Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.637 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
MartijnAbel schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:45:
[...]

Idd, dan komt er nog wel verzending overheen en invoerkosten. Maar alsnog scheelt het heel wat. Ik hou je wel even op de hoogte ;)
Graag! Als het inderdaad goedkoper uit komt is het zeker een interessant idee, en dan zal ik volgende loonstrook zijn game budget wat opschorten voor cases. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat minder retro, maar ik ontvang deze week een Ceramic White PS3 met twee witte controllers. De 40 GB Phat dus, alleen in Japan uitgekomen. Via een Tweaker overgenomen. Zal vd week een foto posten voor de geïnteresseerden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Zag hem inderdaad voorbij komen op V&A, leuke aanwinst!

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:31:
Zag hem inderdaad voorbij komen op V&A, leuke aanwinst!
Had met hem al een poos een DM wisseling nav wat vragen die hij had, en had er destijds (begin verleden maand) vanaf gezien. Maar goed, bood hem nu te koop aan en ik had toch het gevoel deze te moeten hebben. Waarvan akte. Goede gast verder, dus het ding krijgt een mooi plekje hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Cool, ik zou zelf ooit nog wel een keer de Final Fantasy XIII PS3 willen hebben (ook wit en Japanse exclusive). Heb in Japan wel zoveel limited edition Playstations gezien, dat was echt niet normaal. Als Europeaan voel ik me dan altijd wel een beetje belazerd :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

2016 goed begonnen voor deze kerel. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 15:19

Arethusa

Niet die server

De liefhebbers uit dit topic zullen zich denk ik ook wel vermaken met deze serie "The Goldbergs" op Netflix. Nintendo, arcade hallen, Atari, Ghostbusters, Star Wars, alles uit het tijdperk komt daarin terug. Erg leuke serie vind ik zelf.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:43
iPodKiller schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:10:
2016 goed begonnen voor deze kerel. 7(8)7
[video]
Dat zijn onzinnige deals die die gast maakt.

Ik geloof het voor 50%, ik vind sommige deals namelijk echt onzinnig op zijn kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het lijkt er idd een te beetje dik opgelegd.
ik heb ook welleens 20 snes games opgehaald voor een prikkie omdat die dude dacht dat die games stuk waren (terwijl het aan de console lag), maar dat waren niet alleen maar de toppers.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

gast7 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 23:24:
[...]

Dat zijn onzinnige deals die die gast maakt.

Ik geloof het voor 50%, ik vind sommige deals namelijk echt onzinnig op zijn kanaal.
Ja te mooi om waar te zijn, maar goed. Mocht hij er daadwerkelijk zoveel voor betaald hebben, dan heeft die goed gehandeld. Mocht het fake zijn, dan is het jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 17:52
AyeAyeCaptain! schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:08:
ik heb ook welleens 20 snes games opgehaald voor een prikkie omdat die dude dacht dat die games stuk waren (terwijl het aan de console lag), maar dat waren niet alleen maar de toppers.
Whaha, 20 SNES games stuk. 8)7

Nu moet ik zeggen dat ik ook weleens met koninginnedag N64 spellen (3/4 stuks geloof ik) en daar kreeg ik er ook geen een van aan de praat. Verder ook niet meer echt de moeite voor genomen, maar ik verwacht dat ze gewoon schoongemaakt moeten worden. Van eentje heb ik de lockout chip gebruikt voor een flashcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
AyeAyeCaptain! schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:08:
Beetje net als al die Storage Hunter, Toy Finder, Pawn Shop etc. etc. real life shows waarin ze altijd in iedere aflevering een product vinden welke enkele tienduizenden euro's waard is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Wel een leuke om hier te posten, ik had gisteren even m'n berging uitgespit, zoekend naar m'n oude SNES. In de laatste doos trof ik heel wat leuks aan, ik mis alleen Mario Kart van de collectie die ik had. Maar die zit misschien in een andere doos. Niet op de foto; een SNES (met originele verpakking) met 2 controllers, Super Scope, Super Game Boy, etc. Verder in een andere doos heb ik ook nog een N64 staan, en daar liggen ook nog een paar games in. Maar de SNES had even voorrang, die wil ik mogelijk binnenkort weer gaan gebruiken, als het nog werkt. Even kijken of ik de composite kabel kan vinden, dan kan ik het op de tv proberen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CYjDphpWAAAGbtW.jpg

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Grumpmeister; Zombies (ate my neighbours) en Golden sun vind ik je beste titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:32:
@Grumpmeister; Zombies (ate my neighbours) en Golden sun vind ik je beste titels.
Beide heb ik vroeger ook helemaal grijs gespeeld :D

Ik denk dat ik Zombies binnenkort nog eens oppak, weet niet hoe ver ik vroeger precies kwam, maar herinner me babies met een bijl in een koelcel die lastig dood te maken waren. :P

Het is ook gewoon m'n collectie van toen ik een jaar of 10 was, m'n ma had toendertijd alles heel netjes bewaard. Vrijwel ieder doosje heeft ook z'n bijhorende boekjes, etc. Dat maakt me nu heel blij in ieder geval.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor sommigen te weinig retro, voor mij nu al één van de betere aankopen dit jaar:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KVm1vjzmISkzkv48bx8H8SbJ/full.jpg

Perfecte staat, geen kras te zien. 1 TB schijf erin en twee keurige controllers. Zo wil je het vaker zien :)

Vind die glanzende Phat veel mooier dan die mat witte Slim..wat jullie?

[ Voor 12% gewijzigd door Exorcist op 13-01-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:53
Je bedoelt de linkse? Die vind ik ook mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:29
Die Phat is zeker de winnaar. :)
Een mooie aanwinst voor je collectie, veel plezier ermee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sincery schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 20:30:
Die Phat is zeker de winnaar. :)
Een mooie aanwinst voor je collectie, veel plezier ermee !
:D Thanks dude ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 23:05
In ieder geval, ziet er badass uit in het wit, wij hebben dan de zwarte PS3 slim, maar een kennis heeft zijn Phat rood geverfd (foto onder is gewoon van Google bedoelt als voorbeeld)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v616/mandark/redps3011.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door BM op 15-01-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Arethusa schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:48:
De liefhebbers uit dit topic zullen zich denk ik ook wel vermaken met deze serie "The Goldbergs" op Netflix. Nintendo, arcade hallen, Atari, Ghostbusters, Star Wars, alles uit het tijdperk komt daarin terug. Erg leuke serie vind ik zelf.
[video]
Ik vind ze niet terug in Netflix (België)?
Ziet er mij inderdaad wel een leuke, nostalgische, serie uit :)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-09 15:19

Arethusa

Niet die server

Bruiser schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:13:
[...]

Ik vind ze niet terug in Netflix (België)?
Ziet er mij inderdaad wel een leuke, nostalgische, serie uit :)
Misschien dat het aanbod ietwat verschilt. Ik vind de serie nog wel terug in de Nederlandse Netflix.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:32:
Zombies Ate My Neighbours is 1 van de weinige SNES titels die ik nog echt mis in mijn collectie. Heb hem wel gespeeld, maar ben nog niet tegen een betaalbaar exemplaar aangelopen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:17
Exorcist schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 19:54:

Vind die glanzende Phat veel mooier dan die mat witte Slim..wat jullie?
De Phat is inderdaad veel mooier dan de Slim. En dat is zeldzaam bij mij, want over het algemeen vind ik de Slim's mooier dan de Phats. Zo is dat in ieder geval bij de 1 en de 2. De PsOne is sowieso een klein leuk ding :+

Zou zelf graag meerdere uitvoeringen van de PSP willen hebben, maar die valt niet onder de WAF :'(

[ Voor 14% gewijzigd door BM op 15-01-2016 10:38 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 14:38
MartijnAbel schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 23:45:
[...]

Idd, dan komt er nog wel verzending overheen en invoerkosten. Maar alsnog scheelt het heel wat. Ik hou je wel even op de hoogte ;)
Misschien een idee om een groupbuy te doen? Denk dat een hoop mensen dit wel willen.

Sowieso handig voor mijn SNES en N64 games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 09:45
Weer ontopic: gaaf die witte Ps3 die ik voorbij zie komen.
Is dat de versie met Ps2 mogelijkheid?

[ Voor 144% gewijzigd door BM op 15-01-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChokingHazard schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:37:
[...]

De Phat is inderdaad veel mooier dan de Slim. En dat is zeldzaam bij mij, want over het algemeen vind ik de Slim's mooier dan de Phats. Zo is dat in ieder geval bij de 1 en de 2. De PsOne is sowieso een klein leuk ding :+

Zou zelf graag meerdere uitvoeringen van de PSP willen hebben, maar die valt niet onder de WAF :'(
Wat heeft je vrouw tegen meerdere uitvoeringen van de PSP? Die heb je toch zo weggemoffeld ergens, als ze er "last" van heeft.

Heb ook nog een witte PSP, dus nu nog de Glacier White PS4 en een witte PS2 en dan kan ik weer even vooruit O-) . Slims vind ik meestal lelijker dan het origineel, maar de PS One vind ik echt een gedrocht. Had eigenlijk rood met geel moeten zijn zo kinderlijk oogt het :+

[ Voor 11% gewijzigd door BM op 15-01-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xelfer schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:32:
[...]

Zombies Ate My Neighbours is 1 van de weinige SNES titels die ik nog echt mis in mijn collectie. Heb hem wel gespeeld, maar ben nog niet tegen een betaalbaar exemplaar aangelopen helaas.
Zelf heb ik de Mega drive versie cib + boekje 2 jaar terug gekocht voor €30,-

Je kunt idd beter voor de SNES versie gaan: Zombies ate my neighbours is nou echt zo'n klassiek voorbeeld waarbij de Mega drive het aflegt qua kleuren tegenover de SNES.

Respect dat je bijna klaar bent met je SNES collectie, ik heb pas 22 games en dus voorlopig nog aan't collecten voor de SNES.

Het eerste dat ik nu wil hebben is een reprocart van "the godfather of survival horror" Clocktower :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkje.doc schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 17:32:

Weer ontopic: gaaf die witte Ps3 die ik voorbij zie komen.
Is dat de versie met Ps2 mogelijkheid?
Ik heb geen idee; hij heeft bijv. ook geen card reader zoals de eerdere PS3's ze hadden, maar wel een kleine HDD (standaard), 40GB. Kan het wel eens testen als ik hem ooit nog eens aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:49:
[...]

Je kunt idd beter voor de SNES versie gaan: Zombies ate my neighbours is nou echt zo'n klassiek voorbeeld waarbij de Mega drive het aflegt qua kleuren tegenover de SNES.

Respect dat je bijna klaar bent met je SNES collectie, ik heb pas 22 games en dus voorlopig nog aan't collecten voor de SNES.

Het eerste dat ik nu wil hebben is een reprocart van "the godfather of survival horror" Clocktower :)
"Klaar" is een groot woord, maar ik heb een groot gedeelte van de games die ik wil hebben voor de SNES. Op mijn lijstje staat op het moment nog 14 titels voor de SNES die ik echt nog wil hebben. Als ik af en toe nog tegen een budgetgame aan loop die ik niet heb, dan voeg ik die ook nog wel toe, maar daar ben ik niet actief naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:49:
[...]

Groter dan mijn snes collectie

slechts 13 cib games op het momen zelfs na mijn recente snes toevoegingen voor erg leuke prijsjes en of voor niks.

En nog een paar losse carts extra maar die tellen voor mij niet ondanks dat het andere goeie games zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Er is trouwens bijna niets meer over van mijn game expedit kast. dochterlief begint bijna te lopen en alles wat in haar handbereik komt moet opgepakt worden. Alles zit tegenwoordig boven/naast/in elkaar opgepropt of in dozen een paar verdiepingen hoger.

Pronken is er allang niet meer bij. :'(
(kast staat in de slaapkamer van mij en vriendin)

medeVaders, hoe doen jullie dat?

[ Voor 13% gewijzigd door Zakkenwasser op 14-01-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klinkt lullig, maar bij mij luisteren ze (twee dochters, eentje bijna 2, ander 5). Nee is nee, afblijven is afblijven. Oudste dochter heeft haar eigen NDS Lite en kijkt Netflix op de WiiU (GamePad), ander doet er weinig mee behalve meekijken. Gewoon hard NEE roepen als ze iets doen wat niet mag..komt vanzelf goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Zojuist een MegaDrive 1 CIB (console, kabels en controller zijn in mint conditie, doos is wel wat uitgeleefd) aangeschaft met 4 games CIB voor 25 euro. Ding zou kapot zijn, maar na 10 minuten alles schoonmaken en goed afstellen had ik het ding aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gast 7; als we alleen cib meetellen dan heb ik helemaal geen SNES games. Wel wil ik nog toplabels (laten) maken zodat ik de titels kan lezen als ik voor de kast sta.

@Xelfer; Da's wel heel goedkoop, wat zijn de 4 titels die er bij zaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:48:
[...]

Klinkt lullig, maar bij mij luisteren ze (twee dochters, eentje bijna 2, ander 5). Nee is nee, afblijven is afblijven. Oudste dochter heeft haar eigen NDS Lite en kijkt Netflix op de WiiU (GamePad), ander doet er weinig mee behalve meekijken. Gewoon hard NEE roepen als ze iets doen wat niet mag..komt vanzelf goed ;)
Ik hoor het al. Heeft ze nu anders nog geen bericht aan. Nu is het een beetje dweilen met de kraan open. Volgens mij begrijpt ze niet eens wat ik zeg. Of ze is gewoon zwaar bijdehand. En dat al met 10 maanden. }:O

[ Voor 15% gewijzigd door Zakkenwasser op 14-01-2016 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:27:
@Gast 7; als we alleen cib meetellen dan heb ik helemaal geen SNES games. Wel wil ik nog toplabels (laten) maken zodat ik de titels kan lezen als ik voor de kast sta.

@Xelfer; Da's wel heel goedkoop, wat zijn de 4 titels die er bij zaten?
Terminator 1 en 2, Dark Castle & Mickey Mouse Castle of Illusion. Geen echte top titels dus, maar ik ben wel tevreden :). Ik had ook nog geen Mega Drive model 1, dus dat komt ook wel goed uit. Heb wel een Genesis 2 en een MegaDrive 2, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:25:
Er is trouwens bijna niets meer over van mijn game expedit kast. dochterlief begint bijna te lopen en alles wat in haar handbereik komt moet opgepakt worden. Alles zit tegenwoordig boven/naast/in elkaar opgepropt of in dozen een paar verdiepingen hoger.

Ik weet niet of je toevallig een aparte kamer hebt (had) voor de verzameling?

Mocht dat zo zijn dan zou je een slot op de deur kunnen plaatsen zodat ze er niet eens in kan komen als jij niet thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 01:02

Bij mij staat alles op zolder (de gameroom) en daar mogen ze voorlopig niet komen. Tot ze oud genoeg zijn. Zodra ze interesse krijgen voor gamen heb ik zat consoles en handhelds voor ze, waaronder een aantal Vtech consoles.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem

In de woonkamer / slaapkamer is nooit een optie geweest ivm WAF en plaatsgebrek. Bij mij staat ook alles op zolder, en daar komen de kids niet zonder begeleiding.

De oudste vindt gamen wel leuk, de jongste vindt er niks aan. Maar zelfs wanneer je kinderen na een keer roepen luisteren, lijkt me iets kwetsbaars of gevaarlijks in handbereik plaatsen geen goed idee.

Het is niet voor niets dat er een hele reeks slotjes, stopjes en bumpers te koop is om je woonkamer te versieren, en je wordt aangeraden de kinderen nooit uit je oog te verliezen...

Je hebt IMHO als vader / echtgenoot een dedicated gameroom nodig... :+

[ Voor 3% gewijzigd door Flozem op 15-01-2016 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:51
Leuke discussie die ik even de andere kant op wil leiden :) Na een hiatus van een jaar waarin al mijn games en consoles in de opslag hebben gestaan vanwege de verkoop van mijn huis zijn we nu druk doende om het koopproces van ons nieuwe huis af te ronden.

De grootste uitdaging daarbij is dat er een buitengebouw is van 80 m2 wat straks volledig als hobbyruimte voor mij en mijn zoon (13) ingericht zal worden. Dus ik zat in ieder geval al te denken aan een bioscoopruimte, goede stoelen, beamer, scherm en een knop om de bediening te roepen :)

Zijn er zaken die ik bij het inrichten van zo'n ruimte niet mag vergeten? Het is verwarmd, nog niet geïsoleerd maar dat staat al op de lijst. Komt in elk geval een SNES, Gamecube, Megadrive, PS1, PS2 en Xbox 360 te staan, maar als ik eenmaal de ruimte heb zal het daar niet bij blijven. Dus ook qua apparatuur om alles aan te sluiten ben ik erg benieuwd waar de beste ervaringen nu mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 07:35:
Leuke discussie die ik even de andere kant op wil leiden :) Na een hiatus van een jaar waarin al mijn games en consoles in de opslag hebben gestaan vanwege de verkoop van mijn huis zijn we nu druk doende om het koopproces van ons nieuwe huis af te ronden.

De grootste uitdaging daarbij is dat er een buitengebouw is van 80 m2 wat straks volledig als hobbyruimte voor mij en mijn zoon (13) ingericht zal worden. Dus ik zat in ieder geval al te denken aan een bioscoopruimte, goede stoelen, beamer, scherm en een knop om de bediening te roepen :)

Zijn er zaken die ik bij het inrichten van zo'n ruimte niet mag vergeten? Het is verwarmd, nog niet geïsoleerd maar dat staat al op de lijst. Komt in elk geval een SNES, Gamecube, Megadrive, PS1, PS2 en Xbox 360 te staan, maar als ik eenmaal de ruimte heb zal het daar niet bij blijven. Dus ook qua apparatuur om alles aan te sluiten ben ik erg benieuwd waar de beste ervaringen nu mee zijn.
Bruut, 80 m2! Hier moet je blijvend foto's van posten man.
Zou 't zelf erg graag willen, mijn ruimte barst uit zijn voegen en kan ik pas over een jaar of 8 uitbreiden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Een goed overdekt looppad naar je bijgebouw, fatsoenlijke e-voorziening en beveiliging... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard

Hier staat alles op de zolder, en daar komen ze (3 en 5) sowieso niet als ik er niet bij ben.

* ChokingHazard moet gaan kijken voor een nieuwe kast. Alles staat nu in een metalen rekkenkast en die begint door te buigen/om te vallen, mede doordat ie niet verankerd is. Kom met een steenboor de muur niet in :')
Exorcist schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 17:49:
[...]

Wat heeft je vrouw tegen meerdere uitvoeringen van de PSP? Die heb je toch zo weggemoffeld ergens, als ze er "last" van heeft.
Alles. Ziet niet in wat ik met meerdere uitvoeringen van 'hetzelfde ding' moet. Is het sowieso niet altijd eens met de verzameling, maar dat houdt me niet tegen :9

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Exorcist schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 07:56:
[...]

Bruut, 80 m2! Hier moet je blijvend foto's van posten man.
Zou 't zelf erg graag willen, mijn ruimte barst uit zijn voegen en kan ik pas over een jaar of 8 uitbreiden :/
Wij wonen ook op 80m2, maar ik zie echt geen hobbykamer erbij 8)7 (slaapkamer, kinderkamer, woonkamer, badkamer, wc en balkon).

Games in de woonkamer, dat is echt een nogo. :|
als het aan mij lag wel :>
ChokingHazard schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:11:
[...]

Alles. Ziet niet in wat ik met meerdere uitvoeringen van 'hetzelfde ding' moet. Is het sowieso niet altijd eens met de verzameling, maar dat houdt me niet tegen :9
Afbeeldingslocatie: http://img.memey.com/1/3/funny-men-vs-women-video-games.jpg

Woman.. :')

[ Voor 31% gewijzigd door Zakkenwasser op 15-01-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
AyeAyeCaptain! schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:23:
[...]

Wij wonen ook op 80m2, maar ik zie echt geen hobbykamer erbij 8)7 (slaapkamer, kinderkamer, woonkamer, badkamer, wc en balkon).

[...]

[afbeelding]

Mijn vrouw heeft er juist geen problemen mee, de hele woonkamer staat vol met game meuk :P. Scheelt dat ze ook een gamer is en ook een zwak voor retro spullen heeft (had haar een paar dagen geleden een Game Boy Color met Pokemon Red (waarvan de interne batterij nog werkt) gegeven, vind ze geweldig :D ).

Het is wel een beetje passen en meten, zeker als ik alle retro spullen neer zou willen zetten, dus dat doe ik nu nog niet. Maar aangezien ik wat speedrunning op wil pakken had ik de SNES in ieder geval naar boven gehaald. Zodra we een koopwoning kopen gaat er wel meer komen, in de woonkamer of in een andere kamer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Flozem schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 06:34:
[...]
Je hebt IMHO als vader / echtgenoot een dedicated gameroom nodig... :+
Zeker. Zelf heb ik in mijn huidige huis een gameroom van 16m2, maar bij een nieuwe woning zal ik zeker rekening houden met een grotere gameroom :).

Mijn vriendin wil mijn game spullen niet in de woonkamer en daar heb ik begrip voor. Ik heb ook teveel waardoor onze woonkamer veel te vol zou staan als ik alles daar zou plaatsen. Ze speelt overigens wel sommige games (bv Mario games) mee, dus ze is niet per se tegen gamen gelukkig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
[...]

[...]

afbeelding

Eigenlijk zei mijn vriendin dat, zij verzamelt games ;)

Wij hebben wel een ex-logeerkamer van 10m² en daar staan paar stellingen met games en consoles, niet super netjes maar er staan ook boeken en manga's in diezelfde kamer.

Ruimte tekort dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

[afbeelding]

Grappig. Bij mij staat juist het grootste deel van de collectie in de woonkamer (oke, we hebben ook de ruimte) en hebben we een tv-meubel waar de diverse consoles inpassen. Onlangs alleen de NES stilletjes naar de zolderkamer verhuisd.

Er is wel eens gezegd, dat onze woonkamer een soort mancave is... 8)

Sorry voor de offtopic reactie.

Overigens moet ik nu wel mijn collectie wat inkrimpen. Mede in verband met de beperkte vrije tijd die ik heb om de consoles aan te slingeren (hoewel ik momenteel regelmatig even een uurtje over heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xelfer: Je hebt wel een echte toptitel er tussen zitten: Castle of Illusion.

Sega kon zich in 90's meten aan Capcom qua erg goeie Disney games alleen Fantasia is erg slecht en zo goed als onspeelbaar maar die is dan ook door een ander team gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:18:
@Xelfer: Je hebt wel een echte toptitel er tussen zitten: Castle of Illusion.

Sega kon zich in 90's meten aan Capcom qua erg goeie Disney games alleen Fantasia is erg slecht en zo goed als onspeelbaar maar die is dan ook door een ander team gemaakt.
Ja de game an sich is wel goed, maar ik had het meer over toptitels qua waarde :). Ik had de game al voor de Master System en de Mega Drive (nu dus 2 x).

[ Voor 9% gewijzigd door xelfer op 15-01-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook allebij de versies (Omdat het meestal geen ports maar verschillende games zijn)

Helaas bij deze titel niet hoewel de MS versie ingekort is en de Megadrive versie dus meer content heeft.

De volgende keer heb je meer geluk en zitten Alien Soldier, Gunstar Heroes, Probotector en Mega Turican er misschien wel bij ;) *

*De Mega drive 1 is trouwens beter dan de 2, er zit een betere geluidchip in.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:44:
[...]

Grappig. Bij mij staat juist het grootste deel van de collectie in de woonkamer (oke, we hebben ook de ruimte) en hebben we een tv-meubel waar de diverse consoles inpassen. Onlangs alleen de NES stilletjes naar de zolderkamer verhuisd.

Er is wel eens gezegd, dat onze woonkamer een soort mancave is... 8)

Sorry voor de offtopic reactie.

Overigens moet ik nu wel mijn collectie wat inkrimpen. Mede in verband met de beperkte vrije tijd die ik heb om de consoles aan te slingeren (hoewel ik momenteel regelmatig even een uurtje over heb).
als er wat weg moet zou ik zeggen stuur gerust een lijstje bij mij staan ze veilig.
www.HADES2001.com
tijd dat ik de site weer is update mist een game of 300 in de lijsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HADES2001 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:20:
[...]

als er wat weg moet zou ik zeggen stuur gerust een lijstje bij mij staan ze veilig.
www.HADES2001.com
tijd dat ik de site weer is update mist een game of 300 in de lijsten
offtopic:
Ik kan je link nu in verband met restricties niet bekijken, maar ik attendeer je op mijn signature. Wellicht zit er iets voor je tussen.

Dat is de eerste batch. PS1 games moet ik nog uitzoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2016 14:09 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:15:
Ik heb zelf ook allebij de versies (Omdat het meestal geen ports maar verschillende games zijn)

Helaas bij deze titel niet hoewel de MS versie ingekort is en de Megadrive versie dus meer content heeft.

De volgende keer heb je meer geluk en zitten Alien Soldier, Gunstar Heroes, Probotector en Mega Turican er misschien wel bij ;) *

*De Mega drive 1 is trouwens beter dan de 2, er zit een betere geluidchip in.
Dat klopt en je kan het geluid via de console besturen.

Ik moet verder zeggen dat ik castle of illusion persoonlijk niet in de collectie zal toevoegen en een vrij gemiddelde game vind qua speelbare titels.

Het is kleurrijk grafisch vrij goed etc en veel zeggen dat het in de top 10 hoort voor sega games maar dat zegt voor mij ook alles. Ik vind het persoonlijk echt niet in de de top 10 zitten voor mijn part niet eens in de top 100.

Niet echt een game die zou spelen ondanks dat zoveel mensen het aanraden alladin voor de sega is een veel betere disney game.

Uiteraard heb ik de game al eens uitgeprobeerd aangezien het geen zeldzame game is en ik hem al vrij vaak ben tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:51
Flozem schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 08:04:
Een goed overdekt looppad naar je bijgebouw, fatsoenlijke e-voorziening en beveiliging... :p
Ik zat al te denken om de ramen en deuren te laten weghalen en alleen een ondergrondse toegang te maken :) Huis heeft tenslotte al een kelder, gewoon even een doorgang vanuit de kelder en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 18:27:
[...]

Dat klopt en je kan het geluid via de console besturen.

Ik moet verder zeggen dat ik castle of illusion persoonlijk niet in de collectie zal toevoegen en een vrij gemiddelde game vind qua speelbare titels.

Het is kleurrijk grafisch vrij goed etc en veel zeggen dat het in de top 10 hoort voor sega games maar dat zegt voor mij ook alles. Ik vind het persoonlijk echt niet in de de top 10 zitten voor mijn part niet eens in de top 100.

Niet echt een game die zou spelen ondanks dat zoveel mensen het aanraden alladin voor de sega is een veel betere disney game.

Uiteraard heb ik de game al eens uitgeprobeerd aangezien het geen zeldzame game is en ik hem al vrij vaak ben tegen gekomen.
Aladdin vind ik zelf ook een betere game dan Castle of Illusion hoor maar Castle of Illusion was dan ook een launch titel en Aladdin kwam (uit het blote hoofd ingeschat) 3 jaar later uit toen ze al beter konden programmeren. Voor een launch titel is Castle of Illusion zeker een topper.

Misschien komt de game ook wel niet voor in mijn eigen top 100 Mega Drive games omdat er gewoon erg veel leuke titels in de Mega Drive Library zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 18:47
Ik zit de laatste tijd steeds meer te denken om een groot deel van van collectie maar te gaan verkopen.

De reden?
1. Alles staat bij mij voornamelijk in dozen etc. in een grote kast.
2. Ik heb sinds maart vorig jaar geen nieuw spul meer gekocht.
3.Ik wil later dit jaar misschien een reis maken, die wel wat geld gaat kosten. En ik wil daarvoor mijn spaargeld het liefst niet voor aanspreken.

Is hier iemand (en hopelijk dus nog meeleest) die zijn gehele of groot deel van zijn collectie heeft verkocht?
Hoe heb jij dit aangepakt?

Ik zit zelf eraan te denken om het allemaal los gaan aanbieden op Ebay, maar niet alles tegelijk. Hier heb ik namelijk al wat ervaring mee, aangezien ik dit jaren heb gedaan voordat zelfs de retrowinkels in opkomst waren. Enige nadeel vind ik de hoge kosten aan zowel Ebay als Paypal (mocht dat gebruikt worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aero schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 00:03:
Ik zit de laatste tijd steeds meer te denken om een groot deel van van collectie maar te gaan verkopen.

De reden?
1. Alles staat bij mij voornamelijk in dozen etc. in een grote kast.
2. Ik heb sinds maart vorig jaar geen nieuw spul meer gekocht.
3.Ik wil later dit jaar misschien een reis maken, die wel wat geld gaat kosten. En ik wil daarvoor mijn spaargeld het liefst niet voor aanspreken.

Is hier iemand (en hopelijk dus nog meeleest) die zijn gehele of groot deel van zijn collectie heeft verkocht?
Hoe heb jij dit aangepakt?

Ik zit zelf eraan te denken om het allemaal los gaan aanbieden op Ebay, maar niet alles tegelijk. Hier heb ik namelijk al wat ervaring mee, aangezien ik dit jaren heb gedaan voordat zelfs de retrowinkels in opkomst waren. Enige nadeel vind ik de hoge kosten aan zowel Ebay als Paypal (mocht dat gebruikt worden).
Maatje van me verkocht verleden jaar alles aan RGF en is er een maand van naar Japan gegaan.

RGF is een dure webshop waardoor de inkoopprijzen daar ook wat hoger zijn. Een informatief belletje doen kan nooit kwaad 06-28771810.

Alles los verkopen kun je natuurlijk veel meer voor vragen maar vergt ook veel tijd, moeite en energie.

Als je cib games voor de Mega drive (mijn main retro console) wegdoet, dan heb ik mogelijk wel interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn schat wil in haar ideal wereld alles in een aparte kamer, dus 3x slaapkamer (we hebben 2 kids), hobbykamer voor mij, kantoorruimte, speelkamer voor de kids. en ze houdt zelf erg van lezen dus een mini bibliotheek....en tv liefst ook in een aparte ruimte.....helaas is het weer niet gelukt met die loterij, en wonen we dus nog steeds in het zelfde huis met 'maar' 3 slaapkamers en een zolder (ik kom ook van een flat met 80 metertjes af, zie sig :( dus realiseer me dat ik zeker niet mag klagen)

Het plan is om de zolder te verbouwen en dat de master bedroom te maken, en een washok. 2 slaapkamers voor de kids, waar de grootste dan ook speelkamer voor hun word, en de 3e word dan kantoor/game room.

In de woonkamer staat wel current/last gen, waarbij tot voorkort de ps3 diende als netflix player, maar dat kan nu via digtv module. Recentelijk nieuw kastje bij Ikea gescoord waardoor nu alles uit zicht is (wii, ps3, x360 en ps4). Zou er zelf graag nog een htpc/retro emu pc-tje bij zetten....wellcht lukt dat als het dan ipv een van de consoles komt.

In mijn game/retro room zou ik nes/snes en ps2 willen aansluiten, heb ook nog de md, n64, saturn en dc en (homecomputers) c64 en amiga, maar die/mijn games trekken me minder of zijn ook speelbaar op andere consoles in nieuwe versies. Misschien nog mijn good old 2600 omdat het mijn eerste console ooit was, maar die zou ik dan eerder ergens mooi willen uitstallen dat ik er daadwerkelijk op ga spelen....

En natuurlijk mijn pc. Heb veel games ook daarop gekocht met hib's en steam sales. En uiteraard emulatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 16-01-2016 14:58 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:10:
[...]

Maatje van me verkocht verleden jaar alles aan RGF en is er een maand van naar Japan gegaan.

RGF is een dure webshop waardoor de inkoopprijzen daar ook wat hoger zijn. Een informatief belletje doen kan nooit kwaad 06-28771810.

Alles los verkopen kun je natuurlijk veel meer voor vragen maar vergt ook veel tijd, moeite en energie.

Als je cib games voor de Mega drive (mijn main retro console) wegdoet, dan heb ik mogelijk wel interesse.
Dat zou ik wel heel zonde vinden. Alles van mijn hobby verkopen om dan van dat geld naar het mekka van mijn hobby te gaan.

Zelf ben ik het afgelopen jaar ook in Japan geweest, maar daar is mijn collectie alleen maar groter van geworden :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:10:
[...]

Vrij zonde om het te verkopen om dan een maand op vakantie te gaan.

Ik bedoel maar een retrogame verzameling gaat vrijwel nooit om zo heel veel geld en vrij veel moeite voor gedaan om het te verzamelen in de meeste gevallen vooral omdat veel goede games niet altijd beschikbaar zijn en vooral niet voor een goede prijs.

Maar ieder zijn ding uiteraard, als je meer van de nieuwe consoles bent die vriend dan is het niet zo erg om het oude spul te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Hoe displayen jullie je losse cartridges eigenlijk? Zelf heb ik nogal wat losse SNES carts waar ik geen UVGCs voor wil maken, maar omdat ze geen spine labels hebben vind ik het nogal lastig om ze goed op te bergen op een manier waarop ik toch makkelijk kan achterhalen welke games het zijn....

[ Voor 3% gewijzigd door xelfer op 17-01-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
xelfer schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:09:
Hoe displayen jullie je losse cartridges eigenlijk? Zelf heb ik nogal wat losse SNES carts waar ik geen UVGCs voor wil maken, maar omdat ze geen spine labels hebben vind ik het nogal lastig om ze goed op te bergen op een manier waarop ik toch makkelijk kan achterhalen welke games het zijn....
Mijn Gameboy cartridges zitten in dust covers in Ikea Besta lades op alfabetische volgorde opgeborgen. Mijn losse SNES en N64 cartridges staan gewoon in de kast tussen mijn overige spellen wederom alfabetisch gesorteerd.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/242262923/WP_20160117_17_48_20_Pro.jpg

Voor NES heb ik nog wat Nintendo dustcovers in gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/242262923/WP_20160117_17_44_33_Pro.jpg

Overigens stop ik mijn favoriete SNES spellen in VHS cases. Die zijn super goedkoop en groot zat:
http://www.retrocollect.c...Photos.html#photoid=63760

[ Voor 29% gewijzigd door Flozem op 17-01-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Mijn kleine collectie aan SNES spellen staat eigenlijk op een zielig hoopje gegooid in een hoek op de kast bij de gameboy (advance) spellen (http://i.imgur.com/2Ec1F8N.png). Zat er ooit aan te denken om spine labels te pakken, maar ik denk toch dat het UVGCs gaat worden.. Duurder, maar geen extra meuk op de cartridges.

Mijn Lynx spellen zitten in een paar mappen voor kaartspellen verstopt, NES is vrij logisch en voor de rest heb ik niet erg veel losse cartridges.. Voordeel van veel van de Sega spullen: Plastic cases!

[ Voor 24% gewijzigd door Garfrost op 17-01-2016 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ah, beiden vergelijkbaar met hoe ik het doe dus als het om SNES carts gaat. Toch hoop ik ooit een betere oplossing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 06:59
Flozem schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:28:
[...]

Mijn Gameboy cartridges zitten in dust covers in Ikea Besta lades op alfabetische volgorde opgeborgen. Mijn losse SNES en N64 cartridges staan gewoon in de kast tussen mijn overige spellen wederom alfabetisch gesorteerd.

[afbeelding]

Voor NES heb ik nog wat Nintendo dustcovers in gebruik.

[afbeelding]

Overigens stop ik mijn favoriete SNES spellen in VHS cases. Die zijn super goedkoop en groot zat:
http://www.retrocollect.c...Photos.html#photoid=63760
Thx voor je foto's!
Ik heb dankzij de foto uit de laatste link meteen een perfecte manier gevonden om mijn games te voorzien van een case. Middels foam ga ik VHS doodsjes opvullen en daar de games in plaatsen.
Kost een flinke duit minder dan Universal Game Cases :D

_/-\o_

p.s. waar koop je je VHS cases?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Die zijn nog volop aanwezig in kringloop en op de rommelmarkt. Meestal inclusief een of andere videofilm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Flozem schreef op zondag 17 januari 2016 @ 20:40:
Die zijn nog volop aanwezig in kringloop en op de rommelmarkt. Meestal inclusief een of andere videofilm.
Zoiets dacht ik al idd :p
Passen daar ook NES games in? Of zijn die net te breed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Geen idee - ik heb het nog niet geprobeerd. Ik heb voor NES die behoefte niet ivm de dustboxes die ik gebruik. Bovendien hebben ze standaard side labels. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Flozem schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:29:
Geen idee - ik heb het nog niet geprobeerd. Ik heb voor NES die behoefte niet ivm de dustboxes die ik gebruik. Bovendien hebben ze standaard side labels. ;)
Zou je misschien eens kunnen passen/meten? Heb hier nergens meer een videoband in huis haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
MartijnAbel schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:45:
[...]

Zou je misschien eens kunnen passen/meten? Heb hier nergens meer een videoband in huis haha
Net ff voor je geprobeerd. De NES cartridges passen net niet in een VHS box.

Maar goed, die zijn van zichzelf al mooi vierkant, en passen door de endlabels al (met of zonder sleeve) overzichtelijk in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Voor de NES bestaat er wel iets als: http://www.stoneagegamer.com/bitbox-nes.html

De UVGCs passen ook niet voor de NES zonder plastic binnenin weg te knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:42

EMP

Krulloos!

Gisteren liep ik toevallig tegen een hele consoles-afdeling in een tweedehands winkel in Japan aan, en ik schrok echt van de prijzen die ze hier vragen!

Super-nintendo's voor een tientje, N64's voor 16 euro, Sega Saturns voor een tientje en Dreamcast voor 16 euro (omgerekend). Gameboy-adapter voor super-nintendo, 100 yen, oftewel ~80 cent! De games hadden ook hele andere prijzen dan dat ik gewend ben: Super Nintendo en Nintendo 64 Zelda games voor 4 euro, Donkey Kong voor N64 voor 2,50, Mario Party 2 en 3 voor 8 en 10 euro...

Ik weet dat er regio-locks en dergelijke zijn, maar uit nieuwschierigheid/om te testen toch de Donkey Kong voor N64 gekocht en geprobeerd. De cardridge past (zelfde ' nokjes' als de Europese cardridges), maar hij weigert pertinent dienst.

Ik heb even zitten zoeken, maar volgens mij zijn alle consoles vanaf de NES ge-regio-locked...?

Zijn er nog dingen die zinvol zijn om mee te nemen van hier? De prijzen liggen zo veel lager, en voor sommige spelletjes (Mario Kart bijvoorbeeld) is de taal ook niet echt een barrière.

Wat fotos:
Tweedehands winkel Kusatsu
Tweedehands winkel KusatsuTweedehands winkel Kusatsu

[ Voor 14% gewijzigd door EMP op 18-01-2016 08:29 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Voor die prijs kun je gewoon ook de console meenemen en eventueel zelf shippen naar NL :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Dat is een goeie! Win + Win = Win. Zo komen ze ook nog een keer van hun overschot VHS banden af. Want wie kijkt er tegenwoordig VHS. Dan ben je toch een dinosaurus. 8)7 8)7
EMP schreef op maandag 18 januari 2016 @ 08:24:
Tweedehands winkel in Japan, Super Nintendo en Nintendo 64 Zelda games voor 4 euro, Donkey Kong voor N64 voor 2,50, Mario Party 2 en 3 voor 8 en 10 euro...

Zijn er nog dingen die zinvol zijn om mee te nemen van hier? De prijzen liggen zo veel lager, en voor sommige spelletjes (Mario Kart bijvoorbeeld) is de taal ook niet echt een barrière.
Japanse games zijn toch altijd veel goedkoper vergeleken met die PAL en NTSC games. Als je Japans goed kan lezen en spreken, Why not? Much more bang for way less buck. 8)

Ga voor de mooie titeltjes zou ik zeggen, RPG's bijv. Dat zou ik doen.
Als ik Japans zou kunnen lezen en meer games in huis zou mogen hebben van vrouwlief. 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door Zakkenwasser op 18-01-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Flozem schreef op maandag 18 januari 2016 @ 08:02:
[...]

Net ff voor je geprobeerd. De NES cartridges passen net niet in een VHS box.

Maar goed, die zijn van zichzelf al mooi vierkant, en passen door de endlabels al (met of zonder sleeve) overzichtelijk in de kast.
Thx! En idd, die hebben het minst een doosje nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
ooph, nooit bij nagedacht! Pas geleden al mijn VHS doosjes weg gedaan omdat ze eigenlijk alleen maar in de weg stonden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 17:52
Gisteren liep ik toevallig tegen een hele consoles-afdeling in een tweedehands winkel in Japan aan, en ik schrok echt van de prijzen die ze hier vragen!

Super-nintendo's voor een tientje, N64's voor 16 euro, Sega Saturns voor een tientje en Dreamcast voor 16 euro (omgerekend). Gameboy-adapter voor super-nintendo, 100 yen, oftewel ~80 cent! De games hadden ook hele andere prijzen dan dat ik gewend ben: Super Nintendo en Nintendo 64 Zelda games voor 4 euro, Donkey Kong voor N64 voor 2,50, Mario Party 2 en 3 voor 8 en 10 euro...

Ik weet dat er regio-locks en dergelijke zijn, maar uit nieuwschierigheid/om te testen toch de Donkey Kong voor N64 gekocht en geprobeerd. De cardridge past (zelfde ' nokjes' als de Europese cardridges), maar hij weigert pertinent dienst.

Ik heb even zitten zoeken, maar volgens mij zijn alle consoles vanaf de NES ge-regio-locked...?

Wat fotos:
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
N64 kun je met een adapter spelen op je EU console. Kloksnelheden op NTSC N64 zijn wel net anders, dus je krijgt bijvoorbeeld een 61 Hz video signaal op je PAL N64. Maakt voor de rest niet heel veel uit. Voor alle andere consoles geldt eigenlijk wel hetzelfde.

Damn, die Dreamcasts zijn cheap. Ik zou daar stiekem best een paar van kunnen gebruiken voor een project.. O-)

Overigens schijnt het dat veel Japanse retro-gamewinkels door buitenlanders worden leeggekocht om vervolgens weer voor meer door te verkopen. Het schijnt ook dat daardoor veel winkels duurder worden nu, dus wellicht is de winkel die je gevonden hebt redelijk uniek. Sla je slag dus. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Belachelijk dat mensne uit het buitenland het dan opkopen om duurder te verkopen :(

De lol is dan heel snel vanaf.

Betreffende regio lock, GB, GBC, GBA en DS hebben als enige Nintendo consoles/handhelds geen regio-lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Mizgala28 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:13:
Belachelijk dat mensne uit het buitenland het dan opkopen om duurder te verkopen :(

Betreffende regio lock, GB, GBC, GBA en DS hebben als enige Nintendo consoles/handhelds geen regio-lock.
Grotendeels juist. Voor NDS kan het voorkomen dat bepaalde spellen op een DSi (te herkennen aan de lettercode op de spelcartridge) wel gelocked zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7

Wat fotos:
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Dat zijn vrij normale prijzen voor japanse games cib zullen ze niet veel meer kosten dan de genoemde prijzen niks speciaals aan dat zijn de normale prijzen, enkel de echte exclusives worden leeggekocht maar dit zijn de normale titels waarvan ze in japan een teveel hebben.

De consoles daarentegen zijn vrij interessant voor die prijzen voor een import console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:30
Mizgala28 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:13:

Omgekeerd gebeurd dat ook bij babyvoeding hier in NL.
Wordt door Chinezen e.d. leeggekocht (terwijl er in de winkels wel op wordt gelet... not.) en doorgestuurd naar het eigen land. Maar dat is meer omdat ze hun eigen voeding niet vertrouwen.
Maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
gast7 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:30:
[...]

Dat zijn vrij normale prijzen voor japanse games cib zullen ze niet veel meer kosten dan de genoemde prijzen niks speciaals aan dat zijn de normale prijzen, enkel de echte exclusives worden leeggekocht maar dit zijn de normale titels waarvan ze in japan een teveel hebben.

De consoles daarentegen zijn vrij interessant voor die prijzen voor een import console.
Vergeleken met hier zijn de prijzen toch echt speciaal, en daar gaat het ook om. Niet om het feit dat het daar normaal is.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:42

EMP

Krulloos!

Naja, ik stond er gewoon van te kijken. Ben al een tijdje op zoek naar Mario Party 3 voor de N64, cardridge only, maar die is in NL echt gewoon belachelijk duur (70 euro is eerder regel dan uitzondering)...

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
EMP schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:11:
Naja, ik stond er gewoon van te kijken. Ben al een tijdje op zoek naar Mario Party 3 voor de N64, cardridge only, maar die is in NL echt gewoon belachelijk duur (70 euro is eerder regel dan uitzondering)...
Geef ik je gelijk in, inderdaad als vervanging op pal of ntc ben je veel goedkoper uit.

Mijn enige operming over dat dit normale prijzen zijn is omdat er in deze winkels voor het genoemde spul geen opkopers zijn het is gemakkelijk te vinden. Men hier op het forum zei dat dit een speciale store is vanwege de prijzen.

Ebay prijzen zijn niet veel hoger dan die prijzen.

Het zijn enkel de exclusives of de heel dure games die veel geld vangen en die zelfs in japan niet meer te vinden zijn voor normale prijzen.

[ Voor 34% gewijzigd door gast7 op 18-01-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 17:33

Auredium

Informaticus Chaoticus

Doet mij denken idd aan de 'good old time' van de videotheken die SNES spellen verhuurden. Die hadden ook de spellen in VHS binders eenvoudigweg omdat ze bij verhuur veel word gebruikt en dan werkt karton niet.

That said; Ik zou willen dat ik terug kon reizen naar de tijd dat mijn lokale videotheek opdoekte. :P

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
ChokingHazard schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:54:
[...]

Vergeleken met hier zijn de prijzen toch echt speciaal, en daar gaat het ook om. Niet om het feit dat het daar normaal is.
Er zijn een aantal redenen waarom games in NL veel duurder zijn dan Japan, waaronder:
- NLers gaan slecht met hun spullen om. Alle doosjes worden gewoon lukraak weg gegooid, schijfjes worden niet terug in het originele doosje gedaan, boekjes zijn binnen 2 dagen kwijt etc. In Japan gaan mensen veel zorgvuldiger met hun spullen om.
- Er lijkt wel een koopziekte te heersen onder NLse retro verzamelaars. Overal worden idiote bedragen op geboden. Ik zag gisteren bv een bieding van 85 euro op een vergeelde SNES + kabels + 4 goedkope spellen (2 Smurfen spellen, Street Fighter 2 en nog een game).

Ik heb Mario Party 3 Mint CIB NTSC-J overigens voor 3,75 euro in Tokyo gekocht :).

[ Voor 4% gewijzigd door xelfer op 18-01-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:57
In Japan gaan mensen veel zorgvuldiger met hun spullen om.
Dude no fscking kidding! Ik heb daar tweedehands DVDs gekocht die zelfs nog in het originele folie zaten (winkelfolie om het eerste folie heen :D ). Was alleen een sneetje gemaakt om het doosje uit de kartonnen stofhoes te halen, één keer te kijken en weer weg te doen. Als nieuw en voor 50% van de nieuwprijs :)
Toen ik een paar jaar geleden door SuperPotato rondliep was de neiging ZOOO groot om een PCEngine met games mee te nemen! Spotgoedkoop, maar ik heb't niet gedaan. In plaats daarvan een WonderSwan Crys mee genomen en drie InuYasha games. Meh, dan had ik beter die PCE kunnen doen! Wist ik veel dat de WS eigenlijk voornamelijk text-heavy games had? :D

Eigenlijk wil ik nog wel eens die engelstalige Digimon games voor de WS scoren, maar die zijn vaak alleen in combi met een WS te krijgen. Heb ik al :p

[ Voor 49% gewijzigd door Liegebeest op 18-01-2016 20:03 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Liegebeest schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:58:
[...]

Dude no fscking kidding! Ik heb daar tweedehands DVDs gekocht die zelfs nog in het originele folie zaten (winkelfolie om het eerste folie heen :D ). Was alleen een sneetje gemaakt om het doosje uit de kartonnen stofhoes te halen, één keer te kijken en weer weg te doen. Als nieuw en voor 50% van de nieuwprijs :)

[...]

Toen ik een paar jaar geleden door SuperPotato rondliep was de neiging ZOOO groot om een PCEngine met games mee te nemen! Spotgoedkoop, maar ik heb't niet gedaan. In plaats daarvan een WonderSwan Crys mee genomen en drie InuYasha games. Meh, dan had ik beter die PCE kunnen doen! Wist ik veel dat de WS eigenlijk voornamelijk text-heavy games had? :D

Eigenlijk wil ik nog wel eens die engelstalige Digimon games voor de WS scoren, maar die zijn vaak alleen in combi met een WS te krijgen. Heb ik al :p
Ik vond het echt een openbaring toen ik in Japan was. Dat er gewoon oude games bestonden die niet compleet afgeragd en incompleet waren :o.

Super Potato is voor alle mensen die ooit naar Tokyo gaan een aanrader trouwens. De prijzen zijn iets hoger dan bij andere winkels, maar het aanbod daar is wel uitstekend. Die winkel wordt weleens gezien als de retro Mekka van Tokyo. SuperPotato heeft tegenwoordig 2 locaties: Tokyo Akihabara en Tokyo Ikebukuro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 13:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Ik heb in 2013 een PCE Duo inclusief 6 button controller (waar het folie nog opzat) gekocht in Tokyo voor nog geen 80 euro. Bij thuiskomst bleek dat de condensatoren (veel voorkomende kwaal) al vervangen waren :D

Ook alle "junk" games die ik bij Book Off/Hard Off gekocht heb zagen er heel netjes uit. Alleen in mn Saturn (van 12 euro) werkt het cartridge slot niet.

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:57
xelfer schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:27:
SuperPotato heeft tegenwoordig 2 locaties: Tokyo Akihabara en Tokyo Ikebukuro.
Is die in Osaka opgedoekt dan? Ik was naar die in DenDen Town gegaan. Dat's alweer acht jaar geleden. Wauw. ;(

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Liegebeest schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:48:
[...]

Is die in Osaka opgedoekt dan? Ik was naar die in DenDen Town gegaan. Dat's alweer acht jaar geleden. Wauw. ;(
Ah ik ben zelf niet in Osaka geweest en ik wist niet dat daar ook een SuperPotato zat. Ben wel heel dicht bij Osaka in de buurt geweest (in Kyoto) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Momenteel doe ik even wat kalm aan omdat er een kleine op komst is, maar afgelopen weken toch paar dingetjes gedaan:

Twee weken geleden een handelaar langs gehad die alles heeft overgenomen wat ik dubbel heb voor een in mijn ogen redelijke prijs. 9 NES, 3 SNES, een Atari en een megadrive en mijn amiibos weg gedaan.

Amiibo begon leuk totdat er zoveel uitkwamen dat het zo kostbaar is om ze allemaal te verzamelen dat het voor mij niet meer leuk is, daar ben ik dus mee gestopt. Heb er 10 euro per stuk voor gekregen en dat vind ik prima.

Wel een R.O.B gekocht omdat ik het gevoel heb dat die steeds schaarser worden en een paar CIB pokemon GBA games, daar wil ik me nu meer op gaan focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
wildcardxl schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:15:
Amiibo begon leuk totdat er zoveel uitkwamen dat het zo kostbaar is om ze allemaal te verzamelen dat het voor mij niet meer leuk is, daar ben ik dus mee gestopt. Heb er 10 euro per stuk voor gekregen en dat vind ik prima.
Zelf heb ik de Amiibo hype nooit begrepen, maar volgens mij verdient Nintendo er goed geld mee :). Zelf pik ik wel een paar van die poppetjes op, zodra de hype er een beetje af is. Ik zie ze al steeds meer op Marktplaats voorbij komen in bulk van mensen die er vanaf willen.

Heeft iemand overigens nog interesse in wat gratis NES doosjes? Gratis op te halen in Nijmegen of alleen verzendkosten betalen. Zelf ga ik ze weg doen, want ik heb er niets aan.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/b4dmb7.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door xelfer op 21-01-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
xelfer schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:07:
[...]

Zelf heb ik de Amiibo hype nooit begrepen, maar volgens mij verdient Nintendo er goed geld mee :). Zelf pik ik wel een paar van die poppetjes op, zodra de hype er een beetje af is. Ik zie ze al steeds meer op Marktplaats voorbij komen in bulk van mensen die er vanaf willen.

Heeft iemand overigens nog interesse in wat gratis NES doosjes? Gratis op te halen in Nijmegen of alleen verzendkosten betalen. Zelf ga ik ze weg doen, want ik heb er niets aan.
[afbeelding]
PM gestuurd ik woon zelf namelijk ook in Nijmegen en ben altijd op zoek naar zulke doosjes voor mijn carts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfrost
  • Niet online
Als hij er een aantal over laat zeg ik ook zeker geen nee tegen wat cases. :) Maar gezien hij toch in de buurt woont zou ik makkelijk doen.

Overigens zat vandaag mijn Shadowgate manual bij de post.. Niet heel speciaal ofzo, maar wel weer een spel wat ik leuk vind compleet. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Garfrost op 21-01-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
xelfer schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:07:
[...]

[afbeelding]
Heb eventueel wel belang bij de nes doosjes mochten mensen geen interesse hebben. Heb namelijk nog niet van die doosjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7; Bedankt nog voor de Megadrive tip Second Samurai, ik heb het geluk gehad om hem in een bundeltje van 3 megadrive games (Second Samurai, Cutthroat island en Garfield caught in the act) te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:05:
@gast7; Bedankt nog voor de Megadrive tip Second Samurai, ik heb het geluk gehad om hem in een bundeltje van 3 megadrive games (Second Samurai, Cutthroat island en Garfield caught in the act) te vinden.
Das toevallig ik heb een paar dagen geleden mijn dubbele second samurai verkocht ook in een set van 3 games maar niet met de overige 2 games die jij noemt.

Second samurai is zeker een aanrader en kan met twee spelers gespeeld worden.

ps heb die van mij cib zelfs met de reclame folder voor 5 euro gekocht in een set van meerdere goede megadrive games ook 5 euro per stuk die nu in mijn collectie zitten.

@Xelfer

Nogmaals bedankt voor de Nes doosjes ik ben er altijd naar op zoek vandaag opgehaald.

In het verleden wel eens wat spullen aan hem verkocht dus geen onbekende, kleine wereld.

[ Voor 11% gewijzigd door gast7 op 22-01-2016 18:35 ]

Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.