Goeie oude (retro) consoles deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste
Acties:
  • 525.628 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7; De discs zijn daar naar mijn ervaring ook meestal netjes, dat boekjes weleens ontbreken klopt, ook doosjes zijn vaak kapot.

Over platinum exemplaren heb ik een kleine 3 maanden terug geklaagd. Er zit nu een klein beetje verbetering in sinds kort; Bij Wii, WiiU, PS3, Xbox 360 staat er nu vermeldt als het om een platinum exemplaar gaat maar bij alles ouder dan deze systemen heb ik het in ieder geval nog nooit gezien.

Ik koop er ook doelbewust (haast) geen games waarvan een platina versie bestaat, alleen als ze bijde versies hebben staan op de site.

Laatst kocht ik er Condemned op de Xbox 360 (samen met Qubed en Wartech Senko No Ronde); Een game die je 9 van de 10 keer dat je 'em tegenkomt de platinum versie is.

Gelukkig kreeg ik de goede versie van Condemned.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2016 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41
Hier ook een keer een Platinum versie met een non-Platinum disc gekregen. Ik heb toen gewoon dezelfde game via Marktplaats gekocht en voor dezelfde prijs verkocht (zodat ik beide versies in de collectie had).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jumpman schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:44:
Hier ook een keer een Platinum versie met een non-Platinum disc gekregen. Ik heb toen gewoon dezelfde game via Marktplaats gekocht en voor dezelfde prijs verkocht (zodat ik beide versies in de collectie had).
Zo'n CEX werknemer wou me bijna een platinum boekje + cd aansmeren met een black label ps2 hoes van Gran Turismo 4 die ik had gepakt. Ho ho ho, platinum? Is er geen standaard versie? Gelukkig nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jumpman: "Zodat ik bijde versies in de collectie had".

Hoe zit dat bij jou (en bij anderen op het forum)

Wil je zodra je een game goed vindt, dezelfde game met een ander hoesje hebben en misschien nog wel ports op andere platformen van de game ook??

Zelf doe ik hier namelijk totaal niet aan, zodra ik een game heb hoef ik niet ook nog eens de platinum editie of andere ports van de game.

Ik ga er zo ver in dat ik ook geen HD remastered versies aanschaf die ik in originele versie al in de kast heb staan, ik heb alleen het idee dat ik daar de enige in ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPodKiller schreef op maandag 25 april 2016 @ 17:10:
[...]

Zo'n CEX werknemer wou me bijna een platinum boekje + cd aansmeren met een black label ps2 hoes van Gran Turismo 4 die ik had gepakt. Ho ho ho, platinum? Is er geen standaard versie? Gelukkig nog wel ;)
Dat heb ik al een paar keer gehad, gelukkig tot nu toe altijd op tijd kunnen zien.
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:32:

Wil je zodra je een game goed vindt, dezelfde game met een ander hoesje hebben en misschien nog wel ports op andere platformen van de game ook??
Platinum/Classics/NintendoSelects komen er hier niet in. Met als uitzonderingen games die gepatcht zijn op gamebreaking bugs zoals Jak X platinum en Super Paper Mario voor de Wii. Daarnaast wil ik voor echt goede games nog wel eens de collectors edition er bij halen.
Ik ga er zo ver in dat ik ook geen HD remastered versies aanschaf die ik in originele versie al in de kast heb staan, ik heb alleen het idee dat ik daar de enige in ben.
Heel erg afhankelijk van de console vind ik. Ocarina of Time en Star Fox 64 heb ik allebei op de 3Ds als remake gekocht terwijl ik die al voor de N64 heb. Puur omdat ik de N64 controler niet meer uit kan staan en zo alsnog de games comfortabel kan spelen. Ook heb ik games als God of War 3, Last of Us, en andere ps3 games voor de ps4 gehaald. Puur omdat ik de originele ps3 controler shit vind en ik daar alleen nog games voor wil hebben die ik echt niet op een andere console kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/29nb1n7.jpg

@PricewatchJunk; Met de N64 controller heb ik "opzich" geen moeite, omdat ik 'em van vroeger gewend ben.

Waar ik wel moeite mee heb is de thumbstick van de N64; die vind ik zo stroef en gammel (krijg zelfs last van mn duim als ik 'em gebruik) dat ik bijna nooit op de N64 speel.

Op bovenstaande foto staat een GC thumbstick die is in te bouwen in de N64 controller en zolang ik dat nog niet gedaan heb speel ik geen N64.

*Ducktales remastered is trouwens m'n enige remastered game die ik heb; zitten zoveel generaties tussen dat ik voor Ducktales een uitzondering heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:19
Sowieso maar 1 versie van een game. Liefst dan de originele als ik hem vroeger zelf gespeeld heb. Anders de remake.

Enige uitzondering voor mij is Kingdom Hearts. Heb zowel voor de PS2 beide games + de remakes voor de PS3. En ben nu nog op zoek naar de portable console games, ook al zitten die deels ook al verwerkt in de remake.

En als het kan liever geen selects of platinum games. Maar dat geld enkel voor de disc-based games. De cartridge-games heb ik sowieso bijna nooit de doosjes van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman

Zelf doe ik hier namelijk totaal niet aan, zodra ik een game heb hoef ik niet ook nog eens de platinum editie of andere ports van de game.

Van sommige series wil ik alle versies die er in omloop zijn, omdat dit nu nog goed bij te houden is.
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:18:
[afbeelding]

@PricewatchJunk; Met de N64 controller heb ik "opzich" geen moeite, omdat ik 'em van vroeger gewend ben.

Waar ik wel moeite mee heb is de thumbstick van de N64; die vind ik zo stroef en gammel (krijg zelfs last van mn duim als ik 'em gebruik) dat ik bijna nooit op de N64 speel.

Op bovenstaande foto staat een GC thumbstick die is in te bouwen in de N64 controller en zolang ik dat nog niet gedaan heb speel ik geen N64.

*Ducktales remastered is trouwens m'n enige remastered game die ik heb; zitten zoveel generaties tussen dat ik voor Ducktales een uitzondering heb gemaakt.
Huh, Ducktales Remastered. ;)

PS3 Ducktales Remastered

[ Voor 28% gewijzigd door Jumpman op 25-04-2016 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:06
Ik verzamel wel zowat alle ports van de betere games. Platinum 2de releases etc dan weer niet

Als voorbeeld street fighter II voor de sega snes ps1 ps2 gameboy etc. Time splitters voor zowel gamecube als ps2. Etc etc. megaman x3 heeft ook veel ports ps1 ps2 gamecube snes sega saturn,

zeg nou zelf als verzamelaar zijnde lijkt het me sterk dat als je bijvoorbeeld megaman x3 al voor de ps1 hebt je hem niet aan de collectie zou toevoegen als je hem voor de sega saturn of snes vind als je natuurlijk ook voor die systemen verzameld. Ik kan me voorstellen voor bepaalde ps2 games maar voor ouder beter spul denk ik dat veel mensen toch wel alle ports verzamelen van dezelfde games aangezien het toppers zijn die ook op dat systeem thuis horen.

Ik zit er dan uiteraard niet op te jagen pas als ik het voor een goedkope prijs uit een lotje kan vissen dan doe ik dat. voor bepaalde varianten van ports is dit uiteraard moeilijker dan voor de ps2. Voor current gen kan ik het me voorstellen maar als je het echt voor goedkoop of gratis tegenkomt add ik het persoonlijk wel in de collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:27

Over het algemeen hoef ik een game niet voor meerdere consoles te hebben. In het geval van PS2/Xbox ligt het er meestal aan voor welke console ik de game als eerste tegenkom. Over het algemeen is Xbox mijn favoriet, dus mocht ik de game tegenkomen voor de Xbox als ik de PS2 versie al heb, zal ik die kopen en de PS2 versie verkopen.

Wat Platinums betreft, die heb ik het liefste niet in mijn collectie. Kom ik ze tegen dan schaf ik ze wel aan. Maar als ik dan een normale versie tegenkom zal die de collectie ingaan en wordt de Platinum versie verkocht. Daardoor heb ik van bijvoorbeeld Gran Turismo 3 momenteel 4 Platinum-exemplaren liggen en zit de normale al een tijdje in mijn collectie.

[ Voor 15% gewijzigd door ChokingHazard op 26-04-2016 08:16 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
gast7 schreef op maandag 25 april 2016 @ 23:32:

zeg nou zelf als verzamelaar zijnde lijkt het me sterk dat als je bijvoorbeeld megaman x3 al voor de ps1 hebt je hem niet aan de collectie zou toevoegen als je hem voor de sega saturn of snes vind als je natuurlijk ook voor die systemen verzameld.
En daarom noem ik mezelf dus geen verzamelaar :+ . Ik ben meer een retro-gamer. Ik vind het leuk om de games te spelen op de originele hardware... Ik ga niet meer genieten als ik een spel 4x dubbel heb.

Ocarina Of Time is daar een prima voorbeeld van. Kan voor de N64 versie gaan, of de Gamecube versie. Als ik 1 van die versies heb, hoef ik de ander niet. Kan de game immers prima spelen.

Enige uitzondering bij Ocarina of Time is dan weer de 3DS versie. Die is echt grafisch opgepoetst, als in dat het bijna een nieuwe Zelda lijkt. Dat lijkt me dan wel weer interessant als een 2e playthrough.... Maar een simpele re-release met wat hogere resolutie en polygon-count boeit me niet.

Afbeeldingslocatie: http://realgamernewz.com/wp-content/uploads/2014/04/061611_zeldacomparison_dream-article_image1.jpg

Ik heb niks tegen verzamelaars verder hoor :9 maar dat is toch een heel andere hobby volgens mij :) Mijn hobby heeft gelukkig een haalbaar einde (alle echt leuke games hebben en kunnen spelen). Verzamelen komt eigenlijk nooit ten einde, tenzij je echt heeeeeel diepe zakken hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 26-04-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-09 08:15
Waah schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:14:
[...]
k heb niks tegen verzamelaars verder hoor :9 maar dat is toch een heel andere hobby volgens mij :) Mijn hobby heeft gelukkig een haalbaar einde (alle echt leuke games hebben en kunnen spelen). Verzamelen komt eigenlijk nooit ten einde, tenzij je echt heeeeeel diepe zakken hebt.
Ik heb juist het tegenovergestelde, en ik vind dat wel prettig om mijn hobby betaalbaar te houden. Ik koop die spellen die ik qua prijs interessant vind, en dan boeit het me juist minder of dat nou te kwalificeren is als de echt leuke games, of dat het een wat mindere ervaring oplevert. Ik heb daarom ook geen verlanglijstje, geen must haves maar wel een behoorlijke stapel games en consoles waar ik me prima mee vermaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Waah schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 09:14:
[...]

En daarom noem ik mezelf dus geen verzamelaar :+ . Ik ben meer een retro-gamer. Ik vind het leuk om de games te spelen op de originele hardware... Ik ga niet meer genieten als ik een spel 4x dubbel heb.

Ocarina Of Time is daar een prima voorbeeld van. Kan voor de N64 versie gaan, of de Gamecube versie. Als ik 1 van die versies heb, hoef ik de ander niet. Kan de game immers prima spelen.

Enige uitzondering bij Ocarina of Time is dan weer de 3DS versie. Die is echt grafisch opgepoetst, als in dat het bijna een nieuwe Zelda lijkt. Dat lijkt me dan wel weer interessant als een 2e playthrough.... Maar een simpele re-release met wat hogere resolutie en polygon-count boeit me niet.

[afbeelding]

Ik heb niks tegen verzamelaars verder hoor :9 maar dat is toch een heel andere hobby volgens mij :) Mijn hobby heeft gelukkig een haalbaar einde (alle echt leuke games hebben en kunnen spelen). Verzamelen komt eigenlijk nooit ten einde, tenzij je echt heeeeeel diepe zakken hebt.
Ik ben beide gamer en verzamelaar tevens zit ik er niet echt op te jagen om meteen alle ports te krijgen. Ik zie wel wat ik tegenkom. Dus zoveel zal het mij ook weer niet kosten. Ik verzamel zelf enkel de betere games die mij interesseren op survival horror na, het is niet dat ik alles verzamel. Ik verzamel enkel toppers op een 3 tal troep games van vroeger na.

Dat er geen einde aan het verzamelen komt is juist het leuke, tevens kan ook het zelfde gezegd worden over het krijgen van alle goede games los van de verschillende ports. Daar zal ook geen einde aan komen of je nu een verzamelaar bent of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:18:
[afbeelding]

DIe GC pookjes hebben last van deadzones en lag helaas :(. Ik zou je een Hori Pad Mini aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:21
Vrijmarkt geweest. Gelukkig 10 minuten droog. Een aankoop: trustmaster race pro stuurtje voor n64/ps1 voor 1 euro. Net getest en werkt uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:45
Ik ben zelf tegen game verkopers op (eventueel) koningsdag markt, maar die ik vandaag zag had eigenlijk in sommige gevallen best nette prijzen voor bepaalde games.

Bij deze gescoord:

Wipeout 64 €4 (N64)
V-Rally Edition 99 €3 (N64)
Fade to Black €2 (PS1)
SimCity €4 (SNES)
Medabots AX €2 (GBA)
R4 kaartje + 2GB SD €2

Die R4 kaartje kon ik niet laten liggen, 2 euro is een super koopje, het is wat handiger voor de wat duurdere/zeldzamere DS titels waarvan wij de save niet kunnen delen.

Op zich nette deals, hij was de enige op de hele markt met iets anders dan PC/PS2 of X360 games, maar niet alles was daar goedkoop zo verkocht hij Super Mario 3D Land voor €10, maar vroeg hij voor Mario Kart SNES 70 euro, terwijl die voor de N64 maar 5 euro was.

Voor de rest op de vrijmarkt vooral veel troep, niemand op die man na verkocht consoles op 1 vage gast na die voor zijn X360 100 euro wou.

[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 27-04-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Een heel stuk meer verkopers dan ik had verwacht gezien het weer.

Maarja 80% minder verkopers doet toch wel pijn aangezien je dan potentiele grotere verkopers kunt gaan missen.

Wel wat opgepikt maar niks in vergelijking met voorgaande jaren.

Slechts 23 euro uitgegeven ,de games die ik vond waren hooguit 1,50 euro per stuk meestal 1

Hoogte punten zijn

Crash bandicoot platinum cib voor 1,50
resident evil survivor 2 ps2 cib 1,50
Fear effect 2 cib 4 disks compleet 1,50

Voor de rest wat ps2 games als kingdom hearts meerdere GTA ps2 met posters een koei battle ship game in helaas niet mijn conditie en wat andere betere ps2 games en 1 gameboy spel mario bros deluxe

Ook een verloren ps3 game in de dvd bak voor 50 cent all star battle royal in nette staat cib

Niks om over thuis te schrijven. Weer heeft grote invloed wel jammer maargoed de betere deals vind je elders dan op rommelmarkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Heb 2 wii stuurtjes gehaald 😜 verder niets interessants gezien. Maar de hoeveelheid verkopers was ook triest laag. Soweiso jammer dat kids tegenwoordig niks meer verkopen. Zijn meer volwassenen en smartphone hoesjes geworden. Dat vond ik toch wel de charme van koninginnedag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
5 kinderboeken gescoord, vette shit yo

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
AyeAyeCaptain! schreef op woensdag 27 april 2016 @ 17:18:
5 kinderboeken gescoord, vette shit yo
Titels? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
drie boeken van Carey Slee en twee van Jip en Janneke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shadow_Zero schreef op woensdag 27 april 2016 @ 23:35:
We kan me helpen met wat waardebepalingen van het volgende:

RGB modded NUS-001(FRA) French N64 compleet:
https://drive.google.com/...d4EiPS3F5Z0h6VnhaSVk/view
Niet de bedoeling van het topic verder, maar ik heb verleden jaar een RGB modded NUS-001 (FRA) gekocht op eBay:

Console Nintendo 64 N64 RGB Officiel (CMS) NUS-001(FRA) PAL - BEST PICTURE EVER
€69,99 EUR 1 €69,99 EUR

Veel goedkoper werd het niet, en prijzen liepen uiteen van 80 tot 150 Euro.
Verzending was overigens ook nog 20 Euro vanuit Frankrijk..dus daar kun je ook op rekenen.

[ Voor 7% gewijzigd door Exorcist op 28-04-2016 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 14:42
Ik hoor anders graag van andere Nederlandse communities waar dit soort vragen gesteld kunnen worden : )
(of een ander Tweakers topic waar dat de bedoeling is)

Die Franse N64's lijken inderdaad erg uiteen te lopen (maar ja, m'n enige bron is dan ook eBay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ik ben altijd al een liefhebber geweest van moeilijke games.
Spellen zoals Super Ghouls & Ghosts en Hagane speelde ik al uit toen ik net een tiener was.

Ik herken de patronen nog steeds in de games en zal ze na een beetje inkomen weer als gewoonlijk kunnen uitspelen.

In mijn jeugd heb ik eigenlijk nog nooit echt de arcade kasten gekend. Sinds ik mijn PSP weer heb opgepakt (en 32GB geheugen binnenkort ga binnenkrijgen) ben ik de kat uit de boom gaan kijken naar nog meer leuke emulatoren. En toen kwam ik daar de Capcom Play system 1 en 2 tegen.

Maar holly fuck, dit heeft Capcom dus ook uitgebracht!

Het ziet er gewoon zoveel vetter uit dan de SNES variant.

[ Voor 6% gewijzigd door Zakkenwasser op 28-04-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:43:
Ik ben altijd al een liefhebber geweest van moeilijke games.
Spellen zoals Super Ghouls & Ghosts en Hagane speelde ik al uit toen ik net een tiener was.

Ik herken de patronen nog steeds in de games en zal ze na een beetje inkomen weer als gewoonlijk kunnen uitspelen.

In mijn jeugd heb ik eigenlijk nog nooit echt de arcade kasten gekend. Sinds ik mijn PSP weer heb opgepakt (en 32GB geheugen binnenkort ga binnenkrijgen) ben ik de kat uit de boom gaan kijken naar nog meer leuke emulatoren. En toen kwam ik daar de Capcom Play system 1 en 2 tegen.

Maar holly fuck, dit heeft Capcom dus ook uitgebracht!

[video]
Het ziet er gewoon zoveel vetter uit dan de SNES variant.
Maar dit is gewoon een perfecte arcade port van ghouls N ghosts die tevens ook naar de megadrive is geport. Inderdaad de halve cut scene is niet aanwezig en er zijn een wat details die helaas niet aanwezig zijn. Arcade is over het algemeen veel beter dan console ports. Console ports hebben haast nooit de perfectie van de arcade port.

Op de snes heet het niet voor niks super ghouls n ghosts het is een andere game die ook een paar jaren later is uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Tja, dat is an sich ook wel logisch aangezien de meeste arcade hardware voorzien was van meer geheugen en/of speciale chipsets voor geluid, video-output en dan heb ik heb ik het nog niet over de cartridges (deze waren voorzien van meer ruimte).

De aanschafwaarde en power van de PCB's (al dan niet de losse games) waren in die tijd niet te vergelijken met de aanschaf van een Megadrive/Genesis en/of SNES. Dus het is meer dan vanzelfsprekend dat de meeste arcadeports van mindere kwaliteit waren.

Dat wil niet zeggen dat het slechte games waren natuurlijk :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xelfer; nog bedankt voor de tip; dat bespaard me een woede uittbarsting. :)

@gast7; Soms zijn console ports van arcade-games zelfs stukke beter dan het origineel; Atomic Runner is daar een mooi voorbeeld van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:49:
@Xelfer; nog bedankt voor de tip; dat bespaard me een woede uittbarsting. :)

@gast7; Soms zijn console ports van arcade-games zelfs stukke beter dan het origineel; Atomic Runner is daar een mooi voorbeeld van.
Uiteraard maar ik zei dan ook over het algemeen.

Vaak zitten er dan wel veel jaartjes tussen bij ports die beter zijn dan de arcade versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 08:46
Even kort vraagje m.b.t. CRT's en de NES Zapper:

Klopt het dat elke CRT geschikt is voor de Zapper of moet ik alsnog op bepaalde zaken letten? Heb ergens nog iets gelezen over >100 Hz CRT's die niet zouden werken?

Zit Marktplaats af te struinen naar een gratis/goedkope CRT bij mij in de buurt maar vaak is er geen extra informatie beschikbaar naast 'oude tv moet weg'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gast7: Zit idd 4 jaar tussen de arcade port en de console versie van Atomic Runner. Dacht dat Dreamcast Arcade ports wel van dezelfde kwaliteit waren also Arcade versies maar durf het niet met zekerheid the zeggen.

@Snoz Lombardo: Om een NES zapper werkend te krijgen dien je een televisie met bolle beeldbuis te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Snoz Lombardo schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:28:
Even kort vraagje m.b.t. CRT's en de NES Zapper:

Klopt het dat elke CRT geschikt is voor de Zapper of moet ik alsnog op bepaalde zaken letten? Heb ergens nog iets gelezen over >100 Hz CRT's die niet zouden werken?

Zit Marktplaats af te struinen naar een gratis/goedkope CRT bij mij in de buurt maar vaak is er geen extra informatie beschikbaar naast 'oude tv moet weg'.
*light gun fan meld zich*

Zeker niet ieder crt is geschikt. Ten eerste werkt niet iedere light gun op 100hz. Vaak naar 50 of 60hz. Daarnaast moet het een gebold beeld zijn. Crt flat screen werkt alsnog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:16:
[...]

Zeker niet ieder crt is geschikt. Ten eerste werkt niet iedere light gun op 100hz. Vaak naar 50 of 60hz. Daarnaast moet het een gebold beeld zijn. Crt flat screen werkt alsnog niet.
Thanks! Die info zocht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Meestal wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Technisch gezien wel, maar in de praktijk nouwelijks speelbaar in vergelijking met een gebold scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ik heb hier nog een aantal big box PC games liggen waarvan er 1 netjes is verzegeld.
Het gaat om de expansion pack van starcraft - Brood war.

iemand toevallig idee wat zoiets waard zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 28 april 2016 @ 23:38:
Ik heb hier nog een aantal big box PC games liggen waarvan er 1 netjes is verzegeld.

Geen idee maar ik denk niet veel meer dan de 12 euro die Nedgame voor de normale versie vraagt.

Tenzij de big box versie ineens veel meer waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
AyeAyeCaptain! schreef op donderdag 28 april 2016 @ 23:38:

Ik denk 40 a 50 euro gesealed

ongesealed gaat het namelijk voor 20 a 30 euro

@Mizgala28

Ja de big box versie is veel meer waard dit geld voor alle pc games.

Sterker nog zonder de kartonnen doos kan je er misschien niet eens 5 euro voor krijgen. 12 euro is overpriced als je het qua waarde bekijkt.

De waarde zit hem vooral in de kartonnen doos en eventuele inhoud. de losse games in cd case zijn vrij gemakkelijk te vinden (en over het algemeen) haast niks waard. Tenzij de game een aardige waarde heeft 80+ euro en of bepaalde klassiekers.

[ Voor 36% gewijzigd door gast7 op 29-04-2016 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
gast7 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 00:57:
[...]

Ik denk 40 a 50 euro gesealed

ongesealed gaat het namelijk voor 20 a 30 euro

@Mizgala28

Ja de big box versie is veel meer waard dit geld voor alle pc games.

Sterker nog zonder de kartonnen doos kan je er misschien niet eens 5 euro voor krijgen. 12 euro is overpriced als je het qua waarde bekijkt.

De waarde zit hem vooral in de kartonnen doos en eventuele inhoud. de losse games in cd case zijn vrij gemakkelijk te vinden (en over het algemeen) haast niks waard. Tenzij de game een aardige waarde heeft 80+ euro en of bepaalde klassiekers.
Die 12 euro is inderdaad voor de normale (dus niet big box) nieuwe Starcraft + Brood War dlc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Inderdaad. Volgens mij als de CRT 50hz is werkt het gewoon, ongeacht of het flat of bol is...?

Zal het thuis eens testen, heb een Sony KV25FX20B staan. Hoop dat de zapper het nog doet ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Volgens mij is de refresh rate vooral van belang (50/60hz). De bolling maakt volgens mij niet uit. Het is gewoon een foto-sensor die een wit vlak registreerd bij een hit, en een zwart vlak bij geen hit. Om dat te zien moet de tv natuurlijk fel genoeg zijn. En dat zit bij CRT vaak wel snor.

Alleen de timing komt erg precies. Bij LCD-tv's zit je met input lag, waardoor het "kijkmoment" van de gun niet overeen komt met wanneer de hitboxen op het scherm worden getoont. Bij 100 Hz heb je datzelfde probleem.

Alleen zag je toen 100 Hz opkwam, dat de beeldbuis ook plat werd... Dus daarom wordt de link dat plat beeld niet werkt vaak gelegd. Heb me er vrij veel in verdiept, nadat ik een 100hz tv op de konginsdagmarkt had gekocht, 2 verdiepingen omhoog had gesjouwd.... en hij daarna weer naar beneden kon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:19:
Volgens mij is de refresh rate vooral van belang (50/60hz). De bolling maakt volgens mij niet uit. Het is gewoon een foto-sensor die een wit vlak registreerd bij een hit, en een zwart vlak bij geen hit. Om dat te zien moet de tv natuurlijk fel genoeg zijn. En dat zit bij CRT vaak wel snor.

Alleen de timing komt erg precies. Bij LCD-tv's zit je met input lag, waardoor het "kijkmoment" van de gun niet overeen komt met wanneer de hitboxen op het scherm worden getoont. Bij 100 Hz heb je datzelfde probleem.

Alleen zag je toen 100 Hz opkwam, dat de beeldbuis ook plat werd... Dus daarom wordt de link dat plat beeld niet werkt vaak gelegd. Heb me er vrij veel in verdiept, nadat ik een 100hz tv op de konginsdagmarkt had gekocht, 2 verdiepingen omhoog had gesjouwd.... en hij daarna weer naar beneden kon....
De cart-retrogames uit mijn collectie speel ik 9 van de 10 keer op een oude 60hz Sony Trinitron (platte beeldbuis) en de Nes Zapper werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
De meeste Trinitron's zijn toch 100hz.... maar misschien heb je een vroeg model...
sowieso is het niet duidelijk wat de Trinitron's nu precies doen. Er staat in de handleiding 1x 60hz vermeld, maar er staat niet bij of dat op het beeld slaat, of de stroomtoevoer.

Belangrijkst is dat er geen post-processing door de tv gebeurd. Dat veroorzaakt een delay, en daar gaat het dus mis bij een lightgun.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gast7
Mizgala28 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:07:
[...]

Die 12 euro is inderdaad voor de normale (dus niet big box) nieuwe Starcraft + Brood War dlc.
Nieuwe pc games zijn qua waarde echt 3 keer niks.

Op wat games na op release etc. Als het 2 jaar oud is zijn de nieuwe pc games al niks waard.

Trouwens een erg speciale dag voor mij dus bij deze post ik mijn adds aan de collectie van de afgelopen twee weken.

koningsdag mocht een flop zijn geweest maargoed de betere deals haal ik toch elders dan rommel markten

De afgelopen twee weken zijn namelijk erg goed voor me geweest :+

Eerst wat gratis guides in de collectie weten toe te voegen enkel de netste exemplaren uitgezocht. Altijd leuk.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/eb2cur.jpg

Yu gi oh gameboy game en king of fighters gba, megaman legends en star ocean zijn dan weer van 3 weken geleden maar dat zijn deals die ik er ook bij wou zetten.

De gameboy games hadden me 7,50 euro per stuk gekost wat ik graag betaal voor nette staat cib games en de complete ps1 games hebben me niks gekost

Nu weer naar de deals van afgelopen twee weken

Killer 7 shin megami tensei en een xbox game die me maar 5 euro hebben gekost

Konami krazy racers heeft me niks gekost en vreemd genoeg kwam dit met een ps3 deal.

Het was erg goedkoop en met veel verkoopbare games met een aardige waarde dat was vrij nice voor een ps3 console met game.

Ninokuni compleet krasvrij en een nette staat boxed ps3 slim 12 GB. Geen handleiding maar wel alle kartonnen inlays en dergelijken en voor gratis niet slecht. Verder maakt me niet echt uit dat dit de slechtse ps3 console is gezien het mij niks gekost heeft en ik het maar voor een select aantal spellen zal gebruiken.

Wat psp ps2 en een ds game die mij 20 hebben gekost allen cib in nette staat behalve castlevania psp dan. Na wat inruil tegeoed van slechte games die ik nooit voor zulke prijzen kon verkopen heeft het me niks gekost

Wat ps1 cib dark stalkers 3 en tiny tank die mij niks hebben gekost

De monster hunter 3 control pro pack in zeer nette staat alles zit erin inlay en dergelijken 27 euro

Eindelijk de mario gba sp console boxed in nette staat weten te adden voor niks. Deze console heeft mij jaren lang getreiterd de makkelijkste speciale versie voor de gba sp die je kan vinden. Altijd en overal misgelopen. Kort geleden een kunnen krijgen boxed voor 40 met een kapot knopje. Toch maar goed dat die deal niet door ging gezien deze in nog betere staat is en een gewone functionele console + de exclusieve vip kaart en al het andere papier werk

En natuurlijk de kers op de taart.

Castlevania chronicles psp compleet nette staat.

Onbekende webshop waarbij je met je facebook account moets betalen heel vaag. Gezien ze scheiding maakten tussen platinum en normaal had ik wel een redelijk grote kans om de normale versie te krijgen

Zelfs een platinum versie gaat tegenwoordig voor 20 a 30 euro dus ik had niet veel te verliezen voor 8,50 euro incl verz. En jawel hoor vandaag aangekomen blijkt het een normale versie te zijn _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/3130l01.jpg

Vandaag eindelijk een cib NES set gevonden en opgehaald voor een schappelijke prijs van 60 euro. Altijd zie ik deze krengen voor 100+ euro gaan in nette staat en zelfs in slechtere staat voor 80 + euro. Geen leuke prijzen.

Het is meer dan ik er aan had willen uitgeven maar anders maak je geen kans om er een te kopen dus meteen 60 euro geboden. En met verzending maak je ook geen kans onder de 50 a 60 euro excl. Los uiteraard super makkelijk voor een paar tientjes maar als een cib collector doe ik het liever zo. met 40 a 50 euro heb je eigenlijk geen kans voor een nes in doos in degelijke staat misschien in slechte staat. 60 euro is niks voor mij ik heb eindelijk een NES in doos 8)7

De doos is echt in zeer nette staat boven verwachting aan alle kanten zeker de moeite waard geweest en natuurlijk het piepschuim

De boekjes zitten er dan niet meer bij maar deze zijn vrij gemakkelijk te vinden voor een paar euro

Erg mooie 2 weken geweest, de sombere koningsdag ben ik eigenlijk zowat al vergeten :*)

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2n1hsty.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door gast7 op 29-04-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:04
Die NES doos ziet echt mooi uit voor dat geld... Voor 60 Euro had ik die ook wel gekocht. En dan de vergeelde NES los doorverkopen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Losse Nes is idd aardig wat waard. Losse consoles in nette staat zijn niet al te moeilijk te vinden voor een goede prijs. De doos is de uitdaging de rest is gemakkelijk.

De doos kom je niet zo vaak in deze staat tegen. Vaak zijn ze in zeer goede staat en bij de openingszijdes wat beschadigd etc. Dit soort dingen kan je eigenlijk niet vinden voor echt lage prijzen. En op rommelmarkten kan je het eigenlijk wel vergeten om zulk spul in dit soort staat te vinden.

[ Voor 64% gewijzigd door gast7 op 29-04-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Zeer mooie vondst inderdaad, voor een goede prijs. Zelfs het piepschuim ziet er nog piekfijn uit. Ben zelf ook nog op zoek naar de handleidingen die bij de Action Set horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Snoz Lombardo schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:35:
Zeer mooie vondst inderdaad, voor een goede prijs. Zelfs het piepschuim ziet er nog piekfijn uit. Ben zelf ook nog op zoek naar de handleidingen die bij de Action Set horen.
Lol - dat is het enige dat van mijn eigen NES destijds goed bewaards is gebleven: in plastic met aankoopbon. Zelfs de AV cables zitten nog in plastic.

Eeuwig zonde dat ik de dozen destijds bij het verlaten van mijn ouderlijk huis weggegooid heb. *zucht* Maar goed - gelukkig heb ik wel nog een super goed uitziende NES. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Flozem op 29-04-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Action Set heb ik destijds voor 25 Euro gekocht, volgens mij in 2007. Geheel onbeschadigd, compleet met plastic en boekjes. Was ook een erg goede deal. En die man maar afvragen waarom ik er 150 KM om gereden kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Exorcist schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 16:42:
Die Action Set heb ik destijds voor 25 Euro gekocht, volgens mij in 2007. Geheel onbeschadigd, compleet met plastic en boekjes. Was ook een erg goede deal. En die man maar afvragen waarom ik er 150 KM om gereden kwam.
:o En vervolgens weer 150 km naar huis rijden met een brede grijns op je gezicht. Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Gelukkig ging het bij mij om slechts 2 km heen en terug :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
gast7: heb je dat allemaal van rommelmarkten? :O

Voor degene die wel eens ruilen, waar doen jullie dit en wat zijn jullie ervaringen?

Voor potentiele ruilgenoten al hier, mijn wants:
https://docs.google.com/s...Ib0pAJ_g/edit?usp=sharing

Mijn haves:
https://docs.google.com/s...63GnaOu4/edit?usp=sharing

(neem aan dat dit niet verboden is in dit topic?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Shadow_Zero schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:34:
gast7: heb je dat allemaal van rommelmarkten? :O
Tuurlijk niet bovenstaande komt niet van rommelmarkten, mijn deals op rommelmarkten zijn echt lachertjes vergeleken met de rest, op koningsdag kan je wel aardig wat vinden en ik kom er ook zowat altijd met tassen vol thuis Heb zeker wel duurdere ps1 en ps2 titels gevonden zelfs duurdere gameboy, ds, gamecube titels en dozen vol boxed snes games en consoles etc op koningsdag maar de vergelijking met de deals die ik soms elders maak is gewoon niet te vergelijken. 8)7

Uiteraard bij karton released games qua staat kun je eigenlijk bijna altijd op je buik schrijven. Vaak beschadigd bij het vervoeren of plaatsen.

De betere deals vind je tegenwoordig niet op rommelmarkten. Ik ga haast nooit naar rommelmarkten naast koningsdag grote geld (benzine kosten entree) en tijdsverspilling. Op een gewone rommelmarkt zul je eigenlijk haast niks vinden zelfs als je vroeg bent is alles waarschijnlijk al opgekocht door mensen die stands neerzetten. De enige hoop die je kan hebben is dat er een handelaar bijzit die hogere prijzen vraagt dan 5 euro per stuk waar je deals kunt gaan vinden aangezien mensen op een rommelmarkt niet vaak 10 euro per spel uitgeven en niks van de duurdere betere titels afweten aangezien iedereen alles voor onder de 5 euro opkoopt wat niet sport en ps2 is. Ik zweer het je als je zo'n persoon hebt kan je zelfs twee uur te laat komen en een deal vinden aangezien de meeste mensen geen verstand hebben en het niet willen kopen voor die prijs. Met de 1 a 5 euro mentaliteit kom je niet ver als verzamelaar.

[ Voor 12% gewijzigd door gast7 op 29-04-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Dat dus, ik heb mijn verzameling ook groot kunnen krijgen door pracht deals :P

Ooit een keer via een vriend te horen gekregen over een Facebook lot van 20 zeer nette (en vette) boxed SNES games die ik toen mocht overkopen voor totaal 20.- omdat de spellen "kapot" waren (wat dus de snes bleek te zijn). :P

Ook altijd met koninginnendag vol met tassen thuis komen, damn... met kinderwagen ben je lang niet meer zo flexibel. Vorig jaar ook weinig tot niets.

[ Voor 35% gewijzigd door Zakkenwasser op 30-04-2016 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Je zult best nog wel wat vinden voor een redelijke prijs, maar in vergelijking tot 2 jaar geleden is verzamelen geen lol meer aan. Het gros is al twee keer over de kop gegaan via resellers, te triest dat er een markt voor is.

Persoonlijk maakt het me niets uit want ik heb alles wat mijn hartje begeert, maar de trend baart me wel zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ahwell, dat heb je overal, in iedere vorm van liefhebberij :)
Heb je die graaiers gezien bij de uitverkoopdagen van de V&D? Niet eens even passen, maar alles proppen om door te kunnen verkopen op de markt.

Iemand bekend met het tetris effect?
https://www.psychologytod...210/insert-coins-continue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 12:18
Mooie aanbieding op Marktplaats
:P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:18
Ik zie iets over het hoofd? Of Snap de grap niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pelt schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:13:
[...]

Ik zie iets over het hoofd? Of Snap de grap niet?
Bekijk de biedingen eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Alweer een tijdje geen retro spellen meer gekocht. Vandaag verraste mijn vrouw me met de volgende verjaardagscadeau's:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/21ou9g0.jpg

Weliswaar maar 1 nieuwe titel, maar de cib versies en label upgrades zijn zeker welkom. _/-\o_

Blijkt trouwens een vondst bij de lokale kringloopwinkel, waar ik zelf nog nooit iets game related heb gevonden. Grappig dat ze er juist vandaag tegen aan liep. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Flozem op 02-05-2016 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:23

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2016 @ 16:18:
[...]

Bekijk de biedingen eens. ;)
Marktplaats zou eigenlijk net als ebay een koopverplichting hebben als je een bedrag biedt en je hebt het hoogste bod. Dat houdt dit soort grappenmakers buiten de deur.

Sowieso is marktplaats de laatste tijd echt walgelijk. Ineens ophouden met reageren, niet komen opdagen, afspraken niet nakomen , op het laatste moment afzeggen, een bod doen en weer intrekken etc.

[ Voor 28% gewijzigd door Metro2002 op 03-05-2016 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
er zitten dan ook wel titels tussen dus die 1000+ euro is niet geheel gek maar als je naar die mafkezen kijkt dat is inderdaad niet leuk meer.

en inderdaad ze zouden een koop verplichting in moeten voeren!

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf laatst gewoon alles van marktplaats gehaald. Tegenwoordig komt niemand daar meer verder dan 'wat is de prijs' en 'ik bied 5 euro voor Conkers/dure console lot'. Alles gaat van nu af aan lekker op ebay. Mensen zijn een stuk vriendelijker, account systeem, reputatie/feedback systeem, mogelijk om te blokken, en eigenlijk in ieder opzicht superieur. De enige incidentele idioot die met domme berichten komt is ook eigenlijk altijd een Nederlander of Belg. Erg typisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:31:
Zelf laatst gewoon alles van marktplaats gehaald. Tegenwoordig komt niemand daar meer verder dan 'wat is de prijs' en 'ik bied 5 euro voor Conkers/dure console lot'. Alles gaat van nu af aan lekker op ebay. Mensen zijn een stuk vriendelijker, account systeem, reputatie/feedback systeem, mogelijk om te blokken, en eigenlijk in ieder opzicht superieur. De enige incidentele idioot die met domme berichten komt is ook eigenlijk altijd een Nederlander of Belg. Erg typisch.
geheel mee eens zeker als je kijkt naar de neerwaardse spiraal waar marktplaats in zit het is erg jammer dat ebay (het bedrijf achter marktplaats) hier niets aan doet ipv van een rating systeem of een verplichte koop bij bieden in te voeren voeren ze een berichten systeem is ???

ze luisteren gewoon niet naar wat de gebruikers willen ze doen wat ze zelf leuk vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Metro2002 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:39:
[...]

Marktplaats zou eigenlijk net als ebay een koopverplichting hebben als je een bedrag biedt en je hebt het hoogste bod. Dat houdt dit soort grappenmakers buiten de deur.

Sowieso is marktplaats de laatste tijd echt walgelijk. Ineens ophouden met reageren, niet komen opdagen, afspraken niet nakomen , op het laatste moment afzeggen, een bod doen en weer intrekken etc.
Niet alleen de mensen die advertenties plaatsen, medewerkers van marktplaats zelf zijn ook stront irritant.

Ik plaatste 2 weken terug paar 3DO spellen te koop in de rubriek "Overige" en marktplaats bleef het verwijderen omdat ik in zogenaamd verkeerde rubriek zat, nadat ik meerdere keren contact met hun opnam kreeg ik uiteindelijk te horen dat ik het in de juiste rubriek moet plaatsen.

Maar er is geen 3DO games rubriek, daar is de "Overige" rubriek voor, uiteindelijk wel gelukt maar toch, de medewerkers zijn ook zo achterlijk als een steen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metro2002 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 08:39:
[...]

Hoewel je het ook over afspraken niet nakomen kunt hebben, mis ik nog het afdingen aan de deur. Dan willen ze het ophalen, vinden ze krasje op de zijkant van het doosje en ineens wordt het bod verlaagd naar de helft. Dan weten ze bij mij waar het gat van de deur is...

Ik probeer nu ook games te verkopen via eBay. Hopelijk bevalt dit beter.

Onlangs de NES naar boven verhuisd, omdat we nog maar 1 tv met beeldbuis in huis hebben. Al merk ik wel dat ik er hierdoor niet zo snel meer op speel. Daar moet ik dus nog wat op vinden. Dat komt echter wel, wanneer die kamer weer vrij van spullen is (staat nu vol met dozen i.v.m. verbouwing),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 10:31:
Er is weleens onderzoek gedaan door eBay, maar ze durven Marktplaats niet de nek om te draaien. Nederlanders en ook Belgen zijn een lastig volkje, ze haken massaal af als ze commissie moeten betalen en de concurrenten liggen op de loer (speurders.nl en tweedehands.nl) om marktaandeel te pakken, als eBay ook maar één vergaande beslissing neemt wat betreft Marktplaats.

Ik hanteer meestal een minimaal bod en alles wat via de e-mail binnenkomt en lager is gooi ik meteen weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 03-05-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:39:
[...]

Er is weleens onderzoek gedaan door eBay, maar ze durven Marktplaats niet de nek om te draaien. Nederlanders en ook Belgen zijn een lastig volkje, ze haken massaal af als ze commissie moeten betalen en de concurrenten liggen op de loer (speurders.nl en tweedehands.nl) om marktaandeel te pakken, als eBay ook maar één vergaande beslissing neemt wat betreft Marktplaats.

Ik hanteer meestal een minimaal bod en alles wat via de e-mail binnenkomt en lager is gooi ik meteen weg.
helemaal logisch maar commisie is ook niet wat wij willen maar bijvoorbeeld dat je niet zo simpel je username kan veranderen en dat je een rating systeem hebt net als hier op tweakers en ebay dat kost hun geen moeite gezien het platform er al is en kost ze 0 (sirieuze) klanten en denk dat het platform het ok echt beter zal doen met deze twee simpele toevoegingen/aanpassingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Game Sack - Let's Make a Youtube Show

Kan het niet laten om deze link te plaatsen #buikpijnvanhetlachen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:25:

Moet hem nog bekijken, maar ik heb echt iets tegen die kop van die vent..kan er niets aan doen. Ook die twee onderling en de opgedreunde teksten zonder emotie. Kijk ik liever Metal Jesus Rocks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:39:
[...]

Ja true. Volgens mij heeft Ebay ook wel nadelen voor de verkopers m.b.t. commissies die je moet betalen en de zeer sterke kopersbescherming.

Zelf gebruik ik Marktplaats als verkoper op een soortgelijke manier als jij. Gewoon duidelijk zeggen wat je aanbiedt, wat je daar voor wilt hebben en de advertentie ook inperken met een minimumbod e.d.

Als mensen dan reageren op mijn advertentie met "ikke wille graag kopen die iPhone voor 50 eure, waneer ikke langs kom?" dan heeft mijn mailbox daar gelukkig een mooie delete knop voor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Buiten dat er bij eBay ook nog genoeg verbeterpunten zijn moet ik zeggen dat hun support de laatste paar jaar echt super is! Als ik een e-mail stuur krijg ik altijd vrij snel reactie (en als het iets langer duurt, wat mij betreft nog niet eens echt lang, duizendmaal excuses) en uitgebreide antwoorden. Daarnaast bellen ze ook geregeld, helemaal sjiek! En ze staan me altijd uitgebreid en heel netjes te woord. Ze bellen wel van UK, dus dat +44 nummer is geen scam nummer ;) (en allemaal Nederlanders)

Ik vind eBay alleen wel redelijk prijzig. Ooit was een basis eBay-winkel 1,95 per maand, nu is dat 9,95 als het al niet nog meer verhoogd is (en ja, tegenwoordig zelfs 17,35 per maand!). En als je een stapje hoger gaat zit je al weer op 29,95 per maand (nu 34,74!). Als je een redelijk incidentele verkoper bent tikt dat toch behoorlijk aan.

Dan denk ik ergens van, er zijn veel meer gebruikers, ze maken veel meer omzet, maar de prijzen blijven substantieel verhogen. Misschien is dat de consequentie van de goede service die ze nu leveren ;) Qua functionaliteit is het toch allemaal niet zoveel vernieuwd (die eBay TurboLister is helemaal een draak van een tool).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:01:
[...]

Moet hem nog bekijken, maar ik heb echt iets tegen die kop van die vent..kan er niets aan doen. Ook die twee onderling en de opgedreunde teksten zonder emotie. Kijk ik liever Metal Jesus Rocks :+
Dit filmpje is heel anders dan hun normale content, ze doen parodieën van bekende game kanalen op Youtube (Ook een parodie op MJR)

Metal Jesus Rocks vind ik opzich wel ok vooral kmdat hij leuke gasten heeft zoals Reggie en Kinsy.

Consolewars is ook wel een leuk (vrij nieuw) kanaal waarin een SNES en Genesis fan ports van games op bijde systemen met elkaar vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 13:55

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Die parodie van Johnny Millenium (Happy Console Gamer) is spot-on ! :D _/-\o_

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Het verzamelen in de toekomst wordt trouwens wel lastig met die 'sneaky' kleine oplage games die voor de hedendaagse consoles uitkomen.

Zoals bijvoorbeeld: https://limited-run-games.myshopify.com. Er zijn nog wel enkel andere Kickstarter-achtige projecten die het gehaald hebben.

Zelf koop ik hiervan alleen de games die ik echt interessant vind om te bezitten. Maar een verzamelaar van alle exemplaren gaat een lastige hebben aan dit soort games (maar dat is het ook als je Starwing of Donkey Kong Country Competition Cartridges wilt.

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 04-05-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Oddworld voor de Vita is toevallig onderweg van Limited Run Games, 2500 kopieën is krap en de Vita versie was doodleuk in 2 minuten uitverkocht.

Maar die blijft geseald in de kast, mijn partner wilde die fysiek als verzamel object maar blijft gewoon de digitale variant op Steam spelen, kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mizgala28: Is het een geheel nieuwe Oddworld of een remastered versie van Oddworld PS1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Jumpman schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:40:
Het verzamelen in de toekomst wordt trouwens wel lastig met die 'sneaky' kleine oplage games die voor de hedendaagse consoles uitkomen.

Zoals bijvoorbeeld: https://limited-run-games.myshopify.com. Er zijn nog wel enkel andere Kickstarter-achtige projecten die het gehaald hebben.

Zelf koop ik hiervan alleen de games die ik echt interessant vind om te bezitten. Maar een verzamelaar van alle exemplaren gaat een lastige hebben aan dit soort games (maar dat is het ook als je Starwing of Donkey Kong Country Competition Cartridges wilt.
Maar er zit wel een degelijk verschil in het oud en nieuw.

Je zult die nieuwe releases nooit op een rommelmarkt of lot tegenkomen wat bij het oude spul wel het geval kan zijn.

Enkel verzamelaars hebben dit ooit gekocht terwijl bij deze competition carts als het ware je buurjongen er een had gekregen na te hebben deel genomen aan een competitie waarbij het later vergeten word.

het is maar wat je lastig noemt aangezien al die gelimiteerde games gewoon met gemak op ebay te krijgen zijn. Goedkoop zal je ze zeer waarschijnlijk niet vinden als je dat onder moeilijk verstaat. het oude spul is ook echt moeilijk te vinden wat ik bij deze games niet kan zeggen. Mensen die het kopen hebben het meer voor de sier dus er zullen zat sealed exemplaren op ebay komen zelfs later aangezien mensen interesse verliezen.

tevens gaan de mensen die deze nieuwe games koper er veel zuiniger mee om dan de oudere carts die waarschijnlijk in grote getallen gesneuveld of verloren zijn geraakt.

[ Voor 5% gewijzigd door gast7 op 04-05-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Mizgala28 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:36:
Oddworld voor de Vita is toevallig onderweg van Limited Run Games, 2500 kopieën is krap en de Vita versie was doodleuk in 2 minuten uitverkocht.

Maar die blijft geseald in de kast, mijn partner wilde die fysiek als verzamel object maar blijft gewoon de digitale variant op Steam spelen, kan ook.
Oddworld: New 'n' Tasty! heb ik voor PS4 en de PS Vita gekocht. De PS Vita was inderdaad binnen 2 minuten uitverkocht.
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:50:
@Mizgala28: Is het een geheel nieuwe Oddworld of een remastered versie van Oddworld PS1?
Heeft in maart 2015 gewoon in de PS Plus IGC gezeten en is digitaal voor een klein bedrag te koop. ;)

Vandaag permanent marker verwijderd van twee SNES games met Lyreco Whiteboard Markers en dit gaat echt perfect! Even laten intrekken en je veegt het er met baby lotiondoekjes er zo vanaf.

[ Voor 32% gewijzigd door Jumpman op 04-05-2016 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7

Die metal jesus stereotype imitatie is erg nice gedaan. grote kern van de waarheid, die gasten hebben groot gelijk om dit erg te overdrijven. _/-\o_

Lord karnage classic game room is op de stem na erg nice gedaan vrij spot on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:50:
Wat Jumpman net zei, de gelimiteerde fysieke PS4 en PS Vita versies zijn van de remaster van dat spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Exorcist schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:01:
[...]

MJR is sowieso echt een baas :) Ik vind z'n video's altijd erg interessant, zeker omdat ie niet alleen retro maar ook last-gen video's maakt.

Naast MJR vind ik The Game Chasers ook altijd leuk :) Zeker omdat dat meer gaat over het zoeken naar games :)
Flozem schreef op maandag 02 mei 2016 @ 23:01:
Alweer een tijdje geen retro spellen meer gekocht. Vandaag verraste mijn vrouw me met de volgende verjaardagscadeau's:

[afbeelding]

Weliswaar maar 1 nieuwe titel, maar de cib versies en label upgrades zijn zeker welkom. _/-\o_

Blijkt trouwens een vondst bij de lokale kringloopwinkel, waar ik zelf nog nooit iets game related heb gevonden. Grappig dat ze er juist vandaag tegen aan liep. :)
Beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd!

[ Voor 34% gewijzigd door ChokingHazard op 05-05-2016 17:26 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
[...]

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:11:
[...]

De cart-retrogames uit mijn collectie speel ik 9 van de 10 keer op een oude 60hz Sony Trinitron (platte beeldbuis) en de Nes Zapper werkt niet.
Waah schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 10:24:
De meeste Trinitron's zijn toch 100hz.... maar misschien heb je een vroeg model...
sowieso is het niet duidelijk wat de Trinitron's nu precies doen. Er staat in de handleiding 1x 60hz vermeld, maar er staat niet bij of dat op het beeld slaat, of de stroomtoevoer.

Belangrijkst is dat er geen post-processing door de tv gebeurd. Dat veroorzaakt een delay, en daar gaat het dus mis bij een lightgun.
Getest, werkt prima op een 50Hz flat screen. Als het niet werkt, zal het scherm inderdaad waarschijnlijk nog een of andere post-processing toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Shadow_Zero: Aardig gek! Een Nes Zapper werkend krijgen op een 50 Hz flat screen terwijl ik 'em geeneens werkend krijg op een 60 Hz Sony Trinitron uit de mid 90's.

Zo blijf je leren :)

@ChokingHazard: MJR kijk ik graag naar, maar juist de past-gen videos vind ik zijn mindere videos.

MJR heeft games als Guitar hero en een ATV game in zijn top 10 staan!?

In zijn hidden gems Xbox 360 video noemt hij games als Warhammer Space Marine (low budget, eentonig, saai, veel mindere kwaliteit dan de gemiddelde 3rd person action game) en Alpha protocole: (vol bugs en glitches, zeer slechte AI, Broken hit detection) hidden gems.

Hidden gems zijn topgames die door wat voor reden dan ook onopgemerkt zijn gebleven en voor de doorsnee gamer door die reden onbekend zijn gebleven en geen matige games die slechte verkoopcijfers hadden omdat ze tot de mindere games behoren.

MJR heeft leuke videos en top 10 lijsten kan ik weinig van zeggen omdat top 10 lijsten gebasseerd zijn op persoonlijke smaak maar 60- tot 80% van de Hidden gems die hij aangeeft zijn of niet "hidden" of het zijn geen "gems".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch maar besloten m'n boxed (JAP) N64 weg te doen, gezien ik eigenlijk geen Japans spul verzamel. Heb dan liever een 60GB Phat PS3 met Emotion Engine tbv PS2, puur voor de verzameling; maar die krengen zijn ook nog prijzig (als ze al niet door een YLOD overleden zijn). Verkijk ik me even op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die game sack video is best wel hilarisch. Doet me denken aan een overgeacteerde retsupurae die soortgelijke videos maakt over lets plays. Kijk overigens de meeste kanalen nouwelijks omdat ik ze allemaal redelijk irritant vind.

@Exorcist: had het gezien op marktplaats, en gelijk weer een koopjesjager die 25 euro bied. |:( Succes met de verkoop want die dingen raak je lastig kwijt weet ik uit ervaring.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 08:21:

@ChokingHazard: MJR kijk ik graag naar, maar juist de past-gen videos vind ik zijn mindere videos.

MJR heeft games als Guitar hero en een ATV game in zijn top 10 staan!?

In zijn hidden gems Xbox 360 video noemt hij games als Warhammer Space Marine (low budget, eentonig, saai, veel mindere kwaliteit dan de gemiddelde 3rd person action game) en Alpha protocole: (vol bugs en glitches, zeer slechte AI, Broken hit detection) hidden gems.

Hidden gems zijn topgames die door wat voor reden dan ook onopgemerkt zijn gebleven en voor de doorsnee gamer door die reden onbekend zijn gebleven en geen matige games die slechte verkoopcijfers hadden omdat ze tot de mindere games behoren.

MJR heeft leuke videos en top 10 lijsten kan ik weinig van zeggen omdat top 10 lijsten gebasseerd zijn op persoonlijke smaak maar 60- tot 80% van de Hidden gems die hij aangeeft zijn of niet "hidden" of het zijn geen "gems".
Zijn top 10 en hidden gems lijsten zijn inderdaad altijd gebaseerd op zijn persoonlijke smaak. Guitar Hero zou mij bij nooit in de top 10 komen, al vind ik het wel leuk om te spelen. Ik vind over het algemeen zijn buying guides het leukste om te kijken, vooral omdat ie die vaak ook met redelijk bekende gasten doet.

Ook daarin komen dan verschillende games langs, en ook die zijn dan weer gebaseerd op zijn eigen smaak. Ergens ook wel logisch eigenlijk.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MJR kijk ik graag omdat hij zichzelf is, probeert niemand anders te zijn en is daardoor zonder poespas zijn eigen persoon. Los daarvan kijk ik graag naar The Angry Video Game Nerd en Playstation Access (Rob met name). Game Sack: parodieaflevering vond ik geweldig, zeker die van MJR. Blijf er echter bij dat ik ze beiden niet echt mag en het allemaal zo scripted is.

Kacey da Video Game Nerd vond ik even grappig, maar ben me vrij snel gaan ergeren aan zijn manier van praten en vrij eentonige video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
ChokingHazard schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:49:
[...]

Zijn top 10 en hidden gems lijsten zijn inderdaad altijd gebaseerd op zijn persoonlijke smaak. Guitar Hero zou mij bij nooit in de top 10 komen, al vind ik het wel leuk om te spelen. Ik vind over het algemeen zijn buying guides het leukste om te kijken, vooral omdat ie die vaak ook met redelijk bekende gasten doet.

Ook daarin komen dan verschillende games langs, en ook die zijn dan weer gebaseerd op zijn eigen smaak. Ergens ook wel logisch eigenlijk.
Guitar Hero zou bij mij niet eens in de collectie komen. ;w

Maarja, smaak is altijd een ding als het gaat om lijstjes toch? Wat jij leuk vindt kan iemand anders weer verschrikkelijk vinden en omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
xelfer schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:32:
[...]

Guitar Hero zou bij mij niet eens in de collectie komen. ;w

Maarja, smaak is altijd een ding als het gaat om lijstjes toch? Wat jij leuk vindt kan iemand anders weer verschrikkelijk vinden en omgekeerd.
Wat is er mis met Guitar Hero :p?

En inderdaad, lijstjes zijn meestal gebaseerd op smaak. Zeker als die lijst van 1 persoon af komt.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
ChokingHazard schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:46:
[...]

Wat is er mis met Guitar Hero :p?

En inderdaad, lijstjes zijn meestal gebaseerd op smaak. Zeker als die lijst van 1 persoon af komt.
Ik vind Guitar Hero niet zoveel aan :). Maarja, smaak he....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Top 10 lijsten van hidden gems als het geen games zijn als castlevania mario sonic etc etc kan je het al zowat een hidden gem noemen.

Er zullen een hoop mensen zijn die de games niet kennen of weten wat ze eigenlijk inhouden. Dat retrogamers de games kennen wil nog niet zeggen dat het grootste deel ze ook kent of weet waar de game over gaat.

Guitar hero serie zijn ook bij mij games die nooit in de collectie zullen komen, zal bij mij waarschijnlijk zeer snel in de kliko verdwijnen. ik ben nooit met de hype meegegaan wat een troep games. De dag dat ik zulk soort games verzamel is de dag wanneer ik stop met retrogamen en verzamelen :F

YouTube: Mega Drive 4 Guitar Idol

Vrij triest wat ze met de megadrive gedaan hebben tectoy |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik 1 Guitar Hero deel liggen maar speel het nooit en verdwijnt binnenkort uit de collectie*

Rhytm games zijn sowieso mijn ding niet, ik heb er dan ook verder maar 3 in heel mijn collectie: Samba de Amigo (Wii) Beat the beat (Wii) en Hatsune Miku PD 2 (PS3)

Samba de Amigo omdat het een geinige Sega franchise is, Beat the beat omdat het buiten een rythm game om een hilarische mini game compilatie is en Hatsune Miku omdat zij een Vocaloid is en ik haar als een soort symbool voor de bizarre Japanse cultuur zie.

*Voor Guitar hero Iron Maiden, Nightwish of Epica zou ik een uitzondering maken maar die bestaan helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Daar heb ik mijn E-drumstel en PC met DTXMania voor.

Nu nog fatsoenlijk leren drummen en meer vrije tijd vinden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
^ kinderen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Hoe raad je het zo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind guitar hero dan wel weer leuk. Kan het voor geen ene meter, maar geeft wel voldoening om een liedje foutloos te spelen. Gh maiden zou ik ook zeker halen! Metallica trek ik ook goed en die heb ik dacht ik ook. Verder deel 3 (toen was de serie ook mainstream op zijn hoigtepunt, werd ook veel gespeeld op verjaardagen enzo) 2 ooit als verjaardags kado gehad, metallica omdat het een van mijn favo bands is... En laatst de ps4 versie omdat er een leuke aanbieding met 2 guitaren was. Kijken of de kids het ook leuk vinden. Helaas is het best pittig in de nieuwe uitvoering 2x3 knoppen ipv 1x5)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:30
Ik heb een aantal GBA's gekocht. Is voor mij toch de ideale manier om de Super Mario games te spelen. Één van de schermen zit flink wat krasjes op. Kan dat ergens mee gepolijst worden en zo ja waarmee? Kan ik ergens een nieuw origineel glaasje krijgen? Ik zou er graag één willen modden met een GBA SP scherm, maar dat is nog best pittig. Er moet een heel klein puntje gesoldeerd worden. En er moet plastic aan de binnenkant van de behuizing weg gesneden worden

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/50l5MHnDPa2wWI8n7fFwj9ex/medium.jpg

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik koop al mijn Game Boy / Nintendo onderdelen via eBay, dat is een stuk goedkoper dan bij The RetroGameFreak + geen verzendkosten. Het enige nadeel is dat het uit Azie moet komen waardoor je een weekje of 2/3 moet wachten.

[ Voor 15% gewijzigd door Ike. op 09-05-2016 16:38 ]

Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.