op minimaal 7 Euro binnen. 8)7

Verhoging voor een "kortingsactie" wellicht? Voorlopig koop ik er in ieder geval niks meer.

[ Voor 37% gewijzigd door Flozem op 26-01-2016 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]

De grotere Gamemania filialen hebben een polijstmachine, Cash Converters Schiedam, RGF en verder weet ik het niet uit het blote hoofd. *

Bij mij is het iig zelfs gelukt om xbox 360 games te laten fixen waar de bekende red ring of dead in gekrast stond en een kapotte disc van de game Fahrenheit die de Xbox geeneens kon lezen is er ook door gerepareerd.

*Polijsten blijft soms een gok en te diepe krassen kunnen fataal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Flozem schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:43:
[...]

Ik zat er ook op te wachten - 10% was al mooi geweest. Helaas is zie ik alleen maar prijsverhogingen all-over. Volgens mij zijn ze helemaal de weg kwijt bij die zaak:

Megaman X cartridge van 79 (al fors hoog) naar 99 op geen week tijd. 300 Euro voor een matig CIB Gargoyle's Quest 2 exemplaar; 110 voor de losse cartridge. En ondertussen komen doodnormale Gameboy games al vaak op minimaal 7 Euro binnen. 8)7

Verhoging voor een "kortingsactie" wellicht? Voorlopig koop ik er in ieder geval niks meer.
Tjah als ze spullen verkopen voor die prijzen dan zijn ze natuurlijk gek als ze het niet vragen. Tis een kwestie van vraag en aanbod en als de kopers gek geworden zijn.

Zelf vraag ik me wel af welke mensen die prijzen betalen, maar goed.....
Garfrost schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:18:
[...]

Verkopen zij UVGCs?

[ Voor 16% gewijzigd door xelfer op 26-01-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Niet meer, blijkbaar, ik heb ze nog op een factuur staan, maar ze staan niet meer op de site.. Vraag me af of ik ze nu nog ga krijgen. :? Nog steeds niet ontvangen, vermoed dat ze ze ook niet meer hebben nu.

Hoe dan ook, ze zijn inderdaad vrij.. prijzig de laatste tijd. Ik kijk er nog steeds wel eens naar de nieuwe spullen, maar meestal zie ik er niet iets tussen staan wat ik echt wil hebben voor de prijzen die ze vragen. Hoop ik toch liever de spullen op een marktje tegen te komen.

[ Voor 28% gewijzigd door Garfrost op 26-01-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Garfrost schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:00:
[...]

Niet meer, blijkbaar, ik heb ze nog op een factuur staan, maar ze staan niet meer op de site.. Vraag me af of ik ze nu nog ga krijgen. :? Nog steeds niet ontvangen, vermoed dat ze ze ook niet meer hebben nu.
Ah oke. Wat betaalde je voor 25 cases als ik vragen mag? Ik heb zelf nog nooit UVGCs bij een Nederlandse shop gezien namelijk :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
xelfer schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:03:
[...]

Ah oke. Wat betaalde je voor 25 cases als ik vragen mag? Ik heb zelf nog nooit UVGCs bij een Nederlandse shop gezien namelijk :o.
Ongeveer 2.50 per stuk. Heb ze goedkoper gezien, maar dan kwamen er altijd nog verzend of import kosten bij. Had zo snel geen andere shops gevonden welke ze hadden zonder moeilijk te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Garfrost op 26-01-2016 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Garfrost schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:04:
[...]

Ongeveer 2.50 per stuk. Heb ze goedkoper gezien, maar dan kwamen er altijd nog verzend of import kosten bij. Had zo snel geen andere shops gevonden welke ze hadden zonder moeilijk te doen.
Zijn idd volledig verdwenen van de site. Helaas, want was de enige site die ze nog verkocht in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help! Ik zoek de titel van een game maar ben 'em kwijt.

Het is een game van de Sega 32x of Sega cd; een racegame die er uitziet als een interaktieve 90's anime en die je bestuurd d.m.v. quick time events.

Laatst kwam ik erachter (via Youtube) dat er onofficiële SNES Cartridges van de game bestaan maar ik ben vergeten de titel aan mijn lijstje toe te voegen omdat ik dacht de titel wel te kunnen onthouden :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 13:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:38:
Help! Ik zoek de titel van een game maar ben 'em kwijt.

Het is een game van de Sega 32x of Sega cd; een racegame die er uitziet als een interaktieve 90's anime en die je bestuurd d.m.v. quick time events.

Laatst kwam ik erachter (via Youtube) dat er onofficiële SNES Cartridges van de game bestaan maar ik ben vergeten de titel aan mijn lijstje toe te voegen omdat ik dacht de titel wel te kunnen onthouden :'(
Road Avenger !

[ Voor 12% gewijzigd door ricost op 27-01-2016 13:49 ]

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@ricost: Thnx dat is 'em idd, ik noteer 'em meteen :)

De onofficiële SNES-port ervan heet trouwens Super Road Blaster kom ik net opnieuw achter.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 13:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Road Avenger was de Europese naam van Road Blaster inderdaad.
De SNES versie gebruikt de MSU1 chip. Wist niet dat er ook fysieke reproducties van waren, dacht dat zoiets alleen werkte met bepaalde flash carts.

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ricost schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:11:
Road Avenger was de Europese naam van Road Blaster inderdaad.
De SNES versie gebruikt de MSU1 chip. Wist niet dat er ook fysieke reproducties van waren, dacht dat zoiets alleen werkte met bepaalde flash carts.
Oei; dat zou kunnen. Leuke vraag voor zzattack, die zal het ongetwijfeld weten.

Door de Youtube SNES versie die ik zag ging ik er domweg meteen vanuit dat de drager een cartridge is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-10 17:05
De MSU-1 is geïmplementeerd in bsnes/higan en in de sd2snes. De enige manier om op een echte console van deze games gebruik te maken is dus met een sd2snes flashkaart. Misschien dat ooit in de toekomst een geschikte oplossing zal ontstaan met een FPGA en 4GB NAND geheugen, maar er is op dit moment geen economisch verantwoorde manier om dergelijke casettes te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 23:05
Tijdens opruimen een oude doos met Master System games gevonden van mijn vriendin :D

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/psM7g2XIj4rRhrLslAnpSPFK/full.jpg

Even de Master System afstoffen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Dat.. zijn er een hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:55
Mizgala28 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:14:
Tijdens opruimen een oude doos met Master System games gevonden van mijn vriendin :D

[afbeelding]

Dat is mooi :)
Destijds enorm veel lol mee gehad. Als ik het me goed herinner was dat toch waar AlexKid was ingebakken?
Die tijd hadden we geen pc of internet. Ik kan me die laatste missie nog herinneren waar je op het allerlaatst een wachtwoord moest hebben door over iconen te lopen. Ik kwam hier niet uit, en heb toen een telefoonnummer gebeld die me hulp gaf. 0900 nummer natuurlijk.

Ik was nog jong, maar heb toen wel flink op mn donder gehad :D !
Tevens ook nooit geen 0900nummer meer gebeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
AlexKid zit inderdaad ingebakken op de Master System, heel leuk en simpel spel.

Net even voor de zekerheid de cartridges getest, alles werkt blijkbaar d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Mizgala28 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:29:
AlexKid zit inderdaad ingebakken op de Master System, heel leuk en simpel spel.

Net even voor de zekerheid de cartridges getest, alles werkt blijkbaar d:)b
Alleen op de SMSII, de originele had Snail Maze, welke nooit is uitgekomen op een cartridge. Het lijkt er echter op dat de Europese varianten vrijwel altijd Alex Kidd hebben, heb zowel een model 1 en 2 welke beiden hetzelfde ingebouwde spel bevatten. Er is ook een variant met Sonic ingebouwd, maar ik durf niet te zeggen welke dit is, volgens mij een uit Zuid Amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brickvansteen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 10:46
Aankopen van de afgelopen tijd:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2qsxvts.jpg

Must have titels druppelen steeds meer binnen :) Allemaal erg blij mee

Was ook nog naar de stad alle kringloop/tweedehands winkeltjes af gegaan maar daar helaas niets gevonden.
Toen even wezen neuzen bij de nedgame en met deze thuisgekomen:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2vaytj7.jpg
Gisteren heel de dag al mee zitten spelen en moet zeggen bevalt goed, grafisch ziet het er allemaal prachtig uit en het werkt prima.
Ik speel natuurlijk met de originele controllers, dat ding wat er bij zit is wel een beetje een draak xd.
Vooralsnog de originele consoles netjes in de dozen gedaan, bij wijze van ruimtegebrek ( Mijn verzameling en consoles bevinden zich in 2 boekenkasten) word dit mijn console om op te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:14:

[afbeelding]

Cart only games voor de MS moet ik niets van hebben. Toevallig heb ik Mortal Kombat voor de MS cart only liggen.

Als jij of een andere tweaker 'em niet wil hebben verdwijnt 'ie eerdaags in de vuilnisbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:06:
[...]

Cart only games voor de MS moet ik niets van hebben. Toevallig heb ik Mortal Kombat voor de MS cart only liggen.

Als jij of een andere tweaker 'em niet wil hebben verdwijnt 'ie eerdaags in de vuilnisbak.
Heb liever ook geen cart only, zeker omdat de games in een mooi stevig plastic hoesje komen. (Zelfde met andere Sega games).. Maar zo af en toe kom je ze tegen. De markt voor de Master System lijkt vrij klein te zijn, wat het wel lastig maakt om er weer vanaf te komen.

Als niemand anders hem wil hebben zeg ik er natuurlijk geen nee tegen, wellicht dat er op een dag een doosje voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Garfost; Laat via een PBtje maar weten waar 'ie naar toe verzonden moet worden dan ligt 'ie v/d week op je deurmat. *

*MS versie van Mortal Kombat is wel super clunky maar wel net als op de MD de bloodcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:06:
[...]

Als je hem toch weg gaat gooien heb ik altijd wel interesse :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:21:
@Garfost; Laat via een PBtje maar weten waar 'ie naar toe verzonden moet worden dan ligt 'ie v/d week op je deurmat. *

*MS versie van Mortal Kombat is wel super clunky maar wel net als op de MD de bloodcode
Ha! The Master System in a Nutshell: Clunky and lots of slowdown!

Ben ik gewend van het apparaat, heb pas geprobeerd om R-Type er op uit te spelen.. Zeer mooie port voor wat the SMS aan kan! Helaas is de sprite flicker zo erg dat alles wat je kan raken steeds verdwijnt en word het bijna onmogelijk voorbij stage 3.

Ik vind het toch een prachtding. Sommige spellen zijn mooi uitgevoerd en het apparaat heeft zo zijn charmes. :)

Bericht verstuurd, overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door Garfrost op 28-01-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Garfrost schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:10:
[...]

Heb liever ook geen cart only, zeker omdat de games in een mooi stevig plastic hoesje komen. (Zelfde met andere Sega games).. Maar zo af en toe kom je ze tegen. De markt voor de Master System lijkt vrij klein te zijn, wat het wel lastig maakt om er weer vanaf te komen.

Als niemand anders hem wil hebben zeg ik er natuurlijk geen nee tegen, wellicht dat er op een dag een doosje voorbij komt.
Weet ik, maar soms is het niet anders ze kreeg de games langere tijd geleden van een kennis kado, geen doosjes maar beter dan niks.

[ Voor 34% gewijzigd door Mizgala28 op 29-01-2016 04:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Mizgala28 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 04:12:
[...]

Weet ik, maar soms is het niet anders ze kreeg de games langere tijd geleden van een kennis kado, geen doosjes maar beter dan niks.
Ik neem het je ook zeker niet kwalijk! Als ik de kans krijg pak ik ook losse spellen welke ik nog niet heb (Zo kom ik aan de Streets of Rage serie op de Mega Drive.. Jammer dat ik geen cases heb, maar toch toffe spellen!), of soms al wel. Zo pak ik ook losse cases op wanneer ik ze zien, kunnen altijd van pas komen!

[ Voor 11% gewijzigd door Garfrost op 29-01-2016 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
brickvansteen schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:10:
Aankopen van de afgelopen tijd:
[afbeelding]

Must have titels druppelen steeds meer binnen :) Allemaal erg blij mee

Was ook nog naar de stad alle kringloop/tweedehands winkeltjes af gegaan maar daar helaas niets gevonden.
Toen even wezen neuzen bij de nedgame en met deze thuisgekomen:
[afbeelding]
Gisteren heel de dag al mee zitten spelen en moet zeggen bevalt goed, grafisch ziet het er allemaal prachtig uit en het werkt prima.
Ik speel natuurlijk met de originele controllers, dat ding wat er bij zit is wel een beetje een draak xd.
Vooralsnog de originele consoles netjes in de dozen gedaan, bij wijze van ruimtegebrek ( Mijn verzameling en consoles bevinden zich in 2 boekenkasten) word dit mijn console om op te spelen :)
mooie aankopen

PS ik wist niet dat guardian legend een pal release had.

Qua reserve carts voor de megadrive en of master system mits voor goede games houdt ik meestal de carts zelf als reserve aangezien het verkopen van deze losse carts vaak niet de moeite loont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brickvansteen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 10:46
gast7 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:35:
[...]

mooie aankopen

PS ik wist niet dat guardian legend een pal release had.

Qua reserve carts voor de megadrive en of master system mits voor goede games houdt ik meestal de carts zelf als reserve aangezien het verkopen van deze losse carts vaak niet de moeite loont.
Thanks :) Guardian legend is hier in europa uitgekomen in Duitsland (Mijn versie), Spanje en Scandinavië.
De game zie je hierdoor in Nederland niet heel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Waar ik me bij mega drive/master system games vaak wel aan stoor is de kwaliteit van de cases. Vaak zijn ze nogal vies en beschadigd helaas :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Mijn Megadrive games zijn vrij netjes, weg van een tweetal gebroken sluitingen. maar veel Master System cases zijn toch beschadigd.. Wij Nederlanders blijken zeer onvoorzichtig met dit soort dingen om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Garfrost schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:20:
Mijn Megadrive games zijn vrij netjes, weg van een tweetal gebroken sluitingen. maar veel Master System cases zijn toch beschadigd.. Wij Nederlanders blijken zeer onvoorzichtig met dit soort dingen om te gaan.
Ik was als kind gelukkig al zuinig op mijn spullen. Heb al mijn CIB SNES games nog helemaal compleet :). Sommige games kreeg ik als 6 jarig ventje al, dus op zich een hele prestatie dat die games het al die jaren hebben overleefd. Mijn originele SNES is ook nog in goede staat en de controllers ook overigens :). Heb dat ding al ruim 22 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

xelfer schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:12:
Waar ik me bij mega drive/master system games vaak wel aan stoor is de kwaliteit van de cases. Vaak zijn ze nogal vies en beschadigd helaas :(.
Ik erger me groen en geel aan de sega saturn cases, de lijm die ze hebben gebruikt heeft inmiddels al een paar covers lelijk gemaakt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
xelfer schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:04:
[...]

Ik was als kind gelukkig al zuinig op mijn spullen. Heb al mijn CIB SNES games nog helemaal compleet :). Sommige games kreeg ik als 6 jarig ventje al, dus op zich een hele prestatie dat die games het al die jaren hebben overleefd. Mijn originele SNES is ook nog in goede staat en de controllers ook overigens :). Heb dat ding al ruim 22 jaar.
Alle spellen welke ik heb gekregen terwijl ik opgroeide zijn allemaal nog netjes, behalve mijn kopie van Final Fantasy 8.. deze kreeg ik van een vriend met een gekraakte jewelcase, dit is helaas niet verbeterd door de jaren heen! Achteraf vind ik het zonde dat al mijn gameboy spellen geen doosjes meer hebben, ben wel blij dat ik de handleidingen heb bewaard in een koffertje.

Alles heeft eigenlijk altijd netjes in de kast gestaan wanneer ik het niet gebruikte. Ben er vrij zuinig op geweest
Fietsbel schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:06:
[...]

Ik erger me groen en geel aan de sega saturn cases, de lijm die ze hebben gebruikt heeft inmiddels al een paar covers lelijk gemaakt.
Werkelijk? Ik heb er ééntje welke niet mooi is. Maar dat komt door een scheur in het karton, de meeste zitten nog netjes in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:12:
Maar de echte uitdaging komt pas om de juiste doosjes in mooie staat en nog met hangtab te vinden. Men knipt de hangtab er vaak af lijkt wel. Gelukkig hebben bijna al mijn megadrive games nu mooie doosjes met hangtabs. enkele hebben nog mooie doosjes zonder hangtab.

Sega heeft vele doosjes voor zijn megadrive games afhankelijk van de grootte van de boekjes altijd een uitdaging. En de konami en aklaim doosjes met het logo in de doosjes zijn ook verschrikkelijk om in mooie staat te vinden aangezien enkel konami en of aklaim games deze hebben.

Echter als ik naar sommige mensen op het forum kijk hoe ze hun cib megadrive games op elkaar stapelen als ps2 games dan komt het niet goed met nette doosjes. Niet dat het ook een goed idee is voor ps2 games om er een toren van te maken, maakt de doos covers er niet beter op.

[ Voor 19% gewijzigd door gast7 op 29-01-2016 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Net mijn cases binnengekregen, en een printje gemaakt om te testen.. Werkt op zich, alleen mijn gereedschap maakt er een zooitje van.

http://i.imgur.com/4Gio6K8.jpg

Denk dat ik morgen met een USB stickje en het voorbeeld van formaat even een paar winkels af ga, kijken wie het wil afdrukken op mooi papier.. Nu ben ik het met het formaat nog niet helemaal eens, de cover sluit niet mooi aan. Maar op A4 is het te groot, Letter en Legal te klein. Is echt heel vervelend.

[ Voor 20% gewijzigd door Garfrost op 29-01-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Het zou goed moeten gaan met de standaard instellingen van de covers, op A4 printen en de randen eraf snijden. Ik zou de afbeeldingen wel op PDF aanleveren zodat de troep software in printwinkels niet gaat klooien met het formaat van de afbeelding :).

De cover moet uit mijn hoofd gezegd iets groter dan 17,5 cm bij 28 cm zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door xelfer op 29-01-2016 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Vreemd, wellicht dat mijn printer driver nog iets raars doet want op A4 is de cover ongeveer een centimeter te groot.

Ach ja, ben er ook achter gekomen dat weg van mijn N64 spellen er bijna geen covers zijn voor de meeste van mijn SNES spellen. Ga ze dus zelf moeten maken of de NTSC versies moeten gebruiken. :P (Zelfs voor de NTSC regio zijn een hoop SNES spellen niet beschikbaar zie ik nu, tja.. dat krijg je als je vage sport spellen krijgt in bulk aankopen. 8)7 )

[ Voor 65% gewijzigd door Garfrost op 30-01-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Hmm ik heb van iedere SNES game wel een cover kunnen vinden. Alleen de zeldzame NTSC-J games waren wat lastiger. Zoek je retail covers of vertical covers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Hij zoekt waarschijnlijk PAL versies, en die ga je op een US site als the Cover Project niet snel vinden. Ik ben zelf ook al vaak tegen dat probleem aangelopen, en heb voor mezelf geconcludeerd dat er niets anders op zit dan the photoshoppen met US covers of de covers op www.NintAndBox.net

[ Voor 46% gewijzigd door Flozem op 30-01-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Ha, alles wat ik op het formaat instel wat ze in de guides op de website van TheCoverProject stellen als de juiste maat is altijd te breed en niet lang genoeg. 3225x2156 werkt niet lekker, 3366x2100 werkt beter maar zelfs dan vind ik ze te smal en niet lang genoeg. Er is dan nog te veel lelijk plastic over wat zichtbaar is. (Bijv. de klemmetjes welke de cases dichthouden)

Wil alleen niet teveel meer experimenteren, heb even het geld niet om constant nieuwe inkt cartridges aan te schaffen. Ben misschien iets te kieskeurig, maar als ik dan toch dit soort dingen wil oplossen wil ik ze wel in één keer goed en netjes doen.

Hoe dan ook, ben inderdaad meer op zoek naar Retail PAL covers. Maar het lijkt er op dat ik maar gewoon NTSC covers moet gaan gebruiken, minder werk. Is op zich wel weer vervelend, omdat sommige titels duidelijk anders zijn (Starfox, Contra) en er steeds op de cases staat dat het Amerikaanse spellen zijn wat niet waar is. Keuzes, keuzes keuzes. En het natuurlijk mijzelf moeilijk maken door zo vervelend kieskeurig te zijn. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Garfrost op 30-01-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Je kan ook meten hoe groot je een cover wilt hebben dan de afbeelding daar op aanpassen, dan moet het goed zijn lijkt me :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Dat is mijn volgende stap, maar dat doe ik op kantoor Maandag, scheelt mij weer inkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Wel leuke deals gehad laatste tijd met name met snes nes ps1 en 2 voor nop of leuke prijzen in de collectie toe mogen voegen.

In elk geval dacht even deze game te delen vrij moeilijk te vinden cib de pal versie uiteraard met boekje

Vrij nette rechte staat geen sticker schade etc zeer tevreden mee als de Gameboy handheld collector die ik ben.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2yy8511.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/1zd3tk1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Geen boekje? Doosje ziet er wel netjes uit. Toch niet recent van een Limburger gekocht via MP? Daar werd meteen een bedrag van 150 voor het setje met Xtreme geboden...

Heb recent goede NDS titels een lang gezochte US GBA titel en weer wat losse Gameboy spellen aan mijn verzameling toegevoegd. Weliswaar via webshops, dus geen super deals. Maar ik ben ff Marktplaats moe - bijna net zo duur maar met veel zwendelaars.

Top stukken:
CiB Knights of Lodis voor GBA en Suikoden Tierkreis voor NDS.

[ Voor 16% gewijzigd door Flozem op 30-01-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Flozem schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:15:
Geen boekje? Doosje ziet er wel netjes uit. Toch niet recent van een Limburger gekocht via MP? Daar werd meteen een bedrag van 150 voor het setje met Xtreme geboden...

Heb recent goede NDS titels een lang gezochte US GBA titel en weer wat losse Gameboy spellen aan mijn verzameling toegevoegd. Weliswaar via webshops, dus geen super deals. Maar ik ben ff Marktplaats moe - bijna net zo duur maar met veel zwendelaars.

Top stukken:
CiB Knights of Lodis voor GBA en Suikoden Tierkreis voor NDS.
Met boekje niet op foto, ik open de doosjes niet zo vaak om slijtage te voorkomen, maar de cart haal ik altijd uit de doos aangezien ik deze apart bewaar.

Zou best kunnen echter voor een veel lager bedrag aangezien er veel nep biedingen waren en ik blijkbaar de enige was die nog reageerde.

Deze liepen uit tot 190 euro en niemand reageerde meer advertentie was meerdere dagen actief hierdoor waardoor ze besloot akkoord te gaan met mijn bod.

Na de rest verkocht te hebben zal in het slechtste geval deze game mij iets minder dan 40 euro gaan kosten incl verzending maar waarschijnlijk richting de 20 euro al en al zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Nice... Zag de ad te laat en vond 150 wat te grof om mee te bieden voor alleen die titel. Stond idd heel snel op 190.

Voor openingsbod / vraagprijs had ik de set ook wel willen hebben. Ik relist daarom altijd bij uitblijven van serieuze bieders.

Gefeliciteerd in ieder geval. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Flozem schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 15:50:
Nice... Zag de ad te laat en vond 150 wat te grof om mee te bieden voor alleen die titel. Stond idd heel snel op 190.

Voor openingsbod / vraagprijs had ik de set ook wel willen hebben. Ik relist daarom altijd bij uitblijven van serieuze bieders.

Gefeliciteerd in ieder geval. ;)
150 euro vond ik ook te veel en al helemaal toen het op 190 euro stond, maar ik kreeg een mail aangezien niemand meer reageerde en het al dagen actief en aangezien ik aan bood voor snelle betaling en dergelijke.

Openingsbod was 50 euro volgens mij, dat was waarschijnlijk het geen wat de nep biedingen aantrok om zo de rest weg te jagen. 50 euro is geen geld aangezien zonder de mega man het al ruim meer dan 50 euro waard is. alle games waren compleet en de gameboy pocket in plastic doos is ook aardig wat waard.

Ik heb wel meer betaald dan het openingsbod anders had iemand anders het wel, maar wel een heel stuk minder dan 150 euro.

Nep biedingen kom je steeds vaker tegen op marktplaats bij spul dat wat waard is en of mensen die bieden maar toch afhaken aangezien het te hoog is.

Megaman xtreme 2 is nog moeilijker om compleet te vinden in pal formaat.

Er kwam trouwens ook een advertentie langs met enkel heel waardevolle megadrive games van minimaal 100 euro per stuk tot 500 - 600 euro met biedingen van over de 1000 euro.

In beschrijving stond dat het 20 jaar op zolder heeft gelegen maar vond het wel een verdachte advertentie aangezien het enkel heel dure games waren met slechte beschrijving dat het op zolder lag. Kan me niet voorstellen dat iemand enkel die 6 games had.

Echt of nep zal het nooit weten.

[ Voor 22% gewijzigd door gast7 op 30-01-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
dubbel post

[ Voor 97% gewijzigd door gast7 op 30-01-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Ik zag ook nog een met wat zeldzame / gewilde PSx games. Maar goed. Er zijn eigenlijk maar drie spellen die ik graag zou willen, maar dan moet ik eerst nog een Playstation kopen... kip/ei gezien ik de spellen zelden voor acceptabele prijzen zie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Flozem schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:31:
Ik zag ook nog een met wat zeldzame / gewilde PSx games. Maar goed. Er zijn eigenlijk maar drie spellen die ik graag zou willen, maar dan moet ik eerst nog een Playstation kopen... kip/ei gezien ik de spellen zelden voor acceptabele prijzen zie. ;)
Had ik vroeger ook toen ik overweegde om voor ps1 te sparen.

Wou slechts 1 game voor de playstation toen der tijd castlevania symphony of the night aangezien ik de gba castlevania titels had maar ik hoorde dat de ps1 titel vele malen beter was.

Met veel geluk 2 weken later een deal gevonden voor een schappelijke prijs maar alsnog vrij veel geld voor een ps1 game 75 euro voor de CE en sinds ik 1 game had kwam ik meerdere goede games tegen.

En nu zo'n bijna 70 titels verder waarvan 3 rpg usa exclusives., nice console voor rpg's 2d vechters en shoot em ups

Heb zat mooie ps1 deals gezien tegenwoordig dat als je het slim aanpakt je het voor nop aan de collectie kan toevoegen. Echter als je enkele games zoekt kan dit wat lastiger zijn.

Welke 3 titels zoek je?

Zelf ben ik nog altijd op zoek naar the raiden project voor de ps1 een shoot em up die ik vroeger in de arcade heb gespeeld.

[ Voor 14% gewijzigd door gast7 op 30-01-2016 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Castlevania Symphony of the Night en Chronicles. En Chrono Cross. The usual suspects... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:55
Ben momenteel druk bezig alles aan te sluiten van mijn retro-consoles. Probleem waar ik nu tegenaan loop, is dat mijn versterker geen SCART heeft. Bij de N64 zit enkel een Multi-av naar scart. Online kan je genoeg multi-av naar composietkabels kopen, maar ik las dat de n64 pal versie weer een speciale kabel had met een extra weerstandje.

Waar kan ik goedkoop zo'n kabel bemachtigen? of kan ik ook een Scart-female naar composiet adapter gebruiken? iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Heb onlangs nog een nieuwe Gamecube gekocht, toevallig gevonden nog in de kast van de winkel waar ik werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Dragunov schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:32:
Heb onlangs nog een nieuwe Gamecube gekocht, toevallig gevonden nog in de kast van de winkel waar ik werk
Das wel nice, lag er toevallig nog een componentkabel voor de gamecube naast? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Enkel de Cube in de doos met Mario spel, zal een Component 2 HDMI bakje ertussen moeten zetten ofwel via de analoge ingangen nog op de TV (ES7000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Dragunov schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:22:
Enkel de Cube in de doos met Mario spel, zal een Component 2 HDMI bakje ertussen moeten zetten ofwel via de analoge ingangen nog op de TV (ES7000)
Gamecube componentkabel levert op ebay 200 euro op :o vandaar de vraag of die erbij zit. Maar de snes en n64 kabel moeten ook werken op de gamecube (composiet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Alles zit in de doos die bij console hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Waah schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:48:
[...]

Gamecube componentkabel levert op ebay 200 euro op :o vandaar de vraag of die erbij zit. Maar de snes en n64 kabel moeten ook werken op de gamecube (composiet)
Component kabel is vrij over rated aangezien de kabel bij ons maar voor 50% werkt met onze pal games, op enkele 4 a 6 games na zoals F zero GX en of fire emblem path of radiance. Echter moet het NTC signaal geforceert worden doormiddel van een speciale freeloader werkt niet met elke. Bij de andere games is het uitgesloten. Ik heb er geen proggressive scan uitgekregen met mijn free loader helaas of je moet je gamecube ombouwen.

De kabel is voor onze games iets minder effectief dan een officiele gamecube scart kabel. Als je een hd tv hebt is component echter wel de beste optie er is zeker wel een groot verschil in met name beeld verheldering maar de scart kabel zou het ook nog wat extra kleur geven heb beide kabels maar geen goede beeldbuis tv.

Het is met name interessant voor de gameboy player het verschil is redelijk te zien, voor de gamecube games kan je echter beter naar de wii gaan met zijn eigen component kabel.

Het is dat ik mijn officiele component kabel voor 20 euro incl verz op de kop heb getikt omdat in de advertentie vermeld stond dat de kabel op magische wijze beter beeld zou geven aan de gamecube games 8)7

misschien is handig om de gameboy player te gebruiken met een ntc gamecube of ntc gameboy player aangezien je dan progressive scan kan krijgen en alle nintendo handheld games regio vrij zijn. Iemand die dat heeft uitgetest?

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 01-02-2016 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Tja ik zit momenteel met het probleem dat ik alles op mijn versterker wil aansluiten. Voor de Gamecube en N64 valt SCART voor mij dus af (ik zou niet weten hoe ik dat in mijn versterker krijg, goedkope scart->composite blijkt niet te bestaan)
  • Dus de GC zal via Composiet aangesloten worden. De N64 moet ik nog iets voor verzinnen.
  • Composite kan ik niet origineel vinden (met een snes of GC kabel krijg je te helder beeld?)
  • S- video zit niet op de versterker, wel op de beamer eventueel. Maar dan moet ik een 5m verlengkabel voor S-video regelen.
  • Scart kan dus ook niet volgens mij.
iemand nog een oplossing die ik over het hoofd zie?

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 02-02-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Waah schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 08:38:
Tja ik zit momenteel met het probleem dat ik alles op mijn versterker wil aansluiten. Voor de Gamecube en N64 valt SCART voor mij dus af (ik zou niet weten hoe ik dat in mijn versterker krijg, goedkope scart->composite blijkt niet te bestaan)

Dus de GC zal via Composiet aangesloten worden. De N64 moet ik nog iets voor verzinnen.
- Composite kan ik niet origineel vinden (met een snes of GC kabel krijg je te helder beeld?)
- S- video zit niet op de versterker, wel op de beamer eventueel. Maar dan moet ik een 5m verlengkabel voor S-video regelen.
- Scart kan dus ook niet volgens mij.
scart kabel kan op vrijwel geen nieuwe tv. In elk geval niet op mijn breedbeeld scherm mijn oudere toestel wel. S video is een goedkope optie en net iets beter dan de standaard AV kabel.

Met beeld verheldering bedoel ik duidelijker en scherper beeld. Het is veel duidelijker te zien en minder vaag op het scherm het verschil is aardig groot. De scart kabel zou het echter ook nog naast dit wat extra kleuren geven.

Mocht je ntc games hebben dan zullen de grapics een klein stapje hoger liggen doormiddel van proggressive scan zowat twee keer zo groot verschil als scart kabel tevens ook net iets beter dan de wii component kabel als je daar ntc gamecube games voor had met proggresive scan. Wii kabel geeft ook niet proggresive scan op gamecube games aangezien ze ervoor hebben gezorgd dat pal games deze optie verwijderd hebben.

Voor wii games is er voor vrijwel alle games al progressive scan.

[ Voor 3% gewijzigd door gast7 op 02-02-2016 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 17:52
  • Dus de GC zal via Composiet aangesloten worden. De N64 moet ik nog iets voor verzinnen.
  • Composite kan ik niet origineel vinden (met een snes of GC kabel krijg je te helder beeld?)
  • S- video zit niet op de versterker, wel op de beamer eventueel. Maar dan moet ik een 5m verlengkabel voor S-video regelen.
De composite kabel voor de GameCube kun je ook gewoon op je N64 gebruiken.

Scart is een aansluiting waarover je heel veel verschillende signalen kunt krijgen: composite, RGB en S-Video o.a.

[ Voor 6% gewijzigd door danielkraak op 02-02-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Is component een optie? Want een Wii haal je voor weinig en speelt prima GC games af? :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Touchdomex schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:30:
[...]

Is component een optie? Want een Wii haal je voor weinig en speelt prima GC games af? :P
Heel stom, maar wil per se de games spelen op de console waar ze voor gemaakt zijn :+ I know, i'm weird that way :+ Verzamel ook enkel games die ik zelf heb gespeeld, of had willen spelen destijds. Voor de Wii heb ik trouwens een AV->hdmi adaptertje uit china en die werkt prima. Dus in geval van nood kan ik altijd nog de Wii gebruiken, al moet ik eerst de SD-kaartlezer van de wii repareren.
danielkraak schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:57:
[...]

De composite kabel voor de GameCube kun je ook gewoon op je N64 gebruiken.

Scart is een aansluiting waarover je heel veel verschillende signalen kunt krijgen: composite, RGB en S-Video o.a.
Toch wel? ik dacht dat je dan helderder beeld kreeg ivm een weerstandje wat ze in de N64 kabels hadden gezet. Zal het wel proberen, als het echt niet werkt of te onscherp is (game op een beamer) kan ik altijd nog via S-video werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 02-02-2016 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Waah schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:41:
[...]

Heel stom, maar wil per se de games spelen op de console waar ze voor gemaakt zijn :+ I know, i'm weird that way :+ Verzamel ook enkel games die ik zelf heb gespeeld, of had willen spelen destijds. Voor de Wii heb ik trouwens een AV->hdmi adaptertje uit china en die werkt prima. Dus in geval van nood kan ik altijd nog de Wii gebruiken, al moet ik eerst de SD-kaartlezer van de wii repareren.
Dat snap ik wel. Ik werk deels ook hetzelfde met verzamelen echter heb ik nu alleen een lcd in huis dus in zo'n geval is component het makkelijkste vooral omdat die kabels een godsvermogen zijn en niet aftermarket te halen zijn...

Ik heb nu alleen een cube die staat te verstoffen omdat mijn Wii alles kan maar zelfs beter :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Touchdomex schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:16:
[...]

Dat snap ik wel. Ik werk deels ook hetzelfde met verzamelen echter heb ik nu alleen een lcd in huis dus in zo'n geval is component het makkelijkste vooral omdat die kabels een godsvermogen zijn en niet aftermarket te halen zijn...

Ik heb nu alleen een cube die staat te verstoffen omdat mijn Wii alles kan maar zelfs beter :+
Gisteren toch maar ff op de Wii gespeeld. Toevallig Mario Smash Football op de kop kunnen tikken voor niet teveel (denk ik, 7,50 ex boekje, inc ongebruikte kraskaart voor het VIP programma :+ ).
Novice leek me wat te makkelijk, dus maar 1 standje hoger op professional....
Direct 5-0 ingemaakt |:( was even vergeten hoe moeilijk die game kan zijn 8)

Maar speelt op zich ook prima op de Wii. Tenminste tot ik de Gamecube heb aangesloten. Heb de scartkabel nog even bekeken en dat is de dol-013 RGB scartkabel. Toch maar eens kijken of dat toch niet via een adapter te gebruiken is op mijn receiver/beamer :+

Gisteren even de "my game collection" app geinstalleerd. Werkt best leuk voor een wishlist en owned-game-list aan te maken. Of weet iemand een veel handigere app? deze werkt alleen op de telefoon, een lijst die zowel op de telefoon als online werkt zou handiger zijn natuurlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Waah op 03-02-2016 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Waah schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:26:
[...]

Gisteren toch maar ff op de Wii gespeeld. Toevallig Mario Smash Football op de kop kunnen tikken voor niet teveel (denk ik, 7,50 ex boekje, inc ongebruikte kraskaart voor het VIP programma :+ ).
Novice leek me wat te makkelijk, dus maar 1 standje hoger op professional....
Direct 5-0 ingemaakt |:( was even vergeten hoe moeilijk die game kan zijn 8)

Maar speelt op zich ook prima op de Wii. Tenminste tot ik de Gamecube heb aangesloten. Heb de scartkabel nog even bekeken en dat is de dol-013 RGB scartkabel. Toch maar eens kijken of dat toch niet via een adapter te gebruiken is op mijn receiver/beamer :+

Gisteren even de "my game collection" app geinstalleerd. Werkt best leuk voor een wishlist en owned-game-list aan te maken. Of weet iemand een veel handigere app? deze werkt alleen op de telefoon, een lijst die zowel op de telefoon als online werkt zou handiger zijn natuurlijk.
Bij mario smash football moet je legend modus eens proberen Zowat perfecte CPU dat is pas moeilijk. Ik heb nog nooit zo een moeilijke cpu gezien in een game. De resterende modes zijn vrij gemakkelijk om van te winnen als je goed bent in de game.

Ik ben vrij goed in de game maar op die modus winnen is altijd een uitdaging. De cpu op die modus weet alle trukjes en op welke plekken die moet schieten zodat de bal er altijd in gaat tevens altijd een perfect strike en dat ze slim zijn wanneer deze te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smash Football speel je dan ook met vrienden, die frustratie op de gezichten is priceless :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:21:
Smash Football speel je dan ook met vrienden, die frustratie op de gezichten is priceless :+
Tenzij je te goed bent dan wil niemand meer tegen je spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gast7 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:01:
[...]

Tenzij je te goed bent dan wil niemand meer tegen je spelen.
Das waar. Had ik verleden nog met een MP potje Golden Eye op de N64. Ondanks een pookje dat bleef hangen (weer 's wat anders dan lam) was het Golden Gun gevecht met 10-1 vrij makkelijk beslecht in mijn voordeel, en daarna was het wel klaar met het spel. Binnenkort weer een poging doen, dan wint de rest weer en is het weer even goed :+

Maar het blijft soms lastig om, zeker met 3/4 man of meer een spel te vinden waar iedereen aardig tot goed in is maar iig niet beroerd slecht. Het is dan vervelend om er eentje te hebben die het gewoon niet leuk vindt.

Zo ga ik zelf niet aan The Division beginnen. Niet omdat ik (zo) slecht ben, maar de vrienden waarmee ik het zou gaan spelen vinden 1) het genre veel leuker en 2) hebben veel meer ervaring met die spellen (CS top van het land geweest). Dan houdt het voor mij vrij snel op zeg maar en is GTA 5 leuker/gevarieerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Exorcist schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:05:
[...]

Das waar. Had ik verleden nog met een MP potje Golden Eye op de N64. Ondanks een pookje dat bleef hangen (weer 's wat anders dan lam) was het Golden Gun gevecht met 10-1 vrij makkelijk beslecht in mijn voordeel, en daarna was het wel klaar met het spel. Binnenkort weer een poging doen, dan wint de rest weer en is het weer even goed :+

Maar het blijft soms lastig om, zeker met 3/4 man of meer een spel te vinden waar iedereen aardig tot goed in is maar iig niet beroerd slecht. Het is dan vervelend om er eentje te hebben die het gewoon niet leuk vindt.

Zo ga ik zelf niet aan The Division beginnen. Niet omdat ik (zo) slecht ben, maar de vrienden waarmee ik het zou gaan spelen vinden 1) het genre veel leuker en 2) hebben veel meer ervaring met die spellen (CS top van het land geweest). Dan houdt het voor mij vrij snel op zeg maar en is GTA 5 leuker/gevarieerder.
Heb ik zelf erg veel last van in vrijwel alle games tegen mij in mijn voordeel ook pakte ik zelf vaak de slechtere controller die niet altijd helemaal goed werkt voor de oudere consoles knopjes pookjes etc mits ik een tekort had. Hoewel ik daar tegenwoordig minder last van heb aangezien ik zat controllers heb.

Met mario party games bijvoorbeeld is het echter vrij gelijk, voornamelijk door de eenvoudige mini games en de luck factor. niet een geliefde game serie voor mij, het is een van die series dat de gast met de meeste luck en die het snelste op de A knop kan spammen wint |:(

[ Voor 4% gewijzigd door gast7 op 03-02-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Voor mij is het niet dat ik te goed ben in spellen dat niemand met me wil spelen, ik ben zo slecht dat ze het toch wel winnen. :+ Het is eerder al een hele kunst om mensen te vinden die iets anders dan Call of Fifa Modern Soccerware #67 wil spelen in mijn omgeving. Best zonde, want ik heb toch een aantal leuke spellen liggen.. (En bizar slechte!)

Overigens heb ik een bericht van een familie lid gekregen welke nog een aantal NES spellen heeft.. Zo snel op de foto Probotector en Shadow Warrior er uit kunnen plukken, dit kan nog wel eens interessant worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Garfrost op 04-02-2016 11:25 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.